Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantieparticipatie

    Zonder vakantieparticipatie, geen vakantie

    Vakantiegangers, -makers en opstaporganisaties verzamelen voor Forum 2007

     

     

    Zonder de steun van Vakantieparticipatie zouden 20.000 Vlamingen afgelopen jaar gewoon thuis gebleven zijn. Dat blijkt uit een brede bevraging van het steunpunt Vakantieparticipatie van Toerisme Vlaanderen. Al vijf jaar lang helpt dit steunpunt Vlamingen met een laag inkomen aan een welverdiende vakantie of daguitstap. "Vorig jaar deden ruim 20.000 Vlamingen een beroep op het steunpunt. Zo'n groot succes dat het aanbod de vraag niet meer kan volgen," aldus Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois. "De zoektocht naar nieuwe deelnemende verblijven en attracties is dit jaar dan ook een prioriteit voor het steunpunt."

     

    Bourgeois maakte de cijfers bekend op het druk bijgewoonde forum Vakantieparticipatie 2007, waar vakantiegangers, vakantiemakers en sociale organisaties ideeën, ervaringen en bedenkingen uitwisselden. Ook het enigszins verruimde aanbod voor 2007 en de nieuwe webstek www.vakantieparticipatie.be werden er voorgesteld.

     

     "Vakantie is een vorm van preventieve gezondheidszorg. Het zorgt ervoor dat we de batterijen kunnen opladen. Mensen met opgeladen batterijen zijn gelukkiger en dus gezonder," redeneert minister Bourgeois. "Iedereen heeft er nood aan. Voor de ruim 330.000 Vlamingen die graag op vakantie willen gaan, maar er de middelen niet voor hebben, is het steunpunt Vakantieparticipatie opgericht."

     

    Het steunpunt stelt een vakantieaanbod samen voor personen met een laag inkomen. Daarvoor onderhandelt het met honderden toeristische ondernemers in Vlaanderen om sociale tarieven, gemiddeld 30% tot 50% onder de normale prijs, te hanteren voor personen met een laag inkomen. Het Steunpunt Vakantieparticipatie zorgt met een brochure en vanaf nu ook met een speciale webstek, voor de promotie van speciale arrangementen. Een 740-tal sociale organisaties fungeert als tussenpersoon.

     

    "Het aanbod is vandaag al ruim met een 200-tal groepshuizen, 62 attracties en 62 sociale vakantieverblijven en hotels. Zij passen belangeloos hun tarieven aan voor mensen met een laag inkomen. Maar de beschikbare plaatsen blijken altijd snel volzet. Uitbreiden is dus de boodschap," aldus Bourgeois.

     

    Om te kijken hoe en waar de werking van het steunpunt kan verbeteren, werd een brede bevraging georganiseerd bij alle betrokkenen. Er werd ondermeer gepeild naar het profiel, de verlangens en bezorgdheden van de vakantiegangers. Een vijfde van de deelnemers in 2006 bleek voordien nog nooit of al meer dan zes jaar niet meer op vakantie of uitstap te zijn geweest. Wie er kort geleden wel nog op uit trok, deed dat in 82% van de gevallen ook via het Steunpunt. "We kunnen dus globaal stellen dat het publiek van Vakantieparticipatie zonder dit duwtje in de rug, gewoon thuis zou blijven," aldus minister Bourgeois.

     

    De vakantiegangers trekken het vaakst naar de Vlaamse kust: maar liefst 78% koos voor zee en strand. Slechts 4% trok naar een van de kunststeden. Zoals ook blijkt uit de snelle uitputting van het aanbod, zouden de deelnemers het keuzepalet graag wat ruimer zien. Specifiek is er vraag naar meer activiteiten voor kinderen, vooral in de zomer. Ook bestemmingen buiten Vlaanderen, zoals de Ardennen, Frankrijk of Engeland, staan op het verlanglijstje. Daarom onderzoekt het steunpunt nu de mogelijkheid tot uitwisselingsprojecten met verwante organisaties in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

     

    Bijna de helft van de Vakantieparticipatie-deelnemers reisde met het openbaar vervoer, maar de kost van het vervoer blijft een knelpunt. Minister Bourgeois knoopt daarom gesprekken aan met de NMBS. Ook wil hij de samenwerking met De Lijn, die vorig jaar gratis dag- en vijfdagenpassen ter beschikking stelde, voortzetten.

    www.vakantieparticipatie.be

     

    31-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.la scala
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    LA SCALA

     

     

     

    Tegenwoordig noemt een restaurant zich al ‘Italiaans’ wanneer de ober om de twee minuten ‘Mamma Mia’ uitkraamt of wanneer de spijskaart spaghetti bolognese, tortellini alla crema , pizza of in het beste geval osso buco aanbiedt... Niet echt verfijnd en weinig spectaculair.

     

    Met zulke allesbehalve hoogstaande criteria is het niet verwonderlijk dat Brussel alleen al niet minder dan 200 zogenaamde ‘Italiaanse’ restaurants telt. Heb jij ook genoeg van deze namaakfolklore, gespijsd met stereotypen zoals de overdreven rollende ‘r’ en een tomatensaus die meer vlekt dan smaakt?

    In zijn restaurant: La Scala maakt Aurelio Giglio er een erezaak van om een verfijnde en zeer kwalitatieve Italiaanse keuken te serveren. Zijn persoonlijk doel? Een maaltijd aanbieden die je de fijne, zeer smakelijke maar toch zo toegankelijke Italiaanse keuken laat ontdekken.

     

    Aurelio weet bijzonder goed wat de doorsnee Belg van een typisch Italiaans restaurant verwacht. Hij kwam nagenoeg 20 jaar geleden in België terecht. Voordien had hij zijn opleiding genoten in Noord Italië, waar hij trouwens ook zijn eerste culinaire ervaring opdeed. In Brussel vond hij werk in een Italiaans restaurant op de Louizalaan. Niet voor lang echter want hij opende La Scala meer dan 17 jaar geleden en dit met behoorlijk succes, facet dat ongetwijfeld deels te danken is aan het feit dat hij zijn zaak tot een rasecht Italiaans eethuis omtoverde.

     

    La Scala bevindt zich in een buurt waar men vanalles kan verwachten, behalve een ‘klasse’ restaurant (Waversesteenweg 132 in Elsene). Eenmaal binnen, word je verleid door het warme, sobere en luchtige interieur en door de aangename sfeer die verwijst naar grootse opera’s en Italiaans lyrisme. Enkele marmeren treden omhoog, en je wordt onmiddellijk ontvangen door een uiterst beleefde ober die post heeft gevat naast de vleugelpiano en die je begeleidt naar een sfeervolle gedekte tafel. Een bijzonder detail van la Scala: de open keuken die onmiddellijk op het eetsalon uitgeeft. Maar wees gerust: alleen het zachte gefluit van de chef-kok bereikt de tafels, niet de geurtjes.

     

    In La Scala hoef je echt niet diep in je geldbeugel te tasten: de menuformule biedt een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Elk menu kan worden genomen mét of zonder begeleidende wijnen: een menu met aangepaste regionale Italiaanse wijnen kost € 34,00, voor een menu zonder wijnen betaal je € 27,00.  Bij elk menu heb je de keuze uit een aantal voorgerechten, hoofdschotels, nagerechten en krijg je koffie als afsluiter. Natuurlijk kan je ook je eigen keuze maken. Aurelio is eveneens fier op zijn proevertjes, meestal drieerlei met o.m. een mini mozarella, toast tomaat en meloen met overheerlijke San Danielehesp.

     

    Alleen al bij het overlopen van de kaart, loopt het water je in de mond. Aurelio goochelt met bijzondere combinaties zoals ‘Carpaccio van Belgisch Rundsvlees met Parmigiano en een Rucola salade à l’Orange’, ‘Panna cotta met Amarena kersen’ of ‘Filet pur van Angus Beef met een Gorgonzola saus’. Het proeven van deze originele gerechten is een echte verwennerij voor de smaakpapillen. Ze worden omgetoverd tot dé ontmoetingsplaats voor op het eerste gezicht paradoxale aroma’s die je tong strelen: zoet maakt zout het hof, zuur levert een strijd met zachtheid, frisheid gaat perfect gepaard met een wat zwaardere smaak…  Het is Aurelio’s lust en leven om steeds weer een andere en nieuwe persoonlijke toets toe te voegen aan elke bereiding. Zijn open culinaire geest heeft hij wellicht te danken aan de positieve invloed van zijn Mauritiaanse vrouw. Het meest opvallende voorbeeld is zijn osso buco, discreet gekruid met gember.

     

    Een ander opmerkelijk verschil zijn de pasta’s. Aurelio is nog één van de weinige koks die ze allemaal zelf bereidt. Hij garandeert dan ook pasta van een ongeëvenaarde kwaliteit en versheid. Bovendien beleeft hij veel plezier en hecht hij een groot belang aan de verrassende vullingen. En dat proef je! Eén van de absolute toppers is het ‘Trio van Ravioli’ bestaande uit ‘eendenfilet, ganzenlever en eekhoorntjesbrood’

     

    Aurelio Giglio is een perfectionistische kok: vernieuwend en gedurfd op het vlak van de verrassende kruidenmengelingen, maar ook een vurige verdediger van een aantal tradities. Geraffineerde gastronomen worden hier niet om de tuin geleid! En zelfs al laat Aurelio zich beïnvloeden door de culturen die hem omringen, dan nog zal hij de klassieke receptuur nooit verloochenen.

     

    La Scala kan je omschrijven als een traditioneel maar tegelijk ook een atypisch restaurant. Ondanks de overweldigende contrasten en paradoxen blijft La Scala op de eerste plaats een Italiaans restaurant.  Subliem in zijn eenvoud…

     

    La Scala – Waversesteenweg 132 – 1050 Elsene – tel 02/514 49 95

     

    31-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel brussel mpi

     

     

    SOFITEL BRUSSELS EUROPE verkozen tot

    “Venue of the year 2006”

    door Meeting Professionals International Belgium

     

     

     

    Sofitel, het prestigieuze merk van de Accor-hotels, heeft recent de “Venue of the Year 2006”-prijs ontvangen voor zijn gloednieuwe hotel, het Sofitel Brussels Europe.

     

    Met wereldwijd ruim 20 000 leden uit de MICE-sector is Meeting Professionals International (MPI) dé internationale beroepsvereniging voor de leveranciers en de organisatoren van vergaderingen en seminaries. De “Venue of the Year”-prijs ter onderscheiding van de kwaliteit van de dienstverlening en de infrastructuur voor vergaderingen en seminaries heeft tot doel onderzoek, innovatie, marktanalyse en benchmarking in de meetingsector te promoten.

     

    Op basis van een reeks van 15 criteria, zoals de kwaliteit van het product, de ligging, het onthaal en de dienstverlening, heeft een onafhankelijke jury een winnaar verkozen voor elke van de drie categorieën: “Venue of the Year”, “Supplier of the Year” en “Planner of the Year”.

     

    Met zijn centrale ligging in de Brusselse Europese wijk, op wandelafstand van het Europese parlement, heeft het Sofitel Brussels Europe, dat in september 2006 ingehuldigd werd, de “Venue of the Year 2006”-prijs ontvangen omwille van de geografische ligging, het diverse aanbod, het hartelijke personeel en de flexibiliteit in het uitwerken van een evenement.

    Het is het tweede jaar dat Sofitel in België deze prijs ontvangt. In 2003 werd de “Venue of the Year”-prijs uitgereikt aan het Sofitel Brussels Airport -  dat toen onder de leiding stond van Bart Van Cauwelaert, de huidige directeur van Sofitel Brussels Europe - omwille van de renovaties en het goede evenwicht tussen vergaderzalen en ontspanningsruimtes.

    Sofitel Brussels Europe - Jourdanplein 1 - 1040 Brussel - Tel.: 02/235 51 00

     

    Sofitel: 200 bevoorrechte momenten over de hele wereld

     

    Omdat geen enkele stad op een andere lijkt, gaf Sofitel zijn 200 hotels over de hele wereld een heel eigen karakter. In een mix van lokale eigenheid en modernisme, elegantie en uiterst comfort brengt elk hotel een interpretatie van die niet te imiteren Franse ‘art de vivre’.

    In belangrijke zakensteden zoals Parijs, New York of Tokio, in een panoramisch landschap in Indonesië, Polynesië of Brazilië… elk Sofitel-hotel biedt de reiziger een relaxte en knusse cocon. Opdat iedereen voor dat ene nachtje of een langere periode tijdens een zakenreis of vakantie ongestoord kan proeven van deze zeldzame, onvergetelijke plekjes.

    www.sofitel.com of www.accorhotels.com

     

     

    31-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sofitel usa

    ACCOR VERKOOPT TOP SOFITELS IN USA

    MAAR VERLENGT EXPLOITATIECONTRACTEN.

     

     

    De ACCOR-hotelgroep brengt de eigendom van het Sofitel New York en het Sofitel Philadelphia, gezamenlijk goed voor meer dan 700 kamers, ter waarde van 255 $US, in een joint venture met GEM Reality Corp. Deze joint-venture is reeds eigenaar van de Sofitels in Chicago, Los Angeles, San Francisco, Washington DC en Minneapolis.

    Accor houdt 25% van de aandelen in portefeuille en zorgt voor de verdere exploitatie van deze hotels en dit zoals voorzien in een langlopend beheerscontract van 25 jaar. Deze verkoop kadert volledig in het Noord-Amerikaans model dat voor de Sofitels door Accor in Noord-Amerika wordt uitgetekend en zich richt op langlopende managementcontracten.

    31-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.palm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    PALM Breweries op nummer 1 en 3 van de beste introducties in ‘speciaalbier’ in het Nederlands thuisverbruik

     

     

    PALM Breweries introduceerde in 2006 het ‘PALM Speciale 50 cl. blik’ en het degustatiebier ‘PALM Royale fles 30 cl’. in Nederland. Naast de succesvolle distributiespreiding charmeerden beide referenties van bij aanvang de consument. Binnen de categorie speciaalbier kaapte PALM Breweries meteen de eerste en derde plaats weg! Sinds september werd PALM Royale (flessen 30 cl. en fusten van 20-liter) ook door de horeca enthousiast onthaald.

     

    2006 werd een mooi jaar voor PALM, het thuisverbruik steeg met 6% daar waar de markt amper met 2% aangroeide. Zo verstevigt PALM er verder haar positie als marktleider in de categorie speciaalbier,  daar is ze in volume 25% groter dan de totale categorie abdij/trappist, 45% groter dan de volledige categorie witbieren en bijna 6 maal zo groot als de categorie ‘zwaar blond’ ! (Bron: ACNielsen)

     

    PALM Breweries is een Belgische onafhankelijke familiale brouwerijgroep (familieholding Diepensteyn), met vestigingen in België, Nederland en Polen. Zij hebben een gezamenlijke productiecapaciteit van 2,5Mio HL en een geconsolideerde omzet van 120Mio euro.

    PALM Breweries is de enige brouwerijgroep ter wereld die Belgische authentieke bieren produceert volgens de 4 aloude gistingswijzen hoge, gemengde (zure), spontane (zure) en lage gisting en heeft hiermede een unieke positie.

    Zij is in oorsprong brouwer van Brabantse hoge gisting bieren onder het merk PALM (Speciale, Dobbel en Royale) en is daarmee ruim marktleider in de Benelux in het segment van de amberbieren. De overname van brouwerij DE GOUDEN BOOM te Brugge in 2001 verruimde het aanbod hoge gisting bieren in het zware segment met Brugge Tripel, Brugge Blond en de abdijbieren van Steenbrugge. Een 50/50 joint venture met brouwerij Duvel-Moortgat creëerde het Brabants witbier Steendonk.

     

    Uit haar bewogenheid voor het Belgisch bierpatrimonium verwierf ze de brouwerij RODENBACH, bekend voor haar “flemish red-brown” bieren van gemengde (zure) gisting (RODENBACH, RODENBACH Grand Cru) en haar unieke foederzalen, waar de bieren  gedurende twee jaar rijpen op eiken vaten. De 50/50 joint venture met de geuzebrouwer Frank Boon beschouwt ze als haar cultuurproject voor het behoud van de onvervalste traditionele geuze-lambiek van spontane gisting met langdurige rijping op eiken vaten en hun dito fruitversies.

     

    Met de gedurfde sprong naar Polen, de grootste groeimarkt voor bier in Europa, en de bouw in 1998 in Kielce van een gloednieuwe brouwerij van 1,5Mio HL werd definitief de internationalisering ingezet. Browar Belgia is op heden de 4e brouwerij van Polen.  Zij heeft een niche strategie, hoofdzakelijk met bieren van lage gisting en het imago van innoverende brouwerij. Opmerkelijke creaties zijn de smaakbieren Gingers (gember), Lemon’s, Wojak superstrong en Frater, het eerste Poolse abdijbier.

    Dit rijke portfolio, gebaseerd op unieke Belgische traditie, innovatie en knowhow is de troef voor verdere groei in de twee thuismarkten en in export.

    www.palmbreweries.com

     

     

     

     

    31-01-2007 om 18:05 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Vakantiesalon Brussel 2007:

    Reis rond de wereld in 5 dagen

     

     

    Van 8 tot en met 12 februari 2007 kan je weer terecht op het Vakantiesalon van Brussel om ideeën op te doen voor toekomstige reizen. Vijf dagen lang kan je doorlopend van 10 tot 18 uur in Paleis 3, 4, 5, 8 en de Patio terecht om informatie in te winnen en de sfeer op te snuiven die eigen is aan deze beurs.

    Gastland Luxemburg komt verrassend uit de hoek om de bezoekers te tonen dat het meer is dan een loutere passage op weg naar het Zuiden van Frankrijk. Voor de ongeduldige bezoekers biedt het salon zelfs de mogelijkheid om onmiddellijk te boeken bij één van de touroperators. Wenst u reeds een kijkje te nemen naar wat het Vakantiesalon u dit jaar zal bieden? Surf dan naar www.uwvakantie.be of www.vakantiesalon.eu

     

     

    Het Vakantiesalon van Brussel legt de lat elk jaar iets hoger

     

    Het Vakantiesalon van Brussel is een begrip in de toerismesector. Sinds een aantal jaren positioneert het Vakantiesalon van Brussel zich als een uniek platform voor de reissector. Het forum stelt de exposant in staat om te communiceren met meer dan één miljoen Belgische vakantiegangers. De focus van het salon ligt dan ook op het verstrekken van kwalitatieve informatie, want daar zijn de bezoekers volgens de beursenquête naar op zoek.

     

    De bezoeker kan ook direct op het vakantiesalon zijn/haar vakantie boeken aan saloncondities. Daarvoor kan je terecht bij de standen van de touroperators zoals Besttours, Connections, Intercomfort, Joker, Koning Aap, Kuoni, Neckermann, Sunjet, Wasteels, enz.

    Ook de aanwezigheid van luchtvaartmaatschappijen als Brussels Airlines, Singapore Airlines, China Airlines, Vietnam Airlines,... geeft het Vakantiesalon een extra asset. Bij de stand van het Ministerie van Buitenlandse Zaken kan je dan weer de nodige informatie inwinnen over “al wat belangrijk is als je op reis vetrekt”.

     

    ë Gastland Luxemburg: een “culturele” verrassing van formaat

     

    Luxemburg is dit jaar niet voor niets gastland. In 2007 is Luxemburg namelijk de Europese Hoofdstad van de Cultuur. Het hele jaar door kan je meer dan 450 uiteenlopende manifestaties bijwonen. Met grote tentoonstellingen, wereldpremières van muzikale producties, projecten voor kinderen en jongeren, enz. is het aanbod erg verscheiden.

    Speciaal voor de gelegenheid werden nieuwe locaties opgericht zoals het MUDAM, het Museum voor Moderne Kunst, ontworpen door de beroemde architect Ieoh Ming Pei, en de Filharmonie, een realisatie van Christian de Portzampac, locaties waar de hoogte-punten zullen plaatsvinden.

     

    Het kloppend hart van “Luxemburg 2007” vormen echter de ‘Rotonden’, voormalige spoorwegwerkplaatsen in de stationswijk van de stad waar tentoonstellingsprojecten uit de internationale kunstwereld worden gepresenteerd en waarvan één ruimte zich specifiek richt tot de jongeren.

    Om zoveel mogelijk activiteiten te kunnen meepikken tegen een gunstig tarief is er “Le PASS2007”.  www.luxembourg2007.org

     

    ë Spanje pakt uit met citytrips met een originele invalshoek

     

    Dat Spanje in de top drie van de meest favoriete bestemmingen voor Belgen staat, is al lang geen geheim meer. Ook de citytrips naar dit zonovergoten land worden alsmaar populairder. En dat is de kaart die Spanje in 2007 trekt.

     

    Gerona ontvangt van 17 tot 21 februari 2007 de vijfde editie van het “Gastronomisch Forum”. Het Forum wenst de rijke en gevarieerde Spaanse keuken in de kijker te zetten. Het centrale thema is daarbij “de zee”.  www.forumgastronomic.com

     

    Barcelona doopt 2007 het “Jaar van de Wetenschappen”. Alhoewel de Catalaanse hoofdstad vaak met cultuur, vrije tijd, toerisme, e.d. wordt geassocieerd, is deze stad ook de zetel van de belangrijkste onzerzoekscentra van Europa.

     

    Zoek je eerder de culturele kant van steden op, dan moet je beslist Madrid bezoeken. De Spaanse hoofdstad biedt namelijk een ambitieuze culturele kalender met de driehoek van de Kunstwandeling: het Nationaal Prado Museum, Museum Thyssen-Bronemisza en het Nationale Museum Kunstcentrum Reina Sofia. www.madrid.es of www.madrid.org

     

    ë In 2007 speelt Duitsland op auto en cultuur

     

    Vraag eender wie een aantal automerken op te sommen en de helft ervan zal zeker en vast Duits zijn. Duitsland speelt in 2007 dan ook de de troef van “Autoland bij uitstek” uit. In mei 2006 werd het nieuwe Mercedes-Benz Museum in Stuttgart geopend. De structuur van het museum alleen al is een ware architecturale innovatieve parel. Naast de eerste automobiels ter wereld zijn er meer dan 160 voertuigen samengebracht die de Mercedes-mythe vereeuwigen. Autofans zullen hier hun ogen de kost kunnen geven.

     

    Daarnaast biedt Duitsland ook een enorme rijkdom aan kunst en cultuur aan. Het cultuurevenement bij uitstek in 2007 is de “documenta 12” (16-6 - 23-9-2007) die in Kassel loopt. Dit is ’s werelds belangrijkste tentoonstelling voor hedendaagse kunst die slechts om de vijf jaar plaatsvindt. Deze expositie werd voor het eerst door de kunstenaar Arnold Bode georganiseerd in 1955. In 2007 is het reeds de 12de editie.

     

    ë Frankrijk richt schijnwerpers op Nantes en Montpellier

     

    Nantes biedt zijn bezoekers in 2007 drie bijzondere toeristische bezienswaardigheden: de heropening van het Kasteel van de Hertogen van Bretagne, een artistieke route van 60 km langs de Loire en een wandeling op de rug van een olifant. Wellicht rijzen er nu enkele vragen bij die olifant. Op de voormalige scheepswerven van Nantes worden namelijk een paar buitengewone machines tot leven geroepen waaronder de olifant. De olifant is gemaakt van staal en hout, weegt 40 ton en is 12 meter hoog. Tijdens een wandeling van een half uur kan deze olifant een 30-tal mensen in zijn buik en op zijn rug dragen. Zo zie je maar dat het avontuur soms dichterbij is dan je denkt.

     

    Volgend jaar is tevens een hoogtepunt voor “de stad waar de zon nooit gaat slapen”, Montpellier. In februari opent het Musée Fabre opnieuw zijn deuren na vijf jaren van werken. Het mooie is dat de beschikbare oppervlakte verdubbeld werd tot 9.200m² waarvan 6.000m² tentoonstellingsruimte is. Het museum brengt eer aan zijn stichter François-Xavier Fabre (1766-1837). Van oktober tot december zal er namelijk een retrospective van Fabre plaatsvinden.

    Daarnaast loopt van juni tot september de tentoonstelling “Het impressionisme gezien vanuit de Verenigde Staten”. Deze prestigieuze tentoonstelling verzamelt alle belangrijke impressionistische meesterwerken zoals Monet, Degas, Renoir, Cézanne, Sisley,... die uit Amerikaanse musea komen.

    Bonnes vacances!

     

    31-01-2007 om 18:04 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.etap antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Accor gaat verder met de ontwikkeling

    van het Etap Hotel-netwerk in België

    Opening 4de Etap Hotel in Antwerpen

     

     

     

    In het kader van de ontwikkeling in Noord-Europa opende Etap Hotel onlangs Etap Hotel Antwerpen Centrum Centraal Station, het 4de hotel in België van deze keten na Charleroi, Brussel (Diegem) en Luik.

     

    Etap Hotel werd in 1991 opgericht door Accor als goedkope formule voor de verstandige toerist en zakenreiziger. Etap Hotel Antwerpen Centrum Centraal Station ligt nabij het centraal station van Antwerpen, op 10 minuutjes te voet van het stadscentrum. Het is erg vlot bereikbaar en beschikt over een externe parking.

     

    Het hotel heeft kamers voor rokers en niet-rokers evenals 2 kamers voor mindervaliden, allen aan de prijs van 50 € , voor 1, 2 of 3 personen. De 145 kamers hebben allemaal airconditioning en zijn uitgerust met een groot bed voor 2 personen, een enkel stapelbed, een douche en privé-toilet, een televisietoestel, een automatische wekker, een hangsysteem voor kleren en een werkblad met een stoel. Er wordt een ontbijtbuffet in zelfbediening aangeboden van 6u30 tot 10u van maandag tot vrijdag en van 7u tot 10u30 op zaterdag, zondag en feestdagen.

     

    Automaten met warme en koude dranken en zoete en hartige snacks staan 24u/24 ter beschikking aan de receptie. In de hall van het hotel vindt men een Internet-computerhoek met 24u/24-aansluiting en een telefoonpunt voor de klanten.

    Deze vestiging vormt een aanvulling op het aanbod van Accor dat in deze stad al een Formule 1, een Ibis en een Novotel omvat.

     

    Voor Jan-Albert Kympers, Operations Manager Mercure – Etap Hotel – Formule 1 Belgium “beantwoordt het concept van de Etap Hotels aan een steeds toenemende vraag en biedt het een standaardkamer, waar men zich echt goed voelt.  De prijs-/kwaliteitverhouding is zo uitstekend dat je jezelf wat extraatjes kan gunnen.  Dat is een slimme manier om je budget te beheren”. Met de hulp van Jurgen Van der Haegen, Directeur van het hotel, wil hij van deze nieuwe vestiging een must maken in Antwerpen voor klanten op professioneel bezoek en voor gezinnen of koppels die de streek willen verkennen.

    Het netwerk Etap Hotel geeft de voorkeur aan vestigingen in grote metropolen, stadscentra en nabij grote wegen en luchthavens.  Het richt zich op professionele klanten zowel als op toeristen.

    Etap Hotel Antwerpen Centrum Centraal Station - Lange Kievitstraat 145 - 2000 Antwerpen

    Tel 03- 202 50 20 – www.etaphotel.com

     

     

     

     

     

     

    31-01-2007 om 18:03 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.accor duitsland

    ACCOR VERSTERKT CONTROLE IN DORINTHOTELS

     

     

     

     

    De splitsing van de voormalige Dorintketen is een feit. Enerzijds verwerft Accor met een investering van 52 miljoen Euro een meerderheidsparticipatie in 52 hotels van de Dorint groep. Deze hotels werden sinds enkele jaren geëxploiteerd onder de noemen Dorint-Sofitel, Dorint-Novotel en Dorint-Mercure. Zij worden in de loop van het eerste semester 2007 volwaardige Accor hotels en profileren zich in de toekomst onder de merknamen Sofitel Novotel en Dorint. Part van deze deal zijn o.m. de Sofitel toplocaties in Keulen, Munchen, Berlijn, Frankfurt en Hamburg.

     

    Met een portefeuille van maar liefst 331 hotels in Duitsland, waarvan 8 Sofitel, 17 Novotel en 134 Mercure hotel exploitaties, naast 160 hotels in een meer economische formule zoals Etap en Ibis, is Accor meteen de belangrijkste hotelexploitant in Duitsland.

     

    Ebertz & Partners verwerft de volle eigendom van de 43 resterende Dorint hotels die niet in de eerder aangegane deal waren opgenomen en zorgt tevens voor de verdere exploitatie onder het gevestigde Dorint Label.

    31-01-2007 om 18:02 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon antwerpen

    VAKANTIESALON ANTWERPEN REFLECTEERT ACTUELE REISTRENDS.

     

     

    Het aanbod op het Vakantiesalon van Antwerpen 2007 is vrij indrukwekkend. De organisatoren volgen de evoluties in de toeristische sector het hele jaar door op de voet, om dan tijdens de 6 dagen van de beurs uit te pakken met een mooie steekproef van het moderne reizen.

     

    Kwaliteit primeert.

     

    Dit jaar heeft het Vakantiesalon van Antwerpen twee nocturnes geprogrammeerd, waarvan één al meteen op de eerste dag. Zowel op vrijdag 26 januari als op dinsdag 30 januari zijn bezoekers welkom van 12u00 tot 21u00. Een initiatief dat mensen met een dagjob ongetwijfeld op prijs zullen stellen. Nog een maatregel die bezoekers meer ruimte zal geven is de verbreding van de wandelgangen.

     

    Het Vakantiesalon van Antwerpen is gekend om zijn gezellige drukte. Dat is in grote mate ook te danken aan de inspanningen die exposanten leveren bij de omkadering van al hun reisinformatie; stands zijn vaak prachtig aangekleed terwijl ook tal van animaties extra sfeer creëren.

    Gastland Kroatië viert feest: in Zaal 4 feest brengt een authentieke ‘klapa’-groep traditionele Kroatische liederen maar er is ook een proeverij van lokale wijnen en gerechten. De officiële openingsceremonie wordt bijgewoond door de ambassadeur van Kroatië in België, mevrouw Ljerka Alajbeg. 

     

    Duiken in cultuur? Of relaxen in tweede verblijf?

     

    Naast Kroatië zetten ook de 600 andere exposanten hun beste beentje voor. Zowel onder de reisbureaus, touroperators, nationale diensten voor toerisme als bij de onafhankelijke vertegenwoordigingen, bevinden zich tal van nieuwkomers zoals Jamaica, Slovenië en de Dominicaanse Republiek en verwelkomen de organisatoren tevens Quebec en touroperators als Exo-Tours, Kuoni en Tiara Tours voor de eerste keer.

     

    Wie het Vakantiesalon van Antwerpen bezoekt, heeft meteen een duidelijk idee van de actuele trends in de reiswereld. Zo zitten de all-inclusive bestemmingen al een tijdje in de lift; vakantiegangers willen ten volle genieten en opteren daarom ook steeds vaker voor wellness- en relaxatie-arrangementen. De beurs toont hier een ruime keuze, maar biedt ook de liefhebber van avontuurlijk en sportief reizen de ideale bestemmingen. De aanwezigheid van gespecialiseerde exposanten wijst trouwens op het succes van unieke duikvakanties. Daarnaast kennen culturele reizen en city-trips een opmerkelijke ‘boom’, evenals het marktsegment van de tweede verblijven in het buitenland.

     

     

    29ste editie van het Internationaal Vakantiesalon Antwerpen

    Gastland Kroatië

    Van vrijdag 26 januari t.e.m. woensdag 31 januari 2007.

    Antwerp Expo – Jan Van Rijswijcklaan 191 – 2020 Antwerpen

    Alle dagen open van 10.00 tot 18.00 u

    !!! Nocturnes op vrijdag 26 en dinsdag 30 januari:  open van 12.00 tot 21.00 u !!!

     

     

    www.vakantiesalon-antwerpen.be      

     

     

    25-01-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toerisme toegankelijker

    Toegankelijk toerisme is troef

     

     

     

    Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois stelt in zijn toespraak op "Europe for All", de conferentie die de Europese Commissie houdt over toegankelijkheid, tevreden vast dat de Vlaamse toeristische sector steeds meer inspanningen levert voor toegankelijkheid. "Sinds 2002 investeerden we ruim 2 miljoen in de toegankelijkheid van hotels. Het is ook een essentieel criterium in al onze subsidieprogramma's voor infrastructuurwerken. Om ondermeer toeristen een idee te geven over de toegankelijkheid van hun bestemming, is een algemene Vlaamse databank in opbouw. Hopelijk kunnen we die snel koppelen aan het Europese informatiesysteem 'OSSATE'. Ook buitenlandse toeristen kunnen dan zien hoe toegankelijk Vlaanderen is."

     

    De toeristische sector beseft steeds beter dat toegankelijkheid een troefkaart is in de harde concurrentiestrijd. Niet enkel voor rolstoelgebruikers, maar voor alle personen die wat moeilijker te been of minder mobiel zijn. Ook reisgrage senioren, zwangere vrouwen, ouders met buggy's en zelfs personen met zware bagage weten liften, een drempelloze ingang en aangepaste sanitaire voorzieningen te waarderen.

     

    "Vlaanderen trekt bijvoorbeeld heel wat oudere reizigers aan, en met de vergrijzing wordt deze doelgroep steeds groter. Voor hen speelt die toegankelijkheid een grote rol in hun keuze," beseft Bourgeois.

     

    Sinds 2002 werd al ruim 2 miljoen euro geïnvesteerd in de toegankelijkheid van hotels. Dit is slechts een fractie van de totale verbouwingskost, gezien 70% van de kosten door de hotels zelf wordt gedragen. Bij eigen bouwwerken van Toerisme Vlaanderen, zoals de Antwerpse jeugdherberg, is het een absolute prioriteit. Voor het verkrijgen van subsidies van de Vlaamse overheid voor infrastructuurwerken aan private jeugdverblijven, op campings of aan toeristisch-recreatieve attracties, geldt toegankelijkheid steeds als een essentieel criterium.

     

    De Vlaamse databank www.toegankelijkvlaanderen.be , gecoördineerd door Gelijke Kansen Vlaanderen met Toerisme Vlaanderen als belangrijke partner, is in volle ontwikkeling. Wat betreft de toeristische sector werden al ongeveer 300 toeristische gebouwen doorgelicht. Tegen 2009 moet de toegankelijkheid van 30% van de toeristische sector in kaart zijn gebracht. Om de internationale markt gedetailleerd te kunnen informeren over de toegankelijkheid van Vlaanderen, hoopt Bourgeois de Vlaamse databank snel te kunnen koppelen aan de Europese. Daarvoor worden de technische mogelijkheden nog onderzocht.

     

    De arbeidsintensieve doorlichtingen worden o.m. gerealiseerd via een tewerkstellingsproject bij Westkans, het toegankelijkheidsadviesbureau voor West-Vlaanderen. Met een budget van 35.000 euro wordt er de tewerkstelling van enkele medewerkers gesubsidieerd. Minister Bourgeois bekijkt of dit systeem kan worden uitgebreid naar andere provincies.

    www.toegankelijkvlaanderen.be en www.ossate.org

    21-01-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magix online album

    Magix online album

    Uw multimediawereld op internet

     

     

    Met de introductie van online multimedia-albums biedt Magix een unieke combinatie van online en offline toepassingen.

    Uw favoriete foto’s kunt u nu omtoveren tot een tv-fotoshow inclusief achtergrondmuziek en met één druk op de knop online presenteren. Ook video’s en mp3’s kunt u op uw eigen multimedia website plaatsen.

     

    Iedereen kan via www.magix-photos.com een eigen online foto-en-video album maken. Magix Online album bestaat in 3 versies: gratis, classic en premium

     

    19-01-2007 om 18:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magnitude
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    MAGNITUDE pakt uit met exclusief concept

     

     

    Exclusief beddenprogramma geeft opnieuw inhoud aan individueel slaapcomfort

     

    Slaapcomfortspecialist Anker Bedding stopt het revolutionaire beddengamma MAGNITUDE in een nieuw kleedje. Een luxe-collectie die naadloos past in de nieuwe marktbenadering van Anker Bedding: de consument maximale creatieve vrijheid bieden bij het samenstellen van zijn eigen “slaapcomfortformule”.

     

    Anker Bedding nv koos voor een nieuw, dynamisch logo en een krachtig beeld met sterke symboolwaarde. MAGNITUDE balt de essentie treffend samen in het beeld van een vrouwelijke centrale figuur die de nacht op een wel heel eigen manier beleeft. Zij betrekt ons in haar sensuele droomervaring op zoek naar nestwarmte, gezelligheid en streelzacht comfort. De klant krijgt alle “ingrediënten” voor die allerindividueelste combinatie aangereikt. Van een uitgebreide keuze aan boxsprings, over gestoffeerde bedomrandingen tot hoofd- en voetpanelen, bedbanken, matrassen en matrashoezen, comforters, decoratieve accessoires en een fijn gamma bedlinnen.

     

    Van klassiek tot eigentijds modern, van barok tot minimalistisch, van sober tot uitbundig: de consument kiest de elementen en bepaalt de sfeer tot in de kleinste details. Zo zijn de hoofd- en voetpanelen verkrijgbaar in een heel gamma exclusieve uitvoeringen, naast de klassieke basisstijlen. Een hele pleiade van bedbanken maakt tijdloos klassieke of verfrissend moderne combinaties mogelijk met alle nuances daar tussenin.

     

    Met verschillende types vederzachte boxsprings en vijf matraskernsamenstellingen plooit MAGNITUDE zich moeiteloos naar de wensen van de meest veeleisende slapers. Streelzachte matrashoezen en comforters, vervaardigd uit dubbeldoek of damast met latexkern of mini pocketveren, maken deze luxueuze verwennerij van lichaam en geest compleet. Een gevarieerd assortiment decoratie-artikelen, gaande van volants en kleden voor boxspring of bedomranding tot al dan niet gewatteerde werp- en bedspreien, plaids met of zonder vulling, sierkussens en rolpeluwen zorgen voor de finishing touch.

     

    Magnitude - Inspiratieboek laat je wegdromen

     

    Met MAGNITUDE word je aangezet om anders te gaan denken over de invulling van je slaapcomfort. Vertrouwde kwaliteit en design gaan nu samen met het neusje van de zalm aan boxsprings en matrassen, zodat creatieve  “meerwaardezoekers” volop aan hun trekken komen. Om je helemaal te laten wegdromen en tegelijkertijd een handje te helpen om een originele keuze te maken, stelden de Magnitude-stilisten een pracht van een Inspiratieboek samen.

     

    Aan de hand van vier poëtische en tedere bedverhalen worden visueel evenveel aparte sferen opgeroepen: bedcombinaties met accessoires die appelleren aan de kleuren van het zuiden, die het dynamisme van de grootstad oproepen, verwijzen naar de geuren en tinten van het woud of de weidse, rustgevende kracht van de zee weerspiegelen.

      

    19-01-2007 om 18:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.philips ambilight
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Philips viert zijn miljoenste Ambilight FlatTV

    met een met diamanten bezet exemplaar.

     

     

     

     

    Philips Electronics onthulde in Las Vegas een met diamanten bezette Ambilight FlatTV om zijn miljoenste Ambilight FlatTV te vieren. De 42 inch Ambilight LCD-televsie werd ontworpen in samenwerking met de New Yorkse juwelier A. Link en heeft een gewicht aan diamanten van maar liefst 225 karaat. Er werden bijna 2250 diamanen verwerkt aan de zijkanten en rond de randen van het Ambilight kader, wat een totaal nieuwe dimensie verleent aan de Ambilight functie. De diamanten FlatTV, zal op verschillende evenementen in heel de wereld voorgesteld worden aan klanen en werknemers van Philips, alsook aan het grote publiek. Het is en uniek exemplaar dat niet in de handel verkocht zal worden

    19-01-2007 om 18:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magix ring tone

    Magix FreeRingtoneMaker

     

     

    Jongeren hoeven nooit meer een duur ringtone-abonnement te nemen. Althans, als het aan softwaregigant Magix ligt. Magix is marktleider van consumentensoftware op het gebied van muziek/video/foto. Aan alle geïnteresseerden biedt Magix nu immers het softwarepakket RingtoneMaker, dat normaal gesproken E19.95 kost, gratis ter download aan.

    Met dit softwarepakket kan iedereen in drie eenvoudige stappen, onbeperkt ringtones maken van zijn/haar favoriete muziek.

    www.ringtonemaker.nl

     

    19-01-2007 om 18:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tafelen in vlaanderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    "Tafelen in Vlaanderen" zet Vlaamse tafeltraditie op toeristisch menu

     

     

    Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois wil met het concept ‘het tafelen Vlaanderen’ , onze kwaliteiten als gastheer en de typische, streekgebonden dranken en gerechten een prominente plaats geven in het toerismebeleid. Op zijn uitnodiging slaan de Vlaamse horeca en de toeristische sector de handen in elkaar. Daartoe werd de vzw "Tafelen in Vlaanderen" opgericht. Met de flinke impuls van 440.000 euro van minister Bourgeois moet de organisatie van 2008 en 2009 jaren van het tafelen maken.

     

    "Vlaanderen combineert een sterke culinaire traditie met een prachtig aanbod aan regionale producten die versmelten in aromarijke en gezonde streekgerechten. Tel daar nog eens onze gezellige tafeltraditie bij en je hebt een ijzersterke toeristische troef, die ik dan ook volop wil uitspelen. We moeten toeristen letterlijk en figuurlijk van Vlaanderen laten proeven" verduidelijkt minister Bourgeois.

     

    Wanneer de toeristische sector en de horeca de handen in elkaar slaan, wint iedereen, stelt de minister: "De promotie van onze unieke tafeltraditie trekt meer toeristen aan en meer toeristen betekent meer horecaklanten. Met een gastvrij onthaal en hun vakmanschap spelen de logies en de restaurants en cafés dan weer een grote rol bij de indrukken die de toeristen in en van Vlaanderen opdoen. En dus ook bij de beslissing van toeristen om al dan niet terug te komen naar Vlaanderen. Zo is de cirkel rond."

     

    Met Tafelen in Vlaanderen krijgen de toeristische en horecasector een gemeenschappelijk platform om de toerist de weg te tonen naar Vlaanderen en de Vlaamse tafels. Met specifieke promotieacties wil men de binnen- en buitenlandse toerist kennis laten maken met de Vlaamse tafeltraditie en zo ook met de rest van ons toeristisch aanbod.

     

    Maar evenzeer wil het initiatief de restaurants en cafés een sterkere toeristische reflex bijbrengen. Concreet betekent dit bijvoorbeeld een specifiek streekgebonden aanbod van dranken en gerechten en een gastvrij, vakkundig onthaal. Daarbij wordt duidelijk gekozen voor een werking in de breedte. Van het gastronomisch tafelen in een sterrenrestaurant, over een lekkere hap in een bistro tot het genieten van een pittig streekbiertje in een babbel- of knabbelkroeg.

     

    Ook de nieuwe vzw zelf vormt een breed palet. De horecasector is vertegenwoordigd via de beroepsfederatie Ho.Re.Ca Vlaanderen. Die draagt samen met de vijf provinciale toeristische diensten (Westtoer apb, Toerisme Oost-Vlaanderen vzw, Toerisme Provincie Antwerpen vzw, Toerisme Limburg vzw en Toerisme Vlaams-Brabant vzw) het initiatief. Het agentschap Toerisme Vlaanderen zorgt voor ondersteuning op logistiek, inhoudelijk en marketingvlak.

     

    In een maatschappij die bijzonder veel aandacht besteedt aan creativiteit en innovatie, is het project ‘Tafelen in Vlaanderen’ aldus Jan De Haes, voorzitter van HoReCa-Vlaanderen een unieke gelegenheid voor de Vlaamse horecasector om zich zowel kwalitatief als economisch op te krikken. Voor horecaondernemers is het een dagdagelijkse professionele bezigheid om door hun vakmanschap en hun ondernemerschap inhoud en vorm te geven aan het Bourgondisch Vlaanderen. De ruim 28.700 Vlaamse horecaondernemingen zijn direct betrokken bij alles wat te maken heeft met eten en drinken. Zowel in het kleine dorpscafé als in het meest exclusieve restaurant, staan convivialiteit, genieten van spijs en drank, gastvrijheid centraal.

    Nergens ter wereld is er een zo gedifferentieerd aanbod van kleine bedrijfjes die op een permanente manier de eigenheid van een streek of een stad vertalen in gerechten en bereidingen die aan de consument een unieke belevenis bieden.

     

    Het project verankert de Vlaamse horeca in het toeristisch aanbod. Vlaanderen is niet alleen cultuur, historisch erfgoed, recreatie en shopping, maar ook gezelligheid, lekker eten en drinken en genieten. En waar kan dit beter dan op een zonnig terrasje of in een typische kroeg. Die verankering is tegelijkertijd een opdracht maar ook een uitdaging. Fed Ho.Re.Ca Vlaanderen beschikt over een netwerk van 47 lokale beroepsverenigingen en 5 provinciale organisaties die zullen gemobiliseerd worden om op het terrein in iedere gemeente en stad de bestaande initiatieven in te passen in het globale concept.

     

    Jan De Haes lanceert dan ook een oproep tot alle Vlaamse horecaondernemers om niet alleen deel te nemen aan dit project maar ook om mee te doen!

     

    Tafelen in Vlaanderen staat van meet af aan ook open voor partners die niet of niet ten volle actief zijn in het toerisme. Zo wordt gewerkt aan allianties met, bijvoorbeeld, de Week van de Smaak, de VLAM, de hotelscholen, de cultuur- en erfgoedsector, de streekproducten, enz.

     

    Het komende jaar staat in het teken van de uitbouw van het netwerk tussen horeca en toerisme, de inventarisatie van het aanbod en de voorbereiding van concrete acties. In 2008 en 2009 moet "Tafelen in Vlaanderen" als toeristisch thema binnen- en buitenlandse toeristen overhalen om Vlaanderen te komen proeven. Dat sectoroverschrijdende projecten tot succesvolle initiatieven kunnen uitgroeien bewees men reeds in de provincie Limburg waar naast de talrijke fietsroutes reeds heel wat ‘fietsvriendelijke cafés’ actief zijn.

     

    Minister Bourgeois steunt de opstart van de organisatie met een impulssubsidie van 440.000 euro en de komende drie jaar telkens 243.000 voor toeristische tewerkstelling. De oprichtende leden brengen 135.000 euro in en focussen ook binnen hun bestaande budgetten op het initiatief, zowel voor de ontwikkeling van de initiatieven als voor promotie.

     

    Willy Orlandini, directeur Toerisme Limburg, is voorzitter van de VZW; Jan De Haes, voorzitter van HoReCa-Vlaanderen, ondervoorzitter. Jan Raymaekers, voordien zakelijk leider van Resonant, directeur van het Centrum voor Agrarische Geschiedenis en auteur van talrijke werken over de Vlaamse tafelcultuur, werd aangesteld als directeur.

     

     

    19-01-2007 om 17:59 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon antwerpen

    VAKANTIESALON ANTWERPEN REFLECTEERT ACTUELE REISTRENDS.

     

     

    Het aanbod op het Vakantiesalon van Antwerpen 2007 is vrij indrukwekkend. De organisatoren volgen de evoluties in de toeristische sector het hele jaar door op de voet, om dan tijdens de 6 dagen van de beurs uit te pakken met een mooie steekproef van het moderne reizen.

     

    Kwaliteit primeert.

     

    Dit jaar heeft het Vakantiesalon van Antwerpen twee nocturnes geprogrammeerd, waarvan één al meteen op de eerste dag. Zowel op vrijdag 26 januari als op dinsdag 30 januari zijn bezoekers welkom van 12u00 tot 21u00. Een initiatief dat mensen met een dagjob ongetwijfeld op prijs zullen stellen. Nog een maatregel die bezoekers meer ruimte zal geven is de verbreding van de wandelgangen.

     

    Het Vakantiesalon van Antwerpen is gekend om zijn gezellige drukte. Dat is in grote mate ook te danken aan de inspanningen die exposanten leveren bij de omkadering van al hun reisinformatie; stands zijn vaak prachtig aangekleed terwijl ook tal van animaties extra sfeer creëren.

    Gastland Kroatië viert feest: in Zaal 4 feest brengt een authentieke ‘klapa’-groep traditionele Kroatische liederen maar er is ook een proeverij van lokale wijnen en gerechten. De officiële openingsceremonie wordt bijgewoond door de ambassadeur van Kroatië in België, mevrouw Ljerka Alajbeg. 

     

    Duiken in cultuur? Of relaxen in tweede verblijf?

     

    Naast Kroatië zetten ook de 600 andere exposanten hun beste beentje voor. Zowel onder de reisbureaus, touroperators, nationale diensten voor toerisme als bij de onafhankelijke vertegenwoordigingen, bevinden zich tal van nieuwkomers zoals Jamaica, Slovenië en de Dominicaanse Republiek en verwelkomen de organisatoren tevens Quebec en touroperators als Exo-Tours, Kuoni en Tiara Tours voor de eerste keer.

     

    Wie het Vakantiesalon van Antwerpen bezoekt, heeft meteen een duidelijk idee van de actuele trends in de reiswereld. Zo zitten de all-inclusive bestemmingen al een tijdje in de lift; vakantiegangers willen ten volle genieten en opteren daarom ook steeds vaker voor wellness- en relaxatie-arrangementen. De beurs toont hier een ruime keuze, maar biedt ook de liefhebber van avontuurlijk en sportief reizen de ideale bestemmingen. De aanwezigheid van gespecialiseerde exposanten wijst trouwens op het succes van unieke duikvakanties. Daarnaast kennen culturele reizen en city-trips een opmerkelijke ‘boom’, evenals het marktsegment van de tweede verblijven in het buitenland.

     

     

    29ste editie van het Internationaal Vakantiesalon Antwerpen

    Gastland Kroatië

    Van vrijdag 26 januari t.e.m. woensdag 31 januari 2007.

    Antwerp Expo – Jan Van Rijswijcklaan 191 – 2020 Antwerpen

    Alle dagen open van 10.00 tot 18.00 u

    !!! Nocturnes op vrijdag 26 en dinsdag 30 januari:  open van 12.00 tot 21.00 u !!!

     

     

    www.vakantiesalon-antwerpen.be      

     

     

    19-01-2007 om 17:58 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pannenkoeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Al is het vrouwke nog zo arm, met Lichtmis zet zij haar (pannenkoeken)panneke warm"

     

    Op 2 februari is het Lichtmis, het feest van het sterker wordende daglicht. Deze aloude traditie gaat hand in hand met de goede gewoonte om op die dag knus met de hele familie samen te zitten en de heerlijke pannenkoeken te verorberen die 'moeder de vrouw' met liefde heeft klaargemaakt. Culinair specialist Demeyere houdt deze oergezellige traditie in ere en stelt haar pannenkoekenpannen voor.

     

    Pannenkoeken bakken wordt een waar genoegen met de Ecoglide+pannenkoekenpannen van Demeyere. Deze pannen - beschikbaar in de afmetingen 24 cm en 28 cm - zijn gemaakt uit een 5-lagenmateriaal tot aan de rand van 3 mm dik. Dit materiaal verzekert een optimale warmtespreiding vanop de bodem tot aan de rand.  De pannen zijn blinkend gepolijst en voorzien van een Excalibur® antikleeflaag die zeer goede antikleefeigenschappen heeft en toch hard is.

     

    De Ecoglide+ pannenkoekenpan is gunstig geprijsd, gemakkelijk in gebruik en voldoende performant. Door de lage lichthellende randen is de vormgeving bovendien perfect afgestemd op het bakken van pannenkoeken.

    19-01-2007 om 17:57 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verduyck
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Raymonda Verdyck aan het hoofd van Toerisme Vlaanderen

     

     

     

    Op voorstel van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois duidde de Vlaamse Regering Mevr. Raymonda Verdyck aan als de nieuwe administrateur-generaal van het agentschap Toerisme Vlaanderen. Verdyck is momenteel waarnemend administrateur-generaal van het agentschap Onderwijsdienstencentrum Hoger- en Volwassenenonderwijs van de Vlaamse overheid. De opvolgster van Wim Vanseveren gaat al op 1 februari aan de slag.

     

    Minister Bourgeois is erg tevreden met haar aanstelling. "Mevrouw Verdyck verdiende haar strepen binnen de jeugd- en onderwijssector. Tijdens de selectieprocedure toonde ze zich als iemand met een duidelijke visie op de missie van Toerisme Vlaanderen, met strategisch inzicht. Ik ben bovendien erg blij dat we een dame aan het hoofd van het agentschap mogen verwelkomen. Dat past perfect in mijn inspanningen voor meer vrouwen aan de top van de Vlaamse overheid."

     

    Mevr Verdyck startte haar loopbaan als docent in het hoger onderwijs. In 1994 ging ze aan de slag bij de Vlaamse overheid. Ze startte bij de administratie Cultuur, waar ze zich voornamelijk bezighield met jeugdbeleid. Later werkte ze bij het departement Onderwijs, waar ze sinds augustus waarnemend administrateur-generaal is van het agentschap Onderwijsdienstencentrum Hoger- en Volwassenenonderwijs.

     

     

     

    19-01-2007 om 17:56 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson

     

    Verruiming Radisson SAS Brand

     

     

    De Rezidor hotelgroep tekende zopas een contract voor de exploitatie van twee nieuwe Radisson SAS hotels. Het eerste hotel komt er op de internationale luchthaven van Kiev en krijgt naast een 300-tal kamers ook wellness faciliteiten en tal van meetingmogelijkheden. Dit nieuwe Radisson SAS dat het Kievs stadshotel Radisson vervoegt opent in 2009.

     

    Het CIS, Commenwealth van onafhankelijke staten, en de Emiraten zijn een andere doelgroep van Rezidor. Het kleine Emiraat van Fujairah, amper 90 minuten weg van Dubai maar omringd door indrukwekkende bergen en prachtige blauwe zeeën krijgt een hotel tegen eind 2009. Het Radisson Al Aqah Bach resort zal zich op leisure en watersportvakanties toespitsen. De Radisson traditie getrouw komen er eveneens vergaderfacilities en een spa en health club.

     

    19-01-2007 om 17:55 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wellness nieuw zeeland

     

    Heerlijk ontspannen met schitterend uitzicht

    Spa & Wellness in Nieuw-Zeeland

     

     

    Ideaal om tijdens een avontuurlijke reis door Nieuw-Zeeland even bij te komen van de indrukwekkende ervaringen: heerlijk ontspannen in een warmwaterbron met uitzicht over het adembenemende landschap of lekker relaxen in een luxe wellness-resort. Nieuw-Zeeland groeit uit tot belangrijke bestemming voor ‘spa-toeristen’: vijf masseuses of masseurs tegelijk aan je lijf, wie wil dat niet?

     

    Doordat de Pacific Rim of Fire (band van vulkanen in de Stille Zuidzee) door Nieuw-Zeeland loopt, kent het land vele natuurlijke warmwaterbronnen en zwavelhoudende modderpoelen. Vooral rond Rotorua op het Noordereiland treft de reiziger veel spa’s. De beroemdste is ongetwijfeld de Polynesian Spa, met 35 mineraalrijke bronnen, die in temperatuur variëren van 36 tot 42 graden Celcius. In Hell’s Gate kun je een geneeskrachtige kuur ondergaan in een één meter diep modderbad.

     

    Kijk uit over prachtige landschappen

    Ook het Zuidereiland heeft thermale bronnen zoals Hanmer Springs (ten noorden van  Christchurch) en diverse opties in de West Coast Region. Nieuw vanaf januari 2007 zijn de zes privé bronnen bij Queenstown. Als je daarin dobbert, kijk je uit over een prachtig landschap met ravijnen, rivieren en bergen zoals Arthurs’s Point . En ’s avonds heb je door het uitschuifbare open dak, zicht op de prachtige sterrenhemel.

    Voor budgetreizigers kunnen we de 60 gratis te bezoeken, niet-commerciële bronnen en poelen aanbevelen. De meeste liggen ‘in the middle of nowhere’; puur natuur. Kijk op www.nzhotpools.co.nz voor de Top 5. Op één staat de Welcome Flat Hot Poole in het Westland National Park. Met uitzicht over een vallei, die wordt omringd door besneeuwde bergtoppen en oerbossen.

     

    Melk- en honingbad

    Midden in de natuur, in een poel warm water. Heerlijk! Maar het kan ook superluxe!  Trek eens een paar dagen uit voor het Paihia Beach Resort & Spa bij de Bay of Islands. Het behoort tot de Top 10 van spa & welnesscentra in Australië & South Pacific. Laat je wegzakken in een superzacht melk- en honingbad, dat dankzij de Manuka honing een helende werking heeft.

    Voor een superbehandeling kun je ook terecht in het Takaro Peace Resort. Hier staat een ‘tien handen energie massage’ op het welnessmenu. Vijf masseurs/masseuses die in volledige harmonie werken om je lichaam en geest nieuwe energie te geven.

    www.newzealand.com

     

     

    19-01-2007 om 17:54 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs