LibertyTV: een uniek concept made in Belgiumxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
LibertyTV, dé referentie op het vlak van themazenders, wordt nu ook de belangrijkste website van ons land op het gebied van reizen. Het concept is uniek in Europa en benut ten volle de mogelijke synergieën tussen de diverse media: televisie, internet en reisorganisatie. Dit vernieuwende concept vindt naast België en Frankrijk ook al weerklank in tal van andere landen.
LibertyTV werd in 2000 opgericht door Lotfi Belhassine, de huidige voorzitter van de groep, en was al zeer vlug niet meer weg te denken uit de wereld van het toerisme. De groep stelt op dit ogenblik meer dan 40 bedienden te werk in België en heeft een zakencijfer van meer dan 30 miljoen euro per jaar. De onderneming is uitgegroeid van touroperator tot een kwaliteitsvol medium maar ook een erkend reisbureau. Wie zijn zaken graag telefonisch afhandelt, is aangenaam verrast door het professionalisme van de callcenters in Brussel en Brugge.
LibertyTV, de vakantiezender
Voor de meesten onder ons is vakantie synoniem van nieuwe werelden, ontdekkingen en vrijheid. Door zijn kwalitatieve programmas legt LibertyTV een nieuwe wereld aan de voeten van de televisiekijkers. Meer dan 25 miljoen mensen kunnen LibertyTV rechtstreeks ontvangen, maar dat is niet alles. LibertyTV is ook via internet te bekijken in de vorm van streaming video en kan in België en Frankrijk zelfs op de betere gsms ontvangen worden. In België is de ontvangst en de programmatie van LibertyTV aangepast aan de verschillende taalgemeenschappen.
In Wallonië en Brussel kan een groot publiek genieten van een programmatie rond drie themas : duurzame ontwikkeling, wereldculturen en recreatie. Daarnaast bieden perfect gemaakte documentaires een goed inzicht in verre landen en andere culturen. In Vlaanderen kunnen slechts 70% van de gezinnen LibertyTV bekijken (de zender zit niet in het aanbod van Telenet). Maar vanaf nu is de zender beschikbaar via het Internet, (streaming). Het programma-aanbod is momenteel nog kleiner dan in het Franstalig landsgedeelte, maar tijdens de volgende maanden zal dit aanzienlijk uitgebreid worden.
De website, www.libertytv.com, is uiterst gebruiksvriendelijk en wordt elk kwartier bijgewerkt. U kunt er heel gemakkelijk de verschillende aanbiedingen van de touroperators naar eenzelfde bestemming vergelijken en korte videos van de voorgestelde vakanties bekijken.
Vanaf mei 2007 zullen er 2.100 onderwerpen, geklasseerd per land en per thema gratis toegankelijk zijn via de website. Met enkele klikjes kunnen de 13.000 bezoekers van de website onmiddellijk wegdromen over verre reizen.
Toekomstperspectieven
Op zes jaar tijd is LibertyTV geëvolueerd tot een volwassen partner die openstaat voor andere markten. Zijn aanwezigheid op talrijke reissalons in de hele wereld geeft een beeld van het enthousiasme dat leeft voor het concept. Daarom werd een franchisingsysteem opgezet.
Er begint nu een nieuw avontuur voor de groep : de verovering van de rest van de wereld. Liberty is al goed op weg, want in 2007 zullen meer dan 4 miljoen Nederlanders de themazender kunnen ontvangen. Vanaf maart 2007 is het de beurt aan Japan om opgenomen te worden in de grote familie van LibertyTV, een land dat uiteraard een prachtige springplank zal zijn naar de rest van het Verre Oosten.
www.libertytv.com
|