:-8)
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
PALM Breweries op nummer 1 en 3 van de beste introducties in speciaalbier in het Nederlands thuisverbruik
PALM Breweries introduceerde in 2006 het PALM Speciale 50 cl. blik en het degustatiebier PALM Royale fles 30 cl. in Nederland. Naast de succesvolle distributiespreiding charmeerden beide referenties van bij aanvang de consument. Binnen de categorie speciaalbier kaapte PALM Breweries meteen de eerste en derde plaats weg! Sinds september werd PALM Royale (flessen 30 cl. en fusten van 20-liter) ook door de horeca enthousiast onthaald.
2006 werd een mooi jaar voor PALM, het thuisverbruik steeg met 6% daar waar de markt amper met 2% aangroeide. Zo verstevigt PALM er verder haar positie als marktleider in de categorie speciaalbier, daar is ze in volume 25% groter dan de totale categorie abdij/trappist, 45% groter dan de volledige categorie witbieren en bijna 6 maal zo groot als de categorie zwaar blond ! (Bron: ACNielsen)
PALM Breweries is een Belgische onafhankelijke familiale brouwerijgroep (familieholding Diepensteyn), met vestigingen in België, Nederland en Polen. Zij hebben een gezamenlijke productiecapaciteit van 2,5Mio HL en een geconsolideerde omzet van 120Mio euro.
PALM Breweries is de enige brouwerijgroep ter wereld die Belgische authentieke bieren produceert volgens de 4 aloude gistingswijzen hoge, gemengde (zure), spontane (zure) en lage gisting en heeft hiermede een unieke positie.
Zij is in oorsprong brouwer van Brabantse hoge gisting bieren onder het merk PALM (Speciale, Dobbel en Royale) en is daarmee ruim marktleider in de Benelux in het segment van de amberbieren. De overname van brouwerij DE GOUDEN BOOM te Brugge in 2001 verruimde het aanbod hoge gisting bieren in het zware segment met Brugge Tripel, Brugge Blond en de abdijbieren van Steenbrugge. Een 50/50 joint venture met brouwerij Duvel-Moortgat creëerde het Brabants witbier Steendonk.
Uit haar bewogenheid voor het Belgisch bierpatrimonium verwierf ze de brouwerij RODENBACH, bekend voor haar flemish red-brown bieren van gemengde (zure) gisting (RODENBACH, RODENBACH Grand Cru) en haar unieke foederzalen, waar de bieren gedurende twee jaar rijpen op eiken vaten. De 50/50 joint venture met de geuzebrouwer Frank Boon beschouwt ze als haar cultuurproject voor het behoud van de onvervalste traditionele geuze-lambiek van spontane gisting met langdurige rijping op eiken vaten en hun dito fruitversies.
Met de gedurfde sprong naar Polen, de grootste groeimarkt voor bier in Europa, en de bouw in 1998 in Kielce van een gloednieuwe brouwerij van 1,5Mio HL werd definitief de internationalisering ingezet. Browar Belgia is op heden de 4e brouwerij van Polen. Zij heeft een niche strategie, hoofdzakelijk met bieren van lage gisting en het imago van innoverende brouwerij. Opmerkelijke creaties zijn de smaakbieren Gingers (gember), Lemons, Wojak superstrong en Frater, het eerste Poolse abdijbier.
Dit rijke portfolio, gebaseerd op unieke Belgische traditie, innovatie en knowhow is de troef voor verdere groei in de twee thuismarkten en in export.
www.palmbreweries.com
|