Les Logis, het eerste
netwerk van zelfstandige hotel-restaurants in Europa, aanwezig in acht landen
waaronder België (26 locaties), Nederland (24) en het Groothertogdom Luxemburg
(10), stelt enkele van zijn Nederlandse etablissementen voor. Van het
idyllische platteland van de Achterhoek tot de pittoreske dorpjes van het
Rivierenland biedt Les Logis een selectie authentieke en sfeervolle
kwaliteitshotels.
Les Logis is de
partner bij uitstek voor een kort reisje tussendoor, met een groot aanbod van
charmante hotels die garant staan voor comfort en een persoonlijk onthaal. Van
hieruit zijn de toeristische parels die Nederland rijk is vlot te ontdekken.
Cultuur opsnuiven, sporten of gewoon wat genieten aan het water het ontbreekt
er beslist niet aan gezellige en milieuvriendelijke activiteiten.
Strandhotel
Camperduin, op zon 50 km van Amsterdam, is een ideale plek voor wie van de
natuur en de zee houdt. Het hotel ligt middenin een natuurgebied met stranden,
polders en duinen. Kortom, het is een ideale uitvalsbasis voor lange
wandelingen of fietstochten. Voor fans van watervogels ligt het vogelreservaat
De Putten niet ver weg.
In het hartje van de
Achterhoek voorziet Restaurant-Hotel De Tuinkamer 9 rustige kamers en suites,
comfortabel ingericht voor een heerlijk ontspannen verblijf. De gastvrouw is
een gediplomeerd wijnexpert. Zij geeft dan ook uitstekend wijnadvies bij elke
maaltijd in het gastronomisch restaurant van het hotel, dat onlangs een Bib
Gourmand kreeg in de Michelingids. De talloze paden en wegen rond dit vredige
oord vormen het perfecte decor voor wie graag wandelt en/of fietst. Ook de
motorrijder kan in dit gebied zijn hart ophalen.
Het Wildthout Hotel
& Restaurant is ideaal gelegen om lange trektochten te maken in Salland,
een stukje natuurparadijs in het hart van de provincie Overijssel. Het
etablissement biedt dan ook formules gebaseerd op een verblijf van 5 nachten
inclusief fiets- of wandeltochten. Sportieve gasten worden verwend met
wandelkaarten en lekkere picknicks, met zorg bereid door de chef-kok van het
Wildthout Hotel & Restaurant.
Op enkele kilometers
van de Belgisch-Nederlandse grens, in het historische dorpje Thorn, bereidt
Hotel-Restaurant Crasborn zijn gasten een warm onthaal voor. De tiende-eeuwse
benedictijnenabdij met zijn imposante kerk en de typische witte gevels in het
historisch centrum brengen de rijke culturele geschiedenis voor uw ogen tot
leven. Van een verandering van omgeving gesproken!
Hotel - Brasserie De
Zwaan in het authentieke stadje Delden is een uitgelezen plek voor
cultuurliefhebbers. Enthousiaste wandelaars zullen de straatjes met de vele
kunstgalerieën en winkels die ambachtelijke producten verkopen met
belangstelling verkennen. Fietsers zijn kilometers lang zoet op de vele paden
die zich kriskras over het nabijgelegen landgoed van het kasteel van Twickel
uitstrekken. Ook de elegante baroktuinen van het kasteel zijn beslist een
bezoek waard.www.logishotels.com
Thomas Cook lanceert nieuw
innovatief digitaal hotelconcept - SunConnect
Binnen zijn 'high tech -
high touch' strategie lanceert Thomas Cook Group een nieuw en innovatief
hotelconcept, dat speciaal ontworpen is voor gezinnen van de digitale
generatie. SunConnect resorts richten zich op families die tijdens hun vakantie
met vrienden en kennissen in contact en geconnecteerd willen blijven.
SunConnect hotels bieden veel meer dan gratis WiFi, binnen het all-inclusive
pakket horen ook ook familiekamers, gaming-areas, e.a.
De SunConnect Resorts bieden
een combinatie van boeiende digitale en klassieke hotelfaciliteiten aan. Naast
gezinsvriendelijke kamers, ruime zwembaden en uitmuntende all-inpakketten
voorzien de SunConnect Resorts ook nieuwe faciliteiten, die een vakantie nog
rustgevender en probleemloos laten verlopen. Dit is de eerste zon- en
strandvakantieformule waarbij digitale technologie gebruikt wordt, zoals een
gebruiksvriendelijke website, gratis draadloos internet in het resort en de
mogelijkheid om elke dag activiteiten te ontdekken en reserveren via een
smartphone of tablet. De klanten krijgen hulp van een ConnectScout, een
'web-savvy' vakantiehost die digitale activiteiten voor het hele gezin regelt,
zoals Geocaching of Xbox spelletjes.
Thomas Cook lanceert op de
Belgische markt 7 SunConnect resorts die vanaf vandaag bij de reisagent en
online boekbaar zijn. De aparte SunConnect brochure zal voor kerst bij de
reisagent ter beschikking zijn. De 7
SunConnect hotels zijn: Turkije: SunConnect Sea World Resort & Spa
(Antalya) en SunConnect Side Resort (Antalya); Gran Canaria: SunConnect Mirador
del Atlantico en SunConnect Servatur Puerto Azul; Mallorca: SunConnect Rosa del
Mar; Tunesië: SunConnect One Resort
Monastir (Monastir) en Kroatië: SunConnect Waterman Supetrus Resort (Dalmatië).
Harriet Green, CEO Thomas
Cook Group plc, zegt: "Een Europees onderzoek dat we onder 18.000
Europeanen voerden, toonde aan onze klanten een toenemende nood hebben om hun
ervaringen met vrienden online te kunnen delen. De SunConnect hotels komen hen
hierin tegemoet en tonen aan dat we naar onze klanten luisteren. Het is een
innovatief, persoonlijk en betrouwbaar concept dat onze kernwaarden volledig
weerspiegelt. Onze toekomst ligt in het digitale tijdperk, zowel voor bedrijven
als voor de hele maatschappij. Daarnaast verandert het gedrag van de klanten
door de enorme technologische vooruitgang. We moeten deze trends daarom opnemen
in onze strategie, want zo willen we onze klanten een consistente ervaring
bieden, waar en wanneer ze ook met ons in contact komen."
Van een riante chalet naar
de kleinste hoekjes van het paradijs! Wintersport in Savoie Mont Blanc, anders
bekeken
De Franse departementen
Savoie en Haute Savoie, bekend om hun uitgebreide skidomeinen, zijn samen goed
voor zon 111 skistations. Om de liefhebbers van sneeuw en bergen steeds beter
te kunnen ontvangen en maximaal comfort aan te bieden, werden recent een heel
aantal accommodaties chalets en andere verblijfsmogelijkheden gebouwd of
gerenoveerd. De meer dan 38.000 gemeubelde en geclassificeerde gîtes en zon
2.700 chalets die het label Gîtes de France kregen, vormen het perfecte
alternatief voor drukbezochte hotels. Een snelle blik op enkele pareltjes in
het aanbod!
Luxe voor de hele familie. Gelegen
in de hoogtes van Megève, biedt de chalet Javen (5 aren Gîte de France) alle
pracht van de natuur in een rustige omgeving. Deze oude boerderij van 520 m² groot
heeft een capaciteit van 12 personen en bestaat uit 6 slaapkamers en 7
badkamers. Aan comfort is er geen gebrek in dit authentiek decor: een
binnenzwembad, spa, sauna én eigen cinemazaal zorgen voor luxueuze ontspanning.
Bij een verblijf in Javen zijn ontbijt, butler- en schoonmaakservice inbegrepen
en staat een chef-kok tot uw dienst!
In het hart van het
skidomein « Portes du Soleil » ligt de nieuwe chalet Grande Corniche die alles
uit de kast haalt wat betreft stijl, luxe en technologie. 12 personen kunnen
terecht in deze chalet met 6 slaapkamers, die elk over een plasmatelevisie en
badkamer beschikken. In Petite Corniche, een bijgebouw van de chalet, kunnen
nog 4 extra personen overnachten. Naast een modern interieur en onovertroffen
uitzicht op de bergen, staan in de chalet ook een kok en chauffeur ter
beschikking. Alles wordt voorzien om de bezoeker een volmaakte vakantie te
laten doorbrengen: ontspanning in de sauna, sterren kijken in de buitenjacuzzi,
gastronomisch genieten rond de piano...
In Houches is het uitzicht
op het massief van de Mont-Blanc vanuit de chalet Peter Pan fenomenaal. Deze
oude Savoyaardse boerderij werd omgebouwd tot een luxueuze chalet voor 16
personen. Het hoofdgebouw telt 4 tweepersoonskamers en een ingerichte slaapzaal
voor 9 personen. Alle kamers hebben een eigen badkamer. Het bijgebouw dat aan
het huisje grenst, heeft 7 slaapkamers. Zowel de grote leefruimtes als de
bioscoopruimte, sauna en kwaliteit van service maken van een verblijf in Peter
Pan een droomvakantie. Voor meer info : www.chaletpeterpan.com
Als god in Frankrijk bij de
lokale bewoners ! In Beaufortain verbouwden Eliane en Jacques Maurin met de
grootste zorg de schuur van de 19e eeuwse familiale boerderij tot een
authentieke maison dhôtes (4 aren). Deze bestaat uit drie ruime en
comfortabele kamers, met elk een badkamer. Door de milieu-impact van het huisje
zo laag mogelijk te houden, bieden de eigenaars hun gasten een ecologisch
verantwoorde vakantie aan. Voor meer info: http://www.lagrangedemonpere.net/
In Peisey Nancroix, aan de
voet van het skigebied Paradiski, ligt de gîte Solan (3 aren Gîte de France)
als deel van een typische boerderij uit het eind van de 18e eeuw. Deze werd
zorgvuldig gerenoveerd en biedt twee kamers, goed voor 6 personen. Het is mogelijk
om de 3 gîtes van het huis te huren, zo kunnen er 10 personen verblijven. De
eigenaars bieden een ontbijtservice aan en maaltijden kunnen zowel afgehaald
als ter plekke geconsumeerd worden. Solan is de ideale vertrekplaats om volop
van wintersport en natuur te genieten. La Ferme des Lombardes in St
Jean-de-Sixt (5 aren Gîtes de France) dateert uit 1903 en werd volledig
gerenoveerd. De accommodatie straalt charme en karakter uit. De 5 appartementen
bieden Savoyaanse charme en moderne luxe en comfort. Le Grenier, het 5-sterren
appartement van de gîte, kan 14 personen herbergen op een oppervlakte van 275
m². Deze high class verblijfplaats biedt een excellente service, waaronder bed-
en badlinnen (kamerjassen voor kinderen en volwassenen), dagelijkse en eindschoonmaak,
huispersoneel en begeleide transfer naar de pistes. Voor meer info:
www.lafermedeslombardes.com
STARWOOD HOTELS
BRUSSEL EN HELMUT LOTTI WILLEN TRAPPENLOPEN OM UNICEF TE STEUNEN
30 verdiepingen ten
voordele van UNICEF! Op 17 november organiseert Starwood Hotels Brussels voor
de derde keer een 'Stair Climbing Race': 30 verdiepingen, goed voor 466 trappen
en dat allemaal voor het goede doel, met niemand minder dan UNICEF Ambassadeur
Helmut Lotti als peter van deze actie!
Bij de vorige twee
edities van deze heel aparte wedstrijd daagden telkens meer dan 130 deelnemers
op om de 466 trappen te beklimmen van een van de hoogste gebouwen van de
hoofdstad; het Sheraton Brussels Hotel. Een fysieke inspanning voor het goede
doel: aan elke deelnemer wordt immers een gift van 15 euro gevraagd. Dit bedrag
gaat integraal naar "Road to Awareness". Dit partnership tussen
UNICEF en de partners van Starwood Hotels steunt dit jaar de projecten waarmee
het Kinderfonds hulp verleent aan kinderen van de nomadenvolkeren in Nigeria en
van de Baka-minderheid in Kameroen. Beide worden wegens hun andere cultuur
uitgesloten van het recht op onderwijs. Reden genoeg om eens een trap te
beklimmen, toch?
Dit is alleszins een
van de belangrijkste motieven van Helmut Lotti: de zanger zal op 17 november
van de partij zijn, niet alleen om de deelnemers aan te moedigen, maar ook om
zélf de 30 verdiepingen te beklimmen. "Ik probeer goed in vorm te blijven
door geregeld op een of andere manier sportief bezig te zijn", vertelt
Helmut. "Maar zo'n trap van 466 treden, dat is andere koek. Ik hoop dat
veel mensen zich hiervoor geroepen voelen op 17 november. Nu, het helpt wel
degelijk hierbij eens te bedenken dat wij voor heel die beklimming nauwelijks
meer dan vijf minuten nodig hebben, terwijl je daarmee heel wat helpt te
verwezenlijken voor die kinderen in Afrika "
Net zoals in 2011 en
in 2012 vormt de Stair Climbing Race een van de belangrijkste Belgische
evenementen voor de "Road to Awareness". Dit evenement staat open
voor iedereen, bekend of onbekend, die bereid is een inspanning te leveren voor
het goede doel. Inschrijven: www.sheratonbrussels.com/stairclimb2013.
De regels blijven
ongewijzigd: na betaling van 15 euro worden de deelnemers uitgenodigd om zich
op zondag 17 november tussen 9 en 12 uur aan te melden in het Sheraton Brussels
Hotel. Iedereen mag zijn of haar eigen tempo volgen om die 466 treden te
beklimmen. Meer dan ooit is deelnemen hier belangrijker dan winnen, al wacht er
toch ook wel een beloning voor de snelste dame en de snelste heer.
De snelste mannelijke
deelnemer en de snelste vrouwelijke deelneemster worden uitgeroepen tot
"Koning en Koningin van Sheraton Brussels voor één jaar": deze Koning
en Koningin mogen elk een jaar lang elke maand gratis één weekendnacht
doorbrengen in het Sheraton Hotel in Brussel (vrijdag, zaterdag of zondag,
enkel de overnachting, afhankelijk van beschikbaarheid) op een kamer voor
maximum twee personen. Als alternatief mogen ze elke maand kiezen voor 1000
SPG-punten (Starwood Preferred Guest) die ze kunnen gebruiken voor verblijven
in ons hotel of in het kader van ons klantentrouwprogramma "Starwood
Preferred Guest". Dit jaar pakt de Stair Climbing Race ook uit met een
prijs voor de "meest originele" en voor de "jongste"
deelnemer. "Road to Awareness": www.roadtoawareness.com.
De herfst in de Oostkantons
is zonder twijfel het seizoen dat het meest wordt geapprecieerd door de
wandelaars en de fijnproevers. Er is een heel groot en verscheiden aanbod.
Daarom heeft de Touristisch Agentschap Oost-België voor alle gasten een
online-lijst samengesteld.
De glinsterende kleuren van
de Hoge Venen en van de grote bossen in de Oostkantons nodigen, zoals geen
ander seizoen, uit om te wandelen en daarbij zijn de wildmenus
vanzelfsprekend. Voor de wandelaars worden talrijke geleide wandelingen en kant
en klare arrangementen georganiseerd en de hoteliers van de Oostkantons maken
door hun lekkernijen van uw weekend een echt gastronomisch feest.
Zich laten verwennen. Nu is
het weer tijd voor de beroemde herfstwildweekends, een must voor
liefhebbers van buitengewone spijzen verbonden met deugddoende wandelingen door
de prachtig gekleurde natuur van de Oost-Belgische Indian Summer. Ideaal ook
voor hen die zich liever eens goed laten verwennen in één van onze uitstekende
hotels of restaurants. Het is volop jachtseizoen en het wild uit onze eigen
bossen prijkt op elk menu: hier is geen sprake van diepgevroren import!
Een gastronomisch weekend
met wild op het menu is pure ontspanning. Het Toeristisch Agentschap Oost-België heeft
sommige aanbiedingen op hun website in een "gourmet-special"
samengevat. Het overzicht bevat de prijzen voor een lang weekend van vrijdag
tot zondag en voor een kort weekend van zaterdag op zondag met inlichtingen
over de aangeboden culinaire specialiteiten. Daarin worden tevens de talrijke
kant-en-klare arrangementen voor gastronomische weekends van de hotels
opgesomd. Verder staan de prijzen voor kerst- en oudejaarsavondmenus erin
gepubliceerd. Reserveer tijdig, want de aanvragen zijn talrijk en de kamers
zijn vlug volzet.
Brussels Airlines
start samenwerking met Belgische sterrenchefs
Vanaf volgende maand
laat Brussels Airlines haar passagiers op intercontinentale vluchten
kennismaken met regionale gerechten van de hand van gerenommeerde Belgische
sterrenchefs. De chefs stellen zelf een volledig menu samen op basis van
streekproducten uit hun regio. De culinaire reis van Brussels Airlines door het
Belgische gastronomische landschap vangt deze winter aan in West-Vlaanderen bij
topchef Geert Van Hecke.
Al jaren levert
Brussels Airlines inspanningen om een vliegende ambassadeur van België te zijn.
Aan boord van de Brussels Airlines vluchten wordt bijvoorbeeld een selectie van
Belgische bieren & wijnen aangeboden. Passagiers worden ook verwend met
Belgische pralines, wafels en koekjes van bekende Belgische topmerken.
Vanaf november gaat
Brussels Airlines nog een stap verder. Bij de start van het winterseizoen,
wordt aan boord van alle intercontinentale vluchten naar de States en
AfrikaBelgische topgastronomie
geserveerd onder de naam Belgian Star Chefs. VP Customer Experience Anne
Tricot: We gaan samenwerken met bekende Belgische sterrenchefs die een
volledig menu op basis van regionale specialiteiten samenstellen en onze
passagiers zo het beste uit hun regio aanbevelen.
Het Belgian Star
Chefsmenu wordt aangeboden aan alle
Business Class passagiers die vanuit Brussels Airport naar een lange
afstandsbestemming van Brussels Airlines vliegen. Elke 4 tot 5 maanden wordt
een menukeuze van een andere Belgische sterrenchef geïntroduceerd. De spits
wordt afgebeten door de provincie West-Vlaanderen en Geert Van Hecke die het
zeer geprezen Brugse restaurant De Karmeliet (*** Michelin) uitbaat en al 30
jaar een begrip is in de culinaire wereld. Vandaag stelde hij zijn eerste
Belgian Star Chefs menu voor de maand november voor.
Geert Van Hecke koos ondermeer
als voorgerecht voor gerookte paling uit Damme geserveerd met
dragon-yoghurtsaus en venkelpuree. Als hoofdgerecht stelt hij Noordzeegarnalen
naar een Brugs recept met curry van zoete aardappelen en gestoomde
sluimererwten voor. Ook de bier- en kaaskeuze is 100 procent West-Vlaams: Damme
en Brugse Apero Kaas en Brugge Tripel.
Volgende lente is een
andere regio aan de beurt in het Belgian Star Chef programma: de Business Class
passagiers zullen dan kunnen genieten van een fijnproeversmenu uit de provincie
Luxemburg. We willen de volgende jaren onze Belgische en internationale
passagiers laten proeven van het beste dat de alom gewaardeerde Belgische
keuken te bieden heeft en ons meer dan ooit positioneren als culinaire
ambassadeur voor België, legt Anne Tricot uit.
Naast de Belgian Star
Chefs suggestie kunnen Business Class passagiers nog steeds kiezen uit twee
andere menu opties of één van de 21 verschillende speciale maaltijden (dieet,
zoutarm, glutenvrij, religie respecterende maaltijden, ...).
Kerstmarkthopping in en
om de Noord-Duitse stad Hannover
Voor liefhebbers van de
typische kerstsfeer is de regio Niedersachsen het absolute walhalla. In de
nabijheid van de hoofdstad Hannover vind je maar liefst 9 feeërieke kerstdorpen
terug. De zogenaamde 9 stadjes van Niedersachsen een aantal ervan zijn
UNESCO-werelderfgoed staan bekend om hun charme en gezelligheid. Vanaf 26
november worden ze stuk voor stuk ondergedompeld in kerstsfeer, uitbundig
verlicht en met tal van activiteiten. Snuif de geur van geroosterde
amandelnoten en gluhwein op en laat je betoveren door de meest gezellige
kerstdorpjes van Noord-Duitsland.
Celle, Göttingen, Goslar,
Hameln, Lüneburg, Braunschweig, Hildesheim, Wolfenbüttel en Hannover, oftewel
de 9 stadjes van Niedersachsen. De meeste onder hen doen wellicht niet meteen
een belletje rinkelen. Nochtans staan ze alle bekend om hun authenticiteit en
rijke geschiedenis. Denk maar aan Hameln dat met zijn rattenvanger één van de
bekendste sprookjesfiguren huisvest. Of het middeleeuwse centrum van Goslar,
dat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat. Alle 9 stadjes worden overigens
gekenmerkt door een traditioneel centrum met vakwerkershuizen. Het centrum van
Celle telt zo maar liefst 450 geklasseerde gevels.
Hoewel de stadjes het
ganse jaar door baden in een sfeer van gezelligheid wordt het er tijdens de
kerstperiode pas echt idyllisch. Elk stadje heeft niet alleen zijn eigen
kerstmarkt, het ganse centrum wordt versierd met dennenbomen, kerstverlichting
en andere kerstornamenten. Je proeft er letterlijk en figuurlijk de kerstsfeer
in zijn meest pure vorm. Want wat er kan beter smaken naar aanloop van de koude
kerstdagen dan een heerlijke gluhwein, een Bregenwurst (lokale specialiteit van
Lüneburg) en gebakken appelschijfjes met kaneel? In Göttingen brouwen ze zelfs
speciaal voor kerstmis Gluhbier, een bier met een hoog alcoholpercentage dat
ook warm gedronken kan worden.
Ieder stadje heeft naast
lokale delicatessen ook nog zijn eigen activiteiten. Zo kan je in Celle een
stadswandeling doen met de Moppenonkel, een humoristisch personage uit de
geschiedenis van Celle. Op de markt van Goslar staat er een speciaal
sprookjesbos met 50 rijkelijk gedecoreerde Finse sparren, terwijl je in Hameln
een speciale kerstboottocht over de Weser kunt maken, al dan niet in
aanwezigheid van de befaamde rattenvanger van Hameln. Voor echte romantiek moet
je in Wolfenbüttel zijn, waar straattheater hoogtij viert en mascottes
Wölfchen en Büttelchen je verrassen met zoete lekkernijen. In Hildesheim,
tenslotte, kan je naar de top van de Sint-Andreas kerk waar je een prachtig
uitzicht hebt over de besneeuwde daken en het verlichte stadscentrum.
Wie op zoek is naar wat
meer hedendaagse kerstsfeer kan een bezoek brengen aan Autostadt in Wolfsburg.
De thuishaven van Volkswagen zal de ganse maand december uitgerust worden met
een grote ijspiste, waar er dagelijks speciale kerstshows gegeven worden. Je
kan er ook zelf de schaatsen aanbinden of een bezoekje brengen aan de gezellige
kerstmarkt.
Hannover als ideale
uitvalsbasis
Tot slot staat ook
bundeshauptstadt Hannover in het teken van kerstmis, met maar liefst 3
verschillende kerstmarkten, waarvan die in het oude stadscentrum niet minder
dan 170 kerststalletjes telt. Ook de Hannover Adventure Zoo heeft haar eigen
kerstmarkt en wordt voor de gelegenheid omgetoverd tot de Hannover Winter Zoo.
In de Orangerie van de fameuze Herrenhausen Garten kan je genieten van de
wintervariété, een kunstig winterspektakel gebracht door een theatergezelschap
van wereldniveau. Vanuit Hannover kan je bovendien zeer eenvoudig met het
openbaar vervoer naar de overige van de 9 stadjes. Dat maakt Hannover dan ook
de ideale uitvalsbasis voor een winters verblijf van meerdere dagen. Want wie
aan één kerstmarkt niet genoeg heeft en authenticiteit op prijs stelt is in de
9 stadjes van Niedersachsen duidelijk aan het juiste adres.
De kerstactiviteiten van
de 9 stadjes starten in de week van 25 november en duren tot 22 december (de
kerstmarkten van Braunschweig, Celle, Göttingen, Hildesheim en Goslar duren nog
tot 28 december)
Wie
de magie van Kerstmis een keertje in Hannover en haar 9 omringende stadjes wilt
beleven kan nu genieten van een schitterend kerstpakket, inclusief: 2
overnachtingen incl. Ontbijt in een 4**** hotel in het stadscentrum van
Hannover, romantische rit voor 2
personen in een Velix (fietstaxi), incl. Gluhwein, deken en handschoenen, 3-gangen
kerstdiner, Niedersachsen ticket: dagticket voor het openbaar vervoer in gans
Niedersachsen, incl. de 9 stadjes, Informatiepakket van de stad Hannover. Prijs:
185 euro pp.
Hannover ligt op zon 490
km van Brussel, maar vanaf de Duits-Nederlandse grens is het nog zon 3 uurtjes
rijden. De vlotte verbindingen via de A2 en A7 autosnelwegen, de ruime
parkeergelegenheid en het vlot toegankelijke stadscentrum zorgen ervoor dat
Hannover dichterbij is dan je denkt. Wie liever met de trein reist staat op 5
uurtjes in het centrum van Hannover. Overstappen doe je in Keulen.
Meer info: www.9cities.de
en www.visit-hannover.com.
Kerstmarkthopping in en
om de Noord-Duitse stad Hannover
Voor liefhebbers van de
typische kerstsfeer is de regio Niedersachsen het absolute walhalla. In de
nabijheid van de hoofdstad Hannover vind je maar liefst 9 feeërieke kerstdorpen
terug. De zogenaamde 9 stadjes van Niedersachsen een aantal ervan zijn
UNESCO-werelderfgoed staan bekend om hun charme en gezelligheid. Vanaf 26
november worden ze stuk voor stuk ondergedompeld in kerstsfeer, uitbundig
verlicht en met tal van activiteiten. Snuif de geur van geroosterde
amandelnoten en gluhwein op en laat je betoveren door de meest gezellige
kerstdorpjes van Noord-Duitsland.
Celle, Göttingen, Goslar,
Hameln, Lüneburg, Braunschweig, Hildesheim, Wolfenbüttel en Hannover, oftewel
de 9 stadjes van Niedersachsen. De meeste onder hen doen wellicht niet meteen
een belletje rinkelen. Nochtans staan ze alle bekend om hun authenticiteit en
rijke geschiedenis. Denk maar aan Hameln dat met zijn rattenvanger één van de
bekendste sprookjesfiguren huisvest. Of het middeleeuwse centrum van Goslar,
dat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat. Alle 9 stadjes worden overigens
gekenmerkt door een traditioneel centrum met vakwerkershuizen. Het centrum van
Celle telt zo maar liefst 450 geklasseerde gevels.
Hoewel de stadjes het
ganse jaar door baden in een sfeer van gezelligheid wordt het er tijdens de
kerstperiode pas echt idyllisch. Elk stadje heeft niet alleen zijn eigen
kerstmarkt, het ganse centrum wordt versierd met dennenbomen, kerstverlichting
en andere kerstornamenten. Je proeft er letterlijk en figuurlijk de kerstsfeer
in zijn meest pure vorm. Want wat er kan beter smaken naar aanloop van de koude
kerstdagen dan een heerlijke gluhwein, een Bregenwurst (lokale specialiteit van
Lüneburg) en gebakken appelschijfjes met kaneel? In Göttingen brouwen ze zelfs
speciaal voor kerstmis Gluhbier, een bier met een hoog alcoholpercentage dat
ook warm gedronken kan worden.
Ieder stadje heeft naast
lokale delicatessen ook nog zijn eigen activiteiten. Zo kan je in Celle een
stadswandeling doen met de Moppenonkel, een humoristisch personage uit de
geschiedenis van Celle. Op de markt van Goslar staat er een speciaal
sprookjesbos met 50 rijkelijk gedecoreerde Finse sparren, terwijl je in Hameln
een speciale kerstboottocht over de Weser kunt maken, al dan niet in
aanwezigheid van de befaamde rattenvanger van Hameln. Voor echte romantiek moet
je in Wolfenbüttel zijn, waar straattheater hoogtij viert en mascottes
Wölfchen en Büttelchen je verrassen met zoete lekkernijen. In Hildesheim,
tenslotte, kan je naar de top van de Sint-Andreas kerk waar je een prachtig
uitzicht hebt over de besneeuwde daken en het verlichte stadscentrum.
Wie op zoek is naar wat
meer hedendaagse kerstsfeer kan een bezoek brengen aan Autostadt in Wolfsburg.
De thuishaven van Volkswagen zal de ganse maand december uitgerust worden met
een grote ijspiste, waar er dagelijks speciale kerstshows gegeven worden. Je
kan er ook zelf de schaatsen aanbinden of een bezoekje brengen aan de gezellige
kerstmarkt.
Hannover als ideale
uitvalsbasis
Tot slot staat ook
bundeshauptstadt Hannover in het teken van kerstmis, met maar liefst 3
verschillende kerstmarkten, waarvan die in het oude stadscentrum niet minder
dan 170 kerststalletjes telt. Ook de Hannover Adventure Zoo heeft haar eigen
kerstmarkt en wordt voor de gelegenheid omgetoverd tot de Hannover Winter Zoo.
In de Orangerie van de fameuze Herrenhausen Garten kan je genieten van de
wintervariété, een kunstig winterspektakel gebracht door een theatergezelschap
van wereldniveau. Vanuit Hannover kan je bovendien zeer eenvoudig met het
openbaar vervoer naar de overige van de 9 stadjes. Dat maakt Hannover dan ook
de ideale uitvalsbasis voor een winters verblijf van meerdere dagen. Want wie
aan één kerstmarkt niet genoeg heeft en authenticiteit op prijs stelt is in de
9 stadjes van Niedersachsen duidelijk aan het juiste adres.
De kerstactiviteiten van
de 9 stadjes starten in de week van 25 november en duren tot 22 december (de
kerstmarkten van Braunschweig, Celle, Göttingen, Hildesheim en Goslar duren nog
tot 28 december)
Wie
de magie van Kerstmis een keertje in Hannover en haar 9 omringende stadjes wilt
beleven kan nu genieten van een schitterend kerstpakket, inclusief: 2
overnachtingen incl. Ontbijt in een 4**** hotel in het stadscentrum van
Hannover, romantische rit voor 2
personen in een Velix (fietstaxi), incl. Gluhwein, deken en handschoenen, 3-gangen
kerstdiner, Niedersachsen ticket: dagticket voor het openbaar vervoer in gans
Niedersachsen, incl. de 9 stadjes, Informatiepakket van de stad Hannover. Prijs:
185 euro pp.
Hannover ligt op zon 490
km van Brussel, maar vanaf de Duits-Nederlandse grens is het nog zon 3 uurtjes
rijden. De vlotte verbindingen via de A2 en A7 autosnelwegen, de ruime
parkeergelegenheid en het vlot toegankelijke stadscentrum zorgen ervoor dat
Hannover dichterbij is dan je denkt. Wie liever met de trein reist staat op 5
uurtjes in het centrum van Hannover. Overstappen doe je in Keulen.
Meer info: www.9cities.de
en www.visit-hannover.com.
Op zondag 3 november wordt
op initiatief van huiskamerrestaurant De postelein uit Keerbergen, net als
vorig jaar, een culinaire brunch georganiseerd ten voordele van de actie KOTK
(kom op tegen kanker).
Leven in kleur is een nieuw
werk van keramiste Frieda Vaes dat een reis zal maken door het horecalandschap
om zo uiteindelijk te proberen de Leuvense brandweer in 2014 weer op de fiets
te krijgen voor de 1000 km van KOTK. Een belangrijk project dat KOTK steunt is
Kinderen en kanker.
Het werk van Frieda beeldt
op een onschuldige, kinderlijke manier uit wat kinderen en jongeren het meeste
missen als ze in een ziekenhuiskamer vechten tegen kanker.De combinatie van het sobere kleiwerk en de
kleurige graffiti staat voor het trieste van de ziekte tegenover de hoop en de
ongelooflijke vechtlust die kinderen kenmerken.De graffiti is het werk van graffitikunstenaar Pieterjan Boone.
Bedoeling is dat het werk
een reis maakt door de Leuvense horeca en uiteindelijk per opbod verkocht zal
worden.De reis van het beeld start dus
op 03 november 2013 met de culinaire brunch in de brandweerkazerne van Leuven.
Spontaan werd er zelfs door
Thijs Velthuizen (http://thijsvelthuizen.com/wie-ik-ben/) volgend gedicht
geschreven dat bij het werk past en waarvan we even stil werden: Ik wil niet
langer kijken - Naar de witte jassen - De groene schorten - De kale muren Ik
wil leven - Ik wil spelen - Zonder zorgen - Leven in kleur.
Huiskamerrestaurant
Postelein speelt hierin mee de hoofdrol, gezien het vorig jaar als eerste in
zee gingen met Frieda Vaes om de Leuvense brandweer op de fiets te
krijgen.Een initiatief waarbij een
restaurateur op een of nadere manier iets nuttigs wil terugdoen aan de
samenleving. Dit jaar anticiperen ook het Park Inn by Radisson Leuven, De
Clijne Taefel en Trente.Het project
breidt dus uit Er werden zelfs ook
mooie contacten gelegd met o.a. fotograaf Koert Michiels, Merlin Spie (beeldend
kunstenares, die een extra tentoonstelling zal organiseren op de brunch zelf),
Plaats van afspraak:
Brandweerkazerne Leuven Terbankstraat 20 3001 Heverlee Leuven. Ontbijt
volwassene 13, kinderen tot 12 jaar 7, culinaire brunch hapjes: 2.5 per
stuk.
De
wijngaard verandert van kleur. Goud, brons en rode tinten gaan overheersen. Het
oogsten zit erop. Vorige jaargangen rusten en rijpen en maken plaats voor de
nieuwe wijn die nu onstuimig tekeergaat in de gistkuipen. Het weer is nog mild
en geknipt voor uitstapjes van kelder naar kelder, van kelder naar museum, van
het museum naar het bos, van het bos naar het restaurant en van daar weer naar
je gastenkamer. De dag zit erop en het is goed geweest: mooie landschappen,
aangename ontmoetingen en lekkere Côtes du Rhône.
Wijn en
toerisme buiten het seizoen De Rhônevallei telt 74.000 hectare druiven. Ze is
daarmee Frankrijks op een na grootste AOC-wijngebied, qua oppervlakte dan toch.
De Rhônevallei is ook een fascinerende streek die elk jaar ruim 14 miljoen toeristen
verwelkomt en dat niet alleen tijdens de zomer. Levensgenieters, smulpapen,
wandelaars, meerwaardezoekers, allemaal vinden ze de weg naar dit leuke en
lekkere stukje Frankrijk. Dankzij het wijnpatrimonium en de uitzonderlijke
natuur en cultuur valt hier het hele jaar door voor elk wat wils te beleven.
Wie zich op
weg wil begeven, te voet, te paard, met de fiets of de auto, kan kiezen uit 9
wijnroutes door de Côtes du Rhône en de Côtes du Rhône Villages. Ze brengen je
langs de Rhôneoevers van noord naar zuid en wijzen je de verborgen adresjes
waar het goed toeven en genieten is voor gezinnen, geliefden en vrienden. De
kleuren zijn prachtig in dit seizoen, je hebt een uitzicht tot aan de einder en
de verleiding om dit tableau vivant te doorkruisen wordt onweerstaanbaar.
Met de
Côtes du Rhône als rode draad valt in de streek bijzonder veel te beleven. Een
artistiek parcours brengt ons van het Museum voor Schone Kunsten van Valence,
dat in december opnieuw de deuren opent, langs de Rhône zuidwaarts naar het
Palais des Papes in Avignon. Met halten onderweg voor het kasteel van
Montélimar waar hedendaagse kunst te zien is en Suze-La-Rousse, waar zich de
plaatselijke wijnuniversiteit bevindt en ook een nieuw museum over het
wijnerfgoed van de streek. De mogelijkheden zijn eindeloos.
http://chateaux.ladrome.fr/
Fijnproevers
weten nog minder waar te beginnen. Vanaf het einde van de herfst beleven de
Drôme en de Vaucluse een explosie van truffelmarkten. Profiteer ervan om van de
zwarte diamant te genieten, vergezeld van een goede Côtes du Rhône, wit of
rood, al naargelang het gerecht. Ook veel chambres dhôtes bieden
verblijfsformules aan, waarbij de truffel centraal staat en laten je
bijvoorbeeld met een truffelboer mee op cavage of truffeloogst trekken.
In de buurt
van Nyons, komen we in de streek van de olijven, met de bekende tanche, of
olijf van Nyons en de verdale, die veel voorkomt rond Beaumes-de- Venise.
Halverwege de herfst begint ook in de olijfgaarden de pluk. Truffels, olijven
en olijfolie en Côtes du Rhône, wat een heerlijk trio, toch Na al dat genieten
vormt wat beweging geen overbodige luxe. Wie op sportschoenen de streek wil
verkennen kan dat perfect. Er zijn weinig activiteiten die in de Côtes du Rhône
niet worden aangeboden.
Honderden
kilometer bewegwijzerde paden, om te beginnen. Verscheidene golfterreinen,
paardensport... De Côtes du Rhône is een waar paradijs voor de sportieve
bezoeker die de wijn houdt voor na de inspanningen. Veel domeinen verhuren
overigens (elektrische) fietsen om door de wijngaarden te peddelen en enkele
van Frankrijks schilderachtigste dorpen te verkennen. En als je je fiets terug
inlevert is het vast tijd om enkele mooie flesjes te proeven. De Côtes du Rhône
is veel meer dan wijn alleen. Cultuur, gastronomie, charmante
overnachtingsmogelijkheden, sporten... het is er allemaal en het geeft je een
andere kijk op deze verrassende streek. www.vins-rhone.com rubriek visiter.
Een
vooruitblik op het oogstjaar 2013 In de zuidelijke Côtes du Rhône zien we bij
de eerste syrahs heel veel fruit en kleur. Ook de witte en de rosé zijn
trouwens bijzonder geslaagd en zeer aromatisch. In de noordelijkere Côtes du
Rhône, verloopt het oogsten zeer gespreid, maar de wijngaard en de druiven zijn
perfect gezond. Syrah en mourvèdre brengen de volumes gelukkig in evenwicht en
verlenen een bijzonder karakter aan een oogstjaar dat zich alvast fruitig en
kruidig aankondigt. En van de toekomstige witte Côtes du Rhône mag verwacht
worden dat hij zijn aromatische enthousiasme zal weten te
bewaren.
Een bron
van warmte op koude winterdagen. Grimbergen Winter is terug. Deze variant die
slechts tijdelijk op de markt verschijnt, wordt enkel en alleen gebrouwen voor
het najaar, wanneer de dagen korter worden en het tijd wordt om het binnen
extra gezellig te maken. Dit abdijbier heeft een ronde zoet-bittere smaak en
zorgt voor een heerlijk en vol smaakgevoel, ideaal om een lange werkdag in alle
rust af te sluiten of om je lekker op te warmen tijdens een gure herfstdag.
Het
seizoensbier van het Grimbergenassortiment heeft een volle, zoet-bittere smaak
met toetsen van kruiden, karamel en zeste. Grimbergen Winter heeft een
alcoholpercentage van 6.5% en is speciaal gemaakt voor de lange, koude
winterperiode. Dit zacht sprankelend bier doet je genieten van een warm en
aangenaam smaakgevoel, ideaal om in alle rust te degusteren op een gezellige
winteravond...
Grimbergen,
smaakt net zo rijk als zijn geschiedenis. Grimbergen Winter weerspiegelt, net
als de andere Grimbergenbieren, de symboliek van de feniks. Zoals de abdij van
Grimbergen tot drie keer toe verwoest werd en drie keer herrees, zo staat ook
de feniks voor wederopstanding en hergeboorte. Met een heerlijk glas Grimbergen
Winter in de hand kan je genieten van een welverdiende rustpauze.
Grimbergen
Winter is verkrijgbaar in zowel de supermarkt, de
drankenhandel alsook op vat in de betere brasserie. In de winkel bedraagt de
consumentenadviesprijs 5.19 voor één clip Grimbergen Winter (5 + 1 flesjes
van 33 cl). Het bier zal tot eind februari 2014 beschikbaar zijn of in de
brasseries zolang de voorraad strekt.
Brussels
Airlines voegt Europese vakantiebestemmingen toe
In het
zomerseizoen van 2014 (30 maart tot 26 oktober) voegt Brussels Airlines opnieuw
vakantiebestemmingen toe aan haar Europese netwerk. De dienstregelingen van
enkele bestaande bestemmingen worden aangepast om de connectiviteit binnen het
netwerk te verbeteren en Tel Aviv zal meer worden aangevlogen.
Op 30 maart
2014 gaat voor de luchtvaartsector het zomerseizoen in en dat brengt ook dit
jaar weer nieuwigheden met zich mee in het Brussels Airlines netwerk. De
Belgische maatschappij voegt enkele Europese vakantiebestemmingen toe. Zo
zullen vakantiegangers volgende zomer vier keer per week naar drie bestemmingen
op het populaire Franse eiland Corsica kunnen vliegen, namelijk Bastia, Ajaccio
en Figari. Net zoals vorig jaar keren de seizoenbestemmingen ook volgende zomer
weer terug in het programma: Catania en Palermo op het eiland Sicilië, Napels,
Firenze, Faro, Porto, Marrakech en Agadir. Alicante, dat vanaf 26 oktober 2013
drie keer per week door Brussels Airlines wordt aangevlogen, zal ook in de
zomer van 2014 verder worden aangeboden.
Brussels
Airlines keert ook weer terug naar de Griekse markt na een jaar afwezigheid:
Athene zal tijdens het zomerseizoen opnieuw worden aangevlogen vanuit Brussels
Airport en dit drie keer per week.
Voor enkel
bestaande bestemmingen wijzigen de vluchturen om betere aansluitingen binnen
het netwerk te kunnen aanbieden. De laatste vlucht naar Budapest zal later
vanuit Brussel vertrekken (20u50) en de eerste vlucht vanuit Budapest zal al om
8u40 landen in Brussel, om eendaagse business trips naar Brussel te
vergemakkelijken en om transfers met het Europese en het intercontinentale
netwerk van Brussels Airlines mogelijk te maken.
Tel Aviv,
een bestemming die dagelijks door Brussels Airlines wordt aangevlogen en 2 keer
per dag op zondag, zal 3 keer per week extra worden aangeboden, waardoor er
vanaf eind maart op maandag, woensdag, donderdag en zondag ook s ochtends
vanuit Brussels Airport naar Tel Aviv kan worden gevlogen, en er betere
connectiemogelijkheden ontstaan.
Center Parcs lanceert 5
vernieuwende horecaconcepten in zijn Belgische parken
Een geslaagde vakantie
voor de hele familie, daar hoort ook lekker tafelen bij. Daarom bedacht Center
Parcs in samenwerking met Albron- Nederlands grootste onafhankelijke
foodservice-organisatie- vijf nieuwe horecaconcepten, die zorgen voor
bijzondere en niet alledaagse ervaringen. Een bezoek aan de vernieuwde bars en
restaurants in De Market Dome (de centrale plek op ieder vakantiepark) maakt
het verblijf compleet en creëert een mooie en blijvende herinnering aan Center
Parcs.
Center Parcs lanceert in
samenwerking met zijn horeca- en retailpartner, Albron, vijf nieuwe
horecaconcepten die elk bezoek aan De Market Dome voor de hele familie een
unieke en verrassende belevenis maken. Elk van de nieuwe
bars en restaurants serveert aan jong en oud de lekkerste gerechten in een
bijzonder thema. Tussen 23 september en 9 december 2013 openen alle nieuwe bars
en restaurants hun deuren in de Belgische Center Parcs vakantieparken
Erperheide en De Vossemeren. Dit is tevens het begin van een groot aantal
toekomstige vernieuwingen in de Nederlandse Center Parcs parken. Met deze
nieuwe culinaire verleidingen prikkelt Center Parcs ieders zintuigen, of het nu
gaat om eerste bezoekers of om trouwe gasten. Elk bezoek aan één van de parken
biedt tal van verrassingen.
In het Grand Café, in het
hart van de Market Dome, kan iedereen op elk moment van de dag terecht. Dat
maakt het dé ideale ontmoetingsplaats. Met een behaaglijke inrichting straalt
het Grand Café rust uit in een Britse koloniale sfeer.
In het Evergreenz Family
Buffet heerst een ontspannen, gezellige sfeer waar men de drukte van het
moderne leven even achter zich laat. In dit all you can eat restaurant
schuiven onze gasten met de hele familie aan lange tafels aan om in een
landelijke omgeving fijne herinneringen op te halen, anekdotes te delen en mooie
momenten te beleven. Het uitgebreide buffetassortiment weet jong en oud
ongetwijfeld te verleiden.
In het themarestaurant
Fuego Adventure Grill beleven gasten een buitengewone ervaring in een
avontuurlijke omgeving. Midden in het restaurant staat een grote grill met
reusachtige spiezen met heerlijk gegrild vlees. Wanneer gasten rond het vuur
zitten te eten, waant men zich in een Zuid-Amerikaanse, door de jungle
overwoekerde vuurtempel. Een waarschuwing is wel op zijn plaats, tijdens het
diner kunnen er onverwachte dingen gebeuren
Huiselijk tafelen tegen
een onklopbare kwaliteit-prijsverhouding! Elke dag serveren we een
driegangenmenu tegen een vaste lage prijs. Kinderen betalen 1 per levensjaar.
Het eten is eenvoudig en vertrouwd, maar bovenal heel erg lekker. De potten en
pannen worden op tafel gezet en iedereen bedient zichzelf. In het huis van
Nonna proeft men de sfeer van het Italiaanse zuiden. De vrouw des huizes,
Nonna, laat onze gasten smelten met haar Italiaanse charmes en bereidt met
liefde haar traditionele Italiaanse gerechten: van verse - op houtvuur gebakken
- pizzas tot zelfbereide pastas. Weer of geen weer bij Nonna is het altijd
heerlijk genieten.
Wie plannen heeft om tijdens de Herfstvakantie met
het vliegtuig te reizen doet er goed aan de vluchten vanuit Amsterdam Airport
Schiphol te bekijken. Er is altijd kans dat je van daaruit prijsgunstiger kunt
vertrekken.
De reden is eenvoudig. De vakantiespreiding in
België is anders dan die in Nederland, zo ook voor de Herfstvakantie. Als wij
voor een herfstbreak vertrekken dan hebben de Nederlanders die vakantie al
achter de rug. Gevolg, op de vluchten vanuit Schiphol is er een grote
beschikbaarheid en dat kan zich vertalen in goedkopere vluchten.
Overigens is een verplaatsing naar Amsterdam
Airport Schiphol in een handomdraai geregeld. Er zijn verschillende
mogelijkheden. Er is de snelle verbinding langs de autosnelweg vanuit Antwerpen
(161 km) met uitstekende parkeermogelijkheden op wandelafstand van de
vertrekhal. Parkeren kan al vanaf 5 EUR per dag via Smart Parking. Hier kan je
per shuttlebus naar de vertrekhal. Op de Schiphol website kan men berekenen wat
de kosten zijn op de diverse parkeermogelijkheden voor een bepaalde duur. Sinds
7 oktober zijn er twee extra Thalys treinen ingelegd. De reisduur vanuit
Brussel bedraagt 1u38 en vanuit Antwerpen slechts 56 minuten. Bus2airport (www.bus2airport.eu) verzorgt 10 keer per
dag, 7 dagen in de week, een busdienst vanuit Vlaanderen naar luchthaven
Schiphol. KLM heeft tevens een splinternieuwe busdienst tussen Antwerpen en
Schiphol voor zowel individuele- als groepsreizen. Er zijn twee verbindingen
per dag, de eerste bus is al in Schiphol om 8u30, handig voor vroege vluchten.
Nog enkele weken te gaan en dan is het
Herfstvakantie, goed voor een week ontspannen in de zon, voor een citytrip,
voor een actieve vakantie. Bekijk het vluchtaanbod vanuit Amsterdam Airport
Schiphol en profiteer van de aantrekkelijke promoties die je ongetwijfeld zal
ontdekken in het grote vluchtenaanbod.
En wie niet zelf op vakantie gaat, kan een vriend
of familie digitaal uitzwaaien. Hoe dat te doen staat op de website beschreven.
Vakantie
dat voel je, dat proef je, dat ruik je, dat zie je en daar luister je naar. Met
dit in het achterhoofd, stelt Neckermann het vernieuwde Sentido concept voor.
Met dit
vernieuwde concept richten Neckermann en Sentido zich tot reizigers die met al
hun zintuigen willen genieten. Een heerlijke geur in de lobby, lounge muziek in
de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel, hoogstaande kwaliteit bedden-en
linnengoed en een heerlijke keuken die voornamelijk verse- en regionale
producten serveert, dit zijn de kernwaarden.
Bij
aankomst heet de holiday concierge de gasten onmiddellijk welkom wat het
verblijf met de juiste toon doet starten. Bovendien maakt de gratis wifi in de
lobby het ook mogelijk om onmiddellijk het thuisfront te laten weten dat de
vlucht goed verlopen is. Voor de langslapers is er een laatontbijt mogelijk en
voor reizigers die houden van wat entertainment is er het animatieprogramma
"Holiday Plus" Daarnaast bieden Neckermann en Sentido ook de
mogelijkheid om vroeg in te checken en laat uit te checken zodat iedereen
optimaal van zijn hotelverblijf kan genieten.
Het is het
ook mogelijk om leuke extra's te verkrijgen, die tegemoet komen aan de wensen
van de hedendaagse vakantiegangers: Plus Pakket : voor 5 p.p.p.n. geniet de
reiziger van leuke extra's op de kamer (badjas, slippers, fruitmand, keuze van
tijdstip van schoonmaken...) én een gereserveerd ligbed in de Sun Lounge
tijdens het volledige verblijf. Feel Good Pakket : voor 125 per koppel per
verblijf genieten ze van een romantisch diner, een massage voor 2, een ipod
docking station op de kamer en fruit en cava bij aankomst op de kamer. Baby
Cosy Pakket : voor 80 per week is het gebruik van een buggy, babybed,
flessenverwarmer, luierkussen, luieremmer en kastbeschermers ook mogelijk.
In totaal heeft Neckermann 33 Sentido hotels op
22 bestemmingen in zijn aanbod. Reizigers kunnen een verblijf in een Sentido
hotel louter via Neckermann (en zustermerken) reserveren. Deze hotels worden op
geen andere manier aangeboden, en zijn eigendom van Neckermann's moederbedrijf.
Sentido hotels stralen kwaliteit uit en staan garant voor een voortreffelijke
service. Alle hotels hebben 4 of 5 sterren
Keizer
Karel Robijn Rood behaalt brons op de World Beer Awards 2013
Op de World Beer Awards
2013 werd Keizer Karel Robijn Rood bekroond met een bronzen medaille in de
categorie Europe Dark Beer Belgian Style Strong.
De jury van de World Beer
Awards beoordeelt jaarlijks, via blinde proeftesten, bieren in de meest
uiteenlopende stijlen uit alle hoeken van de wereld. De beoordeling gebeurt
eerst op continentaal niveau: in Azië, Europa en Amerika worden telkens drie
medailles per bierstijl uitgereikt. Deze winnaars worden onderling opnieuw
getest om zo de Worlds Best per stijl te bepalen.
De World Beer Awards
staan als bierwedstrijd zeer hoog aangeschreven. De bronzen medaille voor
Keizer Karel Robijn Rood is dan ook een waardevolle erkenning van zijn smaak en
kwaliteit. Eerder dit jaar vielen nog meer bieren van Brouwerij Haacht in de
prijzen. Op de recentste Superior Taste Awards werden zowel Primus als Ommegang
Keizer Karel bekroond met drie sterren. Mystic Perzik behaalde goud op de Asia
Beer Awards in de categorie Flavoured Beer World, en tot slot werd Prior
Tongerlo tweede in de nationale tripeltest van Het Nieuwsblad.
Brouwerij Haacht is een
onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht staat
ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
Op 11 november
verschijnt de nieuwe Campari-kalender Worldwide Celebration met Uma Thurman
in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook
lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de
cover.
Op de nieuwe
Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige
rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema
Worldwide Celebration, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker
staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende
cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden stijl, passie &
charisma.
Fotograaf
van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve
modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op
9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.
Luchtvaartmaatschappij
Condor vernieuwt interieur van volledige langeafstandsvloot
Zustermaatschappij
en partner van touroperator Thomas Cook, Condor, gaat het interieur van zijn
volledige langeafstandsvloot vernieuwen. In alle klassen maken de stoelen
plaats voor modernere exemplaren, wordt de verlichting aangepakt, worden
toiletten en keukens vervangen en genieten Thomas Cook klanten voortaan van een
entertainmentprogramma op aanvraag. Zo kiezen de passagiers zelf welk
entertainment ze tijdens de vlucht op hun scherm te zien krijgen. Ongeacht de
bestemming die zij aandoen, zullen Belgische Thomas Cook klanten die met Condor
naar een exotische bestemming reizen, van dezelfde onberispelijke kwaliteit
genieten.
"Condor
is een van de weinige Europese luchtvaartmaatschappijen die hoog scoort op het
vlak van product- en servicekwaliteit. Om aan deze veeleisende normen te
blijven voldoen, stemmen we onze langeafstandsproducten af op de algemene
marktsituatie. Zo kunnen we vandaag en de volgende jaren op het hoogste niveau
met anderen concurreren", vertelt Ralf Teckentrup, voorzitter van de raad
van bestuur van Condor. "Met onze vernieuwde cabines creëren we een
modern, hoogstaand product en garanderen we vakantiegangers een service van
topkwaliteit."
In het
kader van de ingrepen aan de cabines krijgt de Condor Comfort Class een nieuwe
naam: Business Class . Een term die algemeen bekend is op de markt en klanten
vertrouwd in de oren klinkt. In de nieuwe Condor Business Class genieten de
passagiers van de bekende, uitstekende service van Condor en van
volautomatische, comfortabele angled lie-flat stoelen. Die kun je in een hoek
van 170 graden zetten en hebben als bed een lengte van 1,80 m. Meer dan genoeg
ruimte om ontspannen te reizen dus. Gasten die liever hun eigen elektronische
toestellen gebruiken in plaats van het videosysteem aan de stoel, stellen de
ingebouwde USB- en elektriciteitsaansluitingen vast op prijs. In totaal hebben
Thomas Cook klanten keuze uit 3 klasses aan boord van het vliegtuig: Economy
Class, Premium Economy Class en Businessclass.
Naast de
vernieuwing van zijn producten optimaliseert Condor ook zijn vlootstrategie. Zo
gebruikt de luchtvaartmaatschappij vanaf nu twee soorten cabines met een
verschillende indeling. Daardoor is er in de Business Class in drie van de
twaalf Condor vliegtuigen voortaan plaats voor 30 personen. Condor zal deze
vliegtuigen vervolgens vaker inzetten op routes met een grote vraag naar
Business Class plaatsen, zoals naar de Malediven en Mauritius. De negen andere
vliegtuigen behouden hun 18 Business Class plaatsen.
De renovatie begint in fasen tijdens vastgelegde
stopperiodes in de winter van 2013/2014. Het eerste vliegtuig met nieuwe cabine
zal vanaf de herfst van 2013 operationeel zijn. Tegen de zomer van 2014 is de
renovatie van de vloot normaal gezien volledig achter de rug. Dankzij deze
investering genieten Thomas Cook klanten van dezelfde hoogstaande afwerking bij
eender welke langeafstandsvlucht die zij met Condor doen.
Belgische
Thomas Cook klanten vliegen in totaal naar 14 Exotische bestemmingen met Condor
en genieten volgende zomer zo van 37 vluchten per week.
WEEK VAN DE FRIET -
VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER
Eind november geeft
VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt
van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om
eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo
typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren
centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen
als immaterieel cultureel erfgoed.
Navefri nam het
initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds
in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de
Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een
stevige duw in de rug geven.
VLAM kondigt de
Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait
rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de
frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf
een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan
worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be,
waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die
frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook
heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via
advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van
een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving
te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een
sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.
Na afloop van de
Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur
Joke Schauvliege.
Ommegang van Keizer
Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets:
zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden. Om hen toch
de kans te geven van een Ommegang te genieten werd de Slok gelanceerd, maar
natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.
Ommegang van Keizer
Karel is een speciaalbier dat op zn best is als ook de drinker al een beetje
heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op
basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen
gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden zoals kids, vet, chillen, yolo, wat
duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds
hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel
degelijk al van een Ommegang genieten.
Om dit te verhelpen
werd De Slok gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een
Ommegang te genieten. Maar om zon Slok te verdienen moeten ze wel onrijp
taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt
opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de
NIET-lijst.
Op de
Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig
een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer
Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury
van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een
weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.
Brouwerij Haacht is
een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht
staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com