Les Forgéesbrengen een omwenteling teweeg op de markt!
Een assortiment ondertekend door Le Creuset®
Het assortiment koekenpannen, kookpannen, sauteerpannen en pannenkoekpannen in gesmeed aluminium weerstaat de tijd en het dagelijkse gebruik. De Forgées zijn opmerkelijk duurzaam en verzekeren twee gebruiken per dag gedurende 109 jaar*!
Geweldig, zeer stevig keukengerei, met een Levenslange garantie van Le Creuset®. Het kookgerei van Le Creuset® in gesmeed aluminium vervormt niet, de structuur is versterkt voor een duurzame voedingsveiligheid, er is gelijkmatige warmteverdeling voor een optimale bereiding. Het kan gebruikt worden op alle warmtebronnen.
De Forgées, een zeker en betrouwbaar assortiment : PFOA-vrij. Le Creuset® brengt een omwenteling teweeg in de antikleefklagen. De Forgées hebben een levenslange garantie en zijn bovendien PFOA-vrij. Het werk uitgevoerd op de coating van het kookgerei heeft het mogelijk gemaakt een steeds resistenter product te verkrijgen.
Dit jaar breidt het assortiment zich uit en vormt een verzameling kookgerei dat onmisbaar is in uw keuken.
Nieuw in 2011: rechte sauteerpan 26 cm, Provençaalse sauteerpan 24 cm, deksel 16 18 en 20 cm, pannenkoekpan 24 cm met naar buiten gebogen rand, steelpan 16 cm, met 2 schenktuiten, steelpan 18 cm zonder schenktuit, zonder hulphandvat, steelpan 20 cm zonder schenktuit, zonder hulphandvat, kookpan 18 cm en kookpan 20 cm. RVH.
Het zal altijd een schaars product blijven, de Comtes de Champagne: de technische kenmerken waaraan moet worden voldaan om deze cuvée tot een zeer grote wijn te maken, zijn nagenoeg uniek in de Chapamgne en bovendien ook financieel erg zwaar.
Comtes de Champagne Blanc de Blancs
Is de meest geslaagde expressie van de stijl van Maison Taittinger, de kwintessens van zijn champagnekunst. De Comtes de Champagne Blanc de Blancs waarvan de eerste millésimé dateert van 1952, wordt uitsluitend als millésimé geproduceerd en bestaat voor 100% van witte Chardonnaydruiven uit de allergrootste crus van de prestigieuze Côte des Blancs ( Avize, Chouilly, Cramant, Mesnil-sur-Oger, Oger, Vertus, Bergères-les-Vertus). Alleen wijn van eerste persing, de cuvée, de absolute top in verfijning wordt gebruikt. 5% van de wijnen die in de assemblage geraken hebben een rijping in nieuwe eikenhouten vaten achter de rug.
Comtes de Champagnne Rosé
Altijd millésimé, geproduceerd met de Grands Crus de Chardonnay van de prestigieuze Côte des Blancs (30%) en de grootste Pinot Noirs van de Champagne, waarvan 15% rood gevinifieerd. Deze exclusieve samenstelling schenkt de Comtes de Champagne Rosé het label van de zeldzaamste cuvée van het huis.
Met de creatie van de prix Taittinger in 1967 worden ook de banden met de culinaire wereld aangehaald, deze wedstrijd voor chefs jonger dan 40 jaar kent een enorme belangstellig en heeft met Camille Lurkin, Villa Lorraine Bussel 1969 en Laurent Debenest, Le Paddock Keerbergen 1993, ook twee Belgische winnaars in zijn rangen. RVH.
Colombiaans aardewerk uit La Chamba steunt lokale bevolking
Handgemaakt De La Terra aardewerk van Ghecom maakt duurzaam verschil
Het nieuwe De La Terra aardewerk van Ghecom is een lust voor het oog en heerlijk om mee te koken. Het eenvoudige, organische ontwerp van deze collectie loopt over van klasse: tijdloze schoonheid die over de eeuwen is verfijnd, met een functionaliteit die is afgestemd op de actuele keuken.
Het Zuid-Amerikaanse Colombia is een land met een unieke natuur en een eeuwenoude beschaving. In de schaduw van het machtige Andesgebergte ligt La Chamba, een klein dorp aan de oevers van de Magdalenarivier. Daar maken lokale ambachtslieden het De La Terra aardewerk uit twee soorten minerale klei volgens een traditie die al zevenhonderd jaar bestaat.
De De La Terra collectie verschilt van industriële productie doordat ze volledig handgemaakt is, uitsluitend op basis van natuurlijke ingrediënten en zonder chemicaliën. Dat maakt elke pot en schaal uniek: stuk voor stuk werden ze gepolijst met tijgeroogkwarts, natuurlijk zwartgebrand en geglazuurd.
Het De La Terra aardewerk past op alle warmtebronnen behalve inductie en kan in de oven, microgolf en afwasmachine. Bovendien is dit aardewerk bijzonder thermoschockbestendig. Met zijn mooie matglanzend zwartgebrande afwerking is het een fraaie blikvanger op tafel en kunt u het evenzeer als designobject in de woning uitstallen. De collectie bestaat uit kookpannen, steelpannen, ovenschalen en tagines in diverse formaten.
In La Chamba leven negen op tien dorpsbewoners van de aardewerkproductie. Dat maakt De La Terra tot een aantrekkelijk werkgever voor de lokale gemeenschap. Er wordt duurzaam gewerkt, zonder giftige producten, en de fabrikant investeert bovendien twee procent van zijn inkomsten opnieuw in de lokale gemeenschap, in kleine projecten op basis van persoonlijke contacten. Zo geeft De La Terra ook wat terug aan de mensen die met hun vakmanschap en bezieling substantieel bijdragen tot het succes van De La Terra.
Point-Virgule is het huismerk van Ghecom, exclusief importatuer van een uitgebreid aanbod design keukenartikelen. Dit eigen merk werd door Ghecom gelanceerd in 2002 en bestaat ondertussen al uit 10 collecties: Point-Virgule Gift, Kitchen, Chrome, Barbecue, Curve, Bamboo, Baking, Cooking, Living, Kids. RVH.
De Cuvée Brut Réserve is een assemblage van 40% Chardonnay en 60% Pinot, een volstrekt standvastige champagne, elegant en perfect evenwichtig die wereldwijde erkenning geniet om de kenmerkende stijl waarin de verfijning van de Chardonnay overheerst. Het is een champagne voor elk moment, een onafscheidelijke gezel voor de plezierige en mooie momenten in het leven.
De Cuvée Prestige Rosé, 30% Chardonnay en70% Pinot is een verrukkelijke subtiele en intense wijn. Zijn structur en verfijning dankt hij aan de Pinot uit de Montagne de Reims en aan de Chardonnay, en zijn helder roze kleur aan het geringe percentage stille rode wijn dat wordt toegevoegd tijdens de assemblage. Past bij de start en afronding van een avond, geurt heerlijk als aperitief maar kan even makkelijk en subtiel gekoppeld worden aan een dessert met fruit.
De Cuvée Brut Millésimé wordt enkel geassembleerd als de oogst van een uitzonderlijke kwaliteit is, assemblage van uitsluitend wijnen van eerste persing. Is ideaal als aperitief, maar echte liefhebbers erkennen en waarderen hem vooral als wijn bij de maaltijd, om elke klassieker van de Grande Cuisine te begeleiden.
De Cuvée Prélude Grands Crus is samengesteld uit 50% Chardonnay en 50% Pinot Noir, door Taittinger exclusief geselecteerd uit als Grand Crus geklasseerde wijngaarden voor 100% binnen de crus van de Champagne. Deze zeldzame assemblage opgebouwd op basis van Cuvéewijnen, maakt het mogelijk de verfijning en de structuur te bekomen die noodzakelijk zijn om een grote champagne lang te kunnen bewaren. De Cuvée Prélude Grands Crus doet het heerlijk als aperitief, maar past ook schitterend bij de grote zeegerechten.
De Cuvée Folies de la Marquetterie is de eerste Domaine Champagne in de geschiedenis van het merk, het is een assemblage van 45% Chardonnay en 55% Pinot Noir, uitsluitend van druiven de Folies-wijngaard die zich boven het Château de la Marquetterie uitstrekt. In de geselecteerde percelen wordt een vendange en vert toegepast met het oog op een optimale rijping en suikerrijkdom. Na de oogst wordt uitsluitend voortgewerkt met het sap van de Cuvée. Deze gestructureede en krachtige terroirwijn, een hommage aan de 18de eeuw, past wonderwel bij stevige gerechten als gebraad of vis in saus.
De Cuvée Nocturne is een droge champagne van 40% Chardonnay en 60% Pinot Noir en Pinot Meunier, het is een assemblage van een dertigtal verschillende crus uit meerdere oogsten, rijpt minstens vier jaar sur latte voor de verwijdering van de moer.
Taittinger Nocturne is een champagne om een avondje af te sluiten. Hij past perfect bij een dessert of bij een stukje foie gras op peperkoek, maar is even gezwind de trouwe metgezel voor wie het feest tot een eind in de nacht wil voortzetten. RVH.
Champagnehuizen die ook vandaag nog de naam van hun eigenaar en zaakvoerder dragen? Ze bestaan, maar het zijn er weinig. Bij Taittinger gaat het zelfs om meer dan de naam van een persoon: het is de naam van een familie. Die gepassioneerde familie koestert de ambitie om het mooie avontuur van Champagne Taittinger nog lang te laten voortduren.
Eigenlijk begon het allemaal in 1240 wanneer Thibaud IV, graaf van Champagne, troubadour en koning van Navarra, uit Cyprus een wijnstok meebrengt die achteraf de voorouder van de Chardonnay blijkt te worden. Jacques Fourneaux handelaar in wijnen uit de Champagnestreek richt een onderneming op die later uitgroeit tot Taittinger.
Tijdens de slag om Champagne vestigt generaal de Castelau zijn hoofdkwartier in het Château de la Marquetterie. De jonge officier Pierre Taittinger wordt verliefd op het kasteel en neemt zichzelf voor om er terug te keren als hij de oorlog gezond en wel overleeft. Pierre Taittinger koopt in 1932 het Château de la Marquetterie samen met de bijhorende wijngaarden die sinds de 18de eeuw door de Benedictijnen worden beheerd, hun grondlegger was monnik Frère Oudart, een van de fouding fathers van de chamapagne. In 1945 definieert François Tatitinger de stijl en signatuur van het merk dat nog steeds wordt bewaard.
Als men alle wijnstokken van het huis Taittinger achter elkaar zou planten, krijgt met een rijtje van bijna 3000 km. De wijngaard bestaat uit 35% Chardonnay, 50% Pinot Noir en 15% Pinot Meunier. De wijngaarden liggen in de grote regios van de Champagnestreek Côtes des Blancs, Vallée de la Marne en Montagne de Reims. Het gaat om 288 ha, harmonieus gespreid over 34 verschillende crus die tot de beste behoren van wat de Champagnebenaming te bieden heeft.
De Chardonnay is niet alleen een edele druif, het is de kostbaarste druif van de Champagne. Ze schenkt de wijn elegantie en heeft een sterk aromatisch potentieel. (met een bouquet van vanille, was en linde, naast een zweem van geroosterde brioche). Ze vormt de kern van de assemblages van de verschillende wijnen maar drukt voornamelijk haar stempel op de originele stijl van het huis Taittinger. RVH.
Champagnehuizen die ook vandaag nog de naam van hun eigenaar en zaakvoerder dragen? Ze bestaan, maar het zijn er weinig. Bij Taittinger gaat het zelfs om meer dan de naam van een persoon: het is de naam van een familie. Die gepassioneerde familie koestert de ambitie om het mooie avontuur van Champagne Taittinger nog lang te laten voortduren.
Eigenlijk begon het allemaal in 1240 wanneer Thibaud IV, graaf van Champagne, troubadour en koning van Navarra, uit Cyprus een wijnstok meebrengt die achteraf de voorouder van de Chardonnay blijkt te worden. Jacques Fourneaux handelaar in wijnen uit de Champagnestreek richt een onderneming op die later uitgroeit tot Taittinger.
Tijdens de slag om Champagne vestigt generaal de Castelau zijn hoofdkwartier in het Château de la Marquetterie. De jonge officier Pierre Taittinger wordt verliefd op het kasteel en neemt zichzelf voor om er terug te keren als hij de oorlog gezond en wel overleeft. Pierre Taittinger koopt in 1932 het Château de la Marquetterie samen met de bijhorende wijngaarden die sinds de 18de eeuw door de Benedictijnen worden beheerd, hun grondlegger was monnik Frère Oudart, een van de fouding fathers van de chamapagne. In 1945 definieert François Tatitinger de stijl en signatuur van het merk dat nog steeds wordt bewaard.
Als men alle wijnstokken van het huis Taittinger achter elkaar zou planten, krijgt met een rijtje van bijna 3000 km. De wijngaard bestaat uit 35% Chardonnay, 50% Pinot Noir en 15% Pinot Meunier. De wijngaarden liggen in de grote regios van de Champagnestreek Côtes des Blancs, Vallée de la Marne en Montagne de Reims. Het gaat om 288 ha, harmonieus gespreid over 34 verschillende crus die tot de beste behoren van wat de Champagnebenaming te bieden heeft.
De Chardonnay is niet alleen een edele druif, het is de kostbaarste druif van de Champagne. Ze schenkt de wijn elegantie en heeft een sterk aromatisch potentieel. (met een bouquet van vanille, was en linde, naast een zweem van geroosterde brioche). Ze vormt de kern van de assemblages van de verschillende wijnen maar drukt voornamelijk haar stempel op de originele stijl van het huis Taittinger. RVH.
De langst dienende President & CEO in de hotelindustrie
De Zwitserse hotelier Kurt Ritter viert zijn 35ste verjaardag bij Rezidor. In 1976 kwam hij bij het bedrijf als Algemeen Directeur van het SAS Luleå Hotel in Zweden. Sinds 1989 staat hij aan het hoofd van Rezidor als President & CEO, waarmee hij waarschijnlijk de langst dienende Chief Executive Officer in de hotelindustrie is. Eerder dit jaar verlengde het Directiecomité van Rezidor Ritters mandaat tot 2015.
Ik kijk terug op 35 fantastische en ongelooflijke jaren en tegelijkertijd zie ik uit naar de volgende drie. Ik hou nog steeds van wat ik doe en ik voel dat ik nog steeds dingen kan laten vooruitgaan zei Kurt Ritter. Onder zijn management en leiderschap ontwikkelde Rezidor zich van een kleine Scandinavische Groep tot een globale speler en één van de snelst groeiende hotelbedrijven in de wereld. De groep stelt momenteel 35.000 medewerkers te werk, werkt onder 3 verschillende merken (Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni) en heeft meer dan 400 hotels met 90.000 kamers in beheer of onder ontwikkeling in 64 landen doorheen Europa, het Midden Oosten en Afrika. Ritter is de man achter het Radisson Blu succes als grootste Europese operator in het hogere designbewuste hotelsegment, achter de spectaculaire groei van Park Inn by Radisson dat in 7 jaar tijd van 0 naar meer dan 140 hotels evolueerde en achter de samenwerking tussen Rezidor en het iconische Italiaanse modehuis Missoni.
Kurt Ritters charisma, zijn toewijding voor Rezidor, zijn echte geloof in de gastvrijheid, zijn rechttoe rechtaan aanpak worden erkend in de hotelindustrie. Hij is een hotelier in hart en nieren, zijn carrière leek wel voorbestemd. Ritter werd in 1947 geboren in Beausite, het hotel van zijn ouders Zwitserland, hij leerde er de knepen van het vak van kleinsaf. Jaren later studeerde hij af aan de prestigieuze École Hôtelière de Lausanne en begon zijn eerste job als Assistant Manager in het chique Hotel Bellevue Palace in Bern.
Na een carrière bij Ramada International Hotels in België, Frankrijk, Duitsland en Zweden, vervoegde Ritter Rezidor als General Manager in Zweden en Koeweit, als Vice President Midden en Verre Oosten, gebaseerd in Singapore, en uiteindelijk als President & CEO, eerst in Oslo en later bracht Ritter de hoofdzetel naar Brussel. Sleutelmomenten in zijn carrière zijn in 1994 het Master Franchise Akkoord met Carlson Hotels Worldwide om Radisson SAS te creëren, en in 2002 het akkoord met Carlson om Country Inns & Suites, Park Inn en Regent in Europa, het Midden Oosten en Afrika te ontwikkelen. In 2005 tekende Ritter de wereldwijde licentie overeenkomst met Missoni om het nieuwe luxueuze lifestyle merk Hotel Missoni te ontwikkelen en te beheren, en in 2006 was hij verantwoordelijk voor de beursintroductie op de Stockholm Stock Exchange.
Wat komt er nog? Ik zal verder focussen op het genereren van inkomsten, en op de groei van Rezidor in nieuwe markten als Rusland en de Gemenebest Staten en Afrika. We waren pioniers in deze regios en vandaag staan we tussen de leidende internationale spelers een positie die we willen behouden en verder uitbreiden, voegt Ritter toe. Op wereldvlak willen onze merken zoveel mogelijk alligneren met Carlson, eigenaar van de Radisson en Park Inn merken en onze hoofdaandeelhouder. We zijn zeker klaar voor een volgend niveau, gaat hij voort.
Kurt Ritter is één van de meest gerespecteerde en erkende hoteliers in de wereld : hij was "Corporate Hotelier of the World 2002", kreeg de "International Hotel Investment Forum Lifetime Achievement Award 2004", en de "MKG Lifetime Achievement Award 2008. Hij heeft ook twee Eredoctoraten van Johnson & Wales University, Providence (USA) en Oxford Brookes University (UK). RVH.
De langst dienende President & CEO in de hotelindustrie
De Zwitserse hotelier Kurt Ritter viert zijn 35ste verjaardag bij Rezidor. In 1976 kwam hij bij het bedrijf als Algemeen Directeur van het SAS Luleå Hotel in Zweden. Sinds 1989 staat hij aan het hoofd van Rezidor als President & CEO, waarmee hij waarschijnlijk de langst dienende Chief Executive Officer in de hotelindustrie is. Eerder dit jaar verlengde het Directiecomité van Rezidor Ritters mandaat tot 2015.
Ik kijk terug op 35 fantastische en ongelooflijke jaren en tegelijkertijd zie ik uit naar de volgende drie. Ik hou nog steeds van wat ik doe en ik voel dat ik nog steeds dingen kan laten vooruitgaan zei Kurt Ritter. Onder zijn management en leiderschap ontwikkelde Rezidor zich van een kleine Scandinavische Groep tot een globale speler en één van de snelst groeiende hotelbedrijven in de wereld. De groep stelt momenteel 35.000 medewerkers te werk, werkt onder 3 verschillende merken (Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni) en heeft meer dan 400 hotels met 90.000 kamers in beheer of onder ontwikkeling in 64 landen doorheen Europa, het Midden Oosten en Afrika. Ritter is de man achter het Radisson Blu succes als grootste Europese operator in het hogere designbewuste hotelsegment, achter de spectaculaire groei van Park Inn by Radisson dat in 7 jaar tijd van 0 naar meer dan 140 hotels evolueerde en achter de samenwerking tussen Rezidor en het iconische Italiaanse modehuis Missoni.
Kurt Ritters charisma, zijn toewijding voor Rezidor, zijn echte geloof in de gastvrijheid, zijn rechttoe rechtaan aanpak worden erkend in de hotelindustrie. Hij is een hotelier in hart en nieren, zijn carrière leek wel voorbestemd. Ritter werd in 1947 geboren in Beausite, het hotel van zijn ouders Zwitserland, hij leerde er de knepen van het vak van kleinsaf. Jaren later studeerde hij af aan de prestigieuze École Hôtelière de Lausanne en begon zijn eerste job als Assistant Manager in het chique Hotel Bellevue Palace in Bern.
Na een carrière bij Ramada International Hotels in België, Frankrijk, Duitsland en Zweden, vervoegde Ritter Rezidor als General Manager in Zweden en Koeweit, als Vice President Midden en Verre Oosten, gebaseerd in Singapore, en uiteindelijk als President & CEO, eerst in Oslo en later bracht Ritter de hoofdzetel naar Brussel. Sleutelmomenten in zijn carrière zijn in 1994 het Master Franchise Akkoord met Carlson Hotels Worldwide om Radisson SAS te creëren, en in 2002 het akkoord met Carlson om Country Inns & Suites, Park Inn en Regent in Europa, het Midden Oosten en Afrika te ontwikkelen. In 2005 tekende Ritter de wereldwijde licentie overeenkomst met Missoni om het nieuwe luxueuze lifestyle merk Hotel Missoni te ontwikkelen en te beheren, en in 2006 was hij verantwoordelijk voor de beursintroductie op de Stockholm Stock Exchange.
Wat komt er nog? Ik zal verder focussen op het genereren van inkomsten, en op de groei van Rezidor in nieuwe markten als Rusland en de Gemenebest Staten en Afrika. We waren pioniers in deze regios en vandaag staan we tussen de leidende internationale spelers een positie die we willen behouden en verder uitbreiden, voegt Ritter toe. Op wereldvlak willen onze merken zoveel mogelijk alligneren met Carlson, eigenaar van de Radisson en Park Inn merken en onze hoofdaandeelhouder. We zijn zeker klaar voor een volgend niveau, gaat hij voort.
Kurt Ritter is één van de meest gerespecteerde en erkende hoteliers in de wereld : hij was "Corporate Hotelier of the World 2002", kreeg de "International Hotel Investment Forum Lifetime Achievement Award 2004", en de "MKG Lifetime Achievement Award 2008. Hij heeft ook twee Eredoctoraten van Johnson & Wales University, Providence (USA) en Oxford Brookes University (UK). RVH.
de eerste stap binnen de nieuwe strategie van Accor
Accor, uitbater van hotels, franchisegever en beheerder van activa in het hotelwezen,
lanceert zijn nieuwe strategie. Met de budgetmerken ibis, ibis styles en ibis budget wordt een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de geschiedenis van het bedrijf.
Met dit grootse project zetten we Accor neer als wereldwijd model voor het hotel van de toekomst. Dit belangrijke initiatief zal al onze teams in de komende maanden mobiliseren. Hierbij baseren we ons op het corporate merk Accor dat meer bekendheid moet krijgen bij het grote publiek, vooral om een beter antwoord te bieden op de grote uitdagingen in de distributie.
Onze ambitie wordt duidelijk door de nieuwe baseline Open New Frontiers in Hospitality en blijkt ook uit een sterkere profilering van Accor. Wij willen onze klanten een unieke hotelervaring bieden en wij zijn ervan overtuigd dit te kunnen bereiken door een moderne en innovatieve dienstverlening en door onze merken te herpositioneren, aldus Denis Hennequin, CEO van Accor.
IBIS krijgt de status van overkoepelend merk met drie merken:
-ibis blijft ibis
-all seasons wordt ibis styles
-Etap Hotel wordt ibis budget
Door deze nieuwe segmentatie die tegen begin 2013 overal in de organisatie doorgevoerd moet zijn zal de toegankelijkheid, de samenhang en de kracht van deze drie budgetmerken verbeteren. Tegelijkertijd wordt de naamsbekendheid en het ontwikkelingspotentieel van elk van de merken vergroot.
De nieuwe baseline Open New Frontiers in Hospitality geeft gestalte aan de ambitie van de Groep om te innoveren wat in de genen van het bedrijf zit -en om nieuwe vormen van gastvrijheid, vooral digitaal, uit te denken. Vooral bij het grote publiek zal het merk Accor voortaan een grotere rol gaan spelen.
Enerzijds zal het op grotere schaal communiceren over de betrokkenheid bij human resources, bij duurzame ontwikkeling en multiculturaliteit om een meerwaarde te bieden voor alle hotelmerken.
Anderzijds zal Accor op het internet nog nadrukkelijk inzetten op het strategische distributiekanaal Accorhotels.com. Het loyaliteitsprogramma A|Club wordt hierbij omgedoopt tot Le Club Accorhotels.
Om de vertrouwensrelatie en de betrouwbaarheid van zijn merken nog sterker te maken, voegt Accor in alle communicatie van zijn merken by Accor toe. RVH.
De maritieme sector kent wereldwijd een indrukwekkende groei. Alleen al in ons land zien we het aantal cruisepassagiers elk jaar met meer dan 10 procent stijgen. De cruises zijn niet langer een nicheproduct, maar worden hoe langer hoe meer in één adem genoemd met de hotelpakketreizen. Steeds meer Belgen verkiezen een cruisevakantie dan ook boven een culturele rondreis of een verblijf in een hotel of resort in de Middellandse Zee of de Caraïben.Om de troeven van de maritieme sector nog meer onder de aandacht te brengen, organiseert de beroepsvereniging Cruise & Ferry World (C&FW) in samenwerking met de reisindustrie van maandag 10 tot en met zaterdag 22 oktober de Veertiendaagse van de Cruise.
Het initiatief sluit aan bij De Langste Cruisedag die de voorbije twee jaren plaats vond en waaraan in 2010 een honderdtal reiskantoren deelnamen. Heel wat consumenten en reisagenten betreurden toen dat het evenement beperkt bleef tot één dag. Cruise & Ferry World heeft rekening gehouden met deze terechte opmerking. Door het evenement te spreiden over twee weken krijgen de klanten meer tijd om zich te informeren bij de reisagent en hun keuze te maken.
De brochures 2012 liggen reeds in de reiskantoren of worden eerstdaags verdeeld. Om het aanbod voor volgend jaar te lanceren pakken de rederijen tijdens de Veertiendaagse van de Cruise uit met vroegboekkortingen of speciale aanbiedingen. Daarnaast wil de beroepsvereniging met dit initiatief de reisagenten- nog meer dan de voorbije jaren in de kijker zetten. Zij zijn namelijk een belangrijke schakel in de verkoop van cruiseproducten.
Om de reisagenten te ondersteunen in hun verkoop, organiseert Cruise & Ferry World elk jaar workshops en opleidingen zodat de kennis van de diverse cruise- en ferryproducten wordt verruimd en geactualiseerd. Reisagenten die deelnemen aan deze opleidingssessies, mogen zich Certified Agent noemen, ondertussen hebben nagenoeg 300 agentschappen, verspreid over beide landsdelen, dit certificaat in hun bezit. RVH.
Zeeuws -Vlaamse topchefs koken voor Japanse weeskinderen
Het recent door de Junior Kamer Zeeuwsch Vlaanderen georganiseerde culinair charitatief diner Campai for Sendai in restaurant Onder de Linden in Zuiddorpe bracht 61.600 op.
Vier Zeeuws - Vlaamse topkoks, Sergio Herman (Oud Sluis), Edwin Vinke (De Kromme Watergang), Sjef de Cock (Onder de Linden) en Serge van der Heyden (Roes), ondersteund door het personeel van Lekker La Vie en De Jonkvrouw, schotelden 145 gasten een vier sterren diner voor, waarin ingrediënten uit de Japanse keuken een belangrijke rol speelden.
Tussen door verzorgde de Japanse top violist Noé Inui een aangrijpend optreden. Hij komt zelf uit de door de tsunami getroffen gebied en heeft er nog veel familie wonen. De opbrengst gaat naar een project voor weeskinderen in het door de tsunami getroffen stad Sendai in het noorden van Japan. RVH.
Speculaas of Cranberry, Praliné-pralines van Leonidas
Dit najaar breidt Leonidas zijn aanbod van pralines uit met een gelimiteerde editie van chocolaatjes met pralinévulling die zoals steeds gecombineerd worden met authentieke recepten en natuurlijke producten. Herontdek praliné, gecombineerd met een heerlijke toets van speculaas of cranberry.
De meester-chocolatier van Leonidas, Claude Sénèque, wijdt ons in in de geheimen van zijn atelier. Nieuwe pralines met pralinévulling betekent ook verrukkelijke ideeën en heerlijke nieuwigheden. Een ontdekking...
De traditionele pralines met pralinévulling maken onmiskenbaar deel uit van de favoriete chocolaatjes van de Belgen, maar de consumenten gaan voortdurend op zoek naar vernieuwingen. De nieuwe pralines met pralinévulling bieden een leukantwoord op deze vraag.
Klassieke pralines met pralinévulling zijn echte blijvers, de nieuwste creaties worden eveneens klaargemaakt volgens een oud recept, maar gecombineerd met nieuwe smaken. Zo krijgen ze een vleugje originaliteit en een eigentijds jasje. Afhankelijk van de voorkeur van het moment en van ieders voorkeur qua smaak is er voor elk wat wils!
De nieuwe praline is een heerlijke combinatie van twee Belgische specialiteiten: chocolade en ... speculaas! De praline bevat verrukkelijke stukjes biscuit en een praliné die verrijkt is met een licht natuurlijk aroma van kaneel. Deze lekkernij van Leonidas is omhuld met knapperige melkchocolade die smelt in de mond. Hieraan zullen de liefhebbers van geraffineerde smaken niet kunnen weerstaan.
De praline met cranberrys is een praline mosaïque met exotische toets. De lichte zure smaak van de cranberrys biedt een harmonieus tegenwicht voor de smeuïgheid van de zwarte chocolade waarmee de praline omhuld is. De overheerlijke rode bessen uit Noord-Amerika voegen trouwens een fruitig en ietwat bitter aroma toe.
Leonidas staat ook voor tijdloosheid, want door haar traditonele recepten en haar voortdurende innovatie verenigt ze het verleden met de toekomst. Leonidas is ook een symbool van vrijgevigheid en genot. Een assortiment van 25 praliné-pralines in een mooie metalen doos is een ideal cadeau voor levensgenieters. RVH.
Een feeststemming met de evian® Courrèges Limited Edition: Naar goede gewoonte rolt evian opnieuw de "roze" loper uit voor een hoogst originele Limited Edition 2012 fles. Na eerdere samenwerkingen met indrukwekkende internationale namen als Jean Paul Gaultier, Paul Smith of Issey Miyake, slaat het deze keer de handen in elkaar met het modehuis van het revolutionaire icoon Courrèges.
De keuze voor een samenwerking met deze onconventionele uitvinder van de mini-jurk staat in teken van de 'Live Young' positionering van evian. Net zoals Courrèges de vrouwen in de jaren '60 bevrijd heeft met zijn gedurfde korte look, zo wil ook evian zich profileren als het meeste vrijdenkend merk van natuurlijk mineraalwater. "Zoals de mini-jurk, heeft evian met zijn transparante en natuurlijke alpenpuurheid "niets te verbergen": niets werd namelijk aan ons water toegevoegd of eruit weggenomen", aldus Gregory Berleur, Marketing Directeur van Danone Waters Benelux. "In essentie, is mineraalwater voor water wat bioproducten voor voedsel zijn: de natuur in al haar zuiverheid, zonder enige menselijke manipulatie."
Trouw aan zijn slogan "Live Young", stelt evian net als Courrèges bovendien het dynamische credo voorop dat jeugdigheid eerder een kwestie van houding is dan van leeftijd. Een geslaagd huwelijk tussen verwante optimistische en vrijdenkende geesten dat zeker stof tot nadenken (of feesten) zal geven! De even elegante als vrolijk opvallende fles zal letterlijk en figuurlijk een verfrissende toets geven aan alle feesttafels: bekleed met gestileerde witte en fluo-roze bloemen, is dit emblematische en moderne Courrèges-ontwerp het uitgelezen recept voor een vreugdevolle stemming.
De Limited Edition fles is vanaf de eerste week van oktober te verkrijgen bij: Delhaize, Habitat, O'cool en uw favoriete drankenhandelaar. RVH.
Een feeststemming met de evian® Courrèges Limited Edition: Naar goede gewoonte rolt evian opnieuw de "roze" loper uit voor een hoogst originele Limited Edition 2012 fles. Na eerdere samenwerkingen met indrukwekkende internationale namen als Jean Paul Gaultier, Paul Smith of Issey Miyake, slaat het deze keer de handen in elkaar met het modehuis van het revolutionaire icoon Courrèges.
De keuze voor een samenwerking met deze onconventionele uitvinder van de mini-jurk staat in teken van de 'Live Young' positionering van evian. Net zoals Courrèges de vrouwen in de jaren '60 bevrijd heeft met zijn gedurfde korte look, zo wil ook evian zich profileren als het meeste vrijdenkend merk van natuurlijk mineraalwater. "Zoals de mini-jurk, heeft evian met zijn transparante en natuurlijke alpenpuurheid "niets te verbergen": niets werd namelijk aan ons water toegevoegd of eruit weggenomen", aldus Gregory Berleur, Marketing Directeur van Danone Waters Benelux. "In essentie, is mineraalwater voor water wat bioproducten voor voedsel zijn: de natuur in al haar zuiverheid, zonder enige menselijke manipulatie."
Trouw aan zijn slogan "Live Young", stelt evian net als Courrèges bovendien het dynamische credo voorop dat jeugdigheid eerder een kwestie van houding is dan van leeftijd. Een geslaagd huwelijk tussen verwante optimistische en vrijdenkende geesten dat zeker stof tot nadenken (of feesten) zal geven! De even elegante als vrolijk opvallende fles zal letterlijk en figuurlijk een verfrissende toets geven aan alle feesttafels: bekleed met gestileerde witte en fluo-roze bloemen, is dit emblematische en moderne Courrèges-ontwerp het uitgelezen recept voor een vreugdevolle stemming.
De Limited Edition fles is vanaf de eerste week van oktober te verkrijgen bij: Delhaize, Habitat, O'cool en uw favoriete drankenhandelaar. RVH.
Villeroy & Boch presenteert huisparfums als designobject.
Altijd een frisse geur in huis, wie wil dat nu niet? Maar natuurlijk wil het oog ook wat. Villeroy & Boch introduceert dan ook drie verschillende huisparfums, elk uitgevoerd in een eigen design, passend bij ieder interieur.
Om niet alleen de geurzintuigen te prikkelen, bieden de huisparfums van Villeroy & Boch een mix van een heerlijke geur en een uniek design. Er zijn twee varianten: een huisparfum als spray, waarbij de spray in een keramieke houder zit, en een parfum die verspreid wordt via houten stokjes, in een glazen houder omhuld met keramiek.
De geuren zijn er in drie varianten, samengesteld in Frankrijk uit perfect op elkaar afgestemde ingrediënten. Zo laat Matin au jardin een frisse lentewind door uw huis waaien en is Urban Oasis iets pittiger met een mix van citrus, peper, lavendel en patchouli. Met 1001 Epices waant uzich in het Midden-Oosten, met ingrediënten als peper, nootmuskaat, kaneel en witte bloesem.
De producten zijn navulbaar en worden verkocht in unieke cadeauverpakkingen. Een cadeautje voor uzelf of een ander! Test de geuren bij een House of Villeroy & Boch bij u in de buurt. RVH.
Dat je in een casino kunt spelen op automaten en speeltafels is algemeen bekend. Een casino wordt echter veel minder gezien als een plaats waar je kunt genieten van gastronomie, van shows en spektakels. In het Casino Duinkerke is dat zeker het geval, al van 9 u s ochtends en tot laat in de nacht.
Het Casino van Duinkerke ligt op hooguit een half uurtje rijden van de Belgische grens en is dus een ideale bestemming voor een daguitstap. Je kunt er zelfs een weekend van maken want ook de stad Duinkerke heeft heel wat te bieden. Er zijn interessante musea, winkelmogelijkheden en op de stranden van Malo-les-Bains kun je fantastische wandelingen maken.
In het casino zal je uiteraard veel plezier en spannende momenten beleven bij de meer dan 200 geldmachines en op de klassieke speeltafels: Black Jack, Stud Poker, Roulette Anglaise, Boule en Texas HoldEm Poker. Vanaf 9 september is er tevens een aanbod van nieuwe geldmachines
Op 4, 5 en 6 november 2011 wordt het Festival du Film de Acteurs Réalisateurs georganiseerd. Het is een populair festival met de bedoeling zoveel mogelijk liefhebbers van het witte doek samen te brengen, van professionelen tot gepassioneerden (www.festivalreacteur.com).
Voor een heel originele Oudejaarsavond, waarmee je familie of vrienden kunt verrassen, reis je op 31 december 2011 naar Duinkerke waar in het casino het feest én de ambiance al om 20 u beginnen. Er zijn twee formules: in het casino restaurant La Cascade gaat het er heel jazzy en cosy aan toe, in galazaal Le Rubys wordt vooral gedanst. Alleen reeds voor het uitgebreide menu zou je met Oudejaar naar Duinkerke rijden en zeker voor die prijs (La Cascade 65, Le Rubys 90 pp.)
In restaurant La Cascade worden heerlijke gerechten geserveerd en de menus zijn streek- en seizoengebonden. Vanaf midden september worden de menus weer vernieuwd. De prijs/kwaliteitverhouding is er een die je in België niet veel meer ziet: voor slechts 14,90 kun je al genieten van een 3 gangenmenu (incl halve karaf wijn rood/rosé of wit, of halve liter water of een bier).
Casino van Duinkerke, Place du Casino 40, F- 59240 in Duinkerke.
Unieke wijnbox en twee heerlijke biologische wijnen
Natuurpunt komt al meer dan 50 jaar op voor de natuur in Vlaanderen. Natuurgebieden aankopen is de beste garantie om die natuur een toekomst te garanderen. Duizenden vrijwilligers zetten zich hiervoor dagelijks in en geven een enthousiast gezicht aan natuurbehoud en -beleving. Door de aankoop van dit wijnpakket maak je kennis met twee heerlijke biologische wijnen. Daarenboven draagt deze aankoop bij tot de uitbreiding van natuur in Vlaanderen. Een bijdrage die broodnodig is want voor elke aankoop moet Natuurpunt, naast de subsidies, zelf een bedrag op tafel leggen. Dit wijnpakket geeft Natuurpunt de mogelijkheid om 8 m² natuur aan te kopen. Wat is er mooier dan het glas te heffen op de gezondheid van de natuur in Vlaanderen.
Gilles Louvet begon in 1993 met de productie van wijnen uit biologische landbouw. Trouw aan zijn filosofie weert hij sindsdien alle chemische stoffen die schade kunnen toebrengen aan mens en milieu. Zo dragen bijvoorbeeld de kurken het FSC-label. De kwaliteit van de wijnen wordt extra onderstreept door het winnen van talrijke nationale en internationale medailles.
Gilles Louvet: Onze wijnen worden geproduceerd met respect voor traditie en door de passie van de wijnmaker voor zijn terroir. Het harde werk in de wijngaard met respect voor de natuur geeft een bijkomende dimensie aan onze wijnen.
De Cabernet Sauvignon - Merlot heeft een mooie donkerrode kleur en een geurig boeket van zoete specerijen, kruidnagel en braambessen. Rijk in de mond, met zachte tannine en een goede structuur. Een volfruitige en ronde wijn met aromas van zwarte bessen, bosvruchten en met lichte toetsen van gebrande koffie. Serveren op 16 °C bij gegrild vlees of rijpe kazen.
De Sauvignon Blanc heeft een lichtgele kleur met groene tinten. Volfruitige en evenwichtige witte wijn met uitbundige verwijzingen naar citrus en vegetale toetsen. De wijn eindigt met aromas van vers fruit en bloemige toetsen. Serveren op 12 °C met schaaldieren, gegrilde vis of geitenkaas. RVH.
Nieuwe spoorwegverbinding en uitbreiding van de pistes
Wintersportfanaten voelen het al kriebelen: het nieuwe skiseizoen komt er weer aan. Kronplatz in Zuid-Tirol pakt uit met enkele belangrijke vernieuwingen aan zijn infrastructuur. Zo wordt de langverwachte spoorverbinding vanuit Brunico/Bruneck in werking gesteld, worden enkele van de belangrijkste skiliften vernieuwd en opent de gloednieuwe skipiste en lift RIED. Kronplatz maakt deze winter meer dan ooit zijn naam waar als maakt dé wintersportberg voor heel de familie.
Naast de auto of skibus kan je het skigebied Kronplatz nu ook per trein bereiken vanuit Brunico. Dat betekent minder verkeer en een betere verbinding tussen de skiberg en de verder gelegen gemeentes. Bovendien verbindt de spoorbaan Kronplatz in 30min met de skigebieden van de Sextner Dolomieten, voor nog meer skiplezier.
Wintersporters kunnen bovendien hun wagen echt thuis of aan het hotel laten tijdens hun verblijf. Dankzij de SKI MOBILITY DOLOMITES pas - een ticket voor het openbaar vervoer in heel Zuid-Tirol, die je samen met de skipas kan aanschaffen - reis je een hele week voor slechts 6 over heel de regio.
Dit winterseizoen opent de nieuwe skipiste en lift RIED. Met een liftcapaciteit van 3.200 pers./u en een piste van 7km met 1.355m hoogteverschil wordt het winteraanbod van Kronplatz opnieuw duchtig uitgebreid.
Daarnaast is ook de kabellift MIARA vernieuwd. Deze telt nu moderne kabines met 8
Zitplaatsen. Ook de kabines van COL TORON zijn vernieuwd. Ook bij deze gondola daalt het aantal zitplaatsen van 11 naar 9, maar door een versnelde verbinding brengt de lift nu 2.600 pers./u naar boven.
Ook het aanbod voor niet-skiërs wordt uitgebreidt: langlaufers verheugen zich op de
opening van de nieuwe langlaufpiste bij Kronplatz-Gipfel.
Kronplatz is traditioneel een geliefde bestemming bij de Belgische families. Het uitgebreide aanbod aan pistes voor elk niveau, talloze faciliteiten en kwalitatieve accomodatie in elke categorie staan garant voor een heerlijke gezinsvakantie. Het betoverende uitzicht boven op de Kronplatz is alleen maar de kers op de taart! RVH.
Horeca Expo toont mogelijkheden voor een meer ecologische horeca
Geen enkele branche van de Belgische horeca kan nog om de ecologietrend heen. Overschakelen naar ecovriendelijke en duurzame praktijken vergt investeringen, maar biedt ook voordelen en kansen. En dan spreken we nog niet over de wettelijke milieuverplichtingen die al bestaan of die nog op ons afkomen.
Ook Horeca Expo kon er dus niet om heen. Onder het motto Face The Green Future is duurzaamheid in 2011 de rode draad door de belangrijkste horecavakbeurs van België. Er zijn reeds enkele merkwaardige initiatieven:
Begin 2012 opent in Limburg het eerste passiefhotel ter wereld
Professionele horecaklanten die een duurzaam imago willen uitstralen, zoeken meetinglocaties met een ecolabel
Meer en meer toprestaurants zoeken samenwerking met lokale producenten
.Cafés en nightlifezaken schakelen steeds vaker over op ledverlichting
De bezoeker krijgt op Horeca Expo tips om ecologischer te werken en het motto Face The Green Future te ondersteunen :
Door de beurshallen loopt een Groen Parcours langs exposanten die ecologische of duurzame producten en hulpmiddelen aanbieden.
In Chefs Place en tijdens de randevenementen wordt gewerkt met ecologisch serviesgoed en fairtrade linnen. Ruimtes worden ingericht met duurzaam meubilair en ecologische lampen.
Voor het eerst zal Horeca Expo een Innovation Award Sustainability toekennen aan het beste product of idee dat horecaondernemers kan helpen duurzamer te werken.
Er worden infosessies georganiseerd over de Groene Sleutel (het officiële ecolabel voor hotels),intelligent nutrition en de vraag hoe haalbaar is duurzaamheid in de catering?
Verder bestendigt de beurs zijn samenwerking met grote partners in de sector. Zoals de Master Classes van GaultMillau, de presentatie van de nieuwe Michelingids, de Vis van het Jaar wedstrijd van de VLAM en de wedstrijd voor Jong Talent van de Disciples dEscoffier Benelux RVH.
Kruidvat organiseert op 14 oktober 2011 in Antwerpen haar eerste Belgische Ideeëndag. Creatievelingen met een briljant idee kunnen hun product die dag komen
voorstellen aan een team van Kruidvat-inkopers. Het product met het meeste potentieel maakt kans om opgenomen te worden in het Kruidvat-assortiment.
Van schoonheidsproducten tot huis-tuin-en-keuken wondermiddeltjes Iedereen is welkom op 14 oktober in het Crowne Plaza Hotel van Antwerpen om zijn of haar idee te komen voorstellen aan een team Kruidvat-inkopers. Zowel leveranciers als particulieren die overtuigd zijn van hun product, maken kans op een plaatsje in het assortiment van de drogisterijketen.
Op deze originele manier wil Kruidvat in aanraking komen met nieuwe leveranciers. Zo kunnen nieuwe initiatieven ontstaan die een waardevolle aanvulling zijn op het reeds uitgebreide en gevarieerde assortiment. Elke leverancier of particulier krijgt 15 minuten om een welbepaald team van inkopers te overtuigen van zijn of haar idee. De verschillende categorieën zijn: health & beauty, food & beverages en het household segment.
Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven via www.kruidvat.be/ideeendag. Aanmelden kan tot 25 september a.s. RVH.