.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
HET BELGISCH LUCHTVERKEER ONDER DE LOEPE
Sefa Bubbels heeft dat allemaal niet nodig

Een kloeke bezemsteel volstaat
.
o-oo-o-o-o-o-o-o-o-
Over luchtverkeers-leiding zou er ergens een rapport van KPMG moeten bestaan, maar de bevindingen van die boekhoudertjes zijn zorgen voor later. Nu moet Mr TINTIN (geen familie van en toch wel weer, namelijk van de PARTI SCANDALE, maar dat houdt hij liever onbesproken) hij moet dus eerst en vooral aan MONETEN zien te geraken
.
Drie begrippen, in vetjes hierboven, maken duidelijk wat er schort
Tintin, PS, Moneten, in die volgorde!
Op kosten van de (meestal Vlaamse) belastingbetaler, wordt op Zaventem een instantie in leven gehouden, die vooral andere luchthavens uit de rode cijfers moet houden. JaJa, waarschijnlijk ook Koksyde, Ursel, Moorsele en nog zon paar kleinere kleppertjes. Maar iets in de orde van grootte van 70% van die jaarlijkse 20 miljoen Eurp zou aan Scharrelroi (Gosselies) en aan Bierset (Luik) moeten aangerekend worden
Maar die zijn daar niet happig naar
..
O, High Level parlesanten in Brussel, willen/kunnen/mogen jullie daar ook even aandacht aan bersteden? Effen rekeningen, namelijk, maken goeie vrienden
.
Er is natuurlijk ook een andere oplossing : we slopen de vliegvelden, stellen het vliegend materieel in de uitverkoop, en begeven ons gezamenlijk, als moderne bokkenrijders verkleed, het luchtruim in, op eigen risico. Daartoe volstaat het gewoon om de zwaartekracht bij Wet op te heffen
In een sur-realistisch land is alles mogelijk!
"Zonder subsidies volgend jaar geen luchtverkeer meer"
02/10/10 10u51
Zonder een subsidie van 20 miljoen euro kan Belgocontrol vanaf januari de lonen van zijn werknemers en de facturen van zijn leveranciers niet meer betalen. Dat zeggen twee toplui van het autonoom overheidsbedrijf dat instaat voor de luchtverkeersleiding in België, in interviews in de kranten De Tijd en L'Echo en in een opiniestuk in De Morgen.
Voorzitter Charles-Louis d'Arenberg en gedelegeerd bestuurder Jean-Claude Tintin wijzen de overheid met de vinger. "Wettelijke obstakels verhinderen ons om voor 33 miljoen euro te factureren", luidt het. "En de overheid verzuimt al jaren die obstakels op te ruimen."
Inkomsten misgelopen De toplui benadrukken dat het probleem niet ligt bij de uitgaven van het bedrijf, maar bij de inkomsten. Zo loopt Belgocontrol al jaren inkomsten mis voor het begeleiden van vliegtuigen van en naar de regionale luchthavens, zijn de tarieven voor Brussels Airport sinds 2003 niet verhoogd en is de jaarlijkse bijdrage aan toezichthouder BSA op drie jaar tijd verdrievoudigd.
Reserves opgeëist Daarnaast heeft de voogdij-overheid ook rechtstreeks in de kas van Belgocontrol gezeten, zegt de Belgocontrol-top. Financiële reserves werden in twee bewegingen opgeëist, telkens voor een bedrag van 10 miljoen euro.
Belgocontrol, dat in maart al eens 20 miljoen euro moest lenen om het jaar door te komen, zegt een tussenkomst van 20 miljoen te verwachten van de overheid om 2011 te overbruggen, "onder welke vorm dan ook". "En voor het einde van volgend jaar verwachten we de nodige wettelijke aanpassingen om het structurele tekort van 33 miljoen weg te werken", besluit Tintin. (belga/adb)
STOP EENS N BLOKKER BLOGGER IN UW TANK

|