.
ZONDAG 23 JANUARI 2022

*
500803 HET VRIJE WESTEN OP DE TWEESPRO?NG TUSSEN VOLKSREPUBLIEK II OF KALIFAAT II TE WORDEN?
*
I N H O U D
Wat zouden onze roemrijke voorvaderen vandaag de dag gedaan hebben, moesten ze rond zich de tekenenen des tijds herkend hebben?
Dit is, ik weet het, een absoluut onrealistische vraag in het luchtledige, want daarvoor is het eeuwen en eeuwen te laat.
Meer
bepaald, sedert 1789, de Franse Revolitie, is de Westerse Beschaving in
vrije val, ja zelfs in onbinding. Zo gezegd was Het Oude niet goed
genoeg meer, maar we kregen in de plaats de guillotine, het
Volerenrecht, en nu op t laatst zelfs nog Het Pact van Marrakesh. Is
dit alles een soort verre voorloper van het Universee Corona Attest?????
Zou
er dan echt enig veschil in mentaliiteitbestaan tuissen bvb De Croo
& en C° en Robespierre? Nu God dood is, zijn alle middelen inderdaad
goed om aan de Absolute Macht te komen en te blijven.
Verkiezingen om de Stem van het Volk te horen? Goed, voor zover die al niet op voorhand onder de vriendjes gereged zouden zijn.


http://blog.seniorennet.be/guvaal/
*
Pippo Boris
*
Het
lijkt een raadsel hoe het komt dat die clown van een Boris Johnson kan
aanblijven als premier van de U.K. Eerst verklaarde hij dat zijn
kabinetsmedewerkers geen feestje hadden gebouwd. Toen bewezen werd dat
dat wél het geval was geweest, ontkende hij dat hij er iets van af wist.
Toen ook dat niet waar bleek te zijn; zei hij dat hij zich niet
gerealiseerd had dat het om een feestje ging. En toen bleek dat hij
daarover gebriefd was en dat dat ook het geval was, zei dat hij dat hij
de regels daaromtrent regels die hij, nota bene, zelf had opgesteld
verkeerd verstaan had.
Ondertussen
bleek dat hij afgezien van zijn vier vrouwen en alles daaromtrent -
ook nog gelogen had in zijn eerste job als journalist t.o.v. de redactie
en daarvoor ontslagen werd.
Kortom,
de man is een aartsleugenaar, een incarnatie van Pinocchio, maar slaagt
er wel in (voorlopig?) premier te blijven van een land dat ooit de
wereldzeeën beheerste. Zelfs de hevige kritiek uit zijn eigen
conservatieve partij schijnt hem koud te laten. Gelukkig is
Groot-Brittannië nog altijd een democratie en zijn er over enkele
maanden verkiezingen. Het zal dan de Britse kiezer zijn die zal
beslissen of Pinocchio al dan niet kan aanblijven. Voor de Post-Brexit
conservatieven zou partygate wel eens de druppel teveel kunnen zijn, The straw that broke the camels back, zoals ze het zelf zo kleurrijk zeggen


CORONA PROTEST BRUSSEL ONTAARDT OPNIEUW IN RELLEN

©REUTERS
*
Vandaag om 16:40
*
Een grote demonstratie tegen de corona maatregelen in Brussel is zondag opnieuw uitgelopen op ongeregeldheden.
De
politie zette tussen het Brusselse Jubelpark en het Schumannplein het
waterkanon en traangas in om relschoppers te verdrijven, terwijl het
merendeel van de deelnemers aan de demonstratie naar toespraken in het
Jubelpark luistert.
Volgens
een eerste schatting van de Brusselse politie telde de vijfde betoging
zondag tegen de corona maatregelen ongeveer 50.000 deelnemers. De
Europese manifestatie voor de democratie pleit voor een breed
maatschappelijk debat over de corona maatregelen.
Net
als bij de vier vorige demonstraties liep de begoting van zondag in de
loop van de middag uit op rellen. Later op de middag begon de politie
met het ontruimen van het Jubelpark.
Bas Kurstjens


SUBJECTIEVE VRIJHEID IS GEVAARLIJK

vrijheid
foto: ©Alexandra Koch
*
Het Westen geeft de eigen ziel weg
*
Commentaar - 23/01/2022 Sid Lukkassen
*
Mijn
gevaccineerde en niet-gevaccineerde lezers leg ik graag het verschil
uit tussen hun vrijheid en de vaccinaties. Dit verschil valt samen met
het verschil tussen objectieve en subjectieve vrijheid. En het begint
met de vraag: Verschaft vaccinatie substantiële vrijheid? Het antwoord
is: neen.
Geen rechten maar privileges
Zich
laten vaccineren verschaft privileges, oftewel een coronapas. Dit is
iets héél anders dan vrijheid. Vrijheid is namelijk de mogelijkheid om
naar eigen wil te handelen. In maatschappelijke zin behelst vrijheid de
mogelijkheden van groepen en individuen om deel te nemen aan
maatschappelijk, economisch en politiek verkeer. Tekenend is het
voorbeeld van Letland, dat ongevaccineerde parlementsleden hun stemrecht ontneemt.
mensen die niet willen meedoen aan een maatschappij waarin je voortdurend je QR-code toont
Privileges
zijn speciale rechten die aan mensen worden toegekend als beloning
omdat zij gevaccineerd werden, een QR-code tonen of een PCR-test hebben
ondergaan. Het is belangrijk het verschil tussen objectieve en
subjectieve vrijheid duidelijk te maken. De maatschappelijke tweedeling
die nu gaande is, gaat immers al lang niet meer over de vraag of mensen
zich wel of niet laten vaccineren. De tweedeling gaat hoofdzakelijk over
mensen die niet willen meedoen aan een maatschappij waarin je
voortdurend je QR-code toont.
Subjectieve vrijheid
In
plaats van individuele verantwoordelijkheid en excellentie te
cultiveren, speelt de staat in op de gemakzucht en het conformisme van
de massa. Het doel is mass surveillance en het beheersbaar houden van
de burgerij. En dat gaat het makkelijkst via het inspelen op vluchtige
behoeftes die gemakkelijk bevredigbaar zijn. Dit noemt men subjectieve
vrijheid. Dat wil zeggen dat een persoon wiens ambities niet verder
reiken dan het consumenten bestaan, voor zijn of haar gevoel volledig
vrij kan zijn. Subjectieve vrijheid is de mate van vrijheid die een
individu ervaart indien de eigen wensen in vervulling gaan. Dit is dus
waarom mensen menen dat ze vrij zijn wanneer de autoriteiten hun
tijdelijk enige privileges toestaan.
Objectieve
vrijheid behelst daarentegen de mate aan mogelijkheden die de
omstandigheden bieden. Indien de mogelijkheden worden uitgebreid en
belemmeringen verminderd, neemt de vrijheid toe in objectieve zin.
Hieruit volgt dat je mensen kunt opsluiten door ze hun vrijheid te laten
gelijkstellen aan bevredigbare behoeften. Wie de reikwijdte van de
behoeften bepaalt, bepaalt vervolgens de omspanne van de vrijheid.
Een gevoel van vrijheid
Iemand
kan zeggen: Ondanks alle coronamaatregelen voel ik me niet onvrij!
Sommigen voelen zich misschien vrijer dan ooit, omdat ze bijvoorbeeld
niet naar kantoor hoeven. Maar wie vrijheid vertaalt als zich vrij
voelen, kiest partij voor subjectieve vrijheid. Subjectieve vrijheid
verwijst naar de mate waarin er in iemands leven gebeurt wat diegene
wenst. Wie een beperkt verlanglijstje voor zijn leven hanteert, zal in
een subjectieve zin vrijer zijn dan iemand die veel van het leven
verlangt.
In objectieve zin is men vrijer in een land waar minder verboden en belemmeringen zijn
Het
begrip objectieve vrijheid verwijst naar de omstandigheden en de
mogelijkheden die zij bieden voor het vervullen van de wensen. In
objectieve zin is men vrijer in een land waar minder verboden en
belemmeringen zijn, en waar de bewegingsvrijheid groter is. Standaarden
voor vrijheid herleiden tot standaarden waarbij je je vrij voelt, is
gevaarlijk. Zo wordt immers alle vrijheid geherdefinieerd als
subjectieve vrijheid.
Van een hoge naar een lage vertrouwensgraad
In
een high trust-samenleving met consciëntieuze burgers, veel
vrijwilligerswerk en een breed gedragen ijver voor de publieke zaak, ga
je normaal uit van constructief vertrouwen in de medemens. Dit wordt met
het voortdurende QR-codes scannen vervangen door wantrouwen en
controle. De geschiedenis van de mensheid wijst uit dat onderdrukking en
totalitarisme dan altijd volgen.
Via
de verklikkingmechanismen wordt iedereen namelijk de
gevangenisbewaarder van zijn naaste. Dat begint met QR-codes scannen,
omdat de horeca ondernemers in een rol van staatsactor worden gedwongen.
Zij moeten nu hun eigen klanten, bekenden en naasten uitsluiten. Zodra
deze stap is genomen, is hun integriteit moreel gecompromitteerd.
Uitsluiting en onderdrukking kunnen nu gestaag worden opgeschroefd. Men
zal denken: Waarom zou ik nu wél in verzet komen als ik dat al in een
eerder stadium niet deed?
Privileges kunnen pardoes worden ingetrokken
De
realiteit is dat de autoriteit die jou privileges geeft, die ook weer
kan afnemen. Op elk willekeurig moment kan ze de regels veranderen. Je
krijgt geen vrijheid, maar maakt jezelf onderhorig. Waar je een
vaccinatie kunt nemen om een medische reden, kan dit over de
inschikkelijkheid naar het QR-codesysteem niet worden gezegd. Dat is
namelijk puur het omdraaien van de machtsverhoudingen. In plaats van dat
ik me ziek voel, of bang ben ziek te worden, en daarom drukke plekken
mijd, conditioneert men mij om van de staat te verwachten dat de staat
mij beschermt tegen de (mogelijk) slechte gezondheid van anderen. Wie
meedoet aan QR-codes, steunt een algehele verschuiving van individuele
verantwoordelijkheid naar collectivisme. Je bent nu een slaaf van de
willekeur van de autoriteiten die ons dwingen tot afhankelijkheid.
De enige manier om substantiële vrijheid te krijgen is door dit systeem van QR-codes te saboteren
We
weten dat het de autoriteiten te doen is om deze machtsverschuiving, en
niet om de volksgezondheid. Anders had de staat al in de eerste maanden
van 2020 de capaciteit van de intensive care opgeschaald en meer
zorgpersoneel opgeleid. Ook zou zorgpersoneel beter worden betaald. In
plaats daarvan zet de staat in op repressie, tracking-apps en het
aanwerven van boas. Speel het spel daarom absoluut niet mee. De enige
manier om substantiële vrijheid te krijgen is door dit systeem van
QR-codes te saboteren. Door met alle mogelijke middelen mensen te
ontmoedigen om het te handhaven. Ik adviseer u om uw vrijheid niet in te
ruilen voor privileges. De maatschappelijke kosten van besmettingen
zijn immers véél lager dan de maatschappelijke kosten van het
vrijheidsverlies.
Géén massasterfte door verspreiding
Bij
een besmetting verliezen we (een deel van) ons lichaam. Maar door op
deze manier voort te gaan, verliest het Vrije Westen de eigen ziel,
het eigen karakter en de eigen identiteit. Er is geen massasterfte door
virus verspreiding, maar het Westen sterft wel een geestelijke dood.
Normaal gezond denken is immers: mij komt vrijheid toe, en slechts bij
hoge uitzondering mag de staat vrijheid inperken. Bij hoge uitzondering
betreedt dan de staat het terrein van mijn vrijheid, mijn handelings- en
bewegingsruimte.
Intussen
keren we dit gezonde en verstandige denken om. Als ik handel, dan
begeef ik me voortdurend op het terrein van de staat. En het is de staat
die bij iedere actie de reikwijdte van mijn handelen bepaalt. Steeds
ben ik slechts vrij voor zover ik handel in overeenstemming met de
wensen van de staat.
Dit
is een nieuwe ethiek die wezensvreemd is aan de individualistische
uitgangspunten van het Vrije Westen. De voorstanders van de corona
maatregelen willen de burgers aan deze ethiek laten wennen, om hen
mentaal compatibel te maken met een systeem van mass surveillance en
social credit zoals in China. Het doel is om burgers
constant te laten denken vanuit de maatschappelijke complicaties van
virusverspreiding. Zo wordt het denken in termen van natuur-rechtelijke
vrijheden en individuele zelfbeschikking vreemd en ontoegankelijk.
Grondrechten onder vuur
Het
moment is aangebroken dat de klassieke grondrechten, die bedoeld zijn
om de natuurlijke vrijheid van het individu te garanderen, nu door de
pandemie-paniek (en de klimaat hysterie) onder vuur liggen. Ze worden
geframed als egoïstische rechten die de belangen van het collectief
schaden, en waar we eigenlijk vanaf moeten. Wie tegensputtert krijgt te
horen dat hij of zij zelfzuchtig is en een minderheids standpunt
verkondigt. Terwijl het juist meer moed en offers vergt om in te roeien
tegen de gemakzuchtige meerderheids mening. Ik doe het voor een ander,
hoort men dikwijls. Terwijl de meeste mensen zich hoofdzakelijk
onderwerpen aan de QR-codes om te kunnen stappen, op reis te gaan,
enzovoorts.
Meer
dan ooit hangt de toekomst van onze vrijheid dus af van de moed en
integriteit van onze medeburgers, om samen op te staan tegen dit
indringende totalitarisme.

CORONA, DELTA, OMIKROM
& CENSUUR VRIJE

STRICT PERSOONLO-IJKE COMMENTAAR
*
Overal
gaan dus flikkerlichten aan. De nervositeit stijgt, want haast over de
hele wereld komen er verkiezingen aan of staan geprogrammrrd. Het
voortouw is reeds genomen door de Duitse Nationaal Socialisten, zij het
dat dezen in een nieuw jaje zijn gestoken. Voorlopig nog altijd geen
Feldgrau, maar dat is misscien al in de maak bij Macron.
Centraal Europa schuift dus sedert 1945 van Rechts naar Linkx.
Maar
vooryaande op het aantal in beide landen van de islamidering door
immigratie; wordt het straks de frontlijn van de Jalifaat dat de wereled
wil beheersen. E wij, we staan erbij en kijken er naar.
Wat dan weer niet overeenkomt met onze aard
**
D igithalys

|