.
ZATERDAG 4 DECEMBER 2021

*
PULP-PRS REGIME EN JA-KNIK TV, TROUWE HIELENLIKKERS VAN

DE RATTENVANGER VAN HAMELN: RECHT NAAR DE ZELFVERNIETIGING
*
INLEIDING: EIGEN MENING.
OVERGENOMEN TEKSTEN ZIJN
INSPIRATIE- BRONNEN
*
500753 - DE STDIJD OP LEVEN EN DOOD TUSSEN DE (ONSCHULDIGE)WILDE IMMIGRATIE, DAT (ALEVEN ONSCHULDIG) CHINEES GRIEPKE EN DE VLAAMSE WELVAART
**
Vlaams Belang
@vlbelang
Minstens 100.000
illegalen in Brussel leidt tot criminaliteit. Eén van de aanleidingen
is het opengrenzenbeleid van de EU. Het wordt tijd dat onze grenzen
juridisch en waar nodig fysiek gesloten worden. Tijd voor actie

*
I N H O U D
Het
Linkse terrrur EU-RGIME kijkt gewoon de andere kant op, nu de
buitengrenzen wagenwijd open staan en iedereen daaraan gewend is
geraakt, totdat het historische Avondland
het O.C.M.W. vn de gehele wereld is grworden.
Als
straks ook ,og het Hemelwater vergitigd blijkt te zijn, zullen de
scjolen definitief gesloten worden, nadat de mondmaskers waterdicht
zullen moeten zijn en tot diep in de keel zullen moeten gedragen worden.
U weet toch ook dat de pest-bacdillen in de Middeleeuwen er honderden jaren over gedaan hebben, vooraleer n zekere Marie Curie in de jaren 1800 ontdekte, dat de ratten de verspreiders waren. En dat het dus niet ging om de Toorn Gods.
Mar Mme Cirie helaas is al lang overleden en men doet er nog altijd alles aan om een opvolgster te vinden


http://blog.seniorennet.be/guvaal/
*
DE GENTSE ACCUFABRIEK
*
Volvo
Gent pakt naast de plaatsing van een nieuwe accu-fabriek. Die had voor
3.000 nieuwe jobs kunnen zorgen. Pasbon was in oktober nog in
Gotenburg (Göteborg*) om bij de Volvo hoofdzetel de inplanting van die
fabriek in Gent te promoten. Niet dus, maar Pasbon heeft
de laatste tijd al meer beslissingen van anderen lijdzaam moeten
ondergaan. Doet zon beetje denken aan John van den Brom, de ongelukkige
trainer van voetbalclub Genk: goede ploeg, maar weinig resultaten.
Dat
de inplanting van een nieuwe accu-fabriek in Gent niet doorgaat, is
trouwens geen ramp. Waar zou men die 3.000 nieuwe medewerkers vandaan
halen als men weet dat Volvo Gent zelf nog op zoek is naar 500
medewerkers om de geplande productie van de nieuwe elektrische wagens in
de eigen fabriek te kunnen waarmaken ?
*Uitspraak Jeuteborj
---
En dan nog dit:
Voor zover dat nog nodig was, heeft het derde overlegcomité in evenveel weken nog maar eens duidelijk gemaakt dat dit land niet meer werkt,
doordat zowat iedereen bevoegd is voor alles, maar nooit helemaal. Een
gevolg van de vervlechting tussen federaal en regionaal niveau, waardoor
men door de bomen het bos niet meer ziet.


MOODY'S KNIPT IN VLAAMSE KREDIETSCORE

**
Vlaams minister van Begroting Matthias Diependaele
eind 2019, met minister-president Jan Jambon. Door de corona crisis kan
Vlaanderen niet langer uitpakken met een betere krediet-score dan
België. ©Photo News
Vandaag om 08:21
*
Volgens het ratingbureau verdient Vlaanderen niet langer een hogere rating dan België, gelet op de begrotings vooruitzichten.
Eén jaar nadat Moody's waarschuwde voor een knip, is die een feit: de krediet score voor Vlaanderen gaat van Aa2 naar Aa3.
Voor alle duidelijkheid: dat is een score die nog altijd consistent is met het label 'top debiteur',
zodat Vlaanderen - ook gelet op het ultra soepele beleid van de
Europese Centrale Bank - niet meteen voor een hogere rente op verse
schuld emissies moet vrezen. 'De toegang van Vlaanderen tot de
kredietmarkten is onbetwistbaar, zoals de record uitgiftes van
respectievelijk 7,5 en 4 miljard in 2020 en 2021 illustreren', stelt
Moody's-analist Matthieu Collette in een mededeling.
"De
verlaging weerspiegelt de langdurige impact die de corona crisis op de
Vlaamse financiën zal hebben, waardoor die niet langer een hogere rating
dan de bovenliggende soevereine staat rechtvaardigen. "
Maar
de knip is toch symbolisch belangrijk: voor het eerst in jaren heeft
Vlaanderen niet langer een betere kredietscore dan de bovenliggende
'soevereine staat', het Koninkrijk België dus. Een gegeven waar de
vorige Vlaamse minister van Begroting, Bart Tommelein, regelmatig prat
op ging. Eind november handhaafde Moody's de rating van België op Aa3.
Kurt Vansteeland


THEO FRANCKEN: NAVO BETER DAN EU OM VEILIGHEID TE GARANDEREN

02/12/2021
*
In 1949
werd de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) in het leven
geroepen. Meer dan zeventig jaar later bestaat het grootste militaire
samenwerkingsverband nog steeds. Echter zijn de veiligheids uitdagingen
doorheen de jaren sterk veranderd. Is De NAVO klaar om deze uitdagingen
aan te gaan in een voortdurend veranderende wereld? In hun nieuwe boek
proberen Theo Francken, Hendrik Bogaert en Peter Buysrogge een antwoord
te vinden op deze vraag. In deze aflevering van Doorbraak Radio geeft
Theo Francken meer uitleg.
De NAVO: hersendood of klaar voor de toekomst?
De
veelzeggende ondertitel geeft meteen weer rond welke vraag het boek
draait. Is de NAVO hersendood, zoals de Franse president Macron liet
optekenen, of klaar voor de toekomst? De uitspraak van Macron in The Economist zette
de NAVO op stelten en na enkele crisis-vergaderingen werd het
hervormings initiatief NAVO 2030 op tafel gelegd. Dit moet de NAVO
hertekenen en met een nieuw strategisch concept over de brug laten
komen, zegt Francken. De nadruk zal vooral liggen op politieke
consultatie alvorens er militaire actie komt.
Een nieuw concept voor de NAVO
De
NAVO is zeer succesvol maar moet zichzelf voortdurend heruitvinden,
zegt Francken. We worden geconfronteerd met nieuwe technologieën die
voor andere uitdagingen zorgen dan enkele decennia geleden. De NAVO mag
niet achterop hinken in nieuwe militaire technologie zoals drones en
artificiële intelligentie en de moderne manier van oorlogsvoering.
Daarnaast is de politieke consultatie een belangrijk werkpunt voor de NAVO
Daarnaast
is de politieke consultatie een belangrijk werkpunt voor de NAVO. De
bondgenoten moeten beter overleggen en samenwerken, benadrukt Francken.
Dit politieke luik is niet altijd evident door de verschillende
politieke agendas. Francken gelooft erin dat wanneer de NAVO de
pijnpunten onderhanden neemt er nog een lange toekomst is weggelegd voor
het militaire samenwerkings verband.
De NAVO en de EU
Welke
relatie zal de NAVO in de toekomst hebben met de EU? Francken is
kritisch over het ontstaan van een Europese defensie gemeenschap, wat
niet wegneemt dat er wel militaire samenwerking kan zijn tussen de
Europese lidstaten. Maar de creatie van een Europees leger
is volgens Francken geen goed idee omdat er vragen rijzen over de
legitimiteit daarvan. Wie zal zo een Europees leger aansturen? De NAVO
is beter geplaatst om veiligheid in Europa te garanderen. De EU is een
economische reus maar een geopolitieke dwerg en over heel wat themas
staan de lidstaten niet op één lijn, zegt Francken. Daarom moet er
eerder naar de NAVO gekeken worden op militair vlak, al kan de EU wel
een ondersteunende rol spelen.
Legitimiteit van de NAVO
Zijn
burgers wel bekend met de werking van de NAVO? Binnen de NAVO zijn we
een heel belangrijk land en het boek heeft de bedoeling om lezers daar
meer vertrouwd mee te maken, zegt Francken. Wat de legitimiteit betreft
wordt er binnen de NAVO bij consensus beslist en is iedere regering
vertegenwoordigd. De NAVO betekent collectieve verdediging en heeft geen
politiek integratie project, benadrukt Francken. Het is niet de
bedoeling om een Unie van landen te creëren zoals bij de EU die
vergaande beslissingen kan nemen in allerlei themas. De doelstelling
van de NAVO is helemaal anders dan die van de EU.
Uitbreiding of niet?
In het boek wordt er vaak gesproken over buffer politiek en
landen die in de nabijheid van NAVO-lidstaten liggen, maar Franken
vindt niet dat Afrikaanse landen lid moeten worden van de NAVO. Wel
kunnen we leren van wat Rusland gedaan heeft, zegt Francken. Naast de
NAVO-lidstaten kan er een brede band van bevriende naties gecreëerd
worden die met ons in overleg gaan en gemeenschappelijke belangen
verdedigen zoals illegale migratie en drugssmokkel. Één van de
geo-politieke prioriteiten zou bijvoorbeeld Libië moeten zijn.
De Amerikaanse visie op de NAVO
Het
boek werpt ook een licht op de Amerikaanse visie op de NAVO en houdt
Europa een spiegel voor. De defensie investeringen van de VS zijn veel
groter dan die van Europa en ook de Europese interne verdeeldheid is
niet altijd naar de zin van de Amerikanen. De NAVO is een waarden
gemeenschap maar de EU straalt die waarden niet altijd uit, zegt
Francken. Het kan niet dat sommige NAVO-lidstaten mensenrechten
uitdragen voor de hele wereld maar tegelijkertijd zelf die rechten
schenden
David Geens

CORONA & CENSUUR

VRIJE COMMENTAAR
*
Overal
in Europa hangen er onweerswolken achter de horizon. In de buurlabnden
worden de messen gescherpt om de dikste te hebben. Vooral bij de
Zuiderburen wordt er met open kaart gespeeld: weg met de wilde
islamisering. Frankrijk: terug Gidsland? t Zou tijd gaan zijn. Als dat
maar weer geen wrijvingen meebrengt met de Bondsrepubliek
In
de Neder- of Lage Landen zit het ook niet pluis. Maar daar zijn ze
nuchter genoeg om dat te overleven en om er zelfs voordeel uit te
trekken..
Bij ons in Vlaanderen tot ver over de grenzen, is het uitkijken naar de volgende Verkiezingen.

**
Naar
die ene eindelijk samengesmolten Vlaamse Eenheids-Partij. Met als
ervaren coach iemand met échte capaciteiten? Iemand zonder
extremiteiten, met een klare kijk en een gezonde kop. Iemand boven het
gemiddelde, die gewoon uit Middelkerke komt?
*

|