.
500445 - OVERLEVEN IS PUUR EEN KWESTIE VAN GELUK HEBBEN

MAANDAG 21 DECEMBER 2020
INHOUD
VAN
JOHANNES VAN TOSCANE IS ALLEEN DE HERINNERING OVERGEBLEVEN: LAAT DAT
VOORAL EEN LES ZIJN VOOR BLAUWE POENSCHEOOERS DIE DAAR OP ONZE KOSTEN
KERSTMIS AAN HET VIEREN ZIJN
*

JOHANNES VAN TOSCANE, ITALIË; MARTELAAR MET FESTUS; EERSTE EEUWEN CHRISTENDOM?
Feest 21 december.
*Behalve
bovenstaande gegevens weet men niets van beide martelaren:geen plaats,
tijd of omstandigheden van hun marteldood; alleen hun namen en hun
geboortedag voor het eeuwig leven, precies voldoende om elk jaar hun
verjaardag te vieren.
*

http://blog.seniorennet.be/guvaal/
*
DE VERDWENEN DEBAT CULTUUR
Econoom
Geert Noels schrijft, onder de titel Noelsspeak maandelijks een
column in De Tijd, waarin hij onomwonden zijn mening geeft over de stand
van zaken in dit landje. De man is eerder een belgicist, maar blijft
steeds positief in zijn beoordelingen. Reden waarom ik hem al meer dan
eens heb geciteerd.
In
De Tijd van dit weekeinde had Noels het over de debat cultuur in dit
land, een praktijk die er vroeger was, maar tegenwoordig volgens hem
niet veel meer voorstelt. Die verandering, schrijft hij, is er gekomen
bij het aantreden van de regeringen Verhofstadt. Kritische stemmen waren
niet meer welkom. Een kritisch geluid over bv het Zilverfonds, de
sale-and-lease-back operaties, de ontmanteling van de pensioenfondsen,
de begrotings-trucs of het opsmukken van de statistieken werd zeldzaam
of onmogelijk. Dat wanbeleid haalde de buffers leeg die de regeringen
Dehaene hadden opgebouwd. Volgens Verhofstadt waren die debatten te
technisch, niet interessant genoeg of te gevoelig voor de Belgische
mainstream media. Net zoals die buffers en de miljarden die ze bevatten,
is Verhofstadt ondertussen van het Belgisch toneel verdwenen. Het zitje
dat hij na de laatste gemeentelijke verkiezingen nog in Gent had
gekregen heeft hij opgegeven. Zijn partij volgt echter nog altijd zijn
links-liberale lijn en lijdt volgens Noels aan het virus van het
groeps-denken. Na Corona zullen er echter andere uitdagingen blijven
komen zoals klimaat, de begroting of het verbeteren van het onderwijs,
domeinen waarin het groepsdenken overheerst van mensen die krampachtig
vasthouden aan een falende Belgische beleidslijn.
Beter
zou ik het niet kunnen zeggen, want het is zo ongeveer wat ikzelf in
deze rubriek al jaren schrijf en waarvan ik overtuigd ben dat het hier
niets zal veranderen zolang Vlaanderen zijn eigen boontjes niet kan
doppen. Dat laatste schrijft Noels er niet bij.
*

CHAOS IN DOVER SCHERPT VREES VOOR BRITSE BEVOORRADING AAN

©AFP
Vandaag om 07:48
De
Britse voedselfederatie is bezorgd over de aanvoer van verse voeding in
aanloop naar de eindejaarsfeesten, nu de haven van Dover gesloten is
voor uitgaand vrachtwagenverkeer.
Door
de uitbraak van een nieuwe, meer besmettelijke variant van het
coronavirus in het VK, hebben tal van Europese landen
voorzorgs-maatregelen genomen om de import van die virusvariant te
vermijden. België sloot de grenzen voor personenverkeer.
Frankrijk
gaat nog verder en deed dat ook voor vrachtverkeer vanaf zondag
middernacht, voor een periode van 48 uur. Vrachtwagens geraken dus via
de ferry niet meer het Kanaal over. Alleen containers die gedropt worden
in Dover en in Calais door een truck opgepikt worden, mogen nog over.
Daardoor
zwellen de kilometerlange vrachtwagen-files in het graafschap Kent -
vooral bekend van de witte kliffen in Dover - verder aan.
Verse voeding en kerstmis
De
Britse sectorfederatie Food and Drink Federation maakt zich zorgen over
de aanvoer van verse voeding in het VK. 'Truckers uit continentaal
Europa zullen de oversteek niet durven te maken uit vrees in het VK vast
te komen zitten', klinkt het.
"Als we de grootste sneltest-capaciteit ter wereld in Kent moeten opzetten, dan moeten we dat doen. "
Alex Veitch
Managing director Logistics UK
Zeker
in aanloop naar Kerstmis en Nieuwjaar zou een gebrek aan verse voeding
een drama zijn. De federatie riep consumenten alvast op om niet in
paniek te hamsteren. Ervaring leert evenwel dat zo'n oproep vaak net een
paniekreactie oproept.
Ian
Wright, de CEO van de Britse voedsel federatie vreest dat truckers ook
niet meer van Calais naar Dover zullen willen rijden, uit angst vast te
komen zitten aan de Britse kant. En roept bijgevolg premier Boris
Johnson op dringend een telefoontje te doen naar de Franse president
Emmanuel Macron. 'De overheid moet dringend de Franse regering vragen
het transport verbod op te heffen', aldus Wright.
Jan De Schamphelaere
CORONA & CENSUUR VRIJE COMMENTAAR
Kerstmis in Toscane
Bedoelde
Blauwe o zo Vaderlands Lievende poenscheppers zitten nu al geruime
tijd in de PAN-Europese veel volvettere roomkaas (Verhofsradt), of ze
zijn al lang op vervroegd pensioen (De Gucht).
Ja Ja, een land als Coburgia eert zijn Groten zoals het hoort en zoals ze geleefd hebben. Op anderlnans kosten.
Vandaag, weer dag 355, is niet alleen de kortste dag van (ook) dit jaar, maar die bewijst meteen dat voor Jan-
mlet-de-Pet
alles in doodse stilte voorbij gaat. Tot het weer Mei wordt en er een
nieuwe wind door het land waait.. Een wind die de welvaart bij de
werkers laat en die niet misbruikt om wind-tubines met wegzuig-effect te
doen draaien.
Tout va bien, Madame la Marquise.
Niet alleen hier beneden in dit aardse tranendal, maar ook hemelhoog in de sterren. Ver voorbij mijn dof geworden ogen.
En dan wordt er nog altijd verder beweerd dat alles toeval is.

Gisteren
had ik het over he symbolisch trappenhuisje van d (door wanbeheer) zo
goed als onder de kiesdrempel verdwenen bloedrode Democ Rats in dit
Klote-land.

Rood
+ blauw maken Groen en zo wordt 2021
een veelkleurige ramp
Trappenhuizen zijn niet alleen gevaarlijke plaatsen, je moet zweten om
omhoog te geraken en dat doen net as voor alle Linkxen ter wereld, gaat
niet met woorden. Het resultaat staat dan in de sterren geschreven en is
voor de Mensheid vereeuwigd in De Val van Icarus onderweg naar de Zon
*
Digitalia
HOW TO HOLD THE WEST
|