500337 DE DAG III
VRIJDAG 30 OKTOBER 2020
INHOUD
VIA FABIOLA DI MORA Y ARAGON EN DE H. BAUDUOIN DE BLZIEK OP NAR HET CHRISLAMISME. GOD-IN-DEN-HOGEN-HEMEL-NOG-AAN-TOE
-
NET
ALS OP DE INTENSIEVE AFDELING VAN EEN KNEKELHUIS GENRE ONZE KKLINIEKEN
ONDER HET BEWIND VAN PIET-MET-DE-ZIS, ZO GAAT ONZE BESCHAVING BINNENKORT
TUSSEN VIER PLANKEN DE VERGETELHEID IN

MULTICULTUUR & SAMENLEVEN
*
Oogt de toekomst van Brussel groen?
(in de twee betekenissen van die kleur dan)
Terwijl
de Franse president Emmanuel Macron eindelijk de oorlog heeft verklaard
aan het islamisme (subtiel en diplomatisch onderscheiden van de islam:
men moet ook covid niet met corona verwarren), wil zijn Turkse collega
hem naar de psychiater sturen, en hebben ze in Koeweit de Camembert uit
de rekken gehaald.
Bij
de Europese moslims is het tamelijk stil, en dus ook bij de partijen
die het traditioneel voor hen opnemen. Niet zo Rajae Maouane, de
co-voorzitster van Ecolo, die het bestond om uitgerekend de dag van de
herdenking van de onthoofde leraar Samuel Paty een steunboodschap te
geven aan de Franse moslimgemeenschap.
Mevrouw
Maouane is gepokt en gemazeld in de Ecolo-afdeling van Molenbeek, dan
weet u het wel. Over de strategische vervelling van de groenen tot
moslimpartij, en de bitse concurrentie daarin met de PS, had ik het een
paar weken geleden al naar aanleiding van het Calvo-offer. Vandaag
focussen we even op de Brusselse situatie en de demografische omslag die
zich daar voltrekt.
Het Brusselse justitiepaleis geldt als hét symbool van stedelijke megalomanie.
Belle époque
Brussel
(Bruoc Sella, nederzetting aan het moeras) is historisch altijd een
Vlaamse stad geweest. Hoewel het Frans als administratieve taal al
ingang vond in de Oostenrijkse tijd gedurende de 18de eeuw, en zeker
tijdens de Franse bezetting die erop volgde, kan men van systematische
verfransing pas spreken in de 19de eeuw toen Leopold II
van zijn metropool een Parijs-bis wou maken. Een place-to-be voor de
gegoede (en uiteraard francofone) burgerij uit alle windstreken. Het
justitiepaleis aan het Poelaertplein geldt als hét symbool van deze
stedelijke megalomanie.
Dat
gevoel van geprivilegieerde superioriteit is ook heel de 20ste eeuw aan
de stad blijven kleven. Het Nederlands als archaïsche voertaal paste
daar helemaal niet in, zeker niet in een België dat de Vlamingen sowieso
als tweederangsburgers behandelde. De perceptie dat ze zich in de twee
wereldoorlogen niet helemaal netjes hadden gedragen, hielp ook om de
taal van de boches te weren en hen tot assimilatie aan
te sporen. Het in 1964 opgerichte Front des Francophones, dat het verzet
tegen de wettelijke tweetaligheid van de hoofdstad organiseerde,
speelde expliciet in op deze demonisering.
Brussel heeft altijd wel de voordelen gewild van een hoofdstedelijk statuut, maar niet de daaraan verbonden plichten
Het
wilde per se ook een gewest zijn, une région à part entière, dat de
partijen veel postjes opleverde, inclusief een regering en een heel
parlement. Dankzij de zesde staatshervorming krijgt het gewest 500
miljoen euro per jaar cadeau, als een soort hoofdstedelijke
representatiekost, in ruil voor wat instortende tunnels. In geen enkel
Brussels ziekenhuis (behalve het door de VUB gerunde UZ Brussel) kan je
als Nederlandstalige patiënt terecht.
islamiseringVRT NWS
De francofone burgerij ging, de allochtonen kwamen.
Een oase voor nieuwe bewoners
..
Een
typisch waterhoofdsyndroom dus, dat door alle regerende partijen in
stand wordt gehouden. Vandaag cultiveert de stad die
uitzonderingspositie onder een groene vlag, alsof ze een oase is in een
woestijn van stank en lawaai, terwijl ze economisch van het hinterland
afhankelijk is. Onthoud dat beeld van de oase. Brussel houdt er eigen
geluidsnormen op na, waardoor vliegtuigen, die in Zaventem opstijgen,
een bocht rond de hoofdstad van Europa moeten maken. Met de geplande
tolheffing voor binnenrijdende autos van 3 euro tussen zes en tien uur
s morgens (een pendelaarstaks waar ook de Walen zich tegen verzetten)
wordt het parasitisme nog eens extra in de verf gezet.
Dat
ge-ïnstitutionaliseerd bedelen is op zijn beurt het gevolg van een
verpauperings-proces: de francofone burgerij begon al in de jaren 70 de
stad te ruilen voor de (Vlaamse) rand, la périphérie, waar ze zoals
bekend een agressieve verfransingspolitiek hanteerde. Vandaag word je in
Jezus-Eik, het gehucht van Overijse aan het Zoniënwoud, door kelners
buiten gekeken als je Nederlands spreekt: le très grand Bruxelles blijft
een natte droom van de ingeweken villabewoners.
Die
stadsvlucht werd ruimschoots gecompenseerd door een ander fenomeen: de
import van migranten, vooral uit de Maghreb, vanaf diezelfde jaren
60-70. De francofone burgerij ging, de allochtonen kwamen, en het
identitaire DNA van de stad was al lang weggewist om dat te kunnen
opvangen. Er stelde zich gewoon een cultureel vacuüm, dat slechts
tijdelijk door een multicultureel mist-gordijn (de
veelkleurige, veeltalige stad, de Dansaert-Vlamingen) kon gemaskeerd
worden. Momenteel is zowat 70% van de Brusselse populatie allochtoon,
met de Marokkanen in de ruime meerderheid en het Arabisch nu reeds als
tweede taal. Vergeet het Vlaams karakter en de wettelijke tweetaligheid.
Mede dankzij de propaganda van onze eigen linkse pers-ayatollahs staat
Nederlands spreken voor hen gelijk met racistisch taalgebruik.
Zo bekeken effende de verfransing het terrein voor de huidige arabisering
Hier en daar cultiveert een gids nog het romantische beeld van Brussel, helaas, weet ook stedelijk explorator Fabienne Torfs:
de Belle Epoque is al lang verleden tijd. Niet de Cinquantenaire en
zelfs niet Manneken Pis zijn het internationale gezicht van de stad,
maar wel Molenbeek en Sint-Joost, islamitische monoculturen waar je
niets meer voor mekaar krijgt zonder bemiddeling van de imam. Het groen
in de islamvlag verwijst naar de
oase in de woestijn.
De Grote Moskee van Brussel.
Heer Boudewijn zong een liedekijn
Wat
ons naadloos weer tot de inleiding van deze column brengt en het
standpunt van Rajae Maouane inzake de onthoofding van Samuel Paty. Voor
de Brusselse groenen is de vervelling tot islampartij strategisch een
uitgemaakte zaak. Er moeten en zullen grote toegevingen gedaan worden op
sociocultureel vlak. Zelfs de fundamenten van de rechtstaat en ons
waardenstelsel zouden onder druk komen (wacht tot een paar moslims
beginnen te pruttelen over holebis en transgenders), maar die
demografische kanteling komt er toch, dus kunnen we ons maar beter
mentaal instellen op een islamisering. Liefst niet confronterend, als
clash, maar bij wijze van acculturalisatie, een aanpassingsproces aan
het nieuwe waardenstelsel dat de nieuwkomers in groten getale
praktiseren.
De
visionaire urheber van deze piste is en blijft Koning Boudewijn, een
kwezel eerste klas maar tegelijk populair als metab-politieke monarch.
Zijn begrafenis was een weergaloze ceremonie, opgeluisterd door Vlaamse
Gutmenschen als Chris De Stoop en Will Tura,
en omgeven door een bijna kinderlijke idolatrie. Visionair? Jawel. Hij
zag in zijn door God bekrachtigd koningschap een rol voor zich weggelegd
als verzoener tussen het christendom en de islam, tegen het
oprukkende ongeloof en de laïcisering.-+
Boudewijn I hanteerde zijn christelijk fundamentalisme als hefboom voor een strategie van de islamisering
Een
soort monotheïstische alliantie dus: Europa zou zijn kruisbeelden mogen
behouden, als er maar genoeg moskeeën kwamen, waar uiteindelijk toch
dezelfde god, onder een andere naam, wordt aanbeden. Boudewijn I
hanteerde zijn christelijk fundamentalisme als hefboom voor een
strategie van de islamisering, en effende zo de weg voor een discours
dat binnen de Kerk en bij Paus Franciscus vandaag bijna mainstream is geworden: dat van de zogenaamde Chrislam.
De
stichting van de fameuze Grote Brusselse Moskee was een historische
mijlpaal in de uitwerking van zijn oecumenische fantasie. Het
gebedshuis, in 1978 plechtig ingewijd door Koning Boudewijn en de
Saoedische koning Khalid bin Abdoel Aziz al-Saoed, werd
meteen de zetel van het Islamitisch Cultureel Centrum van België (ICC)
én het Europese filiaal van de in Mekka opgerichte Islamitische
Wereldliga. Pas na de aanslagen van 2016 nam de Staatsveiligheid de
moeite om de banden van de Moskee met het moslimterrorisme te
onderzoeken.
islamiseringVRT NWS
Filip I neemt deel aan een Iftar. Olievlek bis
Uiteraard
is de islam helemaal niet geïnteresseerd in zon religieuze
joint-venture, niettemin biedt Ecolo het idee in een gelaïciseerde
versie aan. Het komt allemaal goed als we maar wat begrip tonen.
Ondertussen stelt zich voor Brussel een nieuwe realiteit: hoofdstad van
wat eigenlijk? Het einde van België, dat steeds nadrukkelijker in het
vooruitzicht komt, maakt het project van een Eur-abische entiteit alleen
maar ambitieuzer. Laat Vlaanderen en Wallonië maar bakkeleien, het
vergroenende (in twee betekenissen) Brussel eet verder van twee ruiven
tot de boel echt ontploft.
In
Laken zijn ze al een paar stations verder dan de Vlamingen, die zich al
een halve eeuw afvragen of ze Brussel wel of niet gaan loslaten
Meteen is er ook voor het koningshuis een rol weggelegd in de post-Belgische Brusselse stadstaat, als symbool van de fluwelen soumission. Filip is niet van de slimsten maar hij heeft wel goede raadgevers. Als de koning zijn eerste zoon Gabriël noemt,
naar de aartsengel die zowel moslims als christenen eren, of deelneemt
aan een Iftar (de maaltijd aan het einde van de Ramadan), dan is daar
echt wel over nagedacht. In Laken zijn ze al een paar stations verder
dan de Vlamingen, die zich al een halve eeuw afvragen of ze Brussel wel
of niet gaan loslaten: Brussel heeft ons al lang los gelaten, of
beter, het ruilt zijn rol van hoofdstad helemaal in voor die van groene
stadstaat in West-Europa. Te deum laudamus, Insjallah.
De
EU, met hoofdstandplaats in Brussel, zal dit proces niet tegenhouden,
integendeel, ze zal de Merkel-lijn aanhouden ondanks wat
krokodillentranen voor Samuel Paty. Tenslotte blijft het koningschap
voor onze medeburgers van Marokkaanse komaf een prestigieus instituut,
dat dichter staat bij een sharia-theocratie dan het eeuwig geleuter in
de federale en regionale praatbarakken.
De
geschiedenis zal zich herhalen inzake het olievlek-effect: zoals de
francofonen uitweken naar de Vlaamse rand, zijn het nu de Brusselse
allochtonen die zich van Denderleeuw tot Vilvoorde en verder vestigen.
Ook met het perspectief om zich niét te integreren maar integendeel
faciliteiten af te dwingen. De traditionele politici zullen deze
dynamiek ondergaan in naam van de tolerantie, de rest van het verhaal
kennen we. In de limiet slorpt deze expansieve nucleus de omringende
regios gewoon op.
De grap is dan dat met elke communautaire ronde, waarin de federale staat zogezegd verder wordt uitgekleed, het scenario van omvolking en acculturalisatie iets meer werkelijkheid wordt. Le très grand Bruxelles
blijft de grootste exporteur van nieuwigheden op demografisch vlak. Nu
ook met virale lading. Tot zover deze korte, niet al te optimistische
prognose, maar zie het misschien als een self-destroying prophecy.
Iemand nog zin in een staatshervorming?
Meer over islamiseringsprocessen in het boek Politiek incorrect. (Johan Sanctorum, uitg. Doorbraak)
Acta Sanctorum - Sanctorum
CENSUUR VRIJE Commentaar
Momenteel is dus zowat 70% van de Brusselse populatie allochtoon, Allochtoon of Allahtoon? En vooral: in welke mate
Het
groen in de islamvlag verwijst naar de
oase in de woestijn.
Dichterlijker kunt U zich dat niet voorstellen. Zelfs onze weiden als
wiegende zeeën verbleken erbij. Laten we de koetjes dus maar vervangen
door kamelen
.
Dat van de zogenaamde Chrislam is
voor de onbevooroordeelde waarnemer een zwaar understatement om naar
huis te schrijven. Le moment suprême is dus daar dat men naar de Macht
gaat grijpen. Want hun aandeel in de Bevolking hoeft slechts 10 % te bedragen om
de koppen over straat te doen rollen. Yes, indeed: Pa ris vaut bien une Messe
.
Hebben die dat ook onthouden van de Boirbons?
Ziet U, want wij hebben goed opgelet in de Les van het Leven. De Fric doet n hebberd van mening veranderen als van vest.
Te deum laudamus, Insjallah.
En daarmee doef !!
Digitalia
VOETNOTAS en OESTER-NPTEN

N°1. Dot is ONS LAND en hie gelden ONZE regels
*
N° 17 DE OPMARS VAN ALLAH OM JAHWEH IN DE ARMEN TE VALLEN
Ons
woordgebruik moet een paar bladzijden, wat zeg ik, een paar boekdelen
overslaan om een vriendelijker alternatief te vinden om onze GROENE
OASE-VERKONDIGERS die ons hun woestijn-cultuur komen aanbieden,
vriendelijker te bejegenen.
Zij zwermen uit, alls horzels om ons
cultureelte overheersen met een Verlichte Islam.
En als jullie dat niet gelowen, dan maakt de reeds gehersenspoelde Overheid U wel wat anders wijs.
|