
IEDER VOLGELTJE, ZELFS HET KLEINSTE

ZINGT ZOALS HET GEBEKT IS
*
We
hebben hem op onze Nationale Zenders allemaal meegemaakt, op deze
werkelijk totaal Verloren Maandag van gisteren 5 Februari in het Jaar
Onzes Heren 2018. (Buiging) Die zalvende stem met het ongeluksnieuws (dat iedereen al intuïtief wist) om toch maar kwijt te geraken aan wie het wilde horen, dat het allemaal nog wel zou meevallen.
Net zoals de beul zegt tot de gehangene het kietelt wel n beetje, maar dat duurt niet lang
Die
Dieu d Avignon, zo goed als uit de stratosfeer neergedaald, om in de
lagere regionen in zijn oneindige wijsheid den volke over wat
futiliteiten kond te doen. Om te zeggen dat hij het ook niet wist. Omdat
er nog altijd in Frankfurt niets beslist was. Één ding nochtans bleef
zeker: de luchthaven van Broeksèl zou blijven en niets liet voorzien
volgens zijn weten dat dat kline morzel Vaderlandse Grond naar
Düsseldorf zou worden overGEVLOGEN.
Aldus
sprach auch Zarathustra. Hij keek en zag dat het goed was. Hijzelf zou,
als beloning voor het geblazen mistgordijn, wel mogen blijven als rijk
betaalde 2-talige Voorzitter van een of andere Raad van BEGEERr.
Le Pont dAvignon

Leidt van nergens naar nergens
*
Er
was eens
n staatsambtenaar in een van de vele Vaderlansche
Ministeries die onze Hoofdstad rijk is. Diens vrouw vond het beneden
haar stand dat haar man zelf het stof in zijn bureau moest afdoen. Zij
sprak derhalve een bevriend, eveneens Franstalig politicus aan in hun
eigen partij. Samen vonden zij inderdaad, dat die naarstige ambtenaar
recht had op een kuisvrouw.
Maar
toen nadien bleek dat die de job de hele dag zou uitvoeren in den buro
van haar man, werd er door een bevriende Excellentie besloten in de
onmiddellijke nabijheid een bijgebouwtje op te trekken. Er werd niet op
een frank gekeken, want de Mevrouw van haar man, de onmisbare Ambtenaar,
wilde veel eer halen van haar werk.
En
toen gebeurde wat in de sterren stond geschreven: die ene kuisvrouw kon
al dat werk niet aan. Er werd dus een examen uitgeschreven, om 5 nieuwe
kuisvrouwen te benoemen.
Eenmaal
klaar voor de opdracht, vond men dat die medewerkers onder leiding
dienden te staan van een Verantwoordelijke. Toen werd de eerste
Directeur aangeworven. En die had vanzelfsprekend recht op een eigen
secretaresse.
Om
de sfeer op de wekvloer optimaal te houden, diende vervolgens een
syndicaal afgevaardigde te worden benoemd. Meet recht op een
partij-lokaal. En een secretaresse, om de tijd te doden.
Um
technisch alles in de goede banen te leiden, werd er geoordeeld door de
Dame van de intussen tot Eerste Ambtenaar benoemde kleine bediende, dat
er een Technische Dienst moest komen. Met een aparte onafhankelijke
Directeur die op zijn beurt recht had op een secretaresse, een
milei-inspecteur en een werfleider. Ze waren met zn vieren en konden
dus gemakkelijk en vlot kaartspelen, maar daarover werd er niets gezegd.
En
toen gebeurde, wat niemand had kunnen voorzien, dat het budget uitgeput
raakte en dat er moest beroep gedaan worden op krediet van buiten-uit
naar binnen toe. Al het geluk van de wereld, want in de Partij waren er
ook verantwoordelijken, die dikke vrienden hadden in de financiële
wereld. De volgende jaren werden die leningen al maar groter en
groter, zodat er besloten werd tot besparingen en afdankingen van de
laagste échelons di er tenslotte maar bijliepen als sek achter de bek,
omdat ze nu eenmaal relaties hadden gehad in de Partij-top.
En raadt wat er gebeurde? De oorspronkelijke kuisvrouw om wie het allemaal was begonnen, kreeg als eerste haar C4

*
Dit
échte gebeurd verhaal heb ik niet oorspronkelijk - zo goed mogelijk
proberen na te vertellen. Persoonlijk vind ol het goed geslaagd. Omdat
het zegt wat de meeste mensen denken.
Vandaar
het applaus dat er heden ten dage, nu de Linxen overal bakzeil halen,
dat waar mogelijk al die Openbare Zaken geprivatiseerd zullen worden.
Want in de privaat heerst nog altijd de eerste Wet van de Economie, en
dat is winst maken.
Eerst
geld verdienen, om het daarna weer,als goed huisvader (via de
Belastingen) te kunnen her-besteden in de samenleving. En niet
omgekeerd.

*
Davignon: Er komt geen sociaal bloedbad

Etienne Davignon (l) met Lufthansa-ceo Carsten Spohr. Foto: ISOPIX
*
Brussels
Airlines gaat niet verdwijnen in Eurowings. Er is geen sociaal plan op
komst, geen bloedbad. Dat heeft Etienne Davignon, de voorzitter van de
raad van bestuur van de overkoepelende SN Airholding, maandagavond gezegd.
Volgens
voorzitter Etienne Davignon zullen Eurowings en Brussels Airlines samen
de Eurowings Group gaan vormen, naar het beeld van de Lufthansa Group,
die de merken Lufthansa, Swiss en Austrian Airlines omvat.
'Maar
schrijf niet dat Brussels Airlines gaat verdwijnen in Eurowings',
benadrukte Davignon. 'Brussels Airlines blijft bestaan als een Belgisch
juridisch bedrijf, met een raad van bestuur met onafhankelijke
bestuurders en een management-comité.'
Ook
het hybride model, met korte afstandsvluchten (point-to-point)
gecombineerd met connectie-vluchten voor het langeafstandsnetwerk,
blijft volgens hem behouden. 'Er is een gezamenijke wil om Brussels
Airlines te doen groeien, een status quo is niet genoeg', klonk het nog.
Volgens Davignon zal het Afrika-netwerk groeien, en hij herhaalde dat
Brussels Airlines voor Eurowings vluchten gaat uitvoeren vanuit
Düsseldorf. Lufthansa zal ook tickets gaan verkopen voor
langeafstandsvluchten van Brussels Airlines, wat nu nog niet het geval
is.
Ook
over de werkgelegenheid klonk Davignon vrij geruststellend. 'Zolang er
groei is, neemt de werkgelegenheid toe', zei hij. Zeker piloten en
cabinepersoneel mogen op beide oren slapen. Wat de ondersteunende
activiteiten betreft, kon Davignon geen garanties geven. 'Ik kan niet
voorspellen wat er de komende jaren gebeurt', zei de bestuursvoorzitter.
Brussels Airlines is voortdurend op zoek naar kostenbesparingen, maar
dat staat niet per se gelijk aan jobverlies, benadrukte hij nog.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180205_03340406
*
AAN DE VRUCHTEN GROOT OF KLEIN

KENT MEN DE BOOM
*
Vond
U ook dat De Schandaard in het aldaar overgenomen bovenstaand artikel
als gespogen op de golflengte zit van Davignon himself?! Nogal wiedes,
wan die twee eten uit dezelfde subsudue-ruif.
Of bespeurde U, anders dan ondergetekende, ergens toch n vleugje kritiek of commentaar?
U
las dat niet, hé?! Mij niet gelaten, maar dat zal, naarmate de toestand
VERBRUINT lijk de beste maaltijd doet in de buik van mensen, toch wel
moeten gebeuren. Dezelfde ruif of niet. Feiten zullen nu eenmaal altijd
en overal feiten blijven. Eenmaal die feiten die staan te gebeuren -
werkelijkheid zullen geworden zijn. n Beetje vliegen en vooral veel
smossen met middelen, das niks voor de Jerrys Gelukkig maar. Het
moeten niet altijd Tigertanks en Feldwebels zijn.
Vliegmaatschappijen
zijn er niet voor De Directie, maar om te vliegen en daarmee dus geld
te verdienen. En daarin, in dat geld verdienen, zijn de Jerrys niet
van gisteren. Zie maar naar hun globaal binnenlands product.
Zou
den diene d Avignon dat niet weten? Net zoals hij niet zou weten dat
het hemdeke altijd nader is dan het rokje
En dat die Ludthansa, als het
er op aankomt, weliswaar een voet tussen de deur zal houden in Brüssel
Nord, maar dat ze, samen met God Bestuur, meer Germanen aan het werk
zullen stellen dan de verweesde simpele Vlamingen?
Waterhoofd
Brussel is per slot van rekening teneinde Berlijn die een pejoratieve
bijklank heeft, uit de wind te zetten - de door Merkel gewenste
Hoofdstad van hààr Europa!

*
Wat
natuurlijk ook zou kunnen, is dat de Laekense Coburgers, die nochtans
ook Duitsers zijn (!) zich in hun Koninklijke Waardigheid zouden
verlagen om in hun geldjoffer te duiken om daar de nodige fondsen te
vinden om der Coburger Vliegerij terug te kopen. Moesten zij geen Saksisch-Gotha wortels hebben, maar gewoon Coucke heten, zou dat geen probleem zijn.
Daargelaten het verschil, dat de Couckes van deze wereld hun fortuin op een eerlijke manier verdiend hebben.
Om
te kunnen blijven vliegen naar hun (en ook onze) vroegere Kolonie zou
dat alleen een kleine wederdienst zijn om aan di arme zwartjes
restitutie te doen voor de door hun voorvaderen weggeroofde fortuinen
.
Den diene uit Avignon zou dus wel eens best geplaatst t zijn om dat bij zn goede vriend Albert Second aan te praten

Eurowings Bruxelles-Kinsjasa
Want Brussels Airlines is kaputt
.
*
Hemelrijker
|