M
O U V E R T U R E
OPUs B A R D O L LI N O
(A N DANTE)

Zijn
dat in onze steden, zowel bij klaarlichte dag als diep in de nacht,
eenzame wolven op vier poten die het voor hen veilige bos zijn
ontvlucht? Of zijn het eerder gehersenspoelde laffe woestijn-rovers op
twee benen die uit het Grote Niets zijn opgedoken?
Wolven
zoals die wolvin die Romulus en Remus zoogde in het Antieke Rome, staan
op vier poten om rapper te kunnen vluchten als ze mensen ontwaren die
op hun territorium komen
Jonge moordenaars op twee benen en met de
capuchon diep over de ogen getrokken zijn de voorhoede van tirannie die
ons te wachten staat.
Zij
dienen, samen met hun Beschermers (onze Overheden) met poten en oren
te worden aangepakt, zoals men ontspoorde wolcven-benden aanpakt. Als
Heilige Plicht, die uitroeien met wortel en tak

*
Er was eens (g)een eenzame wolf

Net
als de gematigde islammer door de poco Pers is uitgevonden uit het
absolute niets, is het artificiële begrip van een loslopende wolf die
mensen aanvalt, een sprookje voor naïeve achterlijke analfabeten.
*
Over naar de actualiteit zoals tSCHELDT die ziet.

*
Een zogenaamde eenzame wolf heeft opnieuw acht onschuldige slachtoffers zijn slachtoffers trouwens niet altijd onschuldig?
van het leven beroofd.
Homo Criticus
is
heus niet altijd kritisch, maar nu voor tweehonderd procent. Immers,
eenzame wolven bestaan niet. De eenzame wolf bestaat alleen in
sprookjes. Zoals de Einzelganger die het op Roodkapje had gemunt en op
de zeven geitjes of de drie biggetjes. In het echt leeft de wolf in
roedels.
Noem
het een clan, een familie of op zn Arabisch doemma, waarmee dan wel de
wereldwijde islamitische gemeenschap wordt bedoeld. Daarom kan de
Oezbeek die onder het aanroepen van Allah een bloedbad aanrichtte in
Manhattan dus echt geen lone wolf worden genoemd. Wie Allahoe akbar
roept en willekeurige ongelovigen de dood injaagt, doet dat volgens uw
nederige dienaar om de oemma en
IS
te behagen en in de hoop om het paradijs te verdienen. Dat ze geregeld
ook andere moslims vermoorden pleit hen niet vrij. Een wolf doodt zijn
prooi alleen om te eten en mensen af en toe als ze in de weg lopen of
hun territorium binnendringen. Deze ploflims dringen al
decennia ons territorium binnen en wat doen wij? Integratie- en
deradicaliserings-cursussen aanbieden, samen thee drinken en couscous
eten. Haatbaarden laten prediken in gesubsidieerde moskeeën.
Homo
Criticus zou daarom eerherstel willen voor de wolf alias lupus. Is Rome
dan niet gesticht door Romulus en Remus die door een wolvin werden
gezoogd? En is Mowgliuit het Jungle Book van Rudyard Kipling niet
opgevoed door een wolvenfamilie? Ronduit schandalig is het om de
Oezbeekse
en andere mens geworden hersenkwalen te vergelijken met dé stamvader van onze beste en trouwste vrienden, de honden.
Die wandelende en vrachtwagenrijdende landmijnen en
splinterbommen zijn géén lone wolves en ook geen roedels.
Homo
Criticus heeft verdorie nog meer empathie voor de duizenden ratten die
dezer dagen in New York rondrennen. Oh ja, in Afrika worden ratten
ingezet om landmijnen te spotten en die knaagdieren doen er alles aan om
niet te worden opgeblazen. Slim toch? De gedachten van Homo Criticus
zijn bij de slachtoffers en verwanten van deze laffe aanslag en met name
bij die knappe, jonge Vlaamse die twee weesjongetjes achterlaat, eentje
van drie jaar en eentje van godbetert drie maanden.
II.
t Kan verkeren in de Brederodestraat vroeger een chique winkelstraat,
nu een aaneenschakeling van vzws, pittabars en coiffeurs van Turkse
origine, met als intellectueel hoogtepunt advocaat meester Ergun Top..
Die
Brederodestraat was onlangs het strijdtoneel tussen Turken en Koerden,
tussen Erdogan-fans en Öcalan-getrouwen. De wapens: stokken, paaltjes,
verkeersborden, hockeysticks, straatstenen, brandbommen,
luchtdrukgeweren. De slachtoffers: winkelruiten, (nieuw)
straatmeubilair, een politie-
agent
en een beetje collateral damage. De zondebok: burgemeester Bart De
Wever. Althans volgens kersvers Samen-boegbeeld Jinnih Beels. De
aanleiding zou een autocar vol Koerdische Öcalan-militanten zijn die
expres ende ter provocatie dwars door Erdogan-ville reed. Maar Homo
Criticus weet wel beter. Wie als moslim een adres kiest in de
Brederodestraat, tart het noodlot. Niet meer en niet minder. Gewoon effe
Bredero googelen en u merkt meteen dat er stront aan de knikker is.

*
Gerbrande
Bredero (1585 - 1618), de Nederlandse dichter, toneelschrijver en
schilder, verhuisde als kind met zijn ouders naar de Amsterdamse buurt
bij de Varkenssluis. Halal! De lijfspreuk van Bredero t Kan verkeren
duikt in vele van zijn gedichten op, zoals ook in het beroemde
Boeren-geselschap. En waarover gaat dat? Alles begint op een vrolijke
toon, maar eindigt met... een vechtpartij. Profetisch! Een ander devies
van Bredero luidt: Al siet men de lui - men kent se niet.
U
denkt de eerste de beste Turko-Belg op straat te zien, maar weet u dan
meteen tot welk kamp hij behoort? En is het misschien een terrorist
zoals die van de Ramblas in Barcelona?
Bart
De Wever liet zich iets in die trant ontvallen en werd ei zo na van het
balkon van t Schoon Verdiep geduwd. In de plaats van zijn Pascalleke
naar de Boekenbeurs
te
vergezellen voor haar zoveelste konijnenvoerboek, zou Jambers nog een
ultieme reportage kunnen inblikken. De Turken van de Brederodestraat-
Wie zijn ze, wat willen ze, waar gaan ze naartoe en in welke autos?
Compleet met een bezoekje aan de Allahoe-hakbar en de
ha-die-sjiesja-tent.

*
Hadden
de Duitse Verlichte Grote Verstanden in 1932 Hitler niet al die kansen
gegeven, dan was er wellicht nooit n Tweede Wereld Oorlog van gekomen.
Tot 1945 warfen dat amper 12 jaren maar die duren wel voort tot in alle
Eeuwen der Eeuwen. Amen. Dat soort ismen vinden we terug in de roedels
van het Social-isme, het Naz-isme en het islam-isme. Allemaal
achterdoeners van het charismatige Christianisme waar de ziel van is
weggesneden.
Stof om even over na te denken
Gewoon om te ontdekken waar Groen-Sminx (net als Abraham) de mosterd haalt.
In simel West-Vlaams dialect zou dat luiden zo cloot men Frederik

*
(Hemelreiker)
|