6/1150 * - Ook in onze tuin: de vrije tijdskledij van de progressieve mens Visie van de Londense moslim-burgemeester -
.
Deel 3
***
Zondag 28 augustus 2016
Zon 6u51-20u36
H Augustinus Na het feest van Sint-Augustijn zijn er geen hete dagen meer
*

*

Van het goede teveel
*

*
Het is me het dagje wel voor de carrière van Rachida Aziz, modeontwerpster en opiniemaker, die tekende voor de langste toespraak. Pegida altijd waakzaam, voorkwam erger
..
Jongens,
wat was me dat n afgang, zelfs de TV moest dat knarsetandend
toegeven
. Nochtans was de stemming making (voordien) zeer goed
georkestreerd, waaruit duidelijk mag blijken wie de raddraaiers zijn
.
Zien
die viezerikken nu nog altijd niet in, dat ze (gelukkig voor ons) hun
eigen ruiten aan het insmijten zijn? Ach, die armen van geest toch, ter
Linxer zijde
.
En
och, die sukkelaars toch, om in deze hete zomerse dagen niet luchtig
gekleed met de billen bloot op straat te mogen komen. En om dus zelfs
geen bijkaniet aan te hebben om hun eigen schamelheid te bedekken
...
Tuin-perikelen.
Die jammer genoeg allermaal dagtekenen van vòòr de buurjongen zn drone
had en het zwerk (uitspansel) ons dus voldoende nog luchtdekking bood.
In onze door afgesloten ondoordringbaar groen omsloten tuin, die
bovendien bewaakt wordt tegen gluurders door 3 geweldige wolfshonden,
lopen we dezer dagen ook al eens in dat soort wel heel vrije-tijdskledij
rond. Lekker warm douchke achter het hoekje, fris zwemwater van net
geen 30° C: een mens zou voor minder voor eeuwig naar dit soort zomers
verlangen. Vooral met een engel aan Uw zijde
Echt heerlijk, en
daarnaast is het zeer milieubewust en natuurvriendelijk, want achteraf
te wassen klederen horen er werkelijk niet bij.
Neen, zegt mijn wederhelft, een moslima zou ze alleszins voor geen geld ter wereld willen zijn! Kan ik inkomen.
*

GEPLUKT BIJ
*
Islamitische Londense burgemeester verkiest boerkini boven bikini, keuzevrijheid zei u?
*

EMANCIPATIE BEACH???
*
Het
boerkini-verbod is hét thema van de afgelopen dagen. De ene is voor, de
ander is tegen en nog andere zien er een afleiding in om het slechte
beleid van de regering te maskeren. Het is met andere woorden een partij
armworstelen, waar niemand beter van wordt. Maar wat als de
progressieven en de moslims deze strijd winnen? Niets aan de hand? Is
daarmee de vrijheid gered? Geloof het niet!
De
Londense burgemeester Sadiq Khan niet geheel toevallig een moslim
is tegen een boerkiniverbod. Progressievelingen en moslimas zijn
eveneens tegen dat verbod en dit omwille van de vrijheid om te kunnen
dragen wat men wil
Dat dit zever in pakskes is bewees de Londense
burgemeester echter een aantal keren zélf.
Nog
maar twee maanden geleden schreven we immers over de vrijheden die in
Londen overblijven sinds Sadiq Khan er de plak zwaait (lees hier).).
Vrouwen moeten tijdens de meetings van zijn partij vanachter of
gescheiden van de mannen plaatsnemen. Is dat vrijheid? Meer specifiek
aangaande het überactuele thema herinneren we er u aan dat in Londen
reclames met
bikinis uit den boze zijn. Is dat vrijheid?
Naïviteit
kent bij de progressievelingen geen grenzen. Terwijl ze volop de
moslimas steunen in hun zogezegde strijd voor vrijheid, verkiest de
Londense burgemeester, zelf een moslim, de boerkini boven de bikini. Tot
zover de vrijheid bij de islam.
Met
andere woorden, progressieve lieverdjes, ga morgen maar vrolijk in
bikini actie voeren op de Antwerpse Suikerrui om de vrijheden van de
vrouwen binnen en buiten de islam te onderstrepen, maar besef dat het
onder een islamitische burgemeester (of premier) weleens gedaan zou
kunnen zijn met het dragen van uw bikini. Dan wordt het aantrekken van
de burkini geen vrije keuze, maar een opgelegde kledijkeuze. Net zoals
dat voor moslimas nu eveneens zo is trouwens, maar wat ze niet willen
toegeven.
Deel het met de wereld!
*
*
Persoonlijk huldig ik dus wel, maar op een andere manier dan de Londense moslim-burgemeester, dat My home my castle
is. Maar ik vind wel dat daar, net als elke burcht, grenzen aan moeten
zijn. Muren, en dus per definitie ook grenzen, zelfs de buitengrenzen,
moeten heilig zijn. Of, zoals wij zeggen: Eigen haard is goud waard.
Choqueren
en de boel op stelten zetten horen daar dus duidelijk niet bij. In geen
enkele richting. Noch, om zoals de Duitse socialisten elders te gaan
binnenvallen, en al zeker niet om zelf andermans goed te gaan
bemachtigen. Zeker niet als die veroverings-goesting de naam krijgt van
godsdienst of afgoden-verering. En gepromoot wordt door vreemde
klederdracht op te dringen. Dan is die zogezegde vrije wil om te dragen
wat men wil, gewoon provocatie en/of herinnering aan wat ons te wachten
staat eenmaal ze voldoende in aantal zijn
.
Dat
een peuter op het strand niets aan heeft, daar kan ik nog inkomen. Op
die plaats komt het inderdaad in de wijde natuur op geen streepje nat
meer of minder. Laat dat zelfs een les zijn voor onze Dames!
Dat
heel dat is-lammerij geblaat en gejank over gekleed te water gaan,
gewoon larie en apekool is, bewijst die man in Londen daar zelf. Zie
hieronder. Sloepen af, en vrouwen eerst zoals wij geleerd
hebben, vervangen door vrouwen als aanhangsels helemaal achteraan de
mannen te plaatsen, is een ingreep tegen de natuur zelf. Want het
Mensdom draait in de eerste plaats om de vrouw, als baarmoeder van de
Natuur zelf. Mannen zijn vervangbaar als vader, moeders niet. Wie
daaraan twijfelt, moet zijn vijzen eens laten vastzetten!
We
herinneren ons nog allemaal dat in onze kerken, de moeders (en de
lieven) aan de andere kant moesten plaatsnemen dan de mannen. Omdat die,
zei onze Onderwijzer, met een grijnslach op zijn streng gelaat, hun
handen niet konden thuishouden. Waarbij hij, aan ons plattelandsjongens
en dito meisjes met een paar woorden Eerbied in Gods Huis had ingeprent, maar ook de inleiding tot de Mechelse Catechismus over het 6de en het 9de Gebod, dat zegt doe nooit wat onkuisheid is.
Ja,
inderdaad, aan Meester Daniel van de Lagere Jongensschool in dat
piepklein dorpke heb ik niets anders dan goede herinneringen. Nauwelijks
op mijn 10de, hadden wij reeds via hem de levenswijsheid van Mahatma Gandhi
onder de knie. Wij wisten reeds heel veel over het Engelse
kolonialisme, dat we voorgeschoteld kregen aan de hand van een
wereldkaart aan de muur, waar hij ons
Indië leerde kennen. Al die
heerlijke dingen waren gewoon onderdeel van de les lezen, rekenen,
godsdienst, aardrijkskunde, geschiedenis, enz... Hij haspelde die dingen
gewoon allemaal door elkaar. Die dingen, zei hij, waren de kapstokken
die we later nog heel veel zouden kunnen gebruiken.
Samen met de zegswijze, dat mest geen heiligheid was, maar toch de ziel der landbouw, zijn dat soort kapstokken heel mijn leven de ezelsbruggetjes geweest langs waar mijn levensjaren verliepen.
Om maar te zeggen, dat kinderkoppekes dikwijls als eerste kasseien gebruikt worden, om later door asfalt vervangen te worden
.
*

*
|