*
.
*
Moskeet-zeikers
.
.
Zijn met geen stokken op het werk te houden
.
*
INLEIDING
Een vraag weigeren,
ja, in voor-Islammerij tijden kon dat gerefuseerd worden. Inderdaad. Tussen inheemsen
kan dat nog altijd, dat weigeren, voor zover de Pakbonden dan niet alles in de
omgeving wekenlang plat leggen. Maar tegenover Verrijkers is dat een ander
paar mouwen. Hen iets weigeren staat op het punt Voltooid Verleden Tijd te
worden. Klaar om uit Het Woordenboek der Nederlandse Taal te worden geschrapt. Aan
Moslimmertjes weigert men namelijk niets, anders zit het er bovenarms op. Ze
pakken U met onze eigen Rechtsregerls. Iets dat ze in hun Prachtlanden niet
eens mogen, laat staan kunnen, want daar bestaan niet eens zo geen rechtsregels. Daar is het mond houden
of de kop er af.
In Zwöden, hoe kan
het ook anders, telt van een bepaalde
tijd niet meer de Zwödse Wet, maar de Korenroman. Die schrijft blijkbaar voor, dat er alleen voor
het dagelijks brood kan gewerkt worden, tussen in de 5 oproepen tot het vergaderen in de Moskeet,
om er de laatste nieuwe berichtjes te horen over geslaagde aanslagen.
Hadden vroeger onze
Pastoors ook eens moeten proberen! Gaan bidden
in plaats van te werken
Zij zijn altijd content geweest zelfs niet met een
beetje bidden onder in het werken. Het volstond om bij het opstaan een simpel
kruisteken te maken
. Als het werken daar maar niet onder lijdt. Anders zou
vanwege de Katholieke Patroons zoals ten tijde van Priester Daens, wat gezwaaid
hebben.
Volgens de Mosslimmetjeswet
is het echter heel normaal, dat de betaalde werkuren doorlopen, als de Heren
zich rustig op t gemakske naar het
andere einde van de Stad begeven, om daar aan kontheffen te doen. Men is niet
voor niets een Moslimmertje, nietwaar?!
Mosdommertjes bestaan
ook, maar die hebben geen geld om bootvluchteling te kunnen spelen.
*
MIDDENSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia
bij
http://ejbron.wenordpress.com/
en

|