xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
510 WAT EEN GELUK DIE REGERING VAN 1/12 PER MAAND
Nieuw verkeersbord

Onbemande witte fietsen mogen (voorzichtig) rechts afslaan
----------------------
Hier in Italië zijn we er (wegens besparings-nood?) nog niet aan toe, aan nieuwe verkeersborden. Hier is het nog hetzelfde als sedert het begin van de Automobiel-nijverheid, dus voor weggebruikers die ondersteboven, hoofd omlaag, deelnemen aan het verkeer. Bij jullie in Coburgland blijkbaar is het gelukt, land waar de bomen hoger dan de hemel blijven groeien (dank zij Leterminus die goed op de winkel past), maar vooral dank zij de Smurfen-regering van Elio di Rupetto. Bewijs van jullie welstand : met zwart geld in een paar dagen tijd al tussen de 2 en de 3 miljard in Staatsbons beleggen : een wereldwonder! Al noem ik zoiets echt, naar een begrip uit de oude Mechelse Catechismus, het bewijs van vermetel vertrouwen. Want die dingen zullen, dat hoop ik toch, binnenkort alleen nog geld waard zijn als
behangpapier
.Het is misschien mijn slecht karakter, maar ik zou ondertussen toch graag de complete lijst van die intekenaars + hun aankoopborderel eens willen zien. Dan weten we direct wie belang heeft bij het voortbestaan van de Belziek
.. Een doordenkertje, om de grote vreugde van Leterminator te begrijpen
.
Maar terzake de verkeersborden omgekeerd geserveerd. Deze morgen, bij het lezen van onderstaand artikel uit De Schandaard, ben ik echt bij anderen (mijn eigen vrouw) moeten te rade gaan over de exacte stand van de gevaren-diehoeken bij ons te verifiëren. Staan /stonden die nu hun basis, of op hun punt? We geraakten er niet aan uit, en zijn dan maar gaan Googelen op Verkeerstekens.be.
Wij raden U aan hetzelfde te doen. Desnoods via deze link. Liefst voordien de gordel goed aanspannen, anders valt U van Uw stoel!
http://www.google.be/search?q=verkeersborden+belgie&hl=nl&rlz=1T4SKPB_nlIT301IT302&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=L13XTqmHIsza4QSLoYT7DQ&ved=0CEQQsAQ&biw=1342&bih=498
Nu denk ik dat het krinkelende winkelende krevelende Crevitske nu helemaal doordraait. De verkeersborden staan voortaan binnenkort blijkbaar met de punt van de driehoek naar beneden
.
Dat bijvoorbeeld zoiets niet kon gerealiseerd worden bij het tot stand komen van de Europese Unie : dat is zeker weer een negatieve benadering van het probleem? Overal in dit werelddeel dezelfde verkeerstekens? Dezelfde kleuren voor de wegwijzers : blauqw voor de snelwegen, groen voor de expres-wegen, wit voor al de overige? Met logische nummering van gezegde snelwegen? Voorbeeld A-nummers lopen Noord/Zuid, B-nummers lopen Oost/West! C-nummers lopen diagonaal en al de rest is larie en apekool! (L&A).
Ik hoop dat jullie Vlamingen geld genoeg hebben, om alle borden te vervangen? Of is dat een van die maatregelen om de tewerkstelling te bevorderen?
Veel geluk ermee! Wij verkiezen solide verkeersborden, met stevige basissen. Alle dat op één enkel punt staat, is zo wankel als het groot is!
Enne, O ja : het tweede artikel gaat over De Groene Golf, zodat jullie nu eindelijk weten wat die dwaaskonterij wil zeggen als U die HULK-bordjes ziet opdoemen. Dat werkt goed, naar t schijnt, op voorwaarde dat de rest ook goed werkt, namelijk de groene lichten die de golven moeten doorlaten! Maar daarop te rekenen, is evenzo goed vermetel vertrouwen als Uw spaargeld in Staatsbons steken : moesten die lichten gesynchroniseerd werken en onderhouden worden), dan zou dat toch tenminste één ding zijn in Coburg-land dat perfect werkt.
En zeggen, dat er bij onze Noorderburen één miljard Euro wordt uitgetrokken om files te lijf te gaan! In Coburg-land zou dat miljard dienen om de Vlamingen te lijf te gaan! Met flitscameras om de 100 meter bijvoorbeeld! Op die manier belastingen te innen, waarop de Franscouillons zo dringend zitten te wachten!
--------------------
Vlaanderen 'boycot' verkeersbord fietsers
- donderdag 01 december 2011
----------------
Vlaanderen wil niet weten van het nieuwe verkeersbord dat fietsers toestaat door het rode licht te rijden. 'Te verwarrend', zegt het Vlaams Gewest.
In de Kamer werd enkele maanden geleden een wetsvoorstel aangenomen dat fietsers toelaat om op bepaalde kruispunten door het rode licht te rijden om zo rechtsaf te slaan. Een nieuw verkeersbord zou duidelijk maken op welke kruispunten dat wordt toegelaten.
Het Vlaams Gewest ziet echter geen heil in dat bord. Dat bevestigde gisteren het kabinet van mobiliteitsminister Hilde Crevits (CD&V). 'We zijn niet tegen deze nieuwe regeling, maar ons lijkt het duidelijker én veiliger om kruispunten uit te rusten met speciale afslagstroken voor fietsers, of om een bijkomend verkeerslicht specifiek voor fietsers te plaatsen.'
Het Vlaamse Gewest is weliswaar enkel bevoegd voor gewestwegen. Vlaamse steden en gemeenten zijn dus vrij om dit nieuwe verkeersbord wél te gebruiken. Onder andere de stad Gent is dat duidelijk van plan. Vlaams parlementslid Marino Keulen (Open VLD), die het over een Vlaamse 'boycot' had van een nieuw Belgisch verkeersbord, vreest dat hierdoor een compleet onduidelijke situatie ontstaat, 'waarbij sommige kruispunten wel zo'n verkeersbord hebben, andere een speciaal verkeerslicht en nog andere kruispunten helemaal niks.'
SP.A-kamerlid Karin Temmerman, die in de Kamer mee haar schouders onder dit wetsvoorstel ten voordele van fietsers zette, ontkent dat. 'Nu is het ook al zo dat fietsers in sommige straten wél en in andere niet tegen de rijrichting in mogen fietsen. Dat leidt toch ook niet tot grote verwarring.'
------------------------
'Groene golf van verkeerslichten werkt alleen voor snelheidsduivels'
- donderdag 01 december 2011
---------------
'In onze buurlanden kan je vlot doorrijden van het ene groene verkeerslicht naar het andere, bij ons moet je daarvoor de snelheidslimiet overtreden.' Dat concludeert mobiliteitsorganisatie Touring na een test op 100 gewestwegen. Amper drie ervan heeft een 'groene golf'.
Het is een mooie theorie: wie de snelheidslimiet respecteert, moet niet stilstaan voor het rode licht. 'Groene golf' heet het systeem dat onder andere in Nederland consequent wordt toegepast om het verkeer vlot te laten verlopen. Door de afstand tussen twee verkeerslichten te verrekenen met de geldende maximumsnelheid kunnen de bestuurders die zich aan de limieten houden daarvan profiteren zonder af te moeten remmen bij het volgende kruispunt.
Hopeloos achterop
'Maar België loopt hopeloos achterop', zegt Danny Smagghe van Touring. De mobiliteitsorganisatie pleit er al jaren voor om ook in ons land de verkeerslichten op elkaar af te stemmen en zet haar standpunt nu kracht bij met een uitgebreide test. Wegenwachters en medewerkers van Touring hielden nauwgezet bij waar ze stilstonden en hoe ze konden doorrijden. En de resultaten zijn opvallend: van de honderd geteste gewestwegen zijn er welgeteld drie met een groene golf.
'De andere wegen geven een volledig foute boodschap, want daar word je beloond als je te snel rijdt', zegt Smagghe. 'Wie met 110 km per uur rijdt in plaats van de toegelaten 70 of 90 km per uur, kan vlot doorrijden. Wie zich aan de limiet houdt, staat voor het rood. Je zal als automobilist wel al geregeld extra gas gegeven hebben als je in de verte een groen licht ziet. Dat kan niet de bedoeling zijn. Bovendien staan we aan een slecht afgesteld verkeerslicht met z'n allen 6.250 uren onnodig stil. Dat geeft 8 procent meer brandstofverbruik en bijkomende luchtvervuiling.'
Slimme verkeerslichten
Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) kondigde vorige week nog aan dat ze in heel Antwerpen slimme verkeerslichten wil plaatsen die zich automatisch afstellen op basis van de spitsuren. 'Goed idee, maar een groene golf is goedkoper en kan sneller ingevoerd worden', zegt Smagghe. 'Het kan heel eenvoudig door de lichten zo te synchroniseren dat de verkeersstroom met auto's groen krijgt als ze het volgende licht naderen.'
Touring pleit voor een team naar het voorbeeld van het 'Groene Golf Team' in Nederland, dat het hele land rondrijdt - in graskleurige Volkswagens, of wat dacht u? - om verkeerlichten op kruispunten en grote wegen zo op elkaar af te stemmen dat de files oplossen. 'Daar winnen ze 30 keer de kostprijs van het structureel onderhoud terug.'
--------------------

Bijdrage van de Dag
Op N 2 komt de kleine Cruella Onkelinx van de Socialisten
en op N°3 de kleine Caroline Gene(ver) van de Socialisten
De Sire in onderweg met de madollen!
STOP EENS N BLOKKER BLOGGER IN UW TANK
|