Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 days in Havana

    ‘7 days in Havana’de film in samenwerking met Havana Club

    een bijzondere blik op de Cubaanse cultuur

     

    Havana Club is vooral een baken van de traditie van de Cubaanse rum. Alle rums van het merk worden 100% in Cuba geproduceerd en de kwaliteit is alom bekend en alom geprezen. Bovendien is het merk via het programma Havana Cultura ook een uitstalraam van Cubaanse kunst over de hele wereld. Het doel en de ambitie zijn eenvoudig: het Cubaanse talent helpen ontluiken en hun creativiteit delen met een zo ruim mogelijk publiek. Het Havana Club International-project bereikte dit jaar een hoogtepunt met de ‘7 days in Havana’. Deze film werd vertoond in Cannes in het luik ‘Un Certain Regard’ en gaat over zeven dagen in Havana in evenveel verhalen van de schrijver Leonardo Padura. Zeven verhalen uit het dagelijkse leven in de unieke en fascinerende sfeer van Havana, die ook niet in de val van de clichés trappen.

     

     ‘7 days in Havana’ is een fragmentopname van Havana in 2011: een eigentijds portret van deze bruisende stad die tegelijk tijdloos en modern is. Een film in zeven hoofdstukken, elk geregisseerd door internationale filmmakers en niet de  minste: Benicio Del Toro, Pablo Trapero, Laurent Cantet, Elia Suleiman, Juan Carlos Tabío, Gaspar Noé en Julio Medem. De regisseurs werd bij aanvang gevraagd zich aan één ding te houden: hun  eigen gevoeligheden, roots en filmstijlen te behouden om de warmte en de intensiteit van deze unieke en veelzijdige stad te vatten.

     

    Deze mozaïekfilm vermijdt de toeristische gemeenplaatsen en vat met zin voor humor en mooie emoties perfect de ziel van deze mythische stad via de buurten, diverse sferen, generaties en culturen. De zeven hoofdstukken zijn onafhankelijk van elkaar maar door de film heen  blijken er banden doorheen de verhalen zodat een gevoel van dramatische eenheid ontstaat. Zo zijn typische plekken zoals de Oude Stad, de Malecon of het Hotel Nacional het decor van diverse scènes. Sommige personages komen ook voor in meer verhalen. Zo is het hoofdpersonage van een verhaal dan weer een ‘bijrol’ in een ander hoofdstuk. Op een subtiele manier ontstaan er lijnen tussen de verschillende verhalen die aantonen dat in Havana het sociale leven met elkaar verbonden is, parallel evolueert en soms op verschillende momenten in de week met elkaar botst.

     

    De film ‘7 days in Havana’ is het orgelpunt van het programma dat Havana Club International opstartte.  De inzet van het merk in de uitstraling van de Cubaanse cultuur ging nog nooit zover. De samenwerking stond immers voor veel meer dan het peterschap of de steun aan een project, maar voor een samenwerking op elk moment van het project: van bij de eerste ideeën tot het uitbrengen van de film in de zalen tot het smeden van de banden met de producenten Full House en Spanish Morena Films.

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Magnifica
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MSC Magnifica voor het eerst in Zeebrugge

     

     

     

     

    De MSC Magnifica, een luxueus cruiseschip van MSC Cruises, ankerde voor het eerst in de haven van Zeebrugge aan de Zweedse kaai. Het schip was op 22 mei vertrokken uit Venetië, komt van Vigo in Spanje en vaart later op de dag door naar Kopenhagen in Denemarken.

     

    Zoals de traditie het wil in de maritieme wereld gaat deze ‘maiden call’ samen met een officiële ceremonie. Tijdens deze ceremonie overhandigt  Alain van Mullen, commandant van de Haven van Zeebrugge, een schild met de datum van deze eerste aanloop van MSC Magnifica aan de kapitein van het schip in aanwezigheid van Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België en Luxemburg.

     

    “MSC Cruises is steeds op zoek naar fantastische, nieuwe bestemmingen voor zijn passagiers. België heeft verschillende interessante toeristische trekpleisters die we hen graag laten ontdekken. Het spreekt voor zich dat Brugge of het ‘Venetië van het Noorden’ een topbestemming is die niet kan ontbreken. In april dit jaar hebben we trouwens ook voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen met MSC Lirica, verklaart Pieter Rossey,

     

    MSC Magnifica werd in 2010 te water gelegd. Het schip is een echt meesterwerk van Italiaanse stijl: een perfecte combinatie tussen elegantie, toptechnologie en service. MSC Magnifica is 293 m lang, 32 m breed en herbergt 1.259 kajuiten voor 3223 passagiers (maximale bezetting), een casino en theater, 3 zwembaden, 1.160 m2 wellnessruimte waaronder 2 sauna’s, 2 Turkse baden en 6 bubbelbaden. Het zwembad op het voordek heeft een uitschuifbaar dak, perfect om te genieten van de zachte winterzon.

    www.msccruises.be

     

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delhaize & trappist
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE NEEMT IN EXCLUSIVITEIT HET ZEVENDE TRAPPISTENBIER OP IN ASSORTIMENT

     

     

    Delhaize, dé bierspecialist, die steeds op zoek is naar nieuwe producten om haar klanten mee te verrassen en verwennen, lanceert als eerste grootdistributeur het bier La Trappe. Dit trappistenbier is het zevende bier dat het erg gegeerde “Authentic Trappist Product Label” mag dragen. Naast dit exclusieve bier en meer dan 150 referenties in het nationale bierassortiment van Delhaize, vallen er nog meer soorten gerstenat te ontdekken: bieren met verrassende smaken en brouwtechnieken, bekroond met talrijke internationale prijzen. Delhaize organiseert bovendien een bier-en kaasfestival, samen met degustaties in de supermarkten.

     

    La Trappe was voordien enkel beschikbaar in gespecialiseerde winkels maar doet bij Delhaize nu zijn intrede in de grootdistributie. Dit is het enige niet-Belgische bier dat het prestigieuze Authentic Trappist Product Label draagt en wordt gebrouwen in het Nederlandse Brabant, in de O.L.V.-abdij van Koningshoeven.

     

    Delhaize biedt als enige grootdistributeur twee bieren aan die in deze abdij gebrouwen worden: La Trappe Quadrupel en La Trappe Isid’Or. La Trappe Quadrupel is een trappistenbier met een prachtige amberkleur en een warme, intense smaak die goed uitgebalanceerd is. De gisting in eikenhouten vaten geeft het bier een nog intensere smaak met een uitgesproken houtaroma, net zoals dat van rode wijn die in houten vaten gerijpt is.

    La Trappe Isid’Or, een ode aan broeder Isidorius, de eerste brouwer van de abdij, is een lichtzoetig amberbier met een karameltoets, ongefilterd, met een intense en licht bittere smaak en een fruitige afdronk. De trappistenbroeders van Koningshoeven gebruiken de opbrengst van hun producten om de projecten in hun kloosters in Indonesië en Oeganda te financieren.

    La Trappe Quadrupel: € 5,65 / 4x33 cl en La Trappe Isid’Or € 4,99 / 4x33 cl

     

    Een limited editionkist met zes trappistenbieren voor vaderdag

    Delhaize brengt voor vaderdag een limited editionkist met trappistenbier uit, zowel voor kenners van trappistenbier als voor wie de kunst van het bierbrouwen wil ontdekken. Deze kist is een uniek initiatief in de distributiesector. Het nieuwe trappistenbier La Trappe Quadrupel zit ook in de kist. De prachtige houten bierkrat bevat zes trappisten (Achel blond, Chimay blauw, Orval, Rochefort 8, La Trappe Quadrupel en Westmalle Tripel), twee glazen (een Achelglas en een La Trappeglas) en een boekje met uitleg over de brouwerijen en trappistenbieren. Een mooi collector’s item met beperkt aanbod, voor € 16,99.

     

     

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 days in Havana

     ‘7 days in Havana’de film in samenwerking met Havana Club

    een bijzondere blik op de Cubaanse cultuur

     

    Havana Club is vooral een baken van de traditie van de Cubaanse rum. Alle rums van het merk worden 100% in Cuba geproduceerd en de kwaliteit is alom bekend en alom geprezen. Bovendien is het merk via het programma Havana Cultura ook een uitstalraam van Cubaanse kunst over de hele wereld. Het doel en de ambitie zijn eenvoudig: het Cubaanse talent helpen ontluiken en hun creativiteit delen met een zo ruim mogelijk publiek. Het Havana Club International-project bereikte dit jaar een hoogtepunt met de ‘7 days in Havana’. Deze film werd vertoond in Cannes in het luik ‘Un Certain Regard’ en gaat over zeven dagen in Havana in evenveel verhalen van de schrijver Leonardo Padura. Zeven verhalen uit het dagelijkse leven in de unieke en fascinerende sfeer van Havana, die ook niet in de val van de clichés trappen.

     

     ‘7 days in Havana’ is een fragmentopname van Havana in 2011: een eigentijds portret van deze bruisende stad die tegelijk tijdloos en modern is. Een film in zeven hoofdstukken, elk geregisseerd door internationale filmmakers en niet de  minste: Benicio Del Toro, Pablo Trapero, Laurent Cantet, Elia Suleiman, Juan Carlos Tabío, Gaspar Noé en Julio Medem. De regisseurs werd bij aanvang gevraagd zich aan één ding te houden: hun  eigen gevoeligheden, roots en filmstijlen te behouden om de warmte en de intensiteit van deze unieke en veelzijdige stad te vatten.

     

    Deze mozaïekfilm vermijdt de toeristische gemeenplaatsen en vat met zin voor humor en mooie emoties perfect de ziel van deze mythische stad via de buurten, diverse sferen, generaties en culturen. De zeven hoofdstukken zijn onafhankelijk van elkaar maar door de film heen  blijken er banden doorheen de verhalen zodat een gevoel van dramatische eenheid ontstaat. Zo zijn typische plekken zoals de Oude Stad, de Malecon of het Hotel Nacional het decor van diverse scènes. Sommige personages komen ook voor in meer verhalen. Zo is het hoofdpersonage van een verhaal dan weer een ‘bijrol’ in een ander hoofdstuk. Op een subtiele manier ontstaan er lijnen tussen de verschillende verhalen die aantonen dat in Havana het sociale leven met elkaar verbonden is, parallel evolueert en soms op verschillende momenten in de week met elkaar botst.

     

    De film ‘7 days in Havana’ is het orgelpunt van het programma dat Havana Club International opstartte.  De inzet van het merk in de uitstraling van de Cubaanse cultuur ging nog nooit zover. De samenwerking stond immers voor veel meer dan het peterschap of de steun aan een project, maar voor een samenwerking op elk moment van het project: van bij de eerste ideeën tot het uitbrengen van de film in de zalen tot het smeden van de banden met de producenten Full House en Spanish Morena Films.

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe maatjes

    HARINGHANDEL OPTIMISTISCH OVER NIEUWE MAATJES

    SEIZOENSTART 2012

     

     

     

    Er zal bij de start van het haringseizoen op 6 juni in Scheveningen maatjesharing van goede kwaliteit zijn, zo meldt de Nederlandse haringhandel vanuit Skagen in Denemarken. “De haringaanvoer kwam deze week goed op gang en dankzij het mooie weer was er voldoende voedsel aanwezig. Daardoor heeft de haring uitstekend kunnen gedijen”, zegt Luc Ouwehand van de Nederlandse haringgroothandelsvereniging. 

     

    Op woensdag 6 juni gaat het haringseizoen officieel van start met de veiling van het eerste vaatje Nieuwe haring in Scheveningen. Van de 180 miljoen haringen die elk jaar worden geproduceerd, happen de Belgen er zo’n 14 miljoen weg. Daarmee zijn we klein bier in vergelijking met de Nederlanders (76 miljoen). De Duitsers nemen met 90 miljoen stuks de andere helft voor hun rekening.

     

    Jaarlijks wordt zo’n 25.000 ton haring verwerkt tot maatje. De vangst en verwerking vindt voor het grootste deel in Scandinavië plaats, ongeveer gelijk verdeeld tussen Noorwegen (Egersund) en Denemarken (Skagen).

     

    Het gaat prima met het haringbestand. “Haring is niet voor niets MSC (Marine Stewardship Council) gecertificeerd. Door adequaat beheer van het haringbestand en een lagere natuurlijke sterfte zien we de hoeveelheid haring in de vangstgebieden flink toenemen,” aldus Werner Larsson, die een aantal schepen en een verwerkingsfabriek in Skagen exploiteert. De jaarklassen 2007 en 2008 (= haring geboren in dat jaar), die nu geschikt zijn om tot maatje te verwerken, blijken veel groter dan wetenschappers eerder dachten. 

     

    Maar doordat de TAC’S (Total Allowable Catch; maximale toegestane vangsthoeveelheden) de afgelopen jaren op een laag niveau zijn vastgesteld, is er nu sprake van een onderbenutting van het haringbestand. Daarom hebben de EU en Noorwegen eind 2011 besloten de TAC voor Noordzeeharing te verhogen tot 405 miljoen kilo. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Hiervan wordt 14 procent gebruikt voor de verwerking van nieuwe haring. De rest van de haring gaat naar de conservenindustrie of wordt in zijn geheel geëxporteerd. 

     

    De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Jeugdsportfonds, die het voor minder bemiddelde kinderen mogelijk maakt te sporten bij een sportvereniging. Op zaterdag 9 juni vindt traditiegetrouw Vlaggetjesdag in Scheveningen plaats. 

     

     

     

     

     

     





    06-06-2012 om 21:19 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tram experience

    Tram Experience rijdt voor de 100ste keer uit en herstart ticketverkoop

     

     

     

    Op donderdag 31 mei is de Tram Experience voor de 100ste keer uitgereden. Deze Tram rijdt sinds begin maart door Brussel en ontstond uit een partnerschap tussen VISITBRUSSELS, de MIVB en Electrolux. De ticketverkoop voor de Tram Experience gaat vanaf maandag 4 juni 09:00 uur weer van start. Tot nog toe hebben 3400 mensen op de Tram kunnen genieten van een sterrenmenu.

     

    Sinds de eerste rit op vrijdag 2 maart 2012 heeft de Tram Experience een hele weg afgelegd. Elke week rijdt de Tram  acht keer uit voor een traject van 20km. Inmiddels legde de Tram al meer dan 2000 km af, wat evenveel is al de afstand tussen Brussel en Istanbul of even heen-en-weer naar de Haute-Savoie in het zuiden van Frankrijk. Zes tweesterrenchefs die elk om de twee weken zich volledig kunnen uitleven, verzorgen de zeven verschillende menu’s die geserveerd worden. 

    De Tram is momenteel volledig volgeboekt tot begin september. Voor degenen die deze ervaring willen beleven of herbeleven (nog tot eind februari 2013), heropent de Tram Experience zijn ticketverkoop op maandag 4 juni om 09:00 uur. Die tickets zijn geldig voor de eerste week van september.

    Elke maandagochtend kunnen de tickets aangekocht worden voor de weken erna. Reserveren is mogelijk op de site www.brusselicious.be of in de kantoren van VISITBRUSSELS.

     

    06-06-2012 om 21:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen vanaf de bron

    Fietsen vanaf de bron van de Rijn

     

     

     

    Wie uitkijkt naar een fietsvakantie hoeft zich niet per se laten afschrikken door de Alpen, zeker niet door de bergen van Graubünden. Heel wat bewegwijzerde fietsroutes lopen door de prachtige dalen waar het heerlijk is om te fietsen op vlakke paden, weg van het gemotoriseerd verkeer.

     

    Graubünden wordt in alle richtingen doorkruist door lange afstandfietspaden (www.veloland.ch) .  Een aanrader is de Rheinroute – voor elke recreatieve fietser een haalbare kaart – met als vertrekplaats Disentis, waar de bron van de Rijn ontspringt. Het fietspad doorkruist bos en dal, weg van het gemotoriseerd verkeer, en gaat via de cultuurstad Chur naar de Bündner Herrschaft waar je langs kasteelruïnes en door wijngaarden fietst. Deze route wordt als een georganiseerde achtdaagse vakantie aangeboden door Belgian Biking (www.belgianbiking.be).

     

    Ook als het bergop gaat zijn er verschillende mogelijkheden. Ofwel ga je de uitdaging aan en beklim je de schitterende Alpenpassen zoals de onbeschrijfelijk mooie Albulapas, ofwel zet je de fiets op de trein. In Graubünden kun je zeer makkelijk een fiets-treinvakantie organiseren want op de treinstellen van de Rhätische Bahn (www.rhb.ch) zijn er zelfs speciale plaatsen voor fietsen. Reizen met de trein in Graubünden is een ronduit fantastische belevenis en sommige treintrajecten zijn als Werelderfgoed erkend. Kortom, wordt het te lastig om te fietsen dan reis je een stuk met de trein waarna je de fietsreis verder zet.

     

    Wie, bij wijze van spreken, met een duwtje in de rug door Graubünden wil fietsen kan gebruikmaken van een elektrische fiets. Deze elektrobikes kun je op verschillende plaatsen huren of de batterij omwisselen. Met een volle accu kun je tot 30 kilometer rijden en mits een kleine inspanning haal je zelfs een snelheid van 25 kilometer per uur. Goede startplaatsen, tevens verhuurplaatsen, zijn de vakantieoorden Savognin, Surselva, Flims en Lenzerheide (http://nl.graubuenden.ch/mountainbiken).

     

    06-06-2012 om 21:02 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tram Experience

    Tram Experience rijdt voor de 100ste keer uit en herstart ticketverkoop

     

     

     

    Op donderdag 31 mei is de Tram Experience voor de 100ste keer uitgereden. Deze Tram rijdt sinds begin maart door Brussel en ontstond uit een partnerschap tussen VISITBRUSSELS, de MIVB en Electrolux. De ticketverkoop voor de Tram Experience gaat vanaf maandag 4 juni 09:00 uur weer van start. Tot nog toe hebben 3400 mensen op de Tram kunnen genieten van een sterrenmenu.

     

    Sinds de eerste rit op vrijdag 2 maart 2012 heeft de Tram Experience een hele weg afgelegd. Elke week rijdt de Tram  acht keer uit voor een traject van 20km. Inmiddels legde de Tram al meer dan 2000 km af, wat evenveel is al de afstand tussen Brussel en Istanbul of even heen-en-weer naar de Haute-Savoie in het zuiden van Frankrijk. Zes tweesterrenchefs die elk om de twee weken zich volledig kunnen uitleven, verzorgen de zeven verschillende menu’s die geserveerd worden. 

    De Tram is momenteel volledig volgeboekt tot begin september. Voor degenen die deze ervaring willen beleven of herbeleven (nog tot eind februari 2013), heropent de Tram Experience zijn ticketverkoop op maandag 4 juni om 09:00 uur. Die tickets zijn geldig voor de eerste week van september.

    Elke maandagochtend kunnen de tickets aangekocht worden voor de weken erna. Reserveren is mogelijk op de site www.brusselicious.be of in de kantoren van VISITBRUSSELS.

    06-06-2012 om 18:55 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Academie culinaire de France
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ACADEMIE CULINAIRE DE FRANCE

    BENELUX AFVAARDIGING

     

     

     

     

    In het kader van het jaar van de Brusselse gastronomie, heeft de Benelux afvaardiging van de Franse culinaire academie het genoegen de voorname Belgische koks te eren, die gedurende vele jaren, en met grote ijver de Belgische gastronomie op een uitgelezen, en hoogpeil hebben weten te brengen.

    Deze mesterchefs zijn Attilio Basso, Jean-Pierre Bruneau, Claude Dupont, Pierre Fonteyn, Herman Meeus, Pierre Romeyer, Michel Theurel, Freddy Vandecasserie, Paul Wittamer en Pierre Wijnants.

     

    Het uit zeven gangen bestaande gastronomisch menu, naar de geest van de recepten der gelauwerde chefs, zal in de keuken van de heer Frédéric Gonzales, uitvoerende chef van het Conrad Hotel Brussel, uitzonderlijk door de heer Yves Mattagne en zijn medewerkers verwezenlijkt worden.

    Een bijzondere gastronomische avond dus, verstrengeld met onbegrensde gulheid. De opbrengsten van deze proeverij en het samenzijn met deze chefs die de Belgische gastronomie met passie op een hoog niveau hebben getild, gaat naar een goed doel. De opbrengsten zullen volledig gestort worden aan de volgende drie liefdadigheidsinstellingen: Red mijn kind, De Restaurants met een hart en een Uitzonderlijke school voor kinderen in moeilijkheden.

     

    Dit dinner vindt plaats op zondag 17 juni om 18u30 inHotel Conrad, Louizalaan 71 in 1050 Brussel. Kostrpijs alles ingegrepen 200€ per persoon.

    Inlichtingen: info@traiteurvandevelde.be of 02/253.03.10

     

    06-06-2012 om 18:43 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San pellegrino

    SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje

     

     

    Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden… in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!

     

    In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden deze  succesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.

     

    SanPellegrino’s onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje

     

    Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!

    De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 € per 6 blikjes en 0,72 € per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.  

     





    06-06-2012 om 18:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.san pellegrino

    SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje

     

     

    Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden… in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!

     

    In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden deze  succesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.

     

    SanPellegrino’s onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje

     

    Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!

    De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 € per 6 blikjes en 0,72 € per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.  

     





    06-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobicar 2012

    Mobicar ’12 : 50ste editie van het salon voor reizen in alle vrijheid

     

     

     

     

    Van zaterdag 29 september tot en met donderdag 4 oktober 2012 opent Mobicar’12 de deuren. De volledige sector van de vrijetijdsvoertuigen zal op de afspraak zijn op deze feestelijke 50ste editie, met meer dan 700 modellen in paleizen 6, 7, 9 en 11 van Brussels Expo. Een niet te missen evenement dus voor wie houdt van reizen in alle vrijheid.

     

    Op Mobicar ’12 kan men de nieuwe modellen voor 2013 van toercaravans, stacaravans, motorhomes, voortenten en toebehoren ontdekken, evenals de laatste trends op het vlak van de inrichting van de voertuigen. Wie met vragen zit kan bovendien terecht bij één van de talrijk aanwezige vrijetijdstoerismeclubs. 

     

    Sinds de eerste editie in het Dudenpark in 1963 legde Mobicar een lange weg af. In 1982, na een paar jaren in het Rogiercentrum onderdak te hebben gevonden, realiseerde het salon de verhuis naar Brussels Expo, en kreeg sindsdien een steeds sterkere uitstraling, die perfect samenging met de groei in de sector. Vandaag de dag telt België immers bijna 96.000 caravans en motorhomes, die hun eigenaars toelaten er op uit te trekken waar en wanneer zij maar willen. Ongeveer 26.000 stacaravans betekenen voor heel wat families het genot van een tweede verblijfplaats om weekends en vakanties door te brengen.

     

     

    Praktische info MOBICAR ’12 - Brussels Expo – Paleizen 6, 7, 9 en 11 

    Van zaterdag 29 september t.e.m. donderdag 4 oktober 2012 van 10 tot 18 uur. 

    Prijs: € 10 - gratis onder de 12 jaar - met kortingskaart (50%): €5,00

    Website: www.mobicar.be

    Donderdag 4 oktober: Ladies’ Day (gratis inkom voor de dames)

     

    26-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herbronnen

    Herbronnen aan de rand van het water…

     

     

     

    De « Fédération Internationale des Logis (FIL) » die 38 hotel-restaurants in België en in Groothertogdom Luxemburg verzamelt, promoot de hele zomer door haar etablissementen waar waterpret centraal staat.

     

    Het water en zijn talrijke voordelen krijgen zo een verdiend plaatsje in de spotlights: van de Belgische kust en zijn golfbrekers tot aan de bochten van de Moesel , in een kajak, met een hengel in de hand, in de mysterieuze diepten van een grot of een ondergelopen steengroeve, langs de oevers van een beek, in Balneotherapie, tijdens een cruise of nog, gezeten aan een oever waar men keien over het water ketst,…

     

    Deze zomer wordt in de ‘Water-Friendly’ Logis het water gevierd,  ook al lijkt deze vooral uit de hemel te vallen de laatste tijd. Terwijl wielerliefhebbers de hele lente door prioriteit kregen, is het nu de beurt aan de wandelaars, de vissers, de roeiers, de zwemmers en de duikers om de overhand te nemen en te “herbronnen” in de zuiverste zin van het woord.

     

    “Alle Logis hebben een sterk individueel karakter, ook al delen ze eenzelfde mentaliteit die steevast geapprecieerd wordt door hun trouwe klanten die op zoek zijn naar plezier, welness en ontdekking”, verklaart Michel Son, Voorzitter van de Logis van België. “De Logis bieden een goed verspreide lokale aanwezigheid en dit is een groot voordeel nu vrijetijdsmomenten steeds waardevoller en verplaatsingen steeds duurder worden. Daarnaast  positioneren ze zich als unieke toevluchtsoorden waar comfort, regionale gastronomie en gepersonaliseerde ontvangst hun gasten in een mum van tijd opfleuren.”

     

    Het is bekend dat water en zijn gekabbel, weerspiegelingen of intense frisheid rustgevend werken. Het stimuleert de meditatie en is het ideale excuus voor wie eens flink wil ravotten. De Logis die bijna altijd in direct contact staan met de natuur en hun gasten de meest betoverende plekjes laten ontdekken, bieden in de Belux regio, een ruime keuze van  'Water-Friendly’ hotel-restaurants.

    www.logishotels.com

     

     

    24-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Le faubourg

    Les Collections, culinaire voltreffer

     

     

     

    Nadat binnenhuisarchitect Didier Gomez in 2010 de suites en Couture apartment van het Sofitel Le Faubourg, al een nieuwe uitstraling meegaf, hertekende hij nu ook het restaurant en de lobby.

     

    Café Faubourg werd getransformeerd in restaurant Les Collections, volledig in de stijl en sfeer van de locatie van het hotel, rue Faubourg Saint Honoré waar luxueuze modehuizen elkaar naar de kroon steken. Beige en zwarte vloermozaïeken wedijveren met gouden en witte schaduwen, terwijl stijlvolle muurdecoraties een unieke atmosfeer creëren.

     

    Chef Keigo Kimura speelt volop de creatieve kaart en biedt uitsluitend dagverse specialiteiten aan. De natuurlijke smaken van de ingrediënten blijven behouden terwijl perfecte en nauwgezette gaartijden voor een subliem smaakpalet zorgen. Het lunchmenu kost 40€, een lunch à la carte 3-gangen 70€ en het diner 3-gangen kost 80€. Proevertjes van talloze edele producten worden al vanaf 18 uur aan een grote centrale tafel, waar gasten eveneens het aperitief kunnen nuttigen, aangeboden.

    Sofitel Paris Le faubourg – 15 rue Boissy d’Anglas – 75008 Paris.

    24-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Comté

    Comté proeft van de lente

     

     

     

    Snacking is trendy. Een prima idee volgens Comté, die graag zijn steentje bijdraagt. Wanneer deze kaas uit het Jura-Massief zijn uitgesproken rijke smaak verleent aan zoete of zoute tussendoortjes, is variatie het ordewoord. In mini-plakjes, als dobbelsteentjes, gesmolten of gegratineerd, in reepjes of bolletjes, als beignet of op een stokje, Comté verleent elk tussendoortje – die momenten waarop men zin heeft in een lekker hapje - dat elegante extraatje.

     

    Als een madeleinekoekje van Proust. Snacking heeft bij ons eigenlijk altijd al bestaan. We spreken over tussendoortjes, een tienuurtje, een vieruurtje, een hapje tegen de kleine honger... Ze roepen tal van herinneringen op. De koekjes die een tante ons nog snel in de handen stopte, de dobbelsteentjes kaas bij een goed glas bier onder vrienden, de boterham met Comté tijdens de speeltijd, de plotse honger die we stilden met een gegratineerde snack, of die heerlijke pinchos op reis in Spanje…

     

    Vandaag staat het woord «snacking» voor alle mogelijke momenten waarop we genieten van iets lekkers. Die momenten komen steeds vaker en verspreid over de dag voor, ze nemen stilaan de plaats in van de gebruikelijke maaltijden. Het moet evenwel «convenient» blijven, dus op mondjesmaat, eetbaar tussen duim en wijsvinger, vanzelfsprekend lekker en... goed ogend.

     

    Bij dit alles eist Comté al dan niet zichtbaar de hoofdrol op of houdt zich discreet op de achtergrond. Het is een ideale basis voor «finger food», natuur of bereid, met zijn weelderige aroma’s en zijn gevarieerde texturen. Hij is nu eens fruitig, dan weer krachtig. Elke Comté heeft een kenmerkend aroma, afhankelijk van zijn streek van herkomst, zijn artisanale vervaardiging, zijn rijping en de rijpingskelder.

     

    Op de degustatietafel: Bief du Fourg december 2011 : Een winterse Comté! Dat zie je aan zijn bleke kleur, zijn aroma neigt naar warme melk met een vleugje cichorei en peper, gesneden bloemen en abrikozenconfituur.

    Belleherbe juni 2011 : Het lentegras kleurt de ivoren Comté met lichtgele tinten. Het aroma herinnert aan gele en citrusvruchten, de kaas geurt sterk naar een veelkleurig bloemboeket. Stevige, elastiche structuur waarbij de korrel kraakt tussen de tanden.

    Grand Combe des Bois augustus 2011 : De uitdrukkelijk ivoorkleurige kaas vertoont de eerste witte kristallen, gevormd door de aminozuren. In de neus onderscheiden bouillonblokjes en vleesnat zich van het parfum van gedroogde bloemen en gehakte hazelnoot. De textuur is broos geworden, hoewel ze nog steeds smeuïg aanvoelt tussen de vingers. De kristallen kraken tussen de tanden.

    Valoreille juni 2009 : Eerst zien we de paarlemoergele kleur, dan merken we de tyrosinekristallen, geconcentreerde aminozuren die een lange rijping verraden. We ruiken melksoep met roggedampen, samen met groenten en op smaak gebracht met koriander en kardemom, een luchtige neus van vers gepelde amandelen. De textuur verrast door haar smeuïgheid, de kaas laat zich soepel breken en in de mond lossen de wrongelkorrels op. Het zout manifesteert zich, maar wordt getemperd door de vanillezoete smaak van cacaoboter. Als finale krijgen we geroosterde aroma’s voorgeschoteld, die bijna de geur van koffie oproepen.

     

    Enkele pinchos om te beginnen : Prikkertjes met blokjes Comté en olijven, ansjovis, tomaten, kappertjes, ansjovis in olie, gekonfijte artisjok, gerookte ham, geroosterd vlees … Een kleurrijk geheel om van te watertanden.

    Tussen de klassiekers: mini-pizza’s met Bief du Fourg Comté; Bruschetta met Belleherbe Comté en gedroogde tomaat; Muesli met Belleherbe Comté, croûtons en gerookte eendenborst; Mini-kroket van Grand Combe des Bois Comté en Tortilla met asperges en Belleherbe Comté.

    De originals : Maki, zalm, miso, geroosterde sesam en Grand Combe des Bois Comté; Sushi van gerookte forel, selder- en appelreepjes met Grand Combe des Bois Comté of een kalfsburger, Luikse stroop, reepje Belleherbe Comté.

    Zoet: gekarameliseerde peer met Grand Combe des Bois Comté; geroosterde peperkoek, abrikozenchutney met Grand Combe des Bois Comté of macarons met Bief du Fourg Comté en melkchocolade praliné (Paul Wittamer).  

    www.comte.be

     

     

     





    23-05-2012 om 23:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne Esterlin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DE CHAMPAGNE ESTERLIN BRENGT EEN ODE AAN DE LENTE!

     

     

     

    Om de lente te vieren bedacht de Champagne Esterlin een schitterende set in teerroze en parelmoer. De verpakking die veel weg heeft van een kleine hoedendoos

    bevat 3 halve flesjes met elegante en frisse look in pittig roze!

     

    De eerste bloemen, Moederdag, examens achter de rug, geïmproviseerde picknick met vrienden, diner in de tuin op zwoele zomeravonden... elke gelegenheid is goed om te genieten van deze verleidelijke champagne.

     

    Naast zijn fris en levendig karakter valt de wijn op door zijn smakelijke toetsen van rode vruchten (aardbeien en bessen). De brut rosé is geknipt als aperitief of bij toastjes maar doet het ook uitstekend als begeleiding van gerechten met gegrild rood vlees en fruitdesserts. Hij is dan ook een welkome gast bij elke barbecue.

     

    De handige set is gemakkelijk te transporteren. Hij is bovendien waterdicht waardoor hij met ijsblokjes gevuld kan worden zodat u steeds een gekoelde champagne bij de hand heeft die klaar is om gedronken te worden. En wanneer de flessen leeg zijn blijft de doos een herinnering aan mooie momenten. U kunt hem gebruiken om make-up, juwelen, lieve briefjes, foto’s, sjaaltjes of andere schatten in op te bergen...

    Set 3 flessen 37,5 cl brut rosé Esterlin - Richtprijs: 45,00 € - beperkte editie van 6000 exemplaren

     

    23-05-2012 om 23:14 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Agardir

    Sofitel Agadir

     

     

     

     

    Sofitel Agadir Thalassa sea & spa is een nieuwe blikvanger inzake thalossotherapie  en well-being in Marokko. Op nauwelijks enkele uren vliegen vanuit diverse Europese hoofdsteden is dit de 2de Sofitelvestiging in Agadir.

     

    De Marokkaanse architect Jamal Laamiri Alaoui en de Franse binnenhuisarchitect Didier Rey creëerden een complex boordevol sereniteit en onuitputtelijke rust. Beide kunstenaars bracht persoonlijk know-how, creativiteit en cultuur samen in een modern maar aagnemaam gezellig complex dat perfect past in de Marokkaanse cultuur.

     

    Het hotel telt 125 kamers en 49 suites, elk met eigen patio, die een verkwikkende rust en zicht op de baai van Agadir en zijn Kasbah aanbieden. Het thallaso-instituut ligt even verderop en is afgestemd op een volledige relaxatie van lichaam en ziel. Maar liefst 16 individuele cabines staan ter beschikking voor gespecialiseerde behandelingen.

     

    Ook de catering zorgt voor de nodige ondersteuning. Gasten hebben de keuze uit het gastronomisch restaurant Le Palais du Jardin, de lokale keuken wordt aangeboden in het poolside restaurant L’Atlantique, terwijl restaurant Le Market zich voornamelijk toelegt op de seizoensgeboden producten.

     

    23-05-2012 om 23:12 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1, 2, 3 bakkery

    123 Bakery is een revolutie onder de broodjeszaken: heerlijk snel, vers en authentiek

     

     

     

     

    Sodexo lanceert een nieuw concept voor broodjeszaken: 123 Bakery (spreek uit als One Two Three Bakery) met op 1 snelheid, op 2 kwaliteit & versheid en op 3 authenticiteit. Deze broodjeszaak biedt rijk gevulde broodjes aan die à la minute en toch in slechts enkele seconden bereid worden.

     

    Het UZA (Universitair Ziekenhuis Antwerpen) is de eerste plaats in België waar dit innovatieve concept aan het grote publiek voorgesteld wordt. Gedaan met lange wachtrijen om van het beste broodje van de stad te kunnen smullen! Met 123 Bakery lanceert Sodexo een exclusief systeem om snel een rijk gevuld broodje met gezonde,

    lekkere en evenwichtige ingrediënten te bereiden.

    Als 1e kiest de broodjesliefhebber zijn broodje uit verscheidene soorten broodjes (heerlijk krokant, vers uit de oven, zuurdesem, meergranen, ...). Als 2e kiest hij het garnituur. Het assortiment is zeer uitgebreid en heerlijk vers: tomaten, mozzarella, ...

    Als 3e wordt de inhoud van het schaaltje m.b.v. een magnetisch draaisysteem op het broodje gelegd. Dat is het, het broodje is klaar. Heerlijk vers, lekker krokant en bomvol smaak!

     

    De garnituren van 123 Bakery worden op voorhand bereid. Daarna worden ze voorzichtig, netjes en volgens een bepaalde methode in de schaaltjes gelegd en in de koeltoog uitgestald. Deze verschillende gevarieerde garnituren kunnen natuurlijk ook als verse, kleurrijke minislaatjes gegeten worden.

    Sodexo heeft drie gamma's gecreëerd om aan ieders wensen te kunnen voldoen: Classic, Noble en Royal. De laatste twee zijn meer gewaagd en bevatten vaak geen mayonaise. Ze laten de klant nieuwe smaken ontdekken omdat ze minder bekende ingrediënten bevatten.

     

    De kwaliteit en het artisanale, authentieke karakter van elk broodje komt ook terug in de sfeer en inrichting van de broodjeszaak. 123 Bakery lijkt dankzij de witte tegelvloer en het vele houtwerk wel op een bakkerij.

     

    De producten van 123 Bakery zijn allemaal afkomstig van lokale producenten. Het wegwerpbestek en -verpakkingen zijn ook volledig recycleerbaar. Deze moderne broodjeszaak voldoet dus perfect aan het Better Tomorrow plan, het ambitieuze plan voor duurzame ontwikkeling van de groep.

     

    Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen is de eerste locatie waar dit concept aangeboden wordt. Maar binnenkort moeten bourgondiërs niet meer naar Antwerpen voor hun lievelingsbroodjes: tegen het einde van het jaar zal 123 Bakery ook op andere plaatsen te vinden zijn.

    www.sodexo.com

     







    23-05-2012 om 23:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal Caribbean

    Royal Caribbean International: Zomer 2013 met negen schepen in Europa

     

     

     

    Royal Caribbean International zet voor het zomerseizoen 2013 negen schepen in Europa in. Deze zullen samen maar liefst 276 afvaarten voorstellen. Het gaat daarbij om 58 verschillende vaarschema's langs 88 van de meest bezienswaardige bestemmingen. Alle afvaarten zijn vanaf heden te boeken in elk reiskantoor.

     

    Vision of the Seas keert in 2013 terug naar Noord-Europa voor cruises vanuit Kopenhagen en Stockholm naar hoofdzakelijk de Noorse fjorden, Scandinavië en Rusland. Het aanbod in Noord-Europa omvat verder Independence of the Seas en Adventure of the Seas vanuit Southampton naar de Baltische Staten, de Middellandse Zee, de Canarische Eilanden alsook de Britse Eilanden. Brilliance of the Seas krijgt volgende zomer Harwich als thuishaven en zal van daaruit de Noordzee en Baltische Zee doorkruisen.

     

    Legend of the Seas keert terug vanuit Azië en zal haar zomer 2013 verdelen tussen Rome en Venetië. Van mei tot augustus zal het schip zevennachtencruises verzorgen in de Westelijke Middellandse Zee en in het najaar langere cruises richting Griekenland en Turkije. Navigator of the Seas vaart vanuit Rome naar de Oostelijke Middellandse Zee. Splendour of the Seas keert terug naar Venetië voor routes van zeven nachten op de Adriatische Zee en langs de Griekse eilanden.

     

    Vanuit Barcelona varen volgende zomer andermaal Liberty of the Seas en Serenade of the Seas. Liberty of the Seas verzorgt zevennachtencuises in de Westelijke Middellandse Zee, terwijl Serenade of the Seas een reeks twaalfnachtencruises vaart naar Venetië en de Griekse eilanden. Liberty of the Seas biedt in exclusiviteit de DreamWorks Experience aan. Daarin stelen kleurrijke figuren als Shrek, Fiona en Kung Fu Panda de show. Ze doen dat in het gezelschap van Alex de Leeuw, Marty de Zebra, Gloria het Nijlpaard en Melman de Giraf die vanaf begin juni in Madagascar 3 op avontuur gaan in Europa. De animatiefilm zal vanaf 8 juni eveneens in 3D te zien zijn op de Liberty of the Seas.

     

    Betsy O’Rourke, senior vice president of Marketing bij Royal Caribbean International: "Bijna elk schip zal tegen volgend jaar een revitalisering hebben gekregen zodat we vakantiegangers de meest innovatieve en moderne vloot in Europa kunnen aanbieden. Koppel daaraan nog de spannende vaarroutes naar tal van niet te missen bestemmingen en onze voortreffelijke Gold Anchor Service en je hebt de garantie voor een onvergetelijke Europese vakantie.”

     

     

    22-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Lirica

    MSC Lirica meerde voor het eerst aan in de Scheldestad

     

     

     

     

    MSC Lirica, één van de elf cruiseschepen van MSC Cruises, meerde voor het eerst aan in de haven van Antwerpen onder toeziend oog van Miss België, Laura Beyne. Het is meteen ook de eerste keer dat een schip van MSC Cruises in de Antwerpse haven aanmeert. Het schip kwam van Dover en voer nadien door naar Amsterdam.

     

    Zoals de traditie het wil wanneer een schip voor het eerst een haven in vaart, wordt er ook voor MSC Lirica een officiële ceremonie georganiseerd waarbij een schild wordt uitgewisseld tussen een vertegenwoordiger van de haven en de kapitein van het schip. Deze ceremonie vond plaats in aanwezigheid van Maurizio Aponte, Executive Director Europe MSC Belgium, Marc Beerlandt, CEO MSC Belgium, Eddy Bruyninckx, gedelegeerd bestuurder Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, Philip Heylen,  Schepen cultuur stad Antwerpen en Marc Van Peel, Schepen haven stad Antwerpen.

     

    “Na het pittoreske Zeebrugge, kon de schitterende diamantstad natuurlijk niet ontbreken op het lijstje van onze Belgische bestemmingen. We zijn ervan overtuigd de Scheldestad voor veel gasten een onvergetelijke ontdekking wordt. En het blijft niet bij die ene keer: op 6 oktober zal MSC Lirica voor een tweede keer de Antwerpse haven binnenvaren”, legt Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België uit.

     

    MSC Lirica is 251 meter lang, 28 meter breed en 54 meter hoog. Het cruiseschip is een rondvarend vakantieresort badend in elegantie: niet minder dan 780 kajuiten kunnen tot 2.199 passagiers verwelkomen. Er is ook een uitgebreide wellnesszone aan boord. De MSC Aurea Spa is een kuuroord van 943 m2 met een schoonheidssalon en Turkse baden. Verder zijn er ook drie restaurants, 2 pianobars, een zwembadbar, een English pub, een theaterzaal met 557 zitplaatsen en een casino.  Kinderen kunnen hun hartje dan weer ophalen in een speelzone met piratenthema. Ruim 700 bemanningsleden leiden aan boord alles in goede baantjes. www.msccruises.be

     







    21-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs