Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San pellegrino

    SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje

     

     

    Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden… in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!

     

    In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden deze  succesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.

     

    SanPellegrino’s onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje

     

    Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!

    De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 € per 6 blikjes en 0,72 € per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.  

     





    06-06-2012 om 18:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.san pellegrino

    SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje

     

     

    Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden… in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!

     

    In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden deze  succesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.

     

    SanPellegrino’s onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje

     

    Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!

    De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 € per 6 blikjes en 0,72 € per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.  

     





    06-06-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobicar 2012

    Mobicar ’12 : 50ste editie van het salon voor reizen in alle vrijheid

     

     

     

     

    Van zaterdag 29 september tot en met donderdag 4 oktober 2012 opent Mobicar’12 de deuren. De volledige sector van de vrijetijdsvoertuigen zal op de afspraak zijn op deze feestelijke 50ste editie, met meer dan 700 modellen in paleizen 6, 7, 9 en 11 van Brussels Expo. Een niet te missen evenement dus voor wie houdt van reizen in alle vrijheid.

     

    Op Mobicar ’12 kan men de nieuwe modellen voor 2013 van toercaravans, stacaravans, motorhomes, voortenten en toebehoren ontdekken, evenals de laatste trends op het vlak van de inrichting van de voertuigen. Wie met vragen zit kan bovendien terecht bij één van de talrijk aanwezige vrijetijdstoerismeclubs. 

     

    Sinds de eerste editie in het Dudenpark in 1963 legde Mobicar een lange weg af. In 1982, na een paar jaren in het Rogiercentrum onderdak te hebben gevonden, realiseerde het salon de verhuis naar Brussels Expo, en kreeg sindsdien een steeds sterkere uitstraling, die perfect samenging met de groei in de sector. Vandaag de dag telt België immers bijna 96.000 caravans en motorhomes, die hun eigenaars toelaten er op uit te trekken waar en wanneer zij maar willen. Ongeveer 26.000 stacaravans betekenen voor heel wat families het genot van een tweede verblijfplaats om weekends en vakanties door te brengen.

     

     

    Praktische info MOBICAR ’12 - Brussels Expo – Paleizen 6, 7, 9 en 11 

    Van zaterdag 29 september t.e.m. donderdag 4 oktober 2012 van 10 tot 18 uur. 

    Prijs: € 10 - gratis onder de 12 jaar - met kortingskaart (50%): €5,00

    Website: www.mobicar.be

    Donderdag 4 oktober: Ladies’ Day (gratis inkom voor de dames)

     

    26-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herbronnen

    Herbronnen aan de rand van het water…

     

     

     

    De « Fédération Internationale des Logis (FIL) » die 38 hotel-restaurants in België en in Groothertogdom Luxemburg verzamelt, promoot de hele zomer door haar etablissementen waar waterpret centraal staat.

     

    Het water en zijn talrijke voordelen krijgen zo een verdiend plaatsje in de spotlights: van de Belgische kust en zijn golfbrekers tot aan de bochten van de Moesel , in een kajak, met een hengel in de hand, in de mysterieuze diepten van een grot of een ondergelopen steengroeve, langs de oevers van een beek, in Balneotherapie, tijdens een cruise of nog, gezeten aan een oever waar men keien over het water ketst,…

     

    Deze zomer wordt in de ‘Water-Friendly’ Logis het water gevierd,  ook al lijkt deze vooral uit de hemel te vallen de laatste tijd. Terwijl wielerliefhebbers de hele lente door prioriteit kregen, is het nu de beurt aan de wandelaars, de vissers, de roeiers, de zwemmers en de duikers om de overhand te nemen en te “herbronnen” in de zuiverste zin van het woord.

     

    “Alle Logis hebben een sterk individueel karakter, ook al delen ze eenzelfde mentaliteit die steevast geapprecieerd wordt door hun trouwe klanten die op zoek zijn naar plezier, welness en ontdekking”, verklaart Michel Son, Voorzitter van de Logis van België. “De Logis bieden een goed verspreide lokale aanwezigheid en dit is een groot voordeel nu vrijetijdsmomenten steeds waardevoller en verplaatsingen steeds duurder worden. Daarnaast  positioneren ze zich als unieke toevluchtsoorden waar comfort, regionale gastronomie en gepersonaliseerde ontvangst hun gasten in een mum van tijd opfleuren.”

     

    Het is bekend dat water en zijn gekabbel, weerspiegelingen of intense frisheid rustgevend werken. Het stimuleert de meditatie en is het ideale excuus voor wie eens flink wil ravotten. De Logis die bijna altijd in direct contact staan met de natuur en hun gasten de meest betoverende plekjes laten ontdekken, bieden in de Belux regio, een ruime keuze van  'Water-Friendly’ hotel-restaurants.

    www.logishotels.com

     

     

    24-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Le faubourg

    Les Collections, culinaire voltreffer

     

     

     

    Nadat binnenhuisarchitect Didier Gomez in 2010 de suites en Couture apartment van het Sofitel Le Faubourg, al een nieuwe uitstraling meegaf, hertekende hij nu ook het restaurant en de lobby.

     

    Café Faubourg werd getransformeerd in restaurant Les Collections, volledig in de stijl en sfeer van de locatie van het hotel, rue Faubourg Saint Honoré waar luxueuze modehuizen elkaar naar de kroon steken. Beige en zwarte vloermozaïeken wedijveren met gouden en witte schaduwen, terwijl stijlvolle muurdecoraties een unieke atmosfeer creëren.

     

    Chef Keigo Kimura speelt volop de creatieve kaart en biedt uitsluitend dagverse specialiteiten aan. De natuurlijke smaken van de ingrediënten blijven behouden terwijl perfecte en nauwgezette gaartijden voor een subliem smaakpalet zorgen. Het lunchmenu kost 40€, een lunch à la carte 3-gangen 70€ en het diner 3-gangen kost 80€. Proevertjes van talloze edele producten worden al vanaf 18 uur aan een grote centrale tafel, waar gasten eveneens het aperitief kunnen nuttigen, aangeboden.

    Sofitel Paris Le faubourg – 15 rue Boissy d’Anglas – 75008 Paris.

    24-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Comté

    Comté proeft van de lente

     

     

     

    Snacking is trendy. Een prima idee volgens Comté, die graag zijn steentje bijdraagt. Wanneer deze kaas uit het Jura-Massief zijn uitgesproken rijke smaak verleent aan zoete of zoute tussendoortjes, is variatie het ordewoord. In mini-plakjes, als dobbelsteentjes, gesmolten of gegratineerd, in reepjes of bolletjes, als beignet of op een stokje, Comté verleent elk tussendoortje – die momenten waarop men zin heeft in een lekker hapje - dat elegante extraatje.

     

    Als een madeleinekoekje van Proust. Snacking heeft bij ons eigenlijk altijd al bestaan. We spreken over tussendoortjes, een tienuurtje, een vieruurtje, een hapje tegen de kleine honger... Ze roepen tal van herinneringen op. De koekjes die een tante ons nog snel in de handen stopte, de dobbelsteentjes kaas bij een goed glas bier onder vrienden, de boterham met Comté tijdens de speeltijd, de plotse honger die we stilden met een gegratineerde snack, of die heerlijke pinchos op reis in Spanje…

     

    Vandaag staat het woord «snacking» voor alle mogelijke momenten waarop we genieten van iets lekkers. Die momenten komen steeds vaker en verspreid over de dag voor, ze nemen stilaan de plaats in van de gebruikelijke maaltijden. Het moet evenwel «convenient» blijven, dus op mondjesmaat, eetbaar tussen duim en wijsvinger, vanzelfsprekend lekker en... goed ogend.

     

    Bij dit alles eist Comté al dan niet zichtbaar de hoofdrol op of houdt zich discreet op de achtergrond. Het is een ideale basis voor «finger food», natuur of bereid, met zijn weelderige aroma’s en zijn gevarieerde texturen. Hij is nu eens fruitig, dan weer krachtig. Elke Comté heeft een kenmerkend aroma, afhankelijk van zijn streek van herkomst, zijn artisanale vervaardiging, zijn rijping en de rijpingskelder.

     

    Op de degustatietafel: Bief du Fourg december 2011 : Een winterse Comté! Dat zie je aan zijn bleke kleur, zijn aroma neigt naar warme melk met een vleugje cichorei en peper, gesneden bloemen en abrikozenconfituur.

    Belleherbe juni 2011 : Het lentegras kleurt de ivoren Comté met lichtgele tinten. Het aroma herinnert aan gele en citrusvruchten, de kaas geurt sterk naar een veelkleurig bloemboeket. Stevige, elastiche structuur waarbij de korrel kraakt tussen de tanden.

    Grand Combe des Bois augustus 2011 : De uitdrukkelijk ivoorkleurige kaas vertoont de eerste witte kristallen, gevormd door de aminozuren. In de neus onderscheiden bouillonblokjes en vleesnat zich van het parfum van gedroogde bloemen en gehakte hazelnoot. De textuur is broos geworden, hoewel ze nog steeds smeuïg aanvoelt tussen de vingers. De kristallen kraken tussen de tanden.

    Valoreille juni 2009 : Eerst zien we de paarlemoergele kleur, dan merken we de tyrosinekristallen, geconcentreerde aminozuren die een lange rijping verraden. We ruiken melksoep met roggedampen, samen met groenten en op smaak gebracht met koriander en kardemom, een luchtige neus van vers gepelde amandelen. De textuur verrast door haar smeuïgheid, de kaas laat zich soepel breken en in de mond lossen de wrongelkorrels op. Het zout manifesteert zich, maar wordt getemperd door de vanillezoete smaak van cacaoboter. Als finale krijgen we geroosterde aroma’s voorgeschoteld, die bijna de geur van koffie oproepen.

     

    Enkele pinchos om te beginnen : Prikkertjes met blokjes Comté en olijven, ansjovis, tomaten, kappertjes, ansjovis in olie, gekonfijte artisjok, gerookte ham, geroosterd vlees … Een kleurrijk geheel om van te watertanden.

    Tussen de klassiekers: mini-pizza’s met Bief du Fourg Comté; Bruschetta met Belleherbe Comté en gedroogde tomaat; Muesli met Belleherbe Comté, croûtons en gerookte eendenborst; Mini-kroket van Grand Combe des Bois Comté en Tortilla met asperges en Belleherbe Comté.

    De originals : Maki, zalm, miso, geroosterde sesam en Grand Combe des Bois Comté; Sushi van gerookte forel, selder- en appelreepjes met Grand Combe des Bois Comté of een kalfsburger, Luikse stroop, reepje Belleherbe Comté.

    Zoet: gekarameliseerde peer met Grand Combe des Bois Comté; geroosterde peperkoek, abrikozenchutney met Grand Combe des Bois Comté of macarons met Bief du Fourg Comté en melkchocolade praliné (Paul Wittamer).  

    www.comte.be

     

     

     





    23-05-2012 om 23:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne Esterlin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DE CHAMPAGNE ESTERLIN BRENGT EEN ODE AAN DE LENTE!

     

     

     

    Om de lente te vieren bedacht de Champagne Esterlin een schitterende set in teerroze en parelmoer. De verpakking die veel weg heeft van een kleine hoedendoos

    bevat 3 halve flesjes met elegante en frisse look in pittig roze!

     

    De eerste bloemen, Moederdag, examens achter de rug, geïmproviseerde picknick met vrienden, diner in de tuin op zwoele zomeravonden... elke gelegenheid is goed om te genieten van deze verleidelijke champagne.

     

    Naast zijn fris en levendig karakter valt de wijn op door zijn smakelijke toetsen van rode vruchten (aardbeien en bessen). De brut rosé is geknipt als aperitief of bij toastjes maar doet het ook uitstekend als begeleiding van gerechten met gegrild rood vlees en fruitdesserts. Hij is dan ook een welkome gast bij elke barbecue.

     

    De handige set is gemakkelijk te transporteren. Hij is bovendien waterdicht waardoor hij met ijsblokjes gevuld kan worden zodat u steeds een gekoelde champagne bij de hand heeft die klaar is om gedronken te worden. En wanneer de flessen leeg zijn blijft de doos een herinnering aan mooie momenten. U kunt hem gebruiken om make-up, juwelen, lieve briefjes, foto’s, sjaaltjes of andere schatten in op te bergen...

    Set 3 flessen 37,5 cl brut rosé Esterlin - Richtprijs: 45,00 € - beperkte editie van 6000 exemplaren

     

    23-05-2012 om 23:14 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Agardir

    Sofitel Agadir

     

     

     

     

    Sofitel Agadir Thalassa sea & spa is een nieuwe blikvanger inzake thalossotherapie  en well-being in Marokko. Op nauwelijks enkele uren vliegen vanuit diverse Europese hoofdsteden is dit de 2de Sofitelvestiging in Agadir.

     

    De Marokkaanse architect Jamal Laamiri Alaoui en de Franse binnenhuisarchitect Didier Rey creëerden een complex boordevol sereniteit en onuitputtelijke rust. Beide kunstenaars bracht persoonlijk know-how, creativiteit en cultuur samen in een modern maar aagnemaam gezellig complex dat perfect past in de Marokkaanse cultuur.

     

    Het hotel telt 125 kamers en 49 suites, elk met eigen patio, die een verkwikkende rust en zicht op de baai van Agadir en zijn Kasbah aanbieden. Het thallaso-instituut ligt even verderop en is afgestemd op een volledige relaxatie van lichaam en ziel. Maar liefst 16 individuele cabines staan ter beschikking voor gespecialiseerde behandelingen.

     

    Ook de catering zorgt voor de nodige ondersteuning. Gasten hebben de keuze uit het gastronomisch restaurant Le Palais du Jardin, de lokale keuken wordt aangeboden in het poolside restaurant L’Atlantique, terwijl restaurant Le Market zich voornamelijk toelegt op de seizoensgeboden producten.

     

    23-05-2012 om 23:12 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1, 2, 3 bakkery

    123 Bakery is een revolutie onder de broodjeszaken: heerlijk snel, vers en authentiek

     

     

     

     

    Sodexo lanceert een nieuw concept voor broodjeszaken: 123 Bakery (spreek uit als One Two Three Bakery) met op 1 snelheid, op 2 kwaliteit & versheid en op 3 authenticiteit. Deze broodjeszaak biedt rijk gevulde broodjes aan die à la minute en toch in slechts enkele seconden bereid worden.

     

    Het UZA (Universitair Ziekenhuis Antwerpen) is de eerste plaats in België waar dit innovatieve concept aan het grote publiek voorgesteld wordt. Gedaan met lange wachtrijen om van het beste broodje van de stad te kunnen smullen! Met 123 Bakery lanceert Sodexo een exclusief systeem om snel een rijk gevuld broodje met gezonde,

    lekkere en evenwichtige ingrediënten te bereiden.

    Als 1e kiest de broodjesliefhebber zijn broodje uit verscheidene soorten broodjes (heerlijk krokant, vers uit de oven, zuurdesem, meergranen, ...). Als 2e kiest hij het garnituur. Het assortiment is zeer uitgebreid en heerlijk vers: tomaten, mozzarella, ...

    Als 3e wordt de inhoud van het schaaltje m.b.v. een magnetisch draaisysteem op het broodje gelegd. Dat is het, het broodje is klaar. Heerlijk vers, lekker krokant en bomvol smaak!

     

    De garnituren van 123 Bakery worden op voorhand bereid. Daarna worden ze voorzichtig, netjes en volgens een bepaalde methode in de schaaltjes gelegd en in de koeltoog uitgestald. Deze verschillende gevarieerde garnituren kunnen natuurlijk ook als verse, kleurrijke minislaatjes gegeten worden.

    Sodexo heeft drie gamma's gecreëerd om aan ieders wensen te kunnen voldoen: Classic, Noble en Royal. De laatste twee zijn meer gewaagd en bevatten vaak geen mayonaise. Ze laten de klant nieuwe smaken ontdekken omdat ze minder bekende ingrediënten bevatten.

     

    De kwaliteit en het artisanale, authentieke karakter van elk broodje komt ook terug in de sfeer en inrichting van de broodjeszaak. 123 Bakery lijkt dankzij de witte tegelvloer en het vele houtwerk wel op een bakkerij.

     

    De producten van 123 Bakery zijn allemaal afkomstig van lokale producenten. Het wegwerpbestek en -verpakkingen zijn ook volledig recycleerbaar. Deze moderne broodjeszaak voldoet dus perfect aan het Better Tomorrow plan, het ambitieuze plan voor duurzame ontwikkeling van de groep.

     

    Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen is de eerste locatie waar dit concept aangeboden wordt. Maar binnenkort moeten bourgondiërs niet meer naar Antwerpen voor hun lievelingsbroodjes: tegen het einde van het jaar zal 123 Bakery ook op andere plaatsen te vinden zijn.

    www.sodexo.com

     







    23-05-2012 om 23:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal Caribbean

    Royal Caribbean International: Zomer 2013 met negen schepen in Europa

     

     

     

    Royal Caribbean International zet voor het zomerseizoen 2013 negen schepen in Europa in. Deze zullen samen maar liefst 276 afvaarten voorstellen. Het gaat daarbij om 58 verschillende vaarschema's langs 88 van de meest bezienswaardige bestemmingen. Alle afvaarten zijn vanaf heden te boeken in elk reiskantoor.

     

    Vision of the Seas keert in 2013 terug naar Noord-Europa voor cruises vanuit Kopenhagen en Stockholm naar hoofdzakelijk de Noorse fjorden, Scandinavië en Rusland. Het aanbod in Noord-Europa omvat verder Independence of the Seas en Adventure of the Seas vanuit Southampton naar de Baltische Staten, de Middellandse Zee, de Canarische Eilanden alsook de Britse Eilanden. Brilliance of the Seas krijgt volgende zomer Harwich als thuishaven en zal van daaruit de Noordzee en Baltische Zee doorkruisen.

     

    Legend of the Seas keert terug vanuit Azië en zal haar zomer 2013 verdelen tussen Rome en Venetië. Van mei tot augustus zal het schip zevennachtencruises verzorgen in de Westelijke Middellandse Zee en in het najaar langere cruises richting Griekenland en Turkije. Navigator of the Seas vaart vanuit Rome naar de Oostelijke Middellandse Zee. Splendour of the Seas keert terug naar Venetië voor routes van zeven nachten op de Adriatische Zee en langs de Griekse eilanden.

     

    Vanuit Barcelona varen volgende zomer andermaal Liberty of the Seas en Serenade of the Seas. Liberty of the Seas verzorgt zevennachtencuises in de Westelijke Middellandse Zee, terwijl Serenade of the Seas een reeks twaalfnachtencruises vaart naar Venetië en de Griekse eilanden. Liberty of the Seas biedt in exclusiviteit de DreamWorks Experience aan. Daarin stelen kleurrijke figuren als Shrek, Fiona en Kung Fu Panda de show. Ze doen dat in het gezelschap van Alex de Leeuw, Marty de Zebra, Gloria het Nijlpaard en Melman de Giraf die vanaf begin juni in Madagascar 3 op avontuur gaan in Europa. De animatiefilm zal vanaf 8 juni eveneens in 3D te zien zijn op de Liberty of the Seas.

     

    Betsy O’Rourke, senior vice president of Marketing bij Royal Caribbean International: "Bijna elk schip zal tegen volgend jaar een revitalisering hebben gekregen zodat we vakantiegangers de meest innovatieve en moderne vloot in Europa kunnen aanbieden. Koppel daaraan nog de spannende vaarroutes naar tal van niet te missen bestemmingen en onze voortreffelijke Gold Anchor Service en je hebt de garantie voor een onvergetelijke Europese vakantie.”

     

     

    22-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Lirica

    MSC Lirica meerde voor het eerst aan in de Scheldestad

     

     

     

     

    MSC Lirica, één van de elf cruiseschepen van MSC Cruises, meerde voor het eerst aan in de haven van Antwerpen onder toeziend oog van Miss België, Laura Beyne. Het is meteen ook de eerste keer dat een schip van MSC Cruises in de Antwerpse haven aanmeert. Het schip kwam van Dover en voer nadien door naar Amsterdam.

     

    Zoals de traditie het wil wanneer een schip voor het eerst een haven in vaart, wordt er ook voor MSC Lirica een officiële ceremonie georganiseerd waarbij een schild wordt uitgewisseld tussen een vertegenwoordiger van de haven en de kapitein van het schip. Deze ceremonie vond plaats in aanwezigheid van Maurizio Aponte, Executive Director Europe MSC Belgium, Marc Beerlandt, CEO MSC Belgium, Eddy Bruyninckx, gedelegeerd bestuurder Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, Philip Heylen,  Schepen cultuur stad Antwerpen en Marc Van Peel, Schepen haven stad Antwerpen.

     

    “Na het pittoreske Zeebrugge, kon de schitterende diamantstad natuurlijk niet ontbreken op het lijstje van onze Belgische bestemmingen. We zijn ervan overtuigd de Scheldestad voor veel gasten een onvergetelijke ontdekking wordt. En het blijft niet bij die ene keer: op 6 oktober zal MSC Lirica voor een tweede keer de Antwerpse haven binnenvaren”, legt Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België uit.

     

    MSC Lirica is 251 meter lang, 28 meter breed en 54 meter hoog. Het cruiseschip is een rondvarend vakantieresort badend in elegantie: niet minder dan 780 kajuiten kunnen tot 2.199 passagiers verwelkomen. Er is ook een uitgebreide wellnesszone aan boord. De MSC Aurea Spa is een kuuroord van 943 m2 met een schoonheidssalon en Turkse baden. Verder zijn er ook drie restaurants, 2 pianobars, een zwembadbar, een English pub, een theaterzaal met 557 zitplaatsen en een casino.  Kinderen kunnen hun hartje dan weer ophalen in een speelzone met piratenthema. Ruim 700 bemanningsleden leiden aan boord alles in goede baantjes. www.msccruises.be

     







    21-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tawny
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    The Tawny, voor mannen die gaan voor porto +

     

     

    Porto is soms meer dan zomaar porto. Naast de ruby, tawny, LBV en vintage die de verschillende Portugese portohuizen maken, is er The Tawny. Een bijzondere ‘reserve’ porto die je prima gekoeld kunt drinken.


    Voor mannen die zich niet altijd aan de regels willen houden. Het druist misschien helemaal in tegen de bekende porto-etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo een nieuwe trend kunnen worden. Geen bubbels maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze porto is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurgraad en zachte tannines. Op de Quinta dos Malvedos, waar deze porto vandaan komt, serveren ze The Tawny vaak ná het diner en dan gekoeld. Verrassend verfrissend.



    Bijzondere creatie van Peter Symington: The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken met een mooie balans tussen fruit en hout zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny porto’s). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny porto die dus alleen door Graham’s wordt gemaakt en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor mannen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.

    W. & J. Graham’s:
    Graham’s is een van de grote merken in porto en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.
    Graham’s wordt via Mampaey Drinks & Food Bvba verkocht aan o.a. Delhaize, Makro, de horeca en de wijnspeciaalzaken.

    Consumentenadviesprijs van Graham’s The Tawny Reserve: € 17,99

    20-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tawny
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    The Tawny, voor mannen die gaan voor porto +

     

     

    Porto is soms meer dan zomaar porto. Naast de ruby, tawny, LBV en vintage die de verschillende Portugese portohuizen maken, is er The Tawny. Een bijzondere ‘reserve’ porto die je prima gekoeld kunt drinken.


    Voor mannen die zich niet altijd aan de regels willen houden. Het druist misschien helemaal in tegen de bekende porto-etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo een nieuwe trend kunnen worden. Geen bubbels maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze porto is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurgraad en zachte tannines. Op de Quinta dos Malvedos, waar deze porto vandaan komt, serveren ze The Tawny vaak ná het diner en dan gekoeld. Verrassend verfrissend.



    Bijzondere creatie van Peter Symington: The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken met een mooie balans tussen fruit en hout zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny porto’s). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny porto die dus alleen door Graham’s wordt gemaakt en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor mannen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.

    W. & J. Graham’s:
    Graham’s is een van de grote merken in porto en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.
    Graham’s wordt via Mampaey Drinks & Food Bvba verkocht aan o.a. Delhaize, Makro, de horeca en de wijnspeciaalzaken.

    Consumentenadviesprijs van Graham’s The Tawny Reserve: € 17,99

    20-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zin in een weekendje weg?

    Zin in een weekendje weg ?

     

     

     

    De maand mei telt enkele verlengde weekends en zet de moeders in de bloemetjes. Pierre et Vacances biedt unieke kansen om uit te waaien aan de Normandische of Picardische kust.

     

    Deauville – La résidence du Golf

    Als hoofdstad van de ‘Côte Fleurie' is Deauville één van de meest bekende badplaatsen in Normandië. Omgeven door zowel een bouwkundig als natuurlijk erfgoed, is Deauville een stad vol verrassingen en ontdekkingen. Met o.m. het strand en de bekende ‘Planches'promenade op wandelafstand, het casino, luxe boetiekjes, golf, de haven die wordt aanzien als grootste jachthaven van Normandië.

     

    La Résidence du Golf is opgetrokken in typisch Normandische stijl en is gelegen in een rustige en groene omgeving. In het centrale gebouw bevindt zich de lounge en bij het zwembad is er een bar met terras. Buiten zijn het zwembad met pierenbadje en whirlpool, de speeltuin en tennistafels de moeite. Het centrum van Deauville ligt op 2km van de résidence, het strand van Deauville ligt op 3 km.  

     

    Houlgate – Résidence & Spa

     

    In Houlgate kunnen de amateurs van grote oppervlaktes zich ophalen aan de mooiste Franse kustlijnen. Houlgate is de ideale bestemming voor een gezonde weekenduitstap, een midweek of een week. In familieverband, met vrienden of onder geliefden, zo’n vakantie is ongetwijfeld de perfectie manier om zich te herbronnen in het welzijnscentrum Résidence & Spa.

     

    Deze kwaliteitsvolle kustresidentie, ideaal gesitueerd tussen Deauville en Cabourg, ligt aan de Butte van Caumont, op 700m van het strand en heeft een unieke ligging. In het park hebt u de keuze uit diverse appartementen en vakantiehuizen, geheel gebouwd in Normandische stijl, die beschikken over een terras of balkon De « Deep Nature Spa® » by Algotherm biedt 600 m² aan ruimte met een verwamd binnenzwembad, sauna’s, hammam, sensor- douches, hydro-massagebaden en verzorgingscabines.

     

    Belle Dune

     

    In de Somme-baai, temidden van 250 hectare duingebied, tussen meren, dennenbossen en een 18-holes golfbaan, ligt het Belle Dune park. Deze Village Club is in samenwerking met WWF gekozen als pilotproject voor duurzaam natuurbehoud.

     

    De appartementen en gedeelde vakantiehuizen zijn met ecologische materialen gebouwd volgens typische Picardische architectuur uit het begin van de twintigste eeuw. Het park kent 6 verschillende autovrije wijken met ieder zijn eigen charme. Ontdek voor een comfortabel en ontspannen verblijf de nieuwe Résidence des Argousiers dat naast de golfbaan ligt. www.pierreetvacances.be

     

     

    20-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scootertours
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Scootertours Pajottenland breidt uit naar het Waasland en Zeeuws-Vlaanderen

     

     

     

    Scootertours.be heeft bij de start van het nieuwe scooterseizoen een samenwerkingsovereenkomst gesloten met scooter-en motorspecialist CMD Motors. Tegelijkertijd wordt het actieterrein van Scootertours.be uitgebreid naar het Waasland en Zeeuws-Vlaanderen. Sedert een paar jaar zit het scootertoerisme in Vlaanderen in de lift. Zowel particulieren als bedrijven die een originele teambuildingactiviteit wensen te organiseren, kiezen voor de brandstofzuinige tweewielers om mooie streken in Vlaanderen te ontdekken.

     

    Scootertours.be werd in het Pajottenland gelanceerd in augustus 2010. Sindsdien kent het scooterverhuurproject alsmaar meer succes. Nu kan je dus dankzij de samenwerking tussen Scootertours.be en CMD Motors uit Lokeren ook starten in het Waasland of Zeeuws-Vlaanderen. CMD Motors staat in voor de logistiek en het onderhoud.

     

    Een scooter huren kost slechts 69 euro per dag. Voor een heel weekend (van vrijdagavond tot zondagavond) betaal je slechts 100 euro per scooter.

    Scootertours.be biedt scooters aan met viertakt 50cc-motoren en een automatische versnellingsbak. Alle scooters hebben een leuke retro-look. De totale scootervloot telt ruim 60 voertuigen. www.scootertours.be

     

     

     

     

     

    18-05-2012 om 21:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prior Tongerlo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Prior Tongerlo behaalt de Crystal Taste Award

     

     

     

     

    Het iTQi heeft voor de derde keer op rij Prior Tongerlo van Brouwerij Haacht bekroond met 3 sterren op de Superior Taste Awards. Voor de toekenning van deze awards worden honderden voedingsmiddelen en dranken tijdens blinde testen op hun smaak beoordeeld door een culinaire vakjury. Producten die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren.

     

    Het succesverhaal van Prior Tongerlo begint bij de lancering in 2009, met de goede beoordelingen van diverse bierjournalisten. Hun mening werd bevestigd toen dit abdijbier met hergisting op fles, in 2010 een eerste keer 3 sterren in de wacht sleepte op de Superior Taste Awards. Eenzelfde hoogste onderscheiding volgde in 2011 en recent bij de editie 2012. Intussen behaalde Prior op de World Beerd Awards 2012 de eerste plaats in de categorie ‘blonde abdij/trappistenbieren in Europa’.

     

    De Crystal Taste Award wordt uitgereikt aan producten die drie jaar op rij de hoogste onderscheiding van drie sterren behalen. De award van 2012 is dan ook meer dan een bevestiging van de goede smaak van Prior: hij is tevens het beste bewijs dat Brouwerij Haacht streeft naar een hoogstaande maar vooral constante kwaliteit, en dat haar inspanningen door kenners worden gewaardeerd.

     

    Dat laatste vertaalt zich in de beoordelingen van twee andere producten uit het Haacht-gamma: haar Ommegang-bier van Keizer Karel – pas gelanceerd begin 2012 – en haar Val water – sinds 1989 door het Ministerie van Volksgezondheid erkend als Natuurlijk Mineraalwater – werden beiden eveneens bekroond met 3 sterren.

    www.tongerlo.be - www.brouwerijhaacht.be

     

     

    18-05-2012 om 21:16 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Affligem cuvee

    AFFLIGEM CUVEE 950: EEN UNIEK EN FEESTELIJK ABDIJBIER

    GEBROUWEN MET RESPECT VOOR 950 JAAR TRADITIE

     

     

    De abdij van Affligem, de ‘voortreffelijkste van Brabant’ volgens de hertogen van Brabant, viert dit jaar haar 950e verjaardag. Een indrukwekkende verjaardag die een gepast eerbetoon krijgt in de vorm van een nieuwe variant van het abdijbier Affligem: Affligem Cuvée 950. Dit abdijbier laat zich niet met een ander bier vergelijken. De unieke Affligem Cuvée 950 is een blond, bitter en hergist bier met een alcoholgehalte van 6,8°, gebrouwen met knowhow en met respect voor de traditie van de abdij. Zo werden in het bier bv. kruiden uit de kruidentuin van de abdij gebruikt. Affligem Cuvée 950 is een perfect abdijbier voor wie houdt van een verfijnde, complexe smaak. Het abdijbier bij uitstek om op een zomers terrasje van te genieten.  Het heeft een bijzondere geur van hop en citrusvruchten (citroen(kruid)-roze pompelmoes). Het bier heeft het typische fruitige aroma van de Affligembieren en een bittere afdronk. De geurintensiteit van de Affligem Cuvée 950 verandert subtiel gedurende het drinken en het bier heeft een sterk dorstlessend karakter. Affligem Cuvée 950 is vanaf mei tijdelijk verkrijgbaar in de horeca en in een selectie van supermarkten.

     

    Sinds lang werd aangenomen dat de Abdij van Affligem gesticht werd in 1074, waardoor de abdij dit jaar 938 jaar oud zou zijn. Vrij recent werd echter op basis van

    geschiedkundig onderzoek ontdekt dat het jaartal 1074 niet klopt. En dat de abdij naar alle waarschijnlijkheid reeds in 1062 werd gesticht. Logisch gevolg is dan ook dat de abdij van Affligem dit jaar haar 950e verjaardag viert. Dit gebeurt met een aangepast liturgisch programma.

     

    Als brouwer van de Affligem abdijbieren, wil Alken-Maes de 950e verjaardag van de abdij niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom werd de voorbije maanden in alle stilte gewerkt aan de Affligem Cuvée 950. Dit nieuwe en tijdelijk beschikbare feestbier werd voorgesteld in de abdij.

     

    Ellen Mertens: “De Affligem Cuvée 950 zou het licht zien naar de zomer toe, dus we wilden een smaak die bij een zonnig gevoel past. En dan komen we vanzelf uit bij een blond, niet te zwaar bier. Zoals alle Affligembieren is ook de Cuvée 950 een sterk gehopt bier.”

     

    Jef Van den Steen, gepassioneerde bierproever en kenner bij uitstek van de Belgische trappisten-en abdijbieren die het feestbier al kon proeven, bevestigt dat: “De eerste indruk die ik had van de Affligem Cuvée 950 was zeer positief. Goed schuim, een zeer goede en verleidelijke neus. Fris en fruitig. Die positieve indruk werd bij het proeven alleen maar bevestigd. De Affligem Cuvée 950 is volmondig, met een aangename bitterheid, een goede balans tussen fruitigheid en hoppigheid en een lange afdronk. Met andere woorden: van niveau een echt degustatiebier, terwijl het relatief lage alcoholpercentage het vlot doordrinkbaar maakt. Echt goed gemaakt.”

     

    Productinformatie Affligem Cuvée 950: verkrijgbaar in flessen van 33cl en 75 cl; de fles van 75cl is verpakt in een stijlvol houten kistje.

     

    17-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurostar

    Eurostar rapporteert aanhoudende omzetgroei

     

     

     

    Eurostar, de hogesnelheidstrein die Brussel en Parijs met het Verenigd Koninkrijk verbindt, rapporteert vandaag een goede start van het jaar met een aanhoudende groei van de omzet en een stijging van het aantal reizigers. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg de omzet met 7% van £197 miljoen tot £211 miljoen. Ook het aantal reizigers steeg in het eerste kwartaal van 2012 tot 2,24 miljoen, in vergelijking met 2,15 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

     

    De groei tijdens de voorbije drie maanden is toe te schrijven aan een toename van het vrijetijdsverkeer, terwijl het aantal zakenreizen in het eerste kwartaal van het jaar grotendeels stabiel bleef in vergelijking met 2011.  Naast de traditionele bestem-mingen bleken de aantrekkelijke tickets die Eurostar had aangeboden vanuit Londen naar Amsterdam via Brussel populair bij de Britse reizigers die steeds verder willen reizen met de hogesnelheidstrein.  

     

    Wat de toekomst betreft, belooft het een drukke zomerperiode te worden in Londen waarin veel reizigers naar de stad zullen trekken om er een reeks evenementen bij te wonen. De combinatie van de vieringen naar aanleiding van het jubileum van de Engelse koningin, de Olympische Spelen  van London 2012 en het London 2012 Festival garanderen dat de Britse hoofdstad zowel sport- als kunstliefhebbers heel wat te bieden heeft.

     

    Als sponsor van de Olympische Spelen speelt Eurostar een sleutelrol in het vervoer van toeschouwers naar Londen. Zo kan Eurostar helpen om van de Spelen een echt internationaal feest te maken. Naar aanleiding van het London 2012 Festival organiseert Eurostar ‘Traction’, een origineel eendaags zomerkunstenfestival dat zal plaatsvinden op Granary Square – de nieuwe creatieve wijk van Londen, op een boogscheut van de Londense thuisbasis van Eurostar in St Pancras International. Dit unieke evenement brengt muzikanten, dansers en kunstenaars uit heel Europa samen om de diversiteit van het Europese talent in de verf te zetten. Het festival belooft een belangrijke trekpleister te worden voor bezoekers van het Europese vasteland en er is nu al een grote vraag naar tickets – de eerste tranche was in amper enkele dagen tijd uitverkocht.

    www.eurostartraction.com of www.ticketmaster.co.uk.

      

     

     

     

    26-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tropical treasuers

    Ontdek nu ‘Tropical Treasures’ op de Floriade 2012

     

    Tot 7 oktober 2012 kunnen groenliefhebbers genieten van Floriade 2012, de wereldtuinbouwtentoonstelling die in de Nederlandse Venlo plaatsvindt op een oppervlakte van 66 hectare.

    Voor één van de hoogtepunten van deze editie, het meest exotische gedeelte, heeft de Floriade een beroep gedaan op Jean Henkens, de Belgische architect-bioloog van Center Parcs. Jean Henkens is verantwoordelijk voor het ontwerp van de tropische serre en de botanische omgeving van het park.

    Henkens legt zijn filosofie achter ‘Tropical Treasures’ uit: “Op de Floriade is een treasure box neergezet, een juwelendoos in de vorm van een grote plantenkas. In deze plantenkas kunnen de bezoekers de meest zeldzame en unieke creaties van de natuur bekijken en bewonderen.”

    De inspiratie voor de invulling van deze groene schatkamer is de Jungle Dome van Center Parcs Het Heijderbos. Als in oktober 2012 de Floriade ten einde zal lopen zullen alle planten die in deze schatkamer zijn geplant een nieuwe groei- en leefplek vinden bij Center Parcs.

    Om ten volle van Floriade 2012 te genieten, biedt Center Parcs arrangementen (accommodatie + toegang tot Floriade) voor een onvergetelijk verblijf. Bij boeking via de site centerparcs.com, kunt u genieten van de beste tarieven voor een cottage van 2 tot 8 personen voor een weekendje weg of midweek. En voor de prijs van een dagticket, biedt Center Parcs een onbeperkte toegang tot de Floriade tijdens het verblijf. www.centerparcs.be

    23-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rosado wijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe Spaanse rosado-wijn, uitzonderlijk gerijpt op eiken vat

     

     

    Armando’s Cappaert  en wijnmaakster Ruth Sierra van Sinforiano Bodegas pakten uit met de innovatie op 21 en 22 april ll. Armando Cappaert kwam vorig jaar met het idee bij Sinforiano Bodegas aandragen. Dat viel niet in dovemansoren en wijnmaakster Ruth Sierra de la Gala ging er na de oogst meteen mee aan de slag. Het eindresultaat werd gepresenteerd in Kasteel Wurfeld (Maaseik), ter gelegenheid van de jaarlijkse voorjaarsdegustaties: Sinfo Rosado Fermentado en Barrica 2011 (DO Cigales).

     

    “Ik was er al een tijdje over aan het dubben: zou dat kunnen, een eikgerijpte rosé?” vertelt Armando Cappaert. Het kan, maar blijkt zeldzaam te zijn. Waarom wil hij een roséwijn, bekend om zijn zomerse lichtvoetigheid, per se een eiktoets meegeven? Redenen te over eigenlijk. "Rosé heeft dikwijls een bedenkelijk imago. Maar ik ben er altijd van overtuigd geweest dat er zeer goede roséwijnen zijn. Je moet ervan houden natuurlijk. Het is iets tussen wit en rood in. Fris, fruitig, dorstlessend. Zoals onze jonge Sinfo rosado. Maar ik vroeg me af of eikrijping daar diepgang, structuur - avontuur ook - aan zou kunnen toevoegen.

     

    "Eikrijping brengt leven en verrassing in de fles. De wijn evolueert in de tijd. De kunst is om hem zo te maken, dat de wijn gedurende een zekere periode verder verbetert in de fles. Dat laat ik natuurlijk aan Ruth over."

     

    Ruth Sierra de la Gala: "Deze wijn is speciaal om verschillende redenen. Om te beginnen heb ik bewust de druiven geselecteerd van oude wijnranken die groeien op 790 m hoogte, op een veld genaamd la Crucica. De melange bestaat uit 80% tempranillo, 10% albillo en 10% verdejo. De bodem bevat diepgelegen klei, kalksteen en grote kiezels in de toplaag. Na de pluk heb ik het sap meteen op eik gezet voor de fermentatie, dat is zeldzaam. Vervolgens heb ik het 4 maanden laten rijpen op de fijne droesem in Amerikaanse eik. Daarvoor had ik een manier bedacht om de wijn meer volume en structuur te geven: nieuwe vaten met een eigen draaisysteem om de droesem "zwevende" te houden. Zo krijg je een speciale wijn die doet denken aan rode wijn maar het niet is..."

     

    Volgens de eerste degustaties biedt de wijn een eclectisch resultaat en biedt hij het beste van twee werelden: de frisheid van een roséwijn gecombineerd met het mondgevoel van een lichte ronde rode wijn.

    Exclusiviteit is geen loos woord want er komen maar 860 genummerde flessen op de markt. De Sinfo Rosado Barrica past uitstekend bij gevogelte, zoet- en zoutwatervis, zeevruchten, rijstgerechten (paëlla!), salades en lichtrijpe kazen.

     

    De eerste proefnotities tonen als kleur het dieprose van zoete kers, in de neus: verse aardbeien, frambozen en venkel vermengd met geraffineerde wenk van vanille. Op het palet krijgt men een fruitige expressie, synergie van fruit en eik met lange complexe afdronk

     

    Armando’s Vineyard voert exclusieve kwaliteitswijnen en cava’s in uit Spanje. Het bedrijf kiest bewust voor kleinschaligheid als tegengewicht voor massaproductie, massaconsumptie, inferieure kwaliteit, respectloze dumping, de verheerlijking van het “goedkope” ...

     www.armando.be

     

     

     

    21-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs