De MSC Magnifica, een luxueus cruiseschip van MSC Cruises, ankerde voor het eerst in de haven van Zeebrugge aan de Zweedse kaai. Het schip was op 22 mei vertrokken uit Venetië, komt van Vigo in Spanje en vaart later op de dag door naar Kopenhagen in Denemarken.
Zoals de traditie het wil in de maritieme wereld gaat deze maiden call samen met een officiële ceremonie. Tijdens deze ceremonie overhandigt Alain van Mullen, commandant van de Haven van Zeebrugge, een schild met de datum van deze eerste aanloop van MSC Magnifica aan de kapitein van het schip in aanwezigheid van Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België en Luxemburg.
MSC Cruises is steeds op zoek naar fantastische, nieuwe bestemmingen voor zijn passagiers. België heeft verschillende interessante toeristische trekpleisters die we hen graag laten ontdekken. Het spreekt voor zich dat Brugge of het Venetië van het Noorden een topbestemming is die niet kan ontbreken. In april dit jaar hebben we trouwens ook voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen met MSC Lirica, verklaartPieter Rossey,
MSC Magnifica werd in 2010 te water gelegd. Het schip is een echt meesterwerk van Italiaanse stijl: een perfecte combinatie tussen elegantie, toptechnologie en service. MSC Magnifica is 293 m lang, 32 m breed en herbergt 1.259 kajuiten voor 3223 passagiers (maximale bezetting), een casino en theater, 3 zwembaden, 1.160 m2 wellnessruimte waaronder 2 saunas, 2 Turkse baden en 6 bubbelbaden. Het zwembad op het voordek heeft een uitschuifbaar dak, perfect om te genieten van de zachte winterzon.
Havana Cultura biedt de hedendaagse Cubaanse kunstenaars uit alle disciplines met www.havana-cultura.com een uitzonderlijk platform. Het is een open venster op de wereld en voor hen een unieke kans om hun werk op internationale schaal te tonen.
De website werd opgestart in 2007 en vormt de ruggengraat van het project. Ze bestaat uit films, beelden en werk van heel wat Cubaanse kunstenaars: fotografen, schilders, dansers, schrijvers, plastische kunstenaars Samen vormt de site een prachtig en boeiend patchwork dat een eerbetoon vormt aan de essentie en de levensfilosofie van Havana.
Havana Club International is een Frans-Cubaanse joint venture van de groep Pernod Ricard. Havana Club wordt uitgevoerd naar 124 landen, met uitzondering van de Verenigde Staten waar het Amerikaanse embargo op Cubaanse producten nog steeds geldt. Het merk onderscheidt zich met zijn authentieke Cubaanse rums en het gebruik van het woord Añejo (jaar) op de flessen.
Nog nooit als voordien was Havana Club zo actief in België als vandaag de dag. Op elk vlak wordt steeds de nadruk gelegd op authenticiteit en vernieuwing. Havana Club België draagt zijn steentje bij in het steunen van de Cubaanse cultuur, ondere andere via hun sinds kort gelanceerde facebookpagina. Hier kun je alle nieuwigheden, exclusiviteiten en evenementen omtrent het merk opvolgen.
Zoals elk jaar is Havana Club aanwezig op twee festivals deze zomer, namelijk Couleur Café in Brussel en het Sfinks Festival in Boechout. Hier kan men het nieuwe concept, de Mojito Embassy ontdekken, waar zowel de Havana Club 3 Anos als de Mojito op de voorgrond geplaatst worden. Het doel is om een Cubaanse markt te creëren waarbij de festivalgangers in contact gebracht worden met zowel verse ingrediënten als echte "cantineros". De perfecte combinatie om de authentieke Cubaanse sfeer op te snuiven. Het centrale thema "Save The Mojito" wordt doorgetrokken in zowel de Food als de Horeca sector alsook tijdens de evenementen van Havana Club.
VAL, Belgisch natuurlijk mineraalwater, bekroond met 3 sterren
Het iTQi heeft VAL, het natuurlijk mineraalwater van Brouwerij Haacht, bekroond met 3 sterren op de Superior Taste Awards 2012. Voor de toekenning van deze awards worden honderden voedingsmiddelen en dranken tijdens blinde testen op hun smaak beoordeeld door een culinaire vakjury. Producten die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren.
VAL is het huismerk van Brouwerij Haacht. Sinds 1989 is het water erkend door het Ministerie van Volksgezondheid als natuurlijk mineraalwater, een erkenning die berust op de hoogste kwaliteitsvereisten. Het water dient 100% van ondergrondse oorsprong en zuiver te zijn. De bron moet beschermd zijn tegen elk risico van vervuiling en besmetting. En de botteling ten slotte moet rechtstreeks aan de bron gebeuren zonder chemische of microbiologische behandeling. Een belangrijk verschil met zogenaamd bronwater is de constante minerale samenstelling die opgelegd wordt bij natuurlijk mineraalwater. Hierdoor zijn kwaliteitsschommelingen uitgesloten en smaakt het water steeds hetzelfde.
Het VAL-assortiment beperkt zich niet tot water met een natuurlijke en bruisende variëteit (25cl, 75cl en 1l). De 6 frisdranken maken het assortiment compleet en worden één voor één geproduceerd met VAL natuurlijk mineraalwater. Met het VAL-gamma richt de brouwerij zich hoofdzakelijk tot het horecakanaal en speelt ze in op de vraag van de veeleisende consument. Bovendien is het een Belgisch kwaliteitsmerk dat louter en alleen al door het kortere transport een lagere milieu-impact heeft dan de ingevoerde mineraalwaters en limonades uit het buitenland.
Recentelijk onderging VAL een restyling. De alom gekende blauwe druppelvormige waterfles werd behouden, maar nieuwe etiketten en kroonkurken zorgen voor een frissere, modernere look. De frisdranken kregen ook een nieuwe fles. De etiketten van de frisdranken ogen kleurrijk en speels, maar stralen ook kwaliteit uit. Het V-vormig beeldmerk is een terugkerend element. Het symboliseert de vallei en de vreugde die men ervaart bij het drinken en werkt samen met de naam VAL aan een betere samenhang van het gamma.
Recreatief fietsen en wandelen in Zwitsers Graubünden
Dat het Zwitserse kanton Graubünden, vakantiegebied nr 1. van Zwitserland met zijn indrukwekkende bergwereld, een paradijs is voor de wandelaar zal niemand verwonderen. Dat het ook een prachtige reisbestemming is voor de recreatieve fietser lijkt minder evident. En toch, recreatieve wandelaars en fietsers vinden in Graubünden niet alleen het mooiste van de Alpen maar kunnen er op een vrij makkelijke manier die natuurpracht ontdekken.
Via www.webwandern.ch, wat zoveel betekent als webwandelen, kun je 10 verschillende wandeltochten op verschillende hoogtes en niveaus vanuit je sofa thuis bewandelen. De toeristische dienst van Graubünden riep de website in het leven om hun reizigers voor hun vakantie reeds van de natuur te laten genieten en te laten zien wat ze mogen verwachten. Het gaat om wandelroutes tussen Tirano in het zuidwesten van het kanton en Thusis in het noordwesten. Zo reis je langs Preda, St. Moritz en de befaamde Bernina Pass. De wandelroutes lopen deels parallel langs het spoor van de Bernina Express van de Rhätische baan, een van de topattracties van het kanton. Het spreekt voor zich dat het webwandelen niet dezelfde ervaring geeft als in real life, de schone lucht en het pure landschap ervaar je pas echt als je er in eigen persoon doorheen wandelt.
In een wereld van vierduizend meterhoge bergen liggen schitterende dorpen en stadjes, fantastische uitvalsbasissen voor wandelingen, op maat van iedereen.
Op http://nl.graubuenden.ch/wandelenvind je alle informatie over alle wandelpaden per streek, over de beste reistijd en je kunt ook kaarten downloaden Er zijn ook meerdaagse wandeltochten en het is zelfs mogelijk om een oude pelgrimsroute, de Jakobsweg, richting Santiago de Compostela te volgen (www.jakobsweg-gr.ch).Deze doorkruist de mooiste natuur van het kanton met als vertrekplaats Mustair in Engadin en eindigend op de Oberalppas, even voorbij Disentis. Belangrijke plaatsen onderweg zijn Scuol, Davos en Chur. Er zijn in totaal 19 etappes. Het is ook mogelijk een volledig georganiseerde wandelreis in Graubünden te boeken, bijvoorbeeld langs oude smokkelwegen in het gebied van de Bernina of door Oberengadin (www.tevoet.be).
Naargelang de wensen van de stapper of fietser kan een actieve vakantie in Graubünden op verschillende manieren worden beleefd. Het is mogelijk om zelf je bagage te vervoeren of om de bagage telkens naar de volgende etappeplaats te laten brengen. De rode treintjes van de Rhätische Bahn bieden tevens de mogelijkheid om de wat moeilijkere etappes te vermijden en die trajecten per trein af te leggen.
Het wat meer avontuurlijke type kan kiezen voor overnachten in het stro, zelfs dat is mogelijk, of voor een tocht naar een berghut waar je in internationaal gezelschap de avond kunt doorbrengen. Er worden streekgerechten opgediend en slapen kun je in absolute stilte. Nog voor het ontbijt wagen de koene wandelaars en fietsers zich aan een duik in het heldere maar frisse water van een bergmeer.
Andere actieve recreanten zullen eerder kiezen voor een verblijf in een luxueus hotel of wellness resort. Na de fysieke inspanning volgt daar het heerlijke ontspannen bij lekkere gerechten en bij een smaakvolle wijn van eigen bodem.
Als je wilt testen welk soort wandel- of fietsvakantie in Graubünden het beste bij je past, biedt Graubünden Toerisme nu een test op bijzonder.graubünden.ch waar je kunt ontdekken wat voor jou de meest geschikte formules zijn met na de test een reisprogramma op maat.
De MSC Magnifica, een luxueus cruiseschip van MSC Cruises, ankerde voor het eerst in de haven van Zeebrugge aan de Zweedse kaai. Het schip was op 22 mei vertrokken uit Venetië, komt van Vigo in Spanje en vaart later op de dag door naar Kopenhagen in Denemarken.
Zoals de traditie het wil in de maritieme wereld gaat deze maiden call samen met een officiële ceremonie. Tijdens deze ceremonie overhandigt Alain van Mullen, commandant van de Haven van Zeebrugge, een schild met de datum van deze eerste aanloop van MSC Magnifica aan de kapitein van het schip in aanwezigheid van Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België en Luxemburg.
MSC Cruises is steeds op zoek naar fantastische, nieuwe bestemmingen voor zijn passagiers. België heeft verschillende interessante toeristische trekpleisters die we hen graag laten ontdekken. Het spreekt voor zich dat Brugge of het Venetië van het Noorden een topbestemming is die niet kan ontbreken. In april dit jaar hebben we trouwens ook voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen met MSC Lirica, verklaartPieter Rossey,
MSC Magnifica werd in 2010 te water gelegd. Het schip is een echt meesterwerk van Italiaanse stijl: een perfecte combinatie tussen elegantie, toptechnologie en service. MSC Magnifica is 293 m lang, 32 m breed en herbergt 1.259 kajuiten voor 3223 passagiers (maximale bezetting), een casino en theater, 3 zwembaden, 1.160 m2 wellnessruimte waaronder 2 saunas, 2 Turkse baden en 6 bubbelbaden. Het zwembad op het voordek heeft een uitschuifbaar dak, perfect om te genieten van de zachte winterzon.
Havana Cultura biedt de hedendaagse Cubaanse kunstenaars uit alle disciplines met www.havana-cultura.com een uitzonderlijk platform. Het is een open venster op de wereld en voor hen een unieke kans om hun werk op internationale schaal te tonen.
De website werd opgestart in 2007 en vormt de ruggengraat van het project. Ze bestaat uit films, beelden en werk van heel wat Cubaanse kunstenaars: fotografen, schilders, dansers, schrijvers, plastische kunstenaars Samen vormt de site een prachtig en boeiend patchwork dat een eerbetoon vormt aan de essentie en de levensfilosofie van Havana.
Havana Club International is een Frans-Cubaanse joint venture van de groep Pernod Ricard. Havana Club wordt uitgevoerd naar 124 landen, met uitzondering van de Verenigde Staten waar het Amerikaanse embargo op Cubaanse producten nog steeds geldt. Het merk onderscheidt zich met zijn authentieke Cubaanse rums en het gebruik van het woord Añejo (jaar) op de flessen.
Nog nooit als voordien was Havana Club zo actief in België als vandaag de dag. Op elk vlak wordt steeds de nadruk gelegd op authenticiteit en vernieuwing. Havana Club België draagt zijn steentje bij in het steunen van de Cubaanse cultuur, ondere andere via hun sinds kort gelanceerde facebookpagina. Hier kun je alle nieuwigheden, exclusiviteiten en evenementen omtrent het merk opvolgen.
Zoals elk jaar is Havana Club aanwezig op twee festivals deze zomer, namelijk Couleur Café in Brussel en het Sfinks Festival in Boechout. Hier kan men het nieuwe concept, de Mojito Embassy ontdekken, waar zowel de Havana Club 3 Anos als de Mojito op de voorgrond geplaatst worden. Het doel is om een Cubaanse markt te creëren waarbij de festivalgangers in contact gebracht worden met zowel verse ingrediënten als echte "cantineros". De perfecte combinatie om de authentieke Cubaanse sfeer op te snuiven. Het centrale thema "Save The Mojito" wordt doorgetrokken in zowel de Food als de Horeca sector alsook tijdens de evenementen van Havana Club.
7 days in Havanade film in samenwerking met Havana Club
een bijzondere blik op de Cubaanse cultuur
Havana Club is vooral een baken van de traditie van de Cubaanse rum. Alle rums van het merk worden 100% in Cuba geproduceerd en de kwaliteit is alom bekend en alom geprezen. Bovendien is het merk via het programma Havana Cultura ook een uitstalraam van Cubaanse kunst over de hele wereld. Het doel en de ambitie zijn eenvoudig: het Cubaanse talent helpen ontluiken en hun creativiteit delen met een zo ruim mogelijk publiek. Het Havana Club International-project bereikte dit jaar een hoogtepunt met de 7 days in Havana. Deze film werd vertoond in Cannes in het luik Un Certain Regard en gaat over zeven dagen in Havana in evenveel verhalen van de schrijver Leonardo Padura. Zeven verhalen uit het dagelijkse leven in de unieke en fascinerende sfeer van Havana, die ook niet in de val van de clichés trappen.
7 days in Havana is een fragmentopname van Havana in 2011: een eigentijds portret van deze bruisende stad die tegelijk tijdloos en modern is. Een film in zeven hoofdstukken, elk geregisseerd door internationale filmmakers en niet deminste: Benicio Del Toro, Pablo Trapero, Laurent Cantet, Elia Suleiman, Juan Carlos Tabío, Gaspar Noé en Julio Medem. De regisseurs werd bij aanvang gevraagd zich aan één ding te houden: huneigen gevoeligheden, roots en filmstijlen te behouden om de warmte en de intensiteit van deze unieke en veelzijdige stad te vatten.
Deze mozaïekfilm vermijdt de toeristische gemeenplaatsen en vat met zin voor humor en mooie emoties perfect de ziel van deze mythische stad via de buurten, diverse sferen, generaties en culturen. De zeven hoofdstukken zijn onafhankelijk van elkaar maar door de film heenblijken er banden doorheen de verhalen zodat een gevoel van dramatische eenheid ontstaat. Zo zijn typische plekken zoals de Oude Stad, de Malecon of het Hotel Nacional het decor van diverse scènes. Sommige personages komen ook voor in meer verhalen. Zo is het hoofdpersonage van een verhaal dan weer een bijrol in een ander hoofdstuk. Op een subtiele manier ontstaan er lijnen tussen de verschillende verhalen die aantonen dat in Havana het sociale leven met elkaar verbonden is, parallel evolueert en soms op verschillende momenten in de week met elkaar botst.
De film 7 days in Havana is het orgelpunt van het programma dat Havana Club International opstartte.De inzet van het merk in de uitstraling van de Cubaanse cultuur ging nog nooit zover. De samenwerking stond immers voor veel meer dan het peterschap of de steun aan een project, maar voor een samenwerking op elk moment van het project: van bij de eerste ideeën tot het uitbrengen van de film in de zalen tot het smeden van de banden met de producenten Full House en Spanish Morena Films.
De MSC Magnifica, een luxueus cruiseschip van MSC Cruises, ankerde voor het eerst in de haven van Zeebrugge aan de Zweedse kaai. Het schip was op 22 mei vertrokken uit Venetië, komt van Vigo in Spanje en vaart later op de dag door naar Kopenhagen in Denemarken.
Zoals de traditie het wil in de maritieme wereld gaat deze maiden call samen met een officiële ceremonie. Tijdens deze ceremonie overhandigt Alain van Mullen, commandant van de Haven van Zeebrugge, een schild met de datum van deze eerste aanloop van MSC Magnifica aan de kapitein van het schip in aanwezigheid van Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België en Luxemburg.
MSC Cruises is steeds op zoek naar fantastische, nieuwe bestemmingen voor zijn passagiers. België heeft verschillende interessante toeristische trekpleisters die we hen graag laten ontdekken. Het spreekt voor zich dat Brugge of het Venetië van het Noorden een topbestemming is die niet kan ontbreken. In april dit jaar hebben we trouwens ook voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen met MSC Lirica, verklaartPieter Rossey,
MSC Magnifica werd in 2010 te water gelegd. Het schip is een echt meesterwerk van Italiaanse stijl: een perfecte combinatie tussen elegantie, toptechnologie en service. MSC Magnifica is 293 m lang, 32 m breed en herbergt 1.259 kajuiten voor 3223 passagiers (maximale bezetting), een casino en theater, 3 zwembaden, 1.160 m2 wellnessruimte waaronder 2 saunas, 2 Turkse baden en 6 bubbelbaden. Het zwembad op het voordek heeft een uitschuifbaar dak, perfect om te genieten van de zachte winterzon.
DELHAIZE NEEMT IN EXCLUSIVITEIT HET ZEVENDE TRAPPISTENBIER OP IN ASSORTIMENT
Delhaize, dé bierspecialist, die steeds op zoek is naar nieuwe producten om haar klanten mee te verrassen en verwennen, lanceert als eerste grootdistributeur het bier La Trappe. Dit trappistenbier is het zevende bier dat het erg gegeerde Authentic Trappist Product Label mag dragen. Naast dit exclusieve bier en meer dan 150 referenties in het nationale bierassortiment van Delhaize, vallen er nog meer soorten gerstenat te ontdekken: bieren met verrassende smaken en brouwtechnieken, bekroond met talrijke internationale prijzen. Delhaize organiseert bovendien een bier-en kaasfestival, samen met degustaties in de supermarkten.
La Trappe was voordien enkel beschikbaar in gespecialiseerde winkels maar doet bij Delhaize nu zijn intrede in de grootdistributie. Dit is het enige niet-Belgische bier dat het prestigieuze Authentic Trappist Product Label draagt en wordt gebrouwen in het Nederlandse Brabant, in de O.L.V.-abdij van Koningshoeven.
Delhaize biedt als enige grootdistributeur twee bieren aan die in deze abdij gebrouwen worden: La Trappe Quadrupel en La Trappe IsidOr. La Trappe Quadrupel is een trappistenbier met een prachtige amberkleur en een warme, intense smaak die goed uitgebalanceerd is. De gisting in eikenhouten vaten geeft het bier een nog intensere smaak met een uitgesproken houtaroma, net zoals dat van rode wijn die in houten vaten gerijpt is.
La Trappe IsidOr, een ode aan broeder Isidorius, de eerste brouwer van de abdij, is een lichtzoetig amberbier met een karameltoets, ongefilterd, met een intense en licht bittere smaak en een fruitige afdronk. De trappistenbroeders van Koningshoeven gebruiken de opbrengst van hun producten om de projecten in hun kloosters in Indonesië en Oeganda te financieren.
La Trappe Quadrupel: 5,65 / 4x33 cl en La Trappe IsidOr 4,99 / 4x33 cl
Een limited editionkist met zes trappistenbieren voor vaderdag
Delhaize brengt voor vaderdag een limited editionkist met trappistenbier uit, zowel voor kenners van trappistenbier als voor wie de kunst van het bierbrouwen wil ontdekken. Deze kist is een uniek initiatief in de distributiesector. Het nieuwe trappistenbier La Trappe Quadrupel zit ook in de kist. De prachtige houten bierkrat bevat zes trappisten (Achel blond, Chimay blauw, Orval, Rochefort 8, La Trappe Quadrupel en Westmalle Tripel), twee glazen (een Achelglas en een La Trappeglas) en een boekje met uitleg over de brouwerijen en trappistenbieren. Een mooi collectors item met beperkt aanbod, voor 16,99.
7 days in Havanade film in samenwerking met Havana Club
een bijzondere blik op de Cubaanse cultuur
Havana Club is vooral een baken van de traditie van de Cubaanse rum. Alle rums van het merk worden 100% in Cuba geproduceerd en de kwaliteit is alom bekend en alom geprezen. Bovendien is het merk via het programma Havana Cultura ook een uitstalraam van Cubaanse kunst over de hele wereld. Het doel en de ambitie zijn eenvoudig: het Cubaanse talent helpen ontluiken en hun creativiteit delen met een zo ruim mogelijk publiek. Het Havana Club International-project bereikte dit jaar een hoogtepunt met de 7 days in Havana. Deze film werd vertoond in Cannes in het luik Un Certain Regard en gaat over zeven dagen in Havana in evenveel verhalen van de schrijver Leonardo Padura. Zeven verhalen uit het dagelijkse leven in de unieke en fascinerende sfeer van Havana, die ook niet in de val van de clichés trappen.
7 days in Havana is een fragmentopname van Havana in 2011: een eigentijds portret van deze bruisende stad die tegelijk tijdloos en modern is. Een film in zeven hoofdstukken, elk geregisseerd door internationale filmmakers en niet deminste: Benicio Del Toro, Pablo Trapero, Laurent Cantet, Elia Suleiman, Juan Carlos Tabío, Gaspar Noé en Julio Medem. De regisseurs werd bij aanvang gevraagd zich aan één ding te houden: huneigen gevoeligheden, roots en filmstijlen te behouden om de warmte en de intensiteit van deze unieke en veelzijdige stad te vatten.
Deze mozaïekfilm vermijdt de toeristische gemeenplaatsen en vat met zin voor humor en mooie emoties perfect de ziel van deze mythische stad via de buurten, diverse sferen, generaties en culturen. De zeven hoofdstukken zijn onafhankelijk van elkaar maar door de film heenblijken er banden doorheen de verhalen zodat een gevoel van dramatische eenheid ontstaat. Zo zijn typische plekken zoals de Oude Stad, de Malecon of het Hotel Nacional het decor van diverse scènes. Sommige personages komen ook voor in meer verhalen. Zo is het hoofdpersonage van een verhaal dan weer een bijrol in een ander hoofdstuk. Op een subtiele manier ontstaan er lijnen tussen de verschillende verhalen die aantonen dat in Havana het sociale leven met elkaar verbonden is, parallel evolueert en soms op verschillende momenten in de week met elkaar botst.
De film 7 days in Havana is het orgelpunt van het programma dat Havana Club International opstartte.De inzet van het merk in de uitstraling van de Cubaanse cultuur ging nog nooit zover. De samenwerking stond immers voor veel meer dan het peterschap of de steun aan een project, maar voor een samenwerking op elk moment van het project: van bij de eerste ideeën tot het uitbrengen van de film in de zalen tot het smeden van de banden met de producenten Full House en Spanish Morena Films.
Er zal bij de start van het haringseizoen op 6 juni in Scheveningen maatjesharing van goede kwaliteit zijn, zo meldt de Nederlandse haringhandel vanuit Skagen in Denemarken. De haringaanvoer kwam deze week goed op gang en dankzij het mooie weer was er voldoende voedsel aanwezig. Daardoor heeft de haring uitstekend kunnen gedijen, zegt Luc Ouwehand van de Nederlandse haringgroothandelsvereniging.
Op woensdag 6 juni gaat het haringseizoen officieel van start met de veiling van het eerste vaatje Nieuwe haring in Scheveningen. Van de 180 miljoen haringen die elk jaar worden geproduceerd, happen de Belgen er zon 14 miljoen weg. Daarmee zijn we klein bier in vergelijking met de Nederlanders (76 miljoen). De Duitsers nemen met 90 miljoen stuks de andere helft voor hun rekening.
Jaarlijks wordt zon 25.000 ton haring verwerkt tot maatje. De vangst en verwerking vindt voor het grootste deel in Scandinavië plaats, ongeveer gelijk verdeeld tussen Noorwegen (Egersund) en Denemarken (Skagen).
Het gaat prima met het haringbestand. Haring is niet voor niets MSC (Marine Stewardship Council) gecertificeerd. Door adequaat beheer van het haringbestand en een lagere natuurlijke sterfte zien we de hoeveelheid haring in de vangstgebieden flink toenemen, aldus Werner Larsson, die een aantal schepen en een verwerkingsfabriek in Skagen exploiteert. De jaarklassen 2007 en 2008 (= haring geboren in dat jaar), die nu geschikt zijn om tot maatje te verwerken, blijken veel groter dan wetenschappers eerder dachten.
Maar doordat de TACS (Total Allowable Catch; maximale toegestane vangsthoeveelheden) de afgelopen jaren op een laag niveau zijn vastgesteld, is er nu sprake van een onderbenutting van het haringbestand. Daarom hebben de EU en Noorwegen eind 2011 besloten de TAC voor Noordzeeharing te verhogen tot 405 miljoen kilo. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Hiervan wordt 14 procent gebruikt voor de verwerking van nieuwe haring. De rest van de haring gaat naar de conservenindustrie of wordt in zijn geheel geëxporteerd.
De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Jeugdsportfonds, die het voor minder bemiddelde kinderen mogelijk maakt te sporten bij een sportvereniging. Op zaterdag 9 juni vindt traditiegetrouw Vlaggetjesdag in Scheveningen plaats.
Tram Experience rijdt voor de 100ste keer uit en herstart ticketverkoop
Op donderdag 31 mei is de Tram Experience voor de 100ste keer uitgereden. Deze Tram rijdt sinds begin maart door Brussel en ontstond uit een partnerschap tussen VISITBRUSSELS, de MIVB en Electrolux. De ticketverkoop voor de Tram Experience gaat vanaf maandag 4 juni 09:00 uur weer van start. Tot nog toe hebben 3400 mensen op de Tram kunnen genieten van een sterrenmenu.
Sinds de eerste rit op vrijdag 2 maart 2012 heeft de Tram Experience een hele weg afgelegd. Elke week rijdt de Tramacht keer uit voor een traject van 20km. Inmiddels legde de Tram al meer dan 2000 km af, wat evenveel is al de afstand tussen Brussel en Istanbul of even heen-en-weer naar de Haute-Savoie in het zuiden van Frankrijk. Zes tweesterrenchefs die elk om de twee weken zich volledig kunnen uitleven, verzorgen de zeven verschillende menus die geserveerd worden.
De Tram is momenteel volledig volgeboekt tot begin september. Voor degenen die deze ervaring willen beleven of herbeleven (nog tot eind februari 2013), heropent de Tram Experience zijn ticketverkoop op maandag 4 juni om 09:00 uur. Die tickets zijn geldig voor de eerste week van september.
Elke maandagochtend kunnen de tickets aangekocht worden voor de weken erna. Reserveren is mogelijk op de site www.brusselicious.be of in de kantoren van VISITBRUSSELS.
Wie uitkijkt naar een fietsvakantie hoeft zich niet per se laten afschrikken door de Alpen, zeker niet door de bergen van Graubünden. Heel wat bewegwijzerde fietsroutes lopen door de prachtige dalen waar het heerlijk is om te fietsen op vlakke paden, weg van het gemotoriseerd verkeer.
Graubünden wordt in alle richtingen doorkruist door lange afstandfietspaden (www.veloland.ch) .Een aanrader is de Rheinroute voor elke recreatieve fietser een haalbare kaart met als vertrekplaats Disentis, waar de bron van de Rijn ontspringt. Het fietspad doorkruist bos en dal, weg van het gemotoriseerd verkeer, en gaat via de cultuurstad Chur naar de Bündner Herrschaft waar je langs kasteelruïnes en door wijngaarden fietst. Deze route wordt als een georganiseerde achtdaagse vakantie aangeboden door Belgian Biking (www.belgianbiking.be).
Ook als het bergop gaat zijn er verschillende mogelijkheden. Ofwel ga je de uitdaging aan en beklim je de schitterende Alpenpassen zoals de onbeschrijfelijk mooie Albulapas, ofwel zet je de fiets op de trein. In Graubünden kun je zeer makkelijk een fiets-treinvakantie organiseren want op de treinstellen van de Rhätische Bahn (www.rhb.ch) zijn er zelfs speciale plaatsen voor fietsen. Reizen met de trein in Graubünden is een ronduit fantastische belevenis en sommige treintrajecten zijn als Werelderfgoed erkend. Kortom, wordt het te lastig om te fietsen dan reis je een stuk met de trein waarna je de fietsreis verder zet.
Wie, bij wijze van spreken, met een duwtje in de rug door Graubünden wil fietsen kan gebruikmaken van een elektrische fiets. Deze elektrobikes kun je op verschillende plaatsen huren of de batterij omwisselen. Met een volle accu kun je tot 30 kilometer rijden en mits een kleine inspanning haal je zelfs een snelheid van 25 kilometer per uur. Goede startplaatsen, tevens verhuurplaatsen, zijn de vakantieoorden Savognin, Surselva, Flims en Lenzerheide (http://nl.graubuenden.ch/mountainbiken).
Tram Experience rijdt voor de 100ste keer uit en herstart ticketverkoop
Op donderdag 31 mei is de Tram Experience voor de 100ste keer uitgereden. Deze Tram rijdt sinds begin maart door Brussel en ontstond uit een partnerschap tussen VISITBRUSSELS, de MIVB en Electrolux. De ticketverkoop voor de Tram Experience gaat vanaf maandag 4 juni 09:00 uur weer van start. Tot nog toe hebben 3400 mensen op de Tram kunnen genieten van een sterrenmenu.
Sinds de eerste rit op vrijdag 2 maart 2012 heeft de Tram Experience een hele weg afgelegd. Elke week rijdt de Tramacht keer uit voor een traject van 20km. Inmiddels legde de Tram al meer dan 2000 km af, wat evenveel is al de afstand tussen Brussel en Istanbul of even heen-en-weer naar de Haute-Savoie in het zuiden van Frankrijk. Zes tweesterrenchefs die elk om de twee weken zich volledig kunnen uitleven, verzorgen de zeven verschillende menus die geserveerd worden.
De Tram is momenteel volledig volgeboekt tot begin september. Voor degenen die deze ervaring willen beleven of herbeleven (nog tot eind februari 2013), heropent de Tram Experience zijn ticketverkoop op maandag 4 juni om 09:00 uur. Die tickets zijn geldig voor de eerste week van september.
Elke maandagochtend kunnen de tickets aangekocht worden voor de weken erna. Reserveren is mogelijk op de site www.brusselicious.be of in de kantoren van VISITBRUSSELS.
In het kader van het jaar van de Brusselse gastronomie, heeft de Benelux afvaardiging van de Franse culinaire academie het genoegen de voorname Belgische koks te eren, die gedurende vele jaren, en met grote ijver de Belgische gastronomie op een uitgelezen, en hoogpeil hebben weten te brengen.
Deze mesterchefs zijn Attilio Basso, Jean-Pierre Bruneau, Claude Dupont, Pierre Fonteyn, Herman Meeus, Pierre Romeyer, Michel Theurel, Freddy Vandecasserie, Paul Wittamer en Pierre Wijnants.
Het uit zeven gangen bestaande gastronomisch menu, naar de geest van de recepten der gelauwerde chefs, zal in de keuken van de heer Frédéric Gonzales, uitvoerende chef van het Conrad Hotel Brussel, uitzonderlijk door de heer Yves Mattagne en zijn medewerkers verwezenlijkt worden.
Een bijzondere gastronomische avond dus, verstrengeld met onbegrensde gulheid. De opbrengsten van deze proeverij en het samenzijn met deze chefs die de Belgische gastronomie met passie op een hoog niveau hebben getild, gaat naar een goed doel. De opbrengsten zullen volledig gestort worden aan de volgende drie liefdadigheidsinstellingen: Red mijn kind, De Restaurants met een hart en een Uitzonderlijke school voor kinderen in moeilijkheden.
Dit dinner vindt plaats op zondag 17 juni om 18u30 inHotel Conrad, Louizalaan 71 in 1050 Brussel. Kostrpijs alles ingegrepen 200 per persoon.
Inlichtingen: info@traiteurvandevelde.be of 02/253.03.10
SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje
Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!
In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden dezesuccesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.
SanPellegrinos onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje
Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!
De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 per 6 blikjes en 0,72 per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.
SanPellegrino: Al het beste van Italiaans fruit in een blikje
Deze zomer lanceert SanPellegrino met Aranciata en Limonata twee heerlijk bruisende drankjes met de smaak van zonnig zomerfruit uit de beste Italiaanse boomgaarden in blikjes! De beide drankjes zijn een nieuwe creatie van het beroemde merk dat sinds 1908 niet alleen op de tafels prijkt van de meest prestigieuze gastronomische restaurants, maar zijn bekendheid ook ontleent van de iconische internationale evenementen als The S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants, de S. Pellegrino Koken Cup, Dinner in the Sky!
In 2009 lanceerde SanPellegrino reeds de Aranciata en Limonata in kleine fraai gevormde flesjes. Deze twee natuurlijk gefruite bruisende drankjes met de smaken sinaasappel en citroen, waarvan de formule reeds bestaat sinds 1938, werden op de markt gebracht met als doel de plaats te verstevigen op de markt van non-alcoholische dranken. Dit jaar worden dezesuccesvolle drankjes gelanceerd in levendig gekleurde blikjes. Een grote nieuwigheid bij de blikjes van SanPellegrino is het unieke beschermkapje dat een optimale hygiëne garandeert. Wij komen hiermee tegemoet aan de wens van de consument.
SanPellegrinos onveranderlijke toewijding aan kwaliteit, respect voor Italiaanse traditie, natuurlijke eenvoud, elegantie en hedendaagse dynamiek garanderen nog steeds de kwaliteit van natuurlijke ingrediënten en zonder conserveermiddelen, de grootste hoeveelheid fruit (16% in Limonata - 18% in Aranciata) maar ook aandacht voor de hygiëne van de productie, maar tevens en dit is een nieuwigheid, hygiëne tijdens de consumptie met de introductie van het eerste beschermkapje
Aranciata en Limonata laten er geen twijfel over bestaan: deze bruisende fruitige frisdrank is er voor iedereen; tegen de dorst, als verfrissend zomerdrankje of als aperitief voor zij die geen alcohol drinken. Dankzij hun feestelijk en kleurrijk imago dynamisch en fris zullen de blikjes Aranciata en Limonata deze zomer vast en zeker de terrasjes sieren!
De blikjes Aranciata en Limonata hebben een inhoud van 33 cl, bevatten 142 Kcal per 33 cl (Aranciata) en 149 Kcal per 33 cl (Limonata), en hebben als aanbevolen verkoopprijs 4,29 per 6 blikjes en 0,72 per blikje in de twee smaken. Zij zijn vanaf nu in de supermarkt beschikbaar.
Mobicar 12 : 50ste editie van het salon voor reizen in alle vrijheid
Van zaterdag 29 september tot en met donderdag 4 oktober 2012 opent Mobicar12 de deuren. De volledige sector van de vrijetijdsvoertuigen zal op de afspraak zijn op deze feestelijke 50ste editie, met meer dan 700 modellen in paleizen 6, 7, 9 en 11 van Brussels Expo. Een niet te missen evenement dus voor wie houdt van reizen in alle vrijheid.
Op Mobicar 12 kan men de nieuwe modellen voor 2013 van toercaravans, stacaravans, motorhomes, voortenten en toebehoren ontdekken, evenals de laatste trends op het vlak van de inrichting van de voertuigen. Wie met vragen zit kan bovendien terecht bij één van de talrijk aanwezige vrijetijdstoerismeclubs.
Sinds de eerste editie in het Dudenpark in 1963 legde Mobicar een lange weg af. In 1982, na een paar jaren in het Rogiercentrum onderdak te hebben gevonden, realiseerde het salon de verhuis naar Brussels Expo, en kreeg sindsdien een steeds sterkere uitstraling, die perfect samenging met de groei in de sector. Vandaag de dag telt België immers bijna 96.000 caravans en motorhomes, die hun eigenaars toelaten er op uit te trekken waar en wanneer zij maar willen. Ongeveer 26.000 stacaravans betekenen voor heel wat families het genot van een tweede verblijfplaats om weekends en vakanties door te brengen.
Praktische info MOBICAR 12 - Brussels Expo Paleizen 6, 7, 9 en 11
Van zaterdag 29 september t.e.m. donderdag 4 oktober 2012 van 10 tot 18 uur.
Prijs: 10 - gratis onder de 12 jaar - met kortingskaart (50%): 5,00
Website: www.mobicar.be
Donderdag 4 oktober: Ladies Day (gratis inkom voor de dames)
De « Fédération Internationale des Logis (FIL) » die 38 hotel-restaurants in België en in Groothertogdom Luxemburg verzamelt, promoot de hele zomer door haar etablissementen waar waterpret centraal staat.
Het water en zijn talrijke voordelen krijgen zo een verdiend plaatsje in de spotlights: van de Belgische kust en zijn golfbrekers tot aan de bochten van de Moesel , in een kajak, met een hengel in de hand, in de mysterieuze diepten van een grot of een ondergelopen steengroeve, langs de oevers van een beek, in Balneotherapie, tijdens een cruise of nog, gezeten aan een oever waar men keien over het water ketst,
Deze zomer wordt in de Water-Friendly Logis het water gevierd, ook al lijkt deze vooral uit de hemel te vallen de laatste tijd. Terwijl wielerliefhebbers de hele lente door prioriteit kregen, is het nu de beurt aan de wandelaars, de vissers, de roeiers, de zwemmers en de duikers om de overhand te nemen en te herbronnen in de zuiverste zin van het woord.
Alle Logis hebben een sterk individueel karakter, ook al delen ze eenzelfde mentaliteit die steevast geapprecieerd wordt door hun trouwe klanten die op zoek zijn naar plezier, welness en ontdekking, verklaart Michel Son, Voorzitter van de Logis van België. De Logis bieden een goed verspreide lokale aanwezigheid en dit is een groot voordeel nu vrijetijdsmomenten steeds waardevoller en verplaatsingen steeds duurder worden. Daarnaast positioneren ze zich als unieke toevluchtsoorden waar comfort, regionale gastronomie en gepersonaliseerde ontvangst hun gasten in een mum van tijd opfleuren.
Het is bekend dat water en zijn gekabbel, weerspiegelingen of intense frisheid rustgevend werken. Het stimuleert de meditatie en is het ideale excuus voor wie eens flink wil ravotten. De Logis die bijna altijd in direct contact staan met de natuur en hun gasten de meest betoverende plekjes laten ontdekken, bieden in de Belux regio, een ruime keuze van 'Water-Friendly hotel-restaurants.
Nadat binnenhuisarchitect Didier Gomez in 2010 de suites en Couture apartment van het Sofitel Le Faubourg, al een nieuwe uitstraling meegaf, hertekende hij nu ook het restaurant en de lobby.
Café Faubourg werd getransformeerd in restaurant Les Collections, volledig in de stijl en sfeer van de locatie van het hotel, rue Faubourg Saint Honoré waar luxueuze modehuizen elkaar naar de kroon steken. Beige en zwarte vloermozaïeken wedijveren met gouden en witte schaduwen, terwijl stijlvolle muurdecoraties een unieke atmosfeer creëren.
Chef Keigo Kimura speelt volop de creatieve kaart en biedt uitsluitend dagverse specialiteiten aan. De natuurlijke smaken van de ingrediënten blijven behouden terwijl perfecte en nauwgezette gaartijden voor een subliem smaakpalet zorgen. Het lunchmenu kost 40, een lunch à la carte 3-gangen 70 en het diner 3-gangen kost 80. Proevertjes van talloze edele producten worden al vanaf 18 uur aan een grote centrale tafel, waar gasten eveneens het aperitief kunnen nuttigen, aangeboden.
Sofitel Paris Le faubourg 15 rue Boissy dAnglas 75008 Paris.