One of a kind-laarzen voor de fashionable gentleman
Broque en Zipper zijn twee stoere, mannelijke mid high boots voor de eigenzinnige jonge man. Deze Italiaanse lederen schoenen worden gewassen in de wasmachine, geolied en geborsteld om die unieke vintage look te realiseren. Deze zijn hierdoor super soft en hebben een worn look. Tijdens het dragen wordt het leder nog zachter en licht de kleur van het leder iets op. Door het wassen van de schoenen krijgen ze een unieke kleurschakering waardoor elke boot uniek is!
De schoenen worden op authentieke wijze gemaakt en geproduceerd zoals dat al in de vorige eeuw gedaan werd. Het model van de Zipper en Broque is geïnspireerd op versleten werkschoenen en hebben een sterke, mannelijke look. De Broque is een robuuste, halfhoge laars met het typisch Engelse broque motief op de neus en randen van de schoen.
Beide modellen kosten 149,95 en zijn verkrijgbaar in verschillende washed tinten zoals zwart, bruin en grijs. RVH.
Poetic Beauty Military Power Heritage Country Style Nocturnal Mystery
Heritage is nog zon look die gebaseerd is op invloeden uit de elegante plattelandsstijl: hierbij zorgen paardensportelementen en toetsen die naar weidse vlakten verwijzen, voor verbluffende resultaten. Deze look wordt extra tot leven gewekt met behulp van kameelkleuren, klaprozenrood, aubergine, kaki, groene en bruine boskleuren met toetsen van goud.
De belangrijkste vormen in deze look zijn duffels, vliegerjacks, schorten, jurken met lange mouwen, minikilts, maxirokken, leren shorts met smalle broekspijpen met inzetstukken, Fair Isle breiwerk, coatigans en breiwerk met kabelsteek en Aran.
Het assortiment accessoires voor deze look omvat tapestry, bont en zakken met lijsten. Riemen in geelbruine kleur en chocoladekleur of kunstmatig verouderde, vastgeknoopte of gevlochten stijlen. Juwelen die bij deze collectie horen: halskettingen en armbanden met combinatie van hout of ruwe kunststof armbanden met gebosseleerde ringen en oorringen met parels. De rijlaars speelt een hoofdrol in dit verhaal. De Chelsea Boot met hakjes of vlakke gaatjesschoenen zorgen hier voor een moderne toets. De sterke kleuren van de kledij
worden hier aangevuld met donkerbruine en chocoladekleuren.
Nocturnal voegt een vleugje mysterie aan het assortiment toe en verwijst naar donkere romantische verhalen met gemaskerde bals, schemerige schaduwen en de stilte van het einde van de nacht. Het zwart, middernachtblauw en schemeringsmarinekleur vormen een groot contrast met de bleke romantische roze kleuren, die variëren van porseleingloed tot antiek dieproze. De stoffen die hierbij worden gebruikt, creëren een prachtige overvloed met fluweel, satijn, bont en kant in combinatie met leer, waardoor een gotisch gevoel wordt gecreëerd.
Belangrijkste vormen: jurken met drop waist', romantische militaire jassen, kanten blouses, fluwelen rokken, leggings met prints, jassen met de leerlook en stone washed jeans.
Accessoires voor het Nocturnal-assortiment zijn onder meer de zakken in bont, satijn en kantstoffen met vrouwelijke vormen en details, zoals kant en lakleren riemen. Stolas en haarlinten in nepbont met lederen handschoenen, baretten met lovers, kazakmutsen of pelsjagerpetten van nepbont. Het juwelenaanbod bestaat uit opvallende oorringen en halskettingen, armbanden met parels, spinnenbroches, oorringen en corsages. Het enige gevoel dat daarbij wordt opgewekt, is 'vintage' of 'gothic'.
Glamoureuze plateauzolen met gedrongen hielen mogen hierbij zeker niet ontbreken. Zij bezorgen dit romantische en gotische verhaal een iets harder randje. Plateausleehakken zorgen ook voor een frisse wind in dit seizoen.
Bij Primark vindt u de LOOKS voor het komende herfstseizoen. Hun slogan Look Good, Pay Less, is toepasselijker dan ooit. RVH.
Tot dusver stond Zuid-Tirol vooral bekend om zijn adembenemende berglandschappen, bekroonde wijnen, legendarische Speck en frisse appelen. Dankzij de twee kersverse chocoladespecialisten Julia Ignatova en Holger Schöpf zal
de verrassende regio in de Italiaanse Dolomieten vanaf heden ook bekend staan om haar chocolade.
Julia Ignatova: Chocolade kan vervoeren, beroeren, vergeven, troosten, blij maken. Met de lancering van de website MIRAQO wordt ieders zoete droom werkelijkheid. Via de website creëer je je eigen favoriete chocoladereep of heb je de keuze uit reeds bestaande combinaties, zoals het romantische Flowers on the sand met witte chocolade en bloemen of het sportieve I love footbal met pistache en munt.
Er is voor ieder wat wils met maar liefst 10 miljard (!) mogelijke productcombinaties. Kwaliteit is een prioriteit; Julia en Hogler gebruiken alleen de beste cacao en ingrediënten uit biologische teelt. Het exotisch fruit dat gebruikt wordt, is bovendien afkomstig uit Fair Trade handel.
Levering kan al binnen de twee werkdagen, in 25 Europese landen.
Poetic Beauty Military Power Heritage Country Style Nocturnal Mystery
De herfstcollectie van Primark voor 2010 onderscheidt zich door vier verschillende looks: Poetic Beauty, Military, Heritage en Nocturnal. Het aanbod gaat daarbij van een romantisch palet in fijne schakeringen van pastelvleeskleuren en roze tot kameel, klaproosrood, aubergine, kaki en groene en bruine boskleuren met toetsen van goudkleur. Dankzij Primark voelt u zich de ene nacht een godin en de volgende dag de perfecte GI Jane.
Poetic Beauty is de eerste look, gekenmerkt door een zacht romantisch palet met fijne schakeringen van pastelvleeskleur, roze en beige/grijs in combinatie met stoffige blauwe, kaki-en warme donkerrode kleuren. Die schakeringen worden in fijne kant, ruches, lagen en doorzichtige dunne stoffen toegepast.
De belangrijkste vormen daarbij zijn de tweedelige cardigan, de hemden met kanten zoom, de blouses met strikjes, de rokken met ruches, de twist and wrap topjes/jurken, de smalle en de romantische militaire jassen.
De accessoires sluiten perfect aan op het modeverhaal: tassen, handgrepen, vormen van zakjes en stiksels in chique neutrale kleuren. De juwelen zijn fel glanzend, waarbij goudkleur en parels een grote rol spelen. Amuletarmbanden en halskettingen of oorringen met knoopjes en, voor de eerste keer, rekringen en armbanden vervolledigen de look. Een andere aanvulling zijn de schoenen en laarzen in zachte grijskleuren en zachte tinten. De stoffen die daarbij worden gebruikt, zijn suède, kant en dunne stoffen met hakjes.
De spectaculaire Military-look is een van de sterkste looks in de herfstcollectie. Ze kenmerkt zich door een strak palet van kaki, bruine kleuren, steenkleuren, grijze en zwarte kleuren met rode accenten. De belangrijkste vormen die daarbij vaak terugkeren, zijn de militaire jas, de shorts met zakken, de dunne combats, de kunstmatig verouderde T-shirts, overhemdjurken
en gebreide stukken met crew necks.
Het aanbod accessoires bestaat o. m. uit alle perfecte tassen die u zich kunt indenken: tassen, x-vormen met interessante hardwaredetails, riemen met leerlook en sierspijkers of singelriemen in heup-en middelstijl, oversized jersey sjaals en haarlinten. En dan zijn er nog de hoofddeksels: uiteraard is er de militaire pet, de baker boys en de slappe petten zonder kleppen in combinatie met de vingerloze lederen handschoenen.
Bij het schoeisel vinden we: gespen, riemen en hardware die het militaire gevoel accentueren en onderstrepen. Bij het klassieke militaire schoeisel worden weinig hakjes gebruikt en is de uitstraling vooral casual. In sommige gevallen wordt wel een open neus gebruikt of platforms met afwerking met wol van jaarlingen. RVH.
Air Berlin gaat zich aansluiten bij de oneworld alliantie
Air Berlin zal in 2012 toetreden tot oneworld. Hiermee wordt de vijfde grootste luchtvaartmaatschappij van Europa en de tweede grootste van Duitsland toegevoegd aan s werelds meest kwalitatieve luchtvaartalliantie.
Air Berlin en oneworld hebben in Berlijn een memorandum van overeenstemming bereikt. De formele lidmaatschapsovereenkomst wordt binnenkort getekend.Het Oostenrijkse NIKI, onderdeel van de Air Berlin groep, zal een affiliate lid van de alliantie worden.
Air Berlin zal vanaf 2012 onder de oneworld-vlag vliegen net voor de opening van de nieuwe Berlin Brandenburg International Airport, die nu in aanbouw is. Deze luchthaven zal een belangrijke nieuwe Europese hub worden. Air Berlin is een belangrijke speler in de Europese luchtvaartsector. In 2009 vloog de carrier reeds naar 160 bestemmingen in ca. 40 landen met bijna 600 take-offs per dag. De luchtvaartmaatschappij vervoerde 28 miljoen passagiers en genereerde een omzet van EUR 3,2 miljard. Nu vliegt Air Berlin met 165 toestellen, met inbegrip van het Oostenrijkse NIKI, naar 168 bestemmingen.
Zodra de Duitse carrier een volwaardig lid is van oneworld, zullen de Air Berlin-passagiers toegang krijgen tot een ongeëvenaard wereldwijd netwerk. De luchtvaartmaatschappij zal ruim 75 bestemmingen aan het oneworld-netwerk toevoegen, waarmee de totale alliantiedekking stijgt tot ca. 900 bestemmingen in bijna 150 landen. De totale oneworld- vloot zal 2.500 toestellen tellen, die zowat 9.500 vluchten per dag zullen verzorgen en 340 miljoen passagiers per jaar gaan vervoeren. RVH.
Een prettige, leuke collectie van 62 eigenzinnige tassen, waarbij stijl en functie perfect in elkaar overvloeien.
I AM stelt reeds 12 jaar lang de eigenheid en het unieke van elk individu voorop. Zowel met de kledinglijnen I AM Casual, I AM Gold en I AM Eternal, alsook nu met de nieuwe tassenlijn I AM Bags, wil I AM ieders ik een steuntje geven en duidelijk communiceren: I dont wear a label, I am the label.
Het nieuwe geesteskind van het ontwerperskoppel Sven Bullaert en Maya van Dooren is een eigenzinnige tassencollectie geworden, die net als de succesvolle lijnen dameskledij (I AM Gold, I AM Casual en I AM Eternal)eenzelfde krachtige filosofie hanteert: I dont wear a label, I am the label.
Bij de tassen is dit sterke concept concreet vertaald in zorgvuldig vormgegeven details en originele afwerkingen. Binnenin elke tas zijn positieve woorden, zoals energy, love, peace ... op de voering aangebracht en in elke tas is ook een nametag voorzien om eveneens uw tas volledig uniek te maken.
I AM wil met zijn tassen laten voelen dat merknaam en mode meer is dan trends en seizoenen, daarom hangt ook aan elke tas een duidelijk symbool voor onze eigenste, unieke ik ; onze oercel, de superspermie, winnaar van een waanzinnige race en tevens onze oudste en beste vriend: budi!
Deze unieke collectie, bestaat uit 24 verschillende modellen verdeeld over vier lijnen:
I AM Jasper, I AM Race, I AM Raid en I AM X-Update: in 62 eigenzinnige tassen waar stijl en functie perfect in elkaar overvloeien.
De I AM Bags zijn te koop in de gespecialiseerde lederwarenzaak en via de I AM-online store. RVH.
JBC lanceert een educatieve reeks T-shirtsin samenwerking met ex Miss België Sandrine Corman. bilingue luidt de naam van de collectie.De Belgische modeketenwilde kids op die manier laten kennismaken met de tweede landstaal.
Jonge kinderen pikken met het grootste gemak een vreemde taal op, vooral wanneer dit op een speelse manier gebeurt. JBC en Sandrine Corman laten daarom komend seizoen de kleintjes kennis maken met de tweede landstaal.Dankzij de T-shirtcollectie bilingue leren de kids tellen tot tien, kleuren benoemen en hallo en tot ziens zeggen in de andere landstaal. Ze leren zelfs wat een hond, kat en konijn is in het Frans en het Nederlands.Aan de T-shirts werden ook hang tags bevestigd in de vorm van een boekje waarin 4 minispelletjes worden aangereikt waarmee ouders spelenderwijs met de T-shirts aan de slag kunnen om hun kinderen de tweede landstaal te leren.
De tweetalige T-shirtcollectie oogt heel fun dankzij de frisse kleuren en grappige motieven, zoals vlinders, bloemen, een schattige baby-olifant, een hond, een kat en een konijn. Naast de afbeeldingen van cijfers, kleuren en dieren, staat telkens het woord in het Frans en het Nederlands gedrukt.Er zijn zeven prints die uitgevoerd worden in een brede kleurenwaaier zodat de T-shirts vlot kunnen afgestemd worden op elke outfit. De collectie is bestemd voor jongens en meisjes van 4 tot 10 jaar. Ze is vanaf 18 augustus in alle JBC-winkels te koop. De T-shirts kosten 14,90 euro. RVH.
Drie Ambassadeurs dragen de waarden van Club Med in zich en delen hun reiservaringen
Club Med, pionier in upscale all-inclusive vakanties, associeert zich voortaan met 3 Ambassadeurs die haar waarden uitstralen. Design, nieuwe trends, sport, gastronomie, verfijning, art de vivre: elk van deze kenmerken zijn bij de Ambassadeurs terug te vinden. De Ambassadeurs zullen de upscale en all-inclusive positionering van Club Med nog meer in de schijnwerpers plaatsen. Ze getuigen vrijuit over hun ervaringen met Club Med. Ze beschrijven wat de drijfveer was om een bepaald Clubdorp te kiezen en wat ze apprecieerden. Club Med heeft 2 Nederlandstalige Ambassadeurs en 1 Franstalige ambassadeur gekozen: Marlène de Wouters, TV-persoonlijkheid en voormalig tenniskampioene, Tiany Kiriloff, fashionista en TV presentatrice, en Pierre Marcolini, Belgisch top chocolatier.
Marlène de Wouters is al 20 jaar klant van Club Med. Haar echtgenoot heeft haar zelfs ten huwelijk gevraag op vakantie met Club Med. Recent heeft Marlène nog genoten van een deugddoende vakantie in het Clubdorp van Bodrum. Ze vierde er de Europese golftitel die haar zoon met zijn Belgische team heeft gewonnen.
Tiany Kiriloff houdt van de all-in reisformule die luxe en comfort biedt in een aangename sfeer. Luxe en comfort staan voor Tiany centraal op alle vlakken: ruime en aangename trendy kamers, uitgebreide, verse én heerlijke buffetten, een waaier aan activiteiten maar uiteraard ook de mogelijkheid om rustig een cocktail te drinken.
Pierre Marcolini en Club Med: verfijndheid en de art de vivre ontmoeten elkaar. Heruitvinden, terugkeren naar de oorsprong, de mengeling tussen het ontdekken van een land en centraal staat het genieten van gastronomie en goed tafelen. RVH.
Boutique is een nieuw onderdeel van de Leonardohotels met accenten op kleinere hotels met erg gepersonaliseerde touch en een modern, designvol interieur. Na de intrede van de hotels in Tel Aviv en Munchen, behoort nu ook het Leonardo Rigihof in Zurich tot dit nieuwe segment. Deze trendy Bauhaus-residentie straalt een totaal eigen charme en sfeer uit en biedt de gasten een ongekend creatief comfort.
De bouw van Leonard Royalhotel in Munchen verloopt volgens plan en de opening is voorzien voor medio januari 2011. Design, meetingsfaciliteiten en comfort vomen de rode draad in dit nieuwe complex.
Leonardo bevestigt anderzijds de opening van de eerste Leonardos suites in Berlijn. Het Royalconcept richt zich specifiek op de verblijven van langere duur en biedt vanaf eind december 2010 een onderkomen aan de vele zakenlu die voor langere tijd in de Duitse hoofdstad verblijven. RVH.
Toerisme Vlaanderen haalt 45.000 extra hotelovernachtingen naar Brussel
Vanaf oktober 2011 is Brussel voor 3 jaar gaststad van de nieuwe AIDEX beurs en conferentie. Het Congresbureau Vlaanderen-Brussel, een dienst van Toerisme Vlaanderen, werkte nauw samen met het Brussels Convention Bureau (BITC), om dit
humanitaire congres naar de hoofdstad te brengen.
Voor een stad als Brussel zijn grote beurzen en congressen een belangrijke bron van inkomsten. Op macro-economisch niveau zal de nieuwe conferentie jaarlijks zorgen voor om en bij de 15.000 hotelovernachtingen. Omgerekend naar wat een congressist besteedt en verspreid over een periode van drie jaar, betekent dit een injectie van bijna 5 miljoen euro in de Brusselse economie.
Het Britse Centaur PLC staat in voor de organisatie van AIDEX, de internationale beurs en conferentie voor humanitaire hulp en ontwikkeling. Ik ben zeer verheugd dat de eerste editie van AIDEX plaatsvindt in Brussels Expo, zegt Portfolio Director van Centaur, Ron Cordeiro. Deze conferentie zal de grootste zijn in zijn soort. We kijken er naar uit om zowel internationale politici, overheidsagentschappen, goede doelen alsook de grote NGOs in Brussel samen te brengen onder één dak.
Brussel speelt als internationale hub een aanzienlijke rol in de werking van Toerisme Vlaanderen. Enerzijds slaagt het agentschap erin om actief en doelgericht promotie te voeren voor de bestemmingen Vlaanderen en Brussel door sterke banden te onderhouden met belangrijke partners als BITC en Brussels Airlines, zegt Peter De Wilde, administrateur-generaal vanToerisme Vlaanderen. Anderzijds zijn er de buitenlandse kantoren van Toerisme Vlaanderen die fungeren als een satelliet en kunnen zorgen voor een gerichte aanpak bij het werven van o.a. internationale zakenevenementen. Bovendien zal het Congresbureau Vlaanderen-Brussel zijn werking ten opzichte van internationale verenigingen en bedrijven uitbreiden.
De laatste jaren groeide Brussel uit tot de belangrijkste congresstad van Europa. Volgens de rangschikking van de UIA, de Union of International Associations, staat onze hoofdstad op wereldvlak zelfs op de tweede plaats. Mede dankzij de centrale ligging en goede bereikbaarheid, de aanwezigheid van internationale instanties en heel wat toeristische troeven, is er genoeg potentieel om de verdere ontwikkeling van MICE-activiteit in de Europese hoofdstad te garanderen. RVH.
CLUB MED EN BRUSSELS AIRLINES TEKENEN EEN NIEUW EN OMVANGRIJK LANGE TERMIJN PARTNERSHIP
Vanaf april 2011 zal Club Med 80% van haar vakantievluchten met vertrek vanuit Brussel toevertrouwen aan Brussels Airlines en dit voor een periode van 3 jaar. Dit akkoord bezegelt de lange termijn samenwerking van twee bedrijven die excellentie, kwaliteit en service aan het cliënteel hoog in het vaandel dragen bij het uitoefenen van hun vak. Dit nieuwe contract vertaalt de wil van Club Med om luchttransport aan hoge kwaliteit aan te bieden dat past binnen haar upscale strategie. De keuze voor een historische Belgische nationale luchtvaartmaatschappij onderstreept de verankering en het blijven investeren van Club Med in de Belgische markt. Vanaf de luchthaven zorgen Club Med en Brussels Airlines voor de passagiers met de aandacht en kwaliteitsvolle diensten die hen kenmerken.
De Club Med-klanten zullen genieten van de best mogelijke dienstregelingen zodat ze hun vakantie in vorm kunnen aanvangen en beëindigen. Er zullen speciale incheck-desks voorzien zijn voor de Club Med-klanten en ze zullen automatisch geklasseerd worden in de categorie b.flex (of b.business op vraag en tegen betaling van een supplement) om meer te kunnen genieten van de diensten aangeboden door de luchtvaartmaatschappij. Het golfmateriaal zal bovendien gratis vervoerd worden.
Voor het vertrek zullen de trouwste Club Med-klanten voortaan toegang hebben tot de Lounges van Brussels Airlines, die gerangschikt staan onder de 50 beste ter wereld. De gerieflijke en relaxerende lounges bevinden zich nabij de gate, openen vanaf 6 uur s ochtends, en bieden een brede waaier aan drank en snacks aan.
Vanaf nu kunnen Club Med klanten die een « Miles & More »-kaart bezitten, mijlen verdienen telkens ze met Brussels Airlines naar een Clubdorp reizen.
Met dit geprivilegieerde partnership engageren Club Med en Brussels Airlines zich in een samenwerking gericht op de toekomst. Het vertaalt hun wil om uitstekende diensten te verlenen aan het cliënteel. RVH.
CLUB MED BELUX BLIJFT INVESTEREN IN BELGIË, ESSENTIËLE MARKT MET STERK GROEIPOTENTIEEL
België heeft de afgelopen 60 jaar een voorkeursrelatie opgebouwd met Club Med. Philippe Mahouin bevestigt de verankering met België aan de hand van een sterke marketingaanpak en kwalitatieve commerciële dienstondersteuning: « De capaciteit van ons team om onze uitdagingen te begrijpen, wijst op het belang dat Club Med hecht aan de Belgische markt, met het oog op het opbouwen van een lange termijn relatie. Deze zomer vieren we dan ook de 60ste verjaardag van de oprichting van ons bedrijf door een Belg, Gérard Blitz. »
Ons land is na Frankrijk de tweede markt voor Club Med. Het aandeel van 4 en 5 Drietanden Clubdorpen is gestegen van 57% van de omzet in 2009 naar 64% in 2010. Sinds zijn herpositionering die in 2003 van start ging, is Club Med de wereldspecialist in upscale all inclusive multiculturele en gezellige vakanties.
Uit een recente Club Med studie bleek dat de prijs-kwaliteitverhouding het belangrijkste element is bij de vakantiekeuze van de Belgen. Ze beschouwen deze factor als relatief of zelfs heel belangrijk. Tussen de andere belangrijke factoren is het vooral de kwaliteit van het eten, dat Belgen onderscheidt van andere nationaliteiten.
Club Med lanceert een ambitieus actieplan in zijn upscale herpositionering met het uitbreiden op korte termijn van zijn marktaandelen in Vlaanderen, maar ook in Brussel en Wallonië. In het kader van de heroriëntering van zijn commercieel beleid versterkt Club Med zijn team en rekruteert het extra Nederlandstalige G.O.s in de Clubdorpen die zowel bij het onthaal en receptie, maar ook en vooral bij de opvang en begeleiding van kinderen van alle leeftijdsgroepen in de Baby Club, de Mini Club, de Junior Club en Club Med Passworld aan bod zullen komen.
,.
Vanaf september zal het Belgische netwerk van erkende agentschappen eveneens worden uitgebreid. De Nederlandstaligen vertegenwoordigen vandaag 30% van het Club Med Belux cliënteel, wat een sterk groeipotentieel inhoudt voor het merk. Bijgevolg lanceert Club Med met een uitgebreid « Focus Vlaanderen 2010-2011 » programma. Het Franstalige grondgebied vertegenwoordigt een derde van het groeipotentieel op een termijn van 3 jaar, Vlaanderen twee derden. De partneragentschappen zullen al hun knowhow en hun perfecte kennis van hun lokale klanten doorgeven. De Club Med Boetieks in Brussel, Luik, Gent en Antwerpen blijven de erkende agentschappen ondersteunen in de zoektocht van de klanten naar een uitzonderlijk vakantieverblijf. RVH.
De polowereld is fascinerend en deze sport wordt niet voor niets de koningssport genoemd: men zegt dat zelfs Alexander de Grote, de grootste veroveraar aller tijden, deze sport beoefende. Polo combineert glamour en mode. Toch is het niet slechts een sport voor de elite. Bij deze sport worden waarden zoals respect (voor de mens, maar ook voor het paard), elegantie, loyaliteit en balans gezien als de basis en het veld is zowel toegankelijk voor mannen als voor vrouwen.
U.S. Polo ASSN. vertaalt deze waarden naar het dagelijks leven met een complete look voor heren, dames en kinderen. Het merk bekrachtigt de succesvolle aanwezigheid op de internationale markt, dankzij de versmelting van een fascinerende wereld en een makkelijk te interpreteren collectie, dit alles ondersteund door een product met een gemiddelde prijs en een bovengemiddeld imago.
De footwear collectie herfst/winter 2010 van U.S. Polo ASSN. is meer dan ooit geïnspireerd op de idealen van polo: elegantie, comfort en kwaliteit vormen zowel de basis voor de sportieve modellen als de modellen voor informele kleding.
Voor hem: Zacht suède en contrasterende stiksels zijn kenmerkend voor de desertboots. De op de bokswereld geïnspireerde schoenen zijn verkrijgbaar in suède en kalfsleer met een geborduurd maxi-logo en veters in ton-sur-ton of contrasterende kleuren. Het rubber wordt gekenmerkt door de schokabsorberende vullingen.
Voor haar: Het topstuk van de damescollectie: de lieslaarzen, met een rits en twee stukken ponyhuid op de knie, voor de vrouwen met lef zelfs verkrijgbaar in pastelkleuren, en suède laarzen met bontvoering.
Winterlaarzen. Voor haar: Dit zijn laarzen met rubberen zool en buitenschoen en een middenstuk van zacht kalfsleer (ook in de lieslaarsversie) of in dons met wollen profielen. De laarzen gevoerd met lamswol zijn warm en comfortabel, hebben een wollen schacht en suède buitenschoen, ze zijn verkijgbaar in monochrome of tweekleurenvariant.
Limited edition.: Het aanbod is uitgebreid met een speciale limited edition, opgedragen aan mannen en kinderen: een sneaker met zeefdrukmotief in de kleuren van de Amerikaanse vlag op een witte achtergrond, en een motief van kleine geperforeerde sterretjes. RVH.
De productlijn Men Annayake zorgt voor een optimale doelmatigheid, een maximale zachtheid, een intens weldadig gevoel en de verfijning van de Japanse rituelen.
De huid van de man is vetter, bevat meer collageen en is vooral dikker dan die van de vrouw en heeft dan ook zijn specifieke behoeften die om de juiste cosmetische oplossing vragen. Het feit dat de opperhuid van de man ca. 20% dikker is dan die van de vrouw is voornamelijk een reactie op de dagelijkse scheerbeurt, maar ook op uitwendige factoren en op het specifiek mannelijk levenspatroon: eetgewoontes, roken, drinken van alcohol.
Bovendien is de beschermende barrière van de hoornlaag bij de man zeer dun, waardoor snel vochtverlies mogelijk is. De mannenhuid bevat nl. tweemaal minder vocht als de vrouwenhuid en verliest dit tweemaal zo snel. Dit gebrek aan hydratatie is de belangrijkste oorzaak voor het ontstaan van rimpels en lijntjes bij de man.
Men Annayake bood reeds drie essentiele verzorginsgproducten voor de dagelijkse schoonheid: het Mousse Nettoyante et de rasage Men voor reinigen en scheren, het Masque Thermo-Purifiant Men om de opperhuid te zuiveren en de Gel Hydratant Apaisant Men om de huid te beschermen. Vanwege het succes dat deze producten hadden, hebben de laboratia Annayake een nieuwe, unieke formule ontwikkeld, speciaal voor de mannenhuid: soin anti-rides.
De Soin Anti-rides Men is het ideale dagelijke verzorgingsproduct tegen de eerste tekenen van huidveroudering. De parfumloze, licht en niet-vette textuur bezit een uniek beschermend en herstellend vermogen: de huid is beschermd, egaal en gladder. Men bereikt een optimaal resultaat bij het s ochtends en s avonds aanbrengen van deze Soin Anti-rides op gezicht en hals, na de perfecte reiniging. Soin Anti-rides zorgt voor een langdurige bescherming en aangenaam gevoel. Dag na dag vervagen de rimpels en lijntjes zichtbaar, de teint wordt frisser. RVH.
Het nieuwste reisboek Vlieg Winter 2010-2011 van Pegase is nu beschikbaar bij de reisagent. Het accent ligt volgende winter op "vakantietijd voor twee": in een adults only hotel bijvoorbeeld, een romantische riad of een exclusieve vakantievilla.
Het toppunt van luxe met vakantie is voor heel wat Pegase-klanten de garantie op absolute privacy: het zorgeloos kunnen genieten van een exclusief vakantieaanbod zonder rekening te moeten houden met andere vakantiegangers. In de beslotenheid van een eigen vakantievilla met tuin en zwembad vinden ze die totale vrijheid, weliswaar verzekerd van een exclusieve service binnen handbereik. Deze winter biedt Pegase luxevillas aan op heel wat droombestemmingen. Om de echte parels van luxevillas te ontdekken moet je deze winter op Tenerife, Gran Canaria en Egypte
zijn: stuk voor stuk populaire vakantiebestemmingen waar je toch dat gevoel krijgt op een privé-eiland in de Stille Zuidzee te verblijven.
Voor romantici is er het magische Marrakech. Marrakech is een hemelse bestemming in de winter: terwijl de dagen hier kort en donker zijn, geniet je daar van 7 uren zon per dag en een aangename 20°. Wil je in de medina verblijven, dichtbij de vele Moorse paleizen en tuinen, de souks en het fabelachtige Jemaa El Fnaplein, dan heeft Pegase twee romantische adressen te bieden: sfeervolle riads, die achter hun hoge muren een oase van rust vormen in dezeoverweldigende stad.
Vorige maand werd onder grote buitenlandse belangstelling het prestigeproject van koning Mohammed VI gerealiseerd: op een oppervlakte van 3,5 hectare, vlakbij het Jemaa El Fna-plein, verrees een elegant vijfsterrenhotel, Royal Mansour***** . Niets doet vermoeden dat dit geheel van 53 riads een nieuwbouw is. Alles ademt authenticiteit en traditie uit.
Ideaal om een verblijf in Marrakech mee af te sluiten, is enkele dagen strandvakantie.
Pegase vond in het kustplaatsje Oualidia de ideale setting: tussen Essaouira en Casablanca, op 200 kilometer van Marrakech, in een bijzonder rustig en mooi stukje natuur, met zoutmeren en moerassen waar flamingo's en reigers neerstrijken. Perfect
voor romantische zielen én de Marokkaanse koning die hier een buitenverblijf heeft.
Een cruise op de Nijl blijft een vaste waarde onder de winterzonbestemmingen. Vanaf volgend seizoen biedt Pegase de mogelijkheid om de Nijl te bevaren zoals de Britse aristocraten deden in de jaren '20 en '30 van vorige eeuw (en Hercule Poirot en zijn select gezelschap in "Moord op de Nijl"): met een classy houten zeilvaartuig of
Whisky Minicruises met P&O Ferries: de nieuwe data 2010-2011
De verfijnde proefsessies van Schotse single malt whisky vormen opnieuw één van de extras waarmee P&O Ferries het najaar 2010 en het voorjaar 2011 kleurt. Deze whisky minicruises bestaan steevast uit een hoogst interessante en met veel droge humor gekruide uiteenzetting, met de diverse whiskytastings als hoogtepunten. Dat gebeurt zowel tijdens de heen- als tijdens de terugreis.
Filip J. Verleyeen zijn running mates Marc Vandenberghe en Jean Geebelen, nota bene houders van de prestigieuze titel "Whisky Ambassador for Belgium", leiden de activiteiten. De Whisky Minicruises vertrekken op een vrijdag om 19 uur vanuit Zeebrugge, nl. op 9 september, 15 oktober, 19 november en 3 december 2010, alsook op 21 januari, 4 februari en 18 maart 2011. Vanuit Rotterdam-Europoort worden Whisky Minicruises aangeboden op 10 december 2010 en 11 februari 2011.
P&O Ferries biedt deze Whisky Minicruise naar Hull aan voor een all-in prijs van 179 per persoon. Voor wie York wil bezoeken geldt een toeslag van 11 per persoon. De all-in omvat: de nachtelijke overtocht heen en terug in een 2-persoons inside cabin (met douche en toilet), een heerlijk 5-gangen buffetdiner, zowel op de heen- als de terugreis, een verkwikkend Engels ontbijt, zowel op de heen- als de terugreis, een whiskyproeverij op de heenreis én een whiskyproeverij op de terugreis
de transfer heen en terug van de P&O-terminal in Hull naar het centrum van de stad gratis parkeerplaats in Zeebrugge of Rotterdam. De dranken aan boord (in bars en restaurants), alsook de maaltijden en dranken overdag in Hull zijn niet inbegrepen.
De whiskycruises vormen een toegevoegde waarde voor de op zich reeds zeer intense cruisebeleving aan boord. Alle infrastructuur staat in functie van twee fantastische avonden: restaurants, bars, lounges, disco, cinema, casino, shops, enz. Bij de aankomst 's morgens staat de bus klaar aan de terminal voor een volle vrije dag in Hull.
InHull schitteren de winkelstraten door hun uitgebreide mogelijkheden en hun aparte ambiance. De shoppingcentra Princes Quay en St.Stephenszijn de exponenten van winkelplezier voor iedereen, terwijl vele specifieke pubs zich bewijzen als welkome rustpunten. In het Museum Quarterzijn alle musea, behalve het diepzee-aqurium The Deep, gratistoegankelijk. Heden en verleden liggen op een hoogst aangename wijze verweven in het altijd even kwiekeYork. De middeleeuwse wallen, TheMinster als oudste kathedraal van Europa en The Shamblesals authentieke winkelstraatjes zijn slechts enkele van de vele toeristische attractiepunten. RVH.
www.POferries.be - reservaties op telefoon070/70 77 71en bij de reisbureaus
Terug naar de roots ZuidTiroolse boerderijen openen hun deuren voor het Törggelenseizoen
In Zuid-Tirol, de verrassende regio in de Italiaanse Dolomieten, staat de herfst gelijk met Törggelen. Van zodra de tamme kastanjes rijp zijn, openen de wijnboerderijen hun deuren en kunnen wandelaars en fietsers op hun tocht genieten van een goed glas jonge wijn met een marende (typisch vieruurtje) in een authentieke omgeving.
Törggelen is een eeuwenoude traditie die teruggaat naar de tijd waarin de wijnhandelaren de wijnboeren bezochten om de jonge wijn te proeven. Dit typisch Zuid-Tiroolse gebruik -de term ontstond in Valle Isarco/Eisacktal -is uitgegroeid tot een gastronomisch gebeuren dat culinaire trotters weet te bekoren.
De Zuid-Tiroolse 'marende' -het typische vieruurtje -is ver buiten de provinciegrenzen beroemd. Het bestaat uit zelfgemaakt boerenspek, 'kaminwurzen' of gerookte worstjes, gerookt vlees, worst, kaas en hartig boerenbrood. Een goed glas wijn mag daarbij uiteraard niet ontbreken. De Büschenschänke of boerencafés zijn op die manier uitgegroeid tot een volwaardig alternatief voor een restaurant.
Doordat je bijna letterlijk in de eetkamer van de boerderij zit, geniet je van al het goede dat Zuid-Tirol te bieden heeft, meteen bij de bron: vers, onbespoten, traditioneel en gevarieerd.
Boerencafé van het Jaar
De Zuid-Tiroolse boerenbond verkiest naar jaarlijkse gewoonte het Boerencafé van het Jaar. De boerensfeer en typische boerenkeuken, met de nadruk op de zelf geproduceerde wijn, staan daarbij centraal. Deze herfst valt de eer te beurt aan Schnalshuberhof in Langundo/Algund. Op deze biologisch gevoerde boerderij geniet je van een exquise maaltijd in een authentieke omgeving: de Stuben van Schalshuberhof is een beschermd monument. Specialiteit van het huis zijn o.m. de Schlutzer (ravioli met spinazievulling), kaminwurzen (gerookte worstjes) of knoedels. RVH.
Noord-Ierse stad Derry-Londonderry verkozen tot City of Culture 2013
De stad Derry-Londonderry schudde op 15 juli op haar grondvesten toen bekend werd dat zij zich de City of Culture van 2013 mogen noemen. En ze mogen met recht trots zijn, want ze zijn ook nog eens de allereerste stad in Groot-Brittannië die deze eretitel toebedeeld krijgt. Derry-Londonderry liet steden als Birmingham, Norwich en Sheffield achter zich in de strijd om de titel van City of Culture.
De Noord-Ierse stad werkt momenteel met man en macht om het culturele programma op poten te zetten dat tegen november 2011 klaar moet zijn. Het ambitieuze programma baseert zich alvast op vier hoofdthema's: 'Unlocking Creativity' met focus op een muzikaal programma voor kinderen en jongeren, 'Digital Dialogue' ter versterking van online educatie en wedstrijden in het kader van culturele vaardigheden, 'Creative Connections' met een indrukwekkende lijst van evenementen en festivals en 'Telling a New Story' met een open blik op de toekomst en de eigen identiteit.
Culturele helden als de Noord-Ierse dichter, toneelschrijver en winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur Seamus Heaney en de Noord-Ierse zanger Feargal Sharkey, bekend van The Undertones en The Assembly, hebben reeds hun medewerking aan het culturele programma toegezegd. RVH.
oneworld opgetogen met definitieve goedkeuring voor antitrustimmuniteit op transatlantische routes
Oneworld is bijzonder blij met dedefinitieve goedkeuring door het Amerikaanse Department of Transportation (DOT)van de aanvraag voor antitrustimmuniteit (ATI) voor de transatlantischealliantiepartners American Airlines, British Airways, Finnair, Iberia en RoyalJordanian. Daarnaast keurde de DOT ook het joint businessagreement JBA, tussen de Amerikaanse, Britse en Spaanse maatschappijen goed.
Deze beslissingen volgen op de goedkeuring van vorige week van het JBA tussen American, British Airways en Iberia door de Europese Commissie. Dankzij dezegoedkeuringen kan oneworldvanaf nu op een gelijkwaardig niveau concurreren met de andere grote allianties.Dit betekent o.a. dat de oneworldpartners voortaan hun plannen op elkaar kunnen afstemmen om op die manier hunconcurrentiepositie op de transatlantische routes te verstevigen. Er zullen bijgevolg eenvoudiger, meer op elkaar afgestemde en handigere reismogelijkhedenworden aangeboden naar meer bestemmingen met betere verbindingen en uurroosters en frequent flyer voordelen.
American Airlines, British Airways en Iberia streven ernaar om hun doorgedreven transatlantischesamenwerking dit najaar van start te laten gaan, door samen te werken op vluchten tussen de EU (alsook Zwitserland en Noorwegen) en de VS, Canada enMexico. Gezamenlijk kunnen de drie carriers meer frequenties en betereuurroosters aanbieden dan elk van de maatschappijen afzonderlijk kan.
De samenwerking tussen de luchtvaartmaatschappijen zal ook leiden tot een grotere keuze voor de reizigers. Er zullen gezamenlijk bepaalde routes worden ondersteund die anders individueel niet rendabel zouden zijn. Klanten kunnen bovendien genieten van een groter aanbod van verlaagde tarieven en meer mogelijkheden om frequent flyer mijlen te verdienen en te verzilveren.
Naast deze belangrijkebeslissing is er ook vooruitgang in de beoordelingen door de DOT en het JapanseMinisterie van Transport m.b.t. de aanvragen van American Airlines en JapanAirlines voor antitrustimmuniteit voor routes over de Stille Oceaan. Ditverzoek werd ingediend in februari van dit jaar, nadat JAL zijn oneworld-lidmaatschap had herbevestigd. Verwachtwordt dat de goedkeuring in september zal volgen. Daarnaast bespreken JAL en BritishAirways de mogelijkheden van een joint venture tussen Europa en Japan.
Een andere belangrijkeontwikkeling in dit voor oneworldbijzonder belangrijk jaar is de toetreding van S7 Airlines, de grootstebinnenlandse luchtvaartmaatschappij van Rusland, later dit jaar. In een later stadium volgt Kingfisher Airlines, Indias belangrijkste luchtvaartmaatschappij. Deze toetredingen volgen op de aansluiting van Mexicana, degrootste luchtvaartmaatschappij van Mexico en Centraal-Amerika, eind 2009. RVH.
Vernieuwde site van Fruitsnacks gaat volop voor e-commerce en nog betere service
De Haspengouwse onderneming Fruitsnacks, vooral bekend van de fruitmanden die op bedrijfskantoren geleverd kunnen worden, vernieuwde recent zijn website om nog beter zijn klanten te bedienen. Ook wordt er voluit gekozen voor e-commerce, waardoor klanten nu ook eenvoudig via de site hun fruitmand vol vitamienen via de site kunnen bestellen.
De vernieuwde website kwam er voornamelijk op vraag van de klanten, die steeds vaker resoluut kiezen om digitaal bediend te worden. Zo toont bijvoorbeeld de vernieuwde pagina Fruitshop overzichtelijk welke de verschillende mogelijkheden zijn voor bedrijven om hun fruitmanden online te bestellen. Bovendien kreeg de site ook een nieuwe lay-out en verloopt de navigatie veel instinctiever. Maar niet alleen voor de klanten, ook voor het Haspengouwse bedrijf is het vernieuwd proces een stap vooruit.
Fruitsnacks levert verse fruitmanden aan bedrijven over heel België en Luxemburg. In een tijdspanne van 4 jaar resulteerde dat nu in al bijna 1.000 bedrijven en ongeveer 15.000 personeelsleden die wekelijks kunnen genieten van verse vitamientjes op het werk. De inhoud van de manden komt voornamelijk van de eigen Haspengouwse boomgaarden, maar wordt ook aangevuld met seizoensfruit (aardbeien, bessen, kersen, ...) of exotisch fruit. Het is een uitstekende manier voor bedrijven om hun personeel een gezond extraatje aan te reiken en bovendien verlaagt fruit het absenteïsme op het werk.
Zaakvoerder Karel Paesmans vat het zo samen: "Bestellingen kunnen door deklanten overzichtelijker gemaakt worden, maar kunnen bovendien ook door onseenvoudiger verwerkt worden. Een absolute win-win dus". RVH.