:roll::!:
CLUB MED BELUX BLIJFT INVESTEREN IN BELGIË, ESSENTIËLE MARKT MET STERK GROEIPOTENTIEEL
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
België heeft de afgelopen 60 jaar een voorkeursrelatie opgebouwd met Club Med. Philippe Mahouin bevestigt de verankering met België aan de hand van een sterke marketingaanpak en kwalitatieve commerciële dienstondersteuning: « De capaciteit van ons team om onze uitdagingen te begrijpen, wijst op het belang dat Club Med hecht aan de Belgische markt, met het oog op het opbouwen van een lange termijn relatie. Deze zomer vieren we dan ook de 60ste verjaardag van de oprichting van ons bedrijf door een Belg, Gérard Blitz. »
Ons land is na Frankrijk de tweede markt voor Club Med. Het aandeel van 4 en 5 Drietanden Clubdorpen is gestegen van 57% van de omzet in 2009 naar 64% in 2010. Sinds zijn herpositionering die in 2003 van start ging, is Club Med de wereldspecialist in upscale all inclusive multiculturele en gezellige vakanties.
Uit een recente Club Med studie bleek dat de prijs-kwaliteitverhouding het belangrijkste element is bij de vakantiekeuze van de Belgen. Ze beschouwen deze factor als relatief of zelfs heel belangrijk. Tussen de andere belangrijke factoren is het vooral de kwaliteit van het eten, dat Belgen onderscheidt van andere nationaliteiten.
Club Med lanceert een ambitieus actieplan in zijn upscale herpositionering met het uitbreiden op korte termijn van zijn marktaandelen in Vlaanderen, maar ook in Brussel en Wallonië. In het kader van de heroriëntering van zijn commercieel beleid versterkt Club Med zijn team en rekruteert het extra Nederlandstalige G.O.s in de Clubdorpen die zowel bij het onthaal en receptie, maar ook en vooral bij de opvang en begeleiding van kinderen van alle leeftijdsgroepen in de Baby Club, de Mini Club, de Junior Club en Club Med Passworld aan bod zullen komen.
, .
Vanaf september zal het Belgische netwerk van erkende agentschappen eveneens worden uitgebreid. De Nederlandstaligen vertegenwoordigen vandaag 30% van het Club Med Belux cliënteel, wat een sterk groeipotentieel inhoudt voor het merk. Bijgevolg lanceert Club Med met een uitgebreid « Focus Vlaanderen 2010-2011 » programma. Het Franstalige grondgebied vertegenwoordigt een derde van het groeipotentieel op een termijn van 3 jaar, Vlaanderen twee derden. De partneragentschappen zullen al hun knowhow en hun perfecte kennis van hun lokale klanten doorgeven. De Club Med Boetieks in Brussel, Luik, Gent en Antwerpen blijven de erkende agentschappen ondersteunen in de zoektocht van de klanten naar een uitzonderlijk vakantieverblijf. RVH.


|