De zomer is in het land! Na de lenteschoonmaak in je kleerkast, hoog tijd voor vervanging van je wintergeurtje door een frisser exemplaar. Zwoele, oosterse geurwaters maken plaats voor lichte en alcoholarme parfums. ICI PARIS XL maakte een selectie van de meest populaire zomerluchtjes alsook een zicht op de nieuwkomers.
Top van de zomerparfums
Voor de zomer kies je best een bloemig, fruitig en fris watergeurtje. Net zoals je favoriete zomerjurkje of het lekkere zomerslaatje, is light de beste optie voor je zomerparfum. Vele klassieke parfums hebben voor de zomer een light-editie. Sommige merken brengen s zomers zelfs een heuse limited edition
Parfum? Eau de parfum? Eau de toilette?
Parfum wordt gemaakt van alcohol, water en parfumoliën. Hoe groter het percentage parfumoliën, hoe sterker de geur. Als dat percentage tussen 20 à 30% ligt, spreekt men van parfum. Tussen de 15 en 18% spreekt men van eau de parfum en tussen de 4 à 8% van eau de toilette. De meeste zomerparfums bevatten slechts 5% parfumoliën die opgelost zijn in minder alcohol dan hun traditionele broertjes, of zelfs helemaal geen alcohol zoals bij sommige zomeredities. Er bestaat bij deze alcoholvrije versies dus geen gevaar voor vlekken op je huid of op je kleding. Deze zomergeurtjes vervliegen wel sneller, maar dat hoeft geen probleem te zijn: hou je flesje binnen handbereik en wees niet te zuinig met het lekkere goedje! RVH.
De verticale aspergekoker zorgt voor perfect gekookte asperges tot in de puntjes.Mooi, gezond en vooral heel erg lekker. De asperge wordt niet voor niets de koningin der groenten genoemd. En daarom heeft Demeyere de koningin der potten ontwikkeld: een verticale aspergekoker voor een smakelijk resultaat tot in de puntjes.
Asperges zijn het best te bereiden in een hoge, cilindrische pan met deksel waarin ze rechtop kunnen worden klaargemaakt. De zachte punten komen dan boven het water uit en worden gestoomd in plaats van gekookt. De aspergekoker van Demeyere leent zich hier perfect toe. Het is een hoge, smalle kookpot met twee handgrepen, een deksel en een aspergemand met haakje waardoor je het op de rand van de kookpot kan hangen. Uniek aan deze aspergekoker: hij is niet alleen ideaal voor het verticaal koken van groenten zoals asperges of witloof, maar ook voor het bereiden van pasta. Bovendien kan je erin blancheren, koken en stomen.
De aspergekoker is gemaakt van roestvrij staal 18/10 en is voorzien van een 3-lagige capsulebodem van 4 mm dikte voor een goede warmtegeleiding. De pot zelf: 16 cm diameter, is mat gepolijst, het deksel is blinkend. Hij is geschikt voor alle vuren, inclusief inductie. Hij wordt geleverd met 2 jaar garantie. RVH.
Een geschenkenlijst samenstellen, een feestje organiseren én van alle kortingen en voordelen van een Gift List genieten? Dat kan! Vanuit uw luie zetel nog wel, via www.galeriainnogiftlist.be!
Galeria Inno Gift List: voor alle mooie dagen van het leven. Geboorte? Huwelijk? Verjaardag? Communie? Pensioen? Of gewoon lentekriebels? Genoeg redenen om een feestje te geven en geschenken te krijgen. Met Galeria Inno Gift List kiest u uit 600 merken binnen de categorieën kleding, lingerie, modeaccessoires, schoenen, interieurdecoratie en -inrichting, horloges en klokken, parfums en cosmetica. En wat nog beter is: u kunt uw geschenkenlijst nu ook zelf online openen, beheren en bekijken. Zo eenvoudig is het.
Via Galeria Inno Gift List stelt u in een handomdraai uw geschenkenlijst samen en beschikt u meteen ook over een eigen pagina met gastenboek. Daarnaast ontvangt u 10% korting in de vorm van een Giftcard. Deze wordt bij afsluiting van uw rekening op al uw aankopen bij Galeria Inno berekend. Bovendien geniet u van de voordelen van de Galeria Inno Advantage Loyalty Service.RVH.
De speciale bh, de Two Some, is nu verkrijgbaar bij Hukemöller. De bh is ontworpen door Patricia Vernooij, die hiermee afstudeerde aan de Design Academy in Eindhoven in Nederland. De cups van de bh bestaan uit 2 delen die over elkaar heen kunnen schuiven, waardoor de cups zich aan de grootte van de borsten aanpassen. Hiermee wordt het alom bekende probleem van het vinden van de juiste maat bh opgelost.
De bh is niet alleen zeer functioneel maar biedt ook veel stylingopties. De twee delen van de cups kunnen uit verschillende materialen en kleuren bestaan, ook de twee schouderbandjes bieden veel mogelijkheden qua trends en mode. RVH.
De speciale bh, de Two Some, is nu verkrijgbaar bij Hukemöller. De bh is ontworpen door Patricia Vernooij, die hiermee afstudeerde aan de Design Academy in Eindhoven in Nederland. De cups van de bh bestaan uit 2 delen die over elkaar heen kunnen schuiven, waardoor de cups zich aan de grootte van de borsten aanpassen. Hiermee wordt het alom bekende probleem van het vinden van de juiste maat bh opgelost.
De bh is niet alleen zeer functioneel maar biedt ook veel stylingopties. De twee delen van de cups kunnen uit verschillende materialen en kleuren bestaan, ook de twee schouderbandjes bieden veel mogelijkheden qua trends en mode. RVH.
Lavazza introduceert nieuwe espressomachine 'A Modo Mio'
Het Italiaanse koffiemerk Lavazza brengt de smaak van een échte espresso regelrecht van een pittoreske piazza naar je thuis. Sterk en smeuïg? Of zinnenstrelend zacht? Met de nieuwe espressomachine van de koffiespecialisten Lavazza en Saeco, met capsules, mag je zoveel koffiekapsones hebben als je wilt...
Frank Sinatra deed graag zijn zin denk maar aan My Way. Maar ook het Italiaanse koffiemerk Lavazza weet wat het wil: zoveel mogelijk mensen laten genieten van een authentieke espresso. Geen toeval dat de nieuwe espressomachine van Lavazza A Modo Mio heet. Voortaan drink je de échte Italiaanse espresso gewoon bij je thuis. Hoe jij het wil.
Voor A Modo Mio sloegen de koffiebrander Lavazza en de espressomachinebouwer Saeco de Italiaanse handen in mekaar. Resultaat is een aantrekkelijke én vernuftige espressomachine die je in een handomdraai een koffie op maat schenkt. Met het sterke koffiearoma en de krachtige stoomfunctie creëer je keer op keer die unieke koffieervaring, van karaktervolle espresso over fluweelzachte cappuccino tot smeuïge caffe latte met schuimlaagje. Bovendien geeft het exclusieve design, met afgeronde vormen en gelakte zijkanten, je interieur extra kleur.
A Modo Mio bestaat in twee versies: Saeco Extra in het zwart (semi-automatisch) en Saeco Premium in het rood (automatisch). Stijlvol, compact én gebruiksvriendelijk. Met de stoomfunctie kan je melk doen schuimen ook kan je er thee of andere warme dranken mee bereiden. RVH.
Tijdens het slotevenement van de vorige editie van de Week van de Smaak werd in Lier officieel bekendgemaakt dat Leuven in 2009 verkozen is tot Stad van de Smaak. Het stadsbestuur van Lier gaf de fakkel door aan de Leuvense delegatie. kandidatuur werd ingediend mede onder impuls van stadskok Jeroen Meus die het peterschap van de Leuvense editie aanvaardde.
Turkije werd tot gastland uitgeroepen en zal Leuven in die hoedanigheid in haar culinaire opdracht bijstaan. Het land is zelf één grote brug: tussen Oost en West, tussen Europa en Azië, tussen traditie en vernieuwing. Istanbul is een bruisende stad, niet toevallig culturele hoofdstad in 2010. De Turkse regionale keuken is een schitterende, spannende mengeling van culturen, met sporen van de rijke Ottomaanse geschiedenis. Er is de wereldbefaamde Turkse gastvrijheid, en er is die grote enthousiaste Turkse gemeenschap in Vlaanderen.
Onder de noemer Passie voor Smaken en met een duidelijke link naar de opening van haar nieuwe museum M in september 2009 zal Leuven allerhande activiteiten organiseren waarvan je in vuur en vlam komt te staan. Deze titel betekent het startschot voor een intense samenwerking tussen de directie cultuur, toerisme Leuven, de horecasector, scholen, verenigingen en verschillende cultuurhuizen.
Een aantal activiteiten werden ondertussen al opgestart: een publicatie over Leuvense volkscafés, de ontwikkeling van een nieuw bier, de lancering van een Leuvens streekgerecht, de Leuvense paté.
Toerisme en lekker eten en drinken: het hoort bij elkaar. Gastronomie is vaak een drijfveer om een bepaalde regio te bezoeken. Beleving wordt ook steeds belangrijker voor een toerist. En het maakt niet uit of het dan over een binnen- of buitenlandse toerist gaat. Gezellig samen eten en drinken is een essentieel onderdeel van de totale toeristische beleving en zorgt in belangrijke mate voor het tevreden gevoel dat men mee naar huis neemt.
Authenticiteit is één van de dingen die hoog op het verlanglijstje van de toerist staat. Culinair genieten is zo oud als de straat en supertrendy. Op het platteland zijn de troeven de streekproducten en traditionele gerechten. In de steden zijn het de juist de buitengewone diversiteit en de allernieuwste trends die helemaal in lijn zijn met de dynamiek en de beleving van de stad.
De Leuvense Gidsenbond heeft een belevingswandeling uitgestippeld door Leuven vol smakelijke verhalen over eten en drinken. Van middeleeuwse markten tot de huidige succesvolle vrijdagmarkt, van bloemenmarkt tot minimarkt van brocante en artisanale producten, van armoedige maaltijden in universiteitscolleges tot culinaire hoogstandjes nu, van een universitaire bier- en wijnkelder tot de hedendaagse fakbar. De wandeling duurt ongeveer twee uur. Onderweg kan je genieten van een vijftal proevertjes waaronder een aperitiefdrankje en de Leuvense paté.
Screwpull LM-400 - Onweerstaanbaar. De eenvoud zelf.
Bijna 20 jaar geleden vond Herbert Allen de meest feilloze kurkentrekker ter wereld uit. Sindsdien is het Lever Model blijven evolueren : hij verleidt telkens opnieuw de professionele en amateur wijnliefhebbers en veroorzaakt daardoor de nodige jaloezie bij zijn concurrenten. Juist omdat Screwpull geïnspireerd wordt door een ware pioniersgeest, is ze nu in staat het Lever Model van de toekomst voor te stellen. Speciaal voor de meest fanatieke fans
De Lever voor de Vrijheid-fans
De kurkentrekker die alle soorten kurken verwijdert, zelfs kunststoffen! Een handleiding heeft u niet nodig om het te gebruiken. De werkwijze van de LM-400 spreekt voor zichzelf : het lichaam van de kurkentrekker past rond de flessenhals, met de hendel verwijdert u de kurk. In een zeer eenvoudige beweging, die geen kracht en geen techniek vergt. Laat de kurkentrekker zijn job doen en geniet van zijn handigheid, want doordat hij geen enkele kurk beschadigt echte kurk of kunststof, broos of meegaand zorgt hij ervoor dat de wijn op zijn best geserveerd kan worden. RVH.
Brussels Airlines en Lufthansa bieden gezamenlijk vluchten aan tussen België en Duitsland
Sinds 29 maart bieden Brussels Airlines en Lufthansa gezamenlijk de vluchten aan die beide maatschappijen verzorgen tussen België en Duitsland. Passagiers kunnen vluchten van zowel Lufthansa als Brussels Airlines combineren en krijgen hierdoor veel meer afreis-en connectiemogelijkheden.
Dankzij de codeshare overeenkomst kunnen passagiers van Brussels Airlines en Lufthansa dagelijks gebruik maken van alle vluchten die Brussels Airlines en Lufthansa verzorgen tussen Brussels Airport en Frankfurt, Berlijn, Hamburg, Hannover, Nürnberg en Stuttgart. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om met een Brussels Airlines service naar Berlijn te reizen en terug te keren met een Lufthansa vlucht.
Lufthansa en Brussels Airlines gaan ook samen talrijke connectievluchten aanbieden die beide maatschappijen naar verschillende Europese steden verzorgen. Brussels Airlines gaat bijvoorbeeld via Frankfurt zeer vlotte connectiemogelijkheden aanbieden naar Gotenburg, Lissabon, Praag, Warschau, Vilnius en Krakow.
Bedoeling is dat op korte termijn ook de vluchten tussen Brussels Airport en Munchen door beide maatschappijen samen gecommercialiseerd worden. De aanvang van deze vluchten wordt tijdens de lente verwacht. RVH.
Radisson SAS Royal Hotel in Brussel behaalt het ISO 9001 certificaat
Willem van der Zee, District Director Benelux & Algemeen Directeur Radisson SAS Royal Hotel: « De tevredenheid van onze klanten is altijd onze topprioriteit geweest. Het leek ons dus goed om de kwaliteit van onze organisatie officieel te laten erkennen en de nodige middelen vrij te maken om ze steeds te verbeteren en zo nog beter de verschillende partijen te bevredigen. We kozen, om te beginnen de ISO 9001 versie 2000 als internationale norm. »
Na 12 maanden werken behaalde het Radisson SAS Royal Hotel de ISO 9001 certificatie. Het Radisson SAS Royal Hotel creëerde belangrijke referentiepunten, dit zowel om het bedrijf op lange termijn te laten groeien, als om de dagelijkse praktijk in goede bannen te leiden. Deze referentiepunten zijn gebaseerd op de bedrijfsfilosofie van de hotelketen, de transparantie van de acties, en de waarden en ethische principes van de bedrijfscultuur van de Groep.
Willem van der Zee vervolgt: « ISO 9001 richt zich vooral op de verbetering van de kwaliteit van de werkprocessen, de volgende stap is het behalen van het ISO 14001 certificaat dat zich meer richt tot het milieu en de omgeving. Afspraak in 2010/2011! » RVH.
Onder dit motto verschijnt de lente-uitgave van de vakantiekrant van de Oostkantons, het" Tourist-Journal ", geldig voor de maanden april, mei en juni en gratis beschikbaar in alle toeristische plaatsen van de regio. Over het geheel van de 24 pagina's in vier kleuren, in formaat A3 is deze krant een echte informatiebron voor de bezoekers in de regio. De actieve vrijetijdsbestedingen in de open natuur nemen een grote plaats in, maar andere hoofdstukken zijn gewijd aan de toeristische attracties, aan de uitstapbestemmingen, aan de tuinfeesten, de muziek en aan de begeleide bezoeken in de stad. Natuurlijk omvat hij eveneens de volledige kalender van de manifestaties voor deze periode in de regio.
Alle wandelaanbiedingen zijn tot in de bijzonderheden weergegeven met de schijnwerper gericht op een groot evenement van de zomer, de raid " Oxfam Trailwalker ". Meer dan 100 data voor de begeleide wandelingen komen erin voor evenals de suggesties voor een individuele wandeling, waarvan u vooral de wandelingen naar de narcissen moet onthouden, een echte natuurattractie in de maand april.
Het hoofdstuk gewijd aan de fiets omvat goede plannen voor een uitstap op het net "Vélo-Tour Hoge Venen-Eifel", bewegwijzerd volgens het schema van de " knooppunten " met suggesties voor een forfaitair verblijf " vélotourisme zonder bagage" en een gedetailleerde kaart van de grensoverschrijdende trajecten " RAVEL ".
De muziekfeesten in Malmedy " Vibrations " en in Eupen " Musik Marathon " van de maand juni zijn ruim geïllustreerd en dit geldt eveneens voor het lenteprogramma van het festival voor klassieke muziek " Ostbelgienfestival ".
De laatste pagina's zijn gewijd aan de verblijven in de Charme-Hôtels van de regio, aan de grensoverschrijdende uitgaven van Ardennen-Eifel, aan de ontdekking van Eupen, Malmedy, St.Vith en Kelmis en aan de regionale producten. RVH.
Downloaden op www.oostkantons.be
Dienst voor Toerisme van de Oostkantons - 4780 ST.VITH - Tel.: +32(0)80/22 76 64
info@eastbelgium.com - www.oostkantons.be
Huis voor Toerisme van de Oostkantons - 4960 MALMEDY - Tel.: +32(0)80/33 02 50
Het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel behaalde haar derde ster in het Ecodynamisch Label voor Ondernemingen, initiatief van het Brussels Instituut voor Milieubeheer.
Op dinsdag 31 maart reikte Mevrouw Evelyne Huytebroeck, Brussels Minister van Leefmilieu en Energie, de Eco-dynamische labels uit aan verschillende privé-ondernemingen en openbare instellingen uit het Brusselse Gewest, als officiële erkenning van hun milieu-management.
In 1999 riep Leefmilieu Brussel -BIM het Label Ecodynamische onderneming in het leven. In de loop der jaren is dit uitgegroeid tot een officiële erkenningvan de goede praktijken inzake milieumanagement. De uitreiking van de ecolabels is een waardering van de stappen die de ondernemingen zetten om verder te gaan dan de eenvoudige reglementaire verplichtingen en te anticiperen op een duurzame ontwikkeling.
Sinds zijn opening in 1990 is het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel bekend voor zijn innovatieve, creatieve en dynamische aanpak, ook wat betreft respect voor het milieu. Als pionier in de sector, ontwikkelde het Radisson SAS Royal Hotel een aantal acties ten voordele van het milieu. Speciale aandacht ging uit naar het sorteren van afval en het verbruik van energie en water met het nauwkeurig bijhouden van het verbruik ervan en een berekening van de prestatie-indicatoren teneinde de consumptie te verminderen. Verder organiseert het hotel elk jaar een milieumaand waarin de medewerkers bewust gemaakt worden rond de milieuproblematiek, door bijvoorbeeld deel te nemen aan de aanplant van bomen in het Zoniënwoud of projecten zoals carpooling te stimuleren.
Dit alles kadert in de algemene Responsible Business politiek van de Rezidor Hotel Group wereldwijd. Het engagement naar het milieu is een zaak van elkeen in het hotel maar ook op niveau van de Groep, door het sensibiliseren van elke werknemer, maar ook elke klant in de Rezidor hotels, zegt Barbara Buyssens, Regionaal Responsible Business Coördinator voor de Benelux.
Willem van der Zee, District Directeur Benelux & Algemeen Directeur Radisson SAS Royal Hotel besluit: Wij zijn sinds jaren actief bezig met de milieuproblematiek. De drie sterren zijn het resultaat van de gedrevenheid en de samenwerking tussen alle medewerkers in het hotel. De drie sterren zijn geen eindpunt, we engageren ons om iedere dag te voldoen aan de verwachtingen en de eisen van een ecodynamische onderneming. RVH.
In het komende modeseizoen staat de speelse omgang met een vrouwelijke uitstraling op de voorgrond. De mode voor jurken, shirts, rokken en blouses staat in het teken van lichte materialen, vrolijke kleuren en prints. Zwart en wit zijn ook van de partij, toch is het modebeeld niet puristisch. Drapeereffecten, kleine, liefdevolle details, hoogwaardige prints en eenvoudige belijningen zijn de meest kenmerkende facetten van het nieuwe modebeeld. Sportieve outfits met een vrouwelijke uitstraling voeren de boventoon. In het middelpunt van de belangstelling staan afzonderlijke kledingstukken met een eigen identiteit.
Het thema natuur speelt een hoofdrol. Natuurlijkheid uit zich enerzijds in het gebruik van natuurlijke materialen, als katoen, zijde en linnen, anderzijds in het gebruik van bloemen- en bladerprints in natuurlijke, frisse tinten.
Herencollectie: Urban look meets casual wear
Het nieuwe modeseizoen voor de heren wordt bepaald door urbane moderniteit. De grenzen tussen formele- en casual mode gaan bijna vloeiend in elkaar over. City stijlen hebben een ontspannen en nonchalante uitstraling. Urbane mode met een casual look bepaalt de trend.
De nieuwe colberts passen zich aan de tijdgeest aan en laten zich van een superzachte kant zien.De slank afkledende kostuums met kortere tweeknoops colberts en smalle broeken met lagere tailleband, gecombineerd met witte hemden, blijven actueel.
Kindercollectie: Stars & stripes
Krachtige kleuren, vrolijke prints en geraffineerde details leggen accenten bij de sportieve, speelse kindermode van het nieuwe modeseizoen. Wit is de belangrijkste basiskleur en gaat in het begin van het nieuwe seizoen een alliantie aan met klassiekers als zwart, marine, grijs, rood en felroze. Tegen de zomer geven zachte pastelkleuren met veel wit de toon aan. RVH.
In het komende modeseizoen staat de speelse omgang met een vrouwelijke uitstraling op de voorgrond. De mode voor jurken, shirts, rokken en blouses staat in het teken van lichte materialen, vrolijke kleuren en prints. Zwart en wit zijn ook van de partij, toch is het modebeeld niet puristisch. Drapeereffecten, kleine, liefdevolle details, hoogwaardige prints en eenvoudige belijningen zijn de meest kenmerkende facetten van het nieuwe modebeeld. Sportieve outfits met een vrouwelijke uitstraling voeren de boventoon. In het middelpunt van de belangstelling staan afzonderlijke kledingstukken met een eigen identiteit.
Het thema natuur speelt een hoofdrol. Natuurlijkheid uit zich enerzijds in het gebruik van natuurlijke materialen, als katoen, zijde en linnen, anderzijds in het gebruik van bloemen- en bladerprints in natuurlijke, frisse tinten.
Herencollectie: Urban look meets casual wear
Het nieuwe modeseizoen voor de heren wordt bepaald door urbane moderniteit. De grenzen tussen formele- en casual mode gaan bijna vloeiend in elkaar over. City stijlen hebben een ontspannen en nonchalante uitstraling. Urbane mode met een casual look bepaalt de trend.
De nieuwe colberts passen zich aan de tijdgeest aan en laten zich van een superzachte kant zien.De slank afkledende kostuums met kortere tweeknoops colberts en smalle broeken met lagere tailleband, gecombineerd met witte hemden, blijven actueel.
Kindercollectie: Stars & stripes
Krachtige kleuren, vrolijke prints en geraffineerde details leggen accenten bij de sportieve, speelse kindermode van het nieuwe modeseizoen. Wit is de belangrijkste basiskleur en gaat in het begin van het nieuwe seizoen een alliantie aan met klassiekers als zwart, marine, grijs, rood en felroze. Tegen de zomer geven zachte pastelkleuren met veel wit de toon aan. RVH.
Tegelijk met de omschakeling tussen het zomer- en winteruur wisselen ook telkens de seizoenen voor de luchtvaart. Het nieuwe zomerseizoen 2009, dat begint op 29 maart, biedt tal van nieuwe rechtstreekse bestemmingen vanaf Brussels Airport.
Op lange afstand is de belangrijkste nieuwkomer Royal Jordanian Airlines. Na jaren afwezigheid herstart de Jordaanse luchtvaartmaatschappij haar rechtstreekse vluchten tussen Amman en Brussel. De twee vluchten per week, op woensdag en zaterdaguitgevoerd met een Airbus 319, starten vanaf 1 april.
Voor andere, reeds bestaande rechtstreekse bestemmingen wordt de frequentie verhoogd. Etihad Airways verhoogt verder het aantal wekelijkse vluchten naar Abu Dhabi van vier naar zes, El Al voegt twee vluchten toe naar Tel Aviv (van zeven naar negen per week), Egyptair voegt een vierde wekelijkse vlucht toe naar Cairo en Air Transat voegt een vierde wekelijkse vlucht toe op het Canadese Montreal. Brussels Airlines verdubbelt zijn aanbod op Luanda (Angola) van één naar twee vluchten per week. Andere maatschappijen zetten voor de zomer grotere toestellen in. Zowel American Airlines (op Chicago) als Continental Airlines (Newark) maken tijdens het zomerseizoen voor hun dagelijkse transatlantische vlucht gebruik van de grotere Boeing 777.
Ook op korte afstand worden nieuwe vluchten en bestemmingen toegevoegd. Lufhthansa Italia beet enkele weken geleden reeds de spits af met de start van twee dagelijkse vluchten op Milaan Malpensa, en voegt daar vanaf 29 maart nog een derde dagelijkse vlucht aan toe. Aegean start met dagelijkse vluchten naar Athene, die ze uitvoeren in samenwerking met Brussels Airlines. Brussels Airlines brengt ook andere nieuwe bestemmingen: wekelijks één vlucht op Palermo, drie op Sevilla en vier naar Vilnius.
De Italiaanse lagekostenmaatschappij WindJet opent voor Brussel een geheel nieuwe bestemming in Noordoost Italië: Forli, nabij Rimini.
Turkish Airlines biedt vanaf de zomer directe vluchten naar Eskisehir en verhoogt zijn frequentie op Istanbul van 18 naar 21 vluchten per week. JetairFly is afgelopen winter al gestart met twee wekelijkse vluchten naar Boa Vista / Sal, op de Kaapverdische eilanden en een rechtstreekse vlucht naar Taba. Thomas Cook heeft het Jordaanse Aqaba toegevoegd aan zijn aanbod van rechtstreekse vluchten. Het Tunesische Tabarka is voor Thomas Cook nieuw deze zomer.
Andere, bestaande Europese verbindingen worden uitgebreid. easyJet start extra dagelijkse vluchten op Milaan Malpensa en op Nice. AirBaltic verhoogt zijn frequentie op Riga, Brussels Airlines op Manchester, Finnair op Helsinki, Tunisair op Tunis en Ukraine International op Kiev. Lagekostenmaatschappij MyAir verhoogt zijn aanbod op het Italiaanse Bari.
In totaal worden tijdens de komende zomer 191 passagiersbestemmingen rechtstreeks aangevlogen vanuitBrussel. 55 daarvan zijn bereikbaar voor minder dan 50 euro, zelfs 82 voor minder dan 100 euro, enkele reis. RVH.
Kooklessen blijven populair. Ilse Van Keer deelt voortaan haar passie voor de keuken. In april 2009 start restaurant Notenhof met het geven van kooklessen. Het is de bedoeling zoveel mogelijk de verfijning en behendigheid in het daglicht te stellen die nodig is om uw gasten thuis een lekker menu voor te schotelen. In groep wordengerechten klaargemaakt die haalbaar zijn, met ingrediëntendie gemakkelijk terug te vinden zijn.
De lessen gaan door op dinsdagmiddagvan 9u15 tot 14u30 of dinsdagavond van 17u45 tot 22u30. Om deel te nemen moet je geen ervaren thuiskok zijn. Iedereen die plezier en interesse heeft in koken is van harte welkom.
Elke les bereiden wij een volledig menu. Met een hapje, voorgerecht, hoofdschotel, dessert of mignardises. Na elke bereiding zullen wij dit menu degusteren met aperitief en gepaste wijnen. Dit wordt aan tafel bediend door Pascal en dit met een toelichting over de geselecteerde wijnen. RVH.
Restaurant t Notenhof, Meerstraat 113 te Londerzeel.
Met zijn opmerkelijk en innovatief design won Mysterious van Niko een van s werelds meest befaamde en bikkelharde internationale designwedstrijden. In de categorie productdesign van de red dot award kreeg Mysterious van de jury met topexperten het red dot kwaliteitszegel voor hoge designkwaliteit. Deze award wordt enkel toegekend aan uitzonderlijk creatieve, innovatieve en kwaliteitsvolle producten. Dit jaar werden in totaal 3.231 producten uit 49 landen aan de jury van experten voorgelegd. De feestelijke awarduitreiking met meer dan 1.000 gasten gaat door op 29 juni 2009 in het Aalto-Theater in Essen, Duitsland.
Succesvolle producten verschillen van minder succesvolle producten doordat ze ook in de echte wereld standhouden, zegt designexpert prof. dr. Peter Zec, initiatiefnemer van de red dot design award. Een succesvolle deelname aan een designwedstrijd kan al een indicatie zijn van het latere commerciële succes van een product, omdat deze wedstrijden een objectivering mogelijk maken van de anders heel subjectieve beslissingen op het vlak van design. Een award winnen op een internationaal erkende designwedstrijd zoals de red dot design award geeft daarom al een belangrijke indicatie van het feit of een product potentieel heeft om internationaal door te breken. RVH.
Celebrity Cruises nieuwste schepen varen in 2010 in Europa
Celebrity Cruises heeft zopas de reservaties opengesteld voor haar Europese cruises in 2010. De rederij positioneert volgend jaar vier schepen in Europa: Celebrity Constellation, Celebrity Eclipse, Celebrity Equinox en Celebrity Solstice. Ze stelt 76 afvaarten voor en bezoekt 65 Europese havens, waaronder diverse bestemmingen die de Celebrity-schepen nooit eerder of de jongste jaren niet meer hebben aangelopen: Alicante, Cagliari, Genua (laatst bezocht in 2005), Gran Canaria, Hamburg (laatst bezocht in 2002), La Spezia en Toulon (geleden sinds 2000).
Belangrijk voor Noord-Europa is de vervanging van Celebrity Century door Celebrity Constellation. Het schip verzorgt tijdens het zomerseizoen vanuit Amsterdam twaalfnachtencruises naar Scandinavië en Rusland met overnachting in St. Petersburg. Eén twaalfnachtencruise brengt Celebrity Constellation naar de Poolcirkel. Nieuw en eenmalig is een afvaart van zeven nachten richting Noorse fjorden. In het najaar zal Celebrity Constellation zevennachtencruises vanuit Barcelona aanbieden.
Zoals onlangs reeds aangekondigd krijgt Celebrity Eclipse in de zomer 2010 Southampton als uitvalsbasis. Het derde schip van de Solstice-klasse zal vanuit Zuid-Engeland cruises voorstellen naar Scandinavië en Rusland, de Canarische Eilanden en de Middellandse Zee. RVH.
Innovatie, een uniek design en professionele resultaten. Dat zijn de troeven van het gerenommeerde KitchenAid. De gloednieuwe stoomvaatwasser PRO-Steam past helemaal in dat plaatje. Zijn unieke stoomfunctie maakt komaf met het hardnekkigste vuil en beschermt tegelijk je kostbare, delicate vaat. Leuk detail: een led-signaal geeft aan of de machine nog in werking is. Kortom: geen vergissingen, wel een onberispelijk schone vaat!
De PRO-Steam is uitgerust met een even handige als innovatieve sensortechnologie. De sensor bepaalt hoeveel vaat er in de vaatwasser zit en hoe vuil die is en past vervolgens het programma automatisch aan. Hierdoor bespaar je niet alleen tijd, maar ook energie en water. Andere grote troef is de stoomfunctie die automatisch geactiveerd wordt als je het sensorprogramma inschakelt. RVH.
Nieuwe directeur voor Crowne Plaza Antwerp: Hans Wils
Sinds kort is Hans Wils (59) de nieuwe General Manager van Crowne Plaza Antwerp.
Hans heeft de Nederlandse nationaliteit en een brede ervaring in de international hotellerie. Hij heeft in het verleden voor hotelketens gewerkt als Marriott en meer recentelijk voor de Franse Hotelgroep Accor.
In 2001 verhuisde hij van Nederland naar België om de positie in te nemen van General Manager voor het Sofitel Gent-Belfort in Gent. In januari 2006 kreeg hij de kans om te promoveren tot Hotel Manager van het prestigieuze Sofitel Lafayette Square in Washington DC, USA.
Na 3 fantastische en enerverende jaren in Amerika werd het tijd om terug te keren naar België om een nieuwe uitdaging aan te gaan als General Manager van Crowne Plaza Antwerp. RVH.