Met zijn opmerkelijk en innovatief design won Mysterious van Niko een van s werelds meest befaamde en bikkelharde internationale designwedstrijden. In de categorie productdesign van de red dot award kreeg Mysterious van de jury met topexperten het red dot kwaliteitszegel voor hoge designkwaliteit. Deze award wordt enkel toegekend aan uitzonderlijk creatieve, innovatieve en kwaliteitsvolle producten. Dit jaar werden in totaal 3.231 producten uit 49 landen aan de jury van experten voorgelegd. De feestelijke awarduitreiking met meer dan 1.000 gasten gaat door op 29 juni 2009 in het Aalto-Theater in Essen, Duitsland.
Succesvolle producten verschillen van minder succesvolle producten doordat ze ook in de echte wereld standhouden, zegt designexpert prof. dr. Peter Zec, initiatiefnemer van de red dot design award. Een succesvolle deelname aan een designwedstrijd kan al een indicatie zijn van het latere commerciële succes van een product, omdat deze wedstrijden een objectivering mogelijk maken van de anders heel subjectieve beslissingen op het vlak van design. Een award winnen op een internationaal erkende designwedstrijd zoals de red dot design award geeft daarom al een belangrijke indicatie van het feit of een product potentieel heeft om internationaal door te breken. RVH.
Celebrity Cruises nieuwste schepen varen in 2010 in Europa
Celebrity Cruises heeft zopas de reservaties opengesteld voor haar Europese cruises in 2010. De rederij positioneert volgend jaar vier schepen in Europa: Celebrity Constellation, Celebrity Eclipse, Celebrity Equinox en Celebrity Solstice. Ze stelt 76 afvaarten voor en bezoekt 65 Europese havens, waaronder diverse bestemmingen die de Celebrity-schepen nooit eerder of de jongste jaren niet meer hebben aangelopen: Alicante, Cagliari, Genua (laatst bezocht in 2005), Gran Canaria, Hamburg (laatst bezocht in 2002), La Spezia en Toulon (geleden sinds 2000).
Belangrijk voor Noord-Europa is de vervanging van Celebrity Century door Celebrity Constellation. Het schip verzorgt tijdens het zomerseizoen vanuit Amsterdam twaalfnachtencruises naar Scandinavië en Rusland met overnachting in St. Petersburg. Eén twaalfnachtencruise brengt Celebrity Constellation naar de Poolcirkel. Nieuw en eenmalig is een afvaart van zeven nachten richting Noorse fjorden. In het najaar zal Celebrity Constellation zevennachtencruises vanuit Barcelona aanbieden.
Zoals onlangs reeds aangekondigd krijgt Celebrity Eclipse in de zomer 2010 Southampton als uitvalsbasis. Het derde schip van de Solstice-klasse zal vanuit Zuid-Engeland cruises voorstellen naar Scandinavië en Rusland, de Canarische Eilanden en de Middellandse Zee. RVH.
Innovatie, een uniek design en professionele resultaten. Dat zijn de troeven van het gerenommeerde KitchenAid. De gloednieuwe stoomvaatwasser PRO-Steam past helemaal in dat plaatje. Zijn unieke stoomfunctie maakt komaf met het hardnekkigste vuil en beschermt tegelijk je kostbare, delicate vaat. Leuk detail: een led-signaal geeft aan of de machine nog in werking is. Kortom: geen vergissingen, wel een onberispelijk schone vaat!
De PRO-Steam is uitgerust met een even handige als innovatieve sensortechnologie. De sensor bepaalt hoeveel vaat er in de vaatwasser zit en hoe vuil die is en past vervolgens het programma automatisch aan. Hierdoor bespaar je niet alleen tijd, maar ook energie en water. Andere grote troef is de stoomfunctie die automatisch geactiveerd wordt als je het sensorprogramma inschakelt. RVH.
Nieuwe directeur voor Crowne Plaza Antwerp: Hans Wils
Sinds kort is Hans Wils (59) de nieuwe General Manager van Crowne Plaza Antwerp.
Hans heeft de Nederlandse nationaliteit en een brede ervaring in de international hotellerie. Hij heeft in het verleden voor hotelketens gewerkt als Marriott en meer recentelijk voor de Franse Hotelgroep Accor.
In 2001 verhuisde hij van Nederland naar België om de positie in te nemen van General Manager voor het Sofitel Gent-Belfort in Gent. In januari 2006 kreeg hij de kans om te promoveren tot Hotel Manager van het prestigieuze Sofitel Lafayette Square in Washington DC, USA.
Na 3 fantastische en enerverende jaren in Amerika werd het tijd om terug te keren naar België om een nieuwe uitdaging aan te gaan als General Manager van Crowne Plaza Antwerp. RVH.
Krachtig en robuust stormt de nieuwe collectie van decoratiespecialist D&M Depot de lente binnen. Dit jaar stralen de ontwerpen stoere schoonheid en strakke finesse uit. Natureltinten, afgewisseld met een opgewekt heldergroen zetten verder de toon. Ruwe vormen en zware materialen wisselen af met delicate en verfijnde details. Uiteenlopende stijlen dus, met rust en eenvoud als vertrouwde D&M-toets.
De zwaardere Simply ORCHID keramiekcollectie is uitermate geschikt voor bloemisten. De robuuste potten en schalen zijn zo decoratief dat ze ook zonder plant een interieur bijzonder doen opleven. Afgewerkt in natuurlijke tinten zoals taupe en onzuiver wit, is deze collectie even ambachtelijk als down to earth
Op zoek naar eerlijkheid op tafel kom je bij de friswitte borden, kommen en schalen van ICE uit. Afgewerkt met een mooi glazuurlaagje zetten de stukken zowel eenvoud als luxe op tafel. Etentjes vallen helemaal in de plooi met deze basic collectie. Vaatwas- en microgolfovenbestendig. RVH.
Zymbioz promoot Europees design met tweede interieurcollectie FuZion. Het Belgische interieurmerk Zymbioz, dat resoluut kiest voor Europees design, brengt met FuZion een tweede tijdloze interieurcollectie op de markt. Warme materialen als hout zetten de toon, samen met een design van organische vormen en geometrische lijnen. Resultaat is een intrigerend interieur in evenwicht. Of hoe FuZion een stukje zen in huis brengt.
FuZion vertaalt de soberheid van zen in een spannende interieurervaring. Het sobere en symmetrische designconcept creëert bovendien heel wat mogelijkheden. Zo kan je verschillende kasten samenstellen tot een praktisch geheel, kan je ze stapelen tot een handige opbergruimte of een ingenieuze multimediazuil. RVH.
Niet minder dan 333.000 bezoekers vonden de afgelopen dagen hun weg naar BATIBOUW. s Lands grootste bouw- en woonbeurs sloot haar deuren na een geslaagde jubileumeditie, en dat in volle crisissfeer.
Zowel de vaklui als particulieren met bouw en/of herinrichtingsplannen trokken tussen 26 februari en 8 maart massaal naar de hallen van Brussels Expo om er de nieuwste producten en diensten uit de bouwsector te ontdekken. BATIBOUW heeft de bouwsector zonder meer een boost gegeven. Uitschieter was het thema betaalbaar wonen . Exposanten pakten uit met innovatieve en creatieve producten en ideeën om bouwen en renoveren zo betaalbaar, of op zn minst zo rendabel mogelijk te maken.
Ook de maatregelen die de federale en regionale overheden namen om de bouwsector een duwtje in de rug te geven, hebben zeker meegespeeld. Zo was er het verlaagde BTW-tarief (van 21% naar 6%) op een schijf van 50.000 euro, een maatregel die vlak voor BATIBOUW werd afgekondigd. Daarnaast zijn er nog steeds tal van royale premies en fiscale voordelen te rapen voor energiebezuinigendemaatregelen. RVH.
Cuisipro introduceert mengkom Deluxe met maatverdeling, giettuit én antislipranden
Met zijn nieuwe kom mengt Cuisipro het beste uit twee werelden: gemakkelijk meten & nooit meer morsen. De handige mengkom Deluxe brengt alle stappen om deeg te bereiden samen: van het afmeten van de ingrediënten over het onder elkaar mengen tot het uitgieten van het deeg in een vorm. Pannenkoeken, muffins of cake bereiden? Dressings of marinades mengen? Met de mengkom Deluxe wordt elke culinaire kluns een echte keukenprins!
Ronduit handig is de nieuwe mengkom Deluxe van Cuisipro. De duidelijke maatverdelingen, aangebracht aan de binnenkant van de kom, laten je toe om snel de benodigde ingrediënten af te meten.
De antislipranden, zowel aan het handvat als onderaan de mengkom, beletten dat de mengkom kan wegglijden. Zo kan je gerust de kom schuin houden bij het opkloppen van eiwitten bijvoorbeeld. Dankzij de antislipranden kunnen ook kinderen zich uitleven in de keuken, zonder al te veel ravage aan te richten...
Tot slot bespaart ook de giettuit je heel wat plakellende. Handig om je deeg in een vorm uit te gieten of om dressings en marinades te serveren, zonder te lekken of druppen! De mengkom is bestand tegen gebruik in de vaatwasmachine en de microgolfoven. RVH.
Uw gezinsvakanties zullen nooit meer dezelfde zijn
Royal Caribbean International breidt haar dienstverlening naar gezinnen met kinderen gevoelig uit. De rederij plant de volgende maanden zowel verbeteringen aan het bekroonde Adventure Ocean-jongerenprogramma als extra voorzieningen om elk lid van het gezin een zorgeloze vakantie te garanderen.
Met My Family Time Dining krijgen de kinderen in 45 minuten een volledig avondmaal geserveerd waarna ze samen met gekwalificeerde begeleiders terugkeren naar Adventure Ocean. Op die manier kunnen de ouders rustig verder genieten van hun diner. Ook over de middag stopt de pret voor de 3 tot 11-jarigen niet met de Lunch and Play-optie. De kinderen krijgen een lunchbox geserveerd zoals de ouders die hebben samengesteld en genieten ondertussen van spelen, films en cartoons.
De activiteiten en voorzieningen voor de Royal Babies (6-18 maanden) en Royal Tots (18-36 maanden) worden gevoelig uitgebreid. Royal Caribbean International kondigt in dit verband samenwerkingsverbanden aan met Fisher-Price, Crayola en Huggies. Op die manier wordt niet alleen aangepast speelgoed voorzien en uitgeleend, maar hoeven de ouders zelfs geen babyvoeding, luiers en babyverzorgingsproducten meer mee te nemen op cruise. Stroll nRoll a Mile is een speciale ochtendoefening voor ouders met jonge spruiten in kinderwagens.
Sitters at Sea is een nieuwe kinderoppasdienst in de kajuit. Daarbij houdt een begeleider gewapend met Fisher-Price speelgoed en Mattel gezelschapsspelen de kinderen gezelschap tot de ouders terugkeren.
Jonge cruisers hebben voortaan hun eigen leeshoek in de Adventure Family Library. s Avonds leest een medewerker van Adventure Ocean zelfs verhalen voor het slapengaan terwijl de kinderen al dan niet in pyjama genieten van melk en koekjes. RVH.
Brussels Airlines heeft met time:matters, het gespecialiseerde logistieke koerierbedrijf actief in sameday-service en noodlogistiek, een nieuwe partner. time:matters breidt door de samenwerking het aantal vluchten binnen zijn sameday-netwerk uit en kan zendingen voortaan nog sneller ter bestemming brengen.
Dankzij het nieuwe partnership kan time:matters voor dringende zendingen die dezelfde dag nog afgeleverd moeten worden in Europa voortaan een beroep doen op het vluchtaanbod dat Brussels Airlines vanuit Brussels Airport verzorgt. Per week kan time:matters, een dochterbedrijf van Lufthansa Cargo, nu gebruik maken van 852 bijkomende, rechtstreekse vluchten vanuit Brussel naar sameday-agentschappen verspreid over 44 Europese luchthavens.
Dat grotere aantal vluchten stelt time:matters in staat om een nog betere service op het vlak van de zogenaamde sameday-zendingen aan te bieden. Het logistieke bedrijf heeft nu immers meer mogelijkheden om de snelste verbinding te kiezen en daardoor wordt de transporttijd van heel wat zendingen flink ingekort.
Zowel de Belgische als Europese klanten doen hun voordeel met de uitbreiding van het sameday-netwerk van time:matters. RVH.
Naast London City en Manchester biedt VLM Airlines nu ook vluchten aan naar Frankfurt
Vanaf 4 mei 2009 vliegt VLM Airlines driemaal daags tussen Antwerpen en Frankfurt. De vluchten worden uitgevoerd met een Fokker 50 en de luchtvaartmaatschappij zal de vluchten aanbieden in code-share met Air France.
Met de opening van de lijn tussen Frankfurt en Antwerpen worden twee economisch belangrijke steden met elkaar verbonden.
Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines, verklaarde: Wij gaan op de route Antwerpen-Frankfurt samenwerken met Air France. Vanaf begin mei bieden wij ons cliënteel drie vluchten per dag aan.
Frankfurt is het op één na belangrijkste financiële centrum van Europa. Sinds de Europese Centrale Bank er is gehuisvest, is het belang van Frankfurt als financieel centrum alleen nog maar toegenomen. Een rechtstreekse verbinding met Antwerpen biedt dan ook heel wat perspectieven. De opening van onze derde bestemming vanuit Antwerpen is trouwens van groot belang voor de luchthaven van Antwerpen, die eens te meer haar troefkaart van comfortabele en snelle gateway naar belangrijke Europese steden kan uitspelen.
Frankfurt is naast London City Airport en Manchester VLM Airlines derde bestemming vanuit Antwerpen.
De passagiers in Economy krijgen gratis een lichte maaltijd geserveerd. Koffie en thee worden in porseleinen kopjes geschonken. Daarnaast is er tevens een selectie alcoholische dranken. Business Class-reizigers genieten van extra voordelen zoals een nog fijnere maaltijd, gratis kranten en tickets die meer flexibiliteit bieden. Ze mogen ook meer bagage meenemen. De vluchten worden uitgevoerd met een Fokker 50, die uitgerust zijn met comfortabele lederen zetels. De vluchtduur bedraagt ca. 1 uur en 20 minuten.
Lufthansa Italia lanceert binnenlandse vluchten van Milaan Malpensa naar Rome, Napels en Bari
Door de grote vraag breidt Lufthansa Italia amper enkele weken na de eerste vlucht zijn netwerk al uit. Vanaf 1 april zal de luchtvaartmaatschappij binnenlandse vluchten aanbieden van Milaan Malpensa naar Rome, Napels en Bari. Sinds begin februari hadden passagiers al de keuze tussen een groot aantal rechtstreekse vluchten per dag naar Parijs en Barcelona. Vanaf deze week werd het aanbod uitgebreid met Brussel, Boedapest, Boekarest en Madrid. Eind maart komen daar nog eens twee Europese bestemmingen bij: Londen Heathrow en Lissabon.
Door het grote aantal reservaties breidt Lufthansa Italia zijn dienstenpakket en vluchtenaanbod verder uit. Daarom vertrekken er vanaf eind maart drie dagelijkse vluchten naar Brussel. Nu zijn dat er nog twee. Ook het aantal vluchten van Milaan naar Londen Heathrow stijgt naar zes per dag. En vanaf 1 april worden drie nieuwe Italiaanse bestemmingen toegevoegd aan het netwerk van Lufthansa Italia: er komen vier dagelijkse vluchten naar Rome, twee naar Napels en één naar Bari.
Na amper vier weken heeft Lufthansa Italia al een plek veroverd op de Italiaanse markt. We hebben al zo veel reservaties voor de komende maanden dat we onze diensten nu al kunnen uitbreiden, zegt Claus Becker, General Manager Benelux en Frankrijk. We krijgen voorlopig alleen maar heel positieve commentaar van klanten. Onze passagiers stellen vooral de combinatie van betrouwbaarheid en Italiaanse flair op prijs.
Om de uitbreiding met drie nieuwe Italiaanse bestemmingen aan te kunnen, voegt Lufthansa twee Airbus A319 toestellen toe aan zijn vloot. De hele vloot zal dus bestaan uit acht A319 toestellen, met economy-en businessclass op alle vluchten. Vooral op binnenlandse Italiaanse vluchten maakt Lufthansa Italia het verschil met de concurrentie, die maar één klasse aanbiedt. Bovendien worden drie van de zes dagelijkse vluchten met de A319 toestellen naar Londen Heathrow uitgevoerd door British Midland (bmi), waarvan de Lufthansa Group mede-eigenaar is. Het is niet makkelijk om een plaats vast te krijgen op Heathrow, maar toch kunnen we onze klanten een uitgebreide, regelmatige dienstverlening aanbieden op deze route. Dat is een grote troef voor zakenreizigers, aldus Karl Ulrich Garnadt.
De passagiers zijn ook zeer te spreken over de infrastructuurverbeteringen die Lufthansa Italia recent samen met SEA, de beheerder van de luchthaven Milaan Malpensa, heeft uitgevoerd. Aparte incheckbalies, meer Quick Check-in terminals, betere gates en bagageophaalplekken in het Lufthansa design, plus kortere wandelafstanden van de parkeergarages zorgen voor meer comfort en een snellere dienstverlening op de luchthaven.
Heen-en terugvluchten met Lufthansa Italia zijn er vanaf 99 euro, inclusief alle taksen en toeslagen. Tickets kunnen gereserveerd worden op www.lufthansa.com , via het Lufthansa Call Center of het reisbureau. RVH.
In 2007 maakte de Spirit zijn opwachting in het Webergamma: een kleine serie instapmodellen voor wie aan een toegankelijke prijs zijn eerste stappen in de gasbuitenkeuken wil zetten. Na twee jaar wordt het gamma lichtjes uitgebreid, én het krijgt een relooking de Spirit wordt helemaal in het zwart gezet. Zo krijgt hij het allure van een stijlvolle butler die discreet de gasten ontvangt in uw buitenkamer.
Uitbreiding komt er met de Spirit Classic E320Premium, het nieuwe topmodel in het Spiritgamma, met een ruim werkblad in inox en een zijbrander.
De One Touch Gold breidt uit!
Wie veel mensen wil ontvangen in zijn buitenkamer, zal in de nieuwste One Touch Gold een ideale partner vinden; het inox grillrooster van deze houtskoolbarbecue heeft een diameter van liefst 67 cm. De kleur intens zwart wordt ook gebruikt voor de uitneembare aluminium aspan, en geeft het geheel een gedistingeerde look.
De Q nu ook in twee kleurversies
Toen in 2004 de Q werd voorgesteld, deed het Design zijn intrede in barbecueland. De bolle, compacte vormgeving was geïnspireerd door trendy stadswagentjes. Ondanks de compacte vorm bood en biedt de Q een royaal braadoppervlak. Uniek aan de Q-serie is dat er drie soorten verwarming zijn: gas, elektriciteit of houtskool.
Naast de coole, bijna industriëel ogende titanium kleur is de Q-serie vanaf zomer 2009 ook in intens zwart verkrijgbaar. RVH.
Het historische savoir faire van een chocolatier die kiest voor de toekomst. Om zonder dralen te ontdekken...
Met zijn nieuwe "Discovery Collection" richt Neuhaus zich op de 21ste eeuw en creëert zeven nieuwe pralines met subtiele smaken en elegante, geraffineerde vormen. De pralines kregen stuk voor stuk een naam die eer bewijst aan mannen, vrouwen en plaatsen die een sleutelrol speelden in de geschiedenis van Neuhaus, en die de link leggen tussen de vakkennis van toen en de creativiteit van vandaag.
De "Discovery Collection" biedt echt chocoladeplezier met subtiele smaken, kleine pralines waardoor men meer dan eentje kan proeven. Ze zijn bovendien visueel aantrekkelijk en heerlijk romig in de mond... De selectie van de ingrediënten, hun kwaliteit en de afwerking van de pralines getuigen van de vakkennis van Neuhaus.
De pralines
*Jean: Jean Neuhaus Jr was de uitvinder van de praline in 1912. "Jean" bestaat uit ganache van intens pure chocolade uit Peru (64%).
* Grand Place: op een steenworp van de eerste Neuhauswinkel. De praline "Grand Place" bestaat uit een intens donkere ganache met een vleugje Nigella.
*Galerie: De allereerste Neuhauswinkel was gevestigd in de Koninginnegalerij en hier werden ook de praline en de ballotin uitgevonden. "Galerie" is een praline met een aroma van karamel die net is gemaakt op de oude wijze, in koperen ketels.
* Frédéric: Frédéric, zoon van de stichter, breidt het gamma van chocolade versnaperingen en snoepgoed gevoelig uit. "Frédéric" is een heerlijk romige ganache met vers gebrande hazelnootjes.
*Louise: echtgenote van Jean Neuhaus, ligt aan de basis van de uitvinding van de ballotin.Deze praline bestaat uit ganache van melkchocolade uit Java, met een heerlijk pure melksmaak.
* Suzanne: dochter van Louise en Jean Neuhaus Jr, en een bekende zangeres. Aan Suzanne danken we de Manon-pralines, omwille van het grote succes dat ze kende met de opvoeringen van de opera Manon Lescaut in de Munt. Deze combinatie van praliné en ganache met framboos staat garant voor een subtiele frisse toets.
* Adelson: Adelson De Gavre trouwde met Suzanne Neuhaus en creëerde het recept van de pralines Caprice en Tentation. "Adelson" is een praliné 'op oude wijze', een authentieke mix van hazelnootjes, amandelen en suiker.
De Discovery Collection krijgt binnenkort een waardige verpakking: een ultra-elegant en trendy doosje dat er een fantastisch cadeau van maakt. De pralines zijn beschikbaar vanaf half april in alle Neuhauswinkels. RVH.
De vernieuwde Stimorol, hippe verpakking en een lust voor de smaakpapillen!
Kauwgom kauwen is in! Wist je dat 70% van de actieve Belgische bevolking kauwgom kauwt? Thuis, op het werk, onderweg, voor de tv, voor een frisse adem of gewoon omdat het lekker is... En wie kent er niet Stimorol, de 'original'? Dit nummer 1 kauwgommerk in België brengt nu een vernieuwd product met een nog sterkere smaakervaring in een gloednieuwe, handige verpakking die de oude vervangt. Een lust voor het oog én voor de smaakpapillen: surprisingly original!
In een onderzoek bleek dat kauwgomgebruikers vooral veel belang hechten aan het gebruiksgemak van een verpakking zoals het openen ervan en het meenemen onderweg. De nieuwe verpakking vervangt de oude 'foil' verpakking, waar 12 stuks kauwgom op een rijtje verpakt waren. Losse kauwgom in de broekzak of de handtas waren daarbij vaak het gevolg. Daarom komt Stimorol nu met een superhandige nieuwe verpakking die makkelijk open en dicht gaat er ook nog eens 'cool' uitziet! De sterke verpakking zorgt bovendien voor extra bescherming en hygiëne.
Uit onderzoek blijkt dat de smaak de belangrijkste reden is dat mensen kauwgom kauwen. Ook de kauwgom zelf kreeg een 'make-over': ze zijn groter, zwaarder en hebben een aangenamere structuur. Samen zorgt dit voor een nieuwe en verbeterde kauwervaring en een perfecte smaak!Het nieuwe gamma, met de smaken Original, Strong Peppermint, Fresh Eucalyptus, Chlorophylle en Wild Cherry is volledig suikervrij.
Stimorol bestaat al meer dan een halve eeuw en werd aanvankelijk in Denemarken verkocht als een keeltabletje. De vernieuwde Stimorol wordt op de Belgische markt gebracht en is nog nergens anders verkrijgbaar. RVH.
De tourbillon, één van de specialiteiten van Franck Muller, is een complicatie die hoog staat aangeschreven bij de liefhebbers van luxehorloges.
Dit jaar presenteert de horlogemaker uit Geneve de collectie Tourbillon Grande Date, met naast de tourbillon ook volgende functies: uren en minuten in het midden, datumvenstertje onder de 12, dagweergave in een ronde teller op 8u30 en aanduiding van een tweede tijdzone middels een GMT-wijzer op 3u30.
Het handig opwindbare uurwerk is ontworpen door de beste meester-horlogemakers en bevestigt de voorliefde van het Zwitserse merk voor verfijnde complicaties.
De wijzerplaat in klassieke tinten met zonmotief en doorzichtige lak laat de in verschillende varianten leverbare onderdelen bijzonder fraai uitkomen. De verzamelaar heeft de keuze uit diverse uitvoeringen. Prijzen 127.800 tot 145.550. RVH.
Brussels Airlines introduceert nieuwe b.business reisklasse
Vanaf 28 maart, de start van het zomerseizoen in de luchtvaart, hebben de Brussels Airlines passagiers die gebruik maken van het Europese vluchtaanbod de keuze uit drie reisformules. Naast de bestaande succesvolle economy formules b.flex economy + en b.light economy die onverminderd aangeboden worden, kunnen passagiers voortaan ook in een nieuwe b.business business klasse vliegen. Met deze nieuwe, derde reisklasse, wil Brussels Airlines nog beter de verschillende doelgroepen aanspreken.
b.business is een echte, volwaardige business reisklasse (C Class) voor het topsegment passagiers dat extra comfort en een premium service wil tijdens de vluchten binnen Europa.
Passagiers die voor b.business kiezen genieten zowel op de luchthaven als aan boord van de Brussels Airlines vluchten van talrijke servicevoordelen. De b.business passagier geniet op Brussels Airport van een gratis upgrade naar de VIP parking.
B.business passagiers krijgen bijvoorbeeld altijd gratis toegang tot lounges met gratis
drankjes en snacks. Tickets zijn altijd wijzigbaar en er mag maar liefst 16 kilogramhandbagage mee aan boord worden genomen en 30 kilogram ruimbagage. De middelzetel wordt altijd vrijgehouden voor extra privacy en comfort en er wordt aan boord een premium maaltijd inclusief champagne en Belgische pralines geserveerd. Wie vaak b.business reist krijgt extra vliegmijlen en kan zo sneller sparen voor gratis vluchten.
In economy class blijven passagiers, net zoals vandaag, de keuze hebben uit b.flex economy + en b.light economy.
b.flex economy + is dé Europese reisformule voor zakenklanten die geen business class willen of mogen reizen maar toch ticketflexibiliteit en service (snelle check-in, gratis maaltijd en drankjes, bagage ) willen.
Met de b.light economy formule richt Brussels Airlines zich dan weer naar de prijszoekers die voor vliegreizen binnen Europa vooral op zoek zijn naar goedkope tickets en die tevreden zijn met een beperkte bagagetoelating en een betalende service aan boord. b.light economy spreekt vooral toeristen aan die geen ticketflexibiliteit wensen en een vliegtuigvakantie willen reserveren.
« Met b.business introduceren we nu een topproduct dat zich richt tot de zeer veeleisende passagier die een topservice van internationaal niveau wenst, zegt Brussels Airlines Managing Director Bernard Gustin. Nu we binnenkort toetreden tot de Star Alliance en zo een wereldwijd vluchtaanbod kunnen voorstellen is b.business een meerwaarde voor zakenreizigers. De volgende maanden plannen we voor deze doelgroep nog talrijke andere voordelen en nieuwigheden met o.m. een uitbreiding van ons frequent flyer programma.
De introductie van b.business betekent evenwel niet dat Brussels Airlines de andere reisformules afbouwt. Managing Director Bernard Gustin: « Ruim dertig procent van onze passagiers kiest vandaag voor de b.flex economy + reisformule en is zeer tevreden met de talrijke voordelen van dit aanbod en uiteraard met de b.flex economy + prijzen. We blijven dan ook onverminderd b.flex economy + uitbreiden en promoten als een uitstekende economy reisformule. b.flex economy + is de aangewezen reisoplossing voor wie niet in business class mag reizen. Onze b.light economy formule heeft zich dan weer bewezen als een perfect prijs/kwaliteit alternatief voor het aanbod van de lowcost maatschappijen en is een uitstekend product voor wie naar vakantiebestemmingen wil vliegen zoals Malaga, Faro, Sevilla, Firenze, Catania, Krakow, Palma, Barcelona, Athene, Catania, Palermo, Napels, Marseille of Nice. Als je analyseert hoeveel b.light economy zetels Brussels Airlines op jaarbasis aanbiedt dan zijn we met deze formule met voorsprong de grootste lowfare aanbieder voor alle vliegreizen van en naar Brussel. RVH.
De tijd dat barbecuen slechts stond voor één kooktechniek is al lang voorbij. Weber biedt tal van verschillende kooktechnieken, die van het buiten koken (en buiten eten) een zeer gevarieerde belevenis maken.
Allereerst is er de directe braadmethode, en dat is ook de meest klassieke: het product wordt op de grill gelegd en zo gegaard. Geschikt voor producten met een maximale gaartijd van 25 minuten. Uiteraard met gesloten deksel.
Dan is er de indirecte braadmethode. Deze methode is aangewezen voor producten met een gaartijd van meer dan 25 minuten: een gebraad, een hele kip, maar ook vis, cake of brood. De hitte komt van de zijkant (bij houtskoolbarbecues worden de gloeiende briketten naar de zijkant geschoven met een druipbak in het midden, bij gasbarbecues worden enkel de buitenste branders aangestoken) en onder het gesloten deksel circuleert de hete lucht, zoals bij een convectieoven.
Of leg eens een plancha op de barbecue: een bakplaat uit geëmailleerd gietijzer, met een getande en een gladde zijde. Deze kooktechniek komt uit de Spaanse keuken, en heeft bij ons al vele harten veroverd. Het is een zeer gezonde en smakelijke manier van koken, omdat er geen enkele bijkomende vetstof nodig is. En voor wie al van s ochtends vroeg wil barbecuen: op de gladde zijde kan je ook pannenkoeken, spek en eieren bereiden. Barbecue-breakfast!
We blijven in het zonnige zuiden met de pizzasteen waarmee de barbecue-creativiteit in alle richtingen tegelijk kan vertrekken: bak hierop je eigen pizza del chef (met enkel de ingrediënten die je het liefste lust) of een heerlijke taart, een brood of muffins.
De wok kooktechniek komt uit het Verre Oosten: Chinese soldaten bereidden hun maaltijd in de wok op een heel klein vuurtje, zodat vlammen en rook hun aanwezigheid niet zouden verraden. De roestvrijstalen wok van Weber past precies in de kuip van een One Touch 57 cm en zo kan je ook deze kooktechniek in de buitenkeuken gebruiken. RVH.
Aqualibi heeft 30% meer bezoekers ten opzichte van vorig jaar ontvangen tijdens de carnaval periode. De stijging van het aantal bezoekers van Aqualibi over de laatste drie jaar bevestigt zich. Families die op bezoek komen tijdens deze winterperiode zijn op zoek naar een leuke ontspanning in de constante tropische hitte van 29°C. Een daguitstap in Aqualibi beschouwen zij als het ideale alternatief op een gemiste skivakantie of tropische reis.
Het park Walibi bereidt zich ondertussen vol overtuiging voor op het nieuwe seizoen. Het park ontvangt de nieuwe bezoekers vanaf zondag 5 april. Er is nu al een stijging in groepsreserveringen (scholen, bedrijven, ) merkbaar ten opzichte van 2008. RVH.
POINT-VIRGULE ® LANCEERT NIEUWE GENERATIE BAKVORMEN IN
SAMENWERKING MET KOOKEILAND EN PIET HUYSENTRUYT ®!
Point-Virgule® zorgt met deze collectie voor een volledige ommezwaai in de bakwereld. Naast de traditionele bakvormen in metaal en silicone, lanceert Point-Virgule® met Point-Virgule Baking® immers een volledige collectie bakvormen vervaardigd uit een hoogtechnologische kunststof: polymeer.
Dit materiaal dat werd ontworpen in samenwerking met de NASA biedt oneindig veel voordelen. De nieuwe bakvormen zijn niet alleen 3x lichter dan de metalen bakvormen, bovendien roesten ze niet en zijn ze daardoor ook veel hygiënischer. Daarnaast bezit polymeer uitstekende antikleefeigenschappen waardoor weinig of geen gebruik van vetstof vereist is.
Deze bakvormen kunnen zowel in de diepvries (erg handig om op voorhand het deeg reeds in de vormen te bewaren en later af te bakken), in de koelkast, in de oven en in de microgolfoven! De bakvormen zijn vaatwasbestendig en daarenboven onbreekbaar en onvervormbaar. Ze worden gekenmerkt door een hoge krasbestendigheid en een zeer lange levensduur.
Deze eco bakvormen zijn niet alleen recycleerbaar, ze bevatten bovendien 0% PTFE en 0% PFOA. Bij oververhitting komen geen toxische dampen vrij en ook de productie is milieuvriendelijk. Daarnaast wordt met deze bakvormen ook het energieverbruik opmerkelijk beperkt! RVH.