De Meester-koks vanBelgië openen hun deuren voor de jongeren
Never change a winning team! Verander nooit een formule die goed werkt. Daarom lanceren de leden van de Vereniging van Meesterkoks van België opnieuw hun langzamerhand vermaarde Week van de Jongeren, die dit jaar gehouden zal worden tussenmaandag 24 september en zondag 30 september, en dit voor de elfde editie keer !
Voor wie het nog niet weet: dit initiatief, dat elk jaar een groter succes kent, is bedoeld om degenen die de klanten van morgen zullen zijn van deze fraaie restaurants, op een toegankelijke manier te laten kennismaken met de schatten van onze gastronomie. De Meesterkoks van België mobiliseren dus ook dit jaar weer en openen hun deuren voor hun toekomstige klanten. Zij geven de nieuwe generatie (jongeren van 18 tot 25 jaar) de gelegenheid te proeven van de ware gastronomie en zonder hun oudersde weg naar deze prestigieuze etablissementen te ontdekken, door het volgende prachtige concept: de gasten hoeven niet meer dan 40 per persoon te betalen! Voor dit bedrag krijgen ze een menu van drie gangen geserveerd (voorgerecht, hoofdschotel, nagerecht, aperitief, amuses, wijnen, water en koffie).
Zich goed bewust van hun pedagogische rol, willen de Meesterkoks van België de jongeren aldus warm maken voor het magische universum van de goede tafel. In 2011 hebben door dit geweldige initiatief bijna 8000 monden (bij de start in 2001 waren het er nog maar 1000) kunnen genieten van een voorrecht dat voor één keer per jaar niet gereserveerd is voor de ouderen De koks willen deze jongeren ook uitleggen en tonen dat de gastronomie niet altijd een luxe hoeft te zijn en dat het vooral gaat om de intelligente benadering van de echte smaak en om het bezonnen gebruik van goede producten.
Kortom, een schitterende uitwisseling, die logischerwijs de jongeren uitstekend bevalt, omdat ze een nieuwe wereld ontdekken. Maar ook de koks zijn er gelukkig mee en het ontroert hen soms als ze zien hoe geestdriftig al diegenen zijn die in de toekomst zeker weer bij hen aan tafel zullen komen.
Practisch : jongeren kunnen bij een 40-tal leden van de Vereniging van Meesterkoks van België voor 40 genieten van een menu dat omvat: aperitief, amuses, voorgerecht, hoofdschotel, nagerecht, aangepaste wijnen, water en koffie. Dit door eenvoudigweg te reserveren vanaf 10 september. www.meesterkoks.be De lijst van de deelnemende restaurants en van de manieren waarop gereserveerd kan worden, zal op die datum beschikbaar zijn.
De ibis Styles-familie, het all-inclusive budget- en designmerk van de Accor-groep, blijft maar groeien. Het ibis Styles hotel & meeting center Louvain-la-Neuve is de jongste telg van de keten. Dit voormalige Mercure-hotel telt 19 vergaderzalen en beschikt hiermee over een sterk seminar-aanbod.
ibis Styles hotel & meeting center Louvain-la-Neuve is de derde vestiging van het designmerk. Het hotel is gelegen in een groene omgeving, aan de rand van het beschermde Bois de Lauzelle en van de vier golfbanen in de regio.Het hotel is makkelijk bereikbaar zowelmet de auto als methet openbaar vervoer en beschikt over een grote gratis parking Prachtig gelegen in een groene omgeving de plek bij uitstek om middenin de natuur te vergaderen, tot rust te komen, te genieten vanzijn terras of iets te nuttigen in zijn resto-bar.
De 77 hotelkamers zijn onlangs gerenoveerd en ademen de moderne en dynamischesfeer die zo kenmerkend is voor ibis Styles. Het design en de frisse kleuren geven de kamerseen unieke uitstraling. De kamers beschikken over kwalitatief hoogwaardige voorzieningen: een bed, een dekbed en relaxing hoofdkussens, een flatscreen en gratis wifi. Het balkon met uitzicht op de tuin maakt het plaatje compleet.
Vanaf 79 euro voor 1 persoon en 89 euro voor 2 personen kunnen zowel zakelijke gasten als vakantiegangers profiteren van een all-inprijs voor kamer, ontbijt en onbeperkt wifi. Het royale karakter van het merk komt ook tot uiting in de kleine extraatjes, zoals de zithoek waar gasten zelf de hele dag gratis koffie, thee of mineraalwater kunnen halen.
ibis Styles hotel Louvain-la-Neuve Boulevard de Lauzelle 61 B-1348 Louvain-la-Neuve - Tel.: +32 10 45 07 51
Van zaterdag 29 september tot en met donderdag 4 oktober 2012 opent Mobicar12 de deuren. De volledige sector van de vrijetijdsvoertuigen zal op de afspraak zijn op deze feestelijke 50ste editie, met meer dan 700 modellen in paleizen 6, 7, 9 en 11 van Brussels Expo. Een niet te missen evenement dus voor wie houdt van reizen in alle vrijheid.
Om deze jubileumeditie extra in de verf te zetten zet organisator BCCMA tijdens het salon een unieke tentoonstelling op, waarbij een aantal prachtige antieke modellen te bewonderen zijn. Deze oude gloriën uit de jaren vijftig en zestig werden alle in België gefabriceerd, en zetten dus meteen nog eens in de verf dat ons land met onder meer fabrikanten als De Reu en Wawa over echte pioniers beschikte. Voor een maximum contrastwaarde kan men daarna de ultramoderne Cabby 800 FTM Flexi Caienna gaan bewonderen, een uitzonderlijke droomcaravan, met een duizelingwekkend prijskaartje van 82.000. De Caienna is dan ook uitgerust met de meest moderne en luxueuze snufjes: designbadkamer, zonnedak, vloerverwarming, mediacenter The sky is the limit! Zo kan men met eigen ogen zien welke evolutie de vrijetijdsvoertuigen hebben doorgemaakt op het vlak van materiaal, afmetingen en comfort.
Sinds de eerste editie in het Dudenpark in 1963 legde ook het salon Mobicar een lange weg af. In 1982, na een paar jaren in het Rogiercentrum onderdak te hebben gevonden, realiseerde het salon de verhuis naar Brussels Expo, en kreeg sindsdien een steeds sterkere uitstraling, die perfect samenging met de groei in de sector.
In 2011 werden in Europa bijvoorbeeld niet minder dan 155650 nieuwe vrijetijdsvoertuigen geregistreerd, een stijging ten opzichte van 2010 met 3,4 procent. Dit is vooral te danken aan de stijging bij de motorhomes (+ 9.1 procent). Vooral de Duitse markt functioneerde daarbij als motor, met een stijging van 10,9% bij de caravans en 20,1% bij de motorhomes.
In tegenstelling tot zuiderse landen als Italië en Spanje, die in economisch bijzonder zwaar weer zitten, kan België uitstekende cijfers voorleggen. Bij de motorhomes wordt in 2011 met in totaal 2.800 nieuwe registraties een stijging van 12,0% opgetekend, bij de caravans blijft het aantal registraties gelijk ten opzichte van 2010 (1.500). België doet het daarbij beter dan het Europese gemiddelde.
Ook de tweedehandsmarkt mag niet uit het oog worden verloren. In België werden in 2011 5.247 tweedehands caravans geregistreerd en 6671 tweedehands motorhomes. Vandaag telt België in totaal bijna 96.000 caravans en motorhomes, die hun eigenaars een absoluut gevoel van vrijheid geven en die hen toelaten er op uit te trekken waar en wanneer zij maar willen. Ongeveer 26.000 stacaravans betekenen voor heel wat families het genot van een tweede verblijfplaats om weekends en vakanties door te brengen.
Op Mobicar 12 kan men de nieuwe modellen voor 2013 van toercaravans, stacaravans, motorhomes, voortenten en toebehoren ontdekken, evenals de laatste trends op het vlak van de inrichting van de voertuigen. Wie met vragen zit kan bovendien terecht bij één van de talrijk aanwezige vrijetijdstoerismeclubs.
Delifrais, delicatessenzaak met respect voor terroir
Delifrais is een delicatessenzaak waar echte liefde voor lekker eten het verschil maakt. Hier zijn de kazen precies à point gerijpt, hier beent de zaakvoerder en kok Peter Vermeren nog zelf de hammen uit.
Kwaliteit en authenticiteit worden steeds belangrijker, legt Peter Vermeren uit. Kijk naar de culinaire wereld, die ik als kok aandachtig volg. Door alle trends heen en voorbij alle tv-kookprogrammas zie je dat mensen vragen om echte, proefbare kwaliteit, en die is dikwijls verbonden is met de streek. Daarom heeft een Kobe Desramault zulk een succes, daarom is Noma uit Kopenhagen het beste restaurant ter wereld. Beiden geven de grootste aandacht aan duurzame, lokale producten, ze weten traditie en vernieuwing perfect te paren. En zo gaan wij op zoek naar de fijnste hammen en kazen uit Europa, producten die vanuit diezelfde filosofie gemaakt zijn, met zorg, met tijd. Het is geen toeval dat je hier in onze winkel de flessen Bornem abdijbier uitgestald ziet. Dit bier is puur natuur, even rijk en indrukwekkend van smaak als wijn, een lokaal product waar we veel te bescheiden over zijn.
Kaas is bijvoorbeeld een edel product dat in veel gevallen te weinig zorg krijgt. Bij ons vind je geen voorgepakte kaas want kaas moet gecontroleerd kunnen ademen. Het is een levend product dat secuur reageert op temperatuur en luchtvochtigheid. Daarom affineren we onze kaas zelf: niets is zo lekker als een perfect stuk gerijpte kaas, denk aan een camembert die op punt is, de fantastische complexiteit van een goed gerijpte stilton ... en elke kaas heeft zijn moment suprême. Voor het affineren hebben we een speciale glazen affinagekast die klanten achteraan in de winkel zien staan. Wees gerust dat je het verschil proeft. Wij zullen trouwens in het najaar met een eigen kaas naar buiten komen, uit de streek, maar het is te vroeg daar nu al iets over te vertellen. Proeven kan trouwens bij ons in de zaak.
Goede ham is al even delicaat als kaas. Daarom been ik zelf de hammen uit. Zo voel ik de structuur van het vlees, ik ruik en ik ervaar het product. En de ene ham is de andere niet. Een pata negra is anders dan een gedroogde Italiaanse ham, enzovoorts. Wat we sowieso doen met onze charcuterie is die opgerold verkopen. Veel fijne vleeswaren zijn namelijk gevoelig voor uitdroging: opgerold behouden ze meer de bewaarcondities van het grotere stuk waar ze vandaan komen en dat proef je in de aromas.
Over brood kan ik je eenzelfde verhaal vertellen. We verkiezen geen industrieel brood te verkopen. Ik heb daar niets tegen, maar ik proef wel het verschil met echt natuurbrood dat goed en meermaals heeft kunnen rijzen. Nu bieden we authentiek ambachtelijk brood aan op zaterdag, ongesneden, en dat is een groot succes.
Klanten kunnen overigens in de zaak zelf genieten van fijne broodjes en wat al meer. Recent stonden bijvoorbeeld drie Italiaans geïnspireerde broodjes op het menu: pane levoni, pane mantovano en pane modena. Met de beste hamsoorten en kazen uit Italië, het land waar ze de slowfood hebben uitgevonden! En zoiets smaakt fantastisch met een blonde tripel van Bornem. Kom proeven en je bent overtuigd.
Kaas wordt al sinds mensenheugenis in de regio Bornem geproduceerd en binnenkort vinden we onder die rijke waaier van streekkazen een mooie nieuweling, het Bornems Paterke. Dit stevige ronde kaasje is gemaakt met alle respect voor het ambacht en met Bornem abdijbier als smaakmaker. Een must voor wie kwaliteit omarmt!
Met 48 procent vet en Bornems bier in zijn recept is dit een kaas die aansluit op onze eeuwenoude abdijcultuur. Abdijen waren duizend jaar geleden al veilige thuishavens waar niet alleen de Heer werd geloofd, maar ook de innerlijke mens werd verzorgd. De monniken werkten op het land, cultiveerden gevarieerde kruidentuinen en staan nog altijd en bovenal bekend om hun formidabele bieren en kazen. Op die traditie wilde Peter Vermeren van Delifrais voortbouwen met de hulp van de kaasmakers van de Vierhoekhoeve, die bedreven zijn in kaasbereidingen met bier.
De Vierhoekhove is een familieboerderij waar nog volgens de ambachtelijke traditie wordt gewerkt, met dagverse rauwe melk van de eigen koeien. Als bier voor het Bornems Paterke werd bruin Bornem abdijbier gekozen. Het resultaat is een heerlijke kaas van ongeveer een halve kilo, met fijne toetsen van hop en mout. U kunt deze nieuwe streekkaas ontdekken op de Dag van de Klant, 22 september, in Delifrais. Apropos, wanneer u gaat proeven: kaasvetten verteren beter in combinatie met bier dan met wijn. Probeer er eens een lekker Bornem abdijbier bij.
DeliFrais is een delicatessenzaak waar echte liefde voor lekker eten het verschil maakt. Hier zijn de kazen precies à point gerijpt, hier beent de zaakvoerder en kok Peter Vermeren nog zelf de hammen uit. Artisanale kwaliteit, streekproducten en terroir zijn sleutelwoorden voor Peter Vermeren.
De ibis Styles-familie, het all-inclusive budget- en designmerk van de Accor-groep, blijft maar groeien. Het ibis Styles hotel & meeting center Louvain-la-Neuve is de jongste telg van de keten. Dit voormalige Mercure-hotel telt 19 vergaderzalen en beschikt hiermee over een sterk seminar-aanbod.
ibis Styles hotel & meeting center Louvain-la-Neuve is de derde vestiging van het designmerk. Het hotel is gelegen in een groene omgeving, aan de rand van het beschermde Bois de Lauzelle en van de vier golfbanen in de regio.Het hotel is makkelijk bereikbaar zowelmet de auto als methet openbaar vervoer en beschikt over een grote gratis parking Prachtig gelegen in een groene omgeving de plek bij uitstek om middenin de natuur te vergaderen, tot rust te komen, te genieten vanzijn terras of iets te nuttigen in zijn resto-bar.
De 77 hotelkamers zijn onlangs gerenoveerd en ademen de moderne en dynamischesfeer die zo kenmerkend is voor ibis Styles. Het design en de frisse kleuren geven de kamerseen unieke uitstraling. De kamers beschikken over kwalitatief hoogwaardige voorzieningen: een bed, een dekbed en relaxing hoofdkussens, een flatscreen en gratis wifi. Het balkon met uitzicht op de tuin maakt het plaatje compleet.
Vanaf 79 euro voor 1 persoon en 89 euro voor 2 personen kunnen zowel zakelijke gasten als vakantiegangers profiteren van een all-inprijs voor kamer, ontbijt en onbeperkt wifi. Het royale karakter van het merk komt ook tot uiting in de kleine extraatjes, zoals de zithoek waar gasten zelf de hele dag gratis koffie, thee of mineraalwater kunnen halen.
ibis Styles hotel Louvain-la-Neuve Boulevard de Lauzelle 61 B-1348 Louvain-la-Neuve - Tel.: +32 10 45 07 51
Delifrais, delicatessenzaak met respect voor terroir
Delifrais is een delicatessenzaak waar echte liefde voor lekker eten het verschil maakt. Hier zijn de kazen precies à point gerijpt, hier beent de zaakvoerder en kok Peter Vermeren nog zelf de hammen uit.
Kwaliteit en authenticiteit worden steeds belangrijker, legt Peter Vermeren uit. Kijk naar de culinaire wereld, die ik als kok aandachtig volg. Door alle trends heen en voorbij alle tv-kookprogrammas zie je dat mensen vragen om echte, proefbare kwaliteit, en die is dikwijls verbonden is met de streek. Daarom heeft een Kobe Desramault zulk een succes, daarom is Noma uit Kopenhagen het beste restaurant ter wereld. Beiden geven de grootste aandacht aan duurzame, lokale producten, ze weten traditie en vernieuwing perfect te paren. En zo gaan wij op zoek naar de fijnste hammen en kazen uit Europa, producten die vanuit diezelfde filosofie gemaakt zijn, met zorg, met tijd. Het is geen toeval dat je hier in onze winkel de flessen Bornem abdijbier uitgestald ziet. Dit bier is puur natuur, even rijk en indrukwekkend van smaak als wijn, een lokaal product waar we veel te bescheiden over zijn.
Kaas is bijvoorbeeld een edel product dat in veel gevallen te weinig zorg krijgt. Bij ons vind je geen voorgepakte kaas want kaas moet gecontroleerd kunnen ademen. Het is een levend product dat secuur reageert op temperatuur en luchtvochtigheid. Daarom affineren we onze kaas zelf: niets is zo lekker als een perfect stuk gerijpte kaas, denk aan een camembert die op punt is, de fantastische complexiteit van een goed gerijpte stilton ... en elke kaas heeft zijn moment suprême. Voor het affineren hebben we een speciale glazen affinagekast die klanten achteraan in de winkel zien staan. Wees gerust dat je het verschil proeft. Wij zullen trouwens in het najaar met een eigen kaas naar buiten komen, uit de streek, maar het is te vroeg daar nu al iets over te vertellen. Proeven kan trouwens bij ons in de zaak.
Goede ham is al even delicaat als kaas. Daarom been ik zelf de hammen uit. Zo voel ik de structuur van het vlees, ik ruik en ik ervaar het product. En de ene ham is de andere niet. Een pata negra is anders dan een gedroogde Italiaanse ham, enzovoorts. Wat we sowieso doen met onze charcuterie is die opgerold verkopen. Veel fijne vleeswaren zijn namelijk gevoelig voor uitdroging: opgerold behouden ze meer de bewaarcondities van het grotere stuk waar ze vandaan komen en dat proef je in de aromas.
Over brood kan ik je eenzelfde verhaal vertellen. We verkiezen geen industrieel brood te verkopen. Ik heb daar niets tegen, maar ik proef wel het verschil met echt natuurbrood dat goed en meermaals heeft kunnen rijzen. Nu bieden we authentiek ambachtelijk brood aan op zaterdag, ongesneden, en dat is een groot succes.
Klanten kunnen overigens in de zaak zelf genieten van fijne broodjes en wat al meer. Recent stonden bijvoorbeeld drie Italiaans geïnspireerde broodjes op het menu: pane levoni, pane mantovano en pane modena. Met de beste hamsoorten en kazen uit Italië, het land waar ze de slowfood hebben uitgevonden! En zoiets smaakt fantastisch met een blonde tripel van Bornem. Kom proeven en je bent overtuigd.
Valrhona breidt zijn assortiment Créations Gourmandes uit en introduceert zijn eerste tablet witte chocolade, samen met een nieuw tablet melkchocolade.
Het Huis Valrhona, een echt begrip in de wereld van de chocolade, heeft zijn knowhow en passie voor chocolade gebundeld voor het creëren van twee nieuwe tabletten die elke zoetekauw zullen doen smelten van genot. 2 nieuwe lekkernijen om zalig van te smullen:
Caramélia Perles Craquantes: een smeuïg melklaagje met een intense en romige karamelsmaak, gecombineerd met knapperige gepofte tarwe.
Ivoire Framboise: lichtzoete witte chocolade met een subtiel vanillearoma, gecombineerd met stukjes framboos, waarvan de lichte zuurheid contrasteert met het zoete van de witte chocolade.
Deze twee nieuwe Créations Gourmandes zijn geraffineerd en verfijnd van smaak, een ware streling voor de smaakpapillen van fijnproevers! Caramélia Perles Craquantes en Ivoire Framboise zijn het resultaat van een exclusieve knowhow, een basiswaarde voor het Huis Valrhona. In deze combinaties komt de aromatische rijkdom van de vermaarde Valrhona-chocolade optimaal tot uiting, dankzij heerlijke recepten die beslist in de smaak zullen vallen bij de liefhebbers van fijne en originele smaken.
Te koop in delicatessenzaken vanaf 10 september 2012
Aanbevolen verkoopprijs van tablet van 100g: 4,50
Valrhona is een Franse chocoladefabrikant die al sinds 1922 kwaliteitschocolade maakt. Valrhona, opgericht door een patissier voor patissiers, stelt zijn expertise, hoge kwaliteitseisen en passie al 90 jaar lang volledig in dienst van professionals in de gastronomische sector, om elk chocolademoment tot een bijzondere belevenis te maken. De chocolade van Valrhona is de keuze van topchefs en patissiers over de hele wereld, vanwege zijn ongekende smaaksensatie, die keer op keer verbeterd wordt door steeds weer verrassende innovaties. De ambitie van Valrhona is om de gastronomie breed onder de mensen te verspreiden, door het ontwikkelen van chocolade in verschillende smaken, die elk uniek en tegelijkertijd herkenbaar zijn en telkens weer weten te verrassen, en waarvan men elke keer nóg meer geniet. Valrhona hecht grote waarde aan dialoog en ethiek en onderhoudt daarom hechte en langdurige samenwerkingsrelaties met haar producenten en met topchefs, vanuit respect voor mens en natuur.
Daarnaast gaat ze ook graag aan de slag met technische innovaties. Carvi bijvoorbeeld is een dekbedset met een geborduurd lijnenspel dat de glooiende golfjes van zacht deinend water weergeeft. Voordien had ik al vaak geëxperimenteerd om dat mooi weer te geven, maar pas toen we een nieuw programma installeerden op onze borduurmachine vond ik het resultaat mooi genoeg om ermee verder te gaan.
En dan zijn er nog de externe designers, met wie Mirabel graag mee samenwerkt. Zo schreef Brody Neuenschwander -de bekende kalligraaf is vooral geloofd door zijn kalligrafische bijdragen in de films van Peter Greenaway Shakespeares bekendste sonnet volledig uit in kalligrafie voor Slabbinck. Het resultaat is Brody, een gracieuze set bedlinnen die beetje bij beetje de liefdevolle verzen van de dichter onthult in een sierlijk maar eigenzinnig schrift.
Tien jaar later blikt Mirabel met trots terug op tal van internationale maatwerkprojecten mét prestige. Zo heb ik recent een privévliegtuig aangekleed en liggen er in Saint-Tropez en Monaco 3 luxejachten met een Slabbinck-bekleding, lacht ze. Eigenlijk zijn er in die 10 jaar continu mijlpalen geweest. Onze eerste deelname aan Maison & Objet, de start van de samenwerking met onze agent Christian Chabrier, van wie we onnoemelijk veel geleerd hebben en uiteraard ook het moment waarop we beseften dat we de weg van maatwerk moesten inslaan. Net dat maakt ons anders dan de anderen. Net dat is onze specialiteit. Elke bestelling is anders. En daardoor kennen wij geen routine. Vaak worden we zelfs verrast door wat onze klanten bestellen. Dat maakt dit een hele leuke collectie om mee te werken!
Wat de toekomst betreft, is Mirabel minstens even enthousiast. Het opbouwen van meer naamsbekendheid voor haar collectie ziet ze als haar voornaamste prioriteit de komende jaren. En dat wereldwijd. In België hebben we al een sterke basis, ook omdat de naam Slabbinck ons voorgaat, maar toch kan het nog beter. En ook in Frankrijk, waar we vooral privéprojecten realiseren via binnenhuisarchitecten, timmeren we al aan de weg. De komende jaren wil ik ons werkgebied zeker nog verder uitbreiden. De Verenigde Staten bijvoorbeeld, het Verenigd Koninkrijk en ook Duitsland staan nog op mijn verlanglijstje, glimlacht Mirabel afsluitend.
Kaas wordt al sinds mensenheugenis in de regio Bornem geproduceerd en binnenkort vinden we onder die rijke waaier van streekkazen een mooie nieuweling, het Bornems Paterke. Dit stevige ronde kaasje is gemaakt met alle respect voor het ambacht en met Bornem abdijbier als smaakmaker. Een must voor wie kwaliteit omarmt!
Met 48 procent vet en Bornems bier in zijn recept is dit een kaas die aansluit op onze eeuwenoude abdijcultuur. Abdijen waren duizend jaar geleden al veilige thuishavens waar niet alleen de Heer werd geloofd, maar ook de innerlijke mens werd verzorgd. De monniken werkten op het land, cultiveerden gevarieerde kruidentuinen en staan nog altijd en bovenal bekend om hun formidabele bieren en kazen. Op die traditie wilde Peter Vermeren van Delifrais voortbouwen met de hulp van de kaasmakers van de Vierhoekhoeve, die bedreven zijn in kaasbereidingen met bier.
De Vierhoekhove is een familieboerderij waar nog volgens de ambachtelijke traditie wordt gewerkt, met dagverse rauwe melk van de eigen koeien. Als bier voor het Bornems Paterke werd bruin Bornem abdijbier gekozen. Het resultaat is een heerlijke kaas van ongeveer een halve kilo, met fijne toetsen van hop en mout. U kunt deze nieuwe streekkaas ontdekken op de Dag van de Klant, 22 september, in Delifrais. Apropos, wanneer u gaat proeven: kaasvetten verteren beter in combinatie met bier dan met wijn. Probeer er eens een lekker Bornem abdijbier bij.
DeliFrais is een delicatessenzaak waar echte liefde voor lekker eten het verschil maakt. Hier zijn de kazen precies à point gerijpt, hier beent de zaakvoerder en kok Peter Vermeren nog zelf de hammen uit. Artisanale kwaliteit, streekproducten en terroir zijn sleutelwoorden voor Peter Vermeren.
Belgisch haute couture linnen: gedreven door passie de wereld rond
De collectie bed-, bad-en tafellinnen van Mirabel Slabbinck viert dit jaar haar 10e verjaardag. Een collectie haute couture linnen die zich kenmerkt door sobere, tijdloos strakke lijnen en eenvoudige klasse, vervaardigd met stoffen van de hoogste en fijnste kwaliteit. De kracht van dit Belgische label? Die zit m in de meer dan 100 jaar metierervaring van het Brugse atelier van Slabbinck, waar de hele collectie van ontwerp tot afwerking vervaardigd wordt. En in de passie van Mirabel Slabbinck, die als allereerste vrouwelijke telg al van bij de start het creatieve en zakelijke brein achter de collectie is.
Wat ooit begon als een klein borduuratelier in 1903, is nu een internationaal gerenommeerd textielbedrijf met ruim 100 jaar ervaring en een ongeëvenaard vakmanschap. Ondertussen staat de 4e generatie Slabbinck aan het roer van het Brugse atelier. En één van hen is Mirabel Slabbinck, die 10 jaar geleden startte met de exclusieve collectie bed-, bad-en tafellinnen die sinds kort haar naam draagt.
De passie voor exclusieve kwaliteitsstoffen kreeg Mirabel met de paplepel mee. Het Brugse Slabbinck geniet wereldfaam in de confectie van liturgische gewaden, altaarlinnen en vaandels. Niet meteen een groeiende markt, dat besefte de familie Slabbinck ruim 10 jaar geleden erg goed. Dus besloten ze om de knowhow van hun atelier in Brugge en hun liefde voor het vak uit te dragen naar een exclusieve collectie bed-, bad-en tafellinnen.
De collectie van Mirabel typeert zich door zorgvuldig gekozen kleurtinten en stoffen van de fijnste kwaliteit. De ontwerpen zijn tijdloos, strak en sober, waardoor ze pure klasse uitstralen. Uniek is dat alles van ontwerp tot afwerking in eigen atelier gebeurt. En net dat maakt maatwerk en personalisatie mogelijk, wat door de jaren heen dé specialiteit van het label geworden is. Wanneer een klant ons iets vraagt, beginnen we het hier in ons atelier gewoon te maken, vertelt Mirabel. Doordat we alles zelf beheren kunnen we heel snel zien of iets werkt of niet. En bijsturen indien nodig. Zeker voor stukwerk is dat cruciaal. Zo hebben we ook een online tool waarmee de klant zelf zijn persoonlijke linnendecoratie kan kiezen (createyour.shc.be).
Het spreekt dan ook voor zich dat Slabbinck investeert in het Brugse atelier. Niet alleen in speciale machines die net iets meer kunnen dan de doorsneemachine: ook de medewerkers van het atelier worden continu opgeleid zodat ze zelfs de fijnste kneepjes van het vak kennen.
Haar collectie beschouwt Mirabel als een bron van inspiratie, als een begin van waar de fantasie van de klant het overneemt. Maar wat inspireert de ontwerpster? Boeken, schilderijen, maar net zo goed gesprekken met haar klanten, zo blijkt. Als je goed luistert naar een klant, kan je tendensen aanvoelen.
De nieuwe collectie Fanna is daar een goed voorbeeld van: een set bed-, bad-en tafellinnen met een sierlijk medaillon. Ooit ontworpen in opdracht van een prestigieus hotel in Brugge, maar omdat klanten ons zo vaak vroegen of het ook voor hen beschikbaar was, kwamen we op het idee om het in een aparte personaliseerbare versie voor hen uit te werken.
Valrhona breidt zijn assortiment Créations Gourmandes uit en introduceert zijn eerste tablet witte chocolade, samen met een nieuw tablet melkchocolade.
Het Huis Valrhona, een echt begrip in de wereld van de chocolade, heeft zijn knowhow en passie voor chocolade gebundeld voor het creëren van twee nieuwe tabletten die elke zoetekauw zullen doen smelten van genot. 2 nieuwe lekkernijen om zalig van te smullen:
Caramélia Perles Craquantes: een smeuïg melklaagje met een intense en romige karamelsmaak, gecombineerd met knapperige gepofte tarwe.
Ivoire Framboise: lichtzoete witte chocolade met een subtiel vanillearoma, gecombineerd met stukjes framboos, waarvan de lichte zuurheid contrasteert met het zoete van de witte chocolade.
Deze twee nieuwe Créations Gourmandes zijn geraffineerd en verfijnd van smaak, een ware streling voor de smaakpapillen van fijnproevers! Caramélia Perles Craquantes en Ivoire Framboise zijn het resultaat van een exclusieve knowhow, een basiswaarde voor het Huis Valrhona. In deze combinaties komt de aromatische rijkdom van de vermaarde Valrhona-chocolade optimaal tot uiting, dankzij heerlijke recepten die beslist in de smaak zullen vallen bij de liefhebbers van fijne en originele smaken.
Te koop in delicatessenzaken vanaf 10 september 2012
Aanbevolen verkoopprijs van tablet van 100g: 4,50
Valrhona is een Franse chocoladefabrikant die al sinds 1922 kwaliteitschocolade maakt. Valrhona, opgericht door een patissier voor patissiers, stelt zijn expertise, hoge kwaliteitseisen en passie al 90 jaar lang volledig in dienst van professionals in de gastronomische sector, om elk chocolademoment tot een bijzondere belevenis te maken. De chocolade van Valrhona is de keuze van topchefs en patissiers over de hele wereld, vanwege zijn ongekende smaaksensatie, die keer op keer verbeterd wordt door steeds weer verrassende innovaties. De ambitie van Valrhona is om de gastronomie breed onder de mensen te verspreiden, door het ontwikkelen van chocolade in verschillende smaken, die elk uniek en tegelijkertijd herkenbaar zijn en telkens weer weten te verrassen, en waarvan men elke keer nóg meer geniet. Valrhona hecht grote waarde aan dialoog en ethiek en onderhoudt daarom hechte en langdurige samenwerkingsrelaties met haar producenten en met topchefs, vanuit respect voor mens en natuur.
Delhaize lanceert haar wijnmaand en brengt meer dan 200 wijnen in promotie met als uitschieters de nieuwe Bordeaux 2009 en talrijke ontdekkingen uit de hele wereld. De wijnmaand loopt van 6 september tot 3 oktober, periode waarbij de klanten kunnen profiteren van kortingen tot 30% en dit op wijnen uit verschillende streken.
De focus ligt enerzijds op de Bordeauxwijnen 2009 waarvan de langverwachte nieuwe wijnen nu eindelijk te koop zijn en anderzijds op de wijnen van de nieuwe wijnlanden. Om tijdens deze wijnmaand een goede keuze te kunnen maken, stellen de wijnraadgevers van Delhaize hun expertise en kennis ter beschikking van de klanten tijdens de 4 degustatieweekends in alle Delhaizesupermarkten, 7 en 8, 14 en 15, 21 en 22 en 28 en 29 september, op vrijdag van 11 tot 20 uur, op zaterdag van 10 tot 19 uur. Een mooie gelegenheid dus om de wijnen in promotie te proeven of om andere ontdekkingen te doen en raad te krijgen van experts.
Omdat Delhaize haar klanten wilt laten kennismaken met de laatste nieuwe trends, biedt ze de wijnliefhebber tijdens de wijnmaand de kans om nieuwigheden te ontdekken. De wijnwereld evolueert voortdurend en nieuwe trends tekenen zich af. Nieuwe wijnlanden, nieuwe regios, vergeten druivensoorten, de wijnaankopers van Delhaize zijn er steeds op uit om de laatste tendensen met hun klanten te delen.
Tijdens de wijnmaand biedt Delhaize Wine World hetzelfde assortiment als in de winkel, maar er zijn op de website ook exclusief meer dan 70 bijkomende wijnen te koop waaronder de grote Bordeauxwijnen. Klanten kunnen in de virtuele wijnkelder van Delhaize direct hun wijnen bestellen. www.delhaizewineworld.com
De wijncatalogus opgesteld om deze wijnmaand in de kijker te stellen, is opgedeeld in 6 rubrieken: Nieuw, Bordeaux 2009, Wijnen uit de nieuwe wereld, Wijnen en kaas, Delhaize Wine Word en Biowijnen. Hij begeleidt de klant door de selectie aan de hand van verschillende anekdotes en zeer volledige informatie over het smaakpalet van de verschillende soorten, de druivensoorten, de wijngaard, de wijnboer en vanzelfsprekend de begeleidende gerechten. Voor Alain Pardomes, wijnaankoper bij Delhaize België een ideale gelegenheid om de klant aan tafel te begeleiden en hem verrassende culinaire ontdekkingen voor te stellen.
Delhaize lanceert haar wijnmaand en brengt meer dan 200 wijnen in promotie met als uitschieters de nieuwe Bordeaux 2009 en talrijke ontdekkingen uit de hele wereld. De wijnmaand loopt van 6 september tot 3 oktober, periode waarbij de klanten kunnen profiteren van kortingen tot 30% en dit op wijnen uit verschillende streken.
De focus ligt enerzijds op de Bordeauxwijnen 2009 waarvan de langverwachte nieuwe wijnen nu eindelijk te koop zijn en anderzijds op de wijnen van de nieuwe wijnlanden. Om tijdens deze wijnmaand een goede keuze te kunnen maken, stellen de wijnraadgevers van Delhaize hun expertise en kennis ter beschikking van de klanten tijdens de 4 degustatieweekends in alle Delhaizesupermarkten, 7 en 8, 14 en 15, 21 en 22 en 28 en 29 september, op vrijdag van 11 tot 20 uur, op zaterdag van 10 tot 19 uur. Een mooie gelegenheid dus om de wijnen in promotie te proeven of om andere ontdekkingen te doen en raad te krijgen van experts.
Omdat Delhaize haar klanten wilt laten kennismaken met de laatste nieuwe trends, biedt ze de wijnliefhebber tijdens de wijnmaand de kans om nieuwigheden te ontdekken. De wijnwereld evolueert voortdurend en nieuwe trends tekenen zich af. Nieuwe wijnlanden, nieuwe regios, vergeten druivensoorten, de wijnaankopers van Delhaize zijn er steeds op uit om de laatste tendensen met hun klanten te delen.
Tijdens de wijnmaand biedt Delhaize Wine World hetzelfde assortiment als in de winkel, maar er zijn op de website ook exclusief meer dan 70 bijkomende wijnen te koop waaronder de grote Bordeauxwijnen. Klanten kunnen in de virtuele wijnkelder van Delhaize direct hun wijnen bestellen. www.delhaizewineworld.com
De wijncatalogus opgesteld om deze wijnmaand in de kijker te stellen, is opgedeeld in 6 rubrieken: Nieuw, Bordeaux 2009, Wijnen uit de nieuwe wereld, Wijnen en kaas, Delhaize Wine Word en Biowijnen. Hij begeleidt de klant door de selectie aan de hand van verschillende anekdotes en zeer volledige informatie over het smaakpalet van de verschillende soorten, de druivensoorten, de wijngaard, de wijnboer en vanzelfsprekend de begeleidende gerechten. Voor Alain Pardomes, wijnaankoper bij Delhaize België een ideale gelegenheid om de klant aan tafel te begeleiden en hem verrassende culinaire ontdekkingen voor te stellen.
In september en oktober vinden traditioneel de wijnfestivals plaats bij Carrefour. Gedurende deze maanden kunnen de klanten van de hypermarkten Carrefour Planet en Carrefour en de supermarkten Carrefour market weer genieten van uitzonderlijke promoties. In totaal worden zon 600 wijnen aangeboden, waarvan 90 bekroonde of door de beste wijngidsen geselecteerde wijnen. Er wordt speciaal aandacht geschonken aan nieuwe wijnlanden en exquise wijnen. De wijnliefhebbers worden nog eens extra in de watten gelegd, want dankzij verschillende wijnen van de uitzonderlijke millésime 2009 zijn de wijnfestivals absoluut de moeite waard!
In de hypermarkten zal diversiteit het sleutelwoord zijn. Naast de 60 bekroonde of door bekende wijngidsen geselecteerde wijnen, zal de klant ook echte ontdekkingen kunnen doen. Dit jaar komen de wijnen uit 15 verschillende landen en worden ook voor de grote publiek minder bekende wijnlanden in de kijker gezet, zoals Portugal, Griekenland en Bulgarije, waar je echte pareltjes kan vinden voor een schappelijke prijs. Daarnaast promoot Carrefour een aantal hartendieven met een specifieke selectie wijnen van zeer uiteenlopende appellations (Oostenrijk, Duitsland, Zuid-Afrika, Hongarije). Het wijnfestival wordt meer dan ooit een beetje reizen!
Daarnaast kunnen de klanten ook in sommige hypermarkten terecht voor uitzonderlijke châteaux, die nooit eerder verkrijgbaar waren bij Carrefour. Ook wijnen die minder bekend of zelden beschikbaar zijn zoals een Bordeaux Esprit de Pavie 2009 of een Bordeaux de Maucaillou 2009, vind je terug in de hypermarkten, aan onklopbare prijzen. De klanten kunnen er goede zaakjes doen, dankzij kortingen van 10 tot 50%, aantrekkelijke aanbiedingen (1+1 gratis, 2+1, 3+3, 4+2, etc) en kortingen bij aankoop van grote volumes.
Data wijnfestivals
Hypermarkten Carrefour Planet en Carrefour: 12 september tot 1 oktober 2012
Supermarkten Carrefour market: van 26 september tot 14 oktober 2012
Het wijnfestival bij de Carrefour market-supermarkten is gewoonlijk wat kleinschaliger dan bij de hypermarkten, maar ook hier kun je echte pareltjes ontdekken. Er worden zon 30 bekroonde of door wijngidsen geselecteerde wijnen aangeboden en er zijn 10 wijnlanden aanwezig, zodat ook hier de wijnliefhebbers verwend worden.
Ook hier worden dit jaar meerdere grote appellations aangeboden met verschillende wijnen van het uitzonderlijke wijnjaar 2009, o.m. Margaux Château Giscours 2009, Saint Julian Château Gloria 2009, Haut Médoc Sociando Mallet 2009.
Sommige supermarkten beschikken over een extra foldertje met enkele verrassende wijnen die beslist de moeite waard zijn: Pauillac Château Pichon Longevueville Baron 2009, Margaux Alter Ego de Palmer 2009, Saint Estèphe Dame Montrose 2009, Saint Julien Château Talbot 2009. Hier mogen vooral de scherpe prijzen, aantrekkelijke aanbiedingen en kortingen niet worden vergeten.
Het wijnfestival staat uiteraard ook voor bubbels, het ideale moment om een voorraadje heerlijke champagnes, cava, prosecco of crémant in te slaan met het oog op de komende eindejaarsfeesten. Ook hier topdeals met uiteenlopende kortingen, 2+1 en andere aanbiedingen.
Met 700 referenties en om en bij de 200 herkomstbenamingen zorgen ervoor dat de hypermarkten Carrefour planet en Carrefour en de supermarkten Carrefour market/GB, zich als hoofdrolspelers op de Belgische wijnmarkt profileren.
Vakantiebestemming Gambia is het mooiste kleine land van Afrika. De kust langs de Atlantische Oceaan nodigt uit met schitterende stranden en eersterangs resorts, het binnenland is een schatkamer vol natuurschoon. Daarenboven is er in dit sympathieke land van alles te beleven zoals over de Gambia Beach Boogie 2012.
Het is een Skydiving Event dat zal plaatsvinden op het strand van het Senegambia Beach Hotel waar ook de deelnemers kunnen verblijven. Dit hotel staat als voorbeeld voor veel andere resorts in Gambia. De hotelinfrastructuur, aan de rand van de zee, wordt omringd door weelderige tuinen met een tropische flora en fauna.
Tijdens het skydiving-event zullen sprongen gemaakt worden vanop vierduizend meter hoogte. Deze spectaculaire duiken gebeuren meestal boven de oceaan waarna de divers/parachutisten, gedreven op de landinwaartse winden, sierlijk neerstrijken op het brede zandstrand. Het wordt hoe dan ook een onvergetelijke en spectaculaire gebeurtenis, zowel voor deelnemers als voor toeschouwers.
Gambia Skydiving Event wordt tijdens drie verschillende periodes georganiseerd: van 16 tot 24 november en van 24 november tot 3 december 2012, van 23 januari tot 2 februari 2013. Men kan een arrangement boeken met luchttransport naar Gambia, hotelverblijf in halfpension en zelfs inclusief twintig duikvluchten. Voor de durvers, die nog nooit parachute gesprongen hebben en die op een bijzondere manier het luchtruim boven Gambia willen ontdekken zijn erduo-sprongen, eveneens met landing op het strand van het hotel!
De Meester-koks vanBelgië openen hun deuren voor de jongeren
Never change a winning team! Verander nooit een formule die goed werkt. Daarom lanceren de leden van de Vereniging van Meesterkoks van België opnieuw hun langzamerhand vermaarde Week van de Jongeren, die dit jaar gehouden zal worden tussenmaandag 24 september en zondag 30 september, en dit voor de elfde editie keer !
Voor wie het nog niet weet: dit initiatief, dat elk jaar een groter succes kent, is bedoeld om degenen die de klanten van morgen zullen zijn van deze fraaie restaurants, op een toegankelijke manier te laten kennismaken met de schatten van onze gastronomie. De Meesterkoks van België mobiliseren dus ook dit jaar weer en openen hun deuren voor hun toekomstige klanten. Zij geven de nieuwe generatie (jongeren van 18 tot 25 jaar) de gelegenheid te proeven van de ware gastronomie en zonder hun oudersde weg naar deze prestigieuze etablissementen te ontdekken, door het volgende prachtige concept: de gasten hoeven niet meer dan 40 per persoon te betalen! Voor dit bedrag krijgen ze een menu van drie gangen geserveerd (voorgerecht, hoofdschotel, nagerecht, aperitief, amuses, wijnen, water en koffie).
Zich goed bewust van hun pedagogische rol, willen de Meesterkoks van België de jongeren aldus warm maken voor het magische universum van de goede tafel. In 2011 hebben door dit geweldige initiatief bijna 8000 monden (bij de start in 2001 waren het er nog maar 1000) kunnen genieten van een voorrecht dat voor één keer per jaar niet gereserveerd is voor de ouderen De koks willen deze jongeren ook uitleggen en tonen dat de gastronomie niet altijd een luxe hoeft te zijn en dat het vooral gaat om de intelligente benadering van de echte smaak en om het bezonnen gebruik van goede producten.
Kortom, een schitterende uitwisseling, die logischerwijs de jongeren uitstekend bevalt, omdat ze een nieuwe wereld ontdekken. Maar ook de koks zijn er gelukkig mee en het ontroert hen soms als ze zien hoe geestdriftig al diegenen zijn die in de toekomst zeker weer bij hen aan tafel zullen komen.
Practisch : jongeren kunnen bij een 40-tal leden van de Vereniging van Meesterkoks van België voor 40 genieten van een menu dat omvat: aperitief, amuses, voorgerecht, hoofdschotel, nagerecht, aangepaste wijnen, water en koffie. Dit door eenvoudigweg te reserveren vanaf 10 september. www.meesterkoks.be De lijst van de deelnemende restaurants en van de manieren waarop gereserveerd kan worden, zal op die datum beschikbaar zijn.
2-sterrenchef Edwin Vinke start unieke Proeftuin op Zeeuws-Vlaamse klei
In Zeeuws-Vlaanderen verrijst momenteel een uniek project: De Zilte Hof, gelegen pal tegenover restaurant de Kromme Watergang in het plaatsje Slijkplaat (nabij Breskens). In deze proeftuin van ruim 1 hectare groot komen gedurende het jaar meer dan 150 gewassen te staan zoals groenten, fruit, bloemen en kruiden.
Het veelgelauwerde tweesterrenrestaurant gaat werken met de natuurproducten die - naar gelang het seizoen- letterlijk voor de deur van het Zeeuwse land worden geplukt. Voor zowel lunch als diner wordt er apart geoogst. Van pastinaak tot prei. Van aardpeer tot haverwortel. Maar ook raapjes, spruiten, zwarte bessen, druiven en nog veel meer. Karla Peijs, Commissaris van de Koningin in de provincie Zeeland, opende onlangs officieel De Zilte Hof.
Verser dan dit kun je het niet krijgen, aldus een chef-kok Edwin Vinke. De diversiteit is enorm. We telen bijvoorbeeld acht soorten salie, zeven soorten munt, zeven soorten basilicum en diverse soorten biet. En elke variëteit heeft weer zijn eigen unieke smaak. En dat proef je. Een krop sla afkomstig van de zilte klei of uit een kas betekent een wereld van verschil.
Edwin Vinke geboren en getogen op Zeeuws-Vlaanderen - staat bekend om zijn voorliefde voor Zeeuwse produkten. Vorig jaar verscheen het boek Zilte Klei, een hommage aan de natuur en de mensen van Zeeland. De veelgelauwerde chefkok (o.a. Chef van het jaar 2011 van GaultMillau, twee Michelin-sterren) ging voor dit boekenproject in de ongerepte natuur van Zeeland op zoek naar alles wat zee, strand, bos en klei te bieden heeft.
Educatie
In de Proeftuin zal ook volop worden geëxperimenteerd met het telen van bijzondere producten. Nieuwe gewassen zullen er worden getest in combinatie met de culinaire mogelijkheden. Naast het gebruik van te oogsten groenten door het restaurant heeft de teelttuin ook een educatieve functie.
Schoolkinderen kunnen in De Zilte Hof op een speelse manier kennismaken met verschillende soorten gewassen. Ook jonge koks-in-opleiding leren begeleid door De Kromme Watergang - te werken met een groot aantal unieke groenten en kruiden die op Zeeuwse klei zijn geteeld.
Organisatie
De teeltuin Zilte Hof is een organisatie zonder winstoogmerk en wordt gerealiseerd door De Kromme Watergang in samenwerking met de agrarische telersvereniging Terra Scala (waarin circa vijftien boeren zijn verenigd), het innovatiefonds van Rabobank West Zeeuws Vlaanderen en Dethon Reintegratiebedrijf, een bedrijf dat arbeid biedt aan minder validen en mensen met een arbeidshandicap. De medewerkers van Dethon zijn onder meer betrokken zijn bij het onderhoud en aanleg van de tuin.
Cruisespecialist Star Clippers neemt vanaf 2014 ook Cuba op in zijn schitterende vaarroutes door het Caribische gebied. Cruisereizigers zullen voortaan kunnen genieten van de natuurpracht en het cultuurhistorisch erfgoed van Cuba.
Een cruise met Star Clippers is altijd een onvergetelijke belevenis. Dat komt niet alleen door de fantastische, exotische reisbestemmingen maar evenzeer door de mooiste en grootste zeilschepen die de rederij in de vaart heeft. Het leven aan boord van onder meer de Star Flyer is één grote verwennerij, gekenmerkt door comfort en een perfecte service. Het is trouwens met deze Star Flyer, waarop 170 passagiers kunnen meereizen, dat er van en naar Cuba zal gevaren worden. Tijdens de winter 2013/14 zijn er diverse cruises die telkens focussen op bepaalde streken of aspecten van Cuba.
Op 2 februari 2014 vertrekt de Star Flyer voor een unieke veertiendaagse cruise van Costa Rica naar Cuba. Het reistraject is een aaneenschakeling van hoogtepunten met een tocht door het Panama Kanaal en met volgende aanlegplaatsen: Drake Bay en de kleine haven Golfito in Costa Rica, Isla Gamez, Isla Iguana en Balbao in Panama, San Andres en Providencia in Colombia, de Cayman Eilanden en eindigend in het Cubaanse Casilda, de zeehaven van de historische stad Trinidad.
Op 16 en 23 februari 2014 en op 2, 9 en 16 maart 2014 starten cruises (7 nachten) die Cuba combineren met de Cayman eilanden. Haven van vertrek en aankomst is Cienfuegos dat omwille van de prachtige koloniale architectuur de Parel van de Cubaanse Zuidkust wordt genoemd.
Een zeer attractieve, op en top Cubaanse cruise (6 nachten) begint op 23 maart 2014 met een roundtrip vanuit Cienfuegos en met heerlijke stopplaatsen bij exotische cayos (Cayo Largo, Cayo Blanco).
Op 29 maart 2014 vertrekt de Star Flyer uit Cienfuegos voor een droomcruise naar Sint Maarten met aanleghavens in Jamaica, Dominicaanse Republiek en British Virgin Islands.
Het toevoegen van reisbestemming Cuba in het nu reeds rijke aanbod van Star Clippers betekent een grote meerwaarde. Zo wordt het trouwens ook door Star Clippers president Mikael Krafft verwoordt: zowel voor nieuwe als voor terugkerende klanten van Star Clippers wordt Cuba, met zijn natuurlijke en culturele rijkdom, een fascinerende bestemming.
Premium touroperator Pegase lanceert exclusieve en gratis Airport Service
Premiumtouroperator Pegase haalt vanaf november zn klanten per luxewagen én met privéchauffeur thuis gratis op. Wie toch liever zelf naar de luchthaven rijdt, mag rekenen op een valet om de auto gratis te parkeren. Daarnaast blijftde klant genieten van tal van andere exclusieve voordelen.
Voor de klanten van Premiumtouroperator Pegase begint de reis niet langer op de luchthaven, maar wel thuis. Vanaf deze winter, m.a.w. vanaf begin november, lanceert Pegase de kosteloze Airport Service.
Privétransfer naar de luchthaven
Bij Pegase schrijft men Service met een grote 'S'! Een Pegase vakantie begint voortaan van zodra men thuis de deur achter zich dicht trekt. De reisorganisator zorgt voor een luxewagen met privéchauffeur die de klant thuis komt ophalen en naar de luchthaven brengt. Bij zn terugkomst wacht de chauffeur de reizigers op de luchthaven weer op en brengt hen terug naar huis, koffers en souvenirs inclusief! Geen stress op de weg, geen parkeerplaats zoeken, gewoon achteruit gaan liggen en alvast wegdromen
De luchthaven van aankomst en vertrek speelt geen rol, Pegase maakt geen onderscheid tussen de luchthavens van Brussel, Luik of Oostende. De privéchauffeur rijdt de klant van en naar eender welke luchthaven.
Of valet en parking op de luchthaven
Wie toch liever zelf naar de luchthaven rijdt, geniet ook van de Pegase Airport Service. Voor die klanten voorziet de Premiumtouroperator immers gratis parking op de luchthavens van Brussel, Luik en Oostende, voor de volledige duur van hun vakantie. Bijkomend, op Brussels Airport staat een valet de klanten op te wachten die de wagen overneemt en parkeert. Zo hoeft de klant nooit meer zelf naar een vrije parkeerplaats te zoeken.
Ook dezePegase Airport Service wordt gratis aangeboden ongeacht of men uit Oostende, Luik of Brussel vertrekt en ongeacht de duur van de vakantie. Deze kosteloze en exclusieve Pegase Airport Service wordt aangeboden bij een brede selectie van hotels uit het Pegase vliegaanbod. In het Pegase reisboek (én op de Pegase website) herkent men in één oogopslag de hotels in kwestie aan de hand van specifiek ikoontje.
De Pegase Airport Service is impressionant en sterk, maar er is nog méér! Op de luchthaven geniet elke Pegase klant sowieso van een aparte en snelle check-in en toegang tot de exclusieve lounge op Brussels Airport. Na een comfortabele vlucht wacht ook een chauffeur de klant op zijn bestemming op om rechtstreeks met hem naar zijn hotel te rijden. En diezelfde service mag hij uiteraard ook op zijn retour verwachten. Very convenient allemaal!