Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Lirica

    MSC Lirica meerde voor het eerst aan in de Scheldestad

     

     

     

     

    MSC Lirica, één van de elf cruiseschepen van MSC Cruises, meerde voor het eerst aan in de haven van Antwerpen onder toeziend oog van Miss België, Laura Beyne. Het is meteen ook de eerste keer dat een schip van MSC Cruises in de Antwerpse haven aanmeert. Het schip kwam van Dover en voer nadien door naar Amsterdam.

     

    Zoals de traditie het wil wanneer een schip voor het eerst een haven in vaart, wordt er ook voor MSC Lirica een officiële ceremonie georganiseerd waarbij een schild wordt uitgewisseld tussen een vertegenwoordiger van de haven en de kapitein van het schip. Deze ceremonie vond plaats in aanwezigheid van Maurizio Aponte, Executive Director Europe MSC Belgium, Marc Beerlandt, CEO MSC Belgium, Eddy Bruyninckx, gedelegeerd bestuurder Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, Philip Heylen,  Schepen cultuur stad Antwerpen en Marc Van Peel, Schepen haven stad Antwerpen.

     

    “Na het pittoreske Zeebrugge, kon de schitterende diamantstad natuurlijk niet ontbreken op het lijstje van onze Belgische bestemmingen. We zijn ervan overtuigd de Scheldestad voor veel gasten een onvergetelijke ontdekking wordt. En het blijft niet bij die ene keer: op 6 oktober zal MSC Lirica voor een tweede keer de Antwerpse haven binnenvaren”, legt Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België uit.

     

    MSC Lirica is 251 meter lang, 28 meter breed en 54 meter hoog. Het cruiseschip is een rondvarend vakantieresort badend in elegantie: niet minder dan 780 kajuiten kunnen tot 2.199 passagiers verwelkomen. Er is ook een uitgebreide wellnesszone aan boord. De MSC Aurea Spa is een kuuroord van 943 m2 met een schoonheidssalon en Turkse baden. Verder zijn er ook drie restaurants, 2 pianobars, een zwembadbar, een English pub, een theaterzaal met 557 zitplaatsen en een casino.  Kinderen kunnen hun hartje dan weer ophalen in een speelzone met piratenthema. Ruim 700 bemanningsleden leiden aan boord alles in goede baantjes. www.msccruises.be

     







    21-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tawny
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    The Tawny, voor mannen die gaan voor porto +

     

     

    Porto is soms meer dan zomaar porto. Naast de ruby, tawny, LBV en vintage die de verschillende Portugese portohuizen maken, is er The Tawny. Een bijzondere ‘reserve’ porto die je prima gekoeld kunt drinken.


    Voor mannen die zich niet altijd aan de regels willen houden. Het druist misschien helemaal in tegen de bekende porto-etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo een nieuwe trend kunnen worden. Geen bubbels maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze porto is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurgraad en zachte tannines. Op de Quinta dos Malvedos, waar deze porto vandaan komt, serveren ze The Tawny vaak ná het diner en dan gekoeld. Verrassend verfrissend.



    Bijzondere creatie van Peter Symington: The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken met een mooie balans tussen fruit en hout zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny porto’s). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny porto die dus alleen door Graham’s wordt gemaakt en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor mannen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.

    W. & J. Graham’s:
    Graham’s is een van de grote merken in porto en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.
    Graham’s wordt via Mampaey Drinks & Food Bvba verkocht aan o.a. Delhaize, Makro, de horeca en de wijnspeciaalzaken.

    Consumentenadviesprijs van Graham’s The Tawny Reserve: € 17,99

    20-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tawny
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    The Tawny, voor mannen die gaan voor porto +

     

     

    Porto is soms meer dan zomaar porto. Naast de ruby, tawny, LBV en vintage die de verschillende Portugese portohuizen maken, is er The Tawny. Een bijzondere ‘reserve’ porto die je prima gekoeld kunt drinken.


    Voor mannen die zich niet altijd aan de regels willen houden. Het druist misschien helemaal in tegen de bekende porto-etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo een nieuwe trend kunnen worden. Geen bubbels maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze porto is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurgraad en zachte tannines. Op de Quinta dos Malvedos, waar deze porto vandaan komt, serveren ze The Tawny vaak ná het diner en dan gekoeld. Verrassend verfrissend.



    Bijzondere creatie van Peter Symington: The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken met een mooie balans tussen fruit en hout zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny porto’s). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny porto die dus alleen door Graham’s wordt gemaakt en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor mannen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.

    W. & J. Graham’s:
    Graham’s is een van de grote merken in porto en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.
    Graham’s wordt via Mampaey Drinks & Food Bvba verkocht aan o.a. Delhaize, Makro, de horeca en de wijnspeciaalzaken.

    Consumentenadviesprijs van Graham’s The Tawny Reserve: € 17,99

    20-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zin in een weekendje weg?

    Zin in een weekendje weg ?

     

     

     

    De maand mei telt enkele verlengde weekends en zet de moeders in de bloemetjes. Pierre et Vacances biedt unieke kansen om uit te waaien aan de Normandische of Picardische kust.

     

    Deauville – La résidence du Golf

    Als hoofdstad van de ‘Côte Fleurie' is Deauville één van de meest bekende badplaatsen in Normandië. Omgeven door zowel een bouwkundig als natuurlijk erfgoed, is Deauville een stad vol verrassingen en ontdekkingen. Met o.m. het strand en de bekende ‘Planches'promenade op wandelafstand, het casino, luxe boetiekjes, golf, de haven die wordt aanzien als grootste jachthaven van Normandië.

     

    La Résidence du Golf is opgetrokken in typisch Normandische stijl en is gelegen in een rustige en groene omgeving. In het centrale gebouw bevindt zich de lounge en bij het zwembad is er een bar met terras. Buiten zijn het zwembad met pierenbadje en whirlpool, de speeltuin en tennistafels de moeite. Het centrum van Deauville ligt op 2km van de résidence, het strand van Deauville ligt op 3 km.  

     

    Houlgate – Résidence & Spa

     

    In Houlgate kunnen de amateurs van grote oppervlaktes zich ophalen aan de mooiste Franse kustlijnen. Houlgate is de ideale bestemming voor een gezonde weekenduitstap, een midweek of een week. In familieverband, met vrienden of onder geliefden, zo’n vakantie is ongetwijfeld de perfectie manier om zich te herbronnen in het welzijnscentrum Résidence & Spa.

     

    Deze kwaliteitsvolle kustresidentie, ideaal gesitueerd tussen Deauville en Cabourg, ligt aan de Butte van Caumont, op 700m van het strand en heeft een unieke ligging. In het park hebt u de keuze uit diverse appartementen en vakantiehuizen, geheel gebouwd in Normandische stijl, die beschikken over een terras of balkon De « Deep Nature Spa® » by Algotherm biedt 600 m² aan ruimte met een verwamd binnenzwembad, sauna’s, hammam, sensor- douches, hydro-massagebaden en verzorgingscabines.

     

    Belle Dune

     

    In de Somme-baai, temidden van 250 hectare duingebied, tussen meren, dennenbossen en een 18-holes golfbaan, ligt het Belle Dune park. Deze Village Club is in samenwerking met WWF gekozen als pilotproject voor duurzaam natuurbehoud.

     

    De appartementen en gedeelde vakantiehuizen zijn met ecologische materialen gebouwd volgens typische Picardische architectuur uit het begin van de twintigste eeuw. Het park kent 6 verschillende autovrije wijken met ieder zijn eigen charme. Ontdek voor een comfortabel en ontspannen verblijf de nieuwe Résidence des Argousiers dat naast de golfbaan ligt. www.pierreetvacances.be

     

     

    20-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scootertours
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Scootertours Pajottenland breidt uit naar het Waasland en Zeeuws-Vlaanderen

     

     

     

    Scootertours.be heeft bij de start van het nieuwe scooterseizoen een samenwerkingsovereenkomst gesloten met scooter-en motorspecialist CMD Motors. Tegelijkertijd wordt het actieterrein van Scootertours.be uitgebreid naar het Waasland en Zeeuws-Vlaanderen. Sedert een paar jaar zit het scootertoerisme in Vlaanderen in de lift. Zowel particulieren als bedrijven die een originele teambuildingactiviteit wensen te organiseren, kiezen voor de brandstofzuinige tweewielers om mooie streken in Vlaanderen te ontdekken.

     

    Scootertours.be werd in het Pajottenland gelanceerd in augustus 2010. Sindsdien kent het scooterverhuurproject alsmaar meer succes. Nu kan je dus dankzij de samenwerking tussen Scootertours.be en CMD Motors uit Lokeren ook starten in het Waasland of Zeeuws-Vlaanderen. CMD Motors staat in voor de logistiek en het onderhoud.

     

    Een scooter huren kost slechts 69 euro per dag. Voor een heel weekend (van vrijdagavond tot zondagavond) betaal je slechts 100 euro per scooter.

    Scootertours.be biedt scooters aan met viertakt 50cc-motoren en een automatische versnellingsbak. Alle scooters hebben een leuke retro-look. De totale scootervloot telt ruim 60 voertuigen. www.scootertours.be

     

     

     

     

     

    18-05-2012 om 21:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prior Tongerlo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Prior Tongerlo behaalt de Crystal Taste Award

     

     

     

     

    Het iTQi heeft voor de derde keer op rij Prior Tongerlo van Brouwerij Haacht bekroond met 3 sterren op de Superior Taste Awards. Voor de toekenning van deze awards worden honderden voedingsmiddelen en dranken tijdens blinde testen op hun smaak beoordeeld door een culinaire vakjury. Producten die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren.

     

    Het succesverhaal van Prior Tongerlo begint bij de lancering in 2009, met de goede beoordelingen van diverse bierjournalisten. Hun mening werd bevestigd toen dit abdijbier met hergisting op fles, in 2010 een eerste keer 3 sterren in de wacht sleepte op de Superior Taste Awards. Eenzelfde hoogste onderscheiding volgde in 2011 en recent bij de editie 2012. Intussen behaalde Prior op de World Beerd Awards 2012 de eerste plaats in de categorie ‘blonde abdij/trappistenbieren in Europa’.

     

    De Crystal Taste Award wordt uitgereikt aan producten die drie jaar op rij de hoogste onderscheiding van drie sterren behalen. De award van 2012 is dan ook meer dan een bevestiging van de goede smaak van Prior: hij is tevens het beste bewijs dat Brouwerij Haacht streeft naar een hoogstaande maar vooral constante kwaliteit, en dat haar inspanningen door kenners worden gewaardeerd.

     

    Dat laatste vertaalt zich in de beoordelingen van twee andere producten uit het Haacht-gamma: haar Ommegang-bier van Keizer Karel – pas gelanceerd begin 2012 – en haar Val water – sinds 1989 door het Ministerie van Volksgezondheid erkend als Natuurlijk Mineraalwater – werden beiden eveneens bekroond met 3 sterren.

    www.tongerlo.be - www.brouwerijhaacht.be

     

     

    18-05-2012 om 21:16 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Affligem cuvee

    AFFLIGEM CUVEE 950: EEN UNIEK EN FEESTELIJK ABDIJBIER

    GEBROUWEN MET RESPECT VOOR 950 JAAR TRADITIE

     

     

    De abdij van Affligem, de ‘voortreffelijkste van Brabant’ volgens de hertogen van Brabant, viert dit jaar haar 950e verjaardag. Een indrukwekkende verjaardag die een gepast eerbetoon krijgt in de vorm van een nieuwe variant van het abdijbier Affligem: Affligem Cuvée 950. Dit abdijbier laat zich niet met een ander bier vergelijken. De unieke Affligem Cuvée 950 is een blond, bitter en hergist bier met een alcoholgehalte van 6,8°, gebrouwen met knowhow en met respect voor de traditie van de abdij. Zo werden in het bier bv. kruiden uit de kruidentuin van de abdij gebruikt. Affligem Cuvée 950 is een perfect abdijbier voor wie houdt van een verfijnde, complexe smaak. Het abdijbier bij uitstek om op een zomers terrasje van te genieten.  Het heeft een bijzondere geur van hop en citrusvruchten (citroen(kruid)-roze pompelmoes). Het bier heeft het typische fruitige aroma van de Affligembieren en een bittere afdronk. De geurintensiteit van de Affligem Cuvée 950 verandert subtiel gedurende het drinken en het bier heeft een sterk dorstlessend karakter. Affligem Cuvée 950 is vanaf mei tijdelijk verkrijgbaar in de horeca en in een selectie van supermarkten.

     

    Sinds lang werd aangenomen dat de Abdij van Affligem gesticht werd in 1074, waardoor de abdij dit jaar 938 jaar oud zou zijn. Vrij recent werd echter op basis van

    geschiedkundig onderzoek ontdekt dat het jaartal 1074 niet klopt. En dat de abdij naar alle waarschijnlijkheid reeds in 1062 werd gesticht. Logisch gevolg is dan ook dat de abdij van Affligem dit jaar haar 950e verjaardag viert. Dit gebeurt met een aangepast liturgisch programma.

     

    Als brouwer van de Affligem abdijbieren, wil Alken-Maes de 950e verjaardag van de abdij niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom werd de voorbije maanden in alle stilte gewerkt aan de Affligem Cuvée 950. Dit nieuwe en tijdelijk beschikbare feestbier werd voorgesteld in de abdij.

     

    Ellen Mertens: “De Affligem Cuvée 950 zou het licht zien naar de zomer toe, dus we wilden een smaak die bij een zonnig gevoel past. En dan komen we vanzelf uit bij een blond, niet te zwaar bier. Zoals alle Affligembieren is ook de Cuvée 950 een sterk gehopt bier.”

     

    Jef Van den Steen, gepassioneerde bierproever en kenner bij uitstek van de Belgische trappisten-en abdijbieren die het feestbier al kon proeven, bevestigt dat: “De eerste indruk die ik had van de Affligem Cuvée 950 was zeer positief. Goed schuim, een zeer goede en verleidelijke neus. Fris en fruitig. Die positieve indruk werd bij het proeven alleen maar bevestigd. De Affligem Cuvée 950 is volmondig, met een aangename bitterheid, een goede balans tussen fruitigheid en hoppigheid en een lange afdronk. Met andere woorden: van niveau een echt degustatiebier, terwijl het relatief lage alcoholpercentage het vlot doordrinkbaar maakt. Echt goed gemaakt.”

     

    Productinformatie Affligem Cuvée 950: verkrijgbaar in flessen van 33cl en 75 cl; de fles van 75cl is verpakt in een stijlvol houten kistje.

     

    17-05-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurostar

    Eurostar rapporteert aanhoudende omzetgroei

     

     

     

    Eurostar, de hogesnelheidstrein die Brussel en Parijs met het Verenigd Koninkrijk verbindt, rapporteert vandaag een goede start van het jaar met een aanhoudende groei van de omzet en een stijging van het aantal reizigers. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg de omzet met 7% van £197 miljoen tot £211 miljoen. Ook het aantal reizigers steeg in het eerste kwartaal van 2012 tot 2,24 miljoen, in vergelijking met 2,15 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

     

    De groei tijdens de voorbije drie maanden is toe te schrijven aan een toename van het vrijetijdsverkeer, terwijl het aantal zakenreizen in het eerste kwartaal van het jaar grotendeels stabiel bleef in vergelijking met 2011.  Naast de traditionele bestem-mingen bleken de aantrekkelijke tickets die Eurostar had aangeboden vanuit Londen naar Amsterdam via Brussel populair bij de Britse reizigers die steeds verder willen reizen met de hogesnelheidstrein.  

     

    Wat de toekomst betreft, belooft het een drukke zomerperiode te worden in Londen waarin veel reizigers naar de stad zullen trekken om er een reeks evenementen bij te wonen. De combinatie van de vieringen naar aanleiding van het jubileum van de Engelse koningin, de Olympische Spelen  van London 2012 en het London 2012 Festival garanderen dat de Britse hoofdstad zowel sport- als kunstliefhebbers heel wat te bieden heeft.

     

    Als sponsor van de Olympische Spelen speelt Eurostar een sleutelrol in het vervoer van toeschouwers naar Londen. Zo kan Eurostar helpen om van de Spelen een echt internationaal feest te maken. Naar aanleiding van het London 2012 Festival organiseert Eurostar ‘Traction’, een origineel eendaags zomerkunstenfestival dat zal plaatsvinden op Granary Square – de nieuwe creatieve wijk van Londen, op een boogscheut van de Londense thuisbasis van Eurostar in St Pancras International. Dit unieke evenement brengt muzikanten, dansers en kunstenaars uit heel Europa samen om de diversiteit van het Europese talent in de verf te zetten. Het festival belooft een belangrijke trekpleister te worden voor bezoekers van het Europese vasteland en er is nu al een grote vraag naar tickets – de eerste tranche was in amper enkele dagen tijd uitverkocht.

    www.eurostartraction.com of www.ticketmaster.co.uk.

      

     

     

     

    26-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tropical treasuers

    Ontdek nu ‘Tropical Treasures’ op de Floriade 2012

     

    Tot 7 oktober 2012 kunnen groenliefhebbers genieten van Floriade 2012, de wereldtuinbouwtentoonstelling die in de Nederlandse Venlo plaatsvindt op een oppervlakte van 66 hectare.

    Voor één van de hoogtepunten van deze editie, het meest exotische gedeelte, heeft de Floriade een beroep gedaan op Jean Henkens, de Belgische architect-bioloog van Center Parcs. Jean Henkens is verantwoordelijk voor het ontwerp van de tropische serre en de botanische omgeving van het park.

    Henkens legt zijn filosofie achter ‘Tropical Treasures’ uit: “Op de Floriade is een treasure box neergezet, een juwelendoos in de vorm van een grote plantenkas. In deze plantenkas kunnen de bezoekers de meest zeldzame en unieke creaties van de natuur bekijken en bewonderen.”

    De inspiratie voor de invulling van deze groene schatkamer is de Jungle Dome van Center Parcs Het Heijderbos. Als in oktober 2012 de Floriade ten einde zal lopen zullen alle planten die in deze schatkamer zijn geplant een nieuwe groei- en leefplek vinden bij Center Parcs.

    Om ten volle van Floriade 2012 te genieten, biedt Center Parcs arrangementen (accommodatie + toegang tot Floriade) voor een onvergetelijk verblijf. Bij boeking via de site centerparcs.com, kunt u genieten van de beste tarieven voor een cottage van 2 tot 8 personen voor een weekendje weg of midweek. En voor de prijs van een dagticket, biedt Center Parcs een onbeperkte toegang tot de Floriade tijdens het verblijf. www.centerparcs.be

    23-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rosado wijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe Spaanse rosado-wijn, uitzonderlijk gerijpt op eiken vat

     

     

    Armando’s Cappaert  en wijnmaakster Ruth Sierra van Sinforiano Bodegas pakten uit met de innovatie op 21 en 22 april ll. Armando Cappaert kwam vorig jaar met het idee bij Sinforiano Bodegas aandragen. Dat viel niet in dovemansoren en wijnmaakster Ruth Sierra de la Gala ging er na de oogst meteen mee aan de slag. Het eindresultaat werd gepresenteerd in Kasteel Wurfeld (Maaseik), ter gelegenheid van de jaarlijkse voorjaarsdegustaties: Sinfo Rosado Fermentado en Barrica 2011 (DO Cigales).

     

    “Ik was er al een tijdje over aan het dubben: zou dat kunnen, een eikgerijpte rosé?” vertelt Armando Cappaert. Het kan, maar blijkt zeldzaam te zijn. Waarom wil hij een roséwijn, bekend om zijn zomerse lichtvoetigheid, per se een eiktoets meegeven? Redenen te over eigenlijk. "Rosé heeft dikwijls een bedenkelijk imago. Maar ik ben er altijd van overtuigd geweest dat er zeer goede roséwijnen zijn. Je moet ervan houden natuurlijk. Het is iets tussen wit en rood in. Fris, fruitig, dorstlessend. Zoals onze jonge Sinfo rosado. Maar ik vroeg me af of eikrijping daar diepgang, structuur - avontuur ook - aan zou kunnen toevoegen.

     

    "Eikrijping brengt leven en verrassing in de fles. De wijn evolueert in de tijd. De kunst is om hem zo te maken, dat de wijn gedurende een zekere periode verder verbetert in de fles. Dat laat ik natuurlijk aan Ruth over."

     

    Ruth Sierra de la Gala: "Deze wijn is speciaal om verschillende redenen. Om te beginnen heb ik bewust de druiven geselecteerd van oude wijnranken die groeien op 790 m hoogte, op een veld genaamd la Crucica. De melange bestaat uit 80% tempranillo, 10% albillo en 10% verdejo. De bodem bevat diepgelegen klei, kalksteen en grote kiezels in de toplaag. Na de pluk heb ik het sap meteen op eik gezet voor de fermentatie, dat is zeldzaam. Vervolgens heb ik het 4 maanden laten rijpen op de fijne droesem in Amerikaanse eik. Daarvoor had ik een manier bedacht om de wijn meer volume en structuur te geven: nieuwe vaten met een eigen draaisysteem om de droesem "zwevende" te houden. Zo krijg je een speciale wijn die doet denken aan rode wijn maar het niet is..."

     

    Volgens de eerste degustaties biedt de wijn een eclectisch resultaat en biedt hij het beste van twee werelden: de frisheid van een roséwijn gecombineerd met het mondgevoel van een lichte ronde rode wijn.

    Exclusiviteit is geen loos woord want er komen maar 860 genummerde flessen op de markt. De Sinfo Rosado Barrica past uitstekend bij gevogelte, zoet- en zoutwatervis, zeevruchten, rijstgerechten (paëlla!), salades en lichtrijpe kazen.

     

    De eerste proefnotities tonen als kleur het dieprose van zoete kers, in de neus: verse aardbeien, frambozen en venkel vermengd met geraffineerde wenk van vanille. Op het palet krijgt men een fruitige expressie, synergie van fruit en eik met lange complexe afdronk

     

    Armando’s Vineyard voert exclusieve kwaliteitswijnen en cava’s in uit Spanje. Het bedrijf kiest bewust voor kleinschaligheid als tegengewicht voor massaproductie, massaconsumptie, inferieure kwaliteit, respectloze dumping, de verheerlijking van het “goedkope” ...

     www.armando.be

     

     

     

    21-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.michelin power cup

    MICHELIN Power Cup: prestaties zonder compromissen

     

     

     

    In 2012 legt Michelin, met de nieuwe MICHELIN Power Cup, de focus op prestaties. Dit motorbandengamma is gemaakt voor het rijden op circuit en is ook toegestaan op de openbare weg. In de nieuwe band is alle expertise verwerkt die Michelin heeft verkregen door de deelname aan professionele snelheidsraces en Endurance kampioenschappen voor motoren.

     

    Als het om hoge prestaties gaat, zet Michelin zich in om grenzen te verleggen. Rijden op circuit stelt dezelfde soort eisen aan banden als rijden op de openbare weg. Oplossingen waarmee motorrijders op het circuit kunnen winnen en de lessen die uit deze ervaring worden geleerd, worden benut om wegbanden te verbeteren. Daarom zijn bij de MICHELIN Power Cup band de laatste innovaties uit de competitie toegepast. De band is ontwikkeld in het Michelin technologiecentrum in Ladoux, bij Clermont-Ferrand (Frankrijk). Ze bieden extreme prestaties, gecombineerd met veiligheid en rijplezier bij hoge snelheden.

     

    Deze band is ontwikkeld om in bochten en bij het optrekken uitstekende grip te kunnen verschaffen. De MICHELIN Power Cup zet op het circuit betere rondetijden neer dan zijn voorganger, de MICHELIN Power One Competition. De voorband zorgt voor manoeuvreerbaarheid, stabiliteit en progressiviteit, met name bij het remmen. De achterband zorgt voor meer grip in bochten zonder enige afbreuk te doen aan de levensduur. Met zijn geoptimaliseerd karkas, vergemakkelijkt de MICHELIN Power Cup het tunen van motoren.

     

    Een andere specifieke eigenschap van de MICHELIN Power Cup is dat dit bandengamma een volledig pakket oplossingen biedt. Qua voorbanden kan de gebruiker enerzijds kiezen uit een standaard karkas dat is ontwikkeld voor het circuit en ook op de weg is toegestaan en anderzijds een specifieke circuitband met nog hogere prestaties, terwijl tegelijkertijd keuze mogelijk is uit twee verschillende rubbersoorten. Voor de achterband zijn zelfs drie verschillende rubbersoorten beschikbaar.

     

    Helemaal in lijn met de innovatiestrategie van Michelin, zijn bij het design van de MICHELIN Power Cup de beperkingen overwonnen die meestal een gelijktijdige verbetering van verschillende bandeneigenschappen in de weg staan. Daardoor heeft deze band het beste prestatie‑evenwicht. Hij verschaft maximale veiligheid onder de meest extreme gebruiksomstandigheden, zonder enige concessie te doen aan het rijplezier. Dat is het resultaat van een sterk R&D programma waarvoor jaarlijks bijna € 600 miljoen wordt geïnvesteerd in het Michelin technologiecentrum.

     

    Om motorrijders te helpen bij het kiezen van de juiste band, heeft Michelin een speciale nieuwe website voor hen gemaakt: www.michelin-power.com. 





    20-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.campari trakteert, wout bru serveert

    CAMPARI TRAKTEERT, WOUT BRU SERVEERT

    STERRENCHEF MAAKT DE PERFECTE HAPJES BIJ EEN CAMPARI ORANGE

     

     

    Wat als een legendarisch aperitief en een sterrenchef de handen in elkaar slaan? Dan krijg je enkele meesterlijke hapjes, helemaal afgestemd op de unieke smaak van

    Campari. Wout Bru, al jaren fan van het merk, serveert acht smakelijke gerechtjes en

    klinkt zo op een leuke samenwerking met Campari.

     

    In Wout Bru vindt Campari een grote fan. De sterrenchef leerde het Italiaanse aperitief jaren geleden kennen, via zijn ouders, en weet sindsdien de unieke smaak erg te appreciëren. Zelfs de huiscocktail van ‘Chez Bru’, het sterrenrestaurant dat hij in Zuid-Frankrijk uitbaat, is gemaakt op basis van Campari. 

    Wouts huiscocktail op basis van Campari: een aperitief met niet te veel zoet, wel bitter en tegelijk ook bubbels. De Campari wordt gemengd met vers geperst sinaasappelsap en er wordt champagne aan toegevoegd. De afwerking gebeurt met enkele schijfjes sinaasappel en eventueel nog een ijsblokje voor extra frisheid.

    Wout’s perfecte Campari-moment: even leuk ontspannen voor de maaltijd met een glaasje huisaperitief op basis van Campari. Maar ook in de namiddag, op een zonovergoten terrasje in de Provence, kan een Campari hem bekoren.

     

    Campari is het ideale aperitief omdat er bitter in zit. Een aperitief dat bitter smaakt, zorgt voor zin naar meer. Een aanrader voor de maaltijd ook, want Campari scherpt de honger aan. Dit in tegenstelling tot zoete aperitieven die het hongergevoel wegnemen.  Campari mag dan wereldwijd gekend en geliefd zijn, elke markt heeft zo zijn eigen voorkeur van aperitief. En wij Belgen zweren bij Campari Orange. De enige echte Campari Orange bestaat uit 4 cl Campari, aangelengd met vers fruitsap, geserveerd met een flinke schep ijsblokjes, een schijfje appelsien als garnituur en een zwart Campari-rietje. 

     

    Voor het aperitiefmerk creëerde Wout Bru acht hapjes die harmonieus samengaan met het bitter-zoete accent van Campari Orange. Zo krijg je een fris aperitief dat het hongergevoel aanscherpt. Deze hapjes zijn: Cannelloni van gemarineerde zalm, wakame en curryvinaigrette; gemarineerde sint-jakobsnootjes, parfait van groene kruiden, crème van soja; kerstomaatje met krab; chips van lomo Iberico met lookcrème en zoetzure sjalotjes; scheermesjes met tomaat en zoetzure sjalotjes; gebakken ganzenlever met crème van rode biet; gerookte paling met krokante groentjes en rodebietmayonaise en gefrituurde gamba met basilicumvinaigrette. De recepten kan je downloaden via de website www.campari-aperitivo.be.

     

     

     







    18-04-2012 om 17:53 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostkantons e-bike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Oostkantons worden een E-bike regio

    Huren, opstappen en weg ermee...

     

     

     

    Binnenkort worden fietsliefhebbers in de Oostkantons nog meer in de watten gelegd, want naast het fietsnetwerk van meer dan 150 km langs de spoorweglijn, werd er dankzij de samenwerking van het bureau voor Toerisme van de Oostkantons, „Movelo“ en het plaatselijke toerismenetwerk een net uitgebouwd van 24 stations voor de fietsverhuur en 12 stations voor het wisselen van de batterij. 

    „Movelo“ wil met rustige mobiliteit de geliefde vakantieregio’s in Duitsland, Oostenrijk en voortaan ook in de Oostkantons nog aantrekkelijker maken voor de gasten. Door de combinatie van de bestaande infrastructuur van het bewegwijzerde fietsnetwerk Velotour van de Hoge Venen-Eifel en Pedelecs geeft „Movelo“ een nieuwe dimensie aan het fietsen. De E-bikes van het merk „Swiss-Flyer“ werden speciaal voor het toerisme ontworpen.

    De term „Pedelec“ komt van Pedal Electric Cycle. Zodra de fietser in de pedalen stapt, treedt een motor in werking die tot een snelheid van 25 km/uur ondersteuning geeft. Men kan ook op de E-bike fietsen zonder de ondersteuning.

    Aanleiding voor dit initiatief is het grensoverschrijdende project van de Vennbahn, een wandel- en fietsroute die Duitsland, België en Luxemburg in de toekomst naadloos met elkaar zal verbinden.   Om deze grensoverschrijdende mobiliteit verder uit te bouwen en het gebrek aan fietsverhuurstations in de Oostkantons tegemoet te komen, hebben de verantwoordelijken voor toerisme beslist een van E-bike verhuurnetwerk uit te bouwen. Omdat aan Duitse zijde ook met de firma „Movelo“ samengewerkt wordt, kunnen de gebruikers probleemloos grensoverschrijdende uitstapjes plannen omdat de batterijen ook bij de plaatselijke partnerbedrijven ingewisseld kunnen worden.

    Fietsen in de Oostkantons wordt zo voor iedereen, getraind of niet, een echt genot. Zelfs routes met moeilijke beklimmingen kunnen dankzij deze fietsen zonder te veel inspanningen overwonnen worden. Natuurlijk test men het beter zelf uit. De verhuurprijs bedraagt 21 € per dag. De fietsen zijn van april tot begin oktober beschikbaar in de verhuurstations. De stations bieden een uitgebreide service, van de gebruiksaanwijzing van de Pedelec tot voorstellen van tochtjes en tips voor een leuke trip, alles is tot in de puntjes voorbereid. www.oostkantons.be

    13-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostkantons

    De Oostkantons starten het toeristisch seizoen 2012 met een nieuwe merknaam.

    De Oostkantons zijn verrassend groot!

     

    Met de herstructurering van het Toeristisch Agentschap Oostkantons werden belangrijke voorwaarden voor de toerismestrategie in de Oostkantons gerealiseerd. Een duidelijke opdrachtomschrijving naar marketing en productontwikkeling toe, vereenvoudigde beslissingsprocedures en nieuwe samenwerkingsplatformen dragen bij tot de kwaliteit en professionaliteit van het toerisme in de Oostkantons. En daar horen ook een nieuwe naam en nieuwe locatie bij. Kortom: nieuwe naam, nieuw adres, nieuwe uitdagingen.

    De toeristische trekpleister van de regio zijn ongetwijfeld de Hoge Venen.   Het nieuwe logo benadrukt het element van water, dat door het enorme waterreservoir van de Hoge Venen het landschap van de Oostkantons met vele dalen en meren gevormd heeft. Een zuivere regio die zich ook in onvervalste kleuren terugvindt.  Een gemakkelijk te onthouden logo door eenvoudige vormen, met een tijdloos karakter als symbool van dynamisme en verbinding. Niet alleen de grote verscheidenheid in landschappen, maar ook de culturele en taalkundige verscheidenheid van de regio wordt door deze hoofdgedachte verrassend goed onderstreept. Deze verrassende grootheid wordt ook zichtbaar in de nieuwe publicatie:

    De imagobrochure zal u zin doen krijgen om naar de Oostkantons te komen. Ze geeft uitleg over het land en de mensen die er wonen, en gaat in op de natuur en de activiteiten in de regio.  

    Het veelzijdige aanbod aan logementen tussen het Land van Eupen in het Noorden en het Ourdal in het Zuiden werd in een nieuw jasje van 100 bladzijden gestoken.
    “De Oostkantons, verrassend groot”: een nieuwe look voor de cataloog 2012 “Uitstapjes”.

    De "O" van het logo staat nog voor veel meer, want bij het lezen van de cataloog zal er een "O" van verwondering uit uw mond ontsnappen. info@eastbelgium.com

     

    13-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.self controle

    Proef met geautomatiseerde Self-Service Passport Control op Schiphol

     

     



    De Nederlandse Minister Leers (Immigratie, Integratie en Asiel) heeft op Schiphol een proef gestart met poortjes voor geautomatiseerde paspoortcontrole. Met gezichtsherkenning vergelijken de poortjes de reizigers met de digitale pasfoto in hun paspoort. Ook wordt gecontroleerd op valse paspoorten en op gezochte personen.

     

    De poortjes zijn bedoeld om de paspoortcontrole snel, makkelijk en toch veilig te laten verlopen. Het aantal reizigers op Schiphol zal de komende jaren stijgen, maar het aantal paspoortbalies en het aantal grenswachten kan niet eindeloos worden uitgebreid. De poortjes nemen een deel van het routinewerk van de Koninklijke Marechaussee over. Die houdt daardoor meer tijd over voor gedragsprofiling van reizigers. De Marechaussee houdt op afstand toezicht op de poortjes, en kan altijd besluiten een reiziger nader te controleren.

     

    De poortjes zijn geschikt voor paspoorten met een chip uit alle EU-landen en Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Zwitserland.

     

    De komende tijd worden  reizigers uitgenodigd om van de poortjes gebruik te maken. Het is de bedoeling het systeem later dit jaar volledig in gebruik te nemen. In totaal komen er 36 poortjes (bij vertrekhal 3, aankomsthal 3 en bij het grensfilter tussen Schengen en Niet Schengen). Reizigers kunnen ook altijd nog kiezen voor de  huidige vorm van  paspoortcontrole.

    13-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC voor tieners

    LAAT JE ALS TIENER HEERLIJK VERWENNEN AAN BOORD VAN MSC CRUISES

     

    Tiener zijn is niet altijd een lachertje. Druk vanuit de school, veeleisende ouders en vrienden: druk om hard te werken, er goed uit zien en om cool te zijn!

     

    Bij MSC Cruises bieden we dan ook een hoop leuke activiteiten aan waarmee tieners zich met familie of leeftijdsgenoten kunnen uitleven. Een kleine greep uit het aanbod: tennis, squash, minigolf, minibowling, zwembaden,  Kids Club met animatie, (kinder)disco, … En het beste nieuws is voor de ouders:  de cruise is namelijk gratis voor min achttienjarigen!

     

    Sport en fun is zeker ontspannend, maar eens lekker relaxen is ook helemaal top. De nieuwe Teenage kicks behandelingen in het wellnesscentrum aan boord van MSC Cruises, de MSC Aurea Spa, zijn perfect om te ontspannen en weg te zijn van alle stress. Rustig naar achter leunen en genieten van de behandelingen die speciaal afgestemd zijn op de tienerhuid, tiener fashion en vooral de tiener portefeuille!

     

    Een overzicht van een aantal wellnessbehandelingen aan boord van MSC Cruises speciaal voor tieners: bestrijd olieachtige huid, acne of onzuiverheden met de Fabulous Fresh Facial (30 min - €29) of wakker je zintuigen aan met de Fabulous Fragrant Facial (€29) en kies uit de volgende aroma’s: citrus, bloemen, fruit, zoethout, melk en honing.

     

    Verwen ook de rest van je lichaam. Met een Easy-Tan session (€6) ben je zo klaar om te schitteren aan het zwembad! Geef je nagels een nieuwe look met een Hand Chic (€25) manicure of Foot Chic (€25) pedicure. Je kan kiezen uit een brede waaier van kleurrijke en trendy designs. Verbaas je vrienden met een pijnloze en tijdelijke Taboo Tattoo (€6) of een moderne en unieke look door een  Let’s Make up! (€20) sessie.  Je kan gaan voor een natuurlijke of, als je het lef hebt, voor een gedurfde nieuwe look met de hulp van ons schoonheidsteam.

     

    Natuurlijk hebben we ook aan de ouders van de genietende tieners gedacht. Zo is de  relaxerende Magic Touch (€50) massage de perfecte gelegenheid voor jongens en hun vaders of meisjes en hun moeders om samen te ontspannen. Liever samen actief? Een persoonlijke trainer brengt jullie in topvorm tijdens de 1-to-1 workout (€20).

     

     

    www.mscpressarea.com

    12-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cavens onde rvleugels Magnus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cavens onder de vleugels van Magnus

     

     

     

    Twee belangrijke spelers uit de Vlaamse wijnsector vinden we voortaan onder één dak want op 1 maart 2012 werd Cavens officieel geïntegreerd in de structuur van Magnus. Aanleiding is het feit dat Jan Cavens (57) en zijn vrouw besloten hebben het kalmer aan te doen. Vermits er geen opvolger is, werd gekozen om de zaak over te laten. Door de overname wordt Magnus Kwaliteitswijnen N.V. de nummer 1 van de wijn in het Antwerpse.

     

    Deze overname was voor Magnus strategisch meer dan verantwoord, want zowel inzake cliënteel als portefeuille vult Cavens het aanbod van Magnus perfect aan. Jan Cavens bouwde zijn reputatie op premiumwijnen en Grands Crus waarvoor hij belangrijke allocaties verkreeg in Bordeaux. Bij Magnus stoelt de reputatie op een meer toegankelijk en laagdrempelig wijngamma. Ook op het niveau van cliënteel zijn er weinig overlappingen.

    Wijnen Cavens is uitgegroeid tot specialist van de horeca en de betere restauratie in het bijzonder, terwijl Magnus zich toelegt op de particuliere sector, die vandaag nog steeds staat voor twee derde van de omzet. Het resterende derde wordt ingevuld door bedrijven en horeca.

     

    Patrick Magnus was amper 20 jaar jong toen hij wijnles ging volgen bij Jef Bessemans in Leuven en in september 1984 een wijnzaak begon in het ouderlijke huis in Schoten. De geschiedenis van Magnus Kwaliteitswijnen loopt parallel met de democratisering van de wijn in België. Als nieuwkomer op de markt was het moeilijk om restaurants of klassiek cliënteel in te palmen,  maar de nieuwe wijnliefhebbers konden wel overtuigd worden. Die hadden oren naar het verhaal van Patrick Magnus : kwaliteitswijn in een prijzengamma van 4 tot 10 euro.

    Zes jaar later zit Magnus op kruissnelheid en vraagt Patrick zijn broer Filip mee aan boord om de financiën te runnen. In 1999 volgde een eerste overname met Manquoi Wijnen, een specialist in Grands Crus uit Bordeaux, wat voor een verbreding van het particuliere cliënteel zorgde. In 2006 nam Wijnen Magnus ook een zaak over die alleen aan de betere horeca leverde wat gepaard ging met de oprichting van een aparte horeca afdeling onder de naam “Viva Vino”.

     

    Maar daar stopt het verhaal niet. Gaandeweg werd de zaak aan de Bisschoppenhoflaan te klein en werd daarom in 2008 besloten logistiek en stockage te verhuizen naar een vernieuwd industrieel pand in Kontich-Waarloos, waar ook een tweede outlet geopend werd. De klanten van Cavens vinden hier voortaan hun vertrouwde wijnen terug, want het aanbod wordt helemaal overgenomen in de wijnportefeuille van Magnus Kwaliteitswijnen n.v.

     

    Magnus Kwaliteitswijnen n.v. - Mechelsesteenweg 313 - 2550 Kontich-Waarloos

    www.magnuswijnen.be - tel 03 326 55 33

     

    12-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groene sleutel

    89 Vlaamse toeristische ondernemers ontvingen internationaal milieulabel Groene Sleutel

     

     

    Toerisme Vlaanderen en Bond Beter Leefmilieu reikten een 'Groene Sleutel' uit aan 89 toeristische ondernemingen. 29 ondernemers ontvangen het kwaliteitslabel voor milieuvriendelijke logies en attracties voor de eerste keer. Nieuw dit jaar is dat ook meetinglocaties en congrescentra de Groene Sleutel aan hun deur kunnen hangen. Het label is een erkenning voor de extra inspanningen die de ondernemingen leveren om bijvoorbeeld water en energie te sparen.

     

    Dankzij de ‘Groene Sleutel’ vinden toeristen in Vlaanderen al zes jaar gemakkelijk waar ze hun vakantie milieuvriendelijk kunnen doorbrengen. Vanaf dit jaar kunnen bedrijven en verenigingen ook kiezen voor duurzame meetinglocaties. Ook de congressector wil zich op milieu- en duurzaamheidvlak onderscheiden en stapt graag mee in het Groene Sleutel succesverhaal.

     

    De Groene Sleutels werden voor het zesde jaar op rij uitgereikt. 11 campings, 24 jeugdverblijven, 24 hotels, 11 gastenkamers, 8 attracties en 1 vakantiecentrum kunnen dit jaar uitpakken met het ecolabel. Nieuw dit jaar zijn ook de congrescentra: 7 meetinglocaties krijgen de Groene Sleutel toegekend in 2012. Naast de 89 laureaten zijn er nog 248 toeristische ondernemingen die bij Toerisme Vlaanderen het Groene Sleutelbegeleidingsprogramma volgen. Zo zullen zij in de toekomst hopelijk ook het label aan hun deur mogen hangen.

     

    De Groene Sleutel wordt telkens uitgereikt voor één jaar. Kandidaten moeten aan de vastgelegde criteria voldoen en zo aantonen dat ze een evenwichtig milieubeleid voeren en zorgvuldig omspringen met water, energie en afval. De ondernemers kunnen eerst instappen in een begeleidingsprogramma waarin hun bedrijf intensief en persoonlijk begeleid wordt. Een onafhankelijke jury met vertegenwoordigers van de overheid, milieuorganisaties en de toeristische sector kent het label toe.

     

    De investering loont. De milieuwinst gaat uiteindelijk meestal gepaard met financiële besparingen: minder water-, afval- en energiekosten. Daarnaast zorgt het label voor een betere werksfeer, verhoogt het de aantrekkelijkheid van de locatie en creëert het een beter imago voor klanten en bezoekers.

     

    De Groene Sleutel maakt deel uit van het 'Green Key'-programma, het internationale ecolabel dat uitgaat van de Foundation for Environmental Education (FEE). In 28 landen ontvingen meer dan 1500 ondernemingen de ‘Green Key’. Bond Beter Leefmilieu (BBL) beheert de Groene Sleutel in Vlaanderen met steun van Toerisme Vlaanderen. Met het label willen BBL en Toerisme Vlaanderen toeristische ondernemers aanmoedigen om zo duurzaam mogelijk te werken.

    www.groenesleutel.be

     

     

    10-04-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.message in a bottle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Message in a bottle

    Crodino: klein flesje, grote impact

     

     

     

    Italiaans cultdrankje als perfect aperitief voor je (business)lunch. Of je nu gemoedelijk onder collega’s bent of tijdens een businesslunch een professionele samenwerking verkent, met de frisse en bitterzoete smaak van Crodino teken je voor een geslaagde start. Ontdek hoe een klein flesje een verrassende impact kan hebben!

     

    Met een goudgele glans, een bitterzoete smaak en een sympathiek flesje is Crodino het ideale alcoholvrije alternatief voor de vele aperitiefklassiekers. Deze Italiaanse cultdrank dankt zijn exclusieve smaak aan een mix van vruchten, kruiden en specerijen. De sensatie is ronduit uniek: bitterzoet en sprankelend. Ideaal om een geslaagde (business)lunch in te zetten!

     

    Crodino werd in 1964 gelanceerd als ‘enige echte alcoholvrije aperitief’. Vandaag maakt het merk zijn slogan meer dan waar. Bij ons is het aperitief nog relatief onbekend, maar in Italië is dit sympathieke drankje het meest gedronken non-alcoholische aperitief.

     

    Geheim recept : Crodino is genoemd naar de Italiaanse ‘Terme di Crodo’, in het noorden van Piemonte. Basis van Crodino is het bronwater uit dit kleine kuuroord. De eeuwenoude bron ‘Fonte Lisiel’ werd in 1685 in Crodo ontdekt, vlakbij het Lago Maggiore.

     

    Het recept voor Crodino is een goed bewaard geheim. De typische smaak wordt gehaald uit kruiden en extracten van 12 verschillende vruchten. Na de persing en enkele weken rust worden deze extracten aangevuld met het zuivere mineraalwater.

    Serveren doe je koel, volgens de regels van de kunst. Schenk Crodino puur uit in een glas, gevuld met enkele blokjes ijs en een schijfje sinaasappel. En doordat Crodino alcoholvrij is, kan je uiteraard blijven klinken op een professionele samenwerking!

     

     

    09-04-2012 om 09:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leffe Lentebier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leffe Lentebier : de afspraak voor een fris en intens aperitiefmoment is terug!

     

     

    Wat is er aangenamer dan het seizoen van de eerste terrasjesaperitieven te vieren met een bier met die typische unieke lentesmaak? Na het overdonderend succes van vorig jaar, is Leffe terug met een seizoensbier dat tegelijk verfrissend en karaktervol is en alle bierliefhebbers opnieuw verrast: Leffe Lentebier, met zijn fruitige smaak, delicaat parfum, gekruid met kruidnagel en vanille, in combinatie met een vleugje caramel.

    Het bier heeft een licht zoete smaak, zijn bitterheid is zuiver, maar evenwichtig. Leffe Lentebier heeft een alcoholpercentage van 6,6%, is smeuig en oranjerood van kleur. Dit bier heeft alles in zijn mars om al je zintuigen te prikkelen. De terugkeer van de mooie dagen is nu een feit, laat de magie haar werk dus doen !

     

    Leffe Lentebier wordt gebrouwen met respect voor de eeuwenoude traditie van de Abdij van Leffe, is herkenbaar aan zijn rode kleur met roestkleurige toetsen en heeft een delicate fruitige en geraffineerde smaak. Dit authentieke seizoensbier wordt slechts in een beperkte hoeveelheid gebrouwen en is ook dit jaar terug op de markt om de terugkeer van de mooie lentedagen in te luiden.

     

    Zijn licht en elegante smaak geeft het gehemelte een verfrissende sensatie en de volheid aan smaken herinnert eraan dat het gaat om een abdijbier dat gebrouwen wordt volgens de traditie. Het bier wordt thuis gedegusteerd of op een terrasje, en, waarom niet, in combinatie met seizoensgroenten: asperges, erwten, aardappelen, of nog bij lamsvlees.

     

    Leffe Lentebier is beschikbaar tot juni 2012 in de meeste grootwarenhuizen in België en wordt verkocht in een verpakking van 6 x 33 cl flesjes. De aanbevolen verkoopprijs is 5,61€. Leffe Lentebier is eveneens te verkrijgen bij de drankenhandel en op vat in de horeca.

     

     

    09-04-2012 om 09:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs