Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iconische Camparikalender
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ICONISCHE CAMPARI-KALENDER 2014 MET UMA THURMAN

     

    Op 11 november verschijnt de nieuwe Campari-kalender ‘Worldwide Celebration’ met Uma Thurman in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de cover.

    Op de nieuwe Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema ‘Worldwide Celebration’, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden ‘stijl, passie & charisma’.

    Fotograaf van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op 9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.

     

    21-10-2013 om 22:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luchtvaartmaatschappij Condor

    Luchtvaartmaatschappij Condor vernieuwt interieur van volledige langeafstandsvloot

     

    Zustermaatschappij en partner van touroperator Thomas Cook, Condor, gaat het interieur van zijn volledige langeafstandsvloot vernieuwen. In alle klassen maken de stoelen plaats voor modernere exemplaren, wordt de verlichting aangepakt, worden toiletten en keukens vervangen en genieten Thomas Cook klanten voortaan van een entertainmentprogramma op aanvraag. Zo kiezen de passagiers zelf welk entertainment ze tijdens de vlucht op hun scherm te zien krijgen. Ongeacht de bestemming die zij aandoen, zullen Belgische Thomas Cook klanten die met Condor naar een exotische bestemming reizen, van dezelfde onberispelijke kwaliteit genieten.

    "Condor is een van de weinige Europese luchtvaartmaatschappijen die hoog scoort op het vlak van product- en servicekwaliteit. Om aan deze veeleisende normen te blijven voldoen, stemmen we onze langeafstandsproducten af op de algemene marktsituatie. Zo kunnen we vandaag en de volgende jaren op het hoogste niveau met anderen concurreren", vertelt Ralf Teckentrup, voorzitter van de raad van bestuur van Condor. "Met onze vernieuwde cabines creëren we een modern, hoogstaand product en garanderen we vakantiegangers een service van topkwaliteit."

    In het kader van de ingrepen aan de cabines krijgt de Condor Comfort Class een nieuwe naam: Business Class . Een term die algemeen bekend is op de markt en klanten vertrouwd in de oren klinkt. In de nieuwe Condor Business Class genieten de passagiers van de bekende, uitstekende service van Condor en van volautomatische, comfortabele angled lie-flat stoelen. Die kun je in een hoek van 170 graden zetten en hebben als bed een lengte van 1,80 m. Meer dan genoeg ruimte om ontspannen te reizen dus. Gasten die liever hun eigen elektronische toestellen gebruiken in plaats van het videosysteem aan de stoel, stellen de ingebouwde USB- en elektriciteitsaansluitingen vast op prijs. In totaal hebben Thomas Cook klanten keuze uit 3 klasses aan boord van het vliegtuig: Economy Class, Premium Economy Class en Businessclass.

    Naast de vernieuwing van zijn producten optimaliseert Condor ook zijn vlootstrategie. Zo gebruikt de luchtvaartmaatschappij vanaf nu twee soorten cabines met een verschillende indeling. Daardoor is er in de Business Class in drie van de twaalf Condor vliegtuigen voortaan plaats voor 30 personen. Condor zal deze vliegtuigen vervolgens vaker inzetten op routes met een grote vraag naar Business Class plaatsen, zoals naar de Malediven en Mauritius. De negen andere vliegtuigen behouden hun 18 Business Class plaatsen.

    De renovatie begint in fasen tijdens vastgelegde stopperiodes in de winter van 2013/2014. Het eerste vliegtuig met nieuwe cabine zal vanaf de herfst van 2013 operationeel zijn. Tegen de zomer van 2014 is de renovatie van de vloot normaal gezien volledig achter de rug. Dankzij deze investering genieten Thomas Cook klanten van dezelfde hoogstaande afwerking bij eender welke langeafstandsvlucht die zij met Condor doen.

    Belgische Thomas Cook klanten vliegen in totaal naar 14 Exotische bestemmingen met Condor en genieten volgende zomer zo van 37 vluchten per week.

    20-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    16-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de friet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WEEK VAN DE FRIET - VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER

     

    Eind november geeft VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen als ‘immaterieel cultureel erfgoed’.

    Navefri nam het initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een stevige duw in de rug geven.

    VLAM kondigt de Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be, waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.

    Na afloop van de Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur Joke Schauvliege.

     

    16-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keizer Karel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Keizer Karel verbant jeugdig taalgebruik.

     

    Ommegang van Keizer Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets: zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak ‘jongerenwoorden’. Om hen toch de kans te geven van een Ommegang te genieten werd ‘de Slok’ gelanceerd, maar natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.

    Ommegang van Keizer Karel is een speciaalbier dat op z’n best is als ook de drinker al een beetje heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen gebruiken nog al te vaak ‘jongerenwoorden’ zoals kids, vet, chillen, yolo,… wat duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel degelijk al van een Ommegang genieten.

    Om dit te verhelpen werd “De Slok” gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een Ommegang te genieten. Maar om zo’n Slok te verdienen moeten ze wel onrijp taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de NIET-lijst.

    Op de Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.

    Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.

    Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com

    07-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keizer Karel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Keizer Karel verbant jeugdig taalgebruik.

     

    Ommegang van Keizer Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets: zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak ‘jongerenwoorden’. Om hen toch de kans te geven van een Ommegang te genieten werd ‘de Slok’ gelanceerd, maar natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.

    Ommegang van Keizer Karel is een speciaalbier dat op z’n best is als ook de drinker al een beetje heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen gebruiken nog al te vaak ‘jongerenwoorden’ zoals kids, vet, chillen, yolo,… wat duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel degelijk al van een Ommegang genieten.

    Om dit te verhelpen werd “De Slok” gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een Ommegang te genieten. Maar om zo’n Slok te verdienen moeten ze wel onrijp taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de NIET-lijst.

    Op de Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.

    Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.

    Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com

    07-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fettina di Coppa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    FETTINI DI COPPA, VARKENSSPIERING OP Z’N FIJNST

     

    VLAM lanceert een nieuwe varkensvleesversnijding: Fettini di Coppa. Dit zijn gemarineerde sneetjes van de varkensspiering.

    Lekker, hapklaar en veelzijdig: Fettini di Coppa speelt in op de toenemende interesse voor producten die eenvoudig en snel te bereiden zijn. Lekker, hapklaar en veelzijdig zijn de 3 troeven van Fettini di Coppa. De nieuwe versnijding laat zeer uiteenlopende bereidingswijzen toe: bakken, braden of grillen in reepjes, sneetjes, stukjes of plakjes in slaatjes, pasta’s, tussen een broodje, gewikkeld in een wrap of bij een heerlijk wokgerecht. Deze veelzijdigheid maakt van Fettini di Coppa een product dat zowel jong als oud kan bekoren.

    Varkensvlees van bij ons: In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Fettini di Coppa een echt Belgisch product. Het is momenteel te verkrijgen bij de zelfstandige slagerijen en in de supermarkten van Colruyt, Makro, Okay en Spar. Tijdens de eerste twee weekends van oktober vinden er overigens speciale proeverijen plaats bij de zelfstandige slagers om Fettini di Coppa te introduceren. Naast een online campagne en diverse media-acties voorziet VLAM promotiemateriaal voor de winkelpunten.

    Receptideeën met Fettini di Coppa vind je op www.vlees.be

    07-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witte uit het zuiden

    Witte uit het zuiden, witte Côtes du Rhône...

     

    Het zijn lang miskende wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd, vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.

    En of het nu om een noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in het rond.

    Uitstekende wijnen voor aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven… De diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, … en tal van nog zeldzamere soorten.

    Ook qua vinificatie gaat het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.

    Al die troeven bieden de liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.

    Wit voor elke gelegenheid. Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen. Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint- Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.

    Een glas witte Côtes du Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen…

     





    06-10-2013 om 10:14 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lake Annecy ski resorts

    Unieke momenten in de Lake Annecy Ski Resorts

    Charme en authenticiteit aan de rand van het meer van Annecy

     

     

    Lake Annecy Ski Resorts is de verzamelnaam van vier skioorden in het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en Saint Jean de Sixt. De wintersportbestemming heeft een gevarieerd ski-aanbod, er zijn dan ook 1001 manieren om eropuit te trekken in de natuur!

    In La Clusaz zijn er sportieve activiteiten voor jong en oud, maar deze winter worden vooral kinderen verwend. La Clusaz heeft voor hen twee nieuwigheden in huis; zo is er een heus nordic skipark opgetrokken waar het jonge sneeuwliefhebbers op een ludieke manier kunnen kennismaken met het skiën. Toegang hiervoor is gratis voor kinderen jonger dan zes en is inbegrepen in het pakket voor volwassenen. Op het programma: spannende sprongen, speelse slaloms, tunnels, hobbels, bochten, enz. Daarbovenop organiseert skischool Evolution 2 van La Clusaz in het kader van de bekende Freeride World Tour freeride stages voor 8- tot 18-jarigen. De titel van ‘Nationaal Freeride World Tour Kampioen bij de Junioren 2014’ zal beslecht worden tijdens de finale in La Clusaz van 29 tot 30 maart. 

    Om de dag in schoonheid te eindigen bieden La Clusaz en Manigod de mogelijkheid om een avond of nacht op een wel heel unieke manier door te brengen. De Dôme de l’Etoile des Neiges in La Clusaz, gelegen in het plateau van Beauregard, kan gehuurd worden voor een gezellige avond fonduen met vrienden of een vernachting. Deze iglo is gegarandeerd het decor van heel wat prachtige herinneringen! In Manigod werd de Chalet Refuge Vé la Marie à Noré, die gebouwd werd in 1810, volledig –maar authentiek- gerenoveerd en uitgerust met autonome apparaten die voor 100% op zonne-energie draaien. Groepen van 15 tot 75 personen kunnen hier te midden van 7 hectare natuur gedurende een avond, nacht of weekend verblijven. Deze beide originele accommodaties zijn bereikbaar op de authentieke manier: te voet of met sneeuwschoenen.

    In Le Grand Bornand (Chinaillon), richtte chalet-hotel Les Cimes **** 3 suites in, goed voor 8 kamers. Deze werden vergroot en zijn nu uitgerust met een nieuwe open badruimte die ingericht werden volgens het « nest »-concept. Ook een nieuwe wellnessruimte met spa, sauna en hammam is nu ter beschikking. Nog in Le Grand Bornand kreeg chalet-hotel Les Saytels haar vierde ster te pakken. Al drie generaties lang combineert deze grote bergchalet traditie, comfort en charme met de uitrusting van een familiehotel. Dit hotel beschikt over een wellness met jacuzzi, sauna en verwarmd zwembad (+ 30°C). In Manigod kunnen lokale specialiteiten ontdekt en geproefd worden in het nieuwe restaurant van Marc Veyrat. De meermaals bekroonde chef (twee keer 3 Michelin-sterren en twee keer 20/20 in Gault & Millaut) maakt zijn terukeer met een nieuw restaurant langs de col van La Croix Fry. Het restaurant veegt de vloer aan met junkfood en is een internationale gastronomische school die slechts drie dagen per week haar deuren opent  (op vrijdag, zaterdag en zondag). www.hotel-les-cimes.com

    Deze winter verzorgt Grand Bornand een « erfgoedparcours ». De vijftien etappes waaruit deze wandeling bestaat hebben aandacht voor monumenten, natuurlijke sites en andere bezienswaardigheden. Via QR-codes die op panelen werden aangebracht geven foto’s, audio commentaar en videobeelden meer uitleg bij elke site. Het nordic skigebied van het station werd uitgerust met Timtoo Timing chronometers. Deze bieden kandidaten de kans om hun tijd op de 9 kilometer lange rode skipiste van Peteys vast te leggen. De verhuur en verkoop van de timing chips zijn in handen van de toeristische dienst van Le Grand Bornand.

    Lake Annecy Ski Resorts vertegenwoordigt en verzamelt de 4 skistations van het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en Saint Jean de Sixt. Deze skioorden, gesitueerd in het hart van Europa en op minder dan een uur van de luchthaven van Genève, vormen een exclusieve bestemming. De 220 kilometer aan pistes, gegarandeerde sneeuw, charmante dorpjes in authentieke architectuur, het erfgoed en behouden tradities, de met sterren bekroonde gastronomie en de wellnessmogelijheden in de vele spa’s verleiden elk jaar heel wat toeristen. Met het hele gezin of alleen, jong of oud, iedereen vindt er zijn gading.

     


     





    05-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 jaar Paradiski

    10 jaar Paradiski - Een verjaardag vol kleur en sensatie

     

     

    Sinds 20 december 2003 kunnen skiërs met de grootste skilift ter wereld, de Vanoise Express, zo’n 425 kilometer aan pistes ontdekken tussen Les Arcs, Peisey-Vallandry en La Plagne. De Vanoise Express verbond zo drie domeinen, die sindsdien gezamelijk onder de naam Paradiski door het leven gaan. Deze winter viert het skigebied zijn tiende verjaardag en het is niet van plan dit ongemerkt voorbij te laten gaan. Een kort overzicht van de hoogtepunten van het seizoen en de belangrijkste nieuwigheden!

    Het skidomein Paradiski is het geslaagde resultaat van een uitdaging uit 2003 : twee valleien en drie stations met hun eigen verhaal, identiteit en USP’s met elkaar verbinden. Vandaag zorgen communicatie en een sterk commercieel aanbod voor de samenhang tussen de drie stations, maar nog meest van al worden ze met elkaar verenigd door de Vanoise Express. Deze brengt de skiërs van het ene massief naar het andere in minder dan vier minuten! De aaneenschakeling van de drie stations maakt van Paradiski het op één na grootste verbonden skigebied ter wereld met 425 kilometer aan pistes die verdeeld zijn over zo’n 15.000 hectare. Paradiski staat ook voor meer dan 1.000 personen die tijdens het winterseizoen op en voor het domein werken, voor 10 jaar aan investeringen -ter waarde van 210 miljoen euro- die het domein optimaliseerden, en voor een netwerk van skiliften dat voor 100% op groene stroom werkt (TUV-SUD certificaat).

    De Franse modeontwerper Jean-Charles de Castelbajac viert mee met Paradiski en steekt de twee cabines van de Vanoise Express in een uniek nieuw kleedje. Zijn creatie is te bewonderen vanaf 21 december tot het einde van het seizoen. Voor de liefhebbers van intense sensaties staat Gravity Day op het programma. Op 16 december zullen Julien Millot en Tancrède Melet, twee van de beste highliners ter wereld, zich wagen aan de slackline van 1.824 meter over het dal die de twee cabines van de Vanoise Express op een hoogte van 380 meter met elkaar verbindt.

    Paradiski grijpt met deze tiende verjaardag ook de kans om een nieuwe communicatiecampagne te lanceren. Deze legt de link naar de bijbelse symboliek van de appel en nodigt de wintersporter uit om te bezwijken voor de verleiding van de uitgestrektheid van de bergen, de charme en de magie van het domein.

    Liefhebbers van wintersport worden in Paradiski op hun wenken bediend. In La Plagne wachten de 19 bochten van de olympische Bobsleepiste je op, kan je per airboard de piste afdalen of met een sneeuwruimer een gesloten circuit onveilig maken. In Arc 2000, dat uitgerust is voor zowel beginners als sporters van hoog niveau, zorgt speed riding (parapente met aangebonden skiën) voor een extreem gevoel van vrijheid.  In Peisey-Vallandry ligt één van Frankrijk’s mooiste biatlonpistes die voorzien is van laserkarabijn en doelwit op 10 meter. Tenslotte kunnen klimmers van alle niveaus in Champagny en Vanoise de unieke Tour de Glace beklimmen van midden december tot half maart.

    Dit jaar nog staan bij de stations van Paradiski een heel aantal openingen van nieuwe verblijfsmogelijkheden die luxe, comfort en bergsfeer uitademen op het programma. Zo kunnen nog meer mensen genieten van de sfeervolle bergomgeving van Paradiski.

    Hotel L’Aiguille Grive*** in Arc 1800 combineert het huiselijke van een chalet met de luxe van een hotel. Zijn architectuur en moderne interieur dragen een warme en gezellige sfeer uit.  Hotel Le Cocoon**** in La Plagne 1800 werd geopend in december 2012 en kreeg net zijn vierde ster toegewezen. De residentie Carlina, gelegen in Belle-Plagne, opent een nieuwe aangrenzende eenheid met 5 appartementen. Le Dahu, de centrale chalet van de voetgangerszone « Les Chalets de Vallandry » in Peisey-Vallandry, werd volledig gerenoveerd. Gesitueerd in het midden van het bos en aan de voet van de pistes, biedt hij vijf kamers op drie verdiepingen. Het Igloo Village komt terug, en hoe ! Deze winter herbergt Les Arcs het grootste iglodorp van Frankrijk met een oppervlakte van meer dan 400 m². In het dorp zal een ijssculpturengallerie te vinden zijn en meerdere kamers waar vrienden, gezinnen of geliefden kunnen overnachten.

    De Coolski-formule geeft beginners de kans om het skiën onder de knie te krijgen in een speciaal daarvoor uitgeruste ruimte, dichtbij hun verblijf. Deze ruimte is voorzien van beveiligde en afgesloten leerzones, aangepaste pistes, specifieke signalisatie en rustplaatsen. Het voordeel van dit aanbod is dat het de skiër toelaat een programma te kiezen en het naar zijn of haar behoefte uit te breiden (vier uur of een dag in la Plagne). Vijf Coolski-ruimtes zijn reeds in gebruik.

    Maanlicht in Peisey-Vallandry ! Deze winter organiseert het dorp één avond per week en tijdens de schoolvakanties sneeuwschoenwandelingen bij maanlicht. De wandeling start aan de lagere hellingen van Plan-Peisey en voert naar de noordelijke site, langs de gehuchten Pracompuis en La Chapelle des Vernettes. Bij aankomst wachten warme soep, verhalen en muzikale animatie de deelnemers op. Bij volle maan wordt, na een avond op restaurant, de afdaling bij maanlicht ingezet begeleid door professionals.

    In het hart van de Savoie in de Franse Alpen ligt Paradiski, het op één na grootste skigebied ter wereld. Het domein bestaat uit de stations Peisey-Vallandry, La Plagne en Les Arcs en bevindt zich op een hoogte tussen 1.200 en 3.250 meter. Naast de 169 moderne mechanische liften die aanwezig zijn op het domein, worden de drie skistations onderling in minder dan 4 minuten tijd met elkaar verbonden door de grootste skilift ter wereld, de Vanoise Express. Wintersportliefhebbers kunnen zo nóg sneller nóg meer hellingen opzoeken. Het domein herbergt 2 snowparks, 5 boardercross- en 4 boarderglissparcours, 2 half pipes, 2 sleepistes, beginnerszones, en pistes waar zowel in alle rust en stilte kan geskied worden als uitdagende tracks voor gevorderde skiërs. In totaal heeft Paradiski zo’n 425 kilometer aan pistes voor wintersporters van elk niveau in huis.

     






    04-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis naar de Alpen

    REIS NAAR DE ALPEN IN DE HERFST

     

    Veel Zwitsers zien de herfst als de mooiste tijd van het jaar. De natuur tooit zich met prachtige kleuren en in de bergen heerst een gespannen rust, een geduldig wachten op de eerste sneeuw.

    Een fantastische plek om het najaar in de Alpen te beleven is Montagne Alternative, een luxueus verblijf in het Zwitserse dorpje Commeire, in het kanton Wallis. Nog niet zo lang geleden was Commeire een doodgewoon boerendorp, nu is het een fantastische vakantiebestemming. De oude Valaisiaanse huizen zijn prachtig gerestaureerd en vormen een hotel met zestien luxueuze kamers.

    Reis in oktober en november naar Montagne Alternative om er de herfst op een unieke manier te beleven. Er zijn tijdens deze periode speciale aanbiedingen. Je kunt fantastische wandelingen maken door de bossen met hun sublieme kleurenpracht, genieten van panorama’s over de omringende bergen waarvan de toppen al met een laagje sneeuw zijn bedekt. Alleen in deze periode van het jaar hoor je het burlen, het lokroepen van de bronstige herten. Luisteren naar ‘Le Brâme du Cerf’ die weergalmt tussen de bergen is een onvergetelijke ervaring.

    Na een dag in de natuur kun je genieten van de gezelligheid en de warmte van Montagne Alternative, bij een lekker avondmaal en een kwaliteitswijn, aan het haardvuur met een spannend boek, in een super comfortabele omgeving. Speciaal voor de liefhebbers van gastronomie is er een Séjour Cuisine Alternative. Het driedaags programma loopt van donderdag 7 november (check-in vanaf 16 u) tot zondag 10 november. Op het programma: culinaire hoogstandjes, geleide wandelingen, yoga les én genieten van het comfort van Montagne Alternative!

    Montagne Alternative is vlot bereikbaar vanaf de luchthaven Genève. De rit duurt anderhalf uur, transfers op aanvraag. www.montagne-alternative.com

    03-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurostar

    EUROSTAR : DIRECTE TREINEN TUSSEN LONDEN EN AMSTERDAM

     

    Eurostar heeft een akkoord ondertekend met de Nederlandse Spoorwegen (NS) om een directe treinverbinding te lanceren tussen Londen en Amsterdam vanaf december 2016.

    Het nieuws werd door de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu bekend gemaakt als onderdeel van een pakket van maatregelen om de diensten op de Nederlandse hogesnelheidslijn te verbeteren. De maatregelen zullen worden goedgekeurd door het Nederlandse parlement in de komende maanden. De Eurostar-verbinding zal worden uitgevoerd met de nieuwe e320-treinen die interoperal zijn (d.i. ze kunnen worden ingezet op de verschillende spoornetwerken van de verschillende landen) en die compatibel zijn met de seingeving op het Nederlandse hogesnelheidsnet.

    Eurostar werd een eengemaakt privaat bedrijf in september 2010 en heeft sindsdien een duidelijke ambitie naar voren gebracht om het bedrijf te doen groeien met treinverbindingen die verder gaan dan de huidige bestemmingen en om zo meer mensen aan te zetten om de hogesnelheidstrein te nemen voor korteafstandsreizen in Europa. In het afgelopen jaar heeft Eurostar nieuwe verbindingen gelanceerd naar de Zwitserse Alpen en naar de Provence in het zuiden van Frankrijk. De aankondiging vandaag is een grote stap voorwaarts in deze plannen.

    De route Londen-Amsterdam is de grootste internationale luchtvaartmarkt in Europa met meer dan 3 miljoen vrijetijds- en zakenreizigers per jaar. Met de komst van een directe treinverbinding op hoge snelheid tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland kunnen reizigers uitkijken naar een aantrekkelijk en vlot alternatief voor het vliegtuig.

    Eurostar zal twee verbindingen per dag invoeren tussen Londen en Amsterdam met een reistijd van ongeveer vier uur. Deze diensten zullen vanuit Londen via Brussel naar Amsterdam rijden met stops in Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam Centraal. Deze verbinding vergemakkelijkt ook de reis voor reizigers die naar verdere bestemmingen op het Europese vasteland willen reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk. 

    Nicolas Petrovic, directeur-generaal van Eurostar: “We hebben sinds lange tijd de ambitie gehad om uit te breiden naar nieuwe bestemmingen. De aankondiging vandaag is een belangrijke mijlpaal in onze groeiplannen. Deze route is een van de populairste in Europa met meer dan 3 miljoen reizigers per jaar die het vliegtuig nemen tussen Londen en Amsterdam. Onze snelle, comfortabele verbinding van stadscentrum naar stadscentrum zal de relaties tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland verbeteren, en zal een ommekeer teweeg brengen in reizen tussen deze belangrijke financiële en toeristische hoofdsteden.”

    02-10-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Globevents

    GLOBEVENTS LANCEERT NIEUWE REISWEBSITE

     

    De Belgische reisaanbieder GlobEvents lanceert haar nieuwste reismerk Holidayblend. Op de bijhorende website www.holidayblend.com kan je voortaan wekelijks terecht voor 4 kwalitatieve en exclusieve vakantie- en vrijetijdsaan-biedingen. Kwalitatief door een strenge selectie uit het aanbod van gerenommeerde partners en exclusief door de goedkoopste prijs of een uniek aanbod dat enkel bij Holidayblend te reserveren is. Met deze nieuwe reiswebsite wenst GlobEvents in te spelen op het gewijzigde boekingsgedrag van een consument die zich steeds meer bewust is van alternatieve kanalen als ‘social buying’ en kortingssites.

    De wekelijkse reisaanbiedingen van Holidayblend gaan van hotel- en citytrips tot vlieg- en autovakanties, cruises en vele andere droomreizen. Het vrijetijdsaanbod van Holidayblend varieert van wellness- en pretparkaanbiedingen tot ballonvaarten, cultuurevenementen en leuke dagtrips voor jong en oud. Holidayblend werkt met kortingen op het standaard aanbod van 40% tot 70% of met unieke pakketten die enkel en alleen bij Holidayblend worden aangeboden.

    Op televisiezender VTM komt er dagelijks een videoloop van een 12-tal minuten met het exclusieve en unieke aanbod van Holidayblend. Deze loop zal in eerste instantie worden uitgezonden na de avondprogrammatie en ’s nachts worden herhaald. De video’s worden ook online verspreid via een eigen YouTube-kanaal om zo extra inspirerend te werken voor de reizigers en tegelijk te tonen wat je kan verwachten als je één van de deals reserveert.

    “Met deze creatieve mediamix van online en offline kanalen wensen we in te spelen op emotie en word of mouse”, zegt Tim Van den Bergh, General manager bij GlobEvents. “Dankzij deze vorm van social tv zal elke aanbieding nog beter in beeld worden gebracht en nog makkelijker gedeeld kunnen worden. In een digitale wereld waar de consument overspoeld wordt met aanbiedingen is het dan ook belangrijk om voldoende stopkracht te genereren en de drempel zo laag mogelijk te maken. Wij denken met deze aanpak én ons duidelijk omlijnd aanbod alvast aan deze voorwaarden te voldoen.”

    Holidayblend richt zich primair op de Belgische en secundair op de Nederlandse en Franse markt. De eerste inspirerende filmpjes kan je alvast bekijken via: www.youtube.com/holidayblend

    GlobEvents is een gevestigde waarde in zowel de Belgische, Nederlandse als Duitse reis- en evenementensector. Alle vakantiemerken samen leveren jaarlijks meer dan 120.000 tevreden reizigers op. Vakantiemerken van GlobEvents: Weekendjeweg.be, Xperience, Snowblend, Surfblend, Gobali en Snowjam. www.globevents.com

     

    01-10-2013 om 17:24 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spa Monopole

    Spa Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:

    Het Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa

     

     

     

    Spa Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd. Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de regio verrijken.

     

    Twee jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van werkgelegenheid en milieubescherming.

     

    Op een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa Monopole.

     

    Met dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20 personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.

     

    Spa Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000 bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.

     

    Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 - 4900 Spa

    www.eaudysseedespa.be





    22-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duc d'O

    Duc d’O breekt een lans voor de Belgische truffel

     

     

    De consument van vandaag is op zoek naar authentieke, eerlijke producten, bij voorkeur van eigen bodem. En toch blijken vele Belgen de delicatessen van eigen bodem niet altijd te kennen. Zoals de Belgische truffel, de enige echte truffel met een jasje van chocolade schilfers.

     

    Dat het begrip “Belgische truffel” niet zo bekend is, blijkt uit een onderzoek van het bureau Why5 dat in opdracht van de Belgische truffelfabrikant Duc d’O werd gevoerd. De resultaten brachten aan het licht dat de Belg verlekkerd is op de schilfertruffel, zonder te weten dat deze truffel behoort tot onze nationale trots. Uit de antwoorden bleek ook waarom de consument deze truffel zo lekker vindt, wie hem eet en wanneer en hoe hij genuttigd wordt. Een smakelijke enquête met verrassende resultaten.

     

    Op de vraag wat een Belgische truffel is, bleef driekwart van de ondervraagden het juiste antwoord schuldig. Bij nader inzien had 97 % al een Belgische truffel geproefd en lekker bevonden. 43 % verwarde hem met de Franse truffel, de truffel met een laagje cacaopoeder. Drie zaken maken de Belgische truffel zo bijzonder: het feit dat hij gemaakt is van Belgische chocolade, zijn zachte romige textuur die smelt in de mond en zijn jasje van chocoladeschilfers. Dankzij het proces waarbij de truffel gerold wordt in chocoladeschilfers, is geen enkele Belgische truffel identiek. Dat maakt hem zo uniek.

     

    Gemiddeld eet de Belg 6,2 keer per jaar Belgische truffels, 46% houdt het dan per smulmoment bij een paar truffels, beheerste fijnproevers hebben zelfs de discipline om hun zoete zonde tot één exemplaar te beperken. 15 % eet er naar eigen zeggen “net genoeg” en evenveel respondenten vinden dat ze “net iets teveel” eten – beide uitspraken zijn uiteraard persoonlijk en relatief – en 6 % weet eenmaal begonnen van geen ophouden en kan gerust een hele doos aan.

     

    De belangrijkste momenten waarop truffels gegeten worden concentreren zich rond familiemomenten zoals familiefeesten, de feestdagen en familiebezoeken. Er hoeft ook niet meteen een aanleiding te zijn: velen vinden een gezellig winteravond al een gedroomd excuus om de truffels boven te halen en 63 % begeeft zich zomaar aan de truffel, bij wijze van pure zelfverwennerij. Truffels worden geschonken bij wijze van kleine attentie (61 %), als cadeautje voor een informele gelegenheid (71 %), bij een formele gelegenheid (58 %) en bij een verjaardag of moeder/vaderdag (53 %).

     

    Conclusie: de Belgische truffel is pure emotie

    Geven, delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten…het zijn allemaal positieve emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels. De Belgische truffel mag dan ook als naam te weinig bekend zijn, het product zelf wordt algemeen gewaardeerd om zijn authentieke smaak, zijn zachte vulling, zijn heerlijke chocoladeschilfers en ook omwille van zijn imago: een Belgische truffel staat voor een nobel, chic en ambachtelijk product. Geven, delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten…het zijn allemaal positieve emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels.

     





    21-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wout Bru

    Holland America Line ontvangt Wout Bru aan boord als gastchef

     

     

    Als het om gastronomische hoogstandjes gaat dan is Wout Bru een kwaliteitslabel. De Belgische chef-kok reist binnenkort mee op twee cruises van Holland America Line waar hij op elke cruise een kookdemonstratie en workshop zal geven in het ‘Culinary Arts Center’ aan boord van het schip ms Rotterdam. Holland America Line streeft als premium cruisemaatschappij een hoge kwaliteit na van haar gastronomisch aanbod. Een samenwerking met Wout Bru past binnen dit streven.

     

    Wout Bru, niet alleen bekend van Restaurant Chez Bru en bijhorend Hotel Maison Bru, en diverse televisieprogramma’s, zal op de cruises ’10 nachten Heilig land Sojourn’ van 20-30 november 2013 en op de ‘11 nachten Iberisch avontuur’ van 11-22 december 2013 een kookdemonstratie van 45 minuten geven in het Culinary Arts Center, een ultramoderne demonstratiekeuken met zaal in theaterstijl. Er zijn een 120tal plaatsen beschikbaar voor de gasten en de deelname is gratis. Dit concept is aanwezig op de gehele vloot, 15 mid-size schepen, van Holland America Line. Daarnaast zal Wout per cruise ook een culinaire workshop geven die 90 minuten duurt en waaraan maximum 12 personen kunnen deelnemen à $ 29 per persoon. Inschrijven voor deze workshop gebeurd aan boord.

     

    De tarieven voor de cruise met het ms Rotterdam ‘10 nachten Heilig Land Sojourn’ starten vanaf € 649,- inclusief retourvlucht (van/naar Amsterdam)! Het betreft een reis in de Middellandse Zee met vertrek en aankomst in het Griekse Piraeus. Stopplaatsen zijn Kusadasi (bezoek aan Efeze), Rodos, Antalya (Zuid-Turkije), Ashdod (Jeruzalem) en Haifa, Limassol (Cyprus) en Heraklion (Kreta).

    De ‘11 nachten Iberisch Avontuur,’ eveneens met ms Rotterdam, start in Civitavecchia (Rome) en eindigt in Rotterdam. Tarief voor deze cruise start vanaf € 599,- inclusief de vliegreis (van Amsterdam). Langs de route niets dan hoogtepunten zoals de rots van Gibraltar en het Zuid-Spaanse Cadiz. In Lissabon reis je via prachtige kloosters en paleizen naar de tijd van zeevaarders en machtige koningen. In Porto proef je de lekkerste wijnen en geniet je van idyllische landschappen.

     

    De workshops en demonstraties van Wout Bru maken deel uit van een veel ruimer, ambitieus culinair programma dat Holland America Line aanbiedt aan haar gasten.

    Binnen de cruise industrie neemt Holland America Line het voortouw in het nemen van culinaire initiatieven door het samenbrengen van 5 prominente topchefs in een Culinaire Raad die bestaat uit gekende chefs uit New York, Chicago en de Nederlandse topchef Jonnie Boer (van het 3-sterren Michelin restaurant De Librije, Zwolle). Op de agenda van hun bijeenkomsten staat: uitwisselen van ervaringen, actuele culinaire trends en het creëren van nieuwe gerechten voor de keuken van Holland America Line.

     

    Eén avond per cruise worden decor, menu’s, wijnen en tafeldecoratie in het fine dine restaurant ‘Pinnacle Grill’ zodanig veranderd dat de gasten de echte sfeer beleven van het befaamde toprestaurant Le Cirque in New York. Eenzelfde concept wordt toegepast op het ms Rotterdam en ms Eurodam (eveneens in de Pinaccle Grill) waar men zich één avond per cruise in het driesterren restaurant De Librije van topchef Jonnie Boer waant. Op de wijnkaart prijkt een selectie van wijnen die speciaal door de Librije zijn gekozen. www.hollandamerica.com.

    19-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meribel Vallée

    Méribel Vallée – Een skigebied met allure

     

     

    Méribel Vallée is reeds sinds vele jaren een populaire wintersportbestemming. Het resort behoort tot het grootste wintersportgebied van de wereld en blinkt vooral uit door haar hoogwaardige pistes en accommodaties, talrijke evenementen en activiteiten en een eigen unieke identiteit. Deze herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne en presenteert haar nieuwe merknaam “Méribel Vallée”.

     

    Méribel Vallée is onderdeel van de Trois Vallées in Frankrijk dat bekend staat als het grootste skigebied van de wereld. Het gebied staat garant voor meer dan 600 kilometer aan skipistes en telt 15 bergtoppen van meer dan 2500 meter. Het gebied blinkt uit door een hoogwaardige infrastructuur; dit jaar zijn in Méribel weer twee nieuwe gondelbanen geopend die het skigebied optimaal ontsluiten. Méribel Vallée heeft een ruime keuze aan chalets en hotels van 3 tot 5*. Daarnaast heeft het resort verschillende wellness faciliteiten, talrijke goede restaurants en een uitgebreid Olympisch sportcomplex.

     

    Méribel Vallée profileert zich vooral als veelzijdige familiebestemming. Naast een uitgebreid netwerk aan skipistes, telt Méribel Vallée verschillende sneeuwparken en zijn er ook allerlei non-ski activiteiten. Zo zijn er speciale educatieve programma’s en speelparken voor kinderen. Tevens worden in Méribel Vallée verschillende internationale evenementen en culturele activiteiten georganiseerd. Méribel Vallée is meer dan een ski bestemming alleen en biedt ontspanning en plezier in een prachtige natuurlijke omgeving.

     

    Kwaliteit en dienstverlening staan in Méribel Vallée voorop. Dit jaar heeft het resort twee nieuwe kwaliteitslabels ontvangen waarmee het resort zich wil onderscheiden van andere skigebieden in Frankrijk. Ook luxe, comfort en gastvrijheid staan in Méribel Vallée hoog in het vaandel. Tegelijkertijd wil het resort zijn eigen unieke identiteit bewaren, hetgeen zich weerspiegelt in de verschillende kernen van Méribel Vallée die allemaal een eigen sfeer hebben.

     

    Deze herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne onder haar nieuwe merknaam. De merknaam Méribel Vallée moet vooral de diversiteit van het resort benadrukken en berust op 4 belangrijke eigenschappen: de unieke locatie van Méribel Vallée in het hart van de Trois Vallées, de verschillende kernen van Méribel Vallée met hun eigen identiteit, de authentieke alpine architectuur van het resort en het hoogwaardige aanbod aan toeristische producten en diensten.

    www.meribel.net

     

    17-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    15-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Brussels Airlines serveert beste wijn en champagne

     

     

     

    Brussels Airlines serveert de beste champagne en wijn in Business Class. Dat is het oordeel van een internationale wijnjury tijdens de jaarlijkse ‘Wines on the Wing’ competitie van het Amerikaanse professionele reismagazine Global Traveler. Zowel in de categorieën Business Class champagnes als wijnen behaalde Brussels Airlines de eerste prijs.

     

    De wijnkeuze die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt valt opnieuw in de prijzen. Nadat vorig jaar Brussels Airlines al de eerste prijs haalde in de categorie ‘beste Business Class wijnselectie’ wordt ook dit jaar dat resultaat bevestigd tijdens de bekende Wines on the Wing competitie van Global Traveler. Daarnaast sleepte Brussels Airlines met haar Laurent Perrier Brut champagne ook de eerste prijs in de wacht in de categorie beste Business Class champagnes.

     

    Aan de jaarlijkse wijnwedstrijd van Global Traveler namen dit jaar 34 internationale luchtvaartmaatschappijen deel.  Brussels Airlines won van bekende concurrenten uit Azië, het Midden-Oosten, Europa en de States. De 25 juryleden – allemaal wijnexperts die actief zijn in gerenommeerde restaurants, hotels, wijnkelders en de gespecialiseerde media  - waren vol lof over de wijnen die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt tijdens de lange afstandsvluchten naar de States en Afrika. 

     

    De wijnkaart die Brussels Airlines aan haar passagiers aanbiedt wordt samengesteld door cateringmanagers Philip Mortier en Johan Duwijn die zélf een someiller opleiding volgden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Belgische Master of Wine Fiona Morisson en een proefpanel dat is samengesteld uit personeelsleden en passagiers die vaak vliegen. In het wijnaanbod zit steevast een bekend Frans chateau, een wijn uit de nieuwe wereldlanden en een wijn van de maand.  Zo serveren de Brussels Airlines crews momenteel ondermeer de Franse Bourgondische Château des Jaques Clos de Loyse (2011), Chateau la Grangère (2009) uit de St-Emilion, de Californische Kendall Jackson (2011), Ken Forrester Chenin Blanc van de Zuid-Afrikaanse Kaap regio, Chileense Mones Alfa Syrah (2010) en  El Albar Barricas (2008) uit het Spaanse Castilla y León.

    Daarnaast neemt Brussels Airlines sinds enkele jaren ook Belgische wijnen mee aan boord, wat zeer gesmaakt wordt door de passagiers.  In het najaar worden onder andere Entre Deux Monts (2011), Aldeneycke Pinot Gris (2011) en De Kluizen Kerner (2010) geserveerd.

     

    “We besteden veel zorg aan de selectie van onze wijnen die zowel met de gerechten als met de gewijzigde smaakervaring in de lucht moeten matchen”, zeggen Philip Mortier en Johan Duwijn.  “Daarnaast is ook de feedback van onze passagiers zeer belangrijk in onze wijnselectie. De twee Wines on the Wing Awards zijn een bekroning voor onze inspanningen maar ook een uitdaging om ook in de toekomst een kwalitatief hoogstaande en gevarieerde wijnkaart samen te stellen.”

     

    15-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pegase cruises

    Pegase brengt eerste wintereditie 'Pegase Cruises', met exclusieve Pegase service

     


    Na de lancering van een eerste zomeraanbod Cruises, brengt Pegase nu ook een wintereditie Cruises op de markt. In het 44 pagina tellende minireisboek kiest men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Mét de gekende Pegase service.


    Het nieuwe minireisboek Pegase Cruises biedt een uitgebreid gamma cruises om duimen en vingers bij af te likken: luxecruises, naar wereldwijde bestemmingen, met topgastronomie aan boord en vaak all-inclusive. Men kan 1 à 2 weken naar de Caraïben, de Middellandse Zee en het Midden-Oosten, maar nog opvallender zijn de cruises naar avontuurlijker of paradijselijker oorden als het Verre Oosten, Australië, Nieuw-Zeeland, Frans-Polynesië, Zuid-Amerika, Galapagos, of Antarctica. Wie all the way wil gaan, kan kiezen om de zeven wereldzeeën te doorkruisen aan boord van de Queen Elizabeth, op een wereldcruise van 124 dagen, vanaf 18.500 euro per persoon, met vertrek op 8 januari vanuit Hamburg.


    Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen: • Seabourn • Seadream Yacht Club • Silversea • Star Clipper • Cunard • Azamara Cruises • Crystal Cruises • Compagnie du Ponant • Hapag-Lloyd Cruises


    Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend droomresort. Met Pegase is bovendien extra service en comfort inbegrepen. Klanten genieten de gratis Pegase Airport Service, indien zij ook de boeking van de vlucht naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwen. Reizigers worden thuis opgehaald in een luxewagen door de chauffeur van Pegase en ook na de reis aan de luchthaven verwelkomd om te worden thuisgebracht. Of, als men liever zelf rijdt, bieden wij gratis parking aan de luchthaven mét valet service, gedurende heel het verblijf. Op Brussels Airport maken alle Pegase reizigers bovendien gebruik van de Fast Lane voor een snelle doorgang aan de douane, en hebben ze gratis toegang tot de Lounges waar ze rustig het vertrek afwachten bij een hapje en een drankje.

    14-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ierland per fiets

    ONTDEK IERLAND PER FIETS

     

    Het groene Ierland is een fantastische reisbestemming om met de fiets te ontdekken, niet alleen het idyllische en gevarieerde platteland maar ook de steden met hun fietsvriendelijk imago.  Je vindt er fietsroutes voor iedereen en overal zijn er duidelijk bewegwijzerde routes.

     

    Voor de recreatieve fietser die rustig wil genieten is het graafschap Leitrim een uitgelezen reisbestemming. Vanuit een vaste verblijfplaats kun je makkelijk fietsen langs de Shannon-Erne waterweg, tot bij levendige plaatsen als Carrick-on-Shannon of tot bij het vissersdorpje Dromod. In Leitrim is elke fietstocht een topper, temeer omdat je kunt verpozen op de mooiste plekjes, bijvoorbeeld in een pub langs de rivier waar je ook een hengel kunt uitwerpen.

     

    Ierland heeft zoveel goede fietsregio’s dat het moeilijk is om te kiezen. Een van de favorieten is het Shannon gebied, vanwege het gevarieerde landschap een topbestemming voor fietsers. Het graafschap Clare werd door Lonely Planet in de Top 10 van ’s werelds beste fietsbestemmingen geplaatst. Hoogtepunt is het traject tussen Miltown Malbay en Doolin, langs gouden stranden tot bij de machtige Cliffs of Moher.

     

    Ierse steden bezoeken met de fiets! Dat is heerlijk en je ziet veel in korte tijd, in Dublin, Derry-Londonderry en Belfast die alsmaar fietsvriendelijker worden. Dublinbikes is een handig verhuursysteem, een zelfbediening van huurfietsen in 44 fietsstations, verspreid over de stad. De fiets kan ook gratis mee met het openbaar vervoer van de Ierse hoofdstad.

      

    Voor een meerdaagse fietsreis over een lange afstand fietspad reis je naar Noord-Ierland. Een tocht langs de Kingfisher Trail is een onvergetelijke belevenis. De route door het graafschap Fermanagh is circa 400 km lang en voert over rustige, verkeersarme landwegen door een betoverend landschap en langs tal van bezienswaardigheden zoals Marble Arch Caves, Belleek Pottery en Crom Estate.

     

    Met zijn bergketens, bosgebieden en adembenemende kustlandschappen biedt het noorden van Ierland een fantastisch decor om te mountainbiken. Daarom zijn recent nieuwe mountainbike routes aangelegd, maar liefst 100 kilometer lang. Neusje van de zalm is het netwerk van routes in Davagh Forest, volgens insiders het beste dat ooit voor mountainbikers werd ontworpen, avontuurlijk, spectaculair en onvergetelijk!

     

    Ook voor de meer sportieve fietser die een moeilijk parcours, mét stevige kuitenbijters, niet vreest zijn er tal van mogelijkheden. Fietsen door de Antrim Glens of langs de Giant’s Causeway is inspannend maar onvoorstelbaar mooi. En wat te denken van een tocht door Connemara, langs de spectaculaire Twelve Bens, de hoogste toppen van West-Ierland.

    www.ireland.com

    13-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kenya tourism board

    KENYA TOURISM BOARD KIEST VOOR AVIAREPS TOURISM

     

     

    De Kenya Tourism Board heeft Aviareps Tourism benoemd als haar vertegenwoordiger voor Nederland en België. 's Werelds grootste toeristische PR & Marketing bureau zal de toonaangevende Afrikaanse strand - en safaribestemming op het gebied van media & public relations, crisis management, trade marketing en consumentenmarketing vertegenwoordigen; zowel strategisch als operationeel.

     

    De Kenya Tourism Board heeft als kerndoel het promoten van Kenia als  kwaliteitsreisbestemming en het vergroten van bezoekersaantallen uit binnen- en buitenland. De Kenya Tourism Board heeft een sterke samenwerking met de private sector en andere overheidsinstellingen bij het bevorderen van het toerisme naar het land. Aviareps Tourism heeft als belangrijkste focus de positionering van Kenia als toonaangevende strand- en safaribestemming op het Afrikaanse continent alsmede het versterken en  uitbouwen van partnerships met locale reissector- en media-partners.

     

    De heer Muriithi Ndegwa, Managing Director van de Kenya Tourism Board, feliciteert Aviareps Tourism met de benoeming. Hij is ervan overtuigd dat Aviareps Tourism, met kantoren en toegewijde teams in beide belangrijke markten, een  bepalende rol kan spelen bij het onderhouden en uitbouwen van contacten in de reissector en media om het toerisme naar Kenia, ook in de  huidige moeilijke tijden, te bevorderen.

     

    Mincke Pijpers, Aviareps Tourism ‘Head of Tourism’, reageert: “Wij zijn erg trots om als vertegenwoordiger op te treden voor een toonaangevende en unieke bestemming als Kenia en zien goede mogelijkheden om vernieuwende initiatieven te ontwikkelen in de lokale markten.” Ze voegt eraan toe: ”Ondanks dat markten in Europa onder druk staan, zijn de mogelijkheden voor Kenia talrijk. Niet alleen op gebied van de kernkwaliteiten van het land, zoals safari- en strandvakantie, maar ook talloze andere producten en thema’s om te reizen, te verkopen of over te schrijven. Samenwerken met de winnaar van de ‘Word Travel Awards 2012’ in de categorie ‘Best Tourism Board’ is een eer en Aviareps Tourism is verheugd zijn kennis en ervaring in te kunnen zetten om de positie van Kenia in Nederland en België te versterken”.

     

    De Kenya Tourism Board is een overheidsorganisatie met als missie Kenia's toeristische producten professioneel en doelgericht te vermarkten. Daarmee  het welzijn van de Kenianen en bezoekers van het land te verrijken.

    www.magicalkenya.com

     

     

     

     

     

    12-09-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs