Op 11 november
verschijnt de nieuwe Campari-kalender Worldwide Celebration met Uma Thurman
in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook
lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de
cover.
Op de nieuwe
Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige
rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema
Worldwide Celebration, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker
staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende
cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden stijl, passie &
charisma.
Fotograaf
van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve
modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op
9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.
Luchtvaartmaatschappij
Condor vernieuwt interieur van volledige langeafstandsvloot
Zustermaatschappij
en partner van touroperator Thomas Cook, Condor, gaat het interieur van zijn
volledige langeafstandsvloot vernieuwen. In alle klassen maken de stoelen
plaats voor modernere exemplaren, wordt de verlichting aangepakt, worden
toiletten en keukens vervangen en genieten Thomas Cook klanten voortaan van een
entertainmentprogramma op aanvraag. Zo kiezen de passagiers zelf welk
entertainment ze tijdens de vlucht op hun scherm te zien krijgen. Ongeacht de
bestemming die zij aandoen, zullen Belgische Thomas Cook klanten die met Condor
naar een exotische bestemming reizen, van dezelfde onberispelijke kwaliteit
genieten.
"Condor
is een van de weinige Europese luchtvaartmaatschappijen die hoog scoort op het
vlak van product- en servicekwaliteit. Om aan deze veeleisende normen te
blijven voldoen, stemmen we onze langeafstandsproducten af op de algemene
marktsituatie. Zo kunnen we vandaag en de volgende jaren op het hoogste niveau
met anderen concurreren", vertelt Ralf Teckentrup, voorzitter van de raad
van bestuur van Condor. "Met onze vernieuwde cabines creëren we een
modern, hoogstaand product en garanderen we vakantiegangers een service van
topkwaliteit."
In het
kader van de ingrepen aan de cabines krijgt de Condor Comfort Class een nieuwe
naam: Business Class . Een term die algemeen bekend is op de markt en klanten
vertrouwd in de oren klinkt. In de nieuwe Condor Business Class genieten de
passagiers van de bekende, uitstekende service van Condor en van
volautomatische, comfortabele angled lie-flat stoelen. Die kun je in een hoek
van 170 graden zetten en hebben als bed een lengte van 1,80 m. Meer dan genoeg
ruimte om ontspannen te reizen dus. Gasten die liever hun eigen elektronische
toestellen gebruiken in plaats van het videosysteem aan de stoel, stellen de
ingebouwde USB- en elektriciteitsaansluitingen vast op prijs. In totaal hebben
Thomas Cook klanten keuze uit 3 klasses aan boord van het vliegtuig: Economy
Class, Premium Economy Class en Businessclass.
Naast de
vernieuwing van zijn producten optimaliseert Condor ook zijn vlootstrategie. Zo
gebruikt de luchtvaartmaatschappij vanaf nu twee soorten cabines met een
verschillende indeling. Daardoor is er in de Business Class in drie van de
twaalf Condor vliegtuigen voortaan plaats voor 30 personen. Condor zal deze
vliegtuigen vervolgens vaker inzetten op routes met een grote vraag naar
Business Class plaatsen, zoals naar de Malediven en Mauritius. De negen andere
vliegtuigen behouden hun 18 Business Class plaatsen.
De renovatie begint in fasen tijdens vastgelegde
stopperiodes in de winter van 2013/2014. Het eerste vliegtuig met nieuwe cabine
zal vanaf de herfst van 2013 operationeel zijn. Tegen de zomer van 2014 is de
renovatie van de vloot normaal gezien volledig achter de rug. Dankzij deze
investering genieten Thomas Cook klanten van dezelfde hoogstaande afwerking bij
eender welke langeafstandsvlucht die zij met Condor doen.
Belgische
Thomas Cook klanten vliegen in totaal naar 14 Exotische bestemmingen met Condor
en genieten volgende zomer zo van 37 vluchten per week.
WEEK VAN DE FRIET -
VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER
Eind november geeft
VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt
van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om
eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo
typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren
centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen
als immaterieel cultureel erfgoed.
Navefri nam het
initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds
in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de
Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een
stevige duw in de rug geven.
VLAM kondigt de
Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait
rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de
frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf
een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan
worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be,
waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die
frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook
heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via
advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van
een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving
te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een
sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.
Na afloop van de
Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur
Joke Schauvliege.
Ommegang van Keizer
Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets:
zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden. Om hen toch
de kans te geven van een Ommegang te genieten werd de Slok gelanceerd, maar
natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.
Ommegang van Keizer
Karel is een speciaalbier dat op zn best is als ook de drinker al een beetje
heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op
basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen
gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden zoals kids, vet, chillen, yolo, wat
duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds
hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel
degelijk al van een Ommegang genieten.
Om dit te verhelpen
werd De Slok gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een
Ommegang te genieten. Maar om zon Slok te verdienen moeten ze wel onrijp
taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt
opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de
NIET-lijst.
Op de
Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig
een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer
Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury
van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een
weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.
Brouwerij Haacht is
een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht
staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
Ommegang van Keizer
Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets:
zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden. Om hen toch
de kans te geven van een Ommegang te genieten werd de Slok gelanceerd, maar
natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.
Ommegang van Keizer
Karel is een speciaalbier dat op zn best is als ook de drinker al een beetje
heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op
basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen
gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden zoals kids, vet, chillen, yolo, wat
duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds
hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel
degelijk al van een Ommegang genieten.
Om dit te verhelpen
werd De Slok gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een
Ommegang te genieten. Maar om zon Slok te verdienen moeten ze wel onrijp
taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt
opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de
NIET-lijst.
Op de
Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig
een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer
Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury
van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een
weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.
Brouwerij Haacht is
een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht
staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
VLAM lanceert een
nieuwe varkensvleesversnijding: Fettini di Coppa. Dit zijn gemarineerde
sneetjes van de varkensspiering.
Lekker, hapklaar en
veelzijdig: Fettini di Coppa speelt in op de toenemende interesse voor
producten die eenvoudig en snel te bereiden zijn. Lekker, hapklaar en
veelzijdig zijn de 3 troeven van Fettini di Coppa. De nieuwe versnijding laat zeer
uiteenlopende bereidingswijzen toe: bakken, braden of grillen in reepjes,
sneetjes, stukjes of plakjes in slaatjes, pastas, tussen een broodje,
gewikkeld in een wrap of bij een heerlijk wokgerecht. Deze veelzijdigheid maakt
van Fettini di Coppa een product dat zowel jong als oud kan bekoren.
Varkensvlees van
bij ons: In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Fettini di Coppa
een echt Belgisch product. Het is momenteel te verkrijgen bij de zelfstandige
slagerijen en in de supermarkten van Colruyt, Makro, Okay en Spar. Tijdens de
eerste twee weekends van oktober vinden er overigens speciale proeverijen
plaats bij de zelfstandige slagers om Fettini di Coppa te introduceren. Naast
een online campagne en diverse media-acties voorziet VLAM promotiemateriaal
voor de winkelpunten.
Receptideeën met
Fettini di Coppa vind je op www.vlees.be
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
Charme en authenticiteit aan de rand van het meer van
Annecy
Lake Annecy Ski Resorts is de verzamelnaam van vier
skioorden in het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en
Saint Jean de Sixt. De
wintersportbestemming heeft een gevarieerd ski-aanbod, er zijn dan ook 1001
manieren om eropuit te trekken in de natuur!
In La Clusaz zijn er sportieve activiteiten voor jong
en oud, maar deze winter worden vooral kinderen verwend. La Clusaz heeft voor
hen twee nieuwigheden in huis; zo is er een heus nordic skipark opgetrokken
waar het jonge sneeuwliefhebbers op een ludieke manier kunnen kennismaken met
het skiën. Toegang hiervoor is gratis voor kinderen jonger dan zes en is
inbegrepen in het pakket voor volwassenen. Op het programma: spannende
sprongen, speelse slaloms, tunnels, hobbels, bochten, enz. Daarbovenop
organiseert skischool Evolution
2 van La Clusaz in het kader van de bekende Freeride World
Tour freeride stages voor 8- tot 18-jarigen. De titel van Nationaal Freeride
World Tour Kampioen bij de Junioren 2014 zal beslecht worden tijdens de finale in
La Clusaz van 29 tot 30 maart.
Om de dag in schoonheid te eindigen bieden La Clusaz
en Manigod de mogelijkheid om een avond of nacht op een wel heel unieke manier
door te brengen. De Dôme de
lEtoile des Neiges in La Clusaz, gelegen in het plateau van
Beauregard, kan gehuurd worden voor een gezellige avond fonduen met vrienden of
een vernachting. Deze iglo is gegarandeerd het decor van heel wat prachtige
herinneringen! In Manigod werd de Chalet Refuge Vé la Marie à Noré, die gebouwd
werd in 1810, volledig maar authentiek- gerenoveerd en uitgerust met autonome
apparaten die voor 100% op zonne-energie draaien. Groepen van 15 tot 75
personen kunnen hier te midden van 7 hectare natuur gedurende een avond, nacht of
weekend verblijven. Deze beide originele accommodaties zijn bereikbaar op de
authentieke manier: te voet of met sneeuwschoenen.
In Le Grand Bornand (Chinaillon), richtte
chalet-hotel Les Cimes **** 3 suites in, goed voor 8 kamers. Deze werden
vergroot en zijn nu uitgerust met een nieuwe open badruimte die ingericht
werden volgens het « nest »-concept. Ook een nieuwe wellnessruimte met spa,
sauna en hammam is nu ter beschikking. Nog in Le Grand Bornand kreeg
chalet-hotel Les Saytels haar vierde ster te pakken. Al drie generaties lang
combineert deze grote bergchalet traditie, comfort en charme met de uitrusting
van een familiehotel. Dit hotel beschikt over een wellness met jacuzzi, sauna
en verwarmd zwembad (+ 30°C).
In Manigod kunnen lokale specialiteiten ontdekt en geproefd worden in het
nieuwe restaurant van Marc Veyrat. De meermaals bekroonde chef (twee keer 3
Michelin-sterren en twee keer 20/20 in Gault & Millaut) maakt zijn terukeer
met een nieuw restaurant langs de col van La Croix Fry. Het
restaurant veegt de vloer aan met junkfood en is een internationale
gastronomische school die slechts drie dagen per week haar deuren opent(op vrijdag, zaterdag en zondag).
www.hotel-les-cimes.com
Deze winter verzorgt Grand Bornand een «
erfgoedparcours ». De vijftien etappes waaruit deze wandeling bestaat hebben
aandacht voor monumenten, natuurlijke sites en andere bezienswaardigheden. Via
QR-codes die op panelen werden aangebracht geven fotos, audio commentaar en
videobeelden meer uitleg bij elke site. Het nordic skigebied van het station
werd uitgerust met Timtoo Timing chronometers. Deze bieden kandidaten de kans
om hun tijd op de 9
kilometer lange rode skipiste van Peteys vast te leggen.
De verhuur en verkoop van
de timing chips zijn in handen van de toeristische dienst van
Le Grand Bornand.
Lake Annecy Ski Resorts vertegenwoordigt en verzamelt
de 4 skistations van het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand,
Manigod en Saint Jean de
Sixt. Deze skioorden, gesitueerd in het hart van Europa en op
minder dan een uur van de luchthaven van Genève, vormen een exclusieve
bestemming. De 220
kilometer aan pistes, gegarandeerde sneeuw, charmante
dorpjes in authentieke architectuur, het erfgoed en behouden tradities, de met
sterren bekroonde gastronomie en de wellnessmogelijheden in de vele spas
verleiden elk jaar heel wat toeristen. Met het hele gezin of alleen, jong of
oud, iedereen vindt er zijn gading.
10
jaar Paradiski - Een verjaardag vol kleur en sensatie
Sinds
20 december 2003 kunnen skiërs met de grootste skilift ter wereld, de Vanoise
Express, zon 425
kilometer aan pistes ontdekken tussen Les Arcs,
Peisey-Vallandry en La
Plagne. De Vanoise Express verbond zo drie domeinen, die
sindsdien gezamelijk onder de naam Paradiski door het leven gaan. Deze winter
viert het skigebied zijn tiende verjaardag en het is niet van plan dit
ongemerkt voorbij te laten gaan. Een kort overzicht van de hoogtepunten van het
seizoen en de belangrijkste nieuwigheden!
Het
skidomein Paradiski is het geslaagde resultaat van een uitdaging uit 2003 :
twee valleien en drie stations met hun eigen verhaal, identiteit en USPs met
elkaar verbinden. Vandaag zorgen communicatie en een sterk commercieel aanbod
voor de samenhang tussen de drie stations, maar nog meest van al worden ze met
elkaar verenigd door de Vanoise Express. Deze brengt de skiërs van het ene
massief naar het andere in minder dan vier minuten! De aaneenschakeling van de
drie stations maakt van Paradiski het op één na grootste verbonden skigebied
ter wereld met 425
kilometer aan pistes die verdeeld zijn over zon 15.000 hectare.
Paradiski staat ook voor meer dan 1.000 personen die tijdens het winterseizoen
op en voor het domein werken, voor 10 jaar aan investeringen -ter waarde van
210 miljoen euro- die het domein optimaliseerden, en voor een netwerk van
skiliften dat voor 100% op groene stroom werkt (TUV-SUD certificaat).
De
Franse modeontwerper Jean-Charles de Castelbajac viert mee met Paradiski en
steekt de twee cabines van de Vanoise Express in een uniek nieuw kleedje. Zijn
creatie is te bewonderen vanaf 21 december tot het einde van het seizoen. Voor
de liefhebbers van intense sensaties staat Gravity Day op het programma. Op 16
december zullen Julien Millot en Tancrède Melet, twee van de beste highliners
ter wereld, zich wagen aan de slackline van 1.824 meter over het
dal die de twee cabines van de Vanoise Express op een hoogte van 380 meter met elkaar
verbindt.
Paradiski
grijpt met deze tiende verjaardag ook de kans om een nieuwe
communicatiecampagne te lanceren. Deze legt de link naar de bijbelse symboliek
van de appel en nodigt de wintersporter uit om te bezwijken voor de verleiding
van de uitgestrektheid van de bergen, de charme en de magie van het domein.
Liefhebbers
van wintersport worden in Paradiski op hun wenken bediend. In La Plagne wachten
de 19 bochten van de olympische Bobsleepiste je op, kan je per airboard de
piste afdalen of met een sneeuwruimer een gesloten circuit onveilig maken. In
Arc 2000, dat uitgerust is voor zowel beginners als sporters van hoog niveau,
zorgt speed riding (parapente met aangebonden skiën) voor een extreem gevoel van
vrijheid.In Peisey-Vallandry ligt één
van Frankrijks mooiste biatlonpistes die voorzien is van laserkarabijn en
doelwit op 10 meter.
Tenslotte kunnen klimmers van alle niveaus in Champagny en Vanoise de unieke
Tour de Glace beklimmen van midden december tot half maart.
Dit
jaar nog staan bij de stations van Paradiski een heel aantal openingen van
nieuwe verblijfsmogelijkheden die luxe, comfort en bergsfeer uitademen op het
programma. Zo kunnen nog meer mensen genieten van de sfeervolle bergomgeving
van Paradiski.
Hotel
LAiguille Grive*** in Arc 1800 combineert het huiselijke van een chalet met de
luxe van een hotel. Zijn architectuur en moderne interieur dragen een warme en
gezellige sfeer uit.Hotel Le Cocoon****
in La Plagne 1800 werd geopend in december 2012 en kreeg net zijn vierde ster
toegewezen. De residentie Carlina, gelegen in Belle-Plagne, opent een nieuwe
aangrenzende eenheid met 5 appartementen. Le Dahu, de centrale chalet van de
voetgangerszone « Les Chalets de Vallandry » in Peisey-Vallandry, werd volledig
gerenoveerd. Gesitueerd in het midden van het bos en aan de voet van de pistes,
biedt hij vijf kamers op drie verdiepingen. Het Igloo Village komt terug, en
hoe ! Deze winter herbergt Les Arcs het grootste iglodorp van Frankrijk met een
oppervlakte van meer dan 400
m². In het dorp zal een ijssculpturengallerie te vinden
zijn en meerdere kamers waar vrienden, gezinnen of geliefden kunnen
overnachten.
De
Coolski-formule geeft beginners de kans om het skiën onder de knie te krijgen
in een speciaal daarvoor uitgeruste ruimte, dichtbij hun verblijf. Deze ruimte
is voorzien van beveiligde en afgesloten leerzones, aangepaste pistes,
specifieke signalisatie en rustplaatsen. Het voordeel van dit aanbod is dat het
de skiër toelaat een programma te kiezen en het naar zijn of haar behoefte uit
te breiden (vier uur of een dag in la Plagne). Vijf Coolski-ruimtes zijn reeds
in gebruik.
Maanlicht
in Peisey-Vallandry ! Deze winter organiseert het dorp één avond per week en
tijdens de schoolvakanties sneeuwschoenwandelingen bij maanlicht. De wandeling
start aan de lagere hellingen van Plan-Peisey en voert naar de noordelijke
site, langs de gehuchten Pracompuis en La Chapelle des Vernettes. Bij aankomst
wachten warme soep, verhalen en muzikale animatie de deelnemers op. Bij volle
maan wordt, na een avond op restaurant, de afdaling bij maanlicht ingezet
begeleid door professionals.
In
het hart van de Savoie in de Franse Alpen ligt Paradiski, het op één na
grootste skigebied ter wereld. Het domein bestaat uit de stations
Peisey-Vallandry, La Plagne en Les Arcs en bevindt zich op een hoogte tussen
1.200 en 3.250 meter.
Naast de 169 moderne mechanische liften die aanwezig zijn op het domein, worden
de drie skistations onderling in minder dan 4 minuten tijd met elkaar verbonden
door de grootste skilift ter wereld, de Vanoise Express. Wintersportliefhebbers
kunnen zo nóg sneller nóg meer hellingen opzoeken. Het domein herbergt 2
snowparks, 5 boardercross- en 4 boarderglissparcours, 2 half pipes, 2
sleepistes, beginnerszones, en pistes waar zowel in alle rust en stilte kan
geskied worden als uitdagende tracks voor gevorderde skiërs. In totaal heeft
Paradiski zon 425
kilometer aan pistes voor wintersporters van elk niveau
in huis.
Veel Zwitsers zien
de herfst als de mooiste tijd van het jaar. De natuur tooit zich met prachtige
kleuren en in de bergen heerst een gespannen rust, een geduldig wachten op de
eerste sneeuw.
Een fantastische
plek om het najaar in de Alpen te beleven is Montagne Alternative, een luxueus
verblijf in het Zwitserse dorpje Commeire, in het kanton Wallis. Nog niet zo
lang geleden was Commeire een doodgewoon boerendorp, nu is het een fantastische
vakantiebestemming. De oude Valaisiaanse huizen zijn prachtig gerestaureerd en
vormen een hotel met zestien luxueuze kamers.
Reis in oktober en
november naar Montagne Alternative om er de herfst op een unieke manier te
beleven. Er zijn tijdens deze periode speciale aanbiedingen. Je kunt
fantastische wandelingen maken door de bossen met hun sublieme kleurenpracht,
genieten van panoramas over de omringende bergen waarvan de toppen al met een
laagje sneeuw zijn bedekt. Alleen in deze periode van het jaar hoor je het
burlen, het lokroepen van de bronstige herten. Luisteren naar Le Brâme du
Cerf die weergalmt tussen de bergen is een onvergetelijke ervaring.
Na een dag in de
natuur kun je genieten van de gezelligheid en de warmte van Montagne
Alternative, bij een lekker avondmaal en een kwaliteitswijn, aan het haardvuur
met een spannend boek, in een super comfortabele omgeving. Speciaal voor de
liefhebbers van gastronomie is er een Séjour Cuisine Alternative. Het driedaags
programma loopt van donderdag 7 november (check-in vanaf 16 u) tot zondag 10
november. Op het programma: culinaire hoogstandjes, geleide wandelingen, yoga
les én genieten van het comfort van Montagne Alternative!
Montagne
Alternative is vlot bereikbaar vanaf de luchthaven Genève. De rit duurt
anderhalf uur, transfers op aanvraag. www.montagne-alternative.com
EUROSTAR : DIRECTE
TREINEN TUSSEN LONDEN EN AMSTERDAM
Eurostar heeft een
akkoord ondertekend met de Nederlandse Spoorwegen (NS) om een directe
treinverbinding te lanceren tussen Londen en Amsterdam vanaf december 2016.
Het nieuws werd
door de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu bekend
gemaakt als onderdeel van een pakket van maatregelen om de diensten op de
Nederlandse hogesnelheidslijn te verbeteren. De maatregelen zullen worden
goedgekeurd door het Nederlandse parlement in de komende maanden. De
Eurostar-verbinding zal worden uitgevoerd met de nieuwe e320-treinen die
interoperal zijn (d.i. ze kunnen worden ingezet op de verschillende
spoornetwerken van de verschillende landen) en die compatibel zijn met de
seingeving op het Nederlandse hogesnelheidsnet.
Eurostar werd een
eengemaakt privaat bedrijf in september 2010 en heeft sindsdien een duidelijke
ambitie naar voren gebracht om het bedrijf te doen groeien met
treinverbindingen die verder gaan dan de huidige bestemmingen en om zo meer
mensen aan te zetten om de hogesnelheidstrein te nemen voor korteafstandsreizen
in Europa. In het afgelopen jaar heeft Eurostar nieuwe verbindingen gelanceerd
naar de Zwitserse Alpen en naar de Provence in het zuiden van Frankrijk. De
aankondiging vandaag is een grote stap voorwaarts in deze plannen.
De route
Londen-Amsterdam is de grootste internationale luchtvaartmarkt in Europa met
meer dan 3 miljoen vrijetijds- en zakenreizigers per jaar. Met de komst van een
directe treinverbinding op hoge snelheid tussen het Verenigd Koninkrijk en
Nederland kunnen reizigers uitkijken naar een aantrekkelijk en vlot alternatief
voor het vliegtuig.
Eurostar zal twee
verbindingen per dag invoeren tussen Londen en Amsterdam met een reistijd van
ongeveer vier uur. Deze diensten zullen vanuit Londen via Brussel naar
Amsterdam rijden met stops in Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam
Centraal. Deze verbinding vergemakkelijkt ook de reis voor reizigers die naar
verdere bestemmingen op het Europese vasteland willen reizen vanuit het
Verenigd Koninkrijk.
Nicolas Petrovic,
directeur-generaal van Eurostar: We hebben sinds lange
tijd de ambitie gehad om uit te breiden naar nieuwe bestemmingen. De
aankondiging vandaag is een belangrijke mijlpaal in onze groeiplannen. Deze
route is een van de populairste in Europa met meer dan 3 miljoen reizigers per
jaar die het vliegtuig nemen tussen Londen en Amsterdam. Onze snelle,
comfortabele verbinding van stadscentrum naar stadscentrum zal de relaties
tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland verbeteren, en zal een ommekeer
teweeg brengen in reizen tussen deze belangrijke financiële en toeristische
hoofdsteden.
De Belgische
reisaanbieder GlobEvents lanceert haar nieuwste reismerk Holidayblend. Op de
bijhorende website www.holidayblend.com kan je voortaan wekelijks terecht voor
4 kwalitatieve en exclusieve vakantie- en vrijetijdsaan-biedingen. Kwalitatief
door een strenge selectie uit het aanbod van gerenommeerde partners en
exclusief door de goedkoopste prijs of een uniek aanbod dat enkel bij
Holidayblend te reserveren is. Met deze nieuwe reiswebsite wenst GlobEvents in
te spelen op het gewijzigde boekingsgedrag van een consument die zich steeds
meer bewust is van alternatieve kanalen als social buying en kortingssites.
De wekelijkse
reisaanbiedingen van Holidayblend gaan van hotel- en citytrips tot vlieg- en
autovakanties, cruises en vele andere droomreizen. Het vrijetijdsaanbod van
Holidayblend varieert van wellness- en pretparkaanbiedingen tot ballonvaarten,
cultuurevenementen en leuke dagtrips voor jong en oud. Holidayblend werkt met
kortingen op het standaard aanbod van 40% tot 70% of met unieke pakketten die
enkel en alleen bij Holidayblend worden aangeboden.
Op televisiezender
VTM komt er dagelijks een videoloop van een 12-tal minuten met het exclusieve
en unieke aanbod van Holidayblend. Deze loop zal in eerste instantie worden
uitgezonden na de avondprogrammatie en s nachts worden herhaald. De videos
worden ook online verspreid via een eigen YouTube-kanaal om zo extra
inspirerend te werken voor de reizigers en tegelijk te tonen wat je kan
verwachten als je één van de deals reserveert.
Met deze creatieve
mediamix van online en offline kanalen wensen we in te spelen op emotie en word
of mouse, zegt Tim Van den Bergh, General manager bij GlobEvents. Dankzij
deze vorm van social tv zal elke aanbieding nog beter in beeld worden gebracht
en nog makkelijker gedeeld kunnen worden. In een digitale wereld waar de
consument overspoeld wordt met aanbiedingen is het dan ook belangrijk om
voldoende stopkracht te genereren en de drempel zo laag mogelijk te maken. Wij
denken met deze aanpak én ons duidelijk omlijnd aanbod alvast aan deze
voorwaarden te voldoen.
Holidayblend richt
zich primair op de Belgische en secundair op de Nederlandse en Franse markt. De
eerste inspirerende filmpjes kan je alvast bekijken via: www.youtube.com/holidayblend
GlobEvents is een
gevestigde waarde in zowel de Belgische, Nederlandse als Duitse reis- en
evenementensector. Alle vakantiemerken samen leveren jaarlijks meer dan 120.000
tevreden reizigers op. Vakantiemerken van GlobEvents: Weekendjeweg.be,
Xperience, Snowblend, Surfblend, Gobali en Snowjam. www.globevents.com
Spa
Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:
Het
Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het
natuurlijk mineraalwater van Spa
Spa
Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd.
Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk
mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de
natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de
magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van
de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op
ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de
regio verrijken.
Twee
jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing
met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel
in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in
aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont
het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische
attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de
inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale
mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van
werkgelegenheid en milieubescherming.
Op
een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de
geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van
Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen
van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk
lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk
mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van
flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa
Monopole.
Met
dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20
personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op
leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de
bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in
het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale
tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het
parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie
om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De
tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.
Spa
Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk
mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder
te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000
bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.
Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 -
4900 Spa
De
consument van vandaag is op zoek naar authentieke, eerlijke producten, bij
voorkeur van eigen bodem. En toch blijken vele Belgen de delicatessen van eigen
bodem niet altijd te kennen. Zoals de Belgische truffel, de enige echte truffel
met een jasje van chocolade schilfers.
Dat
het begrip Belgische truffel niet zo bekend is, blijkt uit een onderzoek van
het bureau Why5 dat in opdracht van de Belgische truffelfabrikant Duc dO werd
gevoerd. De resultaten brachten aan het licht dat de Belg verlekkerd is op de
schilfertruffel, zonder te weten dat deze truffel behoort tot onze nationale
trots. Uit de antwoorden bleek ook waarom de consument deze truffel zo lekker
vindt, wie hem eet en wanneer en hoe hij genuttigd wordt. Een smakelijke
enquête met verrassende resultaten.
Op
de vraag wat een Belgische truffel is, bleef driekwart van de ondervraagden het
juiste antwoord schuldig. Bij nader inzien had 97 % al een Belgische truffel
geproefd en lekker bevonden. 43 % verwarde hem met de Franse truffel, de
truffel met een laagje cacaopoeder. Drie zaken maken de Belgische truffel zo
bijzonder: het feit dat hij gemaakt is van Belgische chocolade, zijn zachte
romige textuur die smelt in de mond en zijn jasje van chocoladeschilfers.
Dankzij het proces waarbij de truffel gerold wordt in chocoladeschilfers, is
geen enkele Belgische truffel identiek. Dat maakt hem zo uniek.
Gemiddeld
eet de Belg 6,2 keer per jaar Belgische truffels, 46% houdt het dan per
smulmoment bij een paar truffels, beheerste fijnproevers hebben zelfs de
discipline om hun zoete zonde tot één exemplaar te beperken. 15 % eet er naar
eigen zeggen net genoeg en evenveel respondenten vinden dat ze net iets
teveel eten beide uitspraken zijn uiteraard persoonlijk en relatief en 6 %
weet eenmaal begonnen van geen ophouden en kan gerust een hele doos aan.
De
belangrijkste momenten waarop truffels gegeten worden concentreren zich rond
familiemomenten zoals familiefeesten, de feestdagen en familiebezoeken. Er
hoeft ook niet meteen een aanleiding te zijn: velen vinden een gezellig
winteravond al een gedroomd excuus om de truffels boven te halen en 63 %
begeeft zich zomaar aan de truffel, bij wijze van pure zelfverwennerij.
Truffels worden geschonken bij wijze van kleine attentie (61 %), als cadeautje
voor een informele gelegenheid (71 %), bij een formele gelegenheid (58 %) en bij
een verjaardag of moeder/vaderdag (53 %).
Conclusie:
de Belgische truffel is pure emotie
Geven,
delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels. De Belgische
truffel mag dan ook als naam te weinig bekend zijn, het product zelf wordt
algemeen gewaardeerd om zijn authentieke smaak, zijn zachte vulling, zijn
heerlijke chocoladeschilfers en ook omwille van zijn imago: een Belgische
truffel staat voor een nobel, chic en ambachtelijk product. Geven, delen,
genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels.
Holland
America Line ontvangt Wout Bru aan boord als gastchef
Als het om gastronomische hoogstandjes gaat dan is
Wout Bru een kwaliteitslabel. De Belgische chef-kok reist binnenkort mee op
twee cruises van Holland America Line waar hij op elke cruise een
kookdemonstratie en workshop zal geven in het Culinary Arts Center aan boord
van het schip ms Rotterdam. Holland America Line streeft als premium
cruisemaatschappij een hoge kwaliteit na van haar gastronomisch aanbod. Een
samenwerking met Wout Bru past binnen dit streven.
Wout
Bru, niet alleen bekend van Restaurant Chez Bru en bijhorend Hotel Maison Bru, en
diverse televisieprogrammas, zal op de cruises 10 nachten Heilig land
Sojourn van 20-30 november 2013 en op de 11 nachten Iberisch
avontuur van 11-22 december 2013 een kookdemonstratie van 45
minuten geven in het Culinary Arts Center,
een ultramoderne demonstratiekeuken met zaal in theaterstijl. Er zijn een
120tal plaatsen beschikbaar voor de gasten en de deelname is gratis. Dit
concept is aanwezig op de gehele vloot, 15 mid-size schepen, van Holland
America Line. Daarnaast zal Wout per cruise ook een culinaire workshop geven
die 90 minuten duurt en waaraan maximum 12 personen kunnen deelnemen à $ 29
per persoon. Inschrijven voor deze workshop gebeurd aan boord.
De
tarieven voor de cruise met het ms Rotterdam 10 nachten Heilig Land Sojourn
starten vanaf 649,- inclusief retourvlucht (van/naar Amsterdam)! Het betreft
een reis in de Middellandse Zee met vertrek en aankomst in het Griekse Piraeus.
Stopplaatsen zijn Kusadasi (bezoek aan Efeze), Rodos, Antalya (Zuid-Turkije),
Ashdod (Jeruzalem) en Haifa, Limassol (Cyprus) en Heraklion (Kreta).
De 11 nachten Iberisch Avontuur, eveneens met ms
Rotterdam, start in Civitavecchia (Rome) en eindigt in Rotterdam. Tarief voor
deze cruise start vanaf 599,- inclusief de vliegreis (van Amsterdam). Langs
de route niets dan hoogtepunten zoals de rots van Gibraltar en het Zuid-Spaanse
Cadiz. In Lissabon reis je via prachtige kloosters en paleizen naar de tijd van
zeevaarders en machtige koningen. In Porto proef je de lekkerste wijnen en
geniet je van idyllische landschappen.
De
workshops en demonstraties van Wout Bru maken deel uit van een veel ruimer,
ambitieus culinair programma dat Holland America Line aanbiedt aan haar gasten.
Binnen
de cruise industrie neemt Holland America Line het voortouw in het nemen van
culinaire initiatieven door het samenbrengen van 5 prominente topchefs in een
Culinaire Raad die bestaat uit gekende chefs uit New York, Chicago en de
Nederlandse topchef Jonnie Boer (van het 3-sterren Michelin restaurant De
Librije, Zwolle). Op de agenda van hun bijeenkomsten staat: uitwisselen van
ervaringen, actuele culinaire trends en het creëren van nieuwe gerechten voor
de keuken van Holland America Line.
Eén
avond per cruise worden decor, menus, wijnen en tafeldecoratie in het fine
dine restaurant Pinnacle Grill zodanig veranderd dat de gasten de echte
sfeer beleven van het befaamde toprestaurant Le Cirque in New York. Eenzelfde
concept wordt toegepast op het ms Rotterdam en ms Eurodam (eveneens in de
Pinaccle Grill) waar men zich één avond per cruise in het driesterren
restaurant De Librije van topchef Jonnie Boer waant. Op de wijnkaart prijkt een
selectie van wijnen die speciaal door de Librije zijn gekozen. www.hollandamerica.com.
Méribel
Vallée is reeds sinds vele jaren een populaire wintersportbestemming. Het
resort behoort tot het grootste wintersportgebied van de wereld en blinkt
vooral uit door haar hoogwaardige pistes en accommodaties, talrijke evenementen
en activiteiten en een eigen unieke identiteit. Deze herfst lanceert Méribel
Vallée een nieuwe promotiecampagne en presenteert haar nieuwe merknaam Méribel
Vallée.
Méribel
Vallée is onderdeel van de Trois Vallées in Frankrijk dat bekend staat als het
grootste skigebied van de wereld. Het gebied staat garant voor meer dan 600 kilometer aan
skipistes en telt 15 bergtoppen van meer dan 2500 meter. Het gebied
blinkt uit door een hoogwaardige infrastructuur; dit jaar zijn in Méribel weer
twee nieuwe gondelbanen geopend die het skigebied optimaal ontsluiten. Méribel
Vallée heeft een ruime keuze aan chalets en hotels van 3 tot 5*. Daarnaast
heeft het resort verschillende wellness faciliteiten, talrijke goede
restaurants en een uitgebreid Olympisch sportcomplex.
Méribel
Vallée profileert zich vooral als veelzijdige familiebestemming. Naast een
uitgebreid netwerk aan skipistes, telt Méribel Vallée verschillende
sneeuwparken en zijn er ook allerlei non-ski activiteiten. Zo zijn er speciale
educatieve programmas en speelparken voor kinderen. Tevens worden in Méribel
Vallée verschillende internationale evenementen en culturele activiteiten
georganiseerd. Méribel Vallée is meer dan een ski bestemming alleen en biedt
ontspanning en plezier in een prachtige natuurlijke omgeving.
Kwaliteit
en dienstverlening staan in Méribel Vallée voorop. Dit jaar heeft het resort
twee nieuwe kwaliteitslabels ontvangen waarmee het resort zich wil
onderscheiden van andere skigebieden in Frankrijk. Ook luxe, comfort en
gastvrijheid staan in Méribel Vallée hoog in het vaandel. Tegelijkertijd wil
het resort zijn eigen unieke identiteit bewaren, hetgeen zich weerspiegelt in
de verschillende kernen van Méribel Vallée die allemaal een eigen sfeer hebben.
Deze
herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne onder haar nieuwe
merknaam. De merknaam Méribel Vallée moet vooral de diversiteit van het resort
benadrukken en berust op 4 belangrijke eigenschappen: de unieke locatie van
Méribel Vallée in het hart van de Trois Vallées, de verschillende kernen van
Méribel Vallée met hun eigen identiteit, de authentieke alpine architectuur van
het resort en het hoogwaardige aanbod aan toeristische producten en diensten.
Brussels
Airlines serveert beste wijn en champagne
Brussels
Airlines serveert de beste champagne en wijn in Business Class. Dat is het
oordeel van een internationale wijnjury tijdens de jaarlijkse Wines on the
Wing competitie van het Amerikaanse professionele reismagazine Global
Traveler. Zowel in de categorieën Business Class champagnes als wijnen behaalde
Brussels Airlines de eerste prijs.
De
wijnkeuze die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt valt
opnieuw in de prijzen. Nadat vorig jaar Brussels Airlines al de eerste prijs
haalde in de categorie beste Business Class wijnselectie wordt ook dit jaar
dat resultaat bevestigd tijdens de bekende Wines on the
Wing competitie van Global Traveler. Daarnaast sleepte Brussels Airlines
met haar Laurent Perrier Brut champagne ook de eerste prijs in de wacht in de
categorie beste Business Class champagnes.
Aan
de jaarlijkse wijnwedstrijd van Global Traveler namen dit jaar 34
internationale luchtvaartmaatschappijen deel. Brussels Airlines won van
bekende concurrenten uit Azië, het Midden-Oosten, Europa en de States. De 25
juryleden allemaal wijnexperts die actief zijn in gerenommeerde restaurants,
hotels, wijnkelders en de gespecialiseerde media - waren vol lof over de
wijnen die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt tijdens de
lange afstandsvluchten naar de States en Afrika.
De
wijnkaart die Brussels Airlines aan haar passagiers aanbiedt wordt samengesteld
door cateringmanagers Philip
Mortier en Johan Duwijn die zélf een someiller opleiding
volgden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Belgische Master of Wine
Fiona Morisson en een proefpanel dat is samengesteld uit personeelsleden en
passagiers die vaak vliegen. In het wijnaanbod zit steevast een bekend Frans
chateau, een wijn uit de nieuwe wereldlanden en een wijn van de maand. Zo
serveren de Brussels Airlines crews momenteel ondermeer de Franse Bourgondische
Château des Jaques Clos de Loyse (2011), Chateau la Grangère (2009) uit de
St-Emilion, de Californische Kendall Jackson (2011), Ken Forrester Chenin Blanc
van de Zuid-Afrikaanse Kaap regio, Chileense Mones Alfa Syrah (2010) en
El Albar Barricas (2008) uit het Spaanse Castilla y León.
Daarnaast
neemt Brussels Airlines sinds enkele jaren ook Belgische wijnen mee aan boord,
wat zeer gesmaakt wordt door de passagiers. In het najaar worden onder
andere Entre Deux Monts (2011), Aldeneycke Pinot Gris (2011) en De Kluizen
Kerner (2010) geserveerd.
We
besteden veel zorg aan de selectie van onze wijnen die zowel met de gerechten
als met de gewijzigde smaakervaring in de lucht moeten matchen, zeggen Philip Mortier en Johan
Duwijn. Daarnaast is ook de feedback van onze passagiers zeer belangrijk
in onze wijnselectie. De twee Wines on the Wing Awards zijn een bekroning voor
onze inspanningen maar ook een uitdaging om ook in de toekomst een kwalitatief
hoogstaande en gevarieerde wijnkaart samen te stellen.
Pegase brengt eerste
wintereditie 'Pegase Cruises', met exclusieve Pegase service
Na
de lancering van een eerste zomeraanbod Cruises, brengt Pegase nu ook een
wintereditie Cruises op de markt. In het 44 pagina tellende minireisboek kiest
men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van
de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Mét de gekende Pegase service.
Het nieuwe minireisboek Pegase
Cruisesbiedt een
uitgebreid gamma cruises om duimen en vingers bij af te likken: luxecruises, naarwereldwijde bestemmingen, met topgastronomieaan boorden vaak all-inclusive. Men kan 1 à 2
weken naar de Caraïben, de Middellandse Zee en het Midden-Oosten, maar nog
opvallender zijn de cruises naar avontuurlijker of paradijselijker oorden als
het Verre Oosten, Australië, Nieuw-Zeeland, Frans-Polynesië, Zuid-Amerika,
Galapagos, of Antarctica. Wie all the way wil gaan, kan kiezen om de zeven
wereldzeeën te doorkruisen aan boord van de Queen Elizabeth, op een
wereldcruise van 124 dagen, vanaf 18.500 euro per persoon, met vertrek op 8
januari vanuit Hamburg.
Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen:
Seabourn Seadream Yacht Club Silversea Star Clipper Cunard Azamara
Cruises Crystal Cruises Compagnie du Ponant Hapag-Lloyd Cruises
Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend
droomresort. Met
Pegase is bovendien extra service en comfort inbegrepen. Klanten genieten de gratis
Pegase Airport Service, indien zij ook de boeking van de vlucht
naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwen.
Reizigers worden thuis opgehaald in een luxewagen door de chauffeur van Pegase
en ook na de reis aan de luchthaven verwelkomd om te worden thuisgebracht. Of,
als men liever zelf rijdt, bieden wij gratis parking aan de luchthaven mét
valet service, gedurende heel het verblijf. Op Brussels Airport maken alle
Pegase reizigers bovendien gebruik van de Fast Lane voor een snelle doorgang
aan de douane, en hebben ze gratis toegang tot de Lounges waar ze rustig het
vertrek afwachten bij een hapje en een drankje.
Het groene Ierland is een fantastische
reisbestemming om met de fiets te ontdekken, niet alleen het idyllische en
gevarieerde platteland maar ook de steden met hun fietsvriendelijk imago.Je vindt er fietsroutes voor iedereen en
overal zijn er duidelijk bewegwijzerde routes.
Voor
de recreatieve fietser die rustig wil genieten is het graafschap Leitrim een
uitgelezen reisbestemming. Vanuit een vaste verblijfplaats kun je makkelijk
fietsen langs de Shannon-Erne waterweg, tot bij levendige plaatsen als
Carrick-on-Shannon of tot bij het vissersdorpje Dromod. In Leitrim is elke
fietstocht een topper, temeer omdat je kunt verpozen op de mooiste plekjes,
bijvoorbeeld in een pub langs de rivier waar je ook een hengel kunt uitwerpen.
Ierland
heeft zoveel goede fietsregios dat het moeilijk is om te kiezen. Een van de
favorieten is het Shannon gebied, vanwege het gevarieerde landschap een
topbestemming voor fietsers. Het graafschap Clare werd door Lonely Planet in de
Top 10 van s werelds beste fietsbestemmingen geplaatst. Hoogtepunt is het
traject tussen Miltown Malbay en Doolin, langs gouden stranden tot bij de
machtige Cliffs of Moher.
Ierse
steden bezoeken met de fiets! Dat is heerlijk en je ziet veel in korte tijd, in
Dublin, Derry-Londonderry en Belfast die alsmaar fietsvriendelijker worden.
Dublinbikes is een handig verhuursysteem, een zelfbediening van huurfietsen in
44 fietsstations, verspreid over de stad. De fiets kan ook gratis mee met het
openbaar vervoer van de Ierse hoofdstad.
Voor
een meerdaagse fietsreis over een lange afstand fietspad reis je naar
Noord-Ierland. Een tocht langs de Kingfisher Trail is een onvergetelijke
belevenis. De route door het graafschap Fermanagh is circa 400 km lang en voert over
rustige, verkeersarme landwegen door een betoverend landschap en langs tal van
bezienswaardigheden zoals Marble Arch Caves, Belleek Pottery en Crom Estate.
Met
zijn bergketens, bosgebieden en adembenemende kustlandschappen biedt het
noorden van Ierland een fantastisch decor om te mountainbiken. Daarom zijn
recent nieuwe mountainbike routes aangelegd, maar liefst 100 kilometer lang.
Neusje van de zalm is het netwerk van routes in Davagh Forest, volgens insiders
het beste dat ooit voor mountainbikers werd ontworpen, avontuurlijk,
spectaculair en onvergetelijk!
Ook
voor de meer sportieve fietser die een moeilijk parcours, mét stevige
kuitenbijters, niet vreest zijn er tal van mogelijkheden. Fietsen door de
Antrim Glens of langs de Giants Causeway is inspannend maar onvoorstelbaar
mooi. En wat te denken van een tocht door Connemara, langs de spectaculaire
Twelve Bens, de hoogste toppen van West-Ierland.
De
Kenya Tourism Board heeft Aviareps Tourism benoemd als haar vertegenwoordiger
voor Nederland en België. 's Werelds grootste toeristische PR & Marketing
bureau zal de toonaangevende Afrikaanse strand - en safaribestemming op het
gebied van media & public relations, crisis management, trade marketing en consumentenmarketing
vertegenwoordigen; zowel strategisch als operationeel.
De
Kenya Tourism Board heeft als kerndoel het promoten van Kenia alskwaliteitsreisbestemming en het vergroten van
bezoekersaantallen uit binnen- en buitenland. De Kenya Tourism Board heeft een
sterke samenwerking met de private sector en andere overheidsinstellingen bij
het bevorderen van het toerisme naar het land. Aviareps Tourism heeft als
belangrijkste focus de positionering van Kenia als toonaangevende strand- en
safaribestemming op het Afrikaanse continent alsmede het versterken enuitbouwen van partnerships met locale
reissector- en media-partners.
De heer Muriithi
Ndegwa, Managing Director van de Kenya Tourism Board, feliciteert Aviareps
Tourism met de benoeming. Hij is ervan overtuigd dat Aviareps Tourism, met
kantoren en toegewijde teams in beide belangrijke markten, eenbepalende rol kan spelen bij het onderhouden
en uitbouwen van contacten in de reissector en media om het toerisme naar
Kenia, ook in dehuidige moeilijke
tijden, te bevorderen.
Mincke
Pijpers, Aviareps Tourism Head of Tourism, reageert: Wij zijn erg trots om
als vertegenwoordiger op te treden voor een toonaangevende en unieke bestemming
als Kenia en zien goede mogelijkheden om vernieuwende initiatieven te
ontwikkelen in de lokale markten. Ze voegt eraan toe: Ondanks dat markten in
Europa onder druk staan, zijn de mogelijkheden voor Kenia talrijk. Niet alleen
op gebied van de kernkwaliteiten van het land, zoals safari- en strandvakantie,
maar ook talloze andere producten en themas om te reizen, te verkopen of over
te schrijven. Samenwerken met de winnaar van de Word Travel Awards 2012 in de categorie Best
Tourism Board is een eer en Aviareps Tourism is verheugd zijn kennis en
ervaring in te kunnen zetten om de positie van Kenia in Nederland en België te
versterken.
De
Kenya Tourism Board is een overheidsorganisatie met als missie Kenia's toeristische
producten professioneel en doelgericht te vermarkten. Daarmeehet welzijn van de Kenianen en bezoekers van
het land te verrijken.