:wink:
Spa
Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:
Het
Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het
natuurlijk mineraalwater van Spa
Spa
Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd.
Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk
mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de
natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de
magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van
de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op
ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de
regio verrijken.
Twee
jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing
met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel
in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in
aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont
het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische
attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de
inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale
mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van
werkgelegenheid en milieubescherming.
Op
een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de
geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van
Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen
van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk
lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk
mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van
flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa
Monopole.
Met
dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20
personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op
leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de
bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in
het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale
tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het
parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie
om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De
tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.
Spa
Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk
mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder
te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000
bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.
Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 -
4900 Spa
www.eaudysseedespa.be

|