Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    18-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maritiem Atelier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het Maritiem Atelier : een succesvol initiatief tegen de stroom in !

     

     

     

    De vzw Maritiem Atelier, welke vorig jaar werd opgericht met als doel boten te bouwen en te renoveren om ze ter beschikking te stellen van jeugdorganisaties, heeft tijdens haar eerste werkingsjaar meer dan 600 man-dagen zeilplezier kunnen schenken aan minder gegoede jongeren.

     

    Het werkingsprincipe van de vereniging is eenvoudig: ze stelt haar boten gratis ter beschikking van de jongeren; in tegenprestatie komen ze een handje helpen voor het onderhoud van de boten en stellen ze wat van hun vrije tijd ter beschikking als skipper voor andere jongeren.

     

    Het idee werd ontwikkeld door Nicolas Joschko, een zeilvijftiger die reeds lang begaan is met zeilen, scheepsbouw en sociale actie. Vaststellend dat jongeren geen toegang hebben tot het zeilen met zeiljachten en dat anderzijds dergelijke boten met mos begroeid in de achterhavens liggen te slapen, stichtte hij het Maritiem Atelier met 7 andere zeilvijftigers met de doelbewuste wil minder gegoede jongeren toe te laten zich te ontplooien rond een verantwoord nautisch project.

     

    “Als je een boot kan beheren, dan kan je ook je leven beheren” verklaart de enthousiaste voorzitter van het Maritem Atelier. Je moet leren je reisproject voor te bereiden, in team leren werken, anticiperen, verantwoorde beslissingen nemen, projecten hebben en ze verwezenlijken, en vooral : leren om op hun beurt tijd en energie te schenken aan andere en minder gelukkige jongeren. “We zijn vorig jaar beginnen werken met de verschillende Brusselse Sea Scouts eenheden, gelet op het feit dat deze reeds over zeilervaring beschikken en ze een cultuur van delen en beschikbaarheid hebben. Zodra ze het hanteren van de boten onder de knie hadden, hebben ze deelgenomen aan activiteiten die gericht waren naar jongeren uit de sociale woonwijken. De volgende stap is Kinderen van de Rechter mee in de bemanningen te integreren en wij hopen vanaf 2015 over gebrevetteerde skippers uit hun midden te kunnen beschikken, die op hun beurt minder gegoede jongeren toegang zullen geven tot het zeilen”. Het doel is dus een opwaartse spiraal te hebben, welke de jongeren zelf ontwikkelen en versterken.

     

    Sinds het opstarten van het initiatief kon de vereniging rekenen op de actieve steun van de Haven van Brussel, de BRYC, het Hoofdstedelijk Gewest…en eigenaars van boten. Naast de twee boten die ter beschikking werden gesteld kreeg de vereniging een Zodiac, een zeiljacht van 7m50 en meer recent, een zeewaardig zeiljacht van 10m, dat reeds een decennium lang op de kade lag te slapen. Telkens worden de jongeren actief betrokken bij de vernieuwingswerken van de boten waarmee ze zelf zullen varen. Een ander project dat de vzw op stapel zette is de bouw van een 11m60 lange houten ‘Bantry Bay Yawl’, voorzien voor een bemanning van 13 man.

    Alle hens aan dek, licht de ankers en behouden vaart !

    www.maritiematelier.be

     

    18-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaasmarkt Alkmaar

    Gaatje in de agenda? Kaasmarkt!

     

     

     

    Kaasliefhebbers opgelet! Zet met rode stip deze uitstap in je agenda, want vanaf 5 april kan je weer elke vrijdag naar de traditionele kaasmarkt in Alkmaar. Een belevenis op zich, met kaas boren, proeven, onderhandelen met handjeklap, wegen en kaasdragers die met een berrie uit de maat lopen. In de hoofdrol de enige echte Noord-Hollandse Gouda met het Rode Zegel, een karaktervolle kaas van de weidemelk van zwartbonte koeien. Say cheese!

     

    Noord-Hollandse Gouda, kaas met een verhaal

    De echte kaasmeesters wonen in Noord-Holland, waar sinds de 15e eeuw met veel liefde en gevoel voor vakmanschap kaas gemaakt wordt. De enige echte Noord-Hollandse Gouda, erkend door de Europese Unie, herken je aan het Rode Zegel. Deze karaktervolle kaas wordt vandaag nog altijd natuurlijk gerijpt op houten planken, volgens de oorspronkelijke receptuur.

     

    Noord-Hollandse Gouda smaakt lekker romig en natuurlijk zilt. Deze kaas – van Jong tot Overjarig – is dan ook voor 100% gemaakt van weidemelk, opgehaald bij boeren die zorg dragen voor dier en natuur. De zwartbonte Holsteinkoeien staan van voorjaar tot najaar minstens 120 dagen, minimaal 6 uur per dag, in de weide. En dat vertaalt zich naar een unieke melk en een unieke smaak. Net zoals topwijn een speciaal keurmerk krijgt, herken je de enige echte Noord-Hollandse Gouda aan het geregistreerde Rode Zegel.

     

    Op de kaasmarkt in Alkmaar – goed voor 2.200 kaaswielen of 30 ton kaas – kom je alles te weten over deze ‘kaas met een verhaal’. Duizenden bezoekers vanuit de hele wereld komen speciaal naar Alkmaar voor dit plein vol kaas en sjouwende kaasdragers. Het is dan ook een belevenis op zich. Keurmeesters bekloppen de kaas en halen er met een speciale kaasboor stukjes uit. De kaas wordt tussen de vingers verkruimeld: om te ruiken, te proeven en de verhouding tussen smaak, vet- en vochtgehalte te beoordelen. Het onderhandelen over een partij kaas gebeurt nog altijd via handjeklap. Zodra de koop is gesloten en de kaas is gewogen, dragen de kaasdragers de kazen de markt over. Het lopen met een berrie, al snel 130 kg, is een hele kunst. De kaasdragers hebben daarvoor een speciale dribbel uitgevonden, een loopritme uit de maat om de berrie zo stil mogelijk te houden.

     

    De Kaasmarkt Alkmaar (Waagplein) start vanaf 5 april en loopt tot en met 30 augustus 2013, elke vrijdag van 10 tot 12.30 uur.

    www.rodezegel.be - www.kaasmarkt.nl

     

     





    18-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schiphol digitaal

    Schiphol lanceert “digitaal uitzwaaien”

     

     

     

    Amsterdam Airport Schiphol heeft een nieuwe digitale dienst gelanceerd: Uitzwaaien. Met de service kan men van achter de webcam vrienden uitzwaaien die op reis gaan.

     

    Ook andere vrienden worden vervolgens uitgenodigd om mee te zwaaien. De vertrekker ontvangt vlak voor vertrek, als hij/zij op Schiphol aankomt, een filmpje met alle zwaaiers op z’n smartphone. Bovendien ziet de gelukkige ook nog eens al z’n vrienden zwaaien op grote schermen en aan de gate op de luchthaven. De dienst is te vinden via www.schiphol.nl/uitzwaaien of via de facebook pagina van Schiphol.

     

    Het Passagiers Marketing team van Schiphol heeft deze campagne samen met het Nederlandse marketingbureau FHV BBDO ontwikkeld. En aangezien het aantal Belgische reizigers die vertrekken vanuit Amsterdam Airport Schiphol jaarlijks aangroeit, nodigen zij ook Belgische vrienden uit om gebruik te maken van de dienst. “Wij gebruiken graag de nieuwe mogelijkheden op digitaal gebied om onze reizigers een aangename reis te bezorgen. Met deze Uitzwaai-dienst willen we de reizigers een ‘feel good’ moment bezorgen vlak voor vertrek.” aldus Annemiek Holkeboer, Marketing Communicatie Manager.

     

    De werking van de digitale uitzwaai service wordt uitgelegd in een animatiefilmpje: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wG1RmV8UUdE

    17-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grahams tawny
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    THE TAWNY, SO FRESH !

    THE TAWNY, DE PORT DIE JE KOEL KUNT DRINKEN!

     

     

     

     

    Port is soms meer dan zomaar port. Naast de ruby, tawny, LBV en Vintage die de verschillende porthuizen in Portugal maken, is er The Tawny, van Graham’s. Een bijzondere Reserve port, die je koel kunt drinken.

     

    Het druist misschien helemaal in tegen de bekende port etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny en dan rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo maar de nieuwe zomerse trend kunnen worden. Geen bubbelende Prosecco of zoete rosé, maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze port is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurtegraad en zachte tannines. Deze port heeft 7 à 9 jaren op speciale houten vaten gerijpt! Op de Quinta dos Malvedos, waar deze port vandaan komt, serveren ze The Tawny in de zomermaanden altijd gekoeld na de lunch of diner.

     

    EEN BIJZONDERE CREATIE VAN PETER SYMINGTON

    The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken, met een mooie balans tussen fruit en hout, zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny ports). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny port die dus alleen door Graham’s wordt gemaakt, en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor hen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden, maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.

     

    Graham’s is een van de grote merken in port en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.

    Consumentenadviesprijs van Graham’s The Tawny Reserve is € 15,95

    www.grahams-port.com

     

    17-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.detoxologis

    Welkom in DetoxoLogis!

     

     

     

    De voorbije winter hebben we met z'n allen lichaamsonvriendelijke stoffen opgestapeld. Hoog tijd om te herbronnen en onze body weer te ontgiften: het Logis-netwerk van hoteliers-restaurateurs pakt uit met een gevarieerde waaier van voorjaarsbestemmingen: ideaal om er eens uit te zijn en te ontspannen. Massage, sauna, bodycare, … Welkom in DetoxoLogis!

     

    Nu het grauwe en grijze weer stilaan verdwijnt, is het belangrijk om onszelf te verwennen met enkele momenten van wellness zodat ons organisme klaar is om totaal ontspannen en opgeknapt de lente tegemoet te gaan. De Logis zijn uw ideale partner om uw topvorm terug te vinden: uitgelezen adressen waar bezoekers genieten van een welverdiende en verkwikkende pauze.

    "Ons lichaam heeft de neiging om in de winter op waakvlam te draaien en daardoor allerlei toxische stoffen vast te houden die onze energie lijken weg te vreten. Een ontgiftingskuur is dus ideaal om onze body te prikkelen", verduidelijkt Michel Son, voorzitter van Les Logis België. "Onze vestigingen combineren een kleine structuur en een knusse wellnessruimte tot een echte oase van rust; onze gasten komen er weer helemaal tot zichzelf. Dit is dé basis voor een verkwikkend herstel."

     

    Hotel Glenmore ligt ideaal, dicht bij de zee en dicht bij het centrum van Oostende. U ontdekt er de weldaden van gelaatsverzorging, een algenpakking of een hotstone massage. Sauna, jacuzzi, hammam, … alle ingrediënten zijn verenigd om te genieten van unieke ontspannings- en comfortmomenten.

    In het hartje van het Luxemburgse "Klein Zwitserland" presenteert Hotel Dimmer massages met warme chocolade of essentiële oliën voor een absoluut ontspannend pauzemoment. Ideaal om even wég te zijn en alle zintuigen opnieuw scherp te stellen!

     

    Hostellerie de La Claire Fontaine in La Roche-en-Ardenne verwelkomt u in een groen stukje paradijs, ideaal voor verademing ... De privésauna vlak bij het terras biedt momenten van rust en sereniteit. Bezoekers genieten er van de weldadige warmte van de sauna en van de louterende Ardense lucht, terwijl ze nippen aan een verfrissing.

    In het charmante stadje St. Vith, is Hotel Pip Margraff het adres voor gasten die op zoek zijn naar relaxatie: het hotel beschikt over een complete infrastructuur om de dagelijkse ratrace even te vergeten.

    Een sfeer van rust en welbehagen vindt u in hotel Bütgenbacher Hof in Bütgenbach (Oostkantons). Het nieuwe zwembad met bubbelbad, de infraroodcabine, de hydrojetmassagebank en het fitnesscenter bieden de gasten de gelegenheid om te onthaasten en weer tot rust te komen.

    www.logishotels.com

     

     

    17-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    16-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pride of Canterburry

    Pride of Canterbury opnieuw in de vaart na upgrading

     

     

     

    Na zes weken uit de vaart genomen te zijn voor een grondige upgrading van een aantal gemeenschappelijke gedeelten, maakt de Pride of Canterbury opnieuw deel uit van de P&O Ferries vloot van 5 super ferry”s die actief zijn tussen Calais en Dover.

    De recent op het Kanaal in de vaart gebrachte zusterschepen Spirit of Britain (2011) en Spirit of France (2012) oogstten sindsdien dergelijke bijval dat hun voorzieningen als inspirerend voorbeeld dienden voor de herinrichting van de Pride of Canterbury.

     

    Deze vernieuwde ferry beschikt nu met “The Brasserie” over een restaurant met bediening. Er staat een compleet nieuwe hoofdbar en ook de family lounge is helemaal gerestyled. Bovendien werd het shoppingconcept van de Spirit of Britain en de Spirit of France toegepast op de infrastructuur van de Pride of Canterbury. Hetzelfde gebeurde met de faciliteiten voor vrachtwagenchauffeurs.

     

    De hele operatie heeft 2,88 miljoen euro gekost. Simon Johnson, director passenger services P&O Ferries: “Het design van de nieuwe superferries werd dermate vooraf bestudeerd en de feedback van het publiek was dermate positief, dat wij de sleutelelementen hiervan nu ook incorporeren in andere ferry’s. Ongetwijfeld zullen de passagiers de verschillen in menu opties in de restaurants en in aanbod in de winkels aan boord heel goed merken.”

     

    P&O Ferries onderhoudt elke dag 23 overtochten enkele reis tussen Calais en Dover  en vervoerde op deze route ruim 9 miljoen passagiers in 2012. Een ticket met auto en maximum 9 personen aan boord kan al vanaf 47 € per enkele reis. 

    16-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tsjechie

    TSJECHIË IN TREK BIJ GOURMANDS

    Rijke eetcultuur met foodfestivals, wijnroutes en haute cuisine

     

     

     

    Niet alleen voor de 12 werelderfgoederen van UNESCO, maar ook voor de gastronomie ga je naar Tsjechië. Geniet van haute cuisine in Praag of probeer een vers gebrouwen streekbiertje met traditionele goulash in Pilsen. Fietsliefhebbers fietsen langs de rijke wijnakkers en maken kennis met de grootste en oudste wijnkelders van Zuid-Moravië.

     

    De Tsjechische keuken is een samensmelting van tradities en culturen. Je vindt veel invloeden uit de Hongaarse, Poolse en Duitse keuken terug in authentieke recepten. Fijnproevers maken kennis met de Tsjechische keuken via CzechSpecials, een initiatief van het verkeersbureau van Tsjechië. Op deze website vind je de beste restaurants en maak je kennis met de voornaamste streekgerechten.

     

    De Tsjechische hoofdstad richt zich steeds meer op bezoekers met een voorliefde voor gastronomie. Dit voorjaar organiseert Praag diverse culinaire festivals waar je kennis maakt met de moderne én de traditionele Tsjechische keuken. Jaarlijks terugkerend is het Praagse Restaurant Festival waar gasten voor een prikkie bij een luxe restaurant eten. In mei organiseert de hoofdstad het Praagse Food Festival. Tijdens dit festijn kun je niet alleen genieten van Tsjechische gerechten maar ook maaltijden uit de Franse en de Aziatische keuken. Praag kent uiteraard ook haute cuisine. Restaurants La Degustation Bohême Bourgeoise en Alcron werden vorig jaar voor het eerst beloond met een Michelinster.

     

    Zowel in Bohemen als in Moravië worden al eeuwenlang wijnen geproduceerd. Zuid-Moravië is de streek van historische stadjes, authentieke dorpjes en een zeer uitgebreide wijncultuur. Populaire wijngebieden zijn Mikoluv en Znojmo, waar met name witte wijnen zoals Gruner Veltliner, Rijn Riesling, Pálava, Sauvignon Blanc en Muller Thurgau populair zijn. In deze Tsjechische variant van Toscane zijn ontzettend veel wijnroutes die je per fiets kunt ontdekken: de Brno wijnroute (130 km), de Mikulov wijnroute (55 km) en de Greenway wijnroute (425 km in totaal) die zich uitstrekt van Praag tot Wenen. Deze route doet ruim 70 wijnstadjes aan. Zuid-Moravië is gezegend met prachtige natuur en heeft zelfs een UNESCO monument: het schilderachtige landschap Lednice-Valtice op de grens met Oostenrijk.

     

    Met ruim 170 duizend inwoners is Pilsen de vierde grootste stad van Tsjechië. Zeg je Pilsen (Plzen in het Tsjechisch), dan zeg je bier. Toeristen vanuit de hele wereld komen naar de hoofdstad van de regio om het bekende Pilsner Urquell bier te proeven. In augustus wordt er een grootschalig Pilsner Bier Fest georganiseerd. Wie niet van bier houdt, kan zich tegoed doen aan alcoholvrije drankjes, zoals limonades op basis van het zuivere water uit de bossen van Šumava. De Pilsener keuken heeft haar eigen streekgerechten zoals forel en goulash, op smaak gebracht met biersauzen en geserveerd met hluchec (aardappelkoekjes).  

    www.czechtourism.com - www.czechspecials.com

    16-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geniet van 2013

    Geniet in 2013 van de leuke momenten met Delacre!

     

     

     

    Delacre krijgt een nieuw gezicht. In 2013 moderniseert de koekjesfabriek, die ruim 120 jaar geleden door Charles Delacre werd gesticht, haar imago. Terwijl het trouw blijft aan de erfenis van zijn oprichter, verrijkt het Huis Delacre zijn assortiment met maar liefst drie nieuwe creaties en hult het twee van zijn overheerlijke klassiekers in een nieuw jasje.

     

    Een trio van toekomstige beroemdheden

    Sinds 1891 brengt Delacre tijdloze lekkernijen op de markt die eindeloos gesmaakt worden door klein en groot. Ditmaal wendde Delacre zijn mix van expertise en authentieke recepten aan om enkele unieke creaties in verschillende smaken en vormen uit te werken.

     

    Drie nieuwe koekjes maken voortaan deel uit van de bekende Tea Time-dozen, die in de loop van de jaren het gevierde embleem van het merk geworden zijn. Ontdek de nieuwe Maltao, Tango en Bélize: heerlijk krokant en onweerstaanbaar lekker!

    De nieuwe Maltao is een rond, knapperig koekje met een heerlijke smaak van mout en karamel, overgoten met melkchocolade en bestrooid met pure chocoladevlokken. Laat je je verleiden door de rechthoekige Tango? Maak kennis met een onweerstaanbare lekkernij. Een hemels evenwicht tussen een koekje van zanddeeg en een bedje van melkchocolade met een verrukkelijke cacao- en amandelsmaak. Scrunch!

    Benieuwd naar de nieuwe Bélize? Dit koekje draagt letterlijk de zegel van het Huis Delacre. Een fijn, goudomrand koekje met een verleidelijk laagje melkchocolade en een hemels fijne botersmaak. Wauw!

     

    … en een bejubeld duo!

    In zijn eindeloze zoektocht naar het volmaakte koekje zet het Huis Delacre twee van zijn geliefde klassiekers opnieuw in de schijnwerpers: de Dôme Truffé en de Obsession. De Dôme Truffé is knapperig, heeft een intense smeuïge vulling van pure chocolade en is overgoten met smeuïge karamel. De Obsession is een fijn koekje met een verrukkelijk laagje van intens pure chocolade.

     

    Maltao, onweerstaanbaar...

    Terwijl de nieuwe Tango en Bélize deel uitmaken van het beroemde Tea Time-assortiment, is de nieuwe Maltao apart verkrijgbaar in een verpakking van 115 g (richtprijs: €1,89).

    Brazil, een zalig zacht zandkoekje...

    Ook de Brazil – het heerlijk fijne zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade – is afzonderlijk verkrijgbaar in een verpakking van 140 g (richtprijs: €1,89). Twee onweerstaanbare nieuwigheden om met iedereen te delen... of om lekker voor jezelf te houden!

     

    Het Belgische Huis Delacre moderniseert zijn imago op een erg geraffineerde manier. Het nieuwe logo is eigentijds en levendig. De ronde vormen doen meteen denken aan een greep uit het assortiment Delacrekoekjes en “knallen” letterlijk als vuurwerk uit hun doos. Voortaan zijn de koekjes te verkrijgen in beige en goudkleurige verpakkingen, die doen denken aan heerlijk krokante boterkoekjes, vers uit de oven. Ook het nieuwe design van het lettertype versterkt de moderne identiteit van het merk. En de vermelding van het oprichtingsjaar legt de nadruk op de authenticiteit, de knowhow en de erfenis van het merk.

     

    Voor Gunther Deckers, Marketing Manager bij Delacre, drukt het nieuwe logo meer dan ooit het plezier uit, dat een Delacrekoekje te bieden heeft: « Met plezier kijken mensen uit naar dat moment van lekkernij – of ze nu alleen van onze koekjes genieten of ze delen met familie of vrienden. Het merk Delacre is onlosmakelijk verbonden met die dagelijkse, kleine lekkernijen. Dat heeft zich voor ons ook vertaald in onze nieuwe slogan: “Geniet van de leuke momenten met Delacre”. »

     

    Het Huis Delacre is opgericht in 1891 door Charles Delacre en vereeuwigt al meer dan 120 jaar traditionele recepten en artisanale knowhow. Het Huis Delacre is benoemd tot Gebrevetteerde Hofleverancier en heeft een plaatsje als Belgische ster veroverd in de harten van alle lekkerbekken. Iconische Delacrekoekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette, de Matadi en de Biarritz maken deel uit van de alom bekende Tea Time-collectie. Die bevatten een assortiment van maar liefst 16 verschillende koekjes en geven het merk een gerenommeerde positie.

    Daarnaast opende Delacre een exclusieve koekjeswinkel in hartje Brussel. Daar stelt het merk originele lekkernijen voor, die ter plaatse in een warme en authentieke sfeer door de meester-patissier gebakken worden”

     

     

     

     







    16-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    15-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Martinhal surfersparadijs

    HELE JAAR DOOR SURFERSPARADIJS BIJ MARTINHAL

    Surfen op vijfsterrenniveau tijdens speciale surfweken met profs

     

     

     

    Midden in het kloppende hart van het surfersparadijs Sagres, ligt het Portugese vijfsterrenresort Martinhal Beach Resort & Hotel. Surfers vanuit de hele wereld komen naar Sagres om de golven te trotseren. Het resort met 37 hotelkamers, luxe vakantiehuisjes en villa’s vormt de uitvalsbasis voor wie de golven graag van dichtbij wil meemaken. Wie uitgeraasd is kan op vijfsterrenniveau relaxen in de SPA, zwembaden, pilates of yoga doen op het strand en genieten van de gezonde lokale keuken van de Algarve.

     

    Martinhal Beach Resort & Hotel ligt in het nationaal natuurpark Costa Vicentina vlakbij het dorpje Sagres: het meest zuidwestelijke puntje van de Algarve en het hele jaar door dé surfspot voor (professionele) surfers vanuit de hele wereld. Met 300 dagen zon per jaar en met ruim 22 stranden in de nabije omgeving is Martinhal Beach Resort & Hotel ook populair bij watersporters. 90% van alle dagen in het jaar zijn de golven sterk genoeg om te kunnen surfen. Twee keer per jaar organiseert Martinhal speciale surfweken die begeleid worden door beroemde surflegendes als drievoudig Portugees kampioen José Gregório. Professionele instructeurs geven beginnende surfers balans-training en leren alles over de veiligheid. Martinhal heeft een eigen baai (en strand) waar je naast golfsurfen ook kunt leren windsurfen of bodyboarden. Boards en wetsuits zijn eenvoudig te reserveren via de receptie van Martinhal.

     

    Sagres is geliefd onder de surfers omdat de wind vanuit alle richtingen komt waardoor er steeds een offshore baai met een perfecte “break” te vinden is. De swells (deiningen) variëren: dit maakt het geschikt voor zowel beginners als gevorderde surfers. De meest bekende stranden in de buurt zijn Maretta, Beliche, Martinhal en Tonel.

     

    Sagres wordt ook steeds beter bekend als één van de duikbestemmingen van Europa. Het water is het hele jaar door gemiddeld 16 °C. Onderwater heb je tussen de 8 – 15 meter (uit)zicht op diverse exotische vis- en plantsoorten. Duiklessen worden dagelijks door Martinhal verzorgd, voorzien van de bijbehorende materialen. Wie liever uit het water blijft kan ontspannen in de SPA en de zwembaden. Of doe yoga of pilates op het strand. In de restaurants van Martinhal maak je kennis met de lokale keuken van de Algarve.

    www.martinhal.com





    15-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.idillyum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    IDILLYUM - Een natuurlijk & zeldzaam genoegen met een laag caffeine gehalte !

     

     

     

     

    Een chocolade aroma met karamel nuances, een perfecte balans tussen zure en zoete ondertonen en een natuurlijk laag cafeïne gehalte; dit zijn de karakteristieken van Idillyum. De eerste mono origine koffie van en door illy. Deze Arabica Bourbon koffie (Coffea Arabica Laurina) wordt gecultiveerd in El Salvador en is het resultaat van meer dan twintig jaar onderzoek.

     

    De ontwikkeling van Idillyum begon in Brazilië, echter na tegenvallende resultaten werd de productie naar El  Salvador  verplaatst.  De  vulkanische  grond,  rijke  vegetatie  en  het  groeien  in  natuurlijke schaduw bleken de juiste ingrediënten voor deze kwaliteitskoffie. In 1999 begon illy daarom een samenwerking met een lokale teler. Samen werd gezocht naar de ideale dichtheid van de koffieplanten op het veld en de perfecte snoeitechnieken. Het resultaat is een exclusieve koffie met een natuurlijk laag cafeïne gehalte. De oogst is nu gelimiteerd verkrijgbaar als capsules voor illy’s Iperespresso Systeem.

     

    De prijs van Idillyum is € 10,29 per blik à 21 capsules en is exclusief verkrijgbaar op shop.illy.com.

    Dit is de 4de single origin die illy introduceert in België & Luxemburg. De 3 andere ‘single origin’ arabica’s van illy hebben elk hun eigen karakter en kosten € 9,45 per blik à 21 capsules.

     

    14-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delacre 120

    Delacre, al meer dan 120 jaar authentieke smaak

     

     

     

    Of je er nu alleen, met twee, met de hele familie of met al je vrienden van geniet: een Delacrekoekje maakt deel uit van de kleine pleziertjes des levens. In het ruime assortiment van Delacre kan iedereen een stukje puur geluk naar eigen smaak vinden. En omdat geluk in de kleine dingen zit, maakt Delacre het leven elke dag een beetje mooier. Geniet van de leuke momenten met Delacre!

     

    Ontdek de geschiedenis van het Huis Delacre. Een verhaal over meer dan 120 jaar passie voor de creatie van unieke patisseriekoekjes, die jong en oud bekoren. In de Rue Montagne de la Cour in Brussel, dichtbij het Koninklijk Paleis, opende apotheker Charles Delacre (°1826), zijn eerste farmacie.

     

    Chocolade werd in die eeuw vooral voorgeschreven als oppepper of geneesmiddel. Beetje bij beetje veroverde het cacaoproduct echter de harten van vele zoetekauwen, waaronder ook dat van Charles Delacre. De apotheker opende al gauw een tweede zaak op de Rue de La Madeleine, dicht bij de Grand Place. Daar vestigde hij een chocolaterie, die al snel een groot succes bleek.

     

    Om te kunnen meedraaien met het ongekende succes van zijn nieuwe zaak verhuisde Charles Delacre zijn onderneming in 1872 naar een grotere vestiging in Elsene. Een jaar later tilde hij de chocolaterie naar een nog hoger niveau en liet hij de eerste merknamen registreren. Vanaf dan was de ‘Chocolat Delacre’ officieel eigendom van Charles Delacre, net zoals de ‘Chocolat Roi et Reine’ (met koning Leopold II en koningin Marie-Henriette op de verpakking), de ‘Chocolat Duchesse’, de ‘Chocolat des Navigateur’ en de ‘Chocolat Vénitien’.

     

    Omdat er regelmatig leden van de koninklijke familie op de dozen van Delacre verschenen, kreeg Charles Delacre in 1879 de titel van ‘Hofleverancier’. Die prestigieuze titel is vandaag nog steeds te zien op de Delacreverpakkingen.

     

    Al gauw was ook de fabriek in Elsene te klein om aan de groeiende vraag te kunnen beantwoorden. In 1880 kwam Charles Delacre met de oplossing: een nieuwe fabriek in Vilvoorde. De nieuwe vestiging in Vilvoorde kende een gunstige groei, maar Charles Delacre mikte op meer. Als koekjesfabrikant bracht hij in 1891 het eerste Delacrekoekje uit, dat als ‘Pacha Delacre’ in de winkels te vinden was.

     

    In 1906 droeg Charles Delacre de fakkel definitief over aan zijn zoon, Pierre Delacre. Die besliste in 1945 om zich vanaf dan te richten op het maken van verfijnde patisseriekoekjes van de allerhoogste kwaliteit. Alle ingrediënten werden uiterst precies gedoseerd en de meesterbakkers gebruikten enkel nog de allerbeste, natuurlijke producten. Daaruit ontstond een nieuw assortiment verfijnde koekjes, zoals de ‘Cigarettes Russes’, de ‘Suprêmes Sablés’ en de ‘Biarritz’.

     

    De nieuwe koekjes vormden een waar succes. Europa liep helemaal warm voor Delacre (de koekjes werden en worden verkocht in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Zwitserland,...) en al gauw zwichtte ook Noord-Amerika voor de Belgische lekkernijen. De grote oversteek was mogelijk dankzij een samenwerking met ‘Pepperidge Farm Inc’, een lokale fabrikant van bakkerijmateriaal, die niet lang daarna overgenomen werd door de Amerikaanse groep ‘Campbell Soup Inc’. In 1998 werd Delacre opgekocht door de groep ‘United Biscuits’, die op dat moment ook andere merken onder haar hoede had, zoals Mc Vities, Sultana, Verkade en BN (Biscuiteries Nantaise).

     

    Vandaag kan je in hartje Brussel de enige echte Delacre koekjeswinkel, waar authenticiteit en knowhow - twee waarden waar het merk prat op gaat - centraal staan, terugvinden. Voor Delacre is de winkel een stap terug in het verleden, want de zaak bevindt zich in dezelfde buurt als die waar het voor Charles Delacre en zijn allereerste chocolaterie destijds allemaal begon. Je kan er originele producten vinden, die enkel in de Delacrewinkel te koop zijn en die ter plaatse worden gemaakt door de meesterbanketbakker van Delacre. Bovendien kan je er ook je eigen assortiment samenstellen door je favoriete doos uit te kiezen.

     

    Dit jaar vervoegen drie nieuwe, heerlijke varianten van smaken en sensaties het Delacre-assortiment. Ontdek met de nieuwe ‘Maltao’, de ‘Tango’ en de ‘Bélize’ een waar smaakgenot!

    Voor echte lekkerbekken is de Maltao in een individuele doos te verkrijgen. Ook de Brazil - een heerlijk, fijn zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade - is vanaf nu verkrijgbaar in zijn eigen individuele verpakking! « Geniet van de leuke momenten met Delacre »

     

     





    14-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.crazzy casserolles
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Crazy casseroles

     

     

    Na afgelopen wildseizoen Wild te zijn gegaan, presenteert SmoodS een nieuw menu geserveerd in allerlei potten en pannen, met gewaagde en unieke combinaties: oosterse ragout van risotto en merguez met een espuma van parmezaan of bijvoorbeeld lam met pruimen, geroosterde vijgen en gedroogd fruit (7u langzaam gegaard). Of iets dol als een funky Vlaamse stoofkarbonade met peer en speculaas. En hemelse desserten, zoals de tiramisu met Kahl·a koffielikeur.

     

    Volgens Steve Jobs zijn zij die gek genoeg zijn om te denken dat ze de wereld kunnen veranderen, dat ook effectief. SmoodS zal het waarmaken met deze nieuwe kijk op kasserol-gerechten.

    SmoodS is het restaurant en bar van Hotel BLOOM! Een plek met verschillende sfeereilanden waar het gezellig vertoeven is, net alsof je in je eigen woonkamer bent. Dankzij de open keuken kan je de chef volledig uit de bol zien gaan, in de goede zin van het woord! En, er is nog meeràelke vrijdag- en zaterdagavond kan je kosteloos genieten van de disco- en house tunes van de beste Brusselse DJ’s, die volledig uit de pan swingen!

    SmoodS, Living room, kitchen and music

    Koningsstraat 250 - B-1210 Brussel -  T: +32 (0)2 220 66 66 -  E:

    smoods@hotelbloom.com - www.smoods.net

     

     

    13-03-2013 om 09:01 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin zomerbanden

    MICHELIN ENERGYTM Saver+ als beste beoordeeld in ADAC zomerbandentest 2013

     

     

    De MICHELIN ENERGYSaver+ heeft de eerste plaats behaald in de nieuwe zomerbandentest van de ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club). Er werden 19 verschillende zomerbanden getest in de bandenafmeting 185/60 R 15 H, die veel wordt gebruikt voor kleine, compacte en middenklasse auto’s.

    Hij is bijvoorbeeld geschikt voor de Volkswagen Polo, de Peugeot 208 en de Renault Clio. De prestaties van de verschillende zomerbanden werden getest op onder meer grip op droog en nat wegdek, brandstofverbruik en slijtage. Met een totaalscore van 2,0 punten behaalde de MICHELIN ENERGYTM Saver+ het hoogste resultaat “goed”. De MICHELIN ENERGYTM Saver+ wordt in 59 verschillende afmetingen aangeboden: van 165/60 R 14 t/m 215/60 R 16.

     

    Bij het testonderdeel slijtage liet de MICHELIN ENERGYTM Saver+ de concurrenten heel duidelijk achter zich. In deze test werd de geringe slijtage en de daaruit voortvloeiende lange levensduur beloond met het droomcijfer 0,8. De op één na beste band die in het totaalklassement “goed” scoorde, haalde op dit onderdeel een cijfer van slechts 1,8.

    Verder noteerden de ADAC-experts: “Een zeer evenwichtige band die ook goed is op nat wegdek.” De uitstekende prestatie van de Michelin band in deze uitgebreide ADAC test is een voorbeeld van de hoge eisen die het bedrijf stelt aan haar producten: steeds meer prestatie-eigenschappen op een zo hoog mogelijk niveau verenigen in één band. Deze productfilosofie, Michelin Total Performance genoemd, hanteert de bandenproducent zowel bij de ontwikkeling van banden voor serieproductie als in de autosport.

     

    Ook de MICHELIN Pilot Sport 3 wordt beoordeeld met het resultaat “goed”.

    Met het eindoordeel “goed” realiseerde de voor sportieve wagens ontwikkelde MICHELIN Pilot Sport 3 een topresultaat. Er werden 19 banden getest. “Hij is bijzonder goed op nat wegdek, maar ook goed op droge ondergrond, zeer evenwichtig”, zo luidde het oordeel van de ADAC over de MICHELIN Pilot Sport 3.

    Deze uitstekende band is ontwikkeld voor een breed spectrum wagens dat van middenklasse modellen tot aan sportwagens en de allerhoogste klasse reikt. De MICHELIN Pilot Sport 3 wordt in 45 afmetingen, van 195/45 R 16 t/m 285/30 R 20 aangeboden. De test werd uitgevoerd met banden in de afmeting 225/45 R 17.

     

    De ADAC let bij het testen vooral op evenwichtige eigenschappen. Alleen banden die op alle criteria voldoen aan zware minimumeisen kunnen een goed eindoordeel behalen. Daarmee worden ze aangeduid als zeer aanbevelenswaardig. Deze uitgebreide zomerbandentest wordt gepubliceerd in verschillende automotive vakbladen en consumentenbladen in de Benelux.

     

     

     





    13-03-2013 om 08:59 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussel - Montevideo

    NIEUWE VLIEGROUTE BRUSSEL-MONTEVIDEO VIA MADRID

     

     

     

    Vanaf 3 juni vliegt Air Europa, de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij,  drie keer per week van Brussel naar Montevideo via Madrid en verruimt hiermee haar netwerk richting Zuid-Amerika.

     

    Air Europa is specialist in Spaanse en Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Door de groeiende belangstelling kan Air Europa haar netwerk uitbreiden en de nieuwe lijn Madrid-Montevideo openen. Makkelijk bereikbaar vanaf Brussel dankzij de goede verbinding. Met deze nieuwe trans-Atlantische vlucht wordt de lijst van de reeds bestaande bestemmingen met vertrek vanaf Brussel, via de Spaanse hoofdstad, vergroot. Vanaf Madrid kan je met Air Europa naar Lima, Havana, Buenos Aires, Cancun, Salvador de Bahia (Brazilië), Santa Cruz de la Sierra (Bolivië), Caracas, Santo Domingo en nu ook naar Montevideo (Uruguay) vliegen.

     

    De vlucht vanaf Brussel zal drie maal per week (maandag, woensdag, vrijdag) worden aangeboden met een Embraer 195 (BRU-MAD) en daarna (MAD-MVD) een Airbus A330-200, die een capaciteit heeft voor 299 passagiers. Het vertrek in de luchthaven Madrid Barajas is s’avonds voorzien, handig voor wie vanuit Brussel vertrekt. Air Europa opereert sinds 3 december 2012 de lijn Brussel-Madrid met twee verbindingen per dag. De vertrekuren, 11u05 en 18u05, zijn ideaal voor de connecting flights via Madrid richting Latijns Amerika.

     

    Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij  en heeft aantrekkelijke tarieven in Economy Class en Club Business. Air Europa is lid van Skyteam en de passagiers kunnen hun gevlogen mijlen sparen via Flying Blue, het frequent flyer-programma.

    www.aireuropa.com

     

    12-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silversea Galapagos

    Silversea neemt in 2013 de Silver Galapagos in gebruik

     

     

     

    Sedert 2008 combineert het expeditieschip Silver Explorer luxe met exotische, interessante reisroutes. Deze staan garant voor een totaal nieuwe cruise-ervaring. Eind 2013 neemt Silversea een tweede expeditieschip in gebruik, de Silver Galapagos. De romp van dit schip zal net zoals die van zijn zusterschip in opvallend donkerblauw worden geschilderd. Het nieuwe schip kan tot 100 passagiers meenemen.

     

    Silver Galapagos zal het enige luxe-expeditieschip zijn dat maatschappelijk en milieuverantwoorde ecotoerisme-reizen onderneemt naar de Galápagos eilanden. Deze archipel werd uitgeroepen tot UNESCO-werelderfgoed. Vanaf september 2013 zullen met de Silver Galapagos het hele jaar rond 7-daagse reizen worden georganiseerd. Er zijn twee routes:

    •       Westelijke route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de westelijke, zuidelijke en oostelijke eilanden, waaronder Santiago, Bartolomé, Isabela, Fernandina, Floreana, San Cristóbal en Santa Cruz.

    •       Noord-centrale route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de noordoostelijke, centrale en zuidoostelijke eilanden Santa Cruz, Genovesa, Seymour Norte, San Cristóbal, Española en Plazas Sur.

     

    Silversea baat schepen uit in het ultra-luxueuze cruisesegment. Het bedrijf, waarvan de hoofdzetel gevestigd is in Monaco, werd begin jaren 90 opgericht door de Romeinse Lefebvre-familie, de gewezen eigenaars van Sitmar Cruises. De vloot bestaat uit kleinere cruiseschepen - Silver Cloud, Silver Wind, Silver Shadow, Silver Whisper en Silver Spirit - die gemakkelijk in mooie, kleinere havens kunnen aanmeren. Deze elitevaartuigen, die van 296 tot 540 passagiers kunnen aan boord nemen, werden speciaal ontworpen om meer ruimte te bieden aan minder passagiers, en dit in combinatie met een persoonlijke service van topkwaliteit. Alle dranken, ook wijnen, champagne en sterke dranken, zijn inbegrepen in de prijs.

    Daarnaast telt de vloot ook twee expeditieschepen: de Silver Explorer en de Silver Galapagos (vanaf eind 2013). Silversea Cruises stippelt luxe reizen uit langs alle zeven continenten gaande van de Middellandse Zee, de Caraïben, Noord- en Zuidpoolgebied en meer dan 450 fascinerende bestemmingen daartussen.

    www.silversea.com

     

    11-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reistrends 2013

    De reistrends van 2013, toegepast op vakantiewoningen

     

     

     

    Traditiegetrouw start het nieuwe jaar met het benoemen van diverse trends. Ook op reisgebied vertalen trendwatchers algemene wereldtrends naar vakantietrends. Sommige trends zijn nu in opkomst, andere zijn al goed zichtbaar en onderbouwd door cijfers komende van onderzoeksbureaus, bijvoorbeeld dat mensen steeds later boeken en graag dichtbij op vakantie gaan. Voor Belvilla zetten we de gesignaleerde trends door naar vakantiewoningen. Ook voor trendsetters biedt Belvilla vele mogelijkheden voor een bijzondere vakantie.

     

    De trend van ‘socialtravel’ wordt gezien als de hoofdtrend van 2013. Het sociale element van reizen staat daarbij voorop. Steeds meer mensen zijn op zoek naar een unieke vakantie-ervaring. Ze wensen een bijzondere, persoonlijke vakantie, weg van het massatoerisme. Contact met de lokale bevolking is belangrijk, net als het gevoel van authenticiteit. Ze willen een bestemming van binnenuit leren kennen. ‘Live like a local’, ‘mindfulness’ en ‘slow travel’ zijn veelgehoorde termen, waarbij je opgaat in een andere leefwereld en de tijd neemt om daar echt aan deel te nemen. Veel vakantiewoningen bevinden zich in dorpjes en steden, gewoon tussen de huizen van de lokale bevolking, wat de kans op echt contact vergroot. Bovendien biedt de website van Belvilla ‘tips van de huiseigenaar’. Vakantiewoningeigenaren weten vaak feilloos welke weekmarkt het bezoeken waard is, waar je de lekkerste lokale producten kunt proeven en hoe je bij onontdekte strandjes komt. Dus tips van echte kenners.

     

    Vakantiewoningen met een verhaal

    Authenticiteit zie je ook terug in de bouwstijl en inrichting van veel vakantiewoningen. Zo vind je in de Ardennen veel woningen uit natuursteen en hebben veel vakantiewoningen in Spanje en Portugal een Moorse bouwstijl. Belvilla biedt zelfs grotwoningen aan, kenmerkende kegelvormige huisjes in Zuid-Italië of kastelen. Je kan ook logeren in een voormalige duiventil, gerenoveerde watermolen of bakhuisje, zoals ‘La Boulangerie’ op een kasteeldomein in Normandië. Verwijzingen naar het verleden zijn vaak nog goed te zien, maar wel aangevuld met modern comfort.

     

    Een ander element van socialtravel is de toegang tot internet, ook op vakantie. Tijdens de vakantiedagen wordt het thuisfront via Facebook, Twitter en andere social media op de hoogte gehouden van de belevenissen. Steeds meer vakantiewoningen bieden internettoegang. Een tegenbeweging doet zich echter ook voor in de vorm van ‘digital detox’; bewust afkicken van het continu online zijn.

     

    Slapen in de bomen met boomhut ‘Cabane du Reveur’ op Corsica

    Een andere trend is het ontsnappen uit de dagelijkse realiteit door van omgeving te veranderen en de natuur op te zoeken. Deze trend uit zich op het gebied van vakantiewoningen bijvoorbeeld in boomhutten. Op Corsica tref je de boomhut La Cabane du Reveur, ofwel ‘De Dromershut’. In het binnenland van dit Ile de la Beauté, de bijnaam van Corsica, kijk je uit over een meer en groeien de bomen via de badkamer door het dak. Ondertussen beschik je ook over comfort, bijvoorbeeld van een douche en zelfs een kok die iedere avond je diner bereidt!

     

     

    Fair Travel – Bewuste vakantiewoningen

    Alhoewel voor veel consumenten nog niet doorslaggevend, krijgt duurzaamheid een steeds belangrijkere rol in de vakantiekeuze. Meer en meer mensen geven de voorkeur aan een eerlijke vakantie, waarbij bewust wordt omgegaan met de omgeving. Belvilla zet ook stappen op het gebied van duurzaamheid, zoals met een speciale selectie van vakantiewoningen, Bewuste Belvilla’s. Deze geselecteerde vakantiewoningen maken bijvoorbeeld gebruik van  zonne-energie, zijn gebouwd met duurzame materialen of je kan ter plaatse genieten van verse ingrediënten uit de biologische moestuin. Bewuste Belvilla’s beschikken over duurzaamheidskenmerken, zoals de ecologische vakantiewoning Biogite 100 Pourcent Nature .

    Het populaire eiland Ibiza herbergt het ecologische landgoed Can Ripolls in een natuurgebied met een milieubewuste studio en een vrijstaande vakantiewoning in Arabische sfeer. De ecologische boerderij op het eeuwenoude landgoed biedt een kruidentuin en een winkeltje waar je huisgemaakte, biologische producten kunt kopen. Een biologische zwemvijver biedt verkoeling. Op Kreta kun je diverse agro/eco-toeristische activiteiten bijwonen op Mourtzanakis Residence. Zo leer je meer over de bereiding van organische olijfolie, wijn en Kretenzische Raki.

     

    Steeds meer mensen boeken een vakantie met de hele familie. Eerder onderzoek van Belvilla toonde aan dat ruim 80% graag een weekendje weg gaat met meerdere generaties. Voor 40% is een zomervakantie in dit gezelschap aantrekkelijk, gevolgd door 1/3 die zou overwegen op wintersport te gaan met opa en oma. Ze doen dat niet alleen voor een speciale gelegenheid zoals een huwelijksjubileum of zeventigste verjaardag. Grootouders, kinderen en kleinkinderen gaan samen op vakantie om weer eens echt tijd voor elkaar te hebben. Ze kiezen daarbij enerzijds voor het samenzijn, maar wel gecombineerd met privacy.

     

    Expertcation – jezelf ontwikkelen en verrijken

    Werken aan je ontwikkeling en jezelf verrijken tijdens de vakantie is samengevat onder de trend ‘expertcation’. Dat zie je terug in de wens om bijvoorbeeld een workshop te volgen op het vakantieadres. Deze reistrend hangt samen met algemene trends als ‘do it yourself’ en ‘customizen’, waarbij je steeds meer zelf leert en daardoor ook een eigen stempel op iets kan drukken. ‘Personal branding’ speelt een belangrijke rol in de trend ‘expertcation’.

     

    Keukengeheimen bij Casa del Podere leren – en natuurlijk ook proeven!

    Bij diverse vakantiewoningen van Belvilla kun je een cursus of workshop volgen. Vakantiewoningen op boerenerven bieden bijvoorbeeld regelmatig gelegenheid om je te verdiepen in het productieproces van wijn of olijfolie, aangevuld met een proeverij. In de Duitse wijnstreek Moezel ligt even onder Trier het dorpje Filzen. Hier bevindt zich Weingut Permesang, waar je als gast een gratis wijnproeverij ontvangt. Of wat denk je van vakantiewoning Castagnola in een Italiaanse borgo omringd door druivenranken? De markiezenfamilie die al eeuwenlang in het aangrenzende kasteel woont, produceert al wijn sinds de 14de eeuw. In de eeuwenoude vakantiewoning Casa del Podere, onderdeel van een burcht in de Apennijnen, kun je eveneens een kookworkshop volgen. Je maakt kennis met de regiotypische kookwijze van Emilia-Romagna en gebruikt organische ingrediënten uit de omliggende velden. Wil je liever werken aan je schildervaardigheden of meer leren over tai-chi, yoga en pilates? Wie weet is Stone Cottage op Corfu iets voor jou!

    09-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie

    NOSTALGIE TROEF MET HOUTEN WOONWAGENS EN CABANES VAN LUST4LIFE

     

     

    Authentieke charme gecombineerd met hedendaags comfort. Nooit eerder waren de mogelijkheden om paradijselijke oorden in de hele wereld te bezoeken, groter dan vandaag. Echter, nooit eerder gaven mensen ook zoveel geld uit aan het creëren van een eigen stukje paradijs – bij hen thuis of in hun tuin. De exclusieve houten woonwagens en cabanes van Lust4Life kunnen alvast meehelpen om die droom te creëren. Ze combineren immers de charme van een stukje nostalgie met hedendaags comfort en bieden op die manier een perfect antwoord op de vraag van consumenten die op zoek zijn naar een uniek plekje om een hobby te beoefenen, als speelruimte voor kinderen, of simpelweg als extra gastenkamer. Flexibiliteit en unieke ontwerpen op maat zijn dan ook dé kernwoorden van Lust4Life.

     

    Houten woonwagens – of roulottes - hebben altijd tot de verbeelding gesproken. Ze staan voor een zekere vrijheid en escapisme en ze doen zonder twijfel dromen. De woonwagens van Lust4Life brengen die nostalgie en romantiek perfect tot leven, weliswaar met een hedendaagse toets en voorzien van modern comfort. De woonwagens hebben allemaal een dubbelwandige houtconstructie met tussenliggende isolatie, er is dubbele beglazing en er ligt elektriciteit.

     

    De woonwagens hebben een maximale hoogte van 3m61 en breedte van 2m57. Qua lengte kan je standaard kiezen uit 5m60, 6m10, 6m60, 7m10 of 7m60, maar andere afmetingen zijn ook absoluut mogelijk. De inrichting en de afwerking kunnen eveneens volledig naar eigen wens uitgevoerd worden.

     

    Zeg ‘strandcabine’ of ‘cabane’ en je fantasie voert je meteen weer mee naar je kindertijd aan zee. Ook hier is nostalgie troef. Je kan kiezen voor de uitvoering met of zonder wielen en naargelang de functie opteer je voor een stalen of houten chassis.

    Lust4Life staat voor unieke realisaties, geïnspireerd op het verleden, maar gebouwd voor de toekomst. Door duurzame materialen als hout te gebruiken en een brede waaier aan opties te bieden, presenteert Lust4Life je een wereld en het gevoel van ver reizen - maar toch dichtbij.

    WWW.LUST4LIFE.BE

     

     

    09-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corsica

    Ideale reisformule voor gezinsvakanties op Corsica: reizen met de ferry en verblijven in een vakantiewoning

     

     

     

    Corsica is een gevarieerd eiland met prachtige natuur, smakelijke gastronomie en prachtige kust. Een ideale bestemming voor gezinsvakanties. Zelfs de reis ernaar toe spreekt tot de verbeelding voor menig kind. Begint de vakantie immers vaak niet reeds aan boord? Corsica telt tevens talrijke mooie vakantiewoningen die gezinnen het nodige comfort bieden. De voordelen op een rijtje:

     

    Voordelen van reizen met de ferry naar Corsica

    Het voordeel van een reis met de auto is dat je alle spullen kunt meenemen die voor een gezin van belang zijn zonder limieten op gewicht of vloeistoffen zoals bij reizen met het vliegtuig. Komt daarbij dat kinderen veel plezier beleven aan die avontuurlijke overtocht op de Middellandse Zee. De vakantie begint immers al aan boord van de ferry!

    Met een volgestouwde wagen rij je via de Franse autoroutes vlot naar Marseille, Toulon of Nice in Zuid-Frankrijk waar je kunt inschepen richting diverse havens op Corsica. Ferrymaatschappij SNCM vaart op Ajaccio, Ile Rousse, Bastia, Calvi, Propriano en Porto Vecchio. Dat is super handig want er is dus altijd een aankomsthaven in de buurt van je vakantieverblijf. Wie een rondreis door Corsica maakt kan aankomen in de ene haven en de terugreizen vanuit een andere. Aan boord zijn er comfortabele hutten, goede restaurants en voldoende entertainment voor het hele gezin.

    Wie snel is met reserveren van de ferry, gaat tevens goedkoper op vakantie dankzij de ‘Prima Corsa’ formule die het hele jaar door kortingen tot -55 % kan opleveren!

     

    Ideaal voor een gezin is het verblijven in een vakantiewoning. Een verblijfsvorm die de laatste jaren steeds populairder is geworden. Belvilla heeft voor Corsica maar liefst 64 woningen in de aanbieding met voor elk wat wils, midden in de bergen of op loopafstand van het strand. Boek je bij hen een vakantiewoning, dan krijg je tevens 5% korting op de overtocht met SNCM (www.belvilla.be). 

    Nog een aanrader is het Sagone Resort, ten zuiden van Ajaccio. Dit fantastische sportieve complex ligt in een schitterende omgeving en de vakantiegangers kunnen er tientallen gezinsvriendelijke sporten beoefenen. Men kan er een comfortabele bungalow huren of logeren op een viersterren camping (www.sagoneresort.com).

    Ook in de Belambra clubs kan men maximaal genieten van de pracht van l’Ile de Beauté, bijvoorbeeld in Hotel Arena Bianca in Propriano, aan een van de mooiste stranden in het zuiden van het eiland (www.belambra.fr/Corse).

     

    Wie een reis naar Corsica plant, kan het zich bijzonder makkelijk maken door een beroep te doen op Via Corsa Reizen. Deze partner van SNCM heeft een fantastisch aanbod vakantieformules, in alle streken van Corsica en op maat van elk type vakantieganger. In het aanbod zitten rondreizen, verblijfsvakanties en een brede waaier logiesmogelijkheden, ook kindvriendelijke verblijven op de boerderij of vakantiewoningen aan zee. Boeken kan via SNCM waardoor transport en verblijf in één keer worden geregeld. www.sncm.be

     

    08-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relaxologis

    Zalig ontspannen met de RelaxoLogis

     

     

     

    De Europese hotel-restaurantketen Logis lanceert het nieuwe boekje «RelaxoLogis», dat vol staat met praktische tips en eenvoudige relaxatieoefeningen. Deze werden speciaal voor Logis’ hedonistische cliënteel ontworpen, met het oog op een verkwikkende ontspanning waar, wanneer en hoe men dat zelf wenst. Dit handig vademecum sluit naadloos aan bij de campagne van «PlezieroLogis», waarbij Logis een authentieke denkwijze promoot die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.

     

    Het actieve leven raast als een wervelwind voorbij en de dagelijkse beslommeringen van ons bestaan stapelen vaak stress en spanning op, wat zich vertaalt in een soms prangende nood aan  welverdiende rust. Deze zeldzame en nochtans zo belangrijke momenten van adempauze laten zowel lichaam als geest toe om zich te ontspannen, wat helpt om complicaties te vermijden, zoals bijvoorbeeld de burn-out die tegenwoordig aan een heuse opmars bezig is. Dit is waarom Logis nu met de «RelaxoLogis» op de proppen komt, een bundeling van tips en trucs die hun klanten uitnodigen om – ondanks een drukke agenda – toch de nodige tijd uit te trekken voor ontspanning en om werkelijk van het leven te genieten.

     

    Door middel van deze handleiding tot herbronning kan de lezer op ieder moment van de dag de rust en sereniteit terugvinden. De behandelde onderwerpen variëren en gaan onder andere over de gunstige effecten van meditatie, de relaxerende kracht van muziek, het begrip ‘automassage’, het verbeteren van de kwaliteit van de slaap, de voordelen van het leren controleren van de ademhaling,… Doorheen het boekje maakt de lezer kennis met uiteenlopende en gemakkelijke oefeningen gericht op het losmaken van alle mogelijke spanning die zich ergens tussen het hoofd en de voeten, op ons lichaam vastzetten.

     

    Dit initiatief is op zijn minst innovatief en origineel te noemen en kadert perfect binnen het concept van de ‘PlezieroLogis’, dat speciaal voor het netwerk van hotel-restaurantuitbaters ontwikkeld werd. Hiermee onderscheiden die laatste zich duidelijk van hotelketens, gastenkamers of herbergen, en positioneren ze zich als echte bestemmingen van plezier, waar hun klanten ware momenten van ontdekking en ontspanning kunnen beleven. In deze ‘oases van rust’ vormen kalmte, comfort, nabijheid van de natuur, alsook de plaatselijke keuken de ideale balans om de gasten met opgeladen batterijen terug huiswaarts te sturen.

     

    «Hoteluitbater zijn impliceert in de eerste plaats gastvrijheid, en dat vormt ook net de reden waarom de term ‘ontvangst’ geen hol begrip is in onze etablissementen» , vertelt Michel Son, Voorzitter van Logis België. «De personen die hierheen komen doen veel meer dan simpelweg logeren en een hapje eten; ze willen zichzelf een werkelijke, deugddoende pauze gunnen.»

    www.logishotels.com

     

     

    06-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silversea Antwerpen en zeebrugge

    Silversea biedt luxecruises aan vanuit Antwerpen en Zeebrugge

     

     

     

    De Monegaskische luxecruisemaatschappij Silversea heeft in samenwerking met Silversea Sales Benelux dit jaar een paar luxecruises gepland waarin de havens van Antwerpen en Zeebrugge werden opgenomen. Bovendien neemt het vijfsterrencruisemerk Silversea in het najaar van 2013 een tweede expeditieschip in gebruik.

     

    Rony H. Broun, Silversea Sales Benelux & Middle East, is bijzonder verheugd met de geplande bezoeken aan de Belgische havens: “Onze klanten uit de Benelux kunnen in- of ontschepen in de havens van Zeebrugge of Antwerpen voor een trip met één van de meest luxueuze cruiseschepen die de oceanen bevaren. De zopas volledig gerenoveerde Silver Cloud meert op 12 juni aan in Antwerpen. Daarna vertrekt het schip voor een 7-daagse reis naar Noord-Europa. De 296 passagiers bezoeken achtereenvolgens Amsterdam, Hamburg, Warnemunde, Helsinborg en Kopenhagen. Onderweg kan men volop genieten van de uitzonderlijk hoge luxestandaard aan boord.”

     

    Wie nog nooit een bezoek heeft gebracht aan de Baltische hoofdsteden kan van 2 tot 11 september meereizen met de Silver Whisper. 382 passagiers varen tijdens deze fantastische 10-daagse cruise van Stockholm naar Zeebrugge. Onderweg wordt aangemeerd in Tallinn, Sint-Petersburg, Helsinki, Warnemunde en Amsterdam.

     

    Daarnaast organiseert Silversea voor de eerste maal ook een reeks minicruises van drie tot vijf dagen. “Ideaal dus om er eens tussenuit te knijpen en te genieten van een cruiseproduct dat zijn gelijke niet kent. Zelfs de butler, die zorgt voor een gepersonaliseerde service is inbegrepen”, aldus Rony Broun. Deze minicruises vinden plaats in april, mei en juni. www.silversea-experience.be

    06-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs