Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reistrends 2013

    De reistrends van 2013, toegepast op vakantiewoningen

     

     

     

    Traditiegetrouw start het nieuwe jaar met het benoemen van diverse trends. Ook op reisgebied vertalen trendwatchers algemene wereldtrends naar vakantietrends. Sommige trends zijn nu in opkomst, andere zijn al goed zichtbaar en onderbouwd door cijfers komende van onderzoeksbureaus, bijvoorbeeld dat mensen steeds later boeken en graag dichtbij op vakantie gaan. Voor Belvilla zetten we de gesignaleerde trends door naar vakantiewoningen. Ook voor trendsetters biedt Belvilla vele mogelijkheden voor een bijzondere vakantie.

     

    De trend van ‘socialtravel’ wordt gezien als de hoofdtrend van 2013. Het sociale element van reizen staat daarbij voorop. Steeds meer mensen zijn op zoek naar een unieke vakantie-ervaring. Ze wensen een bijzondere, persoonlijke vakantie, weg van het massatoerisme. Contact met de lokale bevolking is belangrijk, net als het gevoel van authenticiteit. Ze willen een bestemming van binnenuit leren kennen. ‘Live like a local’, ‘mindfulness’ en ‘slow travel’ zijn veelgehoorde termen, waarbij je opgaat in een andere leefwereld en de tijd neemt om daar echt aan deel te nemen. Veel vakantiewoningen bevinden zich in dorpjes en steden, gewoon tussen de huizen van de lokale bevolking, wat de kans op echt contact vergroot. Bovendien biedt de website van Belvilla ‘tips van de huiseigenaar’. Vakantiewoningeigenaren weten vaak feilloos welke weekmarkt het bezoeken waard is, waar je de lekkerste lokale producten kunt proeven en hoe je bij onontdekte strandjes komt. Dus tips van echte kenners.

     

    Vakantiewoningen met een verhaal

    Authenticiteit zie je ook terug in de bouwstijl en inrichting van veel vakantiewoningen. Zo vind je in de Ardennen veel woningen uit natuursteen en hebben veel vakantiewoningen in Spanje en Portugal een Moorse bouwstijl. Belvilla biedt zelfs grotwoningen aan, kenmerkende kegelvormige huisjes in Zuid-Italië of kastelen. Je kan ook logeren in een voormalige duiventil, gerenoveerde watermolen of bakhuisje, zoals ‘La Boulangerie’ op een kasteeldomein in Normandië. Verwijzingen naar het verleden zijn vaak nog goed te zien, maar wel aangevuld met modern comfort.

     

    Een ander element van socialtravel is de toegang tot internet, ook op vakantie. Tijdens de vakantiedagen wordt het thuisfront via Facebook, Twitter en andere social media op de hoogte gehouden van de belevenissen. Steeds meer vakantiewoningen bieden internettoegang. Een tegenbeweging doet zich echter ook voor in de vorm van ‘digital detox’; bewust afkicken van het continu online zijn.

     

    Slapen in de bomen met boomhut ‘Cabane du Reveur’ op Corsica

    Een andere trend is het ontsnappen uit de dagelijkse realiteit door van omgeving te veranderen en de natuur op te zoeken. Deze trend uit zich op het gebied van vakantiewoningen bijvoorbeeld in boomhutten. Op Corsica tref je de boomhut La Cabane du Reveur, ofwel ‘De Dromershut’. In het binnenland van dit Ile de la Beauté, de bijnaam van Corsica, kijk je uit over een meer en groeien de bomen via de badkamer door het dak. Ondertussen beschik je ook over comfort, bijvoorbeeld van een douche en zelfs een kok die iedere avond je diner bereidt!

     

     

    Fair Travel – Bewuste vakantiewoningen

    Alhoewel voor veel consumenten nog niet doorslaggevend, krijgt duurzaamheid een steeds belangrijkere rol in de vakantiekeuze. Meer en meer mensen geven de voorkeur aan een eerlijke vakantie, waarbij bewust wordt omgegaan met de omgeving. Belvilla zet ook stappen op het gebied van duurzaamheid, zoals met een speciale selectie van vakantiewoningen, Bewuste Belvilla’s. Deze geselecteerde vakantiewoningen maken bijvoorbeeld gebruik van  zonne-energie, zijn gebouwd met duurzame materialen of je kan ter plaatse genieten van verse ingrediënten uit de biologische moestuin. Bewuste Belvilla’s beschikken over duurzaamheidskenmerken, zoals de ecologische vakantiewoning Biogite 100 Pourcent Nature .

    Het populaire eiland Ibiza herbergt het ecologische landgoed Can Ripolls in een natuurgebied met een milieubewuste studio en een vrijstaande vakantiewoning in Arabische sfeer. De ecologische boerderij op het eeuwenoude landgoed biedt een kruidentuin en een winkeltje waar je huisgemaakte, biologische producten kunt kopen. Een biologische zwemvijver biedt verkoeling. Op Kreta kun je diverse agro/eco-toeristische activiteiten bijwonen op Mourtzanakis Residence. Zo leer je meer over de bereiding van organische olijfolie, wijn en Kretenzische Raki.

     

    Steeds meer mensen boeken een vakantie met de hele familie. Eerder onderzoek van Belvilla toonde aan dat ruim 80% graag een weekendje weg gaat met meerdere generaties. Voor 40% is een zomervakantie in dit gezelschap aantrekkelijk, gevolgd door 1/3 die zou overwegen op wintersport te gaan met opa en oma. Ze doen dat niet alleen voor een speciale gelegenheid zoals een huwelijksjubileum of zeventigste verjaardag. Grootouders, kinderen en kleinkinderen gaan samen op vakantie om weer eens echt tijd voor elkaar te hebben. Ze kiezen daarbij enerzijds voor het samenzijn, maar wel gecombineerd met privacy.

     

    Expertcation – jezelf ontwikkelen en verrijken

    Werken aan je ontwikkeling en jezelf verrijken tijdens de vakantie is samengevat onder de trend ‘expertcation’. Dat zie je terug in de wens om bijvoorbeeld een workshop te volgen op het vakantieadres. Deze reistrend hangt samen met algemene trends als ‘do it yourself’ en ‘customizen’, waarbij je steeds meer zelf leert en daardoor ook een eigen stempel op iets kan drukken. ‘Personal branding’ speelt een belangrijke rol in de trend ‘expertcation’.

     

    Keukengeheimen bij Casa del Podere leren – en natuurlijk ook proeven!

    Bij diverse vakantiewoningen van Belvilla kun je een cursus of workshop volgen. Vakantiewoningen op boerenerven bieden bijvoorbeeld regelmatig gelegenheid om je te verdiepen in het productieproces van wijn of olijfolie, aangevuld met een proeverij. In de Duitse wijnstreek Moezel ligt even onder Trier het dorpje Filzen. Hier bevindt zich Weingut Permesang, waar je als gast een gratis wijnproeverij ontvangt. Of wat denk je van vakantiewoning Castagnola in een Italiaanse borgo omringd door druivenranken? De markiezenfamilie die al eeuwenlang in het aangrenzende kasteel woont, produceert al wijn sinds de 14de eeuw. In de eeuwenoude vakantiewoning Casa del Podere, onderdeel van een burcht in de Apennijnen, kun je eveneens een kookworkshop volgen. Je maakt kennis met de regiotypische kookwijze van Emilia-Romagna en gebruikt organische ingrediënten uit de omliggende velden. Wil je liever werken aan je schildervaardigheden of meer leren over tai-chi, yoga en pilates? Wie weet is Stone Cottage op Corfu iets voor jou!

    09-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie

    NOSTALGIE TROEF MET HOUTEN WOONWAGENS EN CABANES VAN LUST4LIFE

     

     

    Authentieke charme gecombineerd met hedendaags comfort. Nooit eerder waren de mogelijkheden om paradijselijke oorden in de hele wereld te bezoeken, groter dan vandaag. Echter, nooit eerder gaven mensen ook zoveel geld uit aan het creëren van een eigen stukje paradijs – bij hen thuis of in hun tuin. De exclusieve houten woonwagens en cabanes van Lust4Life kunnen alvast meehelpen om die droom te creëren. Ze combineren immers de charme van een stukje nostalgie met hedendaags comfort en bieden op die manier een perfect antwoord op de vraag van consumenten die op zoek zijn naar een uniek plekje om een hobby te beoefenen, als speelruimte voor kinderen, of simpelweg als extra gastenkamer. Flexibiliteit en unieke ontwerpen op maat zijn dan ook dé kernwoorden van Lust4Life.

     

    Houten woonwagens – of roulottes - hebben altijd tot de verbeelding gesproken. Ze staan voor een zekere vrijheid en escapisme en ze doen zonder twijfel dromen. De woonwagens van Lust4Life brengen die nostalgie en romantiek perfect tot leven, weliswaar met een hedendaagse toets en voorzien van modern comfort. De woonwagens hebben allemaal een dubbelwandige houtconstructie met tussenliggende isolatie, er is dubbele beglazing en er ligt elektriciteit.

     

    De woonwagens hebben een maximale hoogte van 3m61 en breedte van 2m57. Qua lengte kan je standaard kiezen uit 5m60, 6m10, 6m60, 7m10 of 7m60, maar andere afmetingen zijn ook absoluut mogelijk. De inrichting en de afwerking kunnen eveneens volledig naar eigen wens uitgevoerd worden.

     

    Zeg ‘strandcabine’ of ‘cabane’ en je fantasie voert je meteen weer mee naar je kindertijd aan zee. Ook hier is nostalgie troef. Je kan kiezen voor de uitvoering met of zonder wielen en naargelang de functie opteer je voor een stalen of houten chassis.

    Lust4Life staat voor unieke realisaties, geïnspireerd op het verleden, maar gebouwd voor de toekomst. Door duurzame materialen als hout te gebruiken en een brede waaier aan opties te bieden, presenteert Lust4Life je een wereld en het gevoel van ver reizen - maar toch dichtbij.

    WWW.LUST4LIFE.BE

     

     

    09-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corsica

    Ideale reisformule voor gezinsvakanties op Corsica: reizen met de ferry en verblijven in een vakantiewoning

     

     

     

    Corsica is een gevarieerd eiland met prachtige natuur, smakelijke gastronomie en prachtige kust. Een ideale bestemming voor gezinsvakanties. Zelfs de reis ernaar toe spreekt tot de verbeelding voor menig kind. Begint de vakantie immers vaak niet reeds aan boord? Corsica telt tevens talrijke mooie vakantiewoningen die gezinnen het nodige comfort bieden. De voordelen op een rijtje:

     

    Voordelen van reizen met de ferry naar Corsica

    Het voordeel van een reis met de auto is dat je alle spullen kunt meenemen die voor een gezin van belang zijn zonder limieten op gewicht of vloeistoffen zoals bij reizen met het vliegtuig. Komt daarbij dat kinderen veel plezier beleven aan die avontuurlijke overtocht op de Middellandse Zee. De vakantie begint immers al aan boord van de ferry!

    Met een volgestouwde wagen rij je via de Franse autoroutes vlot naar Marseille, Toulon of Nice in Zuid-Frankrijk waar je kunt inschepen richting diverse havens op Corsica. Ferrymaatschappij SNCM vaart op Ajaccio, Ile Rousse, Bastia, Calvi, Propriano en Porto Vecchio. Dat is super handig want er is dus altijd een aankomsthaven in de buurt van je vakantieverblijf. Wie een rondreis door Corsica maakt kan aankomen in de ene haven en de terugreizen vanuit een andere. Aan boord zijn er comfortabele hutten, goede restaurants en voldoende entertainment voor het hele gezin.

    Wie snel is met reserveren van de ferry, gaat tevens goedkoper op vakantie dankzij de ‘Prima Corsa’ formule die het hele jaar door kortingen tot -55 % kan opleveren!

     

    Ideaal voor een gezin is het verblijven in een vakantiewoning. Een verblijfsvorm die de laatste jaren steeds populairder is geworden. Belvilla heeft voor Corsica maar liefst 64 woningen in de aanbieding met voor elk wat wils, midden in de bergen of op loopafstand van het strand. Boek je bij hen een vakantiewoning, dan krijg je tevens 5% korting op de overtocht met SNCM (www.belvilla.be). 

    Nog een aanrader is het Sagone Resort, ten zuiden van Ajaccio. Dit fantastische sportieve complex ligt in een schitterende omgeving en de vakantiegangers kunnen er tientallen gezinsvriendelijke sporten beoefenen. Men kan er een comfortabele bungalow huren of logeren op een viersterren camping (www.sagoneresort.com).

    Ook in de Belambra clubs kan men maximaal genieten van de pracht van l’Ile de Beauté, bijvoorbeeld in Hotel Arena Bianca in Propriano, aan een van de mooiste stranden in het zuiden van het eiland (www.belambra.fr/Corse).

     

    Wie een reis naar Corsica plant, kan het zich bijzonder makkelijk maken door een beroep te doen op Via Corsa Reizen. Deze partner van SNCM heeft een fantastisch aanbod vakantieformules, in alle streken van Corsica en op maat van elk type vakantieganger. In het aanbod zitten rondreizen, verblijfsvakanties en een brede waaier logiesmogelijkheden, ook kindvriendelijke verblijven op de boerderij of vakantiewoningen aan zee. Boeken kan via SNCM waardoor transport en verblijf in één keer worden geregeld. www.sncm.be

     

    08-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relaxologis

    Zalig ontspannen met de RelaxoLogis

     

     

     

    De Europese hotel-restaurantketen Logis lanceert het nieuwe boekje «RelaxoLogis», dat vol staat met praktische tips en eenvoudige relaxatieoefeningen. Deze werden speciaal voor Logis’ hedonistische cliënteel ontworpen, met het oog op een verkwikkende ontspanning waar, wanneer en hoe men dat zelf wenst. Dit handig vademecum sluit naadloos aan bij de campagne van «PlezieroLogis», waarbij Logis een authentieke denkwijze promoot die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.

     

    Het actieve leven raast als een wervelwind voorbij en de dagelijkse beslommeringen van ons bestaan stapelen vaak stress en spanning op, wat zich vertaalt in een soms prangende nood aan  welverdiende rust. Deze zeldzame en nochtans zo belangrijke momenten van adempauze laten zowel lichaam als geest toe om zich te ontspannen, wat helpt om complicaties te vermijden, zoals bijvoorbeeld de burn-out die tegenwoordig aan een heuse opmars bezig is. Dit is waarom Logis nu met de «RelaxoLogis» op de proppen komt, een bundeling van tips en trucs die hun klanten uitnodigen om – ondanks een drukke agenda – toch de nodige tijd uit te trekken voor ontspanning en om werkelijk van het leven te genieten.

     

    Door middel van deze handleiding tot herbronning kan de lezer op ieder moment van de dag de rust en sereniteit terugvinden. De behandelde onderwerpen variëren en gaan onder andere over de gunstige effecten van meditatie, de relaxerende kracht van muziek, het begrip ‘automassage’, het verbeteren van de kwaliteit van de slaap, de voordelen van het leren controleren van de ademhaling,… Doorheen het boekje maakt de lezer kennis met uiteenlopende en gemakkelijke oefeningen gericht op het losmaken van alle mogelijke spanning die zich ergens tussen het hoofd en de voeten, op ons lichaam vastzetten.

     

    Dit initiatief is op zijn minst innovatief en origineel te noemen en kadert perfect binnen het concept van de ‘PlezieroLogis’, dat speciaal voor het netwerk van hotel-restaurantuitbaters ontwikkeld werd. Hiermee onderscheiden die laatste zich duidelijk van hotelketens, gastenkamers of herbergen, en positioneren ze zich als echte bestemmingen van plezier, waar hun klanten ware momenten van ontdekking en ontspanning kunnen beleven. In deze ‘oases van rust’ vormen kalmte, comfort, nabijheid van de natuur, alsook de plaatselijke keuken de ideale balans om de gasten met opgeladen batterijen terug huiswaarts te sturen.

     

    «Hoteluitbater zijn impliceert in de eerste plaats gastvrijheid, en dat vormt ook net de reden waarom de term ‘ontvangst’ geen hol begrip is in onze etablissementen» , vertelt Michel Son, Voorzitter van Logis België. «De personen die hierheen komen doen veel meer dan simpelweg logeren en een hapje eten; ze willen zichzelf een werkelijke, deugddoende pauze gunnen.»

    www.logishotels.com

     

     

    06-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silversea Antwerpen en zeebrugge

    Silversea biedt luxecruises aan vanuit Antwerpen en Zeebrugge

     

     

     

    De Monegaskische luxecruisemaatschappij Silversea heeft in samenwerking met Silversea Sales Benelux dit jaar een paar luxecruises gepland waarin de havens van Antwerpen en Zeebrugge werden opgenomen. Bovendien neemt het vijfsterrencruisemerk Silversea in het najaar van 2013 een tweede expeditieschip in gebruik.

     

    Rony H. Broun, Silversea Sales Benelux & Middle East, is bijzonder verheugd met de geplande bezoeken aan de Belgische havens: “Onze klanten uit de Benelux kunnen in- of ontschepen in de havens van Zeebrugge of Antwerpen voor een trip met één van de meest luxueuze cruiseschepen die de oceanen bevaren. De zopas volledig gerenoveerde Silver Cloud meert op 12 juni aan in Antwerpen. Daarna vertrekt het schip voor een 7-daagse reis naar Noord-Europa. De 296 passagiers bezoeken achtereenvolgens Amsterdam, Hamburg, Warnemunde, Helsinborg en Kopenhagen. Onderweg kan men volop genieten van de uitzonderlijk hoge luxestandaard aan boord.”

     

    Wie nog nooit een bezoek heeft gebracht aan de Baltische hoofdsteden kan van 2 tot 11 september meereizen met de Silver Whisper. 382 passagiers varen tijdens deze fantastische 10-daagse cruise van Stockholm naar Zeebrugge. Onderweg wordt aangemeerd in Tallinn, Sint-Petersburg, Helsinki, Warnemunde en Amsterdam.

     

    Daarnaast organiseert Silversea voor de eerste maal ook een reeks minicruises van drie tot vijf dagen. “Ideaal dus om er eens tussenuit te knijpen en te genieten van een cruiseproduct dat zijn gelijke niet kent. Zelfs de butler, die zorgt voor een gepersonaliseerde service is inbegrepen”, aldus Rony Broun. Deze minicruises vinden plaats in april, mei en juni. www.silversea-experience.be

    06-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pegase

    Pegase lanceert nieuw aanbod luxecruises

     

     

     

     

    Premiumtouroperator Pegase lanceert een nieuw aanbod met maar liefst 9 cruiserederijen. Met een cruise-aanbod waar zelfs de meest veeleisende Pegase klant duimen en vingers bij zal aflikken, voegt Pegase alweer een extra vakantieformule aan z’n gamma toe.

     

    Wie zin heeft om het eens over een andere boeg te gooien is bij premiumtouroperator Pegase aan het juiste adres. In de 32 pagina tellende minibrochure kiest men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend droomresort.

     

    Pegase klanten zetten koers naar het beste van de Middellandse Zee, de Griekse eilanden, de Noorse Fjorden of naar verdere uithoeken van de aardbol. Pegase klanten kunnen zowel opteren voor een weekcruise als echt “all the way” gaan met een wereldcruise van 90 dagen of meer!

     

    Als men bovendien de boeking van zijn vlucht naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwt, geniet men dankzij de Pegase Airport Service van een gratis privétransfer van bij zich thuis naar de luchthaven en terug, of van gratis parking met valet-service aan de luchthaven. Bovendien heeft men toegang tot de lounges op Brussels Airport, met een hapje en een drankje, en toegang tot de Fast Lane voor een snelle doorgang aan de douane.

     

    Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen: Seabourn, Seadream Yacht Club, Silversea, Star Clipper, Cunard, Azamara Cruises, Crystal Cruises, Compagnie du Ponant en Hapag-Lloyd Cruises

     

     

     

    05-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse weken

    Neckermann stunt met ruim aanbod en grote kortingen tijdens Franse Weken.

     

     

     

     

    Reisorganisatie Neckermann stunt met een verrassend groot aanbod en hoge kortingen tijdens de “Franse Weken”. In maart kunnen liefhebbers van Frankrijk genieten van kortingen tot maar liefst 50 % op meer dan 100 accommodaties voor zomervakanties in Frankrijk.

     

    Frankrijk is en blijft de vakantiebestemming bij uitstek voor de Belgen tijdens de zomermaanden. De historische charmes, gastronomische bistro’s, mooie kust en prachtige natuur maken de Belg nog steeds warm om te kiezen voor deze bestemming. Neckermann komt daarom met een speciaal en uitzonderlijk groot aanbod tijdens de actie “Franse Weken”.

     

    Vakantieliefhebbers die bij Neckermann een zomervakantie in Frankrijk boeken tussen 1/3 en 22/3 kunnen genieten van kortingen tot 50 %. Hierbij hebben ze de keuze uit het ruime aanbod van 109 accommodaties. Hoofdpartner van de actie wordt de Franse regio Elzas, de bekende wijnstreek in hartje Europa.

    www.neckermann.be

    04-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wallonie in Vlaanderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ‘WALLONIE IN VLAANDEREN’ VIERT TIENDE VERJAARDAG IN BRUGGE

     

     

     

    De vakantiebeurs ‘Wallonië in Vlaanderen’ is dit jaar toe aan haar tiende editie. Om dat te vieren, vindt ze opnieuw plaats in de Beurshalle in Brugge, waar ook de allereerste editie doorging. De toegang tot de beurs die loopt op zaterdag 9 en zondag 10 maart, telkens van 10 tot 18 uur,  is gratis.

     

    Verspreid over meer dan 60 stands bieden toerismebureaus en toeristische attracties uit alle Waalse provincies informatie aan over hun streek. De Waalse gastronomie staat centraal, want het toeristisch thema ‘Wallonië voor lekkerbekken’ van 2012 wordt in 2013 verdergezet. Het publiek kan proeven van een uitgebreid aanbod aan streekproducten, waaronder de typische Ardense ham, bier en kaas van Orval en speciale ambachtelijke taarten uit Waals-Brabant. Daarnaast heeft organisator Idee Productions nv. grote namen uit de Belgische gastronomie weten te strikken, die aan de slag gaan met Waalse streekproducten. Zo laat chocolatier Dominique Persoone op zaterdag de bezoeker proeven van zijn bereidingen en op zondag kan het publiek dan weer genieten van de kookkunsten van sterrenchef Roger van Damme.

     

    Wie graag wat meer actie heeft, kan zich uitleven op het indoor avonturenparcours van Natura Parc. Ook de traditionele jaarlijkse tombola blijft niet uit. De deelnemers maken kans op een weekendje of een gastronomisch arrangement in Wallonië.

    www.wallonieinvlaanderen.be

     

     

     

     

    04-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thomas Cook cruises

    Thomas Cook Cruise: 2de persoon aan €1!

     

     

     

     

    Gelijktijdig met de opening van het Vakantiesalon van Brussel introduceerde Thomas Cook een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant, met actuele prijzen en scherpe aanbiedingen. Wie de komende maanden op cruise wenst, kan genieten van Thomas Cook’s nieuwe actie: de 2de persoon gaat mee aan €1!

     

    Touroperator Thomas Cook heeft de afgelopen jaren een sterke positie verworven in de cruise markt door zijn samenwerking met meer dan 20 cruiserederijen en het aanbieden van scherpe, exclusieve aanbiedingen.

     

    In een voortdurend streven om de klant een optimale dienstverlening te bieden, introduceert Thomas Cook nu een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant. Deze vervangt de klassieke jaarbrochure. Die cruisekrant bestaat uit 24 pagina’s, gedrukt op hoogwaardig, glanzend papier en in ruime oplage verdeeld bij alle reisagenten in België en Noord-Frankrijk.

     

    Met deze krant biedt Thomas Cook op vier vlakken een betere dienstverlening aan de klant. Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om actuelere prijzen te publiceren, dan het geval is bij een eenmalige, jaarlijkse publicatie. Dat is een bijzonder relevant voordeel in een cruisesegment, waar prijszetting sterk bepaald wordt door permanente yielding.

    Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe toe om in te spelen op de scherpe aanbiedingen. Zo werden in de huidige cruisekrant de volgende topaanbiedingen meegenomen: 2e persoon aan 1€ op een aantal cruises van MSC Cruises en Costa Cruises. Deze cruises hebben klassieke vaarroutes in de Middellandse Zee, maar ook de Noorse Fjorden, de Zwarte Zee of de Atlantische Kust zijn mogelijk met de 2e persoon aan 1 euro-aanbieding. 2 kinderen t.e.m 17 jaar verblijven gratis in vol pension op een aantal cruises tijdens de paasvakantie (Costa Cruises)  of tijdens juli-augustus (MSC Cruises). Dranken zijn inbegrepen op een aantal Middellandse Zee cruises van Costa Cruises.

     

    Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om veel beter in te spelen op de afreizen de komende maanden: in de zomer worden veel cruises naar de Middellandse Zee en naar de Noorse Fjorden geboekt, terwijl in de winter de Caraïben de koploper zijn. Thomas Cook kan nog beter op de specifieke wensen van de Nederlandstalige en Franstalige klanten inspelen. In het aanbod voor Nederlandstalige klanten introduceert Thomas Cook de Duits getinte AIDA cruises. Franstaligen vinden dan weer hun ding bij Croisières de France dat zich op en top tot een Franstalig publiek leent.

    www.thomascook.be - www.thomascookairlines.com

     

     

     

    04-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cursus vliegangst

    Touroperator Corendon lanceert gratis cursus om vliegangst te overwinnen

     

     

    Touroperator lanceert cursus om vliegangst te overwinnen! Touroperator Corendon heeft een unieke cursus ontwikkeld. In 1 dag worden cursisten van hun vliegangst afgeholpen. Heel wat Belgen komen niet verder dan een vakantie met de auto, trein en boot of zien hun carrière beperkt worden door de angst om te reizen met het vliegtuig. De angst kan recent ontwikkeld zijn door een slechte vliegervaring, maar kan ook al 40 jaar aanwezig zijn. Alle vormen worden door Corendon in de 1 daagse cursus aangepakt en met succes: 98% van de cursisten is na deze dag van zijn of haar vliegangst af. 

     

    Corendon, Onbezorgdvliegen.nl en het Aviation Medical Center (AMC) verzorgden een eerste gratis minicursus vliegangst. Op deze dag werden er diverse workshops gegeven door piloten, psychologen en stewardessen. Daarnaast waren er de hele dag psychologen, gezagvoerders, co-piloten, en stewardessen aanwezig om in een persoonlijk gesprek de oorzaak en mogelijke aanpak te bespreken om van de vliegangst af te komen. 

     

    Het doel van de minicursus is vooral om mensen met een lichte vorm van vliegangst verder te helpen. De zwaardere gevallen kunnen door middel van de cursus een eerste belangrijke stap zetten om er vanaf te komen. Vliegangst heeft verschillende oorzaken en Corendon gaat met behulp van workshops zo gericht mogelijk om met de vliegangst. De meest voorkomende oorzaken zijn claustrofobie, hoogtevrees, sociale angst, controledrang en angst voor controleverlies. Workshops hebben inhoud zoals: “Wat hoor, zie en voel ik?”, “turbulentie”, “psychologische achtergronden” en “hoe het best te ontspannen tijdens de vlucht”. 

     

    De volgende cursus staat gepland op 12 maart. Dan zal er ook een therapeutische vlucht worden gemaakt in een Boeing 737 van Corendon Dutch Airlines. Vanaf 12.30 uur is iedereen welkom op deze open dag.

    Park Plaza Hotel, Melbournestraat 1, 1175 RM te Lijnden, nabij Schiphol.

    www.onbezorgdvliegen.nl 

     

    03-03-2013 om 10:52 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thomas Cook

    Thomas Cook verlaagt massaal prijzen citytrips bij boeking in maart

     

     

     

     

    Wie de komende 6 maanden op citytrip plant te gaan, boekt zijn vakantie best in de maand maart. Thomas Cook negotieerde uitzonderlijke kortingen bij heel wat hotel- en transportpartners en bundelt ze in de maand maart allemaal samen.

     

    Touroperator Thomas Cook is sinds jaar en dag marktleider in de georganiseerde markt van de citytrips. Dankzij zijn ongeëvenaard marktaandeel en sterke internationale inbedding, zijn hotel- en transportpartners dan ook gemakkelijk bereid om aan Thomas Cook uitzonderlijke kortingen toe te staan.

     

    Thomas Cook streeft er traditioneel naar om die leverancierskortingen maximaal te bundelen tijdens één boekingsperiode, en zo tijdelijk een algemene prijsverlaging voor citytrips in de markt te zetten. Dat is opnieuw het geval voor boekingen tijdens de reservatieperiode van maandag 4 tot maandag 25 maart, geldig voor afreizen de komende 6 maand. Zowel transportleveranciers zoals Brussels Airlines, Thalys of Eurostar, als hotelpartners verlagen tijdelijk hun prijzen voor boekingen die via Thomas Cook zijn gemaakt. Zo lopen de kortingen wel tot 50% op.

     

    Op die manier worden populaire steden als Parijs (3 dagen citytrip, incl. transport vanaf 119 € per persoon) of Barcelona (4 dagen citytrip incl. transport vanaf 261 € per persoon) nog meer bereikbaar. Binnen het grote aanbod, twee bijzonderheden:     London is na een moeilijk 2012, waar de Olympische Spelen zorgden voor beddenschaarste en hoge hoteltarieven, bezig aan een spectaculaire remonte. Anderzijds wordt Reykajvik gelanceerd als nieuwe bestemming, hier pakt Thomas Cook uit met een bijzonder scherp geprijsd lanceringsaanbod.

    www.thomascook.be - www.thomascookairlines.com

     

     

    03-03-2013 om 10:44 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alamo

    Alamo.be start 2013 met record aantal boekingen

     

     

     

     

    Autoverhuurder Alamo.be kan 2013 niet beter beginnen: de groeiende autoverhuurder sluit namelijk de eerste maand van het nieuwe jaar af met een record aantal boekingen.

    Dat het goed gaat met de autoverhuurder is duidelijk want nooit eerder heeft Alamo.be zulke hoge resultaten behaald als tijdens de afgelopen maand. Met name Curaçao blijkt aantrekkelijk te zijn onder de Nederlandse en Belgische vakantiegangers en noteert een enorme stijging. Ook de eerste dag van het Vakantiesalon in Brussel bewijst dat de autoverhuurder erg populair is onder de bezoekers.  

     

    Autoverhuurder Alamo.be, van oudsher sterk vertegenwoordigd in de Amerikaanse markt, noteert in januari 2013 een stijging van ruim 39%  ten opzichte van dezelfde maand in 2012. "Ondanks de huidige economische crisis en de verontrustende berichten over autoverhuurders in het algemeen, is Alamo.be uiterst tevreden met de behaalde resultaten van de afgelopen periode", aldus General Manager Marjolein Fraanje.

     

    Na de groeiende vraag van huurauto's in Europese bestemmingen als Spanje en Frankrijk zien ook de Cariben het aantal boekingen sterk stijgen. Alleen op Curaçao al zijn er afgelopen maand drie keer zoveel boekingen bij Alamo.be gemaakt ten opzichte van januari 2012.  Een verklaring voor de stijging van het aantal boekingen op het Caribische eiland kan gevonden worden in de gunstige prijsstellingen die Alamo.be heeft ingevoerd. Naast Curaçao blijft ook Amerika, met gelijke boekingen als vorig jaar, onverminderd populair bij de Nederlandse en Belgische reizigers. 

    www.alamo.be

     

     

    01-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jack the Ripper

    125e gedenkdag van Jack the Ripper-moorden, en nieuwe London Dungeon

     

    In 2013 zijn de natuur en festivals niet al wat de klok slaat. Dit jaar is het ook 125 jaar geleden dat Jack the Ripper de Londense straten onveilig maakte, en angst in de stad zaaide. Wie wel van griezelige dingen houdt, zal in Groot-Brittannië diverse enge, spookachtige attracties vinden, vooral in de London Dungeon, die in maart naar een nieuw pand verhuist.

    In de gigantische ondergrondse gewelven van County Hall, vlak naast London Eye, brengt de London Dungeon 1000 jaar aan geschiedenis tot leven met angstaanjagende voorstellingen, speciale effecten, overrompelende verrassingen en spannende spookritten. Hier leert u niet alleen Jack the Ripper en zijn slachtoffers kennen, maar ook andere bekende engerds, zoals Sweeney Todd en Guy Fawkes. www.thedungeons.com

    22-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Londense Underground

    150-jarig bestaan van de Londense Underground,

    Op 9 januari vierde de oudste metro ter wereld zijn 150-jarige bestaan, terwijl er het hele jaar door speciale evenementen gepland zijn om deze historische gebeurtenis te gedenken en ook naar de toekomst van ‘The Tube’ vooruit te blikken. De eerste ritten met stoomtreinen worden opnieuw in scène gezet, in het London Transport Museum worden iconische posters getoond, terwijl er in niet meer in gebruik zijnde stations theater en filmvertoningen te zien zijn. Er zijn talloze vreemde verhalen te vertellen rond de ondergrondse (vaak draaien ze om de afdeling Gevonden Voorwerpen, waar zich de meest eigenaardige dingen hebben bevonden, zoals dode vleermuizen, kunstgebitten, en een vergeten bruidsjurk), en dan zijn er ook nog heel wat onbezongen plekken te verkennen aan het eind van de lijn…

    www.ltmuseum.co.uk/whats-on/tube150

     

    The View from the Shard, en de opening van het Shangri-La Hotel.

     

    Maar liefst 310 meter hoog! Het hoogste gebouw van Europa, en de enige plek waar men Londen helemaal, maar dan ook helemaal, in één keer kan zien. The View from the Shard wordt op 1 februari voor het publiek geopend, vlak voor Valentijnsdag. Waarschijnlijk zullen er daarboven in de zevende hemel aardig wat huwelijksaanzoeken worden gedaan. Vanaf maart kunt u ook in dit 310 meter hoge gebouw overnachten, want dan opent het luxe Shangri-La Hotel haar deuren op de 34e tot 53e verdieping van deze wel heel iconische, door Renzo Piano ontworpen wolkenkrabber. De 185 luxe kamers, elk met een oppervlak van 42 m², behoren tot de grootste hotelkamers in Londen. www.theviewfromtheshard.com  

    www.shangri-la.com/en/property/london/shangrila

    20-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holland America line

    Holland America Line steunt organisaties tegen Kankerbestrijding met de lancering van de actie ‘aan dek voor een goed doel’. Nieuwe sponsorloop op 500 cruises zamelt geld in voor de wereldstrijd tegen kanker.

     

    Ter ere van Wereldkankerdag, lanceert Holland America Line vandaag “On Deck for a Cause,” oftewel ‘Aan Dek met een Reden’; een nieuwe “goede doel”-actie aan boord van de schepen, ter ondersteuning van zes internationale kankerorganisaties in Amerika, Canada, Australië, Nederland, Duitsland en Engeland.

     

    “Aan Dek met een Reden” nodigt gasten gedurende de cruise uit om deel te nemen aan een niet competitieve 5km sponsorloop aan boord van één van de 15 Holland America Line schepen. De opbrengst komt ten goede aan KWF Kankerbestrijding en vijf andere internationale kankerorganisaties: American Cancer Society, Canadian Cancer Society, Cancer Council Australia, Cancer Research UK en de Deutsche Krebshilfe (German Cancer Aid). Het programma wordt de komende maand op de schepen gelanceerd.

     

    “Met dit programma steunt Holland America Line de wereldstrijd tegen kanker”, aldus  Richard Meadows, executive vice president, marketing, sales en guest programs van Holland America Line.  “Geven aan goede doelen behoort tot de cultuur van Holland America Line en wij zijn dankbaar dat we deze ongelofelijk goede organisaties in de zes landen -waar de meerderheid van onze gasten leeft- kunnen steunen. Dit nieuwe programma zal kunnen bijdragen aan kankeronderzoek, opleiding, screening en behandelingsprogramma’s. “

     

    Aan de gasten wordt gevraagd om $20 te doneren aan de Holland America Line Foundation. Van die $20 wordt minimaal 80 procent ($16) afgedragen aan de organisaties. Het resterende 20 procent wordt gebruikt om programma – en administratieve kosten te dekken. Tijdens een dag op zee, worden deelnemers uitgenodigd om mee te lopen in de ‘5km sponsorloop’ over het dek van het schip, maar men mag ook minder lopen, iedere meter telt. Deelnemers ontvangen na afloop een ‘ On Deck for a Cause’ T-shirt en polsband. Afhankelijk van het schip, varieert de afstand om 5km op te kunnen halen van 9 tot 12 rondjes.

     

    Bijna 500 ‘On Deck for a Cause’ sponsorlopen zullen het komende jaar door Holland America Line georganiseerd worden. En dit op wereldwijde cruises in de Middellandse, Baltische en de Caribische Zee, de Stille Oceaan, Alaska, Mexico, Azië, Nieuw-Zeeland, Zuid Amerika en zelfs Antarctica.

    www.hollandamerica.nl

     

    20-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noord Ierse Derry
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Noord-Ierse Derry, allereerste cultuurstad van het Verenigd Koninkrijk, het hele jaar door

     

    Lonely Planet heeft Derry in Noord-Ierland uitgeroepen tot een van de vijf topbestemmingen ter wereld voor het jaar 2013, en Derry is er klaar voor om in het zonnetje te worden gezet. Hiermee wordt Derry de allereerste cultuurstad van het Verenigd Koninkrijk, en 2013 is dus een perfect moment om een van de verborgen schatten van het land te ontdekken.

    De evenementenagenda dit jaar is van wereldklasse, met onder meer de uitreiking van de beroemdste Britse kunstprijs, de Turner Prize, die voor het eerst niet in Engeland plaatsvindt, maar in Noord-Ierland, en verder valt er het hele jaar door van alles te beleven: muziek, dans, theater en nog veel meer.

    www.cityofculture2013.com

    19-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lean & Green
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    AB InBev ontvangt “Lean and Green”-award

     

     

     

    Vlaams minister-president Kris Peeters heeft de eerste “Lean and Green” awards in Vlaanderen uitgereikt, en ook AB InBev viel in de prijzen. Het bedrijf behoort nu tot de eerste trotse “Lean and Green”-gecertificeerden in België.

     

    De eerste uitdaging van dit initiatief, gefaciliteerd door het Vlaamse Instituut voor de Logistiek (VIL), bestond erin een plan van aanpak op te stellen om de CO2-uitstoot van de logistieke activiteiten voor minstens 20% te reduceren over een periode van 5 jaar. Met het behalen van de award is voor AB InBev in België de eerste stap gezet in dit uitdagende project, dat bovendien volledig kadert in de droom van de brouwer om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn.

     

    Wereldwijde droom AB InBev voor een Betere Wereld

    “Bier is een product op basis van natuurlijke ingrediënten, en het beschermen en vrijwaren van het milieu is voor ons als brouwer dan ook van essentieel belang,” zegt Arthur van Och, Logistiek Directeur Benelux & Frankrijk bij AB InBev. “We hebben als groep ambitieuze wereldwijde doelstellingen om onze droom voor een Betere Wereld te verwezenlijken. Onze Belgische operaties werken hard mee aan deze droom en de lat ligt hoog. Via onze deelname aan het “Lean and Green”-project streven we ernaar om over een periode van 5 jaar de CO²-uitstoot van onze logistieke activiteiten in België met maar liefst 25% terug te schroeven. We zijn heel trots op deze award en gaan nu, samen met onze klanten, toeleveranciers en transporteurs, de uitdaging aan. Het betrekken van de gehele logistieke keten staat hierbij centraal.”

     

    De Lean and Green-award

    Het Vlaams Instituut voor Logistiek (VIL) startte naar Nederlands voorbeeld vorig jaar

    een project om bedrijven aan te sporen de CO2-uitstoot van hun logistieke activiteiten te reduceren met minstens 20% over een periode van 5 jaar. Het ingediende plan van aanpak van AB InBev in België, waarmee het bedrijf zelfs een reductie 25% ambieert, werd door een externe partij geëvalueerd en goedgekeurd. De brouwer mag zich nu dus tot de eerste “Lean and Green”-gecertificeerde bedrijven in België rekenen, in navolging van AB InBev in Nederland.

    www.ab-inbev.be.

     

     

     

    19-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Great Britain tips 2013

     

    GREAT BRITAIN tips voor 2013

     

    Met de talloze fantastische evenementen die voor 2013 op de agenda staan, is dit hét jaar om Groot-Brittannië te bezoeken. Bijvoorbeeld de festiviteiten rond de opening van het allerhoogste gebouw van Europa, de heropening van het Olympic Park, het feit dat een van de meest geliefde boeken ter wereld precies 200 jaar geleden het licht zag, en de nieuwe cultuurstad. En dan niet te vergeten de overvloed aan andere attracties en evenementen het hele jaar door.

    Year of Natural Scotland, het hele jaar door

    De Schotse landschappen, zoals Glencoe, hebben onlangs op het witte doek geschitterd in de meest populaire film van 2012, Skyfall. Het zijn landschappen die een spannende vakantie in een indrukwekkende omgeving beloven. De Schotse natuur is de belangrijkste reden waarom mensen naar Schotland komen, en 2013 is daar het uitgelezen jaar voor, want dit jaar staat Schotland in het teken van het Year of Natural Scotland.

    Dat moet worden gevierd, en bezoekers worden uitgenodigd om al dit moois te ontdekken: de Schotse natuurlijke landschappen, de flora en fauna, de historische landschappen, het smakelijke eten en drinken dat de natuur ons biedt, het groene toerisme en de natuur in de steden.

    www.visitscotland.com/about/nature-geography/year-of-natural-scotland





    18-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logis gids 2013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Logis Gids 2013: uw wensen als leidraad …

     

     

    Met 2600 hotel-restaurants in Europa, waarvan 25 in België en 10 in het Groothertogdom Luxemburg, is de nieuwe editie van de Internationale Gids van de Logis een bron van inspiratie voor wie er eens tussenuit wil, met uitgelezen adresjes die welzijn, gastronomie en gezelligheid onder één dak bieden. De gids 2013 biedt een overzicht van instellingen met bijzondere troeven en een aparte sfeer. Het is dan ook een kostbaar instrument om een romantisch uitje te plannen, een weekend weg met het gezin of een zakenreis.

     

    De Internationale Gids van de Logis hotel-restaurants 2013, uitgebracht in 6 talen, is opnieuw gratis verkrijgbaar. Er zijn 2600 etablissementen in opgenomen die het hele jaar door op hun eigen bijzondere manier alles in het werk stellen om het naar onze zin te maken, met veel oog voor comfort en rust. Een persoonlijk en warm onthaal, een keuken die inspiratie vindt in de eigen streek, een omgeving waar altijd wel iets ongewoons te ontdekken valt … Kortom, alle ingrediënten voor een geslaagde break zijn aanwezig – gewoon even genieten van alle unieke en eenvoudige dingen die het leven te bieden heeft.

     

    Editie 2013 bevat een nieuw hoofdstuk dat volledig in het teken staat van het concept van “PlezieroLogis”: de kunst om van bevoorrechte momenten te genieten in de Logis en om gasten te ontvangen in unieke locaties die in niets lijken op de gestandaardiseerde hotelketens. Vanuit deze invalshoek wil men de bekendheid van het merk vergroten via  communicatie, diensten en waarden. Er wordt benadrukt dat ‘plezier primeert’ in de hotels van het netwerk, waar verrassende en ontspannende momenten wachten. Verder laat de Gids 2013 u kennismaken met het nieuwe gratis getrouwheidsprogramma O’Logis, dat zowel een zakelijk als vrijetijdscliënteel beloont voor zijn uitgaven in het hotel en het restaurant, tijdens de week én in het weekend.

     

    Voor iedereen die op zoek is naar een manier om te herbronnen is er een verblijf op maat: elk etablissement dat in de Gids aan bod komt wordt toegelicht met een themapictogram. Sportievelingen, waaghalzen, skifanaten, fijnproevers of natuurliefhebbers – elke bezoeker vindt hier zijn gedroomde break.

    ‘Logis wil onophoudelijk vernieuwen en start dit jaar met het thema ‘Motorrijden’: hoteluitbaters worden uitgenodigd om zich via een klantgericht charter te engageren om motorliefhebbers optimaal te ontvangen. Zo staat er onder meer een gesloten garage ter beschikking, is er een wateraansluiting voor het onderhoud van hun motorfiets en liggen er wegenkaarten om ter plaatse in te kijken’, weet Thierry Amirault, Voorzitter van de Internationale Federatie van de Logis. ‘Het initiatief, dat op zijn minst origineel te noemen is, geeft blijk van onze bereidheid om steeds zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van een cliënteel dat van het leven geniet.’

     

    De Franse, Nederlandse, Duitse, Engelse, Italiaanse en Spaanse Gidsen zijn beschikbaar via de website van de Logis, in toerismebureaus, in de Fédération Internationale des Logis in Frankrijk en in elk etablissement van de Logis.

    www.logishotels.com

     

    18-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasen 2013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pasen 2013  - Een familiefeest in chocoladestijl

     

     

     

    Tijdens de eerste warme dagen van het jaar, rond Pasen, genieten we graag samen met het gezin van de kleine pleziertjes van het leven. Traditiegetrouw sparen we moeite noch kosten om elkaar met zo origineel mogelijke paaseieren te verrassen.

     

    Ook meesterchocolatier GODIVA gooit dit jaar alles in de strijd, en wel met nóg meer lekkers dat aan ieders wensen en budget voldoet. Meerkleurige of gepersonaliseerde eieren; diverse figuurtjes zoals kuikens, konijnen, kippen en klokken; pralinedozen, geschenkdozen en -manden … De paaseierenraap anno 2013 wordt ongetwijfeld een succes!

     

    ‘EI-genschappen’, een karakter om voor te smelten :

    U herkent de EI-genschap meteen aan de gekke bek met kogelronde ogen en grappige haartooi. Wedden dat u meteen voor die unieke chocoladelooks smelt?

    Kies een exemplaar in functie van uw eigen stemming of het karakter van de persoon aan wie u dit chocoladeplezier cadeau doet.

    > ‘Intellectuele’ EI-genschap : Deze evenwichtige persoon geeft liever de voorkeur aan een glas dat nog halfvol is, hij/zij proeft dan ook twee tegengestelden: de zachtheid van de witte chocolade en de bittere toets van de chocoladeschilfers.

    > ‘Authentieke’ EI-genschap : Op deze sterke en stoere persoonlijkheid kunt u steevast rekenen, hij/zij waardeert de kracht van de pure chocolade die zich omhult in een exotische sfeer van kokosschilfers.

    > ‘Eigentijdse’ EI-genschap : Deze persoon is vóór op zijn/haar tijd en gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Deze EI-genschap komt verrassend uit de hoek met zijn zachte melkchocolade in een krokant jasje van speculaas.

    > ‘Zachtaardige’ EI-genschap : ‘Geven en delen’ is het motto van deze zachtaardige persoon. Hij/zij kan deze EI-genschap uitermate smaken dankzij de smeuïge melkchocolade afgewerkt met in honing omhulde amandelstukjes.

     

    Pasen in het groot en klein

    De geliefde GODIVA-eieren zijn er nu in een nieuwe transparante doos : pure verleiding. Wilt u ook meteen dat sierlijke strikje openen en van die lekkere chocoladevulling genieten? Dit concept is verkrijgbaar in 4 verschillende formaten: voor iedereen die een beetje, veel, massaal, waanzinnig of eindeloos van de GODIVA-specialiteiten wil smullen ! 

     

    Als geschenk of eigen verwennerij : iedereen zal ervan genieten. Twee eierhelften met nougatine opgevuld met een assortiment kuikentjes, eieren en klassieke pralines (980 g): ! Een bloem van een geschenkdoos, pralinedoos en geschenkmand!

    Meesterchocolatier GODIVA viert Pasen en de eerste mooie dagen graag in stijl. Vandaar de elegante geschenkdoos met luxueuze bloemendecoratie en 16 overheerlijke pralines. Speciaal voor de gelegenheid krijgen de kistjes en pralinedozen van de klassieke collectie Gold alsook de zelf samen te stellen geschenkmanden een weelderig bloemenlint aangemeten.

    www.godiva.be

     

    17-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs