Premiumtouroperator Pegase lanceert een nieuw aanbod met maar liefst 9 cruiserederijen. Met een cruise-aanbod waar zelfs de meest veeleisende Pegase klant duimen en vingers bij zal aflikken, voegt Pegase alweer een extra vakantieformule aan zn gamma toe.
Wie zin heeft om het eens over een andere boeg te gooien is bij premiumtouroperator Pegase aan het juiste adres. In de 32 pagina tellende minibrochure kiest men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend droomresort.
Pegase klanten zetten koers naar het beste van de Middellandse Zee, de Griekse eilanden, de Noorse Fjorden of naar verdere uithoeken van de aardbol. Pegase klanten kunnen zowel opteren voor een weekcruise als echt all the way gaan met een wereldcruise van 90 dagen of meer!
Als men bovendien de boeking van zijn vlucht naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwt, geniet men dankzij de Pegase Airport Service van een gratis privétransfer van bij zich thuis naar de luchthaven en terug, of van gratis parking met valet-service aan de luchthaven. Bovendien heeft men toegang tot de lounges op Brussels Airport, met een hapje en een drankje, en toegang tot de Fast Lane voor een snelle doorgang aan de douane.
Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen: Seabourn, Seadream Yacht Club, Silversea, Star Clipper, Cunard, Azamara Cruises, Crystal Cruises, Compagnie du Ponant en Hapag-Lloyd Cruises
Neckermann stunt met ruim aanbod en grote kortingen tijdens Franse Weken.
Reisorganisatie Neckermann stunt met een verrassend groot aanbod en hoge kortingen tijdens de Franse Weken. In maart kunnen liefhebbers van Frankrijk genieten van kortingen tot maar liefst 50 % op meer dan 100 accommodaties voor zomervakanties in Frankrijk.
Frankrijk is en blijft de vakantiebestemming bij uitstek voor de Belgen tijdens de zomermaanden. De historische charmes, gastronomische bistros, mooie kust en prachtige natuur maken de Belg nog steeds warm om te kiezen voor deze bestemming. Neckermann komt daarom met een speciaal en uitzonderlijk groot aanbod tijdens de actie Franse Weken.
Vakantieliefhebbers die bij Neckermann een zomervakantie in Frankrijk boeken tussen 1/3 en 22/3 kunnen genieten van kortingen tot 50 %. Hierbij hebben ze de keuze uit het ruime aanbod van 109 accommodaties. Hoofdpartner van de actie wordt de Franse regio Elzas, de bekende wijnstreek in hartje Europa.
WALLONIE IN VLAANDEREN VIERT TIENDE VERJAARDAG IN BRUGGE
De vakantiebeurs Wallonië in Vlaanderen is dit jaar toe aan haar tiende editie. Om dat te vieren, vindt ze opnieuw plaats in de Beurshalle in Brugge, waar ook de allereerste editie doorging. De toegang tot de beurs die loopt op zaterdag 9 en zondag 10 maart, telkens van 10 tot 18 uur, is gratis.
Verspreid over meer dan 60 stands bieden toerismebureaus en toeristische attracties uit alle Waalse provincies informatie aan over hun streek. De Waalse gastronomie staat centraal, want het toeristisch thema Wallonië voor lekkerbekken van 2012 wordt in 2013 verdergezet. Het publiek kan proeven van een uitgebreid aanbod aan streekproducten, waaronder de typische Ardense ham, bier en kaas van Orval en speciale ambachtelijke taarten uit Waals-Brabant. Daarnaast heeft organisator Idee Productions nv. grote namen uit de Belgische gastronomie weten te strikken, die aan de slag gaan met Waalse streekproducten. Zo laat chocolatier Dominique Persoone op zaterdag de bezoeker proeven van zijn bereidingen en op zondag kan het publiek dan weer genieten van de kookkunsten van sterrenchef Roger van Damme.
Wie graag wat meer actie heeft, kan zich uitleven op het indoor avonturenparcours van Natura Parc. Ook de traditionele jaarlijkse tombola blijft niet uit. De deelnemers maken kans op een weekendje of een gastronomisch arrangement in Wallonië.
Gelijktijdig met de opening van het Vakantiesalon van Brussel introduceerde Thomas Cook een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant, met actuele prijzen en scherpe aanbiedingen. Wie de komende maanden op cruise wenst, kan genieten van Thomas Cooks nieuwe actie: de 2de persoon gaat mee aan 1!
Touroperator Thomas Cook heeft de afgelopen jaren een sterke positie verworven in de cruise markt door zijn samenwerking met meer dan 20 cruiserederijen en het aanbieden van scherpe, exclusieve aanbiedingen.
In een voortdurend streven om de klant een optimale dienstverlening te bieden, introduceert Thomas Cook nu een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant. Deze vervangt de klassieke jaarbrochure. Die cruisekrant bestaat uit 24 paginas, gedrukt op hoogwaardig, glanzend papier en in ruime oplage verdeeld bij alle reisagenten in België en Noord-Frankrijk.
Met deze krant biedt Thomas Cook op vier vlakken een betere dienstverlening aan de klant. Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om actuelere prijzen te publiceren, dan het geval is bij een eenmalige, jaarlijkse publicatie. Dat is een bijzonder relevant voordeel in een cruisesegment, waar prijszetting sterk bepaald wordt door permanente yielding.
Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe toe om in te spelen op de scherpe aanbiedingen. Zo werden in de huidige cruisekrant de volgende topaanbiedingen meegenomen: 2e persoon aan 1 op een aantal cruises van MSC Cruises en Costa Cruises. Deze cruises hebben klassieke vaarroutes in de Middellandse Zee, maar ook de Noorse Fjorden, de Zwarte Zee of de Atlantische Kust zijn mogelijk met de 2e persoon aan 1 euro-aanbieding. 2 kinderen t.e.m 17 jaar verblijven gratis in vol pension op een aantal cruises tijdens de paasvakantie (Costa Cruises)of tijdens juli-augustus (MSC Cruises). Dranken zijn inbegrepen op een aantal Middellandse Zee cruises van Costa Cruises.
Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om veel beter in te spelen op de afreizen de komende maanden: in de zomer worden veel cruises naar de Middellandse Zee en naar de Noorse Fjorden geboekt, terwijl in de winter de Caraïben de koploper zijn. Thomas Cook kan nog beter op de specifieke wensen van de Nederlandstalige en Franstalige klanten inspelen. In het aanbod voor Nederlandstalige klanten introduceert Thomas Cook de Duits getinte AIDA cruises. Franstaligen vinden dan weer hun ding bij Croisières de France dat zich op en top tot een Franstalig publiek leent.
Touroperator Corendon lanceert gratis cursus om vliegangst te overwinnen
Touroperator lanceert cursus om vliegangst te overwinnen! Touroperator Corendon heeft een unieke cursus ontwikkeld. In 1 dag worden cursisten van hun vliegangst afgeholpen. Heel wat Belgen komen niet verder dan een vakantie met de auto, trein en boot of zien hun carrière beperkt worden door de angst om te reizen met het vliegtuig. De angst kan recent ontwikkeld zijn door een slechte vliegervaring, maar kan ook al 40 jaar aanwezig zijn. Alle vormen worden door Corendon in de 1 daagse cursus aangepakt en met succes: 98% van de cursisten is na deze dag van zijn of haar vliegangst af.
Corendon, Onbezorgdvliegen.nl en het Aviation Medical Center (AMC) verzorgden een eerste gratis minicursus vliegangst. Op deze dag werden er diverse workshops gegeven door piloten, psychologen en stewardessen. Daarnaast waren er de hele dag psychologen, gezagvoerders, co-piloten, en stewardessen aanwezig om in een persoonlijk gesprek de oorzaak en mogelijke aanpak te bespreken om van de vliegangst af te komen.
Het doel van de minicursus is vooral om mensen met een lichte vorm van vliegangst verder te helpen. De zwaardere gevallen kunnen door middel van de cursus een eerste belangrijke stap zetten om er vanaf te komen. Vliegangst heeft verschillende oorzaken en Corendon gaat met behulp van workshops zo gericht mogelijk om met de vliegangst. De meest voorkomende oorzaken zijn claustrofobie, hoogtevrees, sociale angst, controledrang en angst voor controleverlies. Workshops hebben inhoud zoals: Wat hoor, zie en voel ik?, turbulentie, psychologische achtergronden en hoe het best te ontspannen tijdens de vlucht.
De volgende cursus staat gepland op 12 maart. Dan zal er ook een therapeutische vlucht worden gemaakt in een Boeing 737 van Corendon Dutch Airlines. Vanaf 12.30 uur is iedereen welkom op deze open dag.
Park Plaza Hotel, Melbournestraat 1, 1175 RM te Lijnden, nabij Schiphol.
Thomas Cook verlaagt massaal prijzen citytrips bij boeking in maart
Wie de komende 6 maanden op citytrip plant te gaan, boekt zijn vakantie best in de maand maart. Thomas Cook negotieerde uitzonderlijke kortingen bij heel wat hotel- en transportpartners en bundelt ze in de maand maart allemaal samen.
Touroperator Thomas Cook is sinds jaar en dag marktleider in de georganiseerde markt van de citytrips. Dankzij zijn ongeëvenaard marktaandeel en sterke internationale inbedding, zijn hotel- en transportpartners dan ook gemakkelijk bereid om aan Thomas Cook uitzonderlijke kortingen toe te staan.
Thomas Cook streeft er traditioneel naar om die leverancierskortingen maximaal te bundelen tijdens één boekingsperiode, en zo tijdelijk een algemene prijsverlaging voor citytrips in de markt te zetten. Dat is opnieuw het geval voor boekingen tijdens de reservatieperiode van maandag 4 tot maandag 25 maart, geldig voor afreizen de komende 6 maand. Zowel transportleveranciers zoals Brussels Airlines, Thalys of Eurostar, als hotelpartners verlagen tijdelijk hun prijzen voor boekingen die via Thomas Cook zijn gemaakt. Zo lopen de kortingen wel tot 50% op.
Op die manier worden populaire steden als Parijs (3 dagen citytrip, incl. transport vanaf 119 per persoon) of Barcelona (4 dagen citytrip incl. transport vanaf 261 per persoon) nog meer bereikbaar. Binnen het grote aanbod, twee bijzonderheden: London is na een moeilijk 2012, waar de Olympische Spelen zorgden voor beddenschaarste en hoge hoteltarieven, bezig aan een spectaculaire remonte. Anderzijds wordt Reykajvik gelanceerd als nieuwe bestemming, hier pakt Thomas Cook uit met een bijzonder scherp geprijsd lanceringsaanbod.
Autoverhuurder Alamo.be kan 2013 niet beter beginnen: de groeiende autoverhuurder sluit namelijk de eerste maand van het nieuwe jaar af met een record aantal boekingen.
Dat het goed gaat met de autoverhuurder is duidelijk want nooit eerder heeft Alamo.be zulke hoge resultaten behaald als tijdens de afgelopen maand. Met name Curaçao blijkt aantrekkelijk te zijn onder de Nederlandse en Belgische vakantiegangers en noteert een enorme stijging. Ook de eerste dag van het Vakantiesalon in Brussel bewijst dat de autoverhuurder erg populair is onder de bezoekers.
Autoverhuurder Alamo.be, van oudsher sterk vertegenwoordigd in de Amerikaanse markt, noteert in januari 2013 een stijging van ruim 39%ten opzichte van dezelfde maand in 2012. "Ondanks de huidige economische crisis en de verontrustende berichten over autoverhuurders in het algemeen, is Alamo.be uiterst tevreden met de behaalde resultaten van de afgelopen periode", aldus General Manager Marjolein Fraanje.
Na de groeiende vraag van huurauto's in Europese bestemmingen als Spanje en Frankrijk zien ook de Cariben het aantal boekingen sterk stijgen. Alleen op Curaçao al zijn er afgelopen maand drie keer zoveel boekingen bij Alamo.be gemaakt ten opzichte van januari 2012.Een verklaring voor de stijging van het aantal boekingen op het Caribische eiland kan gevonden worden in de gunstige prijsstellingen die Alamo.be heeft ingevoerd. Naast Curaçao blijft ook Amerika, met gelijke boekingen als vorig jaar, onverminderd populair bij de Nederlandse en Belgische reizigers.
125e gedenkdag van Jack the Ripper-moorden, en nieuwe London Dungeon
In 2013 zijn de natuur en festivals niet al wat de klok slaat. Dit jaar is het ook 125 jaar geleden dat Jack the Ripper de Londense straten onveilig maakte, en angst in de stad zaaide. Wie wel van griezelige dingen houdt, zal in Groot-Brittannië diverse enge, spookachtige attracties vinden, vooral in de London Dungeon, die in maart naar een nieuw pand verhuist.
In de gigantische ondergrondse gewelven van County Hall, vlak naast London Eye, brengt de London Dungeon 1000 jaar aan geschiedenis tot leven met angstaanjagende voorstellingen, speciale effecten, overrompelende verrassingen en spannende spookritten. Hier leert u niet alleen Jack the Ripper en zijn slachtoffers kennen, maar ook andere bekende engerds, zoals Sweeney Todd en Guy Fawkes. www.thedungeons.com
Op 9 januari vierde de oudste metro ter wereld zijn 150-jarige bestaan, terwijl er het hele jaar door speciale evenementen gepland zijn om deze historische gebeurtenis te gedenken en ook naar de toekomst van The Tube vooruit te blikken. De eerste ritten met stoomtreinen worden opnieuw in scène gezet, in het London Transport Museum worden iconische posters getoond, terwijl er in niet meer in gebruik zijnde stations theater en filmvertoningen te zien zijn. Er zijn talloze vreemde verhalen te vertellen rond de ondergrondse (vaak draaien ze om de afdeling Gevonden Voorwerpen, waar zich de meest eigenaardige dingen hebben bevonden, zoals dode vleermuizen, kunstgebitten, en een vergeten bruidsjurk), en dan zijn er ook nog heel wat onbezongen plekken te verkennen aan het eind van de lijn
The View from the Shard,en de opening van het Shangri-La Hotel.
Maar liefst 310 meter hoog! Het hoogste gebouw van Europa, en de enige plek waar men Londen helemaal, maar dan ook helemaal, in één keer kan zien. The View from the Shard wordt op 1 februari voor het publiek geopend, vlak voor Valentijnsdag. Waarschijnlijk zullen er daarboven in de zevende hemel aardig wat huwelijksaanzoeken worden gedaan. Vanaf maart kunt u ook in dit 310 meter hoge gebouw overnachten, want dan opent het luxe Shangri-La Hotel haar deuren op de 34e tot 53e verdieping van deze wel heel iconische, door Renzo Piano ontworpen wolkenkrabber. De 185 luxe kamers, elk met een oppervlak van 42 m², behoren tot de grootste hotelkamers in Londen. www.theviewfromtheshard.com
Holland America Line steunt organisaties tegen Kankerbestrijding met de lancering van de actie aan dek voor een goed doel. Nieuwe sponsorloop op 500 cruises zamelt geld in voor de wereldstrijd tegen kanker.
Ter ere van Wereldkankerdag, lanceert Holland America Line vandaag On Deck for a Cause, oftewel Aan Dek met een Reden; een nieuwe goede doel-actie aan boord van de schepen, ter ondersteuning van zes internationale kankerorganisaties in Amerika, Canada, Australië, Nederland, Duitsland en Engeland.
Aan Dek met een Reden nodigt gasten gedurende de cruise uit om deel te nemen aan een niet competitieve 5km sponsorloop aan boord van één van de 15 Holland America Line schepen. De opbrengst komt ten goede aan KWF Kankerbestrijding en vijf andere internationale kankerorganisaties: American Cancer Society, Canadian Cancer Society, Cancer Council Australia, Cancer Research UK en de Deutsche Krebshilfe (German Cancer Aid). Het programma wordt de komende maand op de schepen gelanceerd.
Met dit programma steunt Holland America Line de wereldstrijd tegen kanker, aldusRichard Meadows, executive vice president, marketing, sales en guest programs van Holland America Line.Geven aan goede doelen behoort tot de cultuur van Holland America Line en wij zijn dankbaar dat we deze ongelofelijk goede organisaties in de zes landen -waar de meerderheid van onze gasten leeft- kunnen steunen. Dit nieuwe programma zal kunnen bijdragen aan kankeronderzoek, opleiding, screening en behandelingsprogrammas.
Aan de gasten wordt gevraagd om $20 te doneren aan de Holland America Line Foundation. Van die $20 wordt minimaal 80 procent ($16) afgedragen aan de organisaties. Het resterende 20 procent wordt gebruikt om programma en administratieve kosten te dekken. Tijdens een dag op zee, worden deelnemers uitgenodigd om mee te lopen in de 5km sponsorloop over het dek van het schip, maar men mag ook minder lopen, iedere meter telt. Deelnemers ontvangen na afloop een On Deck for a Cause T-shirt en polsband. Afhankelijk van het schip, varieert de afstand om 5km op te kunnen halen van 9 tot 12 rondjes.
Bijna 500 On Deck for a Cause sponsorlopen zullen het komende jaar door Holland America Line georganiseerd worden. En dit op wereldwijde cruises in de Middellandse, Baltische en de Caribische Zee, de Stille Oceaan, Alaska, Mexico, Azië, Nieuw-Zeeland, Zuid Amerika en zelfs Antarctica.
Noord-Ierse Derry, allereerste cultuurstad van het Verenigd Koninkrijk, het hele jaar door
Lonely Planet heeft Derry in Noord-Ierland uitgeroepen tot een van de vijf topbestemmingen ter wereld voor het jaar 2013, en Derry is er klaar voor om in het zonnetje te worden gezet. Hiermee wordt Derry de allereerste cultuurstad van het Verenigd Koninkrijk, en 2013 is dus een perfect moment om een van de verborgen schatten van het land te ontdekken.
De evenementenagenda dit jaar is van wereldklasse, met onder meer de uitreiking van de beroemdste Britse kunstprijs, de Turner Prize, die voor het eerst niet in Engeland plaatsvindt, maar in Noord-Ierland, en verder valt er het hele jaar door van alles te beleven: muziek, dans, theater en nog veel meer.
Vlaams minister-president Kris Peeters heeft de eerste Lean and Green awards in Vlaanderen uitgereikt, en ook AB InBev viel in de prijzen. Het bedrijf behoort nu tot de eerste trotse Lean and Green-gecertificeerden in België.
De eerste uitdaging van dit initiatief, gefaciliteerd door het Vlaamse Instituut voor de Logistiek (VIL), bestond erin een plan van aanpak op te stellen om de CO2-uitstoot van de logistieke activiteiten voor minstens 20% te reduceren over een periode van 5 jaar. Met het behalen van de award is voor AB InBev in België de eerste stap gezet in dit uitdagende project, dat bovendien volledig kadert in de droom van de brouwer om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn.
Wereldwijde droom AB InBev voor een Betere Wereld
Bier is een product op basis van natuurlijke ingrediënten, en het beschermen en vrijwaren van het milieu is voor ons als brouwer dan ook van essentieel belang, zegt Arthur van Och, Logistiek Directeur Benelux & Frankrijk bij AB InBev. We hebben als groep ambitieuze wereldwijde doelstellingen om onze droom voor een Betere Wereld te verwezenlijken. Onze Belgische operaties werken hard mee aan deze droom en de lat ligt hoog. Via onze deelname aan het Lean and Green-project streven we ernaar om over een periode van 5 jaar de CO²-uitstoot van onze logistieke activiteiten in België met maar liefst 25% terug te schroeven. We zijn heel trots op deze award en gaan nu, samen met onze klanten, toeleveranciers en transporteurs, de uitdaging aan. Het betrekken van de gehele logistieke keten staat hierbij centraal.
De Lean and Green-award
Het Vlaams Instituut voor Logistiek (VIL) startte naar Nederlands voorbeeld vorig jaar
een project om bedrijven aan te sporen de CO2-uitstoot van hun logistieke activiteiten te reduceren met minstens 20% over een periode van 5 jaar. Het ingediende plan van aanpak van AB InBev in België, waarmee het bedrijf zelfs een reductie 25% ambieert, werd door een externe partij geëvalueerd en goedgekeurd. De brouwer mag zich nu dus tot de eerste Lean and Green-gecertificeerde bedrijven in België rekenen, in navolging van AB InBev in Nederland.
Met de talloze fantastische evenementen die voor 2013 op de agenda staan, is dit hét jaar om Groot-Brittannië te bezoeken. Bijvoorbeeld de festiviteiten rond de opening van het allerhoogste gebouw van Europa, de heropening van het Olympic Park, het feit dat een van de meest geliefde boeken ter wereld precies 200 jaar geleden het licht zag, en de nieuwe cultuurstad. En dan niet te vergeten de overvloed aan andere attracties en evenementen het hele jaar door.
Year of Natural Scotland, het hele jaar door
De Schotse landschappen, zoals Glencoe, hebben onlangs op het witte doek geschitterd in de meest populaire film van 2012, Skyfall. Het zijn landschappen die een spannende vakantie in een indrukwekkende omgeving beloven. De Schotse natuur is de belangrijkste reden waarom mensen naar Schotland komen, en 2013 is daar het uitgelezen jaar voor, want dit jaar staat Schotland in het teken van het Year of Natural Scotland.
Dat moet worden gevierd, en bezoekers worden uitgenodigd om al dit moois te ontdekken: de Schotse natuurlijke landschappen, de flora en fauna, de historische landschappen, het smakelijke eten en drinken dat de natuur ons biedt, het groene toerisme en de natuur in de steden.
Met 2600 hotel-restaurants in Europa, waarvan 25 in België en 10 in het Groothertogdom Luxemburg, is de nieuwe editie van de Internationale Gids van de Logis een bron van inspiratie voor wie er eens tussenuit wil, met uitgelezen adresjes die welzijn, gastronomie en gezelligheid onder één dak bieden. De gids 2013 biedt een overzicht van instellingen met bijzondere troeven en een aparte sfeer. Het is dan ook een kostbaar instrument om een romantisch uitje te plannen, een weekend weg met het gezin of een zakenreis.
De Internationale Gids van de Logis hotel-restaurants 2013, uitgebracht in 6 talen, is opnieuw gratis verkrijgbaar. Er zijn 2600 etablissementen in opgenomen die het hele jaar door op hun eigen bijzondere manier alles in het werk stellen om het naar onze zin te maken, met veel oog voor comfort en rust. Een persoonlijk en warm onthaal, een keuken die inspiratie vindt in de eigen streek, een omgeving waar altijd wel iets ongewoons te ontdekken valt Kortom, alle ingrediënten voor een geslaagde break zijn aanwezig gewoon even genieten van alle unieke en eenvoudige dingen die het leven te bieden heeft.
Editie 2013 bevat een nieuw hoofdstuk dat volledig in het teken staat van het concept van PlezieroLogis: de kunst om van bevoorrechte momenten te genieten in de Logis en om gasten te ontvangen in unieke locaties die in niets lijken op de gestandaardiseerde hotelketens. Vanuit deze invalshoek wil men de bekendheid van het merk vergroten viacommunicatie, diensten en waarden. Er wordt benadrukt dat plezier primeert in de hotels van het netwerk, waar verrassende en ontspannende momenten wachten. Verder laat de Gids 2013 u kennismaken met het nieuwe gratis getrouwheidsprogramma OLogis, dat zowel een zakelijk als vrijetijdscliënteel beloont voor zijn uitgaven in het hotel en het restaurant, tijdens de week én in het weekend.
Voor iedereen die op zoek is naar een manier om te herbronnen is er een verblijf op maat: elk etablissement dat in de Gids aan bod komt wordt toegelicht met een themapictogram. Sportievelingen, waaghalzen, skifanaten, fijnproevers of natuurliefhebbers elke bezoeker vindt hier zijn gedroomde break.
Logis wil onophoudelijk vernieuwen en start dit jaar met het thema Motorrijden: hoteluitbaters worden uitgenodigd om zich via een klantgericht charter te engageren om motorliefhebbers optimaal te ontvangen. Zo staat er onder meer een gesloten garage ter beschikking, is er een wateraansluiting voor het onderhoud van hun motorfiets en liggen er wegenkaarten om ter plaatse in te kijken, weet Thierry Amirault, Voorzitter van de Internationale Federatie van de Logis. Het initiatief, dat op zijn minst origineel te noemen is, geeft blijk van onze bereidheid om steeds zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van een cliënteel dat van het leven geniet.
De Franse, Nederlandse, Duitse, Engelse, Italiaanse en Spaanse Gidsen zijn beschikbaar via de website van de Logis, in toerismebureaus, in de Fédération Internationale des Logis in Frankrijk en in elk etablissement van de Logis.
Tijdens de eerste warme dagen van het jaar, rond Pasen, genieten we graag samen met het gezin van de kleine pleziertjes van het leven. Traditiegetrouw sparen we moeite noch kosten om elkaar met zo origineel mogelijke paaseieren te verrassen.
Ook meesterchocolatier GODIVA gooit dit jaar alles in de strijd, en wel met nóg meer lekkers dat aan ieders wensen en budget voldoet. Meerkleurige of gepersonaliseerde eieren; diverse figuurtjes zoals kuikens, konijnen, kippen en klokken; pralinedozen, geschenkdozen en -manden De paaseierenraap anno 2013 wordt ongetwijfeld een succes!
EI-genschappen, een karakter om voor te smelten :
U herkent de EI-genschap meteen aan de gekke bek met kogelronde ogen en grappige haartooi. Wedden dat u meteen voor die unieke chocoladelooks smelt?
Kies een exemplaar in functie van uw eigen stemming of het karakter van de persoon aan wie u dit chocoladeplezier cadeau doet.
> Intellectuele EI-genschap : Deze evenwichtige persoon geeft liever de voorkeur aan een glas dat nog halfvol is, hij/zij proeft dan ook twee tegengestelden: de zachtheid van de witte chocolade en de bittere toets van de chocoladeschilfers.
> Authentieke EI-genschap : Op deze sterke en stoere persoonlijkheid kunt u steevast rekenen, hij/zij waardeert de kracht van de pure chocolade die zich omhult in een exotische sfeer van kokosschilfers.
> Eigentijdse EI-genschap : Deze persoon is vóór op zijn/haar tijd en gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Deze EI-genschap komt verrassend uit de hoek met zijn zachte melkchocolade in een krokant jasje van speculaas.
> Zachtaardige EI-genschap : Geven en delen is het motto van deze zachtaardige persoon. Hij/zij kan deze EI-genschap uitermate smaken dankzij de smeuïge melkchocolade afgewerkt met in honing omhulde amandelstukjes.
Pasen in het groot en klein
De geliefde GODIVA-eieren zijn er nu in een nieuwe transparante doos : pure verleiding. Wilt u ook meteen dat sierlijke strikje openen en van die lekkere chocoladevulling genieten? Dit concept is verkrijgbaar in 4 verschillende formaten: voor iedereen die een beetje, veel, massaal, waanzinnig of eindeloos van de GODIVA-specialiteiten wil smullen !
Als geschenk of eigen verwennerij : iedereen zal ervan genieten. Twee eierhelften met nougatine opgevuld met een assortiment kuikentjes, eieren en klassieke pralines (980 g): ! Een bloem van een geschenkdoos, pralinedoos en geschenkmand!
Meesterchocolatier GODIVA viert Pasen en de eerste mooie dagen graag in stijl. Vandaar de elegante geschenkdoos met luxueuze bloemendecoratie en 16 overheerlijke pralines. Speciaal voor de gelegenheid krijgen de kistjes en pralinedozen van de klassieke collectie Gold alsook de zelf samen te stellen geschenkmanden een weelderig bloemenlint aangemeten.
Tijdens de eerste warme dagen van het jaar, rond Pasen, genieten we graag samen met het gezin van de kleine pleziertjes van het leven. Traditiegetrouw sparen we moeite noch kosten om elkaar met zo origineel mogelijke paaseieren te verrassen.
Ook meesterchocolatier GODIVA gooit dit jaar alles in de strijd, en wel met nóg meer lekkers dat aan ieders wensen en budget voldoet. Meerkleurige of gepersonaliseerde eieren; diverse figuurtjes zoals kuikens, konijnen, kippen en klokken; pralinedozen, geschenkdozen en -manden De paaseierenraap anno 2013 wordt ongetwijfeld een succes!
EI-genschappen, een karakter om voor te smelten :
U herkent de EI-genschap meteen aan de gekke bek met kogelronde ogen en grappige haartooi. Wedden dat u meteen voor die unieke chocoladelooks smelt?
Kies een exemplaar in functie van uw eigen stemming of het karakter van de persoon aan wie u dit chocoladeplezier cadeau doet.
> Intellectuele EI-genschap : Deze evenwichtige persoon geeft liever de voorkeur aan een glas dat nog halfvol is, hij/zij proeft dan ook twee tegengestelden: de zachtheid van de witte chocolade en de bittere toets van de chocoladeschilfers.
> Authentieke EI-genschap : Op deze sterke en stoere persoonlijkheid kunt u steevast rekenen, hij/zij waardeert de kracht van de pure chocolade die zich omhult in een exotische sfeer van kokosschilfers.
> Eigentijdse EI-genschap : Deze persoon is vóór op zijn/haar tijd en gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Deze EI-genschap komt verrassend uit de hoek met zijn zachte melkchocolade in een krokant jasje van speculaas.
> Zachtaardige EI-genschap : Geven en delen is het motto van deze zachtaardige persoon. Hij/zij kan deze EI-genschap uitermate smaken dankzij de smeuïge melkchocolade afgewerkt met in honing omhulde amandelstukjes.
Pasen in het groot en klein
De geliefde GODIVA-eieren zijn er nu in een nieuwe transparante doos : pure verleiding. Wilt u ook meteen dat sierlijke strikje openen en van die lekkere chocoladevulling genieten? Dit concept is verkrijgbaar in 4 verschillende formaten: voor iedereen die een beetje, veel, massaal, waanzinnig of eindeloos van de GODIVA-specialiteiten wil smullen !
Als geschenk of eigen verwennerij : iedereen zal ervan genieten. Twee eierhelften met nougatine opgevuld met een assortiment kuikentjes, eieren en klassieke pralines (980 g): ! Een bloem van een geschenkdoos, pralinedoos en geschenkmand!
Meesterchocolatier GODIVA viert Pasen en de eerste mooie dagen graag in stijl. Vandaar de elegante geschenkdoos met luxueuze bloemendecoratie en 16 overheerlijke pralines. Speciaal voor de gelegenheid krijgen de kistjes en pralinedozen van de klassieke collectie Gold alsook de zelf samen te stellen geschenkmanden een weelderig bloemenlint aangemeten.
Lekkerlam.be de vernieuwde website voor lamsvlees, boordevol weetjes en lekkere recepten
De website www.lekkerlam.be heeft een complete metamorfose ondergaan en is voortaan nog meer dé referentie als het over lamsvlees gaat. Talrijke tips en lekkere recepten, onder meer van sterrenchef Johan Segers (t Fornuis) en Lady Chefs Sofie Dumont (Les Eleveurs) en Ingrid Neven (Pazzo), staan klaar om thuis te worden uitgeprobeerd.
De site wordt regelmatig aangevuld met informatie en originele recepten, vaak ook met verrassende versnijdingen. Wie zich inschrijft op de nieuwsbrief, ontvangt alle nieuwtjes automatisch in zijn of haar inbox.
Lekkerlam.be de vernieuwde website voor lamsvlees, boordevol weetjes en lekkere recepten
De website www.lekkerlam.be heeft een complete metamorfose ondergaan en is voortaan nog meer dé referentie als het over lamsvlees gaat. Talrijke tips en lekkere recepten, onder meer van sterrenchef Johan Segers (t Fornuis) en Lady Chefs Sofie Dumont (Les Eleveurs) en Ingrid Neven (Pazzo), staan klaar om thuis te worden uitgeprobeerd.
De site wordt regelmatig aangevuld met informatie en originele recepten, vaak ook met verrassende versnijdingen. Wie zich inschrijft op de nieuwsbrief, ontvangt alle nieuwtjes automatisch in zijn of haar inbox.
WEIDEMELK 2013 Koeien die grazen = lekkerste kazen
Noord-Hollandse Gouda met Rode Zegel voor 100% van weidemelk gemaakt
Ook in 2013 zet de trend naar natuurlijke en authentieke producten zich stevig door. Met het assortiment Noord-Hollandse Gouda geeft FrieslandCampina de consument alvast smaakvolle ideeën voor een puur ontbijt, een eerlijke lunch of een verrassend aperitief. Deze kwaliteitskaas is dan ook voor 100% gemaakt van weidemelk. En dat proef je. Het Rode Zegel is trouwens het beste bewijs van zijn goede smaak.
Noord-Hollandse Gouda, met 100% weidemelk
Noord-Hollandse Gouda smaakt lekker romig en natuurlijk zilt. Dat is het gevolg van de authentieke receptuur en de ambachtelijke rijping op houten planken. Maar ook de zwart-bonte Holstein-koeien hebben een groot aandeel in de volle smaak en smeuïge textuur.
Noord-Hollandse Gouda van Jong tot Overjarig is immers voor 100% gemaakt van weidemelk, opgehaald bij boeren die zorg dragen voor dier en natuur. De koeien staan van voorjaar tot najaar minstens 120 dagen, minimaal 6 uur per dag, in de weide. En dat vertaalt zich naar een unieke melk.
Net zoals topwijn een speciaal keurmerk krijgt, herken je de enige echte Noord-Hollandse kaas aan het geregistreerde Rode Zegel.
Weidemelk, een bewuste keuze
Weidegang houdt koeien sociale en nieuwsgierige dieren gezond en gelukkig. FrieslandCampina, gekend om zijn duurzaam beleid, stimuleert boeren om hun koeien in de wei te laten grazen. Maar liefst 8 op de 10 melkveehouders weiden trouwens hun koeien! Zij krijgen daarvoor een financiële vergoeding, waarbij onafhankelijke controleorganisaties nagaan of de melkveehouders weidegang toepassen.
Tegelijk laat FrieslandCampina de melkveehouders vrij in hun keuze tussen weidegang of moderne stallen. Een koe is gebaat bij in de wei lopen als de weersomstandigheden het toelaten niet te warm en niet te nat bijvoorbeeld.
Wist je dat
75% van de mensen vindt dat koeien in de wei horen?
koeien in de wei natuurlijk gedrag vertonen zoals grazen en minder sociale stress hebben?
de typische zwartbonte Holstein-koeien tot wel 20 liter melk per dag geven?
Praktisch:
Het assortiment Noord-Hollandse Gouda met Rode Zegel telt 6 varianten: Jong, Jong belegen, Belegen, Extra belegen, Oud, Overjarig. Het assortiment is verkrijgbaar in de supermarkt of bij de zelfstandige winkel.
De Europcar group kondigt een nieuwe corporate governance aan
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group, Europese leider in autoverhuur, verwelkomt vier nieuwe leden, waaronder Didier Fenix, General Manager van Europcar België. Marcus Bernhardt is benoemd in de pas gecreëerde functie van Chief Commercial Officer.
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group breidt uit en verwelkomt vier nieuwe leden: Marcus Bernhardt, pas aangesteld als Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, Europcar Belgium General Manager en Ken McCall, Europcar UK General Manager.
Vanaf vandaag is het Uitvoerend Comité van de Europcar group als volgt samengesteld: Roland Keppler, Chief Executive Officer, Marcus Bernhardt, Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, verantwoordelijk voor Europcar Belgium, Group Fleet en Urban Mobility, Ken McCall, verantwoordelijk voor Europcar UK en Operation IT en Caroline Parot, Chief Financial Officer.
Onze nieuwe corporate governance is een belangrijke mijlpaal in de transformatie van de Europcar group. De grondgedachte achter deze strategische ingreep is de groep dichter bij de markten te brengen, en haar transformatieprogramma, Fast Lane 2014, een extra impuls te geven, aldus Roland Keppler, CEO van Europcar group.
Didier Fenix wordt verantwoordelijk voor Group Fleet en Urban Mobility.
« Als verantwoordelijke voor de Group Fleet en Urban Mobility, zal ik me inzetten voor de ontwikkeling van innoverende mobiliteitsoplossingen, zodat Europcar uitgroeit tot de mobiliteitspartner van morgen, zowel voor het business- als privécliënteel » licht Didier Fenix toe.
Didier Fenix begon zijn carrière bij Europcar in 1992 als Insurance Manager van België. In 1997 werd hij aangesteld als verantwoordelijke voor de aankopen & de vloot van Europcar en sinds 2001 nam hij ook de Marketing voor zijn rekening als Fleet, Purchasing & Marketing Director. In 2003 werd hij benoemd tot Algemeen Directeur van Europcar België.
Marcus Bernhardt aangesteld als Chief Commercial Officer
Als Chief Commercial Officer bestaat de missie van Marcus Bernhardt erin om de marktpositie van Europcar te versterken en het leiderschap van de groep uit te breiden in lijn met het model van Fast Lane 2014.
Marcus Bernhardt, van Zwitserse afkomst, begon zijn carrière in de hotelsector. Hij was opeenvolgend COO bij Radisson SAS Hotels & Resorts en Rezidor SAS Hospitality, en ook COO en CCO bij de Steigenberger Hotels & Resorts group. In 2010 werd hij aangesteld als Executive VP en Chief Services Officer (CSO), als lid van de directie bij Gulf Air.