Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    14-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.idillyum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    IDILLYUM - Een natuurlijk & zeldzaam genoegen met een laag caffeine gehalte !

     

     

     

     

    Een chocolade aroma met karamel nuances, een perfecte balans tussen zure en zoete ondertonen en een natuurlijk laag cafeïne gehalte; dit zijn de karakteristieken van Idillyum. De eerste mono origine koffie van en door illy. Deze Arabica Bourbon koffie (Coffea Arabica Laurina) wordt gecultiveerd in El Salvador en is het resultaat van meer dan twintig jaar onderzoek.

     

    De ontwikkeling van Idillyum begon in Brazilië, echter na tegenvallende resultaten werd de productie naar El  Salvador  verplaatst.  De  vulkanische  grond,  rijke  vegetatie  en  het  groeien  in  natuurlijke schaduw bleken de juiste ingrediënten voor deze kwaliteitskoffie. In 1999 begon illy daarom een samenwerking met een lokale teler. Samen werd gezocht naar de ideale dichtheid van de koffieplanten op het veld en de perfecte snoeitechnieken. Het resultaat is een exclusieve koffie met een natuurlijk laag cafeïne gehalte. De oogst is nu gelimiteerd verkrijgbaar als capsules voor illy’s Iperespresso Systeem.

     

    De prijs van Idillyum is € 10,29 per blik à 21 capsules en is exclusief verkrijgbaar op shop.illy.com.

    Dit is de 4de single origin die illy introduceert in België & Luxemburg. De 3 andere ‘single origin’ arabica’s van illy hebben elk hun eigen karakter en kosten € 9,45 per blik à 21 capsules.

     

    14-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delacre 120

    Delacre, al meer dan 120 jaar authentieke smaak

     

     

     

    Of je er nu alleen, met twee, met de hele familie of met al je vrienden van geniet: een Delacrekoekje maakt deel uit van de kleine pleziertjes des levens. In het ruime assortiment van Delacre kan iedereen een stukje puur geluk naar eigen smaak vinden. En omdat geluk in de kleine dingen zit, maakt Delacre het leven elke dag een beetje mooier. Geniet van de leuke momenten met Delacre!

     

    Ontdek de geschiedenis van het Huis Delacre. Een verhaal over meer dan 120 jaar passie voor de creatie van unieke patisseriekoekjes, die jong en oud bekoren. In de Rue Montagne de la Cour in Brussel, dichtbij het Koninklijk Paleis, opende apotheker Charles Delacre (°1826), zijn eerste farmacie.

     

    Chocolade werd in die eeuw vooral voorgeschreven als oppepper of geneesmiddel. Beetje bij beetje veroverde het cacaoproduct echter de harten van vele zoetekauwen, waaronder ook dat van Charles Delacre. De apotheker opende al gauw een tweede zaak op de Rue de La Madeleine, dicht bij de Grand Place. Daar vestigde hij een chocolaterie, die al snel een groot succes bleek.

     

    Om te kunnen meedraaien met het ongekende succes van zijn nieuwe zaak verhuisde Charles Delacre zijn onderneming in 1872 naar een grotere vestiging in Elsene. Een jaar later tilde hij de chocolaterie naar een nog hoger niveau en liet hij de eerste merknamen registreren. Vanaf dan was de ‘Chocolat Delacre’ officieel eigendom van Charles Delacre, net zoals de ‘Chocolat Roi et Reine’ (met koning Leopold II en koningin Marie-Henriette op de verpakking), de ‘Chocolat Duchesse’, de ‘Chocolat des Navigateur’ en de ‘Chocolat Vénitien’.

     

    Omdat er regelmatig leden van de koninklijke familie op de dozen van Delacre verschenen, kreeg Charles Delacre in 1879 de titel van ‘Hofleverancier’. Die prestigieuze titel is vandaag nog steeds te zien op de Delacreverpakkingen.

     

    Al gauw was ook de fabriek in Elsene te klein om aan de groeiende vraag te kunnen beantwoorden. In 1880 kwam Charles Delacre met de oplossing: een nieuwe fabriek in Vilvoorde. De nieuwe vestiging in Vilvoorde kende een gunstige groei, maar Charles Delacre mikte op meer. Als koekjesfabrikant bracht hij in 1891 het eerste Delacrekoekje uit, dat als ‘Pacha Delacre’ in de winkels te vinden was.

     

    In 1906 droeg Charles Delacre de fakkel definitief over aan zijn zoon, Pierre Delacre. Die besliste in 1945 om zich vanaf dan te richten op het maken van verfijnde patisseriekoekjes van de allerhoogste kwaliteit. Alle ingrediënten werden uiterst precies gedoseerd en de meesterbakkers gebruikten enkel nog de allerbeste, natuurlijke producten. Daaruit ontstond een nieuw assortiment verfijnde koekjes, zoals de ‘Cigarettes Russes’, de ‘Suprêmes Sablés’ en de ‘Biarritz’.

     

    De nieuwe koekjes vormden een waar succes. Europa liep helemaal warm voor Delacre (de koekjes werden en worden verkocht in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Zwitserland,...) en al gauw zwichtte ook Noord-Amerika voor de Belgische lekkernijen. De grote oversteek was mogelijk dankzij een samenwerking met ‘Pepperidge Farm Inc’, een lokale fabrikant van bakkerijmateriaal, die niet lang daarna overgenomen werd door de Amerikaanse groep ‘Campbell Soup Inc’. In 1998 werd Delacre opgekocht door de groep ‘United Biscuits’, die op dat moment ook andere merken onder haar hoede had, zoals Mc Vities, Sultana, Verkade en BN (Biscuiteries Nantaise).

     

    Vandaag kan je in hartje Brussel de enige echte Delacre koekjeswinkel, waar authenticiteit en knowhow - twee waarden waar het merk prat op gaat - centraal staan, terugvinden. Voor Delacre is de winkel een stap terug in het verleden, want de zaak bevindt zich in dezelfde buurt als die waar het voor Charles Delacre en zijn allereerste chocolaterie destijds allemaal begon. Je kan er originele producten vinden, die enkel in de Delacrewinkel te koop zijn en die ter plaatse worden gemaakt door de meesterbanketbakker van Delacre. Bovendien kan je er ook je eigen assortiment samenstellen door je favoriete doos uit te kiezen.

     

    Dit jaar vervoegen drie nieuwe, heerlijke varianten van smaken en sensaties het Delacre-assortiment. Ontdek met de nieuwe ‘Maltao’, de ‘Tango’ en de ‘Bélize’ een waar smaakgenot!

    Voor echte lekkerbekken is de Maltao in een individuele doos te verkrijgen. Ook de Brazil - een heerlijk, fijn zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade - is vanaf nu verkrijgbaar in zijn eigen individuele verpakking! « Geniet van de leuke momenten met Delacre »

     

     





    14-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.crazzy casserolles
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Crazy casseroles

     

     

    Na afgelopen wildseizoen Wild te zijn gegaan, presenteert SmoodS een nieuw menu geserveerd in allerlei potten en pannen, met gewaagde en unieke combinaties: oosterse ragout van risotto en merguez met een espuma van parmezaan of bijvoorbeeld lam met pruimen, geroosterde vijgen en gedroogd fruit (7u langzaam gegaard). Of iets dol als een funky Vlaamse stoofkarbonade met peer en speculaas. En hemelse desserten, zoals de tiramisu met Kahl·a koffielikeur.

     

    Volgens Steve Jobs zijn zij die gek genoeg zijn om te denken dat ze de wereld kunnen veranderen, dat ook effectief. SmoodS zal het waarmaken met deze nieuwe kijk op kasserol-gerechten.

    SmoodS is het restaurant en bar van Hotel BLOOM! Een plek met verschillende sfeereilanden waar het gezellig vertoeven is, net alsof je in je eigen woonkamer bent. Dankzij de open keuken kan je de chef volledig uit de bol zien gaan, in de goede zin van het woord! En, er is nog meeràelke vrijdag- en zaterdagavond kan je kosteloos genieten van de disco- en house tunes van de beste Brusselse DJ’s, die volledig uit de pan swingen!

    SmoodS, Living room, kitchen and music

    Koningsstraat 250 - B-1210 Brussel -  T: +32 (0)2 220 66 66 -  E:

    smoods@hotelbloom.com - www.smoods.net

     

     

    13-03-2013 om 09:01 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin zomerbanden

    MICHELIN ENERGYTM Saver+ als beste beoordeeld in ADAC zomerbandentest 2013

     

     

    De MICHELIN ENERGYSaver+ heeft de eerste plaats behaald in de nieuwe zomerbandentest van de ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club). Er werden 19 verschillende zomerbanden getest in de bandenafmeting 185/60 R 15 H, die veel wordt gebruikt voor kleine, compacte en middenklasse auto’s.

    Hij is bijvoorbeeld geschikt voor de Volkswagen Polo, de Peugeot 208 en de Renault Clio. De prestaties van de verschillende zomerbanden werden getest op onder meer grip op droog en nat wegdek, brandstofverbruik en slijtage. Met een totaalscore van 2,0 punten behaalde de MICHELIN ENERGYTM Saver+ het hoogste resultaat “goed”. De MICHELIN ENERGYTM Saver+ wordt in 59 verschillende afmetingen aangeboden: van 165/60 R 14 t/m 215/60 R 16.

     

    Bij het testonderdeel slijtage liet de MICHELIN ENERGYTM Saver+ de concurrenten heel duidelijk achter zich. In deze test werd de geringe slijtage en de daaruit voortvloeiende lange levensduur beloond met het droomcijfer 0,8. De op één na beste band die in het totaalklassement “goed” scoorde, haalde op dit onderdeel een cijfer van slechts 1,8.

    Verder noteerden de ADAC-experts: “Een zeer evenwichtige band die ook goed is op nat wegdek.” De uitstekende prestatie van de Michelin band in deze uitgebreide ADAC test is een voorbeeld van de hoge eisen die het bedrijf stelt aan haar producten: steeds meer prestatie-eigenschappen op een zo hoog mogelijk niveau verenigen in één band. Deze productfilosofie, Michelin Total Performance genoemd, hanteert de bandenproducent zowel bij de ontwikkeling van banden voor serieproductie als in de autosport.

     

    Ook de MICHELIN Pilot Sport 3 wordt beoordeeld met het resultaat “goed”.

    Met het eindoordeel “goed” realiseerde de voor sportieve wagens ontwikkelde MICHELIN Pilot Sport 3 een topresultaat. Er werden 19 banden getest. “Hij is bijzonder goed op nat wegdek, maar ook goed op droge ondergrond, zeer evenwichtig”, zo luidde het oordeel van de ADAC over de MICHELIN Pilot Sport 3.

    Deze uitstekende band is ontwikkeld voor een breed spectrum wagens dat van middenklasse modellen tot aan sportwagens en de allerhoogste klasse reikt. De MICHELIN Pilot Sport 3 wordt in 45 afmetingen, van 195/45 R 16 t/m 285/30 R 20 aangeboden. De test werd uitgevoerd met banden in de afmeting 225/45 R 17.

     

    De ADAC let bij het testen vooral op evenwichtige eigenschappen. Alleen banden die op alle criteria voldoen aan zware minimumeisen kunnen een goed eindoordeel behalen. Daarmee worden ze aangeduid als zeer aanbevelenswaardig. Deze uitgebreide zomerbandentest wordt gepubliceerd in verschillende automotive vakbladen en consumentenbladen in de Benelux.

     

     

     





    13-03-2013 om 08:59 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussel - Montevideo

    NIEUWE VLIEGROUTE BRUSSEL-MONTEVIDEO VIA MADRID

     

     

     

    Vanaf 3 juni vliegt Air Europa, de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij,  drie keer per week van Brussel naar Montevideo via Madrid en verruimt hiermee haar netwerk richting Zuid-Amerika.

     

    Air Europa is specialist in Spaanse en Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Door de groeiende belangstelling kan Air Europa haar netwerk uitbreiden en de nieuwe lijn Madrid-Montevideo openen. Makkelijk bereikbaar vanaf Brussel dankzij de goede verbinding. Met deze nieuwe trans-Atlantische vlucht wordt de lijst van de reeds bestaande bestemmingen met vertrek vanaf Brussel, via de Spaanse hoofdstad, vergroot. Vanaf Madrid kan je met Air Europa naar Lima, Havana, Buenos Aires, Cancun, Salvador de Bahia (Brazilië), Santa Cruz de la Sierra (Bolivië), Caracas, Santo Domingo en nu ook naar Montevideo (Uruguay) vliegen.

     

    De vlucht vanaf Brussel zal drie maal per week (maandag, woensdag, vrijdag) worden aangeboden met een Embraer 195 (BRU-MAD) en daarna (MAD-MVD) een Airbus A330-200, die een capaciteit heeft voor 299 passagiers. Het vertrek in de luchthaven Madrid Barajas is s’avonds voorzien, handig voor wie vanuit Brussel vertrekt. Air Europa opereert sinds 3 december 2012 de lijn Brussel-Madrid met twee verbindingen per dag. De vertrekuren, 11u05 en 18u05, zijn ideaal voor de connecting flights via Madrid richting Latijns Amerika.

     

    Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij  en heeft aantrekkelijke tarieven in Economy Class en Club Business. Air Europa is lid van Skyteam en de passagiers kunnen hun gevlogen mijlen sparen via Flying Blue, het frequent flyer-programma.

    www.aireuropa.com

     

    12-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silversea Galapagos

    Silversea neemt in 2013 de Silver Galapagos in gebruik

     

     

     

    Sedert 2008 combineert het expeditieschip Silver Explorer luxe met exotische, interessante reisroutes. Deze staan garant voor een totaal nieuwe cruise-ervaring. Eind 2013 neemt Silversea een tweede expeditieschip in gebruik, de Silver Galapagos. De romp van dit schip zal net zoals die van zijn zusterschip in opvallend donkerblauw worden geschilderd. Het nieuwe schip kan tot 100 passagiers meenemen.

     

    Silver Galapagos zal het enige luxe-expeditieschip zijn dat maatschappelijk en milieuverantwoorde ecotoerisme-reizen onderneemt naar de Galápagos eilanden. Deze archipel werd uitgeroepen tot UNESCO-werelderfgoed. Vanaf september 2013 zullen met de Silver Galapagos het hele jaar rond 7-daagse reizen worden georganiseerd. Er zijn twee routes:

    •       Westelijke route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de westelijke, zuidelijke en oostelijke eilanden, waaronder Santiago, Bartolomé, Isabela, Fernandina, Floreana, San Cristóbal en Santa Cruz.

    •       Noord-centrale route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de noordoostelijke, centrale en zuidoostelijke eilanden Santa Cruz, Genovesa, Seymour Norte, San Cristóbal, Española en Plazas Sur.

     

    Silversea baat schepen uit in het ultra-luxueuze cruisesegment. Het bedrijf, waarvan de hoofdzetel gevestigd is in Monaco, werd begin jaren 90 opgericht door de Romeinse Lefebvre-familie, de gewezen eigenaars van Sitmar Cruises. De vloot bestaat uit kleinere cruiseschepen - Silver Cloud, Silver Wind, Silver Shadow, Silver Whisper en Silver Spirit - die gemakkelijk in mooie, kleinere havens kunnen aanmeren. Deze elitevaartuigen, die van 296 tot 540 passagiers kunnen aan boord nemen, werden speciaal ontworpen om meer ruimte te bieden aan minder passagiers, en dit in combinatie met een persoonlijke service van topkwaliteit. Alle dranken, ook wijnen, champagne en sterke dranken, zijn inbegrepen in de prijs.

    Daarnaast telt de vloot ook twee expeditieschepen: de Silver Explorer en de Silver Galapagos (vanaf eind 2013). Silversea Cruises stippelt luxe reizen uit langs alle zeven continenten gaande van de Middellandse Zee, de Caraïben, Noord- en Zuidpoolgebied en meer dan 450 fascinerende bestemmingen daartussen.

    www.silversea.com

     

    11-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reistrends 2013

    De reistrends van 2013, toegepast op vakantiewoningen

     

     

     

    Traditiegetrouw start het nieuwe jaar met het benoemen van diverse trends. Ook op reisgebied vertalen trendwatchers algemene wereldtrends naar vakantietrends. Sommige trends zijn nu in opkomst, andere zijn al goed zichtbaar en onderbouwd door cijfers komende van onderzoeksbureaus, bijvoorbeeld dat mensen steeds later boeken en graag dichtbij op vakantie gaan. Voor Belvilla zetten we de gesignaleerde trends door naar vakantiewoningen. Ook voor trendsetters biedt Belvilla vele mogelijkheden voor een bijzondere vakantie.

     

    De trend van ‘socialtravel’ wordt gezien als de hoofdtrend van 2013. Het sociale element van reizen staat daarbij voorop. Steeds meer mensen zijn op zoek naar een unieke vakantie-ervaring. Ze wensen een bijzondere, persoonlijke vakantie, weg van het massatoerisme. Contact met de lokale bevolking is belangrijk, net als het gevoel van authenticiteit. Ze willen een bestemming van binnenuit leren kennen. ‘Live like a local’, ‘mindfulness’ en ‘slow travel’ zijn veelgehoorde termen, waarbij je opgaat in een andere leefwereld en de tijd neemt om daar echt aan deel te nemen. Veel vakantiewoningen bevinden zich in dorpjes en steden, gewoon tussen de huizen van de lokale bevolking, wat de kans op echt contact vergroot. Bovendien biedt de website van Belvilla ‘tips van de huiseigenaar’. Vakantiewoningeigenaren weten vaak feilloos welke weekmarkt het bezoeken waard is, waar je de lekkerste lokale producten kunt proeven en hoe je bij onontdekte strandjes komt. Dus tips van echte kenners.

     

    Vakantiewoningen met een verhaal

    Authenticiteit zie je ook terug in de bouwstijl en inrichting van veel vakantiewoningen. Zo vind je in de Ardennen veel woningen uit natuursteen en hebben veel vakantiewoningen in Spanje en Portugal een Moorse bouwstijl. Belvilla biedt zelfs grotwoningen aan, kenmerkende kegelvormige huisjes in Zuid-Italië of kastelen. Je kan ook logeren in een voormalige duiventil, gerenoveerde watermolen of bakhuisje, zoals ‘La Boulangerie’ op een kasteeldomein in Normandië. Verwijzingen naar het verleden zijn vaak nog goed te zien, maar wel aangevuld met modern comfort.

     

    Een ander element van socialtravel is de toegang tot internet, ook op vakantie. Tijdens de vakantiedagen wordt het thuisfront via Facebook, Twitter en andere social media op de hoogte gehouden van de belevenissen. Steeds meer vakantiewoningen bieden internettoegang. Een tegenbeweging doet zich echter ook voor in de vorm van ‘digital detox’; bewust afkicken van het continu online zijn.

     

    Slapen in de bomen met boomhut ‘Cabane du Reveur’ op Corsica

    Een andere trend is het ontsnappen uit de dagelijkse realiteit door van omgeving te veranderen en de natuur op te zoeken. Deze trend uit zich op het gebied van vakantiewoningen bijvoorbeeld in boomhutten. Op Corsica tref je de boomhut La Cabane du Reveur, ofwel ‘De Dromershut’. In het binnenland van dit Ile de la Beauté, de bijnaam van Corsica, kijk je uit over een meer en groeien de bomen via de badkamer door het dak. Ondertussen beschik je ook over comfort, bijvoorbeeld van een douche en zelfs een kok die iedere avond je diner bereidt!

     

     

    Fair Travel – Bewuste vakantiewoningen

    Alhoewel voor veel consumenten nog niet doorslaggevend, krijgt duurzaamheid een steeds belangrijkere rol in de vakantiekeuze. Meer en meer mensen geven de voorkeur aan een eerlijke vakantie, waarbij bewust wordt omgegaan met de omgeving. Belvilla zet ook stappen op het gebied van duurzaamheid, zoals met een speciale selectie van vakantiewoningen, Bewuste Belvilla’s. Deze geselecteerde vakantiewoningen maken bijvoorbeeld gebruik van  zonne-energie, zijn gebouwd met duurzame materialen of je kan ter plaatse genieten van verse ingrediënten uit de biologische moestuin. Bewuste Belvilla’s beschikken over duurzaamheidskenmerken, zoals de ecologische vakantiewoning Biogite 100 Pourcent Nature .

    Het populaire eiland Ibiza herbergt het ecologische landgoed Can Ripolls in een natuurgebied met een milieubewuste studio en een vrijstaande vakantiewoning in Arabische sfeer. De ecologische boerderij op het eeuwenoude landgoed biedt een kruidentuin en een winkeltje waar je huisgemaakte, biologische producten kunt kopen. Een biologische zwemvijver biedt verkoeling. Op Kreta kun je diverse agro/eco-toeristische activiteiten bijwonen op Mourtzanakis Residence. Zo leer je meer over de bereiding van organische olijfolie, wijn en Kretenzische Raki.

     

    Steeds meer mensen boeken een vakantie met de hele familie. Eerder onderzoek van Belvilla toonde aan dat ruim 80% graag een weekendje weg gaat met meerdere generaties. Voor 40% is een zomervakantie in dit gezelschap aantrekkelijk, gevolgd door 1/3 die zou overwegen op wintersport te gaan met opa en oma. Ze doen dat niet alleen voor een speciale gelegenheid zoals een huwelijksjubileum of zeventigste verjaardag. Grootouders, kinderen en kleinkinderen gaan samen op vakantie om weer eens echt tijd voor elkaar te hebben. Ze kiezen daarbij enerzijds voor het samenzijn, maar wel gecombineerd met privacy.

     

    Expertcation – jezelf ontwikkelen en verrijken

    Werken aan je ontwikkeling en jezelf verrijken tijdens de vakantie is samengevat onder de trend ‘expertcation’. Dat zie je terug in de wens om bijvoorbeeld een workshop te volgen op het vakantieadres. Deze reistrend hangt samen met algemene trends als ‘do it yourself’ en ‘customizen’, waarbij je steeds meer zelf leert en daardoor ook een eigen stempel op iets kan drukken. ‘Personal branding’ speelt een belangrijke rol in de trend ‘expertcation’.

     

    Keukengeheimen bij Casa del Podere leren – en natuurlijk ook proeven!

    Bij diverse vakantiewoningen van Belvilla kun je een cursus of workshop volgen. Vakantiewoningen op boerenerven bieden bijvoorbeeld regelmatig gelegenheid om je te verdiepen in het productieproces van wijn of olijfolie, aangevuld met een proeverij. In de Duitse wijnstreek Moezel ligt even onder Trier het dorpje Filzen. Hier bevindt zich Weingut Permesang, waar je als gast een gratis wijnproeverij ontvangt. Of wat denk je van vakantiewoning Castagnola in een Italiaanse borgo omringd door druivenranken? De markiezenfamilie die al eeuwenlang in het aangrenzende kasteel woont, produceert al wijn sinds de 14de eeuw. In de eeuwenoude vakantiewoning Casa del Podere, onderdeel van een burcht in de Apennijnen, kun je eveneens een kookworkshop volgen. Je maakt kennis met de regiotypische kookwijze van Emilia-Romagna en gebruikt organische ingrediënten uit de omliggende velden. Wil je liever werken aan je schildervaardigheden of meer leren over tai-chi, yoga en pilates? Wie weet is Stone Cottage op Corfu iets voor jou!

    09-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie

    NOSTALGIE TROEF MET HOUTEN WOONWAGENS EN CABANES VAN LUST4LIFE

     

     

    Authentieke charme gecombineerd met hedendaags comfort. Nooit eerder waren de mogelijkheden om paradijselijke oorden in de hele wereld te bezoeken, groter dan vandaag. Echter, nooit eerder gaven mensen ook zoveel geld uit aan het creëren van een eigen stukje paradijs – bij hen thuis of in hun tuin. De exclusieve houten woonwagens en cabanes van Lust4Life kunnen alvast meehelpen om die droom te creëren. Ze combineren immers de charme van een stukje nostalgie met hedendaags comfort en bieden op die manier een perfect antwoord op de vraag van consumenten die op zoek zijn naar een uniek plekje om een hobby te beoefenen, als speelruimte voor kinderen, of simpelweg als extra gastenkamer. Flexibiliteit en unieke ontwerpen op maat zijn dan ook dé kernwoorden van Lust4Life.

     

    Houten woonwagens – of roulottes - hebben altijd tot de verbeelding gesproken. Ze staan voor een zekere vrijheid en escapisme en ze doen zonder twijfel dromen. De woonwagens van Lust4Life brengen die nostalgie en romantiek perfect tot leven, weliswaar met een hedendaagse toets en voorzien van modern comfort. De woonwagens hebben allemaal een dubbelwandige houtconstructie met tussenliggende isolatie, er is dubbele beglazing en er ligt elektriciteit.

     

    De woonwagens hebben een maximale hoogte van 3m61 en breedte van 2m57. Qua lengte kan je standaard kiezen uit 5m60, 6m10, 6m60, 7m10 of 7m60, maar andere afmetingen zijn ook absoluut mogelijk. De inrichting en de afwerking kunnen eveneens volledig naar eigen wens uitgevoerd worden.

     

    Zeg ‘strandcabine’ of ‘cabane’ en je fantasie voert je meteen weer mee naar je kindertijd aan zee. Ook hier is nostalgie troef. Je kan kiezen voor de uitvoering met of zonder wielen en naargelang de functie opteer je voor een stalen of houten chassis.

    Lust4Life staat voor unieke realisaties, geïnspireerd op het verleden, maar gebouwd voor de toekomst. Door duurzame materialen als hout te gebruiken en een brede waaier aan opties te bieden, presenteert Lust4Life je een wereld en het gevoel van ver reizen - maar toch dichtbij.

    WWW.LUST4LIFE.BE

     

     

    09-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corsica

    Ideale reisformule voor gezinsvakanties op Corsica: reizen met de ferry en verblijven in een vakantiewoning

     

     

     

    Corsica is een gevarieerd eiland met prachtige natuur, smakelijke gastronomie en prachtige kust. Een ideale bestemming voor gezinsvakanties. Zelfs de reis ernaar toe spreekt tot de verbeelding voor menig kind. Begint de vakantie immers vaak niet reeds aan boord? Corsica telt tevens talrijke mooie vakantiewoningen die gezinnen het nodige comfort bieden. De voordelen op een rijtje:

     

    Voordelen van reizen met de ferry naar Corsica

    Het voordeel van een reis met de auto is dat je alle spullen kunt meenemen die voor een gezin van belang zijn zonder limieten op gewicht of vloeistoffen zoals bij reizen met het vliegtuig. Komt daarbij dat kinderen veel plezier beleven aan die avontuurlijke overtocht op de Middellandse Zee. De vakantie begint immers al aan boord van de ferry!

    Met een volgestouwde wagen rij je via de Franse autoroutes vlot naar Marseille, Toulon of Nice in Zuid-Frankrijk waar je kunt inschepen richting diverse havens op Corsica. Ferrymaatschappij SNCM vaart op Ajaccio, Ile Rousse, Bastia, Calvi, Propriano en Porto Vecchio. Dat is super handig want er is dus altijd een aankomsthaven in de buurt van je vakantieverblijf. Wie een rondreis door Corsica maakt kan aankomen in de ene haven en de terugreizen vanuit een andere. Aan boord zijn er comfortabele hutten, goede restaurants en voldoende entertainment voor het hele gezin.

    Wie snel is met reserveren van de ferry, gaat tevens goedkoper op vakantie dankzij de ‘Prima Corsa’ formule die het hele jaar door kortingen tot -55 % kan opleveren!

     

    Ideaal voor een gezin is het verblijven in een vakantiewoning. Een verblijfsvorm die de laatste jaren steeds populairder is geworden. Belvilla heeft voor Corsica maar liefst 64 woningen in de aanbieding met voor elk wat wils, midden in de bergen of op loopafstand van het strand. Boek je bij hen een vakantiewoning, dan krijg je tevens 5% korting op de overtocht met SNCM (www.belvilla.be). 

    Nog een aanrader is het Sagone Resort, ten zuiden van Ajaccio. Dit fantastische sportieve complex ligt in een schitterende omgeving en de vakantiegangers kunnen er tientallen gezinsvriendelijke sporten beoefenen. Men kan er een comfortabele bungalow huren of logeren op een viersterren camping (www.sagoneresort.com).

    Ook in de Belambra clubs kan men maximaal genieten van de pracht van l’Ile de Beauté, bijvoorbeeld in Hotel Arena Bianca in Propriano, aan een van de mooiste stranden in het zuiden van het eiland (www.belambra.fr/Corse).

     

    Wie een reis naar Corsica plant, kan het zich bijzonder makkelijk maken door een beroep te doen op Via Corsa Reizen. Deze partner van SNCM heeft een fantastisch aanbod vakantieformules, in alle streken van Corsica en op maat van elk type vakantieganger. In het aanbod zitten rondreizen, verblijfsvakanties en een brede waaier logiesmogelijkheden, ook kindvriendelijke verblijven op de boerderij of vakantiewoningen aan zee. Boeken kan via SNCM waardoor transport en verblijf in één keer worden geregeld. www.sncm.be

     

    08-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relaxologis

    Zalig ontspannen met de RelaxoLogis

     

     

     

    De Europese hotel-restaurantketen Logis lanceert het nieuwe boekje «RelaxoLogis», dat vol staat met praktische tips en eenvoudige relaxatieoefeningen. Deze werden speciaal voor Logis’ hedonistische cliënteel ontworpen, met het oog op een verkwikkende ontspanning waar, wanneer en hoe men dat zelf wenst. Dit handig vademecum sluit naadloos aan bij de campagne van «PlezieroLogis», waarbij Logis een authentieke denkwijze promoot die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.

     

    Het actieve leven raast als een wervelwind voorbij en de dagelijkse beslommeringen van ons bestaan stapelen vaak stress en spanning op, wat zich vertaalt in een soms prangende nood aan  welverdiende rust. Deze zeldzame en nochtans zo belangrijke momenten van adempauze laten zowel lichaam als geest toe om zich te ontspannen, wat helpt om complicaties te vermijden, zoals bijvoorbeeld de burn-out die tegenwoordig aan een heuse opmars bezig is. Dit is waarom Logis nu met de «RelaxoLogis» op de proppen komt, een bundeling van tips en trucs die hun klanten uitnodigen om – ondanks een drukke agenda – toch de nodige tijd uit te trekken voor ontspanning en om werkelijk van het leven te genieten.

     

    Door middel van deze handleiding tot herbronning kan de lezer op ieder moment van de dag de rust en sereniteit terugvinden. De behandelde onderwerpen variëren en gaan onder andere over de gunstige effecten van meditatie, de relaxerende kracht van muziek, het begrip ‘automassage’, het verbeteren van de kwaliteit van de slaap, de voordelen van het leren controleren van de ademhaling,… Doorheen het boekje maakt de lezer kennis met uiteenlopende en gemakkelijke oefeningen gericht op het losmaken van alle mogelijke spanning die zich ergens tussen het hoofd en de voeten, op ons lichaam vastzetten.

     

    Dit initiatief is op zijn minst innovatief en origineel te noemen en kadert perfect binnen het concept van de ‘PlezieroLogis’, dat speciaal voor het netwerk van hotel-restaurantuitbaters ontwikkeld werd. Hiermee onderscheiden die laatste zich duidelijk van hotelketens, gastenkamers of herbergen, en positioneren ze zich als echte bestemmingen van plezier, waar hun klanten ware momenten van ontdekking en ontspanning kunnen beleven. In deze ‘oases van rust’ vormen kalmte, comfort, nabijheid van de natuur, alsook de plaatselijke keuken de ideale balans om de gasten met opgeladen batterijen terug huiswaarts te sturen.

     

    «Hoteluitbater zijn impliceert in de eerste plaats gastvrijheid, en dat vormt ook net de reden waarom de term ‘ontvangst’ geen hol begrip is in onze etablissementen» , vertelt Michel Son, Voorzitter van Logis België. «De personen die hierheen komen doen veel meer dan simpelweg logeren en een hapje eten; ze willen zichzelf een werkelijke, deugddoende pauze gunnen.»

    www.logishotels.com

     

     

    06-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silversea Antwerpen en zeebrugge

    Silversea biedt luxecruises aan vanuit Antwerpen en Zeebrugge

     

     

     

    De Monegaskische luxecruisemaatschappij Silversea heeft in samenwerking met Silversea Sales Benelux dit jaar een paar luxecruises gepland waarin de havens van Antwerpen en Zeebrugge werden opgenomen. Bovendien neemt het vijfsterrencruisemerk Silversea in het najaar van 2013 een tweede expeditieschip in gebruik.

     

    Rony H. Broun, Silversea Sales Benelux & Middle East, is bijzonder verheugd met de geplande bezoeken aan de Belgische havens: “Onze klanten uit de Benelux kunnen in- of ontschepen in de havens van Zeebrugge of Antwerpen voor een trip met één van de meest luxueuze cruiseschepen die de oceanen bevaren. De zopas volledig gerenoveerde Silver Cloud meert op 12 juni aan in Antwerpen. Daarna vertrekt het schip voor een 7-daagse reis naar Noord-Europa. De 296 passagiers bezoeken achtereenvolgens Amsterdam, Hamburg, Warnemunde, Helsinborg en Kopenhagen. Onderweg kan men volop genieten van de uitzonderlijk hoge luxestandaard aan boord.”

     

    Wie nog nooit een bezoek heeft gebracht aan de Baltische hoofdsteden kan van 2 tot 11 september meereizen met de Silver Whisper. 382 passagiers varen tijdens deze fantastische 10-daagse cruise van Stockholm naar Zeebrugge. Onderweg wordt aangemeerd in Tallinn, Sint-Petersburg, Helsinki, Warnemunde en Amsterdam.

     

    Daarnaast organiseert Silversea voor de eerste maal ook een reeks minicruises van drie tot vijf dagen. “Ideaal dus om er eens tussenuit te knijpen en te genieten van een cruiseproduct dat zijn gelijke niet kent. Zelfs de butler, die zorgt voor een gepersonaliseerde service is inbegrepen”, aldus Rony Broun. Deze minicruises vinden plaats in april, mei en juni. www.silversea-experience.be

    06-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pegase

    Pegase lanceert nieuw aanbod luxecruises

     

     

     

     

    Premiumtouroperator Pegase lanceert een nieuw aanbod met maar liefst 9 cruiserederijen. Met een cruise-aanbod waar zelfs de meest veeleisende Pegase klant duimen en vingers bij zal aflikken, voegt Pegase alweer een extra vakantieformule aan z’n gamma toe.

     

    Wie zin heeft om het eens over een andere boeg te gooien is bij premiumtouroperator Pegase aan het juiste adres. In de 32 pagina tellende minibrochure kiest men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend droomresort.

     

    Pegase klanten zetten koers naar het beste van de Middellandse Zee, de Griekse eilanden, de Noorse Fjorden of naar verdere uithoeken van de aardbol. Pegase klanten kunnen zowel opteren voor een weekcruise als echt “all the way” gaan met een wereldcruise van 90 dagen of meer!

     

    Als men bovendien de boeking van zijn vlucht naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwt, geniet men dankzij de Pegase Airport Service van een gratis privétransfer van bij zich thuis naar de luchthaven en terug, of van gratis parking met valet-service aan de luchthaven. Bovendien heeft men toegang tot de lounges op Brussels Airport, met een hapje en een drankje, en toegang tot de Fast Lane voor een snelle doorgang aan de douane.

     

    Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen: Seabourn, Seadream Yacht Club, Silversea, Star Clipper, Cunard, Azamara Cruises, Crystal Cruises, Compagnie du Ponant en Hapag-Lloyd Cruises

     

     

     

    05-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse weken

    Neckermann stunt met ruim aanbod en grote kortingen tijdens Franse Weken.

     

     

     

     

    Reisorganisatie Neckermann stunt met een verrassend groot aanbod en hoge kortingen tijdens de “Franse Weken”. In maart kunnen liefhebbers van Frankrijk genieten van kortingen tot maar liefst 50 % op meer dan 100 accommodaties voor zomervakanties in Frankrijk.

     

    Frankrijk is en blijft de vakantiebestemming bij uitstek voor de Belgen tijdens de zomermaanden. De historische charmes, gastronomische bistro’s, mooie kust en prachtige natuur maken de Belg nog steeds warm om te kiezen voor deze bestemming. Neckermann komt daarom met een speciaal en uitzonderlijk groot aanbod tijdens de actie “Franse Weken”.

     

    Vakantieliefhebbers die bij Neckermann een zomervakantie in Frankrijk boeken tussen 1/3 en 22/3 kunnen genieten van kortingen tot 50 %. Hierbij hebben ze de keuze uit het ruime aanbod van 109 accommodaties. Hoofdpartner van de actie wordt de Franse regio Elzas, de bekende wijnstreek in hartje Europa.

    www.neckermann.be

    04-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wallonie in Vlaanderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ‘WALLONIE IN VLAANDEREN’ VIERT TIENDE VERJAARDAG IN BRUGGE

     

     

     

    De vakantiebeurs ‘Wallonië in Vlaanderen’ is dit jaar toe aan haar tiende editie. Om dat te vieren, vindt ze opnieuw plaats in de Beurshalle in Brugge, waar ook de allereerste editie doorging. De toegang tot de beurs die loopt op zaterdag 9 en zondag 10 maart, telkens van 10 tot 18 uur,  is gratis.

     

    Verspreid over meer dan 60 stands bieden toerismebureaus en toeristische attracties uit alle Waalse provincies informatie aan over hun streek. De Waalse gastronomie staat centraal, want het toeristisch thema ‘Wallonië voor lekkerbekken’ van 2012 wordt in 2013 verdergezet. Het publiek kan proeven van een uitgebreid aanbod aan streekproducten, waaronder de typische Ardense ham, bier en kaas van Orval en speciale ambachtelijke taarten uit Waals-Brabant. Daarnaast heeft organisator Idee Productions nv. grote namen uit de Belgische gastronomie weten te strikken, die aan de slag gaan met Waalse streekproducten. Zo laat chocolatier Dominique Persoone op zaterdag de bezoeker proeven van zijn bereidingen en op zondag kan het publiek dan weer genieten van de kookkunsten van sterrenchef Roger van Damme.

     

    Wie graag wat meer actie heeft, kan zich uitleven op het indoor avonturenparcours van Natura Parc. Ook de traditionele jaarlijkse tombola blijft niet uit. De deelnemers maken kans op een weekendje of een gastronomisch arrangement in Wallonië.

    www.wallonieinvlaanderen.be

     

     

     

     

    04-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thomas Cook cruises

    Thomas Cook Cruise: 2de persoon aan €1!

     

     

     

     

    Gelijktijdig met de opening van het Vakantiesalon van Brussel introduceerde Thomas Cook een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant, met actuele prijzen en scherpe aanbiedingen. Wie de komende maanden op cruise wenst, kan genieten van Thomas Cook’s nieuwe actie: de 2de persoon gaat mee aan €1!

     

    Touroperator Thomas Cook heeft de afgelopen jaren een sterke positie verworven in de cruise markt door zijn samenwerking met meer dan 20 cruiserederijen en het aanbieden van scherpe, exclusieve aanbiedingen.

     

    In een voortdurend streven om de klant een optimale dienstverlening te bieden, introduceert Thomas Cook nu een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant. Deze vervangt de klassieke jaarbrochure. Die cruisekrant bestaat uit 24 pagina’s, gedrukt op hoogwaardig, glanzend papier en in ruime oplage verdeeld bij alle reisagenten in België en Noord-Frankrijk.

     

    Met deze krant biedt Thomas Cook op vier vlakken een betere dienstverlening aan de klant. Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om actuelere prijzen te publiceren, dan het geval is bij een eenmalige, jaarlijkse publicatie. Dat is een bijzonder relevant voordeel in een cruisesegment, waar prijszetting sterk bepaald wordt door permanente yielding.

    Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe toe om in te spelen op de scherpe aanbiedingen. Zo werden in de huidige cruisekrant de volgende topaanbiedingen meegenomen: 2e persoon aan 1€ op een aantal cruises van MSC Cruises en Costa Cruises. Deze cruises hebben klassieke vaarroutes in de Middellandse Zee, maar ook de Noorse Fjorden, de Zwarte Zee of de Atlantische Kust zijn mogelijk met de 2e persoon aan 1 euro-aanbieding. 2 kinderen t.e.m 17 jaar verblijven gratis in vol pension op een aantal cruises tijdens de paasvakantie (Costa Cruises)  of tijdens juli-augustus (MSC Cruises). Dranken zijn inbegrepen op een aantal Middellandse Zee cruises van Costa Cruises.

     

    Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om veel beter in te spelen op de afreizen de komende maanden: in de zomer worden veel cruises naar de Middellandse Zee en naar de Noorse Fjorden geboekt, terwijl in de winter de Caraïben de koploper zijn. Thomas Cook kan nog beter op de specifieke wensen van de Nederlandstalige en Franstalige klanten inspelen. In het aanbod voor Nederlandstalige klanten introduceert Thomas Cook de Duits getinte AIDA cruises. Franstaligen vinden dan weer hun ding bij Croisières de France dat zich op en top tot een Franstalig publiek leent.

    www.thomascook.be - www.thomascookairlines.com

     

     

     

    04-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cursus vliegangst

    Touroperator Corendon lanceert gratis cursus om vliegangst te overwinnen

     

     

    Touroperator lanceert cursus om vliegangst te overwinnen! Touroperator Corendon heeft een unieke cursus ontwikkeld. In 1 dag worden cursisten van hun vliegangst afgeholpen. Heel wat Belgen komen niet verder dan een vakantie met de auto, trein en boot of zien hun carrière beperkt worden door de angst om te reizen met het vliegtuig. De angst kan recent ontwikkeld zijn door een slechte vliegervaring, maar kan ook al 40 jaar aanwezig zijn. Alle vormen worden door Corendon in de 1 daagse cursus aangepakt en met succes: 98% van de cursisten is na deze dag van zijn of haar vliegangst af. 

     

    Corendon, Onbezorgdvliegen.nl en het Aviation Medical Center (AMC) verzorgden een eerste gratis minicursus vliegangst. Op deze dag werden er diverse workshops gegeven door piloten, psychologen en stewardessen. Daarnaast waren er de hele dag psychologen, gezagvoerders, co-piloten, en stewardessen aanwezig om in een persoonlijk gesprek de oorzaak en mogelijke aanpak te bespreken om van de vliegangst af te komen. 

     

    Het doel van de minicursus is vooral om mensen met een lichte vorm van vliegangst verder te helpen. De zwaardere gevallen kunnen door middel van de cursus een eerste belangrijke stap zetten om er vanaf te komen. Vliegangst heeft verschillende oorzaken en Corendon gaat met behulp van workshops zo gericht mogelijk om met de vliegangst. De meest voorkomende oorzaken zijn claustrofobie, hoogtevrees, sociale angst, controledrang en angst voor controleverlies. Workshops hebben inhoud zoals: “Wat hoor, zie en voel ik?”, “turbulentie”, “psychologische achtergronden” en “hoe het best te ontspannen tijdens de vlucht”. 

     

    De volgende cursus staat gepland op 12 maart. Dan zal er ook een therapeutische vlucht worden gemaakt in een Boeing 737 van Corendon Dutch Airlines. Vanaf 12.30 uur is iedereen welkom op deze open dag.

    Park Plaza Hotel, Melbournestraat 1, 1175 RM te Lijnden, nabij Schiphol.

    www.onbezorgdvliegen.nl 

     

    03-03-2013 om 10:52 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thomas Cook

    Thomas Cook verlaagt massaal prijzen citytrips bij boeking in maart

     

     

     

     

    Wie de komende 6 maanden op citytrip plant te gaan, boekt zijn vakantie best in de maand maart. Thomas Cook negotieerde uitzonderlijke kortingen bij heel wat hotel- en transportpartners en bundelt ze in de maand maart allemaal samen.

     

    Touroperator Thomas Cook is sinds jaar en dag marktleider in de georganiseerde markt van de citytrips. Dankzij zijn ongeëvenaard marktaandeel en sterke internationale inbedding, zijn hotel- en transportpartners dan ook gemakkelijk bereid om aan Thomas Cook uitzonderlijke kortingen toe te staan.

     

    Thomas Cook streeft er traditioneel naar om die leverancierskortingen maximaal te bundelen tijdens één boekingsperiode, en zo tijdelijk een algemene prijsverlaging voor citytrips in de markt te zetten. Dat is opnieuw het geval voor boekingen tijdens de reservatieperiode van maandag 4 tot maandag 25 maart, geldig voor afreizen de komende 6 maand. Zowel transportleveranciers zoals Brussels Airlines, Thalys of Eurostar, als hotelpartners verlagen tijdelijk hun prijzen voor boekingen die via Thomas Cook zijn gemaakt. Zo lopen de kortingen wel tot 50% op.

     

    Op die manier worden populaire steden als Parijs (3 dagen citytrip, incl. transport vanaf 119 € per persoon) of Barcelona (4 dagen citytrip incl. transport vanaf 261 € per persoon) nog meer bereikbaar. Binnen het grote aanbod, twee bijzonderheden:     London is na een moeilijk 2012, waar de Olympische Spelen zorgden voor beddenschaarste en hoge hoteltarieven, bezig aan een spectaculaire remonte. Anderzijds wordt Reykajvik gelanceerd als nieuwe bestemming, hier pakt Thomas Cook uit met een bijzonder scherp geprijsd lanceringsaanbod.

    www.thomascook.be - www.thomascookairlines.com

     

     

    03-03-2013 om 10:44 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alamo

    Alamo.be start 2013 met record aantal boekingen

     

     

     

     

    Autoverhuurder Alamo.be kan 2013 niet beter beginnen: de groeiende autoverhuurder sluit namelijk de eerste maand van het nieuwe jaar af met een record aantal boekingen.

    Dat het goed gaat met de autoverhuurder is duidelijk want nooit eerder heeft Alamo.be zulke hoge resultaten behaald als tijdens de afgelopen maand. Met name Curaçao blijkt aantrekkelijk te zijn onder de Nederlandse en Belgische vakantiegangers en noteert een enorme stijging. Ook de eerste dag van het Vakantiesalon in Brussel bewijst dat de autoverhuurder erg populair is onder de bezoekers.  

     

    Autoverhuurder Alamo.be, van oudsher sterk vertegenwoordigd in de Amerikaanse markt, noteert in januari 2013 een stijging van ruim 39%  ten opzichte van dezelfde maand in 2012. "Ondanks de huidige economische crisis en de verontrustende berichten over autoverhuurders in het algemeen, is Alamo.be uiterst tevreden met de behaalde resultaten van de afgelopen periode", aldus General Manager Marjolein Fraanje.

     

    Na de groeiende vraag van huurauto's in Europese bestemmingen als Spanje en Frankrijk zien ook de Cariben het aantal boekingen sterk stijgen. Alleen op Curaçao al zijn er afgelopen maand drie keer zoveel boekingen bij Alamo.be gemaakt ten opzichte van januari 2012.  Een verklaring voor de stijging van het aantal boekingen op het Caribische eiland kan gevonden worden in de gunstige prijsstellingen die Alamo.be heeft ingevoerd. Naast Curaçao blijft ook Amerika, met gelijke boekingen als vorig jaar, onverminderd populair bij de Nederlandse en Belgische reizigers. 

    www.alamo.be

     

     

    01-03-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jack the Ripper

    125e gedenkdag van Jack the Ripper-moorden, en nieuwe London Dungeon

     

    In 2013 zijn de natuur en festivals niet al wat de klok slaat. Dit jaar is het ook 125 jaar geleden dat Jack the Ripper de Londense straten onveilig maakte, en angst in de stad zaaide. Wie wel van griezelige dingen houdt, zal in Groot-Brittannië diverse enge, spookachtige attracties vinden, vooral in de London Dungeon, die in maart naar een nieuw pand verhuist.

    In de gigantische ondergrondse gewelven van County Hall, vlak naast London Eye, brengt de London Dungeon 1000 jaar aan geschiedenis tot leven met angstaanjagende voorstellingen, speciale effecten, overrompelende verrassingen en spannende spookritten. Hier leert u niet alleen Jack the Ripper en zijn slachtoffers kennen, maar ook andere bekende engerds, zoals Sweeney Todd en Guy Fawkes. www.thedungeons.com

    22-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Londense Underground

    150-jarig bestaan van de Londense Underground,

    Op 9 januari vierde de oudste metro ter wereld zijn 150-jarige bestaan, terwijl er het hele jaar door speciale evenementen gepland zijn om deze historische gebeurtenis te gedenken en ook naar de toekomst van ‘The Tube’ vooruit te blikken. De eerste ritten met stoomtreinen worden opnieuw in scène gezet, in het London Transport Museum worden iconische posters getoond, terwijl er in niet meer in gebruik zijnde stations theater en filmvertoningen te zien zijn. Er zijn talloze vreemde verhalen te vertellen rond de ondergrondse (vaak draaien ze om de afdeling Gevonden Voorwerpen, waar zich de meest eigenaardige dingen hebben bevonden, zoals dode vleermuizen, kunstgebitten, en een vergeten bruidsjurk), en dan zijn er ook nog heel wat onbezongen plekken te verkennen aan het eind van de lijn…

    www.ltmuseum.co.uk/whats-on/tube150

     

    The View from the Shard, en de opening van het Shangri-La Hotel.

     

    Maar liefst 310 meter hoog! Het hoogste gebouw van Europa, en de enige plek waar men Londen helemaal, maar dan ook helemaal, in één keer kan zien. The View from the Shard wordt op 1 februari voor het publiek geopend, vlak voor Valentijnsdag. Waarschijnlijk zullen er daarboven in de zevende hemel aardig wat huwelijksaanzoeken worden gedaan. Vanaf maart kunt u ook in dit 310 meter hoge gebouw overnachten, want dan opent het luxe Shangri-La Hotel haar deuren op de 34e tot 53e verdieping van deze wel heel iconische, door Renzo Piano ontworpen wolkenkrabber. De 185 luxe kamers, elk met een oppervlak van 42 m², behoren tot de grootste hotelkamers in Londen. www.theviewfromtheshard.com  

    www.shangri-la.com/en/property/london/shangrila

    20-02-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs