Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    09-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europcar

    Europcar lanceert nieuwe website

     

     

     

    Europcar België, marktleider in de verhuur van personen-, bestel- en vrachtwagens, kondigt de lancering aan van een nieuwe en meer gebruiksvriendelijke website, www.europcar.be, die het reserveringscomfort van de klanten moet verbeteren.

     

    Europcar werkte samen met het Londense bedrijf Fortune Cookie – zijn e-commerceagentschap sinds 2008 – om een website te ontwikkelen die aan de verwachtingen van zijn klanten beantwoordt. Die vragen vooral een eenvoudigere manier om te reserveren en duidelijke informatie over de producten en diensten van Europcar.

     

    “Met deze website willen we de gebruikers helpen om snel de beste keuze te maken met behulp van een maximum aan informatie, of het nu gaat over de plaats van oppikken en terugbrengen van het voertuig of over de mogelijke opties,” verklaart Didier Fenix, Algemeen Directeur van Europcar België.

    Deze nieuwe versie is gemakkelijker in gebruik en omvat de laatste technologische snufjes. Zo wordt de website automatisch afgestemd op de noden van de klant doordat de gegevens van vorige bezoeken worden opgeslagen. Op de homepage zijn dan ook enkel die zaken te zien die de klant het meest heeft aangeklikt.

     

    De website biedt een eenvoudige en snelle reserveringsprocedure aan in drie stappen, met de hulp van innovatieve kaarten en een voorspellende zoekfunctie, waarmee de gebruikers moeiteloos hun huurlocatie kunnen vinden. Als zij een huurkantoor willen opzoeken, volstaat het drie letters in te tikken om een lijst van mogelijke locaties te doen verschijnen. De nieuwe website bevat ook een interactieve Google Map-functie, waarmee de klanten snel het dichtstbijzijnde Europcar-huurkantoor kunnen vinden en de reisroute tot hun bestemming kunnen berekenen.

     

    De informatie over de wagens wordt op een duidelijke en aantrekkelijke manier weergegeven en de verschillende tariefmogelijkheden zijn talrijk en flexibel. Meer gedetailleerde informatie over het voertuig krijgt de bezoeker in een pop-up-venster, waarbij de oorspronkelijke pagina zichtbaar blijft. Ter gelegenheid van zijn lancering organiseert de nieuwe website www.europcar.be een grote wedstrijd voor de internetgebruikers, met ecologische stages in het vooruitzicht. Dit is het zoveelste een initiatief van de groep in het belang van het milieu. RVH.

     

     

     

    09-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glacisse
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    GLACISSE, heilzame schoonheid

    Beautyproducten van ZuidTirools gletsjerijs

     

     

     

    De Italiaanse Dolomieten werden niet alleen omwille van hun adembenemende schoonheid door UNESCO als Werelderfgoed uitgeroepen, maar ook voor hun bijzondere bodemsamenstelling van eeuwenoude koraalriffen, verschoven tektonische platen en zuiver gletsjerijs.

     

    Het is onder die dikke massa van helder ijs dat zich elke zomer het fijnste gletsjerzand openbaart, eens de Italiaanse lentezon het ijs heeft doen smelten. Dat gletsjerzand, samen met het helblauwe water en minerale gesteente, is de basis van een bijzondere, natuurlijke cosmetische lijn: GLACISSE.

     

    Visionair Paul Grüner is al sinds zijn kindertijd gefascineerd door de Schnalstal gletsjer. Meer dan alleen een bron van winterpret, wist dit natuurwonder hem te boeien met zijn jaarlijkse transformaties. Omringd door slechts de stilte en het licht van de gletsjer, mijmerde hij over diens heilzame werking, zoals reeds in 1884 beschreven door de Georg Götsch, arts uit het nabijgelegen Merano/Meran. Daar, in de Dolomieten, werd de basis voor GLACISSE gelegd.

     

    De cosmetica lijn GLACISSE werd verder ontwikkeld in samenwerking met de universiteiten van Ferrara, Trento en Novara en het onderzoekscentrum S. Michele all’Adige. GLACISSE wordt geboren uit het kristalheldere water AQUA GLACIAL dat zijn minerale extracten uit het eigen gesteente haalt, 2843m hoog aan de bron. Het water is rijk aan oligo-elementen, die bijdragen tot het welzijn van de huid, zijn vochtbalans en elasticiteit.

    Het MICA GLACIAL® mineralencomplex is een van de belangrijkste werkstoffen die de GLACISSE lijn tekenen. De GLACISSE lijn kan online aangekocht worden op www.glacisse.it of ter plekke bij Paul Grüner in Hotel Zur Goldenen Rose*** in Val Senales/Schnals. Schoonheidsbehandelingen, zoals massages en verzorgingen met GLACISSE producten zijn er eveneens mogelijk. RVH.

     

    09-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alvenat bio

    Koolzaadolie van Alvenat voortaan verkrijgbaar in bioversie !

     

     

     

     

    Alvenat werd opgericht door Emmanuel en Anne Lange, een dynamisch landbouwerskoppel uit de streek van Ciney. Samen met Dominique Minguet, chef-kok bij Accor, zijn zij erin geslaagd om de dieeteigenschappen van koolzaadolie te verzoenen met de geneugten van de gastronomie.

     

    Even ter herinnering : koolzaadolie heeft een ongelooflijk hoog gehalte aan omega 3 en 6 in de perfecte verhouding van 2 tot 1. De koolzaadolie van Alvenat is volledig natuurlijk, wordt geproduceerd in België met een minimale impact op het milieu en is gewoonweg heerlijk. Er ontbrak echter nog één doorslaggevend element om het concept nog beter tegemoet te laten komen aan de doelstellingen van zijn scheppers: gecertificeerde biologische olie ! En ook deze troef heeft Alvenat nu in handen.

     

    Alvenat beschikt immers over koolzaadolie verkregen bij de eerste koude persing met het biocertificaat van Certisys. Deze olie, van nature rijk aan omega 3 en vitamine E, kan worden gebruikt om gerechten op smaak te brengen en om te koken (de temperatuur mag niet hoger zijn dan 160°C…). De koolzaadolie heeft een uitzonderlijke en subtiele finale van hazelnoten in de mond die elke proever verleidt. De olie past uitstekend bij koude of warme groenten, maar ook bij gegrilde vlees- of visgerechten en is ideaal om pasta op smaak te brengen.

     

    Bovendien, en dit is een echte wereldpremière, biedt Alvenat nu ook “infusies” aan in het assortiment biologische koolzaadolie ...

    La Persillade (knoflook, peterselie, uien en sel de Camargue): een frisse combinatie
    die gegrild lamsvlees, gebakken croutons, omelet, olijven, slaatjes en, waarom niet, pasta heerlijk op smaak brengt…

    Bouquet du maquis (tijm, basilicum, knoflook, sel de Camargue): alle geuren van
    de garrigues zitten in deze mengeling die een fantastische smaak geeft aan wit vlees, zoetwatervis, pasta, rijst, koude vis en zelfs Indische ovengerechten.

    Thym du berger (uien, tijm, paprika, zout van Guérande, peper): deze smaakrijke combinatie onderstreept graag de fijne smaak van tuinbonen, sperziebonen of linzen, maar past ook uitstekend bij ovengroenten zoals gevulde courgettes of aubergines. Vormt bovendien een prachtige combinatie met gegrilde vis- en gevogeltegerechten.

     

    Tot slot, een heel mooie vinaigrette op basis van biologische koolzaadolie verkregen bij de eerste koude persing :

    La saladière (azijn, mosterd, Provençaalse kruiden, peper, zout) : ideaal op rauwkost en, afhankelijk van het seizoen, een echt vuurwerk van smaken bij asperges of artisjokken.

      

    Het assortiment biologische olie van Alvenat is verkrijgbaar in flessen van 0,25 L en wordt verkocht in delicatessenwinkels en biowinkels. RVH.

    www.alvenatproduction.com

     







    08-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Authentiek Cuba

    AUTHENTIEK   CUBA

     

     

     

    Een strandvakantie in het exotische Cuba, met zijn azuurblauwe Caribische Zee en zijn schitterende palmenstranden, is een onvergetelijke ervaring. Maar Cuba is veel meer dan zon en strand. Cuba is in alles op en top authentiek en daarom is het ook een reisbestemming voor iedereen.

     

    Hoe authentiek Cuba is, kan je nu zelf zien op een nieuwe website: www.autenticacuba.com. Bekijk ook het mooie filmpje op de site. Je wordt niet alleen betoverd door de mooie beelden en de meeslepende, ritmische muziek maar je krijgt ook zin om meteen te vertrekken.

     

    Authentiek! Dat is het natuurschoon van Cuba. Maar liefst één derde van het grondgebied is beschermd natuurgebied. De natuurparken liggen verspreid over het ganse land en overal is er een degelijke infrastructuur. Er zijn hotels en lodges, bewegwijzerde wandelpaden door het tropische woud, eva.

     

    Authentiek! Dat is de cultuur van Cuba, het kleine land met de grote ziel. Uit alle hoeken van de wereld trokken in de loop der eeuwen mensen naar het Caribische eiland en ze vormden er een nieuw volk met een eigen identiteit, gekleurd door zoveel verschillende culturen. Vandaar dat de culturele rijkdom van Cuba zo authentiek en zo boeiend is. Dans, muziek, literatuur, architectuur, ballet en zoveel andere kunstvormen hebben een eigen Cubaanse identiteit.

     

    Authentiek! Dat is de sfeer van Cuba. Als nergens anders ervaar je die unieke, zinderende wereld, die kleurenpracht en passie.  

     

    Authentiek! Dat zijn de steden zoals Havana, Trinidad, Cienfuegos en veel andere plaatsen, volgestouwd met historische bezienswaardigheden. Je ziet er prachtige getuigen van een koloniaal verleden zoals kastelen, kathedralen en musea met rijke verzamelingen. Sommige wijken zijn in hun geheel erkend als Werelderfgoed door de Unesco. De Cubaanse steden zijn daarenboven levendig, vol ritme en muziek. Iedere straatscène is een bezienswaardigheid.

     

    Authentiek! Dat zijn vooral de Cubanen zelf. Ze zijn vaak goedgezind en ontvangen de reiziger met open armen en vooral met de glimlach. Cuba is het land waar elke reiziger zich veilig en op zijn gemak voelt.

     

    AUTÉNTICA CUBA ! Cuba is een vibrerende mengeling van geschiedenis en muziek, poëzie en passie, avontuur en rijke cultuur. Het is zoals Colombus het zei: “ het mooiste land dat ooit door mensenogen werd gezien”. Reis naar authentiek Cuba en bekijk het met je eigen ogen. RVH.

     

    Info

    Toeristische dienst van Cuba, Bierstraat 12 B, NL 3011 XL Rotterdam, T 00 31 102 136 403, info@nunaarcuba.nl, www.autenticacuba.com

     

    07-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ville in Italia

    Ville in Italia, gastvrijheid op z’n Italiaans

     

     

     

     

    Cultuur, gastronomie en charme... Italië blijft het vakantieland bij uitstek waar dolce farniente en excursies naadloos in elkaar overvloeien. Om de rijkdommen van een land het best te appreciëren, is een villa of appartement huren nog altijd de ideale formule. Alleen moet je dan een betrouwbare en bekwame partner vinden die de vakantiehuizen voor zijn klanten met de grootste zorg selecteert. Ville in Italia is dé referentie in het verhuren van hoogstaande vakantiewoningen.

     

    Al zestien jaar lang is Ville in Italia dé referentie als je een prestigieuze villa of appartement wil huren in Italië. De meer dan 500 uitzonderlijke panden ontvangen elk jaar weer tevreden gasten die Italië en zijn talrijke schatten ontdekken. Ville in Italia heeft zijn succes te danken aan de grote zorg waarmee het zijn villa's en appartementen selecteert.

    Alleen al de naam van de locaties spreekt tot de verbeelding: de Amalfitaanse kust, Toscane, Umbrië, Sicilië, Rome en Latium, Puglia, Zuid-Italië, Sardinië, Venetië, het Gardameer en Ligurië. Een andere troef van Ville in Italia is het persoonlijke contact van het team ter plaatse met de eigenaars van de huizen.

     

    Cultuur- en kunstfanaten kunnen in Italië hun hartje ophalen, maar dat geldt evenzeer voor wie graag ligt te zonnen op het strand of een dagje gaat shoppen. En in de vele trattoria's die Italië rijk is komen ook fijnproevers aan hun trekken. Met de fantastische landschappen, architecturale pareltjes en charmante dorpjes krijg je in Italië waar voor je geld. Wanneer ook het logement standing en kwaliteit uitstraalt, kun je de Italiaanse savoir-vivre nog meer appreciëren.

     

    Vijf soorten verblijven bieden vijf soorten genoegens.

    De Luxury Villas hebben hun naam niet gestolen. Deze verblijfscategorie bestaat uit prestigieuze woningen voor een droomvakantie waarbij niets aan het toeval is overgelaten. Een adembenemend uitzicht, een betoverend kader, rechtstreekse toegang tot het strand of het zwembad,... allemaal kleine extra's om Italië op een luxueuze en geraffineerde manier te ontdekken.

     

    De Villa's aan zee hebben uiteraard uitzicht op zee, maar heel wat huizen bieden bovendien rechtstreeks toegang tot het strand via een wandelweg. Soms hoef je zelfs het domein niet eens te verlaten.

    De Appartementen zijn een verblijfscategorie die verrassend uit de hoek komt dankzij de ruime keuze in locaties, vlak bij de kust of in hartje van de kunststeden.

     

    De Villa's voor gezinnen vallen beslist in de smaak bij mensen met een grote kroost. Noord-Italië, de prachtige landschappen van Umbrië of Toscane, de Romeinse heuvels, het ongerepte achterland van het zuiden, de eilanden,... Ville in Italia biedt hier een brede waaier aan vakantiebestemmingen.

    De Villa's op het platteland van Ville in Italia hebben een ruim aanbod van activiteiten voor natuurliefhebbers in petto. De villa's liggen op het platteland of in de heuvels. RVH.

    www.vakantieverblijf.be





    06-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corendon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Corendon verdubbelt omzet dankzij spectaculaire zomer

     

     

     

    Reisorganisator Corendon noteerde afgelopen zomer meer dan drie keer zo veel Belgische reizigers als in de zomer van 2009 en verdubbelt hiermee zijn omzetcijfer in België. Volgens de reisorganisator is de spectaculaire groei te danken aan het uitgebreide en voordelige aanbod van Corendon, naast het slechte weer in België en de heropleving van de reissector na de crisis. Corendon heeft bovendien ambitieuze plannen voor de toekomst en verwacht in 2011 nog verder door te groeien naar een omzet van 30 miljoen €.

     

    In de zomer van 2010 boekten maar liefst 58.900 mensen hun vakantie bij reisorganisator Corendon in België. In vergelijking met de zomer van 2009 (16.120 vakantiegangers) is dit maar liefst een stijging van 365%. Corendon verwacht dat ze dankzij deze topzomer het jaar zullen afsluiten met een zakencijfer van 22 miljoen €, meer dan het dubbele van de gerealiseerde omzet in 2009 (9.8 miljoen €).

     

    Atilay Uslu, CEO van Corendon, licht de resultaten toe: ‘Corendon is gekend om zijn voordelige allinformules. We merken dat onze klanten die weten te smaken en dat tevreden vakantiegangers opnieuw met ons op reis gaan. Op dit moment zijn er voor de zomer van 2011 al heel wat vakanties geboekt. We wisten anderzijds ook nieuwe vakantiegangers aan te trekken door ons aanbod verder uit te breiden met nieuwe hotels en bestemmingen. Bovendien heeft Corendon sinds 2010 ook een vliegtuig in Zaventem, waardoor we betere vertrek- en aankomsturen aanbieden’. Vermoedelijk vinden ook dankzij deze stap nieuwe reizigers de weg naar de touroperator.

     

    Corendon Vliegvakanties ziet het groots en wil nog verder groeien. Om die reden heeft het bedrijf voor zijn luchtvaartmaatschappij Corendon Airlines een Nederlandse licentie aangevraagd, waardoor het zelf ook op andere Europese bestemmingen zal kunnen vliegen. Bovendien breidt Corendon in de nabije toekomst zijn vloot verder uit dankzij een deal met de Zweedse touroperator Detur. In totaal zal Corendon dan over 9 toestellen beschikken en zijn reisaanbod verder kunnen uitbouwen. De touroperator mikt met deze ambitieuze plannen in 2011 opnieuw op een sterke stijging van de omzet naar 30 miljoen €. RVH.

    www.corendon.be - www.corendon.com

     

     

    05-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shandrani
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Shandrani gestemd 5de beste hotel ter wereld in de categorie “All-Inclusive”

     

     

     

    Travel Weekly is het nationale tijdschrift van de toeristische sector in Groot-Britannië en nam recent het initiatief om een lijst samen te stellen van de honderd beste hotels

    ter wereld, met goedkeuring van een panel van duizend Britse reisbureaus. De stemming bedroeg 10 verschillende categorieën.

     

    Shandrani Resort & Spa kreeg de vijfde plaats in de categorie "All-­-Inclusive" toebedeeld. Het was het enige hotel uit Mauritius in deze categorie. Als kers op de taart ging Shandrani ook met de zevende plaats in de categorie "Huwelijken" naar huis, waardoor het een van de winnaars in twee categorieën wordt.

     

    Proficiat aan Jean-Louis Pismont en zijn hele crew, en het Beachcomber UK team voor dit groot succes! RVH.

    www.shandrani-resort.com

     

    04-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Great Migrations
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DVD & Blu-ray release 'Great Migrations'

    eest ambitieuze project van National Geographic in 100 jaar

     

      

     

    Great Migrations is het meest  ambitieuze project van National  Geographic in haar 100-jarige bestaan. Een budget van meer dan 40 miljoen Euro, 3 jaar voorbereiding, geduld en wilskracht, 150 man personeel en de meest geavanceerde cameratechnieken  leverden een  prachtige  natuurdocumentaire op. Een vervolg op eerdere succesvolle projecten als Planet Earth, Life en Oceans.

     

    Jaarlijks ondernemen miljoenen dieren een  gevaarlijke reis met als  doel: overleven, het voortbestaan van de eigen soort  verzekeren. Het team  van National Geographic volgde  hen: de zebra’s  van Botswana, olifanten in Mali en de grote witte  haai van  de Stille  Oceaan tot  rode krabben  op Kersteiland, de vleerhonden van Australie, mieren en zelfs plankton. De vier  episodes van  Great Migrations,  ingesproken door  Alec Baldwin, belichten telkens een andere motivatie voor de verschillende migraties. Drie extra documentaires benaderen het fenomeen vanuit  wetenschappelijk oogpunt en werpen een blik achter de schermen van de cameraploegen die de dieren volgden op hun reis.

    Op 7  november kreeg  Great Migrations  een wereldwijde  televisiepremiere waarbij de serie op dezelfde dag werd vertoond in 166 landen in 34 talen. RVH.

      

     

    03-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Garrigae resorts

     

    Eindejaarsfeesten in de Languedoc Roussillon

    GARRIGAE RESORTS

     

     

     

    Drie verschillende bestemmingen, 3 verschillende stijlen om tegemoet te komen aan al uw verlangens

     

    Zin in een familiefeest in een authentiek en ludiek kader? In Les Jardins de St Benoît viert u de eindejaarsfeesten in een typisch dorp in de Corbières. De kinderen kunnen hier hun hartje ophalen dankzij een speciaal eindejaarsprogramma terwijl de ouders lekker relaxen in de spa of kerstwijn proeven. Op 24 en 31 december zit iedereen 's avonds samen voor een mediterraan galadiner in een feestelijke sfeer, opgeluisterd door een orkest.

     

    Zin om je te herbronnen samen met je geliefde? Le Couvent d’Hérépian laat u volop genieten van heerlijke momenten in een intieme en gastvrije omgeving. De avond van 24 en 31 december begint met een coupe champagne in de kelder. Het thema van de avond is schoonheid en luisterbereidheid, geïllustreerd door een presentatie van afbeeldingen van bloemensoorten uit het Parc Régional du Haut-Languedoc, en de voordracht van gedichten. Dan volgen het diner en het avondfeest bij het haardvuur met een klassieke muzikale animatie. Sfeer en gezelligheid gegarandeerd.

     

    Zin in rust in een gezellige omgeving? Port Rive Gauche stelt eindejaarsfeesten voor in alle vrijheid en buiten de afgebakende paden, te midden van de rust van het mooie en nog steeds authentieke haventje van Marseillan. De avond van 24 en 31 december (of om het even welke avond tijdens uw verblijf) kunt u in een gezellig appartement genieten van een schotel zeevruchten met een glas Picpoul de Pinet (wijn AOC lova). Ideaal om u onder te dompelen in de ziel van het Bassin de Thau. RVH.

    www.garrigaeresorts.com

     







    02-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soditel Le Faubourg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SOFITEL PARIS LE FAUBOURG KRIJGT VIJFDE STER

     

     

     

    Het Sofitel Paris Le Faubourg heeft zijn vijfde ster gekregen, gebaseerd op het nieuwe Franse classificatiesysteem voor hotels. Dit is een grote erkenning voor Sofitel en uiteraard wordt hierdoor de ambitie van de hotelketen ondersteund om de toonaangevende Franse en Europese ambassadeur te worden in het internationale hotelwezen.

     

    Om zijn vijfde ster te verwerven, moest het Sofitel Paris le Faubourg aan nieuwe specificaties voldoen en beantwoorden aan meer dan 200 voorwaarden op zeer uiteenlopende domeinen zoals receptie, faciliteiten en dienstverlening. Deze classificatie, die in overeenstemming is met de internationale normen, maakt een einde aan de ‘Franse uitzondering’ waarbij de meest luxueuze hotels slechts vier sterren toebedeeld kregen.

     

    Hotel Sofitel Paris Le Faubourg – Het hotel is ideaal gelegen nabij topattracties zoals de Champs-Élysées, La Madeleine en de exclusieve Rue du Faubourg Saint-Honoré, en is sinds jaar en dag een van de favoriete hotels van de elite uit de modewereld en van hoogwaardigheidsbekleders. In 2010 onderging het hotel een grondige opknapbeurt, waardoor het een nog luxueuzere uitstraling en nog meer grandeur kreeg. Uiteenlopende aspecten van de verblijfservaring van de gasten werden onder handen genomen, alles onder leiding van algemeen directeur Véronique Claude. Zo werden de gemeenschappelijke ruimten en gangen van het hotel in een ander  jasje gestoken en werd het terras volledig vernieuwd. Tijdens de renovatiewerken werden ook 21 suites heringericht en werd een ‘Couture’-suite voorgesteld met een oppervlakte van 100 m². Deze suite werd ontworpen door gerenommeerd binnenhuisarchitect Didier Gomez en zet de geschiedenis van het hotel, de passie voor mode en het hoogwaardige karakter in de kijker. Na de verfraaiingswerken van dit jaar werd het gebouw bekroond met een score van vijf sterren, die zijn topreputatie als een van de meest luxueuze hotels van Parijs benadrukt.

     

    Het Sofitel Paris Le Faubourg is het achtste Sofitel-hotel dat een vijfde ster verwerft in Frankrijk, na het Sofitel Paris La Défense, Sofitel Lyon Bellecour, Sofitel Marseille Vieux-Port, Sofitel Biarritz Le Miramar Thalassa, Sofitel Porticcio Thalassa, Hotel Scribe Paris en Sofitel Dijon La Cloche.

     

    Sofitel hotels: wereldklasse en Franse elegantie


    Sofitel is het enige Franse merk van luxehotels dat aanwezig is op vijf continenten met 130 adressen in bijna 40 landen (meer dan 30.000 kamers). Sofitel biedt eigentijdse hotels en resorts, aangepast aan de meer veeleisende klanten van vandaag, die schoonheid, kwaliteit en uitmuntendheid verwachten en weten te appreciëren. In het hart van wereldsteden als Parijs, Londen, New York of Peking, of juist verscholen in het binnenland van Marokko, Egypte, de Fiji-eilanden of Thailand… Bij Sofitel heerst steevast de onvervalste Franse ‘art de vivre’. RVH.

    Ontdek Sofitel op www.sofitel.com

     

    01-12-2010 om 11:16 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1.7 miljoen subsidie voor recreatieve projecten

    1,7 miljoen euro Vlaamse subsidies voor 20 toeristisch-recreatieve projecten

     

     

     

    Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois investeert in totaal 1.702.000 euro in 20 nieuwe toeristisch-recreatieve projecten in Vlaanderen. Met de subsidies wil de minister de uitbouw en vernieuwing van toeristische infrastructuur aanmoedigen. Een brede waaier van projecten krijgt financiële steun via Toerisme Vlaanderen: van de inrichting van toeristische bezoekerscentra en het plaatsen van infokiosken tot de realisatie van wandelnetwerken. De gesubsidieerde projecten zijn verspreid over heel Vlaanderen: 5 in Antwerpen, 4 in Limburg, 5 in Oost-Vlaanderen, 3 in Vlaams-Brabant en 3 in West-Vlaanderen.

     

     "Investeren in de kwaliteit van onze toeristische infrastructuur is broodnodig, willen we de toeristen elke keer opnieuw warm kunnen maken voor een vakantie in een van onze prachtige Vlaamse groene regio's", legt de minister uit. "Dat blijft een belangrijke uitdaging. Want een bloeiende toeristische sector zorgt voor een goed draaiende lokale economie en werk in eigen streek."

     

    De 20 geselecteerde projecten bieden stuk voor stuk een meerwaarde aan het bestaande toeristisch-recreatieve aanbod in Vlaanderen.

    Een greep uit de gesubsidieerde projecten:

    De West-Vlaamse gemeente Dentergem krijgt een subsidie voor het project 'Bezoekersonthaal Baliekouter'. Dit project omvat de toeristisch - recreatieve herbestemming van de leegstaande hoevegebouwen die aan het Provinciedomein Baliekouter in Wakken (Dentergem) palen. In het gebouw Den Bonten Os in de gemeente Overijse zal een 'Bezoekerscentrum van de Druivenstreek' worden ondergebracht. 

     

    De vzw Stoomtrein Dendermonde - Puurs krijgt een subsidie voor de aanleg van een omloopspoor in Sint-Amands. De aanleg van deze kruisingsmogelijkheid op de enkelsporige spoorlijn geeft de mogelijkheid om met een intensievere en meer optimale dienstregeling te rijden. Het Antwerpse Rumst krijgt een subsidie voor de ontsluiting van de toeristische kernproducten van de Rupelstreek - Vaartland door de inrichting en openstelling van de watertoren van Rumst als toeristisch uitkijk - en informatiepunt.

    De Limburgse gemeente Riemst krijgt een subsidie voor de verdere en betere ontsluiting en bereikbaarheid van de mergelgrotten van Kanne, de mysterieuze ondergrond van Riemst. Op dit moment worden de toeristisch uitgebate grotten onvoldoende opengesteld en gepromoot. RVH.

     

     

     

     

    01-12-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruittap van Fruitsnacks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Fruittap van Fruitsnacks voortaan ook in nieuwe 3 liter verpakking

    Kleinere verpakking is handig in gebruik én verkrijgbaar in de 4 smaken:

    helder, troebel, appel-peer en appel-kers.

     

     

     

    De Haspengouwse onderneming ‘Fruitsnacks’, vooral bekend van de fruitmanden die op bedrijfskantoren geleverd kunnen worden, biedt voortaan ook 100% fruitsap aan, zonder enige bewaarmiddelen, in een verpakking van 3 liter. Zo komt er naast de reeds succesvolle fruittap van 5 liter, vanwege vraag uit de markt, ook een kleinere verpakking van 3 liter 100 % natuurlijk sap.

     

    Het sap gebruikt voor de Fruittap van Fruitsnacks is 100% natuurlijk sap en bevat geen toegevoegde suikers. Het is te verkrijgen in 4 smaken (helder appelsap, troebel appelsap, appel-perensap, appel-kersensap) bij meer dan 200 verkooppunten. Dankzij de pasteurisatie is de bewaartijd overigens maar liefst 3 maanden na opening. Bovendien zitten de fruitsappen vol anti-oxidanten wat beschermt tegen kanker-, hart- en vaatziekten. Zo vormt de Fruittap een uitstekend en gezond alternatief voor frisdrank en andere fruitsappen.

      

    Fruitsnacks ook op het werk:

     

    Naast de Fruittap, verpakt en levert Fruitsnacks verse fruitmanden aan bedrijven over heel België en Luxemburg. In die korte tijdspanne resulteerde dat nu in al bijna 1000 bedrijven en ongeveer 15.000 personeelsleden die wekelijks kunnen genieten van verse vitamientjes op het werk. De inhoud van de manden komt voornamelijk van de eigen Haspengouwse boomgaarden, maar wordt ook aangevuld met seizoensfruit (aardbeien, bessen, kersen, ...) of exotisch fruit. Het is een uitstekende manier voor bedrijven om hun personeel een gezond extraatje aan te reiken en bovendien verlaagt fruit het absenteïsme op het werk.

     

    Fruitsnacks bestaat sinds 2006 en is gelegen te midden van de Haspengouwse    boomgaarden. Het fruit wordt geteeld op 40 ha op milieubewuste wijze, die ook door de firma bewaard, uitgesorteerd en verkoopt. De samenstelling van de fruitkorven die geleverd worden over heel België en Luxemburg bij meer  dan 500 bedrijven. In het hoogseizoen stelt de firma ongeveer 50 mensen te werk. RVH.

     

    30-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cubata, gesofisticeerd cocktail

    Cubata: Havana Club 7 años, de perfecte RUM, PUUR, MET COLA, of als basis voor een gesofisticeerde cocktail

     

     

     

     

    “Havana Club 7 Años proeven, is een zintuiglijke ervaring’, zegt Don José Navarro. “Deze rum heeft een onweerstaanbare smaak. Het aroma verdwijnt niet met de tijd en het verandert ook niet als je de rum mixt met fruitsap, soda of water.  Havana Club 7 Años is dus ideaal om puur te drinken als digestief maar het is ook een perfecte basis voor een gesofisticeerde cocktail. Denk maar aan de Cubata, Havana Club 7 Años gemixt met cola en limoen, een geavanceerde variante van de klassieke Cuba Libre. Heerlijk om te drinken en makkelijk om thuis zelf te maken.”

     

    Recept CubaTA

     

    5 cl Havana Club 7 años, cola, 1 limoenpartje

    Vul het glas volledig met ijsblokjes. Voeg 5 cl Havana Club 7 Años toe. Leng aan met cola. Knijp een limoenpartje uit en stop het nadien in het glas.

     

    Wist je dat de Cubata, de premium versie van de populaire cocktail Cuba Libre  is?  De basisingrediënten zijn - net als Cuba Libre - cola, rum en een limoenpartje, alleen wordt voor de Cubata Havana Club 7 Años, gebruikt. Wat de exacte origine is van deze cocktails, is een echt mysterie. Het enige wat zeker is, is dat Cuba de geboorteplaats van de Cubata en de Cuba Libre is. Wanneer? Dat is niet duidelijk. Mogelijk rond 1900 want in die periode zouden de Amerikaanse troepen de cola geïntroduceerd hebben in Cuba. Maar  Cuba Libre betekent “Bevrijd Cuba”. Dat was de strijdkreet van het Cubaanse bevrijdingsleger tijdens hun strijd voor onafhankelijkheid en die strijd eindigde in 1878. Dus vergeet het jaar. Feit is dat in de loop van de jaren de cocktail zich wereldwijd verspreidde en tot op vandaag één van de meest populaire cocktails is. RVH.

    www.havana-club.com, www.havana-cultura.com, www.havana-mojito.com.

    www.pernod-ricard-belgium.com

     

     





    28-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    27-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valrhona, een Kerst helemaal van chocolade

    VALRHONA, een Kerst helemaal van chocolade…

     

     

     

     

    Een explosie van heerlijke smaken voor de eindejaarsfeesten!

    Valrhona brengt de grootste fijnproevers in vervoering door zijn traditionele vakkennis in te zetten voor topkwaliteit en een uitzonderlijke chocolade.

    Ontdek de heerlijke kerstlekkernijen van Valrhona via een gevarieerd aanbod: van de klassieke kerstballotins (met fijne chocolaatjes) tot de prestigieuze Grands Crus kistjes. Deze nieuwe creatie, het ganache-kistje van Pure Grands Crus, nodigt uit voor intense aromatische smaakindrukken dankzij het exclusieve gebruik van Grands Crus van Valrhona in de fijne chocolaatjes. RVH.

      

    Ballotin 180g gemengd – 19 ganache-chocolaatjes, praliné, gehuld in pure, melk- of witte chocolade – Adviesprijs €18

    Kistje 170g – 16 gemengde fijne chocolaatjes, praliné, ganaches, gehuld in pure, melk- of witte chocolade – Adviesprijs € 21

    Kistje 160g – 16 ganaches van Pure Grands Crus, Manjari, Abinao, Nyangbo en Macae – Adviesprijs € 21





    27-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havana Cluv "Calles"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    HAVANA CLUB 7 AÑOS eindejaarsetui “CALLES”

    eerbetoon aan de straten van Havana

     

     

     

    Havana Club Calles is een fles Havana Club 7 Años, dé rum bij uitstek die Cuba weerspiegelt, in een bijzondere verpakking die verwijst naar de straten van Havana. Het perfecte geschenk voor wie een stukje van de ziel van Havana wil delen met anderen. Exclusief te koop bij Delhaize vanaf midden november.

    “Als ik één rum moet kiezen waar ik extra trots op ben, dan is het de Havana Club Añejo 7 Años. Dit is de ultieme essentie van gerijpte (= Añejo) Cubaanse rum: een blend van rums en aguardientes die minstens 7 jaar gerijpt hebben,” legt Don José Navarro, Primer Maestro Ronero van Havana Club uit.

    Met zijn zachte smaak en complexe aroma’s is de Havana Club 7 Años het vlaggenschip van Havana Club. Zijn smaak verwijst naar de originele Cubaanse rum en daardoor is deze rum de lieveling van rumkenners en Havana-lovers. Ideaal om cadeau te doen en daarom bedacht Havana Club een passende geschenkverpakking die net als de rum de geest van Havana weerspiegelt.

     

    Het resultaat is Havana Club Calles, Havana Club 7 Años in een luxueuze, gemarmerde doos. In de doos zitten twee verwijderbare magneten verwerkt, geïnspireerd op Cubaanse straatborden, het meest populaire Cubaanse souvenir. Vandaar ook de naam “Havana Club Calles” naar het Spaanse woord calle dat straat betekent.

     

    De  “7” verwijst naar de rum Havana Club 7 Años. “Habana” naar de geboorteplaats van de rum. Ook het gemarmerde motief op de verpakking is typisch Cubaans want het verwijst naar de textuur van de muren van traditionele Cubaanse gebouwen.

     

    Havana Club 7 Años Calles is exclusief te koop bij Delhaize vanaf half november. Aanbevolen verkoopprijs: 22,99 euro (70 cl). RVH.

    www.pernod-ricard-belgium.com

    26-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lode de Roover, 1ste kok van België

    Lode de Roover: 1ste kok van België

     

     

     

    De wedstrijd Prosper Montagné en de toekenning van de titel ‘1ste kok van België’ vormt jaarlijks de bekroning van jong culinair talent. Deze wedstrijd werd in 1952 in het leven geroepen ter nagedachtenis van Prosper Montagné, een jonge Franse chef, die in het begin van de XXste eeuw een aantal vaste regels voor de bereiding van diverse recepten vastlegde.

     

    De Belgische club Prosper Montagné staat olv. Manu Desutter die samen met zijn team permanent op zoek gaat naar jong talent dat kwalitatieve producten combineert met een savoir-faire en dus ook zijn gasten volop verwent.

     

    De wedstrijd bestaat uit twee delen, enerzijds het bereiden van een onuitgegeven recept, ditmaal op basis van de colvert eend, en anderzijds het aanwenden van de juiste technieken in de bereiding. Na afloop van de degustatieve proef, beraden de degustatiejury, dit jaar olv. Michel Foret, gouverneur van de provincie Luik, en de technische jury olv. Paul Puissant, zich gezamenlijk.

    Na een spannende wedstrijd werd Lode de Roover, restaurant Eyckerhof in Bornem, tot laureaat uitgeroepen. De 2de plaats ging naar Christophe Nachtergaele ‘gastronomie aan huis’ uit Landegem, terwijl Jean Philippe Watteyne, restaurant Cook in Bergen, de derde plaats behaalde.

    De parallelle wedstrijd beste sommelier, werd gewonnen door Pieter Verheyde, Hof van Cleve uit Kruishoutem. RVH.





    26-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canard-Duchêne, champagne met een natuurlijke grootheid

    Canard-Duchêne, Champagne met een natuurlijke grootheid



     

    Er was eens … Een kuiper uit de Champagne, Victor Canard, die 150 jaar geleden verliefd werd op de wijnmaakster Léonie Duchêne. Acht jaar later werd Canard-Duchêne geboren. Een merk dat vandaag de dag nog steeds synoniem staat voor champagne met een sterke persoonlijkheid en vooral een zelden geëvenaarde kwaliteit.

    Wat Canard-Duchêne onderscheidt van de meeste grote huizen die vooral in Reims en Epernay liggen, is dat het in het hart van de Champagnestreek schuilt, middenin
    de wijngaarden van de Ludes, in het Parc Naturel de la Montagne de Reims. Dit is de streek bij uitstek voor de pinot noir, die meer dan de helft van de samenstellingen van Canard-Duchêne uitmaakt. Hieruit putten deze champagnes hun bijzondere persoonlijkheid, die regelmatig door critici geprezen wordt. Ter illustratie : de eenvoudige « brut » van het merk kreeg onlangs door Robert Parker een score van 88/100 toegekend …

    “Nobel van nature»

    Het zijn net de sterke lokale verankering en de geschiedenis van het huis die gemaakt hebben dat Canard-Duchêne, dat sinds 2003 deel uitmaakt van de groep Thiénot, haar communicatie voortaan vooral zal richten op het thema « Nobel van Nature » en haar imago zal verjongen. De recente verandering van etiket heeft het merk, dat in Frankrijk in de top 3 van meest bekende champagnes staat, een moderne en meer elegante uitstraling bezorgd.

    Canard-Duchêne is met zijn beroemde cuvée Léonie aanwezig in de kringen van
    de gastronomie, maar wordt niettemin ook via een uitgebreid netwerk bij het grote publiek verdeeld.

    La Route du Vin

    Als ware ambassadeur van Canard-Duchêne in België, bezorgt Eric Pierret met zijn bedrijf La Route du Vin het merk onder andere in grootwarenhuizen een uitzonderlijke zichtbaarheid. Zo verkopen winkels zoals Carrefour, Match, Makro of Champion-Mestdagh een breed assortiment flessen van het merk.

    Tijdens de Eindejaarsperiode wordt een brede selectie uit het gamma aangeboden. Laten we beginnen bij het gamma Authentic, natuurlijk beschikbaar in Authentic Brut, Authentic Brut Rosé, Authentic Demi- Sec, evenals een gemillesimeerde versie: Authentic Vintage 2004.

    De grote cuvées, die onder het etiket Charles VII verdeeld worden, zijn beschikbaar in Charles VII Brut, La Grande Cuvée Rosé, La Grande Cuvée Blanc de Noirs en La Grande Cuvée Blanc de Blancs.

    Het merk Canard-Duchêne is verfijnd en trots op haar oorsprong en positioneert zich als de perfecte samenvatting tussen de grote champagne en de moderne wijn voor levensgenieters. Een fles van het merk past bij elke gelegenheid, van de meest dagelijkse tot de meest bijzondere.

    Tijdens de hele maand december is in de supermarkt een exclusief aanbod van kracht: bij elke aankoop van 2 flessen Canard-Duchêne Authentic Brut krijgt men een derde  fles gratis, waardoor de prijs per fles op minder dan 18 € zal komen te staan... RVH.

    www.larouteduvin.com







    25-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thierry Vermeiren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    THIERRY VERMEIREN BENOEMD TOT SALES & MARKETING DIRECTEUR BELUX VOOR PARK INN HOTELS IN BRUSSEL, LEUVEN EN LUXEMBURG

     

     

     

    Met het oog op de komende openingen van de Park Inn hotels in Brussel, Leuven en Luxemburg werd Thierry Vermeiren benoemd tot Sales & Marketing Directeur Park Inn Belux.

     

    Thierry heeft een lange ervaring in de hospitality sector. Hij startte zijn carrière in 2003 bij Le Méridien in Brussel en werkte tussen 2005 en 2008 achtereenvolgens als Sales & Marketing Directeur bij Best Western Premier Brussels en Park Plaza Astrid Antwerp & Aquatopia. In 2008 was hij de grondlegger voor de Aparthotel groep, B-Aparthotels Brussels waar hij Algemeen Directeur was. Bij de rebranding van het Park Plaza Astrid hotel naar Radisson Blu Astrid Hotel, werd hij Executive Assistant Manager waar hij tevens de opening deed voor Park Inn Antwerp. In september 2009 werd hij Sales & Marketing directeur in het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel en vervoegde hij het Rezidor mentor-mentee programma. Ondertussen nam hij er als Sales & Marketing Project Manager de verantwoordelijkheid bij van het Radisson Blu EU Hotel in Brussel en het Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa.

     

    Thierry heeft een universiteitsdiploma in Rechten (R.U.G.) en volgde nadien Internationaal Hospitality Management aan de Hotelschool van Lausanne en verscheidene andere gespecialiseerde opleidingen in het hotel en financiewezen. Naast zijn moedertalen Nederlands en Frans spreekt hij Engels en Duits en heeft hij een basiskennis van Spaans en Italiaans.

     

    Thierry staat mee aan de wieg van drie nieuwe Park Inn hotels in Brussel, Leuven en Luxemburg. Hij is hierbij verantwoordelijk voor het verkoop en marketing gedeelte, maar is ook op zoek naar nieuwe werkkrachten voor deze hotels. Voor meer informatie betreffende mogelijke vacatures, kan je hem contacteren op thierry.vermeiren@rezidorparkinn.com

     

    Park Inn by Radisson is een fris en energiek midden segment hotelmerk – globaal in aanpak, locaal in grootte en beheer. Park Inn by Radisson biedt het essentiële van een goede hotelervaring in zijn klasse: een warm en informeel onthaal, perfecte properheid én gebruiksgemak.

     

    Het Park Inn Brussels Midi voorziet te openen in maart 2011. Het hotel wordt naast het Zuid station gebouwd en zal 142 kamers tellen. Verder zal het hotel ook een restaurant en bar, drie vergaderzalen, een fitnesscentrum en een ondergrondse parking aanbieden. Het Zuid station is het belangrijkste station van Brussel, met 15 miljoen passagiers per jaar en dagelijkse verbindingen met Parijs, Londen, Amsterdam, Keulen en Frankfurt. De stationsomgeving ondergaat momenteel een totaalrenovatie. South City het belangrijkste project, omvat het Park Inn en 33.000 m² burelen en commerciële ruimtes.

     

    Ook het Park Inn Luxembourg City voorziet te openen in maart 2011. Het hotel geniet van een uiterst goede locatie in het stadscentrum van Luxemburg. Het zal op één van de belangrijkste winkelstraten liggen met een grote zichtbaarheid en gemakkelijke toegang tot het stadscentrum. Naast de 99 kleurrijke kamers, zal het ook een bar, 3 vergaderzalen, een fitnessruimte en een parking bieden. Op het gelijkvloers zullen winkels gehuisvest zijn.

     

    Het Park Inn Leuven tenslotte voorziet zijn deuren te openen in mei 2011. Het hotel maakt deel uit van het nieuwe prestigieuze Kop van Kessel-Lo project aan de Martelarenlaan langsheen het Centraal Station. Het 70.000 m² project zal een combinatie zijn van kantoren, verkoopsruimtes, publieke parkings, residentiële appartementen en hotels. Naast de 133 kamers zal het hotel een restaurant met terras, een lobby bar, een businesscentrum, 7 vergaderzalen en een fitnessruimte voorzien. Een voetgangersbrug zal het hotel direct verbinden met het Centraal Station (op 15 minuten per trein van Brussels International Airport). Het hotel ligt langs de Leuvense ring en op slechts 15 minuten wandelafstand van het stadscentrum. RVH.

    www.parkinn.com

     

     

     

    24-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batibouw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe openingsuren BATIBOUW helpen verkeersdrukte omzeilen

     

     

     

     

    Van donderdag 24 februari tot en met zondag 6 maart 2011 opent Batibouw, de grootste en belagrijkste beurs van het land in de bouw-, renovatie en woonsector, opnieuw de deuren. Mede op aansturen van het Batibouw-exposantencomité wijzigt beurgsorganisator FISA de openingsuren voor deze 52ste editie.

     

    Op weekdagen openen de deuren van Batibouw een uur later en blijven ze ook een uur langer open voor het grote pubielk, namelijk van 11u00 tot 19u30.

     

    Door deze beslissing, die unaniem werd goedgekeurd door het exposantencomité, zal het eenvoudiger worden om de Brusselse spits te vermijden én kunnen de bezoekers van BATIBOUW ’s avonds langer genieten van alles wat de beurs te bieden heeft.

     

    Op zaterdag en zondag blijven de openingsuren ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar, dus van 10u00 tot 18u30. Ook wat betreft de professionele dagen verandert er niets. Zij vinden plaats op donderdag 24 februari van 10u00 tot 18u30 en op vrijdag 25 februari van 10u00 tot 21u00.

    De nocturne voor het grote publiek op donderdagavond wordt wegens groot succes herhaald. Op donderdag 3 maart blijft de beurs dan ook open tot 23u00. RVH.

    24-11-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JBC opent stadswinkel in Leuven

    JBC OPENT WINKEL IN DE LEUVENSE BINNENSTAD

     

     

     

    De Belgische modeketen JBC zet zijn opmars in de steden verder. Na de grote JBC-winkel op de Antwerpse Meir opende JBC op vrijdag 19 november een winkel in de Leuvense binnenstad. JBC heeft de ambitie om in de toekomst nog meer winkels te openen in grote en middelgrote steden.


    De winkel in de drukbeklante Brusselsestraat in Leuven beslaat maar liefst 1.400 vierkante meter, gelegen op de benedenverdieping. Door de grote ruimte is het aangenaam shoppen. Alle collecties zijn overzichtelijk opgesteld. De ruime pashokjes verhogen het happy shopping gevoel. Net zoals in de andere JBC-winkels vind je hier een kids corner waar de kleintjes kunnen spelen en gamen zodat de ouders rustig kleren kunnen kiezen en passen. Alle segmenten zijn aanwezig, van kleding- en accessoirecollecties voor vrouwen, mannen en kinderen tot kledij voor de jeugd, een segment waarmee JBC het Leuvense studentenpubliek wil aantrekken.

     

    “Door ook winkels in de stad te openen, zijn we als modeketen duidelijker aanwezig, naast de andere grote internationale ketens,” zegt Bart Claes, CEO van JBC. “In onze stadswinkels trekken we een iets jonger en modebewuster  publiek aan en we spelen hier ook op in met een breed aanbod van jonge, hippe collecties. We leggen ook steeds meer de nadruk op designerkledij en accessoires, zoals deze van Christophe Coppens. Daarnaast hebben we het ruime gezinsaanbod dat je in elke JBC-winkel vindt. We zijn en blijven immers een modeketen voor het hele gezin, maar we hebben veel aandacht voor de jeugd. Want de jongeren van vandaag worden de gezinnen van morgen.

     

    De JBC-vestigingen buiten de stadscentra blijven uiteraard behouden, het is een én-én verhaal. Na Antwerpen en Leuven zouden we ook graag een winkel openen in het centrum van Brussel. We zijn volop op zoek naar een geschikte locatie van minimum 800 vierkante meter, wat niet evident is. In functie van de opportuniteiten zetten we de opmars in de stadscentra langzaam meer zeker verder.” RVH.

     

     

    JBC Leuven

    Brusselsestraat 21-29

    3000 Leuven

    Consumenteninformatie JBC: 0800 179 82 – www.jbc.be









    23-11-2010 om 21:32 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs