250 jaar nauwgezette zorg voor perfectie en elegantie.
Van hun creatie via een eeuwenoud ambachtelijk procedé tot het eindresultaat, een intens frisse en unieke smaak, heeft Lanson Champagne een unieke stijl waar elke connaisseur voor zwicht.
Lanson wil magie in een glas creëren via de perfecte combinatie van nauwkeurigheid en verwondering. Zijn uiterst evenwichtige smaak brengt de charme en diversiteit van zijn wijngaarden tot leven, evenals de subtiele smaak van de druiven die rijpen onder de wisselvallige hemel van de Marne-regio. De delicate, bruisende en mousserende Lanson Champagne steelt ongetwijfeld de show, wat de gelegenheid ook is. Een van Victor Lansons grapjes werd dan ook een van de filosofieën van het Huis: Wij maken cuvées voor onszelf, en wat we zelf niet achterover kunnen gieten, dat verkopen we!
De uitzonderlijk heerlijke smaak van Lanson Champagne is het resultaat van een zeldzaam en bijzonder procedé: niet-malolactische gisting. Champagne wordt voornamelijk gecreëerd door de voltooiing van twee natuurlijke opeenvolgende gistingsprocessen: alcoholische gisting (waarbij de suiker in de druiven wordt omgezet in alcohol) en malolactische gisting (waarbij appelzuur wordt omgezet in melkzuur). Deze laatste stap garandeert een stabiele wijn, maar heeft ook de neiging de fruitige aromas te onderdrukken. Dankzij perfecte controle- en beheerssystemen in de wijnmakerij kan het Huis Lanson deze tweede gisting overslaan.
Lanson staat voor een heerlijke smaak en stijl en biedt kwaliteit, frisheid en elegantie, in grote mate dankzij deze unieke productiemethode, een voortzetting van de originele productiemethodes van de oprichters. De geest van de brut champagnes die jarenlang werden gemaakt en met plezier geproefd in de kelders van Lansons hoofdzetel in rue de Courlancy blijft behouden.
Deze lange geschiedenis en vurige passie leeft al tientallen jaren voort dankzij Lansons chef de cave, Jean-Paul Gandon. De prioriteiten van Lanson blijven net als bij het prille begin de druiven en de volheid van de wijnen. Het geheim: pinot noir in de druivenmengeling. Lanson ziet ook het belang in van het rijpingspotentieel van zijn wijnen.
De non-vintage cuvées rijpen minstens drie jaar in de kelders en de vintage cuvées minstens vijf jaar. Dit geeft de wijnen een betere smaak en een mooier uitzicht.
Bij het specifieke productieproces van Lanson moeten de vintages, die enkel met de meest vermaarde Grands Crus worden gemaakt, langer rijpen om hun werkelijke potentieel te bereiken. Deze extra rijping zorgt ervoor dat ze als het ware open bloeien. Mettertijd krijgen de wijnen tertiaire smaken, subtiele en delicate toetsen. RVH.
BRU LADY CHEF OF THE YEAR 2010 ZET ZICH IN VOOR HET GOEDE DOEL
Het BRU Lady Chef of the Year evenement verkiest elk jaar de beste vrouwelijke chef. Vanaf dit jaar wenst de organisatie ook een goed doel te ondersteuning, een goed doel dat de Lady Chef laureate zelf mag kiezen. Voor Ingrid Neven is dat Antwerp Diner geworden.
Antwerp Diner is een fundraiser voor onderzoek naar en preventie van het HIV-virus en AIDS. De vereniging organiseert jaarlijks een benefietevenement. De BRU Lady Chef of the Year en haar partners zullen Antwerp Diner financieel steunen. Bovendien zal Ingrid Neven (restaurant Pazzo) volledig belangeloos mee instaan voor het gastronomische luik van de avond.
Ingrid Neven: De strijd tegen AIDS ligt me nauw aan het hart omdat ik zelf al een paar vrienden aan de ziekte verloren heb. Het is immens belangrijk dat HIV en AIDS opnieuw onder de aandacht gebracht worden, en precies daarvoor zorgt Antwerp Diner. Ik heb dan ook geen seconde getwijfeld om er mijn schouders mee onder te zetten. Het benefietevenement vindt dit jaar plaats op zondag 28 november. www.antwerp-diner.be
Wie wordt de BRU Lady Chef of the Year 2011?
De verkiezing van de nieuwe Lady Chef gaat nu van start. Voor de 21ste keer op rij zal de vrouwelijke chef worden bekroond die het best scoort qua creativiteit en smaak in de keuken. Stemmen kan iedereen, via www.ladychef.be/verkiezing2011, tot 31 oktober middernacht. Wie stemt, maakt kans op een diner voor max. 6 personen in het restaurant van de winnares!
Welke vrouwelijke chef de gegeerde titel behaalt en het gezelschap vervoegt van gerenomeerde voorgangsters zoals Ingrid Neven (Pazzo, Antwerpen), Sofie Dumont (Les Eleveurs, Halle) en Arabella Meirlaen (Li Cwerneu, Huy), weten we eind januari 2011. RVH.
Romantik Hotels & Restaurants GmbH is per heden omgezet in een niet beursgenoteerde naamloze vennootschap (AG). Naar verwachting zal de transformatie naar deze internationaal erkende rechtsvorm een positief effect hebben op de expansie van het op kwaliteit gerichte hotelsamenwerkingsverband.
Het jaar 2010 vormt een mijlpaal in de ontwikkeling van Romantik Hotels & Restaurants.De Europese hotelorganisatie is in de afgelopen jaren steeds gegroeid en kent inmiddels 205 aangesloten hotels in 10 Europese landen. In de Benelux zijn 12 hotels verbonden aan het samenwerkingsverband. Als niet beursgenoteerde naamloze vennootschap presenteert Romantik Hotels & Restaurants AG zich nadrukkelijk als internationaal georiënteerde onderneming. Het hoofdkantoor bevindt zich in Frankfurt am Main.
Ex-voorzitter Roland Zadra en directeur Inge Struckmeier zijn benoemd tot lid van de Raad van Bestuur. De negen leden van Raad van Toezicht werden gekozen tijdens de laatste algemene jaarvergadering. Dr. Florian Kreibich, advocaat in Salzburg, en hoteleigenaar Achim Kniese uit Bad Hersfeld zijn benoemd tot voorzitter respectievelijk vice-voorzitter van de Raad van Toezicht. De overige leden van de Raad van Toezicht komen uit Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Italië en Nederland. RVH.
250 jaar nauwgezette zorg voor perfectie en elegantie.
Dit avontuur begon in 1728, toen koning Lodewijk XV een wet goedkeurde die de export van champagne regelde. François Delamotte, toenmalig viceburgemeester van Reims, zag snel het internationale potentieel van deze bijzondere wijn. In 1760 richtte hij zijn eigen champagnehuis op. In 1786 werd het omgedoopt tot Delamotte Père et Fils. Begin negentiende eeuw sloeg Jean-Baptiste Lanson de handen ineen met Nicolas-Louis Delamotte (François Delamottes jongste zoon) en in 1837 kreeg het champagnehuis de naam Lanson Père et Fils.
Sinds het prille begin streefde het Huis ernaar jong talent te ontwikkelen en zich toe te spitsen op de Europese markt en zijn koningshuizen en keizerlijke hoven. De daarop volgende internationale uitbreidingen gebeurden onder het waakzame oog van Jean-Baptistes oudste zoon, Victor-Marie Lanson. In 1900 werd Lanson Père et Fils door koningin Victoria officieel benoemd tot hofleverancier van het Engelse hof, een eer die tot op vandaag standhoudt. In 1937 anticipeerde Victor Lanson de evolutie van de moderne markt met de ontwikkeling van het merk op internationaal niveau. De non-vintage brut werd omgedoopt tot Lanson Black Label, een naam die de essentie van Lansons stijl perfect weergeeft. Het product blijft een paradepaardje van het Huis.
Mettertijd werd het productassortiment verder uitgebreid. Bovendien genoten de wijnen een steeds grotere faam. Na het wijnjaar 1904 en Lansons belangrijke mijlpaal, de creatie van de eerste roséchampagne uit de regio in 1950, zag de Noble Cuvée het levenslicht, met als eerste wijnjaar 1979.
In 2006 trad Lanson Champagne toe tot de groep Boizel Chanoine Champagne, die sinds 2010 als Lanson-BCC door het leven gaat. Het Huis lanceerde ter gelegenheid van zijn 250ste verjaardag de Extra Age Cuvée een mengeling van druiven uit drie uitzonderlijke wijnjaren: 1999, 2002 en 2003. Een prestigieus feest vond plaats in hetKasteel van Versailles, de ideale manier om 250 jaar perfectie te vieren. RVH.
LANSON CHAMPAGNE VIERT 250ste VERJAARDAG MET EXTRA AGE CUVEE
Speciale editie weerspiegelt unieke stijl van het Huis
De Extra Age cuvée, minstens vijf jaar gerijpt in de wijnkelders in Reims, werd gelanceerd ter gelegenheid van Lansons 250e verjaardag en weerspiegelt de unieke verdiensten van het Huis.
De fles heeft een traditionele maar ook artistieke vorm en is voorzien van een delicaat etiket met gouden lettertype. Op het etiket prijken bovendien een groot en een klein Maltezer kruis, het symbool van het merk, in een opvallende rode tint. Ze zijn een eerbetoon aan Nicolas-Louis Delamotte, de jongste zoon van de oprichter van Lanson Père et Fils, en ridder van de Orde van Malta, die dit kruis als herkenningsteken gebruikt.
De Extra Age cuvée is de perfecte combinatie van voortreffelijkheid en smaak. De fles van deze nieuwe cuvée belooft al een uitzonderlijke champagne. De wijn zelf lijkt op het eerste gezicht een delicate gele jurk die bruisend danst, met vijgen, winterperen en honing op de neus.
Deze champagne heeft een volle, complexe smaak en een intense en langdurig frisse afdronk. De unieke stijl van Lanson komt onmiddellijk tot uiting. Deze nieuwe extra Age cuvée bevat drie uitzonderlijke wijnjaren: 1999, 2002 en 2003.
De lange traditie van de Lanson Champagne van midden negentiende en twintigste eeuw wordt voortgezet met de nauwkeurige combinatie van chardonnay uit de Côte des Blancs (40%) en pinot noir van de beste wijngaarden in Verzenay en Bouzy (60%).
Lansons Extra Age is ideaal als aperitief, bij speciale gelegenheden of bij heel wat uiteenlopende gastronomische creaties: kalfszwezerik met kastanjes en een vleugje truffel, gefrituurde beboterde kalfslapjes, kreeftgratin met kruiden, oesters, gepocheerde rivierkreeft met groenten, snoekfilets met hanenkam, tarbot met zeeschelpen, filet van melkgevoed kalfsvlees Talloze mogelijkheden dus, verschillend van seizoen tot seizoen. Eén ding is zeker: de fijne bubbels van de Extra Age cuvée en een gourmetschotel, dat is altijd een onklopbare combinatie! RVH.
Ben je op zoek naar een vakantiebestemming waar het ook in het najaar nog warm en zonnig is, waar je kan genieten van een uitzonderlijk lange zomer? Corsica beantwoordt zeker aan dat verlangen want tijdens onze herfst is het op lIle de Beauté nog een en al genieten van aangename temperaturen en van nog veel meer.
Corsica wordt terecht lIle de Beauté genoemd. Het is niet alleen het mooiste maar ook het meest veelzijdige eiland in de Middellandse Zee. Het is een bestemming voor elk type reiziger, voor wie houdt van ongerepte natuur, van een rijke cultuur of voor wie eens gewoon wil uitblazen, genieten van een rustgevende break. Daarenboven is de reis naar Corsica op zich al een heerlijkheid, zeker met de prijsgunstige ferry van SNCM, dé transportspecialist voor Corsica ( www.sncm.be).
Het najaar is de ideale periode om de Corsicaanse bergen in te trekken, te wandelen langs bewegwijzerde paden die het eiland in alle richtingen doorkruisen. Het is dan niet te warm en de natuur tooit zich met de wonderlijkste kleuren.
Corsica heeft zijn oude tradities goed weten te bewaren. Een bijzonder aantrekkelijke formule om het authentieke, unieke Corsica te beleven is een verblijf op de boerderij. Gezien de typische gewoonten en gebruiken is dit de beste plaats om de producten van het land te proeven, de echte gastronomie van Corsica te ontdekken.
Een culturele reis of een citytrip naar Corsica, dat klinkt misschien verrassend maar je moet het eens proberen want het is een onvergetelijke ervaring. Steden als Ajaccio en het barokke, Italiaans getinte Bastia hebben een rijk cultureel erfgoed met historische monumenten en interessante musea. Daarenboven zijn het uiterst gezellige, sfeervolle bestemmingen waar het tijdens het najaar aangenaam rustig is.
Omdat Corsica een lange zomer heeft en omdat je tijdens die nazomer zoveel verschillende dingen kan zien en beleven is een break op lIle de Beauté tijdens de maand oktober ten zeerste aanbevolen. Met de ferry van SNCM en met de logiesmogelijkheden van Via Corsa Reizen is een reis naar Corsica daarenboven in een handomdraai geregeld. RVH.
Belvilla zet diervriendelijk vakantiewoningenaanbod in de verf in het kader van Werelddierendag
Volgens Belvilla, één van de grootste spelers op de markt van de vakantiewoningen, neemt maar liefst 20% van de vakantiegangers een huisdier mee tijdens de herfstvakantie. Belvilla heeft binnen haar aanbod maar liefst 6000 vakantiewoningen waar ook een huisdier welkom is. Dat is leuk, niet alleen voor de reiziger maar ook voor het huisdier zelf dat zijn baasjes niet graag ziet vertrekken. Naar aanleiding van de WERELDDIERENDAG op 4 oktober mag het diervriendelijke aanbod van Belvilla wel even in de verf gezet worden.
Huisdieren zijn niet zelden een probleem voor wie graag met vakantie gaat. Op veel plaatsen zijn honden niet welkom waardoor het aantal vakantiebestemmingen en ook de logiesmogelijkheden, aanzienlijk wordt beperkt. Maar Belvilla biedt een leuke oplossing die hond en baasjes zullen verheugen.
Niet alleen voor een korte break tijdens de mooie herfstmaanden of tijdens de herfstvakantie zelf, maar ook voor de wintersportvakantie zijn er vele mogelijkheden om een vakantiewoning van Belvilla te huren waar je de lieve viervoeter kan meenemen. In ruim 1700 wintersportaccommodaties zijn huisdieren toegestaan!
De chalet Rotfuchs ligt op 1570 meter hoogte in het mooie bergdorp Bellwald. Het panorama op het Fieschertal en het Rhônedal is imponerend. De chalet is een 400 jaar oude stal, verbouwd tot een vakantiewoning met alle comfort. Het huis ligt weg van de straat en je bereikt het via een 20 meter lang bergpadje.Er is een mooi terras, ideaal voor een ontbijt in de frisse ochtendlucht. In de woon/eetkamer staat een houtkachel waar het super gezellig is tijdens de lange winteravonden en waar je kan genieten van kaasfondue en raclette.
Op loopafstand is er een supermarkt, een bakker, een bank, een skischool en enkele restaurants. Zowel tijdens de winter als de zomer kan je er allerlei sportactiviteiten beoefenen. Er is een skilift op 10 minuten stappen en de skibus stopt op 50 meter. Het skigebied van Bellwald biedt mogelijkheden voor elke type skiër, voor groot en klein. De grote skiarena Riederalp/Bettmeralp is 10 minuten ver met de auto. Daar kan je genieten van de onbeperkte skimogelijkheden tot op een hoogte van 3100 m. In de Belvilla vakantiewoning Rotfuchs zal je hond zich zalig gelukkig voelenwant ook hij houdt beslist van zuurstofrijke lucht en niet in het minst van ruimte. RVH. (http://nl.belvilla.be/vakantiehuizen/ch-3997-07.html).
Cuisipro maakt komaf met keukengeklungel met drie trechters in één. De pepermolen bijvullen. Zelfgemaakte confituur in bokalen gieten. Gemalen kruiden in een klein potje bewaren Geen keuken zonder geklungel! Als specialist in vernuftige
keukenhulpjes maakt Cuisipro komaf met geknoei & gefoeter dankzij de handige trechter. Of beter, trechters, want met drie-in-één brengt hij in één-twee-drie heel wat keukenklussen tot een goed eind.
Of het nu gaat om poeder, confituur of peperbolletjes, de nieuwe trechter van Cuisipro brengt elke vloeistof of substantie zonder morsen over naar een ander recipiënt. Dat komt omdat de trechter eigenlijk bestaat uit drie trechters: je kan de drie delen tegelijk gebruiken door ze in elkaar te klikken een grote trechter met een klein tuitje of je kan de delen afzonderlijk benutten. Precies de vele mogelijkheden zorgen ervoor dat Cuisipro met brio slaagt voor heel wat keukenkarweien.
Het eerste, bovenste deel is een grote trechter waarmee je makkelijk vloeistoffen kan overgieten. Daarbij is de volledige trechter bestand tegen warmte ideaal voor soep of confituur dus. Plaats de bijhorende zeef in de trechter om grote stukken tegen te houden. De tweede trechter, mediummodel, heeft een unieke tuit om vlot producten met een ronde vorm erdoor te laten glijden denk aan peperbolletjes. De kleinste trechter leent zich dan weer bij uitstek om poeders (bijvoorbeeld gemalen kruiden) en vloeistoffen (bijvoorbeeld olie) in een smaller recipiënt te gieten.
Kortom, veel gebruiksgemak voor weinig ruimte want de verschillende trechters laten zich makkelijk in elkaar stapelen en opbergen. RVH.
Voor gezellige eindejaarsfeesten om van te smullen!
Chocolade-ideeën van Leonidas het kan niet op!
Traditiegetrouw maakt Leonidas, toonaangevend Belgisch chocolatier en producent van exclusieve recepten, zich op om jong en oud met Sinterklaas en de eindejaarsfeesten weer heerlijk te verwennen.
In dit feestelijke seizoen bij uitstek zal Leonidas de Sint ongetwijfeld influisteren wat hij zeker niet mag vergeten als hij de schoentjes van alle brave kinderen gaat vullen: heerlijke chocolade sinterklaaslollys én natuurlijk kleine Zwarte Pieten in alle kleuren van de regenboog.
Voor Kerstmis heeft Leonidas een ruim assortiment figuurtjes ontworpen, het ene al vrolijker en feeërieker dan het andere. De rendieren, beren, sneeuwpoppen, kerstmannetjes, de elfjes met hun olijke snoetjes en de dennebomen lijken recht uit een sprookje te komen. Ze vinden vast snel een plekje bij de kerstboom of op tafel, als feestelijke versiering. Hoe dan ook, ze zijn natuurlijk om van te smullen!
Dankzij de online cadeaubon van Leonidas kunt u met een paar muisklikken een cadeaubon ter waarde van 5 tot 250 bestellen, compleet met een kaart naar keuze. Deze bonnen zijn geldig in alle Leonidas winkels in België, Nederland, het Groothertogdom Luxemburg en Frankrijk.
Leonidas heeft tal van ideeën om het hele gezin een plezier te doen! RVH.
Bongo lanceert cadeaubon voor juwelen in samenwerking met topontwerper
Het nieuwe Bongo-gamma ligt nu in de winkel en is uitgebreid met gloednieuwe themas. De nieuwe Bongo Boutique Juwelen biedt de keuze uit dertig juwelen of juwelensets, ontworpen door Belgische en Franse topdesigners: Christa Reniers, Artemi, Anne Zellien, Et le Bijou créa la Femme..., Carine Flamant, Françoise Zeegers, 26 Passage en Tamara Greindl. De realisatie van dit kwaliteitsgeschenk kwam tot stand samen met Lella L, een online boetiek waar je juwelen van verschillende ontwerpers kunt bestellen.
Bongo brengt meteen ook een tweede nieuwkomer op de markt, Bongo Boutique Delicatessen. Hiervoor selecteerde Bongo bij de Parijse topleverancier Fauchon 28 pakketten voor absolute fijnproevers.
Met de lancering van deze twee producten verstevigt Bongo zijn positie als belangrijkste aanbieder van kwaliteitsgeschenken en benadrukt hiermee haar voortdurende inspanningen om verrassend innovatieve producten te brengen.
De nieuwe Bongo Boutique Juwelen kost 80 euro en is vanaf nu verkrijgbaar in de winkel. Wie zijn familie, vrienden of relaties wil verrassen met een mooi kwaliteitsproduct kan hiervoor terecht op www.bongo.be, de Bongoshops in Antwerpen, Gent, Luik, het shoppingcenter van Wijnegem, Woluwe Shopping Center, City2 Shopping Center (Brussel), Leuven, Kortrijk en Louvain-La-Neuve. Ook bij Dreamland, Fnac, Standaard Boekhandel, Club, Happyland, Fun en Inno kan je Bongo Boutique kopen.
Bongo Boutique: comfort en kwaliteit. Bongo Boutique is samengesteld op basis van de gekende Bongo succesingrediënten kwaliteit en keuze. Daarbovenop komt ook het comfort van de thuisbestelling en levering.
Door uitgekiende partnerships met de beste productleveranciers garandeert Bongo Boutique exclusieve kwaliteitsgeschenken. Binnen een bepaald thema heeft de ontvanger keuze uit verschillende cadeaupakketten. Een Bongo Boutique wordt thuis afgeleverd, op een zelfgekozen moment.
Bongo is de grootste aanbieder van belevenisbonnen in de Benelux. Het bedrijf behoort tot de groep Smart & Co, actief in achttien landen. De groep Smart & Co telt momenteel meer dan vijfhonderd medewerkers, waarvan er 65 tewerkgesteld zijn in Antwerpen. Het volledige gamma bestaat momenteel uit een zestigtal verschillende Bongos, met elk jaar nieuwe themas en belevenissen. RVH.
Marc Meremans benoemd tot Executive Assistant Manager van het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel
Marc Meremans was jarenlang de stuwende kracht in de Sea Grill naast Yves Mattagne. Samen behaalden ze de voorbije jaren 2 Michelin sterren en werden meermaals gewaardeerd in verschillende gidsen als GaultMillau waar ze 19 op 20 punten haalden.
Marc begon zijn carrière in het Radisson Blu Royal Hotel in 1991 als Assistent Hoofd Kelner in het Sea Grill restaurant, al vlug kreeg hij er de leiding van het restaurant. In 2007 werd hij benoemd tot F&B Manager van het Radisson Blu Royal Hotel.
Begin september 2010 wordt hij gepromoveerd tot Executive Assistant Manager (Adjunct-Directeur) van het Radisson Blu Royal Hotel, verantwoordelijk voor alle F&B aangelegenheden. Hij rapporteert aan Nicolas Meylan, Directeur van het Radisson Blu Royal Hotel.
Marc Meremans: Ik ben blij met de kans die de Rezidor Groep me geeft om mijn carrière verder uit bouwen binnen het Radisson Blu Royal Hotel. Ik kon gedurende de voorbije 20 jaar een restaurant team bouwen waarop ik fier ben en wil dan ook alle collegas en klanten bedanken voor het vertrouwen!
De R2i is gemaakt voor wanneer je op zoek bent naar een topklasse tabletop stereo voor in huis of op kantoor. Met de R2 werden enkele belangrijke awards gewonnen op het vlak van design en geluidskwaliteit, net zoals voor zijn kleinere broer R1. Nu komt de R2i uit, met nog meer functies en een nog grotere functionaliteit.
De R2i belichaamt prima alle basiselementen waar Vita Audio voor staat. Een superieure geluidskwaliteit gekoppeld aan een aantrekkelijk design. De R2i is een complete oplossing voor de liefhebbers van topklasse stereos. Hij beschikt over een DAB/DAB+ en een FM-tuner, maar ook over een universele iPod-dock.
Net zoals zijn broers heeft de R2i een mooi afgewerkt frontpaneel in geborsteld aluminium. De keuze voor een volledig houten behuizing vloeit voort uit de zoektocht naar een natuurlijke klankweergave. Hout heeft namelijk de eigenschap om niet te resoneren en heeft zodoende een stapje voor op PVC. Zonder twijfel voegt de R2i een vleugje stijl toe aan je interieur, maar akoestisch is hij minstens even imponerend. Dit maakt de R2i perfect bruikbaar in de keuken, in de eetplaats, op de studeerkamer of op bureau. Maar ook op de slaapkamer komt de R2i prima tot zijn recht.
Op het frontpaneel vind je een uitgang voor een hoofdtelefoon en een input om je MP3-speler op aan te sluiten. Achteraan bevinden er zich eveneens 2 vergulde connectorpunten: op de eerste kan een opnametoestel worden aangesloten, en met de andere kan je een permanente audiobron connecteren, zoals een CD-speler of een TV-toestel. Zoveel connectiviteit maakt de R2i uitermate veelzijdig !
Er zijn 3 kleuren varianten beschikbaar; Een met wortelnotenhout gefineerde versie en wit of zwarte hoogglans.RVH.
Egypte krijgt drie nieuwe Mercure vestigingen die enerzijds de klant optimaal verwennen en anderzijds volledig kaderen in het lokale milieubeleid.
Mercure Cairo Sphinx aan de voet van de piramides, is de ideale uitvalsbasis en locatie voor een bezoek aan deze unieke en indrukwekkende monumenten. Het kameraanbod wordt hier uitgebreid met 3 restaurants, 3 bars, een discotheek, buitenzwembad, health club en drie volledig uigeruste meetingrooms. Een verblijf in dit gloednieuwe hotel, vloeit onherroepelijk over in het mystieke en de legendes van het Oude Egypte.
Mercure Hurghada werd in een domein van 40 ha ingeplant en biedt diverse mogelijkheden om naar hartelust de wateren van de Rode zee te ontdekken, maar ook tal van mogelijkheden om koraalriffen te ontdekken. Een locatie waar geest, lichaam en ziel optimaal verpozing vinden, om de ouders deels te ontlasten werd er zelfs een kids club ingeplant.
Mercure Dahab Bay View, 211 kamers en privé strand van nagenoeg 20.000m², zorgt voor een unieke beleving van de baai van Aqaba. Gezondheid en fitness staan er nu reeds centraal, aanbod dat eerstdaags met een duikcentrum wordt verruimd zodat alle klanten er optimaal kunnen zeilen, windsurfen en duiken. RVH.
Etap hotel, de onbetwistbare leider in het segment van de budgethotellerie, zet zijn ontwikkeling in Duitsland verder met de opening van een hotel in het hartje van de Duitse Bundeshoofdstad Berlin, nl Etap hotel Alexanderplatz.
Etap hotel Alexanderplatz, het zevende Etap in Berlijn en het 69ste in Duistalnd, is volledig in overeenstemming met de nieuwe cocoonlijnen die het merk uittekende, nl ruimere kamers en douches, touchverlichting, flat screen tv, multimedia hoek en een grote bagageruimte. Ook de publieke ruimtes van het hotel kregen extra allures en oppervlaktes.
Etaphotel Alexanderplatz biedt 157 kamers alle met airconditioning, de full comfortkamers bieden plaats aan twee volwassenen en een kind. Anderzijds zijn er comfortkamers met twin beds en apart toilet, die specifiek zijn afgestemd op samenreizende vrienden. Het nieuwe hotel biedt in de openingsfaze reeds kamers aan 43 per kamer per nacht. RVH.
RODENBACH verwent bierliefhebbers met RODENBACH VINTAGE 2008
RODENBACH brengt RODENBACH Vintage 2008 Limited edition op de markt. Deze RODENBACH Vintage 2008 met een alcoholvolume van 7% is het unieke resultaat van de creativiteit van de passionele RODENBACH brouwers. Dit uitzonderlijk VLAAMS ROOD BRUIN bier van gemengde gisting dankt haar uniek karakter aan de rijping op handgemaakte eikenhouten foeders, waarvan sommige ouder dan 150 jaar zijn.
Deze exclusieve RODENBACH Vintage 2008 heeft gedurende ruim twee jaar gerijpt op foeder nummer 96, het resulteert in een superieure RODENBACH Grand Cru met roodkoperen gloed. De smaak is complex en vol, tevens pittig en verfrissend. De appelzurige fruitigheid in combinatie met karamel, wilde honing en eik doet bij het walsen in de monddenken aan Calvados. zegt Peter Buelens, woordvoerder voor RODENBACH. In het aroma vindt men toetsen van karamel, groene appeltjesvermengd met eikenhout terug. De zacht-zure, fruitige afdronk is lang en mooi in balans.
In totaal werden er 32.000 flessen van 75 cl onder kurk gebotteld en 1.000 vaten van 20 liter aangeboden.Een groot deel wordt naar de USA geëxporteerd.
RODENBACH Vintage 2007 werd op de World Beer Cup 2010 met een zilveren medaille gelauwerd.
RODENBACH is een blend van ¾ jong en ¼ gedurende 2 jaar op eik gerijpt bier.
RODENBACH Grand Cru is een blend van 1/3 jong en 2/3 gedurende 2 jaar op eik gerijpt bier.
RODENBACH werd erkend als traditioneel Vlaams streekproduct en draagt sindsdien het VLAM-label: Vlaams streekproduct.
PALM Breweries bekleedt een unieke positie in het bierlandschap daar zij de enige brouwerijgroep ter wereld is die Belgische authentieke bieren brouwt volgens de 4 aloude gistingswijzen:
Hoge gemengde spontane lage gisting en dit in 3 gespecialiseerde historische sites in België:
Site Brouwerij PALM te Steenhuffel: 90% hoge gisting / 10% lage gisting
Site BrouwerijRODENBACH te Roeselare: 100% gemengde gisting
Site Brouwerij BOON te Lembeek (50 / 50 JV): 100% spontane gisting
Zij is in oorsprong brouwer van Brabantse hoge gisting bieren onder het merk PALM (PALM, Dobbel PALM, PALM Royale en PALM Green) en is daarmee ruim marktleider in de Benelux in het segment van de amberbieren.
Uit haar bewogenheid voor het Belgisch bierpatrimonium verwierf ze in 1998 de brouwerij RODENBACH, bekend voor haar Vlaamse Rood Bruine bieren van gemengde gisting (RODENBACH, RODENBACH Grand Cru, RODENBACH Vintage) en haar unieke foederzalen, waar de bieren gedurende twee jaar rijpen op eiken vaten.
De overname van brouwerij DE GOUDEN BOOM te Brugge in 2001 verruimde het aanbod hoge gisting bieren in het segment van de degustatiebieren met BRUGGE Tripel en de abdijbieren van STEENBRUGGE (Wit/Blanche Dubbel Bruin Blond en Tripel).
De 50/50 joint venture met de geuzebrouwer Frank BOON beschouwt ze als haar cultuurproject voor het behoud van de onvervalste traditionele geuzelambiek van spontane gisting met langdurige rijping op eiken vaten en hun dito fruitversies.
Het is de missie van PALM Breweries om haar passie voor authentieke Belgische rasbieren verder te ontwikkelen en deze te delen met de consument die wil ontdekken en beleven. Met een grote passie voor echtheid en traditie wil PALM Breweries verder bouwen aan rasbieren die een unieke historische basis hebben en waarbij het brouwersambacht nadrukkelijk in ere gehouden wordt. RVH.
De luchthaven Luik krijgt nieuwe ontwikkelingsvooruitzichten dankzij de toegezegde baanverlenging. Deze baanverlenging biedt nieuwe ontwikkelingsvooruitzichten voor Liege Airport. Het commerciële voordeel voor de luchtmaatschappijen is evident.
De nieuwe baan voldoet immers aan een structurele strategische ontwikkeling van het luchttransport, namelijk het verhogen van de capaciteit aan boord vermits grotere toestellen er voortaan eveneens kunnen landen. Deze modernisering van de infrastructuur zal dus de komende jaren een impact hebben op het gebied van werkgelegenheid op de ontwikkelingspool van de luchthaven. RVH.
Met de opening van het Novotel Santos Dumont airport hotel settelt Accor ook dit hotelsegment in Rio, meteen het 12de hotel van de groep in Brazilië en het 16e in Latijns Amerika.
Het hotel, met modern design en dito inrichting, beschikt over 149 kamers naast alle andere nutsvoorzieingen en structuren. De intrede in de zogenoemde cariocamarkt gebeurt met een globale ondersteuning. Family@Novotel heeft ook oog voor families met kinderen en presenteert speciale condities bij de booking van een tweede kamer. Voor kinderen zijn er eveneens aangepaste maaltijden.
Het concept In Balance Fitness by Novotel biedt de gasten een compleet uitgerust fitnesscentrum, aspect dat desgewenst ook met aangepaste voeding en drankjes in het restaurant en de Bar 365 kan worden doorgetrokken.
Voor de zakenlui biedt Novotel Rio het concept Meeting@Novotel in 4 moduleerbare vergaderzalen met maximale capaciteit van 220 personen, alle technische snufjes en ook daglicht zijn van de partij. Een unieke boardroom kan maximum 10 deelnemers onthalen.
Novotel Rio biedt op een nauwelijks een boogscheut van de luchthaven alle faciliteiten en vormt een meer dan volwaardig 4-sterrenhotel dat zelfs een superieure upgrade insluit. RVH.
De heilzame effecten van mosterd zijn reeds lange tijd gekend. In de Middeleeuwen, bij het uitbreken van de grote Gele Koortsepidemieën, werd mosterd aan eenzelfde prijs als goud verkocht omdat men dacht dat mosterd deze verschrikkelijke ziekte tegenging. Ook Hippocrates geloofde in de geneeskundige kracht van mosterd en tal van zijn antidota waren op basis van mosterd.
Vandaag de dag wordt mosterd nog steeds als een heilzaam product aanzien. Zo stimuleert het, mits men kleine hoeveelheden gebruikt, de spijsvertering door de uitscheiding van gal door de lever te bevorderen. Daarnaast is het een uitstekend hulpmiddel tegen keel- en tandpijn.
Mosterd kan eveneens gebruikt worden voor uitwendige zorgen (cataplasma) voor het behandelen van neuralgieën of reumatische pijnen. Mosterdzaadjes zijn ook een uitstekende bron van omega 3, calcium, ijzer en magnesium en dragen dus bij tot een evenwichtige voeding.
De recepten van de mosterd van Maille zijn nog steeds diegene die door Sieur Maille in een velijnschrift met watermerk van de koninklijk schild opgeschreven werden. In de loop der jaren veranderde echter de manier waarop we onze schotels kruiden. In het begin was mosterd enkel betaalbaar voor de elite, maar het veroverde beetje bij beetje een plaats op onze tafels om de smaak van onze culinaire creaties te versterken.
Om zijn vernieuwende geest verder te zetten, stelt Maille u voor te ontdekken hoe u Maille bij uw dagelijkse boterham kunt integreren. Voor elke boterham heeft Maille een mosterd! Het mosterdgamma van Maille in België bestaat uit 6 variëteiten, het merk is in talrijke landen wereldwijd vertegenwoordigd.
KLASSIEKE MOSTERD:
Fijne Dijonmosterd : Een mosterd met een sterke en geraffineerde smaak die bij al uw gerechten past om ze subtiel op smaak te brengen.
Fine Dijonmosterd in Whiskyglas: Een nieuwe geraffineerde en karaktervolle fijne mosterd in een speciaal Maille-glas.
SPECIALE MOSTERD
Mosterd Fins Gourmets : Mosterd met geraffineerde en subtiel gekruide smaak met een mengeling van specerijen (kurkuma, kaneel, gember) en witte wijn uit de Bourgogne.
Veloutée de Maille : Een zachte en smeuïge versie van deze mosterdspecialiteit!
Mosterd à lancienne : Een heel kenmerkende mosterd met knapperige mosterdzaadjes en een perfecte dosis azijn die deze mosterd een unieke smaak geeft.
Dragonmosterd : Matig pikante mosterd met verfijnde smaak van dragon. RVH.
MAILLE, EEN WARE PASSIE VOOR MOSTERD EN VOOR IEDERE SMAAK WAT WILS
In 1720 liet Antoine Maille, distilleerder- azijnproducent en oprichter van het huis Maille, zich voor de eerste keer opmerken. Met de opening van de eerste winkel in Parijs in 1747 verspreidde de uitstekende reputatie van de mosterd zich razendsnel en veroverde deze lekkernij zelfs Koninklijke families.
Met de keizerlijke majesteiten van Oostenrijk en Hongarije en zelfs Catherina II van Rusland, wist Antoine zelfs de meest verfijnde gastronomen te verleiden. Zijn opvolgers maakten er een erezaak van de waarden - veeleisendheid, uitmuntendheid en verfijning - en de expertise van het merk te bewaren. Deze vormen tot op de dag van vandaag reeds 260 jaar de reputatie van Maille. De mosterd van Maille bestaat in verschillende variëteiten en is geraffineerd. Iedereen vindt er zijn gading om zijn gerechten te kruiden: van klassieke mosterd tot speciale variëteiten: geen smaakpapil die onbewogen blijft.
De Chinezen lijken meer dan 3000 jaar geleden de eersten geweest te zijn die mosterd gebruikten. Sindsdien ging mosterd van generatie op generatie over via de Egyptenaren, de Grieken en de Romeinen tot vandaag de dag. Van in het begin werd mosterd niet alleen als smaakversterker gebruikt maar ook voor zijn therapeutische eigenschappen (wonden, scheurbuik, ). Tijdens de Middeleeuwen verdiende mosterd zijn sporen. Het verbruik ervan nam toe eens de koninklijke hoven het ontdekten.
Vanaf de 17de eeuw was mosterd onlosmakelijk verbonden met de stad Dijon. Deze band heeft drie oorzaken: eerst en vooral vond je in Dijon een overvloed aan wijnen waarvan je verjus kunt maken (dit is een bitter sap dat bij het persen van de druiven vrijkomt en een basisingrediënt vormt voor mosterd.). Vervolgens leverden de immense wouden in de streek de steenkool die noodzakelijk was voor het kweken van mosterdzaadjes. En tot slot leidde men aan het hof in Bourgogne een eerder saai leventje en de Hertogen van Bourgogne raakten niet uitgepraat over voedingswaarden en de therapeutische krachten van mosterd. Mosterd maakte dan ook steeds deel uit van hun banketten.
De benaming Dijonmosterd, die nu nog steeds gebruikt wordt, verwijst veeleer naar een fabricageproces dan naar een plaats. De regels van de kunst voor een dergelijk procedé zijn: een mosterd die uitsluitend bestaat uit een mengeling van zwarte en bruine zaadjes, die versterkt worden door de verjus; het droge product vormt minstens 28% van het eindproduct en na filteren blijft er maximaal 2% onzuiverheden over. RVH.
Brouwerij Dubuisson lanceert zijn Bush de Nuits cuvée 2010. Het exclusieve karakterbier op basis van op gebruikte wijnvaten gerijpte Bush de Noël komt slechts één maal per jaar in beperkte hoeveelheid op de markt. Bush de Nuits is een complex rood-amber bier met fijne wijntoetsen en aromas van rode vruchten.
Bush de Nuits mag gerrust een unicum genoemd worden in de bierwereld. Het heeft dan ook weinig gemeen met andere bieren. Dat dankt het aan het lange en aparte productieproces dat de Bush de Noël die aan de basis ligt van de Bush de Nuits compleet transformeert. Het resultaat is een bier dat evolueert en complexe smaken en aromas ontwikkelt. Daarom is het ook minder constant in zijn smaak dan andere bieren en krijgt Bush de Nuits de toepasselijke benaming met jaarvermelding cuvée 2010 mee.
Er was eens
Het begon allemaal tijdens een vakantie van Hugues Dubuisson in de Bourgognestreek in 2006. De Waalse brouwer van de achtste generatie kocht er op een veiling bij Hospices de Nuits een vat Nuits-Saint-Georges 1er Cru. De inhoud ervan liet hij op flessen trekken door een bevriende wijnbouwer. Hij kwam toen op het idee om het lege vat te vullen met Bush de Noël en die gedurende zes maanden een tweede gisting op het vat te geven. De werking van de biergisten, de nog aanwezige wijngisten en de tanines van het houten vat misten hun effect niet. Ze gaven het bier een lichtere kleur en verrijkten het met subtiele wijnaromas. Daarna werd de Bush de Nuits gebotteld en kreeg het gedurende twee weken een derde gisting op de fles in een warme kamer.
Het resultaat van dit experiment was uiterst geslaagd. Daarom besliste de brouwerij in 2007 om 25 lege wijnvaten Nuits-Saint-Georges aan te kopen en op grotere schaal te produceren (7.000 flessen). Het jaar nadien werden 12.000 flessen Bush de Nuits op het publiek losgelaten. In een mum van tijd zat Dubuisson door de voorraad heen. De productie van het succesvolle gerstenat werd daarom opgedreven tot 15.000 flessen in 2009. Eind augustus lanceert Brouwerij Dubuisson 21.500 flessen van de Cuvée 2010, waarvan een deel bestemd is voor export naar de Verenigde Staten.
Bush de Nuits Cuvée 2010 is verkrijgbaar bij de brouwerij zelf, bij de betere bierspeciaalzaak en vanaf november bij Delhaize en Carrefour.
Brouwerij Dubuisson kent een rijke geschiedenis die de brouwerij een authenticiteit geeft waar de meeste brouwerijen alleen van kunnen dromen. Het is de oudste brouwerij van Wallonië en een van de oudste en meest authentieke van België. Het was Joseph Leroy, de voorvader van de huidige bedrijfsleider Hugues Dubuisson, die in 1769 de brouwactiviteiten in Pipaix startte. Acht generaties later is Brouwerij Dubuisson nog steeds op dezelfde plaats gevestigd.
In 1933 ziet het bekende Bush bier (Engelse vertaling van Bière Dubuisson) het licht.
Sindsdien is het recept ongewijzigd gebleven, waardoor het een van de oudste Belgische bieren is dat nog steeds verkocht wordt. In de jaren 1990 breidt het gamma uit met Bush de Noël, Bush Blonde, Cuvée des Trolls en Bush de Nuits. De bieren van Dubuisson worden geëxporteerd over gans de wereld. RVH.