We zien het al een tijdje gebeuren: wat ooit hip en in was, komt na een hele poos terug tevoorschijn alsof het brand new is. Vroegere successen scoren wéér, zij het dan in andere materialen of kleuren, of op een totaal andere manier gecombineerd. Ook in de interieurwereld herkennen we dit fenomeen. Arte stelt een paar nieuwe collecties voor: hyperactueel maar met een overduidelijke knipoog naar de seventies.
Met Lagoongaan we meteen de Engelse toer op. Van bij de eerste aanblik zie je dat deze nieuwe collectie bruist van leven. Een explosie van vreugde. De basis lijkt een ruwe faux-uni met grof geweven structuur, alsof hier jutezakken bedrukt werden. De kleuren lijken getamponneerd, ze zijn gewild wat losser en onscherper van lijn en de motieven zijn ronduit uitbundig. Met leuk aan deze collectie is dat er een bijhorende stoffencollectie is, waarmee je de gekozen interieurlijn volledig kunt doortrekken.
Mendhi verwijst naar een oude Indische en manuele schildertechniek en is een bijzonder elegante en klassiek geïnspireerde collectie met een erg hedendaagse uitstraling. De eenvoud zelve, maar zo apart. De collectie is een perfecte mix van bijna effen varianten en dessins.
De collectie Indulgence is helemaal het einde. Als je de uitstraling hiervan ziet, moet je bijna een behoorlijke waauw onderdrukken. Noem het klassiek of hypermodern, alles hangt af van de context waarin he deze wanddecoratie gaar gebruiken. RVH.
Young budget homes, een toonaangevende Belgische bouwonderneming, heeft een nieuw systeem ontwikkeld voor het bouwen van passiefhuizen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van massief houten vakwerk met traditionele pen- en gatverbindingen. Dat maakt niet enkel verschillende stijlen en afwerkingen mogelijk, maar is bovendien een stuk vriendelijker voor de portemonnee.
Het passiefhuis komt overgewaaid uit Duistland en is in wezen een sterk doorgedreven variant van de laag-energiewoning. De bedoeling is om een behaaglijk binnenklimaat te creëren, zonder conventioneel verwarmingssysteem en/of airconditioning. Het gecertificeerd brutoverbruik voor koeling en ruimteverwarming ligt niet hoger dan 15kWh/m²/jaar. Daardoor is het mogelijk om in een passiefhuis 4 keer minder energie te verbruiken dan in een gemiddelde nieuwbouwwoning, en door recuperatie de energiefactuur met zelfs 90% te verminderen.
De prijs voor het bouwen van een passiehuis ligt gevoelig hoger dan die van een traditionele woning. Met de nieuwe constructiemethode probeert Young budget homes hier verandering in te brengen. Bijkomend pluspunt is dat de bouwheer dankzij een lagere energiefactuur tot 1500 kan besparen, een besparing van 30.000 op 20 jaar. RVH.
Waarom leven we zo snel? Waarom willen we staads wat anders? En waarom grijpen we zo graag terug naar oude materialen en technieken? Omdat het vaak knappe staaltjes zijn van puur vakmanschap met een tijdloos resultaat.
Lincrusta® is een unieke vorm van wanddecoratie. Het is een soort behang, op rol verkrijgbaar en met een speciale lijm aan te brengen, maar bij het eindresultaat zou je zweren dat het om stucwerk gaat. Het is een eeuwenoud concept generaties lang gebruikt voor de aankleding van stijlvolle interieurs. Tot het op een bepaald moment compleet in de vergeethoek raakte. Maar vandaag is het actueler dan ooit en zijn er zoveel motieven en special effects mogelijk, dat het best wel eens een nieuwe rage zou kunnen worden.
Op kwaliteitsvlak een topper, Lincrusta® is gemaakt van uitsluitend natuurlijke grondstoffen, een speciale mix van houtpulp, was en lijnzaadolie, en het wordt sterker met de jaren. Precies door de verf die erop aangebracht wordt, is het vormvast, stevig en stootbestendig.
De klassieke motieven zijn gebleven, maar de collectie is intussen uitgebreid met een aantal gloednieuwe dessins die nog meer mogelijkheden bieden voor een interieur met een bewuste retrostijl. Er zijn gotische, Georgische en byzantijnse motieven, bij sommige tekeningen herken je renaissancemotieven of zie je dat er inspiratie gevonden werd in de empirestijl.
Lincrusta® is niet alleen voor klassieke toepassingen. Met een beetje creativiteit kan je er ook in een modern interieur leuke dingen mee doen. De jongere motieven zijn iets minder uitgesproken, maar hebben wel iets aparts met hun originele motieven van linnen, houtnerven, opgerold touwen en gevlochten zeegras, suikerrietstokken of andere grillige of asymmetrische prints.
De wasruimte is het hart van elke badkamer. Of die ruimte nu groot of klein, lang of smal is, een stijlvolle wastafel geeft elke badkamer meer klasse en verfijning. Vooral in kleine badkamers is een praktisch formaat niet langer voldoende. Hoe kleiner de afmetingen, hoe groter de eisen die aan de vormgeving worden gesteld.
De Vero-handwasbak is een meesterwerk van heldere vormen. Met de strakke geometrie van een rechthoek als uitgangspunt haalt deze wasbak zijn opmerkelijke vormgeving uit de wisselwerking tussen zijn afmetingen. De geringe diepe van slechts 23 cm en de breedte die het dubbele bedraagt, maken dit tot een ideale wasbak als de ruimte schaars is, terwijl er aan de zijkant toch voldoende plaats is voor voorgeboorde kraangaten en een zeephouder.
Gracieuze sierlijkheid is het kenmerk bij uitstek van de Bacino-wasbak. Bacino is trouwens het welluidende Italiaanse woord voor kom. En het product is even gedistingeerd als de naam: een eenvoudige waskom, door Duravit vormgegeven in drie modellen. De eenvoudige complexloze vormen bieden alle ruimte aan onovertroffen comfort: de genereus bemeten kommen zijn uiterst gebruiksvriendelijk.
Uit welke hoek je ook kijkt: 2nd floor is een en al geavanceerde elegantie. De ruimte binnenin contrasteert met de beperkte hoogte die dan weer perfect aansluit bij de verfijnde uitwendige vormen. In combinatie met het meubel geeft het wasbekken al zijn charme prijs: het is optisch van de toilettafel gescheiden door een schaduwspleet, zodat de kermaiek letterlijk boven het meubel lijkt t zweven. RVH.
Durlet, de Belgische fabrikant van lederen zitmeubilair, wordt dit jaar 40. En viert dat met discretie en stijl, zoals we van het huis gewend zijn.
Op Interieur 06 stelde Durlet enkele nieuwigheden voor, waarvan de eerste op een bijzondere manier de veertigste verjaardag markeert: een nieuwe sofa én een nieuwe relaxfauteuil van Anita Schmidt, een ontwerpster met wie Durlet al sinds de oprichting samenwerkt. De sofa heeft een opklapbare rug, die als hoofdsteun dienst doet. Ook de armleuningen zijn verstelbaar. Al die functionaliteit heeft een zeer eigentijdse vorm gekregen. De sofa bestaat uit een zwevend geplaatste rechthoekige basis bovenop twee metalen poten. Op die basis rusten zitkussens en licht gebogen arm- en rugleuningen die uitlopen in een spitse naad. Ook de zitkussens lopen uit in deze spitse afwerking.
De relaxfauteuil heet Saxon. Hij oogt zeer slank, en is daarom perfect in elk interieur te integreren. Niet onbelangrijk, omdat de meeste relaxfauteuils in bestaande salons worden bij geplaatst. De fauteuil heeft geen zijbanden, maar voor- en achterkant zijn met een platte naad aan elkaar verbonden.
Roderick Vos,ontwierp een archetypische sofa, een oervorm waar iedereen aan denkt die het woord sofa hoort. Eigenlijk heeft hij zichzelf gedwongen om zo min mogelijk te ontwerpen. Zo werd Bibo een sofa- en fauteuilprogramma dat er tegelijk heel nieuw en ook vertrouwd uitziet.
De Spin van ontwerper Alfredo Häberliheefteen uitgesproken stijl en karakter. Het zitvlak steekt ver uit over de voet, en dat geeft een zekere lichtheid aan het ontwerp. De H-vormige basis voegt er een extra grafisch detail aan toe. Het zeteltje draait op zijn voet, maar veert steeds terug naar zijn uitgangspositie. Subtiel maar belangrijk detail: de T-naad, die met mate gebruikt werd, geeft een bijzonder cachet aan het model. RVH.
Tara .Logic, de verbinding tussen lichaam en geest
De Tara .Logic gebaseerd op de vormentaal van de Tara Classic eenhendelmengkraan, is qua design bewust uitgerekt en geverticaliseerd, ook door het weloverwogen weglaten van een rozet, waardoor de lijnvoering nog slanker overkomt. Zo ontstaat een nieuwe, minimalistische verticaliteit die zich op de architectuur en vormgeving van de badkamer laat overdragen. Nadat bij MEM en vervolgens bij LULU spiritualiteit respectievelijk zinnelijkheid voorop stonden, is dat bij Tara .Logic de fitness. RVH.
Misschien is de verleiding wel gemaakt om eraan toe te geven? Dit motto hield Karl Lagerfeld vast en zeker in het achterhoofd bij de creatie van de nieuwe collectie Pocket Canderel.
5 Péchés Mignons ofte zoete zonden, uitgedacht en in beeld gebracht door Karl Lagerfeld: Onbeschaamheid, Bekoring, Verleiding, Genot; Gulzigheid, een ware fotogalerij met verfijnde, kleurrijke protretten om meteen te verzamelen. De exclusieve hyperesthetische collectie die 5 zonder weergeeft bestaat uit echte kunstwerkjes.
Onbeschaamdheid gaat gepaard met lef en jeugdigheid, Bekoring: het engelengezicht van Eva toen ze de verboden vrucht vasthield, Genot is onze trouwe metgezel, de motor van ons bestaan, Gulzigheid roept het beeld op van een onbezorgde lijn, terwijl Verleiding, de Lagerfeld-vrouw met de perfecte lijn afbeeldt, naarstig op zoek naar een superondeugende Pocket.
De Pockets van Canderel bevatten 80 zoetjes, elk met de zoetkracht van een klontje suiker en maar 0.1 calorieën. RVH.
Van 21 tot 25 november is Maison de la France naar jaarlijkse traditie met talrijke partners aanwezig op de 13de editie van Salon Zenith, het vakantiesalon voor levensgenieters vanaf 50 jaar. Liefst 35 Franse partners (regios, departementen, steden ) zullen bezoekers verwelkomen op een oppervlakte van 850 m² in Paleis 3 van Brussels Expo (Heizel).
Senioren kunnen er ideeën sprokkelen voor hun volgende vakantie in Frankrijk, hun favoriete bestemming. Inderdaad, 20,2 % van alle vakantiegangers die ouder zijn dan 55, kiest voor Frankrijk als vakantiebestemming. (Bron: WES-studie, uitgevoerd tussen april 2004 en maart 2005).
Eregast in het Frankrijkdorp:
de Vakantiedorpen
De Franse vakantiedorpen zijn dit jaar eregast in het Frankrijkdorp. Zij tonen hun aanbod op het hele Franse grondgebied.
De Belgen en de Franse vakantiedorpen
Volgens een onderzoek, uitgevoerd bij de vakantiedorpen, zijn de Belgen en de Luxemburgers de belangrijkste buitenlandse klanten in de vakantiedorpen en steken met kop en schouder uit boven andere nationaliteiten. In 2005 vertegenwoordigden de Belgen tussen 46 en 86 % van het buitenlandse cliënteel volgens de ondervraagde vakantiedorpen.
Het toeristische aanbod van de vakantiedorpen op Zenith
De Franse vakantiedorpen liggen verspreid over het hele land. Alles bijeen zijn er meer dan 550 comfortabele vakantieplaatsen. Het label Loisirs de France = een engagement voor een kwaliteitsvolle dienstverlening. Er zijn gemeenschappelijke normen uitgewerkt voor elk van de vakantiedorpen, zodat een zeker kwaliteitsniveau kan geboden worden, zowel wat betreft de dienstverlening, het milieu, als de uitrusting en de infrastructuur.
De troeven van een verblijf in een vakantiedorp
Activiteiten die aangepast zijn aan elke leeftijdsgroep (openluchtactiviteiten: wandelen, mountainbike, tennis, ski ). Animaties (culturele ontdekking van de streek, ateliers, spelen, spektakels, sportieve activiteiten, enz.). Opvang voor de kinderen: specifieke animaties voor de kinderen (alle vakantiedorpen bieden gratis en vrij toegankelijke animaties; sommige dorpen zijn speciaal aangepast voor jonge kinderen. Infrastructuur voor sport en vrijetijdsbesteding (speelpleinen voor alle leeftijden, zwembad ).Verschillende logiesformules voor individuele gasten (van 2 tot 9 personen) of groepen: appartementen, bungalows, gîtes.Keuze tussen vol- of halfpension, of gewoon huurformule.Uitrusting voor seminaries en meetings.
Gastronomie en animaties op het Salon
Het restaurant van het Frankrijkdorp legt het accent voor zijn menus op typisch Franse smaken. U kunt er heerlijke regionale specialiteiten proeven en er worden ook gerechten aangeboden onder de noemer Gezondheid.
Praktische Informatie
Salon Zenith
Wanneer? Van 21 tot 25 november 2006 van 10 tot 17 uur
Waar ? Paleis 3 van het Tentoonstellingspark van Brussel
Op zondag 19 november gaat restaurant De Kapblok Dilbeek, net als vorig jaar, op jacht. Gastronomen en fijnproevers kunnen er terecht voor een aangepast jachtmenu, hetzij in een feilloos 4 gangen menu, hetzij in een iets uitgebreider 6 gangenmenu. Men kan zowel reserveren voor het menu en dan zelf de wijn kiezen, als voor een all-in formule waarin champagne, wijn, water en koffie zijn begrepen. rvh.
Restaurant De Gouden Muts in Aarschot biedt tot 30 december ek. een wild-wintermenu in een 4- of 5-gangenuitvoering met vrije keuze voor aangepaste wijnen. Er is onder meer een huisgerookte fazantenborst met grondwitloof, een cappuccino van witloof met gerookte everzwijnfilet en hazenrug en hertekalfnootjes met poivrades. Een pousse surprise in 4 verschillende chcocoladesoorten geldt als sluiter. RVH.
De 29ste editie van het Internationaal Salon voor Vakantie, Toerisme & Caravanning in Antwerpen gaat van start op vrijdag 26 januari 2007 en loopt tot en met woensdag 31 januari 2007, beurs die doelbewust kiest voor kwaliteit en een gevarieerd aanbod. Net als bij de vorige uitgave werd ook nu het aantal dagen op 6 gehouden. Een bewuste keuze.
Organisator Sinva Exhibitions kreeg vorig jaar niets dan positieve reacties op de beslissing om de duur van de beurs terug te brengen tot 6 dagen. Het is een internationale trend, aldus organisator Emmanuel Rubens. Collega-beursorganisatoren in binnen- en buitenland opteren eveneens voor kortere salons. Daarmee komen we tegemoet aan de vraag van de exposanten en dan vooral van de bureaus voor toerisme.
Exposanten hebben baat bij een doelgericht, geïnteresseerd publiek. Ook hier wordt de vernieuwing verder gezet, aldus Emmanuel Rubens: Sedert vorige editie maken we er werk van het beter geïnformeerde publiek te bereiken. Met het gerichte beursaanbod bezoeken heel wat interessante doelgroepen het Vakantiesalon.
Gastland Kroatië pakt zijn deelname aan het salon bijzonder dynamisch aan met een engagement dat verder gaat dan enkel de aanwezigheid op de beurs zelf. De centrale stand van Kroatië in hal 4 van Antwerp Expo zal voor vele bezoekers trouwens een verrassende ontdekking zijn van de vele vakantiemogelijkheden die bekende en minder bekende regios van het land bieden.
Inspelend op de actuele trend naar meer outdoorvakanties, is er een uitbreiding van het aanbod camping, caravanning en motorhomes.En ook liefhebbers van de duiksport op reis vinden op het Internationaal Vakantiesalon Antwerpen een schat aan informatie. RVH.
29ste editie van het Internationaal Vakantiesalon Antwerpen
Gastland Kroatië
Van vrijdag 26 januari t.e.m. woensdag 31 januari 2007.
Antwerp Expo Jan Van Rijswijcklaan 191 2020 Antwerpen
Alle dagen open van 10.00 tot 18.00 u
!!! Nocturnes op vrijdag 26 en dinsdag 30 januari:open van 12.00 tot 21.00 u !!!
Ervaar echte teamgeest tijdens een ijshockeyevement
Dolce Bad Nauheim, in Duitsland, een van de bestemmingen van de groep Dolce International, lanceert een nieuwe formule met een origineel incentiveprogramma voor bedrijven: Go Wild on Ice, of Leef u uit op het ijs. Het programma is vooral bestemd voor groepen die een actieve en originele teambuildingactiviteit willen beleven. Een van de troeven van de formule is dat ze de deelnemers echte teamgeest laat ervaren via een spannend ijshockeyevenement.
De formule Go Wild on Ice omvat een volledig trainingsprogramma voor groepen tot maximaal 45 personen door een tot drie leden van het lokale ijshockeyteam Rote Teufel ( Rode Duivel), toegang tot alle installaties van het stadion, inclusief de kleedkamers en alle nodige uitrusting.
U verblijft in hotel Dolce van Bad Nauheim, dat vanop een heuvel uitkijkt over dit pittoreske Duitse stadje. In het hotel kunt u genieten van de Spafaciliteiten, een overdekt zwembad, een diner in een van de twee restaurants vooraleer u zich terugtrekt in een van de 159 kamers. Het hotel beschikt over 27 vergaderzalen en dat maakt het programma ook geschikt voor teambuildingactiviteten tijdens groepsbijeenkomsten. RVH.
Onder het voorzitterschap van Alain Ducasse lanceert de keten andermaal een interessante nieuwigheid. In niet minder dan 538 charme-adressen kan men zijn vrienden vergasten op een unieke belevenis. De nieuwe traditionele cadeaubons zijn verkrijgbaar vanaf een waarde van 40, het aanbod escapades bevat 4 keuzemogelijkheden en dit vanaf 150 voor 2 personen, een fijnproeverbord kan worden aangeboden vanaf 120 voor twee terwijl echte fijnproevers graag bij hun geliefkoosde chef een kookles volgen. Hier zijn tal van suggesties beschikbaar vanaf 95 per persoon.
Onbeperkt genieten van een overheerlijke keuken is het motto van Alain Ducasse. Met de nieuwe cadeaubons kan men dit genot zeer eenvoudig naar vrienden en kennissen uitbreiden. RVH.
Het Brussel-Wallonië Convention Bureau van het Office de Promotion de Wallonie et de Bruxelles (OPT) pakt uit met de gids Experience Wallonia. Your Incentive Guide to Southern Belgium. Deze dienst van het OPT promoot Wallonië en Brussel op de nationale en internationale markt als bestemming voor zakenreizen, congressen en professionele evenementen.
Activiteiten in 6 categorieën
De nieuwe gids is een handige leidraad voor zakenlui die op zoek zijn naar ludieke, culturele en motiverende activiteiten voor hun bedrijf. De algemene info vindt u er in vier talen, de details over de activiteiten in het Engels in het Frans. De overzichtelijke brochure deelt de bedrijfsactiviteiten in 6 categorieën in: challenge/team building, sportactiviteiten, wellness en thermalisme, self development training, cultuur en team building in de keuken.
Wallonië, een bruisende bestemming!
Experience Wallonia maakt duidelijk waarom bedrijven voor het zuidelijke deel van België moeten kiezen voor hun speciale activiteiten. Er is voor ieder wat wils. Wallonië betekent natuur, een rijk patrimonium, buitensportactiviteiten enz. Bovendien biedt het zakentoerisme in Wallonië een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Daarnaast promoot het OPT ook het zakentoerisme in Brussel. Onze hoofdstad is uitstekend gelegen in het hart van Europa en staat voor kunst, cultuur en gastronomie. RVH.
British Airways biedt Club World reizigers tijdelijk de mogelijkheid om de zeer exclusieve eerste klasse FIRST te ervaren. Iedereen die een Club World ticket heeft geboekt vóór 31 december 2006 en reist vóór 31 maart 2007 komt voor deze upgrade in aanmerking op één van de enkele reizen van een retourvlucht.
Alle voordelen van FIRST liggen binnen handbereik.
Sneller door de douane, toegang tot de exclusieve lounges, en uiteraard een sublieme service aan boord. Zo kan men in een, bijna privé, afgeschermde zitplaats werken, slapen en à la carte eten wanneer het uitkomt. Het menu is met zorg samengesteld door British Airways eigen culinary council waarin onder meer de befaamde chefkok Michel Roux plaatsneemt. Bij het eten kan men genieten van een speciaal voor FIRST geselecteerde wijn of champagne. De stoel kan worden omgetoverd tot een bed van maar liefst 2 meter lang. Het cabinepersoneel in FIRST is speciaal opgeleid en biedt discretie en een hoog niveau van service.
De Club World tickets die in aanmerking komen voor een upgrade naar FIRST dienen vóór 31 december 2006 geboekt te worden bij een reisagent of het reserveringsnummer 02- 7173217. RVH.
VLM Airlines behaalt in september 100% punctualiteit op de route Brussel London City
Alle vluchten van VLM Airlines met vertrek vanuit Brussel naar London City vertrokken op tijd. Hiermee bevestigt de regionale luchtvaartmaatschappij haar sterke reputatie als stipt transportmiddel voor de zakenreiziger.
VLM Airlines sluit de maand september af met sterke punctualiteitcijfers, in vergelijking met haar concurrenten, waaronder 100% stiptheid op het traject van Brussel naar London City. Dit houdt in dat alle vluchten op het traject Brussel London City vertrokken binnen de 15 minuten van de geplande vertrektijd.In 2004 bekroonde deUK Civil Aviation Authority VLM Airlines met 89% als de meest stipte maatschappij die van en naar het Verenigd Koninkrijk vliegt. Vorig jaar deed VLM Airlines nog beter met een punctualiteitsgraad van 91,7%, ondanks een aanzienlijke verhoging van het aantal vluchten.Op de route London City Brussel behaalde VLM Airlines een puntualiteit van 94.44%
De ononderbroken ijver van VLM Airlines om zijn passagiers betrouwbare en tijdbesparende diensten aan te bieden wordt alweer bevestigd. Vooral de lijn Brussel-London City scoort sterk waarbij we met een punctualiteit van 100% concurrenten als Eurostar ver achter ons laten, aldus Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines.
Elke weekdag biedt VLM Airlines momenteel 50 vluchten aan vanuit London City Airport naar tien bestemmingen. Ook vanuit Antwerpen staat het personeel in voor een stipte verbinding, met ruim 94% van alle vluchten die tijdig vertrokken in september. De frequentie tussen Antwerpen en London City werd sinds 18 september verhoogd naar 7 vluchten per weekdag, en vanaf 30 oktober start VLM Airlines met een directe verbinding tussen Antwerpen en Manchester.
Met de opening van de nieuwe 'Docklands Light Railway'-verbinding kunnen reizigers nu in amper 22 minuten vanuit het financiële district van Londen de luchthaven bereiken. Inchecken duurt op London City Airport nauwelijks 15 minuten waardoor reizigers in minder dan 45 minuten nadat ze hun kantoor hebben verlaten, al in het vliegtuig zitten.
VLM Airlines in profiel
VLM Airlines is actief sinds 1993 en biedt lijndiensten aan vanuit Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Jersey, Isle of Man, Liverpool, Luxemburg, Manchester, Rotterdam met bestemming London City. Vanuit Rotterdam worden er ook dagelijkse vluchten aangeboden naar Hamburg. In de zomermaanden worden rechtstreekse vluchten aangeboden op de Kanaaleilanden vanuit Rotterdam en tevens van Antwerpen naar Manchester (vanaf 30 oktober 2006). Hiernaast organiseert VLM Airlines een groot aantal bedrijfscharters naar uiteenlopende bestemmingen in Europa. De onderneming genereerde over 2005 voor de achtste keer op rij winst en heeft 419 personen in dienst. Het totaal aantal passagiers van VLM Airlines nam tussen 2004 en 2005 met 12 % toe tot 625.300. In januari 2006, kreeg VLM Airlines de titel van Regional Airline of the Year uitgereikt door het magazine Air Transport World. RVH.
Invloed van Vincent van Gogh op Expressionisme te zien in Van Gogh Museum
Met topstukken van onder anderen Ernst Ludwig Kirchner, Max Pechstein, Wassily Kandinsky, Paul Klee, Alexej von Jawlensky, Gustav Klimt, Egon Schiele, Oskar Kokoschka en Vincent van Gogh
Van 24 november 2006 tot en met 4 maart 2007 presenteert het Van Gogh Museum, in samenwerking met de Neue Galerie in New York, de tentoonstelling Vincent van Gogh en het Expressionisme. Voor het eerst wordt op grote schaal de belangrijke invloed van Vincent van Gogh (1853-1890) op de Duitse en Oostenrijkse expressionisten getoond. De bijna 100 schilderijen en werken op papier komen voor een deel uit de collecties van het Van Gogh Museum en de Neue Galerie in New York, met aanvullingen uit belangrijke buitenlandse musea en privé-collecties. USG People is hoofdsponsor van deze tentoonstelling.
De invloed van Van Gogh is zichtbaar in veel expressionistische werken. De pure, felle kleuren van zijn schilderijen werden door veel expressionisten als basis genomen voor hun eigen kunst. Daarnaast waren ook Van Goghs zeer nadrukkelijke penseelstreek en zijn contrastrijke kleurcombinaties van grote betekenis. Door het combineren van werken van Van Gogh met die van de jonge expressionisten, wordt de invloed duidelijk zichtbaar gemaakt. Originele brieven, tentoonstellingscatalogi van voor 1914 en een audiovisuele presentatie maken het verhaal compleet. De tentoonstelling is ingedeeld in vier verschillende themas: Van Gogh en Die Brücke, Van Gogh en Der Blaue Reiter, Van Gogh en Wenen en tenslotte Van Gogh en het (zelf)portret.
Het Grand Casino Brussels organiseert op vrijdag 17 november aanstaande een WEERGALOZE vrouwenavond: Grand Ladies Night.
In de betoverende sfeer van het casino worden de bezoeksters vanaf 20utot middernacht in de watten gelegd met speciale activiteiten voor hen alleen. Het programma belooft onder andere stomend spektakel met The Fool Monty, een unieke en verleidelijke stripteaseshow door verschillende spetters in hun fraaiste ornaat. Regie en choreografie worden verzorgd door de internationaal vermaarde Marc Bogaerts (Praga Khan, Cirque du Soleil...).
Een volle 20 minuten lang (en meerdere keren op de avond!) is het genieten van voormalig Mister Univers Bill Richardson (VS) als oliemagnaat, Rudi Claessens (B) als wit geüniformeerd marine-officier en Sasha Del Sal (It) als bouwvakker. Ook op de dansvloer springen de vonken eraf, want de Colombiaanse sterdanser Oscar Bonilla en zijn 9 professionele assistenten geven 3 keer 40 minuten les in salsadansen.
Naast deze lichamelijke activiteiten is er ook gelegenheid tot ontspanning. Zo is het de hele avond mogelijk (voor wie wil!) om sigaren te proeven. Zelfs het uiterlijk komt aan bod: 4 meertalige mode-adviseurs voorzien alle dames graag van persoonlijk advies over de kleding die het beste bij hen past.
Tussen de bedrijven door worden de zinnen gestreeld met zwoele loungemuziek.
Een avond om naar uit te kijken Heren zijn welkom in het casino, maar op 17 november hebben de dames het voor het zeggen! RVH.
Grand Casino Brussels - Duquesnoystraat14 1000 Brussel
Vacansoleil Camping Holidays heeft de Engelse touroperator Ian Mearns overgenomen. Met deze overname verstevigt Vacansoleil haar marktaandeel in het Verenigd Koninkrijk.
Ian Mearns Holidays is een touroperator met een hoofdkantoor in Burford in Oxfordshire. Het bedrijf is 21 jaar geleden opgericht en heeft een jaarlijkse omzet van £ 1 miljoen. Ian Mearns Holidays is gespecialiseerd in kampeervakanties naar Frankrijk en heeft 6 fulltime medewerkers en 16 parttimers.
Vacansoleil Camping Holidays is marktleider op het gebied van luxe kampeervakanties in de Benelux en Denemarken, met een hoofdvestiging in Eindhoven. Vacansoleil heeft verkoopkantoren in 8 Europese landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk. De Ian Mearns vakanties worden daar ondergebracht. Naast de Engelstalige Vacansoleilbrochure wordt ook de Ian Mearnsbrochure in het Engelse kantoor uitgegeven. Hiermee kan Vacansoleil zijn klanten in Engeland met zowel Vacansoleil als Ian Mearns Holidays een grotere productkeuze aanbieden.
Ambitieus groeiplan moet marktaandeel in België fors verhogen
Vacansoleil, de reisorganisatie voor kwaliteitsvolle kampeervakanties, is in volle bloei. Voor de verdere uitbouw doorheen heel Europa wordt een ambitieuze, doelgerichte en strategische visie gehanteerd. Daarin past het plan om 200 à 300 miljoen euro te investeren in de uitbouw van een eigen campingnetwerk. Bovenop deze inspanningen worden er systematisch extra marketingmiddelen vrijgemaakt om het marktaandeel in een bepaald land uit te breiden. Na het thuisland Nederland is nu België aan de beurt.
Grote investering voor uitbouw eigen campingketen
Vacansoleil staat momenteel bekend als aanbieder van kwalitatieve campingfaciliteiten. Hiervoor doet de reisorganisatie beroep op een netwerk van zowat 320 campings in heel Europa. Ze hebben als gemeenschappelijk kenmerk dat ze allen voldoen aan de hoge kwaliteitseisen op vlak van verblijfsaccommodatie (o.a. luxe stacaravans), sanitaire voorzieningen, recreatieve faciliteiten, horeca-gelegenheden, enzovoort
Om dit aanbod verder te verruimen en de controle op de gestandaardiseerde kwaliteitsnormen in eigen handen te houden, richt Vacansoleil nu een eigen keten van campings op. Heel concreet heeft de directie groen licht gegeven om - verspreid over gans Europa - 30 tot 35 campings aan te kopen. Deze locaties zullen vervolgens grondig gerenoveerd worden, zodat ze allen aan de strenge criteria voldoen en de vlag van Vacansoleil waardig kunnen hijsen.
Met de uitbouw van deze eigen campingketen is een investering gemoeid van 200 à 300 miljoen euro. De camping Le Chêne Gris nabij Parijs en een vergelijkbare locatie in Zuid-Frankrijk (Provence) zijn de eerste 2 campings die in het kader van dit project inmiddels al werden aangekocht.
Via de televisiezender Vitaya gaat Vacansoleil in december 2006 van start met een programma over kamperen. Onder de naam 'Camping Life' wordt een human-interest-reeks uitgezonden over het dagdagelijkse leven op het kampeerterrein.
Nieuwe bestemmingen
De eerste resultaten van deze extra inspanningen op de Belgische markt, zullen zichtbaar zijn in de boekingen voor volgende zomer. Het aanbod in de catalogus die in november verschijnt, werd alvast uitgebreid met maar liefst 44 nieuwe bestemmingen, verspreid over 10 landen. RVH.