xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Vacansoleil investeert in eigen campingketen
Ambitieus groeiplan moet marktaandeel in België fors verhogen
Vacansoleil, de reisorganisatie voor kwaliteitsvolle kampeervakanties, is in volle bloei. Voor de verdere uitbouw doorheen heel Europa wordt een ambitieuze, doelgerichte en strategische visie gehanteerd. Daarin past het plan om 200 à 300 miljoen euro te investeren in de uitbouw van een eigen campingnetwerk. Bovenop deze inspanningen worden er systematisch extra marketingmiddelen vrijgemaakt om het marktaandeel in een bepaald land uit te breiden. Na het thuisland Nederland is nu België aan de beurt.
Grote investering voor uitbouw eigen campingketen
Vacansoleil staat momenteel bekend als aanbieder van kwalitatieve campingfaciliteiten. Hiervoor doet de reisorganisatie beroep op een netwerk van zowat 320 campings in heel Europa. Ze hebben als gemeenschappelijk kenmerk dat ze allen voldoen aan de hoge kwaliteitseisen op vlak van verblijfsaccommodatie (o.a. luxe stacaravans), sanitaire voorzieningen, recreatieve faciliteiten, horeca-gelegenheden, enzovoort
Om dit aanbod verder te verruimen en de controle op de gestandaardiseerde kwaliteitsnormen in eigen handen te houden, richt Vacansoleil nu een eigen keten van campings op. Heel concreet heeft de directie groen licht gegeven om - verspreid over gans Europa - 30 tot 35 campings aan te kopen. Deze locaties zullen vervolgens grondig gerenoveerd worden, zodat ze allen aan de strenge criteria voldoen en de vlag van Vacansoleil waardig kunnen hijsen.
Met de uitbouw van deze eigen campingketen is een investering gemoeid van 200 à 300 miljoen euro. De camping Le Chêne Gris nabij Parijs en een vergelijkbare locatie in Zuid-Frankrijk (Provence) zijn de eerste 2 campings die in het kader van dit project inmiddels al werden aangekocht.
Via de televisiezender Vitaya gaat Vacansoleil in december 2006 van start met een programma over kamperen. Onder de naam 'Camping Life' wordt een human-interest-reeks uitgezonden over het dagdagelijkse leven op het kampeerterrein.
Nieuwe bestemmingen
De eerste resultaten van deze extra inspanningen op de Belgische markt, zullen zichtbaar zijn in de boekingen voor volgende zomer. Het aanbod in de catalogus die in november verschijnt, werd alvast uitgebreid met maar liefst 44 nieuwe bestemmingen, verspreid over 10 landen. RVH.
|