Het Voedingssalon is ontegensprekelijk de grootste verwenbeurs van België en loopt dit jaar van 6 tot 21 oktober in Brussels expo.
Met zijn 160.000 bezoekers is deze Beurs voor voeding en comfort de derde grootste van het land. Dit succes is te verklaren vanuit het feit dat de Belg houdt van lekker eten en drinken,anderen en zichzelf verwennen, maar evenals van gezellig en comfortabel wonen. Dit jaar nemen meer dan 350 exposanten deel aan de beurs.
De 78ste editie van deze beurs creëert 4 zones die 4 aparte leefwerelden uitstralen. De zone Voeding is een gevarieerde wandeling doorheen de wereld van de eigentijdsegastronomie en aanverwante onderwerpen. De zone Comfort bundelt alles wat de bezoeker nodig heeft om voor zichzelf te zorgen met als basisgedachte aangenamer en intenser te leven.
Alles wat men moet weten over mode en wellness, hoe men zichzelf en anderen kan verwennen, komt aan bod in de zone mode en beauty, terwijl de zone werelddorp een wereldje apart vormt met exotische muziek, kleurrijk mode en artisanale snuisterijen uit de vier windstreken.
Gastvrijheid en lekker eten en drinken krijgt binnen de zone voeding extra attentie in het degustatietheater. Hier kan de bezoeker elke dag genieten van een zestal proeverijen en kookdemonstraties allerhande. Kwaliteitsproducten worden hier op een creatieve manier verwerkt tot heerlijke proevertjes. De bezoekers aan het degustatietheater kunnen actief participeren, facet dat het segment voeding extra aantrekkingskracht meegeeft. RVH
Bistro LAnnexe in de Lesbroussartstraat in Elsene oogt een typisch Parijse bistro al zijn de invloeden van de bouchon lyonnais even duidelijk. De schotels die in dit eethuis worden aangeboden zijn dan ook so wie so franse specialiteiten.
Het interieur werd met opzet sober gehouden waarbij de rode deuren en raamlijsten voor een schril contrast zorgen met de vlekkeloos witte muren. Natuurhout is eveneens in overvloed aanwezig, o.m. in de houten bevloering van bar en eetzaal.
Het echtpaar Dayan bouwde dit eethuisje uit tot een plaats waar het goed toeven is. Gasten genieten er voluit van het rijke assortiment bereidingen dat zowel via de kaart, maar vooral via het symbolische schoolbord wordt aangeboden. Dit schoolbord vermeldt de dagsuggesties die onder andere afhankelijk zijn van het marktaanbod van de vroegmarkt van Rungis nabij Parijs. Met de rechtstreekse aanvoer vanuit dit paradijs van kwaliteitsproducten wil Raphael niet alleen de bindingen met de franse gastronomie verstevigen, maar evenzeer stijlvolle producten aanbieden. Naast de kaart is er voor de liefhebbers een oesterkraam, kraam dat eveneens door de voorbijgangers vaak wordt gefrequenteerd, en zorgt voor lekkere schaaldieren. Herbronning met een passie voor het goede eten noemt zakenman Raphael Dayan dit nieuwe initiatief met bovendien een knipoog naar de authentieke streekkeuken.
De keuken is het domein van chef Sebastien Willeme, geboren in Seoul, Zuid-Korea. Na zijn middelbare studies in België, startte hij een opleiding scheikunde, maar schakelde vrij snel over naar een opleiding Infobo, het vormingscentrum voor zelfstandige ondernemers in Ukkel. Hij vond hier zijn roeping en verrichtte onder andere stages in de restaurants Ventre Saint Gris, Surcour en het County House hotel. Bij de opstart van zijn professionele loopbaan, staat hij aan het fornuis van de Amerikaanse ambassade en nadien in Il Giardino, Les Enfants Terribles en Le Macon. Vooraleer hij hulpkok wordt in Brasserie Salviat, is hij vier jaar in dienst van traiteur LAutre Concept. Wanneer de Brasserie Salviat haar deuren sluit komt Sebastien opnieuw bij een traiteur terecht, maar wordt nadien herontdekt door Raphael Dayan en is thans chef-kok in LAnnexe.
LAnnexe is aldus Raphael Dayan, voortdurend feestvieren met de opvolging van de rugbyseizoenen, fanfaremuziek op 14 juli, de start van het oesterseizoen en de Beaujolais nouveau op de derde donderdag van november. RVH.
Zeer feestelijke momentenvoor de damesin Grand Casino Brussels zijn voortaan de trimesteriële « Grand Ladies Nights ». De eerste editie hiervan zal donderdag 18 october plaatsvinden. Misschien maar één keer in de drie maanden, maar iets ondeugender, worden deze avonden vol ongeduld verwacht ! Toppunt van de avond worden mannelijke stripteasers.
De sexy sfeer wordt doorgetrokken in de diverse workshops in het casino, waar de dames zich kunnen laten informeren over technieken van « relooking » , advies over kleding of de manier waarop men een harmonieus versierde tafel aankleedt en zelfs over ondeugende accessoires.
Zoals op de dinsdagavonden, bestaat het menu van de chef aan 28 met glaasje champagne vooraf, zijn er spelinitiaties en vele cadeaus te winnen op deze « sfeervolle » avonden. RVH.
Grand Casino Brussels Duquesnoystraat 14 1000 Brussel tel 02-289 11 35
Divine Cuisine werd opgericht op initiatief van Delitraiteur om in te spelen op de behoeften van de consumenten van kant-en-klare gerechten. Het bedrijf produceert een uitgebreid assortiment van hoogkwalitatieve klaargemaakte maaltijden.
De productie van individueel bereide kant-en-klare gerechten beantwoordt inderdaad aan de steeds preciezere eisen van de klanten en aan het gebrek aan structuur in de huidige manier van leven. De doelgroep bestaat vooral uit sociaal of professioneel actieve personen die weinig tijd hebben om te koken.In 2004 was het assortiment samengesteld uit ongeveer vijftig producten. In september 2007 telt het ongeveer 100 verschillende referenties, opgedeeld in verschillende productgroepen.
Het bijzondere aan deze producten ligt ten eerste aan de manier waarop de voedingswaren bereid worden. Net zoals thuis worden ze afzonderlijk gekookt en klaargemaakt, maar de gebruikte ingrediënten zijn van de beste kwaliteit en vers. Divine Cuisine produceert om en bij de 22.000 gerechten per week en biedt een maximale garantie voor de kwaliteit en de hygiëne van de producten.
Delitraiteur combineert de presentatie van meerdere verrines in het assortiment ultravers. Dit is een innoverend concept waarin kwaliteit, smaak en originaliteit samengaan, concept dat tot op heden niet bestond in de distributiesector. De producten worden opgediend in glazen die ideaal zijn voor een zakenlunch, een cocktail, een aperitief maar ook een gewone lunch vervangen en verrassend zijn omwille van hun verfrissende, smakelijke en originele eigenschappen.
Het concept aperitief/tapas omvat 4 variëteiten (45à 55 gr): Firenze (Salade van gedroogde tomaten, mozzarella, basilicum en gekookte ham); Annecy (Gerookte forel, Philadelphia, groene asperge en tomaat); Cape Town (Rivierkreeftjes, komkommergelei en passievruchtencoulis) en Banon (Verse geitenkaas met acaciahoning en grijze garnalen).
Ook het concept lunch omvat 4 afzonderlijk verpakte referenties (60-125gr). Oslo (Salade van heerlijke tarwe en gerookte zalm en groenten uit de tuin), Shangaï (Salade van basmatirijst, scampis en gele curry); Venezia (Salade van farfalle en grijze garnalen, passievruchten en mozzarella) en tenslotte Brussel (Mousse van witte en melkchocolade). RVH.
Frisk® het bekende merk van verfrissende powermints lanceert een nieuwe fruitige smaak waarbij de zomer nog even voortduurt. Van Frisk® Cherry Mint kan je het ganse jaar genieten van een nieuwe, zachte kersensmaak en dit dank zij de unieke combinatie van veel cherry en een beetje mint. Frisk® innoveert andermaal zijn assortiment en wil met Cherry Mint ook een nieuwe vrouwelijke doelgroep aanspreken.
Fruitsmaken raken steeds meer ingeburgerd en geliefd binnen het vaste Frisk®- assortiment. Maar waar tot voor kort nog altijd de muntsmaak overheerste, gaat Frisk® nu de fruitige toer op. Zo primeert in de nieuwe Cherry Mint de zachte kersensmaak op de typische, verfrissende en vertrouwde muntsmaak. RVH.
Zonder enige onderbreking van de dagelijkse activiteiten, begon het Royal Crown Hotel Brussels aan de Koningsstraat begin 2006 een ingrijpend renovatieprogramma dat een complete metamorfose van het hotel met zich meebracht. De werken resulteerden in een modern, vernieuwend complex, anders dan anders, en heeft een nieuwe naam: Hotel BLOOM!
Het klassieke bruine en donkere hotelinterieur maakte plaats voor een moderne hedendaagse en verrassend lichte inrichting. De lobby, receptie, de 12 vergaderzalen en de ontbijtzaal werden drastisch aangepakt en zijn niet meer terug te herkennen.
Als het leitmotiv voor het nieuwe hotel werd de definitie van het engelse woord BLOOM gekozen: het ontstaan (creëren, bloeien, groeien) van iets nieuws. Want men kan spreken van het ontstaan van een nieuw hotel in hartje Brussel, vlak naast de groeiende en bloeiende natuur van de kruidtuin, maar ook van het creëren van kunstwerken door jonge kunstenaars die zich hier kunnen ontpoppen.
306 kamers krijgen een wandbeschildering met een afmeting van 5,40 x 2,50 meter, gerealiseerd door jonge kunstenaars, studenten van de beste kunstscholen en academies in Europa kondigt Aldert Schaaphok, concept creator, aan. Meer dan 4.100 vierkante meter muur van de kamers wordt ter beschikking gesteld aan jonge kunstenaars uit 31 verschillende landen (de 27 EU landen en 4 EFTA landen: IJsland, Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein). Een werkplek voor jonge kunstenaars in de internationale hotellerie.
Deze aanpak is mogelijk dankzij een samenwerkingsverband met de European League of Institutes of the Arts (ELIA). ELIA vertegenwoordigt alle creatieve kuntsvormen en ruim 350 instellingen van hoger kunstonderwijs in 47 landen zijn bij ELIA aangesloten. Het is een exclusief samenwerkingsverband dat de twee partners - het hotel en ELIA zijn aangegaan en dat zal duren totdat alle 306 kamers voorzien zijn van een wandbeschildering.
Dynamisch vergaderen:
De"meeting space" bestaat uit 12 vergaderzalen verdeeld over twee verdiepingen, uitgerust met moderne technologie : WIFI (overal aanwezig in het hotel), SDSL, ingebouwde schermen en LCD projectoren. Op niveau -1 zijn de zalen Consilium A en B, de Forum en de Patio gelegen. Moderne ruimtes met lichte en verlichte wanddecoraties. Op niveau +1 bevinden zich 5 vergaderzalen, 2 boardrooms (A&B), de Marble room, maar ook de Meeting lounge, de Break out lounge, de Internet corner en de Meeting desk.
De Meeting lounge is een ruimte waar men terecht kan voor"boost breaks" (koffiepauzes) en een buffet lunch. Het is een open ruimte met zicht op de lobby waar men samenkomt, iets kan eten en kan ontspannen. Zelfs een partijtje tennis of bowling is mogelijk dankzij een WII installatie.In de Break out lounge kan men zich even afscheiden en in de internet corner bieden 4 computers toegang tot het internet. Aan de Meeting desk krijgt men een passend antwoord op alle technische en organisatorische vragen en kan men eveneens uitchecken.
Voor de vergaderklanten heeft Hotel BLOOM ! 3 nieuwe vergaderarrangementen gecreëerd ; jong dynamisch en creatief ! Een "wake up coffee" geserveerd in de vergaderzaal, 2 hartige en zoete boost breaks s ochtends en s middags in de Meeting lounge en een vergaderzaal "keep up the good work" in de opstelling naar wens.Het verschil zit in de lunch: SMART!(sandwichbuffet, salades, warme en koude snacks en een keuze aan desserts in de Meeting lounge), LIVE! (2 of 3 gangen lunch in OO!) en MORE!(specialiteiten van hier en daar buffet in OO! of in de Meeting lounge). RVH.
De Flameserie omvat behalve de Tajine in twee maten en de fondueset ook een ovalen en ronde cocotte. De Flame-serie van Emile Henry is geschikt voor alle vuren (behalve inductie), microgolf en houtvuur.
In een maatschappij waar de lat steeds hoger komt te liggen en stress om elk hoekje loert, bestaat meer dan ooit de behoefte om te ontsnappen aan de dagelijkse ratrace. Als we onze Bourgondische naam alle eer willen aandoen, ontspannen we het liefst met een hapje en een drankje. Bij de ratrace horen geen ingewikkelde gerechten waarbij de gastvrouw/-heer urenlang in de keuken staat terwijl de gasten zich vermaken. De gastvrouw/-man eist zijn plaats op aan tafel, samen met de vrienden, zodat de avond in een ontspannen, gezellige sfeer kan verder kabbelen.
Het nieuwste recept van Emile Henry en Flame zijn gewoonweg lekkere appels uit de oven met karamel. RVH.
Recept voor 6 personen
Gebruik de ovale 4,7L Flame stoofpot
Voorbereidingstijd: 15 minuten
Ingrediënten:
6 Golden Delicious appels, 200 g bruine suiker, 50 g boter en 5 cl (2el) melk
Schil de appels, verwijder het klokhuis met een appelboor en snijd ze daarna in plakken. Zet de plakken weer op elkaar zodat de appels heel blijven.
Doe de bruine suiker in de stoofpot, verhit deze en laat het smelten (geen water toevoegen) tot het karamel wordt. Neem de stoofpot dan van de hittebron en voeg boter en melk toe. Roer voorzichtig om een smeuïge, dikke karamel te krijgen.
Doe de appels in de stoofpot bij de karamel. Plaats het deksel erop en zet dit 45 minuten in een voorverwarmde oven van 170°C.Direct opdienen.
Serveersuggestie: decoreer met muntblaadjes en rode bessen.
Heb jij ook een favoriete schort waarin jij je de koning(in) van je eigen keuken voelt? Bij koken draait alles om creativiteit, en dat mag je ook laten zien. Heinz nodigt daarom alle keukenprinsen en prinsessen uit om hun eigen unieke Heinzschort te personaliseren met een ludieke boodschap die je huisgenoten aan het lachen brengt of misschien juist aan het koken zet! Net zoals met de overheerlijke sauzen van Heinz geef je nu je persoonlijke finishing touch aan je schort!
De unieke Heinz-schort is zo rood als een tomaat! Over tomatenvlekken hoef je je dus al geen zorgen meer te maken. Je ontvangt je eigen Heinz-short bij je thuis als je de streepjescode van 2 Heinz-pastasauzen en/of Tomato Creationverpakkingen spaart en een kleine bijdrage betaalt. De schortenactie loopt tot en met 31 januari 2008 en informatie kan je vinden op www.heinz.be/actie. RVH.
Smirnoff Black No 55 is de ideale wodka puur en ijskoud te drinken. Kenni Jesse advisor van premium Black suggereert de fles in de ijskast te steken en de ijskoude Smirnoff Black in gekoelde glazen te serveren. Maar daarnaast leent de Smirnoff Black zich uiteraard ook tot zinnenprikkelende cocktails. Om de typische, zachte smaak van Black No 55 tot zijn recht te doen komen, lanceert Smirnoff twee signature cocktails:Fresh 55 en Double Black Martini.
Fresh 55:
50 ml Smirnoff Black, 1 klontje (bruine) suiker, 3 citroenschijfjes, 2 muntblaadjes en 30 ml ginger ale.
Voeg het klontje suiker, de citroen en een muntblaadje in een mengbeker en stamp alles fijn. Voeg de Smirnoff Black toe en schud met ijs. Giet het geheel in een met ijs gevuld longdrinkglas. Vul af met ginger ale en garneer met een muntblaadje.
Deze cocktail is een kruising tussen de Moscow Mule en de mojito. Het volle body van Smirnoff Black met het frisse van de munt en citroen en een spatje ginger ale. Een doeltreffende combinatie voor een verfrissend cocktail.
Double Martine Black:
50 ml Smirnoff Black en 5 ml Johnnie Walker Black label
Wals de Johnnie Walker Black label in een martiniglas. Roer de Smirnoff Black in een mengbeker met ijs. Zeef in het martiniglas en werk af met een schijfje citroen.
De rijke, evenwichtige aromas van Johnnie Walker Black label vormen de perfecte aanvulling op het heldere, frisse karakter van Smirnoff Black met zijn kenmerkende donkerzachte toets. RVH.
Mentos introduceert twee frisse smaken non-coated gum in handige verpakking. Ze hebben de vorm van ijsblokjes en kennen eenzelfde verfrissend effect. Met de nieuwe Mentos Cube lanceert het bekende merk van dragees een revolutionaire kauwgum in twee verschillende smaken: Ice Mint en Ice Chloro. De suikervrije kubusjes zitten in een handige fliptopbox of bottle verpakt en zijn verkrijgbaar vanaf september 2007.
Doordat Mentos Cube een non-coated gum is en dus geen knapperig laagje heeft, garandeert deze een bijzonder zachte smaakervaring. De aanwezigheid van 35% Xylitol helpt je tanden bovendien goed te verzorgen. RVH.
Weight Watchers diepvries zet zijn strategie verder en houdt zijn klanten tevreden door producten op de markt te brengen van hoge culinaire kwaliteit die bovendien erg makkelijk te bereiden zijn. Nieuw zijn de traditionele pizzas made in Italy en de chcocoladedesserten.
De pizzas zijn met zwier bereid en evenwichtig samengesteld qua voedingswaarde en calorieen, een ideaal huwelijk dus van smaak en esthetiek. Zowel de Pizza Margherita als de Pizza Regina is in een handomdraai klaar, beide slorpen amper 9 Weight Watchers punten op.
Zoetekauwen en chocoladeliefhebbers komen bij Weight Watchers nu ook aan bod en dit zonder zich schuldig te voelen. Het ijshartje met twee soorten chocolade is een heerlijk dessert van bevroren chocolademousse en witte chocoladeschilfers. Een ander piitig dessert is de chocoladefondant, slechts 165kcal, genereus bedekt met witte chocoladeschilfers. De chocolade eclairs met vanillemousse zijn een smakelijk tussendoortje en bevatten slechts 81kcal. Deze nieuwe producten liggen in de rekken van nagenoeg alle grootwarenhuizen. RVH.
Met Black No 55 keert Smirnoff terug naar de tijd van het oude Rusland waar Piotr Arsenieyevich Smirnoff begon met het distilleren van hoogkwalitatieve wodka in kleine koperen ketels. De smaak is vandaag onveranderd gebleven: zinnenstrelend zacht. En met de feestdagen in het vooruitzicht heeft elke liefhebber nu het ideale excuus om deze onweerstaanbare premium wodka te proeven .
Voor de consument van vandaag is luxe normaal en voor elke dag. De definitie van luxe is sterk veranderd en wordt nu geassocieerd met de kwaliteit van het leven, het hebben van een comfortabele levensstijl, zelfverwezenlijking, nieuwe ervaringen en deze delen met diegenen die belangrijk zijn voor ons. Luxe wordt als persoonlijk, authentiek en een belevenis beschouwd. De premium wodka Smirnoff Black No 55 past perfect binnen dit nieuwe luxeplaatje. In die zin is er ook een duidelijk verschil tussen de doelgroep die mainstream drinkt en vooral om het moment geeft vrijdag of zaterdag een wodka gemixt met cola of fruitsap - en de groep die premium drinkt en vooral van de kwaliteitsdrank op zich houdt.
Als premium wodka onderscheidt Smirnoff Black No 55 zich door zijn authentieke imago en Russische erfenis die dateert van het jaar 1869 toen Piotr Smirnoff in Moskou zijn distilleerderij opende. Smirnoff Copper Pot Still No 55, de naam alleen al verraadt dat Smirnoff Black een premium wodka is. Het geheime recept is de 18de eeuwse methode waarbij de wodka viermaal in kleine hoeveelheden uit granen gedistilleerd, waarvan eenmaal in een koperen, rechtstreeks verhitte ketel. De wodka wordt daarna één keer gefilterd over houtskool afkomstig van de schors van de zilverberk een authentieke techniek die hem zijn karakter met zijdezachte ronde afdronk geeft. De alomgekende Smirnoff No 21 wordt drie keer gedistilleerd via kolomdistillatie en wordt tien keer gefilterd om zoveel mogelijk onzuiverheden eruit te halen en de smaak te neutraliseren waardoor de No21 kleurloos, geurloos en smaakloos wordt.
Om de feestdagen extra feestelijk te maken, lanceert Smirnoff de nieuwe Black No55 in een exclusieve verpakking met twee ranke zwarte glazen met uiteraard de onweerstaanbare premium wodka. RVH.
Weliswaar een onderdeel van het Brusselse Conrad Hotel, biedt het Café Wiltchers een aantal eigen formules aan voor groepen en meetings. Dit alles in een erg aangenaam kader met boven op een kwaliteitsservice.
Groepen tot 40 personen kunnen hier probleemloos terecht en o.m. genieten van een lunch of diner à la carte. De buffetformule Le Grand Classique is nu ook s avonds beschikbaar en omvat naar keuze uit enkel koude of koude en warme gerechten. Van 17 november tot 31 januari 2008 biedt het Café Wiltchers ook een cocktail le Grand Frisson. Deze cocktail wordt georganiseerd langs de ijsbaan van het hotel met voor de deelnemers, toegang tot de ijsbaan en wordt gevolgd door een buffet en/of wame gerechten. Belangstellende groepen kunnen er evenzeer in de Nieuwjaarsperiode terecht voor de organisatie van hun eigen Eindejaarsevenement. RVH.
Dit jaar viert VLM Airlines de vijfde verjaardag van haar vluchten tussen Manchester en London City. De maatschappij ondervindt momenteel een sterke vraag voor haar rechtstreekse vluchten naar de Britse hoofdstad en naar Antwerpen en Rotterdam.
VLM Airlines startte zijn activiteiten in Manchester in september 2002 met twee vluchten per weekdag.Minder dan vijf jaar later hebben de klanten in het noordwesten van het Verenigd Koninkrijk nu een keuze uit zeven terugvluchten iedere weekdag, tussen Manchester en London City.De uitbreiding van het aantal vluchten is een erkenning voor het toenemend belang van de stad Manchester als grote Europese zakenbestemming.
Ondertussen heeft VLM Airlines zijn activiteiten in Manchester verder uitgebreid door de introductie van rechtstreekse vluchten naar het Europese vasteland. In oktober 2006 begon VLM Airlines met een rechtstreekse verbinding van Manchester naar Antwerpen en introduceerde in februari 2007 rechtstreekse vluchten naar Rotterdam. Passagiers hebben een keuze uit twee vluchten per weekdag op beide routes, alsook een vlucht op zondag. Verder wordt er ook een uitstekende verbinding aangeboden van Luxemburg naar Manchester, via London City.
Als innovatieve en dynamische luchtvaartmaatschappij zoeken we steeds naar nieuwe opportuniteiten. De keuze om vanuit Antwerpen rechtreeks naar Manchester te vliegen was dan ook een goede strategische zet, wij kregen 20% meer passagiers op deze route dan onze aanvankelijke verwachtingen. zegt Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines.Manchester is een belangrijke schakel in de groeiplannen van VLM en met elf vluchten per weekdag naar drie bestemmingen bevestigen we onze positie als dé maatschappij voor zaken- en vrijetijdsreizigers in het noordwesten van het Verenigd Koninkrijk. voegt Vanneste eraan toe. RVH.
De Groep Brussels Airlines richt samen met Hewa Bora Airways een nieuwe Congolese luchtvaartmaatschappij op. De maatschappij, die volgens internationale normen zal opereren vanuit Kinshasa, gaat zowel binnenlandse als internationale vluchten uitvoeren.
De participatie in de nieuwe maatschappij gebeurt via de vennootschap Pan African Airlines Leasing Company Ltd.Dit is een vennootschap naar Mauritiaans recht die deel uitmaakt van de Brussels Airlines groep en die zich toespitst op de ontwikkeling van Afrikaanse projecten en samenwerkingsakkoorden. Pan African Airlines bezit 49 procent van de aandelen van het nieuwe luchtvaartbedrijf. De Hewa Bora Airways groep heeft de overblijvende 51 pct.
De operaties van de maatschappij gaan van start zo snel mogelijk nadat de operationele voorbereidingen zijn afgerond en goedkeuringen en licenties verkregen zijn. De naam van het luchtvaartbedrijf zal later bekend worden gemaakt.
De nieuwe maatschappij zal volgens internationale normen opereren vanuit haar thuisbasis op de luchthaven van Kinshasa (NDjili). Veiligheid, betrouwbaarheid, stiptheid en comfort staan centraal in de operaties. Het vluchtaanbod, uitgevoerd met Boeing 737 en BAe 146 toestellen, zal bestaan uit binnenlandse vluchten en internationale verbindingen.
De maatschappij gaat nauw samenwerken met Brussels Airlines dat zowel managementresources als operationele know how ter beschikking stelt. De nieuwe maatschappij zal ook vluchten tussen Kinshasa en Brussel aanbieden. Deze vluchten worden uitgevoerd door Brussels Airlines met de nieuwe maatschappij als codeshare partner.Hewa Bora Airways stelt haar jarenlange ervaring met luchtvaartactiviteiten in het uitgestrekte Congo ter beschikking van de maatschappij.
De binnenlandse en regionale vluchten van de nieuwe maatschappij zullen trouwens naadloos aansluiten op de intercontinentale vluchten die Brussels Airlines uitvoert vanuit Kinshasa en, via Brussel,naar Europese steden, de States, Indië en het Midden-Oosten. RVH.
Vorige week is de eerste 747-200 full freighter van Cargo B airlinesgeland op Brussels Airport. De Belgische luchtvaartmaatschappij Cargo B airlines die zich concentreert op volvrachtverkeer, werd begin dit jaar opgericht met als belangrijkste investeerders Petercam, PMV en QAT.
Deze eerste volvrachter, met registratie 00-CBA werd overgenomen van Air France en is de eerste van de drie 747 toestellen die straks de vloot uitmaken van de nieuwe maatschappij. Het volgende toestel wordt afgeleverd op 1 oktober 2007, gevolgd door een derde toestel op 1 april 2008.
Vanaf medio oktober wordt een eerste reguliere vrachtroute opgestart vanuit Brussel naar Libreville, Johannesburg en Nairobi. Deze Afrika-route wordt twee maal per week uitgevoerd. Later in oktober wordt een tweede route toegevoegd met rechtstreekse vluchten naar Zuid Amerika met als bestemmingen Sao Paulo in Brazilië en Quito in Ecuador. RVH.
Met COUPES presenteert Leonidas een onweerstaanbaar dessert dat je in al haar zachtheid moet proeven !
Met het einde van de vakantie en het begin van een nieuw schooljaar en werkjaar, zorgt Leonidas voor een plezierige noot en een gezonde dosis passie.COUPES is een innovatie in de wereld van de chocolade. Deze kleine maar verrukkelijke desserts van 11 gram stralen een ongeziene schoonheid uit, laten zich in al hun fijnheid proeven en zijn bovendien de perfecte partners voor gezellige momenten tussen vrienden of fijnproevers.
Het assortiment van de Coupes bestaat uit vijf smaken - twee Coupes in pure chocolade en drie Coupes in melkchocolade elk met een uiterst fijne afwerking die het geheel een artistieke uitstraling meegeeft.
Coupe Tiramisu : melkchocolade met vulling van praliné met speculoos en ganache met Tiramisu-en Amarettosmaak, versierd met korreltjes Amaretti. Coupe Truffé Maracuja : melkchocolade met een ganachevulling van pure en melkchocolade met passievruchtenaroma, versierd met viooltjes van suiker.Coupe Praliné Croquant : melkchocolade met een opgespoten vulling van melkpraliné met gekarameliseerde noten. Coupe Lait dAmande : pure chocolade, gevuld met een ganache van amandelmelk met marsepein en witte chocolade, en versierd met geglaceerde pailletten van melkchocolade en tot slot de Coupe Lait de Coco : pure chocolade, gevuld met kokosmelk en witte chocolade, versierd met kokosschaafsel.
De Coupes worden aangeboden in een vierkante doos met blister van 25 coupes en een liniaaltje met blister 7 coupes. RVH.
Welkom in het jongste land op aarde. Tourism New Zealand voegt een nieuwe dimensie toe aan de succesvolle, toeristische campagne 100% Pure New Zealand. Met de focus op het door historici onderschreven feit dat Nieuw-Zeeland het laatste bewoonbare stukje aarde was waar de mens bezit van nam.
We maken graag gebruik van deze unieke situatie en geloven dat reizigers die ons vriendelijke, ongerepte en jeugdige land bezoeken het leven kunnen ervaren zoals het zou moeten zijn, verklaart Barry Eddington (regional manager Europe) van Tourism New Zealand in Londen. Dat Nieuw-Zeeland het jongste bewoonde land ter wereld is, wordt bevestigd door onderzoek van historici, zoals professor James Belich van de Auckland University. Sir Keith Sinclair maakte er melding van in de Oxford Illustrated History of New Zealand en Michael King in A History of New Zealand. De eerste bewoners, de Maori, vestigden zich circa 1000 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.
Een adembenemende animatie vertelt de legende van de mythische Maori-held Mauri die het Noordereiland van Nieuw-Zeeland uit de zee omhoog heeft getrokken. Met de nieuwe invalshoek hoopt Tourism New Zealand het toeristische imago van het land verder te versterken. Uiteraard gebeurt dat onder de paraplu van 100% Pure New Zealand, omdat dat in het buitenland inmiddels na de All Blacks (het nationale rugbyteam) het bekendste merk van Nieuw-Zeeland is.
Tourism New Zealand voegt niet alleen een dimensie aan de campagne toe, maar verlegt ook de koers als het gaat om de middelen die worden ingezet. Zo zal de nadruk meer dan ooit komen te liggen op rechtstreeks contact met de consument via internet, mobiele telefoons, weblogs, podcasts en andere moderne technologieën.
De website, www.newzealand.com, bevat tal van bruikbare informaties voor mensen die naar Nieuw-Zeeland willen, o.m. gedetailleerde reisinformatie, accommodatiemogelijkheden, transportmogelijkheden, een route planner met zeer gedetailleerde plattegronden en een online boekingsysteem. RVH.
KVLV lanceert twee nieuwe boeken voor iedereen die graag knutselt of met de handen bezig is en bovendien zijn interieur met een eigen decoratieve toets wil verrijken.
Sfeermakers is een prachtig boek inderdaad vol met sfeermakers.Bloemstukken, originele decoraties in metaalfolie, kunstwerken met Powertex, creaties met snoeiafval en ook leuk voor kinderen een leuke-spullen-gordijn. Het zit boordevol ideeën en suggesties, soms met verrassende presentaties, maar vooral de eigen inbreng in bloemstukken en tal van decoraties is uiterst belangrijk. Bijzonder typerend is de snoeiafval. De meeste mensen zijn snoeiafval liever kwijt dan rijk.Tenzij je er iets waardevol kunt mee doen.Eens je ontdekt wat de mogelijkheden zijn, wordt het zelfs zonde om over afval te spreken.
De redactie is in handen van Lieve Herremans, Marie-Jose Maasen en Christine Van Soom terwijl Veronique De Walsche en Carl Vandervoort zorg dragen voor de fotografie.
Creaties met wol en garen is een doe-boek met trendy creaties met wol en garens in de hoofdrol.Luchtige sjaaltjes gebreid in ajourmotieven, wollig gebreide en vervilte handtasjes, trendy interieurobjecten omhuld met textiel en geborduurde naadverbindingen en prachtig gevilte bloemen.Je kunt dadelijk aan de slag met de duidelijke werkbeschrijvingen of je laten inspireren door de prachtige fotos.
Gevilte bloemen geven je interieur een warm accent.Een in zuivere wol gebreide tas tover je in een handomdraai om tot een elegante gevilte handtas.Met ajoursjaaltjes brei je in een luchtig ajourpatroon een leuke poncho, puntsjaal of romantische omslagdoek. RVH.
Redactie Christine Van Soom fotografie Veronique De Walsche
NIEUW HUISMERK VOOR NON-FOOD & VERZORGINGSPRODUCTEN
De ontwikkeling en promotie van het Delhaize-huismerk is een cruciaal element in de strategie en commerciële politiek van Delhaize. De laatste jaren kennen de producten van het huismerk een groeiend succes. Delhaize heeft vandaag ongeveer 6.500 huismerkproducten in de rekken, goed voor 46,8% van het zakencijfer. Deze producten zijn een echte aanrader voor de klant: ze zijn kwalitatief, vernieuwend en goedkoper dan de nationale merken. Delhaize van haar kant kan zich via haar huismerken duidelijk van de concurrentie onderscheiden.
Om de groei van haar huismerken verder te ondersteunen, lanceert de onderneming twee nieuwigheden: Delhaize Care, een gloednieuw Europees huismerk voor non-food en verzorgingsproducten en een nieuwe verpakking voor de producten van het Delhaize-merk.
Delhaize Care, een nieuw huismerk voor non-food en verzorgingsproducten, is na365 het tweede huismerk dat ook in de andere uithangborden van Delhaize Groep in Europa (België, Luxemburg, Duitsland, Roemenië en Griekenland) te koop zal zijn. Alle non-food en verzorgingsproducten van het eigen merk, zoals keukengerei, servietten, zeep, parfumerie, papierwaren, textiel, ... (zo'n 500 producten) zullen tegen eind 2008 het huismerk Delhaize Care dragen.
De Delhaize Care-producten hebben dezelfde prijspositionering als de producten van het Delhaize-merk in de voeding: voor dezelfde kwaliteit als de nationale merken zijn ze minstens 10 à 15% goedkoper. Aangezien het om een Europees merk gaat, kan Delhaize betere aankoopvoorwaarden bedingen. De producten vormen dus een waardig alternatief voor de nationale merken. Doelstelling is om tegen 2010 met het merk Delhaize Care 14% marktaandeel te halen in de afdeling non-food-parfumerie-verzorging.
De voedingsproducten van het Delhaize-merk worden erkend voor hunkwaliteit. Maar ze waren tot nog toe weinig herkenbaar in het rek en er bestond een grote verscheidenheid aan verpakkingsstijlen, waarbij het logo niet altijd goed zichtbaar was. Daarom krijgen de producten van het Delhaize-merk geleidelijk aan een nieuw design. De leeuw krijgt een uniforme plaats linksbovenaan op het product en verschijnt steeds in een kleurvlak.
Dit jaar viert Delhaize een dubbele verjaardag. De onderneming bestaat 140 jaar en 50 jaar geleden opende Delhaize de eerste supermarkt met zelfbediening in België. RVH.