Zonder enige onderbreking van de dagelijkse activiteiten, begon het Royal Crown Hotel Brussels aan de Koningsstraat begin 2006 een ingrijpend renovatieprogramma dat een complete metamorfose van het hotel met zich meebracht. De werken resulteerden in een modern, vernieuwend complex, anders dan anders, en heeft een nieuwe naam: Hotel BLOOM!
Het klassieke bruine en donkere hotelinterieur maakte plaats voor een moderne hedendaagse en verrassend lichte inrichting. De lobby, receptie, de 12 vergaderzalen en de ontbijtzaal werden drastisch aangepakt en zijn niet meer terug te herkennen.
Als het leitmotiv voor het nieuwe hotel werd de definitie van het engelse woord BLOOM gekozen: het ontstaan (creëren, bloeien, groeien) van iets nieuws. Want men kan spreken van het ontstaan van een nieuw hotel in hartje Brussel, vlak naast de groeiende en bloeiende natuur van de kruidtuin, maar ook van het creëren van kunstwerken door jonge kunstenaars die zich hier kunnen ontpoppen.
306 kamers krijgen een wandbeschildering met een afmeting van 5,40 x 2,50 meter, gerealiseerd door jonge kunstenaars, studenten van de beste kunstscholen en academies in Europa kondigt Aldert Schaaphok, concept creator, aan. Meer dan 4.100 vierkante meter muur van de kamers wordt ter beschikking gesteld aan jonge kunstenaars uit 31 verschillende landen (de 27 EU landen en 4 EFTA landen: IJsland, Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein). Een werkplek voor jonge kunstenaars in de internationale hotellerie.
Deze aanpak is mogelijk dankzij een samenwerkingsverband met de European League of Institutes of the Arts (ELIA). ELIA vertegenwoordigt alle creatieve kuntsvormen en ruim 350 instellingen van hoger kunstonderwijs in 47 landen zijn bij ELIA aangesloten. Het is een exclusief samenwerkingsverband dat de twee partners - het hotel en ELIA zijn aangegaan en dat zal duren totdat alle 306 kamers voorzien zijn van een wandbeschildering.
Dynamisch vergaderen:
De"meeting space" bestaat uit 12 vergaderzalen verdeeld over twee verdiepingen, uitgerust met moderne technologie : WIFI (overal aanwezig in het hotel), SDSL, ingebouwde schermen en LCD projectoren. Op niveau -1 zijn de zalen Consilium A en B, de Forum en de Patio gelegen. Moderne ruimtes met lichte en verlichte wanddecoraties. Op niveau +1 bevinden zich 5 vergaderzalen, 2 boardrooms (A&B), de Marble room, maar ook de Meeting lounge, de Break out lounge, de Internet corner en de Meeting desk.
De Meeting lounge is een ruimte waar men terecht kan voor"boost breaks" (koffiepauzes) en een buffet lunch. Het is een open ruimte met zicht op de lobby waar men samenkomt, iets kan eten en kan ontspannen. Zelfs een partijtje tennis of bowling is mogelijk dankzij een WII installatie.In de Break out lounge kan men zich even afscheiden en in de internet corner bieden 4 computers toegang tot het internet. Aan de Meeting desk krijgt men een passend antwoord op alle technische en organisatorische vragen en kan men eveneens uitchecken.
Voor de vergaderklanten heeft Hotel BLOOM ! 3 nieuwe vergaderarrangementen gecreëerd ; jong dynamisch en creatief ! Een "wake up coffee" geserveerd in de vergaderzaal, 2 hartige en zoete boost breaks s ochtends en s middags in de Meeting lounge en een vergaderzaal "keep up the good work" in de opstelling naar wens.Het verschil zit in de lunch: SMART!(sandwichbuffet, salades, warme en koude snacks en een keuze aan desserts in de Meeting lounge), LIVE! (2 of 3 gangen lunch in OO!) en MORE!(specialiteiten van hier en daar buffet in OO! of in de Meeting lounge). RVH.
De Flameserie omvat behalve de Tajine in twee maten en de fondueset ook een ovalen en ronde cocotte. De Flame-serie van Emile Henry is geschikt voor alle vuren (behalve inductie), microgolf en houtvuur.
In een maatschappij waar de lat steeds hoger komt te liggen en stress om elk hoekje loert, bestaat meer dan ooit de behoefte om te ontsnappen aan de dagelijkse ratrace. Als we onze Bourgondische naam alle eer willen aandoen, ontspannen we het liefst met een hapje en een drankje. Bij de ratrace horen geen ingewikkelde gerechten waarbij de gastvrouw/-heer urenlang in de keuken staat terwijl de gasten zich vermaken. De gastvrouw/-man eist zijn plaats op aan tafel, samen met de vrienden, zodat de avond in een ontspannen, gezellige sfeer kan verder kabbelen.
Het nieuwste recept van Emile Henry en Flame zijn gewoonweg lekkere appels uit de oven met karamel. RVH.
Recept voor 6 personen
Gebruik de ovale 4,7L Flame stoofpot
Voorbereidingstijd: 15 minuten
Ingrediënten:
6 Golden Delicious appels, 200 g bruine suiker, 50 g boter en 5 cl (2el) melk
Schil de appels, verwijder het klokhuis met een appelboor en snijd ze daarna in plakken. Zet de plakken weer op elkaar zodat de appels heel blijven.
Doe de bruine suiker in de stoofpot, verhit deze en laat het smelten (geen water toevoegen) tot het karamel wordt. Neem de stoofpot dan van de hittebron en voeg boter en melk toe. Roer voorzichtig om een smeuïge, dikke karamel te krijgen.
Doe de appels in de stoofpot bij de karamel. Plaats het deksel erop en zet dit 45 minuten in een voorverwarmde oven van 170°C.Direct opdienen.
Serveersuggestie: decoreer met muntblaadjes en rode bessen.
Heb jij ook een favoriete schort waarin jij je de koning(in) van je eigen keuken voelt? Bij koken draait alles om creativiteit, en dat mag je ook laten zien. Heinz nodigt daarom alle keukenprinsen en prinsessen uit om hun eigen unieke Heinzschort te personaliseren met een ludieke boodschap die je huisgenoten aan het lachen brengt of misschien juist aan het koken zet! Net zoals met de overheerlijke sauzen van Heinz geef je nu je persoonlijke finishing touch aan je schort!
De unieke Heinz-schort is zo rood als een tomaat! Over tomatenvlekken hoef je je dus al geen zorgen meer te maken. Je ontvangt je eigen Heinz-short bij je thuis als je de streepjescode van 2 Heinz-pastasauzen en/of Tomato Creationverpakkingen spaart en een kleine bijdrage betaalt. De schortenactie loopt tot en met 31 januari 2008 en informatie kan je vinden op www.heinz.be/actie. RVH.
Smirnoff Black No 55 is de ideale wodka puur en ijskoud te drinken. Kenni Jesse advisor van premium Black suggereert de fles in de ijskast te steken en de ijskoude Smirnoff Black in gekoelde glazen te serveren. Maar daarnaast leent de Smirnoff Black zich uiteraard ook tot zinnenprikkelende cocktails. Om de typische, zachte smaak van Black No 55 tot zijn recht te doen komen, lanceert Smirnoff twee signature cocktails:Fresh 55 en Double Black Martini.
Fresh 55:
50 ml Smirnoff Black, 1 klontje (bruine) suiker, 3 citroenschijfjes, 2 muntblaadjes en 30 ml ginger ale.
Voeg het klontje suiker, de citroen en een muntblaadje in een mengbeker en stamp alles fijn. Voeg de Smirnoff Black toe en schud met ijs. Giet het geheel in een met ijs gevuld longdrinkglas. Vul af met ginger ale en garneer met een muntblaadje.
Deze cocktail is een kruising tussen de Moscow Mule en de mojito. Het volle body van Smirnoff Black met het frisse van de munt en citroen en een spatje ginger ale. Een doeltreffende combinatie voor een verfrissend cocktail.
Double Martine Black:
50 ml Smirnoff Black en 5 ml Johnnie Walker Black label
Wals de Johnnie Walker Black label in een martiniglas. Roer de Smirnoff Black in een mengbeker met ijs. Zeef in het martiniglas en werk af met een schijfje citroen.
De rijke, evenwichtige aromas van Johnnie Walker Black label vormen de perfecte aanvulling op het heldere, frisse karakter van Smirnoff Black met zijn kenmerkende donkerzachte toets. RVH.
Mentos introduceert twee frisse smaken non-coated gum in handige verpakking. Ze hebben de vorm van ijsblokjes en kennen eenzelfde verfrissend effect. Met de nieuwe Mentos Cube lanceert het bekende merk van dragees een revolutionaire kauwgum in twee verschillende smaken: Ice Mint en Ice Chloro. De suikervrije kubusjes zitten in een handige fliptopbox of bottle verpakt en zijn verkrijgbaar vanaf september 2007.
Doordat Mentos Cube een non-coated gum is en dus geen knapperig laagje heeft, garandeert deze een bijzonder zachte smaakervaring. De aanwezigheid van 35% Xylitol helpt je tanden bovendien goed te verzorgen. RVH.
Weight Watchers diepvries zet zijn strategie verder en houdt zijn klanten tevreden door producten op de markt te brengen van hoge culinaire kwaliteit die bovendien erg makkelijk te bereiden zijn. Nieuw zijn de traditionele pizzas made in Italy en de chcocoladedesserten.
De pizzas zijn met zwier bereid en evenwichtig samengesteld qua voedingswaarde en calorieen, een ideaal huwelijk dus van smaak en esthetiek. Zowel de Pizza Margherita als de Pizza Regina is in een handomdraai klaar, beide slorpen amper 9 Weight Watchers punten op.
Zoetekauwen en chocoladeliefhebbers komen bij Weight Watchers nu ook aan bod en dit zonder zich schuldig te voelen. Het ijshartje met twee soorten chocolade is een heerlijk dessert van bevroren chocolademousse en witte chocoladeschilfers. Een ander piitig dessert is de chocoladefondant, slechts 165kcal, genereus bedekt met witte chocoladeschilfers. De chocolade eclairs met vanillemousse zijn een smakelijk tussendoortje en bevatten slechts 81kcal. Deze nieuwe producten liggen in de rekken van nagenoeg alle grootwarenhuizen. RVH.
Met Black No 55 keert Smirnoff terug naar de tijd van het oude Rusland waar Piotr Arsenieyevich Smirnoff begon met het distilleren van hoogkwalitatieve wodka in kleine koperen ketels. De smaak is vandaag onveranderd gebleven: zinnenstrelend zacht. En met de feestdagen in het vooruitzicht heeft elke liefhebber nu het ideale excuus om deze onweerstaanbare premium wodka te proeven .
Voor de consument van vandaag is luxe normaal en voor elke dag. De definitie van luxe is sterk veranderd en wordt nu geassocieerd met de kwaliteit van het leven, het hebben van een comfortabele levensstijl, zelfverwezenlijking, nieuwe ervaringen en deze delen met diegenen die belangrijk zijn voor ons. Luxe wordt als persoonlijk, authentiek en een belevenis beschouwd. De premium wodka Smirnoff Black No 55 past perfect binnen dit nieuwe luxeplaatje. In die zin is er ook een duidelijk verschil tussen de doelgroep die mainstream drinkt en vooral om het moment geeft vrijdag of zaterdag een wodka gemixt met cola of fruitsap - en de groep die premium drinkt en vooral van de kwaliteitsdrank op zich houdt.
Als premium wodka onderscheidt Smirnoff Black No 55 zich door zijn authentieke imago en Russische erfenis die dateert van het jaar 1869 toen Piotr Smirnoff in Moskou zijn distilleerderij opende. Smirnoff Copper Pot Still No 55, de naam alleen al verraadt dat Smirnoff Black een premium wodka is. Het geheime recept is de 18de eeuwse methode waarbij de wodka viermaal in kleine hoeveelheden uit granen gedistilleerd, waarvan eenmaal in een koperen, rechtstreeks verhitte ketel. De wodka wordt daarna één keer gefilterd over houtskool afkomstig van de schors van de zilverberk een authentieke techniek die hem zijn karakter met zijdezachte ronde afdronk geeft. De alomgekende Smirnoff No 21 wordt drie keer gedistilleerd via kolomdistillatie en wordt tien keer gefilterd om zoveel mogelijk onzuiverheden eruit te halen en de smaak te neutraliseren waardoor de No21 kleurloos, geurloos en smaakloos wordt.
Om de feestdagen extra feestelijk te maken, lanceert Smirnoff de nieuwe Black No55 in een exclusieve verpakking met twee ranke zwarte glazen met uiteraard de onweerstaanbare premium wodka. RVH.
Weliswaar een onderdeel van het Brusselse Conrad Hotel, biedt het Café Wiltchers een aantal eigen formules aan voor groepen en meetings. Dit alles in een erg aangenaam kader met boven op een kwaliteitsservice.
Groepen tot 40 personen kunnen hier probleemloos terecht en o.m. genieten van een lunch of diner à la carte. De buffetformule Le Grand Classique is nu ook s avonds beschikbaar en omvat naar keuze uit enkel koude of koude en warme gerechten. Van 17 november tot 31 januari 2008 biedt het Café Wiltchers ook een cocktail le Grand Frisson. Deze cocktail wordt georganiseerd langs de ijsbaan van het hotel met voor de deelnemers, toegang tot de ijsbaan en wordt gevolgd door een buffet en/of wame gerechten. Belangstellende groepen kunnen er evenzeer in de Nieuwjaarsperiode terecht voor de organisatie van hun eigen Eindejaarsevenement. RVH.
Dit jaar viert VLM Airlines de vijfde verjaardag van haar vluchten tussen Manchester en London City. De maatschappij ondervindt momenteel een sterke vraag voor haar rechtstreekse vluchten naar de Britse hoofdstad en naar Antwerpen en Rotterdam.
VLM Airlines startte zijn activiteiten in Manchester in september 2002 met twee vluchten per weekdag.Minder dan vijf jaar later hebben de klanten in het noordwesten van het Verenigd Koninkrijk nu een keuze uit zeven terugvluchten iedere weekdag, tussen Manchester en London City.De uitbreiding van het aantal vluchten is een erkenning voor het toenemend belang van de stad Manchester als grote Europese zakenbestemming.
Ondertussen heeft VLM Airlines zijn activiteiten in Manchester verder uitgebreid door de introductie van rechtstreekse vluchten naar het Europese vasteland. In oktober 2006 begon VLM Airlines met een rechtstreekse verbinding van Manchester naar Antwerpen en introduceerde in februari 2007 rechtstreekse vluchten naar Rotterdam. Passagiers hebben een keuze uit twee vluchten per weekdag op beide routes, alsook een vlucht op zondag. Verder wordt er ook een uitstekende verbinding aangeboden van Luxemburg naar Manchester, via London City.
Als innovatieve en dynamische luchtvaartmaatschappij zoeken we steeds naar nieuwe opportuniteiten. De keuze om vanuit Antwerpen rechtreeks naar Manchester te vliegen was dan ook een goede strategische zet, wij kregen 20% meer passagiers op deze route dan onze aanvankelijke verwachtingen. zegt Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines.Manchester is een belangrijke schakel in de groeiplannen van VLM en met elf vluchten per weekdag naar drie bestemmingen bevestigen we onze positie als dé maatschappij voor zaken- en vrijetijdsreizigers in het noordwesten van het Verenigd Koninkrijk. voegt Vanneste eraan toe. RVH.
De Groep Brussels Airlines richt samen met Hewa Bora Airways een nieuwe Congolese luchtvaartmaatschappij op. De maatschappij, die volgens internationale normen zal opereren vanuit Kinshasa, gaat zowel binnenlandse als internationale vluchten uitvoeren.
De participatie in de nieuwe maatschappij gebeurt via de vennootschap Pan African Airlines Leasing Company Ltd.Dit is een vennootschap naar Mauritiaans recht die deel uitmaakt van de Brussels Airlines groep en die zich toespitst op de ontwikkeling van Afrikaanse projecten en samenwerkingsakkoorden. Pan African Airlines bezit 49 procent van de aandelen van het nieuwe luchtvaartbedrijf. De Hewa Bora Airways groep heeft de overblijvende 51 pct.
De operaties van de maatschappij gaan van start zo snel mogelijk nadat de operationele voorbereidingen zijn afgerond en goedkeuringen en licenties verkregen zijn. De naam van het luchtvaartbedrijf zal later bekend worden gemaakt.
De nieuwe maatschappij zal volgens internationale normen opereren vanuit haar thuisbasis op de luchthaven van Kinshasa (NDjili). Veiligheid, betrouwbaarheid, stiptheid en comfort staan centraal in de operaties. Het vluchtaanbod, uitgevoerd met Boeing 737 en BAe 146 toestellen, zal bestaan uit binnenlandse vluchten en internationale verbindingen.
De maatschappij gaat nauw samenwerken met Brussels Airlines dat zowel managementresources als operationele know how ter beschikking stelt. De nieuwe maatschappij zal ook vluchten tussen Kinshasa en Brussel aanbieden. Deze vluchten worden uitgevoerd door Brussels Airlines met de nieuwe maatschappij als codeshare partner.Hewa Bora Airways stelt haar jarenlange ervaring met luchtvaartactiviteiten in het uitgestrekte Congo ter beschikking van de maatschappij.
De binnenlandse en regionale vluchten van de nieuwe maatschappij zullen trouwens naadloos aansluiten op de intercontinentale vluchten die Brussels Airlines uitvoert vanuit Kinshasa en, via Brussel,naar Europese steden, de States, Indië en het Midden-Oosten. RVH.
Vorige week is de eerste 747-200 full freighter van Cargo B airlinesgeland op Brussels Airport. De Belgische luchtvaartmaatschappij Cargo B airlines die zich concentreert op volvrachtverkeer, werd begin dit jaar opgericht met als belangrijkste investeerders Petercam, PMV en QAT.
Deze eerste volvrachter, met registratie 00-CBA werd overgenomen van Air France en is de eerste van de drie 747 toestellen die straks de vloot uitmaken van de nieuwe maatschappij. Het volgende toestel wordt afgeleverd op 1 oktober 2007, gevolgd door een derde toestel op 1 april 2008.
Vanaf medio oktober wordt een eerste reguliere vrachtroute opgestart vanuit Brussel naar Libreville, Johannesburg en Nairobi. Deze Afrika-route wordt twee maal per week uitgevoerd. Later in oktober wordt een tweede route toegevoegd met rechtstreekse vluchten naar Zuid Amerika met als bestemmingen Sao Paulo in Brazilië en Quito in Ecuador. RVH.
Met COUPES presenteert Leonidas een onweerstaanbaar dessert dat je in al haar zachtheid moet proeven !
Met het einde van de vakantie en het begin van een nieuw schooljaar en werkjaar, zorgt Leonidas voor een plezierige noot en een gezonde dosis passie.COUPES is een innovatie in de wereld van de chocolade. Deze kleine maar verrukkelijke desserts van 11 gram stralen een ongeziene schoonheid uit, laten zich in al hun fijnheid proeven en zijn bovendien de perfecte partners voor gezellige momenten tussen vrienden of fijnproevers.
Het assortiment van de Coupes bestaat uit vijf smaken - twee Coupes in pure chocolade en drie Coupes in melkchocolade elk met een uiterst fijne afwerking die het geheel een artistieke uitstraling meegeeft.
Coupe Tiramisu : melkchocolade met vulling van praliné met speculoos en ganache met Tiramisu-en Amarettosmaak, versierd met korreltjes Amaretti. Coupe Truffé Maracuja : melkchocolade met een ganachevulling van pure en melkchocolade met passievruchtenaroma, versierd met viooltjes van suiker.Coupe Praliné Croquant : melkchocolade met een opgespoten vulling van melkpraliné met gekarameliseerde noten. Coupe Lait dAmande : pure chocolade, gevuld met een ganache van amandelmelk met marsepein en witte chocolade, en versierd met geglaceerde pailletten van melkchocolade en tot slot de Coupe Lait de Coco : pure chocolade, gevuld met kokosmelk en witte chocolade, versierd met kokosschaafsel.
De Coupes worden aangeboden in een vierkante doos met blister van 25 coupes en een liniaaltje met blister 7 coupes. RVH.
Welkom in het jongste land op aarde. Tourism New Zealand voegt een nieuwe dimensie toe aan de succesvolle, toeristische campagne 100% Pure New Zealand. Met de focus op het door historici onderschreven feit dat Nieuw-Zeeland het laatste bewoonbare stukje aarde was waar de mens bezit van nam.
We maken graag gebruik van deze unieke situatie en geloven dat reizigers die ons vriendelijke, ongerepte en jeugdige land bezoeken het leven kunnen ervaren zoals het zou moeten zijn, verklaart Barry Eddington (regional manager Europe) van Tourism New Zealand in Londen. Dat Nieuw-Zeeland het jongste bewoonde land ter wereld is, wordt bevestigd door onderzoek van historici, zoals professor James Belich van de Auckland University. Sir Keith Sinclair maakte er melding van in de Oxford Illustrated History of New Zealand en Michael King in A History of New Zealand. De eerste bewoners, de Maori, vestigden zich circa 1000 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.
Een adembenemende animatie vertelt de legende van de mythische Maori-held Mauri die het Noordereiland van Nieuw-Zeeland uit de zee omhoog heeft getrokken. Met de nieuwe invalshoek hoopt Tourism New Zealand het toeristische imago van het land verder te versterken. Uiteraard gebeurt dat onder de paraplu van 100% Pure New Zealand, omdat dat in het buitenland inmiddels na de All Blacks (het nationale rugbyteam) het bekendste merk van Nieuw-Zeeland is.
Tourism New Zealand voegt niet alleen een dimensie aan de campagne toe, maar verlegt ook de koers als het gaat om de middelen die worden ingezet. Zo zal de nadruk meer dan ooit komen te liggen op rechtstreeks contact met de consument via internet, mobiele telefoons, weblogs, podcasts en andere moderne technologieën.
De website, www.newzealand.com, bevat tal van bruikbare informaties voor mensen die naar Nieuw-Zeeland willen, o.m. gedetailleerde reisinformatie, accommodatiemogelijkheden, transportmogelijkheden, een route planner met zeer gedetailleerde plattegronden en een online boekingsysteem. RVH.
KVLV lanceert twee nieuwe boeken voor iedereen die graag knutselt of met de handen bezig is en bovendien zijn interieur met een eigen decoratieve toets wil verrijken.
Sfeermakers is een prachtig boek inderdaad vol met sfeermakers.Bloemstukken, originele decoraties in metaalfolie, kunstwerken met Powertex, creaties met snoeiafval en ook leuk voor kinderen een leuke-spullen-gordijn. Het zit boordevol ideeën en suggesties, soms met verrassende presentaties, maar vooral de eigen inbreng in bloemstukken en tal van decoraties is uiterst belangrijk. Bijzonder typerend is de snoeiafval. De meeste mensen zijn snoeiafval liever kwijt dan rijk.Tenzij je er iets waardevol kunt mee doen.Eens je ontdekt wat de mogelijkheden zijn, wordt het zelfs zonde om over afval te spreken.
De redactie is in handen van Lieve Herremans, Marie-Jose Maasen en Christine Van Soom terwijl Veronique De Walsche en Carl Vandervoort zorg dragen voor de fotografie.
Creaties met wol en garen is een doe-boek met trendy creaties met wol en garens in de hoofdrol.Luchtige sjaaltjes gebreid in ajourmotieven, wollig gebreide en vervilte handtasjes, trendy interieurobjecten omhuld met textiel en geborduurde naadverbindingen en prachtig gevilte bloemen.Je kunt dadelijk aan de slag met de duidelijke werkbeschrijvingen of je laten inspireren door de prachtige fotos.
Gevilte bloemen geven je interieur een warm accent.Een in zuivere wol gebreide tas tover je in een handomdraai om tot een elegante gevilte handtas.Met ajoursjaaltjes brei je in een luchtig ajourpatroon een leuke poncho, puntsjaal of romantische omslagdoek. RVH.
Redactie Christine Van Soom fotografie Veronique De Walsche
NIEUW HUISMERK VOOR NON-FOOD & VERZORGINGSPRODUCTEN
De ontwikkeling en promotie van het Delhaize-huismerk is een cruciaal element in de strategie en commerciële politiek van Delhaize. De laatste jaren kennen de producten van het huismerk een groeiend succes. Delhaize heeft vandaag ongeveer 6.500 huismerkproducten in de rekken, goed voor 46,8% van het zakencijfer. Deze producten zijn een echte aanrader voor de klant: ze zijn kwalitatief, vernieuwend en goedkoper dan de nationale merken. Delhaize van haar kant kan zich via haar huismerken duidelijk van de concurrentie onderscheiden.
Om de groei van haar huismerken verder te ondersteunen, lanceert de onderneming twee nieuwigheden: Delhaize Care, een gloednieuw Europees huismerk voor non-food en verzorgingsproducten en een nieuwe verpakking voor de producten van het Delhaize-merk.
Delhaize Care, een nieuw huismerk voor non-food en verzorgingsproducten, is na365 het tweede huismerk dat ook in de andere uithangborden van Delhaize Groep in Europa (België, Luxemburg, Duitsland, Roemenië en Griekenland) te koop zal zijn. Alle non-food en verzorgingsproducten van het eigen merk, zoals keukengerei, servietten, zeep, parfumerie, papierwaren, textiel, ... (zo'n 500 producten) zullen tegen eind 2008 het huismerk Delhaize Care dragen.
De Delhaize Care-producten hebben dezelfde prijspositionering als de producten van het Delhaize-merk in de voeding: voor dezelfde kwaliteit als de nationale merken zijn ze minstens 10 à 15% goedkoper. Aangezien het om een Europees merk gaat, kan Delhaize betere aankoopvoorwaarden bedingen. De producten vormen dus een waardig alternatief voor de nationale merken. Doelstelling is om tegen 2010 met het merk Delhaize Care 14% marktaandeel te halen in de afdeling non-food-parfumerie-verzorging.
De voedingsproducten van het Delhaize-merk worden erkend voor hunkwaliteit. Maar ze waren tot nog toe weinig herkenbaar in het rek en er bestond een grote verscheidenheid aan verpakkingsstijlen, waarbij het logo niet altijd goed zichtbaar was. Daarom krijgen de producten van het Delhaize-merk geleidelijk aan een nieuw design. De leeuw krijgt een uniforme plaats linksbovenaan op het product en verschijnt steeds in een kleurvlak.
Dit jaar viert Delhaize een dubbele verjaardag. De onderneming bestaat 140 jaar en 50 jaar geleden opende Delhaize de eerste supermarkt met zelfbediening in België. RVH.
Cathy Vander Eecken en Séverine Philippin werden zopas benoemd tot respectievelijk General Manager van het Radisson SAS Palace Hotel en General Manager van het Radisson SAS Balmoral Hotel in Spa.
Cathy Vander Eecken, Sint-Niklaas 1976, behaalde een graduaatdiploma Hotelmanagement aan de Erasmus hogeschool in Brussel. In 1997 begon ze haar professionele carrière in het Astrid Park Plaza hotel in Antwerpen. In 2000 kwam ze bij de Rezidor Hotel Group als Sales Manager voor de Radisson SAS Hotels in Antwerpen en Brussel. In 2002 werd ze Assistent-Verkoopsdirecteur in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel.
In 2003 verhuisde ze naar Spa als City Director of Sales & Marketing. Ze opende er het nieuwe Radisson SAS Palace Hotel in het centrum van Spa. Sinds januari 2006 werd ze gepromoveerd tot Assistent-Algemeen Directeur in het Radisson SAS Palace Hotel, functie die ze combineerde met de verantwoordelijkheid over de verkoop en marketing voor beide hotels. Cathy is Nederlandstalig van afkomst, praat heel goed Frans en Engels en heeft noties van het Duits.
Séverine Philippin, Rocourt (B) 1975, behaalde een graduaatdiploma in Toerisme aan de Hogeschool van de Franse Gemeenschap in Luik. Zij begon haar carrière in 1997 in het Crowne Plaza hotel in Brussel. In 1999 keerde ze terug naar haar geboortestreek en begon als receptioniste in het Balmoral Hotel in Spa. Sinds de overname door Radisson SAS in 2000, deed ze ervaring op als Front Office Manager en Revenue Manager in het Radisson SAS Balmoral. Sinds 2004 stond ze mee aan de wieg van het Radisson SAS Palace Hotel en werd ze City Revenue Manager voor beide hotels. In januari 2006 tenslotte werd ze gepromoveerd tot Assistent-Algemeen Directeur van het Radisson SAS Balmoral Hotel. Séverines moedertaal is Frans, ze praat ook Engels en Nederlands.
Cathy en Séverine maken deel uit van het interne promotie programma van Rezidor. Met als resultaat hun benoeming tot General Manager van de Radisson SAS Hotels in Spa. Ze zijn er verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de hotels.
Cathy Vander Eecken en Séverine Philippin: « Wij zijn heel blij beide Radisson SAS hotels in Spa te mogen vertegenwoordigen. Wij zullen via ons sterk lokaal en wereldwijde verkoop- en marketingnetwerk er dan ook alles aan doen om Spa bij het grote publiek te promoten als geliefkoosde bestemming. Beide hotels hebben hun specificiteiten: het Radisson SAS Balmoral Hotel, gelegen midden de bossen, is een uitstekende locatie voor de organisatie van conferenties en incentives of om een weekendje in familiegezelschap door te brengen. Het Radisson SAS Palace Hotel, in het centrum van Spa, is ook uiterst geschikt voor de organisatie van vergaderingen of incentives en is bovendien rechtstreeks verbonden met de Thermen van Spa. » RVH.
BCD TRAVEL VERWERFT MEERDERHEIDSPARTICIPATIE IN AUSTRALISCH AGENTSCHAP INTERNATIONAL EXPRESS
BCD Travel kondigt de verwerving van een meerderheidsparticipatie in haar huidige Australische netwerkpartner aan. Dit is een nieuwe belangrijke stap in de verdere versteviging van de strategische eigendomspositie van de onderneming in de regio Azië/Stille Oceaan. De Australische partner in kwestie, de toonaangevende full-servicereisonderneming International Express, voorheen actief als Sydney Express, Brisbane Express en Melbourne Express, nam eerder dit jaar in Australië al de merknaam BCD Travel over.
Mike Buckman, CEO van BCD Travel: BCD Travel is vastbesloten om overal actief te zijn, waar onze klanten ons nodig hebben. Het is dan ook onze strategie om te blijven investeren in strategische markten op één lijn met de reisprogramma¹s van onze belangrijkste klanten. Deze investering in onze Australische activiteiten toont duidelijk aan hoeveel belang we hechten aan een versterking van ons lokaal aanbod op de Australische markt, ons regionaal aanbod in de regio Azië/Stille Oceaan en ons wereldwijd aanbod voor onze grote multinationalklanten. De synergie van onze gedeelde visie voor de toekomst van reismanagement zorgt er bovendien voor dat onze klanten bij hun beheerde reisprogramma's van een superieure kwaliteitsservice en ongeëvenaarde meerwaarde zullen kunnen blijven genieten.
In het kader van haar meerderheidsparticipatie zal BCD Travel trouwens ook een multinationaal servicecenter in Brisbane implementeren om haar klanten in deze sleutelmarkt en -regio naadloze service aan te bieden. RVH.
Op 27 september is het bijzonder creatief kooktalent en voortrekker van de nieuwe Waalse keuken, Sang-Hoon Degeimbre van LAir du Temps als sterrenchef te gast bij Zarza Leuven.
Sang-Hoon is zonder meer een Belgisch openbloeiend kooktalent. In Knack restaurantgids wordt hij geprezen met niet minder dan 5 kloppers (grootste onderscheiding met felicitaties van de jury). De Michelingids 2007 citeert hem als enige om volgend jaar een 2de ster te veroveren en bovendien is hij één van de weinige Belgische chef met internationale faam. Samen met het Hof van Cleve van Peter Goossens was LAir du Temps een van de weinige restaurants die Martin Berasategui, de sublieme Baskische 3-sterrenchef, tijdens zijn Belgische studiereis begin dit jaar bezocht. Enkele maanden terug werd hij uitgenodigd om een 10-daagse kookdemo in Azië te presenteren.
Niet enkel de spijs, maar ook de drank zullen op 27 september zeer bijzonder zijn: de wijnen worden geselecteerd door Maxim De Munck sommelier van LAir du Temps, die op het gala van de Gouden Garde werd uitgeroepen tot Sommelier van het jaar 2007. Ook op 27 september kunnen Champagnekenners nog steeds au prix dami genieten van Zarzas Icoon champagne Pol Roger, favoriet van wijlen sir Winston Churchill en door Robert Parker opgenomen in zijn select topgroepje van outstandig producers.
Sang-Hoons Zenitude x Zarzas ZENsacion = ZENsacioneel². Brigitte en Ben zorgen meteen voor een uniek staaltje van culinaire samenwerking over de (taal)grenzen heen en dit op de feestdag van de Franse Gemeenschap. RVH.
Met het overlijden van Paul Vanderkeerssen, sloot het restaurant Chez Stans de deuren. Meteen verdween een mythisch oord waar vooral acteurs, schrijvers en kunstenaars en zeer zeker de doorsnee Brusselaar mekaar terugvonden. Ook de erg typische Brusselse keuken verdween. Een vluchtige, maar amateuristische heropening liet het gemis nog veel sterker aanvoelen. Gelukkig daagde zakenman Daniel Verhoeft op die het etablissement Chez Stans nieuw leven inblies, niet alleen qua traditie en inrichting maar voornamelijk mbt de typische Brusselse keuken.
Chez Stans ontleent zijn naam aan de voornaam van de eerste bazin, Constance, de moeder van Paul Stans, die in werkelijkheid Joseph Vanderkeerssen heette. In die tijd was dit een eenvoudig buurtcafé met geverniste banken, houten tafeltjes en een lange bar waar een vaste groep van stamklanten aanschoof. De bazin troonde altijd midden in het café, onveranderlijk gekleed in een stofjas van zwart satinet. Constance, gewoonlijk Stans genoemd, was een echte Brusselse met een bloemrijke woordenschat en veel gevoel voor humor. Omdat het Théâtre des Galeries en het Théâtre du Vaudeville vlakbij waren liepen er vanzelfsprekend veel acteurs binnen na de voorstelling. Deze toeloop bracht de zoon des huizes op het idee ook enkele schotels met streekgerechten te serveren. Een briljant idee want Chez Stans werd een populair adres van heel uitgaand Brussel.
Met de heropening heeft Daniel Verhoeft weliswaar het aantal couverts lichtjes opgetrokken, zonder daarbij de behaaglijke sfeer verloren te laten gaan. Daarvoor staan het rustiek meubilair, de karmijnrode tegelvloer en de geruite tafelkleedjes garant. De gelambriseerde wanden zijn authentiek en dragen het nodige bij aan de warme uitstraling, zeker nu er s avonds romantische kaarsen op de tafels staan. De rode gordijnen herinneren ons eraan dat deze plek nauwe bindingen heeft met het theater en het toneel. Trouwens, boven de bar zien we een muurschildering die een scène uit Le mariage de Mademoiselle Beulemans voorstelt, met Jacques Lippe en Christiane Lenain in de hoofdrollen. In de zaal die uitkijkt op de trappen van de Prinsengalerij, ontdekken we een fresco met personages van de Commedia dellarte en onze beroemdste poppenspeler José Géal alias Toone VII, zonder twijfel een van de authentiekste hoeders van de geest van deze wijk. Een ander beeld roept clown Footitt opnieuw tot leven in het programma Le mariage uit de rolbezetting Chocolat.
Daniel Verhoeft behaalde zijn diploma industrieel ingenieur en startte een bouwonderneming met accenten op ontwerp en renovaties. Met zowat 200 werknemers in dienst en actief in meerdere landen verwerft hij in 1985 door een associatie met de firma Blaton, de eerste horeca-ervaring. In februari 2002 leerde hij Lucilène kennen, een aantrekkelijke Braziliaanse met wie hij huwt. Samen openen ze het restaurant Show Brasil!. In 2005 verkrijgt Daniel een Braziliaanse diplomatieke functie in België en dit jaar startte hij Chez Stans. Zijn relaties met kunstenaars en de wereld van het toneel hebben hem zeer duidelijk geholpen om het originele decor maximaal te bewaren.
Als specialist van de streekkeuken is Cootie, troetelnaam van chefkok Jean-Claude Vankriekenveldt, een groot liefhebber van de Belgische streekgerechten. Zijn bijnaam heeft hij te danken aan zijn bewondering voor de trompettist uit het orkest van Duke Ellington: Cootie Williams. Op het gemeenteplein in Linkebeek verrichtte hij wonderen als chef van Le Chevalier. Cootie was begonnen in de slagerij Ferdinand van zijn ouders Felix en Rosa op het Alfons Lemmensplein in Anderlecht. In 1980 zette hij een traiteurdienst op poten die nadien tot Le Chevalier uitgroeide. De laatste jaren leidde hij een hotel-restaurant-bar in Costa Rica, terwijl hij ook kooklessen gaf in het Marriott Hotel in San José. Nu staat hij aan het hoofd van de keuken in Chez Stans.
Tot de nostalgische en mythische gerechten van dit restaurant behoort de befaamde steak Nergal. De samenstelling van deze kunstenaarssaus is een zeer goed bewaard geheim dat momenteel enkel wordt gedeeld door de baas, de chef-kok en dit op aangeven van gastronoom Marc Danval.
Deze saus is een geesteskind van acteur Jean Nergal die in 1962 de toneelprijs Eve du Théâtre in ontvangst mocht nemen. Hij leidde aan het eind van zijn loopbaan het Théâtre Royal du Parc, waar zijn borstbeeld trouwens de hal siert. In de samenstelling van de saus verwijst Nergal naar het geheimzinnige van de godenwereld, het onsterfelijke en het intense genot van de gastronomie.
Wie deze saus, maar ook tal van andere Brusselse streekgerechten wil ontdekken vindt in het restaurant Chez Stans meer dan zijn gading. Bovendien worden er tal van culturele manifestaties georganiseerd die de aantrekkingskracht aanzienlijk vergroten. RVH.
Vanuit een jarenlange traditie slaan Carrefour en GB opnieuw de handen in elkaar om hun klanten de beste selectie grand crus en appellations aan te bieden, zodat elke wijnliefhebber z'n gading vindt. Zoals elk jaar stelt het Wijnfestival bij Carrefour en GB een zeer rijke selectie voor: wijnen, champagnes en schuimwijnen van uitstekende kwaliteit tegen een zeer interessante prijs. Een selectie die hoofdzakelijk bestaat uit wijnen van de jaren 2003, 2004, 2005 en 2006. De 'appellations' uit alle Franse wijnstreken (nog altijd goed voor 3/4 van de Belgische markt) zijn goed vertegenwoordigd, maar ook de andere wijnlanden worden in dit festival weergevonden. Het festival vertegenwoordigt 12% van het jaarlijkse zakencijfer in de afdeling Wijn bij Carrefour en 10% bij GB.
Om aan de vraag van elke klant te kunnen beantwoorden, hebben Carrefour en GB - die respectievelijk 300 en 200 wijnen aanbieden - een mooie selectie niet-Franse wijnen in petto, afkomstig uit verschillende Europese en niet-Europese landen. Iedereen kan heerlijke Duitse, Italiaanse, Spaanse en Portugese wijn ontdekken, naast de Zuid-Afrikaanse, Australische of Californische wijnsoorten. Ook Zuid-Amerikaanse wijn - de Argentijnse en Chileense op kop - verdient een plaats in dit rijke assortiment.
Het Wijnfestival bij Carrefour vindt plaats van 19 september t.e.m. 6 oktober 2007. Carrefour stelt een selectie van 300 wijnen, champagnes en schuimwijnen voor, tegen prijzen tussen 2,99 en 300 EUR. Het gaat om wijn uit het hoge gamma, speciaal geselecteerd op kwaliteit. Ookbij GB loopt het wijnfestival van 19 t.e.m. 30 september 2007. GB stelt een selectie van meer dan 200 wijnen voor, met wijnen specifiek geselecteerd voor het noorden en het zuiden van het land. Zo zal het aanbod witte wijn in het noorden groter zijn, terwijl in het zuiden rode wijn een grotere rol speelt. Prijzen variëren van 2,99 tot 40 EUR.
De rijkdom van dit Wijnfestival ligt enerzijds in de diversiteit van de voorgestelde wijnen en anderzijds in de kennis van de experts die ze selecteren: een selectie die hun beroep en passie alle eer aandoet. Want kwaliteit, dat is waar de selectie van het Wijnfestival voor staat: onze wijnexperts hebben duizenden flessen gedegusteerd om enkel de beste wijnen te kunnen aanbieden. Kortom, ze gingen niet over één nacht ijs, maar dat was ook nodig om tot dit kwalitatieve eindresultaat te komen.
Tussen de exclusieve aanbiedingen van Carrefour en GB vinden we andermaal de Ongelofelijke als 'pièce de résistance' van het Wijnfestival, een selectie van minder bekende wijnsoorten tegen een zeer interessante prijs. De "bekroonde" wijnen genieten van een bevoorrechte status. Het gaat om wijn die een gouden, zilveren of bronzen medaille behaalde op een van de grote concours in Frankrijk of andere Europese landen. De "aanbevolen" wijnen behaalden een onderscheiding of een aanbeveling in een van de prestigieuze, internationaal erkende publicaties, zoals Le Guide Hachette, La Revue du Vin de France en de Parker-gids. Tenslotte worden talrijke kwaliteitswijnen van het wijnjaar 2005, waarnaar de vraag zeer groot is, aangeboden.RVH.