Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    07-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoog sauspotje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoog sauspotje

     

     

     

    Als bondgenoot van alle professionele chef-koks is Demeyere continu op zoek naar innovatieve producten. En met het hoge sauspotje biedt de culinaire specialist een nieuwigheid om vingers en duimen af te likken. Sauspotje dat ongetwijfeld ook de amateur-kok zal bekoren.

    De gloednieuwe hoge sauspot is dan ook uiterst veelzijdig. Zo kan het potje dankzij zijn 3 lagenbodem van 3.5 mm dik gebruikt worden op alle vuren, inclusief inductie – en zowel om te koken als om warm te houden. Daarnaast kan je erin mixen zonder te spatten.

    De handige greep en de perfecte gietrand zorgen er voor dat je de inhoud gemakkelijk kan uitgieten zonder morsen. Tenslotte is dit roestvrijstalen sauspotje voorzien van maatindicaties tot 1 liter, handig om te doseren. Kortom, geen chef-kok die nog een gerecht bedenkt zonder sausje erbij …RVH.

     

     

     

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hulsta

     

     

    HÜLSTA HOMEOFFICE maakt stijlvol thuiswerken mogelijk.

     

     

    In meubelland klinkt de naam hülsta als een klok. Talloze generaties zijn opgegroeid met de uiterst veelzijdige generatie modulaire woon- en slaapkamersystemen van deze gerenommeerde Duitse fabrikant. Hülsta blijft zichzelf continu vernieuwen en pakt nu uit met een uiterst compleet HOMEOFFICE programma dat overal in de woning tot zijn recht komt.

     

    Spil van HOMEOFFICE by hülsta is een spitsvondig schrijftafelconcept dat met een klein aantal basiselementen een oneindig aantal combinatiemogelijkheden biedt.  Met behulp van twee vormvrije tafels in een rechter- en een linkeruitvoering en met rechthoekige werkbladen van diverse afmetingen kunnen diverse samenstellingen gecreëerd worden. Of het nu gaat om een individuele werkplek voor zowel zittende als staande activiteiten naast team- of groepsopstellingen; hülsta HOMEOFFICE biedt het gedroomde alternatief!

     

    Al die jaren is de hülsta-basisfilosofie ongewijzigd gebleven: meubels moeten functioneel zijn, plezier geven en ruimte voor individuele creativiteit laten. De kwaliteit moet onder alle omstandigheden aan de hoogste eisen voldoen. Dat verklaart waarom het hülsta HOMEOFFICE - programma een aantal speciaal bestudeerde functionele meubelen omvat, zoals rolcontainers, wagens voor de PC-toren en een  dressoir voor office-apparaten. Voeg daarbij de ergonomische bureaudraaistoelen ERGOMO H3 en H4 en uw ideale thuiswerkplek is compleet. RVH.

     

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cambozola
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cambozola

     

     

     

    Wie kent Cambozola niet? Cambozola is een lekker romige blauwaderkaas, die het zachte van een witte-korstkaas combineert met het uitgesproken karakter van de blauwculturen. Na het succes van de Cambozola Classic en de Cambozola classic light, introduceert Cambozola nu een overheerlijke nieuwigheid: Cambozola composé, een geraffineerde zuivelcrème met  edele blauwculturen. De nieuwe ‘Composé’ bestaat in drie smaken: natuur, met peper en met ananas. Varianten die aan elk smaakverlangen tegemoetkomen zodat iedereen van de frisse spread kan genieten.

     

    Dankzij het unieke productieproces is Cambozola Composé bijzonder romig, fris en smeerbaar. Bovendien is men er bij Cambozola in geslaagd de stukjes Cambozola bij het mengen met de zuivelcrème, heel te houden. Cambozola Composé biedt dus echte stukjes blauwaderkaas, lekker en verrassend. RVH.

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.windstar cruises
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    CAI HEIST DE ZEILEN MET WINDSTAR CRUISES

     

     

    Casinos Austria International lanceert drie nieuwe casinos aan boord van de “Windstar Cruises” schepen:  Wind Star, Wind Surf and Wind Spirit.

     

    De groep Casinos Austria International – waarvan Grand Casino Brussels deel uit maakt -  kondigt de lancering aan van drie nieuwe “cruising casinos” aan boord van de unieke vloot van exclusieve vijfsterren zeiljachten van “Windstar Cruises”.

    Het eerste van de drie casinos, opende op 16 Juni 2007 aan boord van de ‘Wind Star’ en biedt top klasse spel entertainment met 2 Blackjack en Poker tafels en 11 slot machines. Het zusterschip de ‘Wind Spirit’ kreeg op 23 Juni ll. een identiek spelaanbod. Beide luxe multi-zeiljachten kunnen elk 148 passagiers in 73 deluxe, ocean-view en staterooms ontvangen.

     

    Het casino aan boord van het grootste schip van de Windstar Cruises vloot, de 308-passagiers dragende ‘Wind Surf’, opende de deuren op 1 Juli 2007 met een aanbod van 3 Blackjack tafels, 1 Poker tafel en 27 slot machines. De Wind Surf biedt deluxe ocean-view accommodatie in 123 staterooms en 31 suites zowel als een ultra moderne spa.

    Het in Seattle gebaseerde Windstar Cruises geeft een nieuwe generatie van cruise vakantiegangers de kans om de wereld te zien vanuit de moderne vijfsterren luxe van het romantische, intieme decor van een elegant maar informeel jacht.
    Als marktleider in luxe cruises met kleine schepen, heeft Windstar Cruises een uniek zeil-concept dat de gasten naar 50 speciaal geselecteerde bestemmingen vaart, van de Caribbean tot de Griekse eilanden en van Costa Rica tot St Tropez.


    Casinos Austria International begon de scheepsactiviteiten in 1981 en heeft sindsdien een lange traditie van opererende casinos aan boord van luxueuze cruise schepen gerealiseerd. De operaties van de nieuwe Windstar casinos zullen bestuurd worden door de gespecialiseerde afdeling, Shipboard Casino Services, gebaseerd in Piraeus, Griekenland.

    Als één van de voornaamste spelers in de internationale casino industrie, opereert Casinos Austria International vandaag de dag in 75 casinos in 19 landen en aan boord van 13 cruise schepen, met verdere casinos in ontwikkeling in Chili en Zuid Afrika. RVH.

     zie ook www.6minutes.be

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.charcuterie

    Belg houdt van charcuterie

     

     

     

    In opdracht van VLAM, analyseerde het marktonderzoeksbureau GfK PanelServices Benelux, het verbruik van charcuterie in België. Hieruit blijkt dat de gemiddelde Belg jaarlijks ongeveer 16 kg charcuterie verbruikt. Het thuisverbruik van vleeswaren steeg in 2006 lichtjes met 1.5%. Binnen de charcuterie is er de laatste jaren winst voor gevogeltebereidingen, ten nadele van zoutwaren (o.a. spek en gedroogde ham). Globaal nemen de zoutwaren nog steeds de grootste hap uit het charcuterieverbruik: 23% in 2006. Gekookte hammen stonden met 22% op de tweede plaats.

    De Waal, 17.2 kg per kop, verorbert ruim 1 kg charcuterie meer dan de Vlaming, 16kg per kop. Gevogeltebereidingen, salami en paté vallen meer in de smaak bij de Vlaming, terwijl zoutwaren, gekookte ham, kookworsten en andere kookwaren populairder zijn in Wallonië.

    Binnen de verschillende charcuteriesoorten scoort de beenhouwer met 33% marktaandeel het best voor speciale bereidingen waaronder droge worsten, varkensgebraad en rosbief. Ook paté en de categorie “andere kookwaren” scoren met marktaandelen van respectievelijk 24% en 22% opmerkelijk goed bij de speciaalzaak. In de grote supermarkten worden in verhouding meer salami en gekookte ham gekocht, terwijl de discounters en de buurtsupermarkten vooral een groter marktaandeel behalen voor de kalkoen- en kipbereidingen. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oostende en kuifje

     

    Oostende nodigt uit

    KUIFJE EN FILMFESTIVAL

     

     

    Naast de musical 'Kuifje - De Zonnetempel' in het Kursaal Oostende is ook de tentoonstelling 'Kuifje en Hergé aan Zee' in de Venetiaanse Gaanderijen een topevenement voor bedrijven. Het eerste Filmfestival Oostende in het gloednieuwe Kinepolis-complex is eveneens een bijzondere invalshoek voor incentives en bedrijfsevenementen.

     

    Tot eind september is Kuifje prominent aanwezig in de Stad aan Zee. De Mice-afdeling van Toerisme Oostende vzw werkte twee Vip-pakketten uit. Het eerste programma is geldig tot 30 september: verwelkoming, nocturne tentoonstelling in Venetiaanse Gaanderijen, uitgebreide receptie met hapjes, diner in Venetiaanse Gaanderijen, Savarin of Ostend Queen. De kostprijs bedraagt vanaf 95 euro per persoon. Het tweede programma (tot 19 augustus) omvat tevens de musical in Kursaal Oostende: verwelkoming, tentoonstelling met gids in Venetiaanse Gaanderijen, diner in Venetiaanse Gaanderijen, Savarin of Ostend Queen, musical in Kursaal Oostende. De kostprijs bedraagt vanaf 125 euro per persoon.

     

    Het 'Filmfestival Oostende' is het eerste filmfestival aan de Belgische Kust en wordt georganiseerd door de vzw Les Films du Bord de Mer. Het vindt plaats van 5 tot en met 11 september 2007 in Kinepolis Oostende, het gloednieuwe Kinepolis-complex aan de Wellington Renbaan. "Film in de 21ste Eeuw" is het centrale thema, met aandacht voor muziek, nieuwe media en nieuwe technologieën zoals digitale cinema. Zowel avant-premières als initiatieven rond 'film & sound' komen aan bod. Master Arno geeft zijn visie op film en stelt zijn voorkeurfilms voor aan het publiek.  Filmfestival Oostende wordt ook een filmfeest met als natuurlijk decor "De Zee". Naar aanleiding van het 'Filmfestival Oostende' werkte de Mice-afdeling van Toerisme Oostende vzw diverse VIP-pakketten voor bedrijven uit. De VIP-pakketten vinden plaats tijdens het Openingsgala op 5 september of tijdens de andere festivaldagen. RVH.

    Toerisme Oostende vzw - Mice-afdeling - Monacoplein 2 - 8400 Oostende

    mice@toerisme-oostende.be

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kapelhoeve
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kapelhoeve

     

     

    Na 20 jaar lesgeven aan het VTI in Leuven, besliste Hilde Peremans enige tijd terug, om haar grote droom, nl. het runnen van een eigen zaak te realiseren. In het Vlaams Brabantse Winksele, op een boogscheut van Leuven, vond ze de ideale locatie, dit in een restaurant dat vele jaren onder de naam “’t Kapelleke”, een goede reputatie verwierf.

    Naast lesgeven deed Hilde de nodige zaalervaring op en in het voormalige restaurant ’t Kapelleke en in restaurant Rooden Scilt in Erps Kwerps bij wijlen Guy Pauwels.

     

    Na enige renovatie- en verfraaiingswerken, opende De Kapelhoeve 5 jaar terug de deuren, maar Hilde vond de werken onvoldoende om van een zaak met een persoonlijk cachet te kunnen spreken. Zopas kreeg het geheel een wellicht definitieve vorm. De voorraadfrigo’s en imposante toonbank werden uit de eetzaal verwijderd, waardoor de zaal plaats biedt aan een 12-tal extra gasten. Het zaaltje vooraan dat nagenoeg onbenut bleef, enkele zeldzame meetingssessies niet te na gesproken, werd ingericht als salon en rookruimte. Ook het sanitair kreeg een opknapbeurt mee. Het rustige terras in zeer groene decoratieve omgeving, is voor velen een verademing en een ontdekking van nieuwe keukengeheimen.

     

    In haar gerechten legt Hilde vooral de nadruk op dagverse producten die met zorg worden uitgekozen. In een eerder rustiek kader met enkele nostalgische verwijzigen en restanten van een voormalige kapel, zorgen de aromarijke schotels voor een perfect samengaan van een moderne keuken en lekkere bereidingen. Bovendien verruimt ze haar traditionele kaart met regionale streekproducten die elk op zich, sterk seizoensgeboden zijn, maar bovendien zoveel mogelijk een sterke lokale touch meekrijgen. Bij deze dagsuggesties hanteert ze de slogan “op is op”. De suggesties keren pas terug wanneer de voorraden na kwalitatieve controles werden aangevuld.

    De keukenkunstjes van Hilde krijgen in de zaal een degelijk verlengstuk in de persoon van zaalverantwoordelijke Tony Moens. Naast de zaal, valt ook de wijnkaart onze zijn hoede, een wijnkaart weliswaar eerder beperkt, maar toch voldoende rijk om het ‘Brabants’ tafelen op een gepaste manier te ondersteunen.

     

    Het duo Hilde-Tony, draagt voldoende zorg voor de keukenrijkdommen die Hertog Jan II destijds in Brabant introduceerde en wenst hen bovendien een extra elan mee te geven. RVH.

    Restaurant Kapelhoeve – Potestraat 4 – 3020 Winksele – tel 016/35 06 67

     

     

     

    06-08-2007 om 17:28 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laurastart wereldprimeur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wereldprimeur: trendy strijkplankovertrek voor LAURASTAR

     

    Laurastar introduceert de collectie strijkplankovertrekken FASHIONCOVER. De eerste serie is ontworpen en gesigneerd door de Zwitserse kunstenaar STÉPHANE DUCRET.

     

    Om de strijkervaring te vernieuwen en te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van zijn cliënten op het gebied van design en exclusiviteit, introduceert LAURASTAR een collectie strijkplankovertrekken die zijn ontworpen door wereldwijd bekende kunstenaars. De eerste beperkte oplage van 5.000 exemplaren, die in juni 2007 in de hele wereld werden geïntroduceerd, is exclusief voor LAURASTAR ontworpen en gesigneerd door de hedendaagse kunstenaar STÉPHANE DUCRET, bekend vanwege zijn schilderijen met "vloeiende geometrie, met sensuele curves, en zuurtjeskleuren".

     

    "Voor de lancering van deze collectie zochten wij een hedendaagse kunstenaar, waarvan het werk over evenveel waardering van zijn gelijken als populariteit bij het grote publiek naast de zeer selectieve wereld van de hedendaagse kunst beschikte", zeggen de managers van het project. RVH.

     

    06-08-2007 om 09:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.solar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Solar facil

     

     

    ‘Solar Facil’ is een licht, opvouwbar en makkelijk mee te nemen zonnepaneel voor onderweg. Dit product is ideaal voor elke vakantieganger die tijdens een kortere of langere vakantie moeiteloos zijn elektronische apparatuur wil opladen.

    Het zonnepaneel is ideaal voor het laden van kleine elektronische apparaten zoals mobiele telefoons, mp3-spelers en andere toestellen die voorzien zijn van een usb-poort. De panelen hebben een hoge energieopbrengst, zijn uiterst licht, duurzaam en flexibel.De gebruiker kan de Solar Facil eenvoudig bevestigen aan een rugzak, tent of kano. Het mobiele zonnepaneel is voorzien van een intelligente laadregulator en een ingebouwde ontlaadbeveiliging.

    06-08-2007 om 09:39 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.logies
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Volledig nieuwe regels voor hele Vlaamse logiessector

    Eén decreet voor vakantiewoningen, gastenkamers, hotels, campings en vakantielogies

     

     

    Het ontwerpdecreet van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois met overkoepelende regeling voor de hele Vlaamse toeristische logiessector, met een transparant vergunningenstelsel en bijhorende sterrenclassificaties kreeg alvast de principiële goedkeuring van de Vlaamse regering.

    Nieuw in het ontwerpdecreet is dat voor het eerst ook vakantielogies, gastenkamers en vakantiewoningen in beeld komen, dit met inbegrip van de commerciële appartementenverhuur aan de kust.

    Vandaag bestaat er enkel een specifieke regelgeving en een bijhorend classificatiesysteem voor hotels en kampeerterreinen. De Vlaamse toeristische logiessector is echter veel meer dan alleen maar hotels en campings. Zo is er een explosieve groei van het aantal gastenkamers (Bed & Breakfast) en plattelandslogies, en ontstaan mengvormen als boothotels, kampeerbedrijven met vakantiehuisjes, aparthotels enz., waardoor de sector een bijzonder gediversifieerd gezicht heeft gekregen. Daarenboven zorgt het ontbreken van specifieke toeristische regelgeving voor de commerciële verhuur van vakantiewoningen, vakantielogies en gastenkamers, voor oneerlijke concurrentie met campings en hotels, die wel strenge normen opgelegd krijgen.

     

    Aan de toeristen wordt momenteel een heel onvolledig plaatje van het volledige Vlaamse logiesaanbod aangeboden. Met het nieuwe decreet komen eveneens de duizenden vakantiewoningen en gastenkamers in beeld en worden ze gepromoot in binnen- en buitenland. Derhalve zijn in het decreet een aantal kwaliteitsgaranties ingebouwd. Andere essentiële elementen zijn de bescherming van de consument en een waarheidsgetrouwe informatie over het aanbod.

     

    In nauwe samenwerking met de betrokken sectoren heeft minister Bourgeois daarom een overkoepelende regeling uitgewerkt. Alle vormen van toeristisch logies moeten worden aangemeld of vergund. Het ontwerpdecreet definieert vijf categorieën van toeristisch logies: hotels, openluchtrecreatieve terreinen, vakantiewoningen, gastenkamers en vakantielogies (restcategorie). Elk toeristisch logies dat wordt aangeboden aan de toeristische markt, moet aan overkoepelende voorwaarden voldoen op het vlak van veiligheid, onderhoud en hygiëne en ruimtelijke ordening. Daarnaast zullen er specifieke uitbatingsvoorwaarden worden bepaald per categorie.

     

    Uitbaters van gastenkamers, hotels, openluchtrecreatieve terreinen en vakantielogies met meer dan 2 kamers of percelen, zullen een vergunning moeten aanvragen bij Toerisme Vlaanderen. Elk vergund logies zal ook een sterrenclassificatie krijgen. Toerisme Vlaanderen zal hen, met vermelding van deze sterren, meenemen in de promotie.

    Vakantiewoningen en alle andere logies met ten hoogste twee kamers (voor maximum 8 personen), die aangeboden worden op de toeristische markt, zullen zich voorafgaandelijk moeten aanmelden bij Toerisme Vlaanderen. In concreto betekent dit onder meer dat elk appartement aan de kust, dat door een immobiliënkantoor commercieel wordt verhuurd, zich zal moeten aanmelden. Ze kunnen ook vrijwillig een vergunning aanvragen, waardoor ze in de sterrenclassificatie worden opgenomen en gepromoot worden door Toerisme Vlaanderen. Eigenaars die hun appartement niet op de markt aanbieden, maar wel aan vrienden en familieleden verhuren, vallen niet onder de aanmeldingsplicht.

     

    Voor alle commerciële vergunde logiescategorieën wordt een nieuw, eenvormig classificatiesysteem met sterren uitgewerkt. De bestaande reglementering en classificatie van hotels en campings legt volgens Bourgeois te sterk de nadruk op kwantiteit en is het niet in lijn met internationale classificatiesystemen. Dat is natuurlijk nefast voor de internationale concurrentie. Het ontwerpdecreet wordt nu voor advies voorgelegd aan de SERV, daarna gaat het naar Raad van State. Nadien bespreekt de Vlaamse ministerraad de eventuele wijzigingen, waarna het naar het Vlaams Parlement kan.

     

    Essentieel in het nieuwe decreet, dat wellicht toepasbaar is vanaf de zomer 2008,  is dat elk toeristisch logies in Vlaanderen zich voortaan waarheidsgetrouw moet voorstellen op de markt. RVH.

     

    06-08-2007 om 09:38 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bocuse d'or

     

     

    De Bocuse d’Or wordt in een nieuw jasje gestoken:

     

     

    Na twintig jaar heeft de Bocuse d’Or, als het ware het kampioenschap van de keuken, besloten dat het aan verniewing toe is. Voortaan zal namelijk om de even jaren per continent een selectie worden gehouden voor het kampioenschap, dat om de oneven jaren plaatsvindt.

     

    Voor de eerste editie van deze nieuwe versie, en als voorbereiding op de Bocuse d’Or 2009, zal echter slechts één grote Europese selectie worden georganiseerd. Deze zal plaatsvinden op 1 en 2 juli 2008 in het Noorse Stavenger.

    Aan deze selectie zullen een twintigtal landen deelnemen die zullen worden geëvalueerd op basis van het dossier waarin zij de kandidaat voorstellen en op basis van een organisatie- en promotiedossier van de wedstrijd op nationaal vlak. Laten wij even verduidelijken dat wij voor deze eerste editie onder “Europa” de landen verstaan van de tijdszone die zich over heel Europa uitstrekt. Er zijn dus een vijftigtal landen die aan deze selectie zouden kunnen deelnemen.

     

    Op de twintig landen die mogen deelnemen aan de Bocuse d’Or Europe 2008, zullen er zeven worden uitgekozen om deel te nemen aan de Bocuse d’Or 2009 van Lyon, bovenop de vijf Europese landen die zich op voorhand hebben geplaatst dankzij de resultaten die ze tijdens de laatste wedstrijd hebben behaald. Deze landen zijn Frankrijk, Noorwegen, Zwitserland, Zweden en Denemarken.  Uiteindelijk zullen er dus twaalf Europese landen zijn die het zullen opnemen tegen twaalf landen van de rest van de wereld. Met uitzondering van Japan, dat zich ook op voorhand heeft geplaatst dankzij de resultaten tijdens de laatste Bocuse d’Or, werden al deze landen gekozen op basis van hun dossier.

     

    Lamsvlees wordt het centrale thema van de Bocuse d’Or Europe 2008. De kandidaat moet voor twaalf personen het volgende klaarmaken: 1 lamsbout van 1,5 kg, 1 lamsrug van 1 kg (1,2 kg vel inbegrepen), 6 lamsniertjes en 6 lamzwezeriken. Alles moet verplicht worden geleverd door de organisator. Voor de vis is het thema zalm. De kandidaat zal een zalm van 4 tot 4,5 kg voor twaalf personen moeten bereiden, tevens verplicht geleverd door de organisator.

    De kandidaten voor deze Belgische selectie worden verzocht vóór 31 augustus 2007 hun recepten en hun dossier over te maken aan het secretariaat van de Belgische selectie . Natuurlijk kunnen zij daar ook terecht met al hun technische vragen. RVH.

     


    06-08-2007 om 09:33 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.acube
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    A3™ (acube)

    Een bol ijs met buitengewone houdbaarheid.

     

    A3™ is op zijn minst een zeer ongebruikelijke benaming voor een bol ijs. Alhoewel het eindproduct dat in “acube” wordt vertaald, een absolute wereldpremière is.

     

    Na verscheidene maanden denkwerk, ontwikkeling en technologieoverdracht hebben EM CREATE CONCEPT (EMC²), het Brussels Agentschap voor de Onderneming en het Brussels Innovation Relay Centre “A³™” voorgesteld. Dit is de eerste bol ijs ter wereld waarop een label kan  worden aangebracht en die drie weken kan worden bewaard. Deze innovatie, die kiemde in de onrustige en creatieve geest van Eddy Merckx, een talentvol restauranthouder en afgevaardigd bestuurder van EMC², kwam tot stand dankzij de gebundelde knowhow van het BAO en het uitgebreide netwerk voor technologieoverdracht van het Brussels IRC.

     

    Toen Eddy Merckx tijdens een evenement, een dessert voorstelde in de vorm van bollen ijs die in een boom hingen, kreeg hij een ongewone vraag voorgelegd. Een bedrijfsleider wou zijn logo op de bollen ijs aanbrengen om ze vervolgens naar zijn klanten te sturen. Er stelde zich evenwel het logistieke probleem om de bollen ijs te leveren voordat ze gesmolten zijn. Toch gaf Eddy Merckx zich niet gewonnen …

     

    Hij bedacht een uniek concept... De inspiratiebron van Eddy Merckx is niets anders dan een dragee. Een dragee die, ongeacht of ze voor voeding dan wel «farmaceutische” doeleinden wordt gebruikt, altijd gevuld is. De oplossing bestond er dus in holle dragees uit te vinden. Een proces waarbij een ei of bol in drageevorm wordt gemaakt, om vervolgens ijs in het omhulsel te spuiten. Omdat de dragee hard en vlak is, zal het ijs niet uitlopen en kan er een logo op worden gedrukt, wat meteen de tweede doelstelling van Eddy Merckx was.

    Een dragee creëren die aan deze eisen voldeed, zou meteen betekenen dat elke onderneming een beeld,  tekst of haar logo kan aanbrengen op een bol ijs. Die taak werd met succes tot een goed einde gebracht door het Brussels IRC, dat een Europese partner vond die deze krachttoer klaarspeelde. De laatste uitdaging had te maken met de houdbaarheidsdatum. Wegens de logistieke eisen die zijn verbonden aan de levering moest de houdbaarheidsdatum meer dan drie weken bedragen. Ook daarvoor werd een oplossing gevonden. Het proces steunt op de productie in een steriele kamer, om de aanwezigheid van bacteriën te vermijden, en op het wachten met invriezen. Voortaan is het dus mogelijk om vloeibaar ijs in de drageevormen te spuiten. Op die manier kunnen de gelabelde bollen ijs worden verpakt en geleverd voordat ze worden ingevroren.

     

    Dit unieke concept biedt talloze mogelijkheden tot commercialisering. In een eerste fase zal EMC² zich evenwel beperken tot de productie van eieren of bollen met label, al dan niet gevuld met ijs. Dit product richt zich hoofdzakelijk tot de B-to-B-markt. EMC² wil evenwel over enkele maanden A³™ aan het grote publiek voorstellen.

     

    De technologische partners zijn geïdentificeerd. Bedoeling is nu alle machines te groeperen zodat men de lege dragees in één enkele stap kan produceren. Alle materieel van EMC² zou normaal gezien tegen het najaar van 2007 operationeel moeten zijn. Een ideale periode voor de commercialisering van een productengamma dat is afgestemd op de eindejaarsfeesten. Naast het positieve aspect van een geslaagd ondernemersinitiatief is het project van Eddy Merckx goed voor de indienstneming van 7 personen op korte termijn en van nog eens 15 medewerkers in de loop van 2008.

     

    Het nieuwe concept van ‘recreatieve’ voeding biedt talloze mogelijkheden en bewijst dat spitstechnologie een verrijking van de kwalitatieve voedingsproducten in zich draagt. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    06-08-2007 om 09:29 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe generatie kookcursussen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe generatie kookcursussen

     

     

    Koken is voor iedereen een kunst! Hebt u er nooit van gedroomd uw partner te verrassen maar het nooit gedurfd uit angst om alles te laten mislukken ? U tafelt graag maar u hebt nooit leren koken ? L’atelier des Chefs is helemaal wat u zoekt. Dit is de nieuwe generatie kookcursussen die toegankelijk zijn voor iedereen !

     

    Elke dag stelt L’atelier des Chefs gevarieerde kookcursussen voor die u culinaire technieken en smaken laten ontdekken. Er is een brede waaier aan voorgestelde programma’s : van het meest eenvoudige tot het meest ingewikkelde recept, van het voorgerecht tot het dessert, van de Europese keuken tot de Wereldkeuken.

    L’atelier des Chefs werd geboren in Parijs op 12 juli 2004. Het concept nam een heel snelle start en dat werd bevestigd door de opening van een aantal bijhuizen in Parijs maar ook in Bordeaux en Lyon. Twee jaar later zijn al 25.000 mensen de lessen komen bijwonen. En altijd met hetzelfde enthousiasme. Na het grote succes in de grootste Franse steden (Parijs, Lyon, Bordeaux), start L’Atelier des Chefs eindelijk in Brussel. Het pand werd volledig vernieuwd, bevindt zich vlakbij de Beurs en stelt maar liefst 250 m2 volledig ter beschikking van het keukenplezier. Het hart van L’atelier des Chefs is een heel grote, goed verlichte en verluchte keuken die een gezellige ontmoetingsplaats is geworden waar gedeeld en ontdekt kan worden. De leraar is een Chef, het spreekgestoelte het fornuis en hier heerst een gezellige sfeer waarin het verlangen heerst om op een ludieke manier dingen aan te leren. Geen koksmutsen of een uit-de-hoogte gedrag : de Chef wil alleen zijn passie en zijn kennis met u delen.

     

    Chef Benoît Vernaillen kneedt de lucht met zijn handen als om zijn woorden meer smaak te geven. Benoît Vernaillen laat er geen enkele twijfel over bestaan : de keuken is zijn passie. Hij praat erover met glanzende ogen en de radheid van tong van een jonge man die zijn favoriete speelgoed steeds opnieuw ontdekt maar die er vooral op uit is om zijn passie te delen met alle mensen die hij tegenkomt. Het zal dus niemand verbazen dat hij voortaan bij  L’atelier des Chefs zijn duit in het zakje doet.

     

    De keuken geeft uit op de eetkamer -bar, de plek bij uitstek om dingen met elkaar te delen, maar ook een plek van rust en ontspanning. Een lange gastentafel verenigt alle leerlingen van de Chefs aan het einde van de cursus in een warme omgeving van kruiden en gekleurde specerijen. L’atelier des Chefs is heel eenvoudig een concept dat aansluit bij zijn tijd. Het stelt een hedendaagse keuken voor aan mensen die met hun tijd mee willen gaan, die willen leren en die iets voor zichzelf willen doen, die andere culturen en onontgonnen streken willen ontdekken en dat in alle eenvoud en zonder dwang. De sfeer van L’atelier des Chefs is eerst en vooral je open stellen voor nieuwe gewoontes terwijl trouw gebleven wordt aan de eigen waarden.

    L’atelier des Chefs luidt eerst en vooral de terugkeer in van het kookplezier: dat is de basis om een goed voedingsevenwicht en een echte levenshygiëne terug te vinden. Zo ontwikkelt L’atelier des Chefs samen met voedingsspecialisten eenvoudige lesmodules in gezond koken om van de kookkunst een pijler te maken in de harmonieuze ontwikkeling van het lichaam. Het project staat open voor iedereen die in de kookkunst is geïnteresseerd, maar slaat ook aan als onderdeel van teambuilding sessies of gewoon een leuk ontspannend moment tijdens marathonmeetings.

     

    Aan de basis van het concept liggen de broers Nicolas en François Bergerault die een vreemde uitdaging lanceerden. Ze zijn heel verschillend maar vullen elkaar goed aan en weten precies hoe vermoeiend meetings kunnen zijn. Nicolas Bergerault is een voormalig marketingdirecteur bij Nestlé, die sinds zijn prille jeugd gepassioneerd is door het koken. De andere broer is François Bergerault, een ervaren ondernemer die iets minder begaafd is in het koken.

    Lessenschema’s en programma’s zijn veelvoudig en toch erg flexibel. Voor groepen kunnen projecten à la carte in samenspraak met de verantwoordelijken worden uitgewerkt. De website zelf geeft reeds tal van mogelijkheden aan. (www.atelierdeschefs.com)

     

    En tenslotte is er de Chefs winkel die het de koksleerlingen mogelijk maakt om alles aan te schaffen wat nodig is om te koken : pannen, bakpannen, messen, vakgerei… Met als kers op de taart een smulbibliotheek en een fijn assortiment kruiden die eveneens van de partij zijn. Goed om te weten : alles wat te koop is, heeft de goedkeuring van de Chefs meegekregen. RVH.

     

    Atelier des Chefs – Kartuizerstraat 17 – 1000 Brussel – tel 02/511 51 17

     

    06-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dolce nieuw serviceconcept
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    DOLCE INTERNATIONAL LANCEERT EEN NIEUW SERVICECONCEPT

    “Great Guest Experience” integreert de ervaringen van klanten en medewerkers.

     

     

    Dolce International lanceert de “Great Guest Experience” voor zijn portefeuille van 26 “Hotel, Resort & Conference Destinations”. Dit nieuwe serviceprogramma streeft er naar klanten op en top tevreden te houden en tegelijk medewerkers te laten groeien in hun professionele rol. Met dit nieuwe initiatief wil Dolce International alle betrokkenen een gedenkwaardige en emotioneel bevredigende ervaring bezorgen.

     

    In alle vestigingen van Dolce International zullen medewerkers deelnemen aan het nieuwe serviceprogramma, dat klanten een bovenverwachting goede service wil bieden en werknemers in hun professionele rol wil laten groeien. Het programma bestaat uit permanente, maandelijkse opleidingssessies. Er worden telkens nieuwe thema’s besproken en de bedoeling is om de coherente standaard-exploitatieprocedures en normen voor service in de gastvrijheid te verhogen. Het zet medewerkers ertoe aan om, via nieuwe hulpmiddelen, hun klanten een onberispelijke service te bieden, terwijl klanttevredenheid continue geëvalueerd wordt. Dit programma zal de hoeksteen vormen van de rekruterings- en opleidingsactiviteiten van de medewerkers van Dolce International, dat zijn internationale uitbreidingsprojecten voortzet met een eersteklas en gespecialiseerd team. RVH.

     

    05-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurostar opening ticketverkoop

     

    OPENING TICKETVERKOOP

     

     

    Eurostar, de hogesnelheidstrein die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, opent op 24 juli om 10u CET de ticketverkoop voor de treinen van en naar St Pancras International, het nieuwe Eurostarstation in het hart van Londen. De treinen zullen vanaf 14 november, de dag van de verhuizing, gebruik maken van de eerste Britse hogesnelheidslijn High Speed 1.

     

    Voor de eerste keer, zullen reizigers vanuit Brussel voor 8u 's morgens lokale tijd met Eurostar in Londen kunnen arriveren. Op die manier hebben zakenreizigers een volledige werkdag ter plaatse zonder dat ze de avond voordien hoeven af te reizen. De reistijden tussen Brussel/Parijs en Londen zullen ten minste 20 minuten korter zijn. Zo bedraagt de non-stop reistijd tussen Brussel en Londen vanaf 14 november 1u51 minuten, tussen Parijs en Londen 2u15 minuten en tussen Rijsel en Londen 1u20 minuten.

     

    Dankzij Eurostar's verhuizing van Waterloo International naar St Pancras International hebben de reizigers een makkelijke aansluiting op 6 metrolijnen en 7 binnenlandse treinmaatschappijen (via St Pancras, King's Cross en het nabijgelegen Euston). Vanaf 14 november wordt Eurostar de eerste treinoperator ter wereld die CO2-neutraal reizen aanbiedt, en dit zonder meerkost voor de reiziger. In het kader van haar "Groene reis"-project verbindt Eurostar zich ertoe tegen 2012 haar CO2-uitstoot per reizigerstraject met 25% te verminderen. Daarnaast zal het de emissies die niet uitgesloten kunnen worden op eigen kost compenseren. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.european seafood

    European Seafood Exposition blijft aan belang winnen

     

     

    De 15de editie van de European Seafood Exposition was een grandioos succes en bevestigde haar status als voornaamste jaarlijkse evenement voor de wereldwijde visverwerkende industrie. De beurs bood talrijke mogelijkheden voor zowel exposanten als bezoekers om nieuwe contacten te leggen en om meer te weten te komen over de vele aspecten van de sector. De reacties van alle deelnemers waren bijzonder positief.

     

    De European Seafood Exposition en de gelijktijdig georganiseerde Seafood Processing Europe vakbeurs waren verspreid over een periode van drie dagen en trokken in totaal 23.833 professionals. Net zoals in vorige jaren kochten de meeste vishandelaars hun volledige voorraad voor het volgende jaar in, waarmee de overduidelijke commerciële voordelen voor zowel exposanten als bezoekers nogmaals in de verf werden gezet. Het feit dat dergelijke aankopen voor een heel jaar op slechts drie dagen tijd gerealiseerd kunnen worden, is bijzonder indrukwekkend.

     

    Ook de internationale aanwezigheid op beide evenementen kende dit jaar een hoge toename met een nog groter aantal landen en regio's vertegenwoordigd door hun eigen individuele paviljoenen.

     

    De toekomst voor de vissector ziet er bijzonder rooskleurig uit. Vis wordt steeds meer gepromoot als een essentieel bestanddeel van een evenwichtig dieet en het Britse Food Standard Agency (FSA) raadt in zijn literatuur mensen aan ten minste twee porties vis per week te eten inclusief een portie vette vis. De voordelen van zowel vis als schaaldieren schuilen in hun rijkdom aan eiwitten en mineralen terwijl vette vis rijk is aan omega 3-vetzuren. Het is meer dan waarschijnlijk dat dankzij dit groeiende besef ook de consumptie van vis zal stijgen.

     

    Ook volgend jaar zullen European Seafood Exposition en Seafood Processing Europe weer in Brussel worden georganiseerd. Beide evenementen vinden plaats in de Heyselpaleizen van 22 tot 24 april 2008. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.restaurant knossos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Restaurant Knossos

     

     

    De roots van het restaurant Knossos dat enige tijd terug in Kortenberg de deuren opende, liggen deels én op het Griekse eiland Kreta, én deels in Leuven.

     

    Het paleis van Koning Minos, op het eiland Kreta kreeg in de Oudheid de naam Knossos mee, een paleis dat trouwens jaarlijks nog steeds vele duizenden toeristen weet te begeesteren. Het echtpaar Choustoulakis, afkomstig uit Kreta en uitgeweken naar België, opende in 1968 in de Leuvense Parijsstraat één van de allereerste echte Griekse restaurant in Vlaams Brabant.

     

    De groei van het Griekse toerisme begin der 70-er jaren scherpte ongetwijfeld de interesse voor Griekse gerechten en dranken aan en droeg deels bij in het succes van het restaurant Knossos. De drang om ook op het thuisfront van de gezellige vakantiedrukte te genieten zorgde anderzijds voor een forse aangroei van eerder Grieks getinte exploitaties die niet altijd de traditionele keuken respecteerden. Bij de familie Choustoulakis bleven kwaliteit en Griekse authenticiteit evenwel dominant aanwezig zodat de gasten er telkenmale opnieuw van een traditionele Griekse keuken met bijhorende wijnen konden genieten.

    Na enkele jaren kreeg het echtpaar versterking van Eugenios Nikolis en Magda De Bont. Zij hadden meerdere jaren in Thessaloniki doorgebracht en verruimden de menukaart van Kretenzische gerechten met een serie Macedonische specialiteiten. Nikolis en De Bont namen nadien trouwens het restaurant over en zorgden voor een vrij stevige reputatie.

     

    Zoon Frederikos Nikolis wou het restaurant evenwel een nieuwe uitdaging bezorgen en het elan verruimen. De traditionele Leuvense locatie in de Parijsstraat bleek hem te nauw en bij besliste begin 2003 uit te wijken naar Kortenberg.

    Een uitdaging waarbij weliswaar de naam Knossos behouden bleef. Het restaurant huist thans in een karaktervol hoekhuis waar jarenlang één der best draaiende Kortenbergse brasseries een onderkomen vond. Van dit verleden bleef enkel de hoge ruime zaal over, zaal waar thans de blauw-witte kleuren schitteren. Dankzij de hoge plafonds, worden de gasten onmiddellijk ondergedompeld in de ongedwongen Griekse vakantiesfeer. Bovendien worden ze overwelmd door een blauw oplichtende bar met een rijke verzameling echte Griekse Ouzo.

     

    Restaurant Knossos organiseert op maandagavond een typische mezes-avond. Tal van kleine hapjes, variërend volgens het marktaanbod, staan op het menu. Eenvoudig weliswaar maar bijzonder smaakvol en aromarijk. Typische Griekse kost trouwens evenwel zonder overdreven geparfumeerd te zijn: Tsasiki, combinatie van Griekse yoghurt en fijne kruiden, calamares met artisjokken en strapotsada, roerei met feta en paprikasaus, zijn traditioneel van de partij en vormende centrale items in een zeer ruim aanbod.

     

    De Griekse keuken heeft de naam een gezonde keuken te zijn door een matig gebruik van vis en vlees, maar zeer veel groenten en fruit aan te bieden, facetten die we inderdaad in de bereidingen in Knossos terugvinden. De Griekse keuken zou volgens experten trouwens de tweede gezondste keuken ter wereld zijn. Naast het vaste menu zorgt Frederikos ervoor dat wekelijks nieuwe regionale specialiteiten worden aanboden. Proeven kan men van de ovenschotels, de vis en zeevruchten, of de grillades van arni-lamsvlees, chirono-varkensvles of kotopoulo-kip. Leukst van al is evenwel de chef een carte blanche bezorgen waarbij hij onverwachte maar overheerlijke bereidingen serveert. Hierbij volstaat het enkel aan te stippen wat je niet lust. De diverse gerechten worden naar keuze geserveerd met aardappelen op Griekse wijze, rijst op Griekse wijze of kritharaki, een pastarijst in tomatensaus.

     

    Frederikos houdt ondanks de nieuwe uitdaging, enkele oude tradities in ere. Het opstartprincipe uit 1968 is nog steeds van kracht, nl een typische Griekse keuken met oog voor eenvoud en traditie met uitgesproken respect voor de ingrediënten. Kwaliteit en versheid van de producten staan centraal en door de aanvoertermijnen is het mogelijk dat bepaalde producten niet voorradig zijn. Toch blijven voldoende suggesties over om volop te genieten van streekgerechten uit de godenkeuken van de Griekse grootmoeders.

     

    Naast tal van lekkere gerechten heeft Frederikos evenzeer oog voor kwalitatieve wijnen die toch betaalbaar moeten blijven. Toppers bij onze degustatie waren een Techni Alipias wit, 90% sauvignon en 10% assyrtikodruif. Een droge maar toch sappige wijn met impressies van appel, gekonfijte citrus en abrikozen, met zeer lichte ondertoon van eik. Dit alles in een schitterende groengele kleur. De Orinos Helios is een perfecte rode wijn, 100% Agioritikodruif uit Korinthië. De rijping op Franse eik geeft hem een smaak van gekonfijte kers en rode pruimen. De diepvolle violette kleur maakt de wijn vlot en zacht in de mond terwijl elegante tannines zich ontplooien.

     

    Centraal in de zaak staat een indrukwekkende grill waar tal van gerechten onder het goedkeurend oog van de klanten worden bereid. Dit evenwel zonder de zaal met ongewenste keukengeurtjes te vullen, een perfect voorbeeld van versheid en kwaliteit van de bereidingen in restaurant Knossos. RVH.

     

    Restaurant Knossos – Leuvensensteenweg 294 – 3070 Kortenberg – tel 02-7515052

     zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussels urban bbq

                            BRUSSELS URBAN BBQ

     

     

     

    Zomertijd is ongetwijfeld bbq-tijd. Barbecuen op het terras of de tuin is heerlijk, maar de stadsmensen hebben niet altijd de mogelijkheid om in volle natuur, van een heerlijke barbecue te genieten.

    Zondag 19 augustus komt hierin verandering, enkele fijnproevers zijn erin geslaagd om de Kunstberg van 12 tot 16 uur om te toveren in een unieke “Brussels urban bbq” locatie. Een unieke sterrencollectie van meesterkoks bereidt op zondag 19 augustus tal van barbecuegerechten voor het grote publiek. Proeven en degusteren kan aan 5€ per gerecht.

    Het kwintet sterrenchefs bestaat uit Lionel Rigolet ‘Comme chez Soi’ Brussel, Bart De Poorter ‘Pastorale’ uit Reet, Gaëtan Colin ‘Jaloa’ Brussel, Raphael Adam ‘L’essentiel’ Namen en Luc Dewalque ‘L’auberge du Sabotier’ in Sint Hubert. Op het menu staan o.m. gegrillde eendenlever met groenten en balsamico – Comme Chez Soi, tournedos van Noorse zalm met gandaham – L’essentiel, met Yuzucitroen gemarineerde ganzelever met rode biet – Auberge du Sabotier, gandaham, varkenspoten en asperges – Jaloa en een papillote van Noorse zalm met venkel en ganda - Pastorale.

     

    Naast diverse bbq-gerechten krijgt het publiek tevens de mogelijkheid om kennis te maken met tal van andere kruiden en bereidingen die bij een al dan niet traditionele barbecue thuishoren. Een unieke locatie in hartje Brussel temidden fonteinen en prachtige groene ruimten wordt dus op zondag 19 augustus omgetoverd tot een leuke ontmoetingsplaats waar men naar hartelust van een culinaire sterrenpracht kan genieten. RVH.

     

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.advito

    ADVITO BIEDT REISBENCHMARKINGDIENSTEN NU AAN IN MEERDERE TALEN

     

    Advito, de onafhankelijke consultingafdeling van BCD Travel, maakte zopas bekend dat de populaire eValuation Service voortaan aangeboden wordt in meerdere talen, nl. Engels, Frans, Duits en Spaans. EValuation Service is nu de meest uitgebreide benchmarkingdienst voor travel management in de sector. Dit bewijst nogmaals dat Advito zich voortdurend inzet om adviesdiensten met een toegevoegde waarde aan te bieden op globaal niveau en gegevens te verzamelen die het makkelijker maken om meetbare, onbevooroordeelde beslissingen te nemen.

     

    Anderzijds ging George Odom, het voormalige hoofd reizen en bedrijfsmeetings bij Eli Lilly, als senior directeur aan de slag ging bij het Global Business Development-team van de onderneming.

     

    Als extra service kondigt Advito een uitbreiding aan van zijn diensten en tools voor het beheer van hotel- en vliegprogramma’s ten behoeve van klanten in de hele wereld.  Advito wil tegemoetkomen aan de steeds toenemende complexiteit van het boeken van hotelkamers en vliegreizen. Daarom voorziet Advito’s uitgebreid programma-aanbod de reisinkopers van de nodige tools om op een kostenefficiënte manier vlieg- en hotelprogramma’s te ontwikkelen en te beheren.  Het dynamische mondiale bereik en de strategische doelen van moderne organisaties vereisen dat de tools en diensten snel een besparingspotentieel kunnen identificeren, het beheer van prestaties en leverancierscontracten verbeteren en tendensen binnen de markt afmeten tegen uitgebreide benchmarkanalyses. RVH.

     


    zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.europcar zellik

     

    Europcar opent een nieuw agentschap in Zellik

     

     

    Met het oog op de sterke groei op de markt van de reisbijstand richtte Europcar België in Zellik een nieuw agentschap op in samenwerking met het takelbedrijf Yves Express. De klanten hebben rechtstreeks baat bij deze samenwerking. Wanneer het agentschap gesloten is, neemt het takelbedrijf immers de fakkel over, elke dag tot 22 uur evenals tijdens het weekend.

     

    Het agentschap in Zellik wordt bemand door Kelly Schollaert die onder toezicht staat van Davide Elia, Station Manager van Vorst en Elsene. Het kantoor maakt gebruik van de voltallige vloot van Europcar België, goed voor meer dan 7000 personenwagens en bedrijfsvoertuigen. De nieuwe vestiging richt zich in eerste instantie op de businessklanten uit de zone Asse-Zellik, de markt van de reisbijstand evenals op de particuliere klanten uit de naburige gemeenten (Zellik, Jette, Ganshoren Berchem en Asse).

     

    Dit is de eerste dergelijke samenwerking in België maar dit nieuwe concept van Europcar zou zich al snel moeten uitbreiden. RVH.

    Europcar Zellik - Brusselsesteenweg 603 - 1731 Zellik

    Tel.: 02/466.45.83 - Fax: 02/468.09.94

     

    Openingsuren:

    Maandag en vrijdag:  van 08u30 tot 12u00 – van 13u00 tot 17u30

    Dinsdag – woensdag – donderdag: van 08u30 tot 12u00 – van 13u00 tot 17u00

     
    zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs