Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    06-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.logies
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Volledig nieuwe regels voor hele Vlaamse logiessector

    Eén decreet voor vakantiewoningen, gastenkamers, hotels, campings en vakantielogies

     

     

    Het ontwerpdecreet van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois met overkoepelende regeling voor de hele Vlaamse toeristische logiessector, met een transparant vergunningenstelsel en bijhorende sterrenclassificaties kreeg alvast de principiële goedkeuring van de Vlaamse regering.

    Nieuw in het ontwerpdecreet is dat voor het eerst ook vakantielogies, gastenkamers en vakantiewoningen in beeld komen, dit met inbegrip van de commerciële appartementenverhuur aan de kust.

    Vandaag bestaat er enkel een specifieke regelgeving en een bijhorend classificatiesysteem voor hotels en kampeerterreinen. De Vlaamse toeristische logiessector is echter veel meer dan alleen maar hotels en campings. Zo is er een explosieve groei van het aantal gastenkamers (Bed & Breakfast) en plattelandslogies, en ontstaan mengvormen als boothotels, kampeerbedrijven met vakantiehuisjes, aparthotels enz., waardoor de sector een bijzonder gediversifieerd gezicht heeft gekregen. Daarenboven zorgt het ontbreken van specifieke toeristische regelgeving voor de commerciële verhuur van vakantiewoningen, vakantielogies en gastenkamers, voor oneerlijke concurrentie met campings en hotels, die wel strenge normen opgelegd krijgen.

     

    Aan de toeristen wordt momenteel een heel onvolledig plaatje van het volledige Vlaamse logiesaanbod aangeboden. Met het nieuwe decreet komen eveneens de duizenden vakantiewoningen en gastenkamers in beeld en worden ze gepromoot in binnen- en buitenland. Derhalve zijn in het decreet een aantal kwaliteitsgaranties ingebouwd. Andere essentiële elementen zijn de bescherming van de consument en een waarheidsgetrouwe informatie over het aanbod.

     

    In nauwe samenwerking met de betrokken sectoren heeft minister Bourgeois daarom een overkoepelende regeling uitgewerkt. Alle vormen van toeristisch logies moeten worden aangemeld of vergund. Het ontwerpdecreet definieert vijf categorieën van toeristisch logies: hotels, openluchtrecreatieve terreinen, vakantiewoningen, gastenkamers en vakantielogies (restcategorie). Elk toeristisch logies dat wordt aangeboden aan de toeristische markt, moet aan overkoepelende voorwaarden voldoen op het vlak van veiligheid, onderhoud en hygiëne en ruimtelijke ordening. Daarnaast zullen er specifieke uitbatingsvoorwaarden worden bepaald per categorie.

     

    Uitbaters van gastenkamers, hotels, openluchtrecreatieve terreinen en vakantielogies met meer dan 2 kamers of percelen, zullen een vergunning moeten aanvragen bij Toerisme Vlaanderen. Elk vergund logies zal ook een sterrenclassificatie krijgen. Toerisme Vlaanderen zal hen, met vermelding van deze sterren, meenemen in de promotie.

    Vakantiewoningen en alle andere logies met ten hoogste twee kamers (voor maximum 8 personen), die aangeboden worden op de toeristische markt, zullen zich voorafgaandelijk moeten aanmelden bij Toerisme Vlaanderen. In concreto betekent dit onder meer dat elk appartement aan de kust, dat door een immobiliënkantoor commercieel wordt verhuurd, zich zal moeten aanmelden. Ze kunnen ook vrijwillig een vergunning aanvragen, waardoor ze in de sterrenclassificatie worden opgenomen en gepromoot worden door Toerisme Vlaanderen. Eigenaars die hun appartement niet op de markt aanbieden, maar wel aan vrienden en familieleden verhuren, vallen niet onder de aanmeldingsplicht.

     

    Voor alle commerciële vergunde logiescategorieën wordt een nieuw, eenvormig classificatiesysteem met sterren uitgewerkt. De bestaande reglementering en classificatie van hotels en campings legt volgens Bourgeois te sterk de nadruk op kwantiteit en is het niet in lijn met internationale classificatiesystemen. Dat is natuurlijk nefast voor de internationale concurrentie. Het ontwerpdecreet wordt nu voor advies voorgelegd aan de SERV, daarna gaat het naar Raad van State. Nadien bespreekt de Vlaamse ministerraad de eventuele wijzigingen, waarna het naar het Vlaams Parlement kan.

     

    Essentieel in het nieuwe decreet, dat wellicht toepasbaar is vanaf de zomer 2008,  is dat elk toeristisch logies in Vlaanderen zich voortaan waarheidsgetrouw moet voorstellen op de markt. RVH.

     

    06-08-2007 om 09:38 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bocuse d'or

     

     

    De Bocuse d’Or wordt in een nieuw jasje gestoken:

     

     

    Na twintig jaar heeft de Bocuse d’Or, als het ware het kampioenschap van de keuken, besloten dat het aan verniewing toe is. Voortaan zal namelijk om de even jaren per continent een selectie worden gehouden voor het kampioenschap, dat om de oneven jaren plaatsvindt.

     

    Voor de eerste editie van deze nieuwe versie, en als voorbereiding op de Bocuse d’Or 2009, zal echter slechts één grote Europese selectie worden georganiseerd. Deze zal plaatsvinden op 1 en 2 juli 2008 in het Noorse Stavenger.

    Aan deze selectie zullen een twintigtal landen deelnemen die zullen worden geëvalueerd op basis van het dossier waarin zij de kandidaat voorstellen en op basis van een organisatie- en promotiedossier van de wedstrijd op nationaal vlak. Laten wij even verduidelijken dat wij voor deze eerste editie onder “Europa” de landen verstaan van de tijdszone die zich over heel Europa uitstrekt. Er zijn dus een vijftigtal landen die aan deze selectie zouden kunnen deelnemen.

     

    Op de twintig landen die mogen deelnemen aan de Bocuse d’Or Europe 2008, zullen er zeven worden uitgekozen om deel te nemen aan de Bocuse d’Or 2009 van Lyon, bovenop de vijf Europese landen die zich op voorhand hebben geplaatst dankzij de resultaten die ze tijdens de laatste wedstrijd hebben behaald. Deze landen zijn Frankrijk, Noorwegen, Zwitserland, Zweden en Denemarken.  Uiteindelijk zullen er dus twaalf Europese landen zijn die het zullen opnemen tegen twaalf landen van de rest van de wereld. Met uitzondering van Japan, dat zich ook op voorhand heeft geplaatst dankzij de resultaten tijdens de laatste Bocuse d’Or, werden al deze landen gekozen op basis van hun dossier.

     

    Lamsvlees wordt het centrale thema van de Bocuse d’Or Europe 2008. De kandidaat moet voor twaalf personen het volgende klaarmaken: 1 lamsbout van 1,5 kg, 1 lamsrug van 1 kg (1,2 kg vel inbegrepen), 6 lamsniertjes en 6 lamzwezeriken. Alles moet verplicht worden geleverd door de organisator. Voor de vis is het thema zalm. De kandidaat zal een zalm van 4 tot 4,5 kg voor twaalf personen moeten bereiden, tevens verplicht geleverd door de organisator.

    De kandidaten voor deze Belgische selectie worden verzocht vóór 31 augustus 2007 hun recepten en hun dossier over te maken aan het secretariaat van de Belgische selectie . Natuurlijk kunnen zij daar ook terecht met al hun technische vragen. RVH.

     


    06-08-2007 om 09:33 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.acube
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    A3™ (acube)

    Een bol ijs met buitengewone houdbaarheid.

     

    A3™ is op zijn minst een zeer ongebruikelijke benaming voor een bol ijs. Alhoewel het eindproduct dat in “acube” wordt vertaald, een absolute wereldpremière is.

     

    Na verscheidene maanden denkwerk, ontwikkeling en technologieoverdracht hebben EM CREATE CONCEPT (EMC²), het Brussels Agentschap voor de Onderneming en het Brussels Innovation Relay Centre “A³™” voorgesteld. Dit is de eerste bol ijs ter wereld waarop een label kan  worden aangebracht en die drie weken kan worden bewaard. Deze innovatie, die kiemde in de onrustige en creatieve geest van Eddy Merckx, een talentvol restauranthouder en afgevaardigd bestuurder van EMC², kwam tot stand dankzij de gebundelde knowhow van het BAO en het uitgebreide netwerk voor technologieoverdracht van het Brussels IRC.

     

    Toen Eddy Merckx tijdens een evenement, een dessert voorstelde in de vorm van bollen ijs die in een boom hingen, kreeg hij een ongewone vraag voorgelegd. Een bedrijfsleider wou zijn logo op de bollen ijs aanbrengen om ze vervolgens naar zijn klanten te sturen. Er stelde zich evenwel het logistieke probleem om de bollen ijs te leveren voordat ze gesmolten zijn. Toch gaf Eddy Merckx zich niet gewonnen …

     

    Hij bedacht een uniek concept... De inspiratiebron van Eddy Merckx is niets anders dan een dragee. Een dragee die, ongeacht of ze voor voeding dan wel «farmaceutische” doeleinden wordt gebruikt, altijd gevuld is. De oplossing bestond er dus in holle dragees uit te vinden. Een proces waarbij een ei of bol in drageevorm wordt gemaakt, om vervolgens ijs in het omhulsel te spuiten. Omdat de dragee hard en vlak is, zal het ijs niet uitlopen en kan er een logo op worden gedrukt, wat meteen de tweede doelstelling van Eddy Merckx was.

    Een dragee creëren die aan deze eisen voldeed, zou meteen betekenen dat elke onderneming een beeld,  tekst of haar logo kan aanbrengen op een bol ijs. Die taak werd met succes tot een goed einde gebracht door het Brussels IRC, dat een Europese partner vond die deze krachttoer klaarspeelde. De laatste uitdaging had te maken met de houdbaarheidsdatum. Wegens de logistieke eisen die zijn verbonden aan de levering moest de houdbaarheidsdatum meer dan drie weken bedragen. Ook daarvoor werd een oplossing gevonden. Het proces steunt op de productie in een steriele kamer, om de aanwezigheid van bacteriën te vermijden, en op het wachten met invriezen. Voortaan is het dus mogelijk om vloeibaar ijs in de drageevormen te spuiten. Op die manier kunnen de gelabelde bollen ijs worden verpakt en geleverd voordat ze worden ingevroren.

     

    Dit unieke concept biedt talloze mogelijkheden tot commercialisering. In een eerste fase zal EMC² zich evenwel beperken tot de productie van eieren of bollen met label, al dan niet gevuld met ijs. Dit product richt zich hoofdzakelijk tot de B-to-B-markt. EMC² wil evenwel over enkele maanden A³™ aan het grote publiek voorstellen.

     

    De technologische partners zijn geïdentificeerd. Bedoeling is nu alle machines te groeperen zodat men de lege dragees in één enkele stap kan produceren. Alle materieel van EMC² zou normaal gezien tegen het najaar van 2007 operationeel moeten zijn. Een ideale periode voor de commercialisering van een productengamma dat is afgestemd op de eindejaarsfeesten. Naast het positieve aspect van een geslaagd ondernemersinitiatief is het project van Eddy Merckx goed voor de indienstneming van 7 personen op korte termijn en van nog eens 15 medewerkers in de loop van 2008.

     

    Het nieuwe concept van ‘recreatieve’ voeding biedt talloze mogelijkheden en bewijst dat spitstechnologie een verrijking van de kwalitatieve voedingsproducten in zich draagt. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    06-08-2007 om 09:29 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe generatie kookcursussen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe generatie kookcursussen

     

     

    Koken is voor iedereen een kunst! Hebt u er nooit van gedroomd uw partner te verrassen maar het nooit gedurfd uit angst om alles te laten mislukken ? U tafelt graag maar u hebt nooit leren koken ? L’atelier des Chefs is helemaal wat u zoekt. Dit is de nieuwe generatie kookcursussen die toegankelijk zijn voor iedereen !

     

    Elke dag stelt L’atelier des Chefs gevarieerde kookcursussen voor die u culinaire technieken en smaken laten ontdekken. Er is een brede waaier aan voorgestelde programma’s : van het meest eenvoudige tot het meest ingewikkelde recept, van het voorgerecht tot het dessert, van de Europese keuken tot de Wereldkeuken.

    L’atelier des Chefs werd geboren in Parijs op 12 juli 2004. Het concept nam een heel snelle start en dat werd bevestigd door de opening van een aantal bijhuizen in Parijs maar ook in Bordeaux en Lyon. Twee jaar later zijn al 25.000 mensen de lessen komen bijwonen. En altijd met hetzelfde enthousiasme. Na het grote succes in de grootste Franse steden (Parijs, Lyon, Bordeaux), start L’Atelier des Chefs eindelijk in Brussel. Het pand werd volledig vernieuwd, bevindt zich vlakbij de Beurs en stelt maar liefst 250 m2 volledig ter beschikking van het keukenplezier. Het hart van L’atelier des Chefs is een heel grote, goed verlichte en verluchte keuken die een gezellige ontmoetingsplaats is geworden waar gedeeld en ontdekt kan worden. De leraar is een Chef, het spreekgestoelte het fornuis en hier heerst een gezellige sfeer waarin het verlangen heerst om op een ludieke manier dingen aan te leren. Geen koksmutsen of een uit-de-hoogte gedrag : de Chef wil alleen zijn passie en zijn kennis met u delen.

     

    Chef Benoît Vernaillen kneedt de lucht met zijn handen als om zijn woorden meer smaak te geven. Benoît Vernaillen laat er geen enkele twijfel over bestaan : de keuken is zijn passie. Hij praat erover met glanzende ogen en de radheid van tong van een jonge man die zijn favoriete speelgoed steeds opnieuw ontdekt maar die er vooral op uit is om zijn passie te delen met alle mensen die hij tegenkomt. Het zal dus niemand verbazen dat hij voortaan bij  L’atelier des Chefs zijn duit in het zakje doet.

     

    De keuken geeft uit op de eetkamer -bar, de plek bij uitstek om dingen met elkaar te delen, maar ook een plek van rust en ontspanning. Een lange gastentafel verenigt alle leerlingen van de Chefs aan het einde van de cursus in een warme omgeving van kruiden en gekleurde specerijen. L’atelier des Chefs is heel eenvoudig een concept dat aansluit bij zijn tijd. Het stelt een hedendaagse keuken voor aan mensen die met hun tijd mee willen gaan, die willen leren en die iets voor zichzelf willen doen, die andere culturen en onontgonnen streken willen ontdekken en dat in alle eenvoud en zonder dwang. De sfeer van L’atelier des Chefs is eerst en vooral je open stellen voor nieuwe gewoontes terwijl trouw gebleven wordt aan de eigen waarden.

    L’atelier des Chefs luidt eerst en vooral de terugkeer in van het kookplezier: dat is de basis om een goed voedingsevenwicht en een echte levenshygiëne terug te vinden. Zo ontwikkelt L’atelier des Chefs samen met voedingsspecialisten eenvoudige lesmodules in gezond koken om van de kookkunst een pijler te maken in de harmonieuze ontwikkeling van het lichaam. Het project staat open voor iedereen die in de kookkunst is geïnteresseerd, maar slaat ook aan als onderdeel van teambuilding sessies of gewoon een leuk ontspannend moment tijdens marathonmeetings.

     

    Aan de basis van het concept liggen de broers Nicolas en François Bergerault die een vreemde uitdaging lanceerden. Ze zijn heel verschillend maar vullen elkaar goed aan en weten precies hoe vermoeiend meetings kunnen zijn. Nicolas Bergerault is een voormalig marketingdirecteur bij Nestlé, die sinds zijn prille jeugd gepassioneerd is door het koken. De andere broer is François Bergerault, een ervaren ondernemer die iets minder begaafd is in het koken.

    Lessenschema’s en programma’s zijn veelvoudig en toch erg flexibel. Voor groepen kunnen projecten à la carte in samenspraak met de verantwoordelijken worden uitgewerkt. De website zelf geeft reeds tal van mogelijkheden aan. (www.atelierdeschefs.com)

     

    En tenslotte is er de Chefs winkel die het de koksleerlingen mogelijk maakt om alles aan te schaffen wat nodig is om te koken : pannen, bakpannen, messen, vakgerei… Met als kers op de taart een smulbibliotheek en een fijn assortiment kruiden die eveneens van de partij zijn. Goed om te weten : alles wat te koop is, heeft de goedkeuring van de Chefs meegekregen. RVH.

     

    Atelier des Chefs – Kartuizerstraat 17 – 1000 Brussel – tel 02/511 51 17

     

    06-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dolce nieuw serviceconcept
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    DOLCE INTERNATIONAL LANCEERT EEN NIEUW SERVICECONCEPT

    “Great Guest Experience” integreert de ervaringen van klanten en medewerkers.

     

     

    Dolce International lanceert de “Great Guest Experience” voor zijn portefeuille van 26 “Hotel, Resort & Conference Destinations”. Dit nieuwe serviceprogramma streeft er naar klanten op en top tevreden te houden en tegelijk medewerkers te laten groeien in hun professionele rol. Met dit nieuwe initiatief wil Dolce International alle betrokkenen een gedenkwaardige en emotioneel bevredigende ervaring bezorgen.

     

    In alle vestigingen van Dolce International zullen medewerkers deelnemen aan het nieuwe serviceprogramma, dat klanten een bovenverwachting goede service wil bieden en werknemers in hun professionele rol wil laten groeien. Het programma bestaat uit permanente, maandelijkse opleidingssessies. Er worden telkens nieuwe thema’s besproken en de bedoeling is om de coherente standaard-exploitatieprocedures en normen voor service in de gastvrijheid te verhogen. Het zet medewerkers ertoe aan om, via nieuwe hulpmiddelen, hun klanten een onberispelijke service te bieden, terwijl klanttevredenheid continue geëvalueerd wordt. Dit programma zal de hoeksteen vormen van de rekruterings- en opleidingsactiviteiten van de medewerkers van Dolce International, dat zijn internationale uitbreidingsprojecten voortzet met een eersteklas en gespecialiseerd team. RVH.

     

    05-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurostar opening ticketverkoop

     

    OPENING TICKETVERKOOP

     

     

    Eurostar, de hogesnelheidstrein die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, opent op 24 juli om 10u CET de ticketverkoop voor de treinen van en naar St Pancras International, het nieuwe Eurostarstation in het hart van Londen. De treinen zullen vanaf 14 november, de dag van de verhuizing, gebruik maken van de eerste Britse hogesnelheidslijn High Speed 1.

     

    Voor de eerste keer, zullen reizigers vanuit Brussel voor 8u 's morgens lokale tijd met Eurostar in Londen kunnen arriveren. Op die manier hebben zakenreizigers een volledige werkdag ter plaatse zonder dat ze de avond voordien hoeven af te reizen. De reistijden tussen Brussel/Parijs en Londen zullen ten minste 20 minuten korter zijn. Zo bedraagt de non-stop reistijd tussen Brussel en Londen vanaf 14 november 1u51 minuten, tussen Parijs en Londen 2u15 minuten en tussen Rijsel en Londen 1u20 minuten.

     

    Dankzij Eurostar's verhuizing van Waterloo International naar St Pancras International hebben de reizigers een makkelijke aansluiting op 6 metrolijnen en 7 binnenlandse treinmaatschappijen (via St Pancras, King's Cross en het nabijgelegen Euston). Vanaf 14 november wordt Eurostar de eerste treinoperator ter wereld die CO2-neutraal reizen aanbiedt, en dit zonder meerkost voor de reiziger. In het kader van haar "Groene reis"-project verbindt Eurostar zich ertoe tegen 2012 haar CO2-uitstoot per reizigerstraject met 25% te verminderen. Daarnaast zal het de emissies die niet uitgesloten kunnen worden op eigen kost compenseren. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.european seafood

    European Seafood Exposition blijft aan belang winnen

     

     

    De 15de editie van de European Seafood Exposition was een grandioos succes en bevestigde haar status als voornaamste jaarlijkse evenement voor de wereldwijde visverwerkende industrie. De beurs bood talrijke mogelijkheden voor zowel exposanten als bezoekers om nieuwe contacten te leggen en om meer te weten te komen over de vele aspecten van de sector. De reacties van alle deelnemers waren bijzonder positief.

     

    De European Seafood Exposition en de gelijktijdig georganiseerde Seafood Processing Europe vakbeurs waren verspreid over een periode van drie dagen en trokken in totaal 23.833 professionals. Net zoals in vorige jaren kochten de meeste vishandelaars hun volledige voorraad voor het volgende jaar in, waarmee de overduidelijke commerciële voordelen voor zowel exposanten als bezoekers nogmaals in de verf werden gezet. Het feit dat dergelijke aankopen voor een heel jaar op slechts drie dagen tijd gerealiseerd kunnen worden, is bijzonder indrukwekkend.

     

    Ook de internationale aanwezigheid op beide evenementen kende dit jaar een hoge toename met een nog groter aantal landen en regio's vertegenwoordigd door hun eigen individuele paviljoenen.

     

    De toekomst voor de vissector ziet er bijzonder rooskleurig uit. Vis wordt steeds meer gepromoot als een essentieel bestanddeel van een evenwichtig dieet en het Britse Food Standard Agency (FSA) raadt in zijn literatuur mensen aan ten minste twee porties vis per week te eten inclusief een portie vette vis. De voordelen van zowel vis als schaaldieren schuilen in hun rijkdom aan eiwitten en mineralen terwijl vette vis rijk is aan omega 3-vetzuren. Het is meer dan waarschijnlijk dat dankzij dit groeiende besef ook de consumptie van vis zal stijgen.

     

    Ook volgend jaar zullen European Seafood Exposition en Seafood Processing Europe weer in Brussel worden georganiseerd. Beide evenementen vinden plaats in de Heyselpaleizen van 22 tot 24 april 2008. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.restaurant knossos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Restaurant Knossos

     

     

    De roots van het restaurant Knossos dat enige tijd terug in Kortenberg de deuren opende, liggen deels én op het Griekse eiland Kreta, én deels in Leuven.

     

    Het paleis van Koning Minos, op het eiland Kreta kreeg in de Oudheid de naam Knossos mee, een paleis dat trouwens jaarlijks nog steeds vele duizenden toeristen weet te begeesteren. Het echtpaar Choustoulakis, afkomstig uit Kreta en uitgeweken naar België, opende in 1968 in de Leuvense Parijsstraat één van de allereerste echte Griekse restaurant in Vlaams Brabant.

     

    De groei van het Griekse toerisme begin der 70-er jaren scherpte ongetwijfeld de interesse voor Griekse gerechten en dranken aan en droeg deels bij in het succes van het restaurant Knossos. De drang om ook op het thuisfront van de gezellige vakantiedrukte te genieten zorgde anderzijds voor een forse aangroei van eerder Grieks getinte exploitaties die niet altijd de traditionele keuken respecteerden. Bij de familie Choustoulakis bleven kwaliteit en Griekse authenticiteit evenwel dominant aanwezig zodat de gasten er telkenmale opnieuw van een traditionele Griekse keuken met bijhorende wijnen konden genieten.

    Na enkele jaren kreeg het echtpaar versterking van Eugenios Nikolis en Magda De Bont. Zij hadden meerdere jaren in Thessaloniki doorgebracht en verruimden de menukaart van Kretenzische gerechten met een serie Macedonische specialiteiten. Nikolis en De Bont namen nadien trouwens het restaurant over en zorgden voor een vrij stevige reputatie.

     

    Zoon Frederikos Nikolis wou het restaurant evenwel een nieuwe uitdaging bezorgen en het elan verruimen. De traditionele Leuvense locatie in de Parijsstraat bleek hem te nauw en bij besliste begin 2003 uit te wijken naar Kortenberg.

    Een uitdaging waarbij weliswaar de naam Knossos behouden bleef. Het restaurant huist thans in een karaktervol hoekhuis waar jarenlang één der best draaiende Kortenbergse brasseries een onderkomen vond. Van dit verleden bleef enkel de hoge ruime zaal over, zaal waar thans de blauw-witte kleuren schitteren. Dankzij de hoge plafonds, worden de gasten onmiddellijk ondergedompeld in de ongedwongen Griekse vakantiesfeer. Bovendien worden ze overwelmd door een blauw oplichtende bar met een rijke verzameling echte Griekse Ouzo.

     

    Restaurant Knossos organiseert op maandagavond een typische mezes-avond. Tal van kleine hapjes, variërend volgens het marktaanbod, staan op het menu. Eenvoudig weliswaar maar bijzonder smaakvol en aromarijk. Typische Griekse kost trouwens evenwel zonder overdreven geparfumeerd te zijn: Tsasiki, combinatie van Griekse yoghurt en fijne kruiden, calamares met artisjokken en strapotsada, roerei met feta en paprikasaus, zijn traditioneel van de partij en vormende centrale items in een zeer ruim aanbod.

     

    De Griekse keuken heeft de naam een gezonde keuken te zijn door een matig gebruik van vis en vlees, maar zeer veel groenten en fruit aan te bieden, facetten die we inderdaad in de bereidingen in Knossos terugvinden. De Griekse keuken zou volgens experten trouwens de tweede gezondste keuken ter wereld zijn. Naast het vaste menu zorgt Frederikos ervoor dat wekelijks nieuwe regionale specialiteiten worden aanboden. Proeven kan men van de ovenschotels, de vis en zeevruchten, of de grillades van arni-lamsvlees, chirono-varkensvles of kotopoulo-kip. Leukst van al is evenwel de chef een carte blanche bezorgen waarbij hij onverwachte maar overheerlijke bereidingen serveert. Hierbij volstaat het enkel aan te stippen wat je niet lust. De diverse gerechten worden naar keuze geserveerd met aardappelen op Griekse wijze, rijst op Griekse wijze of kritharaki, een pastarijst in tomatensaus.

     

    Frederikos houdt ondanks de nieuwe uitdaging, enkele oude tradities in ere. Het opstartprincipe uit 1968 is nog steeds van kracht, nl een typische Griekse keuken met oog voor eenvoud en traditie met uitgesproken respect voor de ingrediënten. Kwaliteit en versheid van de producten staan centraal en door de aanvoertermijnen is het mogelijk dat bepaalde producten niet voorradig zijn. Toch blijven voldoende suggesties over om volop te genieten van streekgerechten uit de godenkeuken van de Griekse grootmoeders.

     

    Naast tal van lekkere gerechten heeft Frederikos evenzeer oog voor kwalitatieve wijnen die toch betaalbaar moeten blijven. Toppers bij onze degustatie waren een Techni Alipias wit, 90% sauvignon en 10% assyrtikodruif. Een droge maar toch sappige wijn met impressies van appel, gekonfijte citrus en abrikozen, met zeer lichte ondertoon van eik. Dit alles in een schitterende groengele kleur. De Orinos Helios is een perfecte rode wijn, 100% Agioritikodruif uit Korinthië. De rijping op Franse eik geeft hem een smaak van gekonfijte kers en rode pruimen. De diepvolle violette kleur maakt de wijn vlot en zacht in de mond terwijl elegante tannines zich ontplooien.

     

    Centraal in de zaak staat een indrukwekkende grill waar tal van gerechten onder het goedkeurend oog van de klanten worden bereid. Dit evenwel zonder de zaal met ongewenste keukengeurtjes te vullen, een perfect voorbeeld van versheid en kwaliteit van de bereidingen in restaurant Knossos. RVH.

     

    Restaurant Knossos – Leuvensensteenweg 294 – 3070 Kortenberg – tel 02-7515052

     zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussels urban bbq

                            BRUSSELS URBAN BBQ

     

     

     

    Zomertijd is ongetwijfeld bbq-tijd. Barbecuen op het terras of de tuin is heerlijk, maar de stadsmensen hebben niet altijd de mogelijkheid om in volle natuur, van een heerlijke barbecue te genieten.

    Zondag 19 augustus komt hierin verandering, enkele fijnproevers zijn erin geslaagd om de Kunstberg van 12 tot 16 uur om te toveren in een unieke “Brussels urban bbq” locatie. Een unieke sterrencollectie van meesterkoks bereidt op zondag 19 augustus tal van barbecuegerechten voor het grote publiek. Proeven en degusteren kan aan 5€ per gerecht.

    Het kwintet sterrenchefs bestaat uit Lionel Rigolet ‘Comme chez Soi’ Brussel, Bart De Poorter ‘Pastorale’ uit Reet, Gaëtan Colin ‘Jaloa’ Brussel, Raphael Adam ‘L’essentiel’ Namen en Luc Dewalque ‘L’auberge du Sabotier’ in Sint Hubert. Op het menu staan o.m. gegrillde eendenlever met groenten en balsamico – Comme Chez Soi, tournedos van Noorse zalm met gandaham – L’essentiel, met Yuzucitroen gemarineerde ganzelever met rode biet – Auberge du Sabotier, gandaham, varkenspoten en asperges – Jaloa en een papillote van Noorse zalm met venkel en ganda - Pastorale.

     

    Naast diverse bbq-gerechten krijgt het publiek tevens de mogelijkheid om kennis te maken met tal van andere kruiden en bereidingen die bij een al dan niet traditionele barbecue thuishoren. Een unieke locatie in hartje Brussel temidden fonteinen en prachtige groene ruimten wordt dus op zondag 19 augustus omgetoverd tot een leuke ontmoetingsplaats waar men naar hartelust van een culinaire sterrenpracht kan genieten. RVH.

     

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.advito

    ADVITO BIEDT REISBENCHMARKINGDIENSTEN NU AAN IN MEERDERE TALEN

     

    Advito, de onafhankelijke consultingafdeling van BCD Travel, maakte zopas bekend dat de populaire eValuation Service voortaan aangeboden wordt in meerdere talen, nl. Engels, Frans, Duits en Spaans. EValuation Service is nu de meest uitgebreide benchmarkingdienst voor travel management in de sector. Dit bewijst nogmaals dat Advito zich voortdurend inzet om adviesdiensten met een toegevoegde waarde aan te bieden op globaal niveau en gegevens te verzamelen die het makkelijker maken om meetbare, onbevooroordeelde beslissingen te nemen.

     

    Anderzijds ging George Odom, het voormalige hoofd reizen en bedrijfsmeetings bij Eli Lilly, als senior directeur aan de slag ging bij het Global Business Development-team van de onderneming.

     

    Als extra service kondigt Advito een uitbreiding aan van zijn diensten en tools voor het beheer van hotel- en vliegprogramma’s ten behoeve van klanten in de hele wereld.  Advito wil tegemoetkomen aan de steeds toenemende complexiteit van het boeken van hotelkamers en vliegreizen. Daarom voorziet Advito’s uitgebreid programma-aanbod de reisinkopers van de nodige tools om op een kostenefficiënte manier vlieg- en hotelprogramma’s te ontwikkelen en te beheren.  Het dynamische mondiale bereik en de strategische doelen van moderne organisaties vereisen dat de tools en diensten snel een besparingspotentieel kunnen identificeren, het beheer van prestaties en leverancierscontracten verbeteren en tendensen binnen de markt afmeten tegen uitgebreide benchmarkanalyses. RVH.

     


    zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.europcar zellik

     

    Europcar opent een nieuw agentschap in Zellik

     

     

    Met het oog op de sterke groei op de markt van de reisbijstand richtte Europcar België in Zellik een nieuw agentschap op in samenwerking met het takelbedrijf Yves Express. De klanten hebben rechtstreeks baat bij deze samenwerking. Wanneer het agentschap gesloten is, neemt het takelbedrijf immers de fakkel over, elke dag tot 22 uur evenals tijdens het weekend.

     

    Het agentschap in Zellik wordt bemand door Kelly Schollaert die onder toezicht staat van Davide Elia, Station Manager van Vorst en Elsene. Het kantoor maakt gebruik van de voltallige vloot van Europcar België, goed voor meer dan 7000 personenwagens en bedrijfsvoertuigen. De nieuwe vestiging richt zich in eerste instantie op de businessklanten uit de zone Asse-Zellik, de markt van de reisbijstand evenals op de particuliere klanten uit de naburige gemeenten (Zellik, Jette, Ganshoren Berchem en Asse).

     

    Dit is de eerste dergelijke samenwerking in België maar dit nieuwe concept van Europcar zou zich al snel moeten uitbreiden. RVH.

    Europcar Zellik - Brusselsesteenweg 603 - 1731 Zellik

    Tel.: 02/466.45.83 - Fax: 02/468.09.94

     

    Openingsuren:

    Maandag en vrijdag:  van 08u30 tot 12u00 – van 13u00 tot 17u30

    Dinsdag – woensdag – donderdag: van 08u30 tot 12u00 – van 13u00 tot 17u00

     
    zie ook www.6minutes.be

    03-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the dominican
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mercure-net dynamischer dan ooit

     

     

     

    Mercure, dat zijn stuk voor stuk verschillende hotels, met een garantie voor unieke momenten. Het merk biedt alle voordelen van een netwerk wat betreft kwaliteit en service, terwijl het unieke karakter van elk hotel behouden blijft, een afspiegeling van de hotelhouder, de omgeving, de regionale en culture verankering van elk hotel. Mercure, dat zijn ook lekkere tafelwijnen met regionale aroma’s voor fijnproeversmomenten, of de ‘Grands Vins Mercure’, een selectie grote wijnen tegen een zacht prijsje. Mercure dat is ook een netwerk van vergadermogelijkheden met alle extra’s.

     

    De ‘fijnproeversglazen’ bij Mercure zijn koude gerechten en de ‘stoofpotjes’ warme bereidingen die fungeren als een origineel en culinair alternatief voor snacks. De ‘degustatieborden’ een 100% Belgisch concept, laat de gasten kennismaken met diverse specialiteiten op één bord. Dit degustatiebord wordt in alle Mercure hotels van het Belgische net, aangeboden tegen een democratische prijs.

    Ook het kader is bij Mercure primordiaal. Voor een kort of lang verblijf, een lunch met collega’s of en diner met vrienden: het onthaal, het decor en de sfeer spelen een essentiële rol in het comfort van de klant. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse en het Mercure Mons kregen recentelijk een complete restyling na een ingrijpende renovatie van de ganse infrastructuur, en dit vanaf de kamers tot de vergaderzalen over het restaurant en de receptie.

     

    Verscholen in een bosrijk park van 25 ha aan de oever van de Lesse is het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse een uitnodiging tot relaxatie en wellness, een echte oase van rust. Na een grondige renovatie opende dit hotel in een 19de eeuws kasteel opnieuw zijn deuren met een moderne facelift. Terwijl de ziel van het kasteel behouden bleef, werden de diverse gebouwen van het hotel gemoderniseerd en onderling verbonden. Een nieuwe vleugel, in glas met uitzicht op het binnenplein en over het park, herbergt voortaan het restaurant. Het arboretum uit de 19de eeuw, op het domein van het hotel, was een bron van inspiratie voor het nieuwe thema: natuur. In samenwerking met een jonge kunstschilder kregen de muren van de receptie, het restaurant en de kamers fresco’s en schilderijen rond dit groene thema. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse biedt 91 kamers met airco, waaronder één duplex, en beschikt over een verwarmd overdekt zwembad, een restaurant, een bar en 9 vergaderzalen (waarvan 5 polyvalente zalen), allemaal met daglicht en uitgerust met de modernste technologieën. ”Sequoia” en “Cyprès” de twee grootste zalen, zijn geschikt voor 120 seminariegangers en tot 250 genodigden voor een cocktail.

     

    Het restaurant van het hotel ‘L’Orangerie’ biedt via een glaswand een schitterend zicht op het park terwijl u van een gastronomische en regionale keuken geniet. In de bar vindt u een uitgebreid aanbod aan streekbieren in een gezellig kader.

    Op het vlak van ontspanning beschikt het hotel over een Natura 2000 klimmuur (Europees programma voor de bescherming van sites) met 100 aangelegde routes voor erkende klimmers. Het hotel werd eveneens geselecteerd als Waalse test case voor een ecosysteemproject. Het Mercure Dinant Castel Pont-à-Lesse, dat volledig met putwater functioneert, legde een systeem van bezinkbekkens aan in het park voor de recycling van het afvalwater. Dit project sluit aan op het milieubeleid waarvoor Accor zich steeds verder engageert.

     

    Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse combineert natuur met stijlvol vergaderen. Naast een waaier van sportieve en culturele activiteiten bestaat de mogelijkheid om stijlvol te vergaderen in een natuurlijke omgeving. Het hotel biedt naast deze vergadermogelijkheden ook ruimtes voor banketten en incentives, dit laatste met zelfs een uitgesproken avontuurlijk karakter. RVH.

    Hotel Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse – Route de Walzin 36 – 5500 Dinant

    Tel + 32/82/22 28 44 – fax +32/82/22 63 03

    H1512@accor.com - www.mercuren.com

     

    02-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercure dinant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mercure-net dynamischer dan ooit

     

     

     

    Mercure, dat zijn stuk voor stuk verschillende hotels, met een garantie voor unieke momenten. Het merk biedt alle voordelen van een netwerk wat betreft kwaliteit en service, terwijl het unieke karakter van elk hotel behouden blijft, een afspiegeling van de hotelhouder, de omgeving, de regionale en culture verankering van elk hotel. Mercure, dat zijn ook lekkere tafelwijnen met regionale aroma’s voor fijnproeversmomenten, of de ‘Grands Vins Mercure’, een selectie grote wijnen tegen een zacht prijsje. Mercure dat is ook een netwerk van vergadermogelijkheden met alle extra’s.

     

    De ‘fijnproeversglazen’ bij Mercure zijn koude gerechten en de ‘stoofpotjes’ warme bereidingen die fungeren als een origineel en culinair alternatief voor snacks. De ‘degustatieborden’ een 100% Belgisch concept, laat de gasten kennismaken met diverse specialiteiten op één bord. Dit degustatiebord wordt in alle Mercure hotels van het Belgische net, aangeboden tegen een democratische prijs.

    Ook het kader is bij Mercure primordiaal. Voor een kort of lang verblijf, een lunch met collega’s of en diner met vrienden: het onthaal, het decor en de sfeer spelen een essentiële rol in het comfort van de klant. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse en het Mercure Mons kregen recentelijk een complete restyling na een ingrijpende renovatie van de ganse infrastructuur, en dit vanaf de kamers tot de vergaderzalen over het restaurant en de receptie.

     

    Verscholen in een bosrijk park van 25 ha aan de oever van de Lesse is het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse een uitnodiging tot relaxatie en wellness, een echte oase van rust. Na een grondige renovatie opende dit hotel in een 19de eeuws kasteel opnieuw zijn deuren met een moderne facelift. Terwijl de ziel van het kasteel behouden bleef, werden de diverse gebouwen van het hotel gemoderniseerd en onderling verbonden. Een nieuwe vleugel, in glas met uitzicht op het binnenplein en over het park, herbergt voortaan het restaurant. Het arboretum uit de 19de eeuw, op het domein van het hotel, was een bron van inspiratie voor het nieuwe thema: natuur. In samenwerking met een jonge kunstschilder kregen de muren van de receptie, het restaurant en de kamers fresco’s en schilderijen rond dit groene thema. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse biedt 91 kamers met airco, waaronder één duplex, en beschikt over een verwarmd overdekt zwembad, een restaurant, een bar en 9 vergaderzalen (waarvan 5 polyvalente zalen), allemaal met daglicht en uitgerust met de modernste technologieën. ”Sequoia” en “Cyprès” de twee grootste zalen, zijn geschikt voor 120 seminariegangers en tot 250 genodigden voor een cocktail.

     

    Het restaurant van het hotel ‘L’Orangerie’ biedt via een glaswand een schitterend zicht op het park terwijl u van een gastronomische en regionale keuken geniet. In de bar vindt u een uitgebreid aanbod aan streekbieren in een gezellig kader.

    Op het vlak van ontspanning beschikt het hotel over een Natura 2000 klimmuur (Europees programma voor de bescherming van sites) met 100 aangelegde routes voor erkende klimmers. Het hotel werd eveneens geselecteerd als Waalse test case voor een ecosysteemproject. Het Mercure Dinant Castel Pont-à-Lesse, dat volledig met putwater functioneert, legde een systeem van bezinkbekkens aan in het park voor de recycling van het afvalwater. Dit project sluit aan op het milieubeleid waarvoor Accor zich steeds verder engageert.

     

    Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse combineert natuur met stijlvol vergaderen. Naast een waaier van sportieve en culturele activiteiten bestaat de mogelijkheid om stijlvol te vergaderen in een natuurlijke omgeving. Het hotel biedt naast deze vergadermogelijkheden ook ruimtes voor banketten en incentives, dit laatste met zelfs een uitgesproken avontuurlijk karakter. RVH.

    Hotel Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse – Route de Walzin 36 – 5500 Dinant

    Tel + 32/82/22 28 44 – fax +32/82/22 63 03

    H1512@accor.com - www.mercuren.com

     

    01-08-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lachende kronen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De gebrevetteerde Hofleveranciers introduceren op 21 juli 2007 ‘Lachende Kronen’

     

     

    Ter gelegenheid van de 21e verjaardag van de vereniging geven de gebrevetteerde Hofleveranciers van België, op 21 juli 2007, voor de eerste maal voor een groot publiek, een demonstratie van hun vakkennis.

     

    Dankzij de steun en de samenwerking van de Vereniging ter Bevordering en Promotie van Brussel, en met het talent van bureau Punch, tonen een 30-tal leden hun professionalisme aan zowat 500.000 feestgangers.

     

    Ter gelegenheid van het 20 jarige bestaan van hun verenigingen en om hun band met HH.MM. de Koning en de Koningin te tonen, hebben de gebrevetteerde Hofleveranciers besloten om de grootste vlag uit de Belgische Geschiedenis te laten vervaardigen. De vlag is 15 m hoog en 60 m breed, wat niet minder dan 900 m2 zwart-geel-rood zal vertegenwoordigen... en zal op 21 juli door de gebrevetteerde Leveranciers op het Museumplein worden uitgevouwen als decor voor verschillende demonstraties.

     

    Als ludieke knipoog zullen grappige opblaasbare kronen in de drie landskleuren aan het publiek aangeboden worden. Deze kronen naar Nederlands model, die zowel symbolisch als grappig zijn, worden aan € 2,50 verkocht, alle opbrengsten van de operatie zijn bestemd voor de Noirauds. De leden van de Noirauds, die zonder enig vooroordeel over de afkomst, taal of godsdienst werken, vormen zonder twijfel één van de oudste 'service clubs' van het land. Oorspronkelijk waren de Noirauds, leden van een fanfare, ze werden bij hun omhalingen ten voordele van de minder bedeelde kinderen van Brussel, geschminkt als Afrikaanse koningen, en kregen spontaan de naam mee van ‘Conservatorium van Zanzibar'. De gebrevetteerde Hofleveranciers zullen op de nationale feestdag trouwens een dergelijke kroon dragen om hun binding én met het grote publiek, én met het Koningshuis, in de kijker te stellen.

    Lachende kronen – Museumplein -  Brussel – 21 juli 2007

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    20-07-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fashion desserts
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    FASHION Desserts

     

    Sophie Tordoir, chef-patisserie van het Royal Windsor Hotel Grand Place in Brussel heeft de vingers van een fee… die ook lekkerbek is! De jongedame bezit de gave om prachtige desserts te maken, en is voortdurend op zoek naar nog verfijndere smaaksensaties.

     

    Ter ere van de Fashion Rooms, heeft Sophie Tordoir een collectie desserts gecreeerd, zo mooi dat je de indruk krijgt een kleine misdaad te begaan als je ervan proeft…”Verleidelijke spiegel” is het zoete evenbeeld van de Fashion Room Xavier Delcour, vernuftig en provocerend! Neergevlijd op een kleinze zwarte kelk, een rechthoekige granache van zwarte chocolade, versierd met een vierkant stukje chocolade die naar de moleskine in de kamer verwijst, afgewerkt met zilver dat de speigels en de verchroomde handgrepen evoceert… Aan de binnenkant wacht een verrassing, een bavarois van witte chocolade zorgt voor een maagdelijk en gepeperd contrast.

     

    Als je de ‘Lesotho’ ziet, krijg je zin om te reizen. Je vindt er de zachte tinten en nuances terug die typisch zijn bij Christian Wynants. Gracieuze, transparante lijnen waarbij de krommingen van het glas staan voor het ovalen plafond van de Fashion Room. Binnenin, knapperige schilfers van fijn bladerdeeg, een geparfumeerde crème van tonkabonen en honigsmaak, vanille en kruiden. Delicaat, omgeven met een stralenkrans in lichte emulsie van asperges terwijl de chocoladen staafjes met gouden blaadjes naar de bloemmotieven in de Fashion Room verwijzen.

     

    Alle 12 Fashion Desserts zijn voor Sophie, een stijl – en persoonlijkheidsoefening en vormen een onuitgegeven partituur voor lekkerbekken. Sophie heeft evenals de modeontwerpers, kleuren, materie, impressies, bewegingen, smaken en suggesties geïnterpreteerd om bij ‘Ontroering’ uit te komen. Zo intiem dat het bijna een geheim blijft om subtiel de smaakpupillen van de lekkerbekken te verwennen. RVH.

    Fashion Desserts, dagelijks te proeven tijdens de Fashion Tea Time

    Royal Windsor Hotel Grand Place – Duquesnoystraat 5 – 1000 Brussel – tel 02/505 55 55

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    18-07-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.confituur van winiefred
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Confituur van Winiefred

     

     

     

    Kan jij confituur maken zoals je grootmoeder of je moeder? Proefde je ooit al confituur van gember of witloof? Wat doe je met te dikke confituur? Zijn er ook speciale en smakelijke dieetconfituren? Wat is chutney? Moet beschimmelde confituur meteen de vuilnisbak in? Op zoek naar goede tips voor het afsluiten en bewaren van je confituurpotten?

     

    Winiefred Van Killegem laat je meegenieten van haar lekkerste, meest originele en makkelijk te bereiden recepten voor confituur. Op basis van fruit, bloemen, groenten én kruiden. Overzichtelijk gerangschikt per ingrediënt en afgewisseld met boeiende weetjes en nuttige tips. Over de geschiedenis van confituur, gelei, marmelade en chutney. Met handige aanwijzigen voor bereidingen.

     

    Winiefreds toemaatje is een confituur voor mannen: een bereiding van kweepeer en bonenkruid; een confituur voor vrouwen: bereiding van fenegriek en granaatappel en een confituur voor kinderen: compositie van kersen, heemst en tijm.

     

    De populaire ‘Kruidenvrouw uit Gent’ Winiefred van Killegem schreef al een tiental boeken over kruiden en groenten, geeft drukbezochte voordrachten en begeleidt kruiden- en tuinwandelingen. De smakelijke foto’s zijn van fotograaf Marc Wauters.

     

    Confituur van Winiefred

    Met duidelijke receptuur, smakelijke foto’s en nuttige tips

    Gebonden – 144 p – 16.5 x 23 cm - €19.95

    ISBN 978 90 5826 478 7

    Davidsfonds Leuven

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

    17-07-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    16-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jardin indien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “Le Jardin Indien”

     

    Het ontbijt van Hotel Métropole is een heerlijke ochtendpauze en een bijzonder moment dat met plezier wordt genuttigd.

     

    Hotel Métropole opende recentlijk hiervoor een nieuwe ontbijtzaal in een prachtige ruimte: “Le Jardin Indien” met een geraffineerd en exotisch decor. Hier wordt alles in het werk gesteld om van het ontbijt van de hotelgasten of voorbijkomende klanten een feest te maken om de dag fit en met een aangename en attentvolle knipoog te beginnen.

    Deze discrete ode aan India, zijn gouden licht, het originele karakter van het tafelservies dat een oogstrelend voorspel is voor de hele decoratie, de exotische biotopen, de toevallige ontdekking in de kelders van het hotel met pannelen in stucwerk, geeft aan deze zaal zijn charme, sereniteit en diversiteit aan stijlen.

     

    “Le Jardin Indien” is een heus architecturaal succes waarvan de studie en de realisatie van het hele decor, de beveiliging, en speciale technieken twee jaar duurde. Alle werken werden logistiek georchestreerd door Chantal Geerinckx en Sandrine Saint Hilaire van het studiebureel en interieurarchitecten- en decoratiebureau “Cartisane Décor”.

     

    Het comfort en welzijn van de klant werden bestudeerd tot in de kwaliteit en intensiteit van een verlichting die aangepast is aan het menselijk bioritme in onze contreien om alle voorwaarden te vervullen die nodig zijn om de dag fysiek en mentaal fit te beginnen. Deze computergestuurde verlichting evolueert gedurende de dag naargelang de activiteit van de zaal.

     

    De zaal met daglicht en zicht op het Brouckèreplein ligt op de tussenverdieping van Hotel Métropole en is alle dagen open van 6.30 tot 10.30 uur zodat elke gast kan proeven van een verrukkelijk ontbijt van de allerbeste kwaliteit en met dagverse producten.

     

    Het zeer uitgebreide ontbijtbuffet, als onderdeel van een uitgelezen gastronomische pauze,  houdt rekening met de huidige diëtiek en de gezondheid van de gasten en is samengesteld uit een zeer grote selectie delicate gerechten die elk seizoen zelfs de moeilijkste eters tevreden zullen stellen.

    In “Le Jardin Indien” kunnen ook allerlei evenementen plaatsvinden. Deze zaal met zijn feeërieke en betoverende decor is uitermate geschikt voor privé-vergaderingen, seminaries, thema-avonden of recepties. Hiertoe stelt “Le Jardin Indien” zijn gasten kwalitatief multifunctioneel materiaal en een dynamisch en professioneel team ter beschikking.

     

    Een overvloedig decor, een gezond en lekker ontbijt, een ongewone plek om een onvergetelijk moment te vieren... wedden dat “Le Jardin Indien” van Hotel Métropole zeer snel de “place-to-be” wordt van lekkerbekken en dit vanaf de vroege ochtend. Een niet te missen ervaring! RVH.

     

    Le Jardin Indien - Hotel Métropole - de Brouckèreplein, 31 - 1000 Brussel - Tel: 02/2142345

    www.metropolehotel.com

     

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

    16-07-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    15-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.exki


    EXKi wil zijn ecologische voetafdruk verkleinen

     

    In samenwerking met WWF (World Wide Fund for Nature) zal EXKi de ecologische voetafdruk van de activiteiten van hun restaurants berekenen. EXKi verbindt zich er ook toe duurzame acties te ondernemen om het milieu te beschermen. De ecologische voetafdruk berekent de oppervlakte productieve grond die we nodig hebben om onze levenswijze of die van een stad, een land of de hele planeet te garanderen.

     

    De specialist van de snelle kwaliteitskeuken EXKi (15 restaurants in België, 4 in Italië en 1 in Frankrijk) werkt samen met WWF, de internationale natuurbehoudsorganisatie, om zijn ecologische voetafdruk te berekenen en zo de impact van zijn restaurants op het milieu te meten. EXKi is de eerste private commerciële onderneming in België die deze stap zet. EXKi en WWF hebben de ECOLIFE opdracht gegeven om een aan de restaurantsector aangepast programma uit te werken om de ecologische voetafdruk van zijn Belgische en Franse restaurants te berekenen. Exki engageert zich om op basis van de analyse van de resultaten, en op basis van de adviezen van WWF de ecologische voetafdruk van haar restaurants te verkleinen door duurzame acties te ondernemen ter bescherming van het milieu.

     

    Sinds de oprichting in 2000 heeft EXKi onafgebroken initiatieven genomen op het vlak van maatschappelijke verantwoordelijkheid. In de eerste plaats op het vlak van de gezondheid, aangezien EXKi de voorkeur geeft aan ingrediënten uit de biologische landbouw, alle kunstmatige additieven vermijdt, alle gerechten elke dag vers worden bereid en voor elk EXKi-gerecht een volledige nutritionele analyse voorhanden is. EXKi bevordert bovendien de eerlijke handel door Max Havelaar-koffie te schenken, ecologische onderhoudsproducten (Ecover) te gebruiken, afval selectief te verwerken, en door de overstap naar groene energie voor een deel van de restaurants en recenter door het Charter Diversiteit. RVH.

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    15-07-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Chapeliers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Les Chapeliers:

     

     

    Dit authentiek Brussels restaurant verwierf door de jaren heen een uitstekende reputatie, maar liet zich door het succes overweldigen. De legendarische reputatie verwaterde zeer snel en het restaurant sloot de deuren.

    Yves Deflandre en Olivier Barry die een rijk gevuld horecaverleden met zich dragen, ze exploiteren in hartje Brussel meerdere kwaliteitsrestaurants, zorgden evenwel voor de heropening en nieuw leven in Les Chapeliers. De verzorgde renovatie met moderne toets biedt de mogelijkheid om de traditie van het oorspronkelijk huis herop te starten.

     

    De houten balken, bakstenen muren en de traditionele vloertegels, vermengen zich op harmonieuze wijze met de chocoladekleurige muren en gewitte houten tafels. Het restaurant en de intieme open mezzanine kunnen samen een 50-tal personen ontvangen in een huiselijk en warm decor dat een combinatie biedt van traditie en moderniteit en tegelijkertijd aantoont dat een Brusselse keuken, niet altijd ouderwets moet zijn die in een kitsch decor wordt aangeboden.

     

    Les Chapeliers vindt zijn inspiratie in de traditionele Brusselse keuken en wil het grote publiek de typisch Belgische gerechten laten ontdekken of herontdekken. Rustig genieten en heerlijk eten op enkele meters van de unieke Brusselse Grote Markt is de basisbedoeling die de nieuwe eigenaars zich hebben gesteld. De tot in de perfectie gerealiseerde tijdloze klassiekers zijn te danken aan het talent van chef Michel Poirier, een 49-jarige Fransman die zijn klanten verrast met een smaakvolle keuken. Ervaring heeft hij opgedaan in de beste huizen van Londen en Brussel. Bovendien heet hij een ware passie voor bier, bier dat hij trouwens met brio in tal van zijn culinaire creaties integreert.

     

    De bewering als zou de typische Brusselse keuken enkel voor winterse dagen bedoeld zijn, net door het feit dat ze bijzonder zwaar is, wordt door Michel Poirier met klem tegengesproken. In “Les Chapeliers” worden de schotels weliswaar copieus opgediend, maar de keuken is licht, met een voorkeur voor dagverse groenten en seizoensproducten.

     

    Les Chapeliers biedt diverse mosselbereidingen met als aanrader de mosselbereiding met Grimbergenbier. Maar ook de garnaalkroketten, mosselen à l’escargot, Gentse waterzooi of balletjes in tomatensaus kunnen voor verrassingen zorgen. Grimbergenbier opnieuw in een cannelloni van zeevruchten met schaaldierensaus of de kalkoenfilet met druiven en Kwaksaus. Ook de zalmrug met spinazie en speculaas in een absolute aanrader. Ook op de dessertkaart enkele bierbereidingen zoals de pannacota met kriek en rabarbersiroop of de Brusselse wafel met suiker of met Kriek.

     

    De wijnkaart wordt zowel voor de witte, rosé als de rode wijn ingedeeld in drie unieke prijsklassen: 19, 27 of 34€ de fles. Ze biedt voornamelijk Franse wijnen maar ook diverse wereldwijnen. Op de bierkaart, het stokpaardje van de chef, prijken alle beste traditionele Belgische bieren, maar ook een speciaal voor ‘Les Chapeliers’ gebrouwen bier. Dit artisanaal bier ‘Made in Belgium’ is amberkleurig, zacht en past perfect bij zoute of zoete gerechten.

     

    De attente en vriendelijke bediening onder leiding van Willy Pallant is bijzonder aangenaam en prettige aanvulling van een uniek interieur. De intensiteit van de inspanningen om tot de topklasse van de betere toeristenrestaurants te behoren moet nog ietwat worden opgevoerd.

    René Van Hoof.

     

    Les Chapeliers – Hoedenmakerstraat 1/3 – 1000 Brussel  – tel02-513 64 79

     

    Gelet op de vrij recente heropening is het restaurant nog in geen enkele culinaire gids opgenomen. Tot dezelfde groep behoren andere horeca-exploitaties op de Brusselse Grote Markt zoals La Brouette, de Brusselse taverne bij uitstek; La Rose Blanche met imposante bierkeuken; ’t Kelderke, de echte Brusselse keuken en L’estaminet du Kelderke, allerlei kleine gerechten. Ook het Hotel Saint Michel met zijn unieke locatie op de Brussel Markt  behoort tot de groep ‘Accueil & Tradition’.

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    15-07-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.werelderfgoed

    Vlaanderen en Nieuw-Zeeland herdenken samen wereldoorlogen

     

    Vlaanderen en Nieuw-Zeeland willen samen de geschiedenis van beide wereldoorlogen herdenken en sloten daarvoor een officiële overeenkomst met de bedoeling om het gemeenschappelijke verleden samen in herinnering te houden. De Vlaamse regering gaf,  op initiatief van de ministers Dirk Van Mechelen, Bert Anciaux en Geert Bourgeois, zijn fiat voor de Vlaams-Nieuw-Zeelandse samenwerking.

     

    Vlaanderen is doorheen de geschiedenis vaak het decor voor veldslagen en oorlogen geweest. Tijdens de Eerste Wereldoorlog vochten in de frontstreek rond Ieper ook heel wat soldaten uit de landen van het Gemenebest, onder wie vele Nieuw-Zeelanders. Op 12 oktober 1917 beleefde Nieuw-Zeeland er de bloedigste dag uit zijn geschiedenis. In nauwelijks vier uur tijd vielen 2700 slachtoffers tijdens de slag van Passendale. De negentigste verjaardag van deze slag wordt dit jaar uitvoerig herdacht, ondermeer met een herdenkingsplechtigheid op Tyne Cot Cemetery op 12 juli en een grote tentoonstelling over Passendale in de Oude Kaasmakerij in Zonnebeke.

     

    Met de overeenkomst verbinden Vlaanderen en Nieuw-Zeeland zich ertoe om te streven naar meer begrip en erkenning voor de gezamenlijke geschiedenis van de twee wereldoorlogen. Voor de Vlaamse regering kadert de overeenkomst perfect in het gevoerde beleid m.b.t. het oorlogserfgoed uit de Eerste Wereldoorlog.

     

    Belangrijk voor Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois is dat zowel Vlaanderen als Nieuw-Zeeland het toerisme naar herdenkingsplaatsen en historische sites zullen aanmoedigen. Voor Vlaanderen, in het bijzonder voor de Westhoek, is het oorlogs- en vredesverleden een belangrijke aantrekkingspool voor toerisme. Bourgeois wil dan ook, zeker met het oog op de periode 2014-2018, Vlaanderen in heel de wereld positioneren als dé toeristische bestemming voor herdenkingen van 100 jaar wereldoorlog I. Hij ziet deze overeenkomst met Nieuw-Zeeland dan ook als een eerste belangrijke stap in dit plan.

     

    Vlaams minister Dirk Van Mechelen, bevoegd voor het onroerend erfgoed, lanceerde vorig jaar het idee van de 'Inventaris 1914-2014'. De inventarisatie van het erfgoed uit de Eerste (en bij uitbreiding ook de Tweede) Wereldoorlog is een eerste stap binnen een thematisch beschermingsbeleid.  "Uiteindelijke bedoeling is de erkenning in 2014 van de slagvelden uit de Eerste Wereldoorlog als Unesco-werelderfgoed. Een samenwerkingsakkoord zoals dat met Nieuw-Zeeland wordt gesloten kan daarbij voor een zeer boeiende en verrijkende wisselwerking zorgen", stelt Dirk Van Mechelen. RVH.

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    14-07-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs