Eric Van Dalsum, Managing director van het Crowne Plaza Brussels City Centre le Palace ontving uit handen van de h. Richard Hartman, Managing Director of the EMEA InterContinental Hotels Group - zowel de Quality Excellence als de Renovation Award.
De Quality Excellence Award wordt aan hotels uitgereikt die duidelijk uitblinken in alle operationele aspecten. Het Crowne Plaza Brussels City Centre is één van de 43 hotels die geselecteerd werden uit een totaal van 620 hotels in de regio Europa, Midden Oosten en Afrika. De Quality Excellence Award wordt uitgereikt aan hotels die de hoogste kwaliteitsnormen nastreven op gebied van tevredenheid van gasten en klanten, de algemene uitvoering, het management en onderhoud van het hotel.
De Awards zijn voor de h. Van Dalsum, een bekroning voor het werk van het voltallige team, zij worden enkel verkregen indien iedereen, van kamermeisje tot management, zich dankzij een professionele en persoonlijke inzet, getuigt van enthousiasme, doorzettingsvermogen en professionalisme. Voor het personeel van Le Palace was dit nochtans geen makkie aangezien de voorbije 28 maanden bestendig renovatiewerken werden uitgevoerd. Zowel de Quality Excellence award als de Renovation award zijn aldus Eric Van Dalsum een stimulans en motivatie maar helpen tevens het imago van de beroepssector te verbeteren temeer omdat het hotelvak al te vaak wordt onderschat en onvoldoende wordt gewaardeerd.
Samen met de renovatiewerken werd ook het vergaderconcept Balanced Senses® uitgewerkt. Balanced Senses® biedt zeer slimme audio visuele & vergadertechnologie zodat men daar in ieder geval geen omkijken naar heeft tijdens het georganiseerde evenement. Men gaat ervan uit dat de deelnemers zich optimaal goed voelen en dat zij niets tekort komen. In de centrale ontvangstruimte kan men op ieder moment van de dag, van s ochtends vroeg tot na de laatste vergadering, terecht voor verse koffie, thee of andere dranken met iets erbij. Creativiteit en originaliteit staan bij de samensteling van de pauzes voorop om daarmee zoveel mogelijk de zintuigen te prikkelen.
Omdat het belangrijk is te weten wat men eet om het lichaam in balans te houden of te brengen, deed het hotel een beroep op Exki, de Belgische specialist op dit gebied. Toch is ook de omgeving belangrijk. Balanced Senses® stimuleert de zintuigen door midel van natuurlijke geluiden en beelden, rustbrengende kleuren en aangename geuren.
Op de nieuwe vergaderverdieping bevindt zich ook een unieke brainstorming ruimte. Deze ruimte kan afzonderlijk gereserveerd worden of in combinatie met grotere vergaderzalen. Het bijzondere aan deze ruimte is dat men de vergaderomgeving totaal vergeet en dat de zintuigen in complete energieke harmonie worden gebracht.
Het hotel beschikt eveneens over 7 Balanced Senses® Suites die allen zicht bieden op de Kruidtuin van Brussel. Hier vergeet men even dat men in het hartje van de stad logeert. De Balanced Senses® suites bestaan uit een woonruimte waar men heel goed kleine vergaderingen kan laten plaatsvinden en een aparte slaapkamer met aangrenzende luxe badkamer. Momenteel worden in Le Palace nog 10 Century rooms uitgebouwd waarbij men voor het 100-jarig bestaan van het hotel, 2008, kamers inricht die zo dicht mogelijk aanleunen bij de vervlogen tijden. Naast Balanced Senses® Suites dus ook een stukje nostalgie. RVH.
Crowne Plaza Brussels City Centre Le Palace Ginestestraat 3- 1210 Brussel
De twee laatste Fashion Rooms in het Brusselse Royal Windsor hotel zijn van de hand van Xavier Delcour en Christian Wijnants. Beiden maken deel uit van het kruim van de Belgische ontwerpers en trakteren de gasten op twee handgemaakte parels van intimiteit.
FASHION ROOM by Royal Windsor Hotel Grand Place! Een volledig uniek concept dat niets te maken heeft met een stroming die in het begin van de jaren 90 van de vorige eeuw ontstond en die de hotellerie aan merken uit de haute-coture linkte, met het oog op een wereldwijde expansie van de luxehotels. Het Brusselse hotel pakte van in het begin uit met het idee om 12 Belgische modeontwerpers, 12 kamers te laten ontwerpen, kamers die het hotel trouwens wou renoveren.
De ontwerpers kregen carte blanche en mochten hun inspiratie de vrije loop laten. Het hotel ging de uitdaging aan om zich onbevooroordeeld, open te stellen voor emoties en een zoektocht naar ontdekkingen, en tegelijkertijd te waken over het vijfsterrencomfort van de kamers.
Het hotel wil er voor zorgen dat reizen een plezier wordt, en daarom heeft Royal Windsor hotel Grand Place op niet-conformistische wijze zijn deuren geopend voor modeontwerpers zodat die hun visie kunnen ontwikkelen over het leven in combinatie met mode en esthetisme, en vice versa. Belgische ontwerpers, natuurlijk, die zo een ambassadeursrol vervullen voor een land dat bruist van het talent en dat op de modescène op een warm applaus wordt onthaald.
Twaalf kamers en suites op de 266 kamers die het hotel rijk is, en niet één meer! Als een parcours voor ingewijden, een plaats voor ontmoetingen, sfeer, verrassingen De vier eerste Fashion Rooms ontsproten aan de verbeelding van Gérard Wathelet, Marina Yee, Mademoiselle Lucien en Jean-Paul Knott. Daarna volgden Nicolas Woit, Kaat Tilley, Pascale Kervan, Romy Smits, Nina Meert en Haider Ackerman. De Fashion Rooms by Royal Windsor hebben hun doel bereikt, ze verdedigen een overtuiging en visie van de ontwerpers, niet gebonden aan tijd, ruimte noch codes. Bovendien wekken ze plezier en nieuwe sensaties op, plaatsen het individu in het daglicht door een intieme band te creëren tussen de ontwerper en de hotelgast.
Alle modeontwerpers zijn perfect in hun missie opgegaan en werden één met hun kamer. Ze investeren er hun talent in, maar stoppen er tevens hun prsoonlijkheid, wensen en verwachtingen in, misschien zelfs hun dromen ..
De Fashion Rooms zijn erg gegeerd voor tal van events en meetings. Anderzijds biedt het Royal Windsor een week-end forfait fashion addict package met een overnachting in een Fashion Room naar keuze, ontbijtbuffet, een brochure over de Brusselse modewijk en een fashion tea-time. RVH.
Fashion Rooms by Royal Windsor - Duquesnoystraat 5 1000 Brussel tel 02/505 55 55 zie ook www.6minutes.be
Marriott International heeft in de Brusselse regio vier vertegenwoordigers: het Renaissance Brussels hotel, het Courtyard by Marriott Brussels hotel, het Brussels Marriott hotel en de Marriott Executive Apartments in de Europese wijk.
Tijdens de recente award-uitreiking binnen de groep, toonden de Brusselse hotels zich de grote slokop. De heer Benno Busscher, General manager van Courtyard by Marriott Brussels, kreeg zowel de Diamond General manager award als de award General manager of the year. Het Courtyard by Marriott Brussels hotel kreeg bovendien de Diamond hotel award, de award voor best results in Passport to succes en de award beste verkoopsteam in Continentaal Europa.
De heer Ron Vos, Cluster General manager van het Renaissance Brussels hotel, kreeg de Mustang award, een award die wordt toegekend aan een manager voor zijn uitzonderlijke prestaties én als teamleader én als wereldwijde voorbeeldfunctie.De Brussels clusters of hotels kreeg tenslotte de award best revenue team of Continental Europe 2006. RVH.
Novotel lanceert twee nieuwe formules. City Breaks biedt in meer dan 140 bestemmingen een erg aantrekklijke mini-vakantie aan en omvat twee overnachtingen in dubbelkamer met ontbijt, toegangen tot fitness, zwembad, spa en de mogelijkheden tot verlaat vertrek (17 uur). Meerdere hotels bieden bovendien de mogelijkheid om 2 kinderen beneden de 16 jaar, gratis in de kamer van de ouders te laten overnachten.
Anderzijds bieden meer dan 220 hotels in Europa het project Novotel early breaks aan. Klanten die minimaal 14 dagen vooraf reserveren krijgen in deze formule een all-inclusive formule en bieden als dusdanig talloze mogelijkheden om aan een zeer aantrekkelijk tarief, in gans Europa sportwedstrijden bij te wonen, familie te bezoeken of gewoon een concertje mee te pikken. RVH.
De schoonste Vlaamse boerinnen ruilden hun eigen erf even in voor een photoshoot aan Turkse Rivièra. De drie Schoonste Boerinnen van Vlaanderen keerden zopas terug uit Antalya (Turkije) waar ze net een exclusieve photo shoot achter de rug hebben. Deze trip was een van de prijzen die ze wonnen met de jongste Verkiezing van de Schoonste Boerin. Het programma bestond uit een professionele photo shoot onder leiding van de Gentse fotografe Ine Dehandschutter ( www.matuvu.nu ). Daarnaast was er uiteraard ook tijd voor ontspanning en cultuur in en rond de Turkse havenstad Antalya.
Tijdens het bezoek aan de stad kregen de boerinnen-fotomodellen veel bekijks. Het enthousiasme van plaatselijke pers en de bevolking groeide nog toen ze begrepen dat deze dames in het dagelijkse leven boerinnen waren en niet zomaar "Missen". Landbouw is in Turkije een nog zeer belangrijke economische sector, maar ze heeft er vooral een traditioneel imago.
Het resultaat van de photo-shoot zelf zal binnenkort te bewonderen zijn in de communicatie van John Deere, hoofdsponsor van dit event. De dames showden voor de camera de bijzonder hippe nieuwe kledingcollectie van het gekende tractorenmerk.
De Vlaamse boerinnen genoten ook van het luxe-verwenleventje buiten het shooten. Kathleen Hens, winnares publieksprijs: "Het is hier zalig in de zon, eventjes ver weg van de dagelijkse beslommeringen, want het klinkt cliché, maar ik zou mijn "varkens" toch niet kunnen missen, hoor " RVH.
Special De Ryck hoort voortaan thuis in de familie van de Special belge bieren, een reactie van de Belgische brouwers op de pilsbieren begin 20ste eeuw.
Special Belge uit de Denderstreek is een nieuw erkend streekproduct. Het bier Special De Ryck heeft een zeer hoppig aroma en een droge nasmaak, die verder drinken aanmoedigt. Hoewel dit bier typisch is voor het oude Brabant en Henegouwen, is de verspreiding van de Special De Ryck zeer lokaal. Dit komt doordat de brouwerij zich specialiseerde en specialiseert in bier op vaten. Sinds kort kan je er echter terecht voor thuistapvaatjes van 5, 20 of 30 liter en flessen van 33 of 75cl. Brouwerij De Ryck brouwt het bier sinds 1920. Deze typische kleine familiale brouwerij in Herzele wordt vandaag geleid door An De Ryck, brouwster en eigenaar, uniek in België. RVH.
Wereldwijde zakenreisoperator neemt TravelFlow over
BCD Travel, de op twee na grootste zakenreisoperator ter wereld, heeft aangekondigd dat het zijn activiteiten in Zweden uitbreidt door de overname van Travelflow, een onafhankelijke zakenreisoperator met kantoren in Stockholm, Göteborg en Malmö. Door de overname verdubbelt BCD Travel zijn aanwezigheid in Zweden.
Voor Ilona De March, voorzitter en COO voor Europa en India bij BCD Travel is deze overname een duidelijk signaal voor de Zweedse en de internationale markt: BCD Travel wil als een wereldspeler in de reismanagementsector aanwezig zijn waar de klanten hen nodig hebben en wil bovendien hogekwaliteitsdiensten bieden met een lokale touch in alle markten.
Ook voor Thomas Lundberg, vicevoorzitter voor Noord-Europa bij BCD Travel is Zweden een zeer belangrijke markt in Europa omdat het een groot aantal ondernemingen heeft die wereldleider zijn in hun sectoren. Door de overname van Travelflow kan de business in Zweden op een efficiënte manier groeien via dienstverlening en operationele synergie. Een bijkomend voordeel is dat BCD meteen dichter staat bij zijn Zweedse klanten.
BCD Travel vereenvoudigt en stroomlijnt de hele organisatie van zakenreizen, door klanten te helpen bij het beheren en controleren van de verplaatsingen van hun medewerkers, informatie en middelen. De klanten profiteren van de aanwezigheid en de technologische infrastructuur van BCD Travel om elke reis, reiziger en de kosten van elke reis in kaart te brengen. BCD beheert een geïntegreerd, naadloos technologieplatform in alle locaties wereldwijd. RVH.
Ongeveer 50% van de Europese vrouwen boven de 55 jaar wordt geconfronteerd met osteoporose, in de volksmond ook botontkalking genoemd. Uit een recent artikel in het toonaangevende European Journal of Clinical Nutrition blijkt dat osoflavonen de botopbouw significant stimuleren en de afbraak fors verminderen. Soja bevat deze isoflavonen van nature.
Osteoporose voorkomen is niet alleen een zaak van ouderen. Het gaat iedereen aan, bent u jonger dan 30, dan is het belangrijk om sterke botten op te bouwen. Indien u ouder bent dan 30 jaar, is het belangrijk om uw botten stevig te houden en het verlies van botmassa tot een minimum te beperken.
Botontkalking voorkomen kan enerzijds door voldoende lichaamsbeweging. Denk hierbij aan elke vorm van beweging waarbij de botten worden belast: hoe meer de botten worden belast, hoe sterker ze blijven. Een aangepaste voeding speelt eveneens een belangrijke rol. Door het gebruik van calciumverrijkte sojaproducten, vertragen de isoflavonen de botontkalking. Ook vitamine D speelt een rol bij het behoud van gezonde botten, vitamine D wordt aangemaakt in het lichaam onder invloed van zonlicht. Regelmatig buitenkomen en voldoende bewegen geeft dus een dubbel positief resultaat. RVH.
Het vijf sterren Radisson SAS Park Lane Hotel in Antwerpen kondigt verscheidene nieuwe projecten aan voor de zomer en het najaar 2007.
In december 2006 reeds werd het renovatieproject van de 174 gastenkamers en suites aangevat. Alle kamers van de vijfde en zesde verdieping werden opgefrist. In augustus worden de volgende twee verdiepingen aangepakt, in december 2007 volgen nog eens twee verdiepingen en worden beide suites volledig ontmanteld en heringericht in hedendaagse stijl om dan af te sluiten met de twee laatste verdiepingen in de eerste helft van 2008.
Begin dit jaar werd Bart Van Hest gepromoveerd tot Executive Chef. Bart, Nederlander van afkomst, studeerde aan de Hotelschool in Turnhout en deed ervaring op in Florida in de VS en in verscheidene restaurants in Nederland. Hij creëerde een nieuwe kaart met locale en internationale specialiteiten en seizoenssuggesties. Bovendien biedt het Longchamps restaurant elke middag een business lunch-voor- en hoofdgerecht en koffie- aan 24 EUR per persoon met de garantie om binnen het uur gegeten te hebben.
Ook het verkoopsteam van het Radisson SAS Park Lane Hotel werd grondig vernieuwd. Wim De Preter, sinds begin 2005 verkoopsdirecteur, versterkte zijn team grondig. Machteld Van Caeneghem, werd gepromoveerd tot Sales Coördinator, Deborah Morcus en Kenny Vonck zijn de nieuwe Sales Executives. RVH.
JCDecaux, wereldmarktleider op het vlak van reclame op luchthavens, verzorgt weldra het operationele en commerciële beheer van alle binnen- en buitenreclame op Brussels airport.
Het akkoord tussen The Busssels airport company en JCDecaux die de reclameregie van de luchthaven voor zijn rekening zal nemen, werd vastgelegd in een contract dat ingaat op 1 januari 2008 voor een duur van 10 jaar.
De keuze voor JCDecaux werd gemaakt na een strategisch marktonderzoek door Compass International Media, een onafhankelijk consultancybedrijf dat gespecialiseerd is in luchthavenpubliciteit, en na een vergelijkende studie van de andere spelers in de sector. Het grote aantal troeven dat JCDecaux biedt waren doorslaggevend bij de keuze. Als absolute nummer 1 in de wereld voor reclame op luchthavens, beheert JCDecaux de publiciteit op 141 luchthavens, waaronder London Heathrow, Los Angeles, Paris Charles de Gaulle, New York, Shanghai en Frankfurt. RVH.
Een halfuurtje en de wegenwachters van depannage.be zijn ter plaatse. De nieuwe pechverhelpingsorganisatie blinkt niet alleen uit in snelheid, ook in prijs is ze uniek in België: tot de helft goedkoper. Depannage.be kiest resoluut voor een virtuele aanpak én professionele samenwerking met Mondial Assistance. De pechhulpdienst richt zich in eerste instantie op Vlaanderen en wil dit jaar nog 10.000 nieuwe leden verwelkomen.
Depannage.be gaat terug tot de kern van de zaak: pure pechverhelping louter nationaal of ook in Europa, met optineel de keuze voor een reisbijstand. Een overzicht van de verschillende pakketten met gedetailleerde info vindt men op de website.
Op termijn komt er eventueel ook een autoverzekering met specifieke kenmerken. Ook zal de samenwerking met andere partners nog uitgebreid worden. Vandaag is er al het partnership met Texaco, wie aangesloten is bij depannage.be kan rekenen op 6 eurocent korting per liter benzine/diesel in alle 310 Texaco-stations van België. RVH.
Kook je slank en fit, het nieuwe kookboek van Sonja Kimpen staat vol swingende recepten die stuk voor stuk voldoen aan de gezondheidsprincipes beschreven in Een leven lang slank zonder dieet, Gezond eten, makkelijker dan je denkt en Mindfood.
Zelfs in dit kookboek vind je de overtuigde totaal visie van Sonja terug. Sonja coacht je op eenvoudige wijze naar een vitaal leven met sprankelende gerechten en toch weinig tijd in de keuken. Dit onderscheidt het kookboek van de zoveel andere kookboeken op de markt.
In Kook je slank en fit kiest Kimpen voor gezonde voedingsmiddelen, smaakvolle combinaties en veel variatie, wat van de recepten echte energieboosters en heilzame steunpilaren voor een vitaal lichaam maakt. Elk recept doet iets met je lichaam, ze zijn steeds per twee opgesteld: een basisrecept, gevolgd door een twinrecept voor de volgende dag met hergebruik van sommige ingrediënten. Sonja Kimpen houdt het kookgebeuren simpel. Je hoeft helemaal geen ervaren keukenchef te zijn om de gerechten op je bord te toveren, per gerecht leer je wat voeding doet met je lijf, de handige boodschappenlijstjes besparen je anderzijds heel wat tijd. Inspiratie te over in dit eenvoudige, supergezonde kookboek, waarbij je meerdere facetten kan samenbrengen. Je kan lekker eten, slank blijven en toch volop bruisen van energie waardoor je je dromen waar kan maken.
Sonja Kimpen heeft eigenlijk geen introductie meer nodig. De voorbije jaren stond ze permanent in het licht van de schijnwerpers. Twee jaar geleden kwam haar eerste succesvolle boek Een leven lang slank zonder dieet uit en nadien presenteerde ze op VTM het programma Je bent wat je eet, waarin ze de kijker meenam in een wervelende reis naar een gezonde levensstijl.
Sonja Kimpen, die vroeger zelf met gewichtsproblemen kampte, heeft jaren ervaring op het gebied van voeding, beweging en mentale training. Ze staat bekend om haar gedrevenheid en haar inzet voor een fit en gezond leven en coacht mensen tot het uiterste om het gevecht tegen een ongezonde levensstijl in hun voordeel te beslechten. RVH.
Kook je slank en fit Sonja Kimpen
Paperback, geïllustreerd- 180 blz. 22.95 - ISBN 9789002223150
Met de nieuwe extra brede dunschiller van Cuisipro maak je zelfs de allergrootste groenten en vruchten moeiteloos een kopje kleiner. Meloenen, aubergines, courgettes of rode kool: ook zij ontsnappen voortaan niet aan het vlijmscherpe lemmet. Resultaat is een gezond en lekker bord vol vitamines in frisse lente- en zomerkleuren.
Voortaan zijn dikke schillen van grote vruchten en groenten geen probleem meer, want de nieuwe dunschiller van Cuisipro heeft een extra breed en scherp lemmet van 9 cm. Daarbij verzekert de ergonomische handgreep een vaste grip, zodat je snel en comfortabel alle groenten en fruit kan snijden. In een handomdraai vervorm je courgettes en aubergines tot smakelijke sliertjes en plakjes voor een slaatje of wokgerecht. Ook voor een knapperige koolsalade, gaat witte of rode kool onverbiddelijk ten onder. RVH.
Grand Casino Brussels presenteert Miss Brussel 2007.
De grote verkiezingsavond Miss Brussel die de Brusselse vertegenwoodigsters in de Miss België competitie 2007 moet aanwijzen, wordt op zaterdag 22 september in het vernieuwde Sheraton hotel in Diegem georganiseerd.
Deze spetterende avond begint met een champagne-receptie met culinaire hapjes, gevolgd door een exquise driegangenmenu met wijnen en dranken. De daaropvolgende show gepresenteerd door ex-Miss België, Veronique De Kock, staat onder leiding van choreografe Valerie Schepens en brengt glamour, mode, defilés en entertainment. De voorstelling van de 20 finalistes die uit maar liefst 148 kandidaten werden gekozen, gebeurde tijdens een schitterende show in het Grand Casino Brussels, show die werd afgewisseld met tal van gastronomische ontdekkingen. Met hun aanduiding in het Grand Casino Brussels begonnen de finalistes meteen aan hun eerste promotour. RVH.
De website van de Mercure-hotels, een van de hotelbrands van de Accor-groep, werd volledig vernieuwd. Het is de bedoeling om belangstellenden op een snelle en erg efficiënte manier, een volledig overzicht te bieden van alle mogelijkheden die door deze hotelbrand worden aangeboden.
De website beantwoordt bovendien aan alle verwachtingen van de internetgebruiker. Via een dynamisch interactief gebeuren kan de bezoeker nuttige informatie inwinnen over de onmiddellijke omgeving van het hotel, terwijl anderzijds zowel de leisure als de business reservaties snel en feilloos verlopen. www.mercurehotels.com RVH
Vis, en dan vooral vette vis zoals haring, is gezond. Het nieuwe seizoen van Hollandse Nieuwe is zopas van start gegaan waarbij het Nederlands Visbureau zorgt voor nieuwe recepten maar tevens voor drie goede redenen om haring te eten.
Niet alleen in de strijd tegen diabetes is haring eten zinvol, regelmatig vette vis consumeren helpt ook om het risico op hart- en vaatziekten sterk te reduceren, en zelfs dementie. Niet onbelangrijk is dat omega-3-vetzuren van nature eigenlijk alleen in vis voorkomen, en dan voornamelijk in vette vis zoals haring. Nog een goede reden dus om vis te eten. Zeker als je weet dat de comsumptie van omega-3-vetzuren in ons land vandaag te laag ligt.
Vet heeft vandaag zon negatieve bijklank dat we haast zouden vergeten wat voor een belangrijke voedingsstof het is. Meer bepaald de vetten uit vis hebben een positief effect op onze gezondheid. Vet is een belangrijke bron van energie en bestaat uit vetzuren die nodig zijn bij het vormen van lichaamsweefsel. Deze vetzuren zijn bouwstenen voor onze cellen en helpen die cellen ook te beschermen tegen ongewenste indringers. Wel is het belangrijk de juiste vetten te kiezen. Veel dierlijke producten zoals vet vlees en volvette zuivel, leveren verzadigd vet. Te veel verzadigd vet verhoogt echter het cholesterolgehalte. Vette vis vormt een uitzondering omdat hij, net als plantaardige producten als olie, juist veel onverzadigde vetten bevat. En net deze vetten zijn een goed wapen in de strijd tegen hart- en vaatziektes.
Snacks met Hollandse Nieuwe zijn ideaal voor een gezonde lunch. Tot de suggestieve lekkere, makkelijke en gezonde snacks behoren trendy hapjes met Hollandse Nieuwe, een boerensandwich met Hollandse Nieuwe en radijs en de Blinisandwich met Hollandse Nieuwe.
Voor een brunch- of lunchgerecht voor 4 personen Blinisandwich met Hollandse Nieuwe heeft men volgende ingredienten nodig: 4 Hollandse Nieuwe, 150 g Griekse yoghurt, 3 eetlepels geraspte mierikswortel, 1 eetlepel fijngehakte dille, zout, versgemalen zwarte peper, ½ pak pannenkoekenmix, 3 eetlepels olijfolie, 1 snackkomkommer of ½ gewone komkommer in plakjes, 25 g fijne rucola of veldsla.
Bereiding:
Snijd de maatjes in repen van 2 à 3 cm. Roer in een kommetje de yoghurt met de mierikswortel en dille tot een sausje en breng op smaak met zout en peper. Bereid de pannenkoekenmix volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verhit een beetje olijfolie in een pan en schep met een juslepel 3 bergjes beslag in de pan. Bak de blinis of pannenkoekjes tot de bovenkant droog is, keer ze om en bak ook de onderkant goudbruin. Bak zo nog 3 porties blinis. Leg op vier borden een blini, schep er wat mierikswortelyoghurt op en verdeel de helft van het maatje en komkomkommer erover. Maal er wat peper bovenop. Leg een volgende laag blini, schep er weer wat mierikswortelyoghurt op en verdeel de rest van het maatje en komkommer erover. Dek af met de laatste blini. Garneer met een flinke toef rucola of veldsla op de bovenste blini. Smakelijk. RVH.
Het gezamenlijk objectief voor de 37ste nationale wedstrijd van Barmannen UBB, was de beste predinner cocktail bereiden en als Belgisch kampioen, de nationale kleuren verdedigen tijdens het wereldkampioenschap in Taiwan.
Meer dan 30 cocktailspecialisten zorgden voor een geanimeerde wedstrijd die gelijktijdig met een workshop werd georganiseerd. De barmannen werden door twee jurys beoordeeld op de techniek van hun werk, op de smaak en op de decoratie van hun cocktail.
Sergio Pezzoli, reeeds IBA wereldkampioen in 2005,kroonde zich tot Belgisch kampioen met zijn LEau Rouge waarvoor hij 4 cl Gin Bombay sapphire, 2 cl Crème de Banane Marie Bizard, 1 cl Campari en 1 geraspte grapefruitschil gebruikte. Olivier Pichon, Hotel Dolce La Hulpe Brussel, veroverde de tweede plaats met Sueno Azul. Hiervoor gebruikte hij 4.5 cl Vermouth Noilly Pat, 0,7 cl Crème de Banane Marie Brizard, 1 cl Manzanita Marie Brizard, 0,3 cl likeur Curaçao Blue Marie Brizard en 0,5 cl vers citroensap. Tony Dos Santos, Sodehotel La Woluwe, strandde met zijn Papagaio Louro op de derde plaats. Naast 2 cl Crème de Banane Marie Brizard, verwerkte hij ook 3 cl Rhum ambré Lamauny, 1 cl Campari en 1 cl vers limoensap in zijn cocktail. RVH.
VLM Airlines is verheugd over de beslissing van de Vlaamse regering om de langverwachte veiligheidsstrook aan het einde van de startbaan aan te leggen, zodat de luchthaven van Antwerpen eindelijk voldoet aan de Internationale ICAO veiligheidsnormen die al sinds 2003 van kracht zijn.
VLM Airlines is eveneens verheugd dat de Vlaamse Regering aan de Participatie Maatschappij Vlaanderen de opdracht geeft voor het afronden van de onderhandelingen tussen overheid en privé-partners over de oprichting van een PPS (Publiek Private Samenwerking) voor de luchthaven van Antwerpen.
Het Consortium van privé-partners, waar VLM Airlines deel van uitmaakt, is steeds blijven geloven in de PPS constructie en staat al jarenlangonverminderdklaar om te investeren in deze luchthaven.Allereerst zullen de nodige investeringen moeten gedaan worden voor het aanleggen van de veiligheidsstrook (RESA) aan de kant van de Krijgsbaan zodat de Luchthaven van Antwerpen voldoet aan de ICAO normen. Daarvoor is gekozen voor het omleggen van de Krijgsbaan en het aanleggen van een kleine tunnel. Verder zal geïnvesteerd worden in een actiever commercieel beleid om de luchthaven snel rendabel te maken. Daarbij hoort ook de ontwikkeling van nieuwe bedrijventerreinen voor luchthavengebonden activiteiten.
VLM Airlines gelooft sterk in de toekomst van de Antwerpse luchthaven.De lijn Antwerpen - London City kent een continue groei, en ook de vluchten naar Manchester, die eind vorig jaar werden gelanceerd kennen een groot succes. Het ziet ernaar uit dat de vooropgestelde doelstellingen op deze nieuwe route ruimschoots zullen worden behaald.
De resultaten van het onderzoek dat door de Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en VLM Airlines werd uitgevoerd, tonen duidelijk aan dat de Antwerpse zakenwereld nood heeft aan een regionale luchthaven die aan de eisen van de moderne zakenman voldoet.
VLM Airlines dankt in het bijzonder de ministers Kris Peeters en Dirk Van Mechelen en eveneens VOKA Kamer van Koophandel Antwerpen - Waasland voor hun volgehouden inzet in dit belangrijke economische dossier. RVH.
Coca-Cola's Soundwave is een innoverende site voor aanstormend talent en artiesten zonder contract. Een select gezelschap van muziekkenners, DJ's en bekende artiesten kiest elke maand haar favorieten uit. Op www.coca-cola.be worden er tijdens de zomer ook elke dag iTunes songs en een iPod weggegeven.
Muziek en Coca-Cola, sinds mensenheugenis twee handen op één buik. Ook dit jaar pakt Coca-Cola opnieuw uit met een verrassend muziekprogramma: Soundwave! Dit wordt de grootste online talentenbank voor muzikanten in België. Jong aanstormend talent en muzikanten die nog geen contract op zak hebben, kunnen op de site hun nummers uploaden. Op de site kan iedereen de muziek ontdekken en beluisteren. Onder de selecterende experten bekende namen als Dave Peters, Leki, Axl Peleman, Tomaz, Maurice Engelen, DJ Wout, Eusebio (Plug), Balo (Starflam), Bernard Dobbeleire, François Defossez. Om het nieuwe talent bij een breed publiek bekend te maken, brengen de experten een maandelijkse podcast uit met alle beste nummers voorzien van commentaar.
Op www.coca-cola.be kan je de ganse zomer lang en dit tot eind augustus elke minuut een iTunes song en elke dag een iPod 30gig winnen. Met de unieke codes op de verpakkingen van Coca-Cola, Coca-Cola light en Coke Zero kan je on line je kans wagen en je komt onmiddellijk te weten of je al dan niet bij de gelukkigen hoort. De promotie duurt 3 volle maanden en loopt 24 uur op 24, waardoor meer dan 100.000 mensen kunnen winnen. RVH.