Na het succes en het enthousiasme van vorig jaar, organiseert restaurant Diependael i.s.m. Alliance Gastronomique, dit jaar opnieuw een jongerenavond op verschillende data.
Deze avonden bieden enerzijds de jongeren een unieke kans om kennis te maken met de dynamiek en creativiteit van een Belgisch toprestaurant, maar geven anderzijds de chefs, de kans om de taboes zoals stijf, klassiek en prijzig, beschrijvingen die te vaak met topgastronomie worden geassocieerd, te doorbreken.
De jongerenavonden zijn een unieke kans om te proeven van de ambachtelijke geheimen van een sterrenkeuken en te genieten van de geuren en kleuren van het huidig Belgisch gastronomisch landschap.
De jongerenavonden 2007 staan open voor jongeren vanaf 18 tot en met 29 jaar en vinden plaats op donderdag 24 mei, vrijdag 25 mei, vrijdag 1 juni en vrijdag 8 juni 2007.
Er wordt een vast menu geserveerd naargelang de dagmarkt. De prijs van dit menu bedraagt 50 per persoon en omvat drie gangen vergezeld van een glaasje champagne, een paar proevertjes, aangepaste wijnen en mokka met zijn zoetigheden.
Reservatie met vermelding jongerenmenu is noodzakelijk.
De hotelketen Novotel, die vermaard is om zijn eenvoudige en overvloedige restauratie, heeft beslist om in de Foodsquare-brasserieën van haar 12 Belgische hotels een themafestival te organiseren. Het is de ideale gelegenheid om kennis te maken met één van de culinaire rijkdommen van ons land.
Voor de eerste editie van dit food-festival werd de asperge als thema gekozen. Er werd een selectie samengesteld met 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 desserts, allemaal op basis van asperges. Deze gerechten combineren typisch Belgische bereidingen naast enkele moderne en originele recepten die geïnspireerd zijn op de wereldkeuken. Het aspergefestival loopt van 30 april tot en met 31 mei.
Bij de voorgerechten is er keuze uit : Asperges op Vlaamse wijze, Aspergesoep met wasabi en Geroosterde witte asperges met scampi. Klanten hebben bij de hoofdgerechten de keuze uit: Lamshaasje met puree van paarse aardappelen en tagliatelle van rauwe groene asperges, Risotto met asperges en poonreepjes of een Torentje van asperges, Victoriabaars en witte-wijnsaus.
Bij de desserts omvat de keuze een Aspergesorbet op een bedje van ananascarpaccio, een Slaatje van mango en asperges, munt en coulis van rode vruchten of een Duo van aardbeien en zoete asperges met sabayon.
Bij deze gerechten beveelt Novotel twee wijnen aan: de Montagne Noire, Chardonnay-Viognier 2005 met toetsen van amandel en pollen, die erg aangenaam is bij asperges, ook de frisheid en de toetsen van vers fruit van de tweede wijnsuggestie, een Château Mas Neuf, Cuvée tradition blanc 2006, combineert wonderwel met asperges.
In het nieuwe kookboek van groentekok Frank Fol vindt u 30 heerlijke en originele gerechten met haast vergeten groenten en fruit van bij ons. Koolrabi, truffelaardappel, snijbiet, aalbes, mispel in de hoofdrol. De heerlijke recepten van Frank Fol zetten je ertoe aan om meer en andere groenten, kruiden en fruitsoorten te gebruiken dan je gewoon bent.
Garen, stoven, roerbakken we kennen de klassieke bereidingswijzen. Met dit kookboek van Frank Fol leer je ook saus, ijsroom, bouillon en risotto maken op basis van groenten en fruit. De creatieve technieken maken groenten en fruit nog lekkerder! Sommige recepten zijn supereenvoudig, voor andere trek je best iets meer tijd uit. De kleurrijke fotos van Marc Wauters geven alvast zin om ze uit te proberen.
Frank Fol verwierf bekendheid met zijn kookboeken, tv- en radio-optredens en met zijn heerlijke gerechten. De groentekok experimenteert graag met recepten en moedigt creativiteit in de keuken aan.
De Groentekok leeft zich uit is een uitgave van het Davidsfonds 128 p 19.95
DUROBOR 2007 LANCEERT NIEUWE GLAASJES MET GROTERE INHOUD! CARAT EN COSMOS
Het elan van de creativiteit van Durobor houdt aan en zet 2007 op de passende wijze in met de lancering van nieuwe glaasjes met grotere inhoud van 12 cl. Na het succes van de glaasjes in 2006 vernieuwt Durobor - altijd luisterend naar de vakman en openstaand voor de markttendensen door twee nieuwe, verleidelijke reeksen glaasjes met grotere capaciteit te lanceren.
Ze werden "CARAT" en "COSMOS" gedoopt, deze 2 wondertjes van de kunstig gedekte tafel die alles in zich hebben om zowel de vakman als de fijnproever te verleiden. Binnenkort zullen deze "CARAT"- en "COSMOS"-glaasjes alle eigentijdse tafels veroveren, een lust voor oog en mond... dat spreekt voor zich". Een niet te missen succesverhaal!
De laatste telg is het nieuwe model "CARAT", een reeks mythische juweeltjes van tafelkunst. Als ontwerper van concepten en marktleider inzake drinkglazen en glas voor borrelhapjes, innoveert Durobor hier door glaasjes met grotere capaciteit (12 cl) op de markt te brengen. Dit initiatief beantwoordt aan een toegenomen behoefte van vakman en particulier die borrelhapjes dagelijks in hun "zoete en zure" bereidingen wensen te integreren.
Andere nieuwkomer: het "COSMOS"-glaasje van 12 cl, een en al harmonie en elegantie, een servies met ronde vormen (timbalen) met zware bodem die, dankzij de inwendige luchtbel onmiddellijk de aandacht trekken en sympathie opwekken. Hier wordt de functionaliteit gekoppeld aan een perfect design, om te voldoen aan de meest veeleisende wensen van de tafelsierkunst.
Dit stevige glas, dat goed in de hand ligt, zal zonder twijfel zeer gewaardeerd worden door het horecapersoneel dat er intensief gebruik zal van maken.
Door samen te werken met het talent van Stéphane Glacier (beste pasteibakker van Frankrijk), versterkt Durobor haar creatieve elan!
Volledig toegewijd aan de wereld van de "zoete en zure" geuren en smaken, leidt Stéphane Glacier ons naar de ontdekking van onuitgegeven recepten, speciaal ontworpen voor "DUROBOR". Genoeg om u te laten genieten en onder alle omstandigheden indruk te maken bij het aperitief, bij tussengerechten of bij het dessert, zullen de Durobor-glaasjes uw gedekte tafel tot een waar festijn omvormen.
MSC Orchestra, de jongste aanwinst van de MSC Cruises-vloot wordt te water gelaten op 3 mei te St. Nazaire en gedoopt in Civitavecchia op 14 mei 2007. De technische tests en vaarproeven die op 22 maart 2007 van start gingen, werden met succes voltooid.
De MSC Orchestra vertrok in St. Nazaire en zette koers naar de baai van Biskaje in de Atlantische Oceaan. Op een specifieke, technische route behaalde het schip een maximale snelheid van 23 knopen. Dat was te danken aan de 35 MW kracht die gegenereerd werd door de 2 elektrische hoofdmotoren. De zeewaardigheid van de MSC Orchestra werd eveneens getest door de snelheid te variëren gedurende de 3 opeenvolgende dagen van de zeeproeven. Ook de noodstop werd getest. Deze brengt het schip tot volkomen stilstand, samen met de automatische controle van de machinerie, de generatoren en de aandrijfsystemen, met inbegrip van de uitvaltest waarbij alle stroom wordt uitgeschakeld en de generatoren van het schip opnieuw moeten opstarten.
De MSC Orchestra is het tweede schip van MSC Cruises in de Musica-klasse. Het vertegenwoordigt de permanente ontwikkeling van het bedrijf en de gerichtheid op de bouw van grotere vaartuigen voor de vloot. Met zijn tonnage van 90 000, een lengte van 293 meter en een breedte van 33 meter kan de MSC Orchestra 3013 passagiers herbergen in 1275 hutten, 80% daarvan extern met balkon. De 22 000 vierkante meter aan publieke ruimte omvat 5 restaurants (LIbiscus, Villa Borghese, La Piazzetta, Four Seasons, Shanghai Chinese Restaurant), 10 bars waaronder 2 in open lucht, 3 vergaderzalen en de Body and Mind Spa met 1200 m² aan weldaad.
Dit nieuwe schip begint met een eerste cruise van 11 overnachtingen naar Frankrijk, Spanje, Portugal en Marokko en met aankomst in Venetië. Daar blijft het schip aangemonsterd van 2 juni tot eind oktober. Er zijn wekelijkse cruises van 7 overnachtingen van Venetië en Bari naar Griekenland, Turkije en Kroatië. De MSC Orchestra blijft tijdens de winter in het Middellandse Zeegebied.
Zowel grote chefs als bekwame thuiskoks zijn het erover eens: men kan pas gelukkig zijn in de keuken als deze uitgerust is met prachtisch gerei en handige accessoires. Daarom kent elke liefhebber van de fijne gastronomie, de AGA cookshop collection. Dit schitterend gamma bestaat uit een zeer breede waaier van keukenbenodigdheden die een perfect evenwicht bieden tussen kwaliteit en functionaliteit. De AGA cookshop collection verrast de handige thuiskok en dit zowel op moeder- als op vaderdag.
Enkele suggesties:
- Pannenset in roestvrij staal, zwart of crèmekleur: deze exclusieve reeks kookpannen is geëmailleerd roestvrij staal en bestaatuit modellen van 16, 18, 20 en 22 cm, wat overeenstemt met een inhoud van 1.5 tot 4 liter. Deze pannenset is bestand tegen een temperatuur van 400°C. Een detail? Aan de binnekant van elke pan is de maatverdeling van de capaciteit in liters aangeduid.
- grote AGA-mok, crèmekleurig: wie zegt de verpakking doet er niet toe heeft nooit heerlijk warme soep gedronken in een grote AGA-mok. Ze is mooi rond en voorzien van een groot oor. Ze is perfect geschikt voor koffie met melk s morgens bij stokbrood met boter of voor warme chocolademelk voor het vieruurtje van de kinderen. Maar gezien haar inhoud van 30cl is deze mok vooral geschikt voor gazpacchio, minestrone, broodsoep en andere stevige soepen.
- AGA theepot, zwart: tea for four and four for tea: deze elegante en typisch British theepot heeft een inhoud van vier grote kopjes. De schenktuit en het ergonomisch handvat zijn speciaal ontworpen om thee op te dienen in de beste omstandigheden. De infusiefilter is geïntegreerd in de theepot en het deksel is voorzien van een veiligheidsslot. Het keramiek is volledig bedekt met zwarte lak en weerspiegelt niet alleen de contouren van het AGA-logo dat in licht relëf op de voorkant staat, maar ook de hele filosifie die schuilgaat achter de spreuk home-sweet-home.
Ratatouille met Heinz Tomato Creation Mediterranean
Ingrediënten:
1 fles Heinz Tomato Creation Mediterranean, 1 rode ui, 1 courgette, 1 aubergine, 1 wortel, 3 paprikas in verschillende kleuren, tijm, rozemarijn en olijfolie
Bereidingstijd: 20 minuten
Aantal personen: 4
Bereidingswijze:
Snijd groenten in mooie grove stukken. Bak deze in olijfolie iets aan. Voeg de tijm en rozemarijn toe. Voeg Heinz Tomato Creation Mediterranean toe en laat het gerecht nog 10 minuten zachtjes doorkoken op laag vuur. Garneer eventueel met kruiden.
Serveer het als groentegerecht bij vlees of visgerechten.
Pizza met cherry tomaat, mozzarella en Heinz Tomato Creation Mediterranean
Ingrediënten:
Heinz Tomato Creation Mediterranean, 1 ciabatta of Turks brood, 250 g cherry tomaten 125 g mozzarella, 1 zakje rucola en olijfolie
Bereidingstijd: 15 minuten
Aantal personen: 4
Bereidingswijze:
Snijd een ciabatta of Turks brood horizontaal door en bak deze af op 180°C gedurende 3 minuten. Beleg vervolgens het brood met Heinz Tomato Creation Mediteranean. Leg daarna de plakjes mozzarellaen de gehalveerde cherry tomaten op de pizza en bestrooi het geheel met vers gemalen peper. Bak de pizza 5 minuten af op 180°C.
Maak de pizza helemaal af met rucola en een beetje olijfolie.
Verbazingwekkend dat tot hiertoe er nog niemand was opgekomen, maar vandaag kan je in geen enkel restaurant in Brussel een kaart in braille schrift vinden.
Patrick Amourette, Directeur van de restaurant groep B-EAT waarvan ook Les Salons de lAtalaïde deel uitmaken, legt zijn brainwave uit: Het tafelplezier begint reeds bij het lezen en doornemen van een menukaart. Als je de verschillende gerechten die dikwijls uitvoerig beschreven worden leest, dan kan je reeds de smaken en reuken voorstellen die straks op je bord gaan komen. Voor mij maakt dit integraal deel uit van de gastronomische ervaring en er is geen enkele reden waarom we deze rijke ervaring ook niet kunnen delen met onze blinde gasten.
Patrick nam contact op met de Brailleliga en hun speciale dienst die zich bezighoudt met het omzetten van teksten in Braille en heeft meteen besloten om 5 exemplaren van de kaart van het restaurant in Braille te laten omzetten.
Patrick is ook van plan om braillekaarten te introduceren in de andere huizen van de groep, o.a. in het hotel Orts, waar hij een handleiding in braille in de kamers zal voorzien om het verblijf van de visueel gehandicapten te vergemakkelijken.
Hij moedigt tevens zijn collegas restaurateurs en hoteliers aan om zijn initiatief te volgen en te investeren in het plezier van hun visueel gehandicapte gasten en zodanig alle klanten van dienst te zijn.
Les Salons de lAtalaïde Steenweg op Charleroi 89- 1060 Brussel tel 02/534 64 56
British Airways - Heathrow's nieuwe terminal 5 opent over precies een jaar
De nieuwe terminal 5 op de luchthaven van Heathrow zal over precies één jaar, op donderdag 27 maart 2008, haar deuren openen. Deze terminal zal de exclusieve nieuwe 'thuishaven' van British Airways worden, jaarlijks ongeveer 30 miljoen passagiers bedienen en een indrukwekkende nieuwe 'gateway' naar het Verenigd Koninkrijk worden.
Met nog 366 dagen (2008 is een schrikkeljaar) te gaan, is ruim 90 % van de bouwwerkzaamheden al voltooid en blijft het project binnen de timing en het budget. In september 2007 begint een intensieve 6 maanden durende proefperiode, waarin ruim 16.000 mensen als 'vrijwillige passagiers' gerekruteerd zullen worden om grondig alle aspecten van het gebouw, met name de parking, de check-in, de bagagesystemen, de IT systemen en de veiligheid uit te testen.
Willie Walsh, Chief Executive van British Airways, die als enige luchtvaartmaatschappij gebruik zal maken van T5: "Dit is een historische vooruitgang die de luchtvaartervaring van onze klanten zal veranderen. T5 betekent minder in de rij staan, snellere bagagesystemen en een betere punctualiteit. Op het gebied van comfort en gemak zal T5 alle andere luchthavens overtreffen".
De eerste passagiers die op T5 zullen aankomen, komen van een vlucht uit Hong Kong en op de eerste operationele dag zullen zo'n 40.000 klanten de nieuwe terminal passeren.
Het T5 complex bestaat uit 60 nieuwe vliegtuigparkings, twee satellietgebouwen (de tweede zal tegen 2010 voltooid zijn), spoorwegverbindingen naar de Londense metro en naar Heathrow Express, en een nieuwe parking met verschillende verdiepingen.
T5, die door de winnaar van de 2006 Stirling Prize, Richard Rogers Partnership, werd ontworpen, combineert functionaliteit met finesse. Het design van het gebouw beantwoordt aan de behoeften van de passagiers vanaf hun aankomst in de luchthaven tot aan het instappen in het vliegtuig. Ze biedt ruimte, gemak, comfort en een indrukwekkend zicht op het vliegveld.
De bouw van deze terminal van £4,3 miljard begon in 2002. Sindsdien werden 9 miljoen m³ aarde verplaatst, werd het dak van het grootste vrijstaande gebouw in hetVerenigde Koninkrijk bevestigd; werd de 900 ton wegende bestuurdersruimte van een nieuwe verkeerstoren van 87 m hoogte 2 km verder verplaatst op het vliegveld; werden meer dan 13 km tunnels voor treinverkeer en bagage geboord; werden twee rivieren omgeleid; en ruim 30,000 m2 glasgevels bevestigd.
Prestigieuze retailers zoals Harrods, Paul Smith, en Tiffany zullen hun vestiging openen in T5 en de beroemde chefkok Gordon Ramsey opent er zijn eerste luchthavenrestaurant.
Spaanse gehaktballetjes met amandel in Heinz Tomato Creation
Ingrediënten:
Heinz Tomato Creation Authentic, 500 g rundergehakt, 1 zakje gehaktkruiden, 1 ei, 1 theelepel paprikapoeder, 50 g grof gehakte amandelen , paneermeel, 50 ml melk, olijfolie en rucola
Bereidingstijd: 20 minuten
Aantal personen: 6
Bereidingswijze:
Meng het gehakt met de gehaktkruiden, ei, paneermeel, melk en gehakte amandelen. Maak van het mengsel kleine gehaktballetjes en bak deze in de olijfolie gaar. Blus het geheel met Heinz Tomato Creation Authentic af. Laat het gerecht 5 minuten zacht stoven. Garneer het gerecht met rucola. Serveer het gerecht als tapas of als bijgerecht.
1 fles Heinz Tomato Creation Authentic, 400g witvis, 1 wortel, 1 ui , 1 prei, 2 eetl. grove mosterd, 1 dl witte wijn en een bosje bladselderij
Bereidingstijd: 20 minuten
Aantal personen: 4
Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180°C. Leg de 400 g witvis in een ovenschaal en bestrijk deze met de mosterd. Snij een ui, wortel en prei fijn en bedek de vis hiermee. Overgiet de vis met de Tomato Creation Authentic en de witte wijn. Plaats het gerecht gedurende 15 minuten in de oven. Maak het gerecht af met gesneden bladselderij.
Steeds meer fietsvriendelijke logies in Vlaanderen
Steeds meer hotels in Vlaanderen passen zich aan de wensen en noden van fietstoeristen aan. Ze bieden fietskaarten aan, stellen EHBO-kits ter beschikking, verhuren fietsen of geven er informatie over, hebben overdekte fietsstallingen enz Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois is erg blij met deze evolutie: Afstappen is immers minstens even belangrijk als opstappen. De verblijfssector draagt dan ook sterk bij tot het succes van het fietstoerisme in Vlaanderen. Met het label fietsvriendelijk logies wil de minister de sector motiveren om het de fietstoeristen nog beter naar de zin te maken. Dit jaar ontvangen wel 300 logies in Vlaanderen dat label.
Het fietstoerisme in Vlaanderen bloeit. Toerisme Vlaanderen en de provinciale toeristische diensten zorgen voor een steeds sterker uitgebouwd netwerk van fietsroutes in heel Vlaanderen. Met het mooie lenteweer kruipen dan ook heel wat binnen- en buitenlandse fietstoeristen op hun fiets. Vlamingen zijn fietsers, altijd al geweest. Maar met ons prachtig aanbod aan fietsroutes komen ook heel wat toeristen van over de grens om Vlaanderen vanop de fiets te ontdekken. En dat is niet alleen een eer, het brengt ook op!, weet de minister. Het fietstoerisme zorgt jaarlijks voor een omzet van honderden miljoen euros en is goed voor duizenden arbeidsplaatsen, zo blijkt uit studies.
Bij de verwelkoming van al deze fietstoeristen speelt de horeca een erg belangrijke rol. Vooral wat betreft zijn verblijf, heeft de fietstoerist wel wat extra verwachtingen. Om de verblijven aan te sporen zo fietsvriendelijk mogelijk te zijn én de fietstoerist een uniforme, optimale dienstverlening te garanderen, reikt minister Bourgeois daarom jaarlijks het label fietsvriendelijk logies uit. Hotels, jeugdherbergen, jeugdverblijfscentra, kampeerterreinen en vakantieparken kunnen het label aanvragen. Daarvoor moeten ze wel aan strenge criteria voldoen, die Toerisme Vlaanderen jaarlijks controleert.
Vandaag rijfden al 280 verblijven het label binnen. Minister Bourgeois hoopt dit jaar de kaap van de 300 te halen. Er lopen alleszins nog heel wat aanvragen binnen. Die moeten natuurlijk eerst gecontroleerd worden, aldus de minister.
De provincie West-Vlaanderen blijkt de beste leerling van de klas met 39% van de fietsvriendelijke verblijven. Daarna volgt de provincie Limburg met 27%. In Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant zijn dat er respectievelijk 17%, 14% en 3%. Brugge, waar de minister vandaag drie fietsvriendelijke hotels bezocht, is de stad met de meeste fietsvriendelijke logies: op de voorgevel van wel 15 verblijven prijkt het label.
Saclà, de nummer één in Italië op gebied van fijne groentesauzen en antipasti, introduceert met zijn nieuwe napoletana en arrabbiatia sauzen een nieuwe kwaliteitsstandaard. De sauzen verschijnen onder het label originale en laten ons proeven van een natuurlijke, authentieke kwaliteit.
Originale getuigt van een vakmanschap dat zich over vele generaties heeft verfijnd. Voor zijn nieuwe Originale sauzen, een temperamentvolle arrabbiata en een hartige napoletana, blijft Saclà vasthouden aan de essentie van de Italiaanse keuken, en daarin speelt soffritto een hoofdrol. Soffritto is een mengeling van olijfolie, uien, wortelen en selder die tot een sterk aromatische en kruidige sausbasis werden gesmoord. Zowel de napoletana Originale als Arrabbiata Originale is gecreëerd op een soffrittobasis.
Met deze Originale sauzen weet Saclà liefhebbers van écht Italiaans moeiteloos te overtuigen. Ze worden in grotere bokalen dan vroegere pastasauzen aangeboden (420g). Alle originale sauzen zijn honderd procent natuurlijk, zonder smaakstoffen, GGOs of artificiële bewaarmiddelen. Ze beantwoorden aan de grote vraag naar gezonde producten die een meerwaarde bezitten. Voor Saclà betekent dit het consequent doortrekken van zijn bedrijfsfilosofie die al tientallen jaren eerlijke kwaliteit voorop plaatst.
Creatief koken betekent voor Saclà eveneens het uittesten van nieuwe bereidingen en gerechten. De lancering van de nieuwe sauzen wordt ondersteund door 3 nieuwe creaties, te weten: pancetta & gesmolten mozzarella met penne (napoletana originale), pikante worstjes en pepertjes met fusilli (arrabbiata saus) en zeevruchten en zestemet spaghetti ( eveneens arrabbiata saus). Creatief koken dus waarbij men optimaal kan genieten van de authentieke Italiaanse keuken.
De budgethotelketen Ibis, gekend voor zijn restauratie met voor elk wat wils, lanceert als primeur in België het warme ontbijt.Voortaan bevat dit vrije ontbijtbuffet naast fijne vleeswaren, broodjes, yoghurt, fruit en vruchtensap ook warme dranken, hardgekookte eitjes, roerei en worstjes.Alles wat nodig is voor een energieke start van de dag!
Dit ontbijtbuffet wordt aangeboden aan 12 euro per persoon en wordt vanaf vandaag van 6u30 tot 10u00 exclusief geserveerd in de negen Ibis-hotels in België. Of het nu in zijn restaurants is, op zijn snackkaarten of voor het ontbijt, Ibis ontwikkelde een aanbod met voor elk wat wils.Eenvoud en diversiteit om een erg gevarieerd cliënteel tevreden te stellen.
Zo ook bieden de Ibis-hotels gedurende 8 uur non-stop ontbijt, met naast de klassieke formule ook een "vroege vogel"-formule van 4u tot 6u30 en een "uitslaapformule" van 10u tot 12u: thee of koffie met brood, een ontbijtkoek of koekjes aan 6 /persoon.
Binnen Accor staat Ibis, het grootste netwerk budget-hotels in Europa, gekend om zijn uitstekende verhouding tussen dienstverlening / kwaliteit / prijs.De 700 hotels van het Ibis-netwerk wereldwijd bieden voor elke verplaatsing een kwalitatief verblijf aan een erg aantrekkelijke prijs.In België telt Ibis 20 hotels of 2115 kamers.
Accor is in België aanwezig met 55 hotels, 6 Sofitel-hotels, 12 Novotel-hotels, 5 Mercure-hotels, 20 Ibis-hotels, 4 Etap-Hotels en 8 Formule 1; samen goed voor 6128 kamers.
DUROBOR 2007 LANCEERT NIEUWE GLAASJES MET GROTERE INHOUD! CARAT EN COSMOS
Het elan van de creativiteit van Durobor houdt aan en zet 2007 op de passende wijze in met de lancering van nieuwe glaasjes met grotere inhoud van 12 cl. Na het succes van de glaasjes in 2006 vernieuwt Durobor - altijd luisterend naar de vakman en openstaand voor de markttendensen door twee nieuwe, verleidelijke reeksen glaasjes met grotere capaciteit te lanceren.
Ze werden "CARAT" en "COSMOS" gedoopt, deze 2 wondertjes van de kunstig gedekte tafel die alles in zich hebben om zowel de vakman als de fijnproever te verleiden. Binnenkort zullen deze "CARAT"- en "COSMOS"-glaasjes alle eigentijdse tafels veroveren, een lust voor oog en mond... dat spreekt voor zich". Een niet te missen succesverhaal!
De laatste telg is het nieuwe model "CARAT", een reeks mythische juweeltjes van tafelkunst. Als ontwerper van concepten en marktleider inzake drinkglazen en glas voor borrelhapjes, innoveert Durobor hier door glaasjes met grotere capaciteit (12 cl) op de markt te brengen. Dit initiatief beantwoordt aan een toegenomen behoefte van vakman en particulier die borrelhapjes dagelijks in hun "zoete en zure" bereidingen wensen te integreren.
Andere nieuwkomer: het "COSMOS"-glaasje van 12 cl, een en al harmonie en elegantie, een servies met ronde vormen (timbalen) met zware bodem die, dankzij de inwendige luchtbel onmiddellijk de aandacht trekken en sympathie opwekken. Hier wordt de functionaliteit gekoppeld aan een perfect design, om te voldoen aan de meest veeleisende wensen van de tafelsierkunst.
Dit stevige glas, dat goed in de hand ligt, zal zonder twijfel zeer gewaardeerd worden door het horecapersoneel dat er intensief gebruik zal van maken.
Door samen te werken met het talent van Stéphane Glacier (beste pasteibakker van Frankrijk), versterkt Durobor haar creatieve elan!
Volledig toegewijd aan de wereld van de "zoete en zure" geuren en smaken, leidt Stéphane Glacier ons naar de ontdekking van onuitgegeven recepten, speciaal ontworpen voor "DUROBOR". Genoeg om u te laten genieten en onder alle omstandigheden indruk te maken bij het aperitief, bij tussengerechten of bij het dessert, zullen de Durobor-glaasjes uw gedekte tafel tot een waar festijn omvormen.
Creëer je heerlijkste gerechten met de nieuwe tomatenbasissaus van Heinz!
Heinz lanceert een nieuwigheid op de Belgische markt: Heinz Tomato Creation. Dankzij deze kwalitatieve basissaus op basis van gekookte tomaten, kan je op je eigen manier een lekkere maaltijd bereiden. De subtiele en natuurlijke smaak van Heinz Tomato Creation, laat toe je pasta-, rijst- of ovengerecht helemaal af te maken zoals jij wilt! Je voegt gewoon die groenten of andere verse ingrediënten toe die jij of je huisgenoten lekker vinden.
Heinz Tomato Creation is verkrijgbaar in 2 varianten: Tomato Creation Authentic en Tomato Creation Mediterranean.
Heinz Tomato Creation: lekker puur
Heinz Tomato Creation is een kwalitatieve gekookte basissaus van tomaten en andere natuurlijke ingrediënten met een rijke smaak. Doordat Heinz Tomato Creation een saus is, sta je direct een stap verder in het kookproces dan wanneer je met een basistomatenproduct werkt. Daarentegen biedt zijn pure smaak je meer vrijheid om gerechten op jouw manier af te maken dan een kant-en-klare pastasaus.
Zowel Tomato Creation Authentic als Mediterranean hebben een vol en puur aroma. Beide sauzen zijn dan ook gemaakt op basis van een home made productieproces, met enkel verse ingrediënten en zonder kunstmatige toevoegingen. Heinz Tomato Creation Authentic heeft een lekkere, authentieke smaak dankzij de grote hoeveelheid zongerijpte tomaten die in de saus verwerkt zijn. Deze tomatenbasissaus bevat tevens verse ui en plantaardige olie.
Doordat Heinz je met Tomato Creation een goede basis aanreikt, kan je je lievelingsgerecht of dit van je partner, kids of vrienden makkelijk een persoonlijke finishing touch geven. Wat dacht je bijvoorbeeld van Spaanse gehaktballetjes met amandel in tomatensaus, witvis met tomatensaus uit de oven of een lekkere ratatouille?
Vanaf 28 april opent het Belgian Barbecue & Grillcenter Bleeckx de deuren van de nieuwe winkel op de Weynesbaan 92 te Bonheiden/Rijmenam. Net zoals voorheen in de winkel op de Mechelsesteenweg worden meerdere demo-weekends gepland waarop de verschillende toestellen worden gedemonstreerd. Deze dagen zijn: 28 en 29 april, 5 en 6 mei, 12 mei, 27 mei, 2 en 3 juni, 9 en 10 juni, 16 en 17 juni. Telkens op zaterdag van 10 tot 17u en zondag van 11 tot 17u.
Net zoals de voorbije jaren organiseert het Belgian Barbecue&Grillcenter Bleeckxlessen in outdoor-cooking. Deze lessen gaan door in de gezellige barbecue-ruimte op het oude adres, Mechelsesteenweg 211 te Bonheiden. Timothy zorgt voor enkele nieuwe toffe menus die een andere kijk geven op het barbecue gebeuren.
De lessen barbecue en grill zijn aparte sessies waarin telkens samen een 5-gangen menu wordt bereid en gedegusteerd. De nadruk ligt op het aspect van een interactieve workshops waar iedereen zijn steentje bijdraagt tot het bekomen van een heerlijke maaltijd. Tijdens deze les wordt voornamelijk gewerkt met de Outdoorchef barbecues, zowel op houtskool als op gas, maar ook op andere merken bereidt Timothy verrassende menus.
Voor de doorwinterde outdoorcook zijn er de lessen Cactus-Jack. Hier eveneens een 5-gangen menu op de befaamde barbecue-smoker van Cactus-Jack. Samen het houtvuur aanmaken, samen kokkerellen en samen smullen!!! Je hoeft helemaal geen kookervaring te hebben om deel te nemen aan een van deze gezellige avonden. Alle lessen starten om 18u30.
Data van de lessen barbecue en grill: 2,4,9,11,16,23 en 30 mei en 6,8,13,20,22 juni, de lessen Cactus-Jack lopen op 1 en 15 juni 2007.
De kindercollecties: kleurrijk, speels en sportief
De kindercollectie van TEX voor de lente-zomer 2007 is ontzettend rijk en gevarieerd, maar vooral ook speels en sportief. Alle kleuren van de regenboog zijn van de partij, vaak in éénzelfde kledingstuk, en vrolijke prints en Hawaï-bloemen steken overal de kop op vaak in combinatie met jeans. Dit alles op casual en vlot draagbare kleding in aangename en gemakkelijke stoffen.
Bij de meisjes teelt het thema Flamenco & Ballerina de show. Tegelijk op en top romantisch en flamboyant, voor elegante dametjes-in-spe. Fuchsia, roze en rood zijn de hoofdtonen, en bloempjes zijn alom aanwezig. Zwierige rokken met volanten laten zich gewillig dragen met verfijnde bloesjes met paisley-motief of met romantische gebreide truitjes. De korte rokjes met volanten worden op frissere dagen gelaagd gedragen boven een strakke jeans.
Graphic Worker eert de rugbylook. Elektrisch blauw, felgeel en wit strijden met elkaar om de ereplaats in dit sporty thema voor jongens en meisjes waarin gestreepte polotruitjes, T-shirts met cijferprint in ware American Football-stijl en allerlei sportieve broeken gaande van de lange bermuda tot baggy trousers - centraal staan. Ook casual voor jongens en meisjes, doch iets klassieker, is de matrozenstijl.
Om de kindercollectie in schoonheid af te sluiten, kijken we richting strandvakantie, met de stralende Latin slash surfer-stijl die best ook in de stad mag worden gezien op zonnige dagen. Vrolijke kleurenmengelingen werken aanstekelijk op het goede humeur, Hawaï-bloemen fleuren de boel op, tie & die-rokken laten dromen van nonchalante wandelingen langs warme stranden en de felle gebloemde kleedjes voeren ons rechtstreeks richting Rio.
Kortom: voor een hippe en gevarieerde kindergarderobe aan kleine prijzen is er slechts één adres: TEX Kids bij Carrefour!
MSC Cruises blijft groeien met de aankondiging van de bouw van een vierde Panamax-schip in de Musica-klass, de MSC Magnifica. Binnen de volgende drie jaar zal de vloot van de Maatschappij dus 12 schepen tellen. Sinds 2003 wordt jaarlijks een schip aan MSC Cruises geleverd. Daardoor is MSC Cruises vandaag de maatschappij met de nieuwste vloot en het grootste aantal kajuiten met balkon.
De aankondiging werd gedaan door de CEO van MSC Cruises, Pierfrancesco Vago, en door de CEO van Aker Yards Frankrijk, Jacques Hardelay. Sinds de lancering van het belangrijke uitbreidingsprogramma in 2003 is MSC Cruises de grootste Europese cruisemaatschappij en de snelst groeiende cruiselijn ter wereld geworden. Deze aankondiging bewijst de inzet van de maatschappij om een dominante rol te spelen op de internationale cruisemarkt. Het beste van het Italiaanse design, innovatieve technologie en engineering, de ruime publiekszones en het grote aantal luxe passagiershutten met balkon maken de schepen van de MSC Musica-klasse ideaal voor de vereisten van de wereldwijde cruisemarkt en benadrukken het unieke aspect van het product van MSC Cruises, aldus Pierfrancesco Vago, CEO van MSC Cruises. Hij voegde er nog aan toe: In slechts drie jaar tijd heeft MSC Cruises met succes drie prototypes van schepen ontworpen in samenwerking met Aker Yards. Dat is vrij uniek in de sector en bewijst de professionele aanpak van ons jonge team binnen MSC Cruises.
De uitbreiding van de vloot van MSC Cruises is evenredig met de groeiende cruisemarkt in de Benelux, verduidelijkt Gualtiero Togneri, Algemeen Directeur MSC Cruises Benelux.De vraag naar het cruiseproduct kent een constante groei. Wat het grote succes van MSC Cruises maakt is zijn ongeëvenaarde stijl, passie voor kwaliteit en zin voor uitmuntendheid. Daar maakt MSC Cruises dan ook het verschil. Elke dag, weerspiegelen we deze groei op duizenden manieren op de toeristische markt van België, Nederland en Luxemburg. Ik ben fier deel uit te maken van een maatschappij in volle expansie en een speler te zijn in deze onweerstaanbare klim.
MSC Cruises heeft de besteling bevestigd bij Aker Yards in Frankrijk voor de bouw van een vierde schip in de Musica-klasse. Het vaartuig van 89.600 ton zal haar zusterschepende; MSC Musica, de MSC Orchestra (die voor het eerst uitvaart in mei 2007) en de MSC Poesia (die in 2008 geleverd wordt) vervoegen. De maatschappij verwacht ook nog de levering van de grootste twee post-Panamax-schepen die ooit gebouwd zijn door een Europese eigenaar, de MSC Fantasia en de MSC Serenata. Zij worden respectievelijk in 2008 en 2009 geleverd.
In het raam van de zomer Frisse en felle kleuren centraal in nieuwe vouwgordijnen Roman Shades van Luxaflex®
Speels, spannend en superflexibel is de nieuwste collectie vouwgordijnen van Luxaflex®. Met een ruime keuze van stoffen in een waaier van kleuren en evenveel stijlen stel je zo je persoonlijk vouwgordijn samen. Wat meer kleur in je interieur? Of een frivool accent hier en daar? Met Roman Shades van Luxaflex® zit niemand voortaan nog verlegen om frisse ideeën.
Meer dan 240 verschillende stoffen telt Roman Shades. Bij de samenstelling van de nieuwe collectie vouwgordijnen werden drie kernwaarden centraal gezet: structuur, design en kwaliteit. Het resultaat zijn eigentijdse, soepel vallende stoffen in verschillende transparanties en met verrassende designs. Blikvangers zijn de nieuwe burn-outstoffen en de streepdessins met hun opvallende kleur en structuur. Daarnaast omvat Roman Shades ook meer ingetogen basic stoffen, in zachte linnen- of markante katoenstructuren.
Helemaal nieuw en exclusief zijn de 100% zijden stoffen: van stoere, ruwe zijde met een prachtige volle structuur tot zachte, glanzende zijde in uni of streeppatroon. Wat je ook verkiest, alle zijden stoffen worden altijd gevoerd met een kleurgecoördineerde stof en afgewerkt met een volant aan de onderzijde.
De vouwgordijnen Roman Shades zijn er in vijf stijlmodellen: Visia en Bandino (romantisch en zacht, zonder baleinen), Ballina Voor, Ballina Achter en Linea (opties met baleinen voor een afgewerkte, moderne look).
Luxaflex® is niet voor niets pionier in raambekleding. Roman Shades biedt dan ook de exclusieve mogelijkheid om je vouwgordijn decoratief af te werken. Voorbeeld van een creatieve oplossing is de afwerking met knoopsluiting. Deze wordt toegepast op een model met volant (een extra strook onderaan) en op het vouwgordijn gestikt, waardoor het lijkt of de volant aan het vouwgordijn is geknoopt. Een andere decoratieve afwerking is om met de baleinen een koordbies mee te laten stikken, bijvoorbeeld in romantisch chenille of modern suede.
Binnen vijf jaar omschakelen naar 100 procent duurzame productie
Nieuw-Zeeland; land van de zuiverste wijnen
Nieuw-Zeelandse druivenboeren en wijnmakers - toch al bekend om hun eerlijke, zuivere wijnen -staan voor een enorme operatie. Binnen vijf jaar willen ze collectief omgeschakeld zijn naar een milieuvriendelijke, verantwoorde manier van produceren. Alle geclassificeerde wijnen uit Nieuw- Zeeland verdienen vanaf wijnjaar 2012 het predikaat duurzaam. Dit is haalbaar omdat 60 procent nu al de duurzaamheidsprincipes omarmt. Wie het 380 km lange Classic New Zealand Wine Trail volgt, kan de zuivere intenties proeven en met eigen ogen aanschouwen.
Door de belangrijkste wijngebieden van Nieuw-Zeeland (Hawkes Bay, Wellington, Tararua, Wairarapa/Martinborough en Marlborough) loopt een schitterende bewegwijzerde route die langs alle beroemde wijnhuizen en vele nog onontdekte pareltjes voert: de Classic New Zealand Wine Trail. Bezoekers worden overal vriendelijk uitgenodigd om de heerlijke en eerlijke wijnen te komen proeven. Zoals de spraakmakende Sauvignons Blanc van Marlborough, die de wijnwereld op stormachtige wijze veroveren. Zij winnen met hun pure, citrusachtige karakter de laatste jaren hoofdprijzen op diverse internationale wijnconcours. Maar ook de rode Nieuw-Zeelandse Cabernets, Merlots en Syrahs zijn een ontdekking.
De wijnhuizen, blikvangers vanwege hun vaak fraaie architectuur, fungeren soms als hotel, restaurant of Bed & Breakfast. Sommigen zijn al meer dan honderdvijftig jaar oud. Zoals Nieuw- Zeelands oudste Mission State, gevestigd in 1851 door Franse missionarissen. Onderweg zijn vele bezienswaardigheden op het gebied van kunst en cultuur; exposities, musea, galeries, boutiques maar ook historische gebouwen en boerenmarktjes. En dat alles in de setting van de adembenemende Nieuw-Zeelandse natuur.
Duurzaam produceren
De Nieuw-Zeelandse wijnproducenten, verenigd in de SWNZ (Sustainable Winegrowing New Zealand) zijn toonaangevend in de wereld op het gebied van duurzame wijnproductie. Zij ontwikkelden in de afgelopen dertien jaar een eigen productiemethode: de Biogro Organic Grape and Wine Standard. Hierin staan de drie Ps van People, Planet en Profit (mensen, milieu en winstgevendheid) centraal. 60 Procent van de producenten, die 70 procent van de productie voor zn rekening neemt, werkt al volgens deze standaard.
Die producenten bouwen daarmee actief aan het wereldwijd erkende eerlijke, zuivere imago van de Nieuw-Zeelandse wijnen. Om hun handelspositie op de internationale markt te waarborgen, hebben ze het ambitieuze plan opgevat om voor het wijnjaar 2012 alle Nieuw-Zeelandse druiven en wijnen geproduceerd te krijgen onder de duurzaamheids standaard. Ze zijn voornemens een onafhankelijk instituut op te richten dat toetst aan de standaard en dat bovendien een wereldwijde marketingstrategie ontwikkelt en uitvoert.