In het typische Zeeuwse ringdorp Dreischor op het eiland Schouwen Duiveland zag de wijnhoeve het licht in 2001. Met haar authentieke zwartgeteerde schuur uit 1735 is zij één van de oudste boerderijen van Dreischor. In samenwekring met het gerenommeerde Luxemburgs wijnbedrijf Cep dOr is er een strenge selectie van druiven gemaakt. Een hiervan is de noodzaak om naadloos aan te sluiten op het goede dat Zeeland sinds jaren aanbiedt. Naast mosselen, oesters, platvis, lamsoor, zeekraal, Oosterscheldekreeft dus nu ook Zeeuwse wijn. Logisch aldus de uitbater omdat Zeeland het meeste zonuren telt in Nederland.
De wijngaard met druivenrassen Pinot Gris, Pinot Blanc en Auxerrois is uitgegroeid tot 6ha en telt reeds 20.000 wijnstokken die in 2007 goed waren voor ruim 40.000 flessen wijn. Ook de productie 2008 schommelt rond eenzelfde aantal flessen. Een verdere uitbreiding tot 10ha waarbij alles degelijk kan geproduceerd worden is in het vooruitzicht gesteld.
Het eigen assortiment omvat de Schouwen-D®uiveland Gris , Schouwen-D®uiveland Blanc, de Schouwen-D®uiveland Auxerrois, de Schouwen-D®uiveland Rivaner en deSchouwen-D®uiveland Barrique. Ook het Luxemburgse assortiment Cep dOr wordt hier aangeboden. RVH.
Mercure stelt de nieuwe selectie voor van zijn Grands Vins Mercure. Deze wijnkaart een sterkte troef voor deze hotelketen is samengesteld uit uitgelezen smaakvolle wijnen, met de bedoeling er een heel jaar lang te kunnen van genieten. Deze wijnkaart is reeds 25 jaar erkend door de wijnsector. Ze verrast door haar weelde en door haar bescheiden prijs.
Mercure houdt zijn marges op deze wijnen immers minimaal en biedt ze ook per glas
aan. Niets belemmert de gasten nu nog om een lekkere wijn uit te proberen, zowel tijdens een zakelijke als tijdens een privémaaltijd.
Het panel proefde maar liefst 57 wijnen wereldwijnen en crus van eigen bodem, die vooraf in Frankrijk geselecteerd waren, en maakte een keuze van 12 wijnen voor de Belgische kaart Grands Vins Mercure 2009-2010.
Vanaf nu belicht deze kaart, op alle tafels van de Mercure-restaurants, de kwaltiteiten en karakteristieken van elk van deze wijnen, om de klanten te helpen bij hun keuze. Wijnconsulenten die speciaal zijn opgeleid door Mercure, de ambassadeurs des Grands Vins Mercure, kunnen de gasten begeleiden bij het kiezen van een geschikte wijn bij hun gerecht.
Sieren tot eind april 2010 de kaart Grands Vins Mercure, in alle Mercure-hotels in België:
Frisse en smakelijke wijnen: Riesling Grand Cru Frankstein, Willy Gisselbrecht, 2007 (witte Elzas-wijn); Chablis Premier Cru Mont de Milieu, Jean-Marc Brocard, 2007 (witte Bourgogne) en Crozes Hermitage Les Pierrelles, Domaine Belle, 2007 (rode Côte du Rhône).
Elegante en evenwichtige wijnen: Mersault Vieilles Vignes, Nicolas Potel, 2007 (witte Bourgogne), Saint-Julien, Château Teynac, 2005 (rode Bordeaux) en de Saint-Emilion Grand Cru, Château Beau Mayne, 2006 (rode Bordeaux).
Gekruide en pittige wijnen : Gigondas, Château du Trignon, 2007 (rode Côtes du Rhône), Pauillac, Château Haut-Bages Averous, 2006 (rode Bordeaux) en Pessac Leognan, Château Olivier Averous, 2007 (rode Bordeaux).
Een Grands Vins Mercure-wijnkaart bestaat in 15 landen: in Australië, België, Brazilië, Duitsland, Ecuador, Frankrijk, Hongarije, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Dit jaar worden de Grands Vins Mercure ook in het Midden-Oosten en Azië geïntroduceerd, met name in China, met wijnkaarten die de nadruk leggen op de lokale wijnbouw van deze regio.
Voor de hotels in België, Luxemburg en Nederland die een reputatie hoog te houden hebben werden vooral Franse wijnmerken geselecteerd. RVH.
Mercure stelt de nieuwe selectie voor van zijn Grands Vins Mercure. Deze wijnkaart een sterkte troef voor deze hotelketen is samengesteld uit uitgelezen smaakvolle wijnen, met de bedoeling er een heel jaar lang te kunnen van genieten. Deze wijnkaart is reeds 25 jaar erkend door de wijnsector. Ze verrast door haar weelde en door haar bescheiden prijs.
Mercure houdt zijn marges op deze wijnen immers minimaal en biedt ze ook per glas
aan. Niets belemmert de gasten nu nog om een lekkere wijn uit te proberen, zowel tijdens een zakelijke als tijdens een privémaaltijd.
Het panel proefde maar liefst 57 wijnen wereldwijnen en crus van eigen bodem, die vooraf in Frankrijk geselecteerd waren, en maakte een keuze van 12 wijnen voor de Belgische kaart Grands Vins Mercure 2009-2010.
Vanaf nu belicht deze kaart, op alle tafels van de Mercure-restaurants, de kwaltiteiten en karakteristieken van elk van deze wijnen, om de klanten te helpen bij hun keuze. Wijnconsulenten die speciaal zijn opgeleid door Mercure, de ambassadeurs des Grands Vins Mercure, kunnen de gasten begeleiden bij het kiezen van een geschikte wijn bij hun gerecht.
Sieren tot eind april 2010 de kaart Grands Vins Mercure, in alle Mercure-hotels in België:
Frisse en smakelijke wijnen: Riesling Grand Cru Frankstein, Willy Gisselbrecht, 2007 (witte Elzas-wijn); Chablis Premier Cru Mont de Milieu, Jean-Marc Brocard, 2007 (witte Bourgogne) en Crozes Hermitage Les Pierrelles, Domaine Belle, 2007 (rode Côte du Rhône).
Elegante en evenwichtige wijnen: Mersault Vieilles Vignes, Nicolas Potel, 2007 (witte Bourgogne), Saint-Julien, Château Teynac, 2005 (rode Bordeaux) en de Saint-Emilion Grand Cru, Château Beau Mayne, 2006 (rode Bordeaux).
Gekruide en pittige wijnen : Gigondas, Château du Trignon, 2007 (rode Côtes du Rhône), Pauillac, Château Haut-Bages Averous, 2006 (rode Bordeaux) en Pessac Leognan, Château Olivier Averous, 2007 (rode Bordeaux).
Een Grands Vins Mercure-wijnkaart bestaat in 15 landen: in Australië, België, Brazilië, Duitsland, Ecuador, Frankrijk, Hongarije, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Dit jaar worden de Grands Vins Mercure ook in het Midden-Oosten en Azië geïntroduceerd, met name in China, met wijnkaarten die de nadruk leggen op de lokale wijnbouw van deze regio.
Voor de hotels in België, Luxemburg en Nederland die een reputatie hoog te houden hebben werden vooral Franse wijnmerken geselecteerd. RVH.
Op 18 mei e.k. is het zo ver, dan verlaat voor de allereerste keer de gloednieuwe ferry Scottish Viking de haven van Zeebrugge. Het is de start van een nieuwe dienst van de ferrymaatschappij Norfolkline tussen de havens van Zeebrugge en Rosyth, in de buurt van Edinburgh.
Wil je bij de eerste behoren die deze nieuwe vaart meemaken? Wil je in de late namiddag met de auto inschepen in Zeebrugge en reeds de volgende middag in het land van de kilts en de whisky aankomen? Profiteer dan nu van het prijsgunstige last-minute lenteaanbod.
Boek nu, vertrek met Norfolkline naar Schotland, geniet van de gezelligheid en het comfort aan boord en adem de frisse Schotse lente, een onvergetelijke ervaring! Snel reserveren is de boodschap want het aantal plaatsen is beperkt. (offer code SPRINGIN2RZ) RVH.
Reisperiode: van 18 mei tot 30 juni 2009, Boeken: van 1 mei tot 31 mei 2009
Enkel voor vaarten op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag
Geen annuleringsmogelijkheid, geen terugbetalingen
Over de geschiedenis van het blokjes bakken is niet zoveel bekend. Wanneer u aan een willekeurige Westkappelaar informatie vraagt, krijgt u steevats te horen het was er altijd al, er was niets anders.
De blokjes, zoete snoepjes die voornamelijk uit suiker bestaan, werden alleen in het weekend genuttigd omdat het zo bewerkelijk was om ze te maken. Het recept en de manier van bakken ging vroeger over van moeder op dochter die het al jong geleerd kreeg, een traditie die helaas is uitgestorven.
World of drinks houdt de traditie en het oude ambacht in stand evenals de bijpassende klederdracht.
Voor blokjes gebruik je alvast 300 gr suiker, 25 gr roomboter, ½ borrelglas azijn, 1.5 borrelglas water, 1 maggieblokje en een eetleper keukenstroop.
Andere toppers zijn de koffielikeur op je gemakje die je voor een irish koffie gewoon aan de koffie toevoegt en mengt, nadien wordt de slagroom simpelweg bovenop je drankje gedropt. De Schouwse boerenpap is een advokaatachtige bereiding die met verse eieren, suiker en inmaakbrandewijn wordt klaargemaakt en nadien met het lepeltje wordt gegeten. RVH.
De hotelketen ibis blijft verder groeien in België. Nadat ze vorig jaar voet aan wal zette in Kortrijk is nu ook de Oost-Vlaamse stad Sint-Niklaas aan de beurt. ibis Sint-Niklaas Centrum telt 85 kamers in de allernieuwste Coquelicot-stijl waarvan 4 voor personen met beperkte mobiliteit.
De stad Sint-Niklaas kent een belangrijke economische bloei, dankzij de constructieve politiek van de stad, de ontwikkeling van zijn industrieel potentieel en de dynamiek van zijn twee naburige grote steden Antwerpen en Gent. Sint-Niklaas staat niet alleen bekend om haar aantrekkelijk winkelcentrum. De stad verwelkomt ook talrijke festiviteiten en culturele evenementen en is een uitgelezen uitvalsbasis voor het wielertoerisme.
Meer dan voldoende argumenten dus, die ibis overtuigden van potentieel van deze stad en die dit belangrijkste netwerk van voordelige hotels in Europa deden besluiten om een nieuw hotel te bouwen in samenwerking met de groep Cayman. Het hotel is het eerste in zijn soort in deze stad en werd in minder dan twintig maand gebouwd. Het is de tiende ibis-vestiging onder franchise in België.
Kookboerderij Spennenkot, uniek gelegen op Schouwen Duiveland vlakbij één van de grootste natuurparken in ontwikkeling van Zeeland, Plan Tureluur, is ingesloten door het nationaal park de Oosterschelde.
Hier is in 2003 de aanzet gegeven tot de ontwikkeling van een kookboerderij met als doelstelling het integreren van een natuurlijke en eerlijke keuken met producten uit de groentetuin en boomgaard, aangevuld met enkele streekspecialiteiten en diverse culinaire producten.
In deze grote sfeervolle boerderijkeuken in Kerkwerve, worden allerlei activiteiten gerealiseerd zoals koken met realaties/famile, kookfeesten en workshops. In overleg met de uitbaters John en Mathilda van Leeuwen kunnen hier groepen terecht vanaf 10 personen om kwalitatief hoogstaande culinaire heerlijkheden te bereiden. RVH.
Deze recreatieboerderij in Kerkwerve, met aansluitend een 26ha groot bos, bestaat onder meer uit een boerenboscamping, een mini-camping, forellenvisvijver, een escargotkwekerij, een paling- en vishouderij en een smalspoorbaan. Een van de traditionele activiteiten is de palingrokerij die zorgt voor heerlijke verse natuurlijke producten.
In het bos werden naast meerdere wandelpaden ook een picknickplaats en een barbecueterrein voorzien.
Het domein is van Pasen tot eind september elke dag geopend, van maandag t/m zaterdag van 9 tot 17 uur e op zondag van 10 tot 12 uur. RVH.
stijlvol bruinen met de nieuwe 4VOO moisturizing self-tanner.
Er het hele jaar door energiek en gezond uitzien? Een vermoeid uiterlijk snel en efficiënt oppeppen? 4VOO, (uitspraak: for voe) specialist in mannenverzorging, maakt het waar. De nieuwe, revolutionaire 4VOO moisturizing self-tanner werkt snel, langdurig en op meerdere fronten tegelijk. De luxueuze zelfbruiner geeft mannen een diepe, egale en vooral natuurlijke teint. Zijn uitgebalanceerde formule hydrateert, verstevigt en vernieuwt de mannenhuid: die krijgt een energieboost én oogt jong en ontspannen als na een midweekvakantie in de zon.
De mannenhuid heeft specifieke noden. 4VOO, hét verzorgingsgamma exclusief voor mannen, kent ze. Het ontwikkelt wetenschappelijke oplossingen die de structuur en het uiterlijk van de mannenhuid snel en doeltreffend verbeteren. Vandaag stelt 4VOO zijn nieuwste doorbraak voor. De 4VOO moisturizing self-tanner biedt de stijlvolle man een efficiënte totaaloplossing. Hij bruint diep en egaal. En zijn unieke 4VOO- formule hydrateert en verjongt de huid.
De luxueuze 4VOO moisturizing self-tanner doet wat andere zelfbruiners niet kunnen beloven. Hij geeft meteen de huid een energieke, sportieve look zonder strepen of onnatuurlijke oranje schijn. De actieve ingrediënten erythrulose en dihydroxyaceton dringen diep door onder de opperhuid en treden er in werking. Het effect is onmiddellijk zichtbaar en de teint blijft - een hele week. Geen risico op ontkleurde plekken, dus ook niet na het scheren, wassen of scrubben. Bijkomende troef? Schadelijke uv-stralen krijgen geen vat op de mannenhuid: die droogt niet uit en kent geen vroegtijdige veroudering.
Krachtige ingrediënten, zichtbaar resultaat
Voor zijn producten gebruikt 4VOO enkel ingrediënten van de hoogste kwaliteit. De luxueuze zelfbruiner is daarop geen uitzondering. Zijdeproteïnes voeden en hydrateren optimaal: de huid trekt niet langer. De 4VOO anti-ageing multipeptiden verstevigen van binnenuit, vernieuwen de huidcellen en verminderen rimpels en lijntjes.De 4VOOmoisturizing self-tanner is het alternatief voor het solarium, temeer daar te veel zonnebank op termijn nefast is voor de huid. Met de 4VOO moisturizing self-tanner bereikt u dezelfde natuurlijke, sportieve zongebruinde vakantielook. En u hydrateert, verstevigt én vernieuwt de huidcellen tegelijkertijd.
4VOOwordt uitsluitend verdeeld via exclusieve mannensalons, wellnesscentra, medispas, dermatologische centra, en schoonheidsspecialisten. 4VOO werkt nauw samen met de medische wereld: chirurgen raden mannen 4VOO-producten aan als nazorg bij een cosmetische ingreep. RVH.
Hunkemöller viert launch van de Bodique Collectie in stijl
Win een Juweel van een BH!
Op vrijdag 8 mei is het eindelijk zo ver, dan lanceert Hunkemöller vol trots de gloednieuwe Bodique Collectie. Dat moet natuurlijk in stijl worden gevierd! In de filialen waar deze luxe lingerielijn wordt verkocht, kunnen klanten vanaf 8 mei een flyer ophalen, waarop zij een leuke en unieke slagzin moeten invullen. De ingevulde flyers worden naar het hoofdkantoor gestuurd, waarna de leukste inzending wordt uitgekozen.
Alle klanten die een slagzin hebben bedacht, maken kans op de uiterst luxueuze Juweel van een BH, met een waarde van 1000 euro! Het gaat om een BH uit de Bodique Collectie, die wordt verrijkt met stenen. Uiteraard mag de gelukkige klant zelf een perfect passend BH-model kiezen uit de Bodique Collectie. Het hoofdkantoor zal zelf contact opnemen met de winnares van dit one of a kind-design, dat is voorzien van een waardevolle stenenpracht.
Hunkemöller, opgericht in 1886, is onderdeel van Maxeda, de grootste non-foodketen van Nederland. Hunkemöller heeft circa 2.700 medewerkers en 431 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Polen en Sint-Maarten. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en marktleider in de Benelux-landen en Duitsland.
Hunkemöller steunt KWF Kankerbestrijding sinds 2004. Middels acties zoals de 3de BH gratis tijdens de Internationale Oktober Borstkankermaand, verkoop van gadgets in deze periode, het verstrekken van donateurwervingskaarten en een flyer Fabels & Feiten in de winkels, en het eigen salarisdonatieprogramma voor medewerkers van Hunkemöller. Ook in 2008 heeft Hunkemöller wederom een bedrag van 125.000 euro gedoneerd welke KWF Kankerbestrijding inzet voor de financiering van wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker, voorlichting en ondersteuning van patiënten. RVH.
Nieuw afdelingshoofd Marketing bij Toerisme Vlaanderen
Piet Jonckers is vanaf 1 mei 2009 afdelingshoofd Marketing van Toerisme Vlaanderen. Hij werkt al sinds 1996 voor het agentschap in diverse functies. De voorbije drie jaar was hij als areamanager Intercontinentale Markten verantwoordelijk voor de promotie van Vlaanderen als bestemming in de verre en opkomende markten (Verenigde Staten, Rusland, Japan China, India).
Toerisme Vlaanderen staat als agentschap van de Vlaamse overheid in voor de bevordering van het vrijetijds- en zakentoerisme in en naar Vlaanderen. Dat gebeurt binnen het beleid van de Vlaamse regering en in samenwerking met de hele Vlaamse toeristische sector.
Als afdelingshoofd Marketing wordt Piet Jonckers verantwoordelijk voor de promotie van Vlaanderen als toeristische bestemming in binnen- en buitenland. Voor het aantrekken van buitenlands toerisme runt deze afdeling ook 13 buitenlandkantoren. Zij staan mee in voor de uitvoering van de pers- en tradewerking en gerichte communicatieacties. Daarnaast maakt Toerisme Vlaanderen reclame voor 'vakantie in eigen land'. De website www.vlaanderen-vakantieland.be en de gelijknamige brochure staan centraal in die promotieactiviteiten. RVH.
Naar aanleiding van de nationale Dag van het Melanoom op maandag 11 mei 2009, voert de parfumerieketen ICI PARIS XL een sensibiliseringscampagne om de aandacht te vestigen op het belang van het gebruik van zonneproducten.
Onderzoek toont aan dat overmatige blootstelling van de huid aan de zon en herhaalde gevallen van zonnebrand, één van de belangrijkste risicofactoren zijn bij de ontwikkeling van huidkanker. Het is dus van zeer groot belang om al op jonge leeftijd verantwoord om te gaan met de zon. Uw huid beschermen met een aangepast zonneproduct is noodzakelijk. Maar welk product is nu het meeste geschikt voor de persoonlijke noden van uw huid? En bent u wel zeker van uw huidtype?
Bij ICI PARIS XL kan u een professionele en gedetailleerde huidanalyse laten uitvoeren aan de hand van de Skin Analyser. De Skin Analyser MULTI DERMASCOPE MDS 800 is een revolutionair toestel dat de pigmentatie, de huidelasticiteit, de huidstructuur, het vocht-en vetgehalte in de huid meet. Op basis van al die informatie kan de Beauty Coach de biologische leeftijd van uw huid bepalen en u advies geven over de meest geschikte zonnebescherming. RVH.
Gengigel ® Baby van Qualiphar verlicht pijnlijk tandvlees
Elke babytje moet erdoor, de eerste tandjes. Vaak doet het zoveel pijn dat er heel wat traantjes bij komen kijken. Gelukkig is dat nu verleden tijd met de verzorgende Gengigel® Baby van Qualiphar. Zo blijft uw baby lachen, ook als hij tandjes krijgt.
De meeste kleintjes krijgen tandjes vanaf ze een half jaar oud zijn. Plots verschijnt er een pijnlijk gezichtje in plaats van een lachebekje. Want tandjes die doorkomen, doen pijn. De Gengigel® Baby van Qualiphar verzacht het pijnlijke tandvlees en versnelt het natuurlijke genezingsproces.
Qualiphar ontwikkelde deze verzachtende gel op basis van hyaluronzuur. Deze hoogwaardige, biotechnologische stof in hoge zuiverheidsgraad zorgt ervoor dat het tandvlees van uw baby snel weer hersteld wordt. De tandjes komen haast pijnloos door en de kleine wondjes zijn in geen mum van tijd weer dicht. Gedaan met traantjes en slapeloze nachten,
Gengigel® Baby bevat geen alcohol, conserveringsmiddelen, kleurstoffen of suiker.
De gel is vrij te verkrijgen in de apotheek en kost 11 euro. RVH.
Nieuwe account manager bij Crowne Plaza Brussels - le Palace
Een gemotiveerde en gepassioneerde Fiona Marolt is de nieuwe account manager van het Crowne Plaza Brussels - 'Le Palace'.Zij zal verantwoordelijk zijn voor de zakelijke en toeristische contacten in Engeland en in België voor het relatiebeheer met firma's uit de IT en consulting en farmaceutische sectoren.
Fiona heeft meer dan 12 jaar ervaring in de deluxe hotel industrie en werkte onder meer met veel succes op de vergader- en incentive markt. Zij voegt zich aan het sales team van het Crowne Plaza Brussels - 'Le Palace' en is de nieuwe collega van Andrea Küpper, Claire de Tressan en director of sales & marketing, Anne-Marie Aucouturier. RVH.
De jongste trend heeft vleugels en komt per post. Het heet Angelmail. Het zijn beschermengeltjes. Geen geschenk van boven maar de creatie van een dynamische geest. Josien Broeren schildert zoals ze is; fantasievol, spontaan en vol sprankelende dynamiek. Nieuwste voorbeeld hiervan zijn de engeltjes.
Angelmail is een bijzonder originele uiting van vriendschap en liefde. Niet alleen is de beschermende gedachte lief, maar ook dat het om handgeschilderde doekjes gaat van een bekende kunstenares maakt dit geschenk wel speciaal. Bovendien is er keuze uit verschillende engeltjes met elk een eigen uitstraling en eigen karakter. De gever kiest en de in Nederlands Brabant gevestigde Galerie Josien Broeren verstuurt de Angelmail.
Het cadeau wordt in een doos aangeboden. Elke zending is vergezeld van een wijze, lieve en leuke spreuk. Dit als extra wens bij de beschermengel.
Angelmail bestaat uit doekjes van 20x20 centimeter. Om op te hangen als enkeling of te combineren met de overige Angelmail-engeltjes. RVH.
Energie lanceert deze lente dit gloednieuwe concept. Rodnik Band is een Londense kunst-mode-rockband die zeer in trek is bij de trendsetters. Sinds hun start in 2006 met een kleine damescollectie in NY zijn deze non-designers designers zeer populair geworden.
Als lancering van de samenwerking met Energie heeft Rodnik Band enkele limited edition T-shirts ontworpen, t-shirts die in de Energiewinkel in Antwerpen te verkrijgen zijn. RVH.
Met de nieuwe Pinko-tas ben je helemaal klaar voor het strand!
Deze mooie en trendy strandtas is vooral zeer handig. In de verschillende zijzakjes kan je alles kwijt wat je nodig hebt voor een geslaagde dag aan het strand. RVH.
De tas is enkel verkrijgbaar via de e-shop op www.pinko.it
Columbus Paradigm Institute lanceert "Jouvence", het Columbus-ei dat veroudering tegengaat
Het ei "Jouvence anti-age", is de nieuwste telg in de familie gezondheidseieren van "Columbus". In navolging van het succes van het Columbus-ei in 2008, komt de firmaColumbus Paradigm Institute nu, na jarenlang onderzoek en ontwikkeling, met een nieuwe innovatie: de eieren "Jouvence anti-age".
Dit nieuwe functionele gezondheidsei, met een hoge voedingswaarde, bevat tal van essentiële bestanddelen om de veroudering van het lichaam tegen te gaan, om het cholesterolniveau op peil te houden en het ontstaan van degeneratieve ziektes te voorkomen.
De eieren Jouvence anti-age bieden, net als alle andere Columbus-eieren, een perfect evenwicht tussen omega-6 en omega-3. De positieve invloed van dit evenwicht wordt nog versterkt door de eigenschappen van Jouvence, dit noemen we "anti-age"-effecten. Dankzij de antioxidanten vertragen de eieren Columbus Jouvence het verouderingsproces van de cellen en weefsels. Dit ei bevat ook luteïne, een belangrijke natuurlijke antioxidans die essentieel is voor onze ogen omdat dit de uv-stralen filtert. Luteïne vinden we ook terug in groene groenten en fruit.
Bij Columbus is de luteïne afkomstig uit de gouden margriet, die wordt toegevoegd aan de voeding van de legkippen. Bovendien krijgt de eidooier zo een mooie en intense kleur. Wetenschappers hebben onderzocht dat de gemiddelde Belg te weinig van deze antioxidans opneemt en zo een hoger risico loopt op leeftijdsgebonden maculaire degeneratie en cataract.
Dr. Fabien de Meester, de stuwende kracht achter de ontwikkeling van het Columbus-concept en Voorzitter en CSO van BNLfood: "Op basis van ons wetenschappelijk onderzoek hebben we een perfecte combinatie van vitamines en essentiële oligo-elementen gecreëerd die de eieren Jouvence anti-age hun antixoderende eigenschappen geven. De vele anti-ouderdomseigenschappen zijn ook te danken aan vitamine E, een voedingsstof die essentieel is voor de werking en regeneratie van onze cellen, choline, een vitamine dat ons gezichtsvermogen en onze hersenen beschermt, selenium, een essentieel oligo-element voor de preventie van degeneratieve ziektes zoals kanker, en aan essentiële vet- en aminozuren.
Een unieke methode ligt aan de basis van het Columbus-ei: trachten om het natuurlijke voedingspatroon van kippen opnieuw samen te stellen - met een 100 % plantaardige voeding op basis van granen, zaden, loof en essentiële vitamines en oligo-elementen. Een voeding die dus vergeleken kan worden met wat kippen vroeger in het wild aten, vóór de industriële revolutie en de inmenging van de mens.
Door de kippen vrij te laten rondlopen en de natuurlijke cyclus van dag en nacht te respecteren, zijn de "Columbus-kippen" nooit gestrest. De productlijn "Jouvence anti-age" kan zo eieren met een uitstekende voedingswaarde garanderen, typisch voor de "Columbus"-aanpak, en is het resultaat van onafgebroken onderzoek naar gezonde en innoverende voedingsoplossingen. RVH.
Wok staat voor trendy, gezonde en snelle, eenvoudige kookkunst en weet vandaag meer dan ooit de liefhebbers van de Aziatische keuken te verleiden. Uncle Bens® innoveert opnieuw en lanceert zijn gamma wokrijsten. Met deze recepten op basis van voorgestoomde rijst bereidt u in slechts twee minuten een heerlijk wokgerecht. Staan op het menu: basmati wokrijst en wokrijst met oosterse kruiden.
Wokrijst heeft een consistentere textuur. De rijst, waaraan olie van geroosterde sesamzaadjes werd toegevoegd, kleeft niet en brandt niet aan tijdens het wokken op een hoog vuur. Wokrijst parfumeert het aroma van het wokgerecht dankzij zijn unieke ingrediënten van specerijen.
Uncle Bens® basmati wokrijst is bereid met voorgestoomde basmati rijst op basis van zonnebloemolie en olie van geroosterde sesamzaadjes. Een heerlijke mix van aromas en ideale smaakmaker bij al uw favorietegroente-, vlees- of visgerechten, waarbij uw smaakpapillen zullen tintelen van plezier.
Uncle Bens® wokrijst met oosterse kruiden brengt een ware smaakexplosie teweeg met zijn voorgestoomde langkorrelrijst op basis van knoflook, olie van geroosterde sesamzaadjes, gember en lente-uitjes. De specerijen, soja en citroengras geven uw gerechten een unieke oriëntaalse touch en zorgen voor een extra smaakparfum. RVH.
Het historische savoir faire van een chocolatier die kiest voor de toekomst. Om zonder dralen te ontdekken...
Met zijn nieuwe "Discovery Collection" richt Neuhaus zich op de 21ste eeuw en creëert zeven nieuwe pralines met subtiele smaken en elegante, geraffineerde vormen. De pralines kregen stuk voor stuk een naam die eer bewijst aan mannen, vrouwen en plaatsen die een sleutelrol speelden in de geschiedenis van Neuhaus, en die de link leggen tussen de vakkennis van toen en de creativiteit van vandaag.Met haar creatieve recepten en authentieke smaken vormt de "Discovery Collection" een uitnodiging voor een heerlijke reis naar het hart van de vakkennis van de Créateur Chocolatier.
Met de "Discovery Collection" kiest Neuhaus voor echt chocoladeplezier. De collectie biedt subtiele smaken aan, met kleine pralines waardoor men meer dan eentje kan proeven. Ze zijn bovendien visueel aantrekkelijk en heerlijk romig in de mond... Goed voor het mooiste chocoladegenot. De vormen en versieringen wijzen ook op een evolutie binnen het gamma van Neuhaus. De selectie van de ingrediënten, hun kwaliteit en de afwerking van de pralines getuigen alle van de vakkennis van Neuhaus.
De Discovery Collection krijgt binnenkort een waardige verpakking: een ultra-elegant en trendy doosje dat er een fantastisch cadeau van maakt. RVH.
MERITUS EN DELHAIZE BELGIË VIEREN 10 JAAR SAMENWERKING
Belgisch kwaliteitsrundvlees zit in de lift
Al 10 jaar werken Delhaize België en Meritus succesvol samen. Nog heel de maand april wordt deze verjaardag gevierd! Alle Belgisch rundvlees dat bij Delhaize wordt verkocht draagt immers het Meritus-label. Meritus garandeert niet alleen een uitstekende smaak en kwaliteit, maar ook een perfecte controle van de productie en traceerbaarheid.
Delhaize België & Meritus: een sterk partnerschap. Behalve prijs, komen kwaliteit en versheid op de eerste plaats voor Delhaize. Delhaize kiest er dan ook voor om zoveel mogelijk met Belgische producenten en leveranciers samen te werken. In deze context werkt Delhaize al 10 jaar samen met Meritus, dat is het langstlopende partnerschap tussen Delhaize en een Belgisch kwaliteitslabel!
Meritus is een initiatief van de verschillende schakels in de rundvleesproductie. Voor elke schakel liggen strikte regels vast. De rundveehouder, het slachthuis, de groothandel en het verkooppunt kunnen op die manier rundvlees van de beste kwaliteit garanderen. Veilig, mals en smaakvol, dat mag je van een stukje Meritus-rundvlees verwachten!
Kwaliteit is de eerste pijler van het lastenboek dat de partners naleven. Het spreekt voor zich dat men voor het beste vlees met de beste dieren moet werken. De Meritus-runderen behoren tot het bekende Belgisch Wit-Blauw ras. Dat staat bekend als vlees dat lekker mals en sappig is.
Kwaliteit op je bord is ook het resultaat van respect voor het dierenwelzijn. Een belangrijk aspect binnen Meritus is dat het vlees afkomstig is van gezonde dieren die uitsluitend kwaliteitsvoer krijgen. Bovendien waakt Meritus erover dat de runderen op een diervriendelijke manier gehuisvest en getransporteerd worden.
Ook de veiligheid en hygiëne moeten natuurlijk perfect in orde zijn. Elk stukje Meritusrundvlees is door de code op de verpakking volledig te traceren. Waar werd het dier gekweekt, geslacht en welke weg heeft het vlees nadien afgelegd? Het Belgische traceerbaarheidssysteem volgt dit nauwkeurig op!
Meritus heeft een stevige positie verworven op de Belgische markt. Bijna 2/3 van de Belgische consumenten kent het Meritus-label en associeert het met gecontroleerd en kwaliteitsvol rundvlees. Het succes van Meritus blijkt ook uit het steeds groeiende aantal kwekers dat zich aansluit bij het kwaliteitslabel. In 2008 commercialiseerden de 3.902 Meritus-producenten 40.183 runderen onder het Meritus-label, goed voor een totale productie van 18.484 ton Meritus-rundvlees.
Om haar 10-jarige samenwerking met Meritus te vieren, zet Delhaize het kwaliteitslabel deze maand in de kijker. Zo loopt er van 16/04 tot 29/04 een speciale promotieactie waarbij elke klant 60 extra Plus Punten krijgt bij de aankoop van Meritus-rundvlees ter waarde van minimum 6 euro. Op elke Meritusverpakking vindt de klant bovendien een plooifoldertje met meer info over de voordelen van Meritus-rundvlees. RVH.