:-8)
Nieuw afdelingshoofd Marketing bij Toerisme Vlaanderenxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Piet Jonckers is vanaf 1 mei 2009 afdelingshoofd Marketing van Toerisme Vlaanderen. Hij werkt al sinds 1996 voor het agentschap in diverse functies. De voorbije drie jaar was hij als areamanager Intercontinentale Markten verantwoordelijk voor de promotie van Vlaanderen als bestemming in de verre en opkomende markten (Verenigde Staten, Rusland, Japan China, India).
Toerisme Vlaanderen staat als agentschap van de Vlaamse overheid in voor de bevordering van het vrijetijds- en zakentoerisme in en naar Vlaanderen. Dat gebeurt binnen het beleid van de Vlaamse regering en in samenwerking met de hele Vlaamse toeristische sector.
Als afdelingshoofd Marketing wordt Piet Jonckers verantwoordelijk voor de promotie van Vlaanderen als toeristische bestemming in binnen- en buitenland. Voor het aantrekken van buitenlands toerisme runt deze afdeling ook 13 buitenlandkantoren. Zij staan mee in voor de uitvoering van de pers- en tradewerking en gerichte communicatieacties. Daarnaast maakt Toerisme Vlaanderen reclame voor 'vakantie in eigen land'. De website www.vlaanderen-vakantieland.be en de gelijknamige brochure staan centraal in die promotieactiviteiten. RVH.
|