Nieuwe dagelijkse transatlantische vlucht vanuit Brussel
Met US Airways vanaf 2 juni rechtstreeks naar Philadelphia
De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij US Airways voorziet vanaf 2 juni 2007rechtstreekse dagelijkse vluchten tussen Brussel en Philadelphia. De vluchten worden uitgevoerd met Boeing 757 toestellen die 180 seats bieden in economy class en het bekende Envoy business product.
Door de recente fusie tussen US Airways en America West ontstond de vijfde grootste luchtvaartmaatschappij in de VS. Deze luchtvaartgroep verzorgt zowat 3.800 vluchten per dag en bedient meer dan 230 bestemmingen in de VS, Canada, Europa, de Caraïben en Latijns Amerika. US Airways is lid van de Star Alliance. Philadelphia is de belangrijkste hub van US Airways, wat reizigers toelaat gemakkelijk over te stappen op een aansluitende vlucht naar één van de vele binnenlandse VS-bestemmingen uit het netwerk van de maatschappij.
Philadelphia bevindt zich aan de Amerikaanse oostkust, in de staat Pennsylvania. Het is de op één na grootste stad aan de oostkust, en de vierde stad in de Verenigde Staten.
Door deze aankondiging wordt het aantal dagelijkse non-stop vluchten van Brussels Airport naar de VS vanaf het volgende zomerseizoen opgetild van zes naar negen. Onlangs kondigde Nortwest Airlines de opstart aan van dagelijkse rechtstreekse vluchten tussen Brussel en Detroit. Vanaf deze zomer voorziet de Indische maatschappij Jet Airways dagelijkse vluchten tussen Mumbai (Bombay) en Brussel, en vliegt verder van Brussel naar New York/Newark.
Momenteel biedt Brussels Airport reeds zes dagelijkse vluchten naar de VS: American Airlines in code-share met SN - verbindt Brussel met New York (JFK) en Chicago, Continental Airlines biedt New York (Newark), Delta Air Lines vliegt op New York (JFK) en op Atlanta en United Airlines biedt een Washington-vlucht.
Tijdens het volgende winterseizoen (eind oktober 2007 tot eind maart 2008) wordt deze route verzorgd met vier wekelijkse vluchten, met Boeing 767 toestellen die plaats bieden aan 203 reizigers.
De Asia Fair is een informatie & contactbeurs rond Azië. Aan de fair nemen naast officiële delegaties, toeristische diensten, luchtvaartmaatschappijen en touroperators een groot aantal sociaal-culturele verenigingen en organisaties rond ontwikkelingssamenwerking deel. Je vindt er ook verkoopsstanden met artisanale producten en Aziatische eetstandjes. Aan praatstanden kan je bij ervaren reizigers terecht voor informatie.
De Volksrepubliek China is in 2007 het gastland. Special guest is de Vereniging België - China
BELASIA is een v.z.w. opgericht in 1992. Doel van de vereniging is het bevorderen van de sociale, culturele en economische relaties met Aziatische landen en hun bevolking. Samenwerking, vriendschap en wederzijds begrip staan daarbij centraal.
Tot de activiteiten van Belasia behoren onder meer de realisatie van een informatieve website, de organisatie van een jaarlijkse Asia Fair en de uitgave van een magazine naar aanleiding van deze fair.
15de ASIA FAIR, zaterdag 24(11 - 19u.) en zondag 25(10 - 18u.)februari 2007
De brochures 2007 van deze Touroperator bieden een ruime keuze aan aanlokkelijke reisformules.
De gids Europa brengt uiteenlopende vakantiemogelijkheden in Spanje, Italië, Portugal en Oostenrijk. Keuzes o.m. tussen relaxerende strandvakanties, wijnreizen en ontdekkingen van charmehotels, maar ook van actieve selfdrive formules.
De brochure Afrika en Indische Oceaan zorgt voor iets meer avontuurlijke rondritten op het Zuid Afrikaans continent, o.m. in Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia, maar brengt tevens erg actieve do-vakenties op het eiland Réunion. Onvergetelijke en zeer idyllische strandvakanties op Mauritius ronden het aanbod af.
Golf, spas en gastronomie, nieuwe uitstapjes met twee.
U bent niet de man of de vrouw van één passie! U geniet graag van verschillende dingen tijdens een uitstapje. Golf en gastronomie, verkenning en ontspanning, Relais & Châteaux biedt twee nieuwe verblijfthema'som volop te genieten van uw passies.
Forfait Golf & Gastronomie: het huwelijk van golven en fijnproeven
Als liefhebber van golf en gastronomie hoeft u voortaan geen keuze meer te maken tussen één van beide. Het forfait Golf & Gastronomie biedt u de mogelijkheid uw swing te verbeteren en te genieten van een verfijnde keuken. Geef u volledig over aan uw liefde voor de golf op de mooiste fairways in een buitengewoon kader, en geniet van dit verblijf om een fantasierijke gastronomie te ontdekken.
Honderdjarige eiken en de Pyreneeën als achtergrond in Anglet, een zuiderse keuken op tafel met uitzicht op de golf van Saint Tropez, het heuvelachtige golfparcours van Feucherolles en diner voor de open haard van een mooie woning...Frankrijk, Portugal, Zwitserland, Duitsland, Spanje, Italië of Canada, van de vele Relais & Châteaux wereldwijd met een golfparcours ter plaatse of in de buurt, werden er 24 geselecteerd voor hun combinatie van golven en fijnproeven: greens en tafels vinden elkaar met groot genoegen.
Het forfait Golf & Gastronomiebiedt een overnachting in een klassieke of business tweepersoonskamer, een diner voor 2 personen (zonder drank), de ontbijten en 2 green fees.
Forfait Spa & Détente: van verkenning tot ontspanning
Ontspanning in zijn zuiverste vorm, dat is het principe van het Forfait Spa & Détente. Proef de weldaden van ontspannende massages, stone therapie, shiatsu, aromatherapie of een schoonheidsverzorging in oases van rust, volledig gericht op uw welzijn.
Relais & Châteaux nodigt haar gasten uit te herbronnen en te genieten van ontspannende momenten in een buitengewoon kader. Kuuroord met toegang tot Engelse tuin in Saulieu; jacuzzi, sauna, in de tuinen van een Provençaalse boerderij uit de XVIIIe eeuw, zoutgrot of Turks stoombad aan de voet van de bergen in Gstaad, kuren in een paleis in Wenen...voor deze uitstapjes die charme en sereniteit combineren heeft Relais & Châteaux 36 vestigingen geselecteerd in 14 landen van Frankrijk tot Duitsland, van Marokko tot Italië...
Het forfait Spa & Détente biedt een klassieke of business tweepersoonskamer, een diner voor 2 personen (zonder drank), de ontbijten, 2 verzorgingen en vrije toegang tot alle faciliteiten van het kuuroord.
Met zijn nieuwe PLC-XU100 en PLC-XU 110 projectoren biedt Sanyo zonder twijfel de nieuwe standaard in mobiele projectie. Specifieke behoeften voor krachtige projectoren worden immers weergevonden in heldere klaslokalen, seminaries of vergaderzalen met daglicht Deze behoeften kunnen nu probleemloos worden ingevuld dankzij een aangepaste XGA-resolutie in combinatie met een uitzonderlijk ANSI-lumen lichtopbrengst waardoor naast kristalheldere beelden ook een natuurlijke kleurweergave wordt bekomen.
Om de projectoren tegen diefstal te beschermen is de PLC-XU110 bovendien uitgerust met een audio alarmfunctie. Als het alarm geactiveerd is, weerklinkt er luid alarm wanneer de ingebouwde sensor bewegingen detecteert, zelfs wanneer de projector niet is aangesloten.
Vacansoleil voorziet alle circa driehonderd campings uit het programma van een kort sfeerfilmpje op de internetsite. Deze zogenaamde streaming videos worden in drie zomers ter plaatse opgenomen, deel één is nu al online.
In de zomer van 2006 heeft een professionele filmploeg op circa honderd campings in Kroatië, Italië, Slovenië en een deel van Zuid-Frankrijk een film opgenomen. In de zomers van 2007en 2008 wordt op de overige campings een filmpje gemaakt en op de website geplaatst.
De filmpjes laten in een minuut zien wat het kampeerterrein zoal te bieden heeft: faciliteiten als het zwembad, de kinderspeelplaats, de bar, het restaurant, Ook de plaats van de Vacansoleil-accomodaties op de camping komt in beeld. Voor Vacansoleil zijn de sfeervolle filmpjes een onderdeel van de optimalisering van de klanteninformatie.
Relais & Châteaux heeft kwaliteit tot een essentiële deugd gemaakt, die gedeeld wordt door al zijn leden. Voor elk van de 5 C's,de uitmuntendheidscriteria van de keten, worden een of meer trofeeën toegekend aan de hotels die inzake kwaliteit de perfectie benaderen.
Courtoisie (hoffelijkheid)
De "Welcome Trophy", of onthaal verheven tot kunst. Al meer dan 17 jaar belonen Relais & Châteaux en Moët & Chandon twee hotels die zich hebben onderscheiden door hun uitmuntende onthaal en hun service.De winnaars van de trofee 2007 zijn restaurant Relais Gourmand "Ristorante Da Vittorio" in Italië en hotel "Lucknam Park" in het Verenigd Koninkrijk.
Charme
De "Passion Trophy", de passie voor een vak. In samenwerking met Hennessy cognacs wordt deze trofee voor het derde jaar toegekend aan de eigenaars die er door hun passie, hun persoonlijke inzet en hun creatieve visie in geslaagd zijn hun zaak een uniek karakter te verlenen. De bekroonde zaken in 2007 zijn" L'Hostellerie de Levernois" in Beaune en "Londolozi Private Game Reserve" in Zuid-Afrika.
Caractère (karakter)
De "Louise Trophy", een eerbetoon aan de vrouw. Niet alleen het karakter van de hotels, die allemaal een bijzondere uitstraling hebben, maar ook het karakter van de eigenaars is belangrijk. Voor de tweede keer brengt Relais & Châteaux hulde aan de team- en lokale animatrices die charisma en charme in zich verenigen. Deze onderscheiding staat onder de hoge bescherming van een uitzonderlijke vrouw, die jammer genoeg van ons is heengegaan, m.n. Louise Pommery, oprichtster van het beroemde champagnehuis. Dit jaar werden twee vrouwen bekroond: Christine Guérard van "Les Prés d'Eugénie - Michel Guérard" en Anne-Sophie Pic van "Pic".
De "Lounge Bar Trophy", omdat iedere plek zijn eigen sfeer heeft. Het land, de geschiedenis en de traditie geven vorm aan deze plaatsen met een sterke persoonlijkheid, waar men zich lekker kan terugtrekken of discussiëren onder vrienden. De winnaars dit jaar zijn "Whatley Manor" in het Verenigd Koninkrijk en "Le Jardin des Sens" in Montpellier.
Calme (rust)
De "Environment Trophy", of de eerbied voor de natuur. Deze trofee beloont twee hotels die bijzonder interessante initiatieven hebben genomen om de eerbied voor het milieu en de natuur te bevorderen. Winnaars zijn "Bushmans Kloof Wilderness Reserve" in Zuid-Afrika en "The Little Nell" in het Amerikaanse Aspen.
De "Spa Trophy",de sleutel van het welzijn. Met een unieke collectie van 129 spas heeft Relais & Châteaux de relaxatie tot een essentieel onderdeel van het verblijf gemaakt. Deze trofee wordt toegekend aan twee hotels die beschikken over een uitzonderlijke herbronnings- en wellnessinfrastructuur. De bekroonde kuuroorden zijn "L'Albergo Giardino" in Zwitserland en "Domaine de la Rochevilaine" in Frankrijk.
Andere prijzen worden uitgereikt voor de rust en de schoonheid van de omgeving, zoals: de "Garden Trophy", toegekend aan "Manoir aux Quat ' Saisons" in het Verenigd Koninkrijk en "Casa Velha do Palheiro" op het Portugese eiland Madeira; de "Tranquillity Trophy", toegekend aan "La Torre del Visco" in Spanje en"Matahari Beach Resort & Spa" in Bali.
Cuisine (keuken)
De "Relais Gourmands Trophy": de prijs voor uitmuntendheid Ze zijn jaarlijks maar met een handvol, de restaurants die toegelaten worden tot de bijzonder selecte club van de Relais Gourmands. Soms wordt er maar één enkele grote chef gekozen die het prestigieuze label mag delen met zijn gelijken. Passie, ervaring, creativiteit, knowhow en volkomen ongedwongenheid zijn maar een paar van de vele kwaliteiten waarover een Relais Gourmand moet beschikken. Dit jaar pakten drie Relais & Châteaux uit met een keuken en een service waarvan de kwaliteit de toekenning van het label Relais Gourmands rechtvaardigde. Het gaat om twee hotels in Oostenrijk, "Palais Coburg Hotel Residenz" in Wenen en "Hanner" in Mayerling, en "L'Hostellerie de Plaisance" in Saint-Emilion.
De 5 C's vormen samen het kwaliteitscharter van Relais & Châteaux, maar getuigen ook van de bijzondere instelling van de leden.
Een uitzonderlijk moment geven aan iemand, met de mogelijkheid plaats en datum zelf te kiezen, dat is de vrijheid die wordt geboden door de Chèque Invitation Relais & Châteaux. Ze zijn verkrijgbaar vanaf 100, cumuleerbaar en 2 jaar geldig en kunnen gebruikt worden in meer dan 460 vestigingen wereldwijd, in hotel of restaurant.
De Forfaits Lys, de 'à la carte' droom, omvat een collectie verblijven voor twee personen in meer dan 300 vestigingen van Relais & Châteaux en Relais Gourmands wereldwijd, vanaf 220 voor een diner of een lunch (zonder drank) of vanaf 340 voor een overnachting in half pension.
Realais & Châteaux voegt dit jaar, bij de 6 bestaande verblijfs- of geschenkvoorstellen van Lys de Cristal, Lys de Bronze, Lys d'Argent, Lys Duo d'Argent, Lys d'Or en Lys de Platine, drie nieuwe suggesties toe die eveneens geldig zijn voor twee personen:
Lys Duo de Bronze Semaine, met: twee overnachtingen in een tweepersoonskamer, twee ontbijten, een diner zonder dranken. Dit forfait is geldig van zondag tot en met donderdag , in een selectie van 152 vestigingen wereldwijd. De heel toegankelijke prijs bedraagt 495 euro incl. taksen voor 2 personen.
Lys Gourmand omvat een lunch of een gastronomisch diner met de dranken (aperitieven; een fles mineraalwater; een fles wijn met keuze uit ten minste 10 verschillende wijnen, of naar keuze van de klant, twee halve flessen, of indien mogelijk binnen het etablissement, een selectie wijnen per glas; 1 koffie). Dit forfait is uitsluitend geldig in de vestigingen van Relais Gourmands . Hij wordt aangenomen in een selectie van 65 vestigingen wereldwijd en kost 520 incl voor 2 personen.
Lys Spa & Bien-être, omvat een overnachting in een tweepersoonskamer, inclusief ontbijt, een diner zonder dranken, een gelaatsverzorging of een lichaamsverzorging of een massage van ten minste 30 minuten, en ten slotte vrije toegang tot de spafaciliteiten van de vestiging. Dit forfait is geldig in een selectie van 60 vestigingen wereldwijd en kost 590 euro incl. voor 2 personen.
Deze nieuwe producten zijn verkrijgbaar op de Franse, Duitse, Britse, Spaanse en Benelux-markt. Ze vullen het gamma Chèques Invitation in euro en talrijke andere Lys forfaits aan die al worden aangeboden doorRelais & Châteaux.
De « Etapes du Bon Goût » (Huizen van Goede smaak) werden in 1972 gesticht om de betere restaurants te promoten en hadden als doel zich bij een ruimer publiek kenbaar te maken, maar tevens om een nieuwe generatie chefs aan te trekken. Bovendien werd een eigen paspoort gecreëerd waardoor het trouwe publiek zich bij diverse leden kon presenteren met een leuke attentie als extraatje. Het getrouwheidspaspoort geeft bij 10 bezoeken aan 10 verschillende leden, recht op een bonus van 50. Het is tevens het bewijs dat de leden van de vereniging best een ommetje waard zijn. De leden hadden tevens als doel het beroep bij de leidende instanties te verdedigen.
35 jaar na de oprichting blijven de doelstellingen van de vereniging nog steeds actueel en de gids 2007 verwijst andermaal naar een vijftigtal huizen die volmondig aan het credo van de Huizen van Goede Smaak beantwoorden. Deze restaurants werden geselecteerd uit de beste huizen van de Benelux en, nieuw voor 2007, ook het Noorden van Frankrijk.
De nieuwe leden 2007 zijn: Herbert Robbrecht in Vrasene, De Watermolen te Kasterlee, LImpératif in Maisières nabij bergen, Dimitri in Quaregnon, LEveil des Sens in Montigies-le-Tilleul, La Frairie in Perwez en A lHuîtrière in Rijsel (Lille).
De Huizen van Goede Smaak promoten eveneens de actie Jonge Gastronomen. Alle deelnemende leden bieden de jongeren van maximum 28 jaar een menu aan (aperitief, wijnen, water en mokka inbegrepen) voor de aantrekkelijke prijs van 48 all-in. Dit menu wordt het hele jaar door aangeboden en elke restaurateur houdt één of meerdere diensten per week beschikbaar om de jonge gastronomen te verwennen en hen de gastronomie te laten ontdekken.
Arabella Hotel holding en Starwood Hotels gingen in 1998 een joint-venture aan tussen de Arabella hotels en de Sheratonhotels, joint-venture die thans tot 2037 wordt verlengd. Bovendien brengt Starwood nu ook andere hotels van de groep, nl. The Westin, Le Méridien en St. Régis in de joint- venture en dit vanaf 1 januari 2007.
Een bundeling van de sales en marketing krachten enerzijds en een verdere dynamisering van alle deelnemende hotels anderzijds, zijn volgens Stefan Schörghuber, CEO van de Duitse partner, niet te verwaarlozen voordelen.
Ook Roeland Vos, CEO Starwood Europa, Africa en Middle East, is opgetogen over de nieuwe overeenkomst. Klanten van beide hotelgroepen genieten extra voordelen en kunnen hun keuze maken uit een aanzienlijk ruimer aanbod.
Arabella Hotel holding en Starwood Hotels gingen in 1998 een joint-venture aan tussen de Arabella hotels en de Sheratonhotels, joint-venture die thans tot 2037 wordt verlengd. Bovendien brengt Starwood nu ook andere hotels van de groep, nl. The Westin, Le Méridien en St. Régis in de joint- venture en dit vanaf 1 januari 2007.
Een bundeling van de sales en marketing krachten enerzijds en een verdere dynamisering van alle deelnemende hotels anderzijds, zijn volgens Stefan Schörghuber, CEO van de Duitse partner, niet te verwaarlozen voordelen.
Ook Roeland Vos, CEO Starwood Europa, Africa en Middle East, is opgetogen over de nieuwe overeenkomst. Klanten van beide hotelgroepen genieten extra voordelen en kunnen hun keuze maken uit een aanzienlijk ruimer aanbod.
Met ingang van 1 januari 2007 verruimen de kaasmakerijen Herve Société en Leconte hun samenwerking. De kazen Les Beaux Prés en Le Grand Maître » worden niet langer in Battice, maar wel in Herve vervaardigd.
De familiale onderneming Leconte kaasmakerij werd in 1933 opgericht door Philippe Leconte die de fakkel doorgaf aan zijn zoon Pierre. Deze laatste zorgde voor een forse ontwikkeling van het assortiment kazen Beaux Prés. Ook Herve Société is een familiale onderneming die in 1981 door de gebroeders Cabay werd opgericht. Hun oorspronkelijk assortiment Herve Société, lExquis en Le Gourmet, werd in 1998 uitgebreid met Val-Dion, Bouquet des Moines, Bleu des Moines en Casse-Croûte na de overname van de activiteiten van de Laitière Régionale de Herve. In 2003 werden ook de activiteiten van de firma Vanderheyden overgenomen met als aanwinsten de Trou dSottai, Bou dFagne en Fleur de Fagne.
Door de nieuwe samenwerking wordt de traditionele kaasbereiding uit de Hervestreek verder gezet zoals dit vele generaties lang gebeurde. Meteen kan ook een gerichte en gezamenlijke promotie van de Hervekaas, de enige Belgische kaas die een AOC bezit, worden uitgebouwd. Tegelijkertijd wordt de essentiële vakkennis verzekerd waardoor de consument gegarandeerd is én van de kwaliteit van de Hervekaas én van de authenticiteit van elk van deze kaassoorten op zich.
Bali wordt ook wel het « eiland der goden » genoemd, omwille van zijn strategische weelde en zijn ongelooflijke verscheidenheid van kleuren en landschappen. Het is alsof alle goddelijkheid van de wereld verzameld is op deze magische plek, dit paradijselijke eiland temidden van de Zuidzee, waar kleurrijke plechtigheden en gevarieerde rituelen elkaar dag na dag opvolgen, en toch telkens weer anders zijn.
Overal bloeien de meest exotische en gevarieerde bloemen, langs de rijstvelden, aan de voet van elke berg of vulkaan. Sinds mensengeheugenis geloven de Balinezen dat die bloemen een invloed hebben op de ziel. Dat geldt zeker ook voor de lotusbloem, de mooiste bloem ter wereld die bijzonder weelderig bloeit op dit eiland, net als een andere bloem die al evenzeer symbool staat voor tradities en legendes, en die bloeit aan een wonderbaarlijke, onsterfelijke tropische boom: de frangipanibloem, symbool van vrouwelijkheid en verleiding.
La Sultane de Saba koos deze twee juweeltjes van de natuur op dit eiland als uitgangspunt voor zijn gamma Voyage Balinais, dat bestaat uit producten die een perfecte weerspiegeling zijn van het schoonheidsritueel van de Balinezen: de Lilurpeeling met Lotus en Frangipani, de Olie met Lotus en Frangipani, de Bodymilk met Lotus en Frangipani, de galamboter met Lotus en Frangipani en een koffertje met peeling galamboter en olie met Lotus en Frangipani.
LG Electronics stelt een nieuwe 3D FLATRON monitor voor, de M4200D. Het 42-inch LCD scherm is de eerste echte 3D- monitor van LG en laat kijkers toe 3D-beelden te bekijken zonder dat daarvoor een speciale bril te gebruiken. De 3D-monitoren maken deel uit van LGs next generation technologie en focussen op de ontwikkeling van vernieuwende producten.
De 3D FLATRON Monitor is ideaal voor 3D-advertenties in ondermeerwinkelcentra, luchthaventerminals en andere druk bezochte plaatsen. De eerste 3D-monitoren zijn momenteel al in gebruik in de internationale luchthaven Kimpo en de populairste winkelcentra in Zuid-Korea. LG plant tegen mei 2007 de 3D FLATRON M4200D naar Europa en Noord-Amerika te brengen. Het Europese model zal worden uitgebracht onder de naam 3D FLATRON M4210D.
In Collection Relais & Châteaux 2007 verwelkomt Relais & Châteaux en Relais Gourmands 21 nieuwe leden, waarmee hun internationale uitstraling nog toeneemt. De "Guide 2007" staat namelijk in het teken van de voortgezette internationalisering van Relais & Châteaux en de uitbouw van Relais Gourmands.Deze nieuwe adressen vergroten de waaier aan vestigingen van de keten. Ze combineren luxe, rust, gezelligheid en gastronomie.
Tussen deze nieuwkomers vinden we het Kasteel Withof in Brasschaat terug, de enige Belgische nieuwkomer trouwens.
In de Antwerpse voorstad, centraal gelegen in een schitterend park met vijver en kruidentuin, beleeft Kasteel Withof, opgetrokken in 1902 in een sobere, neoclassicistische stijl, een terechte revival. Kasteel Withof kiest voor hedendaagse decoratie en biedt de extreme luxe en verfijning van een hotel uit de topklasse. Kamers met het comfort van de mooiste vakantiebestemmingen. Voor gastronomen stelt chef Peter Coucquyt de smakelijkste gerechten samen, gecombineerd met een keuze van 2500 wijnen uit 40 landen!
Zes kamers (55 tot 65m²) met uitzicht op vijver of kruidentuin wachten op de bezoekers. Twee verblijven bieden zelfs een privé terras. Walda Pairon zorgde bij de inrichting voor een persoonlijke, warm en eigentijdse kleurentoets. Een half flesje champagne Pol Roger staat steeds complimentary op de kamer te wachten. Vrij gebruik van Nespressomachine en minibar zijn eveneens standaard. Liefhebbers van een aromatisch tasje thee hebben de keuze uit o.m. een aantal primeurs waarvan de selectie tijdens het jaar uiteraard voortdurend verandert. De chefpatissier van het restaurant zorgt elke morgen voor knapperende broodjes en zoets op basis van vers gerold bladerdeeg.
In de kamers vinden de gasten o.m. een kussenmenu, volwaardig echt linnen, dikke knuffel handdoeken en de volledige verzorgingslijn van Bvlgari voor dames én heren. Uiteraard beschikken alle kamers over gratis internettoegang en is het gehele gebouw uitgerust volgens de strengste veiligheidsvoorwaarden.
In de lounge kunnen gasten wegdromen bij zachte pianomuziek of zich verdiepen in een boeiend boek uit de privé bibliotheek. De barman waakt over een collectie unieke rum, oude maderas en uitgelezen portos met in totaal meer dan 700 likeuren en sterke dranken. In het restaurantkan je kiezen voor een twee gangen lunch waarmee chef Peter Coucquyt en zijn keukenbrigade de toon zetten. Uiteraard is er naast de suggesties à la carte, ook een fijnproevers menu met vier bereidingen waarbij de sommeliers een formule met drie aangepaste wijnen voorstellen.
Na de lunch of het diner vormt de loungebar andermaal een rustpunt waar men heerlijk kan genieten van een tasje koffie of thee. Voor de sigarenliefhebbers is er een gans aparte selectie met ruim 120 variëteiten.
Hunkemöller werkt aan haar toekomst. Naarmate de lingeriemarkt binnen en buiten Europa groeit, verlegt Hunkemöller de grenzen van haar bestaande markten. Tijdens deze ontwikkeling is Hunkemöller trouw gebleven aan haar merkwaarden: verzekerd van de beste prijs, kwaliteit en ontwerp-elegantie. De huidige bedrijfsnaam dekt echter niet langer alle merkwaarden. Mede hierom enom de internationale uitbreiding te vergemakkelijken, is er een nieuwe merknaam voor Hunkemöller gekozen: BODIQUE.
De naam BODIQUE symboliseert de waarden, ambitie en aspiraties van het bedrijf, evenals de vrouwelijkheid, elegantie, passie en modegevoel. De BODIQUE-vrouw is elegant, gepassioneerd en een echte wereldburger. Een zelfverzekerde, toegewijde, inspirerende en veelzijdige vrouw van de wereld die zichzelf eens lekker in de watten wil leggen. Een vrouw die er niet alleen goed wil uitzien, maar zich ook goed wil voelen.
Het eerste assortiment dat onder de naam BODIQUE zal verschijnen, is de collectie badkleding die vanaf mei 2007 in de winkels verkrijgbaar is. Daarnaast worden alle winkels in de nieuwe markten onder de naam BODIQUE geopend. In landen waar Hunkemöller reeds is gevestigd, vindt in de eerste helft van 2007 een passende winkelrenovatie plaats.
De Relais & Châteaux, ideale oorden van rust, luxe en gezelligheid, zijn locaties waar men zich kan ontspannen en de batterijen kan opladen, in optimale omstandigheden. De aangeboden keuzemogelijkheden zijn divers en spreken naast cultuurliefhebbers en de fijnproevers, ook de gezinnen aan.
Liefhebbers van gastronomie
Het Forfait Découverte & Saveurs. Gastronomische uitmuntendheid maakt al 50 jaar integraal deel uit van de filosofie van Relais & Châteaux. Dit forfait combineert de charme van een verblijf in een Relais & Châteaux hotel met een verkenning van de gastronomie. Deze formule voor twee personen omvat een overnachting in een tweepersoonskamer, een diner (dranken inclusief) en de ontbijten.
Kooklessen Relais & Châteaux. Welke kokamateur droomt er niet van de beste chefs van de wereld te ontmoeten? Ze bezig te zien en naar hen te luisteren, te letten op het kleinste gebaar dat iets van hun geheimen en hun kennis zou kunnen onthullen... In meer dan 150 vestigingen worden er kooklessen aangeboden.
Wijnproeven Champagne proeven met uitleg van sommeliers, voorstelling van een wijngaard door de wijnbouwer en de combinatie met gerechten in Val de Loire, inwijding in de smaken vanCognac in Charente Maritime...Relais & Châteaux biedt in Frankrijk en in Europa 22 uitstapjes om onvergetelijke domeinen te ontdekken en de meestprestigieuze kelders te bezoeken.
Speciale aanbiedingen: Culturele en culinaire reis van de Bresse in Beaujolais, weelderige schatten van de keurvorsten van Sachsen in Dresden, reis naar de fantastische wereld van Louis II van Beieren, of langs de route van de Katharen in Spanje, 49 Relais & Châteaux delen wereldwijd hun rijkdommen en hun verleden met u.
Gezinnen : meerdere Relais & Châteaux bieden programma's en diensten die zijn aangepast aan kinderen, vergezeld door hun ouders of grootouders: bezoek aan het Maison Champenoise dat het leven schetst van een familie wijnbouwers in de XIXe eeuw, toegang tot de Zoo van Doué la Fontaine bij Angers, of een waaier van sporten voor de allerkleinsten.
Pas getrouwd
Huwelijksreis in Martinique of in de Provence, in Venetië of in Polynesië, op het eiland Mauritius of in Wenen, romantische bestemmingen troef. Een charmehotel op locaties waar tijd van geen belang is, de ideale site om een leven als koppel te beginnen.
We lachen, we verbazen ons, we reageren, we denken na kortom, we leven en ons gezicht is de spiegel van onze gevoelens. Op een dag zullen de uitdrukkingen die ons gezicht uitbeeld hun sporen achter laten. Op het voorhoofd, rondom de mond, tussen de wenkbrauwen, eigenlijk op het hele gezicht verdiepen de gelaatstrekken zich en de eerste rimpels verschijnen.
Voor deze plaatselijke lachrimpels, bestaan vandaag de dag radicale en chirurgische methodes maar Annayake, zoals altijd trouw aan haar Japanse schoonheidsfilosofie die gelooft in extreme zachtheid en het volste respect voor de natuurlijke ritmes van de huid, geeft de voorkeur aan een cosmetische oplossing.
De Soin Correcteur Extrême-action anti-rides ciblée, een nieuw verzorgingsproduct van Annayake, uit de productlijn Intensieve Verzorging die uitzonderlijke verzorgingsproducten biedt, voorzien van uitstekende werkstoffen die aan de basisbehoeften van de meest gevoelige huidtypen voldoet.
De traditie is er en vanaf nu kijken we er elk jaar reikhalzend naar uit: in februari brengt Eric Martin een eerbetoon aan de truffel in zijn Maison Lemonnier.
Zo wordt het rustige dorpje Lavaux-Ste-Anne dé ontmoetingsplaats voor de echte liefhebbers, zij die weten dat de smaak van de zwarte truffel uit de Périgord, de meest nobele, van eind januari tot begin maart op zijn hoogtepunt is.
De echte liefhebber weet ook dat de goddelijke smaak van de truffel Sint-Valentijn nóg bekoorlijker maakt
De Tuber Melanosporum is de lieveling van de chef van het Restaurant Lemonnier. Zwarte parel, zwarte diamant, rabasse, koningin der truffels, de schone die sinds het Romeinse verval in de vergetelheid raakte (behalve onder heren) en dankzij de Pausen in Avignon weer modieus werd. De koninklijke hoven volgden en haar exotisme maakte haar tot een luxeproduct en een manier om met rijkdom te pronken. François de Eerste en in zijn kielzog alle Bourbons vielen voor de charme van de truffel. Een nieuwe stap in haar gastronomische erkenning kwam er toen beroemde chefs als Carême of Brillat-Savarin vonden dat ze een gerecht op zich waard was. Bovenop de mysterieuze alchemie bij de geboorte van de truffel komt het feit dat ze zo zeldzaam is, ze werkt als een afrodisiacum waar zelfs Cupido voor bezwijkt,niets symboliseert zo goed de lust als deze goddelijke champignon.
De natuur bepaalt op haar eigenzinnige manier de kaart van Restaurant Lemonnier. De natuur als muze of orkestleider die de smaak in al haar varianten tot haar recht laat komen, van seizoenen tot terroirs, helemaal in overeenstemming met de keuken van Eric Martin. Het credo van de chef: terugkeren naar de essentie, op zoek gaan naar de meest intense én subtiele harmonieën.
« De truffel is een cadeau voor de kok, ze kruipt zowel in de rol van de diva in de meest gesofisticeerde bereidingen, maar ze flirt evengoed met een boerengerecht of een goed stuk brood ! »,vertelt Eric Martin. De chef heeft een menu in vier gangen als een offergavesamengesteld, waarbij hij alle registers van de truffel bespeelt en al haar charmes uitspeelt.
Aan echte verliefden, ook aan lekkerbekken, stelt Eric Martin een initiatieparcours rond de truffel voor, een cursus als preludium voor het spektakel van het avondmaal, om crescendo van alle variaties te genieten.
Onuitgegeven uitnodiging in de coulissen van de keukens die door een simpele deur met glasraam gescheiden worden van het sterrenrestaurant u krijgt nochtans wel degelijk de indruk in een geheime plek door te dringen! « Neem vijf truffels van dezelfde variëteit, ze zijn allemaal verschillend » : de chef en de mens erachter hebben de mond vol over de natuur.
Op zoek gaan naar parfums, rijpheid, aromas herkennen, allianties bedenken, leren een bereiding vingervlug te doseren, buitenstappen met enkele recepten om snel thuis voor vrienden te bereiden .... kostbare momenten en culinaire hoogtepunten die u als een goudschat met zn tweeën deelt. Met liefde.
Het Truffelmenu loopt 17 januari tot 28 februari 2007 en wordt eventueel verlengd tot begin maart in functie van de markt. Dit menu omvat een Carpaccio van licht gerookte zeebaars, veldsla met truffel en aardpeer, gevogeltegelei. Een soep van wortels van schorseneren met truffel, krokant brood met Schotse zalm, varkenspoot en borquin. Het hoofdgerecht is het beste van de eend in drie truffelbereidingen, van een stevige jus... tot een consommé, vergezeld van een Gegrilde brioche met de smaak van appels, koffie, rabasse.
Van donderdag 1 februari tot donderdag 22 februari is er enkel na reservatie een speciaal Ontdekkingsverblijf « Truffel in het hart ». Dit concept omvat een verblijf in het Hotel Lemonnier dubbele charmekamer. Versnapering. Kookles door Eric Martin, Chef van Restaurant Lemonnier over de truffel, van 15 tot 18 uur. Diner Truffelmenu, aperitief, geselecteerde wijnen, waters, koffie inbegrepen. Overnachting.