Galactic en Quality Partner, zij aan zij in de strijd voor de kwaliteit en de veiligheid van voeding
Galactic en Quality Partner werken voortaan samen voor een betere kwaliteit en veiligheid van voedingsmiddelen. Galactic is marktleider in de productie van melkzuur en andere fermentatieproducten die de levensduur van levensmiddelen kunnen verlengen. Gecombineerd met de DNA-techniek metagenomica van Quality Partner, specialist in kwaliteitscontrole voor voeding en cosmetica, openen zich volledig nieuwe wegen voor de voedingsmarkt.
In een tijd waarin consumenten zich zorgen maken over de inhoud van hetgeen op hun bord komt, trachten bedrijven uit de voedingssector de kwaliteit en veiligheid van hun producten te waarborgen. Daarom zijn ze voortdurend op zoek naar de beste analysetechnieken en oplossingen. Galactic en Quality Partner willen optimaal aan deze behoefte in de sector tegemoetkomen door de handen in elkaar te slaan.
Als pionier in Europa heeft Quality Partner via metagenomica een innoverende technologie ontwikkeld, die het mogelijk maakt om in één analyse het volledige DNA van de aanwezige micro-organismen in een ecosysteem te identificeren. Oorspronkelijk bestemd voor de medische wereld, wordt deze revolutionaire techniek nu toegepast op de studie van voedingsmiddelen. Metagenomica maakt het onder meer mogelijk om de micro-organismen, verantwoordelijk voor het bederf van een product, te identificeren. Daarnaast geeft de techniek professionelen uit de voedingsmiddelensector de mogelijkheid om op potentiële problemen te anticiperen en om de houdbaarheid van producten te verlengen.
Galactic speelt dan weer een belangrijke rol in de volgende fase van het proces. Met jarenlange ervaring op het gebied van bewaring van voeding, biedt deze Belgische vennootschap een volledige reeks producten aan om de groei van de bacteriën te bestrijden, voedingsmiddelen beter te conserveren of hun levensduur te verlengen. Het gericht gebruik van deze organische componenten is een voortreffelijk middel om een eventuele bacteriologische besmetting te voorkomen. Melkzuur en lactaten hebben immers hun deugdelijkheid bewezen in talrijke voedseltoepassingen, zoals bijvoorbeeld vlees, brood, zuivelproducten, groenten en fruit.
Het verhaal van Hopus gaat terug tot 2008. Paul Lefebvre, reeds zesde generatie in de familiebrouwerij, wilde voor zijn huwelijk een uniek bier brouwen. Hij creëerde een « Cuvée de marriage » die op zijn huwelijksfeest geschonken werd. Het bier werd zo goed onthaald dat de familie Lefebvre reeds snel na het huwelijk besliste om het nieuwe bier te commercialiseren. Zes maanden later was de lancering van Hopus een feit.
De naam Hopus is een fusie tussen de woorden Hop en Opus, wat werk betekent in het Latijn. De brouwmeester selecteerde en doseerde met de grootste zorg vijf hopvariëteiten en creëerde zo een mooie harmonie tussen de uitgesproken bitterheid en de delicate smaken. Het originele diep blonde bier hergist in de typische beugelfles volgens het proces van de zuiverste Belgische brouwtraditie. De overblijvende restgisten bezinken op de bodem van de fles en worden apart in een gistglaasje geschonken. Zo kan de consument kiezen hoe hij zijn Hopus wil: samen met de restgist voor een bittere maar rondere smaak of zonder om een drogere smaak te bekomen. Er zijn ook liefhebbers die het bezinksel puur nuttigen, goed voor drie smaken in hetzelfde flesje. Het traditionele beugelflesje draagt ook bij tot het authentieke karakter van de Hopus. Het is doorheen de jaren uitgegroeid tot een waar herkenningspunt voor de ware bierfanaat.
De vertrouwde Hopus wordt ondertussen vijf jaar gebrouwen volgens het oorspronkelijke recept. Ondanks het seizoensgebonden karakter van een aantal van de grondstoffen, tracht brouwerij Lefebvre jaar na jaar een bier te creëren dat dezelfde karakteristieken heeft. Nochtans kunnen uit nieuwe combinaties van goed geselecteerde en vers geoogste ingrediënten nieuwe smaken ontspruiten die de bierbeleving naar een hoger niveau tillen.
Voor de Hopus Primeur ging de brouwerij op zoek naar een hopsoort die specifieke aromatische kwaliteiten heeft. Bovendien moest er ook nog een perfecte alchemie ontstaan met de traditionele Hopus, die reeds zeer complex is door de gebruikte gist en hop. Er werden acht hopvariëteiten uitgekozen en onder verschillende doseringen gemengd met 30 liter bier. Een groep van bierkenners en hopexperten onderwierp de 16 verkregen testbieren aan een professionele tasting en weerhield 3 bieren omwille van hun specificiteit en originaliteit. De traditionele hergisting op fles, de laatste stap in het brouwproces, liet ons toe nog één hop uit te sluiten en ook de toe te voegen hoeveelheid te bepalen. De twee overgebleven proefbrouwsels werden voorgesteld aan 450 bierkenners die mee bepaalden welke hopvariëteit uiteindelijk werd gebruikt
voor de Hopus Primeur.
Voor de toevoeging van deze zorgvuldig geselecteerde hop bij de vers gegiste Hopus voerden we een extra handeling uit in het brouwproces, nl. Dry Hopping. Hierbij dringen de aromas geleidelijk aan in het koude bier, met behoud van al de versheid die we herkennen aan de parfums van citrus en exotisch fruit, de kenmerken van de geselecteerde hop. Trouw blijvend aan ons brouwproces maakten wij ook hier geen gebruik van filtering tussen de Dry Hopping en het eindproduct. Dit geeft ons de bijkomende garantie dat de verkregen aromas zoveel mogelijk worden behouden. Dit verklaart waarom Hopus Primeur, net zoals de andere bieren van de Brouwerij Lefebvre, een troebele schijn kan vertonen indien het koud en zonder de restgisten wordt geserveerd. Het brouwproces beëindigen doen we met de traditionele hergisting in de typische beugelfles. Op die manier bekomen we een bier met de juiste verzadiging, ideaal om de verkregen parfums vrij te geven. Hierdoor ontstaat een fris bier met complexe karakteristieken en een sterke blijvende bitterheid.
De Hopus Primeur zal beschikbaar zijn vanaf 21 maart, het begin van de lente, tot 30 juni of tot uitputting van de voorraad. Om ten volle te genieten van de Primeur bevelen wij aan deze jong te drinken, dit garandeert intense en pure aromas. Door zijn smaakeigenschappen is het een ideaal bier om te degusteren tijdens de lente.
De brouwerij Lefebvre, gesticht in 1876 door Jules Lefebvre, is gelegen in de vallei van de Zenne in Quenast, Waals Brabant. Eertijds gebeurde de distributie van het bier enkel lokaal, in de cafés gelegen rond de steengroeve van Quenast die in die tijd ongeveer 4.000 steenkapers tewerkstelde. Door de jaren heen groeide het familiebedrijf uit tot een gedegen speler op de markt van vooral de speciaal bieren. Zes generaties volgden elkaar reeds op en telkens bleven ze trouw aan de traditie en ondernemingszin. Vandaag exporteren wij ongeveer 80% van het geproduceerde volume en blijft het totaal volume groeien.
De brouwerij Lefebvre biedt een compleet gamma aan speciaal bieren (Hopus, Barbãr, Barbãr Bok, Moeder Overste), abdijbieren (Floreffe Blond, Floreffe Bruin, Floreffe Triple et Floreffe Prima Melior), fruitbieren (Newton, Belgian Kriek, Belgian Pêches, Belgian Framboises) en enkele lichtere bieren (Blanche de Bruxelles, Saison 1900 et Manneken Pils).
Thomas Cook Travel Shop & Gigatour worden samen grootste reisbureauketen van België!
De reisbureaugroepen Thomas Cook Travel Shops en Gigatour slaan de handen in elkaar en zullen voortaan onder 1 dak opereren. Hiervoor gaan beide organisaties een belangrijk partnership aan. Thomas Cook Travel Shop treedt ook in het bestuur van Gigatour.
De reisbureauketens Gigatour en Thomas Cook Travel Shop slaan in België de handen in elkaar en vormen voortaan één van Belgiës belangrijkste organisaties op dat niveau. Omzetmatig wordt Thomas Cook Travel Shop - Gigatour de grootste reisbureauketen in België. Thomas Cook Travel Shop en Gigatour zijn overtuigd dat beide organisaties samen een nog sterker consortium zullen vormen en de klant in de toekomst nog beter zullen kunnen dienen en bereiken door samen één te worden.
Philippe Hagelstein: Dankzij deze sterke samenwerking met Thomas Cook Travel Shop en het lidmaatschap in Gigatour zullen de bestaande Gigatour kantoren genieten van de sterke voordelen die touroperator Thomas Cook en zijn reisbureaus bieden.
Anderzijds geloven we in de naamsbekendheid van Gigatour in Franstalig België, en zien we heel wat voordelen in een vergevorderde samenwerking, stelt Alain Brossé, sales director bij Thomas Cook Belgium.
Concreet behouden de TCTS kantoren hun naam én krijgt Thomas Cook in de bestaande Gigatour kantoren een vergevorderde visibiliteit. Alle distributie- en marketingacties van Thomas Cook Travel Shop en Gigatour zullen voortaan ook onder de gezamenlijke koepelgebeuren. In totaal telt de nieuwe organisatie 186 kantoren in België.
PAASVAKANTIE OF VOORJAARSBREAK IN MONTAGNE ALTERNATIVE !
De lentemaanden komen er aan met paasvakantie, verlengde weekends en voorjaarsvakanties. Ben je op zoek naar een reisbestemming om die mooiste tijd van het jaar in te vullen dan is het Zwitserse MONTAGNE ALTERNATIVE een uitstekende keuze!
Droom je van een rustige, unieke shortbreak vakantie midden de pracht van de Alpen en wil je als extraatje genieten van een luxueus verblijf dan kies je voor Montagne Alternative. Het dorpje Commeire ligt in het kanton Valais, niet zo ver van Genève, handig voor wie met vliegtuig reist (goedkoop met Brussels Airlines en Easyjet + autohuur of trein). Ook met de auto kom je er makkelijk en snel. Commeire was nog niet zo lang geleden een actief boerendorp maar is nu een reisbestemming die je zonder overdrijven als een geheimtip kunt bestempelen. De oude Valaisiaanse huizen zijn met duurzame materialen prachtig gerestaureerd. Het resultaat is een hotel enig in zijn soort met alle moderne comfort.
Sublieme natuur Luxe - Exploratiemogelijkheden
In Montagne Alternative kan men de lente en het voorjaar op een fantastische, intense manier beleven. Eenmaal de sneeuw van de bergflanken verdwenen is het alsof de natuur ontploft, in geen tijd zijn de Alpenweiden getooid met een indrukwekkende bloemenpracht. Zo kun je in de lentemaanden wandelen door uitgestrekte velden met tienduizenden krokussen. Aan wandelpaden geen gebrek want rond Montagne Alternative is er een uitgebreid netwerk van bewegwijzerde wandelroutes en ook voor fietsers/mountainbikers zijn er tal van mogelijkheden.
Na elke tocht geniet je verder in Montagne Alternative. Het luxe hotel heeft in totaal 16 kamers, verdeeld over vijf woningen. Het is daar dus allesbehalve druk en wie in groep reist kan ook een volledige woning huren en zelfs het volledige dorp. Via www.montagne-alternative.com krijg je een goed beeld van de pracht en de luxe van het hotel en van de kamerverdeling per woning.
Gasten kunnen zich ook inschrijven voor ateliers zoals yoga en koken en er worden diverse massagebehandelingen aangeboden. In Montagne Alternative beleef je tijdens de paasvakantie en voorjaarsweekends de short break waarvan je al lang droomt. Speciale aanbieding 3 nachten package in april, mei, juni.
Thailand is een geliefde toeristische bestemming. Het komt door de exotische sfeer en omdat er ontzettend veel te zien en te beleven is. Denk maar aan het Thaise Nieuwjaar in de maand april. Dat feest moet je minstens één keer in je leven meemaken, omdat het zo uitbundig wordt gevierd, met zeer veel water, en omdat gans Thailand dan feestelijk op zijn kop staat!
Songkran, zo heet het Thaise Nieuwjaar, vindt plaats op 13, 14 en 15 april. De naam Songkran komt uit het Sanskriet en betekent verplaatsen waarbij verwezen wordt naar de zon die van positie verandert. Aanvankelijk was Songkran vooral een religieus feest maar in het moderne Thailand is het ook een wereldlijk gebeuren, een gigantische happening waaraan jong en oud deelnemen.
Toeristen die met Songkran in Thailand verblijven of er speciaal voor naartoe reizen leren zeer veel over de Thaise cultuur en zullen aan die feestdagen onnoembaar veel plezier beleven. Het meest kenmerkende van Songkran is het kwistig gooien met water naar elkaar. Langs de weg staan families met emmers water, tuinslangen, waterpistolen om voorbijgangers nat te maken. Anderen rijden rond met een pick-up of een vrachtwagen met grote tonnen water waarbij ook iedereen wordt nat gegooid. Nog anderen mengen een soort kalkpoeder Din Saw Phong met water en smeren dat in het gezicht van voorbijgangers, ook van de toeristen.
Thailand heeft indrukwekkende boeddhistische tempels die je beslist moet bezoeken tijdens Songkran. In Bangkok bijvoorbeeld waar je in Wat Phra Kaeo, Wat Pho, Wat Saket en in andere tempels ziet hoe naar aanleiding van het Thaise Nieuwjaar de boeddhas door de monniken worden gewassen om een goede rijstoogst af te smeken. Overal in het land zie je bijzondere rituelen die niet zelden een godsdienstige betekenis hebben. Er worden vogels en vissen vrijgelaten als symbool van komend geluk. Uit respect voor de ouderen wordt water over hun handpalmen gegoten. Kortom, tijdens de feestdagen van Songkran maak je op een heel bijzondere en unieke manier kennis met Thailand.
In alle grote steden is er een driedaags Songkran Festival. Dat van Chiang Mai, in het noorden van het land, is bijzonder populair. Er gaan processies door de stad waarin zelfs de olifanten water spuiten, er wordt een Miss Songkran gekozen en naarmate de uren verstrijken wordt er alsmaar meer water gegoten. Niet alleen in het noorden wordt gefeest maar bijvoorbeeld ook op het strand in het zuidelijke Phuket. In zowat iedere toeristische plaats is er ook Songkran feest zoals in Sukhothai, Phitsanulok en Nakhon Phanom aan de Mekong. Er zijn volksspelen en op grote markten met tientallen eetstalletjes kun je het beste van de Thaise keuken proeven.
Toeristen opgelet! Doe met Songkran niet je mooiste pak aan, stop je camera en andere waardevolle zaken in een plastiek tas, gooi altijd met zuiver water want het is een religieus ritueel, toon in alles wat je doet respect voor de Thai en hun cultuur.
Thailand, feesten en tradities
Bekijk de feestkalender van Thailand en je stelt vast dat er het ganse jaar, verspreid over alle regios van het land, boeiende feestelijke evenementen zijn die je als reiziger best in je programma opneemt, niet alleen voor de fun maar omdat die feesten je zoveel leren over de Thaise eigenheid en cultuur. Op 30 juli wordt Asalha Puja gevierd. Het is de dag van de volle maan in de achtste maand van dehindoe kalender. Op 17 november is het Loi Krathong, het feest van het licht. Op deze en nog vele andere momenten van de traditionele feestkalender worden prachtige festivals georganiseerd die je vakantie in Thailand en grote meerwaarde geven.
Ik heb mijn wagen volgeladen vol met Corsicaanse specialiteiten!
Als er één eiland is in de Middellandse Zee dat de naam toeristische allrounder verdient dan is het wel Corsica. Van de natuurpracht en de culturele rijkdom van lIle de Beauté wisten we al maar dat het eiland daarenboven uitmunt in eerlijke gastronomische producten is misschien minder geweten.
Met SNCM, ferryspecialist op Corsica, kun je van al dat lekkers maximaal profiteren al was het maar omdat je je wagen kunt volstouwen met zoveel Corsicaanse lekkernijen als je maar wilt zonder beperkingen op gewicht of vloeistoffen. En ook aan boord heeft SNCM de menus een Corsicaans tintje gegeven
Corsicaanse gastronomie aan boord
Aan boord van de SNCM ferries kun je reeds de Corsicaanse gerechten proeven, een voorsmaakje van wat je tijdens je reis in tal van leuke eethuisjes en marktjes zal ervaren. Hoe kom je beter in de vakantiestemming door gedurende je overtocht Corsicaanse specialiteiten te degusteren. Bijvoorbeeld middels het Menu Corse te verkrijgen in zowel het restaurant Les Saveurs du sud vanaf 22,50, het self-service restaurant vanaf 18,50 of de Bar vanaf 5. Indien je die maaltijden meteen bij de reservatie van je reis boekt, geniet je ook nog eens van een korting.
Een reis naar Corsica is makkelijk geregeld. Via de Franse autoroutes raak je snel in Marseille, Toulon of Nice van waar talloze ferryboten van SNCM uitvaren richting diverse havens op Corsica. Als je tijdig kan boeken reis je goedkoper, dankzij de Prima Corsa formule van SNCM waarbij je tot -55% korting kan opstrijken en zo dus meer vakantiebudget overhoudt. Bij Via Corsa Reizen, een partner van SNCM, kan je terecht voor de reservatie van zowat elk type vakantie op Corsica. Dat is handig want dankzij de combinatie SNCM-Via Corsa Reizen is in één klap je transport en je verblijf geregeld.
Gastronomie op het eiland
Puur genieten, echt vakantie beleven, dat doe je op de talloze levendige voedingsmarkten die in zowat ieder Corsicaans dorp worden gehouden. De marktkramers hebben producten uit eigen regio mee, zelfs de oogst uit hun eigen moestuin. Er is een overaanbod aan kruiden, charcuterie (coppa en figatellu), geiten- of schapenkazen, honing, kastanjemeel, vijgen, olijfolie van de Festa de lOliuNovu en tal van andere producten die lang bewaren en die je terug thuis doen herinneren aan die heerlijke vakantie op Corsica maar waar je uiteraard ook van geniet op je vakantieadres zelf. Ook niet te vergeten is dat LIle de Beauté bekend staat om zijn wijnen, bijvoorbeeld uit de Propriano streek. Die smaakvolle drank kun je kopen bij de wijnboer zelf of op een van de vele markten.
Het Maritiem Atelier : een succesvol initiatief tegen de stroom in !
De vzw Maritiem Atelier, welke vorig jaar werd opgericht met als doel boten te bouwen en te renoveren om ze ter beschikking te stellen van jeugdorganisaties, heeft tijdens haar eerste werkingsjaar meer dan 600 man-dagen zeilplezier kunnen schenken aan minder gegoede jongeren.
Het werkingsprincipe van de vereniging is eenvoudig: ze stelt haar boten gratis ter beschikking van de jongeren; in tegenprestatie komen ze een handje helpen voor het onderhoud van de boten en stellen ze wat van hun vrije tijd ter beschikking als skipper voor andere jongeren.
Het idee werd ontwikkeld door Nicolas Joschko, een zeilvijftiger die reeds lang begaan is met zeilen, scheepsbouw en sociale actie. Vaststellend dat jongeren geen toegang hebben tot het zeilen met zeiljachten en dat anderzijds dergelijke boten met mos begroeid in de achterhavens liggen te slapen, stichtte hij het Maritiem Atelier met 7 andere zeilvijftigers met de doelbewuste wil minder gegoede jongeren toe te laten zich te ontplooien rond een verantwoord nautisch project.
Als je een boot kan beheren, dan kan je ook je leven beheren verklaart de enthousiaste voorzitter van het Maritem Atelier. Je moet leren je reisproject voor te bereiden, in team leren werken, anticiperen, verantwoorde beslissingen nemen, projecten hebben en ze verwezenlijken, en vooral : leren om op hun beurt tijd en energie te schenken aan andere en minder gelukkige jongeren. We zijn vorig jaar beginnen werken met de verschillende Brusselse Sea Scouts eenheden, gelet op het feit dat deze reeds over zeilervaring beschikken en ze een cultuur van delen en beschikbaarheid hebben. Zodra ze het hanteren van de boten onder de knie hadden, hebben ze deelgenomen aan activiteiten die gericht waren naar jongeren uit de sociale woonwijken. De volgende stap is Kinderen van de Rechter mee in de bemanningen te integreren en wij hopen vanaf 2015 over gebrevetteerde skippers uit hun midden te kunnen beschikken, die op hun beurt minder gegoede jongeren toegang zullen geven tot het zeilen. Het doel is dus een opwaartse spiraal te hebben, welke de jongeren zelf ontwikkelen en versterken.
Sinds het opstarten van het initiatief kon de vereniging rekenen op de actieve steun van de Haven van Brussel, de BRYC, het Hoofdstedelijk Gewest en eigenaars van boten. Naast de twee boten die ter beschikking werden gesteld kreeg de vereniging een Zodiac, een zeiljacht van 7m50 en meer recent, een zeewaardig zeiljacht van 10m, dat reeds een decennium lang op de kade lag te slapen. Telkens worden de jongeren actief betrokken bij de vernieuwingswerken van de boten waarmee ze zelf zullen varen. Een ander project dat de vzw op stapel zette is de bouw van een 11m60 lange houten Bantry Bay Yawl, voorzien voor een bemanning van 13 man.
Alle hens aan dek, licht de ankers en behouden vaart !
Kaasliefhebbers opgelet! Zet met rode stip deze uitstap in je agenda, want vanaf 5 april kan je weer elke vrijdag naar de traditionele kaasmarkt in Alkmaar. Een belevenis op zich, met kaas boren, proeven, onderhandelen met handjeklap, wegen en kaasdragers die met een berrie uit de maat lopen. In de hoofdrol de enige echte Noord-Hollandse Gouda met het Rode Zegel, een karaktervolle kaas van de weidemelk van zwartbonte koeien. Say cheese!
Noord-Hollandse Gouda, kaas met een verhaal
De echte kaasmeesters wonen in Noord-Holland, waar sinds de 15e eeuw met veel liefde en gevoel voor vakmanschap kaas gemaakt wordt. De enige echte Noord-Hollandse Gouda, erkend door de Europese Unie, herken je aan het Rode Zegel. Deze karaktervolle kaas wordt vandaag nog altijd natuurlijk gerijpt op houten planken, volgens de oorspronkelijke receptuur.
Noord-Hollandse Gouda smaakt lekker romig en natuurlijk zilt. Deze kaas van Jong tot Overjarig is dan ook voor 100% gemaakt van weidemelk, opgehaald bij boeren die zorg dragen voor dier en natuur. De zwartbonte Holsteinkoeien staan van voorjaar tot najaar minstens 120 dagen, minimaal 6 uur per dag, in de weide. En dat vertaalt zich naar een unieke melk en een unieke smaak. Net zoals topwijn een speciaal keurmerk krijgt, herken je de enige echte Noord-Hollandse Gouda aan het geregistreerde Rode Zegel.
Op de kaasmarkt in Alkmaar goed voor 2.200 kaaswielen of 30 ton kaas kom je alles te weten over deze kaas met een verhaal. Duizenden bezoekers vanuit de hele wereld komen speciaal naar Alkmaar voor dit plein vol kaas en sjouwende kaasdragers. Het is dan ook een belevenis op zich. Keurmeesters bekloppen de kaas en halen er met een speciale kaasboor stukjes uit. De kaas wordt tussen de vingers verkruimeld: om te ruiken, te proeven en de verhouding tussen smaak, vet- en vochtgehalte te beoordelen. Het onderhandelen over een partij kaas gebeurt nog altijd via handjeklap. Zodra de koop is gesloten en de kaas is gewogen, dragen de kaasdragers de kazen de markt over. Het lopen met een berrie, al snel 130 kg, is een hele kunst. De kaasdragers hebben daarvoor een speciale dribbel uitgevonden, een loopritme uit de maat om de berrie zo stil mogelijk te houden.
De Kaasmarkt Alkmaar (Waagplein) start vanaf 5 april en loopt tot en met 30 augustus 2013, elke vrijdag van 10 tot 12.30 uur.
Amsterdam Airport Schiphol heeft een nieuwe digitale dienst gelanceerd: Uitzwaaien. Met de service kan men van achter de webcam vrienden uitzwaaien die op reis gaan.
Ook andere vrienden worden vervolgens uitgenodigd om mee te zwaaien. De vertrekker ontvangt vlak voor vertrek, als hij/zij op Schiphol aankomt, een filmpje met alle zwaaiers op zn smartphone. Bovendien ziet de gelukkige ook nog eens al zn vrienden zwaaien op grote schermen en aan de gate op de luchthaven. De dienst is te vinden via www.schiphol.nl/uitzwaaien of via de facebook pagina van Schiphol.
Het Passagiers Marketing team van Schiphol heeft deze campagne samen met het Nederlandse marketingbureau FHV BBDO ontwikkeld. En aangezien het aantal Belgische reizigers die vertrekken vanuit Amsterdam Airport Schiphol jaarlijks aangroeit, nodigen zij ook Belgische vrienden uit om gebruik te maken van de dienst. Wij gebruiken graag de nieuwe mogelijkheden op digitaal gebied om onze reizigers een aangename reis te bezorgen. Met deze Uitzwaai-dienst willen we de reizigers een feel good moment bezorgen vlak voor vertrek. aldus Annemiek Holkeboer, Marketing Communicatie Manager.
Port is soms meer dan zomaar port. Naast de ruby, tawny, LBV en Vintage die de verschillende porthuizen in Portugal maken, is er The Tawny, van Grahams. Een bijzondere Reserve port, die je koel kunt drinken.
Het druist misschien helemaal in tegen de bekende port etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny en dan rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo maar de nieuwe zomerse trend kunnen worden. Geen bubbelende Prosecco of zoete rosé, maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze port is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurtegraad en zachte tannines. Deze port heeft 7 à 9 jaren op speciale houten vaten gerijpt! Op de Quinta dos Malvedos, waar deze port vandaan komt, serveren ze The Tawny in de zomermaanden altijd gekoeld na de lunch of diner.
EEN BIJZONDERE CREATIE VAN PETER SYMINGTON
The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken, met een mooie balans tussen fruit en hout, zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny ports). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny port die dus alleen door Grahams wordt gemaakt, en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor hen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden, maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.
Grahams is een van de grote merken in port en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.
Consumentenadviesprijs van Grahams The Tawny Reserve is 15,95
De voorbije winter hebben we met z'n allen lichaamsonvriendelijke stoffen opgestapeld. Hoog tijd om te herbronnen en onze body weer te ontgiften: het Logis-netwerk van hoteliers-restaurateurs pakt uit met een gevarieerde waaier van voorjaarsbestemmingen: ideaal om er eens uit te zijn en te ontspannen. Massage, sauna, bodycare, Welkom in DetoxoLogis!
Nu het grauwe en grijze weer stilaan verdwijnt, is het belangrijk om onszelf te verwennen met enkele momenten van wellness zodat ons organisme klaar is om totaal ontspannen en opgeknapt de lente tegemoet te gaan. De Logis zijn uw ideale partner om uw topvorm terug te vinden: uitgelezen adressen waar bezoekers genieten van een welverdiende en verkwikkende pauze.
"Ons lichaam heeft de neiging om in de winter op waakvlam te draaien en daardoor allerlei toxische stoffen vast te houden die onze energie lijken weg te vreten. Een ontgiftingskuur is dus ideaal om onze body te prikkelen", verduidelijkt Michel Son, voorzitter van Les Logis België. "Onze vestigingen combineren een kleine structuur en een knusse wellnessruimte tot een echte oase van rust; onze gasten komen er weer helemaal tot zichzelf. Dit is dé basis voor een verkwikkend herstel."
Hotel Glenmore ligt ideaal, dicht bij de zee en dicht bij het centrum van Oostende. U ontdekt er de weldaden van gelaatsverzorging, een algenpakking of een hotstone massage. Sauna, jacuzzi, hammam, alle ingrediënten zijn verenigd om te genieten van unieke ontspannings- en comfortmomenten.
In het hartje van het Luxemburgse "Klein Zwitserland" presenteert Hotel Dimmer massages met warme chocolade of essentiële oliën voor een absoluut ontspannend pauzemoment. Ideaal om even wég te zijn en alle zintuigen opnieuw scherp te stellen!
Hostellerie de La Claire Fontaine in La Roche-en-Ardenne verwelkomt u in een groen stukje paradijs, ideaal voor verademing ... De privésauna vlak bij het terras biedt momenten van rust en sereniteit. Bezoekers genieten er van de weldadige warmte van de sauna en van de louterende Ardense lucht, terwijl ze nippen aan een verfrissing.
In het charmante stadje St. Vith, is Hotel Pip Margraff het adres voor gasten die op zoek zijn naar relaxatie: het hotel beschikt over een complete infrastructuur om de dagelijkse ratrace even te vergeten.
Een sfeer van rust en welbehagen vindt u in hotel Bütgenbacher Hof in Bütgenbach (Oostkantons). Het nieuwe zwembad met bubbelbad, de infraroodcabine, de hydrojetmassagebank en het fitnesscenter bieden de gasten de gelegenheid om te onthaasten en weer tot rust te komen.
Pride of Canterbury opnieuw in de vaart na upgrading
Na zes weken uit de vaart genomen te zijn voor een grondige upgrading van een aantal gemeenschappelijke gedeelten, maakt de Pride of Canterbury opnieuw deel uit van de P&O Ferries vloot van 5 super ferrys die actief zijn tussen Calais en Dover.
De recent op het Kanaal in de vaart gebrachte zusterschepen Spirit of Britain (2011) en Spirit of France (2012) oogstten sindsdien dergelijke bijval dat hun voorzieningen als inspirerend voorbeeld dienden voor de herinrichting van de Pride of Canterbury.
Deze vernieuwde ferry beschikt nu met The Brasserie over een restaurant met bediening. Er staat een compleet nieuwe hoofdbar en ook de family lounge is helemaal gerestyled. Bovendien werd het shoppingconcept van de Spirit of Britain en de Spirit of France toegepast op de infrastructuur van de Pride of Canterbury. Hetzelfde gebeurde met de faciliteiten voor vrachtwagenchauffeurs.
De hele operatie heeft 2,88 miljoen euro gekost. Simon Johnson, director passenger services P&O Ferries: Het design van de nieuwe superferries werd dermate vooraf bestudeerd en de feedback van het publiek was dermate positief, dat wij de sleutelelementen hiervan nu ook incorporeren in andere ferrys. Ongetwijfeld zullen de passagiers de verschillen in menu opties in de restaurants en in aanbod in de winkels aan boord heel goed merken.
P&O Ferries onderhoudt elke dag 23 overtochten enkele reis tussen Calais en Doveren vervoerde op deze route ruim 9 miljoen passagiers in 2012. Een ticket met auto en maximum 9 personen aan boord kan al vanaf 47 per enkele reis.
Rijke eetcultuur met foodfestivals, wijnroutes en haute cuisine
Niet alleen voor de 12 werelderfgoederen van UNESCO, maar ook voor de gastronomie ga je naar Tsjechië. Geniet van haute cuisine in Praag of probeer een vers gebrouwen streekbiertje met traditionele goulash in Pilsen. Fietsliefhebbers fietsen langs de rijke wijnakkers en maken kennis met de grootste en oudste wijnkelders van Zuid-Moravië.
De Tsjechische keuken is een samensmelting van tradities en culturen. Je vindt veel invloeden uit de Hongaarse, Poolse en Duitse keuken terug in authentieke recepten. Fijnproevers maken kennis met de Tsjechische keuken via CzechSpecials, een initiatief van het verkeersbureau van Tsjechië. Op deze website vind je de beste restaurants en maak je kennis met de voornaamste streekgerechten.
De Tsjechische hoofdstad richt zich steeds meer op bezoekers met een voorliefde voor gastronomie. Dit voorjaar organiseert Praag diverse culinaire festivals waar je kennis maakt met de moderne én de traditionele Tsjechische keuken. Jaarlijks terugkerend is het Praagse Restaurant Festival waar gasten voor een prikkie bij een luxe restaurant eten. In mei organiseert de hoofdstad het Praagse Food Festival. Tijdens dit festijn kun je niet alleen genieten van Tsjechische gerechten maar ook maaltijden uit de Franse en de Aziatische keuken. Praag kent uiteraard ook haute cuisine. Restaurants La Degustation Bohême Bourgeoise en Alcron werden vorig jaar voor het eerst beloond met een Michelinster.
Zowel in Bohemen als in Moravië worden al eeuwenlang wijnen geproduceerd. Zuid-Moravië is de streek van historische stadjes, authentieke dorpjes en een zeer uitgebreide wijncultuur. Populaire wijngebieden zijn Mikoluv en Znojmo, waar met name witte wijnen zoals Gruner Veltliner, Rijn Riesling, Pálava, Sauvignon Blanc en Muller Thurgau populair zijn. In deze Tsjechische variant van Toscane zijn ontzettend veel wijnroutes die je per fiets kunt ontdekken: de Brno wijnroute (130 km), de Mikulov wijnroute (55 km) en de Greenway wijnroute (425 km in totaal) die zich uitstrekt van Praag tot Wenen. Deze route doet ruim 70 wijnstadjes aan. Zuid-Moravië is gezegend met prachtige natuur en heeft zelfs een UNESCO monument: het schilderachtige landschap Lednice-Valtice op de grens met Oostenrijk.
Met ruim 170 duizend inwoners is Pilsen de vierde grootste stad van Tsjechië. Zeg je Pilsen (Plzen in het Tsjechisch), dan zeg je bier. Toeristen vanuit de hele wereld komen naar de hoofdstad van de regio om het bekende Pilsner Urquell bier te proeven. In augustus wordt er een grootschalig Pilsner Bier Fest georganiseerd. Wie niet van bier houdt, kan zich tegoed doen aan alcoholvrije drankjes, zoals limonades op basis van het zuivere water uit de bossen van umava. De Pilsener keuken heeft haar eigen streekgerechten zoals forel en goulash, op smaak gebracht met biersauzen en geserveerd met hluchec (aardappelkoekjes).
Delacre krijgt een nieuw gezicht. In 2013 moderniseert de koekjesfabriek, die ruim 120 jaar geleden door Charles Delacre werd gesticht, haar imago. Terwijl het trouw blijft aan de erfenis van zijn oprichter, verrijkt het Huis Delacre zijn assortiment met maar liefst drie nieuwe creaties en hult het twee van zijn overheerlijke klassiekers in een nieuw jasje.
Een trio van toekomstige beroemdheden
Sinds 1891 brengt Delacre tijdloze lekkernijen op de markt die eindeloos gesmaakt worden door klein en groot. Ditmaal wendde Delacre zijn mix van expertise en authentieke recepten aan om enkele unieke creaties in verschillende smaken en vormen uit te werken.
Drie nieuwe koekjes maken voortaan deel uit van de bekende Tea Time-dozen, die in de loop van de jaren het gevierde embleem van het merk geworden zijn. Ontdek de nieuwe Maltao, Tango en Bélize: heerlijk krokant en onweerstaanbaar lekker!
De nieuwe Maltao is een rond, knapperig koekje met een heerlijke smaak van mout en karamel, overgoten met melkchocolade en bestrooid met pure chocoladevlokken. Laat je je verleiden door de rechthoekige Tango? Maak kennis met een onweerstaanbare lekkernij. Een hemels evenwicht tussen een koekje van zanddeeg en een bedje van melkchocolade met een verrukkelijke cacao- en amandelsmaak. Scrunch!
Benieuwd naar de nieuwe Bélize? Dit koekje draagt letterlijk de zegel van het Huis Delacre. Een fijn, goudomrand koekje met een verleidelijk laagje melkchocolade en een hemels fijne botersmaak. Wauw!
en een bejubeld duo!
In zijn eindeloze zoektocht naar het volmaakte koekje zet het Huis Delacre twee van zijn geliefde klassiekers opnieuw in de schijnwerpers: de Dôme Truffé en de Obsession. De Dôme Truffé is knapperig, heeft een intense smeuïge vulling van pure chocolade en is overgoten met smeuïge karamel. De Obsession is een fijn koekje met een verrukkelijk laagje van intens pure chocolade.
Maltao, onweerstaanbaar...
Terwijl de nieuwe Tango en Bélize deel uitmaken van het beroemde Tea Time-assortiment, is de nieuwe Maltao apart verkrijgbaar in een verpakking van 115 g (richtprijs: 1,89).
Brazil, een zalig zacht zandkoekje...
Ook de Brazil het heerlijk fijne zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade is afzonderlijk verkrijgbaar in een verpakking van 140 g (richtprijs: 1,89). Twee onweerstaanbare nieuwigheden om met iedereen te delen... of om lekker voor jezelf te houden!
Het Belgische Huis Delacre moderniseert zijn imago op een erg geraffineerde manier. Het nieuwe logo is eigentijds en levendig. De ronde vormen doen meteen denken aan een greep uit het assortiment Delacrekoekjes en knallen letterlijk als vuurwerk uit hun doos. Voortaan zijn de koekjes te verkrijgen in beige en goudkleurige verpakkingen, die doen denken aan heerlijk krokante boterkoekjes, vers uit de oven. Ook het nieuwe design van het lettertype versterkt de moderne identiteit van het merk. En de vermelding van het oprichtingsjaar legt de nadruk op de authenticiteit, de knowhow en de erfenis van het merk.
Voor Gunther Deckers, Marketing Manager bij Delacre, drukt het nieuwe logo meer dan ooit het plezier uit, dat een Delacrekoekje te bieden heeft: « Met plezier kijken mensen uit naar dat moment van lekkernij of ze nu alleen van onze koekjes genieten of ze delen met familie of vrienden. Het merk Delacre is onlosmakelijk verbonden met die dagelijkse, kleine lekkernijen. Dat heeft zich voor ons ook vertaald in onze nieuwe slogan: Geniet van de leuke momenten met Delacre. »
Het Huis Delacre is opgericht in 1891 door Charles Delacre en vereeuwigt al meer dan 120 jaar traditionele recepten en artisanale knowhow. Het Huis Delacre is benoemd tot Gebrevetteerde Hofleverancier en heeft een plaatsje als Belgische ster veroverd in de harten van alle lekkerbekken. Iconische Delacrekoekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette, de Matadi en de Biarritz maken deel uit van de alom bekende Tea Time-collectie. Die bevatten een assortiment van maar liefst 16 verschillende koekjes en geven het merk een gerenommeerde positie.
Daarnaast opende Delacre een exclusieve koekjeswinkel in hartje Brussel. Daar stelt het merk originele lekkernijen voor, die ter plaatse in een warme en authentieke sfeer door de meester-patissier gebakken worden
Surfen op vijfsterrenniveau tijdens speciale surfweken met profs
Midden in het kloppende hart van het surfersparadijs Sagres, ligt het Portugese vijfsterrenresort Martinhal Beach Resort & Hotel. Surfers vanuit de hele wereld komen naar Sagres om de golven te trotseren. Het resort met 37 hotelkamers, luxe vakantiehuisjes en villas vormt de uitvalsbasis voor wie de golven graag van dichtbij wil meemaken. Wie uitgeraasd is kan op vijfsterrenniveau relaxen in de SPA, zwembaden, pilates of yoga doen op het strand en genieten van de gezonde lokale keuken van de Algarve.
Martinhal Beach Resort & Hotel ligt in het nationaal natuurpark Costa Vicentina vlakbij het dorpje Sagres: het meest zuidwestelijke puntje van de Algarve en het hele jaar door dé surfspot voor (professionele) surfers vanuit de hele wereld. Met 300 dagen zon per jaar en met ruim 22 stranden in de nabije omgeving is Martinhal Beach Resort & Hotel ook populair bij watersporters. 90% van alle dagen in het jaar zijn de golven sterk genoeg om te kunnen surfen. Twee keer per jaar organiseert Martinhal speciale surfweken die begeleid worden door beroemde surflegendes als drievoudig Portugees kampioen José Gregório. Professionele instructeurs geven beginnende surfers balans-training en leren alles over de veiligheid. Martinhal heeft een eigen baai (en strand) waar je naast golfsurfen ook kunt leren windsurfen of bodyboarden. Boards en wetsuits zijn eenvoudig te reserveren via de receptie van Martinhal.
Sagres is geliefd onder de surfers omdat de wind vanuit alle richtingen komt waardoor er steeds een offshore baai met een perfecte break te vinden is. De swells (deiningen) variëren: dit maakt het geschikt voor zowel beginners als gevorderde surfers. De meest bekende stranden in de buurt zijn Maretta, Beliche, Martinhal en Tonel.
Sagres wordt ook steeds beter bekend als één van de duikbestemmingen van Europa. Het water is het hele jaar door gemiddeld 16 °C. Onderwater heb je tussen de 8 15 meter (uit)zicht op diverse exotische vis- en plantsoorten. Duiklessen worden dagelijks door Martinhal verzorgd, voorzien van de bijbehorende materialen. Wie liever uit het water blijft kan ontspannen in de SPA en de zwembaden. Of doe yoga of pilates op het strand. In de restaurants van Martinhal maak je kennis met de lokale keuken van de Algarve.
IDILLYUM - Een natuurlijk & zeldzaam genoegen met een laag caffeine gehalte !
Een chocolade aroma met karamel nuances, een perfecte balans tussen zure en zoete ondertonen en een natuurlijk laag cafeïne gehalte; dit zijn de karakteristieken van Idillyum. De eerste mono origine koffie van en door illy. Deze Arabica Bourbon koffie (Coffea Arabica Laurina) wordt gecultiveerd in El Salvador en is het resultaat van meer dan twintig jaar onderzoek.
De ontwikkeling van Idillyum begon in Brazilië, echter na tegenvallende resultaten werd de productie naar ElSalvadorverplaatst.Devulkanischegrond,rijkevegetatieenhetgroeieninnatuurlijke schaduw bleken de juiste ingrediënten voor deze kwaliteitskoffie. In 1999 begon illy daarom een samenwerking met een lokale teler. Samen werd gezocht naar de ideale dichtheid van de koffieplanten op het veld en de perfecte snoeitechnieken. Het resultaat is een exclusieve koffie met een natuurlijk laag cafeïne gehalte. De oogst is nu gelimiteerd verkrijgbaar als capsules voor illys Iperespresso Systeem.
De prijs van Idillyum is 10,29 per blik à 21 capsules en is exclusief verkrijgbaar op shop.illy.com.
Dit is de 4de single origin die illy introduceert in België & Luxemburg. De 3 andere single origin arabicas van illy hebben elk hun eigen karakter en kosten 9,45 per blik à 21 capsules.
Of je er nu alleen, met twee, met de hele familie of met al je vrienden van geniet: een Delacrekoekje maakt deel uit van de kleine pleziertjes des levens. In het ruime assortiment van Delacre kan iedereen een stukje puur geluk naar eigen smaak vinden. En omdat geluk in de kleine dingen zit, maakt Delacre het leven elke dag een beetje mooier. Geniet van de leuke momenten met Delacre!
Ontdek de geschiedenis van het Huis Delacre. Een verhaal over meer dan 120 jaar passie voor de creatie van unieke patisseriekoekjes, die jong en oud bekoren. In de Rue Montagne de la Cour in Brussel, dichtbij het Koninklijk Paleis, opende apotheker Charles Delacre (°1826), zijn eerste farmacie.
Chocolade werd in die eeuw vooral voorgeschreven als oppepper of geneesmiddel. Beetje bij beetje veroverde het cacaoproduct echter de harten van vele zoetekauwen, waaronder ook dat van Charles Delacre. De apotheker opende al gauw een tweede zaak op de Rue de La Madeleine, dicht bij de Grand Place. Daar vestigde hij een chocolaterie, die al snel een groot succes bleek.
Om te kunnen meedraaien met het ongekende succes van zijn nieuwe zaak verhuisde Charles Delacre zijn onderneming in 1872 naar een grotere vestiging in Elsene. Een jaar later tilde hij de chocolaterie naar een nog hoger niveau en liet hij de eerste merknamen registreren. Vanaf dan was de Chocolat Delacre officieel eigendom van Charles Delacre, net zoals de Chocolat Roi et Reine (met koning Leopold II en koningin Marie-Henriette op de verpakking), de Chocolat Duchesse, de Chocolat des Navigateur en de Chocolat Vénitien.
Omdat er regelmatig leden van de koninklijke familie op de dozen van Delacre verschenen, kreeg Charles Delacre in 1879 de titel van Hofleverancier. Die prestigieuze titel is vandaag nog steeds te zien op de Delacreverpakkingen.
Al gauw was ook de fabriek in Elsene te klein om aan de groeiende vraag te kunnen beantwoorden. In 1880 kwam Charles Delacre met de oplossing: een nieuwe fabriek in Vilvoorde. De nieuwe vestiging in Vilvoorde kende een gunstige groei, maar Charles Delacre mikte op meer. Als koekjesfabrikant bracht hij in 1891 het eerste Delacrekoekje uit, dat als Pacha Delacre in de winkels te vinden was.
In 1906 droeg Charles Delacre de fakkel definitief over aan zijn zoon, Pierre Delacre. Die besliste in 1945 om zich vanaf dan te richten op het maken van verfijnde patisseriekoekjes van de allerhoogste kwaliteit. Alle ingrediënten werden uiterst precies gedoseerd en de meesterbakkers gebruikten enkel nog de allerbeste, natuurlijke producten. Daaruit ontstond een nieuw assortiment verfijnde koekjes, zoals de Cigarettes Russes, de Suprêmes Sablés en de Biarritz.
De nieuwe koekjes vormden een waar succes. Europa liep helemaal warm voor Delacre (de koekjes werden en worden verkocht in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Zwitserland,...) en al gauw zwichtte ook Noord-Amerika voor de Belgische lekkernijen. De grote oversteek was mogelijk dankzij een samenwerking met Pepperidge Farm Inc, een lokale fabrikant van bakkerijmateriaal, die niet lang daarna overgenomen werd door de Amerikaanse groep Campbell Soup Inc. In 1998 werd Delacre opgekocht door de groep United Biscuits, die op dat moment ook andere merken onder haar hoede had, zoals Mc Vities, Sultana, Verkade en BN (Biscuiteries Nantaise).
Vandaag kan je in hartje Brussel de enige echte Delacre koekjeswinkel, waar authenticiteit en knowhow - twee waarden waar het merk prat op gaat - centraal staan, terugvinden. Voor Delacre is de winkel een stap terug in het verleden, want de zaak bevindt zich in dezelfde buurt als die waar het voor Charles Delacre en zijn allereerste chocolaterie destijds allemaal begon. Je kan er originele producten vinden, die enkel in de Delacrewinkel te koop zijn en die ter plaatse worden gemaakt door de meesterbanketbakker van Delacre. Bovendien kan je er ook je eigen assortiment samenstellen door je favoriete doos uit te kiezen.
Dit jaar vervoegen drie nieuwe, heerlijke varianten van smaken en sensaties het Delacre-assortiment. Ontdek met de nieuwe Maltao, de Tango en de Bélize een waar smaakgenot!
Voor echte lekkerbekken is de Maltao in een individuele doos te verkrijgen. Ook de Brazil - een heerlijk, fijn zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade - is vanaf nu verkrijgbaar in zijn eigen individuele verpakking! « Geniet van de leuke momenten met Delacre »
Na afgelopen wildseizoen Wild te zijn gegaan, presenteert SmoodS een nieuw menu geserveerd in allerlei potten en pannen, met gewaagde en unieke combinaties: oosterse ragout van risotto en merguez met een espuma van parmezaan of bijvoorbeeld lam met pruimen, geroosterde vijgen en gedroogd fruit (7u langzaam gegaard). Of iets dol als een funky Vlaamse stoofkarbonade met peer en speculaas. En hemelse desserten, zoals de tiramisu met Kahl·a koffielikeur.
Volgens Steve Jobs zijn zij die gek genoeg zijn om te denken dat ze de wereld kunnen veranderen, dat ook effectief. SmoodS zal het waarmaken met deze nieuwe kijk op kasserol-gerechten.
SmoodS is het restaurant en bar van Hotel BLOOM! Een plek met verschillende sfeereilanden waar het gezellig vertoeven is, net alsof je in je eigen woonkamer bent. Dankzij de open keuken kan je de chef volledig uit de bol zien gaan, in de goede zin van het woord! En, er is nog meeràelke vrijdag- en zaterdagavond kan je kosteloos genieten van de disco- en house tunes van de beste Brusselse DJs, die volledig uit de pan swingen!
MICHELIN ENERGYTM Saver+ als beste beoordeeld in ADAC zomerbandentest 2013
De MICHELIN ENERGYSaver+ heeft de eerste plaats behaald in de nieuwe zomerbandentest van de ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club). Er werden 19 verschillende zomerbanden getest in de bandenafmeting 185/60 R 15 H, die veel wordt gebruikt voor kleine, compacte en middenklasse autos.
Hij is bijvoorbeeld geschikt voor de Volkswagen Polo, de Peugeot 208 en de Renault Clio. De prestaties van de verschillende zomerbanden werden getest op onder meer grip op droog en nat wegdek, brandstofverbruik en slijtage. Met een totaalscore van 2,0 punten behaalde de MICHELIN ENERGYTM Saver+ het hoogste resultaat goed. De MICHELIN ENERGYTM Saver+ wordt in 59 verschillende afmetingen aangeboden: van 165/60 R 14 t/m 215/60 R 16.
Bij het testonderdeel slijtage liet de MICHELIN ENERGYTM Saver+ de concurrenten heel duidelijk achter zich. In deze test werd de geringe slijtage en de daaruit voortvloeiende lange levensduur beloond met het droomcijfer 0,8. De op één na beste band die in het totaalklassement goed scoorde, haalde op dit onderdeel een cijfer van slechts 1,8.
Verder noteerden de ADAC-experts: Een zeer evenwichtige band die ook goed is op nat wegdek. De uitstekende prestatie van de Michelin band in deze uitgebreide ADAC test is een voorbeeld van de hoge eisen die het bedrijf stelt aan haar producten: steeds meer prestatie-eigenschappen op een zo hoog mogelijk niveau verenigen in één band. Deze productfilosofie, Michelin Total Performance genoemd, hanteert de bandenproducent zowel bij de ontwikkeling van banden voor serieproductie als in de autosport.
Ook de MICHELIN Pilot Sport 3 wordt beoordeeld met het resultaat goed.
Met het eindoordeel goed realiseerde de voor sportieve wagens ontwikkelde MICHELIN Pilot Sport 3 een topresultaat. Er werden 19 banden getest. Hij is bijzonder goed op nat wegdek, maar ook goed op droge ondergrond, zeer evenwichtig, zo luidde het oordeel van de ADAC over de MICHELIN Pilot Sport 3.
Deze uitstekende band is ontwikkeld voor een breed spectrum wagens dat van middenklasse modellen tot aan sportwagens en de allerhoogste klasse reikt. De MICHELIN Pilot Sport 3 wordt in 45 afmetingen, van 195/45 R 16 t/m 285/30 R 20 aangeboden. De test werd uitgevoerd met banden in de afmeting 225/45 R 17.
De ADAC let bij het testen vooral op evenwichtige eigenschappen. Alleen banden die op alle criteria voldoen aan zware minimumeisen kunnen een goed eindoordeel behalen. Daarmee worden ze aangeduid als zeer aanbevelenswaardig. Deze uitgebreide zomerbandentest wordt gepubliceerd in verschillende automotive vakbladen en consumentenbladen in de Benelux.
Vanaf 3 juni vliegt Air Europa, de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij,drie keer per week van Brussel naar Montevideo via Madrid en verruimt hiermee haar netwerk richting Zuid-Amerika.
Air Europa is specialist in Spaanse en Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Door de groeiende belangstelling kan Air Europa haar netwerk uitbreiden en de nieuwe lijn Madrid-Montevideo openen. Makkelijk bereikbaar vanaf Brussel dankzij de goede verbinding. Met deze nieuwe trans-Atlantische vlucht wordt de lijst van de reeds bestaande bestemmingen met vertrek vanaf Brussel, via de Spaanse hoofdstad, vergroot. Vanaf Madrid kan je met Air Europa naar Lima, Havana, Buenos Aires, Cancun, Salvador de Bahia (Brazilië), Santa Cruz de la Sierra (Bolivië), Caracas, Santo Domingo en nu ook naar Montevideo (Uruguay) vliegen.
De vlucht vanaf Brussel zal drie maal per week (maandag, woensdag, vrijdag) worden aangeboden met een Embraer 195 (BRU-MAD) en daarna (MAD-MVD) een Airbus A330-200, die een capaciteit heeft voor 299 passagiers. Het vertrek in de luchthaven Madrid Barajas is savonds voorzien, handig voor wie vanuit Brussel vertrekt. Air Europa opereert sinds 3 december 2012 de lijn Brussel-Madrid met twee verbindingen per dag. De vertrekuren, 11u05 en 18u05, zijn ideaal voor de connecting flights via Madrid richting Latijns Amerika.
Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappijen heeft aantrekkelijke tarieven in Economy Class en Club Business. Air Europa is lid van Skyteam en de passagiers kunnen hun gevlogen mijlen sparen via Flying Blue, het frequent flyer-programma.