Tijdens de eerste warme dagen van het jaar, rond Pasen, genieten we graag samen met het gezin van de kleine pleziertjes van het leven. Traditiegetrouw sparen we moeite noch kosten om elkaar met zo origineel mogelijke paaseieren te verrassen.
Ook meesterchocolatier GODIVA gooit dit jaar alles in de strijd, en wel met nóg meer lekkers dat aan ieders wensen en budget voldoet. Meerkleurige of gepersonaliseerde eieren; diverse figuurtjes zoals kuikens, konijnen, kippen en klokken; pralinedozen, geschenkdozen en -manden De paaseierenraap anno 2013 wordt ongetwijfeld een succes!
EI-genschappen, een karakter om voor te smelten :
U herkent de EI-genschap meteen aan de gekke bek met kogelronde ogen en grappige haartooi. Wedden dat u meteen voor die unieke chocoladelooks smelt?
Kies een exemplaar in functie van uw eigen stemming of het karakter van de persoon aan wie u dit chocoladeplezier cadeau doet.
> Intellectuele EI-genschap : Deze evenwichtige persoon geeft liever de voorkeur aan een glas dat nog halfvol is, hij/zij proeft dan ook twee tegengestelden: de zachtheid van de witte chocolade en de bittere toets van de chocoladeschilfers.
> Authentieke EI-genschap : Op deze sterke en stoere persoonlijkheid kunt u steevast rekenen, hij/zij waardeert de kracht van de pure chocolade die zich omhult in een exotische sfeer van kokosschilfers.
> Eigentijdse EI-genschap : Deze persoon is vóór op zijn/haar tijd en gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Deze EI-genschap komt verrassend uit de hoek met zijn zachte melkchocolade in een krokant jasje van speculaas.
> Zachtaardige EI-genschap : Geven en delen is het motto van deze zachtaardige persoon. Hij/zij kan deze EI-genschap uitermate smaken dankzij de smeuïge melkchocolade afgewerkt met in honing omhulde amandelstukjes.
Pasen in het groot en klein
De geliefde GODIVA-eieren zijn er nu in een nieuwe transparante doos : pure verleiding. Wilt u ook meteen dat sierlijke strikje openen en van die lekkere chocoladevulling genieten? Dit concept is verkrijgbaar in 4 verschillende formaten: voor iedereen die een beetje, veel, massaal, waanzinnig of eindeloos van de GODIVA-specialiteiten wil smullen !
Als geschenk of eigen verwennerij : iedereen zal ervan genieten. Twee eierhelften met nougatine opgevuld met een assortiment kuikentjes, eieren en klassieke pralines (980 g): ! Een bloem van een geschenkdoos, pralinedoos en geschenkmand!
Meesterchocolatier GODIVA viert Pasen en de eerste mooie dagen graag in stijl. Vandaar de elegante geschenkdoos met luxueuze bloemendecoratie en 16 overheerlijke pralines. Speciaal voor de gelegenheid krijgen de kistjes en pralinedozen van de klassieke collectie Gold alsook de zelf samen te stellen geschenkmanden een weelderig bloemenlint aangemeten.
Tijdens de eerste warme dagen van het jaar, rond Pasen, genieten we graag samen met het gezin van de kleine pleziertjes van het leven. Traditiegetrouw sparen we moeite noch kosten om elkaar met zo origineel mogelijke paaseieren te verrassen.
Ook meesterchocolatier GODIVA gooit dit jaar alles in de strijd, en wel met nóg meer lekkers dat aan ieders wensen en budget voldoet. Meerkleurige of gepersonaliseerde eieren; diverse figuurtjes zoals kuikens, konijnen, kippen en klokken; pralinedozen, geschenkdozen en -manden De paaseierenraap anno 2013 wordt ongetwijfeld een succes!
EI-genschappen, een karakter om voor te smelten :
U herkent de EI-genschap meteen aan de gekke bek met kogelronde ogen en grappige haartooi. Wedden dat u meteen voor die unieke chocoladelooks smelt?
Kies een exemplaar in functie van uw eigen stemming of het karakter van de persoon aan wie u dit chocoladeplezier cadeau doet.
> Intellectuele EI-genschap : Deze evenwichtige persoon geeft liever de voorkeur aan een glas dat nog halfvol is, hij/zij proeft dan ook twee tegengestelden: de zachtheid van de witte chocolade en de bittere toets van de chocoladeschilfers.
> Authentieke EI-genschap : Op deze sterke en stoere persoonlijkheid kunt u steevast rekenen, hij/zij waardeert de kracht van de pure chocolade die zich omhult in een exotische sfeer van kokosschilfers.
> Eigentijdse EI-genschap : Deze persoon is vóór op zijn/haar tijd en gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Deze EI-genschap komt verrassend uit de hoek met zijn zachte melkchocolade in een krokant jasje van speculaas.
> Zachtaardige EI-genschap : Geven en delen is het motto van deze zachtaardige persoon. Hij/zij kan deze EI-genschap uitermate smaken dankzij de smeuïge melkchocolade afgewerkt met in honing omhulde amandelstukjes.
Pasen in het groot en klein
De geliefde GODIVA-eieren zijn er nu in een nieuwe transparante doos : pure verleiding. Wilt u ook meteen dat sierlijke strikje openen en van die lekkere chocoladevulling genieten? Dit concept is verkrijgbaar in 4 verschillende formaten: voor iedereen die een beetje, veel, massaal, waanzinnig of eindeloos van de GODIVA-specialiteiten wil smullen !
Als geschenk of eigen verwennerij : iedereen zal ervan genieten. Twee eierhelften met nougatine opgevuld met een assortiment kuikentjes, eieren en klassieke pralines (980 g): ! Een bloem van een geschenkdoos, pralinedoos en geschenkmand!
Meesterchocolatier GODIVA viert Pasen en de eerste mooie dagen graag in stijl. Vandaar de elegante geschenkdoos met luxueuze bloemendecoratie en 16 overheerlijke pralines. Speciaal voor de gelegenheid krijgen de kistjes en pralinedozen van de klassieke collectie Gold alsook de zelf samen te stellen geschenkmanden een weelderig bloemenlint aangemeten.
Lekkerlam.be de vernieuwde website voor lamsvlees, boordevol weetjes en lekkere recepten
De website www.lekkerlam.be heeft een complete metamorfose ondergaan en is voortaan nog meer dé referentie als het over lamsvlees gaat. Talrijke tips en lekkere recepten, onder meer van sterrenchef Johan Segers (t Fornuis) en Lady Chefs Sofie Dumont (Les Eleveurs) en Ingrid Neven (Pazzo), staan klaar om thuis te worden uitgeprobeerd.
De site wordt regelmatig aangevuld met informatie en originele recepten, vaak ook met verrassende versnijdingen. Wie zich inschrijft op de nieuwsbrief, ontvangt alle nieuwtjes automatisch in zijn of haar inbox.
Lekkerlam.be de vernieuwde website voor lamsvlees, boordevol weetjes en lekkere recepten
De website www.lekkerlam.be heeft een complete metamorfose ondergaan en is voortaan nog meer dé referentie als het over lamsvlees gaat. Talrijke tips en lekkere recepten, onder meer van sterrenchef Johan Segers (t Fornuis) en Lady Chefs Sofie Dumont (Les Eleveurs) en Ingrid Neven (Pazzo), staan klaar om thuis te worden uitgeprobeerd.
De site wordt regelmatig aangevuld met informatie en originele recepten, vaak ook met verrassende versnijdingen. Wie zich inschrijft op de nieuwsbrief, ontvangt alle nieuwtjes automatisch in zijn of haar inbox.
WEIDEMELK 2013 Koeien die grazen = lekkerste kazen
Noord-Hollandse Gouda met Rode Zegel voor 100% van weidemelk gemaakt
Ook in 2013 zet de trend naar natuurlijke en authentieke producten zich stevig door. Met het assortiment Noord-Hollandse Gouda geeft FrieslandCampina de consument alvast smaakvolle ideeën voor een puur ontbijt, een eerlijke lunch of een verrassend aperitief. Deze kwaliteitskaas is dan ook voor 100% gemaakt van weidemelk. En dat proef je. Het Rode Zegel is trouwens het beste bewijs van zijn goede smaak.
Noord-Hollandse Gouda, met 100% weidemelk
Noord-Hollandse Gouda smaakt lekker romig en natuurlijk zilt. Dat is het gevolg van de authentieke receptuur en de ambachtelijke rijping op houten planken. Maar ook de zwart-bonte Holstein-koeien hebben een groot aandeel in de volle smaak en smeuïge textuur.
Noord-Hollandse Gouda van Jong tot Overjarig is immers voor 100% gemaakt van weidemelk, opgehaald bij boeren die zorg dragen voor dier en natuur. De koeien staan van voorjaar tot najaar minstens 120 dagen, minimaal 6 uur per dag, in de weide. En dat vertaalt zich naar een unieke melk.
Net zoals topwijn een speciaal keurmerk krijgt, herken je de enige echte Noord-Hollandse kaas aan het geregistreerde Rode Zegel.
Weidemelk, een bewuste keuze
Weidegang houdt koeien sociale en nieuwsgierige dieren gezond en gelukkig. FrieslandCampina, gekend om zijn duurzaam beleid, stimuleert boeren om hun koeien in de wei te laten grazen. Maar liefst 8 op de 10 melkveehouders weiden trouwens hun koeien! Zij krijgen daarvoor een financiële vergoeding, waarbij onafhankelijke controleorganisaties nagaan of de melkveehouders weidegang toepassen.
Tegelijk laat FrieslandCampina de melkveehouders vrij in hun keuze tussen weidegang of moderne stallen. Een koe is gebaat bij in de wei lopen als de weersomstandigheden het toelaten niet te warm en niet te nat bijvoorbeeld.
Wist je dat
75% van de mensen vindt dat koeien in de wei horen?
koeien in de wei natuurlijk gedrag vertonen zoals grazen en minder sociale stress hebben?
de typische zwartbonte Holstein-koeien tot wel 20 liter melk per dag geven?
Praktisch:
Het assortiment Noord-Hollandse Gouda met Rode Zegel telt 6 varianten: Jong, Jong belegen, Belegen, Extra belegen, Oud, Overjarig. Het assortiment is verkrijgbaar in de supermarkt of bij de zelfstandige winkel.
De Europcar group kondigt een nieuwe corporate governance aan
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group, Europese leider in autoverhuur, verwelkomt vier nieuwe leden, waaronder Didier Fenix, General Manager van Europcar België. Marcus Bernhardt is benoemd in de pas gecreëerde functie van Chief Commercial Officer.
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group breidt uit en verwelkomt vier nieuwe leden: Marcus Bernhardt, pas aangesteld als Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, Europcar Belgium General Manager en Ken McCall, Europcar UK General Manager.
Vanaf vandaag is het Uitvoerend Comité van de Europcar group als volgt samengesteld: Roland Keppler, Chief Executive Officer, Marcus Bernhardt, Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, verantwoordelijk voor Europcar Belgium, Group Fleet en Urban Mobility, Ken McCall, verantwoordelijk voor Europcar UK en Operation IT en Caroline Parot, Chief Financial Officer.
Onze nieuwe corporate governance is een belangrijke mijlpaal in de transformatie van de Europcar group. De grondgedachte achter deze strategische ingreep is de groep dichter bij de markten te brengen, en haar transformatieprogramma, Fast Lane 2014, een extra impuls te geven, aldus Roland Keppler, CEO van Europcar group.
Didier Fenix wordt verantwoordelijk voor Group Fleet en Urban Mobility.
« Als verantwoordelijke voor de Group Fleet en Urban Mobility, zal ik me inzetten voor de ontwikkeling van innoverende mobiliteitsoplossingen, zodat Europcar uitgroeit tot de mobiliteitspartner van morgen, zowel voor het business- als privécliënteel » licht Didier Fenix toe.
Didier Fenix begon zijn carrière bij Europcar in 1992 als Insurance Manager van België. In 1997 werd hij aangesteld als verantwoordelijke voor de aankopen & de vloot van Europcar en sinds 2001 nam hij ook de Marketing voor zijn rekening als Fleet, Purchasing & Marketing Director. In 2003 werd hij benoemd tot Algemeen Directeur van Europcar België.
Marcus Bernhardt aangesteld als Chief Commercial Officer
Als Chief Commercial Officer bestaat de missie van Marcus Bernhardt erin om de marktpositie van Europcar te versterken en het leiderschap van de groep uit te breiden in lijn met het model van Fast Lane 2014.
Marcus Bernhardt, van Zwitserse afkomst, begon zijn carrière in de hotelsector. Hij was opeenvolgend COO bij Radisson SAS Hotels & Resorts en Rezidor SAS Hospitality, en ook COO en CCO bij de Steigenberger Hotels & Resorts group. In 2010 werd hij aangesteld als Executive VP en Chief Services Officer (CSO), als lid van de directie bij Gulf Air.
De Europcar group kondigt een nieuwe corporate governance aan
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group, Europese leider in autoverhuur, verwelkomt vier nieuwe leden, waaronder Didier Fenix, General Manager van Europcar België. Marcus Bernhardt is benoemd in de pas gecreëerde functie van Chief Commercial Officer.
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group breidt uit en verwelkomt vier nieuwe leden: Marcus Bernhardt, pas aangesteld als Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, Europcar Belgium General Manager en Ken McCall, Europcar UK General Manager.
Vanaf vandaag is het Uitvoerend Comité van de Europcar group als volgt samengesteld: Roland Keppler, Chief Executive Officer, Marcus Bernhardt, Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, verantwoordelijk voor Europcar Belgium, Group Fleet en Urban Mobility, Ken McCall, verantwoordelijk voor Europcar UK en Operation IT en Caroline Parot, Chief Financial Officer.
Onze nieuwe corporate governance is een belangrijke mijlpaal in de transformatie van de Europcar group. De grondgedachte achter deze strategische ingreep is de groep dichter bij de markten te brengen, en haar transformatieprogramma, Fast Lane 2014, een extra impuls te geven, aldus Roland Keppler, CEO van Europcar group.
Didier Fenix wordt verantwoordelijk voor Group Fleet en Urban Mobility.
« Als verantwoordelijke voor de Group Fleet en Urban Mobility, zal ik me inzetten voor de ontwikkeling van innoverende mobiliteitsoplossingen, zodat Europcar uitgroeit tot de mobiliteitspartner van morgen, zowel voor het business- als privécliënteel » licht Didier Fenix toe.
Didier Fenix begon zijn carrière bij Europcar in 1992 als Insurance Manager van België. In 1997 werd hij aangesteld als verantwoordelijke voor de aankopen & de vloot van Europcar en sinds 2001 nam hij ook de Marketing voor zijn rekening als Fleet, Purchasing & Marketing Director. In 2003 werd hij benoemd tot Algemeen Directeur van Europcar België.
Marcus Bernhardt aangesteld als Chief Commercial Officer
Als Chief Commercial Officer bestaat de missie van Marcus Bernhardt erin om de marktpositie van Europcar te versterken en het leiderschap van de groep uit te breiden in lijn met het model van Fast Lane 2014.
Marcus Bernhardt, van Zwitserse afkomst, begon zijn carrière in de hotelsector. Hij was opeenvolgend COO bij Radisson SAS Hotels & Resorts en Rezidor SAS Hospitality, en ook COO en CCO bij de Steigenberger Hotels & Resorts group. In 2010 werd hij aangesteld als Executive VP en Chief Services Officer (CSO), als lid van de directie bij Gulf Air.
Holland America Line steunt organisaties tegen Kankerbestrijding met de lancering van de actie aan dek voor een goed doel. Nieuwe sponsorloop op 500 cruises zamelt geld in voor de wereldstrijd tegen kanker.
Ter ere van Wereldkankerdag, lanceert Holland America Line vandaag On Deck for a Cause, oftewel Aan Dek met een Reden; een nieuwe goede doel-actie aan boord van de schepen, ter ondersteuning van zes internationale kankerorganisaties in Amerika, Canada, Australië, Nederland, Duitsland en Engeland.
Aan Dek met een Reden nodigt gasten gedurende de cruise uit om deel te nemen aan een niet competitieve 5km sponsorloop aan boord van één van de 15 Holland America Line schepen. De opbrengst komt ten goede aan KWF Kankerbestrijding en vijf andere internationale kankerorganisaties: American Cancer Society, Canadian Cancer Society, Cancer Council Australia, Cancer Research UK en de Deutsche Krebshilfe (German Cancer Aid). Het programma wordt de komende maand op de schepen gelanceerd.
Met dit programma steunt Holland America Line de wereldstrijd tegen kanker, aldusRichard Meadows, executive vice president, marketing, sales en guest programs van Holland America Line.Geven aan goede doelen behoort tot de cultuur van Holland America Line en wij zijn dankbaar dat we deze ongelofelijk goede organisaties in de zes landen -waar de meerderheid van onze gasten leeft- kunnen steunen. Dit nieuwe programma zal kunnen bijdragen aan kankeronderzoek, opleiding, screening en behandelingsprogrammas.
Aan de gasten wordt gevraagd om $20 te doneren aan de Holland America Line Foundation. Van die $20 wordt minimaal 80 procent ($16) afgedragen aan de organisaties. Het resterende 20 procent wordt gebruikt om programma en administratieve kosten te dekken. Tijdens een dag op zee, worden deelnemers uitgenodigd om mee te lopen in de 5km sponsorloop over het dek van het schip, maar men mag ook minder lopen, iedere meter telt. Deelnemers ontvangen na afloop een On Deck for a Cause T-shirt en polsband. Afhankelijk van het schip, varieert de afstand om 5km op te kunnen halen van 9 tot 12 rondjes.
Bijna 500 On Deck for a Cause sponsorlopen zullen het komende jaar door Holland America Line georganiseerd worden. En dit op wereldwijde cruises in de Middellandse, Baltische en de Caribische Zee, de Stille Oceaan, Alaska, Mexico, Azië, Nieuw-Zeeland, Zuid Amerika en zelfs Antarctica.
Vlaams minister-president Kris Peeters heeft de eerste Lean and Green awards in Vlaanderen uitgereikt, en ook AB InBev viel in de prijzen. Het bedrijf behoort nu tot de eerste trotse Lean and Green-gecertificeerden in België.
De eerste uitdaging van dit initiatief, gefaciliteerd door het Vlaamse Instituut voor de Logistiek (VIL), bestond erin een plan van aanpak op te stellen om de CO2-uitstoot van de logistieke activiteiten voor minstens 20% te reduceren over een periode van 5 jaar. Met het behalen van de award is voor AB InBev in België de eerste stap gezet in dit uitdagende project, dat bovendien volledig kadert in de droom van de brouwer om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn.
Wereldwijde droom AB InBev voor een Betere Wereld
Bier is een product op basis van natuurlijke ingrediënten, en het beschermen en vrijwaren van het milieu is voor ons als brouwer dan ook van essentieel belang, zegt Arthur van Och, Logistiek Directeur Benelux & Frankrijk bij AB InBev. We hebben als groep ambitieuze wereldwijde doelstellingen om onze droom voor een Betere Wereld te verwezenlijken. Onze Belgische operaties werken hard mee aan deze droom en de lat ligt hoog. Via onze deelname aan het Lean and Green-project streven we ernaar om over een periode van 5 jaar de CO²-uitstoot van onze logistieke activiteiten in België met maar liefst 25% terug te schroeven. We zijn heel trots op deze award en gaan nu, samen met onze klanten, toeleveranciers en transporteurs, de uitdaging aan. Het betrekken van de gehele logistieke keten staat hierbij centraal.
De Lean and Green-award
Het Vlaams Instituut voor Logistiek (VIL) startte naar Nederlands voorbeeld vorig jaar
een project om bedrijven aan te sporen de CO2-uitstoot van hun logistieke activiteiten te reduceren met minstens 20% over een periode van 5 jaar. Het ingediende plan van aanpak van AB InBev in België, waarmee het bedrijf zelfs een reductie 25% ambieert, werd door een externe partij geëvalueerd en goedgekeurd. De brouwer mag zich nu dus tot de eerste Lean and Green-gecertificeerde bedrijven in België rekenen, in navolging van AB InBev in Nederland.
Met 2600 hotel-restaurants in Europa, waarvan 25 in België en 10 in het Groothertogdom Luxemburg, is de nieuwe editie van de Internationale Gids van de Logis een bron van inspiratie voor wie er eens tussenuit wil, met uitgelezen adresjes die welzijn, gastronomie en gezelligheid onder één dak bieden. De gids 2013 biedt een overzicht van instellingen met bijzondere troeven en een aparte sfeer. Het is dan ook een kostbaar instrument om een romantisch uitje te plannen, een weekend weg met het gezin of een zakenreis.
De Internationale Gids van de Logis hotel-restaurants 2013, uitgebracht in 6 talen, is opnieuw gratis verkrijgbaar. Er zijn 2600 etablissementen in opgenomen die het hele jaar door op hun eigen bijzondere manier alles in het werk stellen om het naar onze zin te maken, met veel oog voor comfort en rust. Een persoonlijk en warm onthaal, een keuken die inspiratie vindt in de eigen streek, een omgeving waar altijd wel iets ongewoons te ontdekken valt Kortom, alle ingrediënten voor een geslaagde break zijn aanwezig gewoon even genieten van alle unieke en eenvoudige dingen die het leven te bieden heeft.
Editie 2013 bevat een nieuw hoofdstuk dat volledig in het teken staat van het concept van PlezieroLogis: de kunst om van bevoorrechte momenten te genieten in de Logis en om gasten te ontvangen in unieke locaties die in niets lijken op de gestandaardiseerde hotelketens. Vanuit deze invalshoek wil men de bekendheid van het merk vergroten viacommunicatie, diensten en waarden. Er wordt benadrukt dat plezier primeert in de hotels van het netwerk, waar verrassende en ontspannende momenten wachten. Verder laat de Gids 2013 u kennismaken met het nieuwe gratis getrouwheidsprogramma OLogis, dat zowel een zakelijk als vrijetijdscliënteel beloont voor zijn uitgaven in het hotel en het restaurant, tijdens de week én in het weekend.
Voor iedereen die op zoek is naar een manier om te herbronnen is er een verblijf op maat: elk etablissement dat in de Gids aan bod komt wordt toegelicht met een themapictogram. Sportievelingen, waaghalzen, skifanaten, fijnproevers of natuurliefhebbers elke bezoeker vindt hier zijn gedroomde break.
Logis wil onophoudelijk vernieuwen en start dit jaar met het thema Motorrijden: hoteluitbaters worden uitgenodigd om zich via een klantgericht charter te engageren om motorliefhebbers optimaal te ontvangen. Zo staat er onder meer een gesloten garage ter beschikking, is er een wateraansluiting voor het onderhoud van hun motorfiets en liggen er wegenkaarten om ter plaatse in te kijken, weet Thierry Amirault, Voorzitter van de Internationale Federatie van de Logis. Het initiatief, dat op zijn minst origineel te noemen is, geeft blijk van onze bereidheid om steeds zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van een cliënteel dat van het leven geniet.
De Franse, Nederlandse, Duitse, Engelse, Italiaanse en Spaanse Gidsen zijn beschikbaar via de website van de Logis, in toerismebureaus, in de Fédération Internationale des Logis in Frankrijk en in elk etablissement van de Logis.
Over minder dan een week gaat in het Sultanaat Oman voor de vierde maal de Ronde van Oman van start. Ook het Belgische team Omega Pharma-Quickstep met topwielrenner Tom Boonen neemt hieraan deel.
De wielerronde Ronde van Oman wordt georganiseerd door het Franse ASO, de organisatie die onder andere ook de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje organiseert. De wielerronde in Oman is in 2010 voor het eerst gereden en toen gewonnen door de Zwitser Fabian Cancellara. De tweede editie van de wielerwedstrijd is gewonnen door de Nederlander Theo Bos. De ronde in 2012 is gewonnen door de Slowaak Peter Velits.
De Ronde van Oman wordt van 11 tot en met 16 februari 2013 verreden. Dit jaar bestaat de tour uit zes etappes waarbij in totaal 938,5 kilometers wordt afgelegd. Er doen achttien verschillende teams mee, waaronder ook het Belgische team Omega Pharma-Quickstep met Tom Boonen.
De Ronde van Oman is een nog relatief nieuwe race in het internationale race circuit en heeft zich afgelopen jaren bewezen als een belangrijk begin van het race seizoen. Bovendien voert de route van de wielerronde van het gastland Oman langs een aantal prachtige landschappen. De route voert onder meer over lange vlakke wegen, langs verlaten woestijnlandschappen en daagt de deelnemers uit met steile beklimmingen over bergachtig terrein. Oman heeft een erg gastvrije bevolking en een zeer diverse natuur. Gelegen op de grens tussen Afrika en Azië gaan eeuwenoude tradities op unieke wijze hand in hand met een goede en moderne toeristische infrastructuur. Bezoekers kunnen in Oman genieten van de vakantie van hun leven.
De Ronde van Oman vindt plaats tijdens het Muscat Festival. Dit festival is een van de belangrijkste festivals in Oman en vindt dit jaar plaats van 30 januari tot en met 28 februari. Bezoekers kunnen genieten van een verscheidenheid aan culturele, artistieke en traditionele evenementen en activiteiten.
Fietsliefhebbers kunnen ook zelf op verkenning gaan in Oman. Dit kan zowel in groepsverband als individueel. Een trek door de bergen met de fiets is daarnaast goed te combineren met andere activiteiten zoals avontuurlijk kamperen onder de sterrenhemel in de woestijn of bezoek de musea en de historische forten.
Over minder dan een week gaat in het Sultanaat Oman voor de vierde maal de Ronde van Oman van start. Ook het Belgische team Omega Pharma-Quickstep met topwielrenner Tom Boonen neemt hieraan deel.
De wielerronde Ronde van Oman wordt georganiseerd door het Franse ASO, de organisatie die onder andere ook de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje organiseert. De wielerronde in Oman is in 2010 voor het eerst gereden en toen gewonnen door de Zwitser Fabian Cancellara. De tweede editie van de wielerwedstrijd is gewonnen door de Nederlander Theo Bos. De ronde in 2012 is gewonnen door de Slowaak Peter Velits.
De Ronde van Oman wordt van 11 tot en met 16 februari 2013 verreden. Dit jaar bestaat de tour uit zes etappes waarbij in totaal 938,5 kilometers wordt afgelegd. Er doen achttien verschillende teams mee, waaronder ook het Belgische team Omega Pharma-Quickstep met Tom Boonen.
De Ronde van Oman is een nog relatief nieuwe race in het internationale race circuit en heeft zich afgelopen jaren bewezen als een belangrijk begin van het race seizoen. Bovendien voert de route van de wielerronde van het gastland Oman langs een aantal prachtige landschappen. De route voert onder meer over lange vlakke wegen, langs verlaten woestijnlandschappen en daagt de deelnemers uit met steile beklimmingen over bergachtig terrein. Oman heeft een erg gastvrije bevolking en een zeer diverse natuur. Gelegen op de grens tussen Afrika en Azië gaan eeuwenoude tradities op unieke wijze hand in hand met een goede en moderne toeristische infrastructuur. Bezoekers kunnen in Oman genieten van de vakantie van hun leven.
De Ronde van Oman vindt plaats tijdens het Muscat Festival. Dit festival is een van de belangrijkste festivals in Oman en vindt dit jaar plaats van 30 januari tot en met 28 februari. Bezoekers kunnen genieten van een verscheidenheid aan culturele, artistieke en traditionele evenementen en activiteiten.
Fietsliefhebbers kunnen ook zelf op verkenning gaan in Oman. Dit kan zowel in groepsverband als individueel. Een trek door de bergen met de fiets is daarnaast goed te combineren met andere activiteiten zoals avontuurlijk kamperen onder de sterrenhemel in de woestijn of bezoek de musea en de historische forten.
De Europcar group kondigt een nieuwe corporate governance aan
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group, Europese leider in autoverhuur, verwelkomt vier nieuwe leden, waaronder Didier Fenix, General Manager van Europcar België. Marcus Bernhardt is benoemd in de pas gecreëerde functie van Chief Commercial Officer.
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group breidt uit en verwelkomt vier nieuwe leden: Marcus Bernhardt, pas aangesteld als Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, Europcar Belgium General Manager en Ken McCall, Europcar UK General Manager.
Vanaf vandaag is het Uitvoerend Comité van de Europcar group als volgt samengesteld: Roland Keppler, Chief Executive Officer, Marcus Bernhardt, Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, verantwoordelijk voor Europcar Belgium, Group Fleet en Urban Mobility, Ken McCall, verantwoordelijk voor Europcar UK en Operation IT en Caroline Parot, Chief Financial Officer.
Onze nieuwe corporate governance is een belangrijke mijlpaal in de transformatie van de Europcar group. De grondgedachte achter deze strategische ingreep is de groep dichter bij de markten te brengen, en haar transformatieprogramma, Fast Lane 2014, een extra impuls te geven, aldus Roland Keppler, CEO van Europcar group.
Didier Fenix wordt verantwoordelijk voor Group Fleet en Urban Mobility.
« Als verantwoordelijke voor de Group Fleet en Urban Mobility, zal ik me inzetten voor de ontwikkeling van innoverende mobiliteitsoplossingen, zodat Europcar uitgroeit tot de mobiliteitspartner van morgen, zowel voor het business- als privécliënteel » licht Didier Fenix toe.
Didier Fenix begon zijn carrière bij Europcar in 1992 als Insurance Manager van België. In 1997 werd hij aangesteld als verantwoordelijke voor de aankopen & de vloot van Europcar en sinds 2001 nam hij ook de Marketing voor zijn rekening als Fleet, Purchasing & Marketing Director. In 2003 werd hij benoemd tot Algemeen Directeur van Europcar België.
Marcus Bernhardt aangesteld als Chief Commercial Officer
Als Chief Commercial Officer bestaat de missie van Marcus Bernhardt erin om de marktpositie van Europcar te versterken en het leiderschap van de groep uit te breiden in lijn met het model van Fast Lane 2014.
Marcus Bernhardt, van Zwitserse afkomst, begon zijn carrière in de hotelsector. Hij was opeenvolgend COO bij Radisson SAS Hotels & Resorts en Rezidor SAS Hospitality, en ook COO en CCO bij de Steigenberger Hotels & Resorts group. In 2010 werd hij aangesteld als Executive VP en Chief Services Officer (CSO), als lid van de directie bij Gulf Air.
Met 28 aanvlieghavens in 91 steden vertrekken er vluchten vanuit Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Maastricht, Groningen en Brussel naar verschillende (winter) zonbestemmingen.
De vloot van Corendon Airlines bestaat uit acht vliegtuigen van de types B737-300 en B737-800. Sinds april 2011 beschikt de Corendon Holding ook over een tweede chartermaatschappij: Corendon Dutch Airlines. De vloot bestaat momenteel uit twee toestellen van het type B737-800.
In maart 2012 ontving Corendon Dutch Airlines van Schiphol een award voor Best Airline of the Year 2011 voor Afrika en het Midden -Oosten.
Vizion Air introduceert een nieuw luchvaartconcept op maat
Vizion Air is de eerste luchtvaartmaatschappij waar de klant het product voor een zeer groot deel zelf kan bepalen. Vizion Air werd geboren vanuit de ervaringen die werden opgedaan door The Aviation Factory. De luchtvaartmaatschappij heeft permanent een Fokker 50 ter beschikking en kan indien nodig beroep doen op de vliegtuigenportefeuille van The Aviation Factory. Het concept achter Vizion Air is eigenlijk heel eenvoudig, aldus Carl Legein, CEO van Vizion Air. We willen de oorspronkelijke servicewaarden van de luchtvaart opnieuw in ere herstellen en van de luchtvaart opnieuw een inspirerende ervaring maken. Vizion Air pakt ook zelf uit met specifieke vluchten in het kader van grote sport- en cultuurevenementen.
Vizion Air kan men omschrijven als een boutique airline, waar heel wat serviceaspecten door de klant kunnen worden ingevuld. Op die manier kan iedere klant voor zijn passagiers een eigen product gaan definiëren. Dit is mogelijk omdat de vliegtuigen die we inzetten, grotendeels door Vizion Air zelf gecontroleerd worden. In samenwerking met een geaccrediteerde reisagent kunnen wij zelfs op maat gemaakte reispackages ontwikkelen, verklaart Carl Legein.
Vizion Air heeft 24 uur op 24, 7 dagen op 7, een eigen Fokker 50 ter beschikking.Dit turbo-proptoestel, dat een uitstekend operationeel track record heeft, wordt gevlogen door Denim Air. Denim Air voert als een all-round dienstenaanbieder vluchten uit voor tal van andere luchtvaartmaatschappijen.
Met Vizion Air kan de klant zelf de bestemming, routing en uurroosters bepalen in functie van zijn eigen agenda. Er kan probleemloos worden opgestegen vanuit de luchthavens van Antwerpen, Brussels Airport, Oostende, Kortrijk, Charleroi, Luik, Luxemburg, Rijsel, Maastricht, Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Eindhoven en tal van andere regionale luchthavens in Europa. Een projectleider van Vizion Air begeleidt de klant van A tot Z bij het charterproject. Het meest opvallende element is het feit dat de klant een persoonlijke toets kan geven aan de vlucht.
De catering kan vrijuit worden gekozen, van een eenvoudige snack tot en met een gastronomisch driegangendiner van je favoriete chef op een hoogte van 21.000 voet. Het bedrijfslogo van de klant kan op de hoofdeinden van de stoelen worden aangebracht of zelfs op de buitenkant van het toestel. In plaats van de gewone passagiersterminal kan de check-in en boarding ook gebeuren via de General Aviation terminal.
De Fokker 50 is een zeer betrouwbaar, comfortabel en milieuvriendelijk vliegtuig, want het brandstofverbruik is relatief beperkt. Het toestel biedt plaats aan 50 passagiers en kan ook heel wat bagage meenemen in het laadruim. De actieradius van de Fokker 50 laat toe om vanuit de Benelux heel wat Europese bestemmingen te bereiken. Het toestel kan ook gemakkelijk landen op kleinere luchthavens met korte landingsbanen. Dankzij de uitstekende vliegkarakteristieken van de Fokker 50 behoren zowat alle regionale luchthavens en kleine vliegvelden tot de mogelijke bestemmingen, waardoor de klant veel dichter bij zijn eindbestemming kan landen en weer opstijgen.
Naast de à-la-carte-charters zal Vizion Air in beperkte mate aan particulieren ook lijnvluchten aanbieden en speciale charters organiseren in het kader van speciale sport- en cultuurevenementen.
Naar Milaan in stijl
Op 8 februari 2013 gaat Verdis opera Nabucco in première in de Scala van Milaan. Vizion Air legt die dag een vlucht in vanuit de luchthaven van Antwerpen. De passagiers worden met een limousine thuis opgehaald en naar de luchthaven gebracht. Bij aankomst in Milaan kunnen de passagiers zich in een kamer van het Four Seasons Hotel opfrissen en daar hun avondkledij aantrekken. Vooraleer naar het nabijgelegen opera gebouw te vertrekken, kan men nog even genieten van een fingerfood-buffet. Tijdens de pauze wordt een glas champagne aangeboden en na de voorstelling brengen limousines de passagiers opnieuw naar het vliegtuig. De dag wordt afgerond met een gastronomisch diner dat door een topchef wordt bereid.
Curaçao: ideale zonzekere bestemming (voor de Paasvakantie)
In de Caribische Zee liggen tientallen eilanden, als het ware lukraak rondgestrooid. Het zijn niet zelden vakantieparadijzen, heerlijke tropische reisbestemmingen. Maar welk eiland moet je kiezen? Niet makkelijk, tenzij je rekening houdt met de sterktepunten van Curaçao. Dan heb je meteen een droombestemming te pakken!
Curaçao heeft het allemaal: parelwitte stranden met schaduwrijke palmbomen, een azuurblauwe zee, een niet aflatende zon en heerlijke temperaturen, een exotische sfeer, een gastvrije bevolking, romantiek onder een open sterrenhemel, luxueuze resorts en prima accommodatie kortom, alles wat je van een tropische vakantie mag verwachten. Maar er is veel meer en precies daarom is het makkelijk kiezen voor Curaçao.
De Caraïben worden regelmatig geteisterd door orkanen, Curaçao ligt echter helemaal buiten de orkaanzone. Wat dat betreft kan de reiziger op beide oren slapen en ook als het om veiligheid gaat. Curaçao is veilig, dankzij de gastvrije bevolking, dankzij de medische voorzieningen en de hygiëne die op Europees niveau staan. Water uit het kraantje kun je dus probleemloos drinken en er is niets dat een ontspannen vakantiesfeer verstoort.
Ver weg van huis en toch in je eigen taal bediend worden, dat gebeurt in Curaçao. Een groot gemak op reis als men je direct verstaat. Het Nederlands is de officiële taal van het eiland. Dat komt omdat Curaçao vanaf 1791 een kolonie was van Nederland. Inmiddels is het eiland een zelfstandige staat binnen het Koninkrijk Nederland. Voor de vakantieganger is het dus makkelijk om contact te hebben met de lokale bevolking, temeer daar ook Engels en Spaans door veel inwoners wordt gesproken. De lokale taal, Papiamento, spreken de eilandbewoners met name onder elkaar.
Curaçao is klein, hooguit 60 km lang en van 5 tot 15 km breed. Tijdens een excursie hoef je dus nooit ver te rijden en wat meer is, het eiland is bijzonder divers. Zo reis je op een uur van de hoofdstad Willemstad, met zijn cultuurpatrimonium op de lijst van het Werelderfgoed, naar het natuurgebied Sint Willibrordus waar je een kolonie flamingos kunt observeren of naar het SheteBoka Park met zijn opstuwende water.
De Paasvakantie is een topperiode om naar Curaçao te reizen. De gemiddelde temperatuur is dan 31°C en het is ook de droogste tijd van het jaar. Omdat de Paasvakantie in Nederland op een ander moment valt dan bij ons is het ook nog eens laagseizoen en kunnen wij profiteren van goedkope aanbiedingen. Er zijn dagelijkse vluchten vanuit Amsterdam Schiphol met KLM en Arkefly en de reistijd bedraagt negen uur.
Curaçao heeft een rijke geschiedenis en het eeuwenoude verhaal van het eiland werd door verschillende volkeren geschreven. Curaçao is een bodemloze schatkist van cultuur en natuur, een eiland dat perfect beantwoordt aan je droom van een tropisch vakantieparadijs. Curaçao is om meer dan één reden uniek en mag daarom het meest aantrekkelijke buitenbeentje van de Caraïben genoemd worden.
Brussels Airlines lanceert rechtstreekse lijnvlucht tussen Brussel en Washington
Brussels Airlines lanceert rechtstreekse lijnvlucht tussen Brussel en Washington. Vanaf 18 juni vliegt Brussels Airlines tussen Brussels Airport en Washington Dulles. De Amerikaanse hoofdstad wordt vijf keer per week rechtstreeks aangevlogen. Dankzij de goede vluchttijden kan via Washington vlot doorgereisd worden met Star Alliance partner UNITED naar talrijke andere US bestemmingen.
Na de succesvolle start van een dagelijkse lijndienst naar New York vorig jaar, lanceert Brussels Airlines volgende lente een vlucht naar Washington Dulles International Airport. Er is een grote marktvraag naar vluchten tussen de Amerikaanse en de Europese hoofdstad.Washington is op de Belgische markt zelfs de derde belangrijkste intercontinentale vliegbestemming in termen van passagiersaantallen. We zijn bijzonder blij dat we het intercontinentale netwerk van Brussels Airlines verder kunnen uitbouwen met Washington en na New York onze aanwezigheid aan de Amerikaanse Oostkust verder kunnen versterken, zegt Brussels Airlines CEO Bernard Gustin.
Met deze nieuwe vlucht richten we ons niet alleen op wie naar Washington of Brussel wil reizen, we verbinden het ganse Brussels Airlines netwerk met Washington en zo met het uitgebreide US netwerk van onze partner UNITED. Dankzij onze eigen vluchten naar Washington en New York en dankzij de samenwerking met onze Star Alliance partners UNITED en Lufthansa bieden we vanuit Brussels Airport meer dan ooit de beste reismogelijkheden naar de Verenigde Staten aan.
Washington is als Amerikaanse hoofdstad het politieke centrum van de Verenigde Staten dat vooral bekend is dankzij het Witte Huis, Capitol Hill en het Pentagon. De stad en de onmiddellijke omgeving hebben echter ook nog talrijke andere toeristische trekpleisters zoals bijvoorbeeld de wereldberoemde Smithsonian musea, de National Mall, Arlington, de botanische tuinen, de talrijke biblotheken en de vele shoppingmogelijkheden. Het is ook een belangrijke universiteitsstad.
Brussels Airlines zal vijf keer per week (alle weekdagen behalve maandag en woensdag) koers zetten naar Washington Dulles met Airbus A330 toestellen. Aan boord kunnen passagiers genieten van het nieuwe Brussels Airlines product met full flat beds in Business Class, ergonomische zetels in Economy Class en on demand in-flight entertainment in beide klassen. Deze vernieuwde cabines werden pas enkele maanden geleden geïntroduceerd en werden door de reisindustrie in een mum van tijd als één van de allerbeste trans-Atlantische producten omschreven. Wie met Brussels Airlines van en naar Washington vliegt kan ook Miles & More mijlen verzamelen en uitgeven.
Dankzij een vertrek in de late namiddag vanuit Brussels Airport komen passagiers in de vroege avond in Washington aan. Ze kunnen dankzij een vlotte overstapmogelijkheid met partner UNITEDdezelfde avond nog verder vliegen naar 44 andere bestemmingen in de Verenigde Staten en Canada, waaronder belangrijke steden zoals Atlanta, Houston, Los Angeles, San Francisco, Denver en Orlando. De Brussel-Washington vlucht sluit ook goed aan op de Europese vluchten van Brussels Airlines, waaronder naar Berlijn, Kopenhagen, Madrid, Milaan, Hamburg, Nice en Toulouse. Uiteraard zijn er ook connectiemogelijkheden met het Afrikaanse netwerk van Brussels Airlines naar ondermeer Abidjan, Cotonou, Douala, Yaounde en Lomé.
Dankzij de samenwerking tussen Brussels Airlines en UNITED zijn er vanaf 18 juni 12 vluchten per week tussen Brussels Airport en Washington. Passagiers kunnen beide vluchten combineren waardoor en nog meer afreisflexibiliteit ontstaat en nog meer bestemmingen kunnen bereikt worden. Om deze nieuwe trans-Atlantische lijndienst mogelijk te maken zal Brussels Airlines in de loop van de lente een bijkomende, achtste, Airbus A330 aan haar lange afstandsvloot toevoegen.
Brussels Airlines, lid van de Lufthansa Groep en van Star Alliance, is de Belgische luchtvaartmaatschappij met het grootste vluchtaanbod van en naar de Europese hoofdstad Brussel. De 43 vliegtuigen en ruim 3500 werknemers van de Brussels Airlines groep zorgen dagelijks voor ongeveer 300 vluchten naar meer dan 70 Europese en Afrikaanse bestemingen, en sinds kort ook voor een dagelijkse verbinding met New York JFK.
Op haar lange afstandsvluchten worden de passagiers verwelkomd in een totaal vernieuwde Business Class met full flatbeds en state of the art inflight entertainment en een nieuwe Economy Class met individuele inflight entertainmentschermen en ergonomische zetels. Lange afstandsvluchten worden met Airbus A330-200/-300 toestellen geopereerd.
Op haar Europese netwerk, vooral aangevlogen met Airbus A319 en A320, biedt Brussels Airlines drie formules aan: een Business Class product b.business, een flexibele reisformule die synoniem staat voor tijdswinst en comfort b.flex economy+ en een low fare product b.light economy.
Naast de 20 bestemmingen in Afrika en New York biedt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog lange afstandsvluchten naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië, Noord-Amerika en Canada. Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op meer dan 80 jaar Belgische luchtvaartgeschiedenis.
Michelin introduceert haar eerste reeks wegenkaarten van de Belgische provincies
Sinds januari 2013 is het Michelin aanbod van wegenkaarten voor België uitgebreid! Met de introductie van de nieuwe reeks Province, bestaande uit 9 provinciekaarten die alle Belgische provincies omvatten, richt Michelin zich op reizigers die graag in één oogopslag willen zien wat de belangrijkste routes en bezienswaardigheden zijn. De kaarten hebben een legenda in 4 talen (Nederlands, Frans, Engels, Duits). De schaal is 1:150.000. Ze zijn een handig hulpmiddel voor sportieve reizigers en gezinnen die voor een tocht of een weekend in hun culturele of sportieve erfgoed willen duiken.
De cartografische inhoud besteedt veel aandacht aan recreatie en toeristische bezienswaardigheden. De sterren geven de toeristische bezienswaardigheden aan die bijzonder zijn voor de desbetreffende regio. Daarbij is gebruik gemaakt van de expertise van de redacteuren van de MICHELIN Groene Reisgids. De aanduidingen, waar de Michelin uitgaven hun reputatie aan danken, zijn een extra uitnodiging aan de reiziger en kunnen de basis vormen van mooie uitstapjes met het gezin.
Michelin blijft trouw aan haar uitgangspunt van duurzame mobiliteit en promoot graag fietsroutes en groene wegen voor wandelaars en fietsliefhebbers. De kaarten bevatten 61 geklasseerde sites die tot het UNESCO Werelderfgoed behoren naast 56 provinciale domeinen.
Extra aandacht is er voor SPORT EN RECREATIE: fietsroutes en groene wegen, provinciale domeinen, wandelgebieden, pretparken, campings, vakantieparken, badplaatsen, zwembaden, kuuroorden, renbanen, golfbanen, stadions, langlauf en skipistes, vogelreservaten, enz.
PRAKTISCH zijn er talloze stadsplattegronden, detailkaarten van de havens van Antwerpen, Gent en Zeebrugge (met toegangswegen en kaainummers), tankstations en rustplaatsen langs snelwegen, enz.
TOERISME: met sterren bekroonde plekken uit de MICHELIN Groene Reisgids, monumenten die tot het UNESCO Werelderfgoed behoren, toeristische monumenten (religieuze gebouwen, kastelen, vuurtorens, ), musea, panorama s, enz.
Er zijn 9 titels die gezamenlijk alle Belgische provincies omvatten: West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams-Brabant & Waals-Brabant, Limburg, Luik, Luxemburg, Namen en Henegouwen.
De kaarten Province België zijn sinds januari 2013 beschikbaar. De verkoopprijs per kaart bedraagt 6,95 in België en 6,76 in het Groothertogdom Luxemburg.
Zomercampagne 2013: De Alpenvakantie die bij je past!
Graubünden introduceert het persoonlijke reismagazine
Het is vast herkenbaar: je gaat op zoek naar een leuke vakantiebestemming op internet, maar het aanbod is overweldigend. Met de zomercampagne 2013 De Alpenvakantie die bij je past speelt Graubünden hierop in. Vanaf nu kunnen Vlaamse vakantiezoekers die een voorjaars/zomervakantie in de bergen voor ogen hebben op http://mijn.graubuenden.ch uit een verzameling van 90.000 reistips hun persoonlijke reismagazine met twee concrete voorstellen samenstellen. Juist: de Alpenvakantie die precies past.
Met de marktoverstijgende campagne De Alpenvakantie die bij je past zet de toeristische marketingorganisatie Graubünden Ferien de gast nog meer centraal.Maar liefst 90.000 combinaties kan het systeem maken: luxueus hotel of gezellige berghut? Picknick of gourmetmenu? Bergdorp of alpiene stad? Een ontspannen wandeling, of toch liever het actieprogramma die zorg draagt voor de nodige adrenaline? Het gehele vakantiegebied Graubünden wordt zo tot een individuele belevenis die om de wensen van de gast draait. Na afsluiting van het keuzeproces krijgen de deelnemers een op maat gemaakt reismagazine van 24 paginas met voorstellen en links naar concrete, boekbare aanbiedingen.
Aan het eind van de campagne, in augustus 2013, wint een gelukkige deelnemer zijn persoonlijke droomvakantie naar Graubünden.
Doel van de campagne is de bekendheid van Graubünden in België te vergroten en de spreekwoordelijke veelzijdigheid van deze bergregio tastbaar te maken, aldus Gaudenz Thoma, CEO van Graubünden Ferien. Het systeem, dat voor het eerst in deze vorm wordt ingezet, kiest op basis van de keuzes die de gebruiker maakt op het gebied van accommodatie, gastronomie, grootte van de bestemming en activiteiten.De gebruiker kan vervolgens zijn eigen reismagazine als pdf downloaden of per e-mail versturen. Verder kan het reismagazine ook worden geprint of bijvoorbeeld op de iPad worden opgeslagen. Ontwikkeld in zogenaamd responsive design past de layout zich dynamisch aan computer of telefoon aan en is hierdoor zowel op de pc-desktop, de tablet als de smartphone optimaal te bedienen.
Duizend bergtoppen, 150 dalen en 615 meren.Graubünden is Heidis geboortestreek, de bron van de Rijn, het land van de steenbokken en het vakantiegebied nr. 1 van Zwitserland. Graubünden staat voor wereldberoemde vakantieplaatsen zoals St. Moritz, Davos Klosters, Arosa, Flims Laax maar ook voor authentieke bergdorpen en dalen. Graubünden heeft een unieke veelzijdigheid aan highlights voor groot en klein een paradijs om te wandelen, te mountainbiken, te golfen, voor wellness, treinreizen, kunst & cultuur.
Touroperator tekent omzetgroei van bijna 50% op in 2012
Na de recordjaren 2010 en 2011 kan Corendon ook voor 2012 spectaculaire cijfers voorleggen. Zo tekende de touroperator een omzetgroei van 47% op en zag het het aantal Belgische reizigers met 40% stijgen. De belabberde Belgische zomer heeft daarin zeker een rol gespeeld, maar een groeiende klantentrouw en een uitgebreid en voordelig aanbod in tijden van crisis zijn volgens Corendon de grootste groeifactoren. Dit jaar stationeert de touroperator een tweede toestel op Brussels Airport, waardoor het haar vluchtaanbod op Turkije verbetert. Daarnaast zal er vanaf mei tweemaal per week gevlogen worden op Kreta (Heraklion).
Corendon is de afgelopen jaren aan een duidelijke opmars bezig en mag zich stilaan de snelst groeiende touroperator van het land noemen. Dat blijkt nog maar eens duidelijk uit de jaarcijfers van 2012. Zo boekten maar liefst 66.500 Belgen afgelopen jaar hun vakantie bij Corendon, in 2011 waren dat er nog 48.000. Dat vertaalde zich naar een sterke omzetstijging tot ruim 42,6 miljoen euro oftewel een toename met 47% ten opzichte van 2011 (29 mio euro). En dat in een jaar waar de crisis voor een wereldwijde malaise zorgde en de toeristische bestedingen stagneerden of afnamen.
Het is net in deze tijden van crisis dat je het verschil kunt maken, zegt Corendon-CEO Atilay Uslu. Nog meer dan anders vergelijken mensen en zijn ze op zoek naar kwaliteit aan de beste prijs. Onze cijfers bevestigen dat wij hieraan tegemoetkomen. Dankzij onze jarenlange ervaring en aanwezigheid op de Turkse markt kunnen we korter op de bal spelen en betere voorwaarden bedingen. Daarnaast breiden we ieder jaar ons aanbod nog uit, zodat we onze klanten een ruimere keuze kunnen voorschotelen en een nog betere service kunnen bieden. Het stationeren van een tweede toestel op Zaventem tijdens het hoogseizoen om zo betere vluchturen aan te bieden past perfect binnen dit plaatje.
Dat ook 2013 een positief jaar belooft te worden blijkt nu reeds uit de boekingen voor het komende zomerseizoen. Zo boekten nu al (dd. 29/01) 28.400 mensen hun vakantie bij Corendon, bijna 60% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Als nieuwe vluchtbestemming vanaf Brussel voegt Corendon Kreta toe aan haar aanbod. Vanaf mei zal er tweemaal per week op Heraklion gevlogen worden. Het aanbod op Antalya wordt verder uitgebreid tot 15 vluchten per week (juli/augustus). Bodrum wordt drie keer per week aangevlogen (in juli, augustus en september zelfs dagelijks) en Dalaman tweemaal per week. Tenslotte voorziet Corendon ook een wekelijkse vlucht naar de luchthaven van Ercan in Noord-Cyprus.
Corendon Holding is opgericht in 2000. Corendon is uitgegroeid tot een toonaangevende touroperator op de Nederlandse en Belgische markt. Mede door de aanwezigheid van eigen lokale agenten, hoteliers en de optimalisering van het eigen programma, uit zich dit tot een betrouwbaar en voordelig opererende organisatie welke afgelopen jaar ruim 500.000 passagiers vervoerde. Onder de Corendon Holding vallen GoMundo, Corendon International (Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongeren-reizen, Kids & Co en Karin s choice). www.corendon.be