De Europcar group kondigt een nieuwe corporate governance aan
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group, Europese leider in autoverhuur, verwelkomt vier nieuwe leden, waaronder Didier Fenix, General Manager van Europcar België. Marcus Bernhardt is benoemd in de pas gecreëerde functie van Chief Commercial Officer.
Het Uitvoerend Comité van de Europcar group breidt uit en verwelkomt vier nieuwe leden: Marcus Bernhardt, pas aangesteld als Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, Europcar Belgium General Manager en Ken McCall, Europcar UK General Manager.
Vanaf vandaag is het Uitvoerend Comité van de Europcar group als volgt samengesteld: Roland Keppler, Chief Executive Officer, Marcus Bernhardt, Chief Commercial Officer, Jacques Brun, Chief Transformation Officer, Didier Fenix, verantwoordelijk voor Europcar Belgium, Group Fleet en Urban Mobility, Ken McCall, verantwoordelijk voor Europcar UK en Operation IT en Caroline Parot, Chief Financial Officer.
Onze nieuwe corporate governance is een belangrijke mijlpaal in de transformatie van de Europcar group. De grondgedachte achter deze strategische ingreep is de groep dichter bij de markten te brengen, en haar transformatieprogramma, Fast Lane 2014, een extra impuls te geven, aldus Roland Keppler, CEO van Europcar group.
Didier Fenix wordt verantwoordelijk voor Group Fleet en Urban Mobility.
« Als verantwoordelijke voor de Group Fleet en Urban Mobility, zal ik me inzetten voor de ontwikkeling van innoverende mobiliteitsoplossingen, zodat Europcar uitgroeit tot de mobiliteitspartner van morgen, zowel voor het business- als privécliënteel » licht Didier Fenix toe.
Didier Fenix begon zijn carrière bij Europcar in 1992 als Insurance Manager van België. In 1997 werd hij aangesteld als verantwoordelijke voor de aankopen & de vloot van Europcar en sinds 2001 nam hij ook de Marketing voor zijn rekening als Fleet, Purchasing & Marketing Director. In 2003 werd hij benoemd tot Algemeen Directeur van Europcar België.
Marcus Bernhardt aangesteld als Chief Commercial Officer
Als Chief Commercial Officer bestaat de missie van Marcus Bernhardt erin om de marktpositie van Europcar te versterken en het leiderschap van de groep uit te breiden in lijn met het model van Fast Lane 2014.
Marcus Bernhardt, van Zwitserse afkomst, begon zijn carrière in de hotelsector. Hij was opeenvolgend COO bij Radisson SAS Hotels & Resorts en Rezidor SAS Hospitality, en ook COO en CCO bij de Steigenberger Hotels & Resorts group. In 2010 werd hij aangesteld als Executive VP en Chief Services Officer (CSO), als lid van de directie bij Gulf Air.
Met 28 aanvlieghavens in 91 steden vertrekken er vluchten vanuit Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Maastricht, Groningen en Brussel naar verschillende (winter) zonbestemmingen.
De vloot van Corendon Airlines bestaat uit acht vliegtuigen van de types B737-300 en B737-800. Sinds april 2011 beschikt de Corendon Holding ook over een tweede chartermaatschappij: Corendon Dutch Airlines. De vloot bestaat momenteel uit twee toestellen van het type B737-800.
In maart 2012 ontving Corendon Dutch Airlines van Schiphol een award voor Best Airline of the Year 2011 voor Afrika en het Midden -Oosten.
Vizion Air introduceert een nieuw luchvaartconcept op maat
Vizion Air is de eerste luchtvaartmaatschappij waar de klant het product voor een zeer groot deel zelf kan bepalen. Vizion Air werd geboren vanuit de ervaringen die werden opgedaan door The Aviation Factory. De luchtvaartmaatschappij heeft permanent een Fokker 50 ter beschikking en kan indien nodig beroep doen op de vliegtuigenportefeuille van The Aviation Factory. Het concept achter Vizion Air is eigenlijk heel eenvoudig, aldus Carl Legein, CEO van Vizion Air. We willen de oorspronkelijke servicewaarden van de luchtvaart opnieuw in ere herstellen en van de luchtvaart opnieuw een inspirerende ervaring maken. Vizion Air pakt ook zelf uit met specifieke vluchten in het kader van grote sport- en cultuurevenementen.
Vizion Air kan men omschrijven als een boutique airline, waar heel wat serviceaspecten door de klant kunnen worden ingevuld. Op die manier kan iedere klant voor zijn passagiers een eigen product gaan definiëren. Dit is mogelijk omdat de vliegtuigen die we inzetten, grotendeels door Vizion Air zelf gecontroleerd worden. In samenwerking met een geaccrediteerde reisagent kunnen wij zelfs op maat gemaakte reispackages ontwikkelen, verklaart Carl Legein.
Vizion Air heeft 24 uur op 24, 7 dagen op 7, een eigen Fokker 50 ter beschikking.Dit turbo-proptoestel, dat een uitstekend operationeel track record heeft, wordt gevlogen door Denim Air. Denim Air voert als een all-round dienstenaanbieder vluchten uit voor tal van andere luchtvaartmaatschappijen.
Met Vizion Air kan de klant zelf de bestemming, routing en uurroosters bepalen in functie van zijn eigen agenda. Er kan probleemloos worden opgestegen vanuit de luchthavens van Antwerpen, Brussels Airport, Oostende, Kortrijk, Charleroi, Luik, Luxemburg, Rijsel, Maastricht, Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Eindhoven en tal van andere regionale luchthavens in Europa. Een projectleider van Vizion Air begeleidt de klant van A tot Z bij het charterproject. Het meest opvallende element is het feit dat de klant een persoonlijke toets kan geven aan de vlucht.
De catering kan vrijuit worden gekozen, van een eenvoudige snack tot en met een gastronomisch driegangendiner van je favoriete chef op een hoogte van 21.000 voet. Het bedrijfslogo van de klant kan op de hoofdeinden van de stoelen worden aangebracht of zelfs op de buitenkant van het toestel. In plaats van de gewone passagiersterminal kan de check-in en boarding ook gebeuren via de General Aviation terminal.
De Fokker 50 is een zeer betrouwbaar, comfortabel en milieuvriendelijk vliegtuig, want het brandstofverbruik is relatief beperkt. Het toestel biedt plaats aan 50 passagiers en kan ook heel wat bagage meenemen in het laadruim. De actieradius van de Fokker 50 laat toe om vanuit de Benelux heel wat Europese bestemmingen te bereiken. Het toestel kan ook gemakkelijk landen op kleinere luchthavens met korte landingsbanen. Dankzij de uitstekende vliegkarakteristieken van de Fokker 50 behoren zowat alle regionale luchthavens en kleine vliegvelden tot de mogelijke bestemmingen, waardoor de klant veel dichter bij zijn eindbestemming kan landen en weer opstijgen.
Naast de à-la-carte-charters zal Vizion Air in beperkte mate aan particulieren ook lijnvluchten aanbieden en speciale charters organiseren in het kader van speciale sport- en cultuurevenementen.
Naar Milaan in stijl
Op 8 februari 2013 gaat Verdis opera Nabucco in première in de Scala van Milaan. Vizion Air legt die dag een vlucht in vanuit de luchthaven van Antwerpen. De passagiers worden met een limousine thuis opgehaald en naar de luchthaven gebracht. Bij aankomst in Milaan kunnen de passagiers zich in een kamer van het Four Seasons Hotel opfrissen en daar hun avondkledij aantrekken. Vooraleer naar het nabijgelegen opera gebouw te vertrekken, kan men nog even genieten van een fingerfood-buffet. Tijdens de pauze wordt een glas champagne aangeboden en na de voorstelling brengen limousines de passagiers opnieuw naar het vliegtuig. De dag wordt afgerond met een gastronomisch diner dat door een topchef wordt bereid.
Curaçao: ideale zonzekere bestemming (voor de Paasvakantie)
In de Caribische Zee liggen tientallen eilanden, als het ware lukraak rondgestrooid. Het zijn niet zelden vakantieparadijzen, heerlijke tropische reisbestemmingen. Maar welk eiland moet je kiezen? Niet makkelijk, tenzij je rekening houdt met de sterktepunten van Curaçao. Dan heb je meteen een droombestemming te pakken!
Curaçao heeft het allemaal: parelwitte stranden met schaduwrijke palmbomen, een azuurblauwe zee, een niet aflatende zon en heerlijke temperaturen, een exotische sfeer, een gastvrije bevolking, romantiek onder een open sterrenhemel, luxueuze resorts en prima accommodatie kortom, alles wat je van een tropische vakantie mag verwachten. Maar er is veel meer en precies daarom is het makkelijk kiezen voor Curaçao.
De Caraïben worden regelmatig geteisterd door orkanen, Curaçao ligt echter helemaal buiten de orkaanzone. Wat dat betreft kan de reiziger op beide oren slapen en ook als het om veiligheid gaat. Curaçao is veilig, dankzij de gastvrije bevolking, dankzij de medische voorzieningen en de hygiëne die op Europees niveau staan. Water uit het kraantje kun je dus probleemloos drinken en er is niets dat een ontspannen vakantiesfeer verstoort.
Ver weg van huis en toch in je eigen taal bediend worden, dat gebeurt in Curaçao. Een groot gemak op reis als men je direct verstaat. Het Nederlands is de officiële taal van het eiland. Dat komt omdat Curaçao vanaf 1791 een kolonie was van Nederland. Inmiddels is het eiland een zelfstandige staat binnen het Koninkrijk Nederland. Voor de vakantieganger is het dus makkelijk om contact te hebben met de lokale bevolking, temeer daar ook Engels en Spaans door veel inwoners wordt gesproken. De lokale taal, Papiamento, spreken de eilandbewoners met name onder elkaar.
Curaçao is klein, hooguit 60 km lang en van 5 tot 15 km breed. Tijdens een excursie hoef je dus nooit ver te rijden en wat meer is, het eiland is bijzonder divers. Zo reis je op een uur van de hoofdstad Willemstad, met zijn cultuurpatrimonium op de lijst van het Werelderfgoed, naar het natuurgebied Sint Willibrordus waar je een kolonie flamingos kunt observeren of naar het SheteBoka Park met zijn opstuwende water.
De Paasvakantie is een topperiode om naar Curaçao te reizen. De gemiddelde temperatuur is dan 31°C en het is ook de droogste tijd van het jaar. Omdat de Paasvakantie in Nederland op een ander moment valt dan bij ons is het ook nog eens laagseizoen en kunnen wij profiteren van goedkope aanbiedingen. Er zijn dagelijkse vluchten vanuit Amsterdam Schiphol met KLM en Arkefly en de reistijd bedraagt negen uur.
Curaçao heeft een rijke geschiedenis en het eeuwenoude verhaal van het eiland werd door verschillende volkeren geschreven. Curaçao is een bodemloze schatkist van cultuur en natuur, een eiland dat perfect beantwoordt aan je droom van een tropisch vakantieparadijs. Curaçao is om meer dan één reden uniek en mag daarom het meest aantrekkelijke buitenbeentje van de Caraïben genoemd worden.
Brussels Airlines lanceert rechtstreekse lijnvlucht tussen Brussel en Washington
Brussels Airlines lanceert rechtstreekse lijnvlucht tussen Brussel en Washington. Vanaf 18 juni vliegt Brussels Airlines tussen Brussels Airport en Washington Dulles. De Amerikaanse hoofdstad wordt vijf keer per week rechtstreeks aangevlogen. Dankzij de goede vluchttijden kan via Washington vlot doorgereisd worden met Star Alliance partner UNITED naar talrijke andere US bestemmingen.
Na de succesvolle start van een dagelijkse lijndienst naar New York vorig jaar, lanceert Brussels Airlines volgende lente een vlucht naar Washington Dulles International Airport. Er is een grote marktvraag naar vluchten tussen de Amerikaanse en de Europese hoofdstad.Washington is op de Belgische markt zelfs de derde belangrijkste intercontinentale vliegbestemming in termen van passagiersaantallen. We zijn bijzonder blij dat we het intercontinentale netwerk van Brussels Airlines verder kunnen uitbouwen met Washington en na New York onze aanwezigheid aan de Amerikaanse Oostkust verder kunnen versterken, zegt Brussels Airlines CEO Bernard Gustin.
Met deze nieuwe vlucht richten we ons niet alleen op wie naar Washington of Brussel wil reizen, we verbinden het ganse Brussels Airlines netwerk met Washington en zo met het uitgebreide US netwerk van onze partner UNITED. Dankzij onze eigen vluchten naar Washington en New York en dankzij de samenwerking met onze Star Alliance partners UNITED en Lufthansa bieden we vanuit Brussels Airport meer dan ooit de beste reismogelijkheden naar de Verenigde Staten aan.
Washington is als Amerikaanse hoofdstad het politieke centrum van de Verenigde Staten dat vooral bekend is dankzij het Witte Huis, Capitol Hill en het Pentagon. De stad en de onmiddellijke omgeving hebben echter ook nog talrijke andere toeristische trekpleisters zoals bijvoorbeeld de wereldberoemde Smithsonian musea, de National Mall, Arlington, de botanische tuinen, de talrijke biblotheken en de vele shoppingmogelijkheden. Het is ook een belangrijke universiteitsstad.
Brussels Airlines zal vijf keer per week (alle weekdagen behalve maandag en woensdag) koers zetten naar Washington Dulles met Airbus A330 toestellen. Aan boord kunnen passagiers genieten van het nieuwe Brussels Airlines product met full flat beds in Business Class, ergonomische zetels in Economy Class en on demand in-flight entertainment in beide klassen. Deze vernieuwde cabines werden pas enkele maanden geleden geïntroduceerd en werden door de reisindustrie in een mum van tijd als één van de allerbeste trans-Atlantische producten omschreven. Wie met Brussels Airlines van en naar Washington vliegt kan ook Miles & More mijlen verzamelen en uitgeven.
Dankzij een vertrek in de late namiddag vanuit Brussels Airport komen passagiers in de vroege avond in Washington aan. Ze kunnen dankzij een vlotte overstapmogelijkheid met partner UNITEDdezelfde avond nog verder vliegen naar 44 andere bestemmingen in de Verenigde Staten en Canada, waaronder belangrijke steden zoals Atlanta, Houston, Los Angeles, San Francisco, Denver en Orlando. De Brussel-Washington vlucht sluit ook goed aan op de Europese vluchten van Brussels Airlines, waaronder naar Berlijn, Kopenhagen, Madrid, Milaan, Hamburg, Nice en Toulouse. Uiteraard zijn er ook connectiemogelijkheden met het Afrikaanse netwerk van Brussels Airlines naar ondermeer Abidjan, Cotonou, Douala, Yaounde en Lomé.
Dankzij de samenwerking tussen Brussels Airlines en UNITED zijn er vanaf 18 juni 12 vluchten per week tussen Brussels Airport en Washington. Passagiers kunnen beide vluchten combineren waardoor en nog meer afreisflexibiliteit ontstaat en nog meer bestemmingen kunnen bereikt worden. Om deze nieuwe trans-Atlantische lijndienst mogelijk te maken zal Brussels Airlines in de loop van de lente een bijkomende, achtste, Airbus A330 aan haar lange afstandsvloot toevoegen.
Brussels Airlines, lid van de Lufthansa Groep en van Star Alliance, is de Belgische luchtvaartmaatschappij met het grootste vluchtaanbod van en naar de Europese hoofdstad Brussel. De 43 vliegtuigen en ruim 3500 werknemers van de Brussels Airlines groep zorgen dagelijks voor ongeveer 300 vluchten naar meer dan 70 Europese en Afrikaanse bestemingen, en sinds kort ook voor een dagelijkse verbinding met New York JFK.
Op haar lange afstandsvluchten worden de passagiers verwelkomd in een totaal vernieuwde Business Class met full flatbeds en state of the art inflight entertainment en een nieuwe Economy Class met individuele inflight entertainmentschermen en ergonomische zetels. Lange afstandsvluchten worden met Airbus A330-200/-300 toestellen geopereerd.
Op haar Europese netwerk, vooral aangevlogen met Airbus A319 en A320, biedt Brussels Airlines drie formules aan: een Business Class product b.business, een flexibele reisformule die synoniem staat voor tijdswinst en comfort b.flex economy+ en een low fare product b.light economy.
Naast de 20 bestemmingen in Afrika en New York biedt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog lange afstandsvluchten naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië, Noord-Amerika en Canada. Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op meer dan 80 jaar Belgische luchtvaartgeschiedenis.
Michelin introduceert haar eerste reeks wegenkaarten van de Belgische provincies
Sinds januari 2013 is het Michelin aanbod van wegenkaarten voor België uitgebreid! Met de introductie van de nieuwe reeks Province, bestaande uit 9 provinciekaarten die alle Belgische provincies omvatten, richt Michelin zich op reizigers die graag in één oogopslag willen zien wat de belangrijkste routes en bezienswaardigheden zijn. De kaarten hebben een legenda in 4 talen (Nederlands, Frans, Engels, Duits). De schaal is 1:150.000. Ze zijn een handig hulpmiddel voor sportieve reizigers en gezinnen die voor een tocht of een weekend in hun culturele of sportieve erfgoed willen duiken.
De cartografische inhoud besteedt veel aandacht aan recreatie en toeristische bezienswaardigheden. De sterren geven de toeristische bezienswaardigheden aan die bijzonder zijn voor de desbetreffende regio. Daarbij is gebruik gemaakt van de expertise van de redacteuren van de MICHELIN Groene Reisgids. De aanduidingen, waar de Michelin uitgaven hun reputatie aan danken, zijn een extra uitnodiging aan de reiziger en kunnen de basis vormen van mooie uitstapjes met het gezin.
Michelin blijft trouw aan haar uitgangspunt van duurzame mobiliteit en promoot graag fietsroutes en groene wegen voor wandelaars en fietsliefhebbers. De kaarten bevatten 61 geklasseerde sites die tot het UNESCO Werelderfgoed behoren naast 56 provinciale domeinen.
Extra aandacht is er voor SPORT EN RECREATIE: fietsroutes en groene wegen, provinciale domeinen, wandelgebieden, pretparken, campings, vakantieparken, badplaatsen, zwembaden, kuuroorden, renbanen, golfbanen, stadions, langlauf en skipistes, vogelreservaten, enz.
PRAKTISCH zijn er talloze stadsplattegronden, detailkaarten van de havens van Antwerpen, Gent en Zeebrugge (met toegangswegen en kaainummers), tankstations en rustplaatsen langs snelwegen, enz.
TOERISME: met sterren bekroonde plekken uit de MICHELIN Groene Reisgids, monumenten die tot het UNESCO Werelderfgoed behoren, toeristische monumenten (religieuze gebouwen, kastelen, vuurtorens, ), musea, panorama s, enz.
Er zijn 9 titels die gezamenlijk alle Belgische provincies omvatten: West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams-Brabant & Waals-Brabant, Limburg, Luik, Luxemburg, Namen en Henegouwen.
De kaarten Province België zijn sinds januari 2013 beschikbaar. De verkoopprijs per kaart bedraagt 6,95 in België en 6,76 in het Groothertogdom Luxemburg.
Zomercampagne 2013: De Alpenvakantie die bij je past!
Graubünden introduceert het persoonlijke reismagazine
Het is vast herkenbaar: je gaat op zoek naar een leuke vakantiebestemming op internet, maar het aanbod is overweldigend. Met de zomercampagne 2013 De Alpenvakantie die bij je past speelt Graubünden hierop in. Vanaf nu kunnen Vlaamse vakantiezoekers die een voorjaars/zomervakantie in de bergen voor ogen hebben op http://mijn.graubuenden.ch uit een verzameling van 90.000 reistips hun persoonlijke reismagazine met twee concrete voorstellen samenstellen. Juist: de Alpenvakantie die precies past.
Met de marktoverstijgende campagne De Alpenvakantie die bij je past zet de toeristische marketingorganisatie Graubünden Ferien de gast nog meer centraal.Maar liefst 90.000 combinaties kan het systeem maken: luxueus hotel of gezellige berghut? Picknick of gourmetmenu? Bergdorp of alpiene stad? Een ontspannen wandeling, of toch liever het actieprogramma die zorg draagt voor de nodige adrenaline? Het gehele vakantiegebied Graubünden wordt zo tot een individuele belevenis die om de wensen van de gast draait. Na afsluiting van het keuzeproces krijgen de deelnemers een op maat gemaakt reismagazine van 24 paginas met voorstellen en links naar concrete, boekbare aanbiedingen.
Aan het eind van de campagne, in augustus 2013, wint een gelukkige deelnemer zijn persoonlijke droomvakantie naar Graubünden.
Doel van de campagne is de bekendheid van Graubünden in België te vergroten en de spreekwoordelijke veelzijdigheid van deze bergregio tastbaar te maken, aldus Gaudenz Thoma, CEO van Graubünden Ferien. Het systeem, dat voor het eerst in deze vorm wordt ingezet, kiest op basis van de keuzes die de gebruiker maakt op het gebied van accommodatie, gastronomie, grootte van de bestemming en activiteiten.De gebruiker kan vervolgens zijn eigen reismagazine als pdf downloaden of per e-mail versturen. Verder kan het reismagazine ook worden geprint of bijvoorbeeld op de iPad worden opgeslagen. Ontwikkeld in zogenaamd responsive design past de layout zich dynamisch aan computer of telefoon aan en is hierdoor zowel op de pc-desktop, de tablet als de smartphone optimaal te bedienen.
Duizend bergtoppen, 150 dalen en 615 meren.Graubünden is Heidis geboortestreek, de bron van de Rijn, het land van de steenbokken en het vakantiegebied nr. 1 van Zwitserland. Graubünden staat voor wereldberoemde vakantieplaatsen zoals St. Moritz, Davos Klosters, Arosa, Flims Laax maar ook voor authentieke bergdorpen en dalen. Graubünden heeft een unieke veelzijdigheid aan highlights voor groot en klein een paradijs om te wandelen, te mountainbiken, te golfen, voor wellness, treinreizen, kunst & cultuur.
Touroperator tekent omzetgroei van bijna 50% op in 2012
Na de recordjaren 2010 en 2011 kan Corendon ook voor 2012 spectaculaire cijfers voorleggen. Zo tekende de touroperator een omzetgroei van 47% op en zag het het aantal Belgische reizigers met 40% stijgen. De belabberde Belgische zomer heeft daarin zeker een rol gespeeld, maar een groeiende klantentrouw en een uitgebreid en voordelig aanbod in tijden van crisis zijn volgens Corendon de grootste groeifactoren. Dit jaar stationeert de touroperator een tweede toestel op Brussels Airport, waardoor het haar vluchtaanbod op Turkije verbetert. Daarnaast zal er vanaf mei tweemaal per week gevlogen worden op Kreta (Heraklion).
Corendon is de afgelopen jaren aan een duidelijke opmars bezig en mag zich stilaan de snelst groeiende touroperator van het land noemen. Dat blijkt nog maar eens duidelijk uit de jaarcijfers van 2012. Zo boekten maar liefst 66.500 Belgen afgelopen jaar hun vakantie bij Corendon, in 2011 waren dat er nog 48.000. Dat vertaalde zich naar een sterke omzetstijging tot ruim 42,6 miljoen euro oftewel een toename met 47% ten opzichte van 2011 (29 mio euro). En dat in een jaar waar de crisis voor een wereldwijde malaise zorgde en de toeristische bestedingen stagneerden of afnamen.
Het is net in deze tijden van crisis dat je het verschil kunt maken, zegt Corendon-CEO Atilay Uslu. Nog meer dan anders vergelijken mensen en zijn ze op zoek naar kwaliteit aan de beste prijs. Onze cijfers bevestigen dat wij hieraan tegemoetkomen. Dankzij onze jarenlange ervaring en aanwezigheid op de Turkse markt kunnen we korter op de bal spelen en betere voorwaarden bedingen. Daarnaast breiden we ieder jaar ons aanbod nog uit, zodat we onze klanten een ruimere keuze kunnen voorschotelen en een nog betere service kunnen bieden. Het stationeren van een tweede toestel op Zaventem tijdens het hoogseizoen om zo betere vluchturen aan te bieden past perfect binnen dit plaatje.
Dat ook 2013 een positief jaar belooft te worden blijkt nu reeds uit de boekingen voor het komende zomerseizoen. Zo boekten nu al (dd. 29/01) 28.400 mensen hun vakantie bij Corendon, bijna 60% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Als nieuwe vluchtbestemming vanaf Brussel voegt Corendon Kreta toe aan haar aanbod. Vanaf mei zal er tweemaal per week op Heraklion gevlogen worden. Het aanbod op Antalya wordt verder uitgebreid tot 15 vluchten per week (juli/augustus). Bodrum wordt drie keer per week aangevlogen (in juli, augustus en september zelfs dagelijks) en Dalaman tweemaal per week. Tenslotte voorziet Corendon ook een wekelijkse vlucht naar de luchthaven van Ercan in Noord-Cyprus.
Corendon Holding is opgericht in 2000. Corendon is uitgegroeid tot een toonaangevende touroperator op de Nederlandse en Belgische markt. Mede door de aanwezigheid van eigen lokale agenten, hoteliers en de optimalisering van het eigen programma, uit zich dit tot een betrouwbaar en voordelig opererende organisatie welke afgelopen jaar ruim 500.000 passagiers vervoerde. Onder de Corendon Holding vallen GoMundo, Corendon International (Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongeren-reizen, Kids & Co en Karin s choice). www.corendon.be
Aftrap voor nieuwe promotiecampagne tijdens Vakantiesalon van Brussel.
Het Nationaal Bureau voor Toerisme van Servië heeft 2013 uitgeroepen tot Jaar van de Cultuur. Tijdens het komende Vakantiesalon van Brussel wordt de aftrap gegeven voor deze nieuwe promotiecampagne. Doel van de campagne is om het culturele erfgoed van Servië onder de aandacht te brengen en toeristen bewust te maken van het brede culturele aanbod van het land.
Servië heeft een rijkdom aan cultureel erfgoed. Maar liefst 17 Romeinse keizers zijn geboren op het grondgebied van het huidige Servië, en hebben hun sporen achtergelaten in de Servische cultuur. Een van de belangrijkste is Constantijn de Grote geboren in het huidige Nis. Dit jaar is het 1700 jaar geleden dat hij het edict van Milaan uitvaardigde, wat in Nis met verschillende festiviteiten gepaard gaat. Servië vormde lange tijd ook de grens tussen het Ottomaanse en het Habsburgse Rijk, hetgeen nog terug te zien is in de talrijke forten en vestingen langs de rivier de Donau. Daarnaast telt het land honderden middeleeuwse kloosters die op de mooiste plekjes van het land verscholen liggen.
Ook de hedendaagse cultuur en het moderne Servië krijgen de nodige aandacht. Naast traditionele muziekfestivals en oogstfeesten, heeft het land verschillende evenementen waarin creativiteit, mode en moderne en uitvoerende kunsten centraal staan. Het jaarlijkse Mixser Festival, een multidisciplinair platform waarin de creatieve industrie van de Balkan tot uiting komt, presenteert zich in Brussel met een expositie van 28 januari t/m 1 februari (www.eurodest.nl/mixser.pdf). Andere activiteiten zijn het jaarlijkse filmfestival, de mode- en designweek van Belgrado. Tevens heeft Servië talrijke kunstgalerieën en vinden er vele klassieke en moderne concerten plaats.
Met deze campagne wil Servië de reiziger aanmoedigen kennis te maken met de verschillende culturele facetten van Servië om zo een beter beeld te krijgen van de Servische cultuur en bevolking. Dit jaar zullen dan ook verschillende nieuwe reisproducten ontwikkeld worden. Verschillende Belgische touroperators bieden reeds culturele rondreizen aan naar Servië. Tevens is recent een nieuwe culturele brochure verschenen.
Servië presenteert zich dit jaar weer op het jaarlijkse Vakantiesalon van Brussel van 31 januari t/m 4 februari a.s. (paleis 5 stand 5421). Tijdens het dagelijkse happy hour om 14.00 uur kunnen gasten genieten van traditionele Servische hapjes en drankjes.
Dit jaar, wordt van 11 tot 16 februari de 4de editie van de Tour of Oman georganiseerd.De bestemming biedt dan ook goede faciliteiten voor een fiets- of wandelvakantie. Eind 2012 werden de mogelijkheden voor de actieve reizigers in het Sultanaat verder uitgebreid. Met de komst van Bike and Hike Oman kunnen bezoekers genieten van hoge kwaliteit fiets- en wandeltochten in het Al Hajar gebergte.
Het hoofdkantoor van Bike and Hike Oman is gevestigd in hotel The View in Al Hamra in het Al Hajar gebergte. Vanuit dit kantoor worden verschillende begeleide fiets- en wandeltochten georganiseerd op drie verschillende niveaus, hierdoor zijn de tours geschikt voor zowel beginners als gevorderden. De tochten leiden gasten door tropische, groene oases met palmbomen, door de straatjes en steegjes van oude steden, langs forten en kastelen en over imposante bergketens.
Bike and Hike Oman hecht veel waarde aan het waarborgen van de veiligheid en kwaliteit van de aangeboden tours. Om deze reden werkt het bedrijf alleen met professionele apparatuur van internationaal gerenommeerde merken zoals Focus Bikes, Salomon en The North Face. Om de veiligheid van de deelnemers te garanderen, worden speciale fietshelmen aangeboden. Deze dienen tijdens de tochten ten allen tijde te worden gedragen. Hiernaast geldt een snelheidsbeperking van 25km/u voor de verharde afdalingen en is er altijd een volgwagen aanwezig. Het personeel is bovendien getraind in eerste hulp en de gids beschikt over een EHBO-kit.
Het personeel van Bike and Hike Oman bestaat uit meertalige gidsen uit Europa en lokale Omani. Gasten kunnen op bijzondere wijze een sportieve ervaring combineren met een ontdekkingstocht door de cultuur, het erfgoed, de tradities en de moderne manier van leven in Oman. Naast het actieve onderdeel van de tochten, zal de interactie met de lokale bevolking en het bezoeken van musea en lokale winkels een belangrijk onderdeel van de fiets- en wandeltours zijn.
Het Sultanaat Oman is een land dat een waaier aan outdooractiviteiten biedt. De regio rondom Al Hamra, in het Al Hajar gebergte, beslaat een oppervlakte van maar liefst 900 km2 en kent een hoogteverschil van bijna 2 km. De hoogste bergtop in het Al Hajar gebergte, Jebal Shams, is 3009 meter boven de zeespiegel gelegen.
Bike and Hike Oman werkt nauw samen met het Ministerie van Toerisme van Oman en de lokale autoriteiten om actief eco toerisme in verschillende regios van het Sultanaat te ontwikkelen. Hiervan profiteert de lokale economie, en worden bovendien de mogelijkheden die het Sultanaat van Oman als actieve vakantiebestemming biedt, verder benadrukt.
IJSBEER MAAKT REIZIGERS WARM VOOR BESCHERMING NOORDPOOL
NIEUWE CAMPAGNE 'ARCTIC HOME' OP GANG GETROKKEN IN BRUSSEL
Met een drie meter hoge ijssculptuur in het station van Brussel-Zuid trokken Coca-Cola en WWF hun nieuwe Europese campagne voor de bescherming van ijsberen op gang, onder de naam Arctic Home. Die heeft als doel steun en bescherming te vragen voor de ijsbeer in zijn steeds sneller wegsmeltende natuurlijke habitat. Boegbeeld en peter van de actie is de Belgische poolreiziger Dixie Dansercoer; de unieke sculptuur was van 18 tot en met 20 januari te bewonderen. www.arctichome.be
Het noordpoolgebied krijgt het extra zwaar te verduren door de klimaatverandering: de temperatuur stijgt er twee keer zo snel als in de rest van de wereld. Als gevolg hiervan krimpt het zomerzee-ijs elk decennium met ongeveer 11 procent, veel sneller dan de meest pessimistische voorspellingen. Eerste slachtoffer van die desastreuze ontwikkeling is de pool- of ijsbeer, die zijn natuurlijke jachtgronden letterlijk als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. Coca-Cola en WWF luiden nu samen de alarmbel en slaan de handen in elkaar met de Arctic Home-campagne, die na de VS nu ook in Europa wordt gelanceerd.
Coca-Cola en WWF: samen sterker
De ijsbeer, Coca-Cola en WWF zijn geen onbekenden voor mekaar, legt Gaetan Van de Populiere, Marketing Director Coca-Cola België uit. Met WWF werken we al sinds 2007 samen aan belangrijke milieu-initiatieven. Door het wetenschappelijke netwerk van WWF en de marketingkennis en middelen van Coca-Cola te bundelen, hebben we meer armslag dan elke organisatie afzonderlijk. En natuurlijk is de ijsbeer al sinds 1922 een icoon in onze wintercampagnes, lang voor er sprake was van zijn precaire situatie.
De drie jaar durende campagne Arctic Home waarin Coca-Cola jaarlijks 1 miljoen euro aan WWF zal schenken wordt in meer dan 16 Europese landen gelanceerd. De campagne maakt deel uit van de internationale samenwerking die sinds 2007 bestaat tussen The Coca-Cola Company en WWF. Die samenwerking is gericht op de bescherming van belangrijke rivierbekkens zoals de Yangtze, de Mekong en de Rio Grande, op duurzame landbouw, maar ook op het verminderen van het waterverbruik en het verlagen van de CO2-uitstoot van het bedrijf.
Naast de eigen donaties roept Coca-Cola via internet ook het publiek op om een duit in het zakje van Arctic Home te doen. In 2011 in Noord-Amerika heeft het bedrijf twee miljoen dollar binnengehaald via een gelijkaardige campagne. Het ingezamelde geld gaat naar verschillende terreinprojecten die het leefgebied van de ijsbeer beschermen, onderzoek doen naar de impact van de klimaatverandering op de ijsbeer en conflicten tussen lokale gemeenschappen en ijsberen trachten te voorkomen. Daarnaast wordt ook geïnvesteerd in de organisatie van een internationale conferentie die concrete engagementen wil voor de bescherming van de ijsbeer.
Grootste ijsbeer ooit
De ijssculptuur in Brussel-Zuid werd met zijn drie meter hoogte de grootste ijsbeer ooit die in ons land uit ijs gehouwen werd. Hij moest zoveel mogelijk mensen sensibiliseren en mobiliseren, de reizigers en passanten in het station warm maken voor de bescherming van zijn habitat.
Sabien Leemans, woordvoerder WWF: De symbolische vergelijking met de smeltende poolkappen ligt voor de hand. De Noordpool is de airco van onze planeet. De enorme laag ijs en sneeuw weerkaatst de zonnewarmte en speelt een belangrijke rol in de regulering van het klimaat. Maar het is ook een thuis voor tal van diersoorten en vier miljoen mensen en speelt een belangrijke rol als voedselleverancier voor de hele wereld. Als we dit enorme gebied van 30 miljoen km2 niet vrijwaren, verandert alles.
Om de campagne extra kracht bij te zetten, werd ervaren poolreiziger Dixie Dansercoer bereid gevonden het peterschap op te nemen. Niemand kan de feiten ontkennen, zegt Dansercoer. Tijdens mijn expedities heb ik genoeg alarmsignalen gezien. Er is veel meer open water en veel minder meerjarig ijs. De poolbeer gaat steeds vaker zn prooi aan land zoeken en zelfs verbasteren met de grizzlybeer. Allemaal bewijzen dat de zomerse afsmelting van de ijskap bittere ernst is. Het is vijf voor twaalf en we moeten nu actie ondernemen.
Spaans toeristenoord zet voluit in op gezinnen met kinderen
Wie houdt van zon, zee, strand én attractieparken is in Benidorm aan het juiste adres. Met meer dan 3.000 zonuren per jaar, kilometerslange zandstranden, kristalhelder zeewater en 5 van Spanjes mooiste attractieparken is Benidorm de gedroomde zonbestemming voor het hele gezin. Tel daar nog de talrijke watersportmogelijkheden, de 125 hotels, 6.000 appartementen en 10 campings waarvan de meeste uitgerust zijn met kindvriendelijke faciliteiten en je weet op voorhand dat je van een zorgeloze vakantie kan genieten. Bienvenida en Benidorm!
Benidorm heeft een lange staat van dienst als het op toerisme aankomt. Reeds in de jaren 70 werd het toenmalige vissersdorp aan de Costa Blanca bezocht omwille van haar uitzonderlijk zonnig en warm klimaat. Vandaag de dag is Benidorm één van de meest complete zomerbestemmingen in Europa. Dat Benidorm het afgelopen decennium in België vooral bij een ouder publiek aanslaat is dan ook niet verwonderlijk. Want dankzij haar microklimaat kan Benidorm ook in de wintermaanden nog rekenen op een gemiddelde van 7 uren zon per dag en een temperatuur van 18°C, wat het de gedroomde bestemming maakt voor de Belgische overwinteraar. In de zomermaanden echter zie je een heel ander beeld. Dan liggen de playas vol met jongeren, koppels en gezinnen met kinderen, genietend van zon, zee en zo veel meer.
Vamos a la playa
Benidorm telt een paar van de mooiste zandstranden van Spanje. Levante en Poniente Beach zijn wereldberoemd omwille van hun fijn goudgele zand, zuidelijke oriëntatie en indrukwekkende zonsondergangen, beide zijn ze uitgerust met tal van faciliteiten. Poniente beach heeft een prachtige promenade, ontworpen door de bekende Spaanse urbanist Carlos Ferrater die zich liet inspireren door de golven en kliffen aan de Costa Blanca. Het is er heerlijk toeven op één van de vele terrasjes of bankjes. s Avonds, wanneer de restaurants, bars en clubs hun deuren openen, verandert de promenade in een bruisend nachtcentrum.
Wat veel mensen niet weten is dat Benidorm ook bekend staat voor zijn uitzonderlijk aanbod aan attractieparken, nl Mundomar,Terra Natura, Aqua Natura, Terra Mitica en Aqualandia. Kortom keuze uit dierenparken, waterparken, waterratten en pretparken.
Naast de vele attracties die Benidorm rijk is, heeft de badplaats ook een indrukwekkend logiesaanbod. Na Madrid en Barcelona telt Benidorm het grootste aantal hotelbedden van Europa. Meer dan 125 hotels, gaande van 1 tot 5 sterren, zijn voorzien van alle modern comfort en kindvriendelijk ingericht. De meeste onder hen hebben een kinderclub, animatieteam en zijn uitgerust met aparte kinderbaden. Wie liever kampeert kan terecht op één van de 10 campings rondom Benidorm. Tenslotte zijn er nog zon 6.000 appartementen die verspreid over de stad gelegen zijn.
Benidorm ligt 38 km ten zuiden van Alicante en 106 km ten zuiden van Valencia. De eenvoudigste manier om Benidorm te bereiken is dan ook met het vliegtuig. JetairFly vliegt 4x per week vanaf Brussels Airport naar Alicante, 3x per week vanuit Oostende en Charleroi en 2x per week vanuit Luik. Ook Ryanair vliegt in de zomermaanden zelfs dagelijks vanuit Charleroi naar Alicante.Wie liever met de auto naar Benidorm reist dient zon 1.860 km te overbruggen vanuit Brussel.
Rederij Costa Cruises bevaart zowat alle wereldzeeën en bij elke cruisereis komen je dromen uit. Het is vooral de romantiek die het doet, het heerlijke romantische gevoel dat o zo goed past bij het komende feest van Valentijn.
Op reis met Costa Cruises hoef je maar één iets te doen: genieten van je reis! Eigenlijk komt het ene romantische moment zomaar na het andere op je af. Vanuit je luie zetel op een zonovergoten dek zie je elegante dolfijnen zwemmen, kijk je naar een betoverende zonsondergang en naar het flikkeren van duizenden sterren, van een vallende ster, goed voor een liefdeswens.
Met zijn tweetjes op cruisereis! Niets is romantischer en alles is geregeld want bij Costa Cruises kun je de reis personaliseren, vooraf kiezen uit het gigantische aanbod van evenementen, excursies en diensten die op elk schip van Costa worden aangeboden. Uiteraard gaat je voorkeur naar alles wat sfeervol en prettig is en vrij als een vogel geniet je van een hydromassage in het wellnesscentrum, een gastronomische maaltijd bij kaarslicht in een à-la-carte restaurant, een long drink in de sfeervolle pianobar, van meeslepende muziek en een dansvloer in de Grand Bar. Om te zien of je liefdesgeluk in de sterren geschreven staat, loop je ook nog even binnen in het casino en uiteindelijk open je met een magnetische sleutel de deur van je comfortabele hut, voor een heerlijke nacht als aanloop naar alweer een fantastische cruisedag.
Na het dansen op zwoele muziek, na het genot in de Samsara Spa en na alle romantiek aan boord ga je vanuit de haven waar het schip ligt aangemeerd op stap. Dat doe je op eigen houtje, door schilderachtige stadswijken, of je neemt deel aan een excursie in het gezelschap van een ervaren gids, naar archeologische vindplaatsen, naar duizend jaar oude mysteries. Costa Cruises heeft maar liefst 2200 excursies in de aanbieding, overal in de wereld. Het zijn eco-tochten in nationale parken, historische en culturele bezoekjes, strandgenoegens, een dagje winkelen en gastronomische uitstapjes. In elke aanleghaven zijn er tal van activiteiten en die kun je allemaal voor jou reserveren, zelfs een kleine attentie voor je partner in je hut. De romantiek is nooit ver weg bij Costa Cruises!
Naar aanleiding van Valentijn of gewoon omdat je van cruises houdt, stap je aan boord van één van de cruise schepen van Costa en er wacht jou en je reisgezellen een wereld van romantische privileges, van de Middellandse Zee tot de Canarische Eilanden, van de Antillen tot de Caraïben, van Zuid-Amerika tot de Rode Zee, Dubai en de Emiraten, tijdens grote cruises over de Altantische Oceaan en in Noord-Europa.
Een 12 daagse romantische cruise aan boord de Costa neoRomantica vertrek uit Savona op 23 april kan reeds voor 599 pp in buitenkajuit.
DE SINGLE HOP-BIEREN VAN DELHAIZE ZIJN TERUG MET JAPANSE EN
AMERIKAANSE HOP
De langverwachte single hop-bieren in beperkte oplage zijn opnieuw beschikbaar bij Delhaize. Na het succes van de Single Hop stelt Delhaize deze keer een andere hopervaring voor met de Xtreme Hop die bitterder is. Het bijzondere aan deze bieren is dat ze op dezelfde manier worden gebrouwen maar elk een andere hopsoort bevatten, afkomstig uit Japan of Amerika. De bierliefhebbers kunnen zo ervaren welke unieke bijdrage de hop aan elk van deze bieren geeft. De oplage van deze bieren is zeer beperkt en exclusief.
Bieren op basis van één enkele hopsoort : Innovatie is één van de sleutelwoorden bij Delhaize en al haar huismerken volgen dit principe. Na het succes van de Single Hop bij de bierliefhebbers twee jaar geleden herhaalt Delhaize dit initiatief, maar nu met meer bittere hopsoorten, vandaar de benaming Xtreme Hop.. In tegenstelling tot de klassieke bieren die verschillende hopsoorten combineren, bevatten deze bieren slechts één hopsoort waardoor de unieke bijdrage van de hop aan het bier beter kan worden ervaren. Met deze serie Xtreme Hop. geeft Delhaize haar klanten de gelegenheid om bieren te proeven die gebrouwen worden met ingrediënten van een uitzonderlijke kwaliteit en die de smaak en het aroma van de hop tot zijn recht laten komen.
De drie Xtreme Hop-bieren van Delhaize worden op exact dezelfde manier gebrouwen maar bevatten elk een verschillende hopsoort, gekarakteriseerd door een
uitgesproken aroma en/of een heel hoog gehalte aan bittere stoffen: Citra, Sorachi Ace & Colombus. Elke bier bevat dezelfde hoeveelheid hop, waardoor het gemakkelijker is de invloed van een hopvariëteit op een specifiek smaakaspect te vergelijken.
Citra is een nieuwe Amerikaanse hopvariëteit met een uitgesproken citrusaroma (voornamelijk pompelmoes en limoen), maar ook smaken van exotisch fruit (zoals mango, ananas, passievruchten, lychee) en eveneens abrikoos, perzik, kruisbes en zelfs toetsen van Sauvignon Blanc.
Sorachi Ace is een variëteit van Japanse origine die in de vergetelheid is geraakt. De laatste jaren wordt deze opnieuw op kleine schaal verbouwd in de Verenigde Staten. Zijn aroma is uniek: een mengeling van hout, citroen en citroenkruid. Men proeft eveneens toetsen van kokos, den, limoen, pompelmoes, druif, lavendel en dille. Hij is licht gefruit met bloemige toetsen.
Columbus is een relatief jonge Amerikaanse variëteit die behoort tot de categorie super bitter hop door zijn hoog gehalte aan bittere stoffen. Het bier is heel bitter, zijn aroma is aangenaam en licht. Hij is aardeachtig en kruidig, soms harsachtig met toetsen van citrusvruchten.
De Xtreme hop-bieren van Delhaize worden aangeboden in flessen van 75 cl, bevatten 7,1 % alcohol en worden vanaf 23 januari aan de heel aantrekkelijke prijs van 3,75 per fles verkocht. Ze werden gebrouwen in oktober 2012 en in beperkte oplage gebotteld in november 2012. De bieren moeten in de koelkast worden bewaard om hun karakteristieken te behouden en worden opgediend aan een temperatuur van 6 à 8°. De Xtreme Hop-bieren van Delhaize worden verkocht in alle Delhaize supermarkten. Ze zijn eveneens beschikbaar via Delhaize Direct.
Als bierspecialist vindt Delhaize het heel belangrijk om het aanbod van nieuwe producten uit te breiden. Zo werd eind mei 2012 het exclusieve bier La Trappe aan het assortiment toegevoegd en heeft Delhaize zo het ruimste assortiment trappistbieren. Met meer dan 150 bierreferenties op het nationaal assortiment, kan iedere bierliefhebber zijn gading vinden bij Delhaize: trappistbieren, abdijbieren,... Hierbij komen nog de lokale bieren van iedere regio van het land. Zo kunnen klanten in hun Delhaize supermarkt het bier van hun plaatselijke brouwerij vinden. Een groot aantal bieren is bovendien exclusief beschikbaar bij Delhaize.
Meezeilen met een viermaster van Star Clippers spreekt altijd tot de verbeelding. Als zon cruisereis start in de haven van Oostende is het nog moeilijker om aan de droom te weerstaan. Op 28 augustus 2013 is het zo ver, dan begint een onvergetelijke reis van 10 nachten, aan boord van de Star Flyer, met als eindbestemming Lissabon.
De Star Flyer van cruisespecialist Star Clippers kun je geenszins vergelijken met een mega cruiseschip. De maximum capaciteit is slechts 180 passagiers, vandaar de ontspannen, ongedwongen sfeer aan boord. De Star Flyer is gebouwd naar het model van 19de eeuwse zeilklippers maar voorzien van de modernste techniek en hedendaagse comfort.
De cruise vanuit Oostende is een unieke kans om kennis te maken met het comfort van de Star Flyer. Het reistraject richting Portugese hoofdstad is bijzonder aantrekkelijk, zeker met de aanleghavens Honfleur, Brest in Frankrijk en La Coruna, Vigo in Spanje. Er zijn ook vijf dagen op zee, tijd om samen met de vriendelijke bemanning de kneepjes van de zeilkunst te leren kennen, tot hoog in het kraaiennest te klimmen of gewoon te relaxen.
De reis met Star Clippers, van Oostende naar Lissabon, duurt tien nachten en in de prijs is begrepen: inscheping in Oostende, vlucht Lissabon-Brussel, verblijf op basis van volpension. Prijzen (afhankelijk van soort cabine): van 2035 tot 2738 pp.
Als straks de start van het nieuwe wielerseizoen wordt gegeven, supportert Contigo van wel heel dichtbij voor het team van Lotto Belisol. Zo zet het merk van waterflessen en drinkbekers zijn ruime assortiment ter beschikking van de voltallige ploeg. Amateurwielrenners en mountainbikers kunnen meteen in het wiel springen, want tactisch heeft de nieuwe duurzame drinkbus Devon het al helemaal voor mekaar!
Sinds begin januari slaan Contigo en de Belgische wielerploeg Lotto Belisol met toppers als Jurgen Van den Broeck, André Greipel, Lars Bak, Jurgen Roelandts en Jelle Vanendert de handen in elkaar. Concreet betekent dit dat Contigo het merk wordt van het hele team, van de renners uit de A-ploeg tot het damesteam en de verzorgers. Het assortiment is dan ook erg uitgebreid, met waterflessen maar ook koffie-, reis- en kinderbekers.
Blikvanger is de nieuwe drinkbus Devon. Deze waterfles is uitgerust met de gepatenteerde Autospout®-technologie van Contigo. Zo zijn de renners zeker van een 100% lek- en morsvrije drinkervaring én een groter gebruiksgemak tijdens het bewegen. Met een simpele druk op de knop klapt de drinktuit automatisch omhoog, waardoor je geen afsluitdop moet verwijderen en je gemakkelijk met één hand kan drinken. Heel hygiënisch ook, want je hoeft niet op de drinktuit te bijten en het afschermdeksel beschermt de tuit tegen vuil en modder. Geen overbodige luxe voor wielrenners!
Stijn Lowette, oprichter van Contigo EMEA: Vandaag zijn er zoveel slechte fietsflessen op de markt, dat mensen ze al te vaak weggooien. Bij Contigo houden we van duurzaamheid. Via sportsponsoring willen we de amateurliefhebber en bij uitbreiding de consument laten zien dat er ook goede drinkflessen bestaan.
Zo steun je bovendien het milieu én drink je in stijl. De keuze voor Lotto Belisol was snel gemaakt, een team met uitstraling en internationale ambitie. We hebben een partnership voor een jaar getekend, maar willen op termijn onze participatie in wielersponsoring zeker vergroten. Maar eerst even alle renners naar mooie overwinningen supporteren in het nieuwe seizoen. Onze innovatieve drinkflessen zullen hen alvast de nodige verfrissing en energie geven!
DEVON THE SQUEEZABLE WITH AUTOSPOUT TECHNOLOGY, 750 ML
mors- en lekvrij, lichtgewicht design, gemakkelijk hanteerbaar met één hand, afschermdeksel biedt bescherming tegen vuil, makkelijk knijpbaar, waardoor je goed kan doordrinken, duurzaam materiaal, zonder BPA en zonder plastic smaak
richtprijs: 15,95 euro
DEVON INSULATED THE SQUEEZABLE WITH AUTOSPOUT TECHNOLOGY, 650 ML: dubbele isolatiewand, voor langdurig koele dranken, mors- en lekvrij, lichtgewicht design, gemakkelijk hanteerbaar met één hand, afschermdeksel biedt bescherming tegen vuil, makkelijk knijpbaar, waardoor je goed kan doordrinken, duurzaam materiaal, zonder BPA en zonder plastic smaak, richtprijs: 19,95 euro
WINTERSPORT IN KARINTHIË: NIET GESLAAGD GELD TERUG
Meest gevarieerde skigebied van Oostenrijk garandeert skiplezier tot in de lente
Voor wie altijd al wou leren skiën maar de lessen nogal duur vond is er geen excuus meer. In de Oostenrijkse skiregio Karinthië kan je voortaan leren skiën voor amper 129 euro per persoon (inclusief uitrusting).
Wie na 3 dagen nog niet op de latten kan staan krijgt zijn geld terug. Een bijzonder initiatief waarmee Karinthië haar troef als skigebied voor alle skiliefhebbers in de verf wil zetten. Want met meer dan 1.000 km aan pistes en bijna 300 liften, verspreid over 31 verschillende skigebieden, is Karinthië één van de omvangrijkste en meest gevarieerde wintersportregios van de Alpen. Dat gecombineerd met haar milde klimaat, vele wellnessfaciliteiten en bergtoppen van boven de 3.000 m maakt van Karinthië de gedroomde wintersportbestemming, zelfs tot ver in de lente.
Als zuidelijkste deelstaat van Oostenrijk, grenzend aan Italië en Slovenië, is Karinthië een buitenbeentje in Alpenland. Enerzijds vindt men er de hoogste berg van Oostenrijk (de Grossglockner, 3.798 m hoog) en de langste zwarte piste van de Alpen (Goldeck in Spittal a/d Drau, 8,5 km lang) terug, maar anderzijds zijn er weinig skigebieden waar gezinnen en beginnende skiërs zo aan hun trekken kunnen komen. In de regio Katschberg of aan de Gerlitzen Alpe kan je als beginneling naar hartelust de skisport leren ontdekken. Iets wat dit jaar nog aantrekkelijker wordt met de zogenaamde geld-terug-garantie die de verschillende Karinthische skigebieden hebben ingevoerd. Voor amper 129 euro pp. (inclusief uitrusting) kunnen volwassenen en kinderen (vanaf 6 jaar) gedurende 3 dagen telkens 7,5 uur les volgen bij een gediplomeerd skimonitor. Wie na drie dagen niet zonder hulp van een blauwe piste kan afdalen, krijgt zijn geld terug. De actie is geldig in alle skigebieden van Karinthië en kan geboekt worden via www.karinthie.com.
GEZINS-EURO EN LENTESKIËN
Een ander budgetvriendelijk initiatief is de gezins-euro actie van het skigebied Bad Kleinkirchheim/St.Oswald. Dit gebied is met zijn ruim 100 pistekilometers het op één na grootste van Karinthië. Kinderen onder de 12 jaar kunnen er tijdens bepaalde periodes voor maar 1 euro skiën of snowboarden, uitrusting inbegrepen. Meer nog, tijdens de SkiThermenWeken van 9 maart tot 1 april ontvangen alle gasten een gratis skipas bij een verblijf vanaf 7 nachten. De toegangsprijs voor de thermen van het Römerbad en St. Kathrein bedraagt in die periode nog maar de helft. Ideaal dus voor zonneskiërs die ook na het echte hoogseizoen de skilatten willen aanbinden. Meer info over de gezins-euro vindt men terug via www.familien-euro.at.
ANDERS DAN ANDERS
Dat Karinthië geen doorsnee wintersportregio is heeft veel te maken met haar zuidelijke ligging. Hierdoor is het klimaat er over het algemeen milder en schijnt de zon er vaker. Daarnaast telt Karinthië het grootst aantal meren van Oostenrijk. Met ruim 1200 wateren en 200 meren zoals de Weissensee met de grootste natuurijsvlakte van Europa is Karinthië een paradijs voor schaatsers en ijsgolfers. Tot slot staat Karinthië bekend om zijn vele thermen of wellnesshotels, zoals het moderne Thermal-Römerbad in Bad Kleinkirchheim of de in juli 2012 geopende KärntenTherme in Warmbad-Villach die met zijn 11.000 vierkante meter de grootste thermen van Oostenrijk zijn.
VLOTTE VERBINDINGEN
Dat Karinthië de meest zuidelijke deelstaat van Oostenrijk is zorgt ervoor dat de afstand vanuit België wat verder is dan naar sommige andere regios in Oostenrijk. Maar met zijn 1.100 km is de afstand Brussel-Klagenfurt vergelijkbaar met die naar de meeste Franse skistations in de Alpen. Daarnaast biedt Austrian Airlines dagelijks meerdere vluchten aan vanuit Brussel naar Klagenfurt (overstappen in Wenen). Van daaruit heb je vlotte trein- en busverbindingen naar de verschillende skigebieden.
www.karinthie.com of www.austria.info/be_nl/home/tags/karinthie
Van 31 januari tot 4 februari 2013 is Frankrijk aanwezig in paleis 4 van Brussels Expo. Kom en ontdek er alle Franse regios en verschillende departementen.
Lorraine is de eregast van het Frankrijkdorp. Op een oppervlakte van meer dan 700 m² zal het publiek kunnen kennismaken met het Comité Régional du Tourisme van Lorraine en 70 professionals die hun gastronomische specialiteiten, de rijkdom van hun streek, de ambachten en suggesties voor een weekend in Lorraine zullen voorstellen.
Lorraine, een bestemming voor de vrouwen! In partnerschap met de professionals uit het toerisme van de regio, lanceert het Comité Régional du Tourisme van Lorraine een communicatiecampagne om de vrouwen te verleiden. Omdat vrouwen een doorslaggevende stem hebben bij het kiezen van vakanties is het doel hen Lorraine voor te stellen op een levendige en luchtige toon, met gewaardeerde onderwerpen: schoonheid, woninginrichting, kinderen, shopping, koken Deze aanbiedingen worden voorgesteld door een jonge vrouw met de naam Lorraine, die haar voorkeuren en geheime plekjes deelt met andere vrouwen.
Elke dag op het programma: evenement Happy Pink Hour van 16 tot 17 u op de stand van Lorraine: kom in een leuke sfeer alle speciale aanbiedingen voor vrouwen in de regio ontdekken en neem deel aan de wedstrijd waarbij u een weekend in Lorraine kunt winnen. Dresscode: roze
Er zijn ook culinaire demonstraties door chefs uit Lorraine, animatie met narcissen ter voorbereiding van het narcissenfeest van Gérardmer op 14 april 2013, een stand met circusmaquillage voor kinderen, het restaurant Chez Lorraine presenteert elke dag authentieke recepten uit de regio bereid zijn met regionale producten, zoals quiche lorraine.
AANWEZIGE EXPOSANTEN
REGIOS : Alsace, Aquitaine, Bourgogne, Bretagne, Champagne-Ardenne, Corsica, Languedoc-Roussillon, Limousin, Lorraine en zijn 4 departementen (Eregast), Midi-Pyrénées, Normandie, Picardie, Riviera Cote dAzur
OFFICES DE TOURISME : Arras, Destination Beaujolais, Boulonnais, Chamonix, Comité des stations de Maurienne, Les Montagnes du Jura, Le Voyage à Nantes, Saint-Omer.
DEPARTEMENTEN : Anjou, Ardêche, Cher, Coeur Val de Loire, Drôme, Eure-et-Loir, Hautes-Alpes, Indre, Loire, Loiret, Nord en Pas-de-Calais, Var en Vaucluse.
ANDERE EXPOSANTEN : ATOUT France, Best Western Hotel La Marina, B&B Hôtels, de kastelen van Chenonceau en Amboise, La Coupole, Gites de France Charente Maritime, Lagrange, Nausicaa, Novasol, Hôtel Plaisir Ile de Ré.
En er is nog veel meer ! Ontmoet alle specialisten van het Franse toerisme op onze stand van Atout France en aarzel niet alle vragen te stellen voor uw volgende vakantie in Frankrijk. Tot binnenkort in ons Frankrijkdorp!
Voor meer informatie over Frankrijk
Dienst informatie voor het grote publiek Persdienst van Atout France:
T. 02 505 38 28 - info.be@franceguide.com - www.rendezvousenfrance.com
DE BERGEN OP MAAT VAN IEDEREEN VOLGENS PIERRE & VACANCES
Bent u niet van de latten af te krijgen en op zoek naar de perfecte gezinsvakantie, of laat u zich liever verleiden door de bergen zonder langs hun flanken te glijden? Bij Pierre & Vacances is er voor ieder wat wils.
DE PASS VOOR NIET--SKIËRS
De Pass voor niet--skiërs is beschikbaar in 15 residenties van Pierre & Vacances en werd ontwikkeld in samenwerking met 4 stations. De pass vormt een eenvoudig alternatief voor vakantiegangers die volop van de bergen willen genieten zonder de latten aan te binden, en bestaat uit 3 activiteiten: Waterpret, wellness en sneeuwpret zonder ski's.
Alpe dHuez 3 residenties: 7 dagen toegang tot het openlucht én het binnenzwembad van het station; 7 dagen toegang tot wellnessactiviteiten: aquagym, relaxatiesessies en een relaxerende massage van 15 minuten (benen, rug, buik of hoofd-nek); 7 dagen toegang tot de schaatspiste en een waaier van 26 activiteiten naar keuze (tennis, bodybuilding, stretching ). Toegang tot het 'Musée d'Huez et de l'Oisans'. 70 per persoon
Les Ménuires 2 residenties : 6 dagen toegang tot het binnenzwembad van het station; 6 dagen toegang tot de wellnessruimtes: sauna, hamam, jacuzzi, zwembad, solarium en mogelijkheid tot lessen aquagym. Sneeuwschoenwandelingen. 75 per persoon;
Avoriaz 7 residenties : 6 dagen toegang tot Aquariaz, het tropische waterparadijs midden in de bergen. Toegankelijk tot 16 u; 6 dagen toegang tot het wellnesscentrum Altiform: fitness, sauna, hamam, jacuzzi, lichttherapie. (sessie van 1 uur, reserveren is nodig). Open vanaf 14 u; 6 dagen toegang tot de schaatsbaan van het station. Open vanaf 14 u. 75 per persoon
Val dIsère : 3 residenties : Toegang tot het binnenzwembad van het station; Toegang tot de wellnessruimtes van het station en een ontspannende massage van 30 minuten. Een cursus squash of 2 toegangstickets voor de schaatsbaan. 60 per persoon
WELLNESS
De 12 Pierre & Vacances premium residenties in de bergen bieden diensten op maat, ruime appartementen, uitrustingen van topkwaliteit en vrije toegang tot wellnessruimtes en buitengewone kuuroorden.
Arc 1950 - Le Village "Deep Nature Spa®" by Cinq Mondes: Een mineraal universum van meer dan 1000 m2 zwembad, verschillende avonturendouches, vulkanische grot, ijsgrot, hamam-en relaxatieruimte. Verzorgingsruimtes. Te reserveren samen met uw verblijf.
Avoriaz 1800 - LAmara "Deep Nature Spa®" by Algotherm Kuuroord met terras dat uitgeeft op de vallei. Sensorische douche, sauna, hamam, relaxatieruimte met uitzicht over de vallei, bubbelbad in open lucht en verzorgingsruimtes. Op voorhand of ter plaatse te reserveren.
Air Europa, de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij vliegt sinds 3 december 2012 tweemaal per dag van Brussel naar de Spaanse hoofdstad en heeft van daaruit een ruim aanbod aan verbindingen naar hun long haul netwerk. De maatschappij is vooral gekend in Spanje en Latijns Amerika en wil zijn positie op de Belgische markt nu ook verstevigen door een verhoging van het aantal vluchten op Cuba en de Dominicaanse Republiek.
Air Europa is sterk aanwezig in de transatlantische luchtvaart, vanuit Madrid worden meerdere Zuid-Amerikaanse en Caraïbische bestemmingen aangevlogen: Buenos Aires, Cancun, Caracas, Lima, Salvador de Bahia, Santa Cruz de la Sierra, Havana en Santo Domingo. Op deze laatste twee bestemmingen wordt de vluchtfrequentie vanaf 1 april 2013 verhoogd. Vanuit Madrid kan je dan 10 keer per week naar Havana vliegen en 11 keer per week naar Santa Domingo. Beide bestemmingen hebben zeer goede verbindingen vanuit Brussel.
Met Air Europa kun je elke dag van de week vanuit Brussel naar Madrid, twee keer per dag (vluchten met laatste nieuwe Embraer 195 toestellen), met goede vertrekuren, om 11u05 en 17u45. De lijnvluchtmaatschappij heeft aantrekkelijke tarieven in economy class en Club Business en goede connecting flights naar Latijns-Amerika (vluchten met laatste nieuwe Airbus A330 200 toestellen). Als lid van Skyteam laat Air Europa toe de gevlogen mijlen te sparen via het Flying Blue programma.