Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    10-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Center parcs jungle

    Wakker worden in de jungle dicht bij huis?

    Ontdek het in Center Parcs Het Heijderbos

     

     

     

    Voortaan is het mogelijk om te overnachten in een Sumatraanse jungle in de Benelux. Op Center Parcs Het Heijderbos (Nederland) is de Jungle Lodge geopend en de gasten kunnen, dankzij dit unieke concept, overnachten in een authentieke Cabana te midden van 40 verschillende exotische diersoorten en meer dan 250 soorten planten en bomen. Een échte jungle ervaring zonder urenlang in het vliegtuig te hoeven zitten…

     

    Wat kunnen gasten die kiezen voor het Jungle Lodge arrangement verwachten? De sensatie van een avontuurlijke nacht begint al bij aankomst, gasten ontvangen namelijk een rugzak met daarin een zaklamp, speciale informatie & opdrachten voor kinderen en een kaart van de Jungle Dome. Vervolgens kan de Jungle worden verkend en de Cabana worden ontdekt: ‘back to basic’ maar wel uitgerust met zeer comfortabele bedden, handdoeken en een goedgevulde picknickmand. Een speciale Ranger staat klaar om de gasten welkom te heten en van uitleg te voorzien over het verblijf en de verschillende opdrachten zoals persoonlijke amuletten maken en drinken uit afgesneden bamboestammen. ’s Avonds, als de Jungle Dome exclusief geopend is voor de bezoekers die in de Cabana’s overnachten, is er een diner in de vorm van een exotische BBQ voorzien. Een compleet ontbijt, geleverd op het terras van de Cabana’s, zit ook bij het arrangement inbegrepen.

     

    Voor Jean Henkens, bioloog en landschapsarchitect van Center Parcs, draait dit concept om het delen van unieke ervaringen: "Als bioloog van Center Parcs ben ik vaak op expeditie in de mooiste en meest fascinerende jungles over heel de wereld. Ik breng dan de avond en de nacht door onder enorme tropische bomen en overal om me heen is er leven. Dankzij de authentieke Jungle Cabana’s die we in de Jungle Dome van Het Heijderbos, een échte jungle, hebben gebouwd kun je nu als gast die geweldige avond– en nachtervaringen beleven zoals dat alleen kan op plekken waar de natuur iets sterker is dan mensen."

     

    Volgens Paul Geraeds, Director Marketing Center Parcs Europe, staat Center Parcs altijd garant voor het creëren van unieke vakantie-ervaringen: “Na de introductie van Boomhuizen en Woonboten is dit wel de meest bijzondere woonvorm. Wakker worden met flamingo's en roodsnaveltoekans, dat is zonder meer een onvergetelijke ervaring."

    www.centerparcs.be

     

    10-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.White Hotel

     

    Het « White Hotel » sluit zich aan bij de ibis Styles-familie

     

     

    Het « White Hotel » staat bekend om zijn atypische design en ideale ligging aan de Louizalaan, in het bruisende hart van Brussel. Dit hotel gaat deel uitmaken van de ibisStyles-familie - de niet-gestandaardiseerde, budget-, design- en allinclusive hotelketen van de Accor-groep. Het hotel zal de naam ibis Styles Brussels Louise krijgen.

     

    Het ‘White Hotel' is in 2007 gebouwd en werd al snel een bijzonder logeeradres in Brussel. Het grotendeels witte hotel exposeert nieuwe hedendaagse kunst in heel wat kamers. Het uitgesproken designvolle karakter past perfect bij het merk ibis Styles. Het ‘White Hotel' is het vierde adres van de keten in België en zal vanaf nu de naam ibis Styles Brussels Louise dragen. Deze naamsverandering zal niets afdoen aan het unieke karakter van het hotel, maar geeft het juist een nieuw elan. Het ontwerpen en opnieuw inrichten van de ruimten is toevertrouwd aan het Belgische architectenbureau Jean Bodart.

     

    Dit jaar nog zal men beginnen aan de restyling van de openbare ruimten, zoals de receptie, de bar en de ontbijtzaal. Op die manier wordt het gemoedelijke karakter van ibis Styles in het hotel geïntegreerd. In de lobby is er een gezellige ruimte waar de gasten gratis gebruikmaken van mineraalwater, warme dranken, tijdschriften en kranten. Wat dan weer kenmerkend is voor het gastvrije karakter van het merk.

    De 61 kamers van ibis Styles Brussels Louise krijgen eveneens meer comfort met het nieuwe beddenconcept van het merk, Sweet BedTM by ibis Styles – een nieuwe generatie van bedden die zorgt voor eersteklas slaapcomfort. In de loop van 2013 worden de kamers stuk voor stuk gerenoveerd. De pure stijl en de kleur wit blijven wel de boventoon voeren, aangezien deze fundamentele elementen de identiteit van het hotel vormen. De capaciteit van het hotel zal zo worden uitgebreid tot 70 kamers.

    Zowel in de kamers als in de gemeenschappelijke ruimten heerst een warme en gastvrije sfeer. Dat is mede te danken aan de gezellige en comfortabele openbare ruimten, het aanpasbare meubilair en het innovatieve design. De kamers beschikken over kwalitatief hoogwaardige voorzieningen die eigen zijn aan het merk: een ‘relaxing' bed, dekbed en hoofdkussen, een flatscreen en gratis wifi.

     

    Vanaf 89 euro voor 1 persoon en 99 euro voor 2 personen kunnen zowel zakelijke gasten als vakantiegangers genieten van een all-inprijs voor kamer, ontbijt en onbeperkt wifi. Ibis Styles Brussels Louise is een hotel op mensenmaat en wil dat iedereen zich thuis voelt. Er worden dan ook speciale aanbiedingen ontwikkeld, zoals het gezinsarrangement ‘Family Pack' – voor een zorgeloos verblijf van gezinnen met kinderen. De kids krijgen bij aankomst een cadeautje en een kinderuitrusting kan kosteloos worden gereserveerd. In de lobby is er ook een speelruimte voor kinderen ingericht met gezelschapsspelletjes, speciale kinderprogramma's en kinderbladen.

    Ibis Styles Brussels Louise - Louizalaan 212 - 1050 Brussel – Tel 02 - 644 29 29

    www.ibisstyles.com

    illustraties ©serge anton





    10-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relais & Châteaux: herfstsmaken

    De herfstsmaken van Relais & Châteaux:

    Kleurrijke momenten tot eind november!

     

     

     

    Met de “Déjeuners sur l’herbe” werden in juni de mooiste groene plekjes in Frankrijk, Spanje en Zwitserland gehuldigd. In dit nieuwe seizoen, tot eind november, staan de herfstsmaken centraal.

     

    Felgekleurde bossen, een gloedvolle lucht, een knapperend haardvuur, wild, truffels en kastanjes zijn de nieuwe inspiratiebronnen van de Maîtres de Maison en de Chefs van Relais & Châteaux in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland-­-Liechtenstein, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

    Allemaal delen ze met hun gasten de unieke geschiedenis, cultuur, smaken en geuren van de regio. Een gastronomische afternoon tea, een champignonpluk, een truffeljacht, een begeleide boswandeling of een andere originele seizoensgebonden belevenis, eigen aan het Maison en de regio, wordt door de deelnemende zaken aangeboden aan koppels, families en groepen bij de reservatie van een kamer met diner. Ook in de deelnemende gastronomische restaurants is de herfst de grote inspiratiebron.

     

    De Chefs stellen er delicieuze seizoensmenu’s voor aan een zachte prijs. De herfst is

    het ideale seizoen om fijne momenten te delen met familie, vrienden, Relais & Châteaux en de natuur. www.relaischateaux.com/saveurs-automne.

    Op deze internetpagina kan de gast zijn bestemming kiezen in functie van zijn eigen locatie of van de regio die hij graag wilt bezoeken alsook van de aanbieding van de deelnemende Maisons. De reservatie dient te gebeuren bij het deelnemende etablissement en de reservatiecentrale: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer).

     

    Relais & Châteaux bestaat uit 500 weergaloze charmehotels en gastronomische restaurants in ruim 60 landen. Sinds de oprichting in 1954 streeft deze Franse organisatie ernaar wereldwijd een unieke vorm van vrijetijdsbesteding aan te bieden door vooraanstaande etablissementen van topformaat te selecteren.

    Tegelijkertijd is Relais & Châteaux een grote familie van hotelhouders en chef-koks van allerlei pluimage die zich met hart en ziel inzetten om hun gasten onvergetelijke ervaringen vol zinnenprikkelend genot te bezorgen.

    Van de wijnvelden van Napa Valley tot de stranden van Bali en van de olijfgaarden in de Provence tot de natuurreservaten in zuid-Afrika zet Relais & Châteaux u op het spoor van de mooiste verrassingen in elke streek en in elk land. Niet voor niets luidt het credo van Relais & Châteaux "OVERAL TER WERELD, UNIEK IN DE WERELD."

     

    Inlichtingen en reserveringen: Tel.: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer)  

    www.relaischateaux.com

    Relais & Châteaux Benelux: Louizalaan 65 – B 1050 Brussel

     

     

    09-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinkerke in feeststemming

    ‘Duinkerke in feeststemming’

    Eindejaarsfeesten 2012 in Duinkerke

     

     

     

    In de herfst wordt in Duinkerke traditioneel op 10 november het feest van St-Maarten gevierd. Dan trekken de kinderen door de straten, op zoek naar de ezel van de heilige. Het wordt een muzikale optocht met lantaarns, gemaakt van grote bieten, waarin kaarsjes branden en onderweg worden traditionele liedjes gezongen. Op 5 december is het de beurt aan St-Nicolaas die in Oost-Cappel, in de buurt van Duinkerke, wordt gevierd.

     

    Je hoeft helemaal niet te wachten tot 2013 om naar Duinkerke te reizen want tijdens de Kerstperiode in de feestmaand december, kun je al eens gaan proeven van die bijzondere stad. Je bent zo de grens over, voor een shopping weekend om originele kerstcadeautjes te kopen of voor een ‘gastronomie à la française’ weekend. Tijdens de weekends van 8, 15 en 22 december zijn alle winkels open (op zaterdag en zondag) . Daarenboven is er van 8 tot 29 december ook een sfeervolle kerstmarkt. De kinderen gaan mee want zij kunnen van 15 tot 24 december genieten van een water-, klank- en lichtspel of van kerstverhalen in het park .

     

    Uiteraard zal de Kerstman ook Duinkerke met een bezoek vereren en dat op een wel heel bijzondere wijze. Op 22 december om 17u30 zal de Kerstman namelijk op een spectaculaire manier vanaf het belfort van Duinkerke naar beneden afdalen. In het naburige Gravelines wordt de Kerstman een dagje later verwacht. Eveneens op 22 december begint de winterkermis met meer dan 120 attracties waaronder de traditionele houten paarden maar ook met sensaties zoals de Air Force Maxxx en dit tot 13 januari.

     

    Wie Duinkerke-in-de-eindejaarsfeer eens vanuit de hoogte wil aanschouwen kan tot boven op het Belfort klimmen (kinderen tot 12 jaar in het gezelschap van min. één ouder gratis). De 58 meter hoge toren maakt deel uit van het Cultureel Erfgoed van de Unesco. In de toren hangen vijftig klokken en de beiaardier laat tijdens de Kerstperiode de mooiste, traditionele kerstdeuntjes horen.

    www.dunkerque-tourisme.fr  

     

     

     

    08-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Alpin 4

    Prestaties winterband MICHELIN Alpin A4 erkend in testen van de belangrijkste Europese automobielclub ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club)

     

     

     

    Voor het derde achtereenvolgende jaar behaalt de MICHELIN Alpin A4 de hoogste onderscheiding in de ADAC testen. Dit onderstreept de prestaties van dit uitgebreide bandengamma (van 14 t/m 17 inch) in winterse rijomstandigheden.

     

    De MICHELIN Alpin A4 heeft in de afmeting 165/70 R14 T zojuist de hoogste onderscheiding gehaald in het algemeen klassement en de tweede plaats in de afmeting 205/55 R16 H, met daarbij de aanduiding “Gut” (goed). De vergelijkende tests zijn uitgevoerd door de ADAC, de belangrijkste Europese automobielclub die meer dan 17 miljoen leden telt. Er zijn winterbanden van 15 verschillende merken getest in de afmeting 165/70 R14 T. En in de afmeting 205/55 R16 H werden 16 verschillende banden getest.

     

    De beoordelingscriteria hielden rekening met grip op besneeuwde en beijzelde wegen, nat wegdek, alsmede een droge ondergrond. Verder speelde ook levensduur een rol bij de beoordeling. Op dit punt scoorde de MICHELIN Alpin A4, voor beide afmetingen die zijn getest, het hoogste cijfer en de aanduiding “Sehr Gut” (zeer goed). Daarmee liet deze band alle concurrenten achter zich.

     

    De MICHELIN Alpin A4 realiseert de moeilijke combinatie van veiligheid met lange levensduur. Conform de MICHELIN Total Performance strategie garandeert hij optimale veiligheid op nat wegdek dankzij zijn kortere remweg. In winterse omstandigheden wordt, gezien de verscheidenheid in typen ondergrond (zoals natte, vochtige, bevroren, besneeuwde wegen) en de sterk uiteenlopende gebruikstemperaturen, een zeer breed spectrum aan prestaties verwacht.

     

    Dit was het derde achtereenvolgende jaar dat het MICHELIN Alpin A4 bandengamma zulke uitstekende resultaten heeft behaald. Eerder was deze band al getest in de afmeting 225/45 R 17 H (2010) en in de afmetingen 175/65 R 14 T en 195/65 R 15 H (2011).

     

     





    07-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overnachten ahcter tralies

    OVERNACHT ACHTER DE TRALIES MET TRAVELBIRD

    In het voormalig Belgische cachot The Lodge laat je je met liefde opsluiten

     

     

     

     Via TravelBird kun je logeren achter de tralies in het Belgische Vilvoorde. Hotel The Lodge is omgetoverd van voormalig tuchthuis naar luxe driesterrenhotel. De sfeer in The Lodge is inmiddels alles behalve Spartaans. De bar is gevestigd in de historische gewelfde ruimtes in rode baksteen, waar je geniet van een glas cava. Wie wil ontsnappen maakt een wandeling in de omgeving of drinkt een streekbiertje in het plaatselijke café. Brussel ligt op nog geen twintig minuten rijden voor shopping, gastronomie en cultuur.

     

    Hotel The Lodge staat garant voor bijzondere architectuur en historische charme. In de achttiende eeuw deed het gebouw dienst als verbeteringsgesticht, kazerne en gevangenis. Tegenwoordig is het een stijlvol en modern driesterrenhotel waar je verblijft in authentieke en sfeervolle kamers, voorzien van alle luxe. Het hotel combineert design met historische elementen zoals de gewelfde ruimtes in rode baksteen die in originele staat zijn gebleven. Het unieke vertrek doet nu dienst als bar en ontbijtzaal. Elke kamer is uitgerust met een badkamer met ligbad, flatscreen tv en WiFi. Voor twee nachten met ontbijt betaal je bij TravelBird €69,50 per persoon, inclusief late check-out en een streekbiertje of een glas cava.

     

    Het hotel ligt midden in de Vilvoordse natuur. Duik het plaatselijke café in en drink een streekbiertje of maak een wandeling over de lokale weekmarkt. Wie het aandurft, kan ’s avonds in één van de restaurants paardenbiefstuk eten, een Vilvoordse specialiteit dat op vrijwel elk menu te vinden is. Op nog geen half uur rijden ligt Brussel. Bezoek niet alleen de Grote Markt, Manneken Pis of de st. Hubertsgalerijen, maar snuif ook cultuur op in één van de wereldberoemde musea zoals het Margritte Museum of het artistieke BOZAR, het paleis voor de Schone Kunsten. 

     http://travelbird.nl/ - http://travelbird.nl/tuchthuis/

     







    06-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Power Pure

    MICHELIN Power Pure SC Radial

    De eerste radiale dual-compound scooterband voor hoge prestaties

     

     

    500, 530, 650, 850 cc…, de motoren van scooters hebben steeds meer cilinderinhoud. Vroeger waren ze voor stadsgebruik, maar deze nieuwe generatie tweewielers breidt nu de actieradius uit naar autowegen en snelwegen. Met motoren die soms meer dan 70 pk aan vermogen ontwikkelen, laten de grote scooters dezelfde dynamische kwaliteiten en prestaties zien als de conventionelere motorfietsen.

     

    Deze voertuigen winnen steeds meer aan populariteit. De Zuid-Europese landen hebben ze altijd al omarmd, maar van 2007 tot 2012 groeide de Europese markt voor deze categorie tweewielers met 87 %.

    Meer motorvermogen, een verder ontwikkeld rijwielgedeelte, zwaardere bewegende delen, en gebruikers die steeds veeleisender worden vergen allemaal meer van de banden. Met name waar het gaat om hun veiligheid want ze vormen het enige directe contact tussen het voertuig en de weg.

     

    Door deze nieuwe sportieve scooterband (de eerste met radiaaltechnologie en een dual-compound) op de markt te brengen, biedt Michelin een concreet en volledig antwoord op die nieuwe verwachtingen. Het is zelfs de eerste keer dat de allerbeste bandentechnologie voor tweewielers wordt toegepast in één en dezelfde scooterband. De gebruikers van grote scooters (van hen is één op de drie voormalig motorrijder) hebben hoge verwachtingen als het gaat om het gedrag van hun scooter. Ze zoeken op de eerste plaats rijplezier en sportiviteit. De MICHELIN Power Pure SC Radial biedt hen een groot aantal voordelen.

     

    De voordelen van de radiaaltechnologie

    De radiaaltechnologie, die rechtstreeks is voortgekomen uit de sport touring radiaalbanden voor motoren, biedt de MICHELIN Power Pure SC Radial gegarandeerd meer stabiliteit bij hogere snelheden. Doordat hij beter bestand is tegen centrifugaalkrachten heeft deze nieuwe radiaalband zelfs bij de hoogste snelheden een constant gedrag (zowel in bochten als op rechte stukken) en is hij slijtagebestendiger.

    Michelins radiaaltechnologie maakt deze band lichter dan een band met een conventioneel karkas. Dat laat zich vertalen in betere prestaties bij het optrekken en (bij normaal gebruik) minder consumptie van brandstof.

    Dankzij de radiaaltechnologie kan Michelin de toekomstige ontwikkeling van grotere scooters ondersteunen. Ze kunnen alleen hogere prestaties leveren en tegelijkertijd de veiligheid garanderen als de banden aanzienlijk meer gewicht en hogere snelheden aan kunnen. De nieuwe Michelin band kan dit al.

     

    De voordelen van de MICHELIN dual-compound technologie die wordt toegepast bij de MICHELIN Power Pure SC Radial zijn drievoudig: de zachte rubbercompound voor de schouders geeft extra grip in bochten; de rubbercompound in het midden van het loopvlak heeft meer weerstand en draagt zo bij aan een langere levensduur in kilometers, meer trekkracht en een beter remvermogen en de dual-compound technologie zorgt voor een regelmatig slijtagebeeld; zelfs als de band het zwaar te verduren heeft.

    Twee nieuwe afmetingen die zijn afgestemd op de behoeften van de markt

     

    Hoewel de MICHELIN Power Pure SC Radial al in een groot aantal afmetingen wordt

    gemaakt, is hij ook beschikbaar in twee nieuwe afmetingen voor de onlangs geïntroduceerde Yamaha Tmax 530 en BMW C 600 Sport & C 650 GT. Deze twee nieuwe afmetingen zijn: 120/70 R 15 (voorband) en 160/60 R 15 (achterband). Deze afmetingen zijn vanaf eind oktober 2012 verkrijgbaar in de Benelux markt.

    06-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chefs Holland America Line

    Chef koks in Culinaire Raad Holland America Line brengen innovatief culinair programma

     

     

     

    De alom geprezen Culinaire Raad van de  Holland America Line kwam op 4 oktober jl. bijeen voor haar jaarlijkse bijeenkomst aan boord van de MS Eurodam in New York. De Culinaire Raad bestaat uit topkoks uit New York en Chicago. Ook chef kok Jonnie Boer van het Nederlandse sterrenrestaurant De Librije maakt deel uit van de raad. De topkoks kwamen bijeen voor het bespreken van de huidige culinaire trends, het uitwisselen van hun eigen ervaringen en het creëren van ideeën voor de keuken van Holland America Line voor het aankomende seizoen.

     

    Na de bijeenkomst werd een interactieve kookdemonstratie gehouden in het grensverleggende ‘state-of-the-art’ Culinary Arts Center. Holland America Line’s  top chef en voorzitter van de Culinaire Raad, Rudi Sodamin, en de raadsleden Jonnie Boer, David Burke, Jacques Torres en Charlie Trotter gaven elk een demonstratie van het bereiden van een van hun specialiteiten. Tijdens een gastronomische lunch in het elegante Pinnacle Grill restaurant serveerden de topkoks hun spectaculaire gerechten.

     

    Sodamin serveerde gegrilde –in limoen gemarineerde- Sint-Jakobsschelpen, Burke een parfait van zalm en tonijn tartaar, Jonnie Boer kwam met een kabeljauw met een reductie van citroen gras, Trotter bood een lamslende aan met artisjokken en een rode wijn Kalamata-olijven saus, en Torres sloot de rij met een chique Esterel Cake gegarneerd met een laag verse frambozen.


    In het kader van het innovatieve culinaire programma van Holland America Line, worden recepten van deze topkoks van de Culinaire Raad gebruikt aan boord van alle Holland America Line cruises.

    Nl.hollandamerica.com 


    04-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tignes

    IN TIGNES STAAT HET NIEUWE SEIZOEN IN HET TEKEN VAN FEESTEN!

     

     

     

    We zijn opnieuw vertrokken voor een seizoen vol sfeervolle avonden in Tignes, want dit jaar zullen skiërs niet alleen op de pistes van straffe sensaties kunnen genieten! Spotlight op de twee evenementen die jij niet mag missen deze winter. In het hartje van de Savoie, in de noordelijke Alpen, verwelkomt skistation Tignes zijn gasten winter en zomer. Freeride, mountainbiken, golf, wellness, … alles in een internationale en kosmopolitische sfeer. Tignes is ook het station van de Winter X Games Europe, de onmisbare afspraak voor liefhebbers van freestyle-ski en -snowboard!

     

    Dit seizoen is Tignes meer dan ooit tevoren de place to be voor feestvierders in moonboots. Zo trek je op 31 december 2012 naar de Fire Mix Party. Want hoe kan je

    het nieuwe jaar beter inzetten, dan dansend op de stevige elektrobeats van de bekendste dj’s van het moment? Onder begeleiding van de schijven van Martin Solveig kunnen vakantiegangers 2013 in feesten op dé outdoor dansvloer, geïnstalleerd op zo’n 2100 meter hoogte. Elk jaar verzamelen zich in Tignes op Oudejaarsavond tussen de 20.000 en de 25.000 clubbers, wat van dit skioord een onmisbare nightlife hotspot maakt.

     

    En omdat de party nooit stopt in Tignes hijst het skioord de regenboogvlag! Tijdens de European Snow Pride van 23 tot 30 maart 2013 verwelkomt Tignes holebi’s die houden van berglucht en wintersport. Onder het motto ‘extra gay friendly’ staan er deze week onder andere een reuzegrote pool party, een raclette-avond en zelfs een heus kamp in een joert op het programma. Natuurlijk worden ook de skigroepen en de dagelijkse after ski-sessies niet uit het oog verloren. Een week rijk aan animatie, dansen en feesten bestemd voor alle vakantiegangers: een goede reden om uit de kast te skiën.

    Tignes Réservation www.tignesreservation.net

     

    Wist je dat de officiële site van Tignes voortaan beschikbaar is in acht talen, waaronder het Nederlands? De beste voorbereiding voor jouw sprong in de sneeuw! www.tignes.net

     

     

    04-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanbevolen voor kinderen

    Aanbevolen voor Kinderen

     

     

     

    Met het label « Aanbevolen door de kinderen » denkt Pierre & Vacances aan een leuke vakantie voor de kinderen die tegelijk ook als herbronningsmoment kan dienen voor de ouders. De vijf winterbestemmingen bieden gratis kinderanimatie aan om de ouders echt te laten genieten.

     

    HET CONCEPT: Gratis activiteiten onder toezicht van een animator voor kinderen van 6 tot 12 jaar, tijdens de schoolvakanties, 3 halve dagen per kind, per week. *

    OP HET PROGRAMMA : Creatieve ateliers: pottenbakken, schilderen, spelletjes in groep,… Buitenactiviteiten : sleeën, schattenzoektocht, snake-gliss, iglo bouwen, ontdekkingswandeling… Om te smullen : pannenkoeken, pop-corn, suikerspin, marshmallow party…

    WAAR ? Valmorel, Valmeinier, Les Coches, Plagne Lauze, Font-Romeu. *Inschrijving ter plaatse en naargelang beschikbaarheid.

    De 12 residenties van Pierre & Vacances premium in de bergen staan volledig in het teken van de kinderen en zorgen voor een warm onthaal met een kleine verrassing. Elke residentie heeft een speciale speelruimte, waar kinderen tussen 3 maanden en 13 jaar gratis mogen deelnemen aan een hele reeks leuke activiteiten.  Ze kunnen er knutselen,  wandelen, meedoen aan spelletjes in groep, draagbare consoles van Playstation ®  lenen…

     

    NIEUW “La RéCRé “

    Residentie L’Amara in Avoriaz 1800

    Deze opvang voor kinderen van 6 tot 12 jaar voorziet zowel dagactiviteiten als “après ski” avonden met animatie tussen 17u en 19u.

    Er zijn verschillende formules beschikbaar (volledige week voor 50€, 3 uren voor 18€, 1 uur voor 8€) en met een “à la carte” formule kunnen de uren gespreid worden over de week.

    03-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter Gambia

    GENIET VAN EEN WARME WINTER IN GAMBIA

     

     

     

    Wie tijdens de wintermaanden verlangt naar wat zonnewarmte kijkt meestal uit naar verre exotische reisbestemmingen. Voor dat exotische én voor heerlijk zomerweer in de winter hoef je helemaal niet zo ver te reizen. Er is bijvoorbeeld Gambia, het mooiste kleine land van Afrika, maar zes uur vliegen vanuit Brussel! Gambia kun je gerust de ‘onbekende schat van West-Afrika’ noemen want er is nog helemaal geen toeristische drukte, ondanks de pracht, de authenticiteit en de heerlijke warmte tijdens onze winter, elke dag rond de dertig graden!

     

    Wat heeft deze avontuurlijke bestemming  in Afrika nog meer te bieden? Je hebt er nauwelijks last van het tijdsverschil want afhankelijk van winter- of zomertijd bedraagt dat verschil maar één of twee uur. Na aankomst moet je dus niet bekomen van een jetlag en je kunt meteen van dat heerlijke Gambia, met zijn fantastische stranden, genieten. De kust biedt een enorme schat aan bezienswaardigheden, een zeer rijke fauna en flora die wat schoonheid betreft zeker kan wedijveren met die van veel verder gelegen tropische bestemmingen. Alleen nog maar de vele soorten vogels, de veelkleurigheid ervan, en het tropische woud waarin ze wonen, zijn overweldigend mooi. Het is fantastisch om op de Gambia-stroom boottochten te maken en het wildlife te observeren, de krokodillen, de apen en andere dieren die de beschermde natuurgebieden, de nationale parken van Gambia bevolken.

     

    Gambia Skydiving Event wordt tijdens drie verschillende periodes georganiseerd: van 16 tot 24 november en van 24 november tot 3 december 2012, van 23 januari tot 2 februari 2013. Men kan een arrangement boeken met vluchten naar Gambia, hotelverblijf in halfpension en zelfs inclusief twintig duikvluchten.

    www.skydivediscovery.com

     

    Gambia bezoeken doe je ook omwille van de unieke cultuur die je het best kan leren kennen op de levendige markten en in de authentieke dorpen in het binnenland. De glimlach van de mensen en de hartelijkheid krijg je er bovenop, een warmte die onze winter nog verder verdrijft.

     

    Relaxen, ontspannen, de batterijen weer opladen… dat mag je van een zomerse wintervakantie in Gambia verwachten. Je verblijft in één van de eco-lodges, midden het natuurschoon, of in een prachtig hotelresort langs de kust. Senegambia Beach bijvoorbeeld is een viersterrenhotel, aan een langgerekt strand en de kamers liggen midden een tropische tuin waar de apen nieuwsgierige toeschouwers zijn. Nog zo’n hemel op aarde is Jerma Beach Hotel & Resort, gelegen in een super rustige omgeving, op wandelafstand van het strand en met een uitmuntend restaurant. Dit zijn maar twee van de vele hotels in Gambia waar men volop investeert in steeds betere service en comfort. Als je straks naar het zonzekere Gambia reist dan zal je hoe dan ook genieten van prima accommodatie én van het vriendelijke personeel dat er alles aan doet om de gasten uit het koude Europa met hun hartelijkheid te verwarmen.

    www.visitthegambia.gm 

     

    03-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal Caribbean & MGM

    Royal Caribbean sluit strategische alliantie met MGM Resorts

     

    Royal Caribbean International en MGM Resorts International kondigen een strategische alliantie aan. Met de samenwerking willen beide maatschappijen via hun respectievelijke getrouwheidsprogramma’s de klanten belonen met extra aanbiedingen en voordelen aan boord van de schepen van Royal Caribbean International en in de MGM Resorts in Las Vegas, Detroit en Mississippi.

     

    In de portefeuille van MGM zitten 15 befaamde resorts waaronder het Belaggio, MGM Grand, Mandalay Bay en The Mirage, terwijl Royal Caribbean beschikt over 22 van ’s werelds meest innovatieve cruiseschepen.

    Leden van M life, het getrouwheidsprogramma van MGM Resorts, profiteren vanaf januari 2013 van bijzondere aanbiedingen bij Royal Caribbean International. Leden van de Crown & Anchor Society van Royal Caribbean International kunnen op hun beurt genieten van de voordelen van M life waaronder voorrang bij het boeken van zitjes voor concerten en bokskampioenschappen alsook kortingen, upgrades en VIP-

    behandelingen tijdens hun verblijf in een van de MGM Resorts. In de MGM Resorts zullen tevens cruises met Royal Caribbean International te winnen zijn tijdens promoties en tornooien.

    02-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindejaar ! Bordeauxwijnen

    Eindejaar: Verras je gasten met JOUW blik op bordeauxwijnen

     

     

     

    Maak een einde aan traditionele feestmaaltijden met zeven gangen geserveerd op oma’s goed servies. De nieuwe generatie hedonisten vond traditie opnieuw uit en gaat voluit voor het concept ‘social cooking’, dé nieuwe revelatie onder foodies. En natuurlijk heeft ook een slim gekozen drankje zijn plaats tijdens een avondje social cooking! Vergeet dure wijnen, de wijn van Bordeaux leent zich perfect voor elke feesttafel. Welke wijn past bij jouw stijl?

     

    Een rode Bordeaux bij het aperitief? Waarom niet?

    De meeste mensen linken het aperitief automatisch aan witte wijn of bubbels. Maar waarom zou je je gasten niet verrassen door een rode Bordeaux op tafel te zetten? Een frisse en fruitige rode wijn om het smaakpalet voor te bereiden? Of een zachte en romige rode Bordeaux? Of net een jonge, lichte rode wijn met noten van rode vruchten? Er is een Bordeaux voor elke gelegenheid! De geopende fles kan even later nog een voorgerecht, pasta of charchuterieschotel vergezellen.

     

    Tip van de sommelier: selecteer je favoriete rode Bordeaux in het Bordeaux Coups de Coeur-assortiment van 2012.

     

    Bubbels van Bordeaux. Grote smaken, kleine prijzen.

    Sinds het begin van de vorige eeuw evolueerden bubbelende drankjes van een feestelijke coupe naar een gewoon glas, met champagne op kop. Op de vooravond van 2013 zoekt de recessionista naar sprankelende alternatieven met dezelfde kwaliteit voor een kleiner prijskaartje. En terecht! Het is immers niet nodig om je banksaldo onder nul te dwingen voor een speciale gelegenheid: de ‘crémant’ van Bordeaux is een bruisende wijn die beschikbaar is als rosé of als witte wijn. Deze moderne en fruitige mousserende wijnen staan gelijk aan plezier. De bubbels van Bordeaux, dat is chic klassiek.

     

    Een cocktail op basis van bordeauxwijn, een gegarandeerde verrassing!

    De cockail – die een lange traditie kent en begon als simpele punch – kan de ster van jouw avond worden, zeker als je hem presenteert in een gloednieuw jasje! Je bent op zoek naar een feestelijk en origineel aperitief of digestief? De L’École du Vin de Bordeaux presenteert een reeks cocktails gebaseerd op bordeauxwijnen, hét bewijs dat een van de oudste wijnregio’s ter wereld moeiteloos mee kan draaien in de moderne eet-en drinkcultuur.

     

    Ontdek de Bordeaux Passion. Deze explosieve cocktail op basis van bruisende bordeauxwijn en ‘Sweet Bordeaux’ (dessertwijn) is een inventief en geraffineerd aperitief, dat toch erg simpel is om te bereiden. Bovendien hoef je niet hemel en aarde te bewegen om de Bordeaux Passion klaar te maken, want alle ingrediënten zijn gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt.

     

    Ingrediënten : 1 passievrucht, 1cl siroop van passievruchten, 3 cl zoete bordeauxwijn en 6 cl Crémant

    Werkwijze: combineer de passievrucht, de passievruchtsiroop en de zoete bordeauxwijn in een shaker. Schud krachtig en giet in een champagneglas. De Bordeaux Passion is een broertje van mousserende bordeauxwijn, dus dient ijskoud gedronken te worden.

     

    Tip van de barman: So sweet! Ontdek de verschillende ‘Sweet Bordeauxs’ in het Coups de Coeur-assortiment van 2012 voor zeer zachte prijzen.

     

    Wist je dat de terroir van de Sweet Bordeauxs zich uitstrekt op de oevers van de Garonne, in het zuiden  van de stad ? De Sweet Bordeauxs gemaakt worden met sémillon-, sauvignon-en muscadelledruiven? Er zijn 14 Sweet Bordeaux-appellaties :  Barsac, Bordeaux Haut-Benauge, Bordeaux Supérieur, Cadillac, Cérons, Côtes de Bordeaux Saint-Macaire, Francs – Côtes de Bordeaux, Graves de Vayres, Graves Supérieurs, Loupiac, Premières Côtes de Bordeaux, Sainte-Croix-Du-Mont, Sainte-Foy Bordeaux en Sauternes ?

     

    Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux

    Om succes te garanderen op jouw eindejaarsfeest, kies je een kwaliteitsvolle en toegankelijke wijn, bijvoorbeeld uit de Coups de Coeur-selectie. Het Coups de Coeur-assortiment is het beste bewijs dat Bordeaux een divers en kwalitatief aanbod op de Belgische markt heeft. Samengesteld door een professionele jury na een blinde proeverij, kan je alle kenmerken van de Bordeaux Coups de Coeur vinden op www.bordeaux.com. Met de handige zoekfilter selecteer je gemakkelijk en snel de ideale wijn voor elke gelegenheid!

     

     

    02-11-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.O-Box
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    O-Box

     

     

     

    Het Toeristische Agentschap Oost-België pakt uit met een nieuwe sterke marketingstunt: de O-BOX.   Het is een innoverend concept dat naast andere, al bestaande producten, promotie maakt voor de Oostkantons. De O-BOX bevat waardevolle informatie over de regio en meer dan 50 gevarieerde en veelzijdige aanbiedingen voor een verblijf in de Oostkantons, met als doel de synergie tussen de hotelsector en de bestemmingen voor uitstapjes te optimaliseren.   Nieuw in de O-BOX is de geschenkbon, die niet alleen voor de klant een origineel geschenkidee is maar, zeker met het oog op de nakende kerstaankopen, een extra drijfveer voor alle handelaars.

     

    De Oostkantons staan synoniem voor verrassingen! De geografisch kleine regio heeft voor de bezoekers een ongewoon groot aanbod aan culturele hoogtepunten, avontuur of actie in de natuur en ook op culinair gebied is het genieten! Gelukkig maken op maat gemaakte aanbiedingen de keuze heel wat eenvoudiger. De rest is afhankelijk van uw eigen keuze. Mooie steden bezoeken of uitstapjes naar de belangrijkste bezienswaardigheden, alles kan, er is voor elk wat wils.  Actieve vakantiegangers kunnen zonder teveel planning op een fiets- of wandeltocht vertrekken. De bagage reist mee van de ene overnachting naar de andere. Voor de mountainbikers worden sportieve pistes uitgetekend. Wie ontspanning zoekt, vindt in het grote wellness- en gastronomieaanbod zeker zijn gading. Gewoon vertrekken en het plezier kan beginnen!

     

    De imagobrochure wakkert uw zin en nieuwsgierigheid naar de Oostkantons aan en geeft uitleg bij de streek en de mensen en gaat dieper in op de natuur en de vele activiteiten die de regio te bieden heeft. Als men op zoek is naar prachtige natuur, kan deze brochure u de ongerepte natuur van het oudste natuurpark De Hoge Venen alleen maar aanbevelen.

    Gastronomische genieters worden zeker verleid door de bekende regiokeuken van de Oostkantons en kunnen hun verblijf combineren met een natuur-wellness-of avonturenprogramma.

     

    Wie van de ongerepte natuur houdt, komt in de Oostkantons zeker niets tekort. De programma’s combineren culinaire hoogtepunten en wandelplezier op een originele en speciale manier. Men kan natuurlijk ook op een rustige manier van de vakantie genieten en een wellnessprogramma boeken. Zoektochten in burchten, cabrioritjes, museumbezoeken of spanning op de kartingpiste of het formule-1-parcours. 

     

    Fiets- en wandelarrangementen en groepsreizen:

    Wandelen zonder bagage

    Keuze uit 13 verschillende programma’s, „all-in“ wandelen zonder bagage, met een duur van 3 tot 7 dagen. Van familieweekends met kinderen tot een tocht in de 4 dalen, een wandeling aan de meren tot aan de sporen van de Vennbahn, genoeg variatie voor iedereen!

    4 fietstochten en 1 mountainbiketocht

    Steeds meer fietsers ontdekken het kleine juweel van de Oostkantons tijdens de vakantie of in een weekend. Onderweg vindt men veel kleine natuurparadijsjes en cultuurschatten.

    9 groepstochten leiden tot het juweel van de Oostkantons

    De ontdekkingstochten verbinden ontspanning en cultuur op een harmonieuze manier en richten zich zowel tot groepen van senioren, verenigingen en schoolklassen

    01-11-2012 om 11:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prima Donna
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PrimaDonna brengt herfst op temperatuur met veelbesproken affichecampagne

     

     

     

    PrimaDonna, het Belgische luxelingeriemerk voor grotere cupmaten, pakt deze week in België opnieuw uit met een voluptueuze boezem. Zijn dat die affiches die in het voorjaar voor zoveel beroering hebben gezorgd? Ja, maar dat ze toen wegens verkeersongevallen sneller uit de bushokjes moesten, was slechts een gerucht. Want PrimaDonna is back, en hoe!

     

    Ook nu weer prijkt op de affiche een prachtig decolleté, cupmaat D, met de slogan ‘Bedankt, PrimaDonna’ erbij. De BH is een andere (geen rood maar antraciet met okergele accenten), maar de boodschap is dezelfde: alleen PrimaDonna biedt vrouwen met een grotere cupmaat (en zo zijn er steeds meer en steeds jongere) lingerie die én mooi én comfortabel is.

     

    Dat ‘Bedankt, PrimaDonna’ geen loze slogan is, bewijzen de vele getuigenissen die op de site en Facebook-pagina van PrimaDonna binnenstroomden naar aanleiding van de voorjaarscampagne. Ook nu weer worden een pak spontane reacties verwacht van PrimaDonna-draagsters. Een eerdere rondvraag toonde ook al aan dat 93% van hen het merk absoluut zou aanraden aan een vriendin. Omdat ze gewoonweg niet meer moeten kiezen tussen pasvorm en fashion.

     

    Het Belgische lingeriemerk PrimaDonna is de expert in luxelingerie tot cupmaat I, en dat sinds 1865. PrimaDonna wordt wereldwijd verkocht in meer dan 4.000 gespecialiseerde lingeriezaken, waar service hoog in het vaandel gedragen wordt. Ieder seizoen brengt PrimaDonna een volledig nieuwe lingeriecollectie voor dames met een grotere cupmaat. Wie PrimaDonna draagt, hoeft geen compromissen te sluiten. PrimaDonna is rijkelijk, stijlvol en verfijnd, maar tegelijk heerlijk comfortabel.

     

    PrimaDonna en PrimaDonna Twist behoren tot de lingeriegroep Van de Velde, die ook de merken Marie Jo en Andres Sarda in haar portefeuille heeft.

     www.primadonna.eu 

     

     

     

     

    01-11-2012 om 10:53 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    31-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Côte de Danube

    Carrefour gaat voor ‘Côte de Danube’!

    Bulgaarse wijnen veroveren Belgische markt

     

     

     

    De wijnen van domein ‘Château Burgozone’ zijn nu ook in België verkrijgbaar. De limited edition, die de naam van het domein draagt, wordt uitsluitend in de horeca verdeeld, terwijl het ‘Côte de Danube’ gamma vanaf nu beschikbaar is bij Carrefour. Deze wijnen vertegenwoordigen een nieuwe generatie Bulgaarse kwaliteitswijnen, op basis van traditioneel geteelde en geoogste druiven.

     

    Belgen ontdekken verborgen Bulgaarse schatten. Weinig Belgen kennen Bulgarije. Toch bevindt het land, dat drie keer groter is dan België, zich op slechts 2000 kilometer ten oosten van ons en deelt het hetzelfde motto: ‘Eendracht maakt macht’. Bij het horen van de naam ‘Bulgarije’ denkt men mogelijk aan yoghurt, de roos of Sylvie Vartan. Maar Bulgarije is ook de 3000 jaar oude bakermat van de wijnbouw en, volgens de mythologie, de geboorteplaats van Dionysos, god van de wijn.

     

    Bulgarije staat op de zevende plaats van wijnproducerende landen in de Europese Unie. Vandaag proberen kleine, lokale producenten de uitstekende reputatie die Bulgaarse wijnen hadden in de jaren ’70 en ‘80 opnieuw alle eer aan te doen. De wijnen van ‘Château Burgozone’ behoren zeker tot deze nieuwe lichting kwaliteitswijnen.

     

    De verwezenlijking van een droom. Twee Belgische zussen van Bulgaarse afkomst verwezenlijken vandaag hun droom om België en Bulgarije dichter bij elkaar te brengen. “De Donau heeft altijd al het oosten en het westen verbonden. Met onze twee merken, ‘Château Burgozone’ en ‘Côte de Danube’, willen we vandaag die band verder versterken en een beetje Bulgaarse zon in het wijnglas van de Belg toveren”, leggen ze uit.

     

    De wijnen zijn afkomstig van zo’n 100ha wijngaarden ten zuiden van de Donau, dichtbij de grens met Roemenië. Aangezien 70% van de kwaliteit van een wijn volgens experts wordt bepaald door de wijngaard, zit het op dat vlak wel goed bij Château Burgozone. Het terroir en de unieke ligging maken dit domein uiterst geschikt voor de productie van  hoogkwalitatieve wijnen. De ‘Château Burgozone’ (de naam verwijst naar het Romeinse fort dat er ooit heeft gestaan) en de wijnen van ‘Côte de Danube’ vertegenwoordigen een nieuwe generatie producenten voor wie kwaliteit de belangrijkste prioriteit is. De productie ervan gebeurt voor het grootste deel artisanaal. «De druiven worden manueel geselecteerd, geplukt en gesorteerd. Onze wijnkelder is wel uitgerust met de meest moderne vinificatietechnologie.»

     

    Carrefour-klanten kunnen proeven van drie soorten ‘Côte de Danube’.
    Wit: deze wijn op basis van de Viognier druif heeft aroma’s van abrikoos en past perfect bij vis of zeevruchten.

    Rood: Deze Marselan met een sterke lauriertoets en een vleugje violette wordt best geserveerd bij vleesgerechten of kaasschotels.

    Rosé: Een ideale terraswijn op basis van Syrah en Cabernet Sauvignon, met aroma’s van rode vruchten, die de liefhebbers van tapas of schaaldieren zeker zal kunnen bekoren. Deze drie wijnen zullen beschikbaar zijn tegen een prijs van elk ongeveer €6.

     

    Daarnaast reserveert de ‘Château Burgozone’ zijn limited edition Burgozone, op basis van de druivensoorten Chardonnay, Sauvignon Blanc, Viognier, Cabernet Franc en Marselan, voor de horeca. Deze hoge kwaliteitswijnen worden in België verdeeld door importeur ‘Wijnen De Clerck’ uit Kortrijk.

    Het domein ‘Château Burgozone’ ligt in het noordwesten van Bulgarije, op een hoogte van 150 meter aan de oevers van de Donau. Het kasteel stelt ongeveer 50 medewerkers tewerk. De wijngaarden, waar 11 druivenvariëteiten worden geplant op löss (een soort van kleigrond), beslaan een totale oppervlakte van 100 hectare, en zijn gemiddeld 6 jaar oud. Het warme klimaat en de afkoeling van de nabijgelegen Donau zorgen voor een ideaal biotoop. De opbrengst van het domein van kwaliteitsdruiven is beperkt tot 45hl/ha. De oogst en het sorteren van de druiven gebeurt volledig manueel, maar ‘Château Burgozone’ beschikt ook over de nieuwste vinificatietechnologie. Alle wijnen worden op het domein zelf gebotteld. De productiecapaciteit bedraagt ongeveer 450.000 flessen per jaar.

     

    België, het beloofde land? “Carrefour staat open voor wijnen uit de hele wereld,” zegt de heer Lerminiaux, wijnaankoper bij Carrefour. “De wijnen van ‘Côte de Danube’ waren voor ons een zeer aangename verrassing. We zijn dan ook verheugd dat ze voortaan tot ons assortiment kwaliteitswijnen behoren.”

    De wijnen van ‘Château Burgozone’ zijn al regelmatig in de prijzen gevallen op de meest prestigieuze internationale wijnwedstrijden. Maar voor dit wijndomein lijkt België wel het beloofde land. Op het ‘Concours Mondial de Bruxelles 2012’ ging ‘Château Burgozone’ met de meeste medailles aan de haal. De Chardonnay en de Marselan van ‘Château Burgozone’, maar ook de Viognier van ‘Côte de Danube’, die bij Carrefour wordt verkocht, hebben allemaal een gouden medaille gewonnen op het ‘Concours Mondial de Bruxelles’.

     





    31-10-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taittinger nocturne

    TAITTINGER NOCTURNE, VOOR NACHTRAVEN MET SMAAK

     

     

     

    De nachtraven onder de champagneliefhebbers kunnen zich in de handen wrijven. Voortaan klink je tot in de vroege uurtjes in stijl met Taittinger Nocturne. Deze feestelijk aangeklede champagne – in discopaars – staat voor 40% Chardonnay en 60% Pinot Noir en Pinot Meunier. Anders gezegd: een droge, rijke champagne, smeuïg, teder en vol passie! Perfect voor in de nachtelijke uurtjes, maar even gesmaakt bij een dessert of voorgerechtje, zoals een stukje ganzenlever op rozijnenbrood.

    Champagne Taittinger Nocturne - verkrijgbaar bij Delhaize - adviesprijs: 38 euro

     

     

    31-10-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    30-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Côte de Danube

    Carrefour gaat voor ‘Côte de Danube’!

    Bulgaarse wijnen veroveren Belgische markt

     

     

     

    De wijnen van domein ‘Château Burgozone’ zijn nu ook in België verkrijgbaar. De limited edition, die de naam van het domein draagt, wordt uitsluitend in de horeca verdeeld, terwijl het ‘Côte de Danube’ gamma vanaf nu beschikbaar is bij Carrefour. Deze wijnen vertegenwoordigen een nieuwe generatie Bulgaarse kwaliteitswijnen, op basis van traditioneel geteelde en geoogste druiven.

     

    Belgen ontdekken verborgen Bulgaarse schatten. Weinig Belgen kennen Bulgarije. Toch bevindt het land, dat drie keer groter is dan België, zich op slechts 2000 kilometer ten oosten van ons en deelt het hetzelfde motto: ‘Eendracht maakt macht’. Bij het horen van de naam ‘Bulgarije’ denkt men mogelijk aan yoghurt, de roos of Sylvie Vartan. Maar Bulgarije is ook de 3000 jaar oude bakermat van de wijnbouw en, volgens de mythologie, de geboorteplaats van Dionysos, god van de wijn.

     

    Bulgarije staat op de zevende plaats van wijnproducerende landen in de Europese Unie. Vandaag proberen kleine, lokale producenten de uitstekende reputatie die Bulgaarse wijnen hadden in de jaren ’70 en ‘80 opnieuw alle eer aan te doen. De wijnen van ‘Château Burgozone’ behoren zeker tot deze nieuwe lichting kwaliteitswijnen.

     

    De verwezenlijking van een droom. Twee Belgische zussen van Bulgaarse afkomst verwezenlijken vandaag hun droom om België en Bulgarije dichter bij elkaar te brengen. “De Donau heeft altijd al het oosten en het westen verbonden. Met onze twee merken, ‘Château Burgozone’ en ‘Côte de Danube’, willen we vandaag die band verder versterken en een beetje Bulgaarse zon in het wijnglas van de Belg toveren”, leggen ze uit.

     

    De wijnen zijn afkomstig van zo’n 100ha wijngaarden ten zuiden van de Donau, dichtbij de grens met Roemenië. Aangezien 70% van de kwaliteit van een wijn volgens experts wordt bepaald door de wijngaard, zit het op dat vlak wel goed bij Château Burgozone. Het terroir en de unieke ligging maken dit domein uiterst geschikt voor de productie van  hoogkwalitatieve wijnen. De ‘Château Burgozone’ (de naam verwijst naar het Romeinse fort dat er ooit heeft gestaan) en de wijnen van ‘Côte de Danube’ vertegenwoordigen een nieuwe generatie producenten voor wie kwaliteit de belangrijkste prioriteit is. De productie ervan gebeurt voor het grootste deel artisanaal. «De druiven worden manueel geselecteerd, geplukt en gesorteerd. Onze wijnkelder is wel uitgerust met de meest moderne vinificatietechnologie.»

     

    Carrefour-klanten kunnen proeven van drie soorten ‘Côte de Danube’.
    Wit: deze wijn op basis van de Viognier druif heeft aroma’s van abrikoos en past perfect bij vis of zeevruchten.

    Rood: Deze Marselan met een sterke lauriertoets en een vleugje violette wordt best geserveerd bij vleesgerechten of kaasschotels.

    Rosé: Een ideale terraswijn op basis van Syrah en Cabernet Sauvignon, met aroma’s van rode vruchten, die de liefhebbers van tapas of schaaldieren zeker zal kunnen bekoren. Deze drie wijnen zullen beschikbaar zijn tegen een prijs van elk ongeveer €6.

     

    Daarnaast reserveert de ‘Château Burgozone’ zijn limited edition Burgozone, op basis van de druivensoorten Chardonnay, Sauvignon Blanc, Viognier, Cabernet Franc en Marselan, voor de horeca. Deze hoge kwaliteitswijnen worden in België verdeeld door importeur ‘Wijnen De Clerck’ uit Kortrijk.

    Het domein ‘Château Burgozone’ ligt in het noordwesten van Bulgarije, op een hoogte van 150 meter aan de oevers van de Donau. Het kasteel stelt ongeveer 50 medewerkers tewerk. De wijngaarden, waar 11 druivenvariëteiten worden geplant op löss (een soort van kleigrond), beslaan een totale oppervlakte van 100 hectare, en zijn gemiddeld 6 jaar oud. Het warme klimaat en de afkoeling van de nabijgelegen Donau zorgen voor een ideaal biotoop. De opbrengst van het domein van kwaliteitsdruiven is beperkt tot 45hl/ha. De oogst en het sorteren van de druiven gebeurt volledig manueel, maar ‘Château Burgozone’ beschikt ook over de nieuwste vinificatietechnologie. Alle wijnen worden op het domein zelf gebotteld. De productiecapaciteit bedraagt ongeveer 450.000 flessen per jaar.

     

    België, het beloofde land? “Carrefour staat open voor wijnen uit de hele wereld,” zegt de heer Lerminiaux, wijnaankoper bij Carrefour. “De wijnen van ‘Côte de Danube’ waren voor ons een zeer aangename verrassing. We zijn dan ook verheugd dat ze voortaan tot ons assortiment kwaliteitswijnen behoren.”

    De wijnen van ‘Château Burgozone’ zijn al regelmatig in de prijzen gevallen op de meest prestigieuze internationale wijnwedstrijden. Maar voor dit wijndomein lijkt België wel het beloofde land. Op het ‘Concours Mondial de Bruxelles 2012’ ging ‘Château Burgozone’ met de meeste medailles aan de haal. De Chardonnay en de Marselan van ‘Château Burgozone’, maar ook de Viognier van ‘Côte de Danube’, die bij Carrefour wordt verkocht, hebben allemaal een gouden medaille gewonnen op het ‘Concours Mondial de Bruxelles’.

     





    30-10-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    29-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ricard
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ricard trekt zijn feestkledij aan om het eindejaar te vieren!

     

     

     

    Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten en na het grote succes van vorige creaties, lanceert Ricard een nieuwe en originele limited edition fles. Deze beperkte reeks zal – als eerste sinds het nieuwe design van de Ricardfles -  de creativiteit van het merk uitdragen door een nieuwe interpretatie van het bekende zonnige logo.

     

    29-10-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.frietkoten in de schijnwerper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    FRIETKOTEN IN DE SCHIJNWERPER

     

     

     

     

    Het jaar van de gastronomie verdient een waardig orgelpunt, ook al staan ons nog enkele mooie verrassingen te wachten… Via Brusselicious brengt VISITBRUSSELS daarom hulde aan het symbool dat de hele wereld ons benijdt en waarop onze Zuiderburen zo tuk zijn dat ze het zich proberen toe te eigenen : de enige, èchte, onvergelijkbare frieten van bij ons !

     

    Wie frieten zegt, zegt ook frietkraam, friettent, maar vooral frietkot, een instituut dat in de Brusselse genen is ingebakken ! Van 1 november tot 4 december krijgen frieten in Brussel de ereplaats die ze verdienen…

     

    Om de Brusselse frieten in de kijker te plaatsen, richten we de schijnwerpers in de eerste plaats op de makers ervan. Frituristen zijn doorgaans persoonlijkheden die een belangrijke rol spelen in de buurt. We pikken een frietje mee bij Titine, bij Jean-Jacques of bij Henri… Het zijn mensen van hier, waarmee je altijd goed overweg kunt en die zoveel volk zien voorbijkomen dat ze over iedereen wel iets kunnen meevertellen… Al deze mensen maken deel uit van ons cultureel erfgoed (jawel) en hebben nu ook eens recht op aandacht.

     

    Het is de bedoeling om een origineel portret te maken van deze kleurrijke persoonlijkheden, in de vorm van ‘familiekiekjes’ in aanwezigheid van lokale mandatarissen, die zich wellicht zullen verdringen om mee op de foto te staan. De foto’s hebben wellicht al een cultstatuut nog vóór ze in onze magazines verschijnen. Het lijdt geen twijfel dat diezelfde foto’s over tien jaar nog steeds de deelnemende frietkoten zullen sieren !

     

    VISITBRUSSELS deelt lege frietzakjes uit, getooid met de kleuren van “Brusselicious”, in stations, in de luchthaven, aan kruispunten en op de toeristische infopunten van VISITBRUSSELS. Het doel ? Met de lege puntzak langsgaan bij één van de deelnemende frietkoten en deze voor een symbolische euro te laten vullen ! De saus is voor rekening van de klant.

     

    Wat is HET frietkot van de hoofdstad ? Een uitstekende vraag die ongetwijfeld een verhit debat op gang brengt. Hoe dan ook, iedereen kan stemmen op www.visitbrussels.be Het staat elk frietkot vrij om campagne te voeren, dat maakt deel uit van de lokale folklore. Het frietkot dat als winnaar uit de bus komt, krijgt een reuzepuntzak (benenfrietzak) die ongetwijfeld de ultieme attractie zal worden van het frietkot in kwestie. Gezien de omvang van de trofee wordt de plaatsing hiervan uiteraard besproken met de bevoegde gemeentelijke overheid.

     

    In ruil voor de inspanningen die de frietkoten zich getroosten, wordt voor hen plaats vrijgemaakt op de website van VISITBRUSSELS en in de advertenties van onze partnerdagbladen en -magazines.

     

     


    Animatie en debat alom ! De hele maand november, en zelfs daarna, is er voor ieder wat wils ! Je moet al op de planeet Mars wonen om niet over frieten te horen spreken. En zelfs dan... Aan verscheidene media wordt voorgesteld om de friet te bekijken vanuit hun eigen ooghoek : gastronomisch, sociaal-economisch, toeristisch, maatschappelijk, sociologisch, landbouwkundig, milieutechnisch, enz.

     

    Frieten in historisch perspektief:

    Vraag: wie heeft de frieten uitgevonden ? In het buitenland heeft men het over ‘french fries’, maar als Fransen spreken over Belgen, dan gaat het over ons accent en… over frieten ! We zetten hierover een uiteraard compleet surrealistisch debat op waar levensechte historici het voor een live publiek tegen elkaar opnemen volgens de principes van het improvisatietheater : daarbij is het niet uitgesloten dat de slechtste sprekers een puntzak naar het hoofd krijgen. De eminente deelnemers aan het debat worden geselecteerd door historicus Roel Jacobs, die ons al zijn actieve medewerking heeft toegezegd.

     

    28-10-2012 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs