Het Toeristische Agentschap Oost-België pakt uit met een nieuwe sterke marketingstunt: de O-BOX. Het is een innoverend concept dat naast andere, al bestaande producten, promotie maakt voor de Oostkantons. De O-BOX bevat waardevolle informatie over de regio en meer dan 50 gevarieerde en veelzijdige aanbiedingen voor een verblijf in de Oostkantons, met als doel de synergie tussen de hotelsector en de bestemmingen voor uitstapjes te optimaliseren. Nieuw in de O-BOX is de geschenkbon, die niet alleen voor de klant een origineel geschenkidee is maar, zeker met het oog op de nakende kerstaankopen, een extra drijfveer voor alle handelaars.
De Oostkantons staan synoniem voor verrassingen! De geografisch kleine regio heeft voor de bezoekers een ongewoon groot aanbod aan culturele hoogtepunten, avontuur of actie in de natuur en ook op culinair gebied is het genieten! Gelukkig maken op maat gemaakte aanbiedingen de keuze heel wat eenvoudiger. De rest is afhankelijk van uw eigen keuze. Mooie steden bezoeken of uitstapjes naar de belangrijkste bezienswaardigheden, alles kan, er is voor elk wat wils. Actieve vakantiegangers kunnen zonder teveel planning op een fiets- of wandeltocht vertrekken. De bagage reist mee van de ene overnachting naar de andere. Voor de mountainbikers worden sportieve pistes uitgetekend. Wie ontspanning zoekt, vindt in het grote wellness- en gastronomieaanbod zeker zijn gading. Gewoon vertrekken en het plezier kan beginnen!
De imagobrochure wakkert uw zin en nieuwsgierigheid naar de Oostkantons aan en geeft uitleg bij de streek en de mensen en gaat dieper in op de natuur en de vele activiteiten die de regio te bieden heeft. Als men op zoek is naar prachtige natuur, kan deze brochure u de ongerepte natuur van het oudste natuurpark De Hoge Venen alleen maar aanbevelen.
Gastronomische genieters worden zeker verleid door de bekende regiokeuken van de Oostkantons en kunnen hun verblijf combineren met een natuur-wellness-of avonturenprogramma.
Wie van de ongerepte natuur houdt, komt in de Oostkantons zeker niets tekort. De programmas combineren culinaire hoogtepunten en wandelplezier op een originele en speciale manier. Men kan natuurlijk ook op een rustige manier van de vakantie genieten en een wellnessprogramma boeken. Zoektochten in burchten, cabrioritjes, museumbezoeken of spanning op de kartingpiste of het formule-1-parcours.
Fiets- en wandelarrangementen en groepsreizen:
Wandelen zonder bagage
Keuze uit 13 verschillende programmas, all-in wandelen zonder bagage, met een duur van 3 tot 7 dagen. Van familieweekends met kinderen tot een tocht in de 4 dalen, een wandeling aan de meren tot aan de sporen van de Vennbahn, genoeg variatie voor iedereen!
4 fietstochten en 1 mountainbiketocht
Steeds meer fietsers ontdekken het kleine juweel van de Oostkantons tijdens de vakantie of in een weekend. Onderweg vindt men veel kleine natuurparadijsjes en cultuurschatten.
9 groepstochten leiden tot het juweel van de Oostkantons
De ontdekkingstochten verbinden ontspanning en cultuur op een harmonieuze manier en richten zich zowel tot groepen van senioren, verenigingen en schoolklassen
PrimaDonna brengt herfst op temperatuur met veelbesproken affichecampagne
PrimaDonna, het Belgische luxelingeriemerk voor grotere cupmaten, pakt deze week in België opnieuw uit met een voluptueuze boezem. Zijn dat die affiches die in het voorjaar voor zoveel beroering hebben gezorgd? Ja, maar dat ze toen wegens verkeersongevallen sneller uit de bushokjes moesten, was slechts een gerucht. Want PrimaDonna is back, en hoe!
Ook nu weer prijkt op de affiche een prachtig decolleté, cupmaat D, met de slogan Bedankt, PrimaDonna erbij. De BH is een andere (geen rood maar antraciet met okergele accenten), maar de boodschap is dezelfde: alleen PrimaDonna biedt vrouwen met een grotere cupmaat (en zo zijn er steeds meer en steeds jongere) lingerie die én mooi én comfortabel is.
Dat Bedankt, PrimaDonna geen loze slogan is, bewijzen de vele getuigenissen die op de site en Facebook-pagina van PrimaDonna binnenstroomden naar aanleiding van de voorjaarscampagne. Ook nu weer worden een pak spontane reacties verwacht van PrimaDonna-draagsters. Een eerdere rondvraag toonde ook al aan dat 93% van hen het merk absoluut zou aanraden aan een vriendin. Omdat ze gewoonweg niet meer moeten kiezen tussen pasvorm en fashion.
Het Belgische lingeriemerk PrimaDonna is de expert in luxelingerie tot cupmaat I, en dat sinds 1865. PrimaDonna wordt wereldwijd verkocht in meer dan 4.000 gespecialiseerde lingeriezaken, waar service hoog in het vaandel gedragen wordt. Ieder seizoen brengt PrimaDonna een volledig nieuwe lingeriecollectie voor dames met een grotere cupmaat. Wie PrimaDonna draagt, hoeft geen compromissen te sluiten. PrimaDonna is rijkelijk, stijlvol en verfijnd, maar tegelijk heerlijk comfortabel.
PrimaDonna en PrimaDonna Twist behoren tot de lingeriegroep Van de Velde, die ook de merken Marie Jo en Andres Sarda in haar portefeuille heeft.
De wijnen van domein Château Burgozone zijn nu ook in België verkrijgbaar. De limited edition, die de naam van het domein draagt, wordt uitsluitend in de horeca verdeeld, terwijl het Côte de Danube gamma vanaf nu beschikbaar is bij Carrefour. Dezewijnen vertegenwoordigen een nieuwe generatieBulgaarsekwaliteitswijnen, op basis van traditioneel geteelde en geoogste druiven.
Belgen ontdekken verborgen Bulgaarse schatten. Weinig Belgen kennen Bulgarije. Toch bevindt het land, dat drie keer groter is dan België, zich op slechts 2000 kilometer ten oosten van ons en deelt het hetzelfde motto: Eendracht maakt macht. Bij het horen van de naam Bulgarije denkt men mogelijk aan yoghurt, de roos of Sylvie Vartan. Maar Bulgarije is ook de 3000 jaar oude bakermat van de wijnbouw en, volgens de mythologie, de geboorteplaats van Dionysos, god van de wijn.
Bulgarije staat op de zevende plaats van wijnproducerende landen in de Europese Unie. Vandaag proberen kleine, lokale producenten de uitstekende reputatie die Bulgaarse wijnen hadden in de jaren 70 en 80 opnieuw alle eer aan te doen. De wijnen van Château Burgozone behoren zeker tot deze nieuwe lichting kwaliteitswijnen.
De verwezenlijking van een droom. Twee Belgische zussen van Bulgaarse afkomst verwezenlijken vandaag hun droom om België en Bulgarije dichter bij elkaar te brengen. De Donau heeft altijd al het oosten en het westen verbonden. Met onze twee merken, Château Burgozone en Côte de Danube, willen we vandaag die band verder versterken en een beetje Bulgaarse zon in het wijnglas van de Belg toveren, leggen ze uit.
De wijnen zijn afkomstig van zon 100ha wijngaarden ten zuiden van de Donau, dichtbij de grens met Roemenië. Aangezien 70% van de kwaliteit van een wijn volgens experts wordt bepaald door de wijngaard, zit het op dat vlak wel goed bij Château Burgozone. Het terroir en de unieke ligging maken dit domein uiterst geschikt voor de productie van hoogkwalitatieve wijnen. De Château Burgozone (de naam verwijst naar het Romeinse fort dat er ooit heeft gestaan) en de wijnen van Côte de Danube vertegenwoordigen een nieuwe generatie producenten voor wie kwaliteit de belangrijkste prioriteit is. De productie ervan gebeurt voor het grootste deel artisanaal. «De druiven worden manueel geselecteerd, geplukt en gesorteerd. Onze wijnkelder is wel uitgerust met de meest moderne vinificatietechnologie.»
Carrefour-klanten kunnen proeven van drie soorten Côte de Danube. Wit: deze wijn op basis van de Viognier druif heeftaromas van abrikoos en past perfect bij vis of zeevruchten.
Rood: Deze Marselan met een sterke lauriertoets en een vleugje violette wordt best geserveerd bij vleesgerechten of kaasschotels.
Rosé: Een ideale terraswijn op basis van Syrah en Cabernet Sauvignon, met aromas van rode vruchten, die de liefhebbers van tapas of schaaldieren zeker zal kunnen bekoren. Deze drie wijnen zullen beschikbaar zijntegen een prijsvan elk ongeveer6.
Daarnaast reserveert de ChâteauBurgozonezijn limited editionBurgozone, op basis van de druivensoortenChardonnay, Sauvignon Blanc, Viognier, Cabernet Franc enMarselan, voor de horeca. Deze hogekwaliteitswijnen wordenin België verdeelddoor importeurWijnenDe Clerckuit Kortrijk.
Het domein Château Burgozone ligt in het noordwesten van Bulgarije, op een hoogte van 150 meter aan de oevers van de Donau. Het kasteel stelt ongeveer 50 medewerkers tewerk. De wijngaarden, waar 11 druivenvariëteiten worden geplant op löss (een soort van kleigrond), beslaan een totale oppervlakte van 100 hectare, en zijn gemiddeld 6 jaar oud. Het warme klimaat en de afkoeling van de nabijgelegen Donau zorgen voor een ideaal biotoop. De opbrengst van het domein van kwaliteitsdruiven is beperkt tot 45hl/ha. De oogst en het sorteren van de druiven gebeurt volledig manueel, maar Château Burgozone beschikt ook over de nieuwste vinificatietechnologie. Alle wijnen worden op het domein zelf gebotteld. De productiecapaciteit bedraagt ongeveer 450.000 flessen per jaar.
België, het beloofde land? Carrefour staat open voor wijnen uit de hele wereld, zegt de heer Lerminiaux, wijnaankoper bij Carrefour. De wijnen van Côte de Danube waren voor ons een zeer aangename verrassing. We zijn dan ook verheugd dat ze voortaan tot ons assortiment kwaliteitswijnen behoren.
De wijnen van Château Burgozone zijn al regelmatig in de prijzen gevallen op de meest prestigieuze internationale wijnwedstrijden. Maar voor dit wijndomein lijkt België wel het beloofde land. Op het Concours Mondial de Bruxelles 2012 ging Château Burgozone met de meeste medailles aan de haal. De Chardonnay en de Marselan van Château Burgozone, maar ook de Viognier van Côte de Danube, die bij Carrefour wordt verkocht, hebben allemaal een gouden medaille gewonnen op het Concours Mondial de Bruxelles.
De nachtraven onder de champagneliefhebbers kunnen zich in de handen wrijven. Voortaan klink je tot in de vroege uurtjes in stijl met Taittinger Nocturne. Deze feestelijk aangeklede champagne in discopaars staat voor 40% Chardonnay en 60% Pinot Noir en Pinot Meunier. Anders gezegd: een droge, rijke champagne, smeuïg, teder en vol passie! Perfect voor in de nachtelijke uurtjes, maar even gesmaakt bij een dessert of voorgerechtje, zoals een stukje ganzenlever op rozijnenbrood.
Champagne Taittinger Nocturne - verkrijgbaar bij Delhaize - adviesprijs: 38 euro
De wijnen van domein Château Burgozone zijn nu ook in België verkrijgbaar. De limited edition, die de naam van het domein draagt, wordt uitsluitend in de horeca verdeeld, terwijl het Côte de Danube gamma vanaf nu beschikbaar is bij Carrefour. Dezewijnen vertegenwoordigen een nieuwe generatieBulgaarsekwaliteitswijnen, op basis van traditioneel geteelde en geoogste druiven.
Belgen ontdekken verborgen Bulgaarse schatten. Weinig Belgen kennen Bulgarije. Toch bevindt het land, dat drie keer groter is dan België, zich op slechts 2000 kilometer ten oosten van ons en deelt het hetzelfde motto: Eendracht maakt macht. Bij het horen van de naam Bulgarije denkt men mogelijk aan yoghurt, de roos of Sylvie Vartan. Maar Bulgarije is ook de 3000 jaar oude bakermat van de wijnbouw en, volgens de mythologie, de geboorteplaats van Dionysos, god van de wijn.
Bulgarije staat op de zevende plaats van wijnproducerende landen in de Europese Unie. Vandaag proberen kleine, lokale producenten de uitstekende reputatie die Bulgaarse wijnen hadden in de jaren 70 en 80 opnieuw alle eer aan te doen. De wijnen van Château Burgozone behoren zeker tot deze nieuwe lichting kwaliteitswijnen.
De verwezenlijking van een droom. Twee Belgische zussen van Bulgaarse afkomst verwezenlijken vandaag hun droom om België en Bulgarije dichter bij elkaar te brengen. De Donau heeft altijd al het oosten en het westen verbonden. Met onze twee merken, Château Burgozone en Côte de Danube, willen we vandaag die band verder versterken en een beetje Bulgaarse zon in het wijnglas van de Belg toveren, leggen ze uit.
De wijnen zijn afkomstig van zon 100ha wijngaarden ten zuiden van de Donau, dichtbij de grens met Roemenië. Aangezien 70% van de kwaliteit van een wijn volgens experts wordt bepaald door de wijngaard, zit het op dat vlak wel goed bij Château Burgozone. Het terroir en de unieke ligging maken dit domein uiterst geschikt voor de productie van hoogkwalitatieve wijnen. De Château Burgozone (de naam verwijst naar het Romeinse fort dat er ooit heeft gestaan) en de wijnen van Côte de Danube vertegenwoordigen een nieuwe generatie producenten voor wie kwaliteit de belangrijkste prioriteit is. De productie ervan gebeurt voor het grootste deel artisanaal. «De druiven worden manueel geselecteerd, geplukt en gesorteerd. Onze wijnkelder is wel uitgerust met de meest moderne vinificatietechnologie.»
Carrefour-klanten kunnen proeven van drie soorten Côte de Danube. Wit: deze wijn op basis van de Viognier druif heeftaromas van abrikoos en past perfect bij vis of zeevruchten.
Rood: Deze Marselan met een sterke lauriertoets en een vleugje violette wordt best geserveerd bij vleesgerechten of kaasschotels.
Rosé: Een ideale terraswijn op basis van Syrah en Cabernet Sauvignon, met aromas van rode vruchten, die de liefhebbers van tapas of schaaldieren zeker zal kunnen bekoren. Deze drie wijnen zullen beschikbaar zijntegen een prijsvan elk ongeveer6.
Daarnaast reserveert de ChâteauBurgozonezijn limited editionBurgozone, op basis van de druivensoortenChardonnay, Sauvignon Blanc, Viognier, Cabernet Franc enMarselan, voor de horeca. Deze hogekwaliteitswijnen wordenin België verdeelddoor importeurWijnenDe Clerckuit Kortrijk.
Het domein Château Burgozone ligt in het noordwesten van Bulgarije, op een hoogte van 150 meter aan de oevers van de Donau. Het kasteel stelt ongeveer 50 medewerkers tewerk. De wijngaarden, waar 11 druivenvariëteiten worden geplant op löss (een soort van kleigrond), beslaan een totale oppervlakte van 100 hectare, en zijn gemiddeld 6 jaar oud. Het warme klimaat en de afkoeling van de nabijgelegen Donau zorgen voor een ideaal biotoop. De opbrengst van het domein van kwaliteitsdruiven is beperkt tot 45hl/ha. De oogst en het sorteren van de druiven gebeurt volledig manueel, maar Château Burgozone beschikt ook over de nieuwste vinificatietechnologie. Alle wijnen worden op het domein zelf gebotteld. De productiecapaciteit bedraagt ongeveer 450.000 flessen per jaar.
België, het beloofde land? Carrefour staat open voor wijnen uit de hele wereld, zegt de heer Lerminiaux, wijnaankoper bij Carrefour. De wijnen van Côte de Danube waren voor ons een zeer aangename verrassing. We zijn dan ook verheugd dat ze voortaan tot ons assortiment kwaliteitswijnen behoren.
De wijnen van Château Burgozone zijn al regelmatig in de prijzen gevallen op de meest prestigieuze internationale wijnwedstrijden. Maar voor dit wijndomein lijkt België wel het beloofde land. Op het Concours Mondial de Bruxelles 2012 ging Château Burgozone met de meeste medailles aan de haal. De Chardonnay en de Marselan van Château Burgozone, maar ook de Viognier van Côte de Danube, die bij Carrefour wordt verkocht, hebben allemaal een gouden medaille gewonnen op het Concours Mondial de Bruxelles.
Ricard trekt zijn feestkledij aan om het eindejaar te vieren!
Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten en na het grote succes van vorige creaties, lanceert Ricard een nieuwe en originele limited edition fles. Deze beperkte reeks zal als eerste sinds het nieuwe design van de Ricardfles -de creativiteit van het merk uitdragen door een nieuwe interpretatie van het bekende zonnige logo.
Het jaar van de gastronomie verdient een waardig orgelpunt, ook al staan ons nog enkele mooie verrassingen te wachten Via Brusselicious brengt VISITBRUSSELS daarom hulde aan het symbool dat de hele wereld ons benijdt en waarop onze Zuiderburen zo tuk zijn dat ze het zich proberen toe te eigenen : de enige, èchte, onvergelijkbare frieten van bij ons !
Wie frieten zegt, zegt ook frietkraam, friettent, maar vooral frietkot, een instituut dat in de Brusselse genen is ingebakken ! Van 1 november tot 4 december krijgen frieten in Brussel de ereplaats die ze verdienen
Om de Brusselse frieten in de kijker te plaatsen, richten we de schijnwerpers in de eerste plaats op de makers ervan. Frituristen zijn doorgaans persoonlijkheden die een belangrijke rol spelen in de buurt. We pikken een frietje mee bij Titine, bij Jean-Jacques of bij Henri Het zijn mensen van hier, waarmee je altijd goed overweg kunt en die zoveel volk zien voorbijkomen dat ze over iedereen wel iets kunnen meevertellen Al deze mensen maken deel uit van ons cultureel erfgoed (jawel) en hebben nu ook eens recht op aandacht.
Het is de bedoeling om een origineel portret te maken van deze kleurrijke persoonlijkheden, in de vorm van familiekiekjes in aanwezigheid van lokale mandatarissen, die zich wellicht zullen verdringen om mee op de foto te staan. De fotos hebben wellicht al een cultstatuut nog vóór ze in onze magazines verschijnen. Het lijdt geen twijfel dat diezelfde fotos over tien jaar nog steeds de deelnemende frietkoten zullen sieren !
VISITBRUSSELS deelt lege frietzakjes uit, getooid met de kleuren van Brusselicious, in stations, in de luchthaven, aan kruispunten en op de toeristische infopunten van VISITBRUSSELS. Het doel ? Met de lege puntzak langsgaan bij één van de deelnemende frietkoten en deze voor een symbolische euro te laten vullen ! De saus is voor rekening van de klant.
Wat is HET frietkot van de hoofdstad ? Een uitstekende vraag die ongetwijfeld een verhit debat op gang brengt. Hoe dan ook, iedereen kan stemmen op www.visitbrussels.be Het staat elk frietkot vrij om campagne te voeren, dat maakt deel uit van de lokale folklore. Het frietkot dat als winnaar uit de bus komt, krijgt een reuzepuntzak (benenfrietzak) die ongetwijfeld de ultieme attractie zal worden van het frietkot in kwestie. Gezien de omvang van de trofee wordt de plaatsing hiervan uiteraard besproken met de bevoegde gemeentelijke overheid.
In ruil voor de inspanningen die de frietkoten zich getroosten, wordt voor hen plaats vrijgemaakt op de website van VISITBRUSSELS en in de advertenties van onze partnerdagbladen en -magazines.
Animatie en debat alom ! De hele maand november, en zelfs daarna, is er voor ieder wat wils ! Je moet al op de planeet Mars wonen om niet over frieten te horen spreken. En zelfs dan... Aan verscheidene media wordt voorgesteld om de friet te bekijken vanuit hun eigen ooghoek : gastronomisch, sociaal-economisch, toeristisch, maatschappelijk, sociologisch, landbouwkundig, milieutechnisch, enz.
Frieten in historisch perspektief:
Vraag: wie heeft de frieten uitgevonden ? In het buitenland heeft men het over french fries, maar als Fransen spreken over Belgen, dan gaat het over ons accent en over frieten ! We zetten hierover een uiteraard compleet surrealistisch debat op waar levensechte historici het voor een live publiek tegen elkaar opnemen volgens de principes van het improvisatietheater : daarbij is het niet uitgesloten dat de slechtste sprekers een puntzak naar het hoofd krijgen. De eminente deelnemers aan het debat worden geselecteerd door historicus Roel Jacobs, die ons al zijn actieve medewerking heeft toegezegd.
Het is algemeen bekend dat je in Ierland geniet van het prachtige landschap en van het immense culturele erfgoed dat met grote zorg wordt bewaard. Als niet te versmaden en minder bekend toemaatje is er de bijzondere gastronomie, de streekgerechten en de kwaliteit van de restaurants die zelfs met Michelin sterren worden bekroond!
Zopas kregen twee Ierse restaurants voor het eerst een Michelin ster. Locks Brasserie vind je in de Portobello-wijk in Dublin en het restaurant is bekend om zijn uitstekende Franse keuken. Michelin motiveert de toekenning als volgt: het restaurant heeft een vrij eenvoudige inrichting en focust op waar het werkelijk om gaat, uitstekend en kwalitatief voedsel. Ook Restaurant Aniar, Lower Dominick street in Galway viel voor het eerst binnen de prijzen. De chef van dit restaurant omschrijft zijn keuken als volgt: gerechten zijn gebaseerd op de producten van de streek en het zijnde seizoenen die de samenstelling van het menu bepalen.
Daarnaast zijn er nog vijf andere Ierse restaurants met één Michelin ster bekroond, en het van Restaurant Patrick Guilbaud in Dublin mag met twee Michelin sterren uitpakken. Hier wordt de beste traditionele Ierse keuken met een hedendaags tintje geserveerd.
Sommige restaurants krijgen in de rode Michelin gids de vermelding Bib Gourmand. Die geeft aan dat een restaurant een lekker menu serveert, met voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, voor een maximumprijs van circa 40. Het gaat dus om restaurants met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. In Ierland kregen reeds elf restaurants de Bib Gourmand en je vindt deze eethuizen verspreid over het land. Dat het uitstekend gaat met de Ierse keuken wordt nog maar eens aangetoond door het feit dat er drie nieuwe Ierse restaurants aan het Bib Gourmand-lijstje worden toegevoegd.
Lekkerbekken en fijnproevers kunnen in elke Ierse regio het beste van de Ierse keuken proeven. Een rondreis door Ierland in het teken van de gastronomie is dus perfect mogelijk. Het aantal traditionele Ierse gerechten is nauwelijks te tellen maar er is wel een gemeenschappelijk gegeven: de ingrediënten van de Ierse keuken komen meestal uit eigen streek, zijn altijd vers en voedzaam. Wellicht het meest typische gerecht is de Irish Stew, een stoofpot van lamsvlees, aardappelen, wortelen, ui en peterselie. Een ander authentiek gerecht is Champ dat vooral in de winter wordt gesmaakt, een mix van aardappelpuree, groene uien, boter en melk. De hedendaagse Ierse keuken zou men kunnen omschrijven als variaties op hetzelfde thema waarbij de chefs het traditionele Ierse koken weten te bewerken tot moderne gastronomische hoogstandjes die meer dan ooit met honoreringen, zoals de Michelin sterren, worden gewaardeerd.
AMATEURSOMMELIER 2012 VAN BELGIE IS EEN LUBBEKENAAR
Carl Verheyden heeft de eerste wedstrijd voor Beste Amateursommelier van België gewonnen, een organisatie van Delhaize en Megavino. Op 21 oktober vond op het internationale wijnsalon Megavino de eerste wedstrijd plaats voor de Beste Amateursommelier van België, georganiseerd in samenwerking met Delhaize. In de hoop te kunnen doorstoten naar de finale hebben meer dan 400 personen een aantal wedstrijdvragen beantwoord op de website van Delhaize. 45 finalisten bleven over en zij hebben het afgelopen zondag tegen elkaar opgenomen in theoretische en praktische proeven. Een jury van experts heeft Carl Verheyden, informaticabediende uit Lubbeek uitgeroepen tot Beste Amateursommelier van België 2012.
Meer dan 400 kandidaten wilden kans maken op de titel van Beste Amateursommelier van België. De wedstrijd, die eind september gelanceerd werd door Delhaize en het grootste internationale wijnsalon van de Benelux, Megavino, was een groot succes bij de wijnliefhebbers. Na een strenge selectie die bestond uit een reeks vragen over de wijnwereld op de website van Delhaize, werden de 45 beste kandidaten uitgenodigd voor de grote finale op de wijnbeurs Megavino.
Onder toezicht van een jury experts bestaande uit Eric Boschman (Belgische journalist en sommelier met veel onderscheidingen achter zijn naam waaronder Beste sommelier van België 1988), Andy De Brouwer (Meester-Sommelier van Frankrijk en beste sommelier op Wine World Taster 2011) en Dirk Rodriguez (journalist en hoofdredacteur van Vino Magazine) moesten de deelnemers binnen een bepaalde tijd een reeks kennisvragen beantwoorden over de wijnwereld.
Vervolgens namen de 6 beste halvefinalisten het tegen elkaar op in drie theoretische proeven in de stijl van professionele sommelierwedstrijden, namelijk wijn opdienen, blind degusteren en de juiste wijnen met gerechten combineren.
Carl Verheyden, een informaticabediende uit Lubbeek, heeft zich doorheen deze proeven van zijn concurrenten onderscheiden en werd bekroond tot de Beste Amateursommelier van België. Carl Verheyden, die zich al talrijke jaren volledig wijdt aan zijn passie voor wijnen, heeft de jury in het bijzonder verbluft met zijn kennis. Hij deelt ons zijn indrukken van de wedstrijd: Ik ben in de wolken en heel erg trots dat ik de wedstrijd voor de Beste Amateursommelier van België heb gewonnen, vooral tegen zon geduchte concurrenten. Het was een fantastische dag, vol ontdekkingen en gepassioneerde gesprekken met andere wijnliefhebbers.
Jan Bosselaers, Aankoopdirecteur Dranken bij Delhaize, overhandigde de trofee Beste Amateursommelier van België , samen met twee prachtige prijzen, met name een kist Château Magdelaine, eerste geklasseerde Grand Cru van Saint-Emilion en een heerlijk verblijf in de bordeauxstreek voor 2 personen met een bezoek aan verschillende grote wijndomeinen onder begeleiding van een expert. Tijdens deze reis kan hij genieten van de beste tips van deze expert, ontmoet hij wijnbouwers en krijgt hij de kans om zijn wijnkennis te verbeteren. De twee andere finalisten, Koen Daniels en Pascal Riche respectievelijk afkomstig uit Wuustwezel en Chaumont-Gistoux kregen ook grote Franse wijnen van Delhaize.
De Champagne Esterlin creëerde « Le Beau Geste », een set waarvan de naam verwijst naar zijn karakter, een luxeverpakking op maat van de wijn. De sobere en elegante koffer bevat een Blanc de Blancs en 4 fluitglazen voor het pure plezier van het geven en delen. VP: 64 voor de set Le Beau Geste met een fles Champagne Esterlin Blanc de Blancs en 4 fluitglazen.
Of je nu een rijke geschiedenis evoqueert, verwijst naar een legendarische figuur of een of ander alibi inroept om zijn vermaardheid en zijn edel karakter te rechtvaardigen, het doet er allemaal niet toe. Esterlin Champagne is groots op zich. In het hier en nu.
De Esterlin champagne heeft genoeg aan zichzelf, staat an sich en wordt enkel verrijkt door de schoonheid van het ritueel die hem naar een hoger niveau tilt. Het gebaar en de champagne staan in elkaars verlengde. Dit gebaar voltrekt zich in de vluchtigheid van een ogenblik ; een eenvoudig gebaar, een uiting van elegantie, ogenschijnlijk eenvoudig en moeiteloos. In de verfijning van de bubbels is het ritueel een reflectie van het perfecte resultaat, verankerd in zijn herkomst en de veeleisende traditie die champagne maken tot de uitzonderlijke wijn die hij is.
De schoonheid van het gebaar, onlosmakelijk verbonden met de Esterlin, verwordt tot kunst; ze wordt een lichtvoetige choreografie met een natuurlijke elegantie, waarin de identiteit van het merk, steunend op de waarden van de coöperatieve vennootschap, verscholen zit. In die optiek van « delen » schuilt ook de schoonheid van het gebaar ; de idee van gelijkheid en de menselijke dimensie laten zich duidelijk voelen.
In een authentiek moment van elegantie maakt de Esterlin champagne een gevoel van gedeeld welbehagen los, een idee van samenhorigheid, net zolang tot de schoonheid van het gebaar het aura krijgt van een eed van trouw. Aan het leven, aan de liefde die hij verspreidt door de jubeling van de sprankelende bubbels.
Champage Esterlin: 100 % Chardonnay
Deze cuvée onderscheidt zich door zijn helderheid. Wanneer het bruisen is afgenomen, ontwaren we okernuances. De aanzet is levendig, maar niet agressief. De citrusvruchten (citroen en pompelmoes) en de minerale noten (silex vooral) domineren. Beetje bij beetje wordt de wijn wat rustiger en kunnen we genieten van volle ronde aromas van brioche en room.
De combinatie met schaaldieren (langoustines zijn een must) is een garantie op succes. ` Deze wijn onderging geen malolactische fermentatie waardoor de frisheid van de expressie en het verouderingspotentieel gevrijwaard is.
Speciaal voor de feestdagen serveert Campari een kunstige limited edition: Campari
Spiritello. Het favoriete Italiaanse aperitief heeft een rijk verleden van creatieve samenwerkingen met artiesten en wil die passie voor kunst ook nu weer delen met zijn publiek.
Campari-fans zullen dit eindejaar dus kunnen vieren in stijl met een bijzonder artistieke fles. Het label voor deze limited edition is namelijk een remake van het originele kunstwerk Spiritello van Leonetto Capiello. Al in 1921 zette hij dit op doek voor Davide Campari, de zoon van oprichter Gaspare Campari. Deze editie is dan ook een leuke cadeautip, een echt collectors item voor de liefhebbers.
De nieuwe interpretatie van de Spiritello is van de hand van de Italiaanse kunstenaar Ugo Nespolo. Het trekt meteen de aandacht door zijn moderne twist en dynamiek, maar brengt overduidelijk hulde aan het originele werk. Nespolo was dan ook niet aan zijn proefstuk toe: "Door de nauwe samenwerking met Campari de laatste jaren heb ik een goed begrip gekregen van het merk, zijn waarden en natuurlijk ook van het legendarische Spiritello ontwerp. Het is voor mij een hele eer een nieuwe interpretatie te mogen geven aan een prachtig werk van een wereldberoemd artiest. De limited edition Spiritello is verkrijgbaar bij uw supermarkt in 70 cl (12,99 euro) en 1 l (17,95 euro).
Campari is een hedendaagse en charismatische klassieker. Het recept, dat vandaag nog altijd op dezelfde manier gemaakt als in 1860 in Novara, fungeert ook als basis voor heel wat andere bekende cocktail in de wereld. Campari is een alcoholische drank waarbij de typische bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en naar schatting 70 kruiden, aangevuld met suiker en gedestilleerd water.
Met zijn typische, vibrerende rode kleur, intens aroma en smaak staat Campari symbool voor intrigue en plezier wat vanzelf leidt tot een stimulerende drinkervaring. Deze waarden maakten het merk Campari dan ook beroemd over heel de wereld. Campari is uitgegroeid tot een icoon van Italiaanse passie, stijl en uitmuntendheid.
Davide Campari-Milano S.p.A is samen met zijn filialen(Gruppo Campari) uitgegroeid tot een wereldwijde producent in de drankindustrie. Het merk is actief in meer dan 190 landen, met een leidende marktpositie in Italië en Brazilië en een sterke vertegenwoordiging in de VS en continentaal Europa. De groep heeft een uitgebreid assortiment verspreid over drie segmenten: alcoholische dranken, wijnen en frisdranken.
Onder de internationaal gerenommeerde merken van alcoholische dranken vind je naast Campari, Carolans, SKYY Vodka en Wild Turkey. Als meer lokale merken spelen Aperol, Cabo Wabo, CampariSoda, Cynar, Frangelico, Glen Grant, Ouzo 12, X-Rated Fusion Likeur, Zedda Piras een belangrijke rol, net als de Braziliaanse merken Dreher, Old Eight en Drurys.
In het wijnsegment is Cinzano een vertrouwde naam, naast meer regionale Liebfraumilch, Mondoro, Odessa, Riccadonna, Sella & Mosca en Teruzzi & Puthod. Bij de frisdranken zitten onder meer de niet-alcoholische aperitieven Crodino en Lemonsoda
Stel je eigen champagneroute samen langs kleine producenten met verrassende wijnen. Op 4 uur rijden van Brussel ligt de Aube-en-Champagne, met de historische stad Troyes als bruisend centrum: rijk aan glooiende heuvels, pittoreske dorpjes en mooie champagnehuizen.
In dit deel van de Champagne vind je niet de grote merken, maar zijn het vooral de kleinere producenten die mooie champagnes maken voor aantrekkelijke prijzen. De wijnboeren zijn supertrots op hun wijnen en leiden je dan ook graag rond in hun kelders. Ontdek enkele verborgen Champagneparels en verras je vrienden met een minder bekende maar zeker zo lekkere wijn die je zelf hebt meegebracht van een champagnetour in deze streek.
Stel je eigen champagneroute samen
Breng bijvoorbeeld een bezoek aan het champagnehuis Drappier, dat flessen heeft van 0,2 tot wel 30 liter. Ga langs bij Remy Massin waar Carole Massin haar flessen fraai met de hand beschildert, bij de familiedomeinen van René Jolly of van Moutard Diligent. Stel je eigen champagnetour samen aan de hand van de route touristique, met overnachtingen in leuke hotelletjes of een chambre dhôtes. Of vind je gading voor een volledig verzorgd verblijf in de streek op www.aube-champagne.com/fr/vos-sejours-en-champagne.html.
Rosé des Riceys: een bijzondere roze parel uit de Aube
Vergeet op je champagneroute ook geen producent van de bijzondere Rosé des Riceys te bezoeken. Vaak worden er niet meer dan 50.000 flessen per jaar van gemaakt. De druiven moeten echt rijp zijn, waardoor de oogst voor de rosé later is dan voor de champagne. Bij deze bijzondere rosé gaat het om de karakteristieke smaak en het kenmerkend aroma van de Rosé des Riceys. Op een zeker moment is het daar. Dan heb je de kracht van een rode wijn in combinatie met de lichtheid van een witte, aldus Pascal Morel, een van de bekende wijnmakers.
Lekkers voor de feestdagen
De feestdagen al in gedachten? Bereid je leuk voor met een bezoek aan de Aube met zelf ontdekte champagnes, Rosé des Riceys en zinnenprikkelend zoet van het chocolade-imperium van Pascal Caffet aan Rue de la Monnaie 2 in Troyes.
De konfijten van Didden : een feestmaaltijd voor elke dag!
De konfijten van Didden combineren de vier basissmaken met veel plezier : het zoete, het zure, het zoute en het bittere. Ze vormen een ideaal evenwicht van talrijke gerechten. Deze overheerlijke specialiteiten worden sinds jaar en dag in Azië gebruikt onder de vorm van chutneys of zoetzure bereidingen. Ook bij ons kennen ze een stijgend succes.
Ze vergezellen traditiegetrouw ganzenlever en andere prestigieuze terrines, ook wild. Deze bijzonder smaakvolle bereidingen kunnen eveneens perfect samengaan met vele andere lekkernijen. Gaande van fijne vleeswaren tot kaas, van vlees-en gevogeltebereidingen tot desserten zoals roomijs, geven de konfijten een ware gastronomische toets aan zowel uw dagelijkse keuken als aan uw feestmaaltijden.
Dankzij haar unieke ervaring, heeft de firma Didden een meer dan bewonderenswaardige reputatie opgebouwd in de bereiding van haar konfijten, die beschikbaar zijn in een ongelooflijk aantal smaken. Als pionier in het opzetten van een gamma gekenmerkt door een constant streven naar ambachtelijke kwaliteit, maakt het familiebedrijf sinds vier generaties !-er een erezaak van om de allerbeste ingrediënten te kiezen voor de bereiding van zijn recepten.
Naast vele andere producten wordt er geopteerd voor de beste soorten verse uitjes die perfect rijp worden geoogst, alsook voor even verse en ideaal gerijpte vijgen. Allemaal troeven die finaal een absoluut ongeëvenaarde textuur en smaak opleveren.
Kortom, de konfijten van Didden zijn natuurlijk, zonder bewaarmiddel. Ze worden zowel in de dagelijkse keuken gesmaakt, zoals de uienkonfijten en de Ardense uienkonfijten, als bij uitzonderlijke gelegenheden, zoals de vijgenkonfijten en de konfijten met Grand Marnier. Zo wordt elke maaltijd een waar feest.
Elf variëteiten, bijzonder smaakvol en die voor vele toepassingen kunnen worden ingezet. De voorgestelde combinaties zijn verre van uitgebreid en er is nog plaats voor creativiteit! Uienkonfijt: het bijzonder subtiele en traditionele recept met toetsen van roze peper en rozijnen. Perfect te combineren met zowel ganzenlever als gevogelte. Ardense uienkonfijt: de zachtheid van de uien samen met het fruitige van de framboos. Overheerlijk met wild als gebraad of terrine-maar ook smaakvol met een goede boerenpastei. Uienkonfijt met sinaasappel: met een subtiele bittere toets dankzij sinaasappelschilletjes, een bereiding die onder andere perfect past bij eend. Uienkonfijt met peperkoek: zachte en tegelijk geparfumeerde toetsen om uw terrines maar ook koud vlees op een unieke manier te vergezellen.
Sjalotkonfijt met speculaas: de licht uitgesproken sjalotsmaak met de kaneel-en kruidnageltoetsen van speculaas gaan ideaal samen met de licht gekruide wildterrines. Vijgenkonfijt: alle zachtheid van de verse vijg op smaak gebracht door een beetje azijn, met een zachte textuur die zowel ganzenlever als een hartige kaas kan vergezellen. Bosvruchtenkonfijt: aardbeien, blauwe bosbessen en braambessen gaan een perfecte combinatie aan met Xeres-azijn om een wildgebraad, een terrine of een goed gerijpte kaas op een overheerlijke manier te vergezellen.
Sinaasappelkonfijt: op smaak gebracht met een toets van Grand Marnier, de combinatie van het fruitige en het bittere geven nog meer smaak aan eendefilet of waarom niet?-aan gebakken Sint-Jakobsnoten. Bereide veenbessen: authentieke veenbessen die traditiegetrouw wild vergezellen maar dat ook perfect doen met gevogelte en zelfs harde kazen.
Appel-peerkonfijt met kaneel: een uitzonderlijk evenwicht, de combinatie van appels-peren-kaneel die op een bijzonder smaakvolle manier subtiel vlees of blauwe kazen vergezellen. Mangokonfijt: dankzij de subtiele en exotische toetsen van goedgerijpte mangos en een lekker gemberaccent, past dit konfijt onder andere bij gevogelte.
Beschikbaarheid
Konfijten in 150 gr: beschikbaar in fijne kruidenierszaken, slagerijen en traiteurzaken, konfijten in 220 gr: beschikbaar in de Belgische groothandel, van november tot december bij Carrefour, Champion; het hele jaar door bij Colruyt, Cora, Makro, Spar.
Naargelang de soort, ligt de consumentenprijs van de konfijten tussen 2,05 en 2,95 .
Nissan Belux en Europcar, Europese leider in autoverhuur, kondigen de introductie aan van de Nissan Leaf in het Belgisch wagenpark van Europcar. De Nissan Leaf, die verkozen is tot Auto van het Jaar 2011, staat voor het rijgedrag van morgen: duurzaam en functioneel. Zonder uitlaatpijp, zonder uitlaatgassen maar met een autonomie van 175 kilometer de gemiddelde afstand tussen Brussel en de meeste andere grote steden van het land.
De auto is 100% elektrisch en gemakkelijk op te laden via het gewone elektriciteitsnet. Zijn ultra-aerodynamisch design laat toe nog meer energie te besparen en beperkt het geruis van de wind. De Nissan Leaf bestaat voor een groot gedeelte uit gerecycleerde materialen zoals plastic flessen, oude bumpers en achterbanken, en is zelf voor 95% recycleerbaar. Het is een ruime familiewagen en daarmee een verrijking voor het elektrische wagenpark van Europcar. De gps, ten slotte, maakt ontspannen rijden mogelijk door de dichtstbijzijnde elektrische laadpaal aan te geven.
Europcar verhuurt de Nissan Leaf voor de prijs van 9 euro per uur. De wagen kan ook getest worden tijdens VIP-testritten, die Europcar en zijn partners bij verschillende wedstrijden aanbieden.
Europcar België werkt hard aan het promoten van een groenere mobiliteit en van een duurzamer en verantwoordelijker rijgedrag. Daarom bieden zij binnen hun vloot van 7.500 voertuigen hybride wagens en wagens met een lage CO2-uitstoot aan, alsook verschillende elektrische modellen zoals de Nissan Leaf, de Peugeot Ion en de Opel Ampera. Dankzij Europcars netwerk van vijf elektrische laadpalen in België (Brussel Luchthaven, Brussel Zuid, Gent, Waterloo en Zaventem Centrum) kunnen klanten hun auto gemakkelijk opladen.
Marseille Culturele Hoofdstad Europa 2013, dé springplank naar Corsica met SNCM
Het Zuid-Franse Marseille is alleen reeds omwille van de bruisende sfeer een geliefde reisbestemming.Het wordt nog aantrekkelijker in 2013 met Marseille als Culturele Hoofdstad van Europa. Voeg daarbij dat je deze havenstad perfect kunt combineren met een vakantie op Corsica want met de ferrymaatschappij SNCM is Marseille een makkelijke, logische springplank naar lIle de Beauté.
Als je de agenda van het cultuurjaar 2013 in Marseille bekijkt dan krijg je meteen zin om je koffers te pakken. De evenementenkalender is overvol en is er is voor elk wat wils. De initiatiefnemers van Marseille Culturele Hoofdstad van Europa hebben het jaar 2013 in drie stukken opgedeeld. Van januari tot mei staat het programma in het teken van het gastvrije Marseille met aandacht voor de wereldculturen. Van juni tot augustus wordt gefocust op Marseille à cielouvert met tal van openluchtconcerten in parken en op pleinen. Van september tot december wordt metMarseille, stad van duizend gezichten de aandacht vooral gevestigd op theater en literatuur.
Kortom, Marseille is gans 2013 the placetobe en ook twaalf maanden lang de uitvalsbasis voor een trip naar Corsica. Een combinatie van stadscultuur en Corsicaans natuurschoon ligt immers voor de hand. Daarenboven is ook Corsica een reisbestemming in elk seizoen en SNCM zorgt door dagelijkse ferryverbindingen tussen de Zuid-Franse havens en diverse bestemmingen op Corsica!
Marseille en Corsica worden in 2013 de ankerpunten van een prachtreis waarbij je de Culturele Hoofdstad van Europa als intro of als afsluiter van je vakantie in Corsica kunt programmeren. Als dat geen mooi vooruitzicht is! Met de ferry van SNCM reis je op een aantrekkelijke manier naar lIle de Beauté, met een comfortabel schip dat over het azuurblauwe water van de Middellandse Zee glijdt. Kies de haven van aankomst of afreis die jou het beste uitkomt: Ajaccio, Bastia, Propriano, Porto Vecchio, Ile Rousse en Calvi. Het is dus perfect mogelijk om een rondreis door Corsica te plannen, van noord naar zuid of van oost naar west. Voeg daarbij dat je bij een vroege boeking geniet van extra voordeel want SNCM verwent de vroege boekers met de super aantrekkelijke Prima Corsa tarieven. De regel is doodsimpel: hoe vroeger je boekt, hoe prijsgunstiger en de kortingen kunnen oplopen tot 90%.
Qatar Airlines treedt toe tot oneworld®. Daarmee breidt s werelds meest toonaangevende luchtvaartalliantie uit met een van de snelst groeiende en meest gewaardeerde luchtvaartmaatschappijen.
Qatar Airways werd twee jaar op rij uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij ter wereld door het onafhankelijke luchtvaartratingbureau Skytrax. Het in Doha gevestigde Qatar Airways is de eerste Golfstaat-carrier die zich aansluit bij een luchtvaartalliantie. Het is ook de op één na grootste full-service luchtvaartmaatschappij die tot op de dag van vandaag nog geen deel uitmaakt van een van de wereldallianties.
De integratie in oneworld van Qatar Airways zal 12 tot 18 maanden in beslag nemen. De carrier zal in 2013 zijn intrek nemen in de luchthaven van New Doha International, die volgend jaar opengaat. Deze nieuwe thuisbasis kan maar liefst 50 miljoen passagiers per jaar ontvangen. Daarmee wordt meteen de positie van Doha als een van de belangrijkste hubs in de wereld versterkt.
Als oneworld-lid zal Qatar Airways zij aan zij vliegen met de grootste en beste maatschappijen in de luchtvaartindustrie. British Airways treedt op als peter en zal met de steun van het centrale oneworld-alliantieteam de toetreding van Qatar Airways tot oneworld begeleiden. Qatar Airways is het tweede oneworld-lid met thuisbasis in het Midden-Oosten. Royal Jordanian was de eerste luchtvaartmaatschappij uit de regio, die haar krachten bundelde met een alliantie. Royal Jordanian trad tot oneworld toe in 2007.
Op 15 jaar tijd heeft Qatar Airways een uitgebreid internationaal netwerk uitgebouwd met tal van belangrijke zaken- en vakantiebestemmingen. De carrier heeft al heel wat prijzen weggekaapt dankzij de kwaliteit van de aangeboden dienstverlening. Qatar Airways heeft een Skytrax 5-sterrenquotering.
Het netwerk van Qatar Airways telt 120 bestemmingen in meer dan 70 landen in het Midden Oosten, Europa, Afrika, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Oceanië.Qatar Airways vliegt ook naar de oneworld hubs Amman, Berlijn-Tegel, Buenos Aires, Hong Kong, Londen-Heathrow, Madrid, Melbourne, Moskou-Domodedovo, New York JFK, Osaka, Sydney, Tokyo-Narita, en Kuala Lumpur van kandidaat-oneworld-lid Malaysia Airlines.
Het oneworld-netwerk breidt uit met 15 nieuwe bestemmingen en drie landen: Iran, Rwanda en de Seychellen. Belangrijker nog, Qatar Airways zal het aanbod van oneworld aanzienlijk uitbreiden omdat het betere alternatieve routes aanbiedt tussen honderden vertrek- en aankomstplaatsen. Zo zullen passagiers, die tussen Azië en Zuid-Europa of tussen Azië en Afrika reizen, kunnen gebruikmaken van snellere verbindingen met maar een enkele tussenlanding, die voordien nog niet mogelijk waren binnen het oneworld-netwerk.
Dankzij de toetreding groeit het netwerk van oneworld tot 856 bestemmingen in 159 landen. De totale vloot telt 2600 vliegtuigen die meer dan 9300 vluchten uitvoeren en bijna een miljoen passagiers per dag vervoeren (342 miljoen per jaar). De totale jaarlijkse omzet bedraagt bijna 120 miljard US dollar.
aan de rand van de Bostalsee in het groene Saarland
De werkzaamheden in het nieuwe park te midden van de idyllische omgeving rond de Bostalsee in Saarland, gaan goed vooruit. Een oase van rust op slechts een drietal uur rijden van Brussel. Ideaal voor elk gezin dat er even tussenuit wil: een weekendje, een hele vakantie of misschien wel veel langer Bovendien kunt u voor het eerst in Duitsland ook eigenaar worden van een volledig ingerichte Center Parcs cottage!
Vanaf juli 2013 zal het beste van wat Center Parcs al 40 jaar te bieden heeft ook in Nohfelden, vlakbij de Bostalsee, te vinden zijn: 500 uiterst comfortabele en volledig uitgeruste cottages, superdeluxe vrijetijdsvoorzieningen (Aqua Mundo helemaal heruitgevonden, de gezellige Market Dome met diverse bars, restaurants en winkels ) en tal van recreatiemogelijkheden in de buurt. Zo kunt u bijvoorbeeld een dagje naar het strand, watersporten in en op het meer, of op fiets- of wandeltocht doorheen het groene, heuvelachtige landschap. Ook liefhebbers van cultuur en geschiedenis komen aan hun trekken in Trier, dat op enkele kilometers van het domein ligt.
Dit 21e Center Parcs vakantiepark, goed voor een investering van 130 miljoen euro, zal plaats bieden aan 2.490 bezoekers en vormt een heuse meerwaarde voor de nu al erg populaire (650.000 bezoekers per jaar) en toeristische Duitse deelstaat Saarland.
Een van de eigenschappen die Center Parcs Bostalsee zo uniek maken, is dat u de trotse eigenaar kunt worden van een van de 500 cottages in het vakantiepark. Bovendien kunt u tijdens uw afwezigheid een aardig centje van de huurprijs meepikken. Er staan zelfs nu al een honderdtal cottages te koop. De Groep Pierre & Vacances Center Parcs werkt volgens de formule sale and lease-back. Zo wordt de verhuur van uw cottage voor u geregeld, ontvangt u gegarandeerd een deel van de huurprijs, wordt uw cottage onderhouden en profiteert u van heel wat andere voordelen.
Ideaal om u zonder zorgen in uw eigen cottage te nestelen, op een warme zomeravond volop te genieten van het prachtige uitzicht op het meer of u s winters lekker knus rond de open haard neer te vlijen.
U kunt nu al enkele modelcottages bezichtigen en de eerste afgewerkte cottages wachten al op hun eigenaar. U heeft de keuze uit drie types cottages: Comfort, Premium en VIP.
Er zijn twee koopformules mogelijk. Met de Security-formule ontvangt u een gegarandeerd netto rendement van 5 % en met de Profit +-formule ontvangt u minimaal een netto rendement van 3 % én kunt u mee delen in de omzethuur van het park.
Paul Perriniaux is tot Managing Director benoemd voor Michelin in de Benelux. Hij volgt hiermee Øyvind Emblem op.Paul Perriniaux, 41 jaar, heeft een Frans-Britse achtergrond en is al ruim 15 jaar werkzaam binnen de Michelin Groep. Zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de marketing & salesactiviteiten in Engeland en Ierland. Tevens werkte hij in Japan en Korea als directeur marketing & sales.
Grimbergen lanceert een limited edition Grimbergen Winter!
Met dit nieuwe abdijbier kan je in alle rust herbronnen tijdens de koude wintermaanden!
Grimbergen,hetbier van de feniks, lanceert GrimbergenWinter,een nieuwe variant en het eerste winterbier binnen het assortimentvanGrimbergen.Ditabdijbierheeft een ronde zoet-bittere smaakmetkruidigetoetsen en zorgt voor een heerlijk, warm smaakgevoel.MetGrimbergen Winter kan je geheel tot rust komen en jezelf herbronnen op eenkoudewinterdag. Vlij je in een comfortabele zetel voor de open haard meteenlekkereGrimbergenWinter en voel je als herboren, net zoals de feniks...
Grimbergen, smaakt net zo rijk als zijn geschiedenis GrimbergenWinterweerspiegelt,netalsde andere Grimbergenbieren, de symboliekvande feniks. Zoals de abdij van Grimbergen, driemaal verwoestendriemaalherrezen,staatookdefeniksvoorwederopstandingen hergeboorte.Met Grimbergen Winter kan je onthaasten en even stilstaan bij debelangrijkedingeninhetleven. Daarnaast ervaar je met Grimbergen Winterdeinspirationele,spirituelebeleving die zo typisch is voor de authentieke abdijbieren van Grimbergen.
Met Grimbergen Winter ontdek je een nieuwe biersmaak. Het is een abdijbier met een volle, zoet-bittere smaak met toetsen van kruiden, karamel en zeste. Grimbergen Winter heeft een alcoholpercentage van 6.5% en is speciaal gemaakt voor de lange, koude winterperiode. Dit bier doet je genieten van een warm en aangenaam smaakgevoel waarbij je bovendien zijn subtiele densiteit en zacht sprankelend karakter ervaart. Ideaal om in alle rust te degusteren op een gezellige winteravond...
"Met Grimbergen Winter verwelkomen we een nieuwe telg in onze familie van Grimbergenbieren. De verrassende smaak, met kruidige toetsen en een volle, warme afdronk, maakt het tot een zeer geslaagd seizoensbier. Perfect voor op een koude winteravond!", dixit abt Erik van de abdij van Grimbergen.
Grimbergen Winter is verkrijgbaar in zowel de supermarkt, de drankenhandel alsook in de betere brasserie. In de winkel bedraagt de consumentenadviesprijs 4.99 voor één clip Grimbergen Winter (5 + 1 flesjes van 33 cl). Het bier zal tot eind februari beschikbaar zijn. www.grimbergenbier.be
DELHAIZE LANCEERT INNOVATIEVE PRIMEUR - HET EERSTE GEBAK MET STEVIA
90% minder suiker in chocoladegebakjes
Delhaize en banketbakker Gaelens, die de trends op smaakgebied altijd een stapje voor zijn, hebben samen een nieuw chocoladegebakje gecreëerd dat gezoet is met zoetstoffen afkomstig uit stevia. Een primeur op de Belgische distributiemarkt, waartoe ook Barry-Callebaut zijn bijdrage heeft geleverd.
Vanaf deze week vinden lekkerbekken in de bakkerijrayon van hun Delhaize-supermarkt een duo van gebakjes met chocolademousse waaraan geen suiker is toegevoegd. Stevia-extract, afkomstig van de plant met dezelfde naam, garandeert een even zoet product als één met suiker. Het gebakje, dat de naam Délice kreeg, is een innovatie van Delhaize en haar partner sinds vele jaren, banketbakker Paul Gaelens, in samenwerking met Barry-Callebaut.
Het is geen toeval dat dit gebak bij Delhaize wordt gelanceerd, verklaart Ann Van Vooren, Aankoopster Bakkerij bij Delhaize. Wij nemen altijd het voortouw in culinaire trends om onze klanten originele producten aan te bieden. Dit gebak op basis van stevia-extract is het nieuwste wapenfeit van het duo Delhaize-Gaelens. Paul Gaelens voegt eraan toe: Het is het eerste gebak met stevia-extracten dat in ons land beschikbaar is in de supermarkt. Dit dessert is een sleutelmoment in de gebakgeschiedenis!
Dit originele gebak is de vrucht van de lange samenwerking en gedeelde zin voor innovatie van Delhaize en banketbakker Gaelens. Om het allerlekkerste, zoete gebak te maken met een krachtige chocoladesmaak heeft Gaelens zich laten omringen door de experts van Barry-Callebaut om de vulling op basis van chocolademousse en het chocoladeglazuur van de Délice te ontwikkelen.
Zoetstof uit stevia, 100% natuurlijk en per definitie arm aan calorieën, wordt uit de steviaplant gehaald, die oorspronkelijk uit Latijns-Amerika komt. De Europese Unie heeft eind december 2011 dit alternatief voor suiker goedgekeurd.
Dankzij stevia hebben we een dessert kunnen maken dat ongeveer 90% minder suiker bevat dan een gelijkaardig dessert op basis van traditionele suiker, en dat dubbel zoveel vezels bevat! Dit gebak is dus ideaal voor mensen die hun suikeropname willen verlagen en toch van een smakelijk gebakje willen genieten legt Ann Van Vooren uit, Aankoopster Bakkerij bij Delhaize.
Dit gebak heeft vele troeven. Het bevat twee keer zoveel vezels als vergelijkbare producten met suiker en het is een alternatief voor suikerrijk gebak. Het gebruik van stevia-extract in dit gebak illustreert perfect de inspanningen van Delhaize om haar klanten gezondere en evenwichtigere producten aan te bieden. In dat kader legt Delhaize zich er al een tijdje op toe om het zout-, suiker- en vetgehalte van de producten van haar huismerk zoveel mogelijk te beperken, zonder aan smaak in te boeten.
Het duo van gebakjes Délice wordt verkocht tegen 4,65 in de bakkerijrayon.