Zelfs een matige inname van soja-eiwit kan een gunstige invloed hebben op de verschillende bloedlipiden. Dat blijkt uit een nieuwe meta-analyse naar de invloed van soja-eiwit op de bloedcholesterol.
Deze nieuwe meta-analyse is, in tegenstelling tot vorige meta-analyses, vooral gericht op onderzoeken waarbij de inname van soja-eiwit of sojaproducten praktisch haalbaar is (15 tot 40 g soja-eiwit per dag). De gemiddelde opname bedroeg 26,9 g, wat iets meer is dan de 25 g die aangeraden wordt in de gezondheidsclaims die sinds 2002 in het Verenigd Koninkrijk en sinds 1999 in de Verenigde Staten toegelaten zijn. 25 g soja-eiwit komt overeen met drie tot vier sojaconsumpties.
Deze meta-analyse is gebaseerd op gegevens uit 28 onderzoeken met ruim 3.000 proefpersonen. De gemiddelde verlaging van LDL-cholesterol (de slechte cholesterol) bedraagt ongeveer 6%. Een dergelijke verlaging is aanzienlijk en staat gelijk met een daling van het risico op een hartinfarct met ongeveer 12 tot 15%.
Verder blijkt uit het onderzoek dat er geen verband is tussen de inname van soja-eiwit en de omvang van de LDL-verlaging: een opname van 15 g soja-eiwit was met andere woorden even doeltreffend als een opname van 40 g. Bovendien toont de analyse aan dat de drempel van doeltreffendheid voor soja-eiwit ergens rond 15 g/dag ligt. Dit is heel belangrijke informatie voor de consumenten, aangezien het aantoont dat het niet nodig is om dagelijks 25 g soja-eiwit in te nemen om een gunstige verlaging van LDL-cholesterol te bereiken. Lagere opnames, vooral gedurende een lange periode, kunnen even doeltreffend zijn.
De wetenschappers besluiten dat deze nieuwe meta-analyse de bestaande gezondheidsclaim oversoja-eiwit verder ondersteunt. Ze bevestigen dat een matige inname van soja-eiwit een gunstige invloed heeft op de bloedvetten. RVH.
De najaarscollecties vanPTIT FILOU LAYETTE, PTIT FILOU en FILOU & FRIENDS zorgen voor dat broodnodige zonnestraaltje in huis waardoor de winter minder koud lijkt.
Pasgeborenen vinden de zachtheid en geborgenheid die ze nodig hebben in de kruippakjes en pamperbroekjes van Ptit Filou Layette. In de layettenlijn van Ptit Filou staan draagcomfort en functionaliteit voor mama en baby altijd centraal.
Vertederende kleuren voor vertederende babys. Deze winter zijn de belangrijkste kleuren in de layettenlijn roze en blauw, gecombineerd met grijs of wit.Met Pretty in pink of The only way is up is uw kleintje schattiger dan ooit. En voor de feestperiode is er zelfs een wit kruippakje met zilveren sterretjes.
Ptit Filou staat synoniem met comfortabele kleding waarin uw peuters - tot 2 jaar - op hun mooist zijn wanneer ze de wereld verkennen. De kleding van Ptit Filou is comfortabel en functioneel, maar is tegelijk ook helemaal in. In de najaarscollectie van Ptit Filou wordt dit jaar met drie verschillende kleurenpaletten gewerkt: Frosted Camouflage, Winter Picnic en Urban Blues. Oudroze, lichtblauw en goudgeel, uw kleintjes zullen deze winter zeker geen grijze muisjes zijn.
Ook qua snit en motieven is Ptit Filou helemaal in. Net zoals bij de grote mensen is retro ook bij kleine meisjes een groot succes. Kleedjes met bloemenmotieven, gebreide golfjes met opvallende knopen, jassen en jurkjes met A-lijn, het is er allemaal.
Voor de jongens kan de najaarscollectie niet mannelijk genoeg zijn. Zij dragen deze herfst en winter truien met stoere kappen en stevige jeans met grote zakken. Maar de leuke prints en slogans - wat dacht u van Prince Charming of Carpe diem? - zorgen altijd opnieuw voor een knipoog. RVH.
AlberTine is het fornuis bij uitstek voor jonge epicuristen, die zichzelf graag plezieren en in alle vrijheid hun talent willen tonen, zonder verplichtingen of dictaten.
Met een kooktafel met 5 gasbranders of 5 prachtige inductiezones en vooral een spectaculaire oven van 110 liter kan dit fornuisalle culinaire uitdagingen aan. De oven van de AlberTine, dat is als het ware de introductie van de Cinemascope in de keuken. Hij biedt niet alleen de mogelijkheid om zeer grote stukken te bakken, maar vooral ook om er twee schotels tegelijkertijd in te bereiden. Een groot voordeel dat de liefhebbers zeker niet zal ontgaan.
De stijl van de AlberTine is functioneel, maar niet afgelijnd sober. Dit is een jeugdig fornuis dat in elke keuken perfect tot zijn recht komt en meteen duidelijk maakt hier wordt gekookt.
De mooie indeling van de bedieningsknoppen wordt geaccentueerd door de zeer aparte omlijsting van de ovendeur, met een grote knop en een embleem die de typische stijl van La Cornue uitstralen. RVH.
De herfst en wintercollectie biedt een wereld van comfort, welzijn en vrouwelijke charme, kortom een verrassende trendy collectie.
Elegante tenuetjes voor meer formele gelegenheden en comfortabele ensembles voor elke dag, de Damartcollectie nodigt uit om zelf te combineren en te spelen met accessoires om zo een harmonieus geheel te voorschijn te toveren. Het resultaat is een stijlvolle, ontspannen uitstraling.
Chic en relaxed eveneens, vooral dankzij de buitengewone zorg voor detail en afwerking. Riemen, sjaals en halskettingen maken voortaan een onmisbaar deel uit van de collectie. Het kleurenpalet voor volgende winter omvat alle nuances van grijze tinten die actueel zijn, maar ook warme kleuren zoals oudroze en pruimenkleur behoren tot het aanbod. RVH.
Chinese gastronomie en diepvriesmaaltijden: een stijgende trend
In het kader van de Olympische Spelen, die op 8 augustus van start gaan, lanceert Delhaize België een nieuw gamma Chinese maaltijden. Dat de Belgen verzot zijn op de Chinese keuken, blijkt duidelijk uit de stijgende verkooptrends. Delhaize biedt het perfecte antwoord op de culinaire wensen van haar klanten met een nieuw gamma Chinese diepvriesmaaltijden en soepen. Bij de productie, waarvoor hand in hand wordt gewerkt met leverancier Pinguin, ligt de nadruk op versheid, kwaliteit en authenticiteit.
De Belgische consument is verzot op de Oosterse keuken. Uit de verkoopcijfers blijkt dat de verkoop van bereide maaltijden in stijgende lijn gaat en in dat segment kennen de verse bereide Chinese maaltijden een groot succes. Jaarlijks worden bijna 2 miljoen Chinese bereide maaltijden verkocht. Bovendien is uit een enquête, die Delhaize recent heeft laten uitvoeren, gebleken dat de Chinese keuken regelmatig thuis in kant-en-klare vorm wordt bereid.
Ook de bereide diepvriesmaaltijden bij Delhaize zijn een succesverhaal. Maar liefst een op de vier bereide diepvriesmaaltijden in België gaat bij Delhaize over de toonbank en het segment blijft verder groeien en aan marktaandeel winnen dankzij een onberispelijke kwaliteit en zeer aantrekkelijke prijzen.
Om haar klanten heerlijke Chinese culinaire ontdekkingen te bieden werkt Delhaize nauw samen met dé groentenspecialist Pinguin. Inkopers gingen helemaal naar China om het nieuwe assortiment gerechten en soepen te ontwikkelen. Door deze intense samenwerking is men zeker van versheid en kwaliteit. De ingrediënten gaan immersrechtstreeks van het veld naar de wok om de versheid te garanderen. Het wokken zelf gebeurt op traditionele wijze onder leiding van een Belgische en Chinese chef. Bovendien gebeuren in alle fasen van het bereidingsproces strikte kwaliteitscontroles om een optimale kwaliteit te garanderen.
Delhaize heeft samen met Pinguin de volledige productie van de Chinese diepvriesmaaltijden op een kwalitatief hoog niveau gebracht en biedt de consument voortaan 2 authentieke soepen en 4 wokmaaltijden aan. Het assortiment is als volgt samengesteld: Yu Tang: licht pikante vissoep met groenten - Gu Tang: Chinese champignonsoep - Gu Mian: gebakken noedels met funghi en garnalen - Tjap Tjoy: gewokte groenteschotel - Wudong Mian: gebakken noedels met tofu en zeevruchten en Yu Mian: licht pikant gebakken noedels met groenten en vis. Kostprijs 2.45 tot- 3,45.RVH.
Een eerste glimp van de Longchamp advertising campagne die vanaf midden augustus verschijnt in de meest trendy life-style, mode en vrouwenbladen.
Voor de zesde keer op rij werkt Kate Moss samen met Longchamp.Met dit seizoen aan haar zijde de jonge Franse acteur:Gaspard Ulliel, opgemerkt in talrijke films zoals Embrassez qui vous voudrez (2002), Les égarés (Strayed) (2003), Un long dimanche de fiançailles (A very long engagement) (2004), Jacquou le croquant (2007), Hannibal Lecter (Hannibal Rising) (2007), etc....
Om deze nieuwe beelden te realiseren, deed Longchamp een beroep op een uitzonderlijk duo: de fotografen Mert Alas en Marcus Piggott, die al geruime tijd samenwerken en opmerkelijke mode campagnes produceerden.
De opnames werden gemaakt in Parijs, op het legendarische terras van Café de Flore in Saint-Germain-des-Prés. De belichting is erg verzorgd en levert gesofistikeerde beelden op die herinneren aan de glorietijd van deze Parijse buurt met haar befaamde jazz cafés en eindeloze nachten... De beelden zijn met veel naturel, in zwart wit gefotografeerd, wat een aparte filmische atmosfeer oproept. RVH.
Een " making of " video van de shooting is in exclusiviteit te zien op de site van het merk :www.longchamp.com
Staten Island Discovery Tour toont de stadswijk achter de gratis ferry
Sinds kort is New York een attractie rijker. Hoewel vele bezoekers jaarlijks gebruik maken van de gratis Staten Island Ferry, maken slechts weinig mensen kennis met de stadswijk achter de gratis ferry. De Staten Island Discovery Tour moet daar verandering in brengen. De nieuwe tour past perfect in de stadspromotie van New York City, waarmee zij zowel inwoners als bezoekers kennis wil laten maken met het beste van de vijf stadswijken. New York City is meer dan Manhattan only.
De nieuwe Discovery Tour die wordt aangeboden door Gray Line is als een gezamenlijk initiatief geïntroduceerd door burgemeester van de stad New York Michael R. Bloomberg, Staten Island Borough President James P. Molinaro, Gray Line New York Sightseeing President Tom Lewis en CEO van NYC & Company George Fertitta.
Deéén uur durende tour start op slechts enkele stappen van de St. George Ferry Terminal op Staten Island en wordt dagelijks elk uur aangeboden tussen 11.00 uur en 17.00 uur. Geïnteresseerden betalen $ 15,- per persoon. Tijdens de tour krijgt de bezoeker een goede indruk van de stadswijk en wordt deze bovendien getrakteerd op prachtige uitzichten op de haven van New York, het Vrijheidsbeeld, de Verrazano Bridge, Brooklyn Waterfront en de skyline van Manhattan. RVH.
Op een ceremonie in Caïro werd Egyptair, goed voor 1624 vluchten per week naar 69 bestemmingen wereldwijd, officieel ingehaald als het 21e lid van Star Alliance. Egyptair is de grootste Egyptische luchtvaartmaatschappij en zal het netwerk van de Alliance groep in Afrika en het Midden Oosten versterken.
In het kader van deze belangrijke rol als hub leggen de luchthavenautoriteiten van Caïro Airport momenteel de laatste hand aan een nieuwe terminal. Terminal 3 gaat deze herfst open en zal voorbehouden zijn voor Star Alliance en passagiers van zeven Star Alliance leden. Deze terminal zal tot 11 miljoen passagiers per jaar bedienen. RVH.
De selectie van Belgische achterhammen van varkens van superieure kwaliteit ligt aan de basis van de Ganda ham. De verdere bereiding is zuiver het werk van de natuur: er komen geen kleurstoffen, bewaarmiddelen of additieven aan te pas. Integendeel, varkensvlees, zeezout en tijd zijn de enige ingrediënten van deze lekkernij.
Ganda Ham is rijk aan biologisch hoogwaardig eiwit en arm aan vet, dat bovendien voornamelijk uit onverzadigde vetzuren bestaat. Op zoek naar authentieke smaken kwamen de voorbije jaren twee nieuwe producten het assortiment vervoegen. De Bio Ganda Ham en de Everzwijnham.
Door de stijgende vraag naar Bio-producten werd een gedroogde Bioham ontwikkeld. De biologische kweek van varkens zorgt onder meer door de voeding met volle biogranen, vrije uitloop van de dieren en het niet gebruik van medicatie met antibiotica, na minimum tien maanden rijpen voor een heerlijke ham.
Met de gedroogde everzwijnham brengt Ganda NV een delicaat stukje wildvlees op de fijnproevertafel. De aardse en geconcentreerde smaak van de everzwijnham verraadt na één jaar zijn afkomst uit de vrije wildbaan. RVH.
Man of vrouw, het maakt weinig uit, iedereen kan best wijnliefhebber zijn. Misschien heb je wel zin om een wijnkelder te bezoeken of om de wijngaardranken te aaien.Of misschien wil je wel iets helemaal anders zien. Bijvoorbeeld het terroir leren te begrijpen door zijn omgeving, de landschappen, het opgebouwde patrimonium, de ambachtslieden, de typische producten, de gastronomie, zonder het culturele aspect te vergeten. Tussen zee en bergen, wijngaarden en boomgaarden, kreken en abdijen, kortom, de Roussillon heeft immens veel te bieden. Het concept "Tourisme de Terroir" is dan ook een bijzonder welgekomen initiatief.
«Tourisme de TerroirÒ» staat voor een netwerk van vakmensen die hun bedrijf, atelier, culturele sites, restaurants, verblijfplaatsen en hotels openstellen voor het grote publiek. Gelabeld onder één merk en een gemeenschappelijk kwaliteitscharter verplichten ze zich er allen toe de toerist kennis te laten maken met de geuren, smaken en typische karaktereigenschappen van hun streekproducten. Het zijn de ambassadeurs van een netwerk die instaan voor een aantrekkelijk kader, het bezorgen van informatie, een perfecte ontvangst en service gestoeld op kwaliteit.
Dit initiatief vloeit voort uit een samenwerking tussen het Conseil Interprofessionnel des Vins du Roussillon, de Chambre dAgriculture du Roussillon, de Conseil Général en het Comité Départemental du Tourisme des Pyrénées-Orientales. RVH.
Rezidor kondigt nieuw Park Inn hotel aan in Leuven
The Rezidor Hotel Group kondigt een nieuw Park Inn hotel aan in Leuven het 133 kamers tellende hotel zal zijn deuren openen eind 2010. Het is het tweede Park Inn in Belgë, Rezidor beheert al het Park Inn Liège Airport (100 kamers). Het jonge, dynamische en innovatieve middensegment hotelmerk is Rezidors het snelst groeiende merk: de Park Inn portefeuille groeide in minder dan 5 jaar van 0 naar meer dan 100 hotels met ongeveer 21.000 kamers doorheen de hele EMEA regio.
Het Park Inn Leuven maakt deel uit van het nieuwe prestigieuze Kop van Kessel-Lo project aan de Martelarenlaan langsheen het Centraal Station. Het 70.000 m² project zal een combinatie zijn van kantoren, verkoopsruimtes, publieke parkings, residentiële appartementen en hotels. Naast de 133 kamers zal het hotel een restaurant met terras, een lobby bar, een businesscentrum, 7 vergaderzalen en een fitnessruimte voorzien. Een voetgangersbrug zal het hotel direct verbinden met het Centraal Station (op 15 minuten per trein van Brussels International Airport). Het hotel ligt langs de Leuvense ring en op slechts 15 minuten wandelafstand van het stadscentrum.
Het Kop van Kessel-Loproject wordt ontwikkeld door CIP (Construction & Investment Partners) in nauwe samenwerking met het Leuvense stadsbestuur en de NMBS. Architectenbureau AR-TE/SeARCH neemt de design voor zijn rekening. RVH.
Cognex, wereldleider in visiesystemen, visiesoftware, visiesensoren en oppervlakte-inspectiesystemen, heeft op 30 mei 2008 een nieuw kantoor geopend in Wenen. Met dit nieuwe verkoopscentrum stuurt Cognex een duidelijk signaal over de Oostenrijkse grenzen naar de markten in Oost-en Zuidoost-Europa. Het bedrijf mikt op landen zoals Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Polen en Roemenië. Het nieuwe kantoor zal als
schakel fungeren met de Europese technologiecentra en deze landen een betere toegang tot visietechnologie bieden. De keuze van Wenen als locatie is dus ook op strategische overwegingen gebaseerd.
David Hinchliffe, District Sales Manager voor Oostenrijk en Oost-Europa, becommentarieert de opening van het nieuwe kantoor in Wenen als volgt: "De groeimarkten in Oost- en Zuidoost-Europa betekenen dat de kanalen voor kennisoverdracht zo kort mogelijk gehouden moeten worden.
Visietechnologie is vandaag een noodzakelijk onderdeel van alle belangrijke industriële automatiseringsstructuren en kan een belangrijke rol spelen in de verdere ontwikkeling van groeimarkten in Oost-Europa. Wij willen dit ontwikkelingsproces krachtig ondersteunen". RVH.
Koffie is voor Costa Rica het exportproduct bij uitstek. Lokaal situeert de teelt zich in een vijftal provincies, waardoor diverse smaken en aromas ontstaan.
Navcafé is als een van de belangrijkste producenten sterk gehecht aan de kwaliteit, authenticiteit en vooral de smaakrijkdom van de Costa Ricaanse koffie. In nauwesamenwerking met het Ministerie van Export, worden trouwens wereldwijd vormingspromoties voor barista barmannen van restaurants, bars en brasseries georganiseerd om het rijke koffie-assortiment extra uitstraling te geven.
Diversiteit in koffie is in Costa Rica troef, Manuel Dinarte, wist ons te verwennen, niet met een capuccino of cafe late, maar o.m. met een cru nuts, wild coffee, taxi driver, two worlds en albagibre.
Hij vermengt op sublieme wijze producten zoals rose thee van Jamaica, jenever, ijs, nootjes, kaneel, witte moerbei en zelfs basilicum met Costa Ricaanse koffie.Tal van nieuwe bereidingen die de koffiekaart extra aantrekkingskracht bezorgen maar ook aantonen dat het ons bekende aureool van koffiebereidingen met bijzonder aangename keukengeheimpjes kan worden uitgebreid. RVH.
Nu de dagen stilaan korter en donker worden, komt het erop aan om je te verwennen. Met een knus interieur bijvoorbeeld en even gezellige slaapkamer. De collectie bedlinnen van Slabbinck home creations combineert luxestoffen met zachte tinten en sobere designs. De productie is op-en-top Belgisch en gebeurt in het atelier in Brugge.
Stuk voor stuk stralen de collecties bedlinnen soberheid en pure klasse uit, eenvoudig en strak vormgegeven met een vleugje romantiek. Enkel duurzame natuurmaterialen als puur linnen en zuiver katoen worden geselecteerd en verwerkt volgens een eeuwenoud procédé. RVH.
Naast deze culinair gebonden activiteiten, wordt in Malo-les-Bains ook een zeer specifieke diner-promenade georganiseerd.
Een gezellige wandeling gedurende het hoogseizoen die ontdekking van het lokale erfgoed en gastronomie combineert. De tocht langs de juweeltjes van de locale architectuur zal onderbroken worden op drie verschillende haltes waar respectievelijk voorgerecht, hoofdgerecht en dessert opgediend worden.
Deze wandeling duurt 2h30 à 3 uur en wordt op 8 en 22 augustus georganiseerd. Tarief per persoon 30 (inclusief dranken). RVH.
Inlichtingen en inschrijvingen : Office de Tourisme Beffroi 00 33 (0)3.28.66.79.21
In 2008 is Hongkong dé stad van de Olympische en Paralympische Ruiterspelen. Met een speciaal ontworpen 'Olympic Piazza' voor het Hong Kong Cultural Center, verschillende optredens en een live verslag van de Olympische Spelen op het grootste plasmascherm ter wereld, is de stad van 25 juli t/m 24 augustus volledig gehuld in Olympische sferen. Volgens het Hong Kong Tourism Board 'sluiten de kunst en de gedrevenheid van het hippische evenement naadloos aan op levendige cultuur van Hongkong, de stad waar Oost en West elkaar ontmoeten.'
Op de Olympic Piazza in de populaire wijk Tsim Sha Tsui op Kowloon kunnen bezoekers van de stad via stands, tentoonstellingen en internetpilaren allerlei informatie over de Olympische Spelen van 2008 vergaren. Daarnaast wordt de gevel van het Hong Kong Cultural Center in deze periode omgetoverd tot een projectiescherm van 22m2. De vijf Olympische ringen op de gevel van het Hong Kong Museum of Art vormen aan de waterkant een indrukwekkend kunstobject van 15 bij 35 meter, dat 's avonds van 18.00 uur tot middernacht Victoria Harbour kleurrijk verlicht.
Bezoekers kunnen deze periode bovendien elke zaterdag- en zondagmiddag genieten van kleurrijke parades waarin studenten de levendigheid en de tradities van de Chinese cultuur uitdragen. Met levensgrote paardenbeelden benadrukt het Hong Kong Tourism Board dat Hongkong de gaststad voor de Olympische Ruiterspelen is.
Hongkong is in juli 2005 geselecteerd om de hippische evenementen voor zowel de Olympische- als de Paralympische Spelen van 2008 te hosten. De stad staat bekend om de goede faciliteiten en medische service voor paarden en heeft bovendien veel ervaring met het organiseren van paardensportwedstrijden. De twee disciplines dressuur en springen vinden plaats in Sha Tin, de arena van het sportinstituut van Hongkong, met een capaciteit voor 19.000 bezoekers. De discipline cross country vindt plaats op de Hong Kong Golf Club en de aangrenzende Beas River Coutry Club in Fanling. De Hong Kong Jockey Club speelt in de voorbereidingen van dit wereldevenement een belangrijke rol. Voor de paardensportliefhebbers en ruiters wordt het evenement een soort Spelen op zich, aangezien Hong Kong mijlenver van Beijing verwijderd ligt. RVH.
Onderzoek wijst uit dat meer dan 90% van de SENSEO®-gebruikers wereldwijd tevreden of heel tevreden is met de koffiezetmachine. De smaak van de koffie en het gebruiksgemak van het systeem zijn de meest geprezen kenmerken. Bovendien heeft het SENSEO® systeem meer dan 10 awards ontvangen vanwege marketingbureaus, consumententestorganisaties en consumentenmagazines.
SENSEO® is de meest populaire koffiezetter in alle West-Europese landen waar hij op de markt werd gebracht en is de absolute nummer 1 qua verkoop. SENSEO® heeft al een marktaandeel met twee cijfers verworven op al zijn markten en inmiddels zijn wereldwijd al meer dan 20 miljoen SENSEO® koffiezetters verkocht.In België zorgde de lancering van SENSEO® voor een forse stijging van het volumeaandeel van Philips in koffiezetters, van 30% in 2001 naar 60% in juni 2007. Ruim 40% van alle huisgezinnen in België heeft nu een SENSEO® systeem in huis. De diverse koffievariëteiten zijn zeer gewaardeerd door de consumenten, 70% van alle SENSEO® gebruikers hebben minstens 2 verschillende variëteiten in huis.
Het SENSEO® coffee pad systeem werd ontwikkeld met de bedoeling in te spelen op de veranderende behoeften en gewoonten van de koffieverbruikers. Duidelijke trends onder de consumenten, zoals een hogere graad van individualisering, de daling van het gemiddeld aantal personen per huisgezin en een toenemende focus op snelheid en gebruiksgemak in de bereiding van gerechten en dranken, lieten uitschijnen dat de consumenten openstonden voor een alternatief koffiezetsysteem, waarmee ze van hoge kwaliteit koffie konden genieten. Deze trends werden duidelijk bevestigd door de stagnatie op de markt van de koffiezetters, die een beperkte groei liet optekenen in termen van waarde en quasi geen groei in termen van volume.
Het SENSEO®koffiezetsysteem is een baanbrekende innovatie die een totaal nieuw segment op de markt van de koffiezetters gecreëerd heeft. Het enorme succes van het systeem in West-Europa en in de Verenigde Staten heeft een aantal concurrenten op de koffiemarkt ertoe aangezet gelijkaardige versies van de coffee pads en van het toestel te ontwikkelen.
Philips en Sara Lee / Douwe Egberts blijven verder bouwen aan het nieuwe segment van de koffiezetters voor een of twee kopjes blijven uitpakken met nieuwe baanbrekende innovaties. De lancering van de SENSEO® Latte Select, beschikbaar van september 2008, is hier een mooi voorbeeld van. RVH.
Kids van tegenwoordig weten maar al te goed wat ze willen. Ze willen kledij die lekker zit, maar die ook mooi is, waarin ze graag worden gezien. Filou & Friends zorgt voor modieuze kledingstukken waarin kids ongestoord kunnen ravotten, en tegelijk de ster van het feest zijn.
Ook binnen Filou & Friends wordt met de drie kleurenpaletten Frosted Camouflage, Winter Picnic en Urban Blues gewerkt. Het resultaat is een collectie in zachte najaarstinten, die zorgen voor een vleugje kleur tijdens de grauwe winterdagen.
Meisjes zijn, hoe jong ook, goed op de hoogte van wat er in is in de modewereld. Ze zijn helemaal mee met hun tijd. Filou & Friends zorgt dan ook voor een bijzonder modieuze collectie: A-jurkjes, retroprints, lekker warme en streelbare teddyjassen, bloemen, grote en opvallende knopen, kuitbroeken. Modebewuste dochters kunnen hun eigen keuzes maken, en er zo hip en trendy uitzien als hun idolen in de boekjes.
Jongens willen vooral stoer zijn. Daarom heeft Filou & Friends voor hen truien met ruiten, gilets met kappen, broeken met grote zakken, T-shirts met lange mouwen waarboven de kraag van hun hemd komt kijken, kortom, alles wat cool is.
Filou & Friends brengt een collectie waarin zelfbewuste kids vinden waarnaar ze op zoek zijn, en doet dat zoals steeds - met een knipoog. Want T-shirts met een mierenprint en de tekst Ive got ants in my pants toveren toch zeker een glimlach op ieder gezicht.
Met de najaarscollecties van Ptit Filou Layette, Ptit Filou en Filou & Friends komt MDR weer sterk uit de hoek. Met de prachtige kleuren, comfortabele snit, modieuze motieven, vrolijke prints en grappige slogans zullen uw kids deze winter opnieuw harten verwarmen. RVH.
Rode Kruischeque : evenwichtige maaltijden voor kansarme kinderen in België
Het Rode Kruis en Sodexo lanceren de eerste Belgische Rode Kruischeque. Tijdens de vakantiemaanden tot en met eind september kunnen alle begunstigden van Sodexo maaltijdcheques® één of meerdere cheques schenken aan het Belgische Rode Kruis. Met het ingezamelde bedrag worden evenwichtige maaltijden aangeboden aan kansarme kinderen. De Rode Kruischeque is een nieuw initiatief in België en wordt een langdurende samenwerking tussen het Belgische Rode Kruis en Sodexo.
Met het ingezamelde geld zal het Rode Kruis zorgen dat kansarme kinderen evenwichtige maaltijden krijgen voorgeschoteld tijdens specifieke activiteiten die voor hen worden georganiseerd. Zo zijn er bijvoorbeeld vakantiekampen waarbij kansarme kinderen de kans krijgen om zich een week lang uit te leven en te genieten van een goed omkaderde vakantie met veel individuele aandacht en uiteraard ook een evenwichtige voeding. RVH.
Phyto Solutions ontwikkeld door het Instituut Dr Scheller Lausanne luidt een nieuwe generatie van Phyto-cosmetica in. Het is de eerste verzorgingslijn die op de interdisciplinaire inzichten van zowel de gyneacologie, de dermatologie als de phyto-farmacie is gebaseerd.
Drie hoofdlijnen worden uitgewerkt. Teint perfecting 30+ richt zich op de perfecte huid vanaf 30 en betekent een teint vol van harmonie en uitstraling. De Teint Perfecting balance-vochtigheidscrème met het zuiver plantaardig werkzame bestanddel Yam ondersteunt de huideigen functies en gaat in tegen een tekort aan verzorging met vocht en huidverstevigende stoffen.
De total anti-aging recontour dagcrème 45+ zorgt voor een mooie, strakke en vaste huid. Niet enkel externe invloeden zijn voor de huidkwaliteit verantwoordelijk. Deze dagcrème met de zuiver plantaardige werkzame bestanddelen rode klaver en Yam, ondersteunt de huideigen functies en gaat tegen de door de hormonen veroorzaakte ouderdomsverschijnselen van de huid in.
De intensive regeneration stralende dagcrème 60+ met het bestanddeel soja gaat tegen de ouderdomsverschijnselen in. Rimpels worden gladgestreken en de gezichtscontour verstevigt. RVH.