Onderzoek wijst uit dat meer dan 90% van de SENSEO®-gebruikers wereldwijd tevreden of heel tevreden is met de koffiezetmachine. De smaak van de koffie en het gebruiksgemak van het systeem zijn de meest geprezen kenmerken. Bovendien heeft het SENSEO® systeem meer dan 10 awards ontvangen vanwege marketingbureaus, consumententestorganisaties en consumentenmagazines.
SENSEO® is de meest populaire koffiezetter in alle West-Europese landen waar hij op de markt werd gebracht en is de absolute nummer 1 qua verkoop. SENSEO® heeft al een marktaandeel met twee cijfers verworven op al zijn markten en inmiddels zijn wereldwijd al meer dan 20 miljoen SENSEO® koffiezetters verkocht.In België zorgde de lancering van SENSEO® voor een forse stijging van het volumeaandeel van Philips in koffiezetters, van 30% in 2001 naar 60% in juni 2007. Ruim 40% van alle huisgezinnen in België heeft nu een SENSEO® systeem in huis. De diverse koffievariëteiten zijn zeer gewaardeerd door de consumenten, 70% van alle SENSEO® gebruikers hebben minstens 2 verschillende variëteiten in huis.
Het SENSEO® coffee pad systeem werd ontwikkeld met de bedoeling in te spelen op de veranderende behoeften en gewoonten van de koffieverbruikers. Duidelijke trends onder de consumenten, zoals een hogere graad van individualisering, de daling van het gemiddeld aantal personen per huisgezin en een toenemende focus op snelheid en gebruiksgemak in de bereiding van gerechten en dranken, lieten uitschijnen dat de consumenten openstonden voor een alternatief koffiezetsysteem, waarmee ze van hoge kwaliteit koffie konden genieten. Deze trends werden duidelijk bevestigd door de stagnatie op de markt van de koffiezetters, die een beperkte groei liet optekenen in termen van waarde en quasi geen groei in termen van volume.
Het SENSEO®koffiezetsysteem is een baanbrekende innovatie die een totaal nieuw segment op de markt van de koffiezetters gecreëerd heeft. Het enorme succes van het systeem in West-Europa en in de Verenigde Staten heeft een aantal concurrenten op de koffiemarkt ertoe aangezet gelijkaardige versies van de coffee pads en van het toestel te ontwikkelen.
Philips en Sara Lee / Douwe Egberts blijven verder bouwen aan het nieuwe segment van de koffiezetters voor een of twee kopjes blijven uitpakken met nieuwe baanbrekende innovaties. De lancering van de SENSEO® Latte Select, beschikbaar van september 2008, is hier een mooi voorbeeld van. RVH.
Kids van tegenwoordig weten maar al te goed wat ze willen. Ze willen kledij die lekker zit, maar die ook mooi is, waarin ze graag worden gezien. Filou & Friends zorgt voor modieuze kledingstukken waarin kids ongestoord kunnen ravotten, en tegelijk de ster van het feest zijn.
Ook binnen Filou & Friends wordt met de drie kleurenpaletten Frosted Camouflage, Winter Picnic en Urban Blues gewerkt. Het resultaat is een collectie in zachte najaarstinten, die zorgen voor een vleugje kleur tijdens de grauwe winterdagen.
Meisjes zijn, hoe jong ook, goed op de hoogte van wat er in is in de modewereld. Ze zijn helemaal mee met hun tijd. Filou & Friends zorgt dan ook voor een bijzonder modieuze collectie: A-jurkjes, retroprints, lekker warme en streelbare teddyjassen, bloemen, grote en opvallende knopen, kuitbroeken. Modebewuste dochters kunnen hun eigen keuzes maken, en er zo hip en trendy uitzien als hun idolen in de boekjes.
Jongens willen vooral stoer zijn. Daarom heeft Filou & Friends voor hen truien met ruiten, gilets met kappen, broeken met grote zakken, T-shirts met lange mouwen waarboven de kraag van hun hemd komt kijken, kortom, alles wat cool is.
Filou & Friends brengt een collectie waarin zelfbewuste kids vinden waarnaar ze op zoek zijn, en doet dat zoals steeds - met een knipoog. Want T-shirts met een mierenprint en de tekst Ive got ants in my pants toveren toch zeker een glimlach op ieder gezicht.
Met de najaarscollecties van Ptit Filou Layette, Ptit Filou en Filou & Friends komt MDR weer sterk uit de hoek. Met de prachtige kleuren, comfortabele snit, modieuze motieven, vrolijke prints en grappige slogans zullen uw kids deze winter opnieuw harten verwarmen. RVH.
Rode Kruischeque : evenwichtige maaltijden voor kansarme kinderen in België
Het Rode Kruis en Sodexo lanceren de eerste Belgische Rode Kruischeque. Tijdens de vakantiemaanden tot en met eind september kunnen alle begunstigden van Sodexo maaltijdcheques® één of meerdere cheques schenken aan het Belgische Rode Kruis. Met het ingezamelde bedrag worden evenwichtige maaltijden aangeboden aan kansarme kinderen. De Rode Kruischeque is een nieuw initiatief in België en wordt een langdurende samenwerking tussen het Belgische Rode Kruis en Sodexo.
Met het ingezamelde geld zal het Rode Kruis zorgen dat kansarme kinderen evenwichtige maaltijden krijgen voorgeschoteld tijdens specifieke activiteiten die voor hen worden georganiseerd. Zo zijn er bijvoorbeeld vakantiekampen waarbij kansarme kinderen de kans krijgen om zich een week lang uit te leven en te genieten van een goed omkaderde vakantie met veel individuele aandacht en uiteraard ook een evenwichtige voeding. RVH.
Phyto Solutions ontwikkeld door het Instituut Dr Scheller Lausanne luidt een nieuwe generatie van Phyto-cosmetica in. Het is de eerste verzorgingslijn die op de interdisciplinaire inzichten van zowel de gyneacologie, de dermatologie als de phyto-farmacie is gebaseerd.
Drie hoofdlijnen worden uitgewerkt. Teint perfecting 30+ richt zich op de perfecte huid vanaf 30 en betekent een teint vol van harmonie en uitstraling. De Teint Perfecting balance-vochtigheidscrème met het zuiver plantaardig werkzame bestanddel Yam ondersteunt de huideigen functies en gaat in tegen een tekort aan verzorging met vocht en huidverstevigende stoffen.
De total anti-aging recontour dagcrème 45+ zorgt voor een mooie, strakke en vaste huid. Niet enkel externe invloeden zijn voor de huidkwaliteit verantwoordelijk. Deze dagcrème met de zuiver plantaardige werkzame bestanddelen rode klaver en Yam, ondersteunt de huideigen functies en gaat tegen de door de hormonen veroorzaakte ouderdomsverschijnselen van de huid in.
De intensive regeneration stralende dagcrème 60+ met het bestanddeel soja gaat tegen de ouderdomsverschijnselen in. Rimpels worden gladgestreken en de gezichtscontour verstevigt. RVH.
De schoonheid van het Duinkerkse moet je ontdekken.Het is een ongewone schoonheidservaringmet esthetische schokken, irreële landschappen, spetterende kleuren.Deze op zijn minst originele wandeling eindigt in de befaamde patisserie Vandewalle waar u ingewijd wordt in de geheimen van de fabricatie van de heerlijke Doigts de Jean Bart
Op donderdagen 7,14, 21 augustus
Duinkerke, is een toonaangevende stad op het gebied van stadsvernieuwing en architectuur. De ontwikkeling van de haven en industriële activiteit hebben honderden hectaren nabij het stadscentrum vrijgemaakt. Het hergebruik van deze ruimte is een uitdaging voor de stad die verschillende ambitieuze en vernieuwende urbanisatieprojecten opgezet heeft. Gedurende deze wandeling wordt een overzicht gegeven van vernieuwingen die reeds gebeurden en van projecten waar nu nog aan gewerkt wordt. Het geeft een concreet idee van de stad van morgen.
Op donderdag 28 augustus
Deze bezoeken duren ongeveer 1h30 (zonder degustatie) en kosten 4 per persoon (zonder degustatie) . Deze wandelingen zijn ookmogelijk op andere data als individueel audiogeleid bezoek. Een MP3 speler is te huur à 4 per halve dag. RVH.
Inlichtingen en inschrijvingen : Office de Tourisme Beffroi 00 33 (0)3.28.66.79.21
Gratis muziek in de openlucht: van jazz tot rock en soul
In de straten en parken van New York weerklinken deze zomer (inter)nationale beats. Verspreid door de stad worden op diverse openluchtlocaties gratis muziek- en dansoptredens georganiseerd. Van jazz in Harlem/Manhattan, tot rock in Brooklyn en als klap op de vuurpijl een gratis concert van Jon Bon Jovi in Central Park.
In het grootste park van New York worden tijdens Central Park SummerStage in juli en augustus bijna dagelijks optredens gehouden van verschillende genres. Daarnaast kunnen bezoekers in Manhattan tot en met medio september naar verschillende muziekoptredens van het River to River festival, dat na 9/11 in het leven is geroepen om Lower Manhattan weer kleur te geven. Battery Park, het World Financial District en South Streat Seaport - de kade van New York - vormen een bijzonder toneel voor nationale en internationale beats. Jazzliefhebbers kunnen op 23 en 24 augustus hun hart ophalen in Harlem en de Lower East Side in Manhattan tijdens het Charlie Parker Jazz festival.
Naast de gratis te bezoeken concerten kunnen bezoekers in New York ook diverse muziektours boeken, waarbijmeestal een belangrijke rol is weggelegd voor de stadwijk The Bronx - dat ook wel als de geboorteplaats van de hip-hop wordt beschouwd. RVH.
Sinds vrijdag 11 juli is Google Lively online op de Nederlandstalige websites van Euro Relais. Enkel twee dagen na de introductie van Google op 9 juli heeft de vakantiehuisaanbieder de functionaliteit al in gebruik genomen als uitbreiding van de klantenservice. Google Lively is een 3D-omgeving waarin mensen live met elkaar kunnen chatten.Lively-gebruikers hebben een avatar en een virtuele kamer die zij vervolgens kunnen integreren op een blog, website of sociaal netwerk zoals Facebook, LinkedIn of Hyves. Iedereen met een Google-account (bijv. Gmail) kan een avatar maken die gebruikt kan worden in iedere Lively kamer. De omgevingen kunnen ingericht worden naar eigen smaak, bijvoorbeeld met breedbeeld TVs waarop Youtube filmpjes spelen. Vervolgens kan men vrienden uitnodigen, met ze chatten en bijvoorbeeld videos laten zien.
De 3D-vakantieomgeving van Euro Relais
Euro Relais heeft een 3D-vakantieomgeving gecreëerd op een tropisch eiland waar twee luie stoelen uitnodigen tot een informeel gesprek. Google Lively-gebruikers kunnen hier vragen stellen over alle vakantiehuizen en chatten met Jenny Jansma, sales-avatar van Euro Relais. RVH.
Hoe dit (in detail) te werk gaat is te lezen en te ontdekken via www.eurorelais.be
ICI PARIS XL zet zich in voor de strijd tegen Borstkanker
Geluksarmbandjes ten voordele van Think-Pink
Borstkanker is de meest voorkomende kanker bij vrouwen. Reden genoeg voor ICI PARIS XL om samen met ambassadrices Janine Bisschops en Dominique Monami mee te werken aan de nationale bewustmakingscampagne Think-Pink, gesteund door de Stichting tegen Kanker.
Onder de naam Think-Pink wordt in België permanent campagne gevoerd om de aandacht te vestigen op borstkanker, en dan vooral op een tijdige controle. Vroegtijdige opsporing is immers het belangrijkste wat we kunnen doen tegen borstkanker. Hoe vlugger borstkanker wordt opgespoord, hoe groter de kans op genezing. Think-Pink vraagt meer aandacht voor borstkanker in hetalgemeen, en voor het belang van een tweejaarlijkse screeningsmammografie in het bijzonder.
Ook ambassadrices Janine Bisschops en Dominique Monami werken graag mee. Beide dames worden zoals velen onder ons dagelijks geconfronteerd met borstkanker en zijn ervan overtuigd dat zij Think-Pink kunnen steunen door hun bekendheid als actrice en tenniskampioene.
Om het belang van de bewustmaking te ondersteunen, verkoopt Ici Paris XL vanaf 1 oktober tot eind december en zolang de voorraad strekt, exclusief in al haar 107 vestigingen geluksarmbandjes ten voordele van Think-Pink. Kostprijs 2,95 waarvan 1,5 rechtstreeks aan Think-Pink wordt geschonken. Door een maximaal aantal armbandjes te verkopen, kan Ici Paris XL 30.000 euro inzetten voor de strijd tegen borstkanker.
Dragers van het armbandje steunen de strijd tegen borstkanker en vragen meer aandacht voor deze problematiek.
Hoe werkt het geluksarmbandje? Bind het vast met 3 knopen, doe 3 wensen en doe het armbandje niet meer af. De bedeltjes staan voor volgende waarden: schoonheid, liefde, geluk en welvaart. Zodra het bandje afvalt, komen je wensen uit. RVH.
Radisson SAS Tala Bay Resort in Aqaba, Jordan opent zijn deuren
The Rezidor Hotel Group, één van s werelds snelst groeiende hotelketens, opende zopas een nieuw hotel in Jordanië het Radisson SAS Tala Bay Resort, Aqaba.
Dit nieuw gebouwde attractieve resort, gelegen aan de oevers van de Aqaba Golf in het zuidelijke deel van Jordanië, biedt 336 kamers en suites. Alle kamers hebben een eigen balkon en zijn modern ingericht met bruin houten meubilair en een beige/bruin interieur. Het resort lijkt op een modern dorp met lichte kleuren, groene gazons met palmbomen en talrijke wegjes en brugjes.
Het hotel biedt ook een grote variëteit aan eet- en drankgelegenheden. Het Aziab restaurant met een internationale keuken en een live cooking station; Heatwave, een modern buitenrestaurant met mediterraanse gerechten, de Kenzi lounge; de in-pool Dugout Bar, de openlucht Baywatch self-service snackbar en het Sunset Deck met grill en traditionele Shisha gerechten.
Naast het ontspannen aan het strand en het zwemmen in de Rode zee, kunnen gasten ook genieten in één van de 5 verwarmde zwembaden van het hotel. Kinderen hebben hun eigen zwembad, speelruimte en kinderclub. Voor diegenen die fit en gezond willen blijven tijdens hun vakantie zijn er het open lucht fitness centrum en de talrijke watersportfaciliteiten zoals jet ski, waterski, windsurfen en parazeilen. Aqaba is ook bekend voor zijn super duik- en snorkelmogelijkheden.
Het Radisson SAS Tala Bay Resort heeft ook 2 vergaderzalen met de nieuwste high-tech faciliteiten. Deelnemers van vergaderingen en hotelgasten hebben gratis toegang tot het hoge snelheids internet.
In geval gasten een ontspannende strandvakantie willen combineren met geschiedenis en cultuur, is Aqaba ook de uitgelezen basis om de rest van Jordanië te ontdekken. Op slechts een dagtrip verwijderd vindt men de historische site Petra, geklasseerd als UNESCO wereld erfgoed of de verbazende woestijn Wadi Rum. RVH.
Wie droomt van de ideale keuken, denkt meteen aan de legendarische Falcon fornuizen en de superkrachtige afzuigkappen en prestigieuze koelkasten van hetzelfde merk. Droomt u in kleur? Dat treft!
Falcon heeft zopas enkele paradepaardjes van het gamma in een kleurrijk kleedje gestopt. Na een zorgvuldig onderzoek naar de kleurwensen en -verlangens van de consument werden twee heel specifieke kleuren weerhouden: limoengroen en kersenrood ofte Lime Green en Cherry Red.
Het gamma Falcon Deluxe fornuizen is uitgebreid met deze nieuwe kleuren, ook de afzuigkappen zijn in deze kleuren beschikbaar. En om de harmonie van de keuken te garanderen is ook de SxS koelkast beschikbaar in dezelfde kleuruitvoeringen.
Lime Green en Cherry red: originele en exclusieve kleuren, elk met hun eigen kenmerken, die een andere gemoedsgesteldheid en een ander temperament uitstralen. Zo zorgt groen voor rust en kalmte, en ook voor het evenwicht waar iedereen na een werkdag nood aan heeft.
Cherry red, de zorgvuldig uitgekozen roodtint, staat dan weer voor passie, vitaliteit en levensvreugde. Deze kleur prikkelt de zintuigen, zorgt meteen voor enthousiasme en heeft de neiging de eetlust op te wekken. RVH.
Gastronomische wandelingen in het land van de Chtis
Duinkerke en omgeving biedt haar bezoekers een mix van de gekende Franse gastronomie en traditionele cuisine. Om het publiek de diverse wijken van Duinkerke methun geschiedenis, architectuur en locale specialiteiten te leren kennen, organiseert de Dienst voor Toerisme in de maand augustus diverse gastronomische wandelingen.
Malo-les-Bains. Sinds het einde van de jaren achttienhonderd een echte badplaats ten oosten van Duinkerke met tal van originele, bijzondere villas met evocatieve namen. De wandeling eindigt met een bezoek aan de Cornet dAmour, waar reeds sedert vier generaties ijs bereid wordt.
Op dinsdagen5, 12, 19, 26 augustus.
Rosendaël. Oorspronkelijk een gehucht van vissers en groentetelers, blijft het nog altijd een levendige en eclectischewijk. Houten huizen, traditionele visserswoningen, pittoreske villas, maar ook de verrassende architectuur van hetExcentrickwartier. Na het bezoek mogelijkheid tot degusteren van een originele lokale drank.
Op woensdagen6, 13, 20, 27 augustus
Deze bezoeken duren ongeveer 1h30 (zonder degustatie) en kosten 4 per persoon (zonder degustatie) . Deze wandelingen zijn ookmogelijk op andere data als individueel audiogeleid bezoek. Een MP3 speler is te huur à 4 per halve dag. RVH.
Inlichtingen en inschrijvingen : Office de Tourisme Beffroi 00 33 (0)3.28.66.79.21
De zomer ligt alweer zo goed als achter ons. Het is opnieuw tijd voor romantiek Dit seizoen kan Hunkemöller je verrassen met spannende en sexy lingerie uitgevoerd in veel satijn, kant en aparte materialen wat voor een elegante collectie zorgt.
Nieuw in de collectie zijn de prachtige homewear pakken in nieuwe kwaliteit. Deze pakken zijn uitermate geschikt voor het beoefefen van sporten zoals yoga en tai chi, of gewoon voor thuis. 100% katoen, fijn gebreid en ze voelen heel zacht aan.
Een grote trend zijn de pofbroekjes. In de zomercollectie al in katoen, nu introduceert Hunkemöller ze in satijn, wat zorgt voor een eigenwijs, maar op en top vrouwelijk karakter. Lingerie in satijnen en glanzende look, afgewerkt in kant. In de kleuren zwart en roze met oog voor mooie details.
Lingerieontwerper Guus Schlatmann heeft speciaal voor Hunkemöller een nieuwe hoogwaardige collectie ontworpen. De nieuwe limited collectie kenmerkt zich door het gebruik van kwalitatief hoogwaardige en ultra lichte materialen, een cleane afwerking en een hoog modisch gehalte. Dit najaar zijn er twee limited editions verkrijgbaar, uitgevoerd in mooie vintage tinten.
Spectaculair is het retro halterbadpak, wat je bijna als jurkje zou willen dragen. Uitgevoerd in het zwart met als leuk detail een corsage boven de cup. RVH.
De Cunard-liners zijn gekenmerkt door de rode en zwarte kleuren op hun flanken. Met elegante publieke ruimten, twee of drie dekken hoog en afgewerkt in kostbaar houtwerk, mooie mozaïeken en fraaie kroonluchters, blijven deze cruiseschepen trouw aan de rijke scheepstraditie. De Cunard-vloot telt in totaal drie Queens: Queen Elizabeth 2, Queen Victoria en Queen Mary 2 (de grootste Oceanliner ter wereld). RVH.
Eurofleurs op Brussels Expo maakt Brussel even Bloemenhoofdstad van Europa
Spaces laten wind van vernieuwing waaien op de herfsteditie van Europacado-Florex-Decoforce.
De herfsteditie van België's grootste vakbeurs voor interieur, decoratie, geschenken en bloemen, Europacado-Florex-Decoforce, belooft heel wat nieuws. Een gloednieuw totaalconcept in samenwerking met de exposanten, dat de veelbelovende naam Spaces kreeg, zal de bezoeker nieuwe inspiratie brengen. Daarnaast tovert Eurofleurs Brussel om tot Bloemenhoofdstad van Europa.
Spaces: inspiratievolle invloedssferen
De rode draad door de herfsteditie van Europacado-Florex-Decoforce is een gloednieuw concept: Spaces. In samenwerking met designer Saskia Westerduin werden vijf verschillende Spaces gedefinieerd, die de invloedssferen vormen waarin de belangrijkste trends voor het komende najaars- en winterseizoen terug te vinden zijn. Me, She, You, They en We zijn de namen van deze verschillende Spaces, die elk een andere sfeer uitademen. Per Space vindt de beursbezoeker een sfeer met bijbehorende kleuren, ideeën en materialen die tot uitdrukking worden gebracht door enkele objecten.
De Spaces worden samengesteld in samenwerking met de exposanten, die objecten kunnen indienen per invloedssfeer. Saskia Westerduin kiest uit deze ingediende nieuwe objecten de fijnste en meest stijlvolle uit, zodat unieke settings worden gecreëerd.
In de 'We' Space bijvoorbeeld, staan waarden uit het verleden centraal. Natuurkleuren domineren er en de materialen zijn eerlijk en puur, zoals steen, hout en zand. Alles draait om respect, hergebruik en de schoonheid van het imperfecte.In tegenstelling tot We staat Me, een extraverte Space waarin het individu en zijn hang naar status en perfectie centraal staan. Denk aan exclusiviteit, glambarok en veel goud en zwart.
We,Me, She, You, en They leiden de bezoeker door de Europacado, Florex en Decoforce aan de hand van de meest actuele trends en de meest stijlvolle producten.
Europacado-Florex-Decoforce is op zondag 31 augustus open van 10 tot 19u, maandag 1 en dinsdag 2 september van 10 tot 18u en op woensdag 3 september van 10 tot 17u. RVH.
Ik won de Wereldbeker toen ik 20 was. Wanneer je jong bent, is dit de ultieme droom. Daarna was alles anders voor mij: de beker was niet eens mijn doel geweest, wel een droom. Een droom is meestal iets dat je niet kan verwezenlijken, maar ik deed het, toen ik nog heel jong was. Daarna vroeg ik me af wat ik nog kon realiseren. Zo bleef ik focussen op de volgende uitdaging.
Hou bekijk je je carrière nu je dertig bent?
Ik ben supertevreden.Ik heb veel bereikt en heb zowat alles gewonnen wat een voetballer kan winnen. Ik wil nog altijd die Champions League op mijn palmares, hopelijk lukt het binnenkort.
Hoe lang wil je nog spelen?
Zolang mijn benen mee willen!
Zou je graag in de US spelen ?
Ik heb altijd veel van Amerika gehouden.Ik zou het wel willen overwegen, maar ik moet eerst nog veel realiseren in Europa.
Hoe voelt het om zo beroemd te zijn in Europa?
Soms is het moeilijk om een normaal leven te leiden. Ik hou van Amerika omdat ik er kan doen wat ik wil. Als ik even een eettent om de hoek wil binnenspringen voor een stuk pizza of een ijsje wil eten in het park, dan kan ik dat in Amerika. Het geeft een goed gevoel om je kunnen ontspannen zonder dat je herkend wordt.
Dankzij jouw steun aan de campagne "Stand up Speak Up" heb je de aandacht
gevestigd racisme in het voetbal.
Ik heb inderdaad veel tijd in dit project gestopt en het werkt. Het racisme in het voetbal is sterk verminderd. Voor John Barnes, was het alomtegenwoordig. Nu spreken mensen erover, vroeger werd het probleem doodgezwegen. Racisme wordt nu gestraft, we zitten in ieder geval in de goede richting.
John Barnes was ook een legendarische rapper! Van welke muziek hou jij?
Ik hou van veel genres, zolang je er maar kan op dansen en het leuk en ritmisch is.
Wat betekent'Va Va Voom'?!
'Va Va Voom" is hoe je alles graag zou willen: fantastisch dus! RVH.
BELGISCH KAMPIOEN COCKTAIL EN FLAIR DOOR NAAR PORTO RICO
De38ste Nationale Wedstrijden van de UBB Unie van de Bartenders in België vonden plaats in Hotel BLOOM! te Brussel. De 25 beste bartenders van België streden om de titel van Belgisch Kampioen cocktail creatie 2008. En drie Belgische flairtenders om de titel Belgisch Kampioen Flairtending 2008.
Nicolas Everrard van het Hotel Conrad Brussels kreeg de meerderheid van stemmen met zijn cocktail Fancy Rescue en werd Belgisch Kampioen cocktail creatie 2008. Op de tweede plaats eindigde Tom Bosschaerts van Food J in Antwerpen, de derde plaats ging naar Michel Van Hecke van het Hilton Brussels City.
Laurent Winderickx (Bar at Home) won voor de tweede opeenvolgende keer de titel van Belgisch Kampioen Flairtending 2008. Flairtending is het creëeren van een cocktail en tegelijkertijd jongleren met de flessen op muziek.
De cocktail fancy rescue van Belgisch kampioen Nicolas Everarrd bevat: 1 cl Bubble-gumsiroop van Monin, 6 cl Cranberrysap van Caraïbos, 4 cl Aardbeiensap van Caraïbos,2 cl Grand Marnier, 2 clPerziklikeur van Marie Brizard en 2 cl Vodka Greygoose.
De creatie Mata Hari van Tom Bosschaerts bestaat uit 0.5 verse citroensap, 1 cl Suikersiroop van Monin, 7 cl Passievrucht nectar van Caraïbos, 2 cl Grand Marnier en 3 cl Vodka Greygoose orange.
Voor zijn cocktail Tendance opteerde Michel Van Hecke voor 1 cl Amandelsiroop van Monin, 1 cl vers citroensap, 6 cl Cranberrysap van Caraïbos, 4 cl Vodka Smirnoff Black en 3 cl Grand Marnier, plus ietwat Poudre d argent.
De cocktail van Belgisch Kampioen Flair 2008, Laurent Winerickx bevat 2 cl Sirop de Kiwi Monin, 2 cl Jus de Lime Caraïbos, 7 cl Jus de pomme Caraïbos, 2 cl Grand Marnier en 3 cl Vodka Greygoose.
Beide laureaten, Nicolas Everrard en Laurent Winderickx verdedigen de kleuren van de UBB en van België in hun specialiteit tijdens de wereldkampioenschappen IBA International Bartender Association- in Porto Rico die plaatsvinden van 5 tot 10 oktober aanstaande. RVH.
De Queen Victoria is het jongste schip van Cunard. Een paar dagen na haar doop in december 2007, bracht de Queen Victoria een eerste bezoek aan Zeebrugge voor ze aan haar Maiden World Cruise begon. Zaterdag ging de Queen Victoriavoor de vierde keer voor anker in de Zeebrugse haven. Het 297 meter lange schip combineert de Cunard-traditie met moderne luxe en allerlei nieuwigheden.Zo herbergt ze het eerste drijvende museum met kunstvoorwerpen en memorabilia van Cunard, een bibliotheek van twee verdiepingen met een wenteltrap en een grote serre in koloniale stijl. RVH.
Als ontwerper van eigentijdse, multifunctionele interieurs besteedt hülsta bijzonder veel aandacht aan fraaie opbergmogelijkheden. Het universele kastensysteem multi-forma is speciaal ontwikkeld voor de veeleisende consument die de perfecte combinatie zoekt van functionaliteit en esthetiek. Het programma sluit qua stijl prachtig aan bij alle slaapkamer- en woonkamerprogrammas van hülsta. Multi-forma is nu uitgebreid met volledig nieuw geconcipieerde elementen en drie nieuwe frontdesigns.
Nieuw in het scala van draai-, vouw- en schuifdeuren zijn de dwars gefineerde fronten. De levendige nerftekeningen geven de kasten een bijzonder attractieve uitstraling met name in de uitvoeringen eiken zand, eiken choco en noten fineer.
De symmetrische cassettefronten ademen een Aziatische sfeer. Heel dunne latjes van echt hout verdelen de kastdeuren in witte, bruine of zwarte hoogglans panelen. Hiermee kan eindeloos worden gecombineerd.
Bij de glazen fronten is een interessante materiaalmix toegepast. De glazen panelen zijn aan de achterzijde gelakt in de kleuren, wit, bruin of zwart. Elk paneel wordt op elegante wijze door drie dwars gefineerde friezen opgedeeld. Ook hier zijn weer talloze combinaties mogelijk, omdat de friezen verkrijgbaar zijn in licht eiken zand, donker eiken choco en in noten fineer. RVH.
Na de uitverkoop van residentie Elisa brengt Durabrik zijn nieuwe project La Clarté, 12 appartementen met zijdelings zeezicht, in de Brabantsraat in Nieuwpoort op de markt. La Clarté is een voorbeeld van aangename kustarchitectuur gekoppeld aan kwalitatief verblijven aan de kust. Deze creatieve en doordachte aanpak is noodzakelijk in de minder gunstige markt van vandaag. De klant rekent bovendien op een correcte invulling van zijn vraag ook aan de kust.
Residentie La Clarté in Nieuwpoort is een kleinschalig project van 12 appartementen op een boogscheut van de zee, het strand en de havengeul. Bovendien wordt het aanbod vooraf heel goed afgetoetst aan de specifieke vraag op deze locatie. Medioren en senioren aan de kust hebben bv. andere behoeftes, prioriteiten en woonvoorkeuren dan jonge tweeverdieners of alleenstaande ouders in de stad. Het zorgvuldig kiezen van de juiste soort appartementen op de juiste locatie blijkt dan ook de meest aangewezen strategie. RVH.
Het Quick-restaurant Kapellen - Antwerpsesteenweg 354 in 2950 Kapellen - krijgt als eerste Quick-restaurant in Vlaanderen een smiley van het FAVV, het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen. Quick Kapellen is het allereerste Quick-restaurant in Vlaanderen dat de smiley mag uithangen, en zo kan tonen dat het voldoet aan alle wettelijke verplichtingen inzake voedselveiligheid en -hygiëne volgens het autocontrolesysteem.
Quick hecht erg veel belang aan de kwaliteit van zijn producten, en draagt voedselveiligheid daarbij hoog in het vaandel. Om de kwaliteit en veiligheid van zijn producten te garanderen, heeft Quick in de loop der jaren een aantal strikte maatregelen ingevoerd. Zo staat een uitgebreid lastenboek garant voor de allerbeste ingrediënten, wordt er dagelijks een verplichte kwaliteitscontrole uitgevoerd voordat de deuren van de restaurants opengaan, en heeft Quick ervoor geopteerd de strengste Europese normen in al zijn restaurants te implementeren.
Deze uitgebreide waaier aan veiligheidsmaatregelen werpt nu zijn vruchten af: Quick Kapellen is namelijk het allereerste Quick-restaurant in Vlaanderen dat erin slaagt een smiley op zak te steken. Annick Van Overstraeten, Directeur Operations BeLux bij Quick: "Voedselveiligheid is voor Quick heel erg belangrijk, en deze certificering is dan ook een mooie erkenning van de inspanningen die wij dag in, dag uit leveren om de kwaliteit van onze producten te waarborgen". RVH.